• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:59
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:03:
[...]

0,4kWh?? Denk dat je hier een rekenfoutje maakt. 400 watt continue is 9,6kWh voor een hele dag. En ik heb al jaren een P1 meter van Homewizard danwel integratie direct in HA. Plus een HW meter op de groep van de Warmtepomp, dus ik ken het verbruik exact.
ik denk dat Ben hier ook 0,4 kWh (dat dus per uur, bij 24 uur is dat natuurlijk dan 0,4 *24 = 9,6 kWh voor 24 uur, zoals je zelf al mooi aangeeft.
Ik verwacht echter die dat zoontje geen 24 uur achter zijn computer zit, stel hij zit daar gemiddeld 3 uur te gamen dan is dat dus per dag slechts 1,2 kWh. :)

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:45
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:12:
Als ik het goed lees bestaat Zendure sinds 2017. Pas sinds 2025 heb en we ervaring met de batterijen van Zendure.

Is Zendure dan al wel een bewezen bedrijf? Of weten we eigenlijk nog niet hoe kwalitatief de hardware van Zendure is?
Ben je er inmiddels al uit of je er een wil of niet? Ik lees een hoop twijfel. HomeWizard bestaat ook niet heel lang, en hun stekkerbatterij nog korter. Toch gaan die ook als warme broodjes.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:41
CappieL schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:18:
[...]

Zit al een tijdje te azen op de AB3000X op Techpunt, deze staat al een tijdje op 669,- maar helaas niet op voorraad (pre-order 9 april). Hun 10% kortingscode doet het nog steeds, dat maakt de eindprijs 602,- per batterij.
Zag de afgelopen weken dat ik nog wel wat capaciteit kon gebruiken, als ze op voorraad waren had ik die vast al gekocht. (Volgens mijn simulatie-berekening, komt extra capaciteit financieel niet uit)
Is het een betrouwbare winkel, en krijg je via hun ook 10 jaar garantie van Zendure?

• jelleeelco
Jan-tweak schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:33:
[...]

ik denk dat Ben hier ook 0,4 kWh (dat dus per uur, bij 24 uur is dat natuurlijk dan 0,4 *24 = 9,6 kWh voor 24 uur, zoals je zelf al mooi aangeeft.
Ik verwacht echter die dat zoontje geen 24 uur achter zijn computer zit, stel hij zit daar gemiddeld 3 uur te gamen dan is dat dus per dag slechts 1,2 kWh. :)
Ugh....er zijn dagen bij....zeker nu in aanloop naar de vakantie.

• Jan-tweak
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:56:
[...]

Ugh....er zijn dagen bij....zeker nu in aanloop naar de vakantie.
snap ik, maar lijk eens over een lengere tijd, dan zal het toch best mee vallen ? :)

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:21:
[...]

In Duitsland hebben ze dacht ik al langer ervaring ermee. Maar noem mij 1 merk thuisbatterij dat langer op de markt is... (stekker batterij bedoel ik dan). Het is natuurlijk een relatief nieuw product.
Ik kan geen betere partij noemen. Ben alleen bang bang een miskoop te doen, dus probeer de kwaliteit in te schatten.

Ik vind dit heel moelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Henkoes op 11-04-2026 19:13 ]

• jelleeelco
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:07:
[...]

Ik kan geen betere partij noemen. Ben alleen bang bang een miskoop te doen, dus probeer de kwaliteit in te schatten
Je hebt sowieso 2 jaar garantie bij de verkoper. Mocht Zendure kopje onder gaan, kun je garantie altijd bij de verkoper halen. Daarnaast, Zendure is volledig lokaal aan te sturen dus je bent juist minder van hun cloud afhankelijk.

maar goed punt...Givenergy is bust en nu zijn mensen best bezorgd (in UK vrij groot).

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:11:
[...]

Je hebt sowieso 2 jaar garantie bij de verkoper. Mocht Zendure kopje onder gaan, kun je garantie altijd bij de verkoper halen. Daarnaast, Zendure is volledig lokaal aan te sturen dus je bent juist minder van hun cloud afhankelijk.

maar goed punt...Givenergy is bust en nu zijn mensen best bezorgd (in UK vrij groot).
Stel je wifi is onbereikbaar/gereset en je weet je wachtwoord niet meer (big if). Kan je dan zonder wifi ook met de batterij verbinden om lokale api toegang te herstellen? Bijv opnieuw met BT pairen?

