Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:36
even nog informatie mbt de noodstroom voorziening vanuit de Zendure handleiding.

hdst 7. Gebruiksaanwijzing voor de Off-Grid Stroomaansluiting
De Off-Grid stroomaansluiting levert elektriciteit onafhankelijk van het hoofdnet door gebruik te maken van
de energie die in het batterij-systeem is opgeslagen. Het is ideaal voor noodstroom, afgelegen gebieden of
situaties waarin geen toegang is tot het net.
De functie van de Off-Grid stroomaansluiting is standaard uitgeschakeld en kan via de Zendure-app worden
geactiveerd. Zodra geactiveerd, steekt u eenvoudig uw apparaat in om de aansluiting te gebruiken. Na gebruik moet u de functie in de app uitschakelen.
opm: dus het is niet mogelijk om beide on-grid en off-grid tegelijkertijd aan te hebben.
Er zit dus bij een stroomuitval altijd de verplichting om
a) de off-grid aansluiting te activeren
b) de bedoelde apparatuur via de bedoelde stekker in te steken.
beide dus handelingen die je manueel moet uitvoeren. Dit betekend ook dat er dus geen automatisch noodstroomsysteem met een zendure mogelijk is (tenminste in de huidige versie).
bruikbaarheid voor om bv je vries en koelkast duidelijk te verlengen, deze kunnen vaak wel enige tijd (enkele uren van de stroom zonder te veel koude te verliezen) maar dat is dus zeker geen langere tijd.
Wil je echt dan off-grid gaan, heb je gewoon een heel ander systeem nodig.

1. Zorg voor voldoende batterijvermogen: Controleer vóór gebruik van de Off-Grid stroomaansluiting of de
batterij voldoende lading heeft om de aangesloten apparaten van stroom te voorzien.

2. Maximale uitgangsvermogenlimiet: De Off-Grid stroomaansluiting heeft een maximaal uitgangsvermogen
van 2400W. Sluit geen apparaten aan die deze limiet overschrijden om te voorkomen dat het
beschermingsmechanisme wordt geactiveerd, het systeem wordt uitgeschakeld of veiligheidsrisico's
ontstaan.

3. Waterdichtheid van de Off-Grid Stroomaansluiting: De aansluiting is niet waterdicht tijdens gebruik, en
ook niet wanneer de waterdichte hoes niet goed is gesloten. Het wordt aanbevolen om de omvormer
binnenshuis te installeren. Bij buitenshuisgebruik mag de aansluiting alleen op heldere dagen worden
gebruikt en moet de waterdichte hoes na gebruik direct worden gesloten om te voorkomen dat er water
binnendringt, apparaatbeschadiging, elektrische schokken of brandgevaar ontstaat.

• Jan-tweak
Ja, maar omdat je de zendure zelf ook manueel moet omschakelen hebt je aan de automatische eigenlijk niet meer, je kunt dus ook gewoon voor een manuele schakeling kiezen of zelfs deze weglaten en zoals door zendure ook bedoeld is via een verlengkabel één of meerdere (laag vermogen trekkende) apparaten aan te sluiten (die je dus ook uit hun normale WCD moet ontkoppelen en in je nood-verdeeldoos stoppen, bij inbouw apparatuur waar de WCD veelal verstopt is geen eenvoudige opgave.
Ik zelf ga voor de bovenste omschakeling.
Als de stroom uitvalt. (Gebeurt zelden)
Dan handmatig om zetten.
Het rechter deel van de woning werkt dan door op een 2400AC.
Dit deel van de woning zit op een onderverdeling.
De AC kant van de Zendures zitten op een andere onderverdeling.
Hierdoor hoef ik de stekkers van de Zendures er niet uit te halen en voorkomt dit de "kring".
Het hele ethernet gaat via de onderverdeling.
Dan hebben we in het rechter huisdeel i.i.g koelkast,tv, lampen en Nespresso wil ook nog wel.
en dat mag dus (zeer waarschijnlijk) niet, maar lastig (te weinig info) en gaat ook off-topic als ik daar meer op zou ingaan. (even buiten dit topic om graag) :)
knip, dit is het zendure topic, niet het "show je meterkast" topic.

[ Voor 108% gewijzigd door teacher op 15-11-2025 09:07 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:56
MikeyMan schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:44:
Voor degenen die besteld hebben met de gratis p1 unit: hoe werd deze geleverd?

