• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:47

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

R1chardTM schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:17:
Ik ben bijna over de streep om te gaan spelen met een Zendure batterij, moet nog even rekenen met qua kw/h prijzen of het de 1600 AC+ of 2400 AC+ gaat worden, maar daar komt ik wel uit.

Waar ik qua onderzoek nog niet helemaal uitkom of de Zendure P1 meter het waard is over de HomeWizard P1. Heeft de Zendure P1 voordelen binnen zijn eigen ecosysteem?
Ik heb vandaag ook besloten om te gaan voor twee sets met elk een 2400 AC+ met elk 3 extra accu’s eronder.
Ik ga daarvoor de Shelly Pro 3EM-3CT63 energiemeter gebruiken. Die kun je zowel gebruiken als je je accu(s) via HA gaat aansturen als wanneer je Zendure het helemaal zelf met hun eigen logica HEMS (ja, inclusief de cloud) gaat gebruiken.
Het mooie van deze Shellymeter vind ik dat de drie CT’s samen in één blok zitten. Dat scheelt een enorme bult ruimte in je groepenkast.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:46
Hippe Lip schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:00:
[...]

En had jij je spullen daarvoor ook al bij Zendure zelf besteld?
Moest je anders iets aantonen dat je een Zendure-accu had, of sturen ze zo’n ding gewoon op eerste verzoek toe voor die prijs?
Ja ik had een paar weken ervoor de 2400 aangeschaft bij ze en was al wat dagen in discussie over het feit dat mijn HW-P1 niet werkte. Maar ik denk dat als je gewoon via een screenshot oid laat zien dat je issues hebt met de HW versie je wel korting krijgt (want je koopt hem op basis van het feit dat ze een werkende koppeling ondersteunen...)

• BizzieBis
  • Laatst online: 21:55
De aanbieding van Amazon.de is mooi, maar onpraktisch. Ik kom met een SolarFlow 2400 AC+ & Slimme Meter P1 & 3xAB3000L uit op net iets over €2800. Dat is dan met kortingscode van 5% en 8% via CashbackXL.

Zijn er in Nederland betere deals beschikbaar?

• Diesje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02:42
BizzieBis schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:40:
De aanbieding van Amazon.de is mooi, maar onpraktisch. Ik kom met een SolarFlow 2400 AC+ & Slimme Meter P1 & 3xAB3000L uit op net iets over €2800. Dat is dan met kortingscode van 5% en 8% via CashbackXL.

Zijn er in Nederland betere deals beschikbaar?
Je hebt via CashbackXL toch alleen 8% korting? De 5% korting geldt voor de SolarFlow 800 Pro 2?

• BizzieBis
  • Laatst online: 21:55
Diesje schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:44:
[...]

Je hebt via CashbackXL toch alleen 8% korting? De 5% korting geldt voor de SolarFlow 800 Pro 2?
5% heb ik via de klantenservice gekregen. Ik kreeg een email omdat ik nog producten in mijn mandje had liggen en dus 3% korting kreeg om de knoop door te hakken. Maar die code werkte niet.. na wat heen en weer mailen met de klantenservice kreeg ik een persoonlijke code voor 5% korting.

[ Voor 3% gewijzigd door BizzieBis op 31-03-2026 19:59 ]

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:09
luckyl schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:51:
[...]

Ja die heb ik gebruikt om de bovenste batterij en de omvormer met elkaar en de wand te verbinden.Het waren 4 beugels om de omvormer aan de accu te bevestigen en 2 voor aan de wand. [Afbeelding]
Mag ik vragen hoeveel kwh de omvormer geladen / ontladen had en over welke periode?
Was dit een setup met 1 batterij?

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:00
Elektricien is vandaag geweest. Heeft de kabel die ik getrokken heb in de groepenkast aangesloten op eigen groep. Hij dacht echter dat de kabel te kort was terwijl er aan de andere kant nog 5 meter overlengte was. Daarom heeft hij via lasklemmen in lasdoos een verlenging gemaakt. Is hier een bezwaar tegen als er straks 2400 Watt doorheen gaat?

Aan de andere kant van de kabel komt een CEE wcd met daarop de 2400 AC+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTDHhtQSkdm65J96Hd0Emq293DA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCo8uM63ly1e2F4FVDa0VWNW.jpg?f=fotoalbum_large

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:21
Hoe zit het eigenlijk met betrekking tot de verzekering en een thuisbatterij ?

Ik lees verschillende verhalen.

Batterijen die vast verbonden zijn met het huis, sommige verzekeraars eisen dan installatie door een erkend installateur. De batterij valt dan onder onroerend goed.

Een stekkerbatterij valt onder de inboedelverzekering lees ik.

Ook is er verschil tussen de verzekeraars.

Waar valt de Zendure onder ?

Stekkerbatterij als je 800 watt doet via stopkontakt ? Is het dan inboedelverzekering ?

Is het een vaste batterij als je aansluit op een vrije groep, de beugels gebruikt en vastmaakt aan de muur, is het dan onroerend goed ?
En als je de beugels niet gebruikt ? Is het dan weer inboedel ?
Beetje verwarrend vind ik.

