• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:15
frankj030 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:28:
[...]

Alleen als je panelen rechtstreeks op de Zendure set aansluit (zoals bijv bij sf800pro) zie je die in de app. Ik heb die set maar panelen op het dak en zie ze niet; de p1 meter registreert alleen dat er kWh het huis in komt; niet wat de bron is. Een Zendure kWh meter gaat volgens mij ook niet werken, maar ik kan me vergissen. Ik mis de info niet overigens.
Ook als er niks op aan zit gesloten zie je de PV in de app, zowel bij elke omvormer afzonderlijk als allemaal gezamenlijk op de home pagina.
Als er niks op aan zit gesloten zie je geen grafiek op de homepagina, bij de omvormer zelf staat er ook nog 0 Watt bij.

Wat mij wel opgevallen is dat de waarde soms grof verschillen tussen de home pagina en de statistiek van de afzonderlijke omvormers.
Volgens de home pagina zouden de panelen in januari 13 kWh opgebracht hebben, maar bij de Hyper en SF800Pro waar de panelen op zitten kom ik op een gezamenlijk op 63 kWh.
In februari klopte het wel, beid op 98 kWh en in maart zat er 10 kWh verschil tussen (250 vs 260 kWh)

Nog zoiets, energie van het net naar de batterij, volgens een geijkte kWh meter 119 kWh in januari, volgens de app 98 kWh.

De waardes in de app kun je dus met een grote korrel zout nemen, daar klopt niet zoveel van.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:07
Dat dacht ik al te zien in een vergelijk tussen de P1-meters van Zendure en HomeWizard, die ik beide heb. Zo lang het gedrag van de Zendure maar op de telegrammen van de slimme meter wordt geregeld, en niet op de waarden in de app, kan ik daarmee leven. Beetje gek is het wel. Standen van gisteren op hetzelfde tijdstip:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaon6TH0S_dvpeCfoG9C-HlPMr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwK8pq8utVLEjPI4HYys8aPy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKoHsbSYCoc97MnRkNJ2sZfmG0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXeLaPnZxPHeLZIaRyF4ATRO.jpg?f=fotoalbum_large

• paul123
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:29
ik zie net dat er een firmware update beschikbaar is voor de 2400 AC+. Heeft iemand deze al geïnstalleerd zonder problemen? :)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 14:49
a2aan schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:58:
[...]

Liegt Stedin dan op hun website?

Of hebben verschillende netbeheerders verschillende slimme meters (die op dit aspect verschillen)?

Of zijn die schema's zo complex dat de voeding van de meter zelf (om te meten, maar ook voor gprs/lte) vóór de meter zitten, en de voeding voor de P1-interface erna?
Dat laatste is correct, al is er niets complex aan.

Het ligt ook voor de hand het zo te doen, de energie bedrijven willen dat hun eigen meet systeem gescheiden is van de eindgebruiker en als je een voedinglijn gaat delen en een eindgebruiker overbelast die voedinglijn dan werkt de hele meter niet meer.
Dat willen ze voorkomen, dus ieder een eigen voedinglijn.

Verder gaat het om een paar honderd milli ampere dus waar praten we over.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 02-04-2026 10:35 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:25
a2aan schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:01:
[...]

• De 50W NOM-buffer zodanig instelbaar te maken dat je deze in de zomer op 0-50W export kan zetten (huidige gedrag), maar in de winter op 0-50W import, zodat je zo min mogelijk van je schaarse PV-opbrengst het net op laat gaan.
• De instelling minimale SoC hoger dan 50% kunnen zetten (in de winter houd ik graag een buffer voor eventuele noodscenario's).
[/list]
Dit is met de @gielz integratie in HA gewoon in te stellen naar hoe je het zelf wil hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Edo7uqSuXx6sE0p56vfWCJjmNKk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/D5E6VA1My3sSWYmSrR7jjxy9.jpg?f=user_large

Wat betreft de minimale SOC is het ook mogelijk om een automatisering te maken, die stopt met ontladen als je SOC onder een bepaald percentage komt, of de Indicatie Beschikbare Energie (inschatting hoeveel kWh er nog in zit) op de trigger maken. Dus bijvoorbeeld 3 kWh laten zitten voor nood. Wat je maar wil.

• Ben(V)
MrSweety66 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:48:
[...]

Even een laatste update:
Heel maf. Als ik mij met een mailadres van Gmail registreer , heb ik gelijk verbinding! 8)7
Heeft Ziggo zijn eigen spamfilter zo hoog staan dat er helemaal geen berichten door komen :?
In ieder geval: voor nu kan ik verder :D
Hier ook Ziggo.
Geen enkel probleem.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• TechPunt.nl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-04 17:45

TechPunt.nl

Bedrijfsaccount XiaomiProducts
Hippe Lip schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:01:
[...]

Daar wilde ik aanvankelijk ook op wachten, maar heb gisteren besloten dat toch niet te doen. Het punt is dat die 3600 waarschijnlijk pas op de Intersolar 2026 (23-25 juni 2026) bekendgemaakt wordt. Dat betekent nog niet dat die meteen leverbaar is. Bovendien: leverbaar betekent nog niet toegelaten voor de NL- of B-markt. Daar gaat dan ook nog een tijdje overheen.
Het zou me niet verbazen als je dan pas eind dit jaar kunt bestellen.

En installeren zonder die keuring/toelating betekent (mogelijk?) dat je niet verzekerd bent voor incidenten met dat apparaat… :X
Wat inside informatie: deze SF3600 versie wordt inderdaad op de Intersolar gepresenteerd. Wij hebben gehoord dat deze wel meteen leverbaar is en waarschijnlijk ook meteen toegelaten tot de Benelux markt. Later deze maand komt hier meer duidelijkheid hierover.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03:08

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Martijn-V4 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:11:
Sinds eergisteren heb ik hier een Zendure Solarflow 2400AC+ setup staan inclusief 2 AB3000L batterijen, vorige week donderdag besteld. Tesamen met de Homewizard P1 meter werkt dit prima in de auto mode. Het enige dat ik nog mis is de opbrengst van mijn zonnepanelen in de Zendure app, die app is voor mij meer dan voldoende functionaliteit.
Het enige waar ik nog op wacht is de Zendure P1 meter, vraag mijn niet waarom ik die besteld heb want dat weet ik niet meer.

Hoe krijg ik de Zendure setup, inclusief app, zo ingesteld dat ik ook de opbrengst van mijn panelen te zien krijg in de app? Voorlopig ga ik nog niet het home assistant pad op aangezien de docker container waar hier home assistant in draait geen ondersteuning bied voor apps en dus ook niet HACS. Maand was al duur genoeg dus die raspberry pi 4 kan nog wel even wachten, dingen zijn sinds gisteren ook weer 40% in prijs gestegen.
@Martijn-V4
Dat gaat dus niet.
offtopic:
En precies dat is de reden dat ik (10 jaar geleden) koos voor het gebruik van een iungo. Die registreert van alles. Primair P1, maar met tussenstekkers en modbusmeters uit te breiden. Zo zie ik ook mijn laadpaal, beide omvormers (apart) en 2 warmtepompen. Het is een eenvoudig kastje dat erg solide je data bijhoudt. Op basis daarvan kon ik destijds snel en eenvoudig uitrekenen dat een warmtepomp goed haalbaar was (en welke capaciteit ik nodig had). En nu kon ik beter bepalen welke capaciteit accu ik nodig heb.
Geeft ook prachtige grafieken!

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

TechPunt.nl schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:40:
[...]

Wat inside informatie: deze SF3600 versie wordt inderdaad op de Intersolar gepresenteerd. Wij hebben gehoord dat deze wel meteen leverbaar is en waarschijnlijk ook meteen toegelaten tot de Benelux markt. Later deze maand komt hier meer duidelijkheid hierover.
Heb ik dan toch nét te vroeg besteld? 8)7

<John O`Mill>

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-04 17:30
Pakhaas schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:26:
Dit is met de @gielz integratie in HA gewoon in te stellen naar hoe je het zelf wil hebben.
[Afbeelding]

Wat betreft de minimale SOC is het ook mogelijk om een automatisering te maken, die stopt met ontladen als je SOC onder een bepaald percentage komt, of de Indicatie Beschikbare Energie (inschatting hoeveel kWh er nog in zit) op de trigger maken. Dus bijvoorbeeld 3 kWh laten zitten voor nood. Wat je maar wil.
Ja, met HA kan (bijna) alles wat ik wil, en vast nog veel meer, maar ik wil liever dat HEMS (ook) 'gewoon goed' werkt.

