Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 3 ... 61 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Saint Dinho schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:03:
Ik ben nu ook bezig met de Zendure producten, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Hyper 2000 en de Ace 1500? Ik zie ze namelijk beide op deze Nederlandse site staan, maar ik kan niet zien wat het verschil is. Ook niet op de Zendure website zelf. Dus iemand die mij hierin kan ondersteunen?

https://www.wallboxdiscou...batterij-met-stekker.html
https://www.wallboxdiscou...00-omvormer-batterij.html

Daarnaast hebben ze ook de AIO 1500, maar dit lijkt mij toch een AB1000S + Ace1500 of zie ik dit verkeerd?

Hopelijk dat iemand hier mij hierin kan helpen :D
Op de NL site van zendure kun je dat allemaal terugvinden:
https://nl.zendure.com/pr....0&variant=46306455060735
https://nl.zendure.com/pr....0&variant=46491336442111

De ACE heeft minder PV wat aangesloten kan worden (400w vs 1800w), kan ook via AC laden maar lager (900w vs 1200w) en kan eventueel ook als noodvoorziening gebruikt worden door apparaten op aan te sluiten of mee naar buiten te nemen.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:49
Ook is de garantie minder lang op een ace, 5 jaar tegen over de 10 jaar op een hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 19:40
Ik zit eigenlijk te wachten op een samensmelting van de Hyper 2000 en de Ace 1500. Ik heb momenteel een Ecoflow Delta Pro (was heel handig tijdens de verbouwing waarbij we op sommige momenten even geen stroom hadden) en zou deze in willen wisselen voor een apparaat die meer honkvast is en minder herrie maakt.

De Hyper 2000 is bijna perfekt maar ik mis de optie om zonder tussenkomst over te stappen naar offgrid bij stroomuitval, soort UPS functie.
Die kubus moeten ompluggen is gewoon niet handig. De ACE heeft dat wel maar is gewoon minder qua specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
mrme12345 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:43:
[...]

Op de NL site van zendure kun je dat allemaal terugvinden:
https://nl.zendure.com/pr....0&variant=46306455060735
https://nl.zendure.com/pr....0&variant=46491336442111

De ACE heeft minder PV wat aangesloten kan worden (400w vs 1800w), kan ook via AC laden maar lager (900w vs 1200w) en kan eventueel ook als noodvoorziening gebruikt worden door apparaten op aan te sluiten of mee naar buiten te nemen.
Aanvulling: De ACE kan niet terugleveren aan het net, de Hyper kan dat wel. Daarnaast heeft de ACE een XT60 poort ipv MC4 aansluitingen voor de zonnepanelen. En de Hyper heeft een IP65 rating, kan buiten in de regen staan, waar de ACE alleen binnen kan staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 21-01-2025 20:00 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Acidrain schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:57:
Ik zit eigenlijk te wachten op een samensmelting van de Hyper 2000 en de Ace 1500. Ik heb momenteel een Ecoflow Delta Pro (was heel handig tijdens de verbouwing waarbij we op sommige momenten even geen stroom hadden) en zou deze in willen wisselen voor een apparaat die meer honkvast is en minder herrie maakt.

De Hyper 2000 is bijna perfekt maar ik mis de optie om zonder tussenkomst over te stappen naar offgrid bij stroomuitval, soort UPS functie.
Die kubus moeten ompluggen is gewoon niet handig. De ACE heeft dat wel maar is gewoon minder qua specs.
De ACE heeft ook als nadeel dat deze niet IP65 is, de Hyper2000 kan wel buiten staan. Heb ze hier beide liggen en de ACE ligt op zolder niets te doen, alleen de Hyper in gebruik. En de off-grid stip voor de Hyper ligt natuurlijk ook niets te doen. In noodgevallen zou ik denk ik ook eerder de ACE op de accu's zetten dan de off-grid strip gebruiken, maar goed, de ACE is dan ook duurder.

Door ze te combineren zou de Hyper duurder worden en meer volume innemen. Maar dat zou inderdaad een super mooie oplossing zijn. Wie weet :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Saint Dinho schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:03:
Ik ben nu ook bezig met de Zendure producten, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Hyper 2000 en de Ace 1500? Ik zie ze namelijk beide op deze Nederlandse site staan, maar ik kan niet zien wat het verschil is. Ook niet op de Zendure website zelf. Dus iemand die mij hierin kan ondersteunen?

https://www.wallboxdiscou...batterij-met-stekker.html
https://www.wallboxdiscou...00-omvormer-batterij.html

Daarnaast hebben ze ook de AIO 1500, maar dit lijkt mij toch een AB1000S + Ace1500 of zie ik dit verkeerd?

Hopelijk dat iemand hier mij hierin kan helpen :D
Waar zie je de AIO1500?

De AIO Pro 1200 zie ik wel, lijkt een Hyper met inderdaad 1 kWh accu.

Huh.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5_ar7DDG4Lzf9kgqyJjlUO35qc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cxk7X2qgPYsDBkmk7FSlQ9yX.png?f=fotoalbum_large

Ik had hier bij de Hyper ook klemmen om ze vast te zetten.... Vaag verhaal. Lijkt gewoon een compleet setje.

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 21-01-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Iemand anders ook dit probleem in de NL webshop? Had ik vorige week ook al.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6byAi8CqaaPZz5AmzroLHMgtOlc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AiaizXfXNGevxmM8x7JBHzBq.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:11

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:20:
[Afbeelding]
Heeft je vrouw denk ik geregeld zodat je niet je pensioen er doorheen jaagt aan dat spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Taro schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:59:
[...]

De ACE heeft ook als nadeel dat deze niet IP65 is, de Hyper2000 kan wel buiten staan. Heb ze hier beide liggen en de ACE ligt op zolder niets te doen, alleen de Hyper in gebruik. En de off-grid stip voor de Hyper ligt natuurlijk ook niets te doen. In noodgevallen zou ik denk ik ook eerder de ACE op de accu's zetten dan de off-grid strip gebruiken, maar goed, de ACE is dan ook duurder.

Door ze te combineren zou de Hyper duurder worden en meer volume innemen. Maar dat zou inderdaad een super mooie oplossing zijn. Wie weet :)
1 WCD die "offgrid" is en bij stroomuitval binnen 20ms omschakeld naar de accu (en anders gebruikt wat het schema aangeeft) zou ik al blij mee zijn. Die vertak ik dan zelf wel naar de kritieke apparatuur :>

Daar gebruik ik momenteel die Delta Pro voor maar die kan (nog) niet terug leveren aan de grid via de stekker

[ Voor 6% gewijzigd door Acidrain op 21-01-2025 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
[Afbeelding]
Ik heb het ook even geprobeerd, maar krijg gewoon levering binnen 1-3 dagen bij afrekenen in kassa. Oh wacht ik heb 1 x hyper 2000 en 1 x ab2000s gedaan. Maar jij hebt meer in je bestelling staan zie ik nu. Maar als ik het wijzig in hyper plus 4 x ab2000s lukt het gewoon

[ Voor 15% gewijzigd door mrme12345 op 21-01-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doggieman
  • Laatst online: 05:25
[Afbeelding]
Toevallig een VPN ingebruik en ingesteld op een "vreemd" land? waardoor ze denken dat je vanuit het buitenland besteld?

