• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:39
even nog informatie mbt de noodstroom voorziening vanuit de Zendure handleiding.

hdst 7. Gebruiksaanwijzing voor de Off-Grid Stroomaansluiting
De Off-Grid stroomaansluiting levert elektriciteit onafhankelijk van het hoofdnet door gebruik te maken van
de energie die in het batterij-systeem is opgeslagen. Het is ideaal voor noodstroom, afgelegen gebieden of
situaties waarin geen toegang is tot het net.
De functie van de Off-Grid stroomaansluiting is standaard uitgeschakeld en kan via de Zendure-app worden
geactiveerd. Zodra geactiveerd, steekt u eenvoudig uw apparaat in om de aansluiting te gebruiken. Na gebruik moet u de functie in de app uitschakelen.
opm: dus het is niet mogelijk om beide on-grid en off-grid tegelijkertijd aan te hebben.
Er zit dus bij een stroomuitval altijd de verplichting om
a) de off-grid aansluiting te activeren
b) de bedoelde apparatuur via de bedoelde stekker in te steken.
beide dus handelingen die je manueel moet uitvoeren. Dit betekend ook dat er dus geen automatisch noodstroomsysteem met een zendure mogelijk is (tenminste in de huidige versie).
bruikbaarheid voor om bv je vries en koelkast duidelijk te verlengen, deze kunnen vaak wel enige tijd (enkele uren van de stroom zonder te veel koude te verliezen) maar dat is dus zeker geen langere tijd.
Wil je echt dan off-grid gaan, heb je gewoon een heel ander systeem nodig.

1. Zorg voor voldoende batterijvermogen: Controleer vóór gebruik van de Off-Grid stroomaansluiting of de
batterij voldoende lading heeft om de aangesloten apparaten van stroom te voorzien.

2. Maximale uitgangsvermogenlimiet: De Off-Grid stroomaansluiting heeft een maximaal uitgangsvermogen
van 2400W. Sluit geen apparaten aan die deze limiet overschrijden om te voorkomen dat het
beschermingsmechanisme wordt geactiveerd, het systeem wordt uitgeschakeld of veiligheidsrisico's
ontstaan.

3. Waterdichtheid van de Off-Grid Stroomaansluiting: De aansluiting is niet waterdicht tijdens gebruik, en
ook niet wanneer de waterdichte hoes niet goed is gesloten. Het wordt aanbevolen om de omvormer
binnenshuis te installeren. Bij buitenshuisgebruik mag de aansluiting alleen op heldere dagen worden
gebruikt en moet de waterdichte hoes na gebruik direct worden gesloten om te voorkomen dat er water
binnendringt, apparaatbeschadiging, elektrische schokken of brandgevaar ontstaat.

• Jan-tweak
Ja, maar omdat je de zendure zelf ook manueel moet omschakelen hebt je aan de automatische eigenlijk niet meer, je kunt dus ook gewoon voor een manuele schakeling kiezen of zelfs deze weglaten en zoals door zendure ook bedoeld is via een verlengkabel één of meerdere (laag vermogen trekkende) apparaten aan te sluiten (die je dus ook uit hun normale WCD moet ontkoppelen en in je nood-verdeeldoos stoppen, bij inbouw apparatuur waar de WCD veelal verstopt is geen eenvoudige opgave.
Ik zelf ga voor de bovenste omschakeling.
Als de stroom uitvalt. (Gebeurt zelden)
Dan handmatig om zetten.
Het rechter deel van de woning werkt dan door op een 2400AC.
Dit deel van de woning zit op een onderverdeling.
De AC kant van de Zendures zitten op een andere onderverdeling.
Hierdoor hoef ik de stekkers van de Zendures er niet uit te halen en voorkomt dit de "kring".
Het hele ethernet gaat via de onderverdeling.
Dan hebben we in het rechter huisdeel i.i.g koelkast,tv, lampen en Nespresso wil ook nog wel.
en dat mag dus (zeer waarschijnlijk) niet, maar lastig (te weinig info) en gaat ook off-topic als ik daar meer op zou ingaan. (even buiten dit topic om graag) :)
knip, dit is het zendure topic, niet het "show je meterkast" topic.

[ Voor 108% gewijzigd door teacher op 15-11-2025 09:07 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
MikeyMan schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:44:
Voor degenen die besteld hebben met de gratis p1 unit: hoe werd deze geleverd?

