• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Bakker87 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:45:
[...]

Heb je de 'toevoegen aan HEMS'-slider aangezet bij je solarflow 2400AC+ in de Zendure app?
Ja de solarflow is ook gewoon actief en zichtbaar. De homewizard p1 staat op offline.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uv8v9EowVvfBXFiUAqA5RT2DJ0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwRX8veNYcaUV3q0vMPJBuIc.jpg?f=fotoalbum_large

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:07

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

koboy schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:43:
Wat @Pr088 ook al zegt: de Zendure heeft een mooi aantal veiligheidsmaatregelen aan boord.
Qua plaatsing zou ik gaan voor de plek waar JIJ je comfortabel bij voelt.
Ja, leuk gezegd, maar er zijn een heleboel factoren die meespelen in dat al dan niet comfortabele gevoel. Zoals @Ben(V) hierboven al zegt: áls het fikt gaat het niet meer uit + liever schuur (atelier) weg dan huis weg.
Maar ook: die schuur zit achter 40 meter 4 mm² (3-fase) kabel. Dat zijn ook weer verliezen.

Maar goed, door alle gebabbel erover wordt mijn plaatje langzaamaan duidelijker. Niet dat daarmee de keuze makkelijker wordt… :?
Electricien die de boel kwam aansluiten mopperde ook niet over de plaats.....
Die elektriciën ben ik gelukkig zelf. E is m’n vak en ik had er de opleiding voor. Dat betekent dat ik dat deel van de keuzes goed kan overzien.
Qua capaciteit past wellicht de komende 3600 AC mooi bij je. Zou eerder richting de 5 dan de 15kWh gaan. Neemt minder plek in en is qua aansturing veel eenvoudiger omdat je hem gewoon alleen maar NOM laat doen.
Goeie tip. Die 3600 is het vermogen, neem ik aan (3600W). Weet je ook wat de capaciteit (kWh) is daarvan?
Qua vermogen zou 2x die 3600 dan wel zo’n beetje alles dekken.
Qua capaciteit ga ik voor ca. 10 kWh, denk ik.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:00
Fout in firmware 1.0.19 Zendure 2400 AC
In het HA topic kwam het al even door een aantal gebruikers ter spraken. In firmware 1.0.19 van de Zendure 2400 AC zit een fout/ongewenste wijziging. Hierbij mijn supportticket richting Zendure vertaald;
Sinds de update heb ik een duidelijke verandering opgemerkt in het laadgedrag wanneer de batterij wordt opgeladen met zonne-energie. Wanneer er wolken voorbijtrekken en de zonne-opbrengst daalt, duurt het nu ongeveer 40-50 seconden voordat het laadvermogen van 2400 W naar 0 W wordt teruggebracht. In firmwareversie 1.0.15 gebeurde deze aanpassing nog binnen seconden.

Deze wijziging wordt bovendien niet genoemd in de release-opmerkingen van de firmware.

Door deze vertraging importeert het systeem veel te veel energie van het net, waardoor laden met zonne-energie in mijn situatie eigenlijk onbruikbaar wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCaxFb7NrYgeGHZFGZTrhl5N7NM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2PXuxNrYX0UlG2kyeUK4pkeU.png?f=fotoalbum_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

mpro09 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:25:
Heeft het zin om een SF 800 te combineren met een 2400 in het kader van efficiëntie bij NOM?
Bijvoorbeeld:
Bij een vermogensvraag tot 800W zou de SF800 het alleen doen en tot 2400W pakt de SF2400 het over en schakelt de SF800 terug. Boven de 2400W doen ze het dan samen.

Maar werkt dit in de praktijk ook zo?
Mijn snelle beredenering, achterkant van een sigarendoosje:

Stel dat je aanneemt dat het combineren van een Zendure SolarFlow 800 en een 2400 AC ongeveer 5% efficiënter zou zijn (wat al vrij optimistisch is), dan blijft de economische impact klein.

Stel dat er jaarlijks 5000 kWh (wat al veel is imo) door de batterij loopt. 5% verliesreductie betekent dan 250 kWh extra netto energie. Bij €0,25/kWh is dat ~€62 per jaar. Tegenover een extra investering van ~€1000+ kom je dan op een terugverdientijd van ruim 15 jaar. Als je dan rekening wilt houden met de C factor dan komt de investering al op ruim 2000 euro uit. Gaan we richting de 30 jaar.

En dat is nog zonder rekening te houden met degradatie of het feit dat het werkelijke efficiëntieverschil waarschijnlijk kleiner is.

Het is ff een snelle gedachte gang hier maar ik denk dat je beter je systemen ten volle kunt benutten qua vermogen en capaciteit dan 2 half.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

mpro09 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:25:
Heeft het zin om een SF 800 te combineren met een 2400 in het kader van efficiëntie bij NOM?
Bijvoorbeeld:
Bij een vermogensvraag tot 800W zou de SF800 het alleen doen en tot 2400W pakt de SF2400 het over en schakelt de SF800 terug. Boven de 2400W doen ze het dan samen.

Maar werkt dit in de praktijk ook zo?
Werkt in de praktijk via HEMS niet zo. Via Home Assistant zou je dit wel zelf kunnen scripten.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Bakker87 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:45:
[...]

Heb je de 'toevoegen aan HEMS'-slider aangezet bij je solarflow 2400AC+ in de Zendure app?
Je kunt de HW P1 niet toevoegen als de 2400 AC+ niet in HEMS zit.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-03 19:04
Hippe Lip schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:50:
[...]

Ja, leuk gezegd, maar er zijn een heleboel factoren die meespelen in dat al dan niet comfortabele gevoel. Zoals @Ben(V) hierboven al zegt: áls het fikt gaat het niet meer uit + liever schuur (atelier) weg dan huis weg.
Maar ook: die schuur zit achter 40 meter 4 mm² (3-fase) kabel. Dat zijn ook weer verliezen.

Maar goed, door alle gebabbel erover wordt mijn plaatje langzaamaan duidelijker. Niet dat daarmee de keuze makkelijker wordt… :?

[...]

Die elektriciën ben ik gelukkig zelf. E is m’n vak en ik had er de opleiding voor. Dat betekent dat ik dat deel van de keuzes goed kan overzien.

[...]

Goeie tip. Die 3600 is het vermogen, neem ik aan (3600W). Weet je ook wat de capaciteit (kWh) is daarvan?
Weet niet wat je allemaal aan verbruikers hebt maar 2x3600W = 7200W ga je daar een zwembad mee verwarmen?
Met 10KWh kun je dat dus maar 1,4 uur doen.
De 10KWh capaciteit is niet in verhouding met die 7200W vermogen.

Ik heb een 2400 AC met vier batterijen wat op 11,4KWh neerkomt en dat voldoet prima, enkel de wasmachine trekt bij het opwarmen even meer vermogen dan die 2400W, maar met een 3600 AC zou ook dat prima kunnen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Ben(V)
gielz schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:54:
In het HA topic kwam het al even door een aantal gebruikers ter spraken. In firmware 1.0.19 van de Zendure 2400 AC zit een fout/ongewenste wijziging. Hierbij mijn supportticket richting Zendure vertaald;

[...]

[Afbeelding]
Ben blij dat ik nog maar even gewacht heb met die update.
Met hele dag vol zon maakt het niets uit maar het huidige weer is dat een ramp (veel langsdrijvende wolken).
Hopelijk corrigeren ze het.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:00
Jan-tweak schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:24:
[...]

Hou je wel rekening met de juiste diameter qua afstand, ook ivm verhoogde weerstand, bedrading in de groepenkast is vaak min. 6 mm2 of zelfs 10 mm2.
Ik ga voor je kijken naar de afmetingen van de ct-spoelen, dus daar kom ik nog op terug.
Ik heb in de groepen kast zelf 6mm2 overal.,
Thanks voor de heads up

Damn, die 3CT van Zendure is ff 200 pesos, wat is het voordeel van deze t.o.v. een shelly 3EM?

Goede intergratie in de app?

[ Voor 13% gewijzigd door elektriekert op 16-03-2026 21:19 ]

elektriekert schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:15:
[...]

Ik heb in de groepen kast zelf 6mm2 overal.,
Thanks voor de heads up

Damn, die 3CT van Zendure is ff 200 pesos, wat is het voordeel van deze t.o.v. een shelly 3EM?

