Jan-tweak schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:14:
[...]
het vreemde is dat de capaciteit van beide gelijk is, mogelijk, @Taro gaf dat dacht ik ook aan, dat bij de nieuwe typen de productie makkelijker zou zijn en ook qua transport er voordelen waren.
Klopt, omvormer + accu = 2x verzendkosten voor Zendure. Daarnaast geldt in Frankrijk en Duitsland een ander verzendtarief onder de 30 kg dan boven de 30 kg. Vandaar dat de nieuwe lijn een all in one is én 2,4 kWh ipv 2,88 kWh ingebouwd heeft om daar onder te blijven.
Als je mogelijk naar meer output vermogen zit te wachten kun je mogelijk wachten op de nog niet officeel aangekondigde SF3600, tenminste kwam deze hier al eens voorbij.
O-)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:51
Taro schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:18:
Geert en ik hebben de afgelopen week nagedacht over een mooie oplossing voor een koeler voor de 2400 AC+ en 2400 Pro. Aangezien de nieuwe lijn geen ventilator uitgang heeft moet je deze op een andere manier activeren. Op dit moment doen we dat nog via een 230 V adapter op de noodstroomuitgang naar de 2 ventilatoren, maar er wordt gewerkt aan een printplaatje met thermometer erop om de ventilatoren pas boven bijv. 35-40 graden te activeren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals je kunt zien is het een evolutie van onze eerdere 2400 AC koeler. In dit geval met 2 extra pootjes die aan de ene kant met 1 boutje worden bevestigd en aan de andere kant met 2 boutjes, waarvan 1 in de aansluiting voor de aarde.

De eerste metingen laten zien dat bij het continu draaien een max temperatuur van +-38 graden wordt gehaald. Suggesties zijn uiteraard welkom. Mocht je interesse hebben stuur @geert1992 even een DM.

Dan nog een algemeen verzoek: Ik krijg veel DM's met vragen over Zendure producten, complete epistels over thuissituaties, advies, etc. Ik stop vanaf nu met het beantwoorden/afwijzen van dergelijke vragen. Dat zit niet in mijn aard, maar heb mede daardoor de afgelopen dagen even afstand genomen en dat is niet goed. Dus stel je vraag gewoon in dit of een ander passend topic, anderen helpen je ook graag d:)b
Volgens mij al eens gedeeld, maar een versimpelde versie van de "Heat meister" zou voldoende moeten zijn :)

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:36

..Christiaan..

..zwll..

Geert en ik hebben de afgelopen week nagedacht over een mooie oplossing voor een koeler voor de 2400 AC+ en 2400 Pro. Aangezien de nieuwe lijn geen ventilator uitgang heeft moet je deze op een andere manier activeren. Op dit moment doen we dat nog via een 230 V adapter op de noodstroomuitgang naar de 2 ventilatoren, maar er wordt gewerkt aan een printplaatje met thermometer erop om de ventilatoren pas boven bijv. 35-40 graden te activeren.
Ik heb zo'n pc fan met een printplaatje en thermometer als radiatorventilator gehad. Spul van Alie maar werkte top. Dat was een voorloper van de huidige radiatorventilatoren. Werkte prima maar was beetje omslachtig in elkaar gezet. Die themometersensoren van Alie werken echter wel prima.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:06
Ziet er heel gaaf uit.
Ben erg gecharmeerd van de 2400AC-koeler.

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:16

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

[…]
Zoals je kunt zien is het een evolutie van onze eerdere 2400 AC koeler. In dit geval met 2 extra pootjes die aan de ene kant met 1 boutje worden bevestigd en aan de andere kant met 2 boutjes, waarvan 1 in de aansluiting voor de aarde.

De eerste metingen laten zien dat bij het continu draaien een max temperatuur van +-38 graden wordt gehaald. Suggesties zijn uiteraard welkom. Mocht je interesse hebben stuur @geert1992 even een DM.
Die max van +/- 38 graden ziet er prima uit. Het roept bij mij wel meteen de vraag op: hoe warm wordt de 2400 AC+ zónder die koeling? Daarmee laat je het nut van de ventilatoren zien.
Dan nog een algemeen verzoek: Ik krijg veel DM's met vragen over Zendure producten, complete epistels over thuissituaties, advies, etc. Ik stop vanaf nu met het beantwoorden/afwijzen van dergelijke vragen. Dat zit niet in mijn aard, maar heb mede daardoor de afgelopen dagen even afstand genomen en dat is niet goed. Dus stel je vraag gewoon in dit of een ander passend topic, anderen helpen je ook graag d:)b
d:)b

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• elektriekert
  • Laatst online: 08:51
Ik zou graag ook van die kekke fanhouders willen hebben voor de 2400AC.

