Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
geert1992 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:12:
Vannacht een taak aangemaakt om om 00:01 te beginnen met laden, opgeslagen en op start gedrukt.
Speciaal opgebleven tot dat moment, en je raadt het al: hij begon niet met laden...

Wat heb ik fout gedaan? Nadat ik handmatig gestart had, heb ik nogmaals gekeken of ik de afspraak goed had staan: woensdag 00:01, met de Amsterdamse tijdzone (+1).

Inmiddels was het 00:10, en heb ik een tweede timer aangemaakt voor woensdag 00:12. Ook deze ging niet aan.
Als de stroomprijs weer normaal is en ik NOM kan uitzetten, ga ik eens verder testen.

2x hyper met elk 2x een ab2000s van 10 procent tot 100 procent laden koste mij ongeveer 8,7kw.

Even offtopic:
Weet iemand of de energy socket-grafiek de totalen van gebruik en teruglevering los van elkaar kan laten zien?
Heb ik ook al 2x gehad, 00:00 werkt naar mijn ervaring vaker niet, daarom had ik vannacht zowel 00:01 als nog een extra taak om 00:05 staan en gelukkig goed gegaan hier. Ik heb het idee dat dit probleem alleen vlak na de wisseling van een dag plaatsvindt, na 01:00 heb ik dit nog nooit gehad. Soms komt het geheel wel pas iets later op gang, had ik bijv. net bij de nieuwe AIO 2400 ook, die startte niet, pas 2-3 minuten na het 2e extra taakje dat ik had aangemaakt ging ie wel. Vaak werkt alles goed als de modus niet is gewijzigd, maar wijzig je een modus dan wil het starten ook pas wat later plaatsvinden, net alsof de scheduler achterloopt ofzo.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:08
Goede tip, ga het vannacht weer proberen!
Accu is nog 50 procent, dus met de stroomprijs van 56 cent per kilowatt volop aan het terug leveren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgE9CRi-QyVF43I0caiUivOEE0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDTdsn7ecqTvPeAGJiHRINfb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Xi735ox3t6EVcVeDwY0M2vebMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4unHju23q437UvnoytgxYKZy.jpg?f=fotoalbum_large

Na een dagje NOM en ongeveer 50 minuten 1000w ontladen is dit het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
geert1992 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja die passieve stille koeler van zendure werkt perfect tot op heden. Ik heb hiervoor een lifepo4 accu gehad met ecoflow powerstream en die werd zelfs met ventilator loeiheet op 800w.........en hoop lawaai.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel interessant, het is dat die camera's relatief duur zijn (ik koop er liever extra kWh's van ;) ), anders zou ik hier nu ook weleens willen meten hoe het erbij stond. Maar ook de temp van de HW Energy Socket waar nu al een paar uur 2000 Watt continue doorheen gaat lijkt mij wel goed om te weten.

De bovenste accu is ook altijd een stuk warmer dan de onderste, logisch door de omvormer, maar ook benieuwd wat dat met de werking op de lange termijn doet en of het aan te raden is ze bijv. eens per (half) jaar ofzo te rouleren.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-6_ua8tb65RVA1AoD7K4Jn7WMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNuBZnP0qWc5eDxz4zOrkCTs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cO2jL24-u2znpQvz5f9HJ7rhLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iq757lYIfa6KSK2V7Or29h6V.jpg?f=fotoalbum_large

Wel heel raar is het temperatuur verschil, zie foto's.
Ze staan in cluster modus, en zijn nu allebei rond tot 30 procent ontladen.
Heb ergens gezien dat de hyper2000 volledig gevuld is met plastidip, misschien ligt het ene bordje meer tegen de oppervlakte dan de ander?

[ Voor 15% gewijzigd door geert1992 op 15-01-2025 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Owjah: Maak vooral bug reports aan bij Zendure als bijv. taakjes niet werken. Als ik ergens tegenaan loop dan meld ik het direct zodat ze het hopelijk allemaal en snel oplossen.

-> https://support.zendure.com/portal/en/home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:31
geert1992 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:57:
Erg geïnteresseerd! Maar dat had je misschien al een beetje gemerkt:D
Ik heb wat extra info toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

Eboman

Ondertitel

ik ben ook aan het kijken naar een zendure batterij set hyper 2000 met 2x AB2000S. Nu wil ik voorlopig een battery simulator opvoeren in home-assistant, wat zou volgens jullie een veilige waarde zijn voor de efficiency ? Ik las wat van 80% ? Ik zou deze op 800W willen laten draaien in de tuin en vullen via zonnepanelen van het huis, dus via het stopcontact. Bijkomende vraag, ik wil ze ook als backup gebruiken, het liefst dat ik spanning in huis kan krijgen om de zonnepanelen te activeren, direct terugladen zal wel niet lukken, omdat je de stekker moet omsteken ? En misschien dat ik een setje balkon panelen op de schuur gooi.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Eboman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:44:
ik ben ook aan het kijken naar een zendure batterij set hyper 2000 met 2x AB2000S. Nu wil ik voorlopig een battery simulator opvoeren in home-assistant, wat zou volgens jullie een veilige waarde zijn voor de efficiency ? Ik las wat van 80% ? Ik zou deze op 800W willen laten draaien in de tuin en vullen via zonnepanelen van het huis, dus via het stopcontact. Bijkomende vraag, ik wil ze ook als backup gebruiken, het liefst dat ik spanning in huis kan krijgen om de zonnepanelen te activeren, direct terugladen zal wel niet lukken, omdat je de stekker moet omsteken ? En misschien dat ik een setje balkon panelen op de schuur gooi.
Ja ik zou uitgaan van 80% bij laden via AC. Als ik me niet vergis heeft @taro een x 81% gemeten, maar dat weet ik niet zeker. En de 80% hangt ook af van met hoeveel je laadt en ontlaadt. Spanning in huis krijgen als backup lukt niet en is ook niet veilig voor netbeheerder bij storingen. Wat je wel kunt doen is de zendure off power strip gebruiken en dan een paar apparaten daar op aansluiten
https://eu.zendure.com/products/off-grid-power-strip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

Eboman

Ondertitel

mrme12345 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:07:
[...]

Ja ik zou uitgaan van 80% bij laden via AC. Als ik me niet vergis heeft @taro een x 81% gemeten, maar dat weet ik niet zeker. En de 80% hangt ook af van met hoeveel je laadt en ontlaadt. Spanning in huis krijgen als backup lukt niet en is ook niet veilig voor netbeheerder bij storingen. Wat je wel kunt doen is de zendure off power strip gebruiken en dan een paar apparaten daar op aansluiten
https://eu.zendure.com/products/off-grid-power-strip
bedankt voor de info, ik weet van de power strip interdaad, maar dit meer een fallback dat ik verwacht dat ik voor langere tijd offgrid moet voorzien (en dus de hoofdafsluiting uit zou zetten) vanwege calamiteiten. Dan zou ik dus de accu's naar binnen halen en bv de koelkast/vriezen willen aansluiten. Maar bij een zonnige dag een voltage in huis willen hebben zodat ik stroom van mijn zonne-panelen kan gebruiken ipv de accu's.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:18

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ik weet niet of anderen dit al geprobeerd hebben, maar ik heb het voor de zekerheid ook bij support van Zendure uitgevraagd. Mijn winkelmandje heb ik nu gevuld met

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Zendure Hyper 2000
Selectie van het aantal Hyper 2000: 1*Hyper 2000
Selectie van het aantal AB2000S-batterijen: 3*AB2000S (5760Wh)

&

Zendure SolarFlow Batterij AB2000S/AB1000S
Batterij: AB1000S Batterij (960Wh)
Selecteer Het Aantal Batterijen: 1
OfferId: FBT-476867
Bundle: Perfecte Match
Items: 1 x Zendure SolarFlow Batterij AB2000S/AB1000S, 1 x Zendure Satellite Plug Smart Plug

Door dit zo te selecteren, ipv 1x Hyper + 4xAB2000S, kom ik zo'n 200 euro lager uit, en dat nog zonder kortingscode. Die plug is nodig omdat je niet een enkele accessoire mag toevoegen.
Mijn checkvraag aan support is of het dan goed gaat met die deal-accu. Want ze zeggen AB2000S/AB1000S, maar mij is niet duidelijk of dat automagisch schakelt naar de AB2000S na bestellen, aangezien ik in het mandje nu een AB1000S zie.

Ondertussen heb ik ook nog het Kaufland mandje in een tabje open staan, maar als deze combi werkt krijg ik al snel de voorkeur voor bestellen bij de fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door Fioravanti op 16-01-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 22:04
Wat is de inhoud van deze deal dan? Dat de AB1000S automatisch een AB2000S wordt? Of begrijp ik je verkeerd?

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Zoals ik het lees bieden ze accessoires erbij aan voor een lagere prijs, omdat je het samen koopt. Maar jouw vraag is dus ook deels mijn vraag; wat bedoelt men precies met dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sznwnM8Qg3qhRmGJoECVyd_VQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9Lvsmh84YhTz7QeEe5W5v3D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Fioravanti schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:59:
Zoals ik het lees bieden ze accessoires erbij aan voor een lagere prijs, omdat je het samen koopt. Maar jouw vraag is dus ook deels mijn vraag; wat bedoelt men precies met dit:

[Afbeelding]
489 = AB1000S. Volgens mij zijn het niet per se goedkopere deals, het is eerder wat extra mee verkopen voor de normale prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 16-01-2025 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ja, het leek mij al gek dat je hiermee goedkoper uit zou komen. Nog even afwachten wat hun support aangeeft, en waarom er dan ook AB2000S bij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Fioravanti schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:13:
Ja, het leek mij al gek dat je hiermee goedkoper uit zou komen. Nog even afwachten wat hun support aangeeft, en waarom er dan ook AB2000S bij staat
Er is een pagina waarop beide staan en je via een dropdown box een variant kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De Nordpool prijzen lijken vandaag al beter overeen te komen met de App. Heb nu in de Elektriciteitsmode ingesteld: Laden onder 0,11, ontladen boven: 0,20. Benieuwd of het schema morgen (kan je helaas ook pas morgen in de app zien :X ) overeenkomt en er dus inderdaad alleen in de 4 goedkoopste uren wordt geladen en om 8:00 wordt ontladen, of dat de goedkoopste uren ook naar 11 worden afgerond op 00:00 na a 10.00 rond, dan wordt het maar 1 uur laden en 1 uur ontladen, ook prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VukSAIwelqM_FHcmf_ZoPLatNpU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OjJy3YL2gNhQ8yDb77flGw3a.png?f=user_large

Voor de andere uren is de spread te laag. Als zaterdag de tarieven veel beter zijn knal ik tussen 17:00-20:00 het restant eruit als er wel 4 uur wordt geladen.