Goede intergratie in de app?
Je kunt er extra 3x50A klemmen op zetten voor monitoren andere groepen. Nadeel: Geen ethernet vs de Shelly die dat wel heeft.

Zou persoonlijk voor de Shelly gaan.

• NewYerk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:08
Gramser schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:56:
[...]

Ik heb dus vrijdag de 2400 AC+ besteld, met 3 batterijen eronder. Levering stond voor de week van 23-26 maart, en ik verwacht vandaag of morgen wel een statusupdate van de levering. Ik ben erg benieuwd. Als er geannuleerd wordt, verwacht ik ook wel heel rap mijn centjes terug. Maar goed, laten we het maar even bekijken. Dit soort geintjes moet je ook niet uithalen als je het geld niet kunt missen, dus dat is mijn ingecalculeerde (maar altijd wat spannende) risico.

Edit: in mijn besteloverzicht staat de levering nog steeds gepland voor 23-26 maart.
Ik had verleden week woensdag besteld de AC2400 + met 2 batterijen extra met aangekondigd de levering 20-24 maart. Staat ineens de GLS vanmiddag voor de deur, echter de omvormer met ingebouwde batterij van de 2400 AC + zat er niet bij, wel de 2 losse batterijen ontvangen. :-(

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:17

koboy

Heb een idee voor een icon

Hippe Lip schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:50:
[...]

[...]

[...]

Die 3600 is tot nu toe alleen een uitgelekt plaatje van bekend. @Taro weet meer maar moet zijn mond houden >:)
Mijn gok is, gezien de form-factor, minimaal 5kWh en inderdaad 3600W.

Maar succes met bepalen van de plaats. Met het oog op damage-control is een verwarmd bijgebouw de eerste keuze.
Dat hij niet meer uit gaat is een risico dat ik neem. LFP cellen moet je heel erg mishandelen, en ook dan ontstaat er meestal geen echte brand, alleen veel rook. Maar zoals ik zeg: houtskeletbouw, dus als er iets gaat fikken staat echt in no-time het hele blok in de fik. Wat dat betreft maak ik me meer zorgen om een e-bike accu ergens, een oplader van Ali of de meterkasten van 40 jaar oud. De aansluiting naar de schuur is hier al ontkoppeld nadat hij door verzakking (enige mm per jaar) weer was losgetrokken, en ik geen zin had om de tuin overhoop te (laten) halen.

Mochten we verhuizen, dan gaat de Zendure waarschijnlijk gewoon mee, en dan naar een beter plekje.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ben(V) schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:09:
Weet niet wat je allemaal aan verbruikers hebt maar 2x3600W = 7200W ga je daar een zwembad mee verwarmen?
Ik weet niet of je mijn overzicht hiervoor hebt gelezen, maar dan zie je hoe het zit.
Met 10KWh kun je dat dus maar 1,4 uur doen.
De 10KWh capaciteit is niet in verhouding met die 7200W vermogen.
Nee, ik betwijfel ook of ik ooit die volle 7,2 kW ga gebruiken, maar 5 kW laden of ontladen gebeurt wel.
En 10 kWh lijkt een heel bruikbare capaciteit voor mijn situatie. Als ik dat met twee van die dingen dan ook over 2 fases kan verdelen lijkt dat alleen maar gunstig, toch?
Ik heb een 2400 AC met vier batterijen wat op 11,4KWh neerkomt en dat voldoet prima, enkel de wasmachine trekt bij het opwarmen even meer vermogen dan die 2400W, maar met een 3600 AC zou ook dat prima kunnen.
En zo is voor iedereen de situatie weer anders… _/-\o_

<John O`Mill>

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:00
Taro schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:25:
[...]

Je kunt er extra 3x50A klemmen op zetten voor monitoren andere groepen. Nadeel: Geen ethernet vs de Shelly die dat wel heeft.

Zou persoonlijk voor de Shelly gaan.
Theoretisch gezien zou je die data ook uit je Zappi laadpaal moeten kunnen halen denk ik zo via HA, geen idee of daar een entiteit voor is. Nadeel is wel dat als je laadpaal eraf pist je dat je ook geen data meer hebt :p

[...]

[Afbeelding]
zou het ook een bewuste keuze kunnen zijn?

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

elektriekert schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:48:
[...]

Theoretisch gezien zou je die data ook uit je Zappi laadpaal moeten kunnen halen denk ik zo via HA, geen idee of daar een entiteit voor is. Nadeel is wel dat als je laadpaal eraf pist je dat je ook geen data meer hebt :p
Icm een Harvi zie ik dit, 2 CT's ervan niet aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbFL4rHBjkOThboW1T4ZjAuLK_0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dSF2XWftpOQHhE5w5NefF9P0.png?f=user_large

Maar niet iedereen heeft een Zappi en die is duurder dan een Shelly :)

Heb Shelly vorige week ook gevraagd waarom ze nog geen P1-meter hebben. Vermoed door de relatief kleine markt én het grote aanbod in verschillende slimme meters. Maar zou ik wel een slimme stap van ze vinden.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Taro schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:54:
[...]
Heb Shelly vorige week ook gevraagd waarom ze nog geen P1-meter hebben. Vermoed door de relatief kleine markt én het grote aanbod in verschillende slimme meters. Maar zou ik wel een slimme stap van ze vinden.
Shelly heeft een meter met CT’s en dan kun je je afvragen wat een P1-meter voor meerwaarde heeft voor Shelly.
Theoretisch kan een meter met CT’s nog sneller reageren dan P1, zelfs als je DSMR5 hebt.

<John O`Mill>

Hippe Lip schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:57:
[...]

Shelly heeft een meter met CT’s en dan kun je je afvragen wat een P1-meter voor meerwaarde heeft voor Shelly.
Theoretisch kan een meter met CT’s nog sneller reageren dan P1, zelfs als je DSMR5 hebt.
Klopt, maar het is een andere doelgroep. In nagenoeg alle thuisaccu apps wordt Shelly ondersteund en de plug-in accu's vereisen een P1-meter. Dat is ook de reden dat ik Shelly altijd zou verkiezen boven een Zendure 3CT die alleen in de Zendure App & HA werkt.

Verder heeft het meerdere keren per seconden bijsturen van het vermogen van een accu toch geen effect en is een P1-meter vaker goedkoper (te installeren). Dus ik zie wel kansen. Zendure heeft het nu redelijk op orde met de eigen P1-meter, maar daar zaten wel wat hobbels in de weg.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Taro schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:01:
[...]
Verder heeft het meerdere keren per seconden bijsturen van het vermogen van een accu toch geen effect en is een P1-meter vaker goedkoper (te installeren).
Nu je het daarover hebt (vaak en snel bijsturen), moet ik denken aan het nut daarvan. Dat is tweeledig:
  1. Het voorkomen van overbelasting van een groep en
  2. NOM
En wat dat laatste betreft ben ik recent een stuk wijzer geworden. Ik zit in een werkgroep voor EnergieDelen. Onze lokale energiecoöperatie is zich daarop aan het voorbereiden.

En dan zie je wat gelijktijdigheid inhoudt. Dat blijkt een voor technici behoorlijk ruimdenkend begrip, want je verbruik wordt in kwartieren doorgegeven. Dus als ik op het ene moment een verbruik van een paar kWh heb en even later die zelfde hoeveelheid kWh’s teruglever, heb ik NOM. Zolang die twee maar in hetzelfde kwartier vallen. NOM kan dus heel rustig aan geregeld worden. 8)

Das wel even een andere manier van denken, die ik tot nu toe nog niet had…

<John O`Mill>

• sschelhaas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-03 14:30
Heeft iemand er wel eens over nagedacht de accu aan de muur op te hangen? Ik zou graag een set van 2400ac plus batterijen ophangen. AI gaf aan dat prima kon "Ja, dat kan: de Zendure SolarFlow 2400 AC wordt expliciet geleverd met muurbeugels voor wandmontage. ". Lijkt me een hallucinatie gezien de dunne beugeltjes. Maar misschien heeft iemand anders een leuke oplossing bedacht?