Ik ken iemand die ze wel wil printen voor me.
Zijn hier tekeningen voor beschikbaar voor de fan(s) user base? :)

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04 21:54
AquilaXL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:15:
[...]

Als je de Zendure via HA gaat aansturen is er nooit een probleem geweest met de HW P1 omdat die simpelweg al draait binnen je huis. Als je die HW P1 binnen de Zendure app wilt gebruiken, komen de problemen naar boven. De optie met een actieve splitter en dan de twee P1 meters bijten mekaar dan weer niet.

Het is dus echt de vraag hoe je gaat bedienen. Binnen HA heb je geen problemen omdat Home Assistant zelf die data gebruikt in plaats van de Zendure cloud.
Nou, volgens mij is het het makkelijkst om hem te bedienen met de zendure app. Of nou ja, wat heet bedienen. Ik zou dan gewoon NOM willen draaien, meer niet. Het gaat mij vooral om de data die ik binnen HA kan ontsluiten qua energieverbruik bijhouden.

Maar begrijp ik hier nu uit dat als ik zo'n batterij koop + HW p1 splitter + Zendure P1, dat dat zonder morren werkt?

Och ja, je moet toch wat he.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Lieve mensen: hij doet het!!

Ik kreeg vandaag een SolarFlow 2400 AC+ geleverd van een NLse shop. Binnen 5 minuten uitgepakt en werkend. Op dit moment levert de batterij 800W aan vermogen, want de warmtepomp is alweer aangeslagen.

Ik ben vooral blij dat het dus NIET aan het thuisnetwerk ligt. Ik hoop dat de Amazonretour net zo makkelijk online gaat.

Inmiddels ook de Slimme Metee Modus met Laden op Zonneoverschot geselecteerd. Morgenochtend plaats ik ‘m op zijn torentje van batterijen en verhoog ik de laad- en ontlaadvermogens en gaan we er verder mee spelen. Er is verschrikkelijk veel mogelijk zag ik al. Maar het doel in NoM en daarvoor is hij nu ingesteld. Morgenochtend zal hij leeg zijn en dan mag hij gaan laden op zonnestroom.

Ik ben heel benieuwd!!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:45

Aardedraadje

Met kabelschoen

Gramser schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:01:

Ik kreeg vandaag een SolarFlow 2400 AC+ geleverd van een NLse shop. Binnen 5 minuten uitgepakt en werkend. Op dit moment levert de batterij 800W aan vermogen, want de warmtepomp is alweer aangeslagen.

Ik ben vooral blij dat het dus NIET aan het thuisnetwerk ligt. Ik hoop dat de Amazonretour net zo makkelijk online gaat.

Inmiddels ook de Slimme Metee Modus met Laden op Zonneoverschot geselecteerd. Morgenochtend plaats ik ‘m op zijn torentje van batterijen en verhoog ik de laad- en ontlaadvermogens en gaan we er verder mee spelen. Er is verschrikkelijk veel mogelijk zag ik al. Maar het doel in NoM en daarvoor is hij nu ingesteld. Morgenochtend zal hij leeg zijn en dan mag hij gaan laden op zonnestroom.

Ik ben heel benieuwd!!
Bedankt voor de update! Wel gek en jammer dat je blijkbaar een DOA had, maar het kan natuurlijk voorkomen. Gauw dat gedoe achter je laten en veel plezier met de set. :D

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:16

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Nou, je hebt er hard voor gewerkt. Veel plezier ermee nu, @Gramser d:)b

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• MrSweety66
  • Laatst online: 09:02
Beste tweakers,
Ook hier positief nieuws: mijn setje 2400Pro met 3xbatterij heb ik vandaag geïnstalleerd. De Zendure P1 in de actieve P1 splitter naast de HWP1 geplaatst, even netwerk instellen en zonder problemen in de app geaccepteerd. De 2400Pro opgestapeld, 3x zonnepaneel aangekoppeld, stekker afgeknipt en rechtstreeks op de werkschakelaar gemonteerd, wifi ingesteld en alles wordt gelijk in de app herkend. Even slimme modus aan en alles werkt. Gelijk het laden en ontladen op 2400W gezet, handtekening en klaar. Wat een verademing!
Compliment aan Zendure.

