• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Rolfie schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:40:
[...]

Wat ik begreep is het een speciale eigen connector en niet een BC01. Maar als die werkt, zou ik dit graag willen weten. Schaf ik er namelijk direct 1 aan.
Mag het hopen, want heb er net 2 besteld en kosten wel 10 euro per stuk.... :|

Volgens GPT die heb ik het laten uitzoeken die beweert bij hoog en laag dat Zendure BC01 gebruikt, maar GPT roept wel vaker wat in volle overtuiging. Als je er tegenin gaat praat ie weer anders.

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 17:17
Pakt Zenki automatisch de gratis stroom weekends tussen 12 en 17 uur bij Budget Energie? Ik heb het ingesteld maar kan niet zien dat het morgen gratis is (ik heb een vast contract)

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Roamor schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:48:
Een vraagje over de Smart Meter Mode. Ik zie momenteel een verbruik van mijn huis van 143W, waarvan alles van het net wordt gehaald, ipv mijn volle accu. Ik heb de volgende zaken gecontroleerd, maar zie ik iets over het hoofd waarom de accu niet wordt gebruikt ipv het net? Heb de accu al eens uit HEMS gehaald en er weer in bijv. Bedankt :)

- ik gebruik HEMS
- geen automations via HA oid
- Systeem staat in Smart meter mode
- monitor device (P1 meter) is actief en laat de goede waarden zien.
- Matching curve blijft op 0% staan.
Ik denk dat je AC-laden nog moet aanzetten en dan kiezen voor laden op zonneoverschot.
dotternetta schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:18:
Pakt Zenki automatisch de gratis stroom weekends tussen 12 en 17 uur bij Budget Energie? Ik heb het ingesteld maar kan niet zien dat het morgen gratis is (ik heb een vast contract)
He is alive! Dotternetta moet wel heel tevreden zijn met zijn batterij! Je hoort hem nog amper :P .

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:17

Aardedraadje

Met kabelschoen

dotternetta schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:18:
Let je op dat je hiermee de voorwaarden schendt; mogelijk word je dan afgesloten van deze actie.
De gratis stroom is bedoeld voor eigen gebruik en, daarnaast, niet bedoeld om een thuisbatterij op te laden (zodat je buiten de uren dat de stroom gratis is, ook nog de gratis stroom uit de thuisbatterij kunt gebruiken). Wanneer we constateren dat je je hier niet aan houdt, of op een andere manier misbruik maakt van onze actie, dan kunnen we je uitsluiten van deelname aan deze actie.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13
BizzieBis schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:35:
[...]

Ik heb zojuist pas besteld. Uiteindelijk gekozen voor de set: SolarFlow 2400 AC+ & Slimme Meter P1 & 2*AB3000L. €2333 met 5% korting, en via CashbackXl zojuist €215 bevestigd gekregen. €2118 is voor Nederland een nette deal toch?
Hoe kom je dan aan die 5% korting, en hoe heb je die succesvol gestapeld op die CashbackXL korting? Want ik ben in de markt voor 1x 2400+ + 1x AB3000L, en dat maakt samen 1698. Maar met die 8% van cashbackXL kom ik op €1.562,16. Als daar dan nog eens 5% af zou gaan kom ik op € 1.484, das wel lekker, daar scoor ik 'm wel voor. Maar ik zie niet hoe je dat doet?

Och ja, je moet toch wat he.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21

Nicap

Tsssk....

Heb ook alle codes die hier genoemd zijn wel geprobeerd, maar geen enkele werkt met de produkten in de winkelwagen. Ben dus ook wel benieuwd welke werkt voor de SF2400 AC+.

• RevNL
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-04 19:51
Just_A_User schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:54:
[...]

Nou, volgens mij is het het makkelijkst om hem te bedienen met de zendure app. Of nou ja, wat heet bedienen. Ik zou dan gewoon NOM willen draaien, meer niet. Het gaat mij vooral om de data die ik binnen HA kan ontsluiten qua energieverbruik bijhouden.

Maar begrijp ik hier nu uit dat als ik zo'n batterij koop + HW p1 splitter + Zendure P1, dat dat zonder morren werkt?
Hier zeker niet zonder morren :(
Week geleden via amazon de 1600 AC+ gehaald met het idee deze op de homewizard p1 aan te sluiten. Data blijft op 0 staan dus werkt niet. Toen voor 99 euro de zendure P1 gekocht op zendure.nl
Deze is vandaag aangekomen maar werken ho maar. Eerste keer aanmelden op wifi netwerk geen probleem. Melding nieuwe firmware gevonden: Huidige versie V1.1.0 nieuwe versie ook V1.1.0 maar de upgrade van start en de blijft structureel bij 98% hangen. Als ik alles weer verwijder in de zendure app, en hem nu wil toevoegen op het wifi netwerk lukt dit een enkele keer. Maar als ik hem dan toegevoegd heb en hem bij smart meters toevoeg in de zendure app word me gevraagd in welk land ik zit. Kies voor nederland en dan gebeurd er helemaal niets en zie ik dat de P1 meter weer offline is.
Ticket aangemaakt bij zendure en krijg dan direct een email van AI Alice met wat opties om te proberen. Daar dus het grootste deel van de middag/avond mee bezig geweest 0 resultaat.
Tot zover ben ik niet heel positief over zendure helaas :-(

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Volhouden. Blijf support aangeven wat je allemaal hebt geprobeerd, ze doen waarschijnlijk niet moeilijk en sturen je een nieuwe. Of, je haalt er een van MP als je niet wil wachten.

• Just_A_User
RevNL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:46:
[...]

Week geleden via amazon de 1600 AC+ gehaald met het idee deze op de homewizard p1 aan te sluiten. Data blijft op 0 staan dus werkt niet. Toen voor 99 euro de zendure P1 gekocht op zendure.nl
Deze is vandaag aangekomen maar werken ho maar. Eerste keer aanmelden op wifi netwerk geen probleem. Melding nieuwe firmware gevonden: Huidige versie V1.1.0 nieuwe versie ook V1.1.0 maar de upgrade van start en de blijft structureel bij 98% hangen. Als ik alles weer verwijder in de zendure app, en hem nu wil toevoegen op het wifi netwerk lukt dit een enkele keer. Maar als ik hem dan toegevoegd heb en hem bij smart meters toevoeg in de zendure app word me gevraagd in welk land ik zit. Kies voor nederland en dan gebeurd er helemaal niets en zie ik dat de P1 meter weer offline is.
Ticket aangemaakt bij zendure en krijg dan direct een email van AI Alice met wat opties om te proberen. Daar dus het grootste deel van de middag/avond mee bezig geweest 0 resultaat.
En wélke P1 versie van HW heb je en welke software draait daar op?

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:19
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 08:05:
Ik hou er zo over op hoor, maar vanochtend heb ik de SF2400AC+ op twee AB3000L units geplaatst, en op dit moment draait m’n hele huis op een batterij. Raar idee.
[Afbeelding][Afbeelding]
Briljant.
Ben je ook duizelig geworden?

• dotternetta
geert1992 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:29:
[...]

He is alive! Dotternetta moet wel heel tevreden zijn met zijn batterij! Je hoort hem nog amper :P .
Haha, ja. Heel tevreden. Ik draaide gewoon op NOM en dat werkt gewoon prima. Net voor de oorlog overgestapt en kreeg nu een mailtje over gratis stroom.

Ik draai ook nog niet op de laatste firnware. Heeft dat nog voordelen?

[ Voor 9% gewijzigd door dotternetta op 03-04-2026 20:56 ]

• dotternetta
Aardedraadje schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:37:
[...]

Let je op dat je hiermee de voorwaarden schendt; mogelijk word je dan afgesloten van deze actie.

[...]
Bedankt voor de waarschuwing, maar daar merken ze niets van. Waarschijnlijk levert de PV meer en gebruik ik sowieso niets tussen 12 en 17. Mag je je auto wel laden? 😂

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 03-04-2026 20:57 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Doggieman schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:03:
[...]

