Keida schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:07:
Ik lees her en der dat mensen er voor kiezen om juist niet uit de Zendure de Electrische auto te laden.
Waarom is dat precies?
Lijkt me juist een belangrijke use case - auto weg overdag, veel zonne-energie (bijv vandaag) - opslaan in de Zendure en dan in de avond uit de batterijen de auto laden.

Als je dan ook nog 1 fase kunt laden en slimt kunt regelen (bijv met EVCC) lijkt me dit juist toch een goede oplossing? of begrijp ik het verkeerd?
Hierboven is al een en ander gezegd, het is uiteindelijk ook een persoonlijke afweging. Op dit moment doe ik dit bewust niet, omdat:

Met dynamische tarieven kan je beter laden wanneer de stroom goedkoop is. Dan pak je direct de op dat moment opgewekte zonnestroom ook mee, die je anders goedkoop zou hebben teruggeleverd. Op dure momenten wil ik dat de stroom naar het net ipv in de auto gaat. Dus geen EV voor de deur: Duur naar het net óf goedkoop de accu's laden.

Daarnaast spelen de omzetverliezen mee, maar dat geldt alleen als je vanuit het net eerst de accu's laadt en vervolgens daarmee de auto vult.

Vanaf 1-1-2027 gaat hier alle zonnestroom overdag in de accu's en rouleren we de 2 EV's om de avond, dan gaat de overdag opgevangen zonnestroom wél naar de auto's aangezien je er dan niets meer voor terug zou krijgen als je het teruglevert. Behalve op avonden zoals gisteren en vandaag, 50 ct/kWh minus BTW/belasting kan nog steeds een interessante spread opleveren, dus dan is de vraag of je het het net opstuurt om vervolgens de volgende dag overdag de auto weer met lagere tarieven te laden.

Ben nog wel aan het nadenken hoe ik dit ga doen, want NOM is het makkelijkste, maar als je er logica inbouwt met een voorspelling van de zonneopwek voor de komende dagen icm dure dynamische tarieven, onze agenda's, etc. dan zou je per dag de auto wél aan de lader kunnen hangen, maar laar je de automatisering bepalen of de opgeslagen stroom het net op moet of in de auto.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

bilgy_no1 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:27:
[...]

Wat ik nog niet echt langs zag komen is de capaciteit. Een typische EV batterij is al 50 kWh aan de kleine kant en kan zo tussen 75-100 kWh zijn. Ik ga meestal laden bij ongeveer 20% en heb dan 48-50 kWh nodig.

Mijn stapeltje plugin batterijen met 11,5 kWh nominaal levert van 100 - > 10% maximaal 10,3 kWh (en soms flink minder door temperatuur impact). Dat zet dus niet echt zoden aan de dijk om daar de batterij op in te richten. Meer heeft niet echt zin, want de PV wekt op piekdagen in de zomer ongeveer 30 kWh op, maar tussen eind september en begin maart maximaal 13 kWh (en meestal veel minder).

Maar stel dat je een taxibedrijf hebt, een giga schuur vol PV op je dak en alleen maar 's nachts kunt laden, dan zou een dikke batterij wellicht zinvol zijn om na einde salderen iedere nacht de EV vol te laden vanuit de batterij...
Wij laden hier doorgaans EV #1 op zaterdag, EV #2 op zondag tegen lage dynamische tarieven en redden het daarmee in de zomer sowieso de hele week. Op dagen zoals gisteren toppen we beide doordeweeks af tegen 13-14 ct/kWh. De kleinste EV hier heeft 54 kWh en de grootste 82 kWh, gemiddeld gebruiken ze samen op een doordeweekse dag zo'n 22-25 kWh.

De zonnepanelen kunnen op een goede dag inmiddels 65-70 kWh opwekken en dat komt ongeveer overeen met de opslag van de thuisaccu minus eigenverbruik. Vanaf 1-1-2027 zullen we dan in lente/zomer/herfst vermoedelijk ook niet meer op zaterdag en zondag laden, maar om de dag 1 van de 2 auto's aan de laadpaal hangen en die direct met zonnestroom laden. Is de betreffende auto vol, dan neemt de thuisaccu het over en pakt het restant van die dag op. De volgende dag is of de andere auto thuis, of zal de thuisaccu overdag alle stroom moeten opslaan, die dan vervolgens die avond weer in de andere auto wordt geladen die pas laat thuiskomt.

Valt te voorspellen dat de accu al eerder vol zal zijn, dan moet die eigenlijk tegen een zo hoog mogelijke prijs ontladen om te voorkomen dat zonnestroom op de goedkoopste momenten aan het net wordt teruggeleverd.

