• D0ekoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:40
Kun je de 3 fase kabel 5x 4mm zoals jullie zeggen ook gewoon op een wcd laten eindigen of een dubbele in dit geval? Of moet daar zon verdeler tussen?
Ik koop namelijk niet direct 2 losse units. Die tweede is voor de toekomst. En heb je dan alsnog het voordeel dat je 2x 2400 kan ontladen of is 1 fase aangesloten met 1 unit van straks 10 kwh net zo goed?

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:25
Mistraller schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:20:
[...]

In mijn optiek is 3 losse zendures fors duurder, en minder noodstroom voorhanden (althans verdeeld over meerdere units), complexere aansturing? Een werkschakelaar en alamat zijn de kosten niet.
Je kunt toch best minder fases aansluiten op een meerfasige automaat of alamat? Mijn kookplaat doet ook maar 2 fases op een 3 fase groep. Als er in 1 fase iets mis gaat tript de groep toch wel. En die 3 fase kabel wordt voor niets anders gebruikt, ligt er nu loos in; die is destijds al puur met het oog op een thuisaccu aangelegd.
Ik snap wel dat je kunt verdelen, maar er is verder niks te verdelen; de rest van de garage heeft gewoon z'n eigen lichtgroep, en zelfs nog een 2e krachtgroep waar ooit een warmtepomp aan gehangen zal worden.
Er is één groot voordeel van meer omvormers ipv meer accu, en dt is dat je meer vermogen beschikbaar hebt. Die 2,4 kW doet het goed voor 1 grootverbruiker, maar als je wasmachine en vaatwasser tegelijk aanspringen heb je tekort. Of een oven van 3 kW, of elektrisch koken in het algemeen. Maar een huis-noodzaak voor meer dan 2 omvormers (4,8 kW) heb ik niet kunnen vinden.

En je kunt sneller laden, wat nuttig is als je voldoende PV hebt met wisselvallig weer (paar zonnige uurtjes, daarna bewolkt).

[ Voor 4% gewijzigd door Zwartoog op 11-04-2026 07:23 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-04 16:43

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zendure heeft inmiddels de prijs van in het bijzonder de zonnepanelen flink verhoogd. De SF2400 Pro met 4x panelen + 1 accu is ineens 450 euro omhoog gegaan.

Geen idee wat daar achter zit. Maar op die manier worden nieuwe instappers toch vrij makkelijk over de streep getrokken naar Jackery.

Ik baal ook dat ik toch voor Zendure heb gekozen en nog steeds op verzending wacht, terwijl Jackery wel de belofte waar maakt en inmiddels op tijd units aan het uit leveren is. Nog maar even geduld dan.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Mistraller schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:30:
Topic loopt hard.... even mijn vorige post ingekort :)

Ik overweeg een Zendure SolarFlow 2400 AC+ met 3× AB3000L en wil even checken of mijn plan klopt.

Meterkast is 3x25A, en ik heb een 5x4mm kabel naar de garage liggen vanaf een 3-fase alamat (16A), eindigend op een werkschakelaar. Wifi bereik goed en Home Assistant (met P1) aanwezig.

Huidige PV setjes:
2100W (fase 1)
500W (fase 2)

Accu op zolder is geen optie (piramidedak), garage is koeler dus logischere plek.

Kan ik de AC+ direct op de werkschakelaar aansluiten voor 2400W?
Beste om ‘m op dezelfde fase als de 2100W omvormer te zetten?
Puur theoretisch 😉: kan ik bij stroomuitval via het off-grid stopcontact de accu laden met die kleine omvormer? (met wat zaken loskoppelen en een verlengkabel uiteraard; even tweakers gedachte)
Als jij alleen die Zendure wilt aansluiten dan kun je dat gewoon op een werkschakelaar doen, ander 2 fases zijn dan ongebruikt, zo zou ik het ook doen. Ik heb mijn 2400AC op de fase aangesloten waar het meest standby verbruik is, de rest regelt de slimme meter. Maar bij de 2100W omvormer is prima.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:25
REDFISH schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:29:
Zendure heeft inmiddels de prijs van in het bijzonder de zonnepanelen flink verhoogd. De SF2400 Pro met 4x panelen + 1 accu is ineens 450 euro omhoog gegaan.

Geen idee wat daar achter zit. Maar op die manier worden nieuwe instappers toch vrij makkelijk over de streep getrokken naar Jackery.

Ik baal ook dat ik toch voor Zendure heb gekozen en nog steeds op verzending wacht, terwijl Jackery wel de belofte waar maakt en inmiddels op tijd units aan het uit leveren is. Nog maar even geduld dan.
Blij dat ik de boel gewoon heb opgehaald een paar weken terug. Ik verwacht trouwens dat ook bij de concurrentie de prijzen omhoog gaan. De vraag is enorm toegenomen in een paar weken tijd.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:34
Zwartoog schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:44:
[...]

Blij dat ik de boel gewoon heb opgehaald een paar weken terug. Ik verwacht trouwens dat ook bij de concurrentie de prijzen omhoog gaan. De vraag is enorm toegenomen in een paar weken tijd.
Je moet nu dan gewoon niet kopen. Lange termijn zullen de prijzen zakken. De huidige stijging is idd een enorme toename van de vraag en inkoop van transport uit China wat enorm gestegen als gevolg van de oorlog.

Als je kan wachten, beter wachten. Of, zoals slimmeriken hier hebben gedaan, bestellen en in Duitsland ophalen voordat ook daar de prijzen omhoog gaan.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:33:
[...]

Je moet nu dan gewoon niet kopen. Lange termijn zullen de prijzen zakken. De huidige stijging is idd een enorme toename van de vraag en inkoop van transport uit China wat enorm gestegen als gevolg van de oorlog.

Als je kan wachten, beter wachten. Of, zoals slimmeriken hier hebben gedaan, bestellen en in Duitsland ophalen voordat ook daar de prijzen omhoog gaan.
Ik had vorige week volgende info in de mailbox:

Upcoming Changes to Export Tax Rebates

1 April 2026: Full removal of the 9% rebate for solar products (modules/cells).
1 Jan 2027: Full removal of the 6% rebate for battery products.

• jelleeelco
bruneelm schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:47:
[...]

Ik had vorige week volgende info in de mailbox:

Upcoming Changes to Export Tax Rebates

1 April 2026: Full removal of the 9% rebate for solar products (modules/cells).
1 Jan 2027: Full removal of the 6% rebate for battery products.
Zijn dit de tax kortingen die China verleent aan haar exporteurs?

• bruneelm
  • Laatst online: 21:50
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:48:
[...]

Zijn dit de tax kortingen die China verleent aan haar exporteurs?
De "subsidie" voor export van hun spullen verdwijnt dus

• jelleeelco
bruneelm schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:53:
[...]

De "subsidie" voor export van hun spullen verdwijnt dus
Ja. Daar staat tegenover dat de accu cellen steeds goedkoper worden en de concurrentie forw toeneemt. Prijzen in NL vind ik gewoon nog echt te hoog. Verschil met DE zal hopelijk nog wat uitvlakken (prijzen ex btw bekeken)

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:33:
[...]

in Duitsland zijn de prijzen ook omhoog gegaan bij Zendure. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:07
Vergeet het maar dat Batterij cellen goedkoper gaan worden, de bodemprijs is al bereikt.
De prijs wordt nu voornamelijk bepaalt door de grondstoffen en door de alsmaar toenemende vraag worden die echt niet goedkoper maar juist duurder.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jelleeelco
Kees_frl schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:06:
[...]

in Duitsland zijn de prijzen ook omhoog gegaan bij Zendure. :)
Logisch, ook zij moeten nieuwe capaciteit inkopen bij de vervoerders tegen hoger tarief. Zodra de voorraden bij de resellers op is gaan de prijzen daar ook omhoog.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:22
Ben(V) schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:08:
Vergeet het maar dat Batterij cellen goedkoper gaan worden, de bodemprijs is al bereikt.
De prijs wordt nu voornamelijk bepaalt door de grondstoffen en door de alsmaar toenemende vraag worden die echt niet goedkoper maar juist duurder.
Ik denk ook dat het eerst niet goedkoper gaat worden, maar pas over x aantal jaar als de vraag afneemt, omdat veel mensen al zijn voorzien. Wel denk ik dat de batterijen qua RTE en opslagcapaciteit steeds beter worden voor hetzelfde geld. Dus dat is ook een vorm van "goedkoper"

• Ben(V)
D0ekoe schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:05:
[...]