Krijg net de set binnen, maar zit geen p1 bij.
De P1 kwam inderdaad via een andere weg. Leek uit China te komen (gezien de verpakking) en kwam ongeveer 2 weken later.

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
knip

[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 15-11-2025 09:08 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

knip. Dit topic gaat over de zendure. Wat er na het stopcontact komt is voor dit topic niet relevant.

[ Voor 170% gewijzigd door teacher op 15-11-2025 09:10 ]

• Jan-tweak
weet iemand welk type plug zendure gebruikt bij hun Zendure Slimme Koelventilator,verwacht dat dit een 12V DC (output) is, maar welk merk cq type is het. ook dat je bv hiervoor eventueel zelf met bv artic ventilatoren zelfs iets kunt bouwen. alvast bedankt.

• Helahola!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:29
Ik heb sinds 1,5 week een Zendure 2400 AC staan en al drie keer random een uitvallende p1 wifi, Bridge (rood knipperend lampje). De Zendure p1 dongle (firmware v1.0.5) steekt in poort 4 van een homewizard P1 Splitter. Beide zijn van stroom voorzien.
De Zendure bridge hangt 3 meter verderop vlak naast de wifi router. Terwijl de accu in de garage staat verbonden met een extra wifi punt. De wifi heeft dezelfde netwerknaam en staat op 2,4 GHz.
Nb. Accu verliest niet zijn wifi aansluiting alleen de p1.

Ik heb het vermoede dat de wifi van de Zendure p1 bridge de oorzaak is en niet de dongle. Aangezien ik verder geen wifi problemen heb. Als ik deze bridge stroomloos maak en weer in het stopcontact steek, wordt de wifi weer opgepakt.

Hebben meer hier last van (gehad) en hier een oplossing voor?
Ik wil niet naar HA, maar gewoon de Zendure p1 blijven gebruiken.

Verder vroeg ik mij nog af of het verstandiger is om de bridge ook in de garage te hangen vlakbij de accu en het extra wifi punt, voor als de wifi uitvalt. Dit aangezien beide voorzien zijn van Bluetooth. Ik vraag mij namelijk af of Bluetooth automatisch wordt ingezet als de wifi uitvalt. De bridge en de dongle praten immers via LoRa communicatie, waardoor de afstand tussen P1-meter en Bridge geen probleem zou moeten zijn? Wat zijn jullie gedachten hierbij?

[ Voor 21% gewijzigd door Helahola! op 15-11-2025 10:44 ]

Jan-tweak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:15:
weet iemand welk type plug zendure gebruikt bij hun Zendure Slimme Koelventilator,verwacht dat dit een 12V DC (output) is, maar welk merk cq type is het. ook dat je bv hiervoor eventueel zelf met bv artic ventilatoren zelfs iets kunt bouwen. alvast bedankt.
Is in dit topic al uitgebreid langskomen, zie de zoekfunctie :)

O.a.: TCMR in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

En heb ze hier met die plug draaien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0n8X80_eX2RpiAw93LnZMjWGNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQOAK9K1h6kB3sJVLb8ZUxXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMtr-Fy4MW-SjbeT5US1ilFNtLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgdrJXA7jUQ5ulre7aCW2cZu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 15-11-2025 10:46 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Helahola! schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:24:
Ik heb sinds 1,5 week een Zendure 2400 AC staan en al drie keer random een uitvallende p1 wifi, Bridge (rood knipperend lampje). De Zendure p1 dongle (firmware v1.0.5) steekt in poort 4 van een homewizard P1 Splitter. Beide zijn van stroom voorzien.
De Zendure bridge hangt 3 meter verderop vlak naast de wifi router. Terwijl de accu in de garage staat verbonden met een extra wifi punt. De wifi heeft dezelfde netwerknaam en staat op 2,4 GHz.
Nb. Accu verliest niet zijn wifi aansluiting alleen de p1.

Ik heb het vermoede dat de wifi van de Zendure p1 bridge de oorzaak is en niet de dongle. Aangezien ik verder geen wifi problemen heb. Als ik deze bridge stroomloos maak en weer in het stopcontact steek, wordt de wifi weer opgepakt.

Hebben meer hier last van (gehad) en hier een oplossing voor?
Ik wil niet naar HA, maar gewoon de Zendure p1 blijven gebruiken.
De combinatie van HomeWizard P1-meter (heb je die ook?) en Zendure P1-meter is wat kieskeurig mbt volgorde in actieve splitters. Probeer de volgorde eens te veranderen?
Verder vroeg ik mij nog af of het verstandiger is om de bridge ook in de garage te hangen vlakbij de accu en het extra wifi punt, voor als de wifi uitvalt. Dit aangezien beide voorzien zijn van Bluetooth. Ik vraag mij namelijk af of Bluetooth automatisch wordt ingezet als de wifi uitvalt. De bridge en de dongle praten immers via LoRa communicatie, waardoor de afstand tussen P1-meter en Bridge geen probleem zou moeten zijn? Wat zijn jullie gedachten hierbij?
Daar is inderdaad iets voor te zeggen, vermoed dat de afstand tussen P1 en bridge groter mag zijn dan tussen bridge en omvormer.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Helahola!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:29
Denk je dan dat de dongle geen p1 signaal doorgeeft aan de bridge? Ik zie juist in de app dat de wifi verbinding verbroken is.
Daarom denk ik dat de dongle en de p1 splitter niet het probleem zijn. Zie ik dat verkeerd?

• Jan-tweak
TCMR schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Ik betwijfel of die compatibel is, het zou mooi zijn. Zie hieronder alle maten van de officiële LLT plug. Ik zie in het overzichtje bij Ali weinig overeenkomsten (maar het is ook volstrekt onduidelijk welke maten ze bedoelen met "male", "female" of "nut").

[...]

Zakelijk besteld via Alibaba, dus het groothandelsplatform (ik heb daar al heel lang een account, maar werd bij bestellen wel gevraagd om KvK-nummer en EORI nummer). Dat is compleet anders dan Express, en ik vond het verrassend dat ik er 20 kon bestellen, niet meteen 1000 moest afnemen.

Ik had een prijsopgave-verzoek voor de "LLT-M12-10002F2961" (met dank aan @HHF die deze specs vond) uitgezet, en vervolgens werd ik bestookt door allerlei groothandels die je iets "soortgelijks" (maar vaak compleet afwijkends) willen verkopen. Zelfs nadat ik het offerte-verzoek heb ingetrokken word ik nog dagelijks bestookt met onzinnige berichten. Al die ruis was best tijdrovend.

Van een paar aanbieders merk je dat ze wel goed opletten, en de juiste vragen stellen. Van de vier prijsopgaves bleek de eerste oplettende aanbieder ook nog eens verreweg de goedkoopste te zijn. De verzendkosten maakten meer dan de helft uit van de totaalprijs (± €40).

Het bleef tot het laatste moment spannend, want op de factuur staan hele andere connectors, en ook in de bestelinformatie staan plaatjes van compleet andere connectoren. Maar de aanbieder in kwestie was erg communicatief, en stuurde vooraf foto's van het daadwerkelijke product dat verzonden ging worden. Het is ook vaag, want op de site van LLT staan alleen de artikelnummers van de panel mount varianten, niet van de plug. En er zijn erg veel varianten in het LLT M12-systeem. Het is dus de plug die hoort bij panel mount LLT-M12-10002F2961. Wat daarvan het nummer is, is onduidelijk (misschien "M" ipv. "F"?). Ze werden in de prijsopgaves ook vaak als setje aangeboden.

Het zijn echt mooie connectors, goed strak gemaakt. Op de foto's van die pluggen op AliExpress die @dotternetta postte zie je zo al dat die veel minder nauwkeurig gefabriceerd zijn. Plusje voor Zendure, hier ook niet op bezuinigd. Ik denk wel dat je een redelijk dikke buitendiameter kabel nodig hebt voor een 'snug fit' in de trekbeveiliging. Je ziet dat Zendure dat zelf ook gedaan heeft in de foto's die hier door @damitch300 (thanks!) gepost zijn.

Ik ben inmiddels "los", ze gaan vandaag op de post naar diverse tweakers in dit topic. Het was soms nog best lastig om deze ervan te overtuigen dat ze iets kosteloos toegestuurd kregen, haha! d:)b

Voor wie een poging wil wagen: ik heb ze uiteindelijk besteld bij https://ymyueshang.en.alibaba.com, $18.80 betaald voor 20 stuks. Ik zou geen moeite doen om iets te gaan bestellen "dat er op lijkt". Vooral de thread pitch van de wartelmoer is best fijn, zie ook onder.

