Ja, dat snapte ik al, maar deze data bedoelde ik dus niet maar de waarden die je gebruikt hebt bij die formulie die ik had gepost ( max vermogen PV dag x en iedem het verbruik van je huis.dotternetta schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:06:
[...]
De kwartiermetingen van een heel jaar. Die kun je in de HW app downloaden als .csv
9 kW PV en sluipverbruik 400WJan-tweak schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:58:
[...]
Ja, dat snapte ik al, maar deze data bedoelde ik dus niet maar de waarden die je gebruikt hebt bij die formulie die ik had gepost ( max vermogen PV dag x en iedem het verbruik van je huis.
24 uur x het sluipverbruik lijkt meer op wat ChatGPT adviseert voor NOM
[ Voor 9% gewijzigd door dotternetta op 19-11-2025 22:08 ]
Als ik het juist begrijp plaats je de 50A meetspoelen om de eigen groep van de zendure of wat je zelf aangeeft bij bv de laadpaalgroep ( alleen is die veelal wel 3-fase uitgevoerd terwijl de zendure veelal slechts 1-fase heeft.dotternetta schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:10:
[...]
Het beschermt wel iets, maar de klem meet niet wat er verderop in je groep gebeurt.
Wat nog niet is getest is de clips om je 3 fasen van je laadpaal te doen om de accu uit te zetten als je je auto laadt.
Ja, als 1 van de 50A klemmen 16A meet gaat je accu uit, verwacht ik. Je zou ook 1 fase van de laadpaal kunnen pakken en de groep waar je accu op zit, verwacht ik. Ik gebruik hem niet maar het zou een mooie simpele oplossing zijn voor de thuisladers hier. Hopelijk bouwt Zendure het in HEMS met de P1meter.Jan-tweak schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:20:
[...]
Als ik het juist begrijp plaats je de 50A meetspoelen om de eigen groep van de zendure of wat je zelf aangeeft bij bv de laadpaalgroep ( alleen is die veelal wel 3-fase uitgevoerd terwijl de zendure veelal slechts 1-fase heeft.
Volgens mij moet je daar dus niet het sluipverbruik bij gebruiken maar je verbruik overdag. Die 9 kW is wel erg veel, dus een zeer behoorlijke PV installatie.dotternetta schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:06:
[...]
9 kW PV en sluipverbruik 400W
24 uur x het sluipverbruik lijkt meer op wat ChatGPT adviseert voor NOM
Die 24 keer het sluipverbruik komt overigens mij mij op het zelfde neer, bijna dezelfde uitkomst.
[ Voor 11% gewijzigd door Jan-tweak op 19-11-2025 22:32 ]
Knip, onnodig. Indien in strijd met het beleid: Dan graag rapporteren ipv er zelf als zodanig op te reageren
[ Voor 106% gewijzigd door Taro op 20-11-2025 09:47 ]
Knip
[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 20-11-2025 09:47 ]
Zullen we het gezellig houden hier zonder dat de mods weer aan het werk moeten. Werkgerelateerd vervloek ik mijn collega's die niet meer zonder chatgpt kunnen werken maar chatgpt is voor dit geval juist erg handig. Hij verzint namelijk niets (wel afhankelijk van hoe je het vraagt) hij berekent heel snel wat je zelf ook zou kunnen berekenen maar wat je uren aan excel knutselen kost...
[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 20-11-2025 09:48 ]
Ik heb een Zendure in bestelling staan en ik ben nu aan het bedenken wat ik met mijn energiecontract ga doen. Momenteel krijg ik er vooral een beetje kortsluiting van in mijn hoofd
Hoe slim is de zendure met dynamische tarieven? Ik heb nu een eneco modelcontract. Ik kijk nu naar bv Tibber. Als ik dan vandaag kijk zie ik in de nacht ~25 cent voor een kWh, en vanavond rond etenstijd ~36 cent. Dan lijkt 's nachts volladen handig, maar ik wil niet dat die batterij leeg is voordat ik ga koken. Is dat regelbaar? Kan je bijvoorbeeld instellen dat hij de batterij alleen aanspreekt als de stroomprijs boven een bepaald punt komt? Tussen 11 en 15u loont dat nauwelijks, maar in de ochtend en avondpiek wel. En heeft dat het komende jaar eigenlijk wel zin aangezien er nog gesaldeerd kan worden? (Ik heb meer opbrengst dan ik verbruik).