Misschien dat ik ooit nog wel eens 'om' ga, naar HA, maar ik vind het een beetje een dooddoener dat we bepaalde basale dingen niet meer van HEMS mogen verwachten, of zelfs maar vragen, 'omdat je dan maar HA moet gebruiken'. En ja, waar de grens ligt tussen "basale dingen" en geavanceerde features, kan je over discussiëren.

Ik denk dat het voor 'Henk & Ingrid' goed zou zijn als hun thuisbatterij in de winter zo min mogelijk exporteert, in de zomer zo min mogelijk importeert, en in stand-by zo min mogelijk verbruikt.

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04 19:20
Even een hele simpele vraag. Kan je maar op een apparaat inloggen met je account in de Zendure app? Ik heb de app op mijn telefoon en tablet geinstalleerd maar ik wordt telkens op een van de apparaten uitgelogd.

En hoe zou je wel op meerdere apparaten kunnen inloggen en je zendure systeem kunnen bekijken dan?

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:11
GHorsie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:09:
Even een hele simpele vraag. Kan je maar op een apparaat inloggen met je account in de Zendure app? Ik heb de app op mijn telefoon en tablet geinstalleerd maar ik wordt telkens op een van de apparaten uitgelogd.

En hoe zou je wel op meerdere apparaten kunnen inloggen en je zendure systeem kunnen bekijken dan?
helaas wel, daar liep ik ook tegen aan, aan de andere kant heeft dat ook weer voordelen.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:18
GHorsie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:09:

Je kunt Leden uitnodigen.
Klik op je Home energy system en dan zie je onderaan een groene knop: Nodig leden uit.
Ik denk dat je dan wel per apparaat, een account moet aanmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door CappieL op 02-04-2026 11:14 ]

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• Gramser
Je kunt volgens mij wel met de app waarin je bent ingelogd, anderen / andere apparaten inzage geven in de gegevens in de app? Je kunt dan als het ware meekijken maar verder niks regelen.

Edit: @CappieL was me voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Gramser op 02-04-2026 11:17 ]

• Jan-tweak
Hippe Lip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:43:
[...]

De vraag is die je zelf moet stellen, hoe vaak tijdens de normale gebruikdsfase van de batterij kom je boven die 2400W en hoeveel is dat dan.
Zie je dat je slechts enkele 100 Watts daarboven komt en dit qua tijd ook slechts relatief korte tijd is moet je afvragen of dat de meerprijs van die SF 3600 wel waard is ?
tenslotte is 500W in slechts 15 minuten ook maar 150 Wh, dat is net meer dan 3 ct!, dus als dat 100 keer in het jaar voorkomt is dat 3 euro !

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:42
Fairy schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:39:
[...]

Een warmtepomp wil ik wel, maar niet nu. Ooit wil ik nog een keer een vrijstaande woning waar ik dan ook voor altijd zal blijven. Die wil ik voorzien van een warmtepomp. Voor de tussenliggende tijd wil ik een airco. Het kan zomaar zijn dat we er nog jaren wonen, maar als de kans zich voordoet kan ik zomaar ineens over een jaar een ander huis kopen en dan is de investering weggegooid.

Mijn vorige woning lag ook vol zonnepanelen. Maakte voor de verkoopprijs niets uit.
Een warmtepomp is echt wel wat waard in de verkoop. Maar goed, het is je eigen keuze.
En denk na over -vrijstaande woning waar ik altijd kan blijven wonen-. Altijd is lang, hou je dan ook rekening met levensloopbestendig, drempelloos, zonder trap etc?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Zegel17
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-04 20:17
Hallo ik heb een solarflow 800 + en een Zendure p1 meter. Ik heb alles draaiende en in hems staan ( slimme meter modus en overschot laden)echter springt de 800+ dagelijks in offline modus terwijl de p1 goed werkt. Ik moet m dan met Bluetooth uit hems halen en dan werkt ie weer om vervolgens een tijd later weer in offline modus te springen..iemand een oplossing? Bvd

• a2aan
Jan-tweak schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:18:
De vraag is die je zelf moet stellen, hoe vaak tijdens de normale gebruikdsfase van de batterij kom je boven die 2400W en hoeveel is dat dan.
Zie je dat je slechts enkele 100 Watts daarboven komt en dit qua tijd ook slechts relatief korte tijd is moet je afvragen of dat de meerprijs van die SF 3600 wel waard is ?
tenslotte is 500W in slechts 15 minuten ook maar 150 Wh, dat is net meer dan 3 ct!, dus als dat 100 keer in het jaar voorkomt is dat 3 euro !
Een use case bovenop NOM, die na einde salderen wellicht valide blijft, is het in de zomer opslaan van PV-opwek, om die op de duurste uren (of kwartieren) naar het net te exporteren. Maar ook dat zie ik niet zo snel meer dan enkele centen per (zomer)dag aan voordeel opleveren, aangezien het tariefverschil tussen het duurste uur, het een-na en twee-na duurste uur meestal maar een paar cent per kWh is.

Oh, en als je 's avonds/'s nachts je EV wilt laden vanuit je thuisbatterij, dan heb je denk ik wel ook minder verlies als je dat met 3600W kan doen i.p.v. 2400W (4800W of 7200W is wellicht nóg beter).

• G-addict
  • Registratie: November 2021
a2aan schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:30:
[...
Oh, en als je 's avonds/'s nachts je EV wilt laden vanuit je thuisbatterij, dan heb je denk ik wel ook minder verlies als je dat met 3600W kan doen i.p.v. 2400W (4800W of 7200W is wellicht nóg beter).
Als je je EV vanuit je thuisbatterij wil gaan laden dan praat je niet meer over een zendure pib denk ik :)

• Gramser
G-addict schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:33:
[...]

Als je je EV vanuit je thuisbatterij wil gaan laden dan praat je niet meer over een zendure pib denk ik :)
Jawel hoor. Als je gewoon NoM via die PIB draait, en die er niet van uitzondert, trekt je EV lekker je batterij leeg.

• CappieL
G-addict schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:33:
[...]
Alle beetjes helpen...
Als je je auto niet ingeplugd kunt hebben tijdens de PV-opwek. Je eigen opgeslagen zonnestroom is goedkoper dan de import 's nachts.
Hou wel voldoende buffer om een eventuele 'dure' import in de ochtend te vermijden (nog voordat de PV weer iets levert).

[ Voor 13% gewijzigd door CappieL op 02-04-2026 11:38 ]

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• G-addict
  • Registratie: November 2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJWylZnSs0p202BubvDVAb5CIYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mBAQA43WyceaQW1ZAfCv9pP.jpg?f=fotoalbum_large

Een overzicht van maart. Nog geen 20 kWh uit het net getapt en daardoor 91% zelfvoorzienend dankzij de zendure 2400AC obv NOM met slechts 800W max ontladen :). Niet slecht toch voor een all electric woning!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
CappieL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:36:
[...]

Alle beetjes helpen...
Als je je auto niet ingeplugd kunt hebben tijdens de PV-opwek. Je eigen opgeslagen zonnestroom is goedkoper dan de import 's nachts.
Dat hangt wel van de spread van die dag af. Je moet bij de berekening rekening houden dat er max 85% uit je batterij komt.