Dit is de mode die ik prefereer, zou mooi zijn als ze geen App update hebben hoeven te doen, maar op afstand gewoon de juiste prijzen klaar hebben kunnen zetten voor Nederland. De AOI kan helaas niet op basis van tarieven laden en ontladen, alleen op basis van taken, periode, plug of CT-klemmen, dus die ontlaadt standaard rond het avondeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:30:
De Nordpool prijzen lijken vandaag al beter overeen te komen met de App. Heb nu in de Elektriciteitsmode ingesteld: Laden onder 0,11, ontladen boven: 0,20. Benieuwd of het schema morgen (kan je helaas ook pas morgen in de app zien :X ) overeenkomt en er dus inderdaad alleen in de 4 goedkoopste uren wordt geladen en om 8:00 wordt ontladen, of dat de goedkoopste uren ook naar 11 worden afgerond op 00:00 na a 10.00 rond, dan wordt het maar 1 uur laden en 1 uur ontladen, ook prima:
Nou ben benieuwd, je kunt ook kiezen voor onder 12 eurocent, maar je wil er vast achterkomen of het zo ook lukt met de cijfers achter de komma. Keep us posted :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mrme12345 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:35:
[...]

Nou ben benieuwd, je kunt ook kiezen voor onder 12 eurocent, maar je wil er vast achterkomen of het zo ook lukt met de cijfers achter de komma. Keep us posted :-)
Klopt én dan pakt ie 01:00 en 05:00 ook mee en dan vul ik de accu teveel richting het hopelijk goedkopere weekend met meer zon en geen mist. Dus die kWh's raak ik niet meer kwijt, of ik moet ze goedkoop dumpen voor 36 ct/kWh morgenavond, maar tussen 27 en 36 zit te weinig spread om laadverliezen en afschrijving goed te maken, dus vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:13:
[...]

Nee ik stuur mijn hyper aan met de integratie die er voor de io.Broker is, deze kun je via mqtt omleiden naar je eigen HA waardoor je hem bijvoorbeeld via node-red kunt aansturen.

Ik draai een uitgeklede versie van io.Broker onder Docker met daarin de Zendure io.Broker adapter en een mqtt adapter. Vervolgens kun je in node-red deze mqtt server uitlezen en opdrachten naar toe sturen en daarmee alles binnen HA uitlezen en aansturen met je eigen (HA) mqtt server.

Productkey Hyper 2000: gDa3tb (ipv de genoemde ja72U0ha want die is voor een eerdere versie van de Hyper 2000)

mqtt commando's: https://github.com/reinha...w-control/tree/master/doc

Zorg ervoor dat je binnen de app bij Energieplan geen enkele optie hebt aanstaan anders werkt het aansturen niet. Ook op diepere niveau's binnen Energieplan.

Als je wilt importeren of exporteren moet je eerst zorgen dat de ACmode goed staat. Mqtt topic:
code:
1
zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/control/acMode/set
geef je voor laden een 1 en voor exporteren een 2.

Vervolgens stuur je de waarde voor export naar:
code:
1
zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/control/setOutputLimit/set
of voor laden naar:
code:
1
zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/control/setInputLimit/set

Vergeet niet om bij <device-id> je eigen device-id te plaatsen, die kun je vinden als je eenmaal een connectie met de io.Broker mqtt server hebt gemaakt.

io.Broker:
[Afbeelding]

mqtt server:
[Afbeelding]

HA:
[Afbeelding]
Ben hier ook aan de slag gegaan en inmiddels de Zendure adapter in IOBroker werkend.

Welke MQTT adapter gebruik je? Gewoon MQTT linksbovenin?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wnJobNj2WRKCI47SEcBRawzG0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yGqOQ4agxCtvDjDIhD2NFQfP.png?f=fotoalbum_large

En dan in Home Assistant deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vH3-Odtc2JvkR6Lswgv-Vpc-nc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IOatHMPDupV4SsXWbfefr742.png?f=fotoalbum_large

Edit: Bovenstaande 2 MQTT's inmiddels geïnstalleerd en succesvol aan elkaar gekoppeld.

En hoe doe je dat omleiden?

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 16-01-2025 23:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-06 13:46

Bravo

Second Best

Taro schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:03:
[...]

Ben hier ook aan de slag gegaan en inmiddels de Zendure adapter in IOBroker werkend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit: Bovenstaande 2 MQTT's inmiddels geïnstalleerd en succesvol aan elkaar gekoppeld.

Je had voldoende gehad aan het installeren van de MQTT klant op IO.broker, de versie op Home Assistant is de 'message broker' (makelaar) die alle berichten ontvangt en bijhoudt, je kunt zoveel clients (klanten) bij deze broker laten shoppen om informatie te halen en te brengen.

Je geeft aan dat de koppeling gelukt is, dus de informatie komt nu dus van Zendure via io.broker in HA aan (neem ik aan). Dat is de omleiding die je zoekt.
Nu kun je op basis van die informatie in HA andere dingen automatiseringen doen door op basis van informatie keuzes te maken, of zelf informatie te schrijven naar de topics die io.broker uitleest en vervolgens op de Zendure toepast.

Het is goed om te begrijpen hoe MQTT werkt, er is 1 plaats waar de informatie wordt bijgehouden (bij de broker, je zou het ook het marktplein kunnen noemen). De andere lezen of schrijven naar deze plaats toe. Ook binnen HA kun je verschillende clients configureren (zoals Zigbee2mqtt of een EV-charger) die op een ander Topic (marktkraampje) bij de broker actief zijn.

edit: op http://mqtt-explorer.com/ is een handig tooltje te vinden om het te visualiseren

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Bravo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:08:
[...]

Je had voldoende gehad aan het installeren van de MQTT klant op IO.broker, de versie op Home Assistant is de 'message broker' (makelaar) die alle berichten ontvangt en bijhoudt, je kunt zoveel clients (klanten) bij deze broker laten shoppen om informatie te halen en te brengen.

Je geeft aan dat de koppeling gelukt is, dus de informatie komt nu dus van Zendure via io.broker in HA aan (neem ik aan). Dat is de omleiding die je zoekt.
Nu kun je op basis van die informatie in HA andere dingen automatiseringen doen door op basis van informatie keuzes te maken, of zelf informatie te schrijven naar de topics die io.broker uitleest en vervolgens op de Zendure toepast.

Het is goed om te begrijpen hoe MQTT werkt, er is 1 plaats waar de informatie wordt bijgehouden (bij de broker, je zou het ook het marktplein kunnen noemen). De andere lezen of schrijven naar deze plaats toe. Ook binnen HA kun je verschillende clients configureren (zoals Zigbee2mqtt of een EV-charger) die op een ander Topic (marktkraampje) bij de broker actief zijn.

edit: op http://mqtt-explorer.com/ is een handig tooltje te vinden om het te visualiseren
Ja dat is een goeie ik heb voor io.Broker domweg de toelichting gevolgd en er niet bij stilgestaan dat mijn eigen mqtt server natuurlijk zou volstaan. Scheelt weer een bridge in node-red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:03:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wanneer je uitsluitend de klantversie van MQTT gebruikt en deze verbindt met je eigen MQTT-server in HA, kun je via Node-RED of HA-automatiseringen de Zendure-topics aansturen met je eigen export- en laadwaarden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert1992
Zoals jullie er over praten klinkt het allemaal eenvoudig, maar ben een heel eind gekomen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YK_3tjM3CyjHuQghdZozS_EFj0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9UuCQAPGUchCNjlWhg2cguzn.png?f=fotoalbum_large
Alleen kwam ik erachter dat ik niet de supervised versie heb van home assistant en dus geen mqtt mosquitto kan gebruiken. Iemand een goede handleiding hoe ik wel de supervised versie kan installeren?
Kan zeker niet vanuit ssh?

Overigens heb ik hier veel informatie vandaan kunnen halen, gelijk mijn frans weer op kunnen halen.
https://ca-sert-a-quoi.co...-home-assistant-via-mqtt/

[ Voor 19% gewijzigd door geert1992 op 17-01-2025 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
geert1992 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:32:
Zoals jullie er over praten klinkt het allemaal eenvoudig, maar ben een heel eind gekomen;
[Afbeelding]
Alleen kwam ik erachter dat ik niet de supervised versie heb van home assistant en dus geen mqtt mosquitto kan gebruiken. Iemand een goede handleiding hoe ik wel de supervised versie kan installeren?
Kan zeker niet vanuit ssh?

Overigens heb ik hier veel informatie vandaan kunnen halen, gelijk mijn frans weer op kunnen halen.
https://ca-sert-a-quoi.co...-home-assistant-via-mqtt/
Als je Proxmox gebruikt kun je hier een script vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Ik weet in de basis hoe MQTT werkt, maar heb een Synology NAS waarop ik graag de MQTT broker heb staan aangezien ik bijv. ook Teslamate en andere zaken aansluit. Ik wil Home Assistant niet teveel misbruiken voor van alles en nog wat, dus vandaar dat ik HA als client bij IOBroker heb aangemeld.
MQTT Explorer heb ik idd en kan wel connecten, maar ziet nog geen Zendure berichten.

Kan de setup die ik nu heb gekozen dus wel, of moet HA per se de broker zijn en IOBroker de client?

Ik heb in HA o.a. de Cheapest Hours integratie draaien en al veel Jinja scripts, ik weet ook hoe ik MQTT berichten push, dus dat gaat waarschijnlijk allemaal goedkomen. Wel zag ik dat ik sinds gisteravond steeds opnieuw moet inloggen bij de Zendure App... ;)

Dus is hierin nog vrijheid, of moet HA de broker en IOBroker de client zijn?

@geert1992 Wat betreft Home Assistant Supervised: Ik had dit jaren geleden gewoon erbij op een RPI draaien, later naar supervised op een eigen PI overgestapt en recent een Intel NUC hiervoor dedicated in gebruik. Dan is het heel makkelijk om met o.a. AddOns etc. te werken en ook de extra CPU power vs bijv. een RPI is heel fijn bij het compilen van een nieuwe ESPHome versie voor 10+ devices, rebooten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
[...]

Heb het even getest maar met enkel een client mqtt binnen io.broker met een connectie naar mijn eigen mqtt server komen de zendure topics niet binnen. Hoe heb jij dit werkende?

Met een lokale mqtt server adapter binnen iobroker werkt het allemaal perfect naar HA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:53:
[...]
Ik heb in HA o.a. de Cheapest Hours integratie draaien en al veel Jinja scripts, ik weet ook hoe ik MQTT berichten push, dus dat gaat waarschijnlijk allemaal goedkomen. Wel zag ik dat ik sinds gisteravond steeds opnieuw moet inloggen bij de Zendure App... ;)
Je kunt daarvoor het beste een nieuw zendure account aanmaken binnen de app met uiteraard een ander emailadres en dan aan dat nieuwe account je hypers sharen. Als je dat gedaan hebt kun je met dat nieuwe account je zendure-iobroker login doen en blijf je in de app ingelogd met je originele account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

Mediacj schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Heb het even getest maar met enkel een client mqtt binnen io.broker met een connectie naar mijn eigen mqtt server komen de zendure topics niet binnen. Hoe heb jij dit werkende?

Met een lokale mqtt server adapter binnen iobroker werkt het allemaal perfect naar HA.
Ik heb (nog) geen Zendure, maar volg dit topic (net als alle andere batterijtopics) met veel interesse. Ik ken io.broker nauwelijks en ga uit van de gebruikelijke structuur van mqtt.
Ik gebruik mqtt (mosquitto in HA als broker) om mijn zonnepanelen uit te lezen (AhoyDTU voor Hoymiles), EVCC aan te sturen, mijn zigbee apparaten (sensoren, schakelaars, lampen, energiemeters) uit te lezen en aan te sturen (Z2M).