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:54
sschelhaas schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:15:
Heeft iemand er wel eens over nagedacht de accu aan de muur op te hangen? Ik zou graag een set van 2400ac plus batterijen ophangen. AI gaf aan dat prima kon "Ja, dat kan: de Zendure SolarFlow 2400 AC wordt expliciet geleverd met muurbeugels voor wandmontage. ". Lijkt me een hallucinatie gezien de dunne beugeltjes. Maar misschien heeft iemand anders een leuke oplossing bedacht?
Die dunne beugels zijn om de batterijen te fixeren aan de wand, niet om er op te zetten. Ik zou eerder denken aan muurbeugels voor airco units maar bedenk wel dat de gewicht snel oplopen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

sschelhaas schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:15:
Heb je gezien wat die dingen wegen? reken op ruwweg 25 kg per module. Een paar stevige hoekbeugels (zware kwaliteit) zou voor eentje mss gaan, maar daarna zou ik het niet aan mijn muur willen hebben. Ja, die beugel houdt het heus wel, maar wat zijn de gevolgen als het op de een of andere manier mis gaat en het naar beneden komt?
Je weet: RISICO = KANS x GEVOLG :henk

Pootjes eronder lijkt me dan een stuk zekerder.

<John O`Mill>

• Basekid
Urgh ik voel me wel een beetje een betatester nu.. De homewizard p1 toont opeens niet meer offline maar toont nu nog steeds totaal geen data in de Zendure appAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWdFUYaEkeqi_agFSZpy1t_qxLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pi9DbE8nNlKsFN2jLEVEJNWS.jpg?f=fotoalbum_large

Batterij kan hier natuurlijk niks mee en flipt tussen 2400w uit het net trekken en 200w ontladen.

• FlyingDut33
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-03 13:45
Hippe Lip schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:13:
[...]

Nu je het daarover hebt (vaak en snel bijsturen), moet ik denken aan het nut daarvan. Dat is tweeledig:
  1. Het voorkomen van overbelasting van een groep en
  2. NOM
En wat dat laatste betreft ben ik recent een stuk wijzer geworden. Ik zit in een werkgroep voor EnergieDelen. Onze lokale energiecoöperatie is zich daarop aan het voorbereiden.

En dan zie je wat gelijktijdigheid inhoudt. Dat blijkt een voor technici behoorlijk ruimdenkend begrip, want je verbruik wordt in kwartieren doorgegeven. Dus als ik op het ene moment een verbruik van een paar kWh heb en even later die zelfde hoeveelheid kWh’s teruglever, heb ik NOM. Zolang die twee maar in hetzelfde kwartier vallen. NOM kan dus heel rustig aan geregeld worden. 8)

Ik begrijp dit niet. De e-meter schrijft het verbruik en teruglevering in twee verschillende registers weg. Waarom zouden die daarna op kwartier basis weggestreept worden? Als ik naar mijn slimme meter data kijk zie ik in hetzelfde kwartier teruglever en verbruik. Dat zou niet moeten kunnen als jouw verhaal klopt.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hippe Lip schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:13:
[...]

Dat werkt voor bedrijven op deze manier. Voor consumenten geldt dat je gewoon een (of eigenlijk 2) meter hebt in beide richtingen, dus dat het dan wel degelijk draait om real time gelijktijdigheid. Voor bedrijven geldt dat het inderdaad per 15 minuten gaat (dit is in de wet vastgelegd). Het is dus niet zo zeer een technische definitie, maar een juridische definitie.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-03 19:02
Heb door dit topic gespit maar kon het niet vinden of over het hoofd gezien.

De koelfans, is de luchtstroom naar of van de bovenkant van de Zendure 2400 AC ?
en wat is de ideale hoogte tov. de bovenkant ?

10x270Wp, 6x365Wp, 4x450Wp, WeHeat Flint P40, Green Energy Smartboiler 60L Mono, Home Wizard PIB, Zendure AC2400 + 4x batt.

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:58
Afzuiging naar boven.
De warmte wordt naar boven getrokken en hierdoor worden de koelribben gekoeld met verse aangetrokken lucht langs de zijkanten.

Ideale hoogte weet ik niet. Bij mij hangen de koelers 3 cm boven de omvormer en dit lijkt een goede airflow te creëren.

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-03 19:02
wallieweb schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 07:52:
Afzuiging naar boven.
De warmte wordt naar boven getrokken en hierdoor worden de koelribben gekoeld met verse aangetrokken lucht langs de zijkanten.

Ideale hoogte weet ik niet. Bij mij hangen de koelers 3 cm boven de omvormer en dit lijkt een goede airflow te creëren.
thanx, zal dat vanavond testen.

10x270Wp, 6x365Wp, 4x450Wp, WeHeat Flint P40, Green Energy Smartboiler 60L Mono, Home Wizard PIB, Zendure AC2400 + 4x batt.

• wallieweb
Volgens ChaGPT knip knip, geen AI pulp op het forum

[ Voor 121% gewijzigd door teacher op 17-03-2026 09:49 ]

Wai_AM schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:04:
[...]

thanx, zal dat vanavond testen.
Blazen tegen de omvormer is beter, dan duw je de lucht tegen de koelribben aan.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• koboy

koboy

Wai_AM schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 07:42:
Heb door dit topic gespit maar kon het niet vinden of over het hoofd gezien.

De koelfans, is de luchtstroom naar of van de bovenkant van de Zendure 2400 AC ?
en wat is de ideale hoogte tov. de bovenkant ?
Gisteren de Zendure ventilator gemonteerd, die blaast naar beneden. Dit gaat tegen de natuurlijke convectie in maar zorgt wel voor goede "vulling" van de koelsleuven met verse lucht.
De pootjes zijn ongeveer 1,5 a 2 cm, de fans zelf zitten nog ongeveer 1 cm hoger in de behuizing.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• wallieweb
Bedankt, ik ga ook eens testen om de ventilator anders te monteren. Het gaat inderdaad tegen de logische weg in

• koboy

koboy

wallieweb schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:59:
Bedankt, ik ga ook eens testen om de ventilator anders te monteren. Het gaat inderdaad tegen de logische weg in
Wat me gisteren opviel was dat de temperatuur van de omvormer daalde van bijna 60 naar iets boven de 40 graden. Het koellichaam was ook niet meer heet, maar gewoon warm.

Hierbij draaiden de ventilator niet constant. Wel veel meer herrie dan zonder......
(Van (bijna) onhoorbaar gezoem, naar een zachte zoem/ruis)

• bhuurne
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Sinds afgelopen donderdag in het bezit van een 2400AC+ met een extra batterij. Nu nog aangesloten op een gedeelde groep, maar wil wel een extra groep laten plaatsen, waar ik de PiB op aan kan sluiten.
Installatie ging probleemloos, ik heb de PiB nu nog in HEMS draaien, maar wil op termijn de aansturing via Home Assistant gaan doen.

• bhuurne
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Basekid schreef op maandag 16 maart 2026 @ 23:09:
Urgh ik voel me wel een beetje een betatester nu.. De homewizard p1 toont opeens niet meer offline maar toont nu nog steeds totaal geen data in de Zendure app[Afbeelding]

Batterij kan hier natuurlijk niks mee en flipt tussen 2400w uit het net trekken en 200w ontladen.
De eerste twee dagen gebruikte ik ook de HW p1, dit probleem had ik eerst ook. Ik heb de HW p1 toen eerst verwijderd en daarna weer toegevoegd en gekoppeld in HEMS. Daarna werkte het prima. Inmiddels de Zendure p1 er aan gekoppeld (die was pas een paar dagen later binnen), daar reageert de batterij net wat sneller op dan op de HW p1.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06:42
koboy schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:11:
[...]

Wat me gisteren opviel was dat de temperatuur van de omvormer daalde van bijna 60 naar iets boven de 40 graden. Het koellichaam was ook niet meer heet, maar gewoon warm.

Hierbij draaiden de ventilator niet constant. Wel veel meer herrie dan zonder......
(Van (bijna) onhoorbaar gezoem, naar een zachte zoem/ruis)
Ik gebruik de ventilators van @geert1992. De omvormers zijn bij vol vermogen nog niet boven de 41 graden geweest en ik moet goed kijken om te weten of ze aan staan, hoor ze praktisch niet.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vrees dat ik het antwoord al weet; maar is het op een of andere manier mogelijk om de data van m'n omvormers aan zendure aan te bieden? Heb een solaredge en een goodwe omvormer. Maar de Zendure doet net alsof ze niet bestaan ;)

API/MQTT/Home assistant?