Stel overdag krijg je 20ct voor je PV opwek die je rechtstreeks het net op gooit. Ga je die opslaan dan en avonds gebruiken dan kost je dat eigenlijk 23.5ct per kwh ivm laadverliezen. Dus de nachtstroom moet duurder zijn dan dat voordat het economisch uit kan.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-04 11:49
paul123 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:23:
ik zie net dat er een firmware update beschikbaar is voor de 2400 AC+. Heeft iemand deze al geïnstalleerd zonder problemen? :)
Ja, zag het ook net! V1.0.3 voor de 2400AC+ voor alle duidelijkheid! Ik ben benieuwd naar die off-grid micro inverter charge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1zFEWEI7IwfGNbXPIja-1bMjT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjIIKyKAoqOTrnGZg7cUvyLT.jpg?f=fotoalbum_large

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Zegel17
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-04 20:17
Henkie-Jan schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:48:
[...]

Ja, zag het ook net! V1.0.3 voor de 2400AC+ voor alle duidelijkheid! Ik ben benieuwd naar die off-grid micro inverter charge.

[Afbeelding]
Hier de update probleemloos geïnstalleerd 👍

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:05
Henkie-Jan schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:48:
[...]

[Afbeelding]
vraag is: wil je wel updaten ....
Misschien krijg je wel de verbetering zoals bij de 2400 AC, die ook niet in de release note staat:
het terugschalen met stappen van 50 W. Waar we nu mee zitten met het jojo weer. :'(

10x270Wp, 6x365Wp, 4x450Wp, WeHeat Flint P40, Green Energy Smartboiler 60L Mono, Home Wizard PIB, Zendure 2400 AC + 4x batt.

• CappieL
Pakhaas schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:40:
[...]

Dat hangt wel van de spread van die dag af. Je moet bij de berekening rekening houden dat er max 85% uit je batterij komt.

Stel overdag krijg je 20ct voor je PV opwek die je rechtstreeks het net op gooit. Ga je die opslaan dan en avonds gebruiken dan kost je dat eigenlijk 23.5ct per kwh ivm laadverliezen. Dus de nachtstroom moet duurder zijn dan dat voordat het economisch uit kan.
Zeker, ik ging er even vanuit dat de prijs tijdens PV-opwek lager is dan bijv. 's nachts, maar dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39

s3n

Sinds gisteren ook een 2400 AC+ geïnstalleerd op een eigen groep. Gekocht toen Homewizard p1 compatibel nog geadverteerd werd, maar helaas werkt het ook niet. Net als anderen hier heeft de p1 meter de status offline of 0w.

Ik heb ook een Homey en heb het met een homeyscript alsnog een werkende oplossing. De afgelopen nacht op nagenoeg NOM gebleven. Vooralsnog werkt het gelukkig, maar even afwachten of de officiële support voor Homewizard p1 terugkomt.

• a2aan
Pakhaas schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:40:

Contracttype (dynamisch of niet), en wel/niet kunnen salderen maakt nogal uit.

Als je niet (meer) kan salderen, dan
  • Heb je een vast/variabel contract vaste 'spread' tussen in- en verkoopprijs, die vrijwel zeker groot genoeg zal zijn om het rendabel* te maken om je PV-opwek op te slaan, en later in je EV te stoppen.
  • Heb je met een dynamisch contract dat op de dagen met de meeste PV-opbrengst, vaak de grootste spread is. En daar komt de (energie)belasting nog bovenop.
In alle gevallen is het natuurlijk gunstiger om je EV rechtstreeks met PV-opwek op te laden, maar veel mensen zullen hun EV overdag niet thuis hebben staan.

*Ik houd even geen rekening met de afschrijving van de thuisbatterij zelf. De overall business case van een thuisbatterij is op zijn minst uitdagend/onzeker, maar als je het ding toch al hebt, denk ik dat je hem beter wél kan gebruiken om PV-overschot in je EV te stoppen, dan niet.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kogel is door de kerk!

Heb een 2400AC+ met 4 batterijen besteld in DE.
Mijn pa wilde ook meteen, dus heb 2 sets besteld, hij een met 2 accu's.

Enige wat ik nog nodig heb is 2 meters. Ik neig naar de CT want die wordt geadviseerd voor 3 fasen (hebben we ook beiden). Is er een reden om de P1 te nemen ipv de CT?

• Gramser
Fairy schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:17:
Kogel is door de kerk!

Enige wat ik nog nodig heb is 2 meters. Ik neig naar de CT want die wordt geadviseerd voor 3 fasen (hebben we ook beiden). Is er een reden om de P1 te nemen ipv de CT?
Eenvoud van installatie en ruimte in de groepenkast?

• a2aan
Kogel is door de kerk!

P1 is 'plug & play', en ik geloof dat @mrme12345 en/of @Taro hier weleens hebben gepost dat zij er betere NOM-resultaten mee haalden dan met CT's. E.e.a. hangt natuurlijk ook af van of je HEMS wilt gebruiken of HA.

Voor CT moet in je groepenkast ingebouwd worden, dus daar moet je de juiste kennis/kunde voor hebben, én het neemt nogal wat ruimte in.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:49
Hippe Lip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:43:
[...]

Tegen de tijd dat ie uitkomt staat de SF3X2400U (Ultra) alweer voor de deur.

Hoe vaak ga je die 3600W op 1 fase gebruiken? 2400 is al behoorlijk natuurlijk :p

• TBird484
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:09
Kogel is door de kerk!

Is dat nog steeds voldoende lonend als je de legale weg volgt en 19% BTW moet aftikken ?

• Pr088
Kogel is door de kerk!

P1 van Zendure komt ook wat beter uit de test qua reactiesnelheid. En check of je een DSMR 5 meter hebt. Als je een 4 hebt dan sowieso gaan voor CT.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TBird484 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:43:
[...]

Is dat nog steeds voldoende lonend als je de legale weg volgt en 19% BTW moet aftikken ?
Scheelt nu met zijn set erbij denk ik zo'n 1000 euro. Daar wil ik wel een keer voor naar DE rijden 200-200.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gramser schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:23:
[...]

Eenvoud van installatie en ruimte in de groepenkast?
Ik heb mijn eigen groepenkast opgebouwd, dus met die ruimte komt wel goed.
Heb ook shelly's met CT, da's voor mij geen enkel probleem. Als CT 'beter' is ga ik daarvoor. Dan heb ik ook geen losse zender in het stopcontact en alles mooi in DIN rail.

• Hippe Lip

Hippe Lip

a2aan schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:26:
[...]
Voor CT moet in je groepenkast ingebouwd worden, dus daar moet je de juiste kennis/kunde voor hebben, én het neemt nogal wat ruimte in.
Die ruimte valt nogal mee als je de Shelly Pro 3EM-3CT63 energiemeter kiest. Die is maar één eenheid breed en de 3 CT’s zitten samen in één blok dat tegen je hoofdschakelaar aan ligt. Op die manier nemen de CT’s dus geen extra ruimte in.
Punt is dan wel dat dit door een deskundige geïnstalleerd moet worden omdat de draden van de hoofdschakelaar losgenomen moeten worden om door de gaten van het CT-blok te steken. Daar gaat alle energie van/naar je huis doorheen…

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 02-04-2026 21:57 ]

<John O`Mill>

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:12
Net een Zendure solarflow 2400AC besteld bij Techpunt met 10% kortingscode via Pepper voor 404,10.

Mooie deal lijkt mij 😎
Kan deze mooie naast de Solarflow 800plus gaan draaien.

• CappieL
ralphkeb schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:18:
Net een Zendure solarflow 2400AC besteld bij Techpunt met 10% kortingscode via Pepper voor 404,10.

Mooie deal lijkt mij 😎
Voor die 404,10 heb je alleen de omvormer. Dan heb je nog geen batterij.
Het plaatje is wat misleidend, omdat daar ook de AB3000x op te zien is. Die zit er niet bij.