Ik haak hier even op aan.
Jij hebt al een 3 fase kabel liggen maar had een 1 fase kabel dus 3x 2,5mm ook voldoende geweest?
Ik sta voor dezelfde keuze en wil in eerste instantie 1 Zendure 2400+ AC halen met een AB3000X. Maar als ik daar een 3 fase kabel heb liggen (ri de garage) kan ik makkelijk een tweede kopen met een losse accu en dan 2x 2400w terugleveren. Of kan ik dan beter nu twee 3x 2,5mm kabel laten trekken?
Als je meerdere Zendure's met maar een batterij neemt ben je niet alleen veel meer geld kwijt, je hebt ook nog een beroerde C factor waardoor de levensduur van de batterijen aanzienlijk verkort worden.

Over meerdere fasen verdelen is geen voordeel, want de meter telt het toch bij elkaar op.

En een wasmachine en afwasmachine gelijktijdig aanspringen gebeurd nooit, die dingen springen niet aan maar je zet ze aan, dus gewoon evem opletten wanneer je dat doet is veel goedkoper,.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jelleeelco
Ben(V) schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:08:
Ik verwacht toch dat de prijzen gaan dalen, met name door de enorme toename aan EVs en investeringen in accu techniek en productiecapaciteit. Maar het is natuurlijk een gok... jeukt bij mijn ook wel om nu naar DE te rijden om het aan te schaffen. 269 voor ee 2400AC en 489 per batterij module is wel heel aantrekkelijk.

Ik weet alleen nog steeds niet wat ik wil :-(

• Ben(V)
Pakhaas schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:11:
[...]

Ik denk ook dat het eerst niet goedkoper gaat worden, maar pas over x aantal jaar als de vraag afneemt, omdat veel mensen al zijn voorzien. Wel denk ik dat de batterijen qua RTE en opslagcapaciteit steeds beter worden voor hetzelfde geld. Dus dat is ook een vorm van "goedkoper"
Lithium is nu eenmaal een zeldzaam materiaal en zal niet snel goedkoper worden, ook EV's hebben die nodig en daar is de markt verzadiging nog heel ver weg.

Ik denk echter dat over een paar jaar we andere en goedkopere technologieën hebben dan LifePo.
Er zijn momenteel best veelbelovende ontwikkelingen gaande.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
REDFISH schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:29:
De Solarflow 800 Plus is bij zendure.nl van 489 euro naar 549 euro gegaan (60 euro duurder, 12% verhoging in prijs). Ben blij dat ik er twee heb voor 900 euro (met WELKOM8 % korting). En omdat de Homewizard P1 meter niet werkte in de Zendure App, krijg ik ook nog gratis de Zendure P1 meter thuisgestuurd (onderweg) :P

• jelleeelco
Ben(V) schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:15:
[...]

Lithium is nu eenmaal een zeldzaam materiaal en zal niet snel goedkoper worden, ook EV's hebben die nodig en daar is de markt verzadiging nog heel ver weg.

Ik denk echter dat over een paar jaar we andere en goedkopere technologieën hebben dan LifePo.
Naja zeldzaam is lithium niet... alleen moeilijk / duur om te winnen. Maar je hebt een punt, lithium is nu wel weer aan het stijgen qua prijs.

Vraagje even terug naar Zendure... als ik nu een toren maak van 1x 2400ac met 6 accus, kan ik die dan later splitsen in 2x 2400ac met ieder 3 accus? En is dat dan een kwestie van anders stapelen en herkent de app dat, of krijg je toch issues met de batterijen?

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:31
Hey allemaal, ligt het aan mij of is de ze zendure 2400 ac+ een stuk instabieler (valt makkelijker om) dan de zendure 2400 AC met circa zelfde capaciteit?
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:29:
Hey allemaal, ligt het aan mij of is de ze zendure 2400 ac+ een stuk instabieler (valt makkelijker om) dan de zendure 2400 AC met circa zelfde capaciteit?
De 2400 AC is inderdaad stabieler, bij de 2400 AC+ en Pro krijg je beugeltjes bij voor aan de muur.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• Martijn-V4
  • Laatst online: 16:41
Ik heb gisteren een 3e AB3000L gekocht, ik heb geen glazen bol dus kan niets zinnigs zeggen over wat de prijzen gaan doen het komende jaar. Wel weet ik dat de internationale scheepvaart ontiegelijk veel last heeft van de onrust in het midden oosten (Hormuz en Bab el Mandeb) en dat dus zijn weerslag gaat hebben op de internationale logistiek en dus prijzen. Of het afschaffen van het salderen invloed op de prijzen van batterijen gaat hebben weet ik ook niet. Ik denk dat het veelal ook situatie afhankelijk is. Hier in een 1 persoons huishouden met een PHEV (L&C 01) en een elektrische motorscooter (BMW CE04) is dit voor mij een ideale setup. Op dit moment de afgelopen weken < 1kWh verbruik uit het net en de rest uit de panelen/batterijen en helaas ook een, zij het acceptabel, deel retour richting het net. Wetende dat ik eind oktober een nieuw energie contract af moet sluiten en geen idee heb wat de prijzen gaan doen wil ik zoveel mogelijk zelf voorzienend zijn (lees: verbruik opgewekte en opgeslagen energie) al gaat dit voor een deel van het jaar natuurlijk niet lukken, dat is dan maar zo.

Voor mij is dit nu het moment om nog iets meer te investeren voordat het wellicht allemaal duurder word.

• Pakhaas
Ben(V) schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:15:
[...]

Dat is precies wat ik zeg.

• Pakhaas
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:27:
[...]

Vraagje even terug naar Zendure... als ik nu een toren maak van 1x 2400ac met 6 accus, kan ik die dan later splitsen in 2x 2400ac met ieder 3 accus? En is dat dan een kwestie van anders stapelen en herkent de app dat, of krijg je toch issues met de batterijen?
ja dat kan.
Ben(V) schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:12:
[...]
Over meerdere fasen verdelen is geen voordeel, want de meter telt het toch bij elkaar op.
Financieel gezien geen voordeel, praktisch gezien wel. Als je bijv. een laadpaal met loadbalancer hebt wil je dat de fases ongeveer gelijk worden belast. Anders grijpt die te snel in en laadt de EV maar met weinig vermogen. Of je zet oven, afzuigkap en 2 accu's aan en gaat over de max van 25A op die fase heen.

Dus als het kan: Altijd netjes over de fases verdelen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• jelleeelco
Taro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:44:
[...]

Financieel gezien geen voordeel, praktisch gezien wel. Als je bijv. een laadpaal met loadbalancer hebt wil je dat de fases ongeveer gelijk worden belast. Anders grijpt die te snel in en laadt de EV maar met weinig vermogen. Of je zet oven, afzuigkap en 2 accu's aan en gaat over de max van 25A op die fase heen.

Dus als het kan: Altijd netjes over de fases verdelen.
Als je maar 1 2400AC hebt heb je toch geen risico dat de fase overbelast raakt? Of zie ik dat verkeerd.. met 2 of 3 units snap ik dat je er overheen kan gaan...
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:56:
[...]

Als je maar 1 2400AC hebt heb je toch geen risico dat de fase overbelast raakt? Of zie ik dat verkeerd.. met 2 of 3 units snap ik dat je er overheen kan gaan...
Met 1 2400 AC zal die kans wel meevallen. Maar een accu bepaalt dat niet als enige, het betreft de som van alle gebruikers op die fase. Maar als je nog een aansluiting moet regelen: Plaats hem op de minst belaste fase, of als je ook 1-fase PV hebt bijv. op die fase, zodat zonnestroom je huis bij het opslaan niet verlaat. Bij verbruik voorkom je dat vervolgens helaas niet.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• jelleeelco
Taro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:58:
[...]

Met 1 2400 AC zal die kans wel meevallen. Maar een accu bepaalt dat niet als enige, het betreft de som van alle gebruikers op die fase. Maar als je nog een aansluiting moet regelen: Plaats hem op de minst belaste fase, of als je ook 1-fase PV hebt bijv. op die fase, zodat zonnestroom je huis bij het opslaan niet verlaat. Bij verbruik voorkom je dat vervolgens helaas niet.
Snap ik. Ik heb 3 fase aansluiting en (helaas) geen laadpaal (ook niet mogelijk). Ook 3 fase PV systeem. Wel een warmtepomp, max 2400 watt. Zou ik de accu dan op andere fase moeten aansluiten dan de warmtepomp?

Edit: ja dus, je zei het al: minst belaste fase...

[ Voor 3% gewijzigd door jelleeelco op 11-04-2026 10:01 ]

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:32
peterbier schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:03:
[...]