Dus zonder zelf ervaring te hebben met Zendure lijkt het erop dat je toch die omleiding via NodeRed nodig hebt, omdat io.broker zelf mqtt broker wil zijn? En twee brokers praten standaard niet met elkaar, dus die moet je op een ander wijze koppelen.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Mediacj schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Ik krijg de data al wel binnen, maar is er een manier om dit in banen te leiden zonder een add-on in home assistant? Kan er niet echt uitkomen hoe ik de supervised versie geinstalleerd krijg haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

geert1992 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:46:
[...]

Ik krijg de data al wel binnen, maar is er een manier om dit in banen te leiden zonder een add-on in home assistant? Kan er niet echt uitkomen hoe ik de supervised versie geinstalleerd krijg haha.
Als je een mqtt broker buiten HA hebt draaien (bijvoorbeeld in io.broker) dan kun je met de mqtt integratie (niet de addon) berichten lezen en schrijven naar de mqtt broker.

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
geert1992 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:46:
[...]

Ja hoor je kunt via de cli een mqtt server installeren buiten HA om en die gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-06 15:19
Het systeem inmiddels draaiend, ook via de shelly met 0 op meter. Alleen jammer dat dat met dit weer niet gaat lukken, iets met zon. ;) Maar een beetje met laden uit het net zitten spelen en dan daarna NOM laten draaien en dat werkt goed. Leuk trouwens om te zien dat de shelly en homewizard meter redelijk gelijk lopen wat betreft vermogen (beide meters in HA boven elkaar als meter voor de test) maar dat er via P1 toch best wel wat latency zit, dat is soms echt wel bijna 10 seconde tov de shelly.

Het valt mij alleen wel op dat als ik in de app het plan op bijvoorbeeld slim/NOM heb lopen en hem dan op pauze zet, hij gewoon door blijft lopen. Het lijkt wel of hij altijd het laatste 'plan' wil laten draaien ook al wil je dus eigenlijk dat hij niks doet. Ben ik de enige die dat gedrag ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
Kan je twee Hyper 2000's aansluiten op 1 fase? Heb monofase met PV installatie van 20 panelen. Dus 1200W laden in te weinig in de zomer. Met twee zou ik dan in totaal aan 2400W kunnen laden en ontladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:48:
Kan je twee Hyper 2000's aansluiten op 1 fase? Heb monofase met PV installatie van 20 panelen. Dus 1200W laden in te weinig in de zomer. Met twee zou ik dan in totaal aan 2400W kunnen laden en ontladen?
Ja, mits je groepen dat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 21:48
Goed om te horen. Ze kunnen wel samen op een aparte groep of eventueel op twee verschillende groepen. Was gewoon niet zeker of de sturing twee kon aansturen voor Norm mode (dus 0 op de meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DaGoose schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:09:
Het valt mij alleen wel op dat als ik in de app het plan op bijvoorbeeld slim/NOM heb lopen en hem dan op pauze zet, hij gewoon door blijft lopen. Het lijkt wel of hij altijd het laatste 'plan' wil laten draaien ook al wil je dus eigenlijk dat hij niks doet. Ben ik de enige die dat gedrag ziet?
Ja, dat heeft soms even tijd nodig. En soms activeer ik maar gewoon het Taak plan, zonder actieve taken. Daar heb ik overigens een aantal vaste taken in staan, op iedere dag, die ik regelmatig even misbruik. Bijv. voor jouw huidige uitdaging: 15:10 -> Uitvoer naar huis: 0W. Dan stopt ie als het goed is met ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:53:
[...]

Ik weet in de basis hoe MQTT werkt, maar heb een Synology NAS waarop ik graag de MQTT broker heb staan aangezien ik bijv. ook Teslamate en andere zaken aansluit. Ik wil Home Assistant niet teveel misbruiken voor van alles en nog wat, dus vandaar dat ik HA als client bij IOBroker heb aangemeld.
MQTT Explorer heb ik idd en kan wel connecten, maar ziet nog geen Zendure berichten.

Kan de setup die ik nu heb gekozen dus wel, of moet HA per se de broker zijn en IOBroker de client?

Dus is hierin nog vrijheid, of moet HA de broker en IOBroker de client zijn?

@geert1992 Wat betreft Home Assistant Supervised: Ik had dit jaren geleden gewoon erbij op een RPI draaien, later naar supervised op een eigen PI overgestapt en recent een Intel NUC hiervoor dedicated in gebruik. Dan is het heel makkelijk om met o.a. AddOns etc. te werken en ook de extra CPU power vs bijv. een RPI is heel fijn bij het compilen van een nieuwe ESPHome versie voor 10+ devices, rebooten, etc.
In principe kun je maar 1 broker hebben, maarrrrr verschillende MQTT servers ondersteunen ook clustering waarmee je dus bepaalde topics (of alle) van Broker A naar Broker B kan laten doorsturen (en vice versa als je dat wil). Ik heb dit bijv thuis draaiend gehad toen ik migreerde van een home assistant docker install naar HAOS.

Als je ioBroker ook 'binnenshuis' hebt draaien zou ik persoonlijk kiezen om 1 MQTT server te kiezen en Home assistant daarmee te laten werken,. Dat is cleaner en ook makkelijker te managen/debuggen, vooral omdat devices toch ook maar naar 1 broker hun status doorgeven (of uitlezen).

Je huidige setup met 2 brokers zijn dus eigenlijk gewoon 2 losse implementaties naast elkaar. Zie het als 2 zigbee netwerken (bijv)

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 17-01-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:49:
[...]

Ja hoor je kunt via de cli een mqtt server installeren buiten HA om en die gebruiken.
Ik heb het nu als volgt gedaan:

HA Add-on: Mosquitto broker
HA Add-on: MQTT Explorer -> Verbonden met HA Mosquitto broker
HA Integratie: MQTT -> Verbonden met HA Mosquitto broker
IOBroker: Client -> Verbonden met HA Mosquitto broker

Dat werkt, de Zendure Adapter is ook actief, ingelogd en ziet 4 devices.

Maar ik zie in de explorer geen Zendure berichten zoals jij wel in je "Zendure zoekfuncie" ziet. Moet ik nog ergens ook "Zendure" invoeren, of is dat niet nodig en wat doe ik verkeerd?

Ik zie dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcIMphqZpxdsqK032rTEIyxx7ic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sl8Hq0hIf4NGKCMXAe2Wxjuo.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faDi_NTC_9mTHqP6s9byMbqXB2c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9ePACsj6oiF4ZwpWFNhZkIZm.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRcn8HDEU4qPcrn6YG2FQwNhB2c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/32OBh1l5HHJfO2pnPasKhFK4.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 17-01-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
@Taro heb je mosquito niet gewoon in een container draaien? Dan spin je er toch nog eentje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Edit: .

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 17-01-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:13:
[...]

Ik heb het nu als volgt gedaan:

HA Add-on: Mosquitto broker
HA Add-on: MQTT Explorer -> Verbonden met HA Mosquitto broker
HA Integratie: MQTT -> Verbonden met HA Mosquitto broker
IOBroker: Client -> Verbonden met HA Mosquitto broker

Dat werkt, de Zendure Adapter is ook actief, ingelogd en ziet 4 devices.

Maar ik zie in de explorer geen Zendure berichten zoals jij wel in je "Zendure zoekfuncie" ziet. Moet ik nog ergens ook "Zendure" invoeren, of is dat niet nodig en wat doe ik verkeerd?

Ik zie dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het gaat fout met de iobroker client, je hebt daar echt een mqtt server adapter voor nodig. Binnen deze mqtt server geef je diverse instellingen op waaronder de publish own states:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q45MEmygDL5cYUo8WJIanFkhCkw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fTfeLhuoiNyX6vPwiwQlbKjK.png?f=fotoalbum_large

Verder heb ik onder node-red een bridge van de iobroker mqtt server naar mijn eigen HA mqtt server gemaakt, dat is alles wat je nodig hebt vanaf dat moment kun je onder node-red allerlei flows maken of vanuit HA automations:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncJMDAXZDQZEdS5crrWVHlykA1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Lsw1qgUPGVQG6GjmCMnTwXA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE1Z7h1I8gTCJ2pxyRqKvAlal9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lZsJrx8YqS7Qj831ngjkP9Uf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTkuMDebF58Y3Iv15OHgVivswb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rTditYyy00NyseA7TetZqdIz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Mediacj op 17-01-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:37:
[...]

Het gaat fout met de iobroker client, je hebt daar echt een mqtt server adapter voor nodig. Binnen deze mqtt server geef je diverse instellingen op waaronder de publish own states:
[Afbeelding]

Verder heb ik onder node-red een bridge van de iobroker mqtt server naar mijn eigen HA mqtt server gemaakt, dat is alles wat je nodig hebt vanaf dat moment kun je onder node-red allerlei flows maken of vanuit HA automations:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb op dit moment nog 2 ontladende Hypers draaien, kan het zijn dat ik daarom nog niets zie? Ik heb gezien/gelezen dat je ze pas kunt aansturen als je alle opties hebt uitgevinkt, maar is dat ook de reden dat ik nog niets zie? Aansturen komt wat mij betreft pas als ik ze zie, maar ik heb wat vreemde hersenkronkels en hou van 200% expliciet :)

Bridge gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYbveCfbLjjRUjdB7Zg2EGK0EIk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/t89HQwHwv7OG1Ybfy1wniywC.png?f=user_large

Explorer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lrwJfsMxaGkc8KJ6foLDqWNORI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WhVScmwmQIY8cql9efBWxJc7.png?f=user_large

IOBroker staat weer in broker mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SGW5zA1SxaRujpnAN7iT0Qbluc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HSyYgE2vUoi8JCcHoztZlLZK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bH3mDXGS74Gud-W0y0IfAz42_Mo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ABmrb5As87hlBpfP4EhWady6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOqjyRN8lKyrxyjnflp6i5DQyXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ULs6IVDvVylIPwpWg0q0j0TA.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk zie je wat ik verkeerd doe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Ik heb op dit moment nog 2 ontladende Hypers draaien, kan het zijn dat ik daarom nog niets zie? Ik heb gezien/gelezen dat je ze pas kunt aansturen als je alle opties hebt uitgevinkt, maar is dat ook de reden dat ik nog niets zie? Aansturen komt wat mij betreft pas als ik ze zie, maar ik heb wat vreemde hersenkronkels en hou van 200% expliciet :)

Bridge gemaakt:
[Afbeelding]

Explorer:
[Afbeelding]

IOBroker staat weer in broker mode:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hopelijk zie je wat ik verkeerd doe...
Als je nog energieplannen hebt draaien kun je enkel geen schrijfopdrachten publiceren alle overige hyper data moet dan wel binnenkomen.

Ik denk dat ik iets zie wat niet goed staat, jouw "publish own states" staat op zendure.solarflow.0.* en dat moet een - teken zijn tussen zendure en solarflow, dus: zendure-solarflow.0.*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:30:
[...]

Als je nog energieplannen hebt draaien kun je enkel geen schrijf opdrachten publiceren alle overige hyper data moet dan wel binnenkomen.

Ik denk dat ik iets zie wat niet goed staat, jouw "publish own states" staat op zendure.solarflow.0.* en dat moet een - teken zijn tussen zendure en solarflow, dus: zendure-solarflow.0.*
_/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE4FeHa6nR82KCib2RSW08KmENA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qPsY0MO0Mfet63JAlr3sO1cr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:03:
[...]

