Weet jij hoe kan zien wie officiële resellers zijn. Volgens garantievoorwaarden krijg je alleen dan 10 jaar garantieGramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:10:
Even verder kijken dan zendure.nl…
Ja dus ik ben niet de enige die de prijzen zagen stijgen!TimDJ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 05:50:
De ac2400+ is net meer dan 100 euro duurder geworden. Daar baal ik best van
Kijk op zendure Duitsland.Gramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:10:
Even verder kijken dan zendure.nl…
Enkel afleveren in Duitsland maar scheelt (na prijsverhoging) 700 euro op de AC+ met 3 accus.
Zeker moeite waard
Ik vermoed (maar heb dat niet uitgezocht) dat elke Nederlandse webstore met fysieke winkel officieel reseller is. Anders zou er denk ik wel meer variatie in de prijzen zitten. Ik had in ieder geval goed contact met Nick van thuisbatterij.io die met qua garantie gerust hebben kunnen stellen. Maar zo zullen er meer zijn.TimDJ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:36:
[...]
Weet jij hoe kan zien wie officiële resellers zijn. Volgens garantievoorwaarden krijg je alleen dan 10 jaar garantie
Blijkbaar niet. Maar toen jij het schreef heb ik ook gekeken op zsndure.nl en zag daar toen nog €969 als prijs. Vanochtend €1089 geloof ik. Gevalletje cache;)?Henkoes schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:41:
[...]
Ja dus ik ben niet de enige die de prijzen zagen stijgen!
Maar nu wacht ik nog maar even met de aankoop.. zuur
Dan koop je hem toch bij een reseller? Zelf gekocht bij stekker-batterij een jaar geleden, aardige gasten en telefonisch ook goed bereikbaar. Direct ophalen was ook mogelijk. In de randstad heb je ook nog Ematic, daar kon ik ook direct naartoe rijden en het ophalen.Henkoes schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:52:
Ik was van plan 3x een 2400 AC+ te kopen en had mij ingelezen hoe ik deze kon aansturen.
Maar nu wacht ik nog maar even met de aankoop.. zuur
En zo zijn er nog tig andere resellers, voor garantie klop ik gewoon aan bij Zendure zelf.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+
Ik heb er 2 besteld en als het goed is vanmiddag inde brievenbus.
Nu de accu's nog, maar ben bang dat dit dinsdag weer wordt uitgesteld.
[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 10-04-2026 08:39 ]
Ik denk dat de kostprijs van dat ding niet zo hoog is. HomeWizard levert al een vergelijkbaar ding voor een vergelijkbare prijs. Denk dat ze er bij Zendure.nl gewoon een hoge prijs op plakken om daarna met een flinke 'korting' te stunten als ze de meter voor een kleine meerprijs bundelen met een accuFairy schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:38:
Wat ik wel apart vind, waarom is die P1 meter bij stekker-batterij 30 euro en bij zendure 100 euro?
Ik heb er 2 besteld en als het goed is vanmiddag inde brievenbus.
Nu de accu's nog, maar ben bang dat dit dinsdag weer wordt uitgesteld.
Die 100+ is dus een goede marge
Hmm, ik had een aparte kortingcode gekregen omdat de terug5 niet werkte, toen ik voor de 'oude prijs' wilde bestellen. Echter werkte de nieuwe code ook niet, dus dat weer, gelukkig met een printscreen, teruggegeven. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen.
Lijkt me niet erg slim, want 's nachts is het buiten nooit warmer dan binnen.Tom35 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:19:
[...]
Ja maar als het snachts warm is moet je net alles dicht houden...Hier blijft bij heel warme dagen alles pot dicht , maar de muren warmen op dus die fungeren als cv gedurende de nacht..😅.. Ik kan spijtig genoeg mijn aircos niet sturen , die dingen zijn bijna 20j maar doen het nog goed dus vervangen vind ik geen optie..
Overdag dicht en koelen met de airco en 's nacht de ramen open en de airco uit is toch echt verstandiger.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik denk dat het heel snel zal gaan hoe dichterbij niet meer salderen komt.TimDJ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 05:50:
De ac2400+ is net meer dan 100 euro duurder geworden. Daar baal ik best van
Ze hebben ook concurrentie van andere merken en bovendien zitten we inderdaad vlakbij Duitsland dus ik denk/hoop dat dat wel meevalt. Anyway ik heb het nu toch elders bij een reseller besteld.Zonsmurf schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat het heel snel zal gaan hoe dichterbij niet meer salderen komt.
Hier draait in de avond en nacht ook gewoon de airco op de slaapkamen, overdag alles dicht. Ieder zijn eigen methode. Ook daar heb ik een accu voor gekocht.Ben(V) schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:05:
[...]
Lijkt me niet erg slim, want 's nachts is het buiten nooit warmer dan binnen.
Overdag dicht en koelen met de airco en 's nacht de ramen open en de airco uit is toch echt verstandiger.
[ Voor 4% gewijzigd door klump4u op 10-04-2026 09:19 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Die 800W komt uit een Europese verordening (artikel 5.1) die dus ook hier in Nederland dus ook van kracht is, zie:Jan-tweak schreef op donderdag 9 april 2026 @ 23:31:
[...]
De huidige versie is dus niet de NEN1010(2020) maar zoals hier al eerder is aangegeven de NEN1010:2020+C1:20224.
[...]
sorry, dat doet de norm dus niet; kijk mn naar 11.5 waar de norm slechts betrekking heeft voor electrisch materieel t.b.v. de keuze en juiste toepassing binnen de installatie. m.a.w. houd de norm dus op bij een WCD, het electrisch materieel zelf valt dus niet onder de NEN1010.
[...]
de aangegeven artikelen geven dit dus niet aan.
[...]
Dus niet, ook in Nederland voldoen stekker batterijen gewoon aan geldende regels, alleen dus niet aan de NEN1010, die hier ook gewoon niet voor bedoeld is.