Klopt niet nodig de slimme meter werkt als som meter.
1 of 2 Zendure kan ook.
Ik heb er 3 staan en verdeeld over 2 fase. (Waar ook mijn zonnepanelen op zitten)
Zie voorbeeld hoe ik het heb.
De WCD,s discussie wat gaat in dit topic kun je ook kiezen voor wat anders.
Cee stekkers bijvoorbeeld.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi die stekkers zo, alleen heb ik begrepen dat eind volgende maand batterijen mee gaan tellen voor het energie label, vaste batterijen dan wel te verstaan.
Stekker batterijen niet, omdat je die zo kunt meenemen.
Wordt misschien toch nog noodzakelijk de stekkers er af te knippen.
Het wordt dan een afweging of de batterijen door een beter label meer opleveren dan wat ze nog waard zijn om mee te nemen.

• jelleeelco
Ik vind dit maar raar van Zendure, of lees ik iets over het hoofd. Reclame maken voor een prijs van 1209 voor de AC Pro. Maar als je op de link klikt een veel hogere prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7W3dNBoWyd2AbhfWrhohlQ21uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WFVdrNrpUuDFGUfcDrnl11s.jpg?f=fotoalbum_large

• Polvo176
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:04:
Ik vind dit maar raar van Zendure, of lees ik iets over het hoofd. Reclame maken voor een prijs van 1209 voor de AC Pro. Maar als je op de link klikt een veel hogere prijs.

[Afbeelding]
Ik had ook een mail met de oude prijzen, maar in het winkel mandje stond de nieuwe hogere prijs.
Dus maar even niet gedaan, ik heb niet direct uitbreiding nodig, kan rustig wachten op een kortingsachtie.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:18
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:04:

[Afbeelding]
had je geen link naar deze aanbieding er bij kunnen zetten?

• jelleeelco
Jan-tweak schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:30:
[...]

had je geen link naar deze aanbieding er bij kunnen zetten?
Nee. Komt voorbij in mijn Google feed, als ik op de link klik krijg ik dus die hogere prijs.

Dit is de link:

https://www.zendure.nl/pr...5W-zSzjVqpNMaAvu7EALw_wcB

[ Voor 30% gewijzigd door jelleeelco op 11-04-2026 10:33 ]

jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:33:
[...]

Nee. Komt voorbij in mijn Google feed, als ik op de link klik krijg ik dus die hogere prijs.

Dit is de link:

https://www.zendure.nl/pr...5W-zSzjVqpNMaAvu7EALw_wcB
Maar dit vind je gek? Vond toevallig de onderstaande aanbieding op google voor haarlak maar helaas dit was van tijden terug. Dit is bij elk product zo, prijzen/aanbiedingen veranderen nou eenmaal.

Er zijn tig resellers waar je dit model voor een mooie prijs kunt kopen. En 9/10 keer kun je hem dan direct ophalen en vanmiddag al zien opladen op de zon. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbopylEFCgTxYy7InzBkHlJ2PNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pm0ZlqtLrhBO4dQ3okoP8SvL.jpg?f=fotoalbum_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• jelleeelco
gielz schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:02:
[...]

Maar dit vind je gek? Vond toevallig de onderstaande aanbieding op google voor haarlak maar helaas dit was van tijden terug. Dit is bij elk product zo, prijzen/aanbiedingen veranderen nou eenmaal.

Er zijn tig resellers waar je dit model voor een mooie prijs kunt kopen. En 9/10 keer kun je hem dan direct ophalen en vanmiddag al zien opladen op de zon. *O*

[Afbeelding]
Ja ik vind het wel gek. Als adverteerder op Google kun je je ads on the fly aanpassen. Dus als je je prijzen verandert, waarom dan niet de ads?

Mag ik vragen welke site(s) je nu goede deals ziet die vandaag af te halen zijn?

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:41
Hangt ervan af wat je een goede deal vindt. Maar bij thuisbatterij.io hebben ze de AC+ nog voor €969, en als je belt kun je gewoon een afspraak maken voor ophalen in Tilburg of met een paar daagjes laten thuisbezorgen. En zo zullen er echt wel meer zijn.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:34
Gramser schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:15:
Hangt ervan af wat je een goede deal vindt. Maar bij thuisbatterij.io hebben ze de AC+ nog voor €969, en als je belt kun je gewoon een afspraak maken voor ophalen in Tilburg of met een paar daagjes laten thuisbezorgen. En zo zullen er echt wel meer zijn.
Stekker-batterij.nl ook inderdaad. Tot daar de voorraden weer op zijn 😅

• Jan-tweak
Gramser schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:15:
als je bv bij hun kijkt naar de AB3000x (SF 2400 AC losse batterij module) kost deze bij hun 775 euro.
bij Zendure.nl krijg je deze al voor 729 euro.
op zich dus een behoorlijk prijsverschil, kijk dus goed en vergelijk zo goed mogelijk, overigens die zelfde batterijmodule kost in Duitsland (incl. BTW en transport naar Nederland) nog maar circa 610 euro.

De Zendure SF 2400 AC + kost overigens in Duitsland (ook weer incl. BTW en transport naar Nederland) circa 870 euro.
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:04:
[...]

Ja ik vind het wel gek. Als adverteerder op Google kun je je ads on the fly aanpassen. Dus als je je prijzen verandert, waarom dan niet de ads?

Mag ik vragen welke site(s) je nu goede deals ziet die vandaag af te halen zijn?
Gewoon goed bereikbaar, en dan voor 1199 (zelf hier nooit wat gekocht). Zo zijn er nog veel andere resellers maar die hebben voornamelijk de 2400AC+.

https://plugin-batterij.n...B2Pvm65nGFlxoCAckQAvD_BwE

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:33

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Polvo176 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:01:
[...]

Mooi die stekkers zo, alleen heb ik begrepen dat eind volgende maand batterijen mee gaan tellen voor het energie label, vaste batterijen dan wel te verstaan.
Stekker batterijen niet, omdat je die zo kunt meenemen.
Wordt misschien toch nog noodzakelijk de stekkers er af te knippen.
Het wordt dan een afweging of de batterijen door een beter label meer opleveren dan wat ze nog waard zijn om mee te nemen.
Waar staat dat exact beschreven?

1. Want dan ben ik benieuwd of ‘met stekker’ dan alleen een schuko-stekker bedoeld wordt, of dat een blauwe CEE-stekker daar ook onder valt.

2. En als je dan nog even doorgaat op die stekker: aan de apparaatzijde zijn die Zendures allemaal met een stekker uitgevoerd. Een echt vaste aansluiting is er niet. Heet het dan sowieso een stekkerbatterij of niet?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Polvo176
Hippe Lip schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:47:
[...]

1. Want dan ben ik benieuwd of ‘met stekker’ dan alleen een schuko-stekker bedoeld wordt, of dat een blauwe CEE-stekker daar ook onder valt.

2. En als je dan nog even doorgaat op die stekker: aan de apparaatzijde zijn die Zendures allemaal met een stekker uitgevoerd. Een echt vaste aansluiting is er niet. Heet het dan sowieso een stekkerbatterij of niet?
https://solarmagazine.nl/...abel-woningen-en-gebouwen

De rand voorwaarden ken ik niet, maar als er een stekker aanzit zodat je hem makkelijk los kant trekken lijkt toch het punt te worden.
Bijzonder vind dat ik ook een paar kleine Growatt zonne omvormers heb met stekker en zo los kan trekken maar kennelijk geen probleem is omdat de zonepanelen dan ook niet meer werken.
Ik heb ook 2 Zendure batterijen waar vast opgestelde zonnepanelen op aangesloten zitten en vergelijkbaar met de Growatt maar dan kennelijk niet mee tellen.
Er ontstaat in dat midden gebied dan ook en grijs gebied en mogelijk afhankelijk van de beoordelaar hoe dit opgevat wordt.

• Gramser
Thaam schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:30:
Inmiddels de Venus A draaien. Mooi compact apparaat is het.

2 Dingen:

Als ik de Marstek laat draaien met de CT van HomeWizard dan krijg hem in de nacht mooi dicht bij 0 op de meter. Echter in de loop van de dag loopt hij vast en mist zijn verbinding. Als ik hem laat leiden door de CT003 dan schommelt hij heel erg op de 0 meter +/- 500 Watt. Meer mensen hier last van?

Links van de grafiek met de CT003 en rechts later op de avond geswitched naar de CT van HomeWizard.

[Afbeelding]

En nog een ding wat ik me afvroeg is de garantie op de batterij. Die kun je dus nergens registreren. Ik had eerst de Venus A basis geregistreerd in de app. 2 weken later 2 extra batterij modules gekoppeld. Verder geen registraties extra dus. Heb wel facturen natuurlijk maar toch.

O ja en ik mis een optie voor notificaties en een widget voor op je homescreen. :+
Mooie post voor in het Marstektopic :+

• Jan-tweak
Hippe Lip schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:47:
[...]

ja
goede vraag, we moeten op de definitiefe tekst gaan wachten.
Bedenk wel dat je dan de batterij niet meer mee kunt verhuizen, het is dan een onderdeel van het O.G. geworden.