En wanneer moet je de batterij melden ?

Iemand een duidelijk verhaal ?

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jetro schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:17:

Batterijen die vast verbonden zijn met het huis, sommige verzekeraars eisen dan installatie door een erkend installateur. De batterij valt dan onder onroerend goed.

Stekkerbatterij als je 800 watt doet via stopkontakt ? Is het dan inboedelverzekering ?

Is het een vaste batterij als je aansluit op een vrije groep, de beugels gebruikt en vastmaakt aan de muur, is het dan onroerend goed ?

Dit zal per verzekeraar verschillen. Beetje hetzelfde verhaal als zonnepanelen in het begin (en nu nog steeds, soms heb je een ' meldplicht' ). De vraag zul je daar dus moeten stellen wat hun voorwaarden zijn.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:58
klmtrf schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:17:
Elektricien is vandaag geweest. Heeft de kabel die ik getrokken heb in de groepenkast aangesloten op eigen groep. Hij dacht echter dat de kabel te kort was terwijl er aan de andere kant nog 5 meter overlengte was. Daarom heeft hij via lasklemmen in lasdoos een verlenging gemaakt. Is hier een bezwaar tegen als er straks 2400 Watt doorheen gaat?

Aan de andere kant van de kabel komt een CEE wcd met daarop de 2400 AC+

[Afbeelding]
Even het dekseltje eraf en daar een foto van plaatsen?

• klmtrf
Gramser schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:44:
[...]

Even het dekseltje eraf en daar een foto van plaatsen?
Dat is wel handiger ja 😄Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5zRL7OX--FsPJF5PMVP9s54uFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6SGUwM250wbAOi16XTrFrhL.jpg?f=fotoalbum_large

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:58
Dat zier er volgens mij netjes uit. Kan denk ik ook prima zo gebruikt worden. Maar, kon de vonkentrekkert niet terugkomen om de kabel gewoon een stukje op te schuiven als er nog zoveel kabel over was?

• luckyl
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 21:43
Idr548 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:04:
[...]

Mag ik vragen hoeveel kwh de omvormer geladen / ontladen had en over welke periode?
Was dit een setup met 1 batterij?
Mijn setup bestaat uit een enkele solarflow 2400 ac + 4 batterijen.

Ik heb een poging gedaan om een tijdlijn te maken van de dag die grotendeels normaal is verlopen. Behalve tussen tussen 15:00 en 16:00 is er activiteit geweest die ik niet kan verklaren. Tijdens het hoogste tarief window lijkt het ontladen wel weer goed te gaan en het einde van dit window wordt bereikt met een SOC-status van 66%. Totdat 20 minuten later de SOC-status plotseling naar 0% sprint zonder actieve load.

Tijdlijn 27-03-26
00:00 - Batterij SOC = 52%
03:00 - Batterij Ontladen gestart to 10% (ivm verwachte PV-energie)
06:13 - Batterij SOC = 10% (wacht op PV-energie in smart-charge)
08:24 - Baterij SOC = 11% Er is meer PV-energie dan verbruik laden gestart
15:11 - Batterij SOC = 90% Vreemd moment in de grafiek want er is een duidelijke verspringing te zien
15:26 - Blijkbaar is mij hier iets opgevallen doordat ik aan de slider heb gezeten en de max soc van 95 naar 96 naar 94 naar 95 heb verplaatst in een poging te SOC-limit te forceren.
15:32 - Max SOC-limit is genegeerd en accu is 99% opgeladen

17:30 - Vanaf nu onvoldoende PV-energie en accu gaat ontladen tijdens duur tarief
21:00 - Einde duur tarief en terug naar smart-charge-only (idle)
21:20 - Batterij SOC valt van 66% naar 0%
22:20 - Vastgesteld dat er een groter probleem is, de apparatuur uitgeschakeld en ontkoppeld van stroomnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMwjJiPaljQKpzzc8Ak01TG2lvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P0IZGPi6OPLVfOPQJ1sz3dcD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxl52-oYk18SFCzQ6bsjgnd2H_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6v5FfSFRCJzdEacyKuqRROSP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxamKlSZNR1XuPMcI_VKfFcrJ24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHL8109tYsgXKVE5tYsxpPrf.jpg?f=fotoalbum_large

Van:10-12-25 tot: 27-03-26
Battery Total Charged: 433.73 kWh
Battery Total Discharged: 374.54 kWh

[ Voor 9% gewijzigd door luckyl op 31-03-2026 21:36 . Reden: Vraag niet goed gelezen en extra screenshot toegevoegd ]

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:46
Paar dagen geleden de bestelling opgehaald.
Was toch aardig wat met 8 dozen in de auto :p

Hopelijk Vrijdag ff testen met de app zelf

• Tom35
  • Laatst online: 22:05
Welke sectie heeft die kabel, die ziet er dik uit.
Die lasdoppen zijn normaal geen probleem voor die 2400w maar dat zou je toch moeten kunnen terug vinden in de technische specs

Rom

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:01
crosseel schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:16:
Ter info: Op Amazon.de weer hoge korting op Zendure 2400 AC maar helaas niet te leveren op afhaalpunt of packstation in Duitsland. Enkel op Duits adres. Ik zit er dicht bij de grens binnen twee weken maar kan nergens leveren. Mocht er iemand dicht over de duitse grens wonen die me kan helpen mag dat altijd natuurlijk.
Heb vorige week via Ali (maar door Zendure verzonden vanuit Europa) voor €508 een losse AB3000X gekocht. Misschien werkt dat nog met de codes die erbij stonden. Misschien even zoeken naar die aanbieding. Scheelt weer gedoe met Duitsland...