Aan de berichten hier te zien was dat midden dit jaar nog niet zo slim, is daar verbetering in gekomen? Of moet ik dan meer gaan tweaken, me in home assistant gaan verdiepen en daar een automation voor maken? Dat probeer ik eigenlijk te vermijden, dus hoe slimmer die zendure zelf is, hoe liever. De schema's die ik hier soms langs zie komen begrijp ik an sich wel, maar ik heb nog geen home assistant, en de laatste keer dat ik aan een of ander script heb gewerkt is ook alweer een decennium of wat geleden
Edit: ik heb wel zojuist een homeassistant green besteld, eigenlijk jaren weinig gedaan met alle spullen maar met Nest, Sonos, Hue, Zendure, Google en Solaredge spullenboel valt er genoeg te integreren.
Hoe slim is de zendure met dynamische tarieven? Ik heb nu een eneco modelcontract. Ik kijk nu naar bv Tibber. Als ik dan vandaag kijk zie ik in de nacht ~25 cent voor een kWh, en vanavond rond etenstijd ~36 cent. Dan lijkt 's nachts volladen handig, maar ik wil niet dat die batterij leeg is voordat ik ga koken. Is dat regelbaar? Kan je bijvoorbeeld instellen dat hij de batterij alleen aanspreekt als de stroomprijs boven een bepaald punt komt? Tussen 11 en 15u loont dat nauwelijks, maar in de ochtend en avondpiek wel. En heeft dat het komende jaar eigenlijk wel zin aangezien er nog gesaldeerd kan worden? (Ik heb meer opbrengst dan ik verbruik).
Aan de berichten hier te zien was dat midden dit jaar nog niet zo slim, is daar verbetering in gekomen? Of moet ik dan meer gaan tweaken, me in home assistant gaan verdiepen en daar een automation voor maken? Dat probeer ik eigenlijk te vermijden, dus hoe slimmer die zendure zelf is, hoe liever. De schema's die ik hier soms langs zie komen begrijp ik an sich wel, maar ik heb nog geen home assistant, en de laatste keer dat ik aan een of ander script heb gewerkt is ook alweer een decennium of wat geleden
Edit: ik heb wel zojuist een homeassistant green besteld, eigenlijk jaren weinig gedaan met alle spullen maar met Nest, Sonos, Hue, Zendure, Google en Solaredge spullenboel valt er genoeg te integreren.
[ Voor 7% gewijzigd door Jheroun op 20-11-2025 12:43 . Reden: Homeassistantimpulsaankoop ]
De Zendure APP is slim en dom tegelijk. Wat jij wilt zou ik zelf maken, je hebt al besteld zie ik dus dat komt helemaal goed.Jheroun schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:57:
Ik heb een Zendure in bestelling staan en ik ben nu aan het bedenken wat ik met mijn energiecontract ga doen. Momenteel krijg ik er vooral een beetje kortsluiting van in mijn hoofd![]()
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
ketel klets heeft daar in zijn korte review iets over gezegt, ik wacht zelf op mijn Zendure, dus kan ik dat helaas nu nog niet voor je nakijken. Maar Taro zou volgens mij die vraag wel moeten kunnen beantwoorden.Jheroun schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:57:
Ik heb een Zendure in bestelling staan en ik ben nu aan het bedenken wat ik met mijn energiecontract ga doen. Momenteel krijg ik er vooral een beetje kortsluiting van in mijn hoofd![]()
Hoe ik het heb gedaan is dat ik de shizzle aanstuur met HomeAssistant en een helper heb gemaakt die pas gaat terugleveren als de huidige stroomprijs boven de [prijs waarop ik geladen heb + 30%] komt. Dat klinkt vrij simplistisch (en dat is het ook) maar daarmee voorkom ik dat ik ga terugleveren als het me zelfs geld kost (efficientie van de omzetting) en het zorgt er ook voor dat m'n accu's (combinatie van Ecoflow en Zendure) niet zo snel leeg zijnJheroun schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:57:
Door gebrek aan tijd werkt het nu bij mij zo:
- Op het duurste twee uur van de dag gaat de Zendure maximaal ontladen (800W)
- Op de minimumprijs + 30% gaat m'n ecoflow NOM doen (waarbij ie dus niets doet op de duurste 2 uur tenzij m'n huisverbruik boven die 800W komt)
Voor nu werkt dat prima totdat ik bedenk dat het slimmer kan, alles kapot maak en weer 4 weken zit te klieren
UNOX: The worst operating system
Als je ook PV hebt ligt een dynamisch contract voor de hand omdat je anders boetes betaalt voor terugleveren. Je kunt de goedkoopste uren laden en de duurste ontladen, tot 2027 is dat gunstig, of je nu staat te koken of niet. Je hebt wel een zekere spread nodig want de batterij heeft een verlies van circa 15% round trip.Jheroun schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:57:
Over het algemeen worden Tibber en Zonneplan door de meesten hier goed beoordeeld.