Ja, dat heeft soms even tijd nodig. En soms activeer ik maar gewoon het Taak plan, zonder actieve taken. Daar heb ik overigens een aantal vaste taken in staan, op iedere dag, die ik regelmatig even misbruik. Bijv. voor jouw huidige uitdaging: 15:10 -> Uitvoer naar huis: 0W. Dan stopt ie als het goed is met ontladen.
Grappig genoeg was er vandaag/vanmiddag een FW update (master) en ik heb het idee dat hij nu, zodra ik op pauze druk hij ook daadwerkelijk stopt. Misschien toeval, maar viel mij net op.

FW update ging trouwens goed, maar na de update kwam hij niet online. Geen connectie met mijn netwerk en bleef zoeken. Duurde even voordat ik hem weer online had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Mediacj of @geert1992 Hoe krijg ik dan nu de apparaten in HA zichtbaar zodat ik ook een dashboard kan opbouwen? Mogelijk zie ik iets over het hoofd...

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 17-01-2025 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:20:
@Mediacj of @geert1992 Hoe krijg ik dan nu de apparaten in HA zichtbaar zodat ik ook een dashboard kan opbouwen? Mogelijk zie ik iets over het hoofd...
Je kunt daarvoor mqtt sensoren aanmaken in HA, hieronder de door mij aangemaakte sensoren, vergeet niet het <device-id> en <serienr_hyper> aan te passen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
573
574
575
576
577
578
579
580
581
582
583
584
585
586
587
588
589
590
591
592
593
594
595
596
597
598
599
600
601
602
603
604
605
606
607
608
609
610
611
612
613
614
615
616
617
618
619
620
621
622
623
624
625
626
627
628
629
630
631
632
633
634
635
636
637
638
639
640
641
642
  - name: "batt import vandaag"
    unique_id: "YtegehSbattwwwzwuhwhhwilpttvs"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/calculations/gridInputEnergyTodaykWh"
    unit_of_measurement: "kWh"
    device_class: "energy"
    value_template: >
      {% if states('sensor.zendure_batt_import_vandaag') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    state_class: "measurement"
    device: 
      name: "Zendure"
      identifiers: "<serienr_hyper>"
      manufacturer: "Zendure"
      model: "Hyper 2000"

- name: "zp totaal vandaag"
    unique_id: "YtegehSbattwwwzpttvs"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/calculations/solarInputEnergyTodayWh"
      {% if states('sensor.zendure_zp_totaal_vandaag') not in ['unknown'] %}
        {{ (float(value_json) / 1000) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt export vandaag"
    unique_id: "YtegehSbattexpvd"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/calculations/outputHomeEnergyTodaykWh"
      {% if states('sensor.zendure_batt_export_vandaag') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "acmode"
    unique_id: "YtegehSacmodeaa"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/control/acMode"
    device_class: "power"
      {% if states('sensor.zendure_acmode') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "pack input act"
    unique_id: "YtegehSpckinpact1"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packInputPower"
    unit_of_measurement: "W"
      {% if states('sensor.zendure_pack_input_act') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "output home act"
    unique_id: "YtegehSophmpwr"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/outputHomePower"
      {% if states('sensor.zendure_output_home_act') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "wifi signaal"
    unique_id: "YtegehSwifisignaal"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/wifiSignalLevel"
    unit_of_measurement: "%"
    device_class: "signal_strength"
      {% if states('sensor.zendure_wifi_signaal') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "ontlaadtijd tot leeg"
    unique_id: "YtegehSldtdtotleeg"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/remainOutTime"
    unit_of_measurement: "H"
    device_class: "duration"
      {% if states('sensor.zendure_ontlaadtijd_tot_leeg') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) / 60 }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt input act"
    unique_id: "YtegehSbattinpactv"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/outputPackPower"
      {% if states('sensor.zendure_batt_input_act') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "laadtijd tot vol"
    unique_id: "YtegehSldtdtotvol"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/remainInputTime"
    unit_of_measurement: "H"
    device_class: "duration"
      {% if states('sensor.zendure_laadtijd_tot_vol') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) / 60 }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 1 soc"
    unique_id: "YtegehSbatt1soclvl"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M315021/socLevel"
    device_class: "battery"
      {% if states('sensor.zendure_batt_1_soc') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 2 soc"
    unique_id: "YtegehSbatt2soclvl"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M314892/socLevel"
      {% if states('sensor.zendure_batt_2_soc') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 3 soc"
    unique_id: "YtegehSbatt3soclvl"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M314897/socLevel"
      {% if states('sensor.zendure_batt_3_soc') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 4 soc"
    unique_id: "YtegehSbatt4soclvl"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M315258/socLevel"
      {% if states('sensor.zendure_batt_4_soc') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 1 max temp"
    unique_id: "YtegehSbatt1maxtemp"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M315021/maxTemp"
    unit_of_measurement: "°C"
    device_class: "temperature"
      {% if states('sensor.zendure_batt_1_max_temp') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 2 max temp"
    unique_id: "YtegehSbatt2maxtemp"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M314892/maxTemp"
      {% if states('sensor.zendure_batt_2_max_temp') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 3 max temp"
    unique_id: "YtegehSbatt3maxtemp"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M314897/maxTemp"
      {% if states('sensor.zendure_batt_3_max_temp') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 4 max temp"
    unique_id: "YtegehSbatt4maxtemp"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M315258/maxTemp"
      {% if states('sensor.zendure_batt_4_max_temp') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 1 max voltage"
    unique_id: "YtegehSbatt1maxvolt"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M315021/maxVol"
    unit_of_measurement: "V"
    device_class: "voltage"
      {% if states('sensor.zendure_batt_1_max_voltage') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 1 min voltage"
    unique_id: "YtegehSbatt1minvolt"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M315021/minVol"
      {% if states('sensor.zendure_batt_1_min_voltage') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 2 max voltage"
    unique_id: "YtegehSbatt2maxvolt"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M314892/maxVol"
      {% if states('sensor.zendure_batt_2_max_voltage') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 2 min voltage"
    unique_id: "YtegehSbatt2minvolt"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M314892/minVol"
      {% if states('sensor.zendure_batt_2_min_voltage') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}    
    device: 

- name: "batt 3 max voltage"
    unique_id: "YtegehSbatt3maxvolt"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M314897/maxVol"
      {% if states('sensor.zendure_batt_3_max_voltage') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 3 min voltage"
    unique_id: "YtegehSbatt3minvolt"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M314897/minVol"
      {% if states('sensor.zendure_batt_3_min_voltage') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 4 max voltage"
    unique_id: "YtegehSbatt4maxvolt"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M315258/minVol"
      {% if states('sensor.zendure_batt_4_max_voltage') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "batt 4 min voltage"
    unique_id: "YtegehSbatt4minvolt"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/packData/CO4FHMG4M315258/minVol"
      {% if states('sensor.zendure_batt_4_min_voltage') not in ['unknown'] %}
        {{ value_json }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: " hyper temp" 
    unique_id: "Ytegehhypertemp"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/hyperTmp"
    value_template: "{{ value_json }}"
    device: 

- name: "output limit" 
    unique_id: "Ytegehoutputlimit"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/outputLimit"
    value_template: "{{ value_json | int }}"
    device: 

- name: "input limit" 
    unique_id: "Ytegehinputlimit"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/inputLimit"
    device: 

- name: "hub status" 
    unique_id: "YtegehShubState"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/hubState"
    device: 

- name: "zp act"
    unique_id: "YtegehSsolarInputwwPower"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/solarInputPower"
      {% if states('sensor.zendure_zp_act') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "solar power 1 act"
    unique_id: "YtegehSsolarpower1"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/pvPower1"
      {% if states('sensor.zendure_solar_power_1_act') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}
    device: 

- name: "solar power 2 act"
    unique_id: "YtegehSsolarpower2"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/pvPower2"
      {% if states('sensor.zendure_solar_power_2_act') not in ['unknown'] %}
        {{ int(value_json, 0) }}
      {% else %}
        {{ int(0) }}
      {% endif %}    
    device: 

- name: "pack input power"
    unique_id: "YtegehSpackInputPower"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>"
         {% if states('sensor.zendure_pack_input_power') not in ['unknown'] %}
           {{ int(value_json.packInputPower, 0) }}
         {% else %}
           {{ int(0) }}
         {% endif %}
    device: 

- name: "grid input act"
    unique_id: "YtegehSgridInputPower"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/gridInputPower"
         {% if states('sensor.zendure_grid_input_act') not in ['unknown'] %}
           {{ int(value_json, 0) }}
         {% else %}
           {{ int(0) }}
         {% endif %}
    device: 

- name: "ac output act"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/acOutputPower"
    unique_id: "acoutputact"
         {% if states('sensor.zendure_ac_output_act') not in ['unknown'] %}
           {{ int(value_json, 0) }}
         {% else %}
           {{ int(0) }}
         {% endif %}
    icon: mdi:battery-clock    
    device: 

- name: "batt soc"
    state_topic: "zendure-solarflow/0/gDa3tb/<device-id>/electricLevel"
    unique_id: "zenbattsoc"
    value_template: "{{ value_json }}"
    icon: mdi:battery-sync-outline
    device: 

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Via DM aanvullende ondersteuning van @Mediacj ontvangen en het nu voor elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gd85tPfm0S9quNficNbQiDe79BQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6Xl945QVPLDD7YCvAWe1VYz4.png?f=user_large

Nu nog de andere apparaten en accu's toevoegen :)

Heel erg bedankt @Mediacj _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
@Taro En welke functionaliteiten kan je bedienen vanuit home assistant? En hoe ziet dat eruit? Ik heb het opgegeven omdat ik niet de goede home assistant geinstalleerd krijgt op mijn raspberry pi.... en om nog een pi te kopen om mijn huidige niet omzeep te helpen is ook zoiets.

[ Voor 55% gewijzigd door geert1992 op 17-01-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@geert1992 Naar mijn weten overal waar je op https://github.com/reinha...w-control/tree/master/doc (Iets naar beneden scrollen) write bij ziet staan. Maar dat kan ik dus nu gaan uitzoeken.

Wat betreft je RPI: Welke aanvullende zaken heb je draaien, ik las o.a. PiHole?

Een paar maanden geleden heb ik hier een grote opschoonactie gehouden. Ik had een RPI voor Home Assistant, een RPI voor TeslaMate + PiHole, een Intel NUC met Windows 11 + Kodi en een verouderde Synology NAS. Na heel veel puzzelen heb ik besloten een nieuwe Synology NAS te halen en daar via de Container/Docker package TeslaMate, PiHole, SABnzbd, nu dus ook IOBroker etc. op te draaien, waardoor ik de Intel NUC over had voor Home Assistant met veel extra power vs een RPI. Aangezien ik heel erg veel op Home Assistant heb draaien is dat nu ook wel de moeite waard. En als je het als HA OS hebt draaien kan je ook net wat meer.