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-04 14:26
Excuses als het reeds aan bod gekomen is, of als het een domme vraag is, maar ik vind het niet direct in de 878 pagina's van dit topic en ben nog maar net begonnen met bestuderen wat er allemaal kan :)

Ik heb zonet een 2400AC+ en een extra batterij aangekregen (gekocht via smart-charged overigens, er was ergens een 10% kortingscode hier op tweakers te vinden).

Nu vraag ik me af hoe de off-grid uitgang exact werkt, want daar lijken nogal verschillende meningen over te bestaan. In de handleiding lees ik dit:
• Max. uitgangsvermogen naar belasting: 3200 W max
SolarFlow 2400 AC+ levert 2400 W continu en tot 3600 W gedurende 200 ms. In netgekoppelde modus kan hij
belastingen tot 3200 W voeden: SolarFlow 2400 AC+ levert tot zijn номinaal vermogen en de extra benodigde
energie wordt automatisch uit het huisnet gehaald.
• EPS / noodstroom-omschakeling
U kunt instellen dat de belasting op de Off-Grid AC-poort in normaal bedrijf alleen via het huisnet wordt gevoed
(zonder batterijontlading). Bij netuitval schakelt het systeem binnen 15 ms over op batterijvoeding en levert tot
2400 W max om de belasting te laten doorwerken.
Begrijp het dan goed, als ik de noodstroom-omschakeling aan zet: de apparatuur op die uitgang krijgt via het gewone huisnet stroom. Die stroom komt dan van de zonnepanelen of batterij indien mogelijk, en anders uit het net (alsof die apparatuur ergens anders in huis op een gewoon stopcontact zouden zitten). Bij wegvallen van de stroom, schakelt die off-grid uitgang dan over op batterijvoeding.. ?

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17:11
Ik ben een nieuwe zendure AC2400+ gebruiker... en ondanks al jaren EV, zonnepanelen en warmtepomp niet echt thuis in allerhande energie instellingen.

Ik heb de batterij nu 1 dag draaien op een aparte groep... en volg een beetje wat de app zegt.

Allereerst zie ik niet helemaal hoe het systeem zon kan prioriteren als er geen koppeling is met mijn solaredge. Kan dat in de app of is dat Home Assistent terrein (te complex voor me vrees ik).

Daarnaast zie ik afgelopen 24u 180kW uit het net getrokken met ergens een piek tot bijna 400kW... het verbruik springt soms ook naar bizar hoge megawatt cijfers... en dan weer normaal.
Zijn dat data errors of is er iets mis? 180kW op 24 uur is 20 keer te hoog... die snap ik dus niet. Kan ook niet volgens mij met instelling op/ontladen op 2400w.

Ik leer graag bij...
De update voor de sf800pro is er.
Even op standby gezet in HomeAssistant.
Updaten en weer aan gezet werkt als een zonnetje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsXKwWz6NLDI76WFeNObGH0U8Cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWh1vSNKCvglrQCA24WG3v7B.jpg?f=fotoalbum_large

• Hippe Lip

Hippe Lip

Zoomzoom schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:25:
Ik ben een nieuwe zendure AC2400+ gebruiker... en ondanks al jaren EV, zonnepanelen en warmtepomp niet echt thuis in allerhande energie instellingen.

Ik heb de batterij nu 1 dag draaien op een aparte groep... en volg een beetje wat de app zegt.

Allereerst zie ik niet helemaal hoe het systeem zon kan prioriteren als er geen koppeling is met mijn solaredge. Kan dat in de app of is dat Home Assistent terrein (te complex voor me vrees ik).

Daarnaast zie ik afgelopen 24u 180kW uit het net getrokken met ergens een piek tot bijna 400kW... het verbruik springt soms ook naar bizar hoge megawatt cijfers... en dan weer normaal.
Zijn dat data errors of is er iets mis? 180kW op 24 uur is 20 keer te hoog... die snap ik dus niet. Kan ook niet volgens mij met instelling op/ontladen op 2400w.

Ik leer graag bij...
Kijk eens op je slimme meter: heb je toevallig een DSMR4-meter (of lager)?
En als dat er niet op staat, dan moet je op het internet gaan zoeken welke meter je hebt aan de hand van merk en type dat op je meter staat.

DSMR4 is een ouder type dat maar eens per 10s data geeft en dan kun je niet echt NOM draaien. Dat is te traag.

<John O`Mill>

Koppelen met PV omvormers kan helaas niet. Met Home Assistant wel.

Ik leer graag bij...
Zendure P1-meter? Zet er een actieve splitter van bijv. HW voor, dan is dat absurde vermogen verleden tijd. Had ik bij mijn pa thuis ook. Zou niet nodig moeten zijn, weet ik, maar meld het dus even bij Zendure incl. je type slimme meter.

bmaster001 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:22:
Excuses als het reeds aan bod gekomen is, of als het een domme vraag is, maar ik vind het niet direct in de 878 pagina's van dit topic en ben nog maar net begonnen met bestuderen wat er allemaal kan :)

Ik heb zonet een 2400AC+ en een extra batterij aangekregen (gekocht via smart-charged overigens, er was ergens een 10% kortingscode hier op tweakers te vinden).

Nu vraag ik me af hoe de off-grid uitgang exact werkt, want daar lijken nogal verschillende meningen over te bestaan. In de handleiding lees ik dit:

[...]

Begrijp het dan goed, als ik de noodstroom-omschakeling aan zet: de apparatuur op die uitgang krijgt via het gewone huisnet stroom. Die stroom komt dan van de zonnepanelen of batterij indien mogelijk, en anders uit het net (alsof die apparatuur ergens anders in huis op een gewoon stopcontact zouden zitten). Bij wegvallen van de stroom, schakelt die off-grid uitgang dan over op batterijvoeding.. ?
De stroom voor de noodstroomuitgang komt bij de 2400 AC+ primair uit het net / AC aangesloten zonnepanelen, dat is om het even. Is er geen grid/net/aangesloten stekker, dan komt het automatisch en binnen 10 ms uit de accu.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Helaas beantwoord je mijn eerste vraag niet: waar staat dat (officieel) beschreven?
[...]
goede vraag, we moeten op de definitiefe tekst gaan wachten.
Bedenk wel dat je dan de batterij niet meer mee kunt verhuizen, het is dan een onderdeel van het O.G. geworden.
Nou en? Wat zou het dat het onderdeel van het onroerend goed (‘spijkervast’) is? Bij verkoop wordt al een hele tijd een checklist gehanteerd wat er achterblijft en wat er mee gaat. In dat opzicht maakt dat ‘spijkervast’ niets uit.

<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hij prioriteert ook niet op zon, maar meet of en hoeveel je teruglevert. Als je je hele eigen opwek in huis gebruikt, dan lever je nix terug en stopt-ie daarom nix in de accu. Dat gebeurt pas als je meer opwekt dan zelf op dat moment verbruikt.

<John O`Mill>

• Polvo176
Hippe Lip schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:02:
[...]

Nou en? Wat zou het dat het onderdeel van het onroerend goed (‘spijkervast’) is? Bij verkoop wordt al een hele tijd een checklist gehanteerd wat er achterblijft en wat er mee gaat. In dat opzicht maakt dat ‘spijkervast’ niets uit.
Het gaat niet om wat je bij verkoop afspreekt, maar of de batterij ook meetelt voor het energie label.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Polvo176 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:06:
[...]
Het gaat niet om wat je bij verkoop afspreekt, maar of de batterij ook meetelt voor het energie label.
Ik reageerde op jouw tekst:
Wat bedoel je daar dan mee te zeggen? Het klinkt als een soort waarschuwing namelijk.

<John O`Mill>

• Zoomzoom
Hippe Lip schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:58:
[...]

Kijk eens op je slimme meter: heb je toevallig een DSMR4-meter (of lager)?
En als dat er niet op staat, dan moet je op het internet gaan zoeken welke meter je hebt aan de hand van merk en type dat op je meter staat.

DSMR4 is een ouder type dat maar eens per 10s data geeft en dan kun je niet echt NOM draaien. Dat is te traag.
De meter zegt SMR5.0

• Polvo176
Hippe Lip schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:08:
[...]

Ik reageerde op jouw tekst:
Wat bedoel je daar dan mee te zeggen? Het klinkt als een soort waarschuwing namelijk.
Het is alleen bedoeld als info, je moet zelf weten wat je er mee doet.
Een hoger label betekent vaak ook een hogere verkoop prijs.
In mijn geval zou ik de Zendures die op de panelen zitten vast gaan aansluiten, die kunnen toch niet mee.
Maar ik heb ook nog twee losse Hypers, die zouden wel mee kunnen verhuizen.
Ik ben niet van plan te verhuizen, dus voorlopig laat ik de stekkers zitten.

• Zoomzoom
Taro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:00:
[...]

[...]

Zendure P1-meter? Zet er een actieve splitter van bijv. HW voor, dan is dat absurde vermogen verleden tijd. Had ik bij mijn pa thuis ook. Zou niet nodig moeten zijn, weet ik, maar meld het dus even bij Zendure incl. je type slimme meter.
Het is inderdaad een zendure p1 meter... dus dat zal het dan wel zijn. Wel bijzonder dat die dan niet goed werkt.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Zonsmurf schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:49:
[...]

Het is nou lente hiero: De 8,2 kWh zit vol in de ochtend en ik lever al weer 3500+ Watts aan het net. Maar ieder huis in de straat doet dat nu. Dus die accu's helpen qua ontlasting ook niet echt veel in de lente/zomer/herfst)..Het helpt wel in de afname in de nacht, ochtend en avond op nul te houden.
Noutie schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:15:
[...]

Alleen de echte Tweaker :henk krijgt het ding zo ingesteld dat er op de piek van de voorspelde zonne-energieproductie wordt geladen. Dan helpt het wel.
Voor diegene die geen Home Assistant willen gebruiken, maar Zendure HEMS met NOM, is er de volgende oplossing: zet de oplaadsnelheid lager, zodat de batterij nog niet vol is om bijvoorbeeld 13:00 uur O-) . De ontlaadsnelheid mag wel hoog staan. Natuurlijk werkt dit alleen als je (genoeg) zonnepanelen hebt.

Voorbeeld:
ik heb 2x Solarflow 800 Plus, samen bijna 4 kWh (samen voor 900 euro), maximale oplaadsnelheid is 2000 Watt (2x1000Watt), maximale ontlaad snelheid is 1600 Watt (2x800Watt). Wanneer ik dit zou instellen, is de batterij inderdaad (meestal) al in de ochtend vol. Met oplaadsnelheid van bijvoorbeeld 800 Watt voor beide samen zullen deze nog niet vol zitten en kan dan lekker doorladen tot bijvoorbeeld 16:00 uur. De ontlaadsnelheid zou je ook op 1200 Watt kunnen zetten, zodat de batterijen niet teveel belast worden (0.3C).

P.S. in de winter moet je een andere strategie kiezen.

• AquilaXL
Toevallig een Landis + Gyr E350? Die meters zijn al vaker voorbij gekomen. De communicatie gaat vaak niet goed en ik hoor ook geluiden dat deze alsnog maar 1x in de 10 seconden een telegram stuurt. Er zit dan ook een verschil in communicatie met de P1 poort tussen een SMR meter en een DSMR meter.

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-04 14:26
Taro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:02:
[...]

De stroom voor de noodstroomuitgang komt bij de 2400 AC+ primair uit het net / AC aangesloten zonnepanelen, dat is om het even. Is er geen grid/net/aangesloten stekker, dan komt het automatisch en binnen 10 ms uit de accu.
En uit het net, wil dat dan ook zeggen dat bijvoorbeeld 's nachts uit de batterij zal gevoed worden aangezien de batterij dan toch zal terugleveren aan het huis-net indien er op die moment vraag is?

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:27
peterbier schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:42:
[Afbeelding]
Je hebt geduldig afgewacht, ik zit al een tijdje op 1.0.23, daarvoor ook 2 of 3 updates gehad. Ik wacht deze even af; begreep dat voor de 2400AC de recente update wat vreemd gedrag liet zien (tragere stappen om te laden / ontladen).

• Polvo176
peterbier schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:42:
[Afbeelding]
Bij mij ging dat in 2 stappen, eerst naar V1.0.23 en daarna pas V1.0.25
Dit ging niet helemaal vlekkeloos en duurde lang.
Kwam uiteindelijk wel goed, maar omdat er niks werd aangegeven of en waar hij mee bezig was bij die 2e stap wist ik niet of hij nog bezig was.
Het viel mij ook op dat na de app update naar 6.1 ook vertalingen verbetert zijn, zo staat er na de update niet meer "af hebben", maar "gereed".

• frankj030
Polvo176 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:04:
[...]

Bij mij ging dat in 2 stappen, eerst naar V1.0.23 en daarna pas V1.0.25
Dit ging niet helemaal vlekkeloos en duurde lang.
Kwam uiteindelijk wel goed, maar omdat er niks werd aangegeven of en waar hij mee bezig was bij die 2e stap wist ik niet of hij nog bezig was.
Het viel mij ook op dat na de app update ook vertalingen verbetert zijn, zo staat er na de update niet meer "af hebben", maar "gereed".
Dus jij zat op een eerdere versie dan 1.0.23?

• Jan-tweak
Hippe Lip schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:02:
[...]

Helaas beantwoord je mijn eerste vraag niet: waar staat dat (officieel) beschreven?
dat kan op dit moment ook niet, mn omdat er nog geen officiele tekst beschikbaar is die de regels exact omschrijft. tot dan moeten we het hebben met de informatie nu beschikbaar is en ja, dat kan dus nog alle kanten op.
mbt tot een stekker, zoals ik dat zie (en ja dat is dus mijn mening) is een stekker een stekker, hoe die er uitziet is van weinig belang. dus volgens mij maakt het dus niet uit of het nu een F-type is of het is een 230V CEE (blauwe stekker) type.
[...]

klopt, maar als deze dus verbonden is met het energielabel heb je het probleem zosnel je deze uit de OG gaat halen je bestaande energielabel niet meer geldig is en dus dan een nieuwe energielabel zonder die thuis-batterij moeten laten uitvoeren, met mogelijk zelf de kans dat het label een lagere waardering krijgt met alle gevolgen voor de verkoop (het huis voldoet dan namelijk ploseling niet meer aan de aangeboden omschrijving.
dat effect zou wel eens duurder kunnen worden dan de waarde van de thuis-batterij. :? 8)7

• Polvo176
frankj030 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:05:
[...]

Dus jij zat op een eerdere versie dan 1.0.23?
Ja, ik begon ook met V1.0.1

• frankj030
Polvo176 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:06:
[...]

Ja, ik begon ook met V1.0.1
Haha dan heb je echt heeeeeeel lang de filosofie “if it ain’t broke, don’t update” gehanteerd. Ik moet zeggen dat ik de firmware update procedure van Zendure nog een beetje als spannend ervaar, de laatste keer vond ik het ook erg lang duren naar 1.0.23 en had niet echt door of en wat er gebeurde.

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:47
Iemand ervaring met zonnigewinkel.nl?
Daar is de 2400+ met 3 packs nog geen 3000.
Wel hoge verzendkosten maar wellicht kun je ook afhalen.
Of zijn er nog betere deals op dit moment?
Ik zit een beetje te dubben, nu kopen of wachten. Maar ben bang dat het voorlopig niet goedkoper wordt.

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:32
AquilaXL schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:28:
[...]

Toevallig een Landis + Gyr E350? Die meters zijn al vaker voorbij gekomen. De communicatie gaat vaak niet goed en ik hoor ook geluiden dat deze alsnog maar 1x in de 10 seconden een telegram stuurt. Er zit dan ook een verschil in communicatie met de P1 poort tussen een SMR meter en een DSMR meter.
Is dit ook zo met de E360 variant? Ik ervaar dit namelijk niet met m’n HW p1 meter
marinadus schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:20:
Iemand ervaring met zonnigewinkel.nl?
Daar is de 2400+ met 3 packs nog geen 3000.
Wel hoge verzendkosten maar wellicht kun je ook afhalen.
Of zijn er nog betere deals op dit moment?
Ik zit een beetje te dubben, nu kopen of wachten. Maar ben bang dat het voorlopig niet goedkoper wordt.
Geen ervaring mee maar hún beschrijving lijkt niet echt te kloppen? Ze praten hier bijvoorbeeld over 8,64 kWh batterij maar ze missen hierin de 2,4 kWh van de hoofd unit. Of krijg je die er dan niet bij ofzo? Lijkt erop dat ze alleen rekenen met de losse batterijen en de main unit incl 2,4 kWh niet meetellen? Beetje vaag; https://zonnigewinkel.nl/...omvormer-plus-noodstroom/

[ Voor 45% gewijzigd door Flexiilex op 11-04-2026 14:35 ]

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5ROfOdAAmGAMHgBH8zWp1TYSQc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NsrmobBO2h5T7FNQUhq1ULp4.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je dat het main unit is + 3 uitbreidingen.

• Flexiilex
marinadus schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:40:
[Afbeelding]

Ja, op de foto maar nergens heel duidelijk in de begeleidende tekst. Je kan ook via zendure zelf bestellen met cashbackxl dan zit je 75 euro hoger qua kosten volgens mij maar wel bij zendure zelf (8% cashback op ex btw)

• jelleeelco
Nou de kogel is door de kerk. Het worden twee torentjes van Zendure, de 2400AC. Aantal accu's per torentje zit ik nog over te twijfelen: 2, 3 of een combinatie van 2 en 3.