[...]
helaas ook fout, de <800W komt van de NVWA, die als toezichthouder van oa. de warenwet, en dat is namelijk de wettelijke basis waar oa een stekker thuis-batterij in Nederland onder valt.
[...]
https://eur-lex.europa.eu...ALL/?uri=CELEX:32016R0631
En verder heeft de NEN1010 niets met plug en play batterijen te maken, want als er een stekker aanzit zegt de NEN1010 er helemaal niets meer over.
Ze hebben ook geen voorschriften voor wasmachines, inductieplaten, ovens enz.
Pas als je ze vast aansluit moeten ze aan de NEN1010 voldoen en volgens bovenstaande Europese verordening moet dat als je meer dan 800W wilt gebruiken.
In dat geval is een eigen groep inclusief aardlek automaat een vereiste.
Dat houd meestal in dat je het beste een Alamat plaatst want je mag maximaal vier groepen op een aardlek automaat zetten en meestal zitten de bestaande aardlek automaten al vol.
[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 10-04-2026 09:32 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Bedoel je snel duurder?Zonsmurf schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat het heel snel zal gaan hoe dichterbij niet meer salderen komt.
De vraag explodeert momenteel door de huidige explosie in brandstof prijzen en door het stoppen van de saldering regeling volgend jaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 10-04-2026 09:49 ]
Dat snap ik, maar langere termijn verwacht ik echt verdere dalingen van de prijzen. Dat zien we toch de afgelopen 2 jaar al?Ben(V) schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:45:
Kwestie van vraag en aanbod.
De vraag explodeert momenteel door de huidige explosie in energieprijzen en door het stoppen van de saldering regeling volgend jaar.
De huidige prijsstijging van 100e heeft denk ik meer te maken met de gestegen transport kosten vanuit China door de enorme stijging in stookolie. Ook Indevolt ging met 100e omhoog (op zich was dat ook wel logisch, die konden de vraag totaal niet aan).
Per kWh vind ik het nog steeds mooie prijzen. Vorig jaar was Marstek met 375e per kWh een van de goedkopere...nu koop je een (ik vermoed veel degelijkere) set van Zendure voor 282e per kWh.
Maar da’s meer iets voor een ander topic natuurlijk.Ben(V) schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:05:
[...]
Lijkt me niet erg slim, want 's nachts is het buiten nooit warmer dan binnen.
Ik wilde eerst voor een Indevolt gaan, was overtuigd van het product, toen ik op Zendure stuitte. Maar na het zien van een video van Ketelklets was ik wel overtuigd. Met name de software aansturing, al vanuit de app zelf zit denk ik beter in elkaar dan de Indevolt. Wat ik vooral heel mooi vind is dat je de NOM modus kunt combineren met negatieve prijzen (tenminste, als ik het goed begrepen heb). Dus als prjizen > x-cent, dan gewoon NOM en laden met PV overschot. Als de prijs opeens <x-cent duikt, dan vollop laden vanuit het net.
Alleen zit ik dan met de afstemming van mijn PV systeem van SE. Ik kan die makkelijk uit laten schakelen bij negatieve prijzen, maar volgens mijn zijn die prijzen (waarbij je wilt dat Zendure gaat laden vanuit net, en de prijs waarbij je de PV wilt laten uitschakelen) verschillend.... Maar zeker weten doe ik het niet, vandaar mijn vraag hier:
1. Zendure laden als prijzen INCL belasting negatief zijn. Dus een 'kale' prijs van -11 cent? Klopt dat?
2. De omvormer uit laten schakelen als de kale prijs al -1 cent is, klopt dat?
Waar ik dan mee zit: als de kale prijs negatief wordt, wil je nog steeds je batterijen laden middels PV (daar betaal je immers geen belasting over). Maar je wilt dan niet exporteren. Dus moet je je omvormer afknijpen naar huisverbruik (inclusief laden Zendure).
Het mooiste zou zijn als in ZENKI een koppeling via API naar de SE omvormer zou zitten en dat de ZENKI de omvormer kan afknijpen. Maar ik neem aan dat dat via HA moet verlopen.
Is er iemand die dit scenario herkent, of zoek ik moeilijkheden en komt het nauwelijks voor?
Beste @Ben(V) en @Jan-tweakBen(V) schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:24:
[...]
Die 800W komt uit een Europese verordening (artikel 5.1) die dus ook hier in Nederland dus ook van kracht is, zie:
https://eur-lex.europa.eu...ALL/?uri=CELEX:32016R0631
En verder heeft de NEN1010 niets met plug en play batterijen te maken, want als er een stekker aanzit zegt de NEN1010 er helemaal niets meer over.
Ze hebben ook geen voorschriften voor wasmachines, inductieplaten, ovens enz.
Pas als je ze vast aansluit moeten ze aan de NEN1010 voldoen en volgens bovenstaande Europese verordening moet dat als je meer dan 800W wilt gebruiken.
In dat geval is een eigen groep inclusief aardlek automaat een vereiste.
Dat houd meestal in dat je het beste een Alamat plaatst want je mag maximaal vier groepen op een aardlek automaat zetten en meestal zitten de bestaande aardlek automaten al vol.
Dit is nu de derde keer in een paar weken tijd dat dezelfde discussie een paginas lang hier het topic vult.
Kunnen jullie per DM tot een korte consensus komen en deze indienen voor opname in de TS?
Dank hiervoor....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Klopt helemaal voor wat betreft HA, hopelijk kan ik volgende week een HA systeem optuigen en met de @gielz integratie aan de slag, de 3x 2400AC+ systemen combineer ik dan via de @gast777 proxyTBird484 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:13:
[...]
Ik neem voor het gemak maar aan dat je HA gaat gebruiken met de gielz intergratie en omdat je 3 systemen hebt ook gebruik moet maken van de ZenSDK proxy. In de eisen van de ZenSDK staat dat alle Zendures hetzelfde aantal batterijen moeten hebben of ongeveer dezelfde hoeveelheid kWh aan batterijopslag.
https://github.com/gast777/Zendure-zenSDK-proxy
Volgens mij kan je met 5 batterijen geen 3 indentieke configs maken.