Krijg net de set binnen, maar zit geen p1 bij.
De P1 kwam inderdaad via een andere weg. Leek uit China te komen (gezien de verpakking) en kwam ongeveer 2 weken later.
knip

[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 15-11-2025 09:08 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

knip. Dit topic gaat over de zendure. Wat er na het stopcontact komt is voor dit topic niet relevant.

[ Voor 170% gewijzigd door teacher op 15-11-2025 09:10 ]

• Jan-tweak
weet iemand welk type plug zendure gebruikt bij hun Zendure Slimme Koelventilator,verwacht dat dit een 12V DC (output) is, maar welk merk cq type is het. ook dat je bv hiervoor eventueel zelf met bv artic ventilatoren zelfs iets kunt bouwen. alvast bedankt.

• Helahola!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:24
Ik heb sinds 1,5 week een Zendure 2400 AC staan en al drie keer random een uitvallende p1 wifi, Bridge (rood knipperend lampje). De Zendure p1 dongle (firmware v1.0.5) steekt in poort 4 van een homewizard P1 Splitter. Beide zijn van stroom voorzien.
De Zendure bridge hangt 3 meter verderop vlak naast de wifi router. Terwijl de accu in de garage staat verbonden met een extra wifi punt. De wifi heeft dezelfde netwerknaam en staat op 2,4 GHz.
Nb. Accu verliest niet zijn wifi aansluiting alleen de p1.

Ik heb het vermoede dat de wifi van de Zendure p1 bridge de oorzaak is en niet de dongle. Aangezien ik verder geen wifi problemen heb. Als ik deze bridge stroomloos maak en weer in het stopcontact steek, wordt de wifi weer opgepakt.

Hebben meer hier last van (gehad) en hier een oplossing voor?
Ik wil niet naar HA, maar gewoon de Zendure p1 blijven gebruiken.

Verder vroeg ik mij nog af of het verstandiger is om de bridge ook in de garage te hangen vlakbij de accu en het extra wifi punt, voor als de wifi uitvalt. Dit aangezien beide voorzien zijn van Bluetooth. Ik vraag mij namelijk af of Bluetooth automatisch wordt ingezet als de wifi uitvalt. De bridge en de dongle praten immers via LoRa communicatie, waardoor de afstand tussen P1-meter en Bridge geen probleem zou moeten zijn? Wat zijn jullie gedachten hierbij?

[ Voor 21% gewijzigd door Helahola! op 15-11-2025 10:44 ]

Jan-tweak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:15:
weet iemand welk type plug zendure gebruikt bij hun Zendure Slimme Koelventilator,verwacht dat dit een 12V DC (output) is, maar welk merk cq type is het. ook dat je bv hiervoor eventueel zelf met bv artic ventilatoren zelfs iets kunt bouwen. alvast bedankt.
Is in dit topic al uitgebreid langskomen, zie de zoekfunctie :)

O.a.: TCMR in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

En heb ze hier met die plug draaien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0n8X80_eX2RpiAw93LnZMjWGNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQOAK9K1h6kB3sJVLb8ZUxXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMtr-Fy4MW-SjbeT5US1ilFNtLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgdrJXA7jUQ5ulre7aCW2cZu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 15-11-2025 10:46 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Helahola! schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:24:
Ik heb sinds 1,5 week een Zendure 2400 AC staan en al drie keer random een uitvallende p1 wifi, Bridge (rood knipperend lampje). De Zendure p1 dongle (firmware v1.0.5) steekt in poort 4 van een homewizard P1 Splitter. Beide zijn van stroom voorzien.
De Zendure bridge hangt 3 meter verderop vlak naast de wifi router. Terwijl de accu in de garage staat verbonden met een extra wifi punt. De wifi heeft dezelfde netwerknaam en staat op 2,4 GHz.
Nb. Accu verliest niet zijn wifi aansluiting alleen de p1.

Ik heb het vermoede dat de wifi van de Zendure p1 bridge de oorzaak is en niet de dongle. Aangezien ik verder geen wifi problemen heb. Als ik deze bridge stroomloos maak en weer in het stopcontact steek, wordt de wifi weer opgepakt.

