Hemera schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:36:
[...]
Dank! Inderdaad, niet het meest veilige. Zou wel mooi zijn als je ook hun afbeelding ziet dat ze voor het huis staan.
Ik twijfel nog heel erg over de locatie, ondanks alles wat ze er voor doen om het zo veilig mogelijk te houden.
Buiten in de achtertuin zou dan de voorkeur hebben, zo mogen echter niet in de zon, wat de plek limiteert
Onder de trap genoeg ruimte maar ja dat is weer een vluchtweg.
Helemaal boven op zolder, daar liggen de kinderen ook.
Misschien iemand anders nog meer ideeën om het alsnog veilig te houden? (wellicht een bepaalde constructie?)
Ik heb ze ook een tijdje buiten onder de overkapping gehad, voelde veiliger. Moest denk ik ook even vertrouwen opbouwen. Maar inderdaad niet in een vluchtweg, op zolder bij kinderen, op een hele warme plek, etc.
Een aantal zaken waar je aan kunt denken:
- Plaatsen in een garage of schuurtje
- Rookmelder in de ruimte
- Geen brandbare spullen erboven/naast
- Fermacell brandvertragende platen eronder, achter tegen de muur en zelfs boven tegen het plafond erboven?
- Heb al onderzoek gedaan naar van die brandblusballen, maar die zetten vaak geen zoden aan de dijk
- Maus Stixx pro aerosol brandblussers bijplaatsen (In de AB2000S zit ook al een aerosol brandblusser ingebouwd)
- In een stalen kast plaatsen, dus nooit in bijv. een houten of brandbare kast
- LFP brandblus set (Flink volume en aan de prijs)
- Tegen een buitenmuur plaatsen van een garage
En uiteraard nooit in een vluchtroute of in de meterkast.
Dan ben je er wel zo'n beetje qua opties denk ik.
Er is ook een topic over veiligheid in combinatie met thuisaccu's:
Veiligheid Energy Storage System (ESS).
Succes met je besluit
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen