Zelf ben ik nog aan het wikken en wegen met betrekking tot een Zendure systeem, ik heb een "donkere uren" verbruik van 35-40kWh vanwege een aantal grote verbruikers die 24/7 aan staan (o.a. grote vijver).
3x een 2400AC+ met 5 AB3000L's is een optie, maar "zelfbouw" met rack batterijen en Victron's ook.
Mijn schoonouders hebben mijn overdenkingen met grote interesse aangehoord en lang verhaal kort, daar staat sinds 2 dagen een 2400AC+ met 3 AB3000L's.
We lopen alleen tegen een probleem aan met de P1 meter (en nee, geen HW

) van Zendure.
De waarden lopen sterk uiteen en zijn onrealistisch hoog of laag, zoals honderd duizenden watts de ene of andere kant op maar ook voltages op de 3 fases die 8, 20, 240, 2387 volt kunnen zijn.
Logischerwijs klopt de NOM dan ook voor geen meter.
De slimme meter betreft een Landis+Gyr E350, SMR 5.0 uit 2017 met als type ZMF110CCtFs2
Volgens de Zendure P1 Meter pagina (
https://www.zendure.nl/pr...p1?variant=46987621466367) zou deze niet persé compatible moeten zijn. Althans, hij staat er niet bij. (wat een fout van mij is, had alleen naar "E350" gekeken)
De E350 ZMF110CBtFs2 staat er bijvoorbeeld wel tussen.
Volgens de AI support medewerker van Zendure (Alice) zou het model met het de verschillende sub versies (dus ook de CCtFs2) gewoon compatible moeten zijn. Uiteraard komen er op vervolg vragen niet meteen zeer nuttige reacties.
Een USB-C voeding is ook geprobeerd, de FW is netjes bijgewerkt, maar de waarden blijven zeer onrealistisch.
Weet iemand of deze slimme meter daadwerkelijk zo veel afwijkt van de volgens Zendure compatible versie? Of zou een actieve splitter nog extra het signaal kunnen oppoetsen?
Aangezien ik zelf toch ook met "een" accu systeem aan de slag zal gaan heb ik voor de time beeing alvast een Shelly Pro 3EM-3CT63 besteld. Dan kan met een paar dagen het systeem bij mijn schoonouders in ieder geval gaan "NOM'en".
Al zou ik natuurlijk wel graag de Zendure P1 meter aan de gang krijgen.
Nog een ander leuk feitje, mijn eigen slimme meter is een oude Kaifa 4.0 meter (GPRS). Stedin heb ik geprobeerd te bewegen deze alvast te komen vervangen, maar aan de telefoon was dit echt niet mogelijk (200 euro had ik daar prima voor over)...
23kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019