Hebben meer hier last van (gehad) en hier een oplossing voor?
Ik wil niet naar HA, maar gewoon de Zendure p1 blijven gebruiken.
De combinatie van HomeWizard P1-meter (heb je die ook?) en Zendure P1-meter is wat kieskeurig mbt volgorde in actieve splitters. Probeer de volgorde eens te veranderen?
Verder vroeg ik mij nog af of het verstandiger is om de bridge ook in de garage te hangen vlakbij de accu en het extra wifi punt, voor als de wifi uitvalt. Dit aangezien beide voorzien zijn van Bluetooth. Ik vraag mij namelijk af of Bluetooth automatisch wordt ingezet als de wifi uitvalt. De bridge en de dongle praten immers via LoRa communicatie, waardoor de afstand tussen P1-meter en Bridge geen probleem zou moeten zijn? Wat zijn jullie gedachten hierbij?
Daar is inderdaad iets voor te zeggen, vermoed dat de afstand tussen P1 en bridge groter mag zijn dan tussen bridge en omvormer.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Helahola!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:24
Denk je dan dat de dongle geen p1 signaal doorgeeft aan de bridge? Ik zie juist in de app dat de wifi verbinding verbroken is.
Daarom denk ik dat de dongle en de p1 splitter niet het probleem zijn. Zie ik dat verkeerd?

• Jan-tweak
TCMR schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Ik betwijfel of die compatibel is, het zou mooi zijn. Zie hieronder alle maten van de officiële LLT plug. Ik zie in het overzichtje bij Ali weinig overeenkomsten (maar het is ook volstrekt onduidelijk welke maten ze bedoelen met "male", "female" of "nut").

[...]

Zakelijk besteld via Alibaba, dus het groothandelsplatform (ik heb daar al heel lang een account, maar werd bij bestellen wel gevraagd om KvK-nummer en EORI nummer). Dat is compleet anders dan Express, en ik vond het verrassend dat ik er 20 kon bestellen, niet meteen 1000 moest afnemen.

Ik had een prijsopgave-verzoek voor de "LLT-M12-10002F2961" (met dank aan @HHF die deze specs vond) uitgezet, en vervolgens werd ik bestookt door allerlei groothandels die je iets "soortgelijks" (maar vaak compleet afwijkends) willen verkopen. Zelfs nadat ik het offerte-verzoek heb ingetrokken word ik nog dagelijks bestookt met onzinnige berichten. Al die ruis was best tijdrovend.

Van een paar aanbieders merk je dat ze wel goed opletten, en de juiste vragen stellen. Van de vier prijsopgaves bleek de eerste oplettende aanbieder ook nog eens verreweg de goedkoopste te zijn. De verzendkosten maakten meer dan de helft uit van de totaalprijs (± €40).

Het bleef tot het laatste moment spannend, want op de factuur staan hele andere connectors, en ook in de bestelinformatie staan plaatjes van compleet andere connectoren. Maar de aanbieder in kwestie was erg communicatief, en stuurde vooraf foto's van het daadwerkelijke product dat verzonden ging worden. Het is ook vaag, want op de site van LLT staan alleen de artikelnummers van de panel mount varianten, niet van de plug. En er zijn erg veel varianten in het LLT M12-systeem. Het is dus de plug die hoort bij panel mount LLT-M12-10002F2961. Wat daarvan het nummer is, is onduidelijk (misschien "M" ipv. "F"?). Ze werden in de prijsopgaves ook vaak als setje aangeboden.

Het zijn echt mooie connectors, goed strak gemaakt. Op de foto's van die pluggen op AliExpress die @dotternetta postte zie je zo al dat die veel minder nauwkeurig gefabriceerd zijn. Plusje voor Zendure, hier ook niet op bezuinigd. Ik denk wel dat je een redelijk dikke buitendiameter kabel nodig hebt voor een 'snug fit' in de trekbeveiliging. Je ziet dat Zendure dat zelf ook gedaan heeft in de foto's die hier door @damitch300 (thanks!) gepost zijn.

Ik ben inmiddels "los", ze gaan vandaag op de post naar diverse tweakers in dit topic. Het was soms nog best lastig om deze ervan te overtuigen dat ze iets kosteloos toegestuurd kregen, haha! d:)b

Voor wie een poging wil wagen: ik heb ze uiteindelijk besteld bij https://ymyueshang.en.alibaba.com, $18.80 betaald voor 20 stuks. Ik zou geen moeite doen om iets te gaan bestellen "dat er op lijkt". Vooral de thread pitch van de wartelmoer is best fijn, zie ook onder.