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:11:
[...]

Ik lees nu het givenergy debacle, holy. Daar schrik je wel van

• jelleeelco
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:36:
[...]

Stel je wifi is onbereikbaar/gereset en je weet je wachtwoord niet meer (big if). Kan je dan zonder wifi ook met de batterij verbinden om lokale api toegang te herstellen? Bijv opnieuw met BT pairen?
Let op....ik heb nog geen zendure! Maar ik ga ervan uit dat je via de bluetooth connectie tussen app en telefoon je je wifi opnieuw kan instellen

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:37:
[...]

Let op....ik heb nog geen zendure! Maar ik ga ervan uit dat je via de bluetooth connectie tussen app en telefoon je je wifi opnieuw kan instellen
Wel van plan een zendure te kopen?
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:37:
[...]

Dat klopt helemaal.
Naar een Zendure reset moet je ook opnieuw dit proces uitvoeren.

• jelleeelco
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:45:
[...]

Wel van plan een zendure te kopen?
Ja, ben nu op advies van hier alles aan te bekijken in Jeroen.nl. En verdomd.... een setje met 3 accu's (8.64 kWh) levert de kortse terugverdientijd op! 4.7 jaar met alleen NOM.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 01:13
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:37:
[...]

Ik lees nu het givenergy debacle, holy. Daar schrik je wel van
Het blijft een gok met nieuwe merken en nieuwe techniek. Je kan naar een gevestigde naam gaan zoals een Jackery of Ecoflow deze bedrijf staan al een tijdje met draagbare batterijen voor op een camping en dergelijke. Zendure is wat jonger maar heeft een lokale API. Mocht Zendure omvallen dan kan je de batterij nog aansturen zonder hun cloud, is het apparaat defect heb je wel een probleem. Maar ook Jackery kan besluiten om zijn cloud niet meer te supporten in de toekomst omdat het aantal verkochte eenheden het niet rendabel maakt.

De techniek moet zich überhaupt nog bewijzen maar dit was ook met de zonnepanelen en hun omvormers en is nu bijvoorbeeld ook met warmtepompen.

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:57:
[...]

Ja, ben nu op advies van hier alles aan te bekijken in Jeroen.nl. En verdomd.... een setje met 3 accu's (8.64 kWh) levert de kortse terugverdientijd op! 4.7 jaar met alleen NOM.
Ik wil best een wat langere terug verdientijd voor lief nemen als ik hier meer zekerheid over mijn energiekosten voor terug krijg. Handelen met energie zou ook deze tijd wat kunnen verkorten.

• Jan-tweak
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:09:
[...]

Ik wil best een wat langere terug verdientijd voor lief nemen als ik hier meer zekerheid over mijn energiekosten voor terug krijg. Handelen met energie zou ook deze tijd wat kunnen verkorten.
Handelen zal vanaf 2027 wel eens veel minder aantrekkelijk kunnen worden, dus of dat nog werkelijk iets kan bijdragen is nog maar de vraag.

• jelleeelco
Jan-tweak schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:14:
[...]

Handelen zal vanaf 2027 wel eens veel minder aantrekkelijk kunnen worden, dus of dat nog werkelijk iets kan bijdragen is nog maar de vraag.
De Zendure met 3x accu is besteld! Voor 2.193, dinsdag levering.

Allen hartelijk dank voor alle hulp en kennis!

• Henkoes
  • Nu online
Jan-tweak schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:14:
[...]

Ik heb nu een berg zonnestroom die door het putje van lage tarieven of zelfs negatieve tarieven gaat. Door dit op een ander moment te verhandelen zou dit nog wel wat bij kunnen dragen.

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:24:
[...]

Welk model is dat? 2193 klinkt goedkoop!

• jelleeelco
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:28:
[...]

Welk model is dat? 2193 klinkt goedkoop!
De 2400AC met de AB3000X batterij. 3x 2.88 kWh
AquilaXL schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:05:
[...]