Nou...het ligt toch iets genuanceerder denk ik. Ik heb me nu wat dieper ingelezen in het laden en ontladen van dit type batterijen. Het blijkt dus dat 15 graden wel zo'n beetje de ondergrens is waarop een systeem met maximaal vermogen zou willen ontladen. Als beveiliging zal een systeem dan terug regelen op vermogen om de batterij te beschermen. Naar mate de temperatuur stijgt door en tijdens het ontladen zal het system steeds checken of de temperatuur al boven het minimum is. Zo ja dan schakelt hij weer naar vol vermogen.

Dus om jou en mijn vraag een beetje te beantwoorden: als je het systeem dus hebt opgesteld in een schuurtje en het wordt daar een graad of 10 dan kan je verwachten dat er bij het ontladen het ingestelde of gevraagde vermogen waarschijnlijk niet gehaald wordt. De omvormer zal dan terugschakelen naar een "veilig" vermogen om de batterij te beschermen.

Dat is wat er bij mij waarschijnlijk nu ook aan de hand is. Ik heb die SF 2400 pro (ingebouwde batterij) met 4 extra batterijen in 1 stapel staan in de utility ruimte. Da's best een hoge stapel. De batterij temperaturen lopen van boven naar beneden af.
38, 22, 19, 17 en 16 graden. Het systeem kijkt naar de batterij met de laagste waarde. En dat is steeds de onderste en die zit dus waarschijnlijk op het randje wat minimum temperatuur betreft. Dus waarschijnlijk vandaar dat m'n systeem steeds terug regelt op maximaal ontlaad vermogen. Als dit inderdaad het geval is dan zou het beter moeten worden als de buitentemperatuur wat omhoog gaat straks.
Het werkbereik van een LifPo4 batterij zit tussen de 10 en 45 graden, waarbij de levensduur optimaal is tussen de 20 en 30 graden.
Plaatsing buiten of in een schuur is dus nooit erg optimaal.
's winters te koud en 's zomers te warm.

En uiteraard regelt de Zendure in een range de ontlaad en laadstromen terug als ze in de buurt van die temperaturen komen om te voorkomen dat hij helemaal afslaat.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:20
BizzieBis schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:35:
[...]

Ik heb zojuist pas besteld. Uiteindelijk gekozen voor de set: SolarFlow 2400 AC+ & Slimme Meter P1 & 2*AB3000L. €2333 met 5% korting, en via CashbackXl zojuist €215 bevestigd gekregen. €2118 is voor Nederland een nette deal toch?
Hoe kom je aan die extra 5% korting? Wil ik ook >:)

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:44
Registreren op Zendure, dan je winkelwagen vullen. Nu afwachten en hopen dat ze je een bericht sturen met kortingscode.

[ Voor 42% gewijzigd door Stijnd op 03-04-2026 21:07 ]

• RevNL
Just_A_User schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:49:
[...]

En wélke P1 versie van HW heb je en welke software draait daar op?
HWE-P1-G1
Software: 6.0305

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:36
marinadus schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:59:
[...]

Hoe kom je aan die extra 5% korting? Wil ik ook >:)
Ik had spullen in mijn winkelwagen laten liggen omdat ik graag twijfel :P Een dag later ontving ik een mail met de code TERUG5 om de knoop door te hakken en 3% korting te pakken (titel van de mail was " Leeg uw winkelwagen en bespaar 5%!", dus beetje tegenstrijdig). Maar die code werkte dus niet voor mijn producten. Toen heb ik contact met support opgenomen en na een korte conversatie kreeg ik een persoonlijke code voor 5% korting aangeboden.

• RevNL
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:48:
Volhouden. Blijf support aangeven wat je allemaal hebt geprobeerd, ze doen waarschijnlijk niet moeilijk en sturen je een nieuwe. Of, je haalt er een van MP als je niet wil wachten.
Heb een ticket aangemaakt en geprobeerd te bellen vandaag maar kreeg de melding dat er niemand aanwezig was.
Maar de replies op het aangemaakte ticket komen direct en zijn elke keer dezelfde mail van Alice als ik daar weer een reactie op geef.

• Just_A_User
RevNL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:06:
[...]

HWE-P1-G1
Software: 6.0305
Ja, ik heb die versie ook, maar de software die ik heb is 6.01, wat schijnbaar wél een werkende combinatie zou moeten zijn.

• Doggieman
  • Laatst online: 05-04 20:51
Ben(V) schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:56:
[...]

Het werkbereik van een LifPo4 batterij zit tussen de 10 en 45 graden, waarbij de levensduur optimaal is tussen de 20 en 30 graden.
Plaatsing buiten of in een schuur is dus nooit erg optimaal.
's winters te koud en 's zomers te warm.

En uiteraard regelt de Zendure in een range de ontlaad en laadstromen terug als ze in de buurt van die temperaturen komen om te voorkomen dat hij helemaal afslaat.
Ja....dat las ik dus ook. Het punt dat ik eigenlijk wil maken is dat ik hier nooit bij heb stil gestaan 😏. Ging er eigenlijk vanuit dat iets van 15 graden nog prima zou zijn. Naar nu blijkt is dat dus niet zo. Nu kan het zijn dat mijn SF2400pro gewoon erg strak staat afgesteld op z'n beveiliging. Dat wordt dan in de winter nog een probleem (of de ingebouwde verwarming moet de temperatuur hoog genoeg houden?)

Te hoge temperaturen zullen hier waarschijnlijk geen probleem zijn straks in de zomer. Koelen lukt namelijk wel goed met een ventilator. Dat heb ik al geprobeerd.

Even realistisch er naar kijkend ben ik niet zo vaak het maximaal ontlaadvermogen nodig. Dus het zal ook allemaal wel loslopen denk ik. Maar toch had ik dit graag eerder geweten. Misschien dat de stapel opdelen in 2 stacks nog wat zou uitmaken? Moet er wel een 2e SF2400pro bij komen 😁

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Just_A_User
Stijnd schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:05:
Registreren op Zendure, dan je winkelwagen vullen. Nu afwachten en hopen dat ze je een bericht sturen met kortingscode.
Ik heb me geregistreerd op cashbackxl voor die 8%, dan zoeken naar zendure, doorsturen, dan staat daar die 8%, dan kom ik op de website van zendure uit, waar ik me ook geregistreerd heb, daar heb ik die spullen in het winkelmandje gedaan, en toen heb ik weg geklikt.

Ik zie in dat winkelmandje echter gewoon de normale prijs, dus die 8% is er daar in ieder geval nog niet af.

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:41
Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:07:
[...]

16 tot 38 graden dat is een flinke range! Ik ga de accu wel op een rubber mat plaatsen, maar ze staan in principe wel op de koude vloer.

38 graden vind ik persoonlijk best warm voor een accu nu het nog half winter is.

Ik dacht altijd dat 10 a 15 graden voor deze batterijen juist prima was vooral qua slijtage. Weer wat geleerd :)
Maandje
Ac2400 staat in een kleine technische ruimte 4m3
rood is de bovensteAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuKbE_1jAyXfsIrmA9jbKrZik9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKZGA3mvpP0ddptFg0FCcp60.jpg?f=fotoalbum_large

• Doggieman
blahenazo schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:40:
[...]

Maandje
Ac2400 staat in een kleine technische ruimte 4m3
rood is de bovenste[Afbeelding]
Jij hebt 3 batterijen? Lijkt een beetje op de range van mijn eerste 3. Dan zou de stapel opdelen waarschijnlijk wel helpen dus om de temperatuur op dit moment wat omhoog te krijgen zonder al teveel kunstgrepen. Ga ik dit weekend eens proberen.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Ben(V)
  • Nu online
En als het vriest kan de verwarming hem wel een beetje oppeppen, maar die is meer ter bescherming bedoelt dan hem op bedrijfstemperatuur te krijgen.
Van -10 naar 20 is vermoedelijke te veel gevraagd.

Bedenk dat het in de zomer best wel 30 graden of meer kan worden, dan doet je Zendure erg weinig meer als hij buiten of in een schuur staat, want een ventilator blaast dan alleen maar lucht van 30 graden er overheen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:01
Ik mis ook de dynamische prijzen voor morgen.

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:28
Komt wel vaker voor. Iets na middernacht zullen ze er vermoedelijk wel in staan.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13:41
RevNL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:46:
[...]