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2026 09:35 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

@FlyingDut33 en @Krisp
Dank voor jullie reacties op mijn ‘gelijktijdigheid’. Ik realiseer me nu dat ik twee dingen door elkaar haalde: (1) de meterstanden van de slimme meter en (2) de gelijktijdigheid van leveren door de een en afname door de ander binnen een groep deelnemers van een EnergieDelen-project.

<John O`Mill>

• Jop123
  • Laatst online: 21:03
Basekid schreef op maandag 16 maart 2026 @ 23:09:
Urgh ik voel me wel een beetje een betatester nu.. De homewizard p1 toont opeens niet meer offline maar toont nu nog steeds totaal geen data in de Zendure app[Afbeelding]

In de home wizard app moet je eerst een update van de p1 meter uitvoeren.
Hierna in de zendure app alle updates uitvoeren.

Daarna ontvangt hij pas.de gegevens van de HW p1 meter.

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:19
Refl schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:14:
[...]

Inmiddels een "menselijke" reactie van Zendure:
Hello

Thank you for your patience.

We apologize for the inconvenience.

Based on the issue you reported, our technical team would appreciate it if you could provide some images illustrating the problem and the timeline of when it occurred so they can further analyze the issue.

Providing your app's email address and password would be even more helpful for the analysis.

If you have any further questions, please contact us.

Zal mn password wel veranderen en toegang geven aan hen, hopelijk kunnen ze e.e.a. uitlezen/testen op die manier en uitsluitsel geven. Ben vooral benieuwd of dit een hardware of software issue is.

(Excuus voor formatting, ben op mobiel)
Nog een update op mijn "SF 2400AC+ met 2400W ontladen gaat na 15 seconden naar ~1500W"
Na Zendure support te hebben voorzien van plaatjes, grafieken en alle informatie heb ik onderstaande reactie ontvangen. Het is mooie techniek, maar met die throttling had ik toch een zure nasmaak aan deze aanschaf. Als ze het weten op te lossen met een firmware update dan ben ik wel helemaal om _/-\o_ Nog even een slag om de arm omdat het lijkt alsof ze zeggen dat als er "teveel" power wordt gevraagd, hij terugklapt, terwijl dit probleem zich voordoet bij elke output van 1800-2400W. Maar misschien is dit een vertaaldingetje en hebben ze meer tickets ontvangen van gebruikers met dit euvel en stellen ze de BMS iets minder strak af.

Thank you very much for providing a detailed description of the problem and valuable screenshots, which helped our technical team quickly pinpoint the cause.

Our technical team and BMS R&D team jointly analyzed the issue.

The problem is due to device protection. Our device limits output power when it detects excessive system output current, but the current management logic may trigger frequently, preventing it from outputting maximum power.

In the next firmware update, our BMS firmware will optimize this by changing the current output protection threshold to a dynamic one, ensuring the device outputs your expected power stably while maintaining safety.

De laatste tijd draai ik de output op max 1750W maar ironisch genoeg zijn de pieken van thuisgebruik juist precies 2400W vaak (spa die opwarmt bijv.) dus het is geen overbodige luxe om dit gefixt te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Refl op 17-03-2026 10:20 ]

Ryzen 7600 | 7800XT | MY Juniper Premium AWD LR | ID.3 1st Max | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (17kWh)

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Er lijkt zowaar wat mijn kant op te komen. Via Geodis, uit Frankrijk. Pakketje van 124kg…

• klmtrf
  • Laatst online: 22:45
Ik ben van plan om de 2400AC+ met 2 batterij modules aan te schaffen. Inzet wordt voornamelijk voor zonnestroom (3300wp op zuid), NOM en waar mogelijk wat terugleveren op de interessante momenten.

Ik woon in een jaren 30 tussenwoning wat er voor zorgt dat (veilige) mogelijkheden beperkt zijn:
- de kelder valt af i.v.m. houten vloer en vluchtroute erboven. Ik woon met twee jonge kinderen en de aanwezigheid van de batterij in de kelder zou me denk ik een onrustig gevoel geven.
- de zolder valt af omdat het niet mogelijk is om daar een eigen groep te plaatsen. Wil de volledige 2400watt benutten om ook mijn pieken op te kunnen vangen.

De twee mogelijkheden die ik wel zie:
1. buiten tegen het huis aan de noordzijde, droog onder het balkon. Hier kan ik relatief makkelijk een wcd op eigen groep laten monteren. Komt dan wel tegen een houten schutting aan te staan. Kan daar nog wel eventueel een brandwerende plaat monteren.
2. achterin de tuin in de houten onverwarmde schuur. Hier is nog wel graafwerk voor nodig

Optie 1 lijkt de meest logische keuze echter lever je natuurlijk in op rendement. Heb veel in dit forum gelezen maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden:
Heeft iemand de batterij buiten staan en ervaring met het rendementsverlies in de winter? Zo ja, waar kan ik rekening mee houden?

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:47
klmtrf schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:58:
Ik ben van plan om de 2400AC+ met 2 batterij modules aan te schaffen. Inzet wordt voornamelijk voor zonnestroom (3300wp op zuid), NOM en waar mogelijk wat terugleveren op de interessante momenten.

Ik woon in een jaren 30 tussenwoning wat er voor zorgt dat (veilige) mogelijkheden beperkt zijn:
- de kelder valt af i.v.m. houten vloer en vluchtroute erboven. Ik woon met twee jonge kinderen en de aanwezigheid van de batterij in de kelder zou me denk ik een onrustig gevoel geven.
mag ik vragen waarom ? juist de kelder is eigenlijk naast de garage een ideale plek, mijn Zendure staat juist ook daarom in de kelder.
ook omdat de Zendure in elke batterij een eigen blussysteem heeft, wat al in de beginfase geacitveert wordt.
uiteraard wel een rookmelder cq een CO melder plaatsen.
- de zolder valt af omdat het niet mogelijk is om daar een eigen groep te plaatsen. Wil de volledige 2400watt benutten om ook mijn pieken op te kunnen vangen.

De twee mogelijkheden die ik wel zie:
1. buiten tegen het huis aan de noordzijde. Hier kan ik relatief makkelijk een wcd op eigen groep laten monteren. Komt dan wel tegen een houten schutting aan te staan. Kan daar nog wel eventueel een brandwerende plaat monteren.
is ook een optie, zou qua type ook wel kunnen, bedenk wel dat je in de winter dan wat meer verlies hebt door de verwarming.
de vraag is eigenlijk in hoever de batterij in de winter wel actief is, die van mij is tijdens de laatste winter gewoon uit, mn omdat vrijwel geen overhead aan zonnestroom heb die naar de batterij zou kunnen.
je zou dus ook opteren om dan de batterij geladen binnen te zetten (uit).
2. achterin de tuin in de houten onverwarmde schuur. Hier is nog wel graafwerk voor nodig

Optie 1 lijkt de meest logische keuze echter lever je natuurlijk in op rendement. Heb veel in dit forum gelezen maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden:
Heeft iemand de batterij buiten staan en ervaring met het rendementsverlies in de winter? Zo ja, waar kan ik rekening mee houden?

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-tweak op 17-03-2026 13:15 ]

• klmtrf
  • Laatst online: 22:45
Jan-tweak schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:12:
[...]

mag ik vragen waarom ? juist de kelder is eigenlijk naast de garage een ideale plek, mijn Zendure staat juist ook daarom in de kelder.
ook omdat de Zendure in elke batterij een eigen blussysteem heeft, wat al in de beginfase geacitveert wordt.
uiteraard wel een rookmelder cq een CO melder plaatsen.

[...]
is ook een optie, zou qua type ook wel kunnen, bedenk wel dat je in de winter dan wat meer verlies hebt door de verwarming.
de vraag is eigenlijk in hoever de batterij in de winter wel actief is, die van mij is tijdens de laatste winter gewoon uit, mn omdat vrijwel geen overhead aan zonnestroom heb die naar de batterij zou kunnen.
je zou dus ook opteren om dan de batterij geladen binnen te zetten (uit).