Heeft iemand een hele goede reden om toch voor de 2400AC+ te gaan? Ik heb prima wifi in de schuur dus de ethernet is niet echt een must. Wat ik fijn vind aan de 2400AC is dat hij stabieler staat, en dat er een fan op kan worden aangesloten.

Dan een vraagje over de RTE. Als ik die op 84% bereken. Ga ik er dan van uit dat als er 17,28kWh helemaal vol is, er 17,28 x 0.84 uit gehaald kan worden? Of (gezien het Round Trip is) moet ik het splitsen in laden en ontladen. M.a.w. voor een volle accu van 17,28kWh is er 17,28 x 1.08 ingegaan, en komt er 17,28 x 0.92 uit?

Ik denk overigens dat ik met 14,4kWh echt mooi toekom. Kan ik dan torentje van 2 maken en een torentje van 3?

En ik ga voor de 'Duitse Route' maar wel met netjes de 19% BTW betalen en laten bezorgen in NL (ik heb helaas niet de tijd om op een werkdag naar DE te rijden, en een vakantiedag kost me ook 500e). Dat scheelt al onwijs veel met de NL webshops. Is daar nog iets waar ik rekening mee moet houden als ik bv bij MarcMax bestel? Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 17% gewijzigd door jelleeelco op 11-04-2026 14:55 ]

• AquilaXL
Flexiilex schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:23:
[...]

Is dit ook zo met de E360 variant? Ik ervaar dit namelijk niet met m’n HW p1 meter
Ik weet niet of elke Landis+ Gyr en elke P1 meter daar last van heeft maar er is veel discussie over geweest dus misschien is dit nog terug te vinden op het forum. In mijn vorige huis zat een E350 SMR5.0 en dit werkte totaal niet. De Zendure P1 kreeg maar 1 keer in de 10 seconden een meting en gaf de raarste waarden. Mijn Homey P1 leek daar geen last van te hebben behalve die 10 seconden, dat komt echt uit de meter.

• Zoomzoom
AquilaXL schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:28:
[...]

Het is inderdaad een landje&gyr e350. Dan blijft de vraag uiteraard wat er aan te doen is... want ik vermoed niet dat de netbeheerder daar iets aan.gaat wijzigen tot ze weer aan vervanging toe zijn.

Trouwens op het meterdisplay zelf staat geen 4.0, 4.2 maar 5.0 bij de dsmr keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door Zoomzoom op 11-04-2026 15:24 ]

• Martijn-V4
  • Laatst online: 16:41
Flexiilex schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:42:
[...]

Ja, op de foto maar nergens heel duidelijk in de begeleidende tekst. Je kan ook via zendure zelf bestellen met cashbackxl dan zit je 75 euro hoger qua kosten volgens mij maar wel bij zendure zelf (8% cashback op ex btw)
Dat staat er toch echt in, 3 x AB3000L, ze zijn alleen vergeten dat er nog 2.44 kWh in de hoofdunit/inverter gemeubeld zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6DputeeV_7ckNqmkMbwt8Mgeiw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9TAi0IJZZ8KvwxERijzR47wv.png?f=fotoalbum_large

• Jan-tweak
[Afbeelding]

klopt, alleen die heeft dus 3*2,88 kWh + 1*2,4=11,04 kWh ; bij Zendure kost deze namelijk €3.276,00.
ook hier zie je de aanduiding 8,64, maar dat slaat dus op de 3 uitbreidingen van dus 3 * 2,88 kWh, de basis van 2,4 komt hier dus nog bij.

• Ben(V)
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:00:
[...]

Snap ik. Ik heb 3 fase aansluiting en (helaas) geen laadpaal (ook niet mogelijk). Ook 3 fase PV systeem. Wel een warmtepomp, max 2400 watt. Zou ik de accu dan op andere fase moeten aansluiten dan de warmtepomp?

Edit: ja dus, je zei het al: minst belaste fase...
Als de fase niet overbelast raakt tijdens het laden van de Zendure plus het gebruik van de warmtepomp is de slimste manier ze op dezelfde fase aan te sluiten.
Dus als je warmtepomp niet meer dan 3KW verbruik( wat bijna nooit voorkomt), lekker bij elkaar zetten.

Bedenk dat je zelfs met drie fase je vaak al uit moet kijken hoe de grote verbruikers (wasmachine, droger, oven, inductieplaat, quooker, offiezetter) optimaal verdeelt worden over de fasen.

• jelleeelco
[Afbeelding]

Let op, prijzen zijn exBTW. Dan kun je beter in Duitsland bestellen. Bij MarcMax.de voor dezelfde setup, inclusief 19% BTW en verzending, 2953.

Tenzij je al dynamisch zit en de BTW kan terugvragen...

• Jan-tweak
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:53:
Nou de kogel is door de kerk. Het worden twee torentjes van Zendure, de 2400AC. Aantal accu's per torentje zit ik nog over te twijfelen: 2, 3 of een combinatie van 2 en 3.

Heeft iemand een hele goede reden om toch voor de 2400AC+ te gaan? Ik heb prima wifi in de schuur dus de ethernet is niet echt een must. Wat ik fijn vind aan de 2400AC is dat hij stabieler staat, en dat er een fan op kan worden aangesloten.
even voor de duidelijkheid, de 2400AC+ heeft dus GEEN ethernet, dat is een RS485 poort die ook gebruikt maakt van een RJ45 (UTP) plug, maar dat is dus geen ethernet en bedoeld voor toekomstige smart meters (voor in je groepenkast), die zijn er echter nog niet op de Nederlandse markt.
dus dit argument vervalt.
Dan een vraagje over de RTE. Als ik die op 84% bereken. Ga ik er dan van uit dat als er 17,28kWh helemaal vol is, er 17,28 x 0.84 uit gehaald kan worden? Of (gezien het Round Trip is) moet ik het splitsen in laden en ontladen. M.a.w. voor een volle accu van 17,28kWh is er 17,28 x 1.08 ingegaan, en komt er 17,28 x 0.92 uit?
je RTE is met name afhankelijk van het vermogen waarmee de omvormers moeten laden cq gaan ontladen, veelal zul je vaker wel op redelijk vol vermogen gaan laden dus een optimale RTE behalen, voor het ontladen ga je echter beduidend (bij mij tenminste) een stuk lager zitten, dus helaas ook met iets meer verlies. zelf zit ik rond nu de 83%, en dat vind ik eem prima score.
Ik denk overigens dat ik met 14,4kWh echt mooi toekom. Kan ik dan torentje van 2 maken en een torentje van 3?
hou je er mee rekening dat je met twee dus ook iets meer verlies gaat krijgen. De vraag die je dus moet stellen is heb je die vermogensafgifte ook echt nodig of wil je daarmee eigenlijk alleen maar kortstondige pieken afvangen? Dat laatste kan, maar daarvoor betaal je dan wel ook een behoorlijke prijs.
Een tweede vraag is heb je die 14,4 kWh ook echt nodig, want die zou je wel ook zo veel mogelijk elke dag leeg moeten krijgen. Heb je een EV dan kan dat natuurlijk.
als ik echter bij me zelf kijk krijg ik mijn huidige 8,64 in de laatste week nog niet eens voor de helft leeg, en dat was voor mij ook best verrassend.
En ik ga voor de 'Duitse Route' maar wel met netjes de 19% BTW betalen en laten bezorgen in NL (ik heb helaas niet de tijd om op een werkdag naar DE te rijden, en een vakantiedag kost me ook 500e). Dat scheelt al onwijs veel met de NL webshops. Is daar nog iets waar ik rekening mee moet houden als ik bv bij MarcMax bestel? Iemand daar ervaring mee?
lijkt me geen verkeerde keuze, je zou ook nog naar bv toms-car-hifi.de (ik ken mensen die daar ook goede ervaringen mee hadden) kunnen kijken, die twee zie je ook vaak bij gunstiger.de.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-tweak op 11-04-2026 15:42 ]

• jelleeelco
Jan-tweak schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:36:
[...]
even voor de duidelijkheid, de 2400AC+ heeft dus GEEN ethernet, dat is een RS485 poort die ook gebruikt maakt van een RJ45 (UTP) plug, maar dat is dus geen ethernet en bedoeld voor toekomstige smart meters (voor in je groepenkast), die zijn er echter nog niet op de Nederlandse markt.
dus dit argument vervalt.
[...]
Oh goed dat je het zegt zeg! Ik had toch echt een site gezien waar het werd geadverteerd als ethernet met aansluting op een router!