Via Home Assistant kunnen we gelukkig de ingestelde SoC en huidige SoC (= berekenen voor benodigde kWh's) van de auto's zien, welke er aan de lader hangt én de laadpaal bedienen. Dat icm de Zendure integratie maakt bovenstaande makkelijk om aan te sturen en dan kan je ongeveer met 3x2400=7200 Watt laden, minus verbruik van het huishouden. Want dat is ook nog een ding, de meeste laadpalen/EV's vragen minimaal 6A x 230V = 1380 Watt. Heb je bijv. een 2400 AC, is het verbruik van je woning 1100 Watt, dan zal je auto niet eens vanuit de accu's kunnen laden, tenzij je de mobiele lader op de noodstroomuitgang is aangesloten. Je hebt dus al snel 2x2400 Watt omvormers nodig om een beetje snel te kunnen laden.

Enige probleem is dus de logica die je moet bedenken, maar daar hebben we nog 10 maanden voor :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• fabudop
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:59
Oemfoefoe schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:57:
Herkennen jullie dit gedrag ook?

Ik ben bezig om de elektriciteit distributie van en naar mijn zonnepanelen en batterijen via zenSDK van @Gielz te automatiseren. Waar ik voorheen volgens de Tibber app via HEMS onder de laagste gemiddelde kosten scoorde, is mijn gemiddelde nu via HASS gelijk aan de hoogste.
Ik heb ook Gielz en Tibber. Daarmee zit ik in de Tibber app zeker onder de laagste gemiddelde kosten, dus dat herken ik niet. Je kan in HASS precies zien wanneer de batterij wat gedaan heeft en dus checken of dat met de dure/goedkope momenten klopt. Maar je kan Gielz op heel veel manieren gebruiken, heb je de vraag al in het HASS/Zendure gesteld?

• Robhond
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
Ha allemaal,
De Zendure app, met Zendure P1-meter en een Landis Gyr E350 (SMR 5.0), geeft maar elke 10 seconde een update van het verbruik. Ik dacht dat dit elke seconde zou zijn en dat dit ook nodig is voor correcte NOM-werking. Ik lees berichten terug van vorig jaar dat dit type meter ondanks SMR5 toch maar elke 10 seconden een update stuurt, klopt dat? En belangrijker nog, is dat een probleem voor een correcte werking met de 2400AC+? (die hopelijk morgen binnenkomt!) En zo ja, hoe hier het beste mee om te gaan?
Vielen dank!
Robhond schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:17:
Ha allemaal,
De Zendure app, met Zendure P1-meter en een Landis Gyr E350 (SMR 5.0), geeft maar elke 10 seconde een update van het verbruik. Ik dacht dat dit elke seconde zou zijn en dat dit ook nodig is voor correcte NOM-werking. Ik lees berichten terug van vorig jaar dat dit type meter ondanks SMR5 toch maar elke 10 seconden een update stuurt, klopt dat? En belangrijker nog, is dat een probleem voor een correcte werking met de 2400AC+? (die hopelijk morgen binnenkomt!) En zo ja, hoe hier het beste mee om te gaan?
Vielen dank!
Hij doet het ook met 10sec interval, alleen worden de import-en export wat hoger per saldo. Is gewoon iets minder nauwkeurig. Je hebt dan 2 opties als je dat niet wil:

- CT klemmen in je meterkast

- bij netbeheerder vragen om een echte DSMR5, afhankelijk van de netbeheerder kan dat geld kosten. (Stedin uit mijn hoofd gratis, Enexis ca 140 eruo en Liander weet ik niet).

Maar ik zou het eerst gewoon eens proberen met de 10 sec interval en dan kun je altijd nog wat anders doen

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

Robhond schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:17:
Ha allemaal,
Vielen dank!
Voor NOM is 10 seconden te lang, 1-5 seconden is optimaal. Als dit daadwerkelijk 10 seconden betreft heb je 2 opties:
  1. Slimme meter laten vervangen. Aangezien het geen DSMR4 betreft zal dat vermoedelijk niet gebeuren, maar zeker navragen
  2. CT-meter plaatsen, zoals een Shelly Pro 3EM.

• Robhond
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
Haha 2 snelle en bijna identieke reacties. Bedankt! Ik ga het morgen even aankijken!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:28

Keida

dr.

Taro schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:29:
[...]

Hierboven is al een en ander gezegd, het is uiteindelijk ook een persoonlijke afweging. Op dit moment doe ik dit bewust niet, omdat:

Met dynamische tarieven kan je beter laden wanneer de stroom goedkoop is. Dan pak je direct de op dat moment opgewekte zonnestroom ook mee, die je anders goedkoop zou hebben teruggeleverd. Op dure momenten wil ik dat de stroom naar het net ipv in de auto gaat. Dus geen EV voor de deur: Duur naar het net óf goedkoop de accu's laden.