En je laatste opmerking klopt niet helemaal, het gaat om 3 sets van 2400AC+ met ieder 5x een AB3000L.
Woensdag besteld en als het goed is over een paar minuutjes een pallet op de oprit
23kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
Ja, ik herken dit. De eleganstste (en bewerkelijkste) route is om een energie management systeem op te zetten in bijvoorbeeld HA en daarin de SolarEdge modbus integratie te gaan gebruiken samen met een Zendure integratie.jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:14:
Vraagje aan de HA gebruikers hier, liefst icm een SolarEdge PV systeem...
Ik wilde eerst voor een Indevolt gaan, was overtuigd van het product, toen ik op Zendure stuitte. Maar na het zien van een video van Ketelklets was ik wel overtuigd. Met name de software aansturing, al vanuit de app zelf zit denk ik beter in elkaar dan de Indevolt. Wat ik vooral heel mooi vind is dat je de NOM modus kunt combineren met negatieve prijzen (tenminste, als ik het goed begrepen heb). Dus als prjizen > x-cent, dan gewoon NOM en laden met PV overschot. Als de prijs opeens <x-cent duikt, dan vollop laden vanuit het net.
Alleen zit ik dan met de afstemming van mijn PV systeem van SE. Ik kan die makkelijk uit laten schakelen bij negatieve prijzen, maar volgens mijn zijn die prijzen (waarbij je wilt dat Zendure gaat laden vanuit net, en de prijs waarbij je de PV wilt laten uitschakelen) verschillend.... Maar zeker weten doe ik het niet, vandaar mijn vraag hier:
1. Zendure laden als prijzen INCL belasting negatief zijn. Dus een 'kale' prijs van -11 cent? Klopt dat?
2. De omvormer uit laten schakelen als de kale prijs al -1 cent is, klopt dat?
Waar ik dan mee zit: als de kale prijs negatief wordt, wil je nog steeds je batterijen laden middels PV (daar betaal je immers geen belasting over). Maar je wilt dan niet exporteren. Dus moet je je omvormer afknijpen naar huisverbruik (inclusief laden Zendure).
Het mooiste zou zijn als in ZENKI een koppeling via API naar de SE omvormer zou zitten en dat de ZENKI de omvormer kan afknijpen. Maar ik neem aan dat dat via HA moet verlopen.
Is er iemand die dit scenario herkent, of zoek ik moeilijkheden en komt het nauwelijks voor?
Alternatief is om het Zendure systeem dusdanig te dimensioneren dat je de negatieve periode qua teruglevering via NOM kunt opvangen.
Ik heb voor deze route gekozen. Staat wel een accu met 2x de nodige capaciteit, maar het overschot gaat in de avondpiek het net op.
N.B. de "verdiensten" op het overschot deel zijn natuurlijk een stuk lager. Mijn bierviltje maakt de inschatting dat hierdoor de accu pas na een jaar of 10 netto-winst gaat maken bij gelijkblijvende energieconsumptie.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
even voor de duidelijkheid, ik denk dat @Ben(V) en ik hier op één lijn zitten, blijkbaar zijn er wel nog hele volksstammen (ik ga hier maar even geen namen noemen) die ik denk uit ontwetendheid en het napraten van informatie van oa zonneplan, die gewoon foutieve informatie op hun site zetten.koboy schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:14:
[...]
Beste @Ben(V) en @Jan-tweak
Dit is nu de derde keer in een paar weken tijd dat dezelfde discussie een paginas lang hier het topic vult.
Kunnen jullie per DM tot een korte consensus komen en deze indienen voor opname in de TS?
Dank hiervoor....
oa met de volgende tekst "Dat komt onder andere doordat de NEN 1010-norm – die stroom terugleveren via het stopcontact verbiedt – alleen geldt voor installateurs en niet voor consumenten." en "Volgens deze norm mag er via een stopcontact geen stroom teruggeleverd worden aan het net.", wat dus de grootste onzin is, wettelijk is via de Bbl de NEN1010 net zo op consumenten (mn huisbezitters) van toepassing als ook voor installateurs, en er bestaat in de huidig geldende norm (en dat is op dit moment nog steeds de NEN1010:2015 hoewel deze binnenkort overgaat naar de nieuwste norm NEN1010:2020+C1:2024.
laten we echter wel het belang ook voor mensen die door deze soms verkeerde informatie mogelijk naar een type thuis-batterij worden gedreven (wat volgens mijn mening ook best eens het plan achter bv zonneplan zit, tenslotte zij verkopen dit type niet maar wel dure en vooral voor hun zelf aantrekkelijke grote vaste thuis-batterijen) niet vergeten. Of dat uiteindelijk ook in het eigenbelang van de consument kan zijn is wel eens een heel ander antwoord zijn.
De meningen, dat zie je ook in andere thuis-batterijen topics hier bij tweakers, lopen daar behoorlijk uiteen.
Waarbij er een groep is die mn de stekker batterijen maar niets vinden en het zo groot mogelijk moet zijn, dan een andere groep (veelal uit hobby, zijn batterij systeem het liefst compleet zelf inelkaar zet, wat gelukkig (mn bij mensen die daar dus echt verstand van hebben) ook goed gaat, en soms ook niet.
En dan de grote groep die eigenlijk maar één ding voor ogen heeft, hoe kan ik met zo weinig mogelijk middelen (en geen kennis) iets doen aan die hoge energiekosten, mn gericht na de saldering. (en die groep is vaak juist met een relatieve kleine stekker thuis-batterij prima geholpen).
Dus dat hier de vraag regelmatig terugkomt snap ik dus wel, en laten we eerlijk zijn een normale consument heeft ook geen weet van dit soort ingewikkelde normen, die hij waarschijnlijk zelfs niet eens zou gaan begrijpen. en ja, dus ook dit aspect net als zo veel andere hier is gewoon een onderdeel van het grote thema thuis-batterij en Zendure in het bijzonder.
ben benieuwd of dat met de nieuwe te verwachten nettarieven dan nog steeds zo aantrekkelijk is, waarbij ook terugleverkosten in 2027 hierbij een rol kunnen spelen. Het zou dus zo maar kunnen dat je daardoor die veel te grote capaciteit dan helemaal niet meer zo makelijk zou kunnen terugverdienen. Dat wordt veelal beinvloed van zaken waar je zelf geen enkele invloed op hebt.koboy schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:27:
[...]