[Afbeelding]
verwijderd, via DM verstuurt, sorry.

• Jan-tweak
Taro schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:44:
[...]

Is in dit topic al uitgebreid langskomen, zie de zoekfunctie :)

O.a.: TCMR in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

En heb ze hier met die plug draaien:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
mijn grote dank, en ja, sorry stom van me, had het dus ook zelf kunnen vinden via de zoek balk.
vind je koelers wel heel vet, zelf geprint (denk ik zo) met het zendure logo, volgens mij zou je die zelf prima kunnen verkopen. zou zelfs je eerste klant zijn.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10

Gamer

Electrified

De Zendure 2400AC en mijn Sungrow installatie lijken voorlopig goed samen te werken zonder de Homey te gebruiken.
De Zendure geinstalleerd, gekoppeld aan de ShellyPro3EM.
Kabel zal ik nog wel in een goot leggen later, kon niet wachten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqbw9RxE298mvd9eUZ1qE27gmg0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jt3aPwuVPwBExyZyKJuoe5Um.png?f=fotoalbum_large
2 jaar geleden een extra verdeelbord laten installeren in de garage wegens uitbreiding van mijn zonnepanelen en laadpaal.

Callibratie is automatisch opgestart en de batterijen zijn opgeladen tot 100%
Mijn SBR192 was leeg en de Zendure heeft dit overgenomen met een max output van 0,8 kWh (zo ingesteld), al zit deze op een aparte groep die ik heb laten aanleggen.
De SBR is nu aan het opladen zonder dat de Zendure leeg getrokken wordt, waar ik dacht dat dit kon gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYpoffXOzs6eMj0TNtp1PPbi0uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5e5xvvZqV1eo6oh2befyVJj0.png?f=fotoalbum_large

Als de SBR batterij ooit deze herfst nog vol raakt, zien of hij dan de overtollige stroom richting de Zendure stuurt.
Voorlopig sterk tevreden met de aankoop.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• iwanovich
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-03 09:10
Gamer schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:45:
De Zendure 2400AC en mijn Sungrow installatie lijken voorlopig goed samen te werken zonder de Homey te gebruiken.
De Zendure geinstalleerd, gekoppeld aan de ShellyPro3EM.
Kabel zal ik nog wel in een goot leggen later, kon niet wachten :)
[Afbeelding]
2 jaar geleden een extra verdeelbord laten installeren in de garage wegens uitbreiding van mijn zonnepanelen en laadpaal.

Callibratie is automatisch opgestart en de batterijen zijn opgeladen tot 100%
Mijn SBR192 was leeg en de Zendure heeft dit overgenomen met een max output van 0,8 kWh (zo ingesteld), al zit deze op een aparte groep die ik heb laten aanleggen.
De SBR is nu aan het opladen zonder dat de Zendure leeg getrokken wordt, waar ik dacht dat dit kon gebeuren.
[Afbeelding]

Als de SBR batterij ooit deze herfst nog vol raakt, zien of hij dan de overtollige stroom richting de Zendure stuurt.
Voorlopig sterk tevreden met de aankoop.
Huh? Waarom zou je een Zendure 2400AC plaatsen als je al een (serieuze) batterij hebt?

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-03 20:11
MikeyMan schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:44:
Voor degenen die besteld hebben met de gratis p1 unit: hoe werd deze geleverd?

Krijg net de set binnen, maar zit geen p1 bij.
P1 werd appart verstuurd, net hetzelfde aan de hand gehad ;)
iwanovich schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:57:
[...]

Huh? Waarom zou je een Zendure 2400AC plaatsen als je al een (serieuze) batterij hebt?
Vermoed dat de Growatt qua software en aansturing beperkt is en voornamelijk NOM doet, maar zich niet zal laten opladen door overschot door andere accu's, alleen via de DC kant. Dus die kan je dan op zich mooi combineren.

• Bert Luiten
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-03 19:04
Hallo,
Is er bij de bezitters van de solarflow 800 pro bij iemand al een spontane ac lading gestart bij een zeer lage soc < 4 % ?
Bij mij niet dus en maar handmatig gestart... zou dat niet automatisch moeten gaan ?
Hoor graag jullie ervaring.

