• Diesje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02:06
Zonsmurf schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:54:
[...]

Amazon.de + een kortingsbon van >100 euro gevonden.
Waar heb je die bon gevonden? Ik vind hem niet :|

• Tom35
  • Laatst online: 21:01
De batterij wordt niet in belgie geleverd maar wel in nl.. wss is bebat de veroorzaker...

Daarom zie ik die ook niet

• Diesje
  • Laatst online: 02:06
Tom35 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 20:46:
De batterij wordt niet in belgie geleverd maar wel in nl.. wss is bebat de veroorzaker...

Daarom zie ik die ook niet
De batterij zie ik wel, maar de kortingsbon niet.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:41
Zonsmurf schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:33:
Net een Zendure 2400AC+ besteld met 2 batterijen (in totaal 8,1 kWh) erbij voor 1930,20 euro. € 238,7 /kWh opslag. Goedkoop op papier, hopelijk pakt het goed uit. Ik hoop dat ik niet een foute beslissing heb genomen, is nogal een bedrag. Maarja, nood breekt wet en soms moet je wat.

Drijfveer van de aankoop is energiewraak. Klimaatminister jetten heeft mijn saldering afgepakt. Nou, mijn "guerilla batterij" zal hem hopelijk een lesje leren is waar ik nog hoop uit put. Ik aanbid tegenwoordig alleen nog mijn griekse batterijgodin revma ("stroom" in griekse taal).
Wel bij de feiten blijven. Jetten deed een voorstel voor geleidelijke afbouw van de salderingsregeling. Dat ging niet door en het vorige kabinet kwam in het coalitieakkoord met de directe afbouw. Je weet wel, die rechtse jongens van PVV, VVD, BBB en NSC. Dus als je bij een oud-minister wilt klagen moet je bij Sophie Hermans (VVD) zijn. Zij was in dat kabinet minister van KGG.

Jetten had als klimaatdrammer namelijk wel doordacht klimaatbeleid ;)
(Nooit gedacht dat ik D66 zou verdedigen)

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Zonsmurf
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 23:51
Pr088 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:25:
[...]

Wel bij de feiten blijven. Jetten deed een voorstel voor geleidelijke afbouw van de salderingsregeling. Dat ging niet door en het vorige kabinet kwam in het coalitieakkoord met de directe afbouw. Je weet wel, die rechtse jongens van PVV, VVD, BBB en NSC. Dus als je bij een oud-minister wilt klagen moet je bij Sophie Hermans (VVD) zijn. Zij was in dat kabinet minister van KGG.

Ze moeten zich niet zo verschuilen achter smoesjes. Als je er niet achterstaat, dan wordt je geen minister. Simpel. Jetten verantwoordelijk houden! :o

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Als het goed is komt in dezer dagen mijn 2400 AC+ aan! Ben erg benieuwd! Heb nu een relais op mijn boiler die op het goedkoopste moment van de dag opwarmt dmv dyanamische prijs van de ANWB. Is dat nog steeds verstandig? Want de accu is dan ook het verstandigst om op te laden?

Oh en de boiler is nu zo gemonteerd dat hij met 2500watt oplaad. Denk dat ik meer profijt van de accu heb als ik hem weer terugzet naar 1200watt? (dat is ook mogelijk als hij slechts 1 verwarmingselement gebruikt ipv 2).

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Henkie-Jan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:21:
Als het goed is komt in dezer dagen mijn 2400 AC+ aan! Ben erg benieuwd! Heb nu een relais op mijn boiler die op het goedkoopste moment van de dag opwarmt dmv dyanamische prijs van de ANWB. Is dat nog steeds verstandig? Want de accu is dan ook het verstandigst om op te laden?

Oh en de boiler is nu zo gemonteerd dat hij met 2500watt oplaad. Denk dat ik meer profijt van de accu heb als ik hem weer terugzet naar 1200watt? (dat is ook mogelijk als hij slechts 1 verwarmingselement gebruikt ipv 2).
Bij lage tarieven kan je het beste alle relevante devices tegelijkertijd aanzetten. Dus ja, tegelijk laden mits de betreffende fase/groep dat toelaten. Heb je een 1-fase of 3-fase hoofdaansluiting? Anders kan je accu en boiler over 2 verschillende fases verdelen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24

koboy

Heb een idee voor een icon

Pr088 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:25:
[...]

offtopic:
Het voorstel in de energiewet die het niet gehaald heeft (edit: controversieel verklaard na de val van Rutte 4) was inderdaad heel Nederlands polderend afbouwen. Dit was echter niet het werk van Jetten, maar van veel ambtenaren onder een aantal ministers.
Na het laaste kabinet Rutte bleken er dusdanig veel lijken in de kast te zitten dat de pleister er in 1 keer afgetrokken is, tot groot chagrijn van de meest rechtse partij in dat kabinet: de PVV.

Jetten is een beroepspoliticus, en daarin is hij niet de enige. Wat hij wel (net als vele andere beroepspolitici) mist is enig technisch inzicht, waardoor hij op technische onderwerpen als klimaat totaal door de mand valt als er een onderwerp wordt aangesneden waarin hij niet van te voren tot in de puntjes is voorbereid door anderen. Niet voor niets is zijn bijnaam bij zijn haters Robot Jetten.
Ideologisch redelijk in dezelfde hoek zit Diederik Samsom, die wel het inzicht heeft, dingen met elkaar kan verbinden en zelf zinnige dingen kan produceren. Helaas doen extremere beroepspoliticus factoren om hem heen dan een one-up en loopt de zaak alsnog vast in klimaatgedram.

Ik noem Samsom hier expres. Hij was 1 van de bedenkers ooit van de salderingsregeling, en heeft vanaf het begin gezegd dat dit een tijdelijke maatregel moest zijn om de op dat moment nog erg hoge aanschafkosten te compenseren.

Toen er in 2016 hier PV het dak op ging was al duidelijk dat er een eind aan de salderingsregeling zou komen. Dat het nog bijna 11 jaar heeft mogen dure is een wonder.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:07
Zonsmurf schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:48:
[...]

Ze moeten zich niet zo verschuilen achter smoesjes. Als je er niet achterstaat, dan wordt je geen minister. Simpel. Jetten verantwoordelijk houden! :o
Hij stond wel achter de afbouw, maar is niet verantwoordelijk voor het afbraakbeleid van het vorige kabinet.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04:43
Taro schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:39:
[...]

Persoonlijk heb ik er bewust voor gekozen alles te scheiden. Je ziet toch regelmatig ongewenst gedrag als er MPPT/DC/PV op een thuisaccu met stekker zijn aangesloten. Denk hierbij aan: Aftoppen van vermogen tussen 95-100% laden, bypass die beperkt is of pas laat wordt geactiveerd, etc.

Voordeel is natuurlijk wel de hogere totale MPPT waarden van een 2400 Pro vs meerdere SF800's. Maar hier bewust gekozen voor 5-6x SF800 en AC versies van de omvormers en nog steeds blij mee. Maar de 2400 AC met 1 micro erop is ook een optie. Maar dan zou ik voor de 2400 Pro gaan als je toch alles in 1 wil.
Ik wil mijn huidige omvormer gaan vervangen door een 2400 pro. Mijn aanname is dat het volledige vermogen gewoon in de accu gepompt zal worden en wanneer de accu richting de 100% gaat deze langzamer zal laden maar het overig vermogen gewoon het net op zal gooien. Is dit een verkeerde aanname?
Pagina: 1 ... 193 194 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.