Misschien een beetje overbodige vraag maar heeft de Zendure P1 meter een externe voeding of zit deze nu in die actieve hw P1 splitter?
AquilaXL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:09:
[...]

Misschien een beetje overbodige vraag maar heeft de Zendure P1 meter een externe voeding of zit deze nu in die actieve hw P1 splitter?
Bij mij zit deze in de HomeWizard splitter.
De bridge moet natuurlijk wel in een stopcontact.
Werkt perfect met HEMS.
Inmiddels gebruik ik die niet meer.
En gebruik ik de HomeWizard P1 i.c.m. HomeAssistant Fireson om mijn 3 Zendure sets mee aan te sturen.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:09
Just_A_User schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:06:
[...]

Maar, werken die met elkaar samen dan? Want dat gedoe met die HW P1 houdt me nu tegen van die Zendure, ook al is de versie van die meter + de software die ik heb hier ergens genoemd als werkend, maar ja, dan vind ik het een duur geintje om het daar op te gokken.

Ik wil niet van mijn HW P1 af omdat het wel gewoon al ja-ren heel goed werkt, maar ik wil ab-so-luut wel bij een thuisaccu die data in Home Assistant zien, dus dat is wel een voorwaarde.

Jij hebt dus nu 2 P1s, 1x HW en 1x Zendure, en die heb je beiden ingeprikt op een HW p1 splitter? En dan werkt het wél goed met Zendure? Of dan nog steeds niet?
ik zelf heb al jaren een HW P1 dongle en nu ook nog een Zendure P1 en die werken dus perfect op een HW actieve splitter (DSMR 5 SM), dus die combinatie is helemaal geen probleem.
ik heb zelf de Zendure groep achter een HW kWh meter zitten, dus ook die zie ik gewoon in mijn HW systeempje. :)

• Doggieman
Ben(V) schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:58:
En als het vriest kan de verwarming hem wel een beetje oppeppen, maar die is meer ter bescherming bedoelt dan hem op bedrijfstemperatuur te krijgen.
Van -10 naar 20 is vermoedelijke te veel gevraagd.

Bedenk dat het in de zomer best wel 30 graden of meer kan worden, dan doet je Zendure erg weinig meer als hij buiten of in een schuur staat, want een ventilator blaast dan alleen maar lucht van 30 graden er overheen.
Ja...die verwarming schakelt pas in bij nul graden. Ik had verwacht dat 15 graden interne batterij temperatuur opzich genoeg zou moeten zijn om gewoon vol vermogen te kunnen leveren. Dat blijkt dus niet zo te zijn helaas. Ik vind het dus wat vreemd dat ik daar dus bijna nooit iemand over hoor.

• Jan-tweak
AquilaXL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:09:
[...]

uit voorzorg zit er een voeding in de actieve splitter, die verbruikt echter niet veel, ik zal morgen nog een keer meten wat deze nu trekt, met beide P1 (HW en Zendure) in de splitter.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

wallieweb schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:05:
Komt wel vaker voor. Iets na middernacht zullen ze er vermoedelijk wel in staan.
Hopen het maar ben benieuwd of het bij mij dan goed gaat met het opladen van de batterijen die staat op slimme meter modus en dan volg de elektriciteitsprijs.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Fire71
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Doggieman schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:39:
[...]

Ja...die verwarming schakelt pas in bij nul graden. Ik had verwacht dat 15 graden interne batterij temperatuur opzich genoeg zou moeten zijn om gewoon vol vermogen te kunnen leveren. Dat blijkt dus niet zo te zijn helaas. Ik vind het dus wat vreemd dat ik daar dus bijna nooit iemand over hoor.
Ik vermoed dat als je meerdere batterijen hebt, bijvoorbeeld 3, je dan maximaal 800 watt ontlaadt per batterij, bij in totaal 2400 watt ontladen. En dat kan wel bij 15 graden. En ik denk dat de meeste mensen meerdere batterijen per set hebben. Maar ik kan me vergissen :-).

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:14
Ben(V) schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:40:
[...]

Ik had al eerder geschreven dat die hondje niet zo'n goed idee zijn, naast te zwaar is zo'n toren ook veel te hoog om stabiel te staan op wieltjes.
Kan prima hoor, hier staat het ook op een rijdende hond die 200kg kan dragen, 2400AC met 4 batterijen weegt 130kg in totaal.

https://www.praxis.nl/ger...kg-hout-antislip/10184148

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:14
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:17:
[...]

Neem me niet kwalijk dat ik mijn ongebreideld enthousiasme deel met de mensen die me zo goed geholpen hebben 😉
Niks van aantrekken, lekker gewoon je positiviteit blijven delen, waarschijnlijk is die zijn eieren kwijt. :+

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:41
Doggieman schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:51:
[...]

Jij hebt 3 batterijen? Lijkt een beetje op de range van mijn eerste 3. Dan zou de stapel opdelen waarschijnlijk wel helpen dus om de temperatuur op dit moment wat omhoog te krijgen zonder al teveel kunstgrepen. Ga ik dit weekend eens proberen.
Inderdaad, 3 stuks onder 1 ac2400
Catdogsf schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 03:19:
[...]

Kan prima hoor, hier staat het ook op een rijdende hond die 200kg kan dragen, 2400AC met 4 batterijen weegt 130kg in totaal.

https://www.praxis.nl/ger...kg-hout-antislip/10184148
Is zon hondje dan bedoelt om constant te belasten? Dacht dat dit alleen voor verhuizingen was.

Maar ik zou er zeker niet 1 van de nieuwe modellen op zetten. Deze zijn te onstabiel met meerdere 3000Ls.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

gielz schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 07:29:
[...]

Is zon hondje dan bedoelt om constant te belasten? Dacht dat dit alleen voor verhuizingen was.

Maar ik zou er zeker niet 1 van de nieuwe modellen op zetten. Deze zijn te onstabiel met meerdere 3000Ls.
Na het bericht van laatst, zou ik niemand meer een hondje adviseren, en dat was met een 2400ac, welke super stabiel staat.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84989434

[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 04-04-2026 07:34 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:20
gielz schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 07:29:
[...]

Constant of alleen met verhuizen maakt niet uit. 200 is 200. Ze staan hier nog op hondjes en zeer stabiel. Stapel is ook maar 85kg met 3 batterijen en 1 omvormer. Maar als ik een goed alternatief zie dat ze hoog staan zonder wielen, bouw ik het om voor de zekerheid. Maar zit hier niet over in.

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42

koekjah

Luctor et emergo

Ik ben ook serieus aan het overwegen om de Zendure Solarflow 2400AC aan te schaffen met 3 AB3000.
Waar ik alleen niet helemaal uit kom in dit topic zijn 2 dingen:

Ik heb één stopcontact volledig op eigen groep (tbv een elektrische verwarming die niet gebruikt en weggehaald wordt). Kan ik nu zelf het teruglever vermogen verhogen van 800 naar 2400?

Ik gebruikt nu de HW P1 meter. Is het aan te raden om daarnaast de P1 meter van Zendure te gebruiken? Waarom wel/niet?
De HW p1 verzorgt o.a. de load balancing van mn laadpaal.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

koekjah schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 08:39:
Ik ben ook serieus aan het overwegen om de Zendure Solarflow 2400AC aan te schaffen met 3 AB3000.

Ik heb één stopcontact volledig op eigen groep (tbv een elektrische verwarming die niet gebruikt en weggehaald wordt). Kan ik nu zelf het teruglever vermogen verhogen van 800 naar 2400?

Ik gebruikt nu de HW P1 meter. Is het aan te raden om daarnaast de P1 meter van Zendure te gebruiken? Waarom wel/niet?
Ja, met een eigen groep kan je het vermogen op 2400 watt zetten. Wel aan te raden is om de schuko te verwijderen, ivm hoog vermogen langere tijd, waar een schuko in de basis niet voor ontworpen is.

En voor ongeveer de helft van de gevallen werkt de HW p1.
Zo niet, dan zou een zendure p1 uitkomst kunnen bieden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz3IQUhT6Qtib-vYFDsILvzJmaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eNfmz7gBw3BDnSdxx59qrFYg.png?f=fotoalbum_large
Hier doet hij niets:(.

