Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 17 ... 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ehbrands schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:30:
[...]

De prijzen zijn zonder BTW. Wordt dit wel geleverd buiten Duitsland voor die prijs ?
Volgens @debruina16 moet dat goed gaan. Worst-kaas-scenario is dat er nog 20% BTW overheen komt, maar dan nog is ie 75 euro goedkoper dan rechtstreeks bij Zendure.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:49
Bra-Jo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Volgens @debruina16 moet dat goed gaan. Worst-kaas-scenario is dat er nog 20% BTW overheen komt, maar dan nog is ie 75 euro goedkoper dan rechtstreeks bij Zendure.
Of je laat in Duitsland, liefst net over de grens bezorgen bij een DHL-kantoor. Een DHL-account/postnummer vraag je binnen een uur oid aan, zie enkele pagina's terug in dit topic.

Ehbrands in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 29-06 16:28
@Taro Heb jij al eens de suggestie bij Zendure gedaan dat het handig zou zijn om meldingen of notificaties aan te maken? Bijvoorbeeld een melding als de accu vol is.

In Slimme CT modus stopt hij trouwens nog steeds met terugleveren aan het net als de accu vol is. Op het forum lees ik hier veel klachten over en heb ook een ticket hierover aangemaakt. Hopelijk vinden ze een oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door thijsh02 op 18-03-2025 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17:31
Waarom word er met zo'n (grote)klemmen gewerkt bij Shelly bv. Heeft dit een voordeel?
Vraag dit omdat HW de kWh meter heeft en hier binnenkort ook een aansturing mee zou mogelijk maken voor de eigen batterij, maar deze heeft dus geen externe klemmen nodig. Heb er momenteel zo een geïnstalleerd voor de ☀️ panelen te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
thijsh02 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:59:
@Taro Heb jij al eens de suggestie bij Zendure gedaan dat het handig zou zijn om meldingen of notificaties aan te maken? Bijvoorbeeld een melding als de accu vol is.
Nee, heb daar om eerlijk te zijn zelf ook geen behoefte aan, daarnaast kan je dit simpel zelf met Home Assistant realiseren.
In Slimme CT modus stopt hij trouwens nog steeds met terugleveren aan het net als de accu vol is. Op het forum lees ik hier veel klachten over en heb ook een ticket hierover aangemaakt. Hopelijk vinden ze een oplossing
Ik heb liever dat ze daar inderdaad hun ontwikkelcapaciteit aan besteden :) Of bijv. aan het verbeteren van de dynamische mode.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06 21:40
@Taro

Volgens mij gaat hij alleen in bypass mode als je "eigen" panelen geen stroom terugleveren. M.a.w als je al aan het terugleveren bent (in de plus) gaat de zendure niet in bypass mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
rabero1985 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:07:
Waarom word er met zo'n (grote)klemmen gewerkt bij Shelly bv. Heeft dit een voordeel?
Vraag dit omdat HW de kWh meter heeft en hier binnenkort ook een aansturing mee zou mogelijk maken voor de eigen batterij, maar deze heeft dus geen externe klemmen nodig. Heb er momenteel zo een geïnstalleerd voor de ☀️ panelen te monitoren.
De HW moet je in lijn plaatsen, dat is lastiger achteraf te realiseren. CT-klemmen zijn makkelijker achteraf toe te passen, mits ze passen uiteraard ;)

Heb ze hier beide in gebruik, de HW 3-fase kWh in een nieuw onderverdeelkastje en de Shelly Pro 3EM achteraf toegevoegd in de meterkast.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Deze kwam ik ook nog tegen Anker SOLIX Solarbank 2 E1600 AC. Werkt ook met een smart meter, maar dit lijkt een shelly met een Anker logo erover heen?
Er begint wel meer en meer keus te komen, maar dit maakt het er ni persé makkelijker op 🫠keuze stress 😅

[ Voor 6% gewijzigd door rabero1985 op 18-03-2025 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggroen1
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 12:18
Ik had dit in een andere topic gezet maar zag nu dat er een topic voor de Zendure is.

Ik heb wel een vreemd probleem met de Hyper 2000. Maar misschien is het gewoon een verkeerde instelling.

Het is vandaag erg zonnig. De batterij is volledig opgeladen. Nadat de batterij rond 13:00 uur 100% capaciteit heeft bereikt, wordt de zonne-energie niet meer gebruikt. Het systeem is wel ingesteld om de overtollige energie terug te leveren aan het net (via Instellingen / Strategie voor stroomdistributie). Dus het zou de zonne-energie naar het net moeten sturen, toch?

Op dit moment is het systeem ingesteld om gebruik te maken van markttarieven. Doel: de batterij opladen bij lage prijzen en ontladen bij hoge prijzen. Misschien zit daar een conflict? Al lees ik dat mensen een vergelijkbaar probleem in slimme CT modus hebben. De marktinstelling zegt dat (omdat de stroomprijs laag is) de accu deze middag energie moet opnemen uit het net tot 800W.

De batterij is vol en er is volop zonne-energie beschikbaar. Naar mijn mening zou de zonne-energie dan gewoon aan het net geleverd moeten worden, ook al zegt het schema dat de accu moet opladen (want lage stroom). De zonne-energie gaat met deze instelling helaas verloren, soms de hele middag (vanwege lage marktstroomprijs).

Als ik de instellingen wijzig naar een output van 50W (bij laag markttarief), dan wordt de zonne-energie inderdaad teruggeleverd aan het net, zoals verwacht — zelfs ruim boven de 50W (ongeveer 250W). Maar ja, met deze instelling wordt de batterij nooit opgeladen bij lage tarieven, en dat is juist wat ik (ook) graag zou willen. Ik ga dit ook nog even aankaarten bij de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
debruina16 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Volgens mij gaat hij alleen in bypass mode als je "eigen" panelen geen stroom terugleveren. M.a.w als je al aan het terugleveren bent (in de plus) gaat de zendure niet in bypass mode.
Het probleem is dat hij gewoon stopt met terugleveren als de accu vol is. Mijn andere panelen die niet aan de zendure zitten leveren aan het net, maar de 3 die op de hyper zitten stoppen gewoon.

Ik heb een ticket aangemaakt en er wordt veel geklaagd op het forum van Zendure. Hopelijk komen ze met een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appleprobleem
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-05 14:02
Ik snap even niet meer hoe het zit..
Heb een nieuwbouw huis lever in de zomer 60kwh terug. ( gebruik in de avond maar 7kwh.. en zit nu te kijken voor thuis batterij, die mij kosteloos de nacht door brengt..

Mijn vragen zijn

Nu was me oog gevallen via akkuman op Zendure ab2000s 1920wh
€849,- en 3x de ab2000s accu.€1797,- Totaal 7680wh ( dit is het maximale op 1 station toch?!?)

Nu lees ik dat er een nieuwe model komt. Kan ik beter hier opwachten en zo groter gaan?

Ik wil hem niet op mijn panelen gebruiken dus enkel via stopcontact ( dit kan toch?

En kan hij een voudig op mijn homewizzard app

[ Voor 4% gewijzigd door Appleprobleem op 18-03-2025 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:09
Appleprobleem schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:52:
Ik snap even niet meer hoe het zit..
Heb een nieuwbouw huis lever in de zomer 60kwh terug. ( gebruik in de avond maar 7kwh.. en zit nu te kijken voor thuis batterij, die mij kosteloos de nacht door brengt..