Daarnaast spelen de omzetverliezen mee, maar dat geldt alleen als je vanuit het net eerst de accu's laadt en vervolgens daarmee de auto vult.

Vanaf 1-1-2027 gaat hier alle zonnestroom overdag in de accu's en rouleren we de 2 EV's om de avond, dan gaat de overdag opgevangen zonnestroom wél naar de auto's aangezien je er dan niets meer voor terug zou krijgen als je het teruglevert. Behalve op avonden zoals gisteren en vandaag, 50 ct/kWh minus BTW/belasting kan nog steeds een interessante spread opleveren, dus dan is de vraag of je het het net opstuurt om vervolgens de volgende dag overdag de auto weer met lagere tarieven te laden.

Ben nog wel aan het nadenken hoe ik dit ga doen, want NOM is het makkelijkste, maar als je er logica inbouwt met een voorspelling van de zonneopwek voor de komende dagen icm dure dynamische tarieven, onze agenda's, etc. dan zou je per dag de auto wél aan de lader kunnen hangen, maar laar je de automatisering bepalen of de opgeslagen stroom het net op moet of in de auto.
Dank, en dank aan allen die hun gedachtes hierover hebben doorgegeven.
dit bevestigt dus wel wat mijn idee ook is.

Helemaal mee eens, in 2026 heeft het nog niet zoveel zin. maar ik denk dat veel mensen (net zoals ik) bezig zijn zich voor te bereiden op 2027 en dan is het fijn om in ieder geval de flexibiliteit te hebben.

Klopt zeker dat een lege auto-accu veel meer vraagt dan de gemiddelde Zendure batterij aan capaciteit heeft. Maar als je in ieder geval een deel van de zonne-energie op een dag via de Zendure in de avond alsnog de auto in kunt laten stromen (in plaats van het net op in 2027..), is dat al een pre

Mijn idee was, zoals eerder gemeld, om wel 3 omvormers, op 3 eigen groepen en 3 verschillende fasen te installeren, maar vraag me even af of dit handig zou zijn bij het laden van de auto vanuit de batterij.

(die aanbieding van de Solarflow 2400 bij Techpunt is wel interessant hiervoor op dit moment)

IJsdikte op de Elfstedentocht

Keida schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:49:
[...]
Mijn idee was, zoals eerder gemeld, om wel 3 omvormers, op 3 eigen groepen en 3 verschillende fasen te installeren, maar vraag me even af of dit handig zou zijn bij het laden van de auto vanuit de batterij.
Laden met 7 kW is naar mijn weten efficiënter dan 2-3x zo lang laden met 2-3 kW. Heb er hier ook bewust voor gekozen om iedere fase van een omvormer te voorzien, is ook beter voor de loadbalancer van de laadpaal om het netjes te verdelen vs bijv. 2 omvormers op 1 fase.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:12
Keida schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:49:
[...]

Dank, en dank aan allen die hun gedachtes hierover hebben doorgegeven.
dit bevestigt dus wel wat mijn idee ook is.

Helemaal mee eens, in 2026 heeft het nog niet zoveel zin. maar ik denk dat veel mensen (net zoals ik) bezig zijn zich voor te bereiden op 2027 en dan is het fijn om in ieder geval de flexibiliteit te hebben.

Klopt zeker dat een lege auto-accu veel meer vraagt dan de gemiddelde Zendure batterij aan capaciteit heeft. Maar als je in ieder geval een deel van de zonne-energie op een dag via de Zendure in de avond alsnog de auto in kunt laten stromen (in plaats van het net op in 2027..), is dat al een pre

(die aanbieding van de Solarflow 2400 bij Techpunt is wel interessant hiervoor op dit moment)
Je kunt het ook als totale investering zien: 3 torentjes van 3 batterijen zit je dus rond €6500 investering + mogelijk nog wat elektrawerk. Dan heb je 26 kWh nominaal en bruikbaar ongeveer 22,5 kWh.

De rekensom van het voordeel is erg lastig.

Scenario 1: 22,5 kWh stroom terugleveren voor €0,03 per kWh. Aanname... Op dalmomenten eerder 0,01 maar er zijn zeker ook uren dat het meer oplevert. Opbrengst €0,68. Kosten voor laden in de nacht: €0,25 * 22,5 = €5,63. Netto kosten: €4,95.