[ Voor 15% gewijzigd door geert1992 op 04-04-2026 08:55 ]

• Ben(V)
  • Nu online
@koekjah
Ik zou zeggen, probeer eerst de HW P1, krijg je dat niet werkend dan kun je alsnog een Zendure P1 aanschaffen.

Als je nog niets hebt zou ik momenteel geen HW P1 aanschaffen,

Ben(V) schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:00:
@koekjah
Ik zou zeggen, probeer eerst de HW P1, krijg je dat niet werkend dan kun je alsnog een Zendure P1 aanschaffen.

Als je nog niets hebt zou ik momenteel geen HW P1 aanschaffen,
Hij gebruikt de hw p1 nu voor de load balancing.
En als hij Home assistant, of homey wil gebruiken, maakt het sowieso niets uit welke p1 je wilt gebruiken.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Er is ook een Zendure forum die je via de browser kunt bekijken, daar zijn er ook genoeg mensen met een niet werkende HomeWizard P1 meter. Zie dit draadje.

P.S. Zendure support link voor in de browser, wil je niet (altijd) de Zendure App gebruiken.

• Ben(V)
  • Nu online
Pakhaas schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 07:54:
[...]

Constant of alleen met verhuizen maakt niet uit. 200 is 200. Ze staan hier nog op hondjes en zeer stabiel. Stapel is ook maar 85kg met 3 batterijen en 1 omvormer. Maar als ik een goed alternatief zie dat ze hoog staan zonder wielen, bouw ik het om voor de zekerheid. Maar zit hier niet over in.
Iedereen moet het zelf weten maar ik heb ook wel eens zo'n hondje door een wiel zien zakken met ruim minder dan 200 kg.
Die 200 kg is in totaal en zo'n wiel kan maar 50kg aan, er hoeft maar iets scheef erop te staan of de ondergrond is ongelijk dan wordt de belasting niet meer gelijk verdeelt.

En er is ook nog eens een enorm verschil tussen een 2400AC met drie batterijen of bijvoorbeeld een 2400 AC+ met vijf batterijen.

Ben(V) schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:06:
[...]

Iedereen moet het zelf weten maar ik heb ook wel eens zo'n hondje door een wiel zien zakken met ruim minder dan 200 kg.
Die 200 kg is in totaal en zo'n wiel kan maar 50kg aan, er hoeft maar iets scheef erop te staan of de ondergrond is ongelijk dan wordt de belasting niet meer gelijk verdeelt.

En er is ook nog eens een enorm verschil tussen een 2400AC met drie batterijen of bijvoorbeeld een 2400 AC+ met vijf batterijen.
2400ac+ +5 batterijen zou ik persoonlijk ook zekeren aan de muur, en heeft een hondje in mijn ogen geen toegevoegde waarde.

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42

koekjah

Luctor et emergo

geert1992 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:02:
[...]

Hij gebruikt de hw p1 nu voor de load balancing.
En als hij Home assistant, of homey wil gebruiken, maakt het sowieso niets uit welke p1 je wilt gebruiken.
Ik ben toevallig sinds deze week met HA bezig. Kortom als ik dit lees: vooral eerst met de HWp p1 proberen?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Pakhaas
Ben(V) schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:06:
[...]

Eens de ondergrond moet vlak zijn. Gelukkig ligt er hier in de garage een gietvloer maar dat is niet overal het geval. Iedereen moet goed voor zichzelf de afweging maken. Wat zou een alternatief zijn zonder dat de kou omhoog trekt? Hoeven geen wielen onder te zitten.

• Ben(V)
  • Nu online
Als je HA gaat gebruiken kun je beter een P1 naar usb kabel gebruiken en die rechtstreeks in je HA server stoppen.
Met een DSMR integratie heb je dan een optimale combi.

Wel moet je dan een actieve P1 splitter kopen.

koekjah schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:15:
[...]

Ik ben toevallig sinds deze week met HA bezig. Kortom als ik dit lees: vooral eerst met de HWp p1 proberen?
Als je HA al hebt draaien, en je de batterij toevoegd dan maakt het niets meer uit, en heb je sowieso geen zendure p1 nodig.

Mocht je hems willen gebruiken, dan is er een kans dat de HW p1 het niet doet. Maar dat is een loterij.

• Ben(V)
  • Nu online
Pakhaas schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:17:
[...]

Eens de ondergrond moet vlak zijn. Gelukkig ligt er hier in de garage een gietvloer maar dat is niet overal het geval. Iedereen moet goed voor zichzelf de afweging maken. Wat zou een alternatief zijn zonder dat de kou omhoog trekt? Hoeven geen wielen onder te zitten.
Twee houten balkje zou in mij ogen al een betere oplossing zijn, of zoiets.
https://nl.aliexpress.com...54465%7C_p_origin_prod%3A

De laagste zijn 2,5 cm hoog en kosten voor vier stuks maar een tientje.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 04-04-2026 09:25 ]

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

koekjah schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:15:
[...]

Ja werkt prima met HA, draait hier goed met de Gielz software, hoef je niks anders voor aan te schaffen. Bij mij draait hij ook voor de laadpaal.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

Ben(V) schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:22:
[...]

Een stuk calcium silicaat lijkt mij beter. Ietjes minder brandbaar dan hout.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Die dingen van ome Ali zou ik nou weer niet gebruiken. Als de accu eens om wat voor reden wat warmer wordt heb je kans dat dit gaat smelten. Nee, dank je wel! :X

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Aardedraadje schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:37:
[...]

[...]
Kan een energieboer voor jou bepalen wat je met je stroom doet....? Lijkt me toch niet.
Als jouw batterij slim oplaad en dat leller 'automatisch' doet dan kunnen ze daar toch niets van vinden?

Lijkt wel of ze de accu ineens als dreiging gaan zien.

PS. Is een beetje mijn eerste ingeving, ik ken het exacte contract niet.

Klinkt een beetje als dat je een auto huurt maar dat de verhuurder je verplicht om alleen te rijden als het droog weer is.
De gratis stroom is bedoeld voor eigen gebruik en, daarnaast, niet bedoeld om een thuisbatterij op te
laden (zodat je buiten de uren dat de stroom gratis is, ook nog de gratis stroom uit de thuisbatterij kunt
gebruiken).
Dat is toch juist het hele idee, dat zodra de stroom niet meer groen is, dat je het dan gebruikt ipv kolenstroom? Budget draait het dus om naar geld.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 04-04-2026 09:42 ]

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:45
Zojuist de SolarFlow2400+ geüpdatet naar de 1.0.3 firmware versie.

Hierbij heb ik eerst via de Gielz integratie de batterij op standby geplaatst. Ik las namelijk een zinnetje dat je tijdens de upgrade het apparaat niet mag gebruiken.

De update ging vlekkeloos, duurde ongeveer 4 minuten.

Hierna via de integratie weer op NOM gezet en hij draait nu alweer 15 minuten als een zonnetje.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

geert1992 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:27:
Vast wel, maar waarom heb je het over ‘brandbaar’? Wie zou dat hout aan gaan steken dan?
Tegen de tijd dat de omgevingstemperatuur zó hoog is dat dit hout gaat branden, dan liggen jouw zorgen echt wel ergens anders.
En als de accu zo heet wordt dat het hout brandt, dan lijkt er sowieso geen stoppen meer aan, toch?

<John O`Mill>

Hippe Lip schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:42:
[...]

Vast wel, maar waarom heb je het over ‘brandbaar’? Wie zou dat hout aan gaan steken dan?
Tegen de tijd dat de omgevingstemperatuur zó hoog is dat dit hout gaat branden, dan liggen jouw zorgen echt wel ergens anders.
En als de accu zo heet wordt dat get hout brandt, dan lijkt er sowieso geen stoppen meer aan, toch?
Mijn verzekering heeft in de voorwaarden opgenomen dat de accu niet in de buurt van brandbaar materiaal mag staan, daarom zou ik zelf voor iets onbrandbaar gaan.

• Hippe Lip

Hippe Lip

geert1992 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:45:
Mijn verzekering heeft in de voorwaarden opgenomen dat de accu niet in de buurt van brandbaar materiaal mag staan, daarom zou ik zelf voor iets onbrandbaar gaan.
Dan is dat in zo’n geval duidelijk. Daar heeft mijn ANWB-verzekering gelukkig geen last van.