[Afbeelding]
verwijderd, via DM verstuurt, sorry.

• Jan-tweak
Taro schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:44:
[...]

Is in dit topic al uitgebreid langskomen, zie de zoekfunctie :)

O.a.: TCMR in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

En heb ze hier met die plug draaien:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
mijn grote dank, en ja, sorry stom van me, had het dus ook zelf kunnen vinden via de zoek balk.
vind je koelers wel heel vet, zelf geprint (denk ik zo) met het zendure logo, volgens mij zou je die zelf prima kunnen verkopen. zou zelfs je eerste klant zijn.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

Gamer

Electrified

De Zendure 2400AC en mijn Sungrow installatie lijken voorlopig goed samen te werken zonder de Homey te gebruiken.
De Zendure geinstalleerd, gekoppeld aan de ShellyPro3EM.
Kabel zal ik nog wel in een goot leggen later, kon niet wachten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqbw9RxE298mvd9eUZ1qE27gmg0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jt3aPwuVPwBExyZyKJuoe5Um.png?f=fotoalbum_large
2 jaar geleden een extra verdeelbord laten installeren in de garage wegens uitbreiding van mijn zonnepanelen en laadpaal.

Callibratie is automatisch opgestart en de batterijen zijn opgeladen tot 100%
Mijn SBR192 was leeg en de Zendure heeft dit overgenomen met een max output van 0,8 kWh (zo ingesteld), al zit deze op een aparte groep die ik heb laten aanleggen.
De SBR is nu aan het opladen zonder dat de Zendure leeg getrokken wordt, waar ik dacht dat dit kon gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYpoffXOzs6eMj0TNtp1PPbi0uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5e5xvvZqV1eo6oh2befyVJj0.png?f=fotoalbum_large

Als de SBR batterij ooit deze herfst nog vol raakt, zien of hij dan de overtollige stroom richting de Zendure stuurt.
Voorlopig sterk tevreden met de aankoop.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 4 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• iwanovich
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:34
Gamer schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:45:
De Zendure 2400AC en mijn Sungrow installatie lijken voorlopig goed samen te werken zonder de Homey te gebruiken.
De Zendure geinstalleerd, gekoppeld aan de ShellyPro3EM.
Kabel zal ik nog wel in een goot leggen later, kon niet wachten :)
[Afbeelding]
2 jaar geleden een extra verdeelbord laten installeren in de garage wegens uitbreiding van mijn zonnepanelen en laadpaal.

Callibratie is automatisch opgestart en de batterijen zijn opgeladen tot 100%
Mijn SBR192 was leeg en de Zendure heeft dit overgenomen met een max output van 0,8 kWh (zo ingesteld), al zit deze op een aparte groep die ik heb laten aanleggen.
De SBR is nu aan het opladen zonder dat de Zendure leeg getrokken wordt, waar ik dacht dat dit kon gebeuren.
[Afbeelding]

Als de SBR batterij ooit deze herfst nog vol raakt, zien of hij dan de overtollige stroom richting de Zendure stuurt.
Voorlopig sterk tevreden met de aankoop.
Huh? Waarom zou je een Zendure 2400AC plaatsen als je al een (serieuze) batterij hebt?

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-11 14:07
MikeyMan schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:44:
Voor degenen die besteld hebben met de gratis p1 unit: hoe werd deze geleverd?

Krijg net de set binnen, maar zit geen p1 bij.
P1 werd appart verstuurd, net hetzelfde aan de hand gehad ;)
iwanovich schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:57:
[...]

Huh? Waarom zou je een Zendure 2400AC plaatsen als je al een (serieuze) batterij hebt?
Vermoed dat de Growatt qua software en aansturing beperkt is en voornamelijk NOM doet, maar zich niet zal laten opladen door overschot door andere accu's, alleen via de DC kant. Dus die kan je dan op zich mooi combineren.

• Bert Luiten
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:33
Hallo,
Is er bij de bezitters van de solarflow 800 pro bij iemand al een spontane ac lading gestart bij een zeer lage soc < 4 % ?
Bij mij niet dus en maar handmatig gestart... zou dat niet automatisch moeten gaan ?
Hoor graag jullie ervaring.