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming.Als test: PV stroom dump in WPB bij overschot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Doggieman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:05:
[...]

Toevallig een VPN ingebruik en ingesteld op een "vreemd" land? waardoor ze denken dat je vanuit het buitenland besteld?
Nee, geen VPN. Heb het adres ook nog een keer opnieuw aangemaakt, maar het probleem blijft. Enige dat ik mij kan bedenken is dat ik met hetzelfde Zendure account ook op de EU of Duitse website een account heb en dat ze dat adres gebruiken dat ik daar een keer heb ingevoerd, zal ik even uitzoeken.

Heb ze inmiddels het screenshot ook gestuurd om ernaar te kijken.

Edit: Alle bestellingen/winkelwagens en adressen in EU/DE Zendure shops verwijderd, maar het probleem blijft. Vreemd.

Edit 2: Ik zie denk ik het probleem al, heb een tijdje geleden bij een Duitse webshop iets besteld dat dezelfde Shop.app engine gebruikt en ze vullen dus automatisch mijn Duitse DHL Packstation adres in....

Edit 3: Op de Duitse niet-Zendure webshop iets in de winkelmand gegooid, bij de checkout het DHL Packstation adres verwijderd en nu werkt het op de NL Zendure website weer goed :) Ze gebruiken dus het achterliggende Shop.app gebeuren voor het bewaren van je verzendadres.

[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 21-01-2025 21:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Weer contact gehad met zowel Zendure Support als mijn primaire contactpersoon mbt de dynamische tarieven optie die naar mijn idee veel beter kan en moet, had er eerder al een bugmelding voor ingediend mbt een afwijking tussen de tarieven in de App en de Nord Pool prijzen. Maar heb ook 4-5 verbeteringen voorgesteld en toegelicht.

Krijg nu een direct lijntje via WhatsApp met de verantwoordelijke mbt After sales die op basis daarvan het engineeringsteam gaat briefen. Als dat stukje wordt verbeterd dan hoef ik niet meer regelmatig de taakjes aan te passen, zou super fijn zijn. Heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:47:
Weer contact gehad met zowel Zendure Support als mijn primaire contactpersoon mbt de dynamische tarieven optie die naar mijn idee veel beter kan en moet, had er eerder al een bugmelding voor ingediend mbt een afwijking tussen de tarieven in de App en de Nord Pool prijzen. Maar heb ook 4-5 verbeteringen voorgesteld en toegelicht.

Krijg nu een direct lijntje via WhatsApp met de verantwoordelijke mbt After sales die op basis daarvan het engineeringsteam gaat briefen. Als dat stukje wordt verbeterd dan hoef ik niet meer regelmatig de taakjes aan te passen, zou super fijn zijn. Heel benieuwd :)
Yes please, krijg RSI van die taakjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnSnow
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-03 09:39
Ben ik de enige die het irritant vind dat je met dezelfde knop ca. 5 functies kan aansturen? Ik probeerde de Zendure Hyper vandaag uit te zetten, maar de helft van de tijd blijft deze gewoon aanstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9fC3uj963dwfp8jq2TmnUGcOSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sX0IyXavXds3eJzcRQA9C2LP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
JohnSnow schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:17:
Ben ik de enige die het irritant vind dat je met dezelfde knop ca. 5 functies kan aansturen? Ik probeerde de Zendure Hyper vandaag uit te zetten, maar de helft van de tijd blijft deze gewoon aanstaan.

[Afbeelding]
Ja is inderdaad wel even wennen. Maar bij het uitzetten let ik op de ledjes. Nadat voor de 2e x de blauwe ledjes geschenen hebben (1e x direct na indrukken, 2e x na 5 sec ongeveer) en je laat dan knop los gaat het meestal goed. Tenminste hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnSnow
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-03 09:39
Zag inderdaad wel de ledjes op een bepaalde manier branden, misschien wachtte ik juist te lang omdat ik bang was de wifi te resetten. Zal het morgen nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JohnSnow schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:17:

[Afbeelding]
Same here :)

@mrme12345 Wacht je totdat de LEDjes de 2e keer uitgaan, of laat je de knop al los als ze beginnen te branden? Ik heb hem hier namelijk ook nog nooit uit kunnen zetten, gaat altijd in stand-by.

Doorgaans haal ik gewoon de stekker eruit als ie in stand-by staat, dan til ik de omvormer van de accu's af en dan kan je veilig aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:40
Taro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:44:
[...]

@mrme12345 Wacht je totdat de LEDjes de 2e keer uitgaan, of laat je de knop al los als ze beginnen te branden? Ik heb hem hier namelijk ook nog nooit uit kunnen zetten, gaat altijd in stand-by.

Doorgaans haal ik gewoon de stekker eruit als ie in stand-by staat, dan til ik de omvormer van de accu's af en dan kan je veilig aan de slag.
Ik wacht totdat de ledjes een 2e keer uitgegaan zijn. Ja ik doe hetzelfde, stekker er daarna uittrekken zodat je zeker weet dat hij niet kan gaan laden of ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:46:
[...]

Ik wacht totdat de ledjes een 2e keer uitgegaan zijn. Ja ik doe hetzelfde, stekker er daarna uittrekken zodat je zeker weet dat hij niet kan gaan laden of ontladen.
Maar als je dan in de app kijkt, is de omvormer dan echt helemaal uit, of stand-by? Ooit gelukt hem echt uit te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 22-01-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Maar als je dan in de app kijkt, is de omvormer dan echt helemaal uit, of stand-by? Ooit gelukt hem echt uit te krijgen?
Ik heb het nog een keer getest, hij staat dan inderdaad op standbye en ik kan hem ook weer vanuit de app laten ontladen, dus het lijkt er op dat hij niet echt uitgaat, of we doen iets niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 15:34
Taro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:47:

M.b.t. de Zendure Dynamische tarieven heb ik naar aanleiding van jullie berichten hierover ook een melding gemaakt bij mijn contactpersonen. Verwacht voorlopig nog even niet te veel i.v.m. het chinese nieuwjaar. Veel mensen zijn vrij en dingen worden later pas weer opgepakt. Dus wordt vervolgd... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf_Tweakers
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:33
Hallo,
nieuw op Tweakers sinds gisteren maar lees al een paar weken mee in de thuisbatterij-topics.
Vannacht een mail van Zendure gehad dat men niet levert in België.
Volgende optie zal dus zijn om in Nederland te bestellen bij een andere partij en e.v.t. ophalen.
BTW moet wel verlegd want ik bestel op mijn bedrijf.