Scenario 2: 27,5 kWh van je PV gaat naar de batterij waar dan 22,5 kWh uitkomt. Dat is dus al €0,15 verlies. Daarmee bespaar je dan €0,25 * 22,5 = €5,63 - 0,15 = €5,48 per laadbeurt.

Dat zijn dan ongeveer 1200 van zulke laadbeurten voor je de batterij terug hebt verdiend. Als je dat 200x per jaar doet heb je volgens deze aannames de batterij in 6 jaar terugverdiend. Op zich niet gek...

Maar goed, ik ga hier uit van dynamische tarieven met €0,01 kaal overdag en €0,25 all-in in de nacht. Wie weet wat het gaat zijn... Ook ga je van die 22,5 kWh uit de batterij misschien maar 20 kWh nuttig in je auto krijgen.

Bij een vast contract à €0,22 en terugleververgoeding van €0,0025 rekent het weer anders uit. Zeker als je door de batterij terugleverkosten voorkomt.

Zet je het af tegen een fossiele auto en tanken aan de pomp...

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 05-03-2026 21:12 ]

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:34
Taro schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:29:
[...]

Hoi Taro,

hoe zorg je ervoor dat de EV niet uit je batterijen gevoed wordt maar uit het net?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
Taro schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:44:
[...]

Wij laden hier doorgaans EV #1 op zaterdag, EV #2 op zondag tegen lage dynamische tarieven en redden het daarmee in de zomer sowieso de hele week. Op dagen zoals gisteren toppen we beide doordeweeks af tegen 13-14 ct/kWh. De kleinste EV hier heeft 54 kWh en de grootste 82 kWh, gemiddeld gebruiken ze samen op een doordeweekse dag zo'n 22-25 kWh.

De zonnepanelen kunnen op een goede dag inmiddels 65-70 kWh opwekken en dat komt ongeveer overeen met de opslag van de thuisaccu minus eigenverbruik. Vanaf 1-1-2027 zullen we dan in lente/zomer/herfst vermoedelijk ook niet meer op zaterdag en zondag laden, maar om de dag 1 van de 2 auto's aan de laadpaal hangen en die direct met zonnestroom laden. Is de betreffende auto vol, dan neemt de thuisaccu het over en pakt het restant van die dag op. De volgende dag is of de andere auto thuis, of zal de thuisaccu overdag alle stroom moeten opslaan, die dan vervolgens die avond weer in de andere auto wordt geladen die pas laat thuiskomt.

Valt te voorspellen dat de accu al eerder vol zal zijn, dan moet die eigenlijk tegen een zo hoog mogelijke prijs ontladen om te voorkomen dat zonnestroom op de goedkoopste momenten aan het net wordt teruggeleverd.

Via Home Assistant kunnen we gelukkig de ingestelde SoC en huidige SoC (= berekenen voor benodigde kWh's) van de auto's zien, welke er aan de lader hangt én de laadpaal bedienen. Dat icm de Zendure integratie maakt bovenstaande makkelijk om aan te sturen en dan kan je ongeveer met 3x2400=7200 Watt laden, minus verbruik van het huishouden. Want dat is ook nog een ding, de meeste laadpalen/EV's vragen minimaal 6A x 230V = 1380 Watt. Heb je bijv. een 2400 AC, is het verbruik van je woning 1100 Watt, dan zal je auto niet eens vanuit de accu's kunnen laden, tenzij je de mobiele lader op de noodstroomuitgang is aangesloten. Je hebt dus al snel 2x2400 Watt omvormers nodig om een beetje snel te kunnen laden.

Enige probleem is dus de logica die je moet bedenken, maar daar hebben we nog 10 maanden voor :)
Ken je Day Ahead Optimizer al?

Day Ahead Optimizer: ervaringen met Home Assistant-addon DAO

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

hemertje schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:24:
[...]

Hoi Taro,

hoe zorg je ervoor dat de EV niet uit je batterijen gevoed wordt maar uit het net?
Door de laadpaal op laden te zetten en de accu’s uit of ook op laden via Home Assistant.

Ja, maar heb graag alles zelf in de hand.

• hemertje
bilgy_no1 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 00:03:
[...]

Je moet scherp kijken naar hoeveel verbruik en vermogen je werkelijk nodig hebt. Dan is 4,8 kW vermogen waarschijnlijk ook al snel teveel.

Ik heb bijvoorbeeld zelf een warmtepomp in huis met 7,5 kW vermogen, maar die draait meestal op of onder 1 kW. Zelfs in de winter en in de zomer draait die amper. Een SWW run trekt wel meer vermogen, maar die kun je beter rechtstreeks op de PV plannen dan via de batterij.