Nu ben ik wel benieuwd wat de verzekering dan onder ‘in de buurt’ verstaat. Da’s een nogal rekbaar begrip. Dan kan die helemaal niet neer in huis staan? In de garage kan nog, mits met betonnen dak en 3 meter vrije zone er omheen? Dan offer je meteen je halve garage er aan op…

<John O`Mill>

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29
schnumi schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:40:
[...]

Hopen het maar ben benieuwd of het bij mij dan goed gaat met het opladen van de batterijen die staat op slimme meter modus en dan volg de elektriciteitsprijs.
Bij mij is dit vannacht dus faliekant mis gegaan.

Heeft vanaf middernacht alles teruggeleverd tegen €0,15 gemiddeld in plaats van op te laden voor de ochtendpiek.

De prijzen klopten gisteren ook helemaal niet met Zonneplan. Na een vorige update heb ik 1 dag uurtarieven gezien precies in lijn met Zonneplan, maar dat is ook weer weg.

Ook de statistieken zijn nog steeds weg.

Er gebeuren echt rare dingen met die app. Dit was een heel brakke update wat mij betreft.

• Polvo176
wallieweb schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:05:
Niet dus.
Ik mis nu de directe grafieken van de zonnepanelen van de hyper, alle zon opbrengsten op de home pagina, alle statistieken en de kwartierprijzen.
Sinds begin februari zie ik de Hypers na een update ook al niet meer in Homey.
Wordt zo langzamerhand een kreupel gevalletje.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

bilgy_no1 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:59:
[...]

Bij mij is dit vannacht dus faliekant mis gegaan.

Heeft vanaf middernacht alles teruggeleverd tegen €0,15 gemiddeld in plaats van op te laden voor de ochtendpiek.

De prijzen klopten gisteren ook helemaal niet met Zonneplan. Na een vorige update heb ik 1 dag uurtarieven gezien precies in lijn met Zonneplan, maar dat is ook weer weg.

Ook de statistieken zijn nog steeds weg.

Er gebeuren echt rare dingen met die app. Dit was een heel brakke update wat mij betreft.
Nou ik heb gisteren voor de zekerheid nog de energie provider weer opnieuw geselecteerd (zonneplan) en toen stonden daar gelijk al de goede tarieven voor vandaag etc weer in en begon hij netjes te laden.

Maar is natuurlijk niet de bedoeling nee dat je elke dag dat in de gaten moet gaan houden.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Polvo176 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:02:
[...]

Niet dus.
Ik mis nu de directe grafieken van de zonnepanelen van de hyper, alle zon opbrengsten op de home pagina, alle statistieken en de kwartierprijzen.
Ik heb gisteren even uitgelogd en weer ingelogd in de app en toen waren de grafieken er ook weer.

• Polvo176
schnumi schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:11:
[...]

Ik heb gisteren even uitgelogd en weer ingelogd in de app en toen waren de grafieken er ook weer.
Dat werkt bij mij niet.
Ik heb wel de elektriciteitsprijzen weer terug gekregen nadat ik een keer tussen Zenki en auto modus heb geswitched.
Of ze vanmiddag weer worden geüpdatet is nog even afwachten.

[ Voor 27% gewijzigd door Polvo176 op 04-04-2026 10:16 ]

• AquilaXL
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:50:
[...]

Dan is dat in zo’n geval duidelijk. Daar heeft mijn ANWB-verzekering gelukkig geen last van.

Nu ben ik wel benieuwd wat de verzekering dan onder ‘in de buurt’ verstaat. Da’s een nogal rekbaar begrip. Dan kan die helemaal niet neer in huis staan? In de garage kan nog, mits met betonnen dak en 3 meter vrije zone er omheen? Dan offer je meteen je halve garage er aan op…
Ik heb een schuur met een houten dak. Dit zou dus wel een best probleem kunnen zijn 😂

• Jan-tweak
koekjah schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 08:39:

in principe een volmondig JA, echter maar dat is eerder spijkers op laag water zoeken, is welke beveiliging zit daar achter? bij een standaard gebruikelijke is dat een combinatie van een installatieautomaat B16 ( wat prima is) en een aardlekautomaat 30mA 40A wat met andere groepen gedeeld word.
hier zit een klein probleem, en probleem is eigenlijk al een groot woord, asls namelijk de aardlek door een van de andere groepen wordt getriggerd dan gaat je batterij dus mee, geen groot probleem zolang je dat maar zelf bewust van wordt, de oplossing ligt in het het gebruik van een alamat, dan staat de batterij volledig zelfstandig.
de HW P1 blijkt bij veel niet of niet goed te werken, men is daar mee bezig, echter je kunt prima een tweede P1 dongle van Zendure erbij plaatsen,m het enige wat je los van die tweede Zendure P1 meter nodig hebt is een actieve splitter (belangrijk is dat een goedkope passieve splitter NIET werkt. de HW splitter is een perfecte keuze. Dat is als je een DSMR 5 SM hebt, heb je nog een oudere SM dan is eerder de Zendure 3CT smart meter mogelijk een betere keuze, maar die moet wel in de groepenkast worden ingebouwd, dus een stuk lastiger.

• Jan-tweak
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:42:
[...]

En als de accu zo heet wordt dat het hout brandt, dan lijkt er sowieso geen stoppen meer aan, toch?
daar is overrigens een prima oplossing voor, mogelijk heb je nog wat oude cq reserve tegels liggen, als je deze tussen de houten plaat en je batterijen plaatst heb je een scheiding tussen de batterijen en het "brandbaar deel" geplaatst, wat ook kan zijn brandwerende gipsplaten, ik zou deze dan wel dubbel doen. krijg je ook 60 min. brandwerendheid mee.
overigens heb je echt gelijk als de temperatuur zo hoog van de omkasting van de batterij is opgelopen heb je een duidelijk ander probleem, een goede rookmelder helpt hierbij, niet zozeer tegen de oplopende temperaturen maar meer richting dat jij op tijd wordt gewaarschuwd en je familie in veiligheid kunt brengen en de jongens met die mooie rode auto's kunt waarschuwen.
Die toveren je huis dan om in een groot aquarium, de beste oplossing bij batterij-branden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-tweak op 04-04-2026 11:00 ]

Hippe Lip schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:50:
[...]

Even letterlijk gekopieerd:
Leg geen (brandbare) materialen vlakbij van de thuisaccu.

• Jan-tweak
Pakhaas schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:17:
[...]

wat dacht je van een oversized harde isolatieplaat en dat dan weer met een gipsplaat afdekken? die kun je mooi op maat ( iets groter dan de batterij zelf ) gaan maken.

• Polvo176
Polvo176 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:12:
[...]

Dat werkt bij mij niet.
Ik heb wel de elektriciteitsprijzen weer terug gekregen nadat ik een keer tussen Zenki en auto modus heb geswitched.
Of ze vanmiddag weer worden geüpdatet is nog even afwachten.
Edit, ik heb inmiddels alles terug, ik heb de hele app er af gegooid en opnieuw geinstalleerd.
Kennelijk is er iets misgegaan met de update.
Op het forum kom die klachten ook tegen.
Na herinstallatie opnieuw inloggen en een paar vragen bevestigen en alles werkt weer.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Fairy schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:40:
[...]

Kan een energieboer voor jou bepalen wat je met je stroom doet....? Lijkt me toch niet.
Als jouw batterij slim oplaad en dat leller 'automatisch' doet dan kunnen ze daar toch niets van vinden?

Lijkt wel of ze de accu ineens als dreiging gaan zien.

PS. Is een beetje mijn eerste ingeving, ik ken het exacte contract niet.

Klinkt een beetje als dat je een auto huurt maar dat de verhuurder je verplicht om alleen te rijden als het droog weer is.

[...]

Dat is toch juist het hele idee, dat zodra de stroom niet meer groen is, dat je het dan gebruikt ipv kolenstroom? Budget draait het dus om naar geld.
Je energieboer kan voorwaarden stellen aan actie tarieven. In dit geval is de achterliggende voorwaarde dat je niet gaat handelen. Ja het draait alleen om geld, maar dat draait iets onhoudbaars als de salderingsregeling ook.
Als je een paar kWh gaat opladen voor eigen gebruik zal er geen haan naar kraaien, zeker niet als er geen verbod op EV laden in de actievoorwaarden staat. Als je ineens in het (bijna) donker bakken gaat lopen terugleveren loop je kans ogepikt te worden door de fraude detectie.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:27
geert1992 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:10:
[...]