Mijn vragen zijn

Nu was me oog gevallen via akkuman op Zendure ab2000s 1920wh
€849,- en 3x de ab2000s accu.€1797,- Totaal 7680wh ( dit is het maximale op 1 station toch?!?)

Nu lees ik dat er een nieuwe model komt. Kan ik beter hier opwachten en zo groter gaan?

Ik wil hem niet op mijn panelen gebruiken dus enkel via stopcontact ( dit kan toch?

En kan hij een voudig op mijn homewizzard app
Alle info is te vinden op https://zendure.com/
Aanvullend kunt U even Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
@Appleprobleem het nieuwe systeem zal echt afhangen van de prijs denk en vooralsnog zijn deze nog niet 100% vastgesteld. Er zijn heel veel AC thuisbatterijen op de markt en in jouw geval heb je ongeveer 9kw capaciteit nodig als je rekening houdt met 80% laadcapaciteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:03
SolarFlow 2400AC en SolarFlow 800 Pro zijn er over twee weekjes: https://nl.zendure.com/pages/solarflow-series
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6IQSNJkrkUbvAB6kr1-Kei6dpI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/DzLVzF2IP3mO35WSgWfxVibw.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:19

HHF

Dat is vlotter dan verwacht. Ben benieuwd naar de prijzen. Zie nog geen aankondiging van de AB3000x maar zonder deze batterij heeft de 2400AC niet veel nut, dus die zal dan ook wel gebracht worden..
Zie ook de aansluitmogelijkheid voor een microinverter tot 2000w..
Ziet er uit als een redelijk flexibel systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 22:11
Jammer dat de prijs niet ingevuld is! Dat maakt de keuze lastiger om het “oude” systeem nog te kopen voor aanbieding of te wachten op de nieuwe set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is de SolarFlow een opvolger van de Hyper? Of een product naast de Hyper met andere functies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55
Helaas nog geen specs en de prijs (voor zo ver getoond) exclusief btw. Lijkt me vrij prijzig voor alleen de 2400AC?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Zit er eigenlijk een lan aansluiting op de hyper of enkel wifi, en ja is de solarflow de opvolger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Bedankt xobdorp, je hebt me hier naar toe gelokt. Ik kijk hier voor het eerst naar en de eerste vraag, waar ik zo snel geen antwoord op zie: hoe communiceert Zendure met je slimme meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
dotternetta schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:21:
Bedankt xobdorp, je hebt me hier naar toe gelokt. Ik kijk hier voor het eerst naar en de eerste vraag, waar ik zo snel geen antwoord op zie: hoe communiceert Zendure met je slimme meter?
Een shelly en vanaf april/mei ook een P1 meter beschikbaar :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
dotternetta schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:21:
Sorry! Volgens mij gebruiken de meeste Tweakers hier een Shelly Pro 3EM die in de meterkast geïnstalleerd moet worden. In de komende maanden wordt ook een P1 meter vanuit Zendure verwacht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Nu online
*knip* sarcasme

[ Voor 92% gewijzigd door dotternetta op 19-03-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:05
Dus die 2400 AC heeft alsnog 800 watt bidirectioneel? Die 2400 watt is alleen voor off grid lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
dotternetta schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:24:
Ah top, wil iemand een HW accu kopen? 😂
Je hebt al een HomeWizzard accu? Ik heb alleen de aanbetaling nog maar gedaan, dus ga ervan uit dat als ik de rest niet betaal, ik die HomeWizzard ook niet hoeft te nemen. Zit ook serieus te overwegen om ene Zendure te nemen aangezien dat de helft in kosten scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Toch niet tevreden van HW? Of past het niet bij je doelstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Nu online
Timo002 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:27:
[...]

Je hebt al een HomeWizzard accu? Ik heb alleen de aanbetaling nog maar gedaan, dus ga ervan uit dat als ik de rest niet betaal, ik die HomeWizzard ook niet hoeft te nemen. Zit ook serieus te overwegen om ene Zendure te nemen aangezien dat de helft in kosten scheelt.
Ja, op zich werk HW prima maar Zendure kan (meen ik) in mijn schuurtje staan, dat is voor mij een groot voordeel. Maar ik ga me eerst inlezen voordat ik besluit wat ik ga doen. Zendure zal ook wel nadelen hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door dotternetta op 19-03-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:38
mrme12345 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Daar denkt Will Prowse heel anders over, zie filmpje. Ik volg zijn advies en ontlaad tot 5% en laad tot 100%. LFP batterijen kunnen daar heel goed tegen en anders gebruik je maar 60% van de capaciteit ipv 95%. En deze batterijen gaan toch wel langer dan 10 jaar mee. NMC kun je beter wel tussen die 20% en 80% blijven, met af en toe tot 100% laden. Standaard staat de Zendure tot max 10% ontladen.
In dat filmpje zegt hij dat laden en ontladen van 0 tot 100% geen probleem is als je hem met zonnepanelen laad.
Hij blijft dan nooit lang op 0 of 100%.
Zendure heeft als minimum 5% in de app, maar toen ik afgelopen week wat met de instellingen speelde en hem van 10 naar 5% wou terug zetten kreeg in een waarschuwing in de app om niet lager te ontladen dan 10%.
Zendure denkt daar zelf dus kennelijk anders over.
Een heikel punt wordt dan de garantie van 10 jaar als je de batterij gebruikt tegen het advies van Zendure in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dobey
  • Laatst online: 30-06 07:25
Net de knoop doorgehakt en 2x hypers en 6x ab2000s besteld via akkuman.de

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Polvo176 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:35:
[...]
Zendure heeft als minimum 5% in de app, maar toen ik afgelopen week wat met de instellingen speelde en hem van 10 naar 5% wou terug zetten kreeg in een waarschuwing in de app om niet lager te ontladen dan 10%.
Zendure denkt daar zelf dus kennelijk anders over.
Een heikel punt wordt dan de garantie van 10 jaar als je de batterij gebruikt tegen het advies van Zendure in.
Dat verwacht ik niet, want ze hebben het wel mogelijk gemaakt om op 5% te zetten. Anders hadden ze dat er niet ingebouwd. Maar los daarvan wordt de 5% ook weer vaak teruggezet naar 10%, dat is ook een manco waar ik een ticket voor ingeschoten heb.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF

HHF

Freezhost schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:27:
Dus die 2400 AC heeft alsnog 800 watt bidirectioneel? Die 2400 watt is alleen voor off grid lijkt het?
Lijkt in tegenspraak met de eerste aankondiging. We zullen wachten tot de verschijningsdatum of tot Taro een exemplaar in handen krijgt. 800 is wel wat teleurstellend voor een systeem dat tot 17 kwh aan opslag kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xobdorp
Kom er net achter dat de volgende kortingscode ook werkt voor extra 5% bij Zendure.com:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu is de vraag of ik 2x Hyper met ieder twee batterijen kan, of 1x Hyper met 4 batterijen.