Het spelen kan beginnen. Laat het mooie weer maar komen.
Ohja, ik zag wel dat mijn ene HW PIB wel de Zendure batterij tegenwerkt. Waarbij de Z nu ontlaad, zie ik dat de PIBzich oplaad. Morgen maar eens uitvogelen hoe dat beter kan samenwerken.

Voor nu een gelukkig mens 😇

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
Just_A_User schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:54:
[...]

Nou, volgens mij is het het makkelijkst om hem te bedienen met de zendure app. Of nou ja, wat heet bedienen. Ik zou dan gewoon NOM willen draaien, meer niet. Het gaat mij vooral om de data die ik binnen HA kan ontsluiten qua energieverbruik bijhouden.

Maar begrijp ik hier nu uit dat als ik zo'n batterij koop + HW p1 splitter + Zendure P1, dat dat zonder morren werkt?
Ja dat klopt. Veel mensen draaien met die Combi.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
Taro schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:23:
[...]

De 800 Plus handleiding is gemaakt voordat de AB3000L bestond, vandaar. Maar ze zijn wel compatible, al raadt Zendure alleen de 1000/2000 serie aan voor de 800 Plus en 1600 AC+.
Ik vraag me dan wel af waarom ze die scheiding aanhouden. Uiteindelijk is die 1600 ook van de nieuwste generatie en ik zou met mijn 800 pro, prijstechnisch, liever een AB3000L kopen. Ben er dan ook wel een beetje huiverig voor om tegen een advies in te gaan. Misschien gaat het ten koste van je garantie.
AquilaXL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 23:29:
[...]

Ik vraag me dan wel af waarom ze die scheiding aanhouden. Uiteindelijk is die 1600 ook van de nieuwste generatie en ik zou met mijn 800 pro, prijstechnisch, liever een AB3000L kopen. Ben er dan ook wel een beetje huiverig voor om tegen een advies in te gaan. Misschien gaat het ten koste van je garantie.
Zendure doet over het algemeen niet moeilijk over garantie. Maar kies dan inderdaad voor een AB2000X ipv AB3000L.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Gramser schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:01:

Ik ben heel benieuwd!!
mijn RMA is vandaag aangekomen in Duitsland
ben benieuwd hoe snel er een nieuwe op de stoep staat :P

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• Gramser
  • Nu online
Die van mij kwam een dagje eerder aan dan die van @hemertje , ook benieuwd wanneer hij terugkomt… dan is de set wel compleet en kan het spelen beginnen!

• Gramser
  • Nu online
Hippe Lip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:54:
[...]

Nou, je hebt er hard voor gewerkt. Veel plezier ermee nu, @Gramser d:)b
Dankjewel! Stom dat we ons zo druk kunnen maken over een apparaat he…

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Dat doe je goed. Je doet niet uitsluitend Zendure voor werk toch, ik zie je betrokkenheid hier als interesse/hobby. En een hobby moet leuk blijven. Je afwezigheid viel me al op de afgelopen dagen, dank dat je dit met ons deelt en hou je hoofd koel 8)

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:55
BizzieBis schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:58:
[...]

5% heb ik via de klantenservice gekregen. Ik kreeg een email omdat ik nog producten in mijn mandje had liggen en dus 3% korting kreeg om de knoop door te hakken. Maar die code werkte niet.. na wat heen en weer mailen met de klantenservice kreeg ik een persoonlijke code voor 5% korting.
Even de dubbelcheck, die 8% van cashbackxl geld dus voor alle modellen? Heb je hem al bevestigd gekregen?

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:34
Ik open net mijn Zendure app, en heb zelf helemaal geen 2400AC, maar krijg de volgende melding. Zou dit te maken hebben met de gevallen waarbij er sprake is van gesmolten contactpunten? Overigens, bij die gevallen in dit topic zat de omvormer toch vast en recht op de batterij? Vreemd trouwens dat ook niet 2400AC gebruikers deze melding krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhjl_Y-Jf-gGNCaCZrefmdgy5cQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWDvlugvP5L7eKZN9RMx6XMi.jpg?f=fotoalbum_large

• Gramser
  • Nu online
Die kreeg ik net ook, in de NL-talige appversie.