[...]
De kelder is verreweg de meest praktische optie. Hij komt echter onder een houten vloer en onder de trap naar de eerste verdieping. Er is geloof ik al veel over gediscussieerd maar het geeft me ondanks het blussysteem een unheimlich gevoel

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:54
klmtrf schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:24:
[...]

De kelder is verreweg de meest praktische optie. Hij komt echter onder een houten vloer en onder de trap naar de eerste verdieping. Er is geloof ik al veel over gediscussieerd maar het geeft me ondanks het blussysteem een unheimlich gevoel
Die van mij staat in een onverwarmde ongeïsoleerde schuur en ja je zou verliezen hebben in de winter maar ik zet ze ook uit. De warmtepomp verbruikt toch bijna alle opgewekte stroom.

Als die Noord opstelling prima te doen is dan kan dat toch goed. Word hij ik de zomer ook niet echt warm omdat hij lekker in de buitenlucht zijn warmte kwijt kan.

• Ben(V)
Dat blus systeem werkt echt niet, het vertraag de boel alleen een beetje.
Als een Batterij eenmaal brand is hij niet meer te blussen, omdat het proces zichzelf in stand houd en geen externe zuurstof nodig heeft.
Bij EV autos die branden heeft de brandweer als enige oplossing de auto in een container met water te dumpen en te wachten tot hij is uitgebrand.

Dat gezegd hebbende is de kans op een brandende LifePo batterij vele malen kleiner dan een gewone Li-Ion batterij.
Tevens is in mij ogen de kelder juist de beste plek als je dat combineert met een brandmelder.
CO (koolmonoxide) melder is uiteraard onzin er wordt geen gas verbrand waar dat vrij kan komen.

En een goed C-factor is eigenlijk nog meer van belang, die beperkt de oplaad/ontlaad stromen.
Hoge interne stromen zijn de nummer een oorzaak van batterij branden.

Zet hem ergens neer waar hij rustig uit kan branden zonder dat er iets anders in de brand vliegt, desnoods met een brandwerende plaat erboven om het houten plafond van de kelder te beschermen.

Buiten is erg suboptimaal want het rendement van een batterij loopt hard terug als de omgeving temperaturen onder de 20 graden gaat zakken en dat zijn juist de tijden in het voor- en najaar dat je graag een hoog rendement wilt hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Ben(V) op 17-03-2026 14:01 ]

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:52
[...]

Goede keuze. Je ergste vijand is niet vuur, maar rook(vergiftiging). Met een beetje pech staat je hal en trap naar de 1e verdieping (is je vluchtweg) vol met rook. Ik heb dezelfde situatie als jij (jaren 30 woning) en vergelijkbare indeling in huis. Daarom is bij mij de kelder ook afgevallen als optie.

Ik zou gaan voor optie 2. Graven is even een werkje, maar dan 1 of 2 50mm mantelbuizen erin en je kunt mooi kabels trekken naar het schuurtje.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• koboy

koboy

Ben(V) schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:49:

[...]
Dat gezegd hebbende is de kans op een brandende LifePo batterij vele malen kleiner dan een gewone li-ion batterij.
[...]
En hier sla je de spijker op zijn kop. Er wordt een hoop paniek gezaaid over brandende thuisaccu's terwijl (bijna) iedereen zijn telefoon met NMC accu op zijn nachtkastje te laden legt naast het brandbare bed. Nog even afgezien van de e-bike in de garage/hal etc.
Vanuit de EV-hater hoek komt een groot deel van de stampij, terwijl de kans dat een benzine/diesel auto in de fik vliegt vele malen groter is, zeker in geval van een ongeluk.

Wil niet zeggen dat je niet moet nadenken over de plek, maar een hoekje in de keuken zou een mogelijkheid voor je kunnen zijn?

• Ben(V)
@Pr088
De kelder heeft een deur, dus die dichthouden en de brandmelder zal je tijdig waarschuwen lang voor er ook maar iets van rook naar boven komt.
Eventueel wat tochtstrips toepassen om die rook nog meer te vertragen.

• Jan-tweak
[...]

wat je zou kunnen doen is in de ruimte van de kelder, geen idee hoe groot deze is, de plafond met een dubbele gipsplaat , het voorbeeld is een Novlam brandwerende gipsplaat voor toepassingen in wanden en plafonds die moeten voldoen aan een bepaalde brandweerstand. De plaat bestaat uit een versterkte gipskern en is bekleed met roze papier.
door de gipsplaat dubbel uit te voeren verhoog je ook nog de brandwerendheid behoorlijk.

• Pr088
Ben(V) schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:06:
@Pr088
De kelder heeft een deur, dus die dichthouden en de brandmelder zal je tijdig waarschuwen lang voor er ook maar iets van rook naar boven komt.
Eventueel wat tochtstrips toepassen om die rook nog meer te vertragen.
Dat zou kunnen. Dan nog zou ik denk ik de batterij liever in de garage zetten. Kwestie van graven (en dat heb ik vorig zomer al gedaan :) )

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Basekid
Jop123 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:45:
[...]

In de home wizard app moet je eerst een update van de p1 meter uitvoeren.
Hierna in de zendure app alle updates uitvoeren.

Daarna ontvangt hij pas.de gegevens van de HW p1 meter.
Ah wie weet is dat het dan. Welke firmware versies heb jij?
Mijn HW P1 is 6.0305
De 2400AC+ draait op V1.0.2

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:34
Volgens mij gaat inmiddels iedereen ervan uit dat de batterij op een dag in de fik vliegt.

Ik zou zeggen hou je aan de handleiding als je hem installeert en hang er een rookmelder boven.

• Pr088
Jetro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:22:
Volgens mij gaat inmiddels iedereen ervan uit dat de batterij op een dag in de fik vliegt.

Ik zou zeggen hou je aan de handleiding als je hem installeert en hang er een rookmelder boven.
Het gaat natuurlijk om risicomanagement. En wat je alternatieven zijn. en hoeveel risico je bereid bent te nemen. Ik heb een mooi hoekje in de stenen garage gecreëerd omdat ik toch mantelbuizen richting de garage moest aanleggen i.v.m. de installatie van een warmtepomp. Als ik dan moet kiezen voor een opstelling in de kelder (onder de trap naar 1e verdieping) of in de garage: dan wordt het de garage, ook al kost het wat meer kabelmeters.

• Gramser
  • Nu online
Ik ga uiteindelijk ook voor de kelder. Die is sinds de verbouwing al een stuk minder brandgevaarlijk, want het houten plafond (ofwel vloer van de gang) is vervangen door zwaluwstaartvloer met tegels erop. De tip van een brandwerende plaat erboven vind ik geen gek idee. Ga ik me eens verder in verdiepen.

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:46
Gramser schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:28:
Er lijkt zowaar wat mijn kant op te komen. Via Geodis, uit Frankrijk. Pakketje van 124kg…
Een dag eerder dan verwacht stond men zojuist onverwacht met een 281kg pallet van Zendure op de stoep…

:P

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
Vraag mbt de rook\ brandmelder:
Welke gebruiken jullie icm HomeAssistant?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• Gramser
  • Nu online
hemertje schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:54:
[...]

Een dag eerder dan verwacht stond men zojuist onverwacht met een 281kg pallet van Zendure op de stoep…

:P
Ook via die Franse vervoerder..?

• IJsbeer
  • Niet online
Basekid schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:13:
[...]

Mijn HW P1 is 6.0305
Dat is iig de laatste P1 firmware versie. Ook geen nieuwere beta versie beschikbaar.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-03 15:31
ik heb een solarflow 800 plus op het oog met 2 panelen voor op een overkapping. De batterij komt dan ook buiten onder de overkapping anders moet ik minimaal 2x 25 meter kabels trekken.
Ik neem aan dat ik kan instellen (via homeassistant?) dat de batterij pas opgeladen wordt als er stroom teruggeleverd gaat worden aan het net. In de winter zal dit niet veel het geval zijn met een warmtepomp die veelal draait en stroom vraagt.
Kan hij ook bv 500w aan het 'thuisnet' geven en de rest in de accu? Of kan dit niet gelijktijdig en is het of het een of het ander.

• Jop123
  • Laatst online: 21:03
Basekid schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:13:
[...]