[ Voor 26% gewijzigd door xobdorp op 19-03-2025 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
xobdorp schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:07:
Kom er net achter dat de volgende kortingscode ook werkt voor extra 5% bij Zendure.com:

***members only***

Nu is de vraag of ik 2x Hyper met ieder twee batterijen kan, of 1x Hyper met 4 batterijen.
Ik heb voor twee hypers met elk 2 batterijen gekozen, met 1 Hyper krijg je de 4 batterijen meestal niet vol met alleen zonnepanelen.
Als je een dynamisch contract hebt en ook oplaad uit het net wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
Polvo176 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Ik heb voor twee hypers met elk 2 batterijen gekozen, met 1 Hyper krijg je de 4 batterijen meestal niet vol met alleen zonnepanelen.
Als je een dynamisch contract hebt en ook oplaad uit het net wordt het een ander verhaal.
Thanks voor dat argument, gaan we het zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
HHF schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Lijkt in tegenspraak met de eerste aankondiging. We zullen wachten tot de verschijningsdatum of tot Taro een exemplaar in handen krijgt. 800 is wel wat teleurstellend voor een systeem dat tot 17 kwh aan opslag kan.
Ja inderdaad, als het 800 watt is wat is dan de meerwaarde ten opzichte van de Hyper. Meer opslag en standaard een aansluiting die je offgrid kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-06 15:39
Timo002 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:27:
Ik heb alleen de aanbetaling nog maar gedaan, dus ga ervan uit dat als ik de rest niet betaal, ik die HomeWizzard ook niet hoeft te nemen.
Klopt, en de kans is groot dat je ook de aanbetaling terug krijgt. Ik heb de HW dit weekend geannuleerd, bij nader inzien lijkt de Zendure me toch beter. Twijfel alleen nog waar ik een starterssetje ga bestellen, in NL of Dld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
mrme12345 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:04:
[...]

Dat verwacht ik niet, want ze hebben het wel mogelijk gemaakt om op 5% te zetten. Anders hadden ze dat er niet ingebouwd. Maar los daarvan wordt de 5% ook weer vaak teruggezet naar 10%, dat is ook een manco waar ik een ticket voor ingeschoten heb.
Is het een manco of misschien bewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02
Ligt het aan mij, of zijn de combinatiepakketen met zonnepanelen van Zendure best prijzig? 718 euro voor vier panelen.

Kan ik niet beter vier Jinko's 440 wattpieks apart kopen en combineren met een Zendure omvormer + thuisbatterij? Zie ik hier iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door goodfella op 19-03-2025 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smelliecat
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 21:53
Freezhost schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:22:
[...]

Ja inderdaad, als het 800 watt is wat is dan de meerwaarde ten opzichte van de Hyper. Meer opslag en standaard een aansluiting die je offgrid kan gebruiken?
Volgens Taro 800 watt via de stekker en 2400 watt als je de stekker afknipt en op een eigen groep gooit,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
goodfella schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:30:
Ligt het aan mij, of zijn de combinatiepakketen met zonnepanelen van Zendure best prijzig? 718 euro voor vier panelen.

Kan ik niet beter vier Jinko's 440 wattpieks apart kopen en combineren met een Zendure omvormer + thuisbatterij? Zie ik hier iets over het hoofd?
Ja veel beter idee Die panelen zijn veels te duur. Je kunt panelen al voor minder dan 50euro per stuk kopen voor 425w en groter. Dus goed idee, heb ik ook zo gedaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-06 22:49
2400 watt kan als het op een eigen groep is aangesloten. Het apparaat ziet niet of jij een stekker gebruikt of afgeknipt een kabel rechtstreeks op de groepenkast. Jij veranderd de instellingen.

De off grid aansluiting kun je tegelijkertijd met de PiB functie gebruiken, maar dan deel je het vermogen. Aldus Zendure.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-06 17:27
Smelliecat schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:31:
[...]

Volgens Taro 800 watt via de stekker en 2400 watt als je de stekker afknipt en op een eigen groep gooit,
Ruim 10 A extra bovenop de 16 A uit de meterkast wordt je bedrading niet blij van. Meer dan 800 W heb je maar een klein deel van de dag nodig. En een aparte groep laten aanleggen (als je zelf niet zo handig bent) kan aardig in de kosten lopen.

Een batterij die meer dan 800 W kan uitspugen valt bovendien onder de RfG-richtlijn en moet aangemeld worden. Heb er op deze stek nog wat uitleg over gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Polvo176 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Ik heb 1 hyper met 3 accu's en deze zat vandaag om 13.00uur al helemaal vol. Heb er 3 panelen op van 375wp. Dus 4 accu's zal ook makkelijk gaan hoor.

EDIT:
Ik zie dat hij ook is bijgeladen via mijn andere panelen, dus vandaar dat het zo snel ging. Maar op zonnige dagen zal het zonder hulp ook wel lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door thijsh02 op 19-03-2025 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Sonero schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Ruim 10 A extra bovenop de 16 A uit de meterkast wordt je bedrading niet blij van. Meer dan 800 W heb je maar een klein deel van de dag nodig. En een aparte groep laten aanleggen (als je zelf niet zo handig bent) kan aardig in de kosten lopen.

Een batterij die meer dan 800 W kan uitspugen valt bovendien onder de RfG-richtlijn en moet aangemeld worden. Heb er op deze stek nog wat uitleg over gegeven.
Conclusie is dus date het beter is om bij die 800 watt blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Sarge78 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:47:
[...]

2400 watt kan als het op een eigen groep is aangesloten. Het apparaat ziet niet of jij een stekker gebruikt of afgeknipt een kabel rechtstreeks op de groepenkast. Jij veranderd de instellingen.

De off grid aansluiting kun je tegelijkertijd met de PiB functie gebruiken, maar dan deel je het vermogen. Aldus Zendure.
Maar wettelijk mag dit niet via een stekker en hier zijn al meer discussies over. Geloof dat iemand ook goed had onderbouwd waarom het 800W is i.v.m. overbelasting.

En heb je nog garantie als je de stekker er af knipt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Ik lees sinds kort mee in dit topic, als alternatief voor de HW, en ik probeer te begrijpen wat het probleem is dat je hier noemt. Gaat dit over terugleveren van zonnepanelen die je rechtstreeks op de hyper hebt aangesloten (dat wil ik zelf niet doen), of is er een ander probleem i.r.t. terugleveren uit de accu als er al zonnepanelen zijn in het huishouden?
Ik ben vooral ook geïnteresseerd in de NOM modus, werkt die wel goed? En ik zie dat deze batterij i.t.t. de HW, al wel een optie heeft voor dynamische tarieven, dus dat is wel een voordeel tov de andere.

[ Voor 4% gewijzigd door frankj030 op 19-03-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:52
thijsh02 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:03:
[...]

Maar wettelijk mag dit niet via een stekker en hier zijn al meer discussies over. Geloof dat iemand ook goed had onderbouwd waarom het 800W is i.v.m. overbelasting.

Waarschijnlijk staat het al in vorige posts maar ik kan het niet zo vinden:

Begrijp ik het goed dat als je 2 hypers neemt met accu's dat je dan 2 x 800W gelijktijdig kan opladen/ontladen over 2 verschillende stopcontacten (2 verschillende groepen)? En wat als deze groepen wel op dezelfde fase zitten?

Ik ben gecharmeerd van het modulaire karakter van deze accu's en heb 2 potentiele lokaties in huis waar ik een overschot van ca 2000W wil afvangen op zonnige dagen. Alleen mijn meterkast is al zo vol dat een extra groep plaatsen een complete renovatie vereist :+)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
frankj030 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Ik lees sinds kort mee in dit topic, als alternatief voor de HW, en ik probeer te begrijpen wat het probleem is dat je hier noemt. Gaat dit over terugleveren van zonnepanelen die je rechtstreeks op de hyper hebt aangesloten (dat wil ik zelf niet doen), of is er een ander probleem i.r.t. terugleveren uit de accu als er al zonnepanelen zijn in het huishouden?
Ik ben vooral ook geïnteresseerd in de NOM modus, werkt die wel goed? En ik zie dat deze batterij i.t.t. de HW, al wel een optie heeft voor dynamische tarieven, dus dat is wel een voordeel tov de andere.
Dit gaat idd over het terugleveren van de zonnepanelen die op de hyper zitten. Zodra de accu vol is, gaat de hyper in standby en zou eigenlijk op omzeilen moeten springen zodat ik teruglever aan het net. Ik wil dit omdat ik mag salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Freezhost schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:59:
[...]