Het blijft een gok met nieuwe merken en nieuwe techniek. Je kan naar een gevestigde naam gaan zoals een Jackery of Ecoflow deze bedrijf staan al een tijdje met draagbare batterijen voor op een camping en dergelijke. Zendure is wat jonger maar heeft een lokale API. Mocht Zendure omvallen dan kan je de batterij nog aansturen zonder hun cloud, is het apparaat defect heb je wel een probleem. Maar ook Jackery kan besluiten om zijn cloud niet meer te supporten in de toekomst omdat het aantal verkochte eenheden het niet rendabel maakt.

De techniek moet zich überhaupt nog bewijzen maar dit was ook met de zonnepanelen en hun omvormers en is nu bijvoorbeeld ook met warmtepompen.
Heb hier sinds 2024 ervaring met Zendure, nu ook de Jackery SolarVault 3 Pro Max staan, eerder de Jackery HomePower Ultra 2000 (wat een namen ;) ) en ook de EcoFlow Stream Ultra X getest. Kan oprecht zeggen dat Zendure de App en Home Assistant ondersteuning het beste heeft geregeld. De uitstraling van alle 3 de merken is goed, Jackery doet er ook alles aan de NL markt te veroveren incl. billboards naast de snelweg, waar EcoFlow erg traag op gang komt. Ik vermoed dat de Jackery (vanochtend uitgepakt) op een mooie 2e plaats in mijn rankings tot nu toe komt te staan, maar het net niet lukt de #1 positie in te nemen. Maar wie weet, over enkele dagen/weken kan ik daar meer over zeggen.

Ben ook heel benieuwd naar de Anker SOLIX Solarbank Max AC (eergisteren op de launch party geweest), komt eind april hopelijk binnen ter test. Anker SOLIX is een erg solide merk, zijn wat behoudend, maar hebben nu ook Home Assistant ondersteuning, verwarming, aerosol, etc. net als Jackery en Zendure.

Mooie wedstrijd, denk wel dat dit 3 van de merken zijn die het op de langere termijn gaan redden.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 01:13
Anker/Eufy die vallen inderdaad ook niet zomaar om.

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:31:
[...]

Waar heb je die zo goedkoop gevonden?

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:27
Wat eigenlijk best bijzonder is met zonnepanelen en nu ook de thuisbatterij, het fenomeen “terugverdientijd” iets wat ons allen door een slimme marketeer is aangepraat.

Net als de nep kortingen bij de bouwmarkten en supermarkten, of het stempelkaartje bij de broodjeszaak.

Als ze nu ook een NOB (Nul Op de Bankrekening) invoeren als je een auto koopt, is het feest kompleet.

Reden voor mij om een thuisbatterij te kopen is “energiewraak” aangezien ik totaal geen idee heb over hoe de prijzen op mijn rekening elk jaar tot stand komen.

• Jan-tweak
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:24:
[...]

Welkom in de wereld van Zendure, van harte gefeliciteerd met je aankoop. *O* d:)b

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:31:
[...]

Voor die prijs wil ik het ook kopen! Kan alleen nergens voor die prijs dit vinden!

• jelleeelco
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:55:
[...]

Voor die prijs wil ik het ook kopen! Kan alleen nergens voor die prijs dit vinden!
Techpunt.nl en dan code ZENDURE10 gebruiken voor 10% korting, gratis levering!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:01

Nicap

Tsssk....

Eni idee of die 3-5 dagen leveren bij zendure.nl gehaald wordt? Staat op de website nog steeds "in afwachting van gegevens". Ok, 8 april pas besteld maar toch.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Jetro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:51:
Wat eigenlijk best bijzonder is met zonnepanelen en nu ook de thuisbatterij, het fenomeen “terugverdientijd” iets wat ons allen door een slimme marketeer is aangepraat.

Net als de nep kortingen bij de bouwmarkten en supermarkten, of het stempelkaartje bij de broodjeszaak.

Als ze nu ook een NOB (Nul Op de Bankrekening) invoeren als je een auto koopt, is het feest kompleet.