B | VW ID.7 Tourer (77kWh) | SolarEdge SE3500H-BE 3.5kW - 4.86 Wp (18 Boviet BVM6610P-270 + Optimizers) 171° | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
  • Laatst online: 06-06 19:17
Ik heb het idee dat als je een DHCP reservering gebruikt voor de hyper2000 dat bij een reboot van je netwerk 'niet goed komt'. Zodra je de reservering weer uitzet komt hij direct weer online.
Iemand daar al eens eerder tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dolf_Tweakers schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:00:
Hallo,
nieuw op Tweakers sinds gisteren maar lees al een paar weken mee in de thuisbatterij-topics.
Vannacht een mail van Zendure gehad dat men niet levert in België.
Volgende optie zal dus zijn om in Nederland te bestellen bij een andere partij en e.v.t. ophalen.
BTW moet wel verlegd want ik bestel op mijn bedrijf.
Klopt, ook de HW Battery is er nog niet verkrijgbaar. Volgens mij laten wet- en regelgeving dit pas vanaf april toe in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf_Tweakers
Taro schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:16:
[...]

Klopt, ook de HW Battery is er nog niet verkrijgbaar. Volgens mij laten wet- en regelgeving dit pas vanaf april toe in België.
Grrr, ik weet het. 17 April zou de datum zijn dat de regelgeving van kracht wordt.
Dan zijn de huidige promo's al wel vervallen natuurlijk.

B | VW ID.7 Tourer (77kWh) | SolarEdge SE3500H-BE 3.5kW - 4.86 Wp (18 Boviet BVM6610P-270 + Optimizers) 171° | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Dolf_Tweakers schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:41:
[...]
Grrr, ik weet het. 17 April zou de datum zijn dat de regelgeving van kracht wordt.
Dan zijn de huidige promo's al wel vervallen natuurlijk.
Je kan altijd kopen en pas dan installeren. De vraag is of deze Zendure in de Synegrid lijst gaat staan.
De Marstek zou er inkomen, want heb Belgisch installatiebedrijf gecontacteerd dat er reeds 250 gekocht heeft voor installatie. Je kan nu al reserveren voor installatie na 17 april aan dezelfde richtprijs als wat hij overal kost (maar dan incl 'installatie' aan 6% btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf_Tweakers
Avenger 2.0 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:55:
[...]

Je kan altijd kopen en pas dan installeren. De vraag is of deze Zendure in de Synegrid lijst gaat staan.
De Marstek zou er inkomen, want heb Belgisch installatiebedrijf gecontacteerd dat er reeds 250 gekocht heeft voor installatie. Je kan nu al reserveren voor installatie na 17 april aan dezelfde richtprijs als wat hij overal kost (maar dan incl 'installatie' aan 6% btw).
Zendure zal niet achterblijven, denk ik.
Ga wel zelf installeren want voor mij geen probleem als geregistreerd elektricien.
De BV zou de aankoop doen.
Ga wel een HA opzetten. Is volledig nieuw voor mij. dat wordt dus een uitdaging.

Fluvius,Unit-T, komen hier op 3 Maart een digitale meter plaatsen.
Heb zonnepanelen liggen, dus no time to waste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf_Tweakers
Op 17 Maart komt de publicatie van de tot dan gehomologeerde plug&play-toestellen voor België.
En Synergrid houdt ondertussen de lippen stijf.
Op de geüpdate lijst, met de laatste homologaties op 21/12/24, komt nog geen enkel plug&play-toestel voor. Ook niet in de "Temporary homologation"-kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint Dinho
  • Laatst online: 25-02 15:48
Taro schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:03:
[...]

Waar zie je de AIO1500?

De AIO Pro 1200 zie ik wel, lijkt een Hyper met inderdaad 1 kWh accu.

Huh.....
[Afbeelding]

Ik had hier bij de Hyper ook klemmen om ze vast te zetten.... Vaag verhaal. Lijkt gewoon een compleet setje.
Ik bedoelde inderdaad de AIO Pro 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:50

Fioravanti

Fioravantastisch!

Wat zijn momenteel de (ervaren) levertijden van Zendure?

Ik zit nog op het vinkentouw voor een set, deze actieperiode loopt over twee weken af. En deze actieperiode volgde direct op de vorige. Wat denken jullie dat de volgende actie zal zijn? Even goed, beter of minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Fioravanti schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:12:

Ik zit nog op het vinkentouw voor een set, deze actieperiode loopt over twee weken af. En deze actieperiode volgde direct op de vorige. Wat denken jullie dat de volgende actie zal zijn? Even goed, beter of minder?
Ja dat is lastig te zeggen natuurlijk. Mijn gok zou zijn dat het elke maand scherper en scherper wordt mits de lifepo4 prijzen blijven dalen. En je ziet ook in de Duitse markt steeds betere aanbiedingen (kun je goed op mydealz.de bijhouden met zendure als alert. Als je de mogelijkheid hebt is in DLD bestellen nog beter, in combinatie met DHL packstation en dan tijdje via zon dealalert aanbieding afwachten. In DLD is er overigens genoeg voorraad bij diverse leveranciers, dus verwacht dat dit in NL en zeker bij Zendure ook zal zijn, maar geen ervaring mee.

[ Voor 8% gewijzigd door mrme12345 op 24-01-2025 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 19:25

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Fioravanti schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:12:

Vlak voor eind actieperiode bestellen. Is volgende actie gunstiger dan kan je afbestellen en daarna gunstiger bestellen. En is er geen actie dan zit je goed.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:33
Je kunt toch taken instellen? Kunnen dat er meerdere zijn per dag en dan het liefst elke herhalend?
Om soort van NOM te draaien dacht ik aan het volgende:

Ik weet na heel veel dagen data onze dag indeling. Dat is in hoofdlijnen op een zonnige dag:

00:01 tot 07:00 = 100watt verbruik uit accu
07:00 tot 11:00 = 250watt verbruik uit accu
11:00 tot 18:00 = 500-600watt accu laden (zonnepanelen geven dan voldoende ook voor de rest van het huis)
18:00 tot 23:00 = 250watt verbruik uit accu
23:00 tot 00:00 = 100watt verbruik uit accu

Is dat mogelijk? Zal niet allemaal precies maar het lijkt mij voor de accu en omvormer goed voor de levensduur en misschien ook efficiëntie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
DJ-Promo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:53:
Je kunt toch taken instellen? Kunnen dat er meerdere zijn per dag en dan het liefst elke herhalend?
Om soort van NOM te draaien dacht ik aan het volgende:

Ik weet na heel veel dagen data onze dag indeling. Dat is in hoofdlijnen op een zonnige dag:

00:01 tot 07:00 = 100watt verbruik uit accu
07:00 tot 11:00 = 250watt verbruik uit accu
11:00 tot 18:00 = 500-600watt accu laden (zonnepanelen geven dan voldoende ook voor de rest van het huis)
18:00 tot 23:00 = 250watt verbruik uit accu
23:00 tot 00:00 = 100watt verbruik uit accu

Is dat mogelijk? Zal niet allemaal precies maar het lijkt mij voor de accu en omvormer goed voor de levensduur en misschien ook efficiëntie?
Ja hoor dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
PeepPeepPeep schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:34:
[...]

