Opzich wel een goede gedachte natuurlijk. Je kunt prima op een hoger vermogen laden, daar had ik nog even niet over nagedacht. 2400 Watt vind ik zelf wat teveel icm de andere gebruikers op deze eindgroep maar ik heb de het laadvermogen verhoogt naar 1800 Watt. Wellicht krijg ik vandaag voor het eerst de batterij vol op zelf opgewekte stroom.arieh schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:56:
[...]
De 2400AC kan gewoon 2400 laden out of the box. De beperking zit in het ontladen dat standaard op 800 staat en kan worden onrgrendeld bij aansluiten op een aparte groep
Je hoeft hier ook niet te panisch over te doen, een 16A b karakteristiek slaat pas uit na 1 minuut 24A en zelfs pas bij 1 uur 18A . Zoek maar eens op " automaat 16A b karakteristiek grafiek"G-addict schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:56:
[...]
Opzich wel een goede gedachte natuurlijk. Je kunt prima op een hoger vermogen laden, daar had ik nog even niet over nagedacht. 2400 Watt vind ik zelf wat teveel icm de andere gebruikers op deze eindgroep maar ik heb de het laadvermogen verhoogt naar 1800 Watt. Wellicht krijg ik vandaag voor het eerst de batterij vol op zelf opgewekte stroom.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Dat een B16 automaat niet direct afschakelt bij 17–18A snap ik. Maar hij is wel bedoeld voor normaal gebruik rond die 16A, niet om langdurig boven die waarde te draaien.koboy schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:07:
[...]
Je hoeft hier ook niet te panisch over te doen, een 16A b karakteristiek slaat pas uit na 1 minuut 24A en zelfs pas bij 1 uur 18A . Zoek maar eens op " automaat 16A b karakteristiek grafiek"
Beetje hetzelfde als met een auto: harder kán, maar je kiest meestal toch voor wat verstandig is.
Met zo’n 1800 watt op een gedeelde groep houd je ook nog wat ruimte over voor andere apparaten; in de praktijk wordt vaak aangehouden om rond de 80% van die 16A te blijven.
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Ik ben onder andere elektrotechnisch opgeleid en weet heel goed hoe dit werkt :-). De vraag is of dit heel verstandig is. Ik heb tijdens elektrotechnische inspecties heel wat wcd's voorbij zien komen waar 2 tot 3 kW elektrische kachels op waren aangesloten. Die draaien langdurig op hoge vermogens en dat zag je terug aan de wcd op thermografische beelden en bij visuele inspecties. Bij ouderwetse ovens in woningen idem.koboy schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:07:
[...]
Je hoeft hier ook niet te panisch over te doen, een 16A b karakteristiek slaat pas uit na 1 minuut 24A en zelfs pas bij 1 uur 18A . Zoek maar eens op " automaat 16A b karakteristiek grafiek"
Daarnaast is het ook niet de bedoeling om een eindgroep structureel te overbelasten. In principe dien je groepen die je 3 uur of langer zwaar belast niet zwaarder dan 80% van de nominaalatroom te belasten. Dus dat is 2944 Watt voor een 16A groep.
Juist Geert!geert1992 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:15:
[...]
Met zo’n 1800 watt op een gedeelde groep houd je ook nog wat ruimte over voor andere apparaten; in de praktijk wordt vaak aangehouden om rond de 80% van die 16A te blijven.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Vanochtend vroeg uit China teruggekomen.MikeyMan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:56:
@Taro Enige kans om de backup-functie nog eens onder de aandacht te brengen daar?
Ik heb de product director hierover gesproken, er komt een update voor het aanzetten van de noodstroomuitgang door +-6x op de knop te drukken of een andere manier.
En via Bluetooth ga je de SoC lager in kunnen stellen.
Laden via de noodstroomuitgang als het grid is uitgevallen is een lastiger iets ivm veiligheid, maar ging hij naar kijken.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Helaas niet meer meegekregen, en ik had maar 30 minuten waarin ik uiteindelijk maar 3 vragen heb kunnen behandelen :E We plannen een vervolg met CEO Bryan en CMO Jolene. Dit lijkt mij echter meer een vraag voor iemand van Product, heb ook een lijntje met de Product Director gelegd. Die kan dit vast wel beantwoorden.Jan-tweak schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:15:
[...]
ik denk dat dit een mooie vraag voor @Taro die nu bij Zendure zit in China (mogelijk dat hij deze vraag nog meekrijgt).
Zelf verwacht ik dat ivm de technische eisen in de EU (CE) en de hierbij behoorende normen mn omdat deze apparatuur bedoeld zijn te werken op een standaard WCD die in de EU ook standaard met een type A afgezekerd is en derhalve geen type B nodig zou moeten hebben.
ik ga er eigenlijk van uit dat de toegepaste omvormer techniek voorkomt dat er te hoge DC lekken ontstaan en zo de huis-netwerk zou verstoren. (dus niet voldoen aan normen binnen de CE regelgeving).
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
welkom terug, zal wel een vermoeiende reis geweest zijn.Taro schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:54:
[...]
Vanochtend vroeg uit China teruggekomen.
Ik heb de product director hierover gesproken, er komt een update voor het aanzetten van de noodstroomuitgang door +-6x op de knop te drukken of een andere manier.
En via Bluetooth ga je de SoC lager in kunnen stellen.
Laden via de noodstroomuitgang als het grid is uitgevallen is een lastiger iets ivm veiligheid, maar ging hij naar kijken.
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.