Ja, ik herken dit. De eleganstste (en bewerkelijkste) route is om een energie management systeem op te zetten in bijvoorbeeld HA en daarin de SolarEdge modbus integratie te gaan gebruiken samen met een Zendure integratie.
Alternatief is om het Zendure systeem dusdanig te dimensioneren dat je de negatieve periode qua teruglevering via NOM kunt opvangen.
Ik heb voor deze route gekozen. Staat wel een accu met 2x de nodige capaciteit, maar het overschot gaat in de avondpiek het net op.
oke, dan hou je dus nog maar 5 jaar effectief, mogelijk zelfs korter ( garanties lopen veelal maar tot 10 jaar ), het zou dus zo maar kunnen dat je die investering nooit gaat terug verdienen.N.B. de "verdiensten" op het overschot deel zijn natuurlijk een stuk lager. Mijn bierviltje maakt de inschatting dat hierdoor de accu pas na een jaar of 10 netto-winst gaat maken bij gelijkblijvende energieconsumptie.
Mijn bestelling is succesvol afgeleverd in de door mij gekozen packstation.
Ik bestelde bij een ene webshop de 2400 AC omvormer en bij een andere webshop 2x AB3000X batterijen.
De batterijen werden door de webshop (marcmax) afzonderlijk verstuurd en kregen elk hun zendingnummer en zullen dus ook in afzonderlijke kluizen zitten.
Dus voor degene die grotere pakketen willen bestellen lijkt leveren in een packstation (via marcmax) geen probleem..
Uiteindelijk komt mijn aankoop hierdoor op €1200 EUR ipv €1938 (zendure.nl)
Dit is dan wel heel goedkoop, met name omdat je de BTW omzeilt neem ik aan?crosseel schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:48:
Voor de mensen die afvragen hoe en wat via Duitsland bestellen en leveren in een packstation.
Mijn bestelling is succesvol afgeleverd in de door mij gekozen packstation.
Ik bestelde bij een ene webshop de 2400 AC omvormer en bij een andere webshop 2x AB3000X batterijen.
De batterijen werden door de webshop (marcmax) afzonderlijk verstuurd en kregen elk hun zendingnummer en zullen dus ook in afzonderlijke kluizen zitten.
Dus voor degene die grotere pakketen willen bestellen lijkt leveren in een packstation (via marcmax) geen probleem..
Uiteindelijk komt mijn aankoop hierdoor op €1200 EUR ipv €1938 (zendure.nl)
Die omvormer, de 2400AC is wel heel goedkoop daar bij Marcmax - of had je de omvormer ergens anders vandaan?
Hoe zit het met garantie, als Zendure ziet dat je een issue hebt en systeem is in NL gedeployed maar een rekening uit Duitsland - doen ze daar niet moeilijk over?
[ Voor 5% gewijzigd door jelleeelco op 10-04-2026 11:04 ]
Ja de prijs kan enkel maar zo laag door de BTW te ontwijken met Duits adres..jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:03:
[...]
Dit is dan wel heel goedkoop, met name omdat je de BTW omzeilt neem ik aan?
Die omvormer, de 2400AC is wel heel goedkoop daar bij Marcmax - of had je de omvormer ergens anders vandaan?
Hoe zit het met garantie, als Zendure ziet dat je een issue hebt en systeem is in NL gedeployed maar een rekening uit Duitsland - doen ze daar niet moeilijk over?
Garantie is volgens mij geen probleem waar je systeem uiteindelijk in werking hebt..
De omvormer was ergens anders nog goedkoper 250EUR effen.
Graag had ik alles bij marcmax besteld maar op moment van mijn bestelling was de omvormer uitverkocht.
[ Voor 6% gewijzigd door crosseel op 10-04-2026 11:10 ]
Wat dan wel weer vreemd is, als ik mijn eigen adres invoer komt er alleen transport kosten bij maar geen BTW...crosseel schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:09:
[...]
Ja de prijs kan enkel maar zo laag door de BTW te ontwijken met Duits adres..
Garantie is volgens mij geen probleem waar je systeem uiteindelijk in werking hebt..
De omvormer was ergens anders nog goedkoper 250EUR effen.
Je krijgt daarna een mailtje van ze of je nog even 19% BTW wilt afdragen. Dit werkt alleen bij een Duits adres.jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:10:
[...]
Wat dan wel weer vreemd is, als ik mijn eigen adres invoer komt er alleen transport kosten bij maar geen BTW...
Ja dat zou kunnen maar ofdat lukt om dan ook nadien geen btw te moeten betalen weet ik niet.jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:10:
[...]
Wat dan wel weer vreemd is, als ik mijn eigen adres invoer komt er alleen transport kosten bij maar geen BTW...
Ik koos voor gratis levering op Duits adres namelijk een DHL Packstation net over de grens...
Ah kijk je vraag werd al beantwoord door mede-tweakers
[ Voor 6% gewijzigd door crosseel op 10-04-2026 11:14 ]
Je zult vanzelf wel een mail / telefoontje krijgen dat ze hem niet zullen verzenden, vanwege de 0% BTW.jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:10:
[...]
Ze zullen pas verzenden als je nog even 19% BTW wilt aftikken.
Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)
Huidige prijs in Duitsland is stukje lager, misschien ook bij individuele winkels.jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:03:
[...]
Dit is dan wel heel goedkoop, met name omdat je de BTW omzeilt neem ik aan?
Zie inderdaad op mijn bestelling (zendure de) dat er geen btw gerekend wordt.
Garantie kan lastiger worden, maar NL support wordt ook vanuit Duitsland gedaan meen ik.