Vlak voor eind actieperiode bestellen. Is volgende actie gunstiger dan kan je afbestellen en daarna gunstiger bestellen. En is er geen actie dan zit je goed.
Je hebt sowieso 30 dagen retour dus ik heb in de oudere aanbieding (welke minder gunstig was) besteld en me gemeld toen de nieuwe prijzen erop stonden. Kreeg netjes verschil terug dus dat spreekt ook voor Zendure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:21
Ik zie op het Marstek forum en hier dat de Shelly pro gebruikt wordt om nom te draaien, ik begrijp dit niet helemaal, in de technische gegevens van dat shelly pro 3em-3ct63 staat dat die eens per minuut gegevens doorgeeft. Om nom te draaien zou dit minstens 1 maal per seconde moeten zijn. Hoe zit dit, zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mediacj
obed112 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 00:00:
Ik zie op het Marstek forum en hier dat de Shelly pro gebruikt wordt om nom te draaien, ik begrijp dit niet helemaal, in de technische gegevens van dat shelly pro 3em-3ct63 staat dat die eens per minuut gegevens doorgeeft. Om nom te draaien zou dit minstens 1 maal per seconde moeten zijn. Hoe zit dit, zie ik iets over het hoofd?
Ik heb dat ook getest met de Shelly 3EM en Shelly 3EM Pro, hij update standaard om de paar seconden maar zodra er een wezenlijke wijziging is doet hij dat direct. Ik moet zeggen dat de NOM van de Zendure in combinatie met de Shelly prima werkt. Nog een voordeel van de Shelly Pro is dat je hem helemaal lokaal kunt gebruiken zonder cloud en dat is ook mogelijk onder de Zendure NOM.

Verder kun je hem via MQTT instellen dat hij echt iedere seconde een update doet voor als je de Zendure bijvoorbeeld via HA aanstuurt of voor andere doeleinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Mediacj op 25-01-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-06 20:00
Iemand een idee waarom de zendure periodiek naar 1% valt? Dacht eerst dat het ging om een calibratie maar dan zou ik verwachten dat hij uit zichzelf gaat laden. Heb het nu een paar keer gezien. De minimale ontlading heb ik op 20% staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQwuXBFQErIc2aeelCRFXkPfVtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5kJJ3b5XS6KkRuhkE3DdK0I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
debruina16 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:58:
Iemand een idee waarom de zendure periodiek naar 1% valt? Dacht eerst dat het ging om een calibratie maar dan zou ik verwachten dat hij uit zichzelf gaat laden. Heb het nu een paar keer gezien. De minimale ontlading heb ik op 20% staan

[Afbeelding]
Hier maar 1x in afgelopen 5 dagen en dat was niet fysiek nul maar omdat die heel even geen waarde kreeg verwacht ik, want daarna gelijk weer naar echte waarde. En de ondergrens werkt ook perfect, hij schakelt de batterij direct uit dan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRsNkVYchc6Pa04DmVXetXbOlSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChcthsxkF0brd0w5OPBgzyNl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door mrme12345 op 25-01-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
mrme12345 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:01:
[...]

Hier maar 1x in afgelopen 5 dagen en dat was niet fysiek nul maar omdat die heel even geen waarde kreeg verwacht ik, want daarna gelijk weer naar echte waarde. En de ondergrens werkt ook perfect, hij schakelt de batterij direct uit dan.[Afbeelding]
Vreemd, het is niet alleen HA. In de app staat hij ook op 1% nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
debruina16 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:03:
[...]

Vreemd, het is niet alleen HA. In de app staat hij ook op 1% nu.
Ja dat is vreemd, zou een serviceticket richting zendure insturen dan. In de app heb ik dit ook nog nooit gezien bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

[Afbeelding]
Ik zag hier vorige week voor het eerst dat 1 van de 2 Hypers niet stopte bij de ingestelde 14%, maar doorging met ontladen. Bleek dat de 0-100% instelling was gereset, moest hem weer even op 14-100% zetten en daarna werkt het weer goed.

Wat overigens ook kan zijn als het bovenstaande niet is: LFP accu's kunnen moeilijk de State of Charge inschatten. Daarom wil de SoC nog weleens in waarde driften en zie je een andere SoC dan er daadwerkelijk is. Daarom is het ook goed om minimaal 1x per maand even tot 100% te laden (en daarna snel weer weg bij die 100%) om de cellen te balanceren en kalibreren. Daardoor zou een foutieve SoC minder vaak voor moeten komen.

Edit: Hier recent ook uitgelegd: Taro in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 00:34
En geef de BATT de tijd om goed te kalibreren. Zeg maar +10 volledige cyclus.

mc2

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
Het is niet door ontladen. De zendure staat in standby. Hij valt dus in 1x naar 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Zie je dat dan ook in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Had nog eens geprobeerd om een met een timer om 00:00 te starten met laden, samen met een backup timer om 00:01.
Beide hebben wederom niet gewerkt. Hoeveel minuten moet je minimaal van de 00:00 zitten om het te laten werken?

De timer om 4:00 heeft het wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
Ja in de app staat hij dan ook op 1%, zonder dat er daarvoor energy is geleverd uit de accu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fggIe0d1GrxcnOAg1o2AJIfIyaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bEcZkMX1YAywN18ciO4u8Mk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
geert1992 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:51:
Had nog eens geprobeerd om een met een timer om 00:00 te starten met laden, samen met een backup timer om 00:01.
Beide hebben wederom niet gewerkt. Hoeveel minuten moet je minimaal van de 00:00 zitten om het te laten werken?

De timer om 4:00 wel gedaan
Ja dit is wel irritant inderdaad, lijkt een beetje trial and error. Ik doe nu meestal paar minuten over het hele uur, maar nog niet vaak uitgeprobeerd. Maar zou gewoon op het hele uur moeten starten natuurlijk. Wellicht kun je de actie ook herhalen, weet niet of dat werkt. Dus starten om 01:00 en daarna nog zon opdracht met starten om 01:02?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
debruina16 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:52:
[...]

Ja in de app staat hij dan ook op 1%, zonder dat er daarvoor energy is geleverd uit de accu
[Afbeelding]
Dat zou ik dan zeker ff navragen, dat gedrag heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 19:58
Misschien een beetje ver gezocht, m'n HW app staat regelmatig te mompelen "No P1 data" terwijl wifi 76% is.

Het zou kunnen dat de batterij uit voorzorg naar 0% gaat als de P1 verbinding even verbroken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:53:
[...]

Ja dit is wel irritant inderdaad, lijkt een beetje trial and error. Ik doe nu meestal paar minuten over het hele uur, maar nog niet vaak uitgeprobeerd. Maar zou gewoon op het hele uur moeten starten natuurlijk. Wellicht kun je de actie ook herhalen, weet niet of dat werkt. Dus starten om 01:00 en daarna nog zon opdracht met starten om 01:02?
Maar het is ook alleen bij de dag wissel, de andere timers op hele uren werken gewoon.