Conclusie is dus date het beter is om bij die 800 watt blijven?
Dat hangt sterk van je situatie en je gedrag af.

Kook je gas of inductie? Slinger je in de ochtend een airco aan als hoofdverwarming of heb je een warmtepomp die je vloer verwarmt?

De grootte van je gezin bepaalt hoe vaak je wasmachine en vaatwasser draaien. Zet je die steeds rond het middaguur aan dan is een kleine PV installatie van 2 kW plus 800 W batterij voldoende.
Voorbeeld van vaatwasser die water opwarmt en een paar uur later de vaat weer droogt:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsI7wcxLrAukCb2BgBRIAOWBwrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Py0ztdeCJrEye3WKSsEzH4Ka.png?f=fotoalbum_large

Wil je echt alle pieken kunnen afvangen dan heb je uiteraard meer dan 800 W nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-06 22:49
Sonero schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Mij gaat het vooral om het instoppen en minder om het uitspugen. Wil er voldoende in kwijt binnen een bepaalde tijd.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Sonero schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:20:
[...]

Dat hangt sterk van je situatie en je gedrag af.

Kook je gas of inductie? Slinger je in de ochtend een airco aan als hoofdverwarming of heb je een warmtepomp die je vloer verwarmt?

De grootte van je gezin bepaalt hoe vaak je wasmachine en vaatwasser draaien. Zet je die steeds rond het middaguur aan dan is een kleine PV installatie van 2 kW plus 800 W batterij voldoende.
Voorbeeld van vaatwasser die water opwarmt en een paar uur later de vaat weer droogt:[Afbeelding]

Wil je echt alle pieken kunnen afvangen dan heb je uiteraard meer dan 800 W nodig.
Wij doen hier inderdaad alles elektrisch, maar we hebben dynamische tarieven. Vaatwasser, wasmachine, auto's etc gaat allemaal op basis van tarieven gecombineerd met teruglevering. Maar wat ik wil is de piek van het koken afvangen, dus de kookplaat, oven, airfryer etc. Rond etenstijd is het tarief vaak iets hoger dus dat wil ik compenseren. Daarnaast lijkt het mij ook wel prettig als ik 's avonds de airco ook nog een uurtje aan kan zetten.

Die extra groep is zo geregeld, maar ik wil geen gedoe als er iets mis gaat. Dus als het wettelijk niet is toegestaan denk ik dat ik pass.

[ Voor 5% gewijzigd door Freezhost op 19-03-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Sarge78 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:24:
[...]

Mij gaat het vooral om het instoppen en minder om het uitspugen. Wil er voldoende in kwijt binnen een bepaalde tijd.
Kijkend naar de productpagina kan de Hyper 800 W opnemen uit het net (te ontgrendelen naar 1200 W) en tot 1800 W als je er 4 panelen op aansluit.

Wil je een groter ingangsvermogen dan moet je denk ik wachten op de Solarflow 2400 AC (april/mei?), zie ook pagina 1 van dit draadje voor specificaties. Wel op aparte groep uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
Heb vorige week een ecotracker IR geprobeerd op een iskra mt174, hij laat wel data zien, maar niet het actuele verbruik.

Nu meet ik mijn actuele verbruik via de controller van de laadpaal, dus zodra de Zendure binnen is, eens zien of ik via HomeAssistant de zaken aan elkaar kan knopen. Had gelezen dat het koppelen van Zendure aan HomeAssistant mogelijk moest zijn dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBrummel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:13
Ook ik overweeg de aanschaf van een hyper met 3 of 4 accu’s.
Wat voor mij van belang is dat ik mij huidige pv installaties (2 stuks) kan blijven gebruiken en de accus oplaadt via AC. Ja ik weet dat dat verlies oplevert, maar nu lever ik het overgrote deel terug.
Ik heb veel draaien van HW. Is het mogelijk de P1 van HW te koppelen aan de Zendure, dit heb ik niet goed terug kunnen vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51
Hoop nieuwe mensen hier, wees welkom! Om het voor iedereen hier plezierig te houden en niet elke pagina de zelfde vragen te moeten beantwoorden, lees aub de topicstart maar gebruik ook even de zoekfunctie bovenin om te kijken of je vraag niet al een keer gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
MBrummel schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:30:
Ook ik overweeg de aanschaf van een hyper met 3 of 4 accu’s.
Wat voor mij van belang is dat ik mij huidige pv installaties (2 stuks) kan blijven gebruiken en de accus oplaadt via AC. Ja ik weet dat dat verlies oplevert, maar nu lever ik het overgrote deel terug.
Ik heb veel draaien van HW. Is het mogelijk de P1 van HW te koppelen aan de Zendure, dit heb ik niet goed terug kunnen vinden.
Dat is uiteindelijk hier ook de situatie, op het moment dat we de auto's niet opladen gaat het overgrote deel terug het net op, dus daar wil ik in dit geval de accu's mee opladen zodat dit in de avond weer gebruikt kan worden.

Koppelen met p1 is al paar keer benoemd, volgens mij is het nu de shelly 3m of de ecohome ecotracker, die ook zsm met een p1 variant komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
thijsh02 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:57:
[...]

Ik heb 1 hyper met 3 accu's en deze zat vandaag om 13.00uur al helemaal vol. Heb er 3 panelen op van 375wp. Dus 4 accu's zal ook makkelijk gaan hoor.

EDIT:
Ik zie dat hij ook is bijgeladen via mijn andere panelen, dus vandaar dat het zo snel ging. Maar op zonnige dagen zal het zonder hulp ook wel lukken.
Ja vandaag wel, maar niet op een gemiddelde zomerdag met bewolking.
Strakblauwe dagen zijn er niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Alleen als je hem aansluit zonder stekker.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Help.... Wat denken jullie, past er nog een 5e stapel tussen?!? ;)

Vandaag 2 extra Hypers en 6 extra AB2000S in gebruikgenomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcBEF6ALhyg6MQkeZy6mlj8MGSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cXcjspRRlndtkLf8RZg0s0i3.png?f=fotoalbum_large

2 stuks in cluster op 1 fase, de andere 2 ieder apart op een andere fase.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxwyJB_Ab4zd8q94FOiV85K1ZNg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9rXegdblWTzYFwiyYPZQYzxj.png?f=fotoalbum_large

Nu zijn de AIO2400, HUB2000 en 4x Hypers aan het terugleveren terwijl er 2 computers, 1 laptop, oven, afzuigkap en wat andere zaken aan staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiEzPOVXdmA-kLuYuSayj_zjQbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGOnvpp50ssbZ4olOl5SvHHK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nldtznGahPV8UUHO3oXHX0jI09E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MVJT86j8cm3yMDBjEDImX3tP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVq0ONQEY6Sx5CIUgilKH5S_mjc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iLeWRY8o6fb35zo8WrJJUped.png?f=user_large

Voor 41 cent/kWh:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gBN5YCU93yXR25x58th7mGs0LI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/l7I8z0vWUdM5hum4Z7rCCt6A.png?f=user_large

Mooi om te zien dat dit kan en werkt :)

Rond 15 april verwacht ik de AC2400 + AB3000X te ontvangen en zal ik de bevindingen delen. Volgende week komt als het goed is de Solorflow 800 binnen.

Begint al een aardige wijkcentrale te worden zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 19-03-2025 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
HHF schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:06:
[...]

800 Watt officieel via de stekker, 2400 Watt officieel via een "panel", dus direct op een eigen groep in de meterkast.

Onofficieel 2400 Watt via de stekker, maar pas op he.... Zoals ik het nu heb opgebouwd moet dat kunnen via een stekker (Onderverdeelkast met een groep per fase, met per stuk 4x WCD), maar echt niet op een gedeelde groep aansluiten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
thijsh02 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:03:
[...]

Op een gedeelde groep inderdaad max 800 Watt, bij overbelasting knalt je automaat er anders niet uit, terwijl de bekabeling té warm wordt en mogelijk kan ontbranden.
Het is hun eigen advies, dus dat zal wel goed zitten. Zal het wel even navragen, maar ze geven zelf aan dat het via een "panel" moet, zie ook mijn foto's van de beurs laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
goodfella schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:30:

Ja, die zijn prijzig bij Zendure, komt waarschijnlijk door de verzendkosten. Heb laatst bij Solar Bouwmarkt wat extra paneeltjes gehaald voor een fractie van die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ziet er top uit. Benieuwd naar de AC2400 + AB3000X.
Deze kan ook gwn nom draaien met je eigen panelen toch? 2400W op eigen groep zal dus 16A automaat zijn. Kan je deze ook combineren zoals de hyper. Dus meer dan 1 en dat ze samenwerken. bv 2 stuks(4800W) op 25A (=5750W) zou ook moeten kunnen en zo kan je opbouwen. uiteraard met de juiste bekabeling.
Echt benieuwd naar de mogelijkheden en de prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door rabero1985 op 19-03-2025 18:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartinMid
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-06 14:06
Duitsland kopen ja/nee.

Ik loop hier ook tegen aan, en heb wat tijd gestoken in het lezen van de garantievoorwaarden, en Zendure een mailtje te sturen.

De samenvatting van wat ik kan vinden:
Elk product wat in de Europese unie geleverd word (in deze categorie) heeft 2 jaar wettelijk garantie voor de consument.

Zendure geeft 10 jaar garantie op bijv. De Hyper en de ab2000s. MAAR, er staat in de voorwaarden dat hij gebruikt moet worden in de regio waar hij verkocht is.

De vraag is dan wat een regio is (Land? Continent? Westelijk halfrond?).
De Zendure App: vraagt tijdens het registreren welke Regio je bevind. De lijst die je krijgt voorgeschoteld, zijn Landen. Duitsland en Nederland staan daar natuurlijk apart.

Zendure support reageert niet echt duidelijk op de garantie vraag, geven aan dat er mogelijk in de toekomst een probleem zal zijn met de after sales support. Wat daaronder valt is niet duidelijk.

Nu kan je 2 kanten op redeneren, dus 2 conclusies mogelijk (en hoop tussen varianten waarschijnlijk).
- Je hebt minimaal 2 jaar garantie wettelijk. En het zal wel goedkomen met de 10 jaar bij Zendure, en Akkuman zal wel niet aankloppen voor de BTW als ze door Duitse belastingdienst evt. Op de vingers getikt worden. Dus, gaan! (Ik denk trouwens dat ze nooit btw achteraf bij je kunnen ophalen. Je bent immers consument en je moet er vanuit gaan dat de leveranciers=professional => weet wat hij doet. En je hebt al betaald.)
- of: De safe route is via NL bestellen (de 5% korting die hierboven genoemd wordt gebruiken), en zekerheid hebben van 10 jaar garantie.

Kortom: Je hebt 5 minuten van je tijd gespendeerd om dit allemaal te lezen, en eigenlijk ben je nog niks verder gekomen met je besluiten waar te bestellen :-0

4.440wp op nw 1.000 op Z. Zendure thuis batterij hyper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Taro schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:17:
Help.... Wat denken jullie, past er nog een 5e stapel tussen?!? ;)

Vandaag 2 extra Hypers en 6 extra AB2000S in gebruikgenomen:
[Afbeelding]

2 stuks in cluster op 1 fase, de andere 2 ieder apart op een andere fase.

[Afbeelding]

Nu zijn de AIO2400, HUB2000 en 4x Hypers aan het terugleveren terwijl er 2 computers, 1 laptop, oven, afzuigkap en wat andere zaken aan staan:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor 41 cent/kWh:
[Afbeelding]

Mooi om te zien dat dit kan en werkt :)

Rond 15 april verwacht ik de AC2400 + AB3000X te ontvangen en zal ik de bevindingen delen. Volgende week komt als het goed is de Solorflow 800 binnen.

Begint al een aardige wijkcentrale te worden zo.
Gaaf man, ik zou al blij zijn met èèn z'n torentje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
@MartinMid Ik heb ook getwijfeld om in Duitsland te kopen, omdat ik daar familie heb wonen. Na het lezen van de Duitse voorwaarden om te kopen zonder de btw, heb ik besloten om het niet te doen. Je verklaart namelijk dat je ze ook echt in Duitsland gaat gebruiken en hierdoor krijg je een btw vrijstelling.

Alle webshops in Duitsland verwijzen ook naar deze regelgeving §12 Abs. 3 UStG.

Uiteraard kan je het gokken en de kans dat ze controleren is denk vrij klein. Ik had alleen geen zin om mijn familie daarmee te belasten, mocht er toevallig een controle of iets zijn.

Het packstation opgeven als factuur- en leveradres is ook best een vreemde constructie voor een inwoner van Duitsland 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
rabero1985 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:58:
Ziet er top uit. Benieuwd naar de AC2400 + AB3000X.
Deze kan ook gwn nom draaien met je eigen panelen toch? 2400W op eigen groep zal dus 16A automaat zijn. Kan je deze ook combineren zoals de hyper. Dus meer dan 1 en dat ze samenwerken. bv 2 stuks(4800W) op 25A (=5750W) zou ook moeten kunnen en zo kan je opbouwen. uiteraard met de juiste bekabeling.
Echt benieuwd naar de mogelijkheden en de prijs.
Heel benieuwd inderdaad. En ja, die kan je ook gewoon NOM draaien met AC panelen, er zit geen aansluiting voor DC panelen op in tegenstelling tot de Hyper en Solarflow Pro 800.

Ben van plan om het als volgt in te richten:

Fase A: 2x Hyper in cluster -> 2400 Watt
Fase B: 2x Hyper in cluster -> 2400 Watt
Fase C: 1x AC2400, stekker eraf en op eigen groep ipv die 4x WCD -> 2400 Watt

Vermoed dat in mijn set-up die AC2400 ook prima op dat stopcontact kan, maar wil geen gedoe met de verzekering als het mis gaat. Als ik ze af en toe in het Marstek topic bezig zie met 2500 Watt op een gedeeld stopcontact, dan verwacht ik de komende jaren nog wel wat problemen.