Mijn HW P1 is 6.0305
De 2400AC+ draait op V1.0.2
heb ik ook, maar alles was bij mij al up to date, na het koppelen kwam er toch een update voor p1 meter.en zendure ac2400+.
gewoon even checken in HW app > apparaten > p1 meter > drie puntjes > controleren op updates.

idem op zendure app.

dan P1 meter verwijderen in zendure app.

en koppelen

• hemertje
Gramser schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:01:
[...]

Ook via die Franse vervoerder..?
Ja uit Frankrijk via Geodis en in NL via Van Duuren

• Gramser
  • Nu online
hemertje schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 16:00:
[...]

Ja uit Frankrijk via Geodis en in NL via Van Duuren
En helemaal niks qua seintje vooraf? Wordt spannend dan… niet iets waarvan ik zeg, zet maar bij de buren… nou ja. We zien wel weer.

• Ben(V)
hemertje schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:00:
Vraag mbt de rook\ brandmelder:
Welke gebruiken jullie icm HomeAssistant?
Is een topic over"
frankwopereis in "Aankoopadvies rookmelders - Home Assistant"

• DJ 83
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:43
Al enige tijd meegelezen en recent een Zendure AC2400+ met 1 extra accu aangeschaft via de toen nog beschikbare Amazon.de sluiproute. Uiteindelijk gaf de informatie op dit forum de doorslag, echt top!
Excuses als ik de zoveelste ben die deze vraag stelt maar ik kon via de zoekfunctie geen sluitend antwoord vinden. De Zendure is aangesloten op een stopcontact op een groep met nog wat kleinere verbruikers (6 LED lampen, koelkast en een CV ketel). Is het in dat geval veilig om het laden te verhogen naar 1000w? Het ontladen laat ik uiteraard op 800w staan. Alvast bedankt!

• jakamp
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21:02
DJ 83 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 16:50:
Al enige tijd meegelezen en recent een Zendure AC2400+ met 1 extra accu aangeschaft via de toen nog beschikbare Amazon.de sluiproute. Uiteindelijk gaf de informatie op dit forum de doorslag, echt top!
Excuses als ik de zoveelste ben die deze vraag stelt maar ik kon via de zoekfunctie geen sluitend antwoord vinden. De Zendure is aangesloten op een stopcontact op een groep met nog wat kleinere verbruikers (6 LED lampen, koelkast en een CV ketel). Is het in dat geval veilig om het laden te verhogen naar 1000w? Het ontladen laat ik uiteraard op 800w staan. Alvast bedankt!
Laden mag boven de 800 watt. Het maakt geen verschil of je een waterkoker o.i.d. of de accu aansluit. Terugleveren zeker NIET bovende 800 watt instellen. Even zoeken in het forum, daar staat de reden waarom je dat niet moet doen.
Zelf laad ik nog met 1500 watt en teruglevering tot 800 watt. Moet nog een dedicated groep aan laten leggen voor hogere vermogens.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Binnenkort ontvang ik 2 keer een Solarflow 800 plus en nog een Solarflow 800 pro. Puur om als plug-in battery systeem te fungeren.
Deze gaan op 3 verschillende groepen aangesloten worden, zodat ze gecombineerd piekverbruik van 2400w kunnen leveren.

Wat ik me afvroeg:
- Als ik het systeem met de app configureer, kunnen de verschillende accu's dan met elkaar onderling, over lokale wifi, uitzoeken hoeveel welke accu moet laden/ontladen?
- Is er bij gebruik van p1 meter van HomeWizard internet nodig? En klopt het dat met de zendure p1 meter er een directe verbinding naar de accus is (long range verbinding)?

Met andere woorden: kan ik het voor elkaar krijgen om zonder afhankelijk te zijn van een werkende internetverbinding, de 3 accus als 1 systeem samen te laten werken met behulp van een p1 meter en zonder Home Assistant setup?

Het is een 1-fase aansluiting, met pv installatie op eigen omvormer (strings verlenen zich niet om aan te sluiten op de solarflows)

4015Wp west (Dordrecht)

• koboy

koboy

DJ 83 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 16:50:
Opladen kun je zeker verhogen, en waarschijnlijk wel boven de 1000W. Ga even tellen: ergens op de koelkast zit een sticker met het aansluit vermogen (bij die van mij linksboven binnenin), op de CV ketel ook. Tel daar die paar lampjes bij, en je weet hoeveel van de 3680W je over hebt. Hierbij ga ik uit van een standaard 16A zekering.

• Jan-tweak
Ben(V) schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:49:
Dat blus systeem werkt echt niet, het vertraag de boel alleen een beetje.
Als een Batterij eenmaal brand is hij niet meer te blussen, omdat het proces zichzelf in stand houd en geen externe zuurstof nodig heeft.
als je kijkt hoe dat proces verloopt en kijkt waneer deze blusstof geactiveerd word zie je dat in ver uit de meeste gevallen het proces gestopt wordt voor dat er een run-a-way plaats gaat vinden.
Het vergelijk met een auto loopt ook mank omdat daar in ver uit de meeste gevallen geen LFP cellen gebruikt worden maar NMC cellen die een compleet ander run-a-way proces vertonen en ook vele malen reactiever zijn.
door de cel chemie zijn LFP cellen vele malen minder reactief dan de eerder genoemde NMC cellen en ook het verloop daarvan is duidelijk verschilend. Daarom werkt bij LFP het blusmiddel dermate temperatuur verlagend zodat de reactie niet verder zal opbouwen en tot een volledige run-a-way gaat leiden.
Bij EV autos die branden heeft de brandweer als enige oplossing de auto in een container met water te dumpen en te wachten tot hij is uitgebrand.
de brandweer heeft gewoon geen middelen om te kijken welk type batterij in de auto aanwezig is en gaat dus uit van de ernstigste categorie.
Dat gezegd hebbende is de kans op een brandende LifePo batterij vele malen kleiner dan een gewone Li-Ion batterij.
Tevens is in mij ogen de kelder juist de beste plek als je dat combineert met een brandmelder.
CO (koolmonoxide) melder is uiteraard onzin er wordt geen gas verbrand waar dat vrij kan komen.
onjuist, bij het ontgassen van een LFP cel ontstaan een veeltal aan gassen, waaronder H2, HF, CO, CO2, C2H4 en diverse andere hdrocarbons. Echter dit is een stuk minder dan bij NMC types.

een H2 sensor zou eigenlijk beter zijn, het probleem is dat deze sensor een heel stuk duurder is en de levensduur van de sensor ook zeer bveperkt is en regelmatige calibratie benodigd, voor een thuis-situatie is een CO een veel beter alternatief die overigens ook bij CV ketels wordt gebruikt.
CO komt namelijk bij een onvoledige verbranding van koolstof vrij, waarbij CO zeer brandbaar en zelfs explosief kan zijn bij een voldoende grote hoeveelheid.

De in de Zendure aanwezige thermische aerosol brandblusser (type QRR0.012G/S) heeft een activeringstemperatuur die tussen circa 175 Gr. C en 195 gr. C ligt. dat is ook de temperatuur en druk waarbij de veiligheidsklep opend en dat ligt nog voor de thermische runaway.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hcdVjQPKf3Xkawhf5NLokvg2n4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7ZYSpE3CCf5FYMjPfCDxIt9r.png?f=user_large
En een goed C-factor is eigenlijk nog meer van belang, die beperkt de oplaad/ontlaad stromen.
Hoge interne stromen zijn de nummer een oorzaak van batterij branden.

Zet hem ergens neer waar hij rustig uit kan branden zonder dat er iets anders in de brand vliegt, desnoods met een brandwerende plaat erboven om het houten plafond van de kelder te beschermen.

Buiten is erg suboptimaal want het rendement van een batterij loopt hard terug als de omgeving temperaturen onder de 20 graden gaat zakken en dat zijn juist de tijden in het voor- en najaar dat je graag een hoog rendement wilt hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-tweak op 17-03-2026 18:34 ]

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56

..Christiaan..

..zwll..