Daarom als een backup timer gemaakt om 00:01.
Ga vannacht eens meerdere timers zetten hoever je hiervan af moet zitten.

Ook heb ik het nogmaals gemeld bij support via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:50

Fioravanti

Fioravantastisch!

Nu het toch ook over % gaat. Hoe hebben jullie hem afgesteld? Copilot zegt 20-80% voor optimale levensduur, maar dan gebruik je wel erg weinig.
Kon bij Zendure geen advies daarin vinden. Zijn de kWh waarmee ze adverteren beschikbare capaciteit? Of is het net als bij auto's dat daar dan weer een gedeelte van gereserveerd is?
Op de Zendure site staat overigens dat ze Intelligente Anti-Ontladingstechnologie: Waarborgt Gezondheid van de Batterij, dat zou hier ook wel iets in doen lijkt mij?

Als ik 'maar' 60% effectief in gebruik heb, dan ga ik meer bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:44:
[...]

Om nog even op het uitzetten terug te komen hier kun je een video zien hoe ze hem uitzetten.

ledstrip kleurt 1x blauw, daarna 2x blauw en als de ledstrip 3x blauw geknipperd heeft laten ze de knop los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:56:
[...]

Om nog even op het uitzetten terug te komen hier kun je een video zien hoe ze hem uitzetten.

ledstrip kleurt 1x blauw, daarna 2x blauw en als de ledstrip 3x blauw geknipperd heeft laten ze de knop los.
Ja inderdaad, alleen heel benieuwd of die dan in de App aangeeft: Stand-by, of bijv. Uit. Mogelijk is Stand-by wel hetzelfde als uit. Ik zal het anders eens bij ze navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debruina16
Fioravanti schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:03:
Nu het toch ook over % gaat. Hoe hebben jullie hem afgesteld? Copilot zegt 20-80% voor optimale levensduur, maar dan gebruik je wel erg weinig.
Kon bij Zendure geen advies daarin vinden. Zijn de kWh waarmee ze adverteren beschikbare capaciteit? Of is het net als bij auto's dat daar dan weer een gedeelte van gereserveerd is?
Op de Zendure site staat overigens dat ze Intelligente Anti-Ontladingstechnologie: Waarborgt Gezondheid van de Batterij, dat zou hier ook wel iets in doen lijkt mij?

Bij mij staat het in standaard 10% <> 100%. Zie het nut niet voor andere waarden. Lijkt me wel de bedoeling dat je de accu gebruikt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Fioravanti schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:03:

Heb ik al wel eens eerder toelicht: 14-90% is de optimale combinatie voor levensduur vs capaciteit. 20-80% is max levensduur, maar natuurlijk beroerd qua capaciteit. Daarom heb ik 14-100% ingesteld staan. Ik probeer zo min mogelijk de 100% aan te tikken, maar wel minimaal 1x per week heel kort om de SoC en cellen te balanceren en kalibreren.

Hierbij komt ook weer kijken: kWh capaciteit vs kW vermogen omvormer. De sweet spot ligt denk ik op 6 kWh vs 1200 Watt omvormer. Dan richt je op 0.2C, wat goed is voor de levensduur en dan kan je binnen 5 uur de accu helemaal volladen. Ik merk in de toren met 4x2 kWh dat ik meer tussen de 20-95% stuiter en bij de 3x2 kWh toren meer tussen de 14-100%. Dus meer kWh capaciteit betekent minder de extremen opzoeken en dat is ook weer goed voor de levensduur.

Dus overdimensioneer je capaciteit vs de omvormer, dan kan je ook prima 10-100% invoeren, mits je maar niet iedere dag eindigt op 10% en vele uren op 100% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Laatst online: 08:29
Kan iemand hier de shelly emulator proberen die specifiek voor marstek nu toegevoegd is? Via Home Assistant emuleer je dan een shelly die waarschijnlijk ook met zendure werkt!

https://github.com/tomquist/b2500-meter
This project emulates Smart Meter devices for Marstek storages such as the B2500, Marstek Jupiter and Marstek Venus energy storage system while allowing integration with almost any smart meters.

[ Voor 33% gewijzigd door gielz op 25-01-2025 18:25 ]

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiIVKORWh6w5mV_XFwfY2bK-sjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XURLkpvwQwcZ1HqS8qDept9S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWuDq5AVhvkFdby4iAy6mw7U1Hw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CkrrbzOOFl59M3r8mtKJHpCQ.png?f=user_large

Voor de grap gekeken naar de verschillen in de 2 hypers met beide 2 ab2000s batterijen.
Vannacht geladen, begonnen bij 20 procent tot aan de 90 procent.
Wat me opviel is dat batterij rechts het laatste stukje meer gaat laden, wat hier de gedachte achter is weet ik niet?

Ook zit er een 20tot30watt output verschil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:28:
Wat me opviel is dat batterij rechts het laatste stukje meer gaat laden, wat hier de gedachte achter is weet ik niet?
Die is heel simpel te verklaren en zie je ook in je grafieken: Als je bijv. laden met 1600 Watt instelt, dan wordt dat 2x800. Gaat echter 1 van de accu's richting 100%, dan zal die niet meer 800 opnemen, maar bijv. 700, daarna 500, etc. richting 0. Op dat moment blijft de andere omvormer niet met 800 laden, maar met 800+100, 800+300, etc. die pakt zeg maar het verschil tov de 1600 Watt ook erbij.

Heb ook al weleens gezien dat ik laden op 800 Watt instel, de aangesloten panelen 400 Watt opleveren en er dan 1200 in totaal met nog steeds afname van 800 uit het net ipv de gehoopte 800-400 = 400 uit het net wordt geladen.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Dat klinkt inderdaad logisch. Wel jammer dat wanneer je de individuele begrenzing wil instellen van elke hyper je ze eerst uit het cluster moet halen.

Weet je eigenlijk ook waarom 1800watt laden de max is in een cluster? Individueel is dat wel tot 1200watt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:49:
Dat klinkt inderdaad logisch. Wel jammer dat wanneer je de individuele begrenzing wil instellen van elke hyper je ze eerst uit het cluster moet halen.

Weet je eigenlijk ook waarom 1800watt laden de max is in een cluster? Individueel is dat wel tot 1200watt.
Ze gaan er denk ik vanuit dat als je ze individueel hebt aangesloten dat dat op een andere groep en fase is. Een cluster kan immers alleen op dezelfde fase zitten en daarmee heb je een kleinere veiligheidsmarge mbt de stopcontacten, groep en fase limiet.

Aanname dus, maar zal gewoon vanuit veiligheid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
gielz schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:24:
Kan iemand hier de shelly emulator proberen die specifiek voor marstek nu toegevoegd is? Via Home Assistant emuleer je dan een shelly die waarschijnlijk ook met zendure werkt!
https://github.com/tomquist/b2500-meter

[...]
Mooie invalshoek, ik heb het even getest voor de Zendure maar ik krijg de virtuele Shelly (nog)niet in de Zendure app of de Shelly app wat een eerste voorwaarde is om het te koppelen met de Zendure.
Maar misschien kan dat op een andere wijze maar dat is me uit de documentatie verder niet duidelijk omdat het op de Marstek gericht is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWbXUgzvHwmF6tTofAXVoL3FR-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9jqNGk2TmGDCkp4YYvSEvOJc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op zondag 26 januari 2025 @ 00:36:
[...]