• Bert Luiten
Dear customer,

The SolarFlow 800 Pro system is equipped with intelligent battery management technology. Here are the details relevant to your questions:

SOC Threshold for AC Charging:
The system features intelligent discharge protection, which keeps the battery charge above 5% to preserve battery life. This lower discharge limit can be set by the user. When the battery levels are critically low and solar input is insufficient, the system automatically switches to AC charging mode using grid power to prevent potential battery damage.

Time Delay for AC Charging:
The system does not specify an exact time delay between detecting a low SOC and starting AC charging. However, the switch to AC charging is designed to occur automatically when the battery reaches critically low levels and solar input is inadequate.

You can also use the Zendure App to monitor and control the system, including setting energy plans and managing the discharge limit.

Best Regards,
Zendure Support
This response is generated by AI.

• Jan-tweak
Acidrain schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:27:
[...]

Mijn verhaal is juist op DIT moment NIET van toepassing op de NL'ers onder ons. :X Het net is op dit moment de grootste accu die je kan hebben met het salderen.
Mijn verhaal gaat juist om als het salderen er niet meer is. Dan zal je juist het beste op NOM kunnen sturen om geen last te hebben van een kronkelende overheid. En ik vermoed dat dynamisch handelen vanaf 2027 ook steeds minder zin zal hebben aangezien steeds meer huishoudens het tegen die tijd zullen gaan doen dus de zonnepaneel pieken (lees goedkope stroom momenten) zullen steeds meer afvlakken door de handelende accu's
mijn eigen data laat eigenlijk hier een tweedeling zien.
Het grootste deel van het jaar (afhankelijk van je ligging, grotte PV en ligging panelen (zuid of juist oost/west) kom je gemiddeld ergens tussen 200 en 250 dagen uit (bij mij was het rond de 235 dagen) dat ik met een niet al te grote PIB thuisbatterij (max 8 kWh) op NOM kan komen.

Er blijven dus circa 115 - 165 dagen over waar dat niet lukt, sterker nog, op de meeste dagen heb je niet eens voldoende opwek van je PV om dat in je PIB te kunnen stoppen, eigenlijk zit als je de voeding puur op je PV laat doen uit dat de PIB even in zijn winterslaap gaat.

Echter mbv een dynamisch contract zou je mits er voldoende verschil is tussen goedkope en dure periode (hou rekening mee dat je gemiddeld circa een kleine 20% verlies gaat krijgen, die moet je dus wel mee calculeren) de PIB tijdens de goedkope uren vullen en juist tijdens de dure uren weer verbruiken, bij een warmtepomp kom je echter al vrij snel aan je grenzen omdat mn in de winter je beschikbare batterij capaciteit al vrij snel leeg zal zijn (1-3 uur).

Voor de winter zou je eigenlijk net wat meer capaciteit willen hebben dan wat je voor de overige seizoenen nodig hebt. De vraag is of je de extra investering van deze aanvullende capaciteit wel ooit zult terugverdienen.

• HenkS_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 11:15
Jan-tweak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:33:
[...]

Echter mbv een dynamisch contract zou je mits er voldoende verschil is tussen goedkope en dure periode (hou rekening mee dat je gemiddeld circa een kleine 20% verlies gaat krijgen, die moet je dus wel mee calculeren) de PIB tijdens de goedkope uren vullen en juist tijdens de dure uren weer verbruiken, ...
De netbeheerders hebben ook plannen om 'variabele' tarieven te gaan gebruiken, dus ook een mogelijkheid om goedkoper de PIB te vullen.

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:45
Bert Luiten schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:40:
Hallo,
Is er bij de bezitters van de solarflow 800 pro bij iemand al een spontane ac lading gestart bij een zeer lage soc < 4 % ?
Bij mij niet dus en maar handmatig gestart... zou dat niet automatisch moeten gaan ?
Hoor graag jullie ervaring.
Ik heb hem maar 1 keer zo laag gehad, was na een nacht waar hij met 5% was gestopt.
Ik weet alleen niet meer zeker of dat 4% of nog lager was.
Heb hem toen ook even handmatig naar de 12% geladen.
Weet ook niet zeker wat de laad percentage was van beide batterijen op dat moment.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:45
KaEs schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:36:
Ik vraag me nu twee dingen af;
1) als de zonnepanelen leveren en de accu is niet vol, maar de accu zou vanwege een de dynamische tariefinstelling eigenlijk niet moeten laden, gaat de opgewekte zonnestroom dan gewoon het net op?
2) als de Solarflow op vol vermogen (2400W) zou moeten ontladen en de opwek van de zonnepanelen is 1000W vult de SolarFlow dan de 1000W aan tot 2400W?
Zelf alleen een SF800Pro, met direct aangesloten panelen en dus niet via de off-grid.