Vanaf 2027 wordt het helemaal interessant als je PV hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 20-11-2025 18:30 ]
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Tip. Maak een backup. Ga dan pielen. Werkt het niet..... backup terug zetten.Korvaag schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:58:
[...]
Hoe ik het heb gedaan is dat ik de shizzle aanstuur met HomeAssistant en een helper heb gemaakt die pas gaat terugleveren als de huidige stroomprijs boven de [prijs waarop ik geladen heb + 30%] komt. Dat klinkt vrij simplistisch (en dat is het ook) maar daarmee voorkom ik dat ik ga terugleveren als het me zelfs geld kost (efficientie van de omzetting) en het zorgt er ook voor dat m'n accu's (combinatie van Ecoflow en Zendure) niet zo snel leeg zijn
Door gebrek aan tijd werkt het nu bij mij zo:
- Op het duurste twee uur van de dag gaat de Zendure maximaal ontladen (800W)
- Op de minimumprijs + 30% gaat m'n ecoflow NOM doen (waarbij ie dus niets doet op de duurste 2 uur tenzij m'n huisverbruik boven die 800W komt)
Voor nu werkt dat prima totdat ik bedenk dat het slimmer kan, alles kapot maak en weer 4 weken zit te klieren
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ach black Friday kan ik eindelijk het boodschappenlijstje afvinken voor mij 2 sf800's aan het werk te zetten.
4 pv paneeltjes approx 420 tot 450 w elk
Dc kabel zwart / rood
aarde kabel voor de frames
4 paar connectors +1 paar reserve
Mc4 tang
Mc4 connector sleutel
2 x landscape voor 2 pv montage set
Balast ( haal ik wel lokaal)
Nog iets vergeten ?
Dat is het zowat denk ik
4 pv paneeltjes approx 420 tot 450 w elk
Dc kabel zwart / rood
aarde kabel voor de frames
4 paar connectors +1 paar reserve
Mc4 tang
Mc4 connector sleutel
2 x landscape voor 2 pv montage set
Balast ( haal ik wel lokaal)
Nog iets vergeten ?
Dat is het zowat denk ik
Ik heb nu 2 sets, 1ac2400 met 3x ab3000 eronder op een eigen groep. De 2e set zit op een stopcontact met weinig grootverbruikers. Daar zit 1ac2400 op met 1x ab3000. De elektricien komt pas over een tijdje. Die wil ik dus op max 800 watt laten ontladen. Maar kun je de sets ook afzonderlijk een max toekennen?
[ Voor 17% gewijzigd door BektLekker op 20-11-2025 19:53 ]
P1 meter ook binnen. Weekje na de rest van de set. Ook dit werkt mooi, snel geïnstalleerd. De losse wifi gateway is wel een minder mooie oplossing imo. Verbruikt weer extra energie.
Misschien toch maar naar HA over... Eens checken hoeveel vertraging de keten p1-domoticz-ha oplever t.o.v. de p1 van zendure.
Misschien toch maar naar HA over... Eens checken hoeveel vertraging de keten p1-domoticz-ha oplever t.o.v. de p1 van zendure.
[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 20-11-2025 20:25 ]
Via de HACS integratie en Home Assistant in ieder geval wel. HEMS in de Zendure App heb ik nog niet aangeraakt.BektLekker schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:51:
Ik heb nu 2 sets, 1ac2400 met 3x ab3000 eronder op een eigen groep. De 2e set zit op een stopcontact met weinig grootverbruikers. Daar zit 1ac2400 op met 1x ab3000. De elektricien komt pas over een tijdje. Die wil ik dus op max 800 watt laten ontladen. Maar kun je de sets ook afzonderlijk een max toekennen?