[ Voor 11% gewijzigd door CappieL op 02-04-2026 13:25 ]

• Jan-tweak
Kogel is door de kerk!

of je beter een CT clamp versie kunt nemen ipv een P1 ligt mn aan de versie van jouw slimme meter.
Heb je een slimme meter met een DSMR vanaf versie 5 dan krijg je namelijk om de seconde (P1 port telegram interval) je stroomdata, aangezien de slimme meter je 3-fases toch al saldeert is het belang van 3-fase data niet echt belangrijk mbt het NOM aspect.
heb je echter nog een oudere slimme meter met een DSMR versie 4.x (in ieder gevla lager dan 5.0) dan hebben de CT versie meter een voordeel, omdat zij dan wel werken met een interval die duidelijk sneller is dan de minimaal 10 seconden interval van de DSMR 4,x slimme meter.
Daarbij moet je de CT meter dus wel in je groepenkast plaatsen en de CT klemmen op de juiste manier installeren. Dat moet je willen cq kunnen, terwijl je een P1 meter er zo inplugd.
Heb je al een bestaande P1 dongle ( bv een HW P1 zou eigenlijk moeten werken, maar de praktijk leet dat dit vaaker niet dan wel het geval is) dan heb je ook nog een actieve splitter nodig, let op een passive splitter werkt veelal niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Jan-tweak op 02-04-2026 13:34 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jan-tweak schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:26:
[...]

of je beter een CT clamp versie kunt nemen ipv een P1 ligt mn aan de versie van jouw slimme meter.
Heb je een slimme meter met een DSMR vanaf versie 5 dan krijg je namelijk om de seconde (P1 port telegram interval) je stroomdata, aangezien de slime meter je 3-fases toch al saldeert is het belang van 3-fase data niet echt belangrijk mbt het NOM aspect.
heb je echter nog een oudere slimme meter met een DSMR versie 4.x (in ieder gevla lager dan 5.0) dan hebben de CT versie meter een voordeel, omdat zij dan wel werken met een interval die duidelijk sneller is dan de minimaal 10 seconden interval van de DSMR 4,x slimme meter.
Ah, in dat geval, denk ik dat ik gewoon de P1 neem. De meter als basis. Beide meters zijn DSMR5

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:12
CappieL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:24:
[...]

Voor die 404,10 heb je alleen de omvormer. Dan heb je nog geen batterij.
Het plaatje is wat misleidend, omdat daar ook de AB3000x op te zien is. Die zit er niet bij.
Ja zag het nu ook, order geannuleerd.

• CappieL
ralphkeb schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:27:
[...]

Ja zag het nu ook, order geannuleerd.
Anders was het wel een goede deal geweest. De batterij kost al minimaal 600

• Ben(V)
Nog steeds een goede deal want een 2400 AC is bij Zendure 100 euro duurder.
En een 2400 AC met een batterij erbij is bij techpunt 230 euro goedkoper dan bij Zendure

• Jan-tweak
ralphkeb schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:18:

Mooie deal lijkt mij 😎
super prijs, in duitsland al voor onder de 250 euro te krijgen, alleen zit daar dus geen batterij bij, de SF 2400 AC is alleen een losse omvormer (zonder ingebouwde batterij), die moet je los er bij kopen (AB 3000X), en in Nederland betaal je daarvoor al snel rond de 700 euro voor.

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:51
Iemand uit Belgie die de update al geinstalleerd heeft ?
Ik ga toch even wachten denk ik tot synergrid de 2400AC+ op de lijst heeft gezet, het systeem werkt nu, de verbeteringen zijn leuk maar als ze dan de locatie gaan bepalen op de gps van je gsm zit je met een probleem...
Die enkele maanden zal het niet meer maken...

Tom

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

koboy

Heb een idee voor een icon

Hippe Lip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:53:
[...]

Die ruimte valt nogal mee als je de Shelly Pro 3EM-3CT63 energiemeter kiest. Die is maar één eenheid breed en de 3 CT’s zitten samen in één blok dat tegen je hoofdschakelaar aan ligt. Op die manier nemen de CT’s dus geen extra ruimte in.
Punt is dan wel dat dit door een deskundige geïnstalleerd moet worden omdat de draden losgenomen moeten worden om door de gaten van het CT-blok te steken.
Ook de versie met klemmen die open kunnen moet door een deskundige worden geïnstalleerd. De klem geeft de stroomsterkte, om op vermogen te komen moet de spanning ook gemeten worden met een draadje naar de betreffende fase/aansluiting. Meestal is dan 1 van die draden ook de voeding.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
Martijn-V4 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:11:
Sinds eergisteren heb ik hier een Zendure Solarflow 2400AC+ setup staan inclusief 2 AB3000L batterijen, vorige week donderdag besteld. Tesamen met de Homewizard P1 meter werkt dit prima in de auto mode. Het enige dat ik nog mis is de opbrengst van mijn zonnepanelen in de Zendure app, die app is voor mij meer dan voldoende functionaliteit.
Het enige waar ik nog op wacht is de Zendure P1 meter, vraag mijn niet waarom ik die besteld heb want dat weet ik niet meer.

Hoe krijg ik de Zendure setup, inclusief app, zo ingesteld dat ik ook de opbrengst van mijn panelen te zien krijg in de app? Voorlopig ga ik nog niet het home assistant pad op aangezien de docker container waar hier home assistant in draait geen ondersteuning bied voor apps en dus ook niet HACS. Maand was al duur genoeg dus die raspberry pi 4 kan nog wel even wachten, dingen zijn sinds gisteren ook weer 40% in prijs gestegen.
Werkt hier prima in Docker:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
services:
    homeassistant:
        image: "homeassistant/home-assistant"
        volumes:
          - ./config:/config
          - ./media:/media
        restart: unless-stopped
        privileged: true
        network_mode: host

• Hippe Lip

Hippe Lip

koboy schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:01:
[...]

Ook de versie met klemmen die open kunnen moet door een deskundige worden geïnstalleerd. De klem geeft de stroomsterkte, om op vermogen te komen moet de spanning ook gemeten worden met een draadje naar de betreffende fase/aansluiting. Meestal is dan 1 van die draden ook de voeding.
Dat klopt weliswaar @koboy, maar als je even gelezen (en begrepen) had, dan had je gezien dat dit ging over het ruimtebeslag in de groepenkast.

<John O`Mill>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N74Ts3jEQS31tialJhoe24SAQ_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkOgxHuBiZJyP2rMOreXpAfG.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe app update!

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Boxbal
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-04 19:14
Taro schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:06:
[...]

De AB3000X past alleen onder de 2400 AC. De AB2000(S/X) en AB3000L zijn niet-officieel compatible met elkaar, maar Zendure adviseert de AB2000X voor de 1600 AC+ en de AB3000L voor de 2400 AC+ en 2400 Pro.
Ik ben op zoek naar meer info over de compatibiliteit. Zendure is heel summier met de info. In de handleiding van de Solarflow 2400 AC+ vind ik: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Za7gohED0mM59XAXawrlG9VzjAo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/r51Tu9NrdHsKozpG84pCAx1p.png?f=user_large
Dit leidt mij tot de conclusie dat de AB1000, AB2000 en AB3000L compatible zijn en de zelfde interface hebben.
In de handleiding van de 800+ vind ik echter: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_8NRVx4T4Y8_YJl9xxHSyv9M3E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/R7WXmpgFGrecrj598Z7fSJcY.png?f=user_large
Hier wordt de AB3000L dus niet meer genoemd. Ik verwacht dat het fysiek wel zou moeten passen, maar zou de BMS niet compatible zijn? Of bestond de AB3000L op moment van schrijven nog niet.
Is er iemand die meer info heeft of zelf al geprobeerd heeft een AB3000L te combineren met een Solarflow 800 plus (of pro, of hyper)? Dit gaat mijn bestelkeuze bepalen. Ik heb namelijk al een 800 plus en een 800 pro. Nu twijfel ik voor uitbereiding tussen een 2400 AC en een 2400 AC+, de laatste is misschien compatible met dezelfde uitbereidingen als mijn bestaande setup. Als dat het geval is ga ik voor de 2400 AC+. De 2400 AC is in ieder geval niet compatible (maar goedkoper per kwh).
(Achtergrond van compatibiliteit is als er een omvormer kapot gaat ik de uitbereiding dan met een andere omvormer kan gebruiken. Ook bij weinig zon (winter) heb ik zo weinig opwek dat ik met 1 800W omvormer alles kan afdekken (en niet de verliezen van 3 omvormers heb). De andere omvormers haal ik dan van het net.)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Boxbal schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:40:
[...]