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:34
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 07:06:
Die kreeg ik net ook, in de NL-talige appversie.
Ja ik heb hem al een jaar op Engels staan, weet niet hoe het nu is, maar toen werd ik gek van de slechte vertalingen.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
marinadus schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 06:55:
[...]

Even de dubbelcheck, die 8% van cashbackxl geld dus voor alle modellen? Heb je hem al bevestigd gekregen?
Ik had 8% korting gekregen op 2xSolarflow 800 Plus met kortingscode WELKOM8. Daarbovenop 8% via cashbackxl, die was bevestigd. Uiteindelijk is die afgekeurd door Zendure. Ook de claim is afgewezen, blijkbaar krijg je niet én kortingscode én cashbackxl.

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

frankj030 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 07:30:
[...]

Ja ik heb hem al een jaar op Engels staan, weet niet hoe het nu is, maar toen werd ik gek van de slechte vertalingen.
Zoals "grid" dat naar "raster" wordt vertaald? Dat is nog steeds zo :D

• Gramser
  • Nu online
Ik hou er zo over op hoor, maar vanochtend heb ik de SF2400AC+ op twee AB3000L units geplaatst, en op dit moment draait m’n hele huis op een batterij. Raar idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIZh0EuUKAaxRJJ9YcQRm_i65Gs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AlXDL0XueoJjr2pqtTshigq8.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LgM6UzlLVFOuM_LWETSeTwne8w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/76aIj8So78Ste4WPVYDHd05R.png?f=fotoalbum_tile
Briljant.

• Gramser
  • Nu online
Aardedraadje schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 08:02:
[...]

Zoals "grid" dat naar "raster" wordt vertaald? Dat is nog steeds zo :D
Of als je iets moet bevestigen/begrijpen: “ik zie”.

Heerlijk.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Net ook de SolarFlow 2400 Pro besteld met 4 panelen en uitbreidings accu.

Ik kom van een situatie met Balkon panelen van Ecoflow. Werkt op zich prima, maar is zonder hun eigen accu's niks aan te regelen.
Waar ik de Solarflow ga zetten heb ik plaats voor 4 panelen, en ik wil de Ecoflow op de garage leggen. Ik wil echter de Solarflow AC poort vrij houden voor noodgevallen (krijgt apart stopcontact + groep in huis om de koelkast etc aan te sluiten).

Ik vraag me af of iemand weet of je met de Zendure app iets kunt regelen met bijvoorbeeld een smart stekker: Als de SF accu nog capaciteit heeft de smart stekker van de Ecoflow Microinverter aanzetten om extra bij te laden? Zo kan ik ook zon in de vroege ochtend meepikken wanneer de zuid locatie underpresteert.

Dat zou een korte termijn eenvoudige oplossing zijn. Extra kabels trekken behoort ook tot de mogelijkheden maar is nogal veel werk (lange DC kabels met nieuwe kabelgoten onder terras etc).

[ Voor 10% gewijzigd door REDFISH op 03-04-2026 08:35 ]

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:41
Maart heeft eindelijk het potentieel laten zien van de lente zomer.
3,6 sma
Zendure ac2400 met 3 bat modules
2x sf 800 met op elke mppt 455 pv paneel
Nommen via zendure/ha + ruwe Evcc automatisatie aansturing op minpv met min / max stroom sturing.

Je kan altijd meer modules zetten, maar ik heb een voor de aankoop een 7 tal maanden met sim bat 2 hw batterijen gesimuleerd (hw bat was de eerste thuis batterij die mijn aandacht trok )'. via voortschrijdend inzicht de zendure apparatuur aangekocht.