Op basis van jeroen.nl kom ik tot een batterij met bruto zo'n 7kw opslag. Als ik er eentje extra bij doe, zorgt dat voor een stabieler systeem met lagere belasting per accu dus beter voor de levensduur? De batterij komt op een eigen groep zodat hij maximaal kan ontladen.
Dus 2400AC+ met 2 accu's is prima maar voegt eentje extra duurzaamheid toe?
Doel: zoveel mogelijk zonnestroom zelf verbruiken. Wintermaanden alleen interessant bij hoge prijsverschillen. Plaatsing: verwarmde aangebouwde schuur. Ik wil de batterij voorzien van een eigen ventilator en in de schuur komen onderin 2 extra ventilatiegaten naar buiten.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Jan-tweak
..Christiaan.. schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:43:
Op basis van jeroen.nl kom ik tot een batterij met bruto zo'n 7kw opslag. Als ik er eentje extra bij doe, zorgt dat voor een stabieler systeem met lagere belasting per accu dus beter voor de levensduur? De batterij komt op een eigen groep zodat hij maximaal kan ontladen.
Dus 2400AC+ met 2 accu's is prima maar voegt eentje extra duurzaamheid toe?
Doel: zoveel mogelijk zonnestroom zelf verbruiken. Wintermaanden alleen interessant bij hoge prijsverschillen. Plaatsing: verwarmde aangebouwde schuur. Ik wil de batterij voorzien van een eigen ventilator en in de schuur komen onderin 2 extra ventilatiegaten naar buiten.
even een vraag, als je kijkt naar je verbruik (net) in de maanden maart, april, september en oktober en dit ook doet bij je overhead in die maanden (liefst per dag) op welk gemiddeld cq het derde kwartiel van deze verbruik data kom je dan uit ? is dat ook rond de 5,3 en 5,5 kWh of de buurt van deze getallen.
als dat klopt zit je met die 2 extra batterijen volgens mij wel goed, voor het geval dat je later meer ndig hebt kun je later nog altijd er ééntje bijkopen, maar voor nu zit je eigenlijk prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-tweak op 17-03-2026 18:58 ]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06:42
Je moet er ook rekening mee houden dat er minder stroom in en uit de batterij komt dan er op staat. Ook door de SOC die meestal staat op 10-100%.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56

..Christiaan..

..zwll..

@Pakhaas, vandaar dat ik de capaciteit als bruto benoem. Het gaat mij er eigenlijk om of een grotere overhead zorgt voor minder belasting van de accu's. Ik kan de soc dan ook op 20-80 instellen bijvoorbeeld. Kan dit beter voor de accu's zijn?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• DJ 83
koboy schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:38:
[...]

Opladen kun je zeker verhogen, en waarschijnlijk wel boven de 1000W. Ga even tellen: ergens op de koelkast zit een sticker met het aansluit vermogen (bij die van mij linksboven binnenin), op de CV ketel ook. Tel daar die paar lampjes bij, en je weet hoeveel van de 3680W je over hebt. Hierbij ga ik uit van een standaard 16A zekering.
Perfect, ga ik het laden naar 1000w verhogen. Bedankt!

• DJ 83
jakamp schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:09:
[...]

Laden mag boven de 800 watt. Het maakt geen verschil of je een waterkoker o.i.d. of de accu aansluit. Terugleveren zeker NIET bovende 800 watt instellen. Even zoeken in het forum, daar staat de reden waarom je dat niet moet doen.
Zelf laad ik nog met 1500 watt en teruglevering tot 800 watt. Moet nog een dedicated groep aan laten leggen voor hogere vermogens.
👍

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04
Gisteren de solarflow 800 plus besteld via ome Ali voor 392 euro, als het bevalt koop ik er nog 2 bij om op elke fase te kunnen laden/ontladen.

Is verstuurd vanuit Frankrijk en zou de 23e binnen moeten komen.

Ben erg benieuwd!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:02
Iemand enig idee? Mijn zendure p1 meter blijft zeggen dat hij een update moet hebben. Gedaan maar blijft het aangeven. Iemand meer hier last van?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25

PeaceNlove

Deugleuter

Zo nu maart al een eindje op weg is kom ik voor mezelf tot een aantal conclusies met mijn 800+ met 1 extra 2000x
- hij is te groot, ik krijg die netto 3kWh niet weg gedurende de nacht zonder langdurige grootverbruikers er aan. Maar ik zet liever mijn EV in het weekend lekker aan de lader
- hij is te klein, ik wek nu overdag al meer op dan ik kan opslaan, zelfs vanaf 0 merk ik dat halverwege de middag de boel al vol zit
- 800W leveren is te weinig, want de inductieplaat of oven pakt meer. Maar het is nu wel de sport de pitten op de inductieplaat zo aan te zetten dat ik zo veel mogelijk die accu leegtrek en zo min mogelijk van het net pak
- 800 W is precies goed, want een investering op een eigen groep om bijvoorbeeld een 2400 vol te draaien ga ik niet terugverdienen
- oude DSMR 4 meter met 10 seconden interval is kak met een halfbewolkte dag of mijn oven die schakelt. Dan is de update snelheid gewoon te traag
- maar op een mooie zonnige dag is 10 seconden geen enkel probleem en mijn baseload ‘s nachts weet die ook heel mooi te volgen. ‘S ochtends heb ik vaak zo rond de 0,05 kWh verbruik en opwek.
- dus CT klemmen om sneller updates te hebben zijn leuk, maar ga ik opnieuw niet terugverdienen
Al met al denk ik zonder de jeroentool gebruikt te hebben dat ik de investering best wel lekker heb gedaan en het absoluut geen weggegooid geld is. Wil ik dan stiekem toch nog een extra AB2000x ondanks dat die lastiger terugverdienen zal zijn? :+

[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 17-03-2026 19:58 ]

MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:31:
Ik vrees dat ik het antwoord al weet; maar is het op een of andere manier mogelijk om de data van m'n omvormers aan zendure aan te bieden? Heb een solaredge en een goodwe omvormer. Maar de Zendure doet net alsof ze niet bestaan ;)

API/MQTT/Home assistant?
Nee, is hier ook al vaak besproken.

Jan-tweak schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:12:
[...]
[...]
Als het blussysteem wordt gestart is er al iets goed mis. Het betreft in het geval van een accu doorgaans een brandvertrager, geen brandblusser. De kans dat de aerosol module de brand daadwerkelijk stopt is klein/nihil. In een meterkast zal een aerosol module een brand wel blussen, bij een accu waarschijnlijk niet, tenzij het bijvoorbeeld alleen een kabel betreft die in de fik is gevlogen.

Het is een nuttige toevoeging, maar verwacht geen wonderen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Taro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:00:
[...]

Nee, is hier ook al vaak besproken.
Dan heb ik niet de juiste termen weten te gebruiken. Dank.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2026 20:04 ]

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:00

[...]

[Afbeelding]
Even een vervolg over de (Zendure 2400 AC) firmware 1.0.19 en niet goed kunnen laden omdat de omvormer altijd te laat is met terugschakelen.

Ik heb nu van een collega de omvormer meegenomen ter test die was altijd afgesloten van het internet en draait daarom firmware 1.0.1. Het terug schakelen tijdens NOM laden werkt precies zoals het was tot 1.0.19

Firmware 1.0.1 (Terugschakelen van 2400 naar iets boven 0 is bijna instant)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIZ-xXSBjdfjV08LBbs60t91F58=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FifTCMiis56ZCqQbH4peqlMP.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mc43C6IvobMpJD6ekspdFtFA5ic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TaBjwFTmhfl0rZCg63t2cdSR.png?f=fotoalbum_large

Firmware 1.0.19 (Terugschakelen van 2400 naar iets boven 0 is extreem traag)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCaxFb7NrYgeGHZFGZTrhl5N7NM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2PXuxNrYX0UlG2kyeUK4pkeU.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmsicMWlQed1vQmbrZl4FOqEvzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ysfM2CG9Z1sHbLwk6yZhh7Va.png?f=fotoalbum_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• Jan-tweak
Taro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:03:
[...]

Als het blussysteem wordt gestart is er al iets goed mis. Het betreft in het geval van een accu doorgaans een brandvertrager, geen brandblusser. De kans dat de aerosol module de brand daadwerkelijk stopt is klein/nihil. In een meterkast zal een aerosol module een brand wel blussen, bij een accu waarschijnlijk niet, tenzij het bijvoorbeeld alleen een kabel betreft die in de fik is gevlogen.