Ik ben op zoek naar meer info over de compatibiliteit. Zendure is heel summier met de info. In de handleiding van de Solarflow 2400 AC+ vind ik: [Afbeelding]
Dit leidt mij tot de conclusie dat de AB1000, AB2000 en AB3000L compatible zijn en de zelfde interface hebben.
In de handleiding van de 800+ vind ik echter: [Afbeelding]
Hier wordt de AB3000L dus niet meer genoemd. Ik verwacht dat het fysiek wel zou moeten passen, maar zou de BMS niet compatible zijn? Of bestond de AB3000L op moment van schrijven nog niet.
Is er iemand die meer info heeft of zelf al geprobeerd heeft een AB3000L te combineren met een Solarflow 800 plus (of pro, of hyper)? Dit gaat mijn bestelkeuze bepalen. Ik heb namelijk al een 800 plus en een 800 pro. Nu twijfel ik voor uitbereiding tussen een 2400 AC en een 2400 AC+, de laatste is misschien compatible met dezelfde uitbereidingen als mijn bestaande setup. Als dat het geval is ga ik voor de 2400 AC+. De 2400 AC is in ieder geval niet compatible (maar goedkoper per kwh).
(Achtergrond van compatibiliteit is als er een omvormer kapot gaat ik de uitbereiding dan met een andere omvormer kan gebruiken. Ook bij weinig zon (winter) heb ik zo weinig opwek dat ik met 1 800W omvormer alles kan afdekken (en niet de verliezen van 3 omvormers heb). De andere omvormers haal ik dan van het net.)
"*AB3000L-compatibiliteit: Alleen compatibel met de SolarFlow 2400 Pro en de SolarFlow 2400 AC+."
https://www.zendure.nl/pr...6yOBI6Sh9tsyNKB6uuPIqyDiT

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• koboy

koboy

Hippe Lip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:32:
[...]

Dat klopt weliswaar @koboy, maar als je even gelezen (en begrepen) had, dan had je gezien dat dit ging over het ruimtebeslag in de groepenkast.
Had ik gezien, maar de manier waarop je het schreef impliceerde dat de "open grote klemmen" versie door handige Harry geïnstalleerd kon worden omdat die plug&play was.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• WimVeendam
Hallo, even een vraagje over RTE, tav de solarflow 2400. Heeft iemand ook de RTE bepaald met eigen vermogenmeters? Dus niet via de app! Dit ivm de hoge RTE waardes die opgegeven worden. Bvd
WimVeendam schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:26:
Hallo, even een vraagje over RTE, tav de solarflow 2400. Heeft iemand ook de RTE bepaald met eigen vermogenmeters? Dus niet via de app! Dit ivm de hoge RTE waardes die opgegeven worden. Bvd
✅ RTE cyclus: 84.73%
📊 Gemiddelde RTE: 83.88% over 92 cycli
📥 Verbruik: 12.124 kWh
📤 Teruglevering: 10.273 kWh
🕒 Laatste keer gekalibreerd: 1

Gemeten met een mid kwh meter van Homewizard.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• CappieL
WimVeendam schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:26:
Op basis van Gielz-integratie in HA zit ik op 85.76% met mijn SF 2400AC (5.76 kWh)

CappieL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:32:
[...]

Op basis van Gielz-integratie in HA zit ik op 85.76% met mijn SF 2400AC (5.76 kWh)
Heb je daar nog een losse meter tussen zitten?

• KaEs
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:36
ZuinigeRijder schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:36:
[...]

1. Ik probeer zoveel mogelijk eigen-verbruik te verhogen, dus laad mijn EV overdag met een thuislader op een stekker (2100 Watt), vaatwasser, wasmachine, droger, verwarmen met de warmtepomp overdag, boilerwater overdag verwarmen, etc, wanneer de zonnepanelen opwekken.
1. Ik weet de grootte van mijn stekker-batterij
2. Ik weet wat mijn base-load is in de nacht (dus dat moet ik vrij houden van de batterij capaciteit)
3. Ik wil mijn batterij laden wanneer de prijs het laagst is én mijn zonnepanelen het meeste opwekken (meestal tussen 12:00 en 16:00)
4. Ik wil mijn batterij de avond/nacht gebruik afdekken (vanaf 16:00 tot en met 's morgens)
5. Wat over blijft van de batterij kan ik terugleveren bij hoogste prijs (meestal in de avond, tussen 18:00 en 21:00)

Je kunt gewoon in de Zendure App een "Basislastmodus" configureren met een tijdschema, bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Van Tot Watt    Uren    Delta Watt  SOC Watt    SOC%
00:00   10:00   -70 10:00   -700    691 17%
10:00   12:00   -100    02:00   -200    491 12%
12:00   16:00   1000    04:00   4000    4000    100%
16:00   18:00   -200    02:00   -400    3600    90%
18:00   21:00   -800    03:00   -2400   1600    40%
21:00   23:59   -70 02:59   -209    1391    35%
ZuinigeRijder in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Natuurlijk kun je het fancy maken en de simpele algemene regels veranderen in een complex script wat rekening houdt met van alles en nog wat in Home Assistant. Dan pers je er zeker meer uit, maar hoeveel zal dat schelen? Wel leuk om te doen, natuurlijk voor een tweaker.

Maar volgend jaar zonder saldering zal er toch vooral op NOM geregeld worden. Dan kan nog steeds met "Basislastmodus", mits de zonnepanelen genoeg opwekken (overschot) in de maanden van april tot en met september.

[...]

@Hippe Lip In de zomermaanden ligt de hoogste prijs volgens mij nog steeds in de avonduren. Jammer dat je in de Zendure App in de "Basislastmodus" per tijdsvak alleen maar een vast wattage kunt kiezen en niet ook nog de optie NOM voor een tijdvak. Dat zou de "Basislastmodus" perfect maken voor mensen die geen Home Assistant of iets dergelijks hebben. Heeft iemand dit feature request al gemeld bij Zendure :?

Natuurlijk zul je wel de batterijcapaciteit moeten afstemmen op de net-afname, met name van maart tot en met oktober. En met een grotere batterij kun je nog het overige tegen een duurder tarief verkopen, maar na einde salderen is dat niet echt lucratief meer. Dan zal het mogelijk alleen maar NOM-en zijn?
Voor dit soort, relatief simpele keuzes, hoop ik dat Zenki 2.0 uitkomst gaat bieden. Het zal vermoedelijk wel te veel gevraagd zijn dat Zenki ook de salderingsregeling kan gaan toepassen maar die hebben we vanaf begin volgend jaar toch niet meer.

• CappieL
geert1992 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:33:
[...]

Heb je daar nog een losse meter tussen zitten?
Ik weet niet precies waar de Gielz-integratie (HA) de waarden vandaan haalt, waarschijnlijk dezelfde info als de app.
Heb er ook een Shelly EM Mini tussen zitten, deze geeft over de laatste 2 weken een RTE van 82.33% weer.
Alleen maar NOM bij een nachtverbruik van 200-250W, bij die vermogens is de RTE niet het best.

[ Voor 10% gewijzigd door CappieL op 02-04-2026 15:50 ]

• koboy

koboy

geert1992 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:32:
[...]

✅ RTE cyclus: 84.73%
📊 Gemiddelde RTE: 83.88% over 92 cycli
📥 Verbruik: 12.124 kWh
📤 Teruglevering: 10.273 kWh
🕒 Laatste keer gekalibreerd: 1

Gemeten met een mid kwh meter van Homewizard.
@WimVeendam via de data in de app zit ik vergelijkbaar, een fractie lager bij 2400W opladen, NOM ontladen.
Vooral opladen bij lage vermogens kost efficiëntie. Ontladen zit je al vrij snel in het efficiëntere deel van de curve.

• Pr088
Jan-tweak schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:34:
[...]

super prijs, in duitsland al voor onder de 250 euro te krijgen, alleen zit daar dus geen batterij bij, de SF 2400 AC is alleen een losse omvormer (zonder ingebouwde batterij), die moet je los er bij kopen (AB 3000X), en in Nederland betaal je daarvoor al snel rond de 700 euro voor.
Oh? Waar pik jij ze op voor 250 per stuk (inclusief btw)? Ben wel bereid een ritje te maken...