Het meeste werk is het monteren in de meterkast...Cyleo schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:18:
[...]
Was dit goed te doen en werkt dit lekker met de app? Ik heb net de p1 van Zendure binnen gekregen en zit naar nu blijkt met hetzelfde probleem
Aanmelden bij de Zendure app kan alleen via een Shelly account, maar is erg eenvoudig.
Ik gebruik zelf de Zendure integratie in home assistant voor het aansturen van de accu, dus heb weinig ervaring met het gebruik van Shelly in de Zendure app, heb het een keer met succes getest als backup
Great... de EPEX scraper waar ik mijn logica op gebaseerd heb is stuk. Mag ik alles weer gaan ombouwen naar Nordpool ofzo. Had het juist vanaf weer een andere naar EPEX gezet omdat die zo'n handige index had voor goedkoopste/dure uren.
En we beginnen weer eens van voren af aan....
Zojuist mijn gesprek met Zendure gehad. Van tevoren wist ik niet precies wat ik kon verwachten, maar het bleek vooral een verkennend gesprek te zijn waarin ze beter wilden begrijpen waarom ik voor hun batterijoplossing heb gekozen en hoe ik deze in de praktijk gebruik.
Ze vroegen onder andere of het terugverdienen voor mij een belangrijke factor is, welke features ik in de toekomst graag zou zien en of ik interesse zou hebben in aanvullende diensten van Zendure. Ik heb aangegeven dat alles momenteel prima functioneert en dat ik geen extra diensten nodig heb, uiteindelijk wil je met een thuisbatterij vooral zelf de controle houden.
Wat me opviel, was hoe vriendelijk en open ze waren. Ze gaven duidelijk aan dat ze vooral willen leren van hun klanten om hun producten en diensten verder te verbeteren. Al met al een positieve ervaring.
Daarnaast heb ik de lijst met punten die jullie hadden aangedragen aan hen doorgegeven, en aangegeven dat ik bereid ben om nog eens zo’n gesprek te voeren om dieper op het technische vlak in te gaan.
Ze vroegen onder andere of het terugverdienen voor mij een belangrijke factor is, welke features ik in de toekomst graag zou zien en of ik interesse zou hebben in aanvullende diensten van Zendure. Ik heb aangegeven dat alles momenteel prima functioneert en dat ik geen extra diensten nodig heb, uiteindelijk wil je met een thuisbatterij vooral zelf de controle houden.
Wat me opviel, was hoe vriendelijk en open ze waren. Ze gaven duidelijk aan dat ze vooral willen leren van hun klanten om hun producten en diensten verder te verbeteren. Al met al een positieve ervaring.
Daarnaast heb ik de lijst met punten die jullie hadden aangedragen aan hen doorgegeven, en aangegeven dat ik bereid ben om nog eens zo’n gesprek te voeren om dieper op het technische vlak in te gaan.
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
houd je van de straat, is een leuke hobby toch?Korvaag schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:06:
Great... de EPEX scraper waar ik mijn logica op gebaseerd heb is stuk. Mag ik alles weer gaan ombouwen naar Nordpool ofzo. Had het juist vanaf weer een andere naar EPEX gezet omdat die zo'n handige index had voor goedkoopste/dure uren.
Als ik het niet zo ontzettend *bliep* had gevonden had ik er m'n werk van kunnen maken...Polvo176 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:19:
[...]