Mooie invalshoek, ik heb het even getest voor de Zendure maar ik krijg de virtuele Shelly (nog)niet in de Zendure app of de Shelly app wat een eerste voorwaarde is om het te koppelen met de Zendure.
Maar misschien kan dat op een andere wijze maar dat is me uit de documentatie verder niet duidelijk omdat het op de Marstek gericht is.

[Afbeelding]
Je koppelt inderdaad niet een device, bijv. via Home Assistant, maar via de Shelly integratie in de Zendure App. En daar zit vast een controle op bijv. serienummer, etc. En een emulator zal vast niet in de cloudintegratie van Shelly beschikbaar komen.

Normaal gesproken test ik ook graag dingen, maar deze laat ik even voorbijgaan aangezien ik al een Shelly heb. Maar mocht dit werken, dan is dat een zeer mooie oplossing voor heel veel mensen die bijv. met een P1-meter toch aan de slag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
Ik zie nu dat het ook in de support staat. Als je in de app op zendure support klikt dan hebben ze er een heel verhaal over. Volgens mij wel een vertaling want moest het 3x lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
Gewetensvraag. Ik heb nu een set met 2 ab2000s accu's staan maar ik wil gaan uitbreiden met nog zo'n zelfde set erbij om aan 2400watt te komen. De actie loopt nog tot ik meen 4 februari. Maar wat verwachten jullie? Komt er nog een actie of gaan de prijzen sowieso binnenkort naar beneden doordat er best wat concurrentie is nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
DaGoose schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:58:
Gewetensvraag. Ik heb nu een set met 2 ab2000s accu's staan maar ik wil gaan uitbreiden met nog zo'n zelfde set erbij om aan 2400watt te komen. De actie loopt nog tot ik meen 4 februari. Maar wat verwachten jullie? Komt er nog een actie of gaan de prijzen sowieso binnenkort naar beneden doordat er best wat concurrentie is nu?
Ik wacht even na 1 set compleet te hebben nu. Financieel kan het ook niet echt uit, maar leuk is het wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaGoose
tomtom901 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:40:
[...]

Ik wacht even na 1 set compleet te hebben nu. Financieel kan het ook niet echt uit, maar leuk is het wel :+
Dan staan we er hetzelfde in geloof ik. :9
Het is ook vooral leuk om mee te spelen en doe het zeker niet voor het geld.
Mijn eerste zonnepanelen (2012) waren ook niet rendabel, maar was wel leuk.

Ik wacht nog even een paar maandjes af en dan zet ik er nog een setje naast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
DaGoose schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:40:
[...]

Dan staan we er hetzelfde in geloof ik. :9
Het is ook vooral leuk om mee te spelen en doe het zeker niet voor het geld.
Mijn eerste zonnepanelen (2012) waren ook niet rendabel, maar was wel leuk.

Ik wacht nog even een paar maandjes af en dan zet ik er nog een setje naast. :)
Ja het is zon leuk speelgoed ook, zeker in combinatie met HA :-). Ik heb binnenkort ook 2 x zendure hyper 2000 operationeel en dan inclusief uiteindelijk 5 x AB2000S (1 x 3 AB2000S en 1 x 2 AB2000S). Nu eerst nog de shelly aansluiten en ook nog 2 extra panelen op dak die direct aangesloten gaan worden op de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Gezien alle commotie bij homewizard over de RTE. Iemand al inzicht in de RTE van Zendure Hyper? Die dit al bijgehouden heeft met homewizard stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 06-06 07:10
Als ik me niet vergis gaat @Taro deze bijhouden en hoogstwaarschijnlijk ook delen :)

Er zal zeker een verschil zijn tussen RTE bij het gebruik voor NOM of max laden en (sub)max ontladen ivm efficientieverschillen, ben benieuwd.

Voor mij staat de Zendure nog steeds op nummer 1, wacht alleen nog op de P1 meter die alle andere kandidaten al wel (deels) voor elkaar hebben.

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Peutpeut schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:42:
Als ik me niet vergis gaat @Taro deze bijhouden en hoogstwaarschijnlijk ook delen :)

Er zal zeker een verschil zijn tussen RTE bij het gebruik voor NOM of max laden en (sub)max ontladen ivm efficientieverschillen, ben benieuwd.

Voor mij staat de Zendure nog steeds op nummer 1, wacht alleen nog op de P1 meter die alle andere kandidaten al wel (deels) voor elkaar hebben.
Ik hou deze al vanaf oktober bij, maar had wat ruis op de lijn door 2 aangesloten zonnepanelen en de AIO2400 die op dezelfde stekker zat. Vanaf afgelopen weekend is de input en output clean omdat de zonnepanelen nu op de AIO ipv Hypers zitten en de AIO heeft zijn eigen stopcontact gekregen. Zal binnenkort wat statistieken delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Top, ben benieuwd.

Ondertussen al meer nieuws over de P1 meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Peutpeut schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:11:
Top, ben benieuwd.

Al een tijdje niets over gehoord, zal even navraag doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zojuist de elektricien akkoord gegeven om een 3-fase 20A automaat in de meterkast te plaatsen, kabel naar de garage te leggen met daarop een verdeelkastje incl. hoofdschakelaar, 3xB16 met achter ieder een ABB 4 WCD met 2,5mm2 bekabeling. Daarna kunnen de accu's naar binnen en ieder veilig op een eigen fase en groep. Dan heb ik ook direct ruimte om evt. een cluster per fase in gebruik te nemen of in de toekomst nog extra apparaten aan te sluiten.

Overigens vandaag ook de HomeWizard 3-fase kWh-meter binnengekregen ter review, ben even in overleg of ik die voor de accu's kan inzetten, dan hoef ik er geen HW Energy Socket meer voor in te zetten, dat is veiliger. Kan ik ook direct alle 12 stopcontacten meten ipv per stuk een Energy Socket in te moeten zetten. Dan begint helaas het meten wel weer opnieuw :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiwByGmypNT6B8j0C6KjVrDCbVw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XDIYgEJjHr4bv4IsTu8OPCuP.png?f=fotoalbum_large

Heb beide hypers uit het cluster gehaald om via mijn homey ze te kunnen aansturen.
Beide accu's waren rond de 42 procent gisteren, en vanochtend was rechts vol en links op 2 procent na vol.
Maar tot mijn verbazing zie ik een verschil van 0,8 kw tijdens het laden.