Reden voor mij om een thuisbatterij te kopen is “energiewraak” aangezien ik totaal geen idee heb over hoe de prijzen op mijn rekening elk jaar tot stand komen.
Tuurlijk wil je de accu en panelen terug verdienen, anders is het een zinloze inverstering.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:59:
[...]

Ik heb geen ervaring met die webshop. Is hij betrouwbaar?

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:02
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:25:
[...]

Ik heb nu een berg zonnestroom die door het putje van lage tarieven of zelfs negatieve tarieven gaat. Door dit op een ander moment te verhandelen zou dit nog wel wat bij kunnen dragen.
Ja, dat zat ik me vandaag ook te bedenken. We hebben momenteel veel dagen met een grote spreiding tussen de zon-uren en de avond. Zelfs zonder salderen levert een kWh dan €0,17 op ipv niets.

Stel dat er ooit weer gas is tegen lage kosten, dan zou die spread iets lager kunnen worden, maar dan zal het eerder iets van €0,10 per kWh worden. Nog steeds ruim meer dan niets.

De truc met de batterij wordt dan 's avonds zoveel mogelijk terugleveren tegen de hoogste tarieven, maar wel genoeg overhouden om het eigen nachtverbruik af te dekken. Je hebt dus een soort predictive NOM nodig die dat regelt...

Maar in elk geval is het niet erg om wat extra kWh te hebben boven je eigen verbruik.

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:37
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:04:
[...]

Ik heb er eind november besteld tijdens black friday en alles is netjes geleverd. Ook toen was er 10 procent korting. Levering duurde iets langer, maar keurig geleverd en een extraatje gekregen omdat er een week vertraging zat op de levering. Ik kreeg van hen automatisch bericht dat er vertraging was.

[ Voor 8% gewijzigd door wallieweb op 11-04-2026 21:25 ]

• jelleeelco
[...]

Goede reviews... verder kende ik ze ook niet.

• D0ekoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:29
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:22:
[...]

Goede reviews... verder kende ik ze ook niet.
Ik weet niet waar jij die vind maar ik lees veel gedoe in reviews van Techpunt. Reeds gebruikte spullen versturen, geen of nauwelijks retourbeleid of actie daarop... ik gun ze die 2000 euro of meer voor een Zendure daarom niet...

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:17
Nicap schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:00:
Eni idee of die 3-5 dagen leveren bij zendure.nl gehaald wordt? Staat op de website nog steeds "in afwachting van gegevens". Ok, 8 april pas besteld maar toch.
Nee dat redden ze niet. Ik zit nu op twee weken, hoop dat het ergens deze week wel binnen komt

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

Bjorker

Cadillacs rule!

[...]

Zeker, een maandje geleden nog een 2400AC en batterij besteld. Netjes in 2 delen bezorgd binnen een week.
Nu een extra AB3000X besteld bij MarcMax, want kon het niet laten voor die prijs.

Zendure SolarFlow AB3000X Speicher 2880 Wh für SolarFlow 2400 AC
Zwischensumme 489,00€ , Versand 45,00€ , Gesamt EUR 534,00€

Nope

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:19
[...]

Heb daar mijn 2400AC + 2 x AB3000X gekocht. Binnen 2 dagen had ik ze binnen.

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• CappieL
Bjorker schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:32:
[...]

Zeker, een maandje geleden nog een 2400AC en batterij besteld. Netjes in 2 delen bezorgd binnen een week.
Nu een extra AB3000X besteld bij MarcMax, want kon het niet laten voor die prijs.

Kans is groot dat ze die niet gaan opsturen hoor, zonder BTW. (581 incl 19% BTW)
Voor 20 euro meer heb je hem bij een NL-winkel, gewoon volgens het boekje.

[ Voor 8% gewijzigd door CappieL op 11-04-2026 21:38 ]

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:05
Nicap schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:00:
Waarschijnlijk niet. Ik had 3 april besteld, en 8 april verzendbevestiging gekregen. Batterijen komen maandag waarschijnlijk binnen via GLS. Een 4de pakketje werd via DPD aangekondigd, maar die is nog niet verstuurd. Denk dat dat de P1 meter is. Dus als ik de batterijen krijg kan ik er nog niks mee want heb dan geen P1 meter :|

• Jan-tweak
bilgy_no1 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:07:
[...]