Verwacht geen gek iets, en realistisch - kan een unit zelf vervangen en gelijk uit zijn als huidige NL prijs.
Dus je hebt als "adres" een DHL packetstation gegeven??crosseel schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:12:
[...]
Ja dat zou kunnen maar ofdat lukt om dan ook nadien geen btw te moeten betalen weet ik niet.
Ik koos voor gratis levering op Duits adres namelijk een DHL Packstation net over de grens...
Ik heb het bij intellisolaris ingevuld en toen kwam volgens mij bij de transportkosten een bedrag dat verdacht veel op BTW leek, maar heb het niet minutieus uitgezocht, heb meteen weer DE aangevinkt. Bedrijf zei dat zelf ook, gewoon op DE laten en de spullen bij hen ophalen was het beste.jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:10:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 10-04-2026 11:13 ]
Ja ik informeerde ook bij mede-tweakers hoe en wat.jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:13:
[...]
Dus je hebt als "adres" een DHL packetstation gegeven??
Als je meer info wil stuur je me maar via DM, hoeft niet allemaal via dit kanaal hier al werd het ook al meermaals uitgelegd door anderen hoe je dit kan doen..
Netttarieven gaan voor zo ver nu bekend alleen maar gelden bij afname. Hierdoor gaan ze over het algemeen alleen maar bijdragen aan het terugverdienen.Jan-tweak schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:43:
[...]
ben benieuwd of dat met de nieuwe te verwachten nettarieven dan nog steeds zo aantrekkelijk is, waarbij ook terugleverkosten in 2027 hierbij een rol kunnen spelen. Het zou dus zo maar kunnen dat je daardoor die veel te grote capaciteit dan helemaal niet meer zo makelijk zou kunnen terugverdienen. Dat wordt veelal beinvloed van zaken waar je zelf geen enkele invloed op hebt.
[...]
oke, dan hou je dus nog maar 5 jaar effectief, mogelijk zelfs korter ( garanties lopen veelal maar tot 10 jaar ), het zou dus zo maar kunnen dat je die investering nooit gaat terug verdienen.![]()
Nooit terugverdienen is natuurlijk een zware term, zeker omdat zo'n accu na 10 jaar niet ineens niets meer doet.
Er zijn zo veel factoren van invloed dat je daar nooit rekening mee kunt houden. Als je overheid stroom ineens gratis maakt verdien je ook dingen niet terug.
Ik had nu het geld beschikbaar om een accu neer te zetten en mijzelf onafhankelijker te maken van hoe de wind waait. Op basis van wat nu bekend is kom ik uit de kosten in een jaar of 10, in het slechtste geval betaal ik een beetje minder voor stroom.
is dat zo, ik lees helaas toch wat anders, maar laten we maar eens wachten hoe het er uit komt te zien, dat gaat nog wel een tijdje duren.koboy schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:20:
[...]
Netttarieven gaan voor zo ver nu bekend alleen maar gelden bij afname. Hierdoor gaan ze over het algemeen alleen maar bijdragen aan het terugverdienen.
dat klopt, maar als ik met een terugverdientijd van >15 jaar zit weet ik wel manieren om mijn geld via andere manieren te laten renderen, ik ken bedrijven (en dat zijn echt niet de kleinste) waarbinnen elke investering gewoon binnen 3 jaar moet renderen anders gaat het feest niet door.Nooit terugverdienen is natuurlijk een zware term, zeker omdat zo'n accu na 10 jaar niet ineens niets meer doet.
ja, dus voor jou en daar spelen dus ook andere factoren in mee en vind je het prima, en daar is zeker niets mis mee, maar om dat nu tot een standaard als advies te brengen, nee, sorry, daar is de onderbouwing gewoon te dun voor.Er zijn zo veel factoren van invloed dat je daar nooit rekening mee kunt houden. Als je overheid stroom ineens gratis maakt verdien je ook dingen niet terug.
Ik had nu het geld beschikbaar om een accu neer te zetten en mijzelf onafhankelijker te maken van hoe de wind waait. Op basis van wat nu bekend is kom ik uit de kosten in een jaar of 10, in het slechtste geval betaal ik een beetje minder voor stroom.
[ Voor 21% gewijzigd door Jan-tweak op 10-04-2026 11:27 ]
Vandaar ook mijn voorstel voor een (korte) consensus die dan in de topicstart kan worden opgekomen. Als er iemand dan weer eens wat roept kan er verwezen worden naar de topicstart zonder dat het weet een pagina lange off-topic welles nietes versie 2020 versie 2024 wordt. Die hebben ik en vele anderen al genoeg zien langskomen.Jan-tweak schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:33:
[...]
even voor de duidelijkheid, ik denk dat @Ben(V) en ik hier op één lijn zitten, blijkbaar zijn er wel nog hele volksstammen (ik ga hier maar even geen namen noemen) die ik denk uit ontwetendheid en het napraten van informatie van oa zonneplan, die gewoon foutieve informatie op hun site zetten.
oa met de volgende tekst "Dat komt onder andere doordat de NEN 1010-norm – die stroom terugleveren via het stopcontact verbiedt – alleen geldt voor installateurs en niet voor consumenten." en "Volgens deze norm mag er via een stopcontact geen stroom teruggeleverd worden aan het net.", wat dus de grootste onzin is, wettelijk is via de Bbl de NEN1010 net zo op consumenten (mn huisbezitters) van toepassing als ook voor installateurs, en er bestaat in de huidig geldende norm (en dat is op dit moment nog steeds de NEN1010:2015 hoewel deze binnenkort overgaat naar de nieuwste norm NEN1010:2020+C1:2024.
laten we echter wel het belang ook voor mensen die door deze soms verkeerde informatie mogelijk naar een type thuis-batterij worden gedreven (wat volgens mijn mening ook best eens het plan achter bv zonneplan zit, tenslotte zij verkopen dit type niet maar wel dure en vooral voor hun zelf aantrekkelijke grote vaste thuis-batterijen) niet vergeten. Of dat uiteindelijk ook in het eigenbelang van de consument kan zijn is wel eens een heel ander antwoord zijn.