Ook in de app van zendure kan ik deze verschillen terug vinden. Benieuwd hoe het straks gaat met ontladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb4f3NThEpf_BkcrkdND3_QnzdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LfuYeloJPiMtWRCLlokreAdv.png?f=fotoalbum_large

Wat ik nu kan zien welke strategie er wordt toegepast op het laden en ontladen door middel van een grafiek.
Groen, nu niet zichtbaar, is laden en rood is ontladen.
Dit betekent dat hij automatisch met het verschil wat je opgeeft tussen import en export een strategie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
geert1992 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:52:
[Afbeelding]

Heb beide hypers uit het cluster gehaald om via mijn homey ze te kunnen aansturen.
Beide accu's waren rond de 42 procent gisteren, en vanochtend was rechts vol en links op 2 procent na vol.
Maar tot mijn verbazing zie ik een verschil van 0,8 kw tijdens het laden.

Ook in de app van zendure kan ik deze verschillen terug vinden. Benieuwd hoe het straks gaat met ontladen.
Ik denk dat dit met balanceren te maken heeft. Ik heb ook al gezien dat mijn batterijen er lang over doen om van 99 naar 100 procent te gaan en dan ook bij 100 procent (steeds minder) stroom afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:12:
[...]

Ik denk dat dit met balanceren te maken heeft. Ik heb ook al gezien dat mijn batterijen er lang over doen om van 99 naar 100 procent te gaan en dan ook bij 100 procent (steeds minder) stroom afnemen.
Maar met even grote verschillen? 1,3kw is maar 60 procent van 2,1
Vanmiddag maar eens kijken hoeveel eruit komt, hopelijk niet zulke grote verschillen haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
geert1992 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:20:
[...]

Maar met even grote verschillen? 1,3kw is maar 60 procent van 2,1
Vanmiddag maar eens kijken hoeveel eruit komt, hopelijk niet zulke grote verschillen haha.
Ja dat is wel groot verschil inderdaad. Zal volgende x eens kijken hoeveel dat bij mij is en zon zelfde situatie simuleren. In de app staat ook dat ze om de zoveel tijd (gedwongen) balanceren. Maar dat valt dan samen verwacht ik met de keren dat je de batterij naar 100% laadt of je moet dat wellicht te weinig doen. Maar dat die spontaan naar 100% gaat heb ik nog niet meegemaakt in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:22:
[...]

Ja dat is wel groot verschil inderdaad. Zal volgende x eens kijken hoeveel dat bij mij is en zon zelfde situatie simuleren. In de app staat ook dat ze om de zoveel tijd (gedwongen) balanceren. Maar dat valt dan samen verwacht ik met de keren dat je de batterij naar 100% laadt of je moet dat wellicht te weinig doen. Maar dat die spontaan naar 100% gaat heb ik nog niet meegemaakt in ieder geval.
Ben benieuwd!
Heb zendure eens een mail gestuurd met de vraag hoe dit kan, met even een filmpje van de verschillen. Benieuwd wat ze gaan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Peutpeut schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:11:
Top, ben benieuwd.

Er was mij begin januari toegezegd dat ik mee mocht doen met de test fase van de P1 meter van Everhome. Ik heb alleen sinds 10 januari niets meer vernomen helaas. Dus gaat nog wel even duren ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
mrme12345 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Er was mij begin januari toegezegd dat ik mee mocht doen met de test fase van de P1 meter van Everhome. Ik heb alleen sinds 10 januari niets meer vernomen helaas. Dus gaat nog wel even duren ben ik bang.
Zonde, zou stuk makkelijker zijn dan met CT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
tomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:22:
[...]

Zonde, zou stuk makkelijker zijn dan met CT
Gelukkig hebben we de HA oplossing zodat we elke P1 meter kunnen gebruiken die we willen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
mrme12345 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:25:
[...]

Gelukkig hebben we de HA oplossing zodat we elke P1 meter kunnen gebruiken die we willen :-)
Is dat al werkend getest met zendure? Die virtual Shelly bedoel je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
tomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:28:
[...]

Is dat al werkend getest met zendure? Die virtual Shelly bedoel je toch?
Nee deze oplossing bedoel ik:
Mediacj in "Zendure Hyper 2000 in Home Assistant integreren"

De virtuele shelly lukte niet vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryR
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:42
mrme12345 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Idem bij mij. Ik heb op verzoek van Everhome details van mn Slimme Meter doorgeven. Sinsdien geen reactie meer, ondanks herhaaldelijke reminders in de openstaande support ticket en een nieuwe vraag aan support. Ik laat een Shelly Pro 3em installeren, dat geeft flexibiliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
BatteryR schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:51:
[...]

Idem bij mij. Ik heb op verzoek van Everhome details van mn Slimme Meter doorgeven. Sinsdien geen reactie meer, ondanks herhaaldelijke reminders in de openstaande support ticket en een nieuwe vraag aan support. Ik laat een Shelly Pro 3em installeren, dat geeft flexibiliteit
Identiek aan mijn situatie dan ;-) ik heb ook allerlei gegevens verstrekt en de bevestiging gekregen dat ik in aanmerking kwam voor de test fase. Maar daarna was het stil. Ik heb inmiddels ook een shelly Pro 3EM in mijn meterkast zitten, maar de HA oplossing werkt natuurlijk wel perfect voor dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ook stom toevallig, krijg net vandaag vanuit everhome weer een bericht dat als ik wil de P1 meter volgende week verstuurd kan worden. Kost echter 100 euro, zal wel van goud zijn (Homewizard kost 25 euro). En ik heb inmiddels een Shelly PRO 3 EM. Dus deze laat ik aan me voorbij gaan. Maar ze zijn dus wel actief aan het testen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJalRKWsTDHpz_3bhQnmyX5DGhA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a9Thx536p3o5jhDrChOgPZlM.png?f=user_large

Ik snap het niet, waar is die 0,8kw.
De accu heeft bij benadering hetzelfde vermogen terug geleverd als de andere accu.
Hoe kan dit? Hij heeft veel efficiënter opgeladen, met 0,8kw minder.

Ik heb de accu percentages met elkaar vergeleken, en zag geen afwijkingen tussen beide accu's groter dan 1-2 procent.

[ Voor 22% gewijzigd door geert1992 op 29-01-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:21
geert1992 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:08:
[Afbeelding]

De accu heeft bij benadering hetzelfde vermogen terug geleverd als de andere accu.

Ik heb de accu percentages met elkaar vergeleken, en zag geen afwijkingen tussen beide accu's groter dan 1-2 procent.
Denk dat het te maken heeft met het wattage laden en ontladen. Wanneer een thuisbatterij op maximaal vermogen werkt is die vaak efficiënter dan bij lagere vermogens en daar kan best veel verschil tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
mrme12345 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Identiek aan mijn situatie dan ;-) ik heb ook allerlei gegevens verstrekt en de bevestiging gekregen dat ik in aanmerking kwam voor de test fase. Maar daarna was het stil. Ik heb inmiddels ook een shelly Pro 3EM in mijn meterkast zitten, maar de HA oplossing werkt natuurlijk wel perfect voor dit.
Dan wil ik hem wel namens jouw testen :)
Of gaat het intussen in de reguliere verkoop a 100 euro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
Taro schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:36:
Zojuist de elektricien akkoord gegeven om een 3-fase 20A automaat in de meterkast te plaatsen, kabel naar de garage te leggen met daarop een verdeelkastje incl. hoofdschakelaar, 3xB16 met achter ieder een ABB 4 WCD met 2,5mm2 bekabeling. Daarna kunnen de accu's naar binnen en ieder veilig op een eigen fase en groep. Dan heb ik ook direct ruimte om evt. een cluster per fase in gebruik te nemen of in de toekomst nog extra apparaten aan te sluiten.