Ja, dat zat ik me vandaag ook te bedenken. We hebben momenteel veel dagen met een grote spreiding tussen de zon-uren en de avond. Zelfs zonder salderen levert een kWh dan €0,17 op ipv niets.
Nu nog wel, allen lijkt dat steeds meer op een loterij, echter vanaf 2027 wordt dat een heel ander verhaal, dan krijg je namelijk alleen nog de kale prijs minus de terugleverkosten die ze kunnen heffen.
En kijk dan maar als voorbeeld hoe laag die prijzen dan wel kunnen worden. Dus met deze prijzen kun je nog gaan betalen om je energie kwijt te raken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1g-S_0VNgDAJjtK1G3HnoXh33VM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VPw0L8sDh3owT1IKmxNpFjJT.png?f=fotoalbum_large
Stel dat er ooit weer gas is tegen lage kosten, dan zou die spread iets lager kunnen worden, maar dan zal het eerder iets van €0,10 per kWh worden. Nog steeds ruim meer dan niets.

De truc met de batterij wordt dan 's avonds zoveel mogelijk terugleveren tegen de hoogste tarieven, maar wel genoeg overhouden om het eigen nachtverbruik af te dekken. Je hebt dus een soort predictive NOM nodig die dat regelt...

Maar in elk geval is het niet erg om wat extra kWh te hebben boven je eigen verbruik.
Ondertussen ben ik weer eens door de app aan het spitten, en dit pareltje van Zendure wil ik jullie toch niet onthouden:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRJAjwuexqcRuAjEAwEbDEA7okg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OAiTBwLOe5NiXLMddvQZv4I2.png?f=fotoalbum_large

Zou er nog een Zendure platen speler aankomen?

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40
Zoomzoom schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:08:
[...]

Het is inderdaad een landje&gyr e350. Dan blijft de vraag uiteraard wat er aan te doen is... want ik vermoed niet dat de netbeheerder daar iets aan.gaat wijzigen tot ze weer aan vervanging toe zijn.

Trouwens op het meterdisplay zelf staat geen 4.0, 4.2 maar 5.0 bij de dsmr keuze.
Ik heb dezelfde meter en moet nog met de netbeheerder bellen. Ondertussen werkt het best goed bij mij door de integratie in HA in combinatie met een HW p1 meter. Ik heb ook de Zendure p1 meter maar de integratie gebruikt standaard de HW p1 meter.

Na wat tweaken draait het ondanks de 10s interval best goed op NoM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMbWA5ZqRT4XxE_VKxgdiljMlyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MZCaxZOAqmrVj5YHrovzlfD.jpg?f=fotoalbum_large

• jelleeelco
D0ekoe schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:28:
[...]

Ik weet niet waar jij die vind maar ik lees veel gedoe in reviews van Techpunt. Reeds gebruikte spullen versturen, geen of nauwelijks retourbeleid of actie daarop... ik gun ze die 2000 euro of meer voor een Zendure daarom niet...
Tja. Als ze al gebruikte spullen leveren gaat het linea recta retour. Heb met Visa betaald dus komt echt wel goed.

• CappieL
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:03:
[...]

Tja. Als ze al gebruikte spullen leveren gaat het linea recta retour. Heb met Visa betaald dus komt echt wel goed.
Spullen die ik kreeg hadden geen tekenen in ieder geval niet...

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:28
GHorsie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:01:
[...]

Ik heb dezelfde meter en moet nog met de netbeheerder bellen. Ondertussen werkt het best goed bij mij door de integratie in HA in combinatie met een HW p1 meter. Ik heb ook de Zendure p1 meter maar de integratie gebruikt standaard de HW p1 meter.

Na wat tweaken draait het ondanks de 10s interval best goed op NoM.