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:29
Zegel17 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:50:
[...]

Hier de update probleemloos geïnstalleerd 👍
Hier vanmiddag ook zonder issues, althans geen issues die meteen de kop opsteken.

• Pr088
koboy schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:54:
[...]

@WimVeendam via de data in de app zit ik vergelijkbaar, een fractie lager bij 2400W opladen, NOM ontladen.
Vooral opladen bij lage vermogens kost efficiëntie. Ontladen zit je al vrij snel in het efficiëntere deel van de curve.
Gunstig! Dan zou je met een drempelwaarde kunnen werken, zodat de Zendure pas begint te laden van pak em beet 500W

• Jan-tweak
a2aan schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:30:
[...]

Een use case bovenop NOM, die na einde salderen wellicht valide blijft, is het in de zomer opslaan van PV-opwek, om die op de duurste uren (of kwartieren) naar het net te exporteren. Maar ook dat zie ik niet zo snel meer dan enkele centen per (zomer)dag aan voordeel opleveren, aangezien het tariefverschil tussen het duurste uur, het een-na en twee-na duurste uur meestal maar een paar cent per kWh is.
nadeel is als je de capaciteit op NOM hebt gefixeert dan blijft er waarschijnlijk niet al te veel meer over om te gaan handelen. :)

• koboy

koboy

Pr088 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:16:
[...]

Gunstig! Dan zou je met een drempelwaarde kunnen werken, zodat de Zendure pas begint te laden van pak em beet 500W
Ja, of tijdsgebaseerd werken obv goedkope uren zodat je het laat vermogen tegen een leuke prijs teruglevert.
Hangt er natuurlijk ook van af of je dynamisch zit of niet. Volgend jaar is terugleveren op vast niets waard, dus dan boeit efficiëntie niet zo veel.

• Martijn-V4
Wat is dit nu weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xShxqCR_TT9AXKjPIZenuFn5_vQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u7bphINeZPLqfJVL0NiRW2LB.png?f=fotoalbum_large

Tot halverwege de ochtend gebruik gemaakt van de Homewizard P1 meter terwijl ik aan het wachten was op de levering van de Zendure P1 meter. Nadat ik de laatste had toegevoegd aan de setup zie ik opeens dat er steeds 50 watt terug geleverd word vanaf een gegeven moment. Die 50 watt zijn welk afhankelijk van de panelen opbrengst, het vebruik in huis en of de Solarflow 2400AC+ aan het laden is. Dat verschijnsel zag ik niet als de Homewizard P1 meter in zijn eentje in de setup data leverde. In de mode "AUTO" in de Zendure app schommelde het terug geleverde vermogen dan rond de 0 met bij tijd en wijl een uitschieter. Zie ik iets over het hoofd en reageert de setup anders op de Zendure P1 meter dan op de Homewizard P1 meter?

• IJsbeer
  • Niet online
Martijn-V4 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:05:
Wat is dit nu weer:

[Afbeelding]

Tot halverwege de ochtend gebruik gemaakt van de Homewizard P1 meter terwijl ik aan het wachten was op de levering van de Zendure P1 meter. Nadat ik de laatste had toegevoegd aan de setup zie ik opeens dat er steeds 50 watt terug geleverd word vanaf een gegeven moment. Die 50 watt zijn welk afhankelijk van de panelen opbrengst, het vebruik in huis en of de Solarflow 2400AC+ aan het laden is. Dat verschijnsel zag ik niet als de Homewizard P1 meter in zijn eentje in de setup data leverde. In de mode "AUTO" in de Zendure app schommelde het terug geleverde vermogen dan rond de 0 met bij tijd en wijl een uitschieter. Zie ik iets over het hoofd en reageert de setup anders op de Zendure P1 meter dan op de Homewizard P1 meter?
Heb je de HomeWizard meter echt verwijderd uit de Zendure app? Niet dat ze elkaar tegenwerken / beide werken? (geen idee of dat kan hoor, ik heb hem nog niet ;) )

• Martijn-V4
IJsbeer schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:10:
[...]

Heb je de HomeWizard meter echt verwijderd uit de Zendure app? Niet dat ze elkaar tegenwerken / beide werken? (geen idee of dat kan hoor, ik heb hem nog niet ;) )
De Homewizard P1 meter heb ik uit de Zendure setup verwijderd, daar levert nu alleen de Zendure P1 meter data. De Homewizard P1 meter zit nog wel op de P1 splitter voor de Homewizard app zodat ik daar nog de opbrengst, via de Homewizard kwh meter, van de panelen kan zien want die zie ik niet in de Zendure app.

Wellicht dat ik de hele Homewizard bende aftuig want ik ben best wel tevreden over hoe alles nu werkt in de Zendure app en setup.

• EnWe
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 02-04 18:02
Is dat een update voor apple?
Ik heb zonet de app ook geupdate (google) en dat is dan app versie 6.1.0.
Bij mij (helaas) geen vermelding over compatabiliteit met Shelly plug S 3 :?
Vreemd en jammer want daar zit ik toch wel op te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUabBLxB2vG1khpt6mtOMVI7yDo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sagPFI4oeYEua0QCcAk3vI7x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door EnWe op 02-04-2026 17:39 ]

• Kaickul
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kuusj schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:52:
[...]

"*AB3000L-compatibiliteit: Alleen compatibel met de SolarFlow 2400 Pro en de SolarFlow 2400 AC+."
https://www.zendure.nl/pr...6yOBI6Sh9tsyNKB6uuPIqyDiT
In de user manual van de ab3000L staat nochtans volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJjRh9nsTK4ZiRh_2LVdf5SmrrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vOzaZGYdLQhdsYiB8XC2C0J5.png?f=fotoalbum_large

Tegenstrijdige info, wat is nu weer juist? 😬
EnWe schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:38:
[...]

Is dat een update voor apple?
Ik heb zonet de app ook geupdate (google) en dat is dan app versie 6.1.0.
Bij mij (helaas) geen vermelding over compatabiliteit met Shelly plug S 3 :?
Vreemd en jammer want daar zit ik toch wel op te wachten.

[Afbeelding]
Ik gebruik een pixel ;). Android.

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06:19
Kan ik de zendure in de app ergens op "pauze" zetten om een ander toestel eerst op te laden? Een boiler bv.

• EnWe
geert1992 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:44:
[...]

Ik gebruik een pixel ;). Android.
Ok, maar ik heb ook android :)
Dus ik snap het verschil in de update niet.

Welke versie van de app heb jij nu gekregen?
EnWe schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:46:
[...]

Ok, maar ik heb ook android :)
Dus ik snap het verschil in de update niet.

Welke versie van de app heb jij nu gekregen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7nAXB8h9E31QeZD61exORZrU2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/waVowWDEUZYhBRTtBI1r2IAL.png?f=fotoalbum_large
6.1 als ik in de playstore kijk.

• EnWe
Heel vreemd, dat is dezelfde versie als ik nu heb.
Maar bij jou is de toelichting dus anders...

En ik heb dit nog terug kunnen vinden:

update naar 6.0.0, comptabiliteit met Shelly Plug S Gen3 toegevoegd
https://forum.zendure.com/d/22267

update naar 6.1.0, een subversie hoger, dus alles van 6.0.0 en meer :)
https://forum.zendure.com/d/24054

[ Voor 57% gewijzigd door EnWe op 02-04-2026 18:02 ]

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
toxictooms schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:45:
Kan ik de zendure in de app ergens op "pauze" zetten om een ander toestel eerst op te laden? Een boiler bv.
Je kunt in de Zendure App Basislastmodus kiezen en dan van 00:00 tot 23:59 instellen op 0 watt (eenmalig) en dan switchen wanneer nodig.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
Martijn-V4 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:17:
[...]