De meningen, dat zie je ook in andere thuis-batterijen topics hier bij tweakers, lopen daar behoorlijk uiteen.
Waarbij er een groep is die mn de stekker batterijen maar niets vinden en het zo groot mogelijk moet zijn, dan een andere groep (veelal uit hobby, zijn batterij systeem het liefst compleet zelf inelkaar zet, wat gelukkig (mn bij mensen die daar dus echt verstand van hebben) ook goed gaat, en soms ook niet.
En dan de grote groep die eigenlijk maar één ding voor ogen heeft, hoe kan ik met zo weinig mogelijk middelen (en geen kennis) iets doen aan die hoge energiekosten, mn gericht na de saldering. (en die groep is vaak juist met een relatieve kleine stekker thuis-batterij prima geholpen).
Dus dat hier de vraag regelmatig terugkomt snap ik dus wel, en laten we eerlijk zijn een normale consument heeft ook geen weet van dit soort ingewikkelde normen, die hij waarschijnlijk zelfs niet eens zou gaan begrijpen. en ja, dus ook dit aspect net als zo veel andere hier is gewoon een onderdeel van het grote thema thuis-batterij en Zendure in het bijzonder.
kan het niet gewoon een storing op 1-fase zijn, dat verklaart ook dat andere gebruikers gewoon doorlopen en andere weer niet, bij een uitval of spanningsdrop op één fase zou dat best eens kunnen gezien de duur van de storing.Gramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:27:
Iets raars. We hadden vanochtend hier een echte stroomstoring van een paar seconden. Blijkbaar. Niks van gemerkt en zelfs de wasmachine ging gewoon door. Maar de slimme lampen brandden (zoals het hoort), de ovenklok stond wel op 00:00. Het kan toch niet zo zijn dat de Zendures een dergelijke stroomstoring kortstondig opvangen?
Zendure heeft toch geen whole-home-backup?Gramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:27:
Iets raars. We hadden vanochtend hier een echte stroomstoring van een paar seconden. Blijkbaar. Niks van gemerkt en zelfs de wasmachine ging gewoon door. Maar de slimme lampen brandden (zoals het hoort), de ovenklok stond wel op 00:00. Het kan toch niet zo zijn dat de Zendures een dergelijke stroomstoring kortstondig opvangen?
nee, die moet je wel aanzetten en je mag de noodstroomuitgang ook niet aan je bestaande huisinstallatie koppelen.jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:31:
[...]
Zendure heeft toch geen whole-home-backup?
Ik heb gisteravond mijn Zendure 2400AC+ live gezet (was nog een heel ding ivm de Home Assistant P1 meter die niet gevonden kon worden. Kwam door het niet hebben van een dedicated 2,4Ghz wifi).
Meteen Zenki aangezet en nu valt het mij op dat het laden van de accu gelimiteerd wordt op 800W, terwijl die 2400W moet aankunnen. Hebben anderen hier ervaring mee?
EDIT: ik lees net dat ZENKI er vanuit gaat dat je geen dedicated groep hebt toegekend en daardoor laden op 800W afkapt. Dit is schijnbaar niet te overriden?
[ Voor 18% gewijzigd door Ieniemienieme op 10-04-2026 11:46 ]
Never underestimate my incompetence!
Goeie! Zou ook verklaren waarom het bij sommige dorpsgenoten (consternatie in de buurtapp!!) als ernstiger werd ervaren. Dank!Jan-tweak schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:31:
[...]
kan het niet gewoon een storing op 1-fase zijn, dat verklaart ook dat andere gebruikers gewoon doorlopen en andere weer niet, bij een uitval of spanningsdrop op één fase zou dat best eens kunnen gezien de duur van de storing.
Jawel hoor, kun je zelf instellen. Hoe moet Zenki immers weten dat je ‘m op zijn eigen groep hebt zitten?Ieniemienieme schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:41:
Vraag;
Ik heb gisteravond mijn Zendure 2400AC+ live gezet (was nog een heel ding ivm de Home Assistant P1 meter die niet gevonden kon worden. Kwam door het niet hebben van een dedicated 2,4Ghz wifi).
Meteen Zenki aangezet en nu valt het mij op dat het laden van de accu gelimiteerd wordt op 800W, terwijl die 2400W moet aankunnen. Hebben anderen hier ervaring mee?
EDIT: ik lees net dat ZENKI er vanuit gaat dat je geen dedicated groep hebt toegekend en daardoor laden op 800W afkapt. Dit is schijnbaar niet te overriden?
Aanpassen doe je door in de app naar “veiligheidsinstellingen” oid te gaan. Daar kun je laad- en ontlaadvermogen aanpassen.
Nee dat lijkt me onmogelijk. De omvormer aan de stekkerzijde werkt niet zonder extern aangeleverde sinusgolf. Ook moet hij bij detectie van abnormale omstandigheden (netfrequentie of spanning buiten bereik) de omvormer aan die kant afschakelen.Gramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:27:
De offgrid uitgang is wat dat betreft een ander verhaal, maar ik neem aan dat je de wasmachine daar niet op hebt zitten, anders stel je de vraag niet
Overigens, hier gaat de afwasmachine verder waar hij was gebleven na een onderbreking van de 230. Misschien doet jouw wasmachine iets soortgelijks? Of het was inderdaad een onderbreking op een fase, en niet de gehele elektriciteitsvoorziening.
Dank, gevonden inderdaad! Nu kijken of dit het gewenste effect heeftGramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:51:
[...]
Jawel hoor, kun je zelf instellen. Hoe moet Zenki immers weten dat je ‘m op zijn eigen groep hebt zitten?
Aanpassen doe je door in de app naar “veiligheidsinstellingen” oid te gaan. Daar kun je laad- en ontlaadvermogen aanpassen.
Klinkt meer als iets van een stoorpuls waar gevoelige elektronica zoals slimme lampen en je klok op gereageerd hebben.Gramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:27:
Dat verklaart niet waarom bij dorpsgenoten de hele boel uitviel denk ik.Ben(V) schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:02:
[...]