230 kwh pv direct verbruikt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Jdkq25GYYvVopkGZYeVOsXgB2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MceKqqKWEBo3Ni3V9gNzmqbs.jpg?f=fotoalbum_large

Piechart (untracked) is toch nog vrij groot ondanks een wildgroei aan smart sockets , het meeste zal wel komen door de droog automaat - Condens zonder warmte pomp, inductie kookplaat , koelkast - leuk zo een inbouw waarvan de keuken plaatser het stopcontact 'achter de koelkast zet', etc ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXcL79eJ0vhYvV822nugUzIGdUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMk46amgGVj7XgQwaMMg8vmS.jpg?f=fotoalbum_large

Detail evcc ( wij laden nog extra bij )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FHCaD3DD-UYgqDdJfcpzf1BkAo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6YNwwZOYazvegXwZH5IEydE.jpg?f=fotoalbum_large

Batterij soc, we raken een paar 100% dus geen kalibratie meer nodig en zien geregeld leeg (nu weer op 10%, 5% met het rode ledje deed me teveel aan HAL denken :+ )

Ik ben nog mijn zendure nom + evcc aansturing aan het verbeteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJGik08OLhRlu9zf82NLkLvC_GA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhybjnhWAZpxlWtDpwYmSgxN.jpg?f=fotoalbum_large

Eigen verbruik opwek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNAyz7ykYbwCssk6mb7P_6mNzy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ak5wc7lArQlZ2TYuE8ZOLWS.jpg?f=fotoalbum_large

Algemeen overzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IPTrwUJSZ9xJ_kHzedNI_zueZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLUwmnTxa3PSHcAQyNvvtyhY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door blahenazo op 03-04-2026 10:07 ]

• Gramser
  • Nu online
Inmiddels is de WP uit, de warmtepompboiler aan, en de zon sterk genoeg om de SF2400AC+ met 3 units eronder te laden. Jammer van die +/- 50W die toch nog naar het net “lekt”, maar dat schijnt normaal te zijn, las ik. Mooi spul zeg.

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11:23
blahenazo schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 09:48:
3,6 sma
Nommen via zendure/ha + ruwe Evcc automatisatie aansturing op minpv met min / max stroom sturing.

Je kan altijd meer modules zetten, maar ik heb een voor de aankoop een 7 tal maanden met sim bat 2 hw batterijen gesimuleerd (hw bat was de eerste thuis batterij die mijn aandacht trok )'. via voortschrijdend inzicht de zendure apparatuur aangekocht.

[Afbeelding]

Piechart (untracked) is toch nog vrij groot ondanks een wildgroei aan smart sockets , het meeste zal wel komen door de droog automaat - Condens zonder warmte pomp, inductie kookplaat , koelkast - leuk zo een inbouw waarvan de keuken plaatser het stopcontact 'achter de koelkast zet', etc ..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Batterij soc, we raken een paar 100% dus geen kalibratie meer nodig en zien geregeld leeg (nu weer op 10%, 5% met het rode ledje deed me teveel aan HAL denken :+ )

[Afbeelding]

Eigen verbruik opwek
[Afbeelding]

Algemeen overzicht
[Afbeelding]
Nice,
Mag ik vragen welke "plug" je gebruikt om het verbruik te monitoren in HA?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Polvo176 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:17:
[...]

Ik heb eerst de 3ct gebruikt toen de Zendure P1 er nog niet was.
Of het sneller is weet ik niet meer, maar 3ct is in ieder geval minder nauwkeurig.
Met NOM nam ik nog 40kWh is een maand van het net, met de P1 was dit nog 18 kWh.
Kijk dat is heel bruikbare info, dank!

Ik heb besloten mijn accu in de schuur te zetten. Hij past daar precies onder de elektra kast.
Enige wat ik nog niet weet is hoe dat in de winter gaat als het koud wordt. Wat hij dan aan energie vraagt om de accu's warm te houden, want die schuur is wel enkelwandig steen.

En ik overweeg nog zo'n slimme ventilator erbij te doen. Ik kan het ook zelf maken met een slimme stekker, maar die slimme kan is misschien wat netter.

PS. Zo'n accu heeft onderin verder niet echt kieren of gaten neem ik aan? In mijn schuur bestaat uiteraard de kans op muizen. Niet dat die tussen de accu kunnen voor een warm winterplekje.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 03-04-2026 10:35 ]

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:41
Idr548 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:30:
[...]

Nice,
Mag ik vragen welke "plug" je gebruikt om het verbruik te monitoren in HA?
Hw p1, maar heb 2 zendure plugs liggen. Weet niet of het de moeite is om een zendure p1 meter mee op te nemen. Aangezien alles toch via ha gaat.

• Gramser
  • Nu online
Hij staat echt helemaal vlak op de grond, geen zorgen daarover. Maar muizen klimmen, en de omvormer bovenop wordt het warmst. Ik zou dat, en de kabels daar, wel even in de gaten houden.