houd je van de straat, is een leuke hobby toch?![]()
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
In de Zendure App kan dit via de dynamische prijs mode: Kopen onder bedrag X en verkopen boven bedrag Y, daartussen niets doen zodat je accu's dus nog niet leeg zijn. Die mode werkt echter niet altijd vlekkeloos, maar dit zou die zeker moeten kunnen doen ja.Jheroun schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:57:
Via Home Assistant + Fireson/Zendure integratie + Nord Pool + Cheapest Hours integratie is dit een fluitje van een cent. Als je meer wil doen, zou ik je zeker aanraden daar eens mee aan de slag te gaan. Ik zag er "vroeger" tegenop, maar zou tegenwoordig niet meer zonder willen en kunnen.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Heeft iemand ervaring met de prijsgarantie die Zendure aanbiedt? Ik heb vanwege die garantie niet gewacht op de black friday aanbiedingen en gisteren een AC2400 met 3x AB3000X besteld voor 2897 euro, maar natuurlijk is die combinatie vandaag 300 euro goedkoper
- Taro
- Niet online
Zendure gaat daar altijd heel netjes mee om, gewoon even een berichtje sturen, dan krijg je het waarschijnlijk snel teruggestort.Zr40 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:42:
Heeft iemand ervaring met de prijsgarantie die Zendure aanbiedt? Ik heb vanwege die garantie niet gewacht op de black friday aanbiedingen en gisteren een AC2400 met 3x AB3000X besteld voor 2897 euro, maar natuurlijk is die combinatie vandaag 300 euro goedkoper
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Gaat de goede kant op met de prijzen. voor 11.5 kWh is de prijs nu 299 Euro/kWh. Dat maakt de Zendure ongeveer gelijk aan prijs als de Marstek D,E.Zr40 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:42:
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
- Taro
- Niet online
De Solarflow 800 Plus is ook al gelist, nu 479 Euro voor 1.92 kWh, netjes: https://www.zendure.nl/pr...us?variant=47571741802751.
[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 21-11-2025 10:51 ]
Zitten de omvormer en de batterij van de solarflow 800 plus aan elkaar vast? Want je betaald voor een losse batterij 250 euro meer dan voor de omvormer en een batterij samen.
- Taro
- Niet online
Ja, net als de SF800 Pro. Ik vermoed dat de accu's de komende tijd ook wel in prijs zullen dalen.jordyc schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:01:
Zitten de omvormer en de batterij van de solarflow 800 plus aan elkaar vast? Want je betaald voor een losse batterij 250 euro meer dan voor de omvormer en een batterij samen.
Echt goede prijs zeg, goede competitie voor Marstek! Die gaan we eind nov/begin dec reviewen.Taro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:50:
De Solarflow 800 Plus is ook al gelist, nu 479 Euro voor 1.92 kWh, netjes: https://www.zendure.nl/pr...us?variant=47571741802751.
[ Voor 5% gewijzigd door mrme12345 op 21-11-2025 17:25 ]
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
Ja dit is toch ongelooflijk. Hele mailwisseling gehad met ze vorige week. Gaan ze deze week alsnog omlaag. Wtf...Zr40 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:42:
Ja nu een beetje vreemde prijs. De SF800plus met 1.92 kwh is 480 Euro met P1 meter, maar een losse AB2000x van 1.92 kWh is 729 Euro.Taro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:06:
[...]
Ja, net als de SF800 Pro. Ik vermoed dat de accu's de komende tijd ook wel in prijs zullen dalen.
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
zo, gisteren is de Zendure solarflow 2400 AC + met één Batterij binnengekomen, ging een stuk sneller dan ik verwacht had.
Ben verrast door de bouwkwaliteit van de units, de behuizing van de omvormer is één blok gegoten aluminium en ook de batterijkast ziet er echt stevig uit.
Helaas nog even wachten op de P1 splitter die en dat is wat ik heer nog niet echt (of ik moet me vergissen) gelezen heb werkt met LoRa conectie tussen de P1 dongle en de bridge (vierkant blokje), van daaruit lijkt het (of ik moet me vergissen) de de bright dan weer een eigen wifi-verbinding met de omvormer te hebben, kan ook zijn dat beide op je huis wifi zijn aangesloten (dat kon ik nog niet testen).
Als echter blijkt dat deze in staat is een eigen wifi verbinding met de omvormer in stand te houden betekend dat ook dat bij een wifi-storing van je eigen netwerk wel de verbinding gehandhaaft blijft.
Het zou me overigens niet verbasen als ze in een nieuwe versie van de omvormer ook een LoRa module gaan plaatsen, dan vervalt namelijk de bridge.
Nu is het wel zo dat een P1 poort zeker niet overal gebruikt wordt (Duitsland en ook Belgie maken daar eigenlijk geen gebruik van (duitsland) of dient deze eerst vrijgegeven te worden (Belgie). Tot voor kort was een P1 ook niet als toegelaten stroom-opname toestel toegelaten, alleen een meter met CT klemmen mocht gebruikt worden.