Dus heb je nog wat andere servers of RPI's draaien en kan je zaken combineren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
geert1992 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:07:
@Taro En welke functionaliteiten kan je bedienen vanuit home assistant? En hoe ziet dat eruit? Ik heb het opgegeven omdat ik niet de goede home assistant geinstalleerd krijgt op mijn raspberry pi.... en om nog een pi te kopen om mijn huidige niet omzeep te helpen is ook zoiets.
Ik doe dat mbv flows in node-red, hieronder een voorbeeld van mijn "nul op de meter" flow voor een 1 fase aansluiting, waarmee je dus de volledige controle over de hyper hebt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baWMtM5Qnf1ihheDf1OuF32kdAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9krgTX2Bup1axyexp7VLJXtl.png?f=fotoalbum_large

Bijbehorende flowcode die je in node-red kunt importeren als voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
[
    {
        "id": "27f35bb9813cc2b5",
        "type": "delay",
        "z": "4357f0b9551a8e4d",
        "name": "",
        "pauseType": "rate",
        "timeout": "5",
        "timeoutUnits": "seconds",
        "rate": "1",
        "nbRateUnits": "20",
        "rateUnits": "second",
        "randomFirst": "1",
        "randomLast": "5",
        "randomUnits": "seconds",
        "drop": true,
        "allowrate": false,
        "outputs": 1,
        "x": 860,
        "y": 420,
        "wires": [
            [
                "9e76696ba09a0ed8",
                "e1d10bc0d853a681"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "ca7666d14e3d6c5d",
        "type": "trigger-state",
        "name": "DYNAMISCH EXPORTEREN",
        "server": "1190584e6afd2564",
        "version": 5,
        "inputs": 0,
        "outputs": 2,
        "exposeAsEntityConfig": "84f832914fc59370",
        "entities": {
            "entity": [
                "sensor.huisaansluiting_act"
            ],
            "substring": [],
            "regex": []
        },
        "debugEnabled": false,
        "constraints": [
            {
                "targetType": "this_entity",
                "targetValue": "",
                "propertyType": "current_state",
                "propertyValue": "new_state.state",
                "comparatorType": "is_not",
                "comparatorValueDatatype": "num",
                "comparatorValue": "0"
            }
        ],
        "customOutputs": [],
        "outputInitially": false,
        "stateType": "num",
        "enableInput": false,
        "x": 140,
            [
                "70a9eac461d89293"
            ],
            []
        ]
    },
    {
        "id": "473f4e5c5d1f4338",
        "type": "api-render-template",
        "name": "nwe waarde export",
        "version": 0,
        "template": "{% set exp = float(states('sensor.huisaansluiting_export_act') | default(0)) %}\n{% set imp = float(states('sensor.huisaansluiting_import_act') | default(0)) %}\n{% set zen = float(states('sensor.zen_export_act') | default(0)) %}\n\n{% if imp > 10 %}\n{{ [(imp + zen) | round(0), 800] | min }}\n{% elif exp > 10 %}\n{{(zen - exp) | round(0)}}\n{% else %}\nfalse\n{% endif %}",
        "resultsLocation": "payload",
        "resultsLocationType": "msg",
        "templateLocation": "payload",
        "templateLocationType": "msg",
        "x": 630,
            [
                "27f35bb9813cc2b5"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "9e76696ba09a0ed8",
        "type": "switch",
        "name": "gewijzigd?",
        "property": "payload",
        "propertyType": "msg",
        "rules": [
            {
                "t": "neq",
                "v": "false",
                "vt": "str"
            }
        ],
        "checkall": "false",
        "repair": false,
        "x": 1070,
            [
                "194b041380162b80"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "194b041380162b80",
        "type": "mqtt out",
        "name": "Set Output",
        "topic": "zendure-solarflow/0/gDa3tb/QbHhEvJ0/control/setOutputLimit/set",
        "qos": "",
        "retain": "true",
        "respTopic": "",
        "contentType": "",
        "userProps": "",
        "correl": "",
        "expiry": "",
        "broker": "a4502226a97fecb5",
        "x": 1290,
        "wires": []
    },
    {
        "id": "70a9eac461d89293",
        "type": "api-current-state",
        "name": "quooker niet actief?",
        "version": 3,
        "halt_if": "false",
        "halt_if_type": "bool",
        "halt_if_compare": "is",
        "entity_id": "input_boolean.batterij_export_quooker",
        "state_type": "habool",
        "blockInputOverrides": false,
        "outputProperties": [
            {
                "value": "",
                "valueType": "entityState"
            },
            {
                "property": "data",
                "valueType": "entity"
            }
        ],
        "for": "0",
        "forType": "num",
        "forUnits": "minutes",
        "override_topic": false,
        "state_location": "payload",
        "override_payload": "msg",
        "entity_location": "data",
        "override_data": "msg",
        "x": 400,
            [
                "473f4e5c5d1f4338"
            ],
            []
        ]
    },
    {
        "id": "4ec37c195d25baed",
        "name": "Zet AC export op 0",
        "y": 520,
    },
    {
        "id": "e1d10bc0d853a681",
        "name": "acMode controle",
        "halt_if": "2",
        "halt_if_type": "num",
        "halt_if_compare": "is_not",
        "entity_id": "sensor.zendure_acmode",
        "state_type": "num",
        "blockInputOverrides": true,
            {
            },
            {
            }
        ],
        "x": 1090,
        "y": 320,
            [
                "c1a9e4c2324e364e"
            ],
            []
        ]
    },
    {
        "id": "c1a9e4c2324e364e",
        "type": "function",
        "name": "payload",
        "func": "msg.payload = 2;\nreturn msg;",
        "timeout": "",
        "noerr": 0,
        "initialize": "",
        "finalize": "",
        "libs": [],
        "x": 1280,
            [
                "2f650601b6f8b99d"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "2f650601b6f8b99d",
        "name": "Export aanzetten",
        "topic": "zendure-solarflow/0/gDa3tb/QbHhEvJ0/control/acMode/set",
        "x": 1510,
    },
    {
        "id": "28ae2ecba728217b",
        "type": "server-state-changed",
        "name": "DYNAMISCHE EXP uitgezet",
        "version": 6,
        "exposeAsEntityConfig": "",
                "switch.zendure_dynamische_export"
            ],
        },
        "stateType": "habool",
        "ifState": "false",
        "ifStateType": "bool",
        "ifStateOperator": "is",
        "outputOnlyOnStateChange": true,
        "ignorePrevStateNull": false,
        "ignorePrevStateUnknown": false,
        "ignorePrevStateUnavailable": false,
        "ignoreCurrentStateUnknown": false,
        "ignoreCurrentStateUnavailable": false,
            {
            },
            {
                "valueType": "eventData"
            },
            {
                "property": "topic",
                "valueType": "triggerId"
            }
        ],
            [
                "0cadeae566da1f88"
            ],
            []
        ]
    },
    {
        "id": "0cadeae566da1f88",
        "func": "msg.payload = 0;\nreturn msg;",
        "x": 360,
            [
                "4ec37c195d25baed"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "1190584e6afd2564",
        "type": "server",
        "name": "Home Assistant",
        "addon": false,
        "rejectUnauthorizedCerts": true,
        "ha_boolean": "y|yes|true|on|home|open",
        "connectionDelay": true,
        "cacheJson": true,
        "heartbeat": false,
        "heartbeatInterval": "30",
        "areaSelector": "friendlyName",
        "deviceSelector": "friendlyName",
        "entitySelector": "friendlyName",
        "statusSeparator": "at: ",
        "statusYear": "hidden",
        "statusMonth": "short",
        "statusDay": "numeric",
        "statusHourCycle": "h23",
        "statusTimeFormat": "h:m",
        "enableGlobalContextStore": true
    },
    {
        "id": "84f832914fc59370",
        "type": "ha-entity-config",
        "deviceConfig": "",
        "name": "zendure dynamische export",
        "entityType": "switch",
        "haConfig": [
            {
                "property": "name",
                "value": "zendure dynamische export"
            },
            {
                "property": "icon",
                "value": "mdi:battery-arrow-down-outline"
            },
            {
                "property": "entity_picture",
                "value": ""
            },
            {
                "property": "entity_category",
                "value": "config"
            },
            {
                "property": "device_class",
                "value": "switch"
            }
        ],
        "resend": false,
        "debugEnabled": true
    },
    {
        "id": "a4502226a97fecb5",
        "type": "mqtt-broker",
        "name": "ioBroker",
        "broker": "http://1.1.2.114/",
        "port": 1883,
        "clientid": "",
        "autoConnect": true,
        "usetls": false,
        "protocolVersion": 4,
        "keepalive": 60,
        "cleansession": true,
        "autoUnsubscribe": true,
        "birthTopic": "",
        "birthQos": "0",
        "birthRetain": "false",
        "birthPayload": "",
        "birthMsg": {},
        "closeTopic": "",
        "closeQos": "0",
        "closeRetain": "false",
        "closePayload": "",
        "closeMsg": {},
        "willTopic": "",
        "willQos": "0",
        "willRetain": "false",
        "willPayload": "",
        "willMsg": {},
        "sessionExpiry": ""
    }
]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Ik doe dat mbv flows in node-red, hieronder een voorbeeld van mijn "nul op de meter" flow, waarmee je dus de volledige controle over de hyper hebt:

[Afbeelding]