• klmtrf
Gramser schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:13:
Dat zier er volgens mij netjes uit. Kan denk ik ook prima zo gebruikt worden. Maar, kon de vonkentrekkert niet terugkomen om de kabel gewoon een stukje op te schuiven als er nog zoveel kabel over was?
Het zat al allemaal keurig in buisjes door de kelder en kruipruimte. Er was helaas geen tijd meer voor en ik moest zelf ook weer een afspraak in. Hij moet nog eens terug komen voor wat anders dus laat het dan wel herstellen

• Tom35
  • Laatst online: 22:05
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom zovelen die batterij perse met een cee stekker willen verbinden... in weze is die dan nog altijd immobiel want je hebt er toch zo geen 20 in huis staan. Als je de batterij wenst te verzetten om ergens te gebruiken kan je evengoed toch die groep afschakelen, de stekker rhv de batterij los maken en dan zo verzetten- gebruik maken van dat nood stopkontakt...
Wat is de achtergrond van die cee stekker ..

Tom

• TechPunt.nl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:12

TechPunt.nl

Bedrijfsaccount XiaomiProducts
Jetro schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:17:

Even vanuit de praktijk: in de meeste gevallen zien de verzekeraars het gewoon als inboedel. De redenering die verzekeraars hanteren is of iets verplaatsbaar is en een systeem op een CEE-stekker neem je zo mee als je verhuist. Ook met wandbeugels. Pas als je hem echt vast bekabelt zonder stekker wordt het grijs gebied.
Wel is het altijd aan te raden om het te melden bij de verzekeraar en om daarnaast even je inboedelwaarde te checken of je met de Zendure installatie niet over je totaal verzekerde waarde heen gaat!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Goedenavond,

Ik lees al een tijdje mee in dit zeer interessante draadje en ben inmiddels overtuigd van het nut van de aanschaf van een Zendure thuisbatterij. Mijn situatie:
- 11.000 kwh opwek zonnepanelen per jaar
- 6.500 kwh teruglevering zonnepanelen per jaar
- sluipverbruik8 300-350w
- 1 EV en over 3 maanden een 2e EV, ik ga ze beide thuis laden
- Warmtepomp

Ik zit te denken aan een Solarflow 2400 AC + met 3 batterijen AB3000L en een Zendure P1 meter die ik laat draaien op een aparte groep als HEMS met AI modus. Is dit een goede setup die past bij mijn situatie?
O ja: ik heb een dynamisch contract bij Tibber.

[ Voor 4% gewijzigd door Eduardo M op 31-03-2026 22:23 ]

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:21
Tom35 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:05:

Tom
De kabel naar de groepenkast is te kort.
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom zovelen die batterij perse met een cee stekker willen verbinden... in weze is die dan nog altijd immobiel want je hebt er toch zo geen 20 in huis staan. Als je de batterij wenst te verzetten om ergens te gebruiken kan je evengoed toch die groep afschakelen, de stekker rhv de batterij los maken en dan zo verzetten- gebruik maken van dat nood stopkontakt...

Tom
Ik heb het zo en nieuw aangelegd.
Ik maak me er niet druk over.
En ja stekkers knippen en aanzetten kun je ook een slechte verbinding krijgen. (Discussie ruim in dit topic te vinden)
En nee mijn aangegoten orginele Zendure snoer met stekker wordt niet warm.
(Let wel op bij oude of slechtere wcd,s)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J76-zeJP0gCVEs-fdoKnwusHGEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlWSVmi1rJ3iI2GdoKcLgAZQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Evo X
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
nvm*

[ Voor 99% gewijzigd door Evo X op 31-03-2026 22:56 ]

Tom
Als je even zoekt op Schuko of CEE, vind je in dit topic voldoende informatie, inclusief foto’s die duidelijk maken waarom 12A voldoende kan zijn om problemen te veroorzaken icm een schuko.

Als je toch besluit te investeren, bespaar dan niet op de aansluiting.

Daarom zelf gekozen voor een powerCON, ik kan in 1 simpele handeling de schuko terug zetten(bij bijvoorbeeld onderhoud).

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84956280
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84954286

[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 31-03-2026 23:43 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

Heeft iemand hier een idee, of de stekker op de 2400ac een BC01 is? In mijn optiek lijkt hij er wel op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOLXJ5HagNR14S4KCeetp-wfWXA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SEdt3lYNNSIlLKMNUZbDsVKX.png?f=user_large

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

Pagina: 1 ... 208 209 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.