• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:52
Volgens mij moet (aanname) je je batterijen aanmelden als je ook gaat handelen, dus als je een dynamisch contract hebt en oplaad als de prijzen negatief zijn en terug aan het net levert als de prijs hoog is. Bij mij gaat alleen het net op wat de batterij zelf niet op kan slaan van de zonnepanelen. Daarmee lever ik minder terug dan verwacht of ga ik slimmer om met de energie dan voorheen. Ik ga de netbeheerders die al jaren achter de feiten aanlopen niet slimmer maken.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:49
pman63 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 23:41:
Volgens mij moet (aanname) je je batterijen aanmelden als je ook gaat handelen, dus als je een dynamisch contract hebt en oplaad als de prijzen negatief zijn en terug aan het net levert als de prijs hoog is. Bij mij gaat alleen het net op wat de batterij zelf niet op kan slaan van de zonnepanelen. Daarmee lever ik minder terug dan verwacht of ga ik slimmer om met de energie dan voorheen. Ik ga de netbeheerders die al jaren achter de feiten aanlopen niet slimmer maken.
Bij elke batterij is een meldplicht, of je hem nu voor NOM gebruikt of niet. Uiteindelijk kan het apparaat ook gebruikt worden voor andere doeleinden en dat is leidend. Daarnaast is het nooit NOM en kunnen ze zelfs een kleine teruglevering zien in de nacht. Een paar pagina's terug wordt een post aangehaald van iemand die opgespoord was in NL. En hier is dit nog niet echt en ding maar in België zitten ze daar al veel strakker op.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:52
AquilaXL schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 23:47:
[...]

Bij elke batterij is een meldplicht. Of je hem nu voor NOM gebruikt of niet. Uiteindelijk kan het apparaat ook gebruikt worden voor andere doeleinden en dat is leidend. Daarnaast is het nooit NOM en kunnen ze zelfs in kleine teruglevering zien in de nacht. Een paar pagina s terug wordt een pot aangehaald van iemand die opgespoord was en in NL is dit nog niet echt en ding maar in België zitten ze daar al veel strakker op.
Ik las het net, een verplichting waar je zelf naar op zoek moet en door de leverancier niet zelf op gewezen wordt. Zolang dit land nog geen België is laat ik het nog even voor wat het is. Moeten ze maar beter communiceren, je wordt weliswaar geacht de wet te kennen, bij mij is er ook nog zo iets als een brengplicht, dan maar een beetje recalcitrant.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:18
pman63 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 23:52:
[...]

Ik las het net, een verplichting waar je zelf naar op zoek moet en door de leverancier niet zelf op gewezen wordt. Zolang dit land nog geen België is laat ik het nog even voor wat het is. Moeten ze maar beter communiceren, je wordt weliswaar geacht de wet te kennen, bij mij is er ook nog zo iets als een brengplicht, dan maar een beetje recalcitrant.
In principe ben je gewoon verplicht het te melden op energieleveren.nl....

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:33
Techpunt even een belletje of mailtje doen, dan krijg je een persoonlijke code.
Afgelopen week ook gedaan en sinds vanmiddag de 2400Ac+ met uitbreiding draaien 😀
Pagina: 1 ... 227 228 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. En blijf on-topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.