Klinkt meer als iets van een stoorpuls waar gevoelige elektronica zoals slimme lampen en je klok op gereageerd hebben.
Alleen aanpassen wanneer je ‘m inderdaad op die eigen groep hebt heIeniemienieme schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:53:
[...]
Dank, gevonden inderdaad! Nu kijken of dit het gewenste effect heeft
Ik ben zelf misschien incompetent, maar gelukkig omgeef ik mijzelf met mensen die wel verstand hebben van meterkastenGramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:06:
[...]
Alleen aanpassen wanneer je ‘m inderdaad op die eigen groep hebt he
Netttarieven: is in het dynamische tarieven topic al vaker langsgekomen. Het huidige voorstel gaat expliciet alleen in op afname. Ook logisch, want daar ligt het grootste deel van de problemen wbt netcapaciteit maar ook beschikbaarheid van stroom.Jan-tweak schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:22:
[...]
is dat zo, ik lees helaas toch wat anders, maar laten we maar eens wachten hoe het er uit komt te zien, dat gaat nog wel een tijdje duren.
[...]
dat klopt, maar als ik met een terugverdientijd van >15 jaar zit weet ik wel manieren om mijn geld via andere manieren te laten renderen, ik ken bedrijven (en dat zijn echt niet de kleinste) waarbinnen elke investering gewoon binnen 3 jaar moet renderen anders gaat het feest niet door.
[...]
ja, dus voor jou en daar spelen dus ook andere factoren in mee en vind je het prima, en daar is zeker niets mis mee, maar om dat nu tot een standaard als advies te brengen, nee, sorry, daar is de onderbouwing gewoon te dun voor.
Geen garantie voor de toekomst, maar dat is hoe het er NU ligt.
Ik wordt alleen wel een beetje moe van het slecht lezen van mijn posts waarbij mij dingen in de mond worden gelegd die ik niet zeg. Ik geeft een advies, namelijk de omvormer in het energie management systeem meenemen, en deel daarnaast mijn quick hack inclusief de nadelen daarvan. Als het jou tevreden stelt zal ik daar nog een clausule bijzetten van "op verzoek van jan-tweak en voor de volledigheid: dit onder voorbehoud van gelijkblijvend overheidsbeleid"
Overigens netjes met ADR vermelding verzonden.
:strip_exif()/f/image/aInGneUhEO7NkrM8tgZwZcTh.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar na het werk eerst die fijne klus in de kruipruimtes dit weekend, 5x6mm2 naar een nieuwe verdeler in de garage.
23kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
Ze kunnen het dus toch rap! Ik wacht al een kleine twee weken en er is gisteren pas een verzendlabel aangemaakt. Helaas nog niet meegegeven aan de vervoerder, dus dat kan nog wel even gaan durenx-RaY99 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:53:
Nog geen 2 dagen levertijd![]()
[Afbeelding]
Maar na het werk eerst die fijne klus in de kruipruimtes dit weekend, 5x6mm2 naar een nieuwe verdeler in de garage.
Maar daar is een issue met dat bedrijf en zendure dacht ik..gielz schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:56:
[...]
Dan koop je hem toch bij een reseller? Zelf gekocht bij stekker-batterij een jaar geleden, aardige gasten en telefonisch ook goed bereikbaar. Direct ophalen was ook mogelijk. In de randstad heb je ook nog Ematic, daar kon ik ook direct naartoe rijden en het ophalen.
En zo zijn er nog tig andere resellers, voor garantie klop ik gewoon aan bij Zendure zelf.
Ik had daar iets op hun website van gelezen maar die info is nu weg blijkbaar.....
Als je nu leest op hun website is dat een partner bedrijf en regelen zij alle garantie zelf, zonder zendure...
Daarnaast ook geen marstek meer... vreemd...
Ik heb daar willen bestellen maar blij dat ik het niet gedaan heb...
succes met de installatie en laat je uiteindelijk resulaat hier maar eens zien.x-RaY99 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:53:
[Afbeelding]
Bij wie besteld dan? Succes met sjouwen 😄x-RaY99 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:53:
[Afbeelding]
Vraagje, waarom ga je voor 5x 6mm2 en niet 5x 4mm2?x-RaY99 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:53:
Daar was ik eerder bijzonder goed te woord gestaan en die zaak had duidelijk een streepje voor op mijn eigen bestelling (mocht ik voor Zendure kiezen) dan de Zendure.nl webshop.
Dus afgelopen woensdag de knoop door gehakt en de pallet bij hun besteld, afgestemd wanneer de pallet zou komen en alles keurig geregeld en ook na levering netjes gebeld of alles naar wens was. Prima service!
Op de verdeler zal ik uiteindelijk meer gaan aansluiten dan alleen het accu systeem. Daarnaast is de spanning op de hoofdaansluiting al wat aan de lage kant, dus ik wil iedere halve volt behoudenjelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:21:
[...]
Vraagje, waarom ga je voor 5x 6mm2 en niet 5x 4mm2?
Het verschil in dikte is ook niet enorm (buitenmantel) tussen 5x4mm2 en 5x6mm2.
[ Voor 30% gewijzigd door x-RaY99 op 10-04-2026 13:35 ]
![]() | ![]() |
[ Voor 61% gewijzigd door Gramser op 10-04-2026 13:38 ]
Toch niet een regel staan onder de NOM instellingen?Gramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:33:
Ik heb weer een dingetje. Beide torens zijn vol geladen, NoM is ingesteld, maar een van de torens blijft strak 111W leveren aan het huis terwijl er meer dan genoeg zonneoverschot is. Is dat herkenbaar / verklaarbaar gedrag? Of snapt-ie het even niet..?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Niet dat ik weet. Ik zal eens kijken…jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:42:
[...]
Toch niet een regel staan onder de NOM instellingen?