Het is in de zomer bijna onmogelijk om je PV-opwekking daadwerkelijk via de batterij zelf nuttig te gebruiken. Tenzij je een flink zwembad wilt verwarmen tot 39°C of zo... Iedere nacht een honderd kilometer rijden en overdag opladen werkt ook goed...

In de winter lukt dat weer heel makkelijk, maar is de opwekking dan genoeg om de investering te rechtvaardigen? Een deel van de opwekking (of zelfs de gehele?) kan immers rechtstreeks naar de warmtepomp.

Een hoger vermogen is handig bij handelen, maar de grondslag om daarvoor meerdere omvormers te gaan kopen valt een beetje weg na dit jaar. Wellicht valt de opbrengst van je PV-opwekking wel te verbeteren door uitgestelde teruglevering. In deze week draait dat lekker, maar er zijn dit jaar ook hele periodes geweest waarin de spread qua kaal tarief maar een paar cent was. Dat was onvoldoende om zelfs de laadverliezen goed te maken, laat staan ook de afschrijving van de batterij te betalen. Dan wordt het wel een dunne business case.

Dus kijk naar:
- Wat is typisch het vermogen (in kW) dat je buiten de uren van opwekking gebruikt? Dit om te bepalen hoeveel omvormers je nodig hebt.
- Hoeveel energie verbruik je werkelijk buiten de uren van PV opwekking (in kWh)? Dit om te bepalen hoeveel batterijcellen je nodig hebt.

Misschien is 1 omvormer met 6 cellen wel voordeliger en goed genoeg dan 3 omvormers met ieder 2 cellen.

Van jouw configuraties: de tweede optie plaatst steeds een PV-omvormer en batterij-omvormer op dezelfde fase in dezelfde (gesplitste) groep. Ik geloof niet dat zoiets de bedoeling is ivm totale last. Je noemt nu een piek van 7,5 kW opwekking, dat zou 2,5 kW per fase zijn en als batterij vol gaat laden gaat er 4,9 kW over die groep die is bedraad en gezekerd op 3,6 kW.

Bij de eerste optie moet je ook kijken naar het totale vermogen dat er op iedere groep kan ontstaan. Hangt dus af van je warmtepomp en back-up heater, maar dat is waarschijnlijk aanzienlijk genoeg om problematisch te kunnen worden.

De regel om de Zendures op 2,4 kW te kunnen gebruiken is dat ze ieder op een eigen en exclusieve eindgroep zijn aangesloten en afgezekerd. Aansluiting bij grote verbruikers of opwekkers past daar niet bij, zelfs niet met zoiets als een PV-verdeler.
ik had al een account aangemaakt bij https://jeroen.nl/. ken hem van Twitter en vorig jaar al een paar keer contact met hem gehad. heb van de week de meterstanden en zonne opwek van vorig jaar opgegeven

vanuit die anaylse krijg je oa een Thuisbatterij capaciteiten vergelijk (zelfconsumptie!)
de Jeroen.nl analyse, Tibber verbruik en Solaredge opwek van vorig jaar ingevoerd voor mijn stroomanalyse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGdw27VL5VPkhttX6Fr2EiBrlIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PQ7G5wIF5DrocgJEA82Fgj2H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-332BOX07TCYTrjH89AJkK7HQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ns1Mp9A9Tf40kw9YsNyBSLiU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHOG7yoL0XwG1-EAcc2VM2cPmyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGb5PYg8IONClyXZaGN6uDnD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Nu07XC8i7bNrdbZtWWwHyRB6ds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a2ExIAdhkZzbkjKKlEghGhui.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKNUroeQMmKsOnDnXpFqff1kSmI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ifz25KpeVCJWeZZSjA4LfeKI.png?f=fotoalbum_large

ff doorrekenen wat de gunstigste combinatie is
afgelopen jaar had ik met mijn WP en PV een eigen verbruik van de PV van ~33%
naar 64% eigen verbruik is een mooie stap, rest levert niet zo veel op
de stap van 64% naar 69% eigen verbruik is een verdubbeling accucapaciteit

een week afgelopen winter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8e30Sexxuhc-znyqhm3rx9eLiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HYybkFDiexbsC3Zicd14cwuz.png?f=fotoalbum_large

en ingezoomd op de woensdag van die week
compressor WP max 2kW, defrost van de WP 3kW met het sluipverbruik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuS9WEe_7S2QXbKJc0tJ7Kwq6S4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lh1pCOZ3hy6XFgjVg9fy6Dik.png?f=fotoalbum_large

naar mijn idee is 20kWh een mooie capaciteit voor mijn verbruik en opwek van afgelopen jaar!?

Pagina: 1 ... 186 187 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.