Ook als er niks op aan zit gesloten zie je de PV in de app, zowel bij elke omvormer afzonderlijk als allemaal gezamenlijk op de home pagina.frankj030 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:28:
[...]
Alleen als je panelen rechtstreeks op de Zendure set aansluit (zoals bijv bij sf800pro) zie je die in de app. Ik heb die set maar panelen op het dak en zie ze niet; de p1 meter registreert alleen dat er kWh het huis in komt; niet wat de bron is. Een Zendure kWh meter gaat volgens mij ook niet werken, maar ik kan me vergissen. Ik mis de info niet overigens.
Als er niks op aan zit gesloten zie je geen grafiek op de homepagina, bij de omvormer zelf staat er ook nog 0 Watt bij.
Wat mij wel opgevallen is dat de waarde soms grof verschillen tussen de home pagina en de statistiek van de afzonderlijke omvormers.
Volgens de home pagina zouden de panelen in januari 13 kWh opgebracht hebben, maar bij de Hyper en SF800Pro waar de panelen op zitten kom ik op een gezamenlijk op 63 kWh.
In februari klopte het wel, beid op 98 kWh en in maart zat er 10 kWh verschil tussen (250 vs 260 kWh)
Nog zoiets, energie van het net naar de batterij, volgens een geijkte kWh meter 119 kWh in januari, volgens de app 98 kWh.
De waardes in de app kun je dus met een grote korrel zout nemen, daar klopt niet zoveel van.
:strip_exif()/f/image/nwK8pq8utVLEjPI4HYys8aPy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MXeLaPnZxPHeLZIaRyF4ATRO.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/D5E6VA1My3sSWYmSrR7jjxy9.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/2mBAQA43WyceaQW1ZAfCv9pP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cjIIKyKAoqOTrnGZg7cUvyLT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MkOgxHuBiZJyP2rMOreXpAfG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/u7bphINeZPLqfJVL0NiRW2LB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vOzaZGYdLQhdsYiB8XC2C0J5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/waVowWDEUZYhBRTtBI1r2IAL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rLT1hDFQjuOC5U2CoalKqite.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Too16rJuRd6qUDcLZYaevEE0.jpg?f=user_large)
/f/image/OMDKbMX3CDrQ8FIpeqJ46A2H.webp?f=fotoalbum_tile)
/f/image/wZGQKpfozhY2KbRTnARu1PZ5.webp?f=fotoalbum_tile)
/f/image/h4tR20N3EkKK8dySQPPxJnPN.webp?f=fotoalbum_tile)
/f/image/IDGSALxS21oeWzTY00L3RRbJ.webp?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AvkIJxwtbC1s9dPakfoPSPuR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f81fBr4Z3aMxIsT6yGUj3mFd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M6nHRox2zgPBmCFT9oUIUeWT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fu1PcjyUyiY9b6ed3X3kpQvk.jpg?f=fotoalbum_large)