De Homewizard P1 meter heb ik uit de Zendure setup verwijderd, daar levert nu alleen de Zendure P1 meter data. De Homewizard P1 meter zit nog wel op de P1 splitter voor de Homewizard app zodat ik daar nog de opbrengst, via de Homewizard kwh meter, van de panelen kan zien want die zie ik niet in de Zendure app.

Wellicht dat ik de hele Homewizard bende aftuig want ik ben best wel tevreden over hoe alles nu werkt in de Zendure app en setup.
Maar, werken die met elkaar samen dan? Want dat gedoe met die HW P1 houdt me nu tegen van die Zendure, ook al is de versie van die meter + de software die ik heb hier ergens genoemd als werkend, maar ja, dan vind ik het een duur geintje om het daar op te gokken.

Ik wil niet van mijn HW P1 af omdat het wel gewoon al ja-ren heel goed werkt, maar ik wil ab-so-luut wel bij een thuisaccu die data in Home Assistant zien, dus dat is wel een voorwaarde.

Jij hebt dus nu 2 P1s, 1x HW en 1x Zendure, en die heb je beiden ingeprikt op een HW p1 splitter? En dan werkt het wél goed met Zendure? Of dan nog steeds niet?

Och ja, je moet toch wat he.

EnWe schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:54:
Heel vreemd, dat is dezelfde versie als ik nu heb.
Maar bij jou is de toelichting dus anders...

En ik heb dit nog terug kunnen vinden:

update naar 6.0.0, comptabiliteit met Shelly Plug S Gen3 toegevoegd
https://forum.zendure.com/d/22267

update naar 6.1.0, een subversie hoger, dus alles van 6.0.0 en meer :)
https://forum.zendure.com/d/24054
Je kan de Shelly toevoegen via HEMS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35rRkdPFUHugAyGJ49XIKio-dGU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rLT1hDFQjuOC5U2CoalKqite.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door geert1992 op 02-04-2026 18:13 ]

• elektriekert
Hippe Lip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:53:
[...]

Punt is dan wel dat dit door een deskundige geïnstalleerd moet worden omdat de draden losgenomen moeten worden om door de gaten van het CT-blok te steken.
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en het blokje is nog kleiner dan ik had verwacht :D

• elektriekert
koboy schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:01:
[...]

Hier woont de "deskundige" zelf in huis :p

• Gravelist
  • Laatst online: 06:43
Just_A_User schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:06:
[...]

Maar, werken die met elkaar samen dan? Want dat gedoe met die HW P1 houdt me nu tegen van die Zendure, ook al is de versie van die meter + de software die ik heb hier ergens genoemd als werkend, maar ja, dan vind ik het een duur geintje om het daar op te gokken.

Ik wil niet van mijn HW P1 af omdat het wel gewoon al ja-ren heel goed werkt, maar ik wil ab-so-luut wel bij een thuisaccu die data in Home Assistant zien, dus dat is wel een voorwaarde.

Jij hebt dus nu 2 P1s, 1x HW en 1x Zendure, en die heb je beiden ingeprikt op een HW p1 splitter? En dan werkt het wél goed met Zendure? Of dan nog steeds niet?
Je roept hier wel behoorlijk veel door elkaar!
Als je home assistent (HA) wilt gebruiken in combinatie met de zendure, heb je de zendure p1 niet nodig. De HA werkt gewoon met de batterij icm HW p1.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
Gravelist schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:26:
[...]

Je roept hier wel behoorlijk veel door elkaar!
Als je home assistent (HA) wilt gebruiken in combinatie met de zendure, heb je de zendure p1 niet nodig. De HA werkt gewoon met de batterij icm HW p1.
Nou nee, ik begreep dus dat dat zeker niet in alle gevallen zo is, daar gaan de afgelopen tig pagina's behoorlijk over. Er is een lijstje van welke combinaties van versie van HW p1 meter icm welke versie van de software daar op wél werken, met de Zendure batterij, en welke niet.

Om puur dáár op af te gaan vind ik een behoorlijk dure gok. Ik wil ook niet graag mijn HW P1 opgeven, aangezien die overal in verweven zit, dus dat wil ik bij voorkeur zo laten. Ik dacht dus te lezen dat als je beide P1's gebruikt (dus de HW en de Zendure P1) met een splitter, dat het dan op zeker wél werkt.

Tenminste, zo dacht ik het te lezen.

Och ja, je moet toch wat he.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Net nog ff aan ChatGPT gevraagd of ik beter de 3CT kan nemen of de P1 meter. In eerste instantie just for fun.
Hij komt met een hele uitleg, waarvan op zich het verhaal heel goed klopt, maar 2 dingen twijfel ik aan.

Hij zegt met een P1 meter meet hij niet de separate fasen maar het totaal, dus opwek op 1 fase en verbruik op 1 fase worden gemiddeld (ik weet dat de separate fasen in het P1 signaal zitten daar niet van) en dat de 3CT de separate fasen meet, maar daardoor het ook kan fout gaan omdat het dan 1 specifieke fase in de gaten houd waar de accu op zit en niet het totaal, waardoor de accu gaat leveren terwijl er op fase 3 bijvoorbeeld zonnestroom overschot is.

Ik vraag me af of dat wel klopt, want kan me niet voorstellen dat die 3CT zo dom zou zijn.

Wel zegt hij dat de 3CT veel directer meet en dus veel sneller reageert dan een P1 waardoor hij beter de 0 op de meter kan houden.

Dat laatste vooral. GPT zegt dat DSMR5 elke 1 seconde updatet, maar dat de CT in orde van milliseconden reageert en geen vertraging heeft die de slimme meter wel heeft.

Hij geeft het ook een zeer uitgebreid verslag bij, maar ik vraag het me af.

Verschil zal sowieso klein zijn, maar wie het weet :)

• thijsh02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08:03
peterbier schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:34:
[...]

Hier geen enkel probleem.
De Hyper gaat wel via cloud bij mij.
Werkt verder prima. (Fireson)
[Afbeelding]
Ik heb hem ook via Fireson en in de cloud. Heb jij het via mqtt? Las dat dat een oplossing voor de hyper kan zijn

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:15
Fairy schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:35:

Wel zegt hij dat de 3CT veel directer meet en dus veel sneller reageert dan een P1 waardoor hij beter de 0 op de meter kan houden.

Dat laatste vooral. GPT zegt dat DSMR5 elke 1 seconde updatet, maar dat de CT in orde van milliseconden reageert en geen vertraging heeft die de slimme meter wel heeft.

Hij geeft het ook een zeer uitgebreid verslag bij, maar ik vraag het me af.

Verschil zal sowieso klein zijn, maar wie het weet :)
Ik heb eerst de 3ct gebruikt toen de Zendure P1 er nog niet was.
Of het sneller is weet ik niet meer, maar 3ct is in ieder geval minder nauwkeurig.
Met NOM nam ik nog 40kWh is een maand van het net, met de P1 was dit nog 18 kWh.
thijsh02 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:08:
[...]

Ik heb hem ook via Fireson en in de cloud. Heb jij het via mqtt? Las dat dat een oplossing voor de hyper kan zijn
Nee via cloud verbinding.
Ik heb die code uit de Zendure app geplakt in HA Fireson.
Heb je wel een goed wifi signaal bij de Zendure.

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:38
Via de app was er geen update.
Via de playstore inderdaad wel zie ik.
Ik heb net ook geïnstalleerd via de google play store.
Het betreft een app update, geen firmware update voor alle duidelijkheid.
wallieweb schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:47:
Via de app was er geen update.
Via de playstore inderdaad wel zie ik.
Ik heb net ook geïnstalleerd via de google play store.
Het betreft een app update, geen firmware update voor alle duidelijkheid.
Klopt, en verder zie ik ook niet echt grote veranderingen.