Maar bij mij is het zo dat op het moment dat de batterij niet vol zit, altijd alle zonnestroom direct de batterij in gaat, ook al staat deze op standby of iets.
Leveren het net op doet hij alleen als de batterij vol zit en de instelling voor overtollige stroom op aan staat. 'Excess Energy Export'.

De volgorde qua power distribution staat in de app (niet aanpasbaar bij mij iig), op 1. Huis, 2. Batterij, 3. Feeding Grid .
Op moment dat het huis 200w vraagt en er staat 100w zon (opwek), dan levert de batterij de resterende 100w. Staat er 500w zon, dan gaat 200w van de zon naar je huis en 300w de batterij in.

Maar nogmaals, SF800P met direct aangesloten panelen.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-01 22:59
Is de solar flow alleen een idee als je direct DC wilt aansluiten en is de ac2400 in andere gevallen de beste optie?

Zendure heeft nu zoveel producten dat het wel erg verwarrend wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Henkoes op 15-11-2025 17:56 ]

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:33
Jan-tweak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:44:
[...]
.....
vind je koelers wel heel vet, zelf geprint (denk ik zo) met het zendure logo, volgens mij zou je die zelf prima kunnen verkopen. zou zelfs je eerste klant zijn.
Niet lullig bedoeld, maar dan moet je wel zorgen dat je geen kleine kinderen of huisdieren hebt denk ik. Die Plus en Min tekens lijken mij zo groot dat daar makkelijk een kinder vinger of kattepootje in past. Die behuizing schiet dan een beetje het doel voorbij als aanraak bescherming.
Neemt niet weg dat het er mooi stak uit ziet hoor!

Ps: op dat logo zal wel een trade mark zitten. Dus verkopen gaat/mag niet in deze vorm.

[ Voor 6% gewijzigd door Doggieman op 15-11-2025 18:04 ]

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Jan-tweak
HenkS_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:42:
[...]

De netbeheerders hebben ook plannen om 'variabele' tarieven te gaan gebruiken, dus ook een mogelijkheid om goedkoper de PIB te vullen.
klopt, alleen moet je dan wel voldoende afstand tussen de verschillende tarieven gaan krijgen.
Ik vraag me wel af of je dit verschil wel gaat krijgen. als ik met 20% verlies en 25% verschil ga rekenen dan heb je al snel afhankelijk van de lage niveau prijzen van 0,18 tot 0,3 een prijsverschil van ergens tussen de 9ct en 15 ct nodig, wat resuleert in ee nstroomprijs van ergens tussen 0,27 en 0,45 euro/kWh.
vraag me af of je dergelijke verschillen met dat regiem gaat krijgen.
20% is gemiddeld wat ik hier van de Zendure zie, andere PIB scoren daar nog heel veel slechter in.

• Jan-tweak
Doggieman schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:59:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar dan moet je wel zorgen dat je geen kleine kinderen of huisdieren hebt denk ik. Die Plus en Min tekens lijken mij zo groot dat daar makkelijk een kinder vinger of kattepootje in past. Die behuizing schiet dan een beetje het doel voorbij als aanraak bescherming.
Ja, daar heb je wel gelijk, nu zijn pc ventilatoren gelukkig geen hakmolens, maar toch, goed gezien. gaasafdekking er onder lijkt me geen verkeerde oplossing.
Doggieman schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:59:
[...]

Ps: op dat logo zal wel een trade mark zitten. Dus verkopen gaat/mag niet in deze vorm.
Er is ook een variant zonder Zendure logo, gewoon neutraal. En de gaatjes zijn klein genoeg dat er geen vingers in passen. Inmiddels ook een variant beschikbaar die met 2x 120mm vierkant ipv 2x 140mm rond werkt.