[Afbeelding]
Ik heb een ander type meter, maar ook met een 10sec Interval. En ik moet zeggen dat ik ook niet geheel ontevreden ben, maar die HW grafieken middelen ook wel lekker uit met hun 5min interval. Dus geeft ook geen goed beeld. En ja we moeten alleen de vaatwasser nog leren plannen, want stroom was er genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydSxd3bs2GWatmotsq7VPcOn2E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W62fEi2iN5S4Ocd4LBtiHNbE.jpg?f=fotoalbum_large

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:02
Jan-tweak schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:44:
[...]

Nu nog wel, allen lijkt dat steeds meer op een loterij, echter vanaf 2027 wordt dat een heel ander verhaal, dan krijg je namelijk alleen nog de kale prijs minus de terugleverkosten die ze kunnen heffen.
En kijk dan maar als voorbeeld hoe laag die prijzen dan wel kunnen worden. Dus met deze prijzen kun je nog gaan betalen om je energie kwijt te raken.
[Afbeelding]

[...]
Ik heb het juist over de situatie na salderen en de verschillen die ik noemde zijn ex EB.

Vandaag zonder EB negatieve prijs om terug te leveren tussen 12:00 en 15:00. Maar 's avonds tussen 19:00 en 23:00 zelfs zonder EB alsnog €0,13-0,17 per kWh als je teruglevert. Dat kan dus ook in de 2027 situatie nog uit om je PV duurder terug te leveren. Morgen krijg je zelfs tot €0,19 kaal terug voor je stroom (dus zonder salderen).

Vandaar dat ik denk dat naast het eigen verbruik afdekken (dat levert immers het meeste op) er ook wel wat ruimte blijft om uit de batterij terug te leveren.

De gedachte is hier vaak gebaseerd op alleen NOM en dat je dan al snel teveel capaciteit overhoudt (batterij niet leeg wanneer de zon weer gaat schijnen). Maar je kunt dan alsnog PV terugleveren in de avond/nacht om de dag weer met een lege batterij te beginnen. En dat levert dus ook nog best wat op.

Moet je alleen daarop een batterij aanschaffen? Dat denk ik niet. Maar het is ook niet erg als je een paar kWh extra hebt.

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:59:
[...]

Dank voor de tip!! Nu ook zendure ac 2400 met paar batterijen besteld!

Voordeel van de AC is dat deze wat stabieler/minder hoog is! Mooie prijs/kwh verhouding zo!
Conservatief besteld op wat ik opwek 75% van het jaar. Kan altijd batterijen bijbestellen toch? De AB3000x versie.

[ Voor 13% gewijzigd door Henkoes op 11-04-2026 23:06 ]

• Henkoes
  • Nu online
CappieL schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:32:
[...]

Heb daar mijn 2400AC + 2 x AB3000X gekocht. Binnen 2 dagen had ik ze binnen.
Kwamen ze met de normale pakket post of een speciale vracht?

• CappieL
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:11:
[...]

Kwamen ze met de normale pakket post of een speciale vracht?
De omvormer kwam met de gewone DHL / DPD.
De batterijen kwamen in een andere zending (wel op dezelfde dag).
Had niet op de doos van de batterijen gelet (of de speciale stickers waren afgeplakt, zoals in het topic besproken), maar ik had niet de indruk dat de bezorger doorhad wat er in de dozen zat.

• Henkoes
  • Nu online
CappieL schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:34:
[...]

De omvormer kwam met de gewone DHL / DPD.
De batterijen kwamen in een andere zending (wel op dezelfde dag).
Had niet op de doos van de batterijen gelet (of de speciale stickers waren afgeplakt, zoals in het topic besproken), maar ik had niet de indruk dat de bezorger doorhad wat er in de dozen zat.
De tweede zending kwam ook per dhl?

Op techpunt lees ik dat ze officiele zendure verkoper zijn. Dat is een voorwaarde voor de 10jaar garantievoorwaarden van Zendure. Nu ik een reverse search doe vind ik nergens een lijst met officiele verkopers van zendure?

• Jan-tweak
bilgy_no1 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:02:
[...]

Ik heb het juist over de situatie na salderen en de verschillen die ik noemde zijn ex EB.