Even letterlijk gekopieerd:
Leg geen (brandbare) materialen vlakbij van de thuisaccu.
Materialen zijn mobiele spullen. Als je een lithium brand ziet dan weet je waarom er best niks in de buurt staat.

YouTube: NTA 8133 test | Lithium ion battery fires

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-04 20:48

HHF

geert1992 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:27:
[...]

Je kunt er ook een paar aluminium kokerprofielen onderleggen
https://www.steigerbuisgr...0e8AtnEAQYASABEgKcUPD_BwE
of iets dergelijks.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

[...]

Met die dingen ondersteun je alleen de hoeken. Lijkt me met 100-200kg niet zo lekker, zeker met connectors die dan onder stress komen te staan.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Kapotto schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:41:
[...]

Materialen zijn mobiele spullen. Als je een lithium brand ziet dan weet je waarom er best niks in de buurt staat.

YouTube: NTA 8133 test | Lithium ion battery fires
Maar zijn twee losse balkjes onder de accu aan te merken als "minder mobiele" materialen?
Ik denk dat de strekking is, dat je moet nadenken welke materialen je direct in de buurt gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door geert1992 op 04-04-2026 12:10 ]

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29
schnumi schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:10:
[...]

Nou ik heb gisteren voor de zekerheid nog de energie provider weer opnieuw geselecteerd (zonneplan) en toen stonden daar gelijk al de goede tarieven voor vandaag etc weer in en begon hij netjes te laden.

Maar is natuurlijk niet de bedoeling nee dat je elke dag dat in de gaten moet gaan houden.
Ik ben weekend weg, dus wil het niet risico lopen dat de boel nog meer vastloopt. Zal er thuis weer even naar kijken

• Jan-tweak
HHF schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:44:
[...]

Je kunt er ook een paar aluminium kokerprofielen onderleggen
https://www.steigerbuisgr...0e8AtnEAQYASABEgKcUPD_BwE
of iets dergelijks.
nog beter, bouw er een bunker omheen, uiteraard met ingebouwde airco en ventilatie, branddetectie en een automaisch blussysteem ? iets wat de PGS-37-1 aangeeft bijvoorbeeld. :? :? :?

overigens zijn de verzendkosten a 13,50 meer dan de 50cm 2 stuks profielen, lijkt me een dure oplossing,
je kunt er dus ook gewoon vier metselstenen (heb je mogelijk nog wel ergens liggen) gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-tweak op 04-04-2026 12:30 ]

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:15
Ik heb de aanleiding even gemist, maar wat is de reden dat men zoekt naar manieren om de toren van de grond te plaatsen? Hij staat toch gewoon stevig normaliter lijkt me? Heeft het iets met warmteontwikkeling aan de onderzijde te maken, of gaat het om de mogelijkheid hem te verplaatsen als hij op een hondje staat? Even voor de beeldvorming of ik hier ook iets mee moet, was namelijk gewoon van plan hem op een laminaat vloertje te zetten

• Pakhaas
Jan-tweak schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:25:
[...]

nog beter, bouw er een bunker omheen, uiteraard met ingebouwde airco en ventilatie, branddetectie en een automaisch blussysteem ? iets wat de PGS-37-1 aangeeft bijvoorbeeld. :? :? :?

overigens zijn de verzendkosten a 13,50 meer dan de 50cm 2 stuks profielen, lijkt me een dure oplossing,
je kunt er dus ook gewoon vier metselstenen (heb je mogelijk nog wel ergens liggen) gebruiken.
Nu maar hopen dat er niet een vliegtuig op ons huis stort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgczMUWU8u4d4UM9-DyP4LUPPZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gWqbtcF6bjnx6ZKcUxKuuL9a.png?f=fotoalbum_large

• Jan-tweak
Luuk741 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:28:
Ik heb de aanleiding even gemist, maar wat is de reden dat men zoekt naar manieren om de toren van de grond te plaatsen? Hij staat toch gewoon stevig normaliter lijkt me? Heeft het iets met warmteontwikkeling aan de onderzijde te maken, of gaat het om de mogelijkheid hem te verplaatsen als hij op een hondje staat? Even voor de beeldvorming of ik hier ook iets mee moet, was namelijk gewoon van plan hem op een laminaat vloertje te zetten
laminaat vloer is brandbaar en bij bepaalde verzekeraars mag er blijkbaar geen brandbaar spul in de directe omgeving van je batterij zitten, dus check even je voorwaarden van jouw verzekering.
een ander punt (ik denk niet voor jouw situatie) is mogelijk optrekend vocht (bv in een garage).
kijk in ieder geval even wat Brandweer Nederland over een goede locatie voor een thuis-batterij zegt, dat lijkt mij namelijk nog veel belangrijker.

• Jan-tweak
Pakhaas schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:31:
[...]

Nu maar hopen dat er niet een vliegtuig op ons huis stort.
[Afbeelding]
kijk, jij denkt tenminste mee en komt ook nog met een praktische invulling. d:)b

• AquilaXL
De discussie slaat wat door. Ik denk dat de conclusie te trekken valt dat de verzekering geraadpleegd dient te worden. Bij @geert1992 wordt de batterij expliciet benoemd met randvoorwaarden. Mijn verzekering heeft laten weten dat de accu meeverzekerd is en er geen aanvullende voorwaarden zijn. In theorie blijken de extra voorwaarden een brede uitleg te kennen en zou in het gekste geval een laminaatvloer ook als brandbaar kunnen worden gezien. Ik denk persoonlijk dat het allemaal wel mee valt als je maar normaal doet. Het aankloten met de aansluiting en niet conform de gestelde voorschriften, vormt denk ik een groter probleem.
Jan-tweak schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:35:
[...]

laminaat vloer is brandbaar en bij bepaalde verzekeraars mag er blijkbaar geen brandbaar spul in de directe omgeving van je batterij zitten, dus check even je voorwaarden van jouw verzekering.
een ander punt (ik denk niet voor jouw situatie) is mogelijk optrekend vocht (bv in een garage).
kijk in ieder geval even wat Brandweer Nederland over een goede locatie voor een thuis-batterij zegt, dat lijkt mij namelijk nog veel belangrijker.
Als je het advies van @Pakhaas volgt, hoef je je nergens meer zorgen over te maken.
Overigens vraag ik me af of die naam wel zo passend is, gezien zijn ‘bunker’ komt angsthaas misschien dichter in de buurt 😉

• Jan-tweak
AquilaXL schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:36:
[...]

De discussie slaat wat door. Ik denk dat de conclusie te trekken valt dat de verzekering geraadpleegd dient te worden. Bij @geert1992 wordt de batterij expliciet benoemd met randvoorwaarden. Mijn verzekering heeft laten weten dat de accu meeverzekerd is en er geen aanvullende voorwaarden zijn. In theorie blijken de extra voorwaarden een brede uitleg te kennen en zou in het gekste geval een laminaatvloer ook als brandbaar kunnen worden gezien. Ik denk persoonlijk dat het allemaal wel mee valt als je maar normaal doet. Het aankloten met de aansluiting en niet conform de gestelde voorschriften, vormt denk ik een groter probleem.
even een vraag ? wat bedoel je met "aankloten met de aansluiting en niet conform de gestelde voorschriften" .

• Pakhaas
geert1992 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:37:
[...]

Als je het advies van @Pakhaas volgt, hoef je je nergens meer zorgen over te maken.
Overigens vraag ik me af of die naam wel zo passend is, gezien zijn ‘bunker’ komt angsthaas misschien dichter in de buurt 😉
Pak staat voor brandweerPak.

• Jan-tweak
Pakhaas schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:39:
[...]

juist, en die staat er ook nog mooi op. :P d:)b _O-
Pakhaas schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:39:
[...]

Een pak van mijn hart, en inderdaad, mooi bruggetje zo.