Ahh ok. Ik heb namelijk 5x 4mm2 liggen naar de schuur vanuit de meterkast en dacht even dat het te weinig was! Maar dat moet 3x25A aankunnen, dus 1 of 2 zendures kunnen daar wel op.x-RaY99 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:33:
Op de verdeler zal ik uiteindelijk meer gaan aansluiten dan alleen het accu systeem. Daarnaast is de spanning op de hoofdaansluiting al wat aan de lage kant, dus ik wil iedere halve volt behouden
Het verschil in dikte is ook niet enorm (buitenmantel) tussen 5x4mm2 en 5x6mm2.
ik denk dat dit de kabel naar de onderverdeling gaat worden en waarschijnlijk heeft zijn (hoofdgroepenkast) ook intern gewoon een verdeling op basis van 6 mm2, en afhankelijk van de afstand verklein je daardoor ook eens je spanningsverlies.jelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:21:
[...]
hij zal in zijn onderverdeling waarschijnlijk de groepen ook met 6 mm2 verbinden. op zich dus niets mis mee, terwijl werken met 4mm2 dan wel mag maar je dus dan geen reserve hebt ingebouwd.
dus al met al een prima keuze.
Soms heb je het liggenjelleeelco schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:21:
[...]
Ik kan niet voor hem spreken, maar ik kreeg ten tijde van mijn installatie in huis een klos mee van mijn collega, die zegt wat daar ligt gooien we toch weg, we hergebruiken niets. Daar lag een heel mooi stuk 5x 6mm² in.
Hiermee heb ik mijn schuur onderverdeler aangesloten en mijn onderverdeler in mijn huis voor de zonnepanelen.
Baat het niet dan schaad het niet
Zolang je het maar niet in die clips drukt bovenop je automaten, die zijn echt gemaakt voor 2,5mm², maar als het schroef is kan het vaak wel.
"• Emergency Power Supply (Backup Switching)Henkoes schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:55:
[...]
Waar staat dat de AC+ bij ongrid vanuit net loopt?
It can configure the loads connected to the Off-Grid AC port to be supplied by the household grid only, without
battery discharge during operation. If a grid outage occurs, the system switches to battery power, supplying
the load up to 2400W max, to keep it operating."
Hm zie nu dat dit ook al bij de 2400AC stond. Lees hieruit dat grid de stroom voor de Off-grid AC port levert en pas bij stroomuitval schakelt naar de accu.
Maar als dit dan bij de 2400AC ook al zo was dan zullen beide als je hem in deze stand zet wel de standby stroom verbruik verhogen.
Iemand enig idee hoe dit nu precies werkt en als je deze op EPS zet wat dan het extra stroomverbruik is voor gebruik van de off-grid aansluiting als een soort UPS ?
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Had hier deze week ook last van met mijn 2400 AC+, was een uur later weer normaal. Geen idee waar het door kwamGramser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:33:
Ik heb weer een dingetje. Beide torens zijn vol geladen, NoM is ingesteld, maar een van de torens blijft strak 111W leveren aan het huis terwijl er meer dan genoeg zonneoverschot is. Is dat herkenbaar / verklaarbaar gedrag? Of snapt-ie het even niet..?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Het heeft geen haast, wellicht het nummer volgende week maandag wel werkt ;-)
Mail in het Engels werkt beter, tenzij je chinees spreekt.
[ Voor 38% gewijzigd door Ben(V) op 10-04-2026 16:22 ]
Huh?! Je zou toch verwachten dat ik die Nederlands sprekende gast aan de telefoon krijg die ik onlangs ook een paar keer heb gesproken. Openingstijden voor de helpdesk zijn van 09:00 - 18:00 (GMT+1), ach komt volgende week wel weer. Toch is het een vreemd verhaal.Ben(V) schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:21:
In China is het nu 6 uur later dan in Nederland.
Ik had er ook last van als ik anoniem probeerde te bellen, zeg maar #31#<nummer> van af een mobiel nummer.Martijn-V4 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:02:
Ik probeer net Zendure te bellen +318000200488 en krijg te horen dat het nummer niet bestaat?! Ik heb het telefoonnummer gecontroleerd met het nummer dat op de website staat en dat komt overeen. Volgens de website moeten ze vandaag tot 18:00 bereikbaar zijn, of zijn ze allemaal weekend en hebben ze de stekker uit de telefooncentrale getrokken? Vreem ...
Het heeft geen haast, wellicht het nummer volgende week maandag wel werkt ;-)
Zonder anoniem ging het wel goed.
Ik kreeg wel een duidelijk nederlands, met voor mij gevoel een Surinaamse achtergrond, sprekende man aan de lijn.
Ze werken gewoon met translator software. Mijn issues (late levering zonnepanelen en transport schade met de SF2400PRO) worden ook door de Chinese tak afgehandeld. Ik krijg emails in het nederlands en engels.Ben(V) schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:21:
Maar de responce tijd is echt ruk. Ik heb meerdere vragen van hun beantwoord, mijjn reactietijd 20-60 min, maar dan krijg je toch 1 dag wacht op een reactie. Super irrirant, zeker omdat ik nu wacht op een retourlabel voor me unit.
[ Voor 36% gewijzigd door vDorst op 10-04-2026 16:38 ]
Ik bel nooit anoniem, voor de zekerheid nog even in mijn iPhone geloerd en daar staat anoniem bellen niet ingeschakeld.vDorst schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:28:
[...]
Ik had er ook last van als ik anoniem probeerde te bellen, zeg maar #31#<nummer> van af een mobiel nummer.
Zonder anoniem ging het wel goed.
Ik vind het maar een vreemd verhaal want vorige week kon ik ze nog probleemloos bellen op dat nummer, gewoon hier in huis 2 of 3 keer, bellen via Wifi staat hier uit.
Al mijn mails betreffende mijn garantietraject waren in het Nederlands. Prima AI-bot.Ben(V) schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:21:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
:strip_exif()/f/image/ljQcYctIcWsu2HVD8zF1e9hx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vcacCmt6VOTsQmjGGyNIl6JV.jpg?f=fotoalbum_tile)