• Seroendeng
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:43
Ik heb sinds gister de gielz integratie in home assistant draaien. Ik zie nu ook een 50 Watt verbruik maar dan van het net de batterij in.
- Hiervoor draaide in via hems en monitor ik het verbruik met een HW plug. Die gaf netjes laag verbruik aan rond 7W standby
- Na toevoegen via Gielz heb ik hems uitgezet en via home assistant aangestuurd.
- Als test heb ik een paar minuten handmatig geladen en heb ik dat weer op standby gezet. Batterij was van 5% naar 6% geladen.
- Vanaf dat moment zag ik in de HW plug/app dat er nu continue 50W gepakt wordt van het net.
- Nu vanochtend zie ik ook dat mijn batterij op 10% staat alsof hij op de achtergrond rustig heeft staan laden met 50Watt.
- De gielz integratie geeft 0Watt maar HW 50Watt.

Weet iemand wat hier gebeurt?

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:33:
[...]

Ik heb besloten mijn accu in de schuur te zetten. Hij past daar precies onder de elektra kast.
Enige wat ik nog niet weet is hoe dat in de winter gaat als het koud wordt. Wat hij dan aan energie vraagt om de accu's warm te houden, want die schuur is wel enkelwandig steen.
Ik heb maar een paar keer gezien dat de verwarming aanging afgelopen winter, twee staan ook in een houten schuur buiten de woning.
De energie is verwaarloosbaar.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Als ik de statistieken opvraag krijg ik sinds vanochtend de melding ""aanvraag geweigerd"
Zijn er meer die dit hebben?

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:18
Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:33:
[...]

En ik overweeg nog zo'n slimme ventilator erbij te doen. Ik kan het ook zelf maken met een slimme stekker, maar die slimme kan is misschien wat netter.

PS. Zo'n accu heeft onderin verder niet echt kieren of gaten neem ik aan? In mijn schuur bestaat uiteraard de kans op muizen. Niet dat die tussen de accu kunnen voor een warm winterplekje.
Ik heb de accu ook in een onverwarmde stenen schuur schuur. Heb niet echt gemerkt dat de verwarming in de Battery packs aan gingen. Dat gebeurt alleen als de cellen onder nul komen geloof ik. Maar ik heb ze niet onder een graad of 6°-7°C geziend. Dit wel bij regelmatig gebruik. De batterijen warmen dan op tijdens laden en ontladen.

Wat me wel is opgevallen is dat de capaciteit lager is bij die lagere temperaturen in de winter.

Muizen knagen niet door de metalen behuizing, dus daarover geen zorgen lijkt me
Aardedraadje schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 05:54:
[...]

Dat doe je goed. Je doet niet uitsluitend Zendure voor werk toch, ik zie je betrokkenheid hier als interesse/hobby. En een hobby moet leuk blijven. Je afwezigheid viel me al op de afgelopen dagen, dank dat je dit met ons deelt en hou je hoofd koel 8)
Klopt, ik werk niet voor Zendure en wat ik hier doe is vanuit hobby. Maar ik ben ook actief in de Marstek, Jackery, Lunergy, etc. topics omdat ik het leuk en interessant vind. Al zie ik wel een omslag van early adopters vs de grote massa. Op andere locaties zie ik zelfs vragen langskomen van mensen hoe je de noodstroomuitgang aanzet en dan besef ik mij: Tot hier en niet verder, laat maar aan een ander over.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
blahenazo schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 09:48:
3,6 sma

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eigen verbruik opwek
[Afbeelding]

Algemeen overzicht
[Afbeelding]
Stuur jij via EVCC ook de batterijen aan?
Of is het puur dat ze zichtbaar zijn in EVCC?

Ik zit te kijken of ik voor 2027 ook de weg van de EVCC in wil slaan alleen ik mis in EVCC het stukje active battery control.

Voor nu ben ik een blije gebruiker van de HA zendsk addon.

Verder heb ik nu vanaf Oktober tot vandaag een RTE van 83,7% behaald met de Zendure 2400 ac met 3x AB3000x. Niet te klagen dus.

• Gramser
  • Nu online
Groot gelijk @Taro ! Je hebt mij en vele anderen al geholpen met zowel makkelijke als moeilijk(er) vragen, dank daarvoor!
Pagina: 1 ... 211 212 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.