Maar als je het over dat brandweerpak hebt, dan wek je wel een beetje de indruk dat je weet waar je het over hebt. Daarom ben ik wel benieuwd: welke maatregelen heb je zelf eigenlijk getroffen om het veilig te houden?

• Polvo176
Bij mij staan ze binnen gewoon op de grond (plavuizen)
In de schuur liggen stoeptegels op de grond, daar heb ik HPL plaat onder geschoven, maar er ook achter tegen de (houten) wand.
Het op wielen zetten zie ik geen nut in.
Als je er een hondje onder wil moet je de specs wat die kan dragen met een korrel zout nemen.
Het zelfde hondje bij verschillende verkopers zit som 50 kg verschil in.
Neem dan in ieder geval een met gelagerde wielen, die zullen niet zo snel breken.
Polvo176 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:41:
[...]

Bij mij staan ze binnen gewoon op de grond (plavuizen)
In de schuur liggen stoeptegels op de grond, daar heb ik HPL plaat onder geschoven, maar er ook achter tegen de (houten) wand.
Het op wielen zetten zie ik geen nut in.
Als je er een hondje onder wil moet je de specs wat die kan dragen met een korrel zout nemen.
Het zelfde hondje bij verschillende verkopers zit som 50 kg verschil in.
Neem dan in ieder geval een met gelagerde wielen, die zullen niet zo snel breken.
Stel je plaatst het op een plek waar je het naar buiten kan rollen, zie ik er nog wel een meerwaarde in. Maar als ik het mij goed herinner heb jij het buiten in een schuur staan toch?

[ Voor 202% gewijzigd door geert1992 op 04-04-2026 12:48 ]

• Pakhaas
geert1992 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:41:
[...]

Een pak van mijn hart, en inderdaad, mooi bruggetje zo.

Maar als je het over dat brandweerpak hebt, dan wek je wel een beetje de indruk dat je weet waar je het over hebt. Daarom ben ik wel benieuwd: welke maatregelen heb je zelf eigenlijk getroffen om het veilig te houden?
Goede vraag.

Hier staat hij in de garage op een hondje 3m van de garagedeur op een gladde betonvloer. Eromheen alleen stenen muren en boven aan de balk een brandalarm. Hij staat niet in een een vluchtroute en tussen de garage en woning is een spouwmuur. Verder heb ik gekozen voor Zendure omdat er een airosol brandvertraging in zit en hoop ik dat hij snel genoeg uitschakelt als het er te heet in wordt. Meer kan je niet doen. Ik stap ook gewoon dagelijks in een auto, is ook niet helemaal veilig, maar meer dan aan de verkeersregels houden en gordel om kan ik er niet aan doen.

• Polvo176
geert1992 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:44:
[...]

Stel je plaatst het op een plek waar je het naar buiten kan rollen, zie ik er nog wel een meerwaarde in. Maar als ik het mij goed herinner heb jij het buiten in een schuur staan toch?
Ja dat klopt, staat er ook toch?
Twee staan binnen in de bijkeuken en twee in de schuur buiten.
In de meeste gevallen zal een drempel een obstakel zijn om ze naar buiten te rollen.
Ze staan boven elkaar, alleen de onderste zou verrolbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUUnOl8r7U6YQrRvs00ap9pMVuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smsenDrLe3KGbUWBLHNFIWc7.jpg?f=fotoalbum_large

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:53
Domoticz metertjes
Ik kon tot dusver niets vinden over Domoticz integratie voor Zendure, en overstappen op HA via Docker vond ik nog iets teveel gedoe voor nu. Eigenlijk wil ik alleen meten.

Aangezien de API open is, is het uitlezen eigenlijk vrij eenvoudig. Stappenplan:
  1. Maak in Domoticz een virtual P1 Smart Meter (Electic) aan. De Smart Meter widget is handig, aangezien laden en ontladen worden samengenomen
  2. Evenzo een Percentage en een Temperature
  3. Kopiëer onderstaand Python script, en vul zowel het IP van de Zendure als de ELEC_IDX, PERC_IDX en TEMP_IDX van de gecreëerde virtual meters.
  4. Start het script met python3, en kijk of het werkt :)
Het script doet grofweg hetvolgende:
  • Leest bij de start de huidige meterstanden uit Domoticz
  • Vervolgens:
  • Leest elke 5 seconden het rapport van de omvormer uit
  • Pakt de actuele vermogens
  • Rekent het verbruik uit over de tijd
  • Leest de lading en temperatuur van de accupacks uit
  • Schrijft deze naar de metertjes
Consensus die ik heb aangehouden: positief vermogen = verbruiker (ofwel de accu laadt), negatief = terugleveren (ontladen). Tarief 1 = de netkant, Tarief 2 = de offgrid socket.

Die laatste vind ik nog wel lastig om goed mee te nemen. Als de accu vol is, dan wordt de offgrid gebruik in de netafname geregistreerd (wat technisch juist is), terwijl anderzijds de accu zou ontladen (dus teruglevering). Als iemand hier wat beters weet hoor ik het wel. Ik heb zelf de intentie om de offgrid alleen in nood te gebruiken.

Verder pak ik nu de temperatuur en lading van beide accus zelf (socLevel, maxTemp) ipv de samenvattende (electricLevel, hyperTmp). De acculading kan duidelijk beiden, maar qua temperatuur is deze 2981 en 2911, accus en voor de behuizing (hyperTmp) 3041 geeft. Ook middelen, of de hoogste van de drie laten zien?

Enfin, als alles werkt, heb je zoiets :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WL7dvfwsiC13pA1264ige9btQ8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P1MRD2EgpX9RHyGZOysTdFfN.png?f=fotoalbum_large

Wat goed overeenkomt met de Zendure app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEUlcw8IMSOYOcRughRVqDY72_s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IVugYncREzjWOcBmlNCKxizz.png?f=fotoalbum_large
(Perfect eigenlijk mits je gelijktijdig een screenshot neemt én het script niet herstart voor de handleiding hier |:( )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzCdWzWngaNtB-TlZrtYK_DPBxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/89vMIgx0VDpMybuE1VyOnsFj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhxTiSLMlZboeN6KfcUFwG_pO9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zUkrbidWvSWXH3Mafu1Tl4LY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB82sqNnXchEF3dWeGvJ5ZaVQi4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Gpd8a7DTEUYPJf2EFeE7GE6.png?f=fotoalbum_large

Dit is dus alleen uitlezen, en dat is prima zo voor mij. Binnen Domoticz kun je deze input dan weer gebruiken voor verdere aansturing. De accu behoort het sluitstuk te zijn, en met NOM reageert hij prima op alle andere dingen die in huis gebeuren.

Ben je tevreden, stop dan het script en maakt het een service. Voor een Raspberry Pi gaat dat zo:
code: /etc/systemd/system/zendure_accu.service
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Unit]
Description=Start Zendure battery meter script at Startup
After=domoticz.service

[Service]
ExecStart=/home/ZWARTOOG/scripts/zendure_accu.py 

[Install]
WantedBy=multi-user.target
En dan:
Bash:
1
2
3
4
5
6
sudo chmod a+x /home/ZWARTOOG/scripts/zendure_accu.py 
sudo chmod 664 /etc/systemd/system/zendure_accu.service
sudo systemctl daemon-reload
sudo systemctl enable zendure_accu.service
sudo systemctl start zendure_accu.service
sudo service zendure_accu start
Wat hierboven gebeurd is dat je er een service van maakt, die pas start nadat domoticz is gestart. Ook wordt de boottime start gezet, zodat hij bij een reboot automatisch opstart.