Vandaag zonder EB negatieve prijs om terug te leveren tussen 12:00 en 15:00. Maar 's avonds tussen 19:00 en 23:00 zelfs zonder EB alsnog €0,13-0,17 per kWh als je teruglevert. Dat kan dus ook in de 2027 situatie nog uit om je PV duurder terug te leveren. Morgen krijg je zelfs tot €0,19 kaal terug voor je stroom (dus zonder salderen).

Vandaar dat ik denk dat naast het eigen verbruik afdekken (dat levert immers het meeste op) er ook wel wat ruimte blijft om uit de batterij terug te leveren.

De gedachte is hier vaak gebaseerd op alleen NOM en dat je dan al snel teveel capaciteit overhoudt (batterij niet leeg wanneer de zon weer gaat schijnen). Maar je kunt dan alsnog PV terugleveren in de avond/nacht om de dag weer met een lege batterij te beginnen. En dat levert dus ook nog best wat op.

Moet je alleen daarop een batterij aanschaffen? Dat denk ik niet. Maar het is ook niet erg als je een paar kWh extra hebt.
mijn analyse laat eigenlijk zien dat al in 2025 en zeker ook in 2026 de marges steeds kleiner worden, in maart en april wil het nog wel eens interessant lijken, maar als je verder komt zie je toch al redelijk snel dat gemiddeld je zeker geen overdadige winst met een enkele kWh kunt maken, bedenk als je 5ct winst met een kWh kunt maken hoeveel je daarvan al moet leveren om één enkele batterij-modules van Zendure (2,88 kWh a 600 euro) terug te verdienen. dat zijn dus 12.000 kWh je zou moeten leveren, stel dat je 200 dagen hebt om dit te kunnen doen, en dat met 4 kWh per dag, dus net iets meer dan die extra batterij module.
dan ben je dus 15 jaar verder (en dat is eigenlijk al de levensduur van een batterij)
nee, dus om deze rednen lijkt het met niet echt interessant, dan zou de gemiddelde verschil in prijs eigenlijk al rond de 15 ct/kWh moeten zijn om gemiddeld op 5 jaar uit te komen. mn in de zomer maanden haal je zelfs tijdens de piekmomenten niet deze prijs en een Zendure heeft om 4 kWh terug te leveren al 1,7 uur nodig.

• Jan-tweak
Hier een nieuwe YouTube review van een bekende loodgieter die een Zendure SF 2400 AC heeft gemaakt.

• CappieL
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:43:
[...]

Op techpunt lees ik dat ze officiele zendure verkoper zijn. Dat is een voorwaarde voor de 10jaar garantievoorwaarden van Zendure. Nu ik een reverse search doe vind ik nergens een lijst met officiele verkopers van zendure?
Volgens de track en trace wel ja, maar ik kan me niet herinneren of het ook een rood/geel busje was of een generiek wit gebutst busje met knipperlichten en een harde radio.

• CappieL
Met een screenshot van @gielz dashboard :*)

• jelleeelco
Bjorker schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:32:
[...]

Waar laten bezorgen?

• jelleeelco
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:05:
[...]

Voordeel van de AC is dat deze wat stabieler/minder hoog is! Mooie prijs/kwh verhouding zo!
Conservatief besteld op wat ik opwek 75% van het jaar. Kan altijd batterijen bijbestellen toch? De AB3000x versie.
Precies hoe ik erover dacht!

• jelleeelco
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:43:
[...]

Wat mijn 'onderzoek' opleverde is dat Zendure geen officiële dealerlijst heeft. Maar techpunt heeft al lang de kwalificatie "officieel Zendure dealer " op haar site staan, dat dan wel kloppen

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:15:
[...]

Precies hoe ik erover dacht!
Ik hoop wel dat de batterij ab3000x ook beschikbaar blijft om bij te kopen. Gezien deze alleen compatibiliteit heeft met de 2400 ac. De andere batterijen hebben allemaal meer soorten apparaten die het kunnen gebruiken.

• jelleeelco
Henkoes schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:27:
[...]

Ik hoop wel dat de batterij ab3000x ook beschikbaar blijft om bij te kopen. Gezien deze alleen compatibiliteit heeft met de 2400 ac. De andere batterijen hebben allemaal meer soorten apparaten die het kunnen gebruiken.
Ze hebben aangegeven de AB3000X gewoon te blijven leveren...