• Bert Luiten
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:33
Dear customer,

The SolarFlow 800 Pro system is equipped with intelligent battery management technology. Here are the details relevant to your questions:

SOC Threshold for AC Charging:
The system features intelligent discharge protection, which keeps the battery charge above 5% to preserve battery life. This lower discharge limit can be set by the user. When the battery levels are critically low and solar input is insufficient, the system automatically switches to AC charging mode using grid power to prevent potential battery damage.

Time Delay for AC Charging:
The system does not specify an exact time delay between detecting a low SOC and starting AC charging. However, the switch to AC charging is designed to occur automatically when the battery reaches critically low levels and solar input is inadequate.

You can also use the Zendure App to monitor and control the system, including setting energy plans and managing the discharge limit.

Best Regards,
Zendure Support
This response is generated by AI.

• Jan-tweak
Acidrain schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:27:
[...]

Mijn verhaal is juist op DIT moment NIET van toepassing op de NL'ers onder ons. :X Het net is op dit moment de grootste accu die je kan hebben met het salderen.
Mijn verhaal gaat juist om als het salderen er niet meer is. Dan zal je juist het beste op NOM kunnen sturen om geen last te hebben van een kronkelende overheid. En ik vermoed dat dynamisch handelen vanaf 2027 ook steeds minder zin zal hebben aangezien steeds meer huishoudens het tegen die tijd zullen gaan doen dus de zonnepaneel pieken (lees goedkope stroom momenten) zullen steeds meer afvlakken door de handelende accu's
mijn eigen data laat eigenlijk hier een tweedeling zien.
Het grootste deel van het jaar (afhankelijk van je ligging, grotte PV en ligging panelen (zuid of juist oost/west) kom je gemiddeld ergens tussen 200 en 250 dagen uit (bij mij was het rond de 235 dagen) dat ik met een niet al te grote PIB thuisbatterij (max 8 kWh) op NOM kan komen.

Er blijven dus circa 115 - 165 dagen over waar dat niet lukt, sterker nog, op de meeste dagen heb je niet eens voldoende opwek van je PV om dat in je PIB te kunnen stoppen, eigenlijk zit als je de voeding puur op je PV laat doen uit dat de PIB even in zijn winterslaap gaat.

Echter mbv een dynamisch contract zou je mits er voldoende verschil is tussen goedkope en dure periode (hou rekening mee dat je gemiddeld circa een kleine 20% verlies gaat krijgen, die moet je dus wel mee calculeren) de PIB tijdens de goedkope uren vullen en juist tijdens de dure uren weer verbruiken, bij een warmtepomp kom je echter al vrij snel aan je grenzen omdat mn in de winter je beschikbare batterij capaciteit al vrij snel leeg zal zijn (1-3 uur).

Voor de winter zou je eigenlijk net wat meer capaciteit willen hebben dan wat je voor de overige seizoenen nodig hebt. De vraag is of je de extra investering van deze aanvullende capaciteit wel ooit zult terugverdienen.

• HenkS_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:42
Jan-tweak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:33:
[...]

Echter mbv een dynamisch contract zou je mits er voldoende verschil is tussen goedkope en dure periode (hou rekening mee dat je gemiddeld circa een kleine 20% verlies gaat krijgen, die moet je dus wel mee calculeren) de PIB tijdens de goedkope uren vullen en juist tijdens de dure uren weer verbruiken, ...
De netbeheerders hebben ook plannen om 'variabele' tarieven te gaan gebruiken, dus ook een mogelijkheid om goedkoper de PIB te vullen.

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:41
Bert Luiten schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:40:
Hallo,
Is er bij de bezitters van de solarflow 800 pro bij iemand al een spontane ac lading gestart bij een zeer lage soc < 4 % ?
Bij mij niet dus en maar handmatig gestart... zou dat niet automatisch moeten gaan ?
Hoor graag jullie ervaring.
Ik heb hem maar 1 keer zo laag gehad, was na een nacht waar hij met 5% was gestopt.
Ik weet alleen niet meer zeker of dat 4% of nog lager was.
Heb hem toen ook even handmatig naar de 12% geladen.
Weet ook niet zeker wat de laad percentage was van beide batterijen op dat moment.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:41
KaEs schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:36:
Ik vraag me nu twee dingen af;
1) als de zonnepanelen leveren en de accu is niet vol, maar de accu zou vanwege een de dynamische tariefinstelling eigenlijk niet moeten laden, gaat de opgewekte zonnestroom dan gewoon het net op?
2) als de Solarflow op vol vermogen (2400W) zou moeten ontladen en de opwek van de zonnepanelen is 1000W vult de SolarFlow dan de 1000W aan tot 2400W?
Zelf alleen een SF800Pro, met direct aangesloten panelen en dus niet via de off-grid.