Het script is overigens sterk gebaseerd op een kWh meterscript van @klump4u _/-\o_
Python: zendure_accu.py
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
#!/usr/bin/env python3

import time
import json
import urllib3
from urllib.request import urlopen
import threading
import logging
import logging.handlers

ZENDURE_URL = 'http://192.168.1.123/properties/report'
ELEC_IDX = 156
PERC_IDX = 177
TEMP_IDX = 178

GET_URL = 'http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=getdevices&rid=%d'
SET_URL = 'http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=%d&nvalue=0&svalue=%d;%d;%d;%d;%d;%d'
SET_URL_GENERIC = 'http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=%d&nvalue=0&svalue=%d'

syslog = logging.handlers.SysLogHandler(address='/dev/log', facility='local1')
syslog.setFormatter(logging.Formatter('zendure_accu.py: %(levelname)s %(message)s'))
logging.getLogger().addHandler(syslog)
logging.getLogger().setLevel(logging.INFO)

logging.info('Started, measuring Zendure thuisaccu')

#   Here we wait until Domoticz is started
while True:
  try:
    res = json.load(urlopen(GET_URL % ELEC_IDX))
    if res['status'] != 'OK':
      raise Exception('Error reading Zendure')

logging.info('Read current meter start data as: ' + res['result'][0]['Data'])   
    currentMeters = res['result'][0]['Data'].split(';');

# Read current values
    consumptionInput = float(currentMeters[0]);
    offGridInput = float(currentMeters[1]);
    consumptionOutput = float(currentMeters[2]);
    offGridOutput = float(currentMeters[3]);
    logging.info('Read current meter start data: Home Output %f, Home Input %f, Grid Output %f, Grid Input %f' % (consumptionOutput , consumptionInput , offGridOutput , offGridInput));    
    break
  except Exception as e:
    logging.warning( e )
    time.sleep(30.0)

while True:
  TIME_PREV = time.time();
  try:
    time.sleep(5)

# Read values from Zendure
    values = json.load(urlopen(ZENDURE_URL))

outputPower = float(values['properties']['outputHomePower']); 
    inputPower = float(values['properties']['gridInputPower']);
    offGridOutputPower = float(values['properties']['gridOffPower']);
    offGridInputPower = float(values['properties']['solarInputPower']);

TIME_NOW = time.time();
    TIME_ELAP = TIME_NOW - TIME_PREV; 
    consumptionInput += inputPower*TIME_ELAP/3600; # Charging battery - tariff 1
    consumptionOutput += outputPower*TIME_ELAP/3600; # Discharging battery - tariff 1
    offGridInput += offGridInputPower*TIME_ELAP/3600; # Charging battery - tariff 2
    offGridOutput += offGridOutputPower*TIME_ELAP/3600; # Discharging battery - tariff 2

# Average state of charge and temperature over the battery pack
    currentSoC = 0;
    currentTemp = 0;
    for batteryIdx in range(0, len(values['packData'])):
      currentSoC += float(values['packData'][batteryIdx]['socLevel'])/len(values['packData']);
      currentTemp += float(values['packData'][batteryIdx]['maxTemp'] - 2731)/len(values['packData'])/10.0;

TIME_PREV = TIME_NOW

# Update counters
    try:
      res = json.load(urlopen((SET_URL) % (ELEC_IDX, int(consumptionInput), int(offGridInput), int(consumptionOutput), int(offGridOutput), int(inputPower), int(outputPower))))
        raise Exception('Domoticz json error')
      logging.info('Zendure accu usage %d %d' % (int(inputPower), int(outputPower) ) )

res = json.load(urlopen((SET_URL_GENERIC) % (PERC_IDX, int(currentSoC) )));      
      logging.info('Zendure accu SoC level %d ' % int(currentSoC) )

res = json.load(urlopen((SET_URL_GENERIC) % (TEMP_IDX, currentTemp )));
      logging.info('Zendure accu temperature %d ' % currentTemp )
    except Exception as e:
      logging.warning( e )

except Exception as e:
    logging.warning( e )
Have fun :)

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-04 20:48

HHF

Jan-tweak schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:25:
[...]

Er zijn meer zaken die de profielen verkopen, als je dit wilt omdat het niet brandbaar is is er meestal wel ergens een verkooppunt in de buurt te vinden. Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen, zelfs als je ze op houten balkjes zet. Bij de meeste foto's zie ik nogal zaken boven en opzij van de batterijen staan en de hitte zal toch hoofdzakelijk naar boven gaan.
Overigens denk ik dat deze discussie nu wel genoeg "uitgemolken" is. :)

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

• AquilaXL
Jan-tweak schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:38:
[...]

even een vraag ? wat bedoel je met "aankloten met de aansluiting en niet conform de gestelde voorschriften" .
Wel Schuko bij 2400 watt, geen Schuko maar CEE, Powercon stekkers die niet bedoeld zijn voor residentiël gebruik en het vast gaan aansluiten maar eigenlijk geen idee hebben hoe. Ik geloof best dat er weinig gebeurt en dat er meer opties zijn dan een vaste aansluiting maar als een verzekering moeilijk wil gaan doen dan kijken ze eerder hiernaar.

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:28
Polvo176 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:02:
[...]

Niet dus.
Ik keek deze ochtend omstreeks 8u en bij mij staat alles keurig in de grafieken. Ik heb geen leverancier geselecteerd, maar een formule ingesteld.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-04 20:35

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

AquilaXL schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 13:10:
[...]

Wel Schuko bij 2400 watt, geen Schuko maar CEE, Powercon stekkers die niet bedoeld zijn voor residentiël gebruik en het vast gaan aansluiten maar eigenlijk geen idee hebben hoe. Ik geloof best dat er weinig gebeurt en dat er meer opties zijn dan een vaste aansluiting maar als een verzekering moeilijk wil gaan doen dan kijken ze eerder hiernaar.
Laten we eerlijk zijn, als een stapel met die accu's de lucht in gaat en je huis fikt af dan vraag ik me af wat er nog terug te vinden is over welke stekker hoe of wat.

Ik heb gewoon een nieuwe aardlekautomaat in de meterkast gezet, 2,5mm2 ymvk naar onder (kelder) en daar een 16A geschikte Schuko wandcontactdoos gemonteerd. Alles netjes gemonteerd inclusief PVC buis. Kelder is van beton, vloer bestaat uit tegels.. Buiten dat het altijd verstandig is de voorwaarden van de verzekering te lezen is dit op geen manier te verkopen als 'grof nalatig' zijn met de installatie mocht het wel in brand vliegen. 10A continue mag nooit voor problemen zorgen.

Ik heb voor de bijverwarmer van de warmtepomp die max 3000W doet wel een CEE gemonteerd aangezien die met 6mm2 draad kwam (theorie kun je hem instellen op 32A enkelfase namelijk) en dan kom je niet uit met een normale stekker.

Ik heb inmiddels mijn tweede en derde module opgehaald voor de AC2400 :D Dus ik ben voorlopig voorzien.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• gigi64
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 04-04 19:45
Heeft er iemand dit ook voor bij zendure2400 ac : bij statistieken dan energie aanvraag geweigerd? Geen statistieken? Hoe oplossen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvIgp7MPQOx6bhpJUOOMoMZ5mkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tgi17Kj84deotRe8fcAuCicL.jpg?f=fotoalbum_large

• Polvo176
gigi64 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 13:53:
Heeft er iemand dit ook voor bij zendure2400 ac : bij statistieken dan energie aanvraag geweigerd? Geen statistieken? Hoe oplossen
[Afbeelding]
Is niet batterij type afhankelijk, de app hangt gewoon.
Bij sommige is uit en in loggen voldoende, ik heb de app er afgegooid en opnieuw geïnstalleerd voor het weer werkte.

• Just_A_User
In hoeverre is zo'n 800 watt veilig? Want je kunt 'm in 't stopcontact pluggen, en dat is wat ik dus van plan ben, maar in hoeverre is dat veilig? Want van wat ik er van begrijp is dat het ding via datzelfde stopcontact wel met 2400 watt kan laden, maar ontladen gaat dan met 800 watt?

ik heb hier verder geen verstand van, dus het lijkt mij dat als het de ene kant op 2400 watt mag zijn, dat de andere kant op ook zou mogen, maar, wellicht zeg ik wel iets ontzettend raars. Hoe dan ook, hoe veilig is die 800 watt dan?

Ik wil alleen maar het grootste deel van het jaar de nachten (vrijwel volledig) overbruggen, en dan is 5 kWh voldoende. Ik ga dus geen torens bouwen of wat dan ook, het zal bij die 5 kWh blijven, of wellicht nog een 2e erbij mocht blijken dat die 5 stelselmatig te weinig is, maar wat maakt die 800 watt nou veiliger als via diezelfde stekker wel met 2400 watt geladen kan worden?

Of haal ik hier dingen door elkaar?

Pagina: 1 ... 213 ... 215 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.