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31
Zwartoog schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:22:
[...]

Er is één groot voordeel van meer omvormers ipv meer accu, en dt is dat je meer vermogen beschikbaar hebt. Die 2,4 kW doet het goed voor 1 grootverbruiker, maar als je wasmachine en vaatwasser tegelijk aanspringen heb je tekort. Of een oven van 3 kW, of elektrisch koken in het algemeen. Maar een huis-noodzaak voor meer dan 2 omvormers (4,8 kW) heb ik niet kunnen vinden.

En je kunt sneller laden, wat nuttig is als je voldoende PV hebt met wisselvallig weer (paar zonnige uurtjes, daarna bewolkt).
Dat is inderdaad wel een zinvolle redenering. Ik heb nu in elk geval niet genoeg PV om met meer dan 2400W te laden, en grootverbruik is er niet veel. Alleen de oven misschien als die net aangezet is. De wasmachine en droger zijn smart en dus via HA aan te sturen, en de vaatwasser draait normaliter in de nacht.
Uiteindelijk is ook hier de salderende meter eigenlijk een beetje de redding...
Ik denk dat de toekomst het zal leren, maar dan kan er nog altijd een extra torentje bij komen indien nodig.

Het wordt er in elk geval 1 voor nu heb ik besloten.

Wat ik mij nog afvroeg; op de offgrid uitgang kan je kennelijk een micro omvormer aansluiten. Nu heb ik een klein PV groepje erbij draaien (500W); zou ik dat in een extreme situatie (met wat tweaken natuurlijk) op de offgrid aansluiting kunnen prikken (even los van de praktische bezwaren ;) ) zodat de accu minder belast of zelfs opgeladen wordt?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• jelleeelco
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:05:
[...]

Oh en de P1 meter besteld bij stekker-batterij.nl voor 33 of zo inc verzending.

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:57:
[...]

Leuk om te lezen dat je er iets aan hebt gehad! Als je echt veel vebruik heb dan is vaak 7-10 kWh max om het rendabel te houden om terug te verdienen maar ook om je batterij überhaupt vaak genoeg vol te krijgen en te onladen
Taro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:34:
[...]

Heb hier sinds 2024 ervaring met Zendure, nu ook de Jackery SolarVault 3 Pro Max staan, eerder de Jackery HomePower Ultra 2000 (wat een namen ;) ) en ook de EcoFlow Stream Ultra X getest. Kan oprecht zeggen dat Zendure de App en Home Assistant ondersteuning het beste heeft geregeld. De uitstraling van alle 3 de merken is goed, Jackery doet er ook alles aan de NL markt te veroveren incl. billboards naast de snelweg, waar EcoFlow erg traag op gang komt. Ik vermoed dat de Jackery (vanochtend uitgepakt) op een mooie 2e plaats in mijn rankings tot nu toe komt te staan, maar het net niet lukt de #1 positie in te nemen. Maar wie weet, over enkele dagen/weken kan ik daar meer over zeggen.

Ben ook heel benieuwd naar de Anker SOLIX Solarbank Max AC (eergisteren op de launch party geweest), komt eind april hopelijk binnen ter test. Anker SOLIX is een erg solide merk, zijn wat behoudend, maar hebben nu ook Home Assistant ondersteuning, verwarming, aerosol, etc. net als Jackery en Zendure.

Mooie wedstrijd, denk wel dat dit 3 van de merken zijn die het op de langere termijn gaan redden.
Vanwaar het idee dat hij op nummer 2 komt? En dan de Zendure AC2400+ op 1? Kan je delen waarom je denkt dat Jackery nu op 2 komt? Ik zelf twijfel namelijk tussen deze twee batterijen en ik neig toch meer naar Zendure maar Jackery ziet er wel gelikt uit, mja, heb t idee dat die een flinke inhaalslag moeten maken met de app enz

[ Voor 59% gewijzigd door Flexiilex op 12-04-2026 00:44 ]

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:28:
[...]

Ze hebben aangegeven de AB3000X gewoon te blijven leveren...
Mooi! Kan je mij linken waar dit aangegeven wordt?
Pagina: 1 ... 220 221 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.