Bijbehorende flowcode die je in node-red kunt importeren als voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
[
    {
        "id": "27f35bb9813cc2b5",
        "pauseType": "rate",
        "timeout": "5",
        "nbRateUnits": "20",
        "drop": true,
        "x": 860,
            [
                "9e76696ba09a0ed8",
                "e1d10bc0d853a681"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "ca7666d14e3d6c5d",
        "type": "trigger-state",
        "name": "DYNAMISCH EXPORTEREN",
        "inputs": 0,
        "exposeAsEntityConfig": "84f832914fc59370",
                "sensor.huisaansluiting_act"
            ],
        },
        "debugEnabled": false,
        "constraints": [
            {
                "targetType": "this_entity",
                "targetValue": "",
                "propertyType": "current_state",
                "propertyValue": "new_state.state",
                "comparatorType": "is_not",
                "comparatorValueDatatype": "num",
                "comparatorValue": "0"
            }
        ],
        "customOutputs": [],
        "enableInput": false,
            [
                "70a9eac461d89293"
            ],
            []
        ]
    },
    {
        "id": "473f4e5c5d1f4338",
        "type": "api-render-template",
        "name": "nwe waarde export",
        "version": 0,
        "template": "{% set exp = float(states('sensor.huisaansluiting_export_act') | default(0)) %}\n{% set imp = float(states('sensor.huisaansluiting_import_act') | default(0)) %}\n{% set zen = float(states('sensor.zen_export_act') | default(0)) %}\n\n{% if imp > 10 %}\n{{ [(imp + zen) | round(0), 800] | min }}\n{% elif exp > 10 %}\n{{(zen - exp) | round(0)}}\n{% else %}\nfalse\n{% endif %}",
        "resultsLocation": "payload",
        "resultsLocationType": "msg",
        "templateLocation": "payload",
        "templateLocationType": "msg",
            [
                "27f35bb9813cc2b5"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "9e76696ba09a0ed8",
        "type": "switch",
        "name": "gewijzigd?",
        "rules": [
            {
                "t": "neq",
                "v": "false",
                "vt": "str"
            }
        ],
        "checkall": "false",
        "repair": false,
        "x": 1070,
            [
                "194b041380162b80"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "194b041380162b80",
        "name": "Set Output",
        "x": 1290,
    },
    {
        "id": "70a9eac461d89293",
        "name": "quooker niet actief?",
        "halt_if": "false",
        "halt_if_type": "bool",
        "entity_id": "input_boolean.batterij_export_quooker",
        "state_type": "habool",
        "blockInputOverrides": false,
            {
            },
            {
            }
        ],
        "x": 400,
            [
                "473f4e5c5d1f4338"
            ],
            []
        ]
    },
    {
        "id": "4ec37c195d25baed",
        "name": "Zet AC export op 0",
    },
    {
        "id": "e1d10bc0d853a681",
        "halt_if": "2",
        "halt_if_compare": "is_not",
            {
            },
            {
            }
        ],
        "x": 1090,
            [
                "c1a9e4c2324e364e"
            ],
            []
        ]
    },
    {
        "id": "c1a9e4c2324e364e",
        "func": "msg.payload = 2;\nreturn msg;",
        "x": 1280,
            [
                "2f650601b6f8b99d"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "2f650601b6f8b99d",
        "name": "Export aanzetten",
        "topic": "zendure-solarflow/0/gDa3tb/QbHhEvJ0/control/acMode/set",
        "x": 1510,
    },
    {
        "id": "28ae2ecba728217b",
        "name": "DYNAMISCHE EXP uitgezet",
                "switch.zendure_dynamische_export"
            ],
        },
        "stateType": "habool",
        "ifState": "false",
        "ifStateType": "bool",
        "ifStateOperator": "is",
            {
            },
            {
            },
            {
            }
        ],
            [
                "0cadeae566da1f88"
            ],
            []
        ]
    },
    {
        "id": "0cadeae566da1f88",
        "x": 360,
            [
                "4ec37c195d25baed"
            ]
        ]
    },
    {
    },
    {
        "id": "84f832914fc59370",
        "type": "ha-entity-config",
        "deviceConfig": "",
        "name": "zendure dynamische export",
        "entityType": "switch",
        "haConfig": [
            {
                "property": "name",
                "value": "zendure dynamische export"
            },
            {
                "property": "icon",
                "value": "mdi:battery-arrow-down-outline"
            },
            {
                "property": "entity_picture",
                "value": ""
            },
            {
                "property": "entity_category",
                "value": "config"
            },
            {
                "property": "device_class",
                "value": "switch"
            }
        ],
        "resend": false,
        "debugEnabled": true
    },
    {
        "broker": "http://1.1.2.114/",
    }
]
Dit is dus voor mensen zonder Shelly of zonder met Zendure compatible P1-meter een manier om nu al "nul op de meter" te kunnen draaien, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:59:
[...]

Dit is dus voor mensen zonder Shelly of zonder met Zendure compatible P1-meter een manier om nu al "nul op de meter" te kunnen draaien, correct?
Klopt en zo heeft @Mediacj ook andere flows zoals PV overschot laden op de batterij (conform de Homewizard batterij systematiek) en kun je elke P1 meter gebruiken die je wil en elke automatisering maken die je wil en zo de zendure volledig aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Heb je hier toevallig ook de YAML code van de switches/sliders van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:59:
[...]

Ja inderdaad het maakt hierbij niet uit waar je P1 gegevens vandaan komen als ze maar in HA staan. Dus dit werkt ook met de Homewizard P1 meter etc.

Nog een voordeel van deze methode is dat je heel specifiek kunt reageren op lokale omstandigheden, ik wil bijvoorbeeld niet dat hij op de 10sec piek van mijn quooker reageert. Deze methode zorgt er ook voor dat je omvormer niet telkens uit en aan gaat wat bij het hyper energieplan wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
@Taro Doe niet zoveel met me raspberry, draait alleen pi-hole op. Heb een homey pro waar ik mijn "slimme" huis mee heb ingericht. Maar om het werkend te krijgen moet ik HA OS installeren. Of ik wacht tot iemand anders meer informatie heeft hoe ik het op kan zetten met mijn homey, er zijn al wel mensen meer bezig geweest. Heb ook een mqtt client gevonden en die praat al wel met de broker.
Maar zelf te weinig kaas van gegeten om het volledig te begrijpen, of laat staan in te richten.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 17-01-2025 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Mediacj schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:03:
[...]

Nog een voordeel van deze methode is dat je heel specifiek kunt reageren op lokale omstandigheden, ik wil bijvoorbeeld niet dat hij op de 10sec piek van mijn quooker reageert. Deze methode zorgt er ook voor dat je omvormer niet telkens uit en aan gaat wat bij het hyper energieplan wel is.
Gaaf, die Quooker is idd wel een dingetje (zie die hier ook terug in de P1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:03:
[...]

Ja inderdaad het maakt hierbij niet uit waar je P1 gegevens vandaan komen als ze maar in HA staan. Dus dit werkt ook met de Homewizard P1 meter etc.

Nog een voordeel van deze methode is dat je heel specifiek kunt reageren op lokale omstandigheden, ik wil bijvoorbeeld niet dat hij op de 10sec piek van mijn quooker reageert en deze methode zorgt ervoor dat je omvormer niet telkens uit en aan gaat wat bij het hyper energieplan wel is.
Je zou evt. ook een slimme stekker op je Quooker kunnen plaatsen en die waarde van het setpoint afhalen.

Ik heb dus afgelopen week de AIO2400, HUB2000, EZ1-M en Shelly Plug binnen gekregen en in gebruik genomen, maar ben nu wel echt aan het nadenken over hoe ik alles hier in wil richten. De AIO kan bijv. wel een Shelly Plug of de Shelly 3EM PRO volgen, maar niet op basis van prijs ontladen, wel op basis van taken. Maar via Home Assistant kan ik de AIO 2400 wél op basis van Cheapest Hours (maar dan natuurlijk de duurste uren selecteren) ontladen. Daarnaast heb ik nog een 2e HW Energy Socket binnengekregen en moet ik eigenlijk wel gaan spreiden over de verschillende fases want anders mag ik niet alles tegelijk aanzetten. In de bijkeuken heb ik zowel een wasmachine groep, droger groep, als een stopcontact waar de vriezer op zit. Ik ga morgen eens even uitzoeken op welke fase de vriezer zit, hopelijk is dat een 3e fase, dan kan ik via de condensdrogerafvoer waar nu het stekkerblok met Hyper 1+2 en AIO2400 (buiten onder de overkapping) op zit, nog een 2e stekkerblok leggen. En dan de HUB2000 via een omweg op het 3e stopcontact aansluiten met nog 4 extra zonnepanelen.

Wilde eigenlijk 3 fases+groepen in de garage laten aanleggen, maar dan zit ik met de zonnepanelenkabels die door een dakdoorvoer moeten, nogal een gedoe.

Mooi complex gebeuren, gelukkig zijn het luxe problemen :) Maar met de HA ondersteuning kan ik wel slimmer omgaan met tegelijktijdig ontladen via dezelfde fase. Maar eens even puzzelen de komende dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:03:
[...]

Ja uiteraard, ik zal dat dit weekend plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:12:
[...]

Je zou evt. ook een slimme stekker op je Quooker kunnen plaatsen en die waarde van het setpoint afhalen.
Dat heb ik ook, en daarop reageert de flow.

Bij een tijdelijke piek laat ik de huidige export ongemoeid. In deze flow gebruik ik een switch die ik tijdelijk activeer als de Quooker een piek heeft. Als je echt koppen aan het vullen bent, blijft die piek van 1600W veel langer aan, en dan laat ik de Hyper wel compenseren. Maar bij een warmhoudpiek van 10 seconden hoeft dat niet, anders loopt hij altijd achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:12:
[...]
Ik heb dus afgelopen week de AIO2400, HUB2000, EZ1-M en Shelly Plug binnen gekregen en in gebruik genomen, maar ben nu wel echt aan het nadenken over hoe ik alles hier in wil richten. De AIO kan bijv. wel een Shelly Plug of de Shelly 3EM PRO volgen, maar niet op basis van prijs ontladen, wel op basis van taken. Maar via Home Assistant kan ik de AIO 2400 wél op basis van Cheapest Hours (maar dan natuurlijk de duurste uren selecteren) ontladen. Daarnaast heb ik nog een 2e HW Energy Socket binnengekregen en moet ik eigenlijk wel gaan spreiden over de verschillende fases want anders mag ik niet alles tegelijk aanzetten. In de bijkeuken heb ik zowel een wasmachine groep, droger groep, als een stopcontact waar de vriezer op zit. Ik ga morgen eens even uitzoeken op welke fase de vriezer zit, hopelijk is dat een 3e fase, dan kan ik via de condensdrogerafvoer waar nu het stekkerblok met Hyper 1+2 en AIO2400 (buiten onder de overkapping) op zit, nog een 2e stekkerblok leggen. En dan de HUB2000 via een omweg op het 3e stopcontact aansluiten met nog 4 extra zonnepanelen.

Wilde eigenlijk 3 fases+groepen in de garage laten aanleggen, maar dan zit ik met de zonnepanelen die door een dakdoorvoer moeten, nogal een gedoe.

Mooi complex gebeuren, gelukkig zijn het luxe problemen :) Maar met de HA ondersteuning kan ik wel slimmer omgaan met tegelijktijdig ontladen via dezelfde fase. Maar eens even puzzelen de komende dagen.
Wouw dit is lekker complex inderdaad, leuk om daarmee binnen node-red te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Heb overigens nu ook een 2e Zendure account aangemaakt en dat 2e account aan MQTT gekoppeld. Nu komen alleen de apparaten die ik daarmee deel in MQTT terecht, mooie oplossing én ik word niet meer uitgelogd uit de Zendure App. Heb bijv. de 2x Ace 1500 van mijzelf en mijn pa niet gedeeld, die wil ik buiten scope houden. De AIO ga ik dan nu ook delen en vanaf nu in de duurste dagelijkse uren ontladen ipv standaard vanaf 17:30. Morgen kijken of dat werkt :)

Overigens afgelopen nacht om 00:05 nog naar de dynamische tarieven gekeken, de eerste 5 uren werden gewoon afgerond naar hetzelfde dynamische tarief :( Had al een feature request ingediend om de Nord Pool prijzen inclusief 2 decimalen te laten zien, maar vermoed dat ze dat afronden en combineren om het interne relais niet teveel op zijn donder te geven en te laten wisselen tussen import en export. Heeft toch wel effect op de opbrengsten over een heel jaar heen, hopelijk passen ze dat nog aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:27:

Overigens afgelopen nacht om 00:05 nog naar de dynamische tarieven gekeken, de eerste 5 uren werden gewoon afgerond naar hetzelfde dynamische tarief :( Had al een feature request ingediend om de Nord Pool prijzen inclusief 2 decimalen te laten zien, maar vermoed dat ze dat afronden en combineren om het interne relais niet teveel op zijn donder te geven en te laten wisselen tussen import en export. Heeft toch wel effect op de opbrengsten over een heel jaar heen, hopelijk passen ze dat nog aan.
Ja dat mogen ze wel aanpassen en anders moeten we dat zelf oplossen in HA. Want afronden op hele eurocenten is wel grof. Voordeel van de huidige werkwijze om zaken te automatiseren in HA is dat de koppeling met zendure app blijft en je dus beide systemen kunt gebruiken (en ook beroep kunt blijven doen op garantie).

