• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
Henkoes schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:43:
Ik hoop dat de batterij morgen bezorgd wordt!
Ben aardig ongerust geworden.
Lijkt wel alsof je nog nooit iets duurs online besteld hebt? ;) Ik doe het als ZZP-er ook; na een bestelling meteen een shipment label aanmaken. Als er iets in backorder staat of ik heb gewoon nog geen tijd om het naar DHL te brengen, dan staat het even iets langer open.
Het is een hardlopend product, duur in prijs dus als webshop wil je geen grote voorraden aanhouden, en door de populariteit is ook bij het distributiepunt minder beschikbaar.
Ik heb toevallig zelf het omgekeerde; vanwege vakantie en drukte had ik in de opmerkingen gezet: leveren na 1 mei. Maar nu zie ik bij DHL ineens dat het morgen wordt afgeleverd!
Wordt moeilijk om er vanaf te blijven haha. Ik mag er van mezelf echt nog geen tijd in steken. :X
Nu ja, als de dozen binnen zijn dan spiek ik alleen even. :9

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Geen tijd in steken? Een Zendure draait binnen een kwartier..

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46
zijn er meer mensen met een Zendure 2400 met zendure p1 meter waarbij de 'slimme meter modus' niet werkt?

als ik deze modus gebruik, zodra ik 'AC-laden starten' schuifje aan zet, dan stopt de batterij en blijft op 0W. Terwijl ik stroom invoer vanaf het net. Het maakt niet uit of ik een laadschema, zonnestroom of dynamische prijzen gebruik bij deze modus. In alle gevallen stopt de batterij direct met laden/ontladen.

het is een modus die ik nu met een PV overschot groter dan mijn accu capaciteit toch wat vaker wil gebruiken om in de ochtend eerst PV opwek terug te leveren in de dure uren voordat ik mijn accu ga laden. Anders is de accu al vol rond 13:00 en gaat mijn zonnestroom waardeloos terug het net op.

[ Voor 26% gewijzigd door dikkiedik op 16-04-2026 23:27 ]

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:29
dikkiedik schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:26:
zijn er meer mensen met een Zendure 2400 met zendure p1 meter waarbij de 'slimme meter modus' niet werkt?

als ik deze modus gebruik, zodra ik 'AC-laden starten' schuifje aan zet, dan stopt de batterij en blijft op 0W. Terwijl ik stroom invoer vanaf het net. Het maakt niet uit of ik een laadschema, zonnestroom of dynamische prijzen gebruik bij deze modus. In alle gevallen stopt de batterij direct met laden/ontladen.

het is een modus die ik nu met een PV overschot groter dan mijn accu capaciteit toch wat vaker wil gebruiken om in de ochtend eerst PV opwek terug te leveren in de dure uren voordat ik mijn accu ga laden. Anders is de accu al vol rond 13:00 en gaat mijn zonnestroom waardeloos terug het net op.
Heb je ook de modus "volg overschot energie" aan? Staat onder dat schuifje AC laden starten.

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46
AquilaXL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:29:
[...]

Heb je ook de modus "volg overschot energie" aan? Staat onder dat schuifje AC laden starten.
als ik die gebruik dan stopt de accu ook direct. Welke AC laadoptie ik ook kies. Pas als ik dat schuifje uit zet doet de batterij weer wat smart meter modus. Maar dan gaat het zijn punt voorbij van deze modus. dan is auto ook prima.

Op dit moment (23:00 's avonds) zou de accu in smart meter modus gewoon het standby verbruik moeten dekken. immers nul op de meter.
Pagina: 1 ... 226 227 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. En blijf on-topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.