Tja ik heb nu al bijna een jaar een simulatie in HA lopen met een accu (5000 watt vermogen, 13,8kWh opslag). En idd is die in de zomermaanden niet altijd leeg. Maar als we op vakantie zijn, gaat er per nacht toch 6kWh uit (heb geen EV) dus aardig wat verbruik. Nou is dat nu wel wat minder, omdat ik een aantal servers niet meer heb (die gingen 1x 24 uur aan) en ook wat andere dingen uitgezet. Maar tot nu toe, dit jaar, is hij iedere nacht voor de ochtend leeg (logisch met een warmtepomp die toch nog draaide). Dus ja, mss heb je gelijk en is het niet heel verstandig maar als ik over 10-15 jaar kijk?

Vorig jaar (in het begin stond hij nog op 9.2kWh, de periode jul-aug waren we op vakantie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLO6LvvanZtvN_NWa51mSAN0YZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RRaA2RL46H6sjyKEeVEZVeEx.png?f=fotoalbum_large

Dit jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26nebOkZd5WJMAB22vCHkjxO1YI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lfN74O935eonvoAV5eowMVsd.png?f=fotoalbum_large

En ja ik wil eigenlijk de pieken afvangen. En je hebt helemaal gelijk, is dat wel logisch...We koken op inductie, maar als we rond 6-7 uur gaan koken is het in de zomer nog best zonnig en leveren de panelen ook nog wat op. En om alleen die pieken te dekken lever ik dus efficientie in, als ik je goed begrijp (2x een omvormer). Hmmm....mss dus 1 torentje en dan 11,52kWh.

• Flexiilex
CappieL schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:18:
[...]

Zit al een tijdje te azen op de AB3000X op Techpunt, deze staat al een tijdje op 669,- maar helaas niet op voorraad (pre-order 9 april). Hun 10% kortingscode doet het nog steeds, dat maakt de eindprijs 602,- per batterij.
Zag de afgelopen weken dat ik nog wel wat capaciteit kon gebruiken, als ze op voorraad waren had ik die vast al gekocht. (Volgens mijn simulatie-berekening, komt extra capaciteit financieel niet uit)
Welke 10% kortingscode is dat?
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:36:
[...]

Let op, prijzen zijn exBTW. Dan kun je beter in Duitsland bestellen. Bij MarcMax.de voor dezelfde setup, inclusief 19% BTW en verzending, 2953.

Tenzij je al dynamisch zit en de BTW kan terugvragen...
Iemand ervaring met BTW terugvrage met de stekkerbatterijen van zendure? Maakt dus voor de overheid niet uit of het een vaste installatie is of een stekkerbatterij?

[ Voor 30% gewijzigd door Flexiilex op 11-04-2026 16:08 ]

• Ben(V)
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:49:
[...]

Oh goed dat je het zegt zeg! Ik had toch echt een site gezien waar het werd geadverteerd als ethernet met aansluting op een router!

Tja ik heb nu al bijna een jaar een simulatie in HA lopen met een accu (5000 watt vermogen, 13,8kWh opslag). En idd is die in de zomermaanden niet altijd leeg. Maar als we op vakantie zijn, gaat er per nacht toch 6kWh uit (heb geen EV) dus aardig wat verbruik. Nou is dat nu wel wat minder, omdat ik een aantal servers niet meer heb (die gingen 1x 24 uur aan) en ook wat andere dingen uitgezet. Maar tot nu toe, dit jaar, is hij iedere nacht voor de ochtend leeg (logisch met een warmtepomp die toch nog draaide). Dus ja, mss heb je gelijk en is het niet heel verstandig maar als ik over 10-15 jaar kijk?

Vorig jaar (in het begin stond hij nog op 9.2kWh, de periode jul-aug waren we op vakantie)
[Afbeelding]

Dit jaar:
[Afbeelding]

En ja ik wil eigenlijk de pieken afvangen. En je hebt helemaal gelijk, is dat wel logisch...We koken op inductie, maar als we rond 6-7 uur gaan koken is het in de zomer nog best zonnig en leveren de panelen ook nog wat op. En om alleen die pieken te dekken lever ik dus efficientie in, als ik je goed begrijp (2x een omvormer). Hmmm....mss dus 1 torentje en dan 11,52kWh.
Warmtepomp kun je beter alleen overdag laten draaien, dan heb je een veel betere COP en ook meestal zonnestroom.
Zeker in het voor- en najaar.

Ik heb een 2400 AC met vier batterijen en draai alleen NOM.

We 12 PV panelen, een Warmtepomp(full dus geen hybride), Oven, Magnetron, Airfryer, Inductieplaat, Quooker, Wasmachine, Droger, Koffiemachine en deze maand is de Zendure nog niet onder de 60% geweest.
Ik draai dus momenteel volledig op zonnestroom.
Enkel in de winter red ik het niet zonder het net, want te weinig zon, maar dat los je met meer batterijen ook niet op.

• jelleeelco
Ben(V) schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:03:
[...]

Warmtepomp kun je beter alleen overdag laten draaien, dan heb je een veel betere COP en ook meestal zonnestroom.
Zeker in het voor- en najaar.

Ik heb een 2400 AC met vier batterijen en draai alleen NOM.

We 12 PV panelen, een Warmtepomp(full dus geen hybride), Oven, Magnetron, Airfryer, Inductieplaat, Quooker, Wasmachine, Droger, Koffiemachine en deze maand is de Zendure nog niet onder de 60% geweest.
Ik draai dus momenteel volledig op zonnestroom.
Enkel in de winter red ik het niet zonder het net, want te weinig zon, maar dat los je met meer batterijen ook niet op.
Zou dan de simulatie in HA niet goed werken... Ik heb ook aardig wat panelen (19 stuks a 435wp) en verder ook wat jij allemaal opnoemt. Maar volgens HA is 13.8kWh toch echt op aan het einde van de dag.
Ik zit toch de meeste dagen zo rond de 22-23kWh (gemiddeld) per dag.

Kan natuurlijk ook met 1 AC beginnen met 4 accu's en gewoon kijken hoe dat gaat.

• jelleeelco
Flexiilex schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:00:
[...]

Welke 10% kortingscode is dat?
ZENDURE10

Is idd erg aantrekkelijk zeg...

• Jan-tweak
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:49:
[...]

ik zou eens kijken of je er met 3 modules er ook bent, je hebt snel genoeg er nog een of twee modules bij gekocht, ik zou dus eerst eens gaan beginnen met één SF2400AC en dan met 3 batterij modules en kijken hoe dat gaat.
[Afbeelding]

Dit jaar:
[Afbeelding]

juist, alleen zou ik dus eerst eens met 8,64 beginnen, en je hebt snel genoeg nog bijbesteld.
ik had zelf via de oficiele Zendure Shop (AliExpress) pas geleden nog een AB3000x incl. BTW aan huis in Nederland voor 500 euro gekocht. dat was eigenlijk de prijs zonder BTW in Duitsland. ik denk dat dat een foutjes was, masar toch. :)

• Flexiilex
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:14:
[...]

ZENDURE10

Is idd erg aantrekkelijk zeg...
Hmm de code werkt niet op de ac2400+ met 3 extra batterij modules. Alleen op de ac2400 dan? En, kreeg je nou wel of niet een zendure p1 meter erbij van hun of jij of iemand anders weet?

Edit; werkt indd alleen op de 2400 lijn. Jammer want 5 x de 2.4 kWh modules is eigenlijk teveel en 4 weer net te weinig en 5 is duurder dan de ac2400+ met 3 modules (ja je krijgt 1 kWh meer) maar die die 1 kWh kost je 400 euro

[ Voor 28% gewijzigd door Flexiilex op 11-04-2026 16:35 ]

• Ben(V)
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:09:
[...]

Zou dan de simulatie in HA niet goed werken... Ik heb ook aardig wat panelen (19 stuks a 435wp) en verder ook wat jij allemaal opnoemt. Maar volgens HA is 13.8kWh toch echt op aan het einde van de dag.
Ik zit toch de meeste dagen zo rond de 22-23kWh (gemiddeld) per dag.

Kan natuurlijk ook met 1 AC beginnen met 4 accu's en gewoon kijken hoe dat gaat.
19 panelen leveren gemiddeld over een jaar iets van 19KWh per dag (zonnige dagen wel meer dan 40 KWh).
Dus ik weet niet hoe je simulatie rekent maar zelfs zelfs met 13,8KWh hebt je meer dan voldoende zonnestroom op je batterij vol te krijgen zelfs vandaag met deze bewolking.

En 13,8KWh verbruiken op een dag als vandaag lukt alleen als je voor de vogeltjes stookt.
De warmtepomp is hier vandaag alleen even aangegaan om het boilervat voor het warmwater bij te warmen.