Ben verrast door de bouwkwaliteit van de units, de behuizing van de omvormer is één blok gegoten aluminium en ook de batterijkast ziet er echt stevig uit.
Helaas nog even wachten op de P1 splitter die en dat is wat ik heer nog niet echt (of ik moet me vergissen) gelezen heb werkt met LoRa conectie tussen de P1 dongle en de bridge (vierkant blokje), van daaruit lijkt het (of ik moet me vergissen) de de bright dan weer een eigen wifi-verbinding met de omvormer te hebben, kan ook zijn dat beide op je huis wifi zijn aangesloten (dat kon ik nog niet testen).
Als echter blijkt dat deze in staat is een eigen wifi verbinding met de omvormer in stand te houden betekend dat ook dat bij een wifi-storing van je eigen netwerk wel de verbinding gehandhaaft blijft.
Het zou me overigens niet verbasen als ze in een nieuwe versie van de omvormer ook een LoRa module gaan plaatsen, dan vervalt namelijk de bridge.
Nu is het wel zo dat een P1 poort zeker niet overal gebruikt wordt (Duitsland en ook Belgie maken daar eigenlijk geen gebruik van (duitsland) of dient deze eerst vrijgegeven te worden (Belgie). Tot voor kort was een P1 ook niet als toegelaten stroom-opname toestel toegelaten, alleen een meter met CT klemmen mocht gebruikt worden.
Moet je deze tarieven X en Y dan elke dag opnieuw instellen omdat het dynamische tarief elke dag verschilt?Taro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:20:
[...]
In de Zendure App kan dit via de dynamische prijs mode: Kopen onder bedrag X en verkopen boven bedrag Y, daartussen niets doen zodat je accu's dus nog niet leeg zijn. Die mode werkt echter niet altijd vlekkeloos, maar dit zou die zeker moeten kunnen doen ja.
.
Het liefst wil je natuurlijk een soort vaste spread invullen of zoiets van “elke dag volladen op de goedkoopste momenten en ontladen op de duurste momenten”.
- Taro
- Niet online
Ja, tenzij je natuurlijk een bepaalde range hanteert die vaak geraakt wordt. Bijv. nu: Onder de 26 kopen en boven de 35 verkopen of iets dergelijks, daar kom je wel een paar dagen mee weg.KaEs schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:25:
[...]
Moet je deze tarieven X en Y dan elke dag opnieuw instellen omdat het dynamische tarief elke dag verschilt?
Het liefst wil je natuurlijk een soort vaste spread invullen of zoiets van “elke dag volladen op de goedkoopste momenten en ontladen op de duurste momenten”.
Maar zoals hier al heel vaak benoemd: Dit kan mooi automatisch met Home Assistant.
- Taro
- Niet online
In de JSON die een aantal devices teruggaven kwamen ook al LoRa en/of 4G/5G flags terug. Dus vermoed dat ze onderhuids al iets hebben ingebouwd of dat de firmwares er al voor worden voorbereid en het in volgende modellen volgt.Jan-tweak schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:15:
Of wachten tot Zenki dit kan. Ik mag dan wel op Tweakers rondkijken maar aan HA wil ik me niet wagen 😁.Taro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:26:
[...]
Ja, tenzij je natuurlijk een bepaalde range hanteert die vaak geraakt wordt. Bijv. nu: Onder de 26 kopen en boven de 35 verkopen of iets dergelijks, daar kom je wel een paar dagen mee weg.
Maar zoals hier al heel vaak benoemd: Dit kan mooi automatisch met Home Assistant.
Viel mij ook al op, waardoor het interessant kan zijn om 2 SF800 plus te kopen. Als ik het goed begrijp kunnen die dan beiden tegelijk met 800W ontladen toch? Gaat dat goed in de app met 2 Zendure devices?HHF schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:05:
[...]
Ja nu een beetje vreemde prijs. De SF800plus met 1.92 kwh is 480 Euro met P1 meter, maar een losse AB2000x van 1.92 kWh is 729 Euro.
Same here hoor. Laat Zenki ook ff een weekje z'n gang gaan. Even aankijken wat ie ervan maakt. Kan daarna alsnog zelf gaan prutsenKaEs schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:21:
[...]
Of wachten tot Zenki dit kan. Ik mag dan wel op Tweakers rondkijken maar aan HA wil ik me niet wagen 😁.