[ Voor 19% gewijzigd door mrme12345 op 17-01-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vage afwijking tussen Hyper 2000 -1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRHJKgmB-sTFFmEMnKiHeZjf5Nk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2XSyk1dXDrFvqQLbS6fHpjxZ.png?f=user_large

En Hyper 2000 - 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSgTdAL2L3q6N5aMOIG60bf0fE8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9TgZeopGIv7GZV2VP12jLfIH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_XOgVDrVHcDB3Od8V_2IGACwIk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VeZEiMQwnHw9URNWcyE9GBak.png?f=fotoalbum_large

De waardes van #1 lijken correct te zijn wat betreft import en export, die van #2 zijn niet correct. Morgenochtend maar even kijken of het wél klopt met een frisse dag. Edit: Misschien verkeerd berekend omdat ze in een Cluster zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 17-01-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:48:
Vage afwijking tussen Hyper 2000 -1:
[Afbeelding]

En Hyper 2000 - 2:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De waardes van #1 lijken correct te zijn wat betreft import en export, die van #2 zijn niet correct. Morgenochtend maar even kijken of het wél klopt met een frisse dag. Edit: Misschien verkeerd berekend omdat ze in een Cluster zitten?
Weet niet of ik je helemaal kan volgen maar als je het hebt over de waarde van "import vandaag hyper 2" komt dat omdat er nog geen update is geweest voor dat veld op de mqtt server terwijl je de mqtt sensoren al in in HA had.

Als je HA ook herstart zul je zien dat veruit de meeste waarden initieel op 0 staan en na een update van de waarde op de mqtt server langzaam aangevuld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:54:
[...]

Weet niet of ik je helemaal kan volgen maar als je het hebt over de waarde van "import vandaag hyper 2" komt dat omdat er nog geen update is geweest voor dat veld op de mqtt server terwijl je de mqtt sensoren al in in HA had.

Als je HA ook herstart zul je zien dat veruit de meeste waarden initieel op 0 staan en na een update van de waarde op de mqtt server langzaam aangevuld worden.
Maar ze zijn in MQTT dus ook niet correct. Hyper 1 & 2 hebben vandaag evenveel geladen en ontladen, wel een afwijkend percentage ivm 4x vs 3x AB2000(S) accu's, maar als het goed is evenveel kWh's geladen en ontladen. In zowel HA als MQTT toont Hyper 2 echter veel lagere kWh waardes, zelfs bijna 0.

Maar goed, wacht morgenochtend wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Mooi dat veel MQTT zaken al uitgeplozen zijn, dan kan ik mogelijk later HA icm slimmelezer erop loslaten.
Zeker als de tarieven te grof worden gehanteerd in de app, en idd de pieken nu nog bepalend zijn.

Andere vraag tussendoor: ik heb nog niks gelezen over de geluidsproductie. Hoe zit het daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Fioravanti schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 07:57:

Andere vraag tussendoor: ik heb nog niks gelezen over de geluidsproductie. Hoe zit het daarmee?
Passief gekoeld, dus niet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
tomtom901 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:29:
[...]

Passief gekoeld, dus niet.. :)
Ja dat is ook al een groot voordeel tov andere thuisbatterijen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mrme12345 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:02:
[...]

Ja dat is ook al een groot voordeel tov andere thuisbatterijen :-)
En niet alleen omdat er geen geluid wordt geproduceerd, het betekent ook minder stofverzameling, minder bewegende delen en natuurlijk IP-rating ivm het bestand zijn tegen water & stof. De productie van zo'n blok aluminium zal wat meer kosten dan een kunststof kap met ventilator, maar biedt op de langere termijn toch wel veel voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Gisteren geprobeerd via de app een tijd schema te maken om op de goedkoopste momenten de batterijen op te gaan laden, 2 timers voor het aanzetten, en 2 timers voor het uit zetten.

Toen ik eenmaal de opdracht had gegeven om te starten kwam ik er 5 minuten later achter dat hij volle bak aan het ontladen was, terwijl er geen enkele timer stond ingesteld om te ontladen.

Alle timers uitgezet, nogmaals op run gedrukt, toen gebeurde er niks, maar zodra ik ook maar 1 timer aanzette ongeacht de tijd en taak ging hij weer volle bak ontladen.
Uiteindelijk opgelost door naar een andere controle modus te gaan en weer terug.
Erg vreemd, en maar goed dat ik even bij homewizard keek...

Zal wederom even een melding maken bij zendure, hoelang kan het duren voordat je reactie krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb mijn set ook binnen, de footprint valt mij enorm mee zeg. Hij staat nu in de schuur naast mijn huidige offgridsetup (Growatt). Maakt in ieder geval een stuk minder geluid.

Nu nog toevoegen aan HA etc. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
[b]geert1992 in "Het Zendure Hyper 2000 + AB2000(S) plug-in thuisaccu topic"

Zal wederom even een melding maken bij zendure, hoelang kan het duren voordat je reactie krijgt?
Ik mail meestal rechtstreeks met support@zendure.com en duurt meestal 1 a 2 werkdagen voor ik reactie krijg. Maar je kunt ook direct tickets inschieten via hun site

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:03:
[...]

Hieronder een voorbeeld van de node-red "handmatig laden" slider(dit is een helper entity "numerieke invoer " binnen HA) met bijbehorende source. Hij lijkt ingewikkeld maar bovenin controleer ik eerst of export al aanstaat en die zet ik dan ook eventueel uit zodat de 2 processen import/export elkaar niet in de weg zitten. Verder controleer ik eerst of acmode wel op import staat en zo niet zet ik acmode op de juiste waarde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooNnj6M2cU8qFpcvCQBD995kiBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hi5rawgZ5mOMYUWldxDzbIHE.png?f=fotoalbum_large

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
[
    {
        "id": "deb6472c24d7dd68",
        "name": "LADEN (import)",
                "input_number.hyper_import"
            ],
        },
        "ifState": "",
        "ifStateType": "num",
        "ifStateOperator": "gt",
            {
            },
            {
            },
            {
            }
        ],
        "x": 100,
        "y": 1200,
            [
                "cf8276fc4378460f"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "d0c4e8ecd10de3ad",
        "name": "Set Input(laden)",
        "topic": "zendure-solarflow/0/gDa3tb/device-id/control/setInputLimit/set",
        "x": 780,
        "y": 1180,
    },
    {
        "id": "cf8276fc4378460f",
        "halt_if": "1",
            {
            },
            {
            }
        ],
        "x": 330,
        "y": 1200,
            [
                "928559588423b165",
                "289f142b4450d997"
            ],
            [
                "5b48afae79962d07",
                "3aee97ee8794d651",
                "289f142b4450d997"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "6716e95cdebea2b7",
        "name": "Import aanzetten",
        "topic": "zendure-solarflow/0/gDa3tb/device-id/control/acMode/set",
        "x": 790,
        "y": 1260,
    },
    {
        "id": "5b48afae79962d07",
        "func": "msg.payload = 1;\nreturn msg;",
        "x": 540,
        "y": 1260,
            [
                "6716e95cdebea2b7"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "0f302315a381424a",
        "name": "Set Imput(laden)",
        "topic": "zendure-solarflow/0/gDa3tb/device-id/control/setInputLimit/set",
        "x": 1020,
        "y": 1340,
    },
    {
        "id": "3aee97ee8794d651",
        "pauseType": "delay",
        "timeout": "2",
        "nbRateUnits": "1",
        "drop": false,
        "x": 540,
            [
                "db51498a54f686fb"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "928559588423b165",
        "name": "import ophalen",
        "halt_if": "",
        "entity_id": "input_number.hyper_import",
            {
            },
            {
            }
        ],
        "x": 560,
        "y": 1180,
            [
                "d0c4e8ecd10de3ad"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "db51498a54f686fb",
        "name": "import ophalen",
        "halt_if": "",
        "entity_id": "input_number.hyper_import",
            {
            },
            {
            }
        ],
        "x": 780,
            [
                "0f302315a381424a"
            ]
        ]
    },
    {
        "id": "d0f7b33d25d372a5",
        "name": "Set Output op 0",
        "topic": "zendure-solarflow/0/gDa3tb/device-id/control/setOutputLimit/set",
        "x": 960,
        "y": 1100,
    },
    {
        "id": "289f142b4450d997",
        "name": "export ophalen",
        "halt_if": "0",
        "halt_if_compare": "gt",
        "entity_id": "input_number.hyper_export",
            {
            },
            {
            }
        ],
        "x": 560,
            [
                "c40d21499faec940"
            ],
            []
        ]
    },
    {
        "id": "e192c8ca2ee4727e",
        "type": "comment",
        "name": "HANDMATIG LADEN",
        "info": "",
        "x": 120,
    },
    {
        "id": "c40d21499faec940",
        "x": 760,
            [
                "d0f7b33d25d372a5"
            ]
        ]
    },
    {
    },
    {
        "broker": "http://192.168.2.114/",
    }
]

Voor de rest ga ik een apart topic aanmaken waarin alles mbt de zendure api en zelf aansturen samenkomt. Want het is op deze manier (vwb het complete verhaal) niet echt overzichtelijk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Mediacj schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:16:
[...]

Voor de rest ga ik een apart topic aanmaken waarin alles mbt de zendure api en zelf aansturen samenkomt. Want het is op deze manier (vwb het complete verhaal) niet echt overzichtelijk :)
Strak plan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:14
Zou super zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03:04
Ff bijgelezen. Jullie gaan als een speer. Zie al flinke HA codes voorbij komen. Zeer flexibel te krijgen allemaal is mijn indruk.

Lekker bezig 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piforce
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-06 13:12
In de intro staat dat de zendure werkt met de shelly 3em of ecotracker van everhome. Kan het ook werken met een wifi leeskop op de meter bijv: linkhttps://www.ebay.de/itm/3...1JHYW3XY25EXVXHCVVMZA3P3M shelly wordt lastig in mijn meterkast en de link is stukken goedkoper dan de everhome. Aangezien ik geen p1 poort heb ben ik aan kijken wat de alternatieven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Volgens mij is het nog vooral een kwestie van of de meter kan praten met Zendure. Want dat zijn alleen Shelly en everhome. Maar door de MQTT optie kan je naar eigen wens een meter kiezen. Al vergt dat wel meer werk in eerste instantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Fioravanti schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:41:
Volgens mij is het nog vooral een kwestie van of de meter kan praten met Zendure. Want dat zijn alleen Shelly en everhome. Maar door de MQTT optie kan je naar eigen wens een meter kiezen. Al vergt dat wel meer werk in eerste instantie.
En hier komt binnenkort een soort stap voor stap uitleg van door @Mediacj waardoor het voor meerdere mensen wat toegankelijker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Altijd fijn. Ik merk bij (voor mij) nieuwe protocollen dat over sommige termen of zaken al snel gedaan wordt alsof het logisch is, waardoor uitleg achterwege blijft. Dan ben je zo weer een paar uur verder om de missing links uit te pluizen.
Ik heb nu sinds gister iig Eclipse Mosquito ook draaien, node red kan deze ook zien, en HA draait ook al een tijdje. De route via ioBroker heb ik na een tijdje maar verlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
Fioravanti schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:58:
Altijd fijn. Ik merk bij (voor mij) nieuwe protocollen dat over sommige termen of zaken al snel gedaan wordt alsof het logisch is, waardoor uitleg achterwege blijft. Dan ben je zo weer een paar uur verder om de missing links uit te pluizen.
Ik heb nu sinds gister iig Eclipse Mosquito ook draaien, node red kan deze ook zien, en HA draait ook al een tijdje. De route via ioBroker heb ik na een tijdje maar verlaten.
Ja dat is altijd lastig maar aan de andere kant zitten we hier wel op Tweakers en ga ik er vanuit dat het voor de meeste van ons ook hobby is en dat we al redelijk op de hoogte zijn en zo niet dat we het een uitdaging vinden om het verder uit te zoeken :) Je kunt anders altijd nog vragen stellen in het forum er is meestal wel iemand die je verder wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
Is er eigenlijk al iemand bezig met een reguliere of HACS HA integratie, ipv de (voor mij nu te complexe) MQTT integratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
DaGoose schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:41:
Is er eigenlijk al iemand bezig met een reguliere of HACS HA integratie, ipv de (voor mij nu te complexe) MQTT integratie?
Ja dat zou nog veel mooier zijn! Dat is een kwestie van tijd denk ik als Zendure veel gebruikers krijgt.

Wil dat zelf ook wel eens een keer onderzoeken maar heb er weinig ervaring mee. Het voordeel is dat het meeste al beschikbaar is via de iobroker integratie van Zendure en allemaal opensource.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Mediacj schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:31:
[...]

Ja dat is altijd lastig maar aan de andere kant zitten we hier wel op Tweakers en ga ik er vanuit dat het voor de meeste van ons ook hobby is en dat we al redelijk op de hoogte zijn en zo niet dat we het een uitdaging vinden om het verder uit te zoeken :) Je kunt anders altijd nog vragen stellen in het forum er is meestal wel iemand die je verder wil helpen.
Zeker! Daarom duik ik er ook zeker wel in. Dan is het soms wat lastiger balanceren op het koord van eureka & frustratie :+ Het gevoel van beloning is dan alleen maar groter als het lukt.
Heb de ioBroker alsnog in een docker klaarstaan. Meteen een goede testcase voor de uitwerking tzt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DaGoose schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:41:
Als het goed is heeft Zendure een HA integratie op de roadmap staan dit jaar. Geen garanties, eerst zien, dan geloven, maar vermoed dat er daarom nog niemand heel erg veel tijd in heeft gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Mediacj schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:16:
[...]

Hieronder een voorbeeld van de node-red "handmatig laden" slider(dit is een helper entity "numerieke invoer " binnen HA) met bijbehorende source. Hij lijkt ingewikkeld maar bovenin controleer ik eerst of export al aanstaat en die zet ik dan ook eventueel uit zodat de 2 processen import/export elkaar niet in de weg zitten. Verder controleer ik eerst of acmode wel op import staat en zo niet zet ik acmode op de juiste waarde:
[Afbeelding]
Na al een hele tijd mee lezen in dit topic en ook het thuisstekker accu topic een vraag.
Heb Hyper 2000 hier staan (wacht nog op de shelly installatie) Nu had ik reeds via MQTT de informatie reeds in HA.
Na gelezen te hebben dat je via IOBroker bv het laden en het ontladen kon regelen, hier natuurlijk meer aan de slag gegaan.

IOBroker > Zendure solarflow plugin | Werkt
MQTT server haalt de gegevens op binnen IOBroker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFyCYwA3RiYRymt9EKJJTqR1t_g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WkSGakQbBqxtqzsek3XFW4DB.png?f=user_large
Via de MQTT Explorer alle waardes zichtbaar en via de MQTT plugin ook de waardes zichtbaar in HA.

Nu het probleem is dat als ik een waarde welke "writable" is wil aanpassen gebeurt er niks op de Hyper.
Via de MQTT Explorer pas ik bv de waarde "setOutputLimit" aan (acmode staat op 2) echter veranderd er op de Hyper niks. Wanneer ik van HA een automation task doe richting de MQTT zie ik hem ook veranderen in de explorer maar ook dan veranderd er in de werking van de Hyper niks.

Ik geen energy plans ingesteld en handmatig (ont)laden staat op 0.
Ben je toevallig hierook tegen aan gelopen of het je wellicht een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
therobber schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:27:
[...]

Na al een hele tijd mee lezen in dit topic en ook het thuisstekker accu topic een vraag.
Heb Hyper 2000 hier staan (wacht nog op de shelly installatie) Nu had ik reeds via MQTT de informatie reeds in HA.
Na gelezen te hebben dat je via IOBroker bv het laden en het ontladen kon regelen, hier natuurlijk meer aan de slag gegaan.

IOBroker > Zendure solarflow plugin | Werkt
MQTT server haalt de gegevens op binnen IOBroker.

[Afbeelding]
Via de MQTT Explorer alle waardes zichtbaar en via de MQTT plugin ook de waardes zichtbaar in HA.

Nu het probleem is dat als ik een waarde welke "writable" is wil aanpassen gebeurt er niks op de Hyper.
Via de MQTT Explorer pas ik bv de waarde "setOutputLimit" aan (acmode staat op 2) echter veranderd er op de Hyper niks. Wanneer ik van HA een automation task doe richting de MQTT zie ik hem ook veranderen in de explorer maar ook dan veranderd er in de werking van de Hyper niks.

Ik geen energy plans ingesteld en handmatig (ont)laden staat op 0.
Ben je toevallig hierook tegen aan gelopen of het je wellicht een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Ja bij mij was dat toch dat er in het diepste niveau van het energieplan toch nog een keuzedot wit was. Na die ook aangeklikt te hebben zodat het verdween werkte het wel.

Welke mqtt commando's heb je gegeven? Degene die ik hier ook toegelicht heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
Mediacj schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Ja bij mij was dat toch dat er in het diepste niveau van het energieplan toch nog een keuzedot wit was. Na die ook aangeklikt te hebben zodat het verdween werkte het wel.

Welke mqtt commando's heb je gegeven? Degene die ik hier ook toegelicht heb?
Ik heb het op 2 manieren geprobeerd.
1: Via de explorer de waarde zetten en dan Publish, weet alleen niet of dat uberhaubt zou moeten werken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JO2qU0IVZBNCW8PJ3BcPHp6Tko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fTciYQSOm7PdrtI8lxuqpnCA.png?f=fotoalbum_large

2: Via HA. Moet die "/set" er willicht nog bij ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUnBSwqar-M4pgTDwTIyVc1CetM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Q640SdnGU2CqHCZkmxJUxmU.png?f=fotoalbum_large

Volgensmij kan ik bij de app niet meer uitzetten dan dit. Had alles verwijderd wat er aan timing schema's in stond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIIvzBYM5hIKn32FevZJ9313vSw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BYgJquiLtGMNvy219ScKL82U.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3U3kXRnIOD6C7-TyNrCa0LZOIEE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uPPvXOywr3mBhZgAsig0St3W.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHBv9ZguRowaF-tfMZlwiW6mVgw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LNZdmZ8bDq5s9yv8r5GTYNBn.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
therobber schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Ik heb het op 2 manieren geprobeerd.
1: Via de explorer de waarde zetten en dan Publish, weet alleen niet of dat uberhaubt zou moeten werken

[Afbeelding]

2: Via HA. Moet die "/set" er willicht nog bij ?
[Afbeelding]

Volgensmij kan ik bij de app niet meer uitzetten dan dit. Had alles verwijderd wat er aan timing schema's in stond

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ja /set moet erbij en via de explorer zou het ook moeten werken met het juiste topic en waarde, maar die moet dan wel bij RAW ipv JSON denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Mediacj op 19-01-2025 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• therobber
Mediacj schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:42:
[...]

Ja /set moet erbij en via de explorer zou het ook moeten werken met het juiste topic en waarde, maar die moet dan wel bij RAW ipv JSON denk ik.
Vanuit HA doet hij het nu _/-\o_
Ook eerst met /set erbij werkte het niet. Heb de IOBroker incl die MQtt server opnieuw geinstalleerd en ingesteld en plots werkte het 8)7

Dankjewel voor het mee denken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mediacj
Ik heb een apart topic aangemaakt.

Is nog niet compleet want ik liep tegen de max van een startpost lengte. In de gereserveerde vervolg reacties ga ik de flows zetten die ik al klaar had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doggieman
  • Laatst online: 02:07
Mooi! Ga ik ook volgen uit interesse (al heb ik geen batterij/accu)

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Mediacj schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:30:
Ik heb een apart topic aangemaakt.

Is nog niet compleet want ik liep tegen de max van een startpost lengte. In de gereserveerde vervolg reacties ga ik de flows zetten die ik al klaar had.
Waarschijnlijk ga je nog wel een aantal reacties nodig hebben, zal daar nog niet reageren.
Dus doe ik het hier:

Dank! Ik heb voor 't elkaar gekregen, werd net hier raar aangekeken dat ik opeens YES riep, toen ik in de HA MQTT zag met daarin de ioBroker berichten. Had ik met een willekeurig topic gedaan, want ik heb nog geen accu.

Was in mijn geval nog een extra puzzel omdat mijn HA geen addons wilde slikken, wegens een verouderde Docker deamon op Synology, dus die moest ik eerst updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Fioravanti schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:42:
[...]

Waarschijnlijk ga je nog wel een aantal reacties nodig hebben, zal daar nog niet reageren.
Dus doe ik het hier:

Dank! Ik heb voor 't elkaar gekregen, werd net hier raar aangekeken dat ik opeens YES riep, toen ik in de HA MQTT zag met daarin de ioBroker berichten. Had ik met een willekeurig topic gedaan, want ik heb nog geen accu.

Was in mijn geval nog een extra puzzel omdat mijn HA geen addons wilde slikken, wegens een verouderde Docker deamon op Synology, dus die moest ik eerst updaten.
Leuk om te lezen! Mooi dat het je gelukt is.

Ja dat is wel herkenbaar als je het dan uiteindelijk voor elkaar krijgt, dat is dan echt even genieten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugg9iYQ0n3jGRJlkVx-6_1gKGCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKHJeZXgqYhOeV7Tr4WbCfKu.jpg?f=fotoalbum_large

Net op tijd voor vanmiddag, gauw volladen die hap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert1992
Gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYpZXWEyjyKeZaQ0THLHv1CSFHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2A7MvzAcrqwA9Tjq2p4Xzknp.jpg?f=fotoalbum_large

Ook mijn jaarafrekening gehad van 140 euro totaal, over een heel jaar. Vond het minimale termijn bedrag al hoog van 20 euro. Benieuwd waar we dit jaar op uit gaan komen voor stroom en gas inclusief thuisbatterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint Dinho
  • Laatst online: 25-02 15:48
Ik ben nu ook bezig met de Zendure producten, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Hyper 2000 en de Ace 1500? Ik zie ze namelijk beide op deze Nederlandse site staan, maar ik kan niet zien wat het verschil is. Ook niet op de Zendure website zelf. Dus iemand die mij hierin kan ondersteunen?

https://www.wallboxdiscou...batterij-met-stekker.html
https://www.wallboxdiscou...00-omvormer-batterij.html

Daarnaast hebben ze ook de AIO 1500, maar dit lijkt mij toch een AB1000S + Ace1500 of zie ik dit verkeerd?

Hopelijk dat iemand hier mij hierin kan helpen :D
Pagina: 1 2 ... 62 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.