Het is een nuttige toevoeging, maar verwacht geen wonderen.
De benaming brandblusser is eigenlijk een verhaling van de orginele aanduiding.
zijn er bij Zendure testen bekend ?
vergeet niet dat er relatief een kleine ruimte over is voor de blusstof die zich overigens als een gas gedraagd, ik ben heel goed bekend met dit soort blusstoffen.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:28:
Binnenkort ontvang ik 2 keer een Solarflow 800 plus en nog een Solarflow 800 pro. Puur om als plug-in battery systeem te fungeren.
Deze gaan op 3 verschillende groepen aangesloten worden, zodat ze gecombineerd piekverbruik van 2400w kunnen leveren.

Wat ik me afvroeg:
- Als ik het systeem met de app configureer, kunnen de verschillende accu's dan met elkaar onderling, over lokale wifi, uitzoeken hoeveel welke accu moet laden/ontladen?
- Is er bij gebruik van p1 meter van HomeWizard internet nodig? En klopt het dat met de zendure p1 meter er een directe verbinding naar de accus is (long range verbinding)?

Met andere woorden: kan ik het voor elkaar krijgen om zonder afhankelijk te zijn van een werkende internetverbinding, de 3 accus als 1 systeem samen te laten werken met behulp van een p1 meter en zonder Home Assistant setup?

Het is een 1-fase aansluiting, met pv installatie op eigen omvormer (strings verlenen zich niet om aan te sluiten op de solarflows)
ik ben hetzelfde van plan. Volgens mij klopt het wat je zegt, maar dat is puur op basis van meelezen, zoeken en chatgpt. Dus als een gebruiker dit kan bevestigen... :)
Jan-tweak schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:18:
[...]

De benaming brandblusser is eigenlijk een verhaling van de orginele aanduiding.
zijn er bij Zendure testen bekend ?
Ja, alleen worden de video's niet gedeeld.
vergeet niet dat er relatief een kleine ruimte over is voor de blusstof die zich overigens als een gas gedraagd, ik ben heel goed bekend met dit soort blusstoffen.
Klopt, in een meterkast zal een aerosol module doorgaans een brand wel blussen. In een afgesloten thuisaccu die al op het punt van laten we zeggen 170 graden is gekomen is er meer aan de hand dan een brandende kabel en dan zal het doorgaans alleen vertragend werken.

Vertalingen zijn in deze context sowieso niet lekker. Wat men bij Zendure een aerosol gel noemt blijkt in de praktijk geen vloeibare gel, maar een aerosol substantie die geactiveerd wordt en verspreid wordt als kleine deeltjes.

• TonvanS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:53
Voor HCC leden: er loopt een tijdelijke actie. €55 - €100 korting op 2400ac+ sets
https://hcc.nl/vereniging...-goedkoper-voor-hcc-leden

[ Voor 10% gewijzigd door TonvanS op 17-03-2026 21:53 ]

Ioniq 5 Lounge AWD 2021

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Nou, mijn pakket is bijna hier (morgen levertijd) volgens track en trace (2400AC+ met 2x batterij).
Alleen GLS geeft aan dat het totaal 30,2 kg weegt.

Ben benieuwd wat ik morgen krijg, maar dit lijkt niet veel goeds te voorspellen
Hortz schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:25:
Nou, mijn pakket is bijna hier (morgen levertijd) volgens track en trace (2400AC+ met 2x batterij).
Alleen GLS geeft aan dat het totaal 30,2 kg weegt.

Ben benieuwd wat ik morgen krijg, maar dit lijkt niet veel goeds te voorspellen
Vermoedelijk betreft dat alleen de 2400AC+ en volgen de 2 accu's via een aanvullende bezorging.

• hemertje
Gramser schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 16:03:
[...]

En helemaal niks qua seintje vooraf? Wordt spannend dan… niet iets waarvan ik zeg, zet maar bij de buren… nou ja. We zien wel weer.
de Geodis website gaf vanaf afgelopen vrijdag aan dat ze morgen zouden leveren
vanmiddag belde de chauffeur van Van Duuren dat hij in de straat stond met een pallet in zijn vrachtwagen

• hemertje
1 omvormer blijft hier een verbindingsprobleem houden met het aanmelden via de App
de bluetooth verbinding maakt maar geen verbinding met de unit

automatisch zoeken krijgt de unit niet gevonden
handmatig zoeken meestal wel maar dat wil de bluetooth verbinding daarna niet

iemand tips?
stekker eruit met 6 seconden de knop ingedrukt al meerdere malen geprobeerd

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:15
..Christiaan.. schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:03:
@Pakhaas, vandaar dat ik de capaciteit als bruto benoem. Het gaat mij er eigenlijk om of een grotere overhead zorgt voor minder belasting van de accu's. Ik kan de soc dan ook op 20-80 instellen bijvoorbeeld. Kan dit beter voor de accu's zijn?
Aangezien het LFP is kun je beter wel regelmatig tot 100% laden ivm kalibratie van het BMS. 20-100% zou ik dan eerder doen.

Hier staat de batterij op 10-100%. Ik heb nominaal 11,5 kWh, maar meestal komt er rond 9 kWh uit de batterij naar het huis. Deels door niet volledige ontlading, deels door verliezen bij het ontladen. Dat hangt mogelijk ook van de plaatsing af. In mijn geval in een onverwarmde schuur zijn de batterijen meestal wat te koud voor optimale prestatie.

• Basekid
Jop123 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:33:
[...]

heb ik ook, maar alles was bij mij al up to date, na het koppelen kwam er toch een update voor p1 meter.en zendure ac2400+.
gewoon even checken in HW app > apparaten > p1 meter > drie puntjes > controleren op updates.

idem op zendure app.

dan P1 meter verwijderen in zendure app.

en koppelen
Bedankt voor de tip maar helaas.. Zowel de HW als de Zendure meerdere malen verwijderd uit de app. 1x iets van een update voor de batterij (terwijl het al 3x firmware had gedownload) maar ook dat heeft niks gedaan.

Gekke is wel dat als in de api uitzet bij HW, Zendure aangeeft dat de p1 meter aan staat maar er komt dan geen data. Met de api aan toorn de p1 meter offline in Zendure (en ook geen data.

Morgen maar ff lokaal home automation installeren oid om te kijken of die wel data binnenkrijgt van de meter. En Zendure maar eens appen.

Baal wel flink, 1600 euro staat nu vrij nutteloos te wezen.
Basekid schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:52:
[...]

Bedankt voor de tip maar helaas.. Zowel de HW als de Zendure meerdere malen verwijderd uit de app. 1x iets van een update voor de batterij (terwijl het al 3x firmware had gedownload) maar ook dat heeft niks gedaan.

Gekke is wel dat als in de api uitzet bij HW, Zendure aangeeft dat de p1 meter aan staat maar er komt dan geen data. Met de api aan toorn de p1 meter offline in Zendure (en ook geen data.

Morgen maar ff lokaal home automation installeren oid om te kijken of die wel data binnenkrijgt van de meter. En Zendure maar eens appen.

Baal wel flink, 1600 euro staat nu vrij nutteloos te wezen.
Niet als excuus voor de rest, want dat moet natuurlijk gewoon werken, maar als Home Assistant in je comfort zone zit, of spoedig daarin kan komen, dan word je daar daarna echt veel gelukkiger van dan HEMS... En dan werkt het ook prima met de HW P1.

• Zonsmurf
  • Laatst online: 00:29
Nou, heb e.e.a. nagekeken maar Zendure heeft IEC-EN 62619 certicificering. Je mag hem binnen zetten. EN ik ga t.z.t. nog wel eens een juiste blusmiddel regelen, maar van wat ik erover heb gelezen is waternevel ook al goed. Naast het vuur te blussen moet de temperatuur omlaag. Aangezien mijn kantoortje naast de badkamer staat, lijkt het me logisch om een lange slang met juiste spuitkop
Taro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:04:
[...]

Niet als excuus voor de rest, want dat moet natuurlijk gewoon werken, maar als Home Assistant in je comfort zone zit, of spoedig daarin kan komen, dan word je daar daarna echt veel gelukkiger van dan HEMS... En dan werkt het ook prima met de HW P1.
Nu ook even ingeschoten en kijken wat het doet. (I.c.m. HomeWizard P1)
Toch ff weer op HEMS gezet morgen ff overschakelen naar HA en kijken wat het doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rIc1VHcHepdse1vNjcYOOPhDxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RW9slHDpN5i1Ut9So2UVIMOS.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 194 195 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.