Hij zegt een weekje nodig te hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 21-11-2025 13:53 ]
Wil je even laten weten wat je ervaringen dan zijn?MikeyMan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:35:
[...]
Same here hoor. Laat Zenki ook ff een weekje z'n gang gaan. Even aankijken wat ie ervan maakt. Kan daarna alsnog zelf gaan prutsen
Hij zegt een weekje nodig te hebben.
Dat is wel wat ze zelf claimen: SourceRDDR12 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:24:
[...]
Viel mij ook al op, waardoor het interessant kan zijn om 2 SF800 plus te kopen. Als ik het goed begrijp kunnen die dan beiden tegelijk met 800W ontladen toch? Gaat dat goed in de app met 2 Zendure devices?
Klein beginnen, altijd uitbreiden
SolarFlow 800 Plus ondersteunt integratie van tot 6 hoofdunits via het HEMS — ideaal voor meerdere balkons, kamers of huurwoningen. Perfect voor huurders die stap voor stap willen opbouwen en flexibel willen uitbreiden.
Maar eens, 2x SF800 Plus lijkt de scherpste aanbieding tot nu toe, of mis ik iets?
Hij is wel heel erg goedkoop zeg. Wat is het addertje? Gaat ie er uit?
Een uitbreiding is duurder!
Maar goed, ik wacht denk ik toch af tot black friday volgend jaar. Nu nog niet zinvol imho
Maar goed, ik wacht denk ik toch af tot black friday volgend jaar. Nu nog niet zinvol imho
[ Voor 31% gewijzigd door basset op 21-11-2025 15:30 ]
Hop,hop,hop!
Volgens mij is die juist net nieuw. Ik heb een apart groep met een dubbel stopcontact. Vind zelf 2 x 800 W over 2 stekkers fijner dan de 1 x 2400 over 1 stekker van de AC2400 die eigenlijk op mijn lijstje stond.
Maar je hebt dan ook twee keer verlies omdat je twee omvormers hebtRDDR12 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:30:
Volgens mij is die juist net nieuw. Ik heb een apart groep met een dubbel stopcontact. Vind zelf 2 x 800 W over 2 stekkers fijner dan de 1 x 2400 over 1 stekker van de AC2400 die eigenlijk op mijn lijstje stond.
Hop,hop,hop!
- Taro
- Niet online
Ja en aansturing van 1 of meerdere devices binnen HEMS gaat goed.RDDR12 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:24:
[...]
Viel mij ook al op, waardoor het interessant kan zijn om 2 SF800 plus te kopen. Als ik het goed begrijp kunnen die dan beiden tegelijk met 800W ontladen toch? Gaat dat goed in de app met 2 Zendure devices?
- Taro
- Niet online
Klopt, is een zeer scherpe aanbieding.TheJoster schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:17:
[...]
Maar eens, 2x SF800 Plus lijkt de scherpste aanbieding tot nu toe, of mis ik iets?
- Taro
- Niet online
Geen addertje, is een nieuw gelanceerd product, gisteren/vandaag.basset schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:26:
Hij is wel heel erg goedkoop zeg. Wat is het addertje? Gaat ie er uit?
Hangt van je situatie af. Met vast contract zonder terugleverboete nu inderdaad nog niet interessant. Met terugleverboete óf dynamisch contract nu al interessant.Maar goed, ik wacht denk ik toch af tot black friday volgend jaar. Nu nog niet zinvol imho
Ik zit nu in een staffel 2100kwh salderen en betaal maandelijks 17 euro "boete" dat is 220 per jaar ongeveer, als ik ongeveer 50% daar van kan afvangen is de boete wellicht de helft en 1000 x 22cent = 220 euro. Reken ik goed dat dat ongeveer 300 euro is? zo uit de losse pols. Dan zou het idd interessant kunnen zijn, mits ik dat red met "maar" 2 x 1.9kwhTaro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:06:
[...]
Geen addertje, is een nieuw gelanceerd product, gisteren/vandaag.
[...]
Hangt van je situatie af. Met vast contract zonder terugleverboete nu inderdaad nog niet interessant. Met terugleverboete óf dynamisch contract nu al interessant.
Even snel uit de losse pols berekent er van uitgaande dat ik dat percentage redt met 3.8 kwh. En dat betwijfel ik
Hop,hop,hop!
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.