• Gramser
Jij rekent zonder een grootverbruiker als een (PH)EV…

• Ben(V)
Die heeft hij niet (ik ook niet).

• AquilaXL
Zoomzoom schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:08:
[...]

Het is inderdaad een landje&gyr e350. Dan blijft de vraag uiteraard wat er aan te doen is... want ik vermoed niet dat de netbeheerder daar iets aan.gaat wijzigen tot ze weer aan vervanging toe zijn.

Trouwens op het meterdisplay zelf staat geen 4.0, 4.2 maar 5.0 bij de dsmr keuze.
Voor mij was de oplossing om Shelly meter met CT klemmen te plaatsen. Maar dat vergt wel enige kennis van elektra.

• jelleeelco
Ben(V) schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:31:
[...]

19 panelen leveren gemiddeld over een jaar iets van 19KWh per dag (zonnige dagen wel meer dan 40 KWh).
Dus ik weet niet hoe je simulatie rekent maar zelfs zelfs met 13,8KWh hebt je meer dan voldoende zonnestroom op je batterij vol te krijgen zelfs vandaag met deze bewolking.

En 13,8KWh verbruiken op een dag als vandaag lukt alleen als je voor de vogeltjes stookt.
De warmtepomp is hier vandaag alleen even aangegaan om het boilervat voor het warmwater bij te warmen.
PV doet op een zonnige dag in de zomer bijna 50kwh. Maar dat verbruik ik niet.

Dagen als afgelopen dagen toch 20-25kWh per dag met WP max 4, meestal 1-2kWh.

Die simulatie eens goed bekeken en die klopt echt wel.

Ahh ik zie de verwarring... ik VERBRUIK op een dag 20-25kWh, de panelen doen veel meer. En ja, zelfs 3rn 2400AC is voor het einde van de dag vol (20kwh in de simulatie). Ik bedoelde dat de 13.8kWh simulatie voor het begin van de nieuwe dag leeg is.

[ Voor 13% gewijzigd door jelleeelco op 11-04-2026 16:59 ]

• Ben(V)
Een simulatie is zo goed als zijn input.
Waar verstook je dan die 20-25KWh aan op.?
In de nacht verbruiken we hier maar een paar honderd watt.
Als dat in dezelfde orde van grootte is dan moet je overdag iets van 2KW continue verbruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 11-04-2026 17:06 ]

• Flexiilex
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:57:
[...]

PV doet op een zonnige dag in de zomer bijna 50kwh. Maar dat verbruik ik niet.

Dagen als afgelopen dagen toch 20-25kWh per dag met WP max 4, meestal 1-2kWh.

Die simulatie eens goed bekeken en die klopt echt wel.

Ahh ik zie de verwarring... ik VERBRUIK op een dag 20-25kWh, de panelen doen veel meer. En ja, zelfs 3rn 2400AC is voor het einde van de dag vol (20kwh in de simulatie). Ik bedoelde dat de 13.8kWh simulatie voor het begin van de nieuwe dag leeg is.
Welk merk omvormer of micro omvormers heb je en heb je een kWh van HW bijvoorbeelden een p1 meter van HW met 1 jaar data? Ik zou dan even een stroomanalyse doen op jeroen.nl. Kan je exact zien tot hoeveel kWh het nog rendabel is. Werkt echt top!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:33
Taro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:00:
[...]

[...]

Ik kreeg van Zendure te horen dat 3rd party zonnepanelen uit te lezen zijn als je een zendure 3CT meter gebruikt. Deze heeft 120A meetspoel aansluitingen voor je hoofdaansluiting. En daarnaast ook nog 3x 50A meetspoel aansluitingen voor andere meetgroepen. Deze kan je ook instellen als PV-groep.

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:35
Vraagje; hoe gedraagt de noodstroomvoorziening van de 2400ac(+) zich bij firmware upgrades?

Ik weet van de indevolt dat deze bij een firmware upgrade / reset de boel in en uitschakelt. Dat maakt hem onbruikbaar voor het aansluiten van homeservers en dergelijke want die gaan dan allemaal uit (als je hem als veredelde ups gebruikt)

Oja andere vraag, door veel mensen is al het verschil gevraagd tussen de 2400 en de 2400+.
Wat mijn betreft is een duidelijk nadeel van de + dat er een accu ingebouwd zit. Stel deze accu degradeert/overlijd, dan kan je de hele unit opdoeken tot garantie afwikkeling klaar is. Benieuwd hoe anderen hierin staan.
Vraag me ook af of los van het gewijzigde noodstroomvermogen (3200W vs 2400W) er nog andere verbeteringen doorgevoerd zijn in deze functionaliteit.

[ Voor 41% gewijzigd door ctrl-tab op 11-04-2026 17:34 ]

WP: Panasonic WP KIT-WC07L3E5 , Panasonic 50 liter buffer parallel, Boilervat Panasonic PAW-TD20C1E5-1 Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW

• jelleeelco
Flexiilex schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 17:12:
[...]

Welk merk omvormer of micro omvormers heb je en heb je een kWh van HW bijvoorbeelden een p1 meter van HW met 1 jaar data? Ik zou dan even een stroomanalyse doen op jeroen.nl. Kan je exact zien tot hoeveel kWh het nog rendabel is. Werkt echt top!
Solaredge omvormer. En heb idd al jaren een P1 meter. Goed tip van dat jeroen.nl!! Dank!

• jelleeelco
Ben(V) schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 17:04:
Een simulatie is zo goed als zijn input.
Waar verstook je dan die 20-25KWh aan op.?
In de nacht verbruiken we hier maar een paar honderd watt.
Als dat in dezelfde orde van grootte is dan moet je overdag iets van 2KW continue verbruiken.
Oh geen idee eerlijk gezegd. Maar dagen als deze zit mijn zoontje aardig wat te gamen, wat toch 300-400 watt continue is.

In de nacht is het verbruik zo tussen de 380 en 480 watt continue.

• Ben(V)
400W continu (dag en nacht) is dus 9,6KWh, dat komt niet in de buurt van die 25KWh.

Noteer gewoon eens een aantal dagen op hetzelfde tijdstip de standen van je KWh meter in je meeterkast.
Dat geeft een inzicht in je echte verbruik.

[ Voor 47% gewijzigd door Ben(V) op 11-04-2026 19:58 ]

• jelleeelco
Ben(V) schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 17:36:
400W continu (dag en nacht) is dus 0,4KWh, dat komt niet in de buurt van die 25KWh.

Noteer gewoon eens een aantal dagen op hetzelfde tijdstip de standen van je KWh meter in je meeterkast.
Dat geeft een inzicht in je echte verbruik.
0,4kWh?? Denk dat je hier een rekenfoutje maakt. 400 watt continue is 9,6kWh voor een hele dag. En ik heb al jaren een P1 meter van Homewizard danwel integratie direct in HA. Plus een HW meter op de groep van de Warmtepomp, dus ik ken het verbruik exact.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:31
Als ik het goed lees bestaat Zendure sinds 2017. Pas sinds 2025 heb en we ervaring met de batterijen van Zendure.

Is Zendure dan al wel een bewezen bedrijf? Of weten we eigenlijk nog niet hoe kwalitatief de hardware van Zendure is?

• jelleeelco
Henkoes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:12:
Als ik het goed lees bestaat Zendure sinds 2017. Pas sinds 2025 heb en we ervaring met de batterijen van Zendure.

Is Zendure dan al wel een bewezen bedrijf? Of weten we eigenlijk nog niet hoe kwalitatief de hardware van Zendure is?
In Duitsland hebben ze dacht ik al langer ervaring ermee. Maar noem mij 1 merk thuisbatterij dat langer op de markt is... (stekker batterij bedoel ik dan). Het is natuurlijk een relatief nieuw product.

• Flexiilex
jelleeelco schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 17:31:
[...]

Solaredge omvormer. En heb idd al jaren een P1 meter. Goed tip van dat jeroen.nl!! Dank!
Dan zeker even een stroomanalyse doen met je p1 meter en zonnepanelen data dan heb je direct een overzicht in je stroomanalyse -> thuisbatterij hoeveel % zelfvoorzienend je kan worden en of t wel rendabel is om een grotere batterij te nemen :)

Daardoor weet ik dat ik voor max 10 kWh ga en niet meer want de percentages lopen dan gewoon niet meer zo erg op voor het daadwerkelijk gebruiken van de batterij. Denk ook dat de batterij meerdere keren kan laden en ontladen per dag dus als de zon even weg valt zal hij bijschakelen als je een eitje staat te ballen bijvoorbeeld. Dus niet alles is altijd voor de nacht

[ Voor 28% gewijzigd door Flexiilex op 11-04-2026 18:27 ]

Pagina: 1 ... 220 ... 222 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.