Maar bij mij is het zo dat op het moment dat de batterij niet vol zit, altijd alle zonnestroom direct de batterij in gaat, ook al staat deze op standby of iets.
Leveren het net op doet hij alleen als de batterij vol zit en de instelling voor overtollige stroom op aan staat. 'Excess Energy Export'.

De volgorde qua power distribution staat in de app (niet aanpasbaar bij mij iig), op 1. Huis, 2. Batterij, 3. Feeding Grid .
Op moment dat het huis 200w vraagt en er staat 100w zon (opwek), dan levert de batterij de resterende 100w. Staat er 500w zon, dan gaat 200w van de zon naar je huis en 300w de batterij in.

Maar nogmaals, SF800P met direct aangesloten panelen.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:18
Is de solar flow alleen een idee als je direct DC wilt aansluiten en is de ac2400 in andere gevallen de beste optie?

Zendure heeft nu zoveel producten dat het wel erg verwarrend wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Henkoes op 15-11-2025 17:56 ]

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:37
Jan-tweak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:44:
[...]
.....
vind je koelers wel heel vet, zelf geprint (denk ik zo) met het zendure logo, volgens mij zou je die zelf prima kunnen verkopen. zou zelfs je eerste klant zijn.
Niet lullig bedoeld, maar dan moet je wel zorgen dat je geen kleine kinderen of huisdieren hebt denk ik. Die Plus en Min tekens lijken mij zo groot dat daar makkelijk een kinder vinger of kattepootje in past. Die behuizing schiet dan een beetje het doel voorbij als aanraak bescherming.
Neemt niet weg dat het er mooi stak uit ziet hoor!

Ps: op dat logo zal wel een trade mark zitten. Dus verkopen gaat/mag niet in deze vorm.

[ Voor 6% gewijzigd door Doggieman op 15-11-2025 18:04 ]

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Jan-tweak
HenkS_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:42:
[...]

De netbeheerders hebben ook plannen om 'variabele' tarieven te gaan gebruiken, dus ook een mogelijkheid om goedkoper de PIB te vullen.
klopt, alleen moet je dan wel voldoende afstand tussen de verschillende tarieven gaan krijgen.
Ik vraag me wel af of je dit verschil wel gaat krijgen. als ik met 20% verlies en 25% verschil ga rekenen dan heb je al snel afhankelijk van de lage niveau prijzen van 0,18 tot 0,3 een prijsverschil van ergens tussen de 9ct en 15 ct nodig, wat resuleert in ee nstroomprijs van ergens tussen 0,27 en 0,45 euro/kWh.
vraag me af of je dergelijke verschillen met dat regiem gaat krijgen.
20% is gemiddeld wat ik hier van de Zendure zie, andere PIB scoren daar nog heel veel slechter in.

• Jan-tweak
Doggieman schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:59:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar dan moet je wel zorgen dat je geen kleine kinderen of huisdieren hebt denk ik. Die Plus en Min tekens lijken mij zo groot dat daar makkelijk een kinder vinger of kattepootje in past. Die behuizing schiet dan een beetje het doel voorbij als aanraak bescherming.
Ja, daar heb je wel gelijk, nu zijn pc ventilatoren gelukkig geen hakmolens, maar toch, goed gezien. gaasafdekking er onder lijkt me geen verkeerde oplossing.
Doggieman schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:59:
[...]

Ps: op dat logo zal wel een trade mark zitten. Dus verkopen gaat/mag niet in deze vorm.
Er is ook een variant zonder Zendure logo, gewoon neutraal. En de gaatjes zijn klein genoeg dat er geen vingers in passen. Inmiddels ook een variant beschikbaar die met 2x 120mm vierkant ipv 2x 140mm rond werkt.