Heb overigens vanavond wel een nadeel van mijn huidige set-up ervaren :D Mijn Zappi laadpaal staat bewust op 3-fase en Eco+ mode, zodat hij op basis van dynamische tarieven gepland kan werken, maar nooit op alleen PV opwek gaat laden, omdat ik een 1-fase 5k set heb die al bijna 10 jaar oud is en nooit de minimale benodigde capaciteit voor 3-fase levert. Toen ik zojuist met -5400 Watt terugleverde ging de EV laden, de laadpaal startte door de minimale ondergrens van 3x6A=18A -> 4140 Watt die werd bereikt :) Zal dus vanaf nu een max van 4.000 Watt terugleveren hanteren om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Waarom zou 2400 watt een probleem zijn op een WCD (stopcontact).
Ik zou voor een nieuwe setup met batterijen wel een goed merk WCD kiezen.
Als je bijvoorbeeld de hele avond deze op vol vermogen hebt aan staan mag het geen problemen opleveren. https://eurom.nl/product/...alutherm-2500-wifi-black/
En dan heb je ze nog wel die nog meer vermogen trekken.
Enige waar je rekening mee moet houden dat je maar max 800 watt in mag voeden in een bestaande groep. (Waar andere apparaten ook op zitten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
Ivm met die regio en garantie. Staat België als regio op de lijst? Want voor ons is het sowieso bestellen(officieel) via de NL site of ben ik mis. Ik vond eu.zendure, zendure.com en nl.zendure.
De tickets en moest je tegen dingen aanlopen (support dus)gaan via welke taal? NL, Engels, Duits,..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:46:
Waarom zou 2400 watt een probleem zijn op een WCD (stopcontact).
Ik zou voor een nieuwe setup met batterijen wel een goed merk WCD kiezen.
Als je bijvoorbeeld de hele avond deze op vol vermogen hebt aan staan mag het geen problemen opleveren. https://eurom.nl/product/...alutherm-2500-wifi-black/
En dan heb je ze nog wel die nog meer vermogen trekken.
Enige waar je rekening mee moet houden dat je maar max 800 watt in mag voeden in een bestaande groep. (Waar andere apparaten ook op zitten)
Het is (Toevoeging om misverstanden te voorkomen: In @peterbier en mijn geval ivm dedicated ipv gedeelde groepen) niet per se een vermogensprobleem, het is echter niet toegestaan om >800 Watt terug te voeden op een gedeelde groep. Vandaar dat je de AC2400 standaard tot 800 Watt mag laten terugleveren en 2400 Watt eigenlijk pas mag als je hem op een eigen groep hebt aangesloten, direct bekabeld, zonder stekker (afgeknipt dus). Dat is ook wat ze op de beurs aangaven: 2400 Watt terugvoeden mag in Nederland alleen via een groepenkast en niet via een standaard stopcontact.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 20-03-2025 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMid
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-06 14:06
rabero1985 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:49:
Ivm met die regio en garantie. Staat België als regio op de lijst? Want voor ons is het sowieso bestellen(officieel) via de NL site of ben ik mis. Ik vond eu.zendure, zendure.com en nl.zendure.
De tickets en moest je tegen dingen aanlopen (support dus)gaan via welke taal? NL, Engels, Duits,..?
De support communicatie ging in het Nederlands via email. Maar…. De persoon had wel een Chinese naam en er zaten wat Chinese karakters in de onderwerp regel.
Het Nederlands was best goed, maar zou me ook niets verbazen als ze daar automatische vertaling op hebben zitten.
Doe ik zelf ook met talen die ik niet spreek, en dat gaat tegenwoordig zo goed dat je soms moet checken of het vertaald is, of origineel Engels/Nederlands.

4.440wp op nw 1.000 op Z. Zendure thuis batterij hyper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
rabero1985 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:49:
In België zijn de Zendure plug&play thuisaccu producten nog niet toegestaan, je kunt daarom België in de app ook niet selecteren omdat er niet aan de netcode wordt voldaan. Pas na toelating zal de Belgische netcode worden ondersteund in de App.

Dat betekent natuurlijk niet dat de Zendure producten in België niet werken, ik heb hier vanaf oktober 2024 ook een paar maanden met Duitse instellingen gedraaid, maar wel bewust buiten onder de overkapping om gezeur met de verzekering te voorkomen als er wat mis zou gaan. Want dat risico is er natuurlijk wel: Je bent niet verzekerd als je een niet goedgekeurd product gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:10:
[...]

Het is niet per se een vermogensprobleem, het is echter niet toegestaan om >800 Watt terug te voeden op een gedeelde groep. Vandaar dat je de AC2400 standaard tot 800 Watt mag laten terugleveren en 2400 Watt eigenlijk pas mag als je hem op een eigen groep hebt aangesloten, direct bekabeld, zonder stekker (afgeknipt dus). Dat is ook wat ze op de beurs aangaven: 2400 Watt terugvoeden mag in Nederland alleen via een groepenkast en niet via een standaard stopcontact.
Uiteraard komen hier alle Hypers achter een 4p aardlekautomaat.
Stekkers af gaan knippen doe ik echt niet en is ook niet nodig.
Deze kast heb ik of ik die ga gebruiken weet ik nog niet maar is een prima kast voor een eigen aardlekautomaat en daarop de Hypers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhUhOI725En2qTzpbnPzfpoI0GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ig5roaTVvKUqCWk0bmdvDEcD.jpg?f=fotoalbum_large

Tenslotte gebruiken ze in de PA techniek ook gewoon stekkerdozen voor groot vermogen.
Die zijn wel allemaal 3g2,5 of 5g2,5 bekabeld tot 16 Ampère.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemera
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:05
MartinMid schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:08:
Duitsland kopen ja/nee.

Ik loop hier ook tegen aan, en heb wat tijd gestoken in het lezen van de garantievoorwaarden, en Zendure een mailtje te sturen.

De samenvatting van wat ik kan vinden:
Elk product wat in de Europese unie geleverd word (in deze categorie) heeft 2 jaar wettelijk garantie voor de consument.

Zendure geeft 10 jaar garantie op bijv. De Hyper en de ab2000s. MAAR, er staat in de voorwaarden dat hij gebruikt moet worden in de regio waar hij verkocht is.

De vraag is dan wat een regio is (Land? Continent? Westelijk halfrond?).
De Zendure App: vraagt tijdens het registreren welke Regio je bevind. De lijst die je krijgt voorgeschoteld, zijn Landen. Duitsland en Nederland staan daar natuurlijk apart.

Zendure support reageert niet echt duidelijk op de garantie vraag, geven aan dat er mogelijk in de toekomst een probleem zal zijn met de after sales support. Wat daaronder valt is niet duidelijk.

Nu kan je 2 kanten op redeneren, dus 2 conclusies mogelijk (en hoop tussen varianten waarschijnlijk).
- Je hebt minimaal 2 jaar garantie wettelijk. En het zal wel goedkomen met de 10 jaar bij Zendure, en Akkuman zal wel niet aankloppen voor de BTW als ze door Duitse belastingdienst evt. Op de vingers getikt worden. Dus, gaan! (Ik denk trouwens dat ze nooit btw achteraf bij je kunnen ophalen. Je bent immers consument en je moet er vanuit gaan dat de leveranciers=professional => weet wat hij doet. En je hebt al betaald.)
- of: De safe route is via NL bestellen (de 5% korting die hierboven genoemd wordt gebruiken), en zekerheid hebben van 10 jaar garantie.

Kortom: Je hebt 5 minuten van je tijd gespendeerd om dit allemaal te lezen, en eigenlijk ben je nog niks verder gekomen met je besluiten waar te bestellen :-0
Mooie opsomming van zo'n beetje alles wat ik me ook heb afgevraagd. Uiteindelijk daarom ook maar gewoon gekozen voor veilig en eerlijk en het in Nederland besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:40:
[...]

Uiteraard komen hier alle Hypers achter een 4p aardlekautomaat.
Stekkers af gaan knippen doe ik echt niet en is ook niet nodig.
Deze kast heb ik of ik die ga gebruiken weet ik nog niet maar is een prima kast voor een eigen aardlekautomaat en daarop de Hypers.
[Afbeelding]

Tenslotte gebruiken ze in de PA techniek ook gewoon stekkerdozen voor groot vermogen.
Die zijn wel allemaal 3g2,5 of 5g2,5 bekabeld tot 16 Ampère.
Eens, maar ben wel benieuwd wat de verzekering ervan vindt als je een AC2400 2400 Watt laat terugleveren op een stopcontact tegen het advies van de fabrikant in. Ik ga die hier wel direct op een eigen groep aansluiten.

Heb even bij Zendure navraag gedaan wat hun advies is als het op een eigen groep wordt geplaatst zoals bij jou en mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
Zijn de accu's / hyper op een manier vast te zetten aan de gevel (of andere muur) zodat ze niet snel kunnen worden meegenomen als ze buiten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hemera schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:22:
Zijn de accu's / hyper op een manier vast te zetten aan de gevel (of andere muur) zodat ze niet snel kunnen worden meegenomen als ze buiten staan?
Er zitten bevestigingsdingen bij om de AB2000S'en aan de muur vast te maken. Echt anti-diefstal is het niet, maar helpt wel tegen omvallen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Hemera Heb de bevestigingsplaatjes even snel op de foto gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7ERn-EoSPODLAvDo04ZvoKWIOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0j1kghNUqq2D72Ov1zNbjDU.jpg?f=fotoalbum_large

Maakt het even snel jatten wel moeilijker, maar zeker niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
Taro schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:30:
@Hemera Heb de bevestigingsplaatjes even snel op de foto gezet:
[Afbeelding]

Maakt het even snel jatten wel moeilijker, maar zeker niet onmogelijk.
Dank! Inderdaad, niet het meest veilige. Zou wel mooi zijn als je ook hun afbeelding ziet dat ze voor het huis staan.
Ik twijfel nog heel erg over de locatie, ondanks alles wat ze er voor doen om het zo veilig mogelijk te houden.

Buiten in de achtertuin zou dan de voorkeur hebben, zo mogen echter niet in de zon, wat de plek limiteert
Onder de trap genoeg ruimte maar ja dat is weer een vluchtweg.
Helemaal boven op zolder, daar liggen de kinderen ook. 8)7

Misschien iemand anders nog meer ideeën om het alsnog veilig te houden? (wellicht een bepaalde constructie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Idd, moet door synergrid goedgekeurd worden. HW is deze procedure opgestart, geld dit ook voor zendure?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hemera schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:36:
[...]

Dank! Inderdaad, niet het meest veilige. Zou wel mooi zijn als je ook hun afbeelding ziet dat ze voor het huis staan.
Ik twijfel nog heel erg over de locatie, ondanks alles wat ze er voor doen om het zo veilig mogelijk te houden.

Buiten in de achtertuin zou dan de voorkeur hebben, zo mogen echter niet in de zon, wat de plek limiteert
Onder de trap genoeg ruimte maar ja dat is weer een vluchtweg.
Helemaal boven op zolder, daar liggen de kinderen ook. 8)7

Misschien iemand anders nog meer ideeën om het alsnog veilig te houden? (wellicht een bepaalde constructie?)
Ik heb ze ook een tijdje buiten onder de overkapping gehad, voelde veiliger. Moest denk ik ook even vertrouwen opbouwen. Maar inderdaad niet in een vluchtweg, op zolder bij kinderen, op een hele warme plek, etc.

Een aantal zaken waar je aan kunt denken:

- Plaatsen in een garage of schuurtje
- Rookmelder in de ruimte
- Geen brandbare spullen erboven/naast
- Fermacell brandvertragende platen eronder, achter tegen de muur en zelfs boven tegen het plafond erboven?
- Heb al onderzoek gedaan naar van die brandblusballen, maar die zetten vaak geen zoden aan de dijk
- Maus Stixx pro aerosol brandblussers bijplaatsen (In de AB2000S zit ook al een aerosol brandblusser ingebouwd)
- In een stalen kast plaatsen, dus nooit in bijv. een houten of brandbare kast
- LFP brandblus set (Flink volume en aan de prijs)
- Tegen een buitenmuur plaatsen van een garage

En uiteraard nooit in een vluchtroute of in de meterkast.

Dan ben je er wel zo'n beetje qua opties denk ik.

Er is ook een topic over veiligheid in combinatie met thuisaccu's: Veiligheid Energy Storage System (ESS).

Succes met je besluit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
rabero1985 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:42:
Idd, moet door synergrid goedgekeurd worden. HW is deze procedure opgestart, geld dit ook voor zendure?
Ja, is hier ook recent gepost, Zendure doet mee: Piddybull in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 19-03-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ik ben er ook over aan het denken voor deze in het tuinhuis te plaatsen. Staan droog, kouder dan -20 heb ik hier al lang niet meer gemaakt,en evt kleine verwarming erin en dan mss de zomer bij een echte hittegolf van 40 graden dat het daar te warm word, maar eerder ook een uitzondering. Moest het met de opwarming toch teveel voorkomen kan er ook nog een kleine airco in 😁.

Mijn grootste probleem is daar internet/wifi krijgen voor de communicatie.🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Nu online
Zo, de HW PIB verkocht aan een kennis en de 2de reservering geannuleerd. Nu met de opgedane ervaringen onderzoeken wat het best bij mij past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF

HHF

rabero1985 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:47:
Ik ben er ook over aan het denken voor deze in het tuinhuis te plaatsen. Staan droog, kouder dan -20 heb ik hier al lang niet meer gemaakt,en evt kleine verwarming erin en dan mss de zomer bij een echte hittegolf van 40 graden dat het daar te warm word, maar eerder ook een uitzondering. Moest het met de opwarming toch teveel voorkomen kan er ook nog een kleine airco in 😁.

Mijn grootste probleem is daar internet/wifi krijgen voor de communicatie.🤔
Als je toch een stopcontact daar hebt, kun je eenvodig wifi via het stopcontact laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Taro schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Eens, maar ben wel benieuwd wat de verzekering ervan vindt als je een AC2400 2400 Watt laat terugleveren op een stopcontact tegen het advies van de fabrikant in. Ik ga die hier wel direct op een eigen groep aansluiten.

Heb even bij Zendure navraag gedaan wat hun advies is als het op een eigen groep wordt geplaatst zoals bij jou en mij.
Wil jij anders eens vragen of er ook een connector komt die je direct op een verdeeldoos kan aansluiten? Bij de Hyper zit ook een kabel met connector en normale stekker. Dus het zou logisch zijn dat er een variant komt, zodat je de stekker niet hoeft te verwijderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
thijsh02 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:12:
[...]

Wil jij anders eens vragen of er ook een connector komt die je direct op een verdeeldoos kan aansluiten? Bij de Hyper zit ook een kabel met connector en normale stekker. Dus het zou logisch zijn dat er een variant komt, zodat je de stekker niet hoeft te verwijderen
Ja, zal ik als ik reactie op de vorige vragen heb daar even neerleggen.

En mogelijk kan je ze gewoon nabestellen, dan is afknippen niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
HHF schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:54:
[...]