Overigens vandaag ook de HomeWizard 3-fase kWh-meter binnengekregen ter review, ben even in overleg of ik die voor de accu's kan inzetten, dan hoef ik er geen HW Energy Socket meer voor in te zetten, dat is veiliger. Kan ik ook direct alle 12 stopcontacten meten ipv per stuk een Energy Socket in te moeten zetten. Dan begint helaas het meten wel weer opnieuw :D
Afgelopen jaar de tuin verbouwd en in de overkapping een onderverdelen geplaatst welke met 20A is afgezekerd, 3 fasen, een groep ongebruikt momenteel welke kan dienen voor een accu (stiekem al een beetje rekening mee gehouden) en daarnaast op iedere fase nog de mogelijkheid om een groep bij te plaatsen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iwa7ZRn_7lFEoVJRnU0ac78Vtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjAVf0NAAonMwpCrE4edeMhJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Peutpeut op 30-01-2025 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Peutpeut schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 00:16:
[...]

Dan wil ik hem wel namens jouw testen :)
Of gaat het intussen in de reguliere verkoop a 100 euro?
Zie pb, reguliere verkoop zal nog wel even duren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
geert1992 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:08:
[Afbeelding]

Ziet er uit als HomeWizard grafiek, meet je dit met die stekkers? Draai de stekkers eens om en kijk of het 'probleem' mee verhuist, misschien is 1 van de 2 stekkers niet accuraat.
Ik heb gemerkt dat met soort gelijke stekkers (geen homewizard maar zigbee) er een behoorlijke afwijking in kan zitten. (In mijn geval 50 watt verschil op 600 watt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Acidrain schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:47:
[...]

Ziet er uit als HomeWizard grafiek, meet je dit met die stekkers? Draai de stekkers eens om en kijk of het 'probleem' mee verhuist, misschien is 1 van de 2 stekkers niet accuraat.
Ik heb gemerkt dat met soort gelijke stekkers (geen homewizard maar zigbee) er een behoorlijke afwijking in kan zitten. (In mijn geval 50 watt verschil op 600 watt).
Klopt, ik heb achter beide hypers een energy socket van home wizard.
Heb de home wizard gegevens vergeleken met de gegevens uit de zendure app, en hier was hetzelfde verschil zichtbaar.

Tijdens laden op de "goedkope" uren doet hij dat met 1000watt continu, met beide hypers.

Blijft een raadsel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:50
mrme12345 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:37:
[...]

Ja dat is lastig te zeggen natuurlijk. Mijn gok zou zijn dat het elke maand scherper en scherper wordt mits de lifepo4 prijzen blijven dalen. En je ziet ook in de Duitse markt steeds betere aanbiedingen (kun je goed op mydealz.de bijhouden met zendure als alert. Als je de mogelijkheid hebt is in DLD bestellen nog beter, in combinatie met DHL packstation en dan tijdje via zon dealalert aanbieding afwachten. In DLD is er overigens genoeg voorraad bij diverse leveranciers, dus verwacht dat dit in NL en zeker bij Zendure ook zal zijn, maar geen ervaring mee.
Ik volg topic nu tijdje (en kom later zelf nog met wat vragen ;), maar kijkende naar de Duitse deals kwam ik dit tegen. De ACE1500 omvormer voor maar €259 en de AB2000S voor 599 (zelfde prijs als direct van Duitse zendure ex BTW). Samen voor 860 klaar dus, en meest belangrijke, deze webshop lijkt direct naar Nederland te willen verzenden. Echter lijkt me nog wel de vraag of dat daadwerkelijk goedkomt.

Qua reviews weinig te vinden over deze webshop, maar wat ik zie (3 stuks) is ok

Link naar ACE1500
https://sl-elements.com/p...os=1&_sid=3c588584f&_ss=r

Helaas hebben ze de Hyper2000 omvormer niet, maar al met al is dit geen slechte deal als ze direct naar je adres in NL shippen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snJKWI9eFRmMjT1tvTC0iNmKJFI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aEWXZBGK6v92sEjx16qsAqjh.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
https://akkurat-gsv.de/

Zou je ook kunnen kijken, met korting code ab2000s en hyper2000 op de producten met dezelfde naam.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 31-01-2025 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Igor4 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:30:
[...]

Ik volg topic nu tijdje (en kom later zelf nog met wat vragen ;), maar kijkende naar de Duitse deals kwam ik dit tegen. De ACE1500 omvormer voor maar €259 en de AB2000S voor 599 (zelfde prijs als direct van Duitse zendure ex BTW). Samen voor 860 klaar dus, en meest belangrijke, deze webshop lijkt direct naar Nederland te willen verzenden. Echter lijkt me nog wel de vraag of dat daadwerkelijk goedkomt.

Qua reviews weinig te vinden over deze webshop, maar wat ik zie (3 stuks) is ok

Link naar ACE1500
https://sl-elements.com/p...os=1&_sid=3c588584f&_ss=r

Helaas hebben ze de Hyper2000 omvormer niet, maar al met al is dit geen slechte deal als ze direct naar je adres in NL shippen.

[Afbeelding]
Je kunt ook hier even kijken, hebben ze de Hyper 2000 voor 369 én kost de AB2000S 569 Euro: https://marcmax-media.de/collections/zendure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:50
Taro schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:34:
[...]

Je kunt ook hier even kijken, hebben ze de Hyper 2000 voor 369 én kost de AB2000S 569 Euro: https://marcmax-media.de/collections/zendure.
Dat ziet er wel heel aantrekkelijk uit. Heb je zelf ervaring met die partij? Benieuwd of ze idd naar Nederland willen shippen als puntje bij paaltje komt, of dat je dan alsnog met zo'n DE-NL verzendservice moet werken zoals dehuifkar.

Met name die pack van hyper2000+3x AB2000 is aantrekkelijk geprijsd (€2083 incl verzending). Helaas niet de S versie, maar goed

[ Voor 11% gewijzigd door Igor4 op 31-01-2025 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Igor4 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:44:
[...]

Dat ziet er wel heel aantrekkelijk uit. Heb je zelf ervaring met die partij? Benieuwd of ze idd naar Nederland willen shippen als puntje bij paaltje komt, of dat je dan alsnog met zo'n DE-NL verzendservice moet werken zoals dehuifkar.
Ja icm DHL Packstation bezorging in Duitsland. Zaterdag besteld, dinsdag opgehaald.

Pagina: 1 ... 3 ... 61 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.