• Maarten60
  • Laatst online: 22:23
naar aanleiding van mijn eerdere post https://gathering.tweaker...message/84877478#84877478 nog wat verder onderzoek gedaan.
Ik zie opvallend gedrag bij mijn Zendure AC2400+ (plus) tijdens laden op 2400 W vermogen
Bij interne temperatuur ~56–57°C:
→ vermogen zakt naar ~1800 W gemiddeld
→ duidelijk PWM-achtig gedrag (continu op/af)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfFvopAztOGCaH3iEU9a1TI_WJg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Too16rJuRd6qUDcLZYaevEE0.jpg?f=user_large

Omstandigheden:
  • Omgeving: ~14°C (garage)
  • Vrije lucht rondom (geen kast)
  • Koelribben volledig vrij
Extra test; met externe ventilator meer luchtstroom geforceerd maar nauwelijks effect (geen fan direct op koelrib)

Observatie; Het lijkt erop dat de omvormer vrij agressief thermisch begrenst, terwijl de omstandigheden juist gunstig zijn. Dit kost in mijn geval bij ~600 W verlies over ~3 uur laden/dag dat is ~400–600 kWh per jaar en ik vind dat significant.

Vraag Zijn er meer mensen die zien dat hun AC2400+ al rond ~55–57°C begint te throttlen en daardoor niet langdurig 2400 W haalt?
Ik twijfel of dit normaal gedrag is (conservatieve firmware) of dat er sprake is van een ontwerplimiet / inefficiënte koeling. (En hoop dat er snel een 'tweakers' fan optie komt.)
Is het zinvol om hier een ticket van te maken?

• crosseel
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:19
Levertermijn voor SF 2400 AC+ bij marcmax is +10 dagen. Zijn er hier mensen die via andere Duitse webshops succesvol hebben aangekocht en laten leveren hebben in een DHL packstation?

• TBird484
@Maarten60 Wat dacht je hiervan ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ab5SuRgA3l6-6_ndHLbA0sB1xx8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OMDKbMX3CDrQ8FIpeqJ46A2H.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4gsTDokqKx8dpL3ZVxcVNRLCS4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wZGQKpfozhY2KbRTnARu1PZ5.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPeeYXlq6nSQgA3Ob1DuH1-SFYI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/h4tR20N3EkKK8dySQPPxJnPN.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnX0dyV3fBSNHCDQltSLZnUAb8E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IDGSALxS21oeWzTY00L3RRbJ.webp?f=fotoalbum_tile

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:00
Just_A_User schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:31:
[...]

Nou nee, ik begreep dus dat dat zeker niet in alle gevallen zo is, daar gaan de afgelopen tig pagina's behoorlijk over. Er is een lijstje van welke combinaties van versie van HW p1 meter icm welke versie van de software daar op wél werken, met de Zendure batterij, en welke niet.

Om puur dáár op af te gaan vind ik een behoorlijk dure gok. Ik wil ook niet graag mijn HW P1 opgeven, aangezien die overal in verweven zit, dus dat wil ik bij voorkeur zo laten. Ik dacht dus te lezen dat als je beide P1's gebruikt (dus de HW en de Zendure P1) met een splitter, dat het dan op zeker wél werkt.

Tenminste, zo dacht ik het te lezen.
Als je de Zendure via HA gaat aansturen is er nooit een probleem geweest met de HW P1 omdat die simpelweg al draait binnen je huis. Als je die HW P1 binnen de Zendure app wilt gebruiken, komen de problemen naar boven. De optie met een actieve splitter en dan de twee P1 meters bijten mekaar dan weer niet.

Het is dus echt de vraag hoe je gaat bedienen. Binnen HA heb je geen problemen omdat Home Assistant zelf die data gebruikt in plaats van de Zendure cloud.

• Maarten60
  • Laatst online: 22:23
@TBird484 ziet er top uit. Zie ook verschillende varianten. Wat zijn je ervaringen en heb je meer info?

• TBird484
Maarten60 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:29:
@TBird484 ziet er top uit. Zie ook verschillende varianten. Wat zijn je ervaringen en heb je meer info?
Kijk eens bij ebay.nl en zoek op "aktive Lüfter-Kühlung für Zendure SolarFlow 2400 Pro".
Daar kan je dus kiezen of je de uitvoering met 1/2/4 fans wilt hebben.

Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar ben wel zeer geïnteresseerd.
Ik vraag me af of 2 ventilatoren niet genoeg zijn en 4 dus overkill is.

• TomE
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:14
Polvo176 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:17:
[...]

Ik heb eerst de 3ct gebruikt toen de Zendure P1 er nog niet was.
Of het sneller is weet ik niet meer, maar 3ct is in ieder geval minder nauwkeurig.
Met NOM nam ik nog 40kWh is een maand van het net, met de P1 was dit nog 18 kWh.
Ik heb ook een 3CT geplaatst op een 1 fase net met extra 50A klem voor de zonnepanelen. Als ik de uitlezing van de zonnepanelen app vergelijk met de meting in de Zendure app dan is die volledig gelijk. Hopelijk is dit voor de hoofdmeting ook zo.
Geert en ik hebben de afgelopen week nagedacht over een mooie oplossing voor een koeler voor de 2400 AC+ en 2400 Pro. Aangezien de nieuwe lijn geen ventilator uitgang heeft moet je deze op een andere manier activeren. Op dit moment doen we dat nog via een 230 V adapter op de noodstroomuitgang naar de 2 ventilatoren, maar er wordt gewerkt aan een printplaatje met thermometer erop om de ventilatoren pas boven bijv. 35-40 graden te activeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGtxEXgSEQxs7RD1MZKcRD_s3Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvkIJxwtbC1s9dPakfoPSPuR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7V2H7O_zn26JTZhXV-Vxv07vzoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f81fBr4Z3aMxIsT6yGUj3mFd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVhTWMxktXP2gTF-suOG37jMpic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6nHRox2zgPBmCFT9oUIUeWT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/620kARUrrjMFWQdk3A2-sADPM5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fu1PcjyUyiY9b6ed3X3kpQvk.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je kunt zien is het een evolutie van onze eerdere 2400 AC koeler. In dit geval met 2 extra pootjes die aan de ene kant met 1 boutje worden bevestigd en aan de andere kant met 2 boutjes, waarvan 1 in de aansluiting voor de aarde.

De eerste metingen laten zien dat bij het continu draaien een max temperatuur van +-38 graden wordt gehaald. Suggesties zijn uiteraard welkom. Mocht je interesse hebben stuur @geert1992 even een DM.

Dan nog een algemeen verzoek: Ik krijg veel DM's met vragen over Zendure producten, complete epistels over thuissituaties, advies, etc. Ik stop vanaf nu met het beantwoorden/afwijzen van dergelijke vragen. Dat zit niet in mijn aard, maar heb mede daardoor de afgelopen dagen even afstand genomen en dat is niet goed. Dus stel je vraag gewoon in dit of een ander passend topic, anderen helpen je ook graag d:)b

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

thijsh02 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:48:
@Taro Jij hebt toch ook de hyper 2000 in HA gehad? Hij klapt er steeds uit bij mij :-( De 2400AC blijft wel goed connecten en werkt top in HA. Heb jij nog tips?
Klopt, is een issue van de oudere serie. De nieuwe producten zijn hier beter geschikt voor.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

a2aan schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:26:
[...]

P1 is 'plug & play', en ik geloof dat @mrme12345 en/of @Taro hier weleens hebben gepost dat zij er betere NOM-resultaten mee haalden dan met CT's. E.e.a. hangt natuurlijk ook af van of je HEMS wilt gebruiken of HA.

P1 altijd boven CT-meter, behalve als je slimme meter een interval van 10 seconden of meer heeft. P1 = digitaal en vaker dan 1x per seconde schakelen doen de accu's toch niet. Dus kies bij voorkeur voor een goedkopere en makkelijker te installeren P1-meter boven een CT-meter.

Boxbal schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:40:
[...]

Ik ben op zoek naar meer info over de compatibiliteit. Zendure is heel summier met de info. In de handleiding van de Solarflow 2400 AC+ vind ik: [Afbeelding]
In de handleiding van de 800+ vind ik echter: [Afbeelding]
De 800 Plus handleiding is gemaakt voordat de AB3000L bestond, vandaar. Maar ze zijn wel compatible, al raadt Zendure alleen de 1000/2000 serie aan voor de 800 Plus en 1600 AC+.

Pagina: 1 ... 211 212 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.