... wifi via het stopcontact ...
:o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:50
Taro schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:10:
[...]

Het is niet per se een vermogensprobleem, het is echter niet toegestaan om >800 Watt terug te voeden op een gedeelde groep. Vandaar dat je de AC2400 standaard tot 800 Watt mag laten terugleveren en 2400 Watt eigenlijk pas mag als je hem op een eigen groep hebt aangesloten, direct bekabeld, zonder stekker (afgeknipt dus). Dat is ook wat ze op de beurs aangaven: 2400 Watt terugvoeden mag in Nederland alleen via een groepenkast en niet via een standaard stopcontact.
iets minder drama graag, je verdraait nu ook wat hierboven staat.

Neem als voorbeeld een groep die gevoed wordt uit de groepenkast via 16A gezekerd, die naar WCD A gaat, en daarna naar WCD B, C, D.

De bekabeling is berekend op 16A + extra veiligheidsmarge.

Als je nu op WCD A 2400W = 10,4A gaat invoeren, kunnen WCD B,C,D gezamenlijk 26,4A trekken zonder dat er ergens een beveiliging af slaat.

Je kunt discussieren over hoe groot die veiligheidsmarge is, maar als je 2,5mm2 draden die meestal in 1 krappe electrabuis liggen met 26,4A gaat belasten gaat dat behoorlijk warm worden, met reële kans op brand.

Die 800W invoeren is 3,5A extra, dat valt nog binnen de veiligheidsmarge; moet je natuurlijk NIET meerdere 800W stekkers op dezelfde groep gaan invoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 20-03-2025 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
nvt

[ Voor 38% gewijzigd door tomtom901 op 20-03-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Idd powerlines maar heb hier niet zo goede ervaringen mee gehad in het verleden. Heb hier nu een wifi 6 modem van de provider(Telenet)met 1 pod (mesh). Als ik een UTP in men tuin zou kunnen leggen kan ik een 2de pod op aansluiten en zit alles op hetzelfde netwerk zonder alles te moeten om switchen. Of moet de zendure niet op hetzelfde netwerk zitten als de shelly ? Gaat dit mss via de cloud zonder vertraging?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
dingo35 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 00:12:
[...]
Het is (brand)gevaarlijk om vermogen terug te leveren op een gedeelde groep.
Klopt, maar je quote nu een specifiek deel van mijn bericht(enreeks). In @peterbier en mijn geval zijn het geen gedeelde groepen zoals je kunt lezen, wij hebben allebei dedicated groepen en dan is 800 of 2400 niet zo'n probleem en kan je in theorie zelfs tot 3680 Watt gaan. Dat is wat ik daarmee bedoel.
Neem als voorbeeld een groep die gevoed wordt uit de groepenkast via 16A gezekerd, die naar WCD A gaat, en daarna naar WCD B, C, D.

De bekabeling is berekend op 16A + extra veiligheidsmarge.

Als je nu op WCD A 2400W = 10,4A gaat invoeren, kunnen WCD B,C,D gezamenlijk 26,4A trekken zonder dat er ergens een beveiliging af slaat.

Je kunt discussieren over hoe groot die veiligheidsmarge is, maar als je 2,5mm2 draden die meestal in 1 krappe electrabuis liggen met 26,4A gaat belasten gaat dat behoorlijk warm worden, met reële kans op brand.

Die 800W invoeren is 3,5A extra, dat valt nog binnen de veiligheidsmarge; moet je natuurlijk NIET meerdere 800W stekkers op dezelfde groep gaan invoeren.
Dat begrijp ik, lees al mijn berichten maar terug, ik waarschuw overal voor terugleveren op groepen met daarop ook andere verbruikers. Ik heb niet voor niets zelf een opstelling met onderverdeelkast geregeld en hier vandaag nog dmv een foto laten zien. Je interpreteert mijn bericht echt helemaal verkeerd. Voor @peterbier en mij gelden andere uitgangspunten en dat kan je hier ook uitgebreid teruglezen. Ik heb dit voor de volledigheid nog even aan mijn eerdere bericht toegevoegd om misverstanden te voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 20-03-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Nu online
geert1992 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:28:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel heel raar is het temperatuur verschil, zie foto's.
Ze staan in cluster modus, en zijn nu allebei rond tot 30 procent ontladen.
Heb ergens gezien dat de hyper2000 volledig gevuld is met plastidip, misschien ligt het ene bordje meer tegen de oppervlakte dan de ander?
Wat een verschil met HW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
En wat bedoel je daar dan mee? Hoger lager de temperatuur, beter slechter ik heb geen idee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het direct aansluiten van zonnepanelen, wat mij betreft, de meest voor de hand liggende opstelling is (mits je die mogelijkheden hebt). RTE wordt dan veel minder relevant. Ik zit nu al op het moment in het jaar dat ik voor NOM minder verbruik (ondanks verwarmen met lucht/lucht warmtepompen) dan dat de batterijen weer opladen over dag. Zit nu op ca. 4 a 5 kWh verbruik na zonsondergang incl koken, verwarmen etc. En dat laad ik met gemak de volgende dag op met mijn zonnepanelen. En dat verbruik na zonsondergang wordt natuurlijk fors minder als de verwarming uit is en dan kan ik zeker tot september of zo gewoon de batterijen opladen met de direct aangesloten panelen en met veel minder verlies :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Nu online
Kees_frl schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:26:
[...]

En wat bedoel je daar dan mee? Hoger lager de temperatuur, beter slechter ik heb geen idee. :)
Zendure draait veel koeler, zelfs passief. Ik meette 50° door het roostertje van de HW, zal binnenin in omvormer nog warmer zijn geweest. Bij HW moet er natuurlijk ook meer gebeuren van 24 VDC naar 230 VAC

[ Voor 23% gewijzigd door dotternetta op 20-03-2025 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
dotternetta schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:31:
[...]

Zendure draait veel koeler, zelfs passief.
Ik wilde het ook niet in het homewizard forum zetten, maar ik schrik toch wel van al die homewizards die de geest geven en vervangen moeten worden. Dat heb ik hier nog geen enkele keer gelezen. En natuurlijk zijn er veel meer homewizards verkocht, maar dat vind ik toch wel aan de hoge kant al die meldingen. (ik heb zelf 1 x een hyper moeten vervangen onder garantie, en dat is tot zover enige geval wat hier in dit forum besproken is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Nu online
Ik ben achteraan begonnen te lezen en ben er nog lang niet door heen maar ik zie steeds meer voordelen voor mij. Op mijn schuurtje liggen 2 zonnepaneel setjes van 1000 Watt, 1 zit nog op een antieke solarboy, die zou ik perfect op een hyper kunnen prikken 😄

Edit: Oh nee, dat kan zeker niet, alles zit in string nu.

[ Voor 10% gewijzigd door dotternetta op 20-03-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:49
thijsh02 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:20:
Het packstation opgeven als factuur- en leveradres is ook best een vreemde constructie voor een inwoner van Duitsland 🤔
Inderdaad. Zijn er tweakers die de Duitse (DHL)route kozen en voor het factuuradres een Nederlands adres hebben ingevuld?

6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02
Ik lees in de openingstopic:
als batterij vol is wordt de pv opbrengst van de aangesloten panelen op het net gezet (met max 1200w)
Ik was in veronderstelling dat teruglevering te voorkomen was. Kan dat met een instelling? Of heb ik daar wat geavanceerde aansturing (Home Assistant o.i.d.) voor nodig?
Pagina: 1 ... 17 ... 73 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.