Edit: De plus en min uiteraard wel, goed punt, maar die bestaan in de huidige versie niet meer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 15-11-2025 19:32 ]

Ik heb ze nog niet op mijn 2400AC's liggen, maar dit is de nieuwste variant, uit één stuk geprint ipv meerdere delen. Links geschikt voor 2x140mm Noctua rond. Rechts geschikt voor 2x120mm vierkant. Zonder kindervinger-/huisdierenpootjesversnipperaars én zonder Zendure logo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQN8KR1SW1iWgsTGEnZWc_6iwIE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lwtM7NRorOpfXJisZmgueoNg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBNpuBotd8tPKEB2M0RdfSe2yfQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3cSwOnXduT49M1O0eaRo0RbW.png?f=user_large

Ps. mijn vrouw is 15 jaar kraamverzorgster geweest en wij hebben zelf 2 kinderen, in die gaatjes passen sowieso geen kindervingers geeft zij ook aan :)

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:37
Van mij mag je ze printen met logo hoor! Gaf het alleen maar aan dat er waarschijnlijk een trade mark op zal zitten op dat logo. Daar kun je een hoop gezeik mee krijgen als je dat gebruikt om dit commercieel te verkopen.

Prive 2 van die ventilatoren gebruiken daar zal de politie nachts bij jou de deur niet voor intrappen denk ik 😁
En eerlijk.... Ik vind ze echt mooi gemaakt hoor!

[ Voor 6% gewijzigd door Doggieman op 15-11-2025 20:19 ]

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

Doggieman schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:17:
Van mij mag je ze printen met logo hoor! Gaf het alleen maar aan dat er waarschijnlijk een trade mark op zal zitten op dat logo. Daar kun je een hoop gezeik mee krijgen als je dat gebruikt om dit commercieel te verkopen.

Prive 2 van die ventilatoren gebruiken daar zal de politie nachts bij jou de deur niet voor intrappen denk ik 😁
En eerlijk.... Ik vind ze echt mooi gemaakt hoor!
Weet ik / weten we en thx! Maar we hadden dat al eerder door, vandaar dat we richting white label zijn gegaan. We hadden ook een batch met Zendure plug -> 2x 4-pins fan kabels gemaakt (en invoerrechten om de oren gekregen, leuke hobby...) en kregen verzoeken voor fanhouders, maar wel met 2x120mm vierkant want die is gangbaarder. Dus vandaar dat we nu de white label versie met 2x120mm vierkante fan beschikbaar hebben, dan ben je incl. kabel en 2x fans voor 50% van de prijs van de Zendure versie klaar.

Heb het al druk genoeg met heel veel andere dingen om hier commercieel mee aan de slag te gaan, als er toch eens 36 uur in een dag zat...

• Jan-tweak
geert1992 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:04:
[...]

Wat ik kan doen, is een soort poll openen, waar iedereen zelf zijn suggesties in kan zetten, om deze allemaal voor te gaan dragen.

Weet iemand een website waar je zoiets mee kan doen?
Donderdag heb ik de call.
Wat je eigenlijk tijdens dat gesprek met Zendure naar voren kunt gaan halen zijn bv:
Bijzonderheden in redelijke kleinere woningen maar wel redelijk veel zonnepanelen en veelal of 1-fase cq 3-fase met max 25A hoofdzekering. Dus een klein een mobiel ( verhuisbaar) systeem heeft voordelen.
Moderne smart meters ( de oude worden eigenlijk allemaal vervangen, dus een breed aanbieding voor P1 poorten; Duitsland bv gebruikt vrijwel geen p1 poort.
Relatieve standaard wettelijke normen die tov thuis batterijen geen al te hoge eisen stellen. Door gebruik te maken van een eigen groep dus eenvoudig de 800W grens vermeden, in Duitsland en België kun je dat dus niet.
Opkomst van dynamische tarieven
Thuis-batterijen kunnen de impact voor een deel van de terugleverkosten verminderen, m’n voor mensen die geen dynamische tarieven willen.
De speciale energiemarkt in Nederland en nu nog saldering ( wat een negatieve invloed heeft voor thuis-batterijen)
Ik hoop dat dit enkele onderwerpen zijn waar je wat aan hebt en laat ons weten hoe het gegaan is.
Pagina: 1 ... 141 142 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.