Edit: De plus en min uiteraard wel, goed punt, maar die bestaan in de huidige versie niet meer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 15-11-2025 19:32 ]

Ik heb ze nog niet op mijn 2400AC's liggen, maar dit is de nieuwste variant, uit één stuk geprint ipv meerdere delen. Links geschikt voor 2x140mm Noctua rond. Rechts geschikt voor 2x120mm vierkant. Zonder kindervinger-/huisdierenpootjesversnipperaars én zonder Zendure logo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQN8KR1SW1iWgsTGEnZWc_6iwIE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lwtM7NRorOpfXJisZmgueoNg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBNpuBotd8tPKEB2M0RdfSe2yfQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3cSwOnXduT49M1O0eaRo0RbW.png?f=user_large

Ps. mijn vrouw is 15 jaar kraamverzorgster geweest en wij hebben zelf 2 kinderen, in die gaatjes passen sowieso geen kindervingers geeft zij ook aan :)

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:33
Van mij mag je ze printen met logo hoor! Gaf het alleen maar aan dat er waarschijnlijk een trade mark op zal zitten op dat logo. Daar kun je een hoop gezeik mee krijgen als je dat gebruikt om dit commercieel te verkopen.

Prive 2 van die ventilatoren gebruiken daar zal de politie nachts bij jou de deur niet voor intrappen denk ik 😁
En eerlijk.... Ik vind ze echt mooi gemaakt hoor!

[ Voor 6% gewijzigd door Doggieman op 15-11-2025 20:19 ]

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

Doggieman schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:17:
Van mij mag je ze printen met logo hoor! Gaf het alleen maar aan dat er waarschijnlijk een trade mark op zal zitten op dat logo. Daar kun je een hoop gezeik mee krijgen als je dat gebruikt om dit commercieel te verkopen.

Prive 2 van die ventilatoren gebruiken daar zal de politie nachts bij jou de deur niet voor intrappen denk ik 😁
En eerlijk.... Ik vind ze echt mooi gemaakt hoor!
Weet ik / weten we en thx! Maar we hadden dat al eerder door, vandaar dat we richting white label zijn gegaan. We hadden ook een batch met Zendure plug -> 2x 4-pins fan kabels gemaakt (en invoerrechten om de oren gekregen, leuke hobby...) en kregen verzoeken voor fanhouders, maar wel met 2x120mm vierkant want die is gangbaarder. Dus vandaar dat we nu de white label versie met 2x120mm vierkante fan beschikbaar hebben, dan ben je incl. kabel en 2x fans voor 50% van de prijs van de Zendure versie klaar.

Heb het al druk genoeg met heel veel andere dingen om hier commercieel mee aan de slag te gaan, als er toch eens 36 uur in een dag zat...

• Jan-tweak
geert1992 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:04:
[...]

Wat ik kan doen, is een soort poll openen, waar iedereen zelf zijn suggesties in kan zetten, om deze allemaal voor te gaan dragen.

Weet iemand een website waar je zoiets mee kan doen?
Donderdag heb ik de call.
Wat je eigenlijk tijdens dat gesprek met Zendure naar voren kunt gaan halen zijn bv:
Bijzonderheden in redelijke kleinere woningen maar wel redelijk veel zonnepanelen en veelal of 1-fase cq 3-fase met max 25A hoofdzekering. Dus een klein een mobiel ( verhuisbaar) systeem heeft voordelen.
Moderne smart meters ( de oude worden eigenlijk allemaal vervangen, dus een breed aanbieding voor P1 poorten; Duitsland bv gebruikt vrijwel geen p1 poort.
Relatieve standaard wettelijke normen die tov thuis batterijen geen al te hoge eisen stellen. Door gebruik te maken van een eigen groep dus eenvoudig de 800W grens vermeden, in Duitsland en België kun je dat dus niet.
Opkomst van dynamische tarieven
Thuis-batterijen kunnen de impact voor een deel van de terugleverkosten verminderen, m’n voor mensen die geen dynamische tarieven willen.
De speciale energiemarkt in Nederland en nu nog saldering ( wat een negatieve invloed heeft voor thuis-batterijen)
Ik hoop dat dit enkele onderwerpen zijn waar je wat aan hebt en laat ons weten hoe het gegaan is.

• HenkS_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 11:15
Jan-tweak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:04:
[...]

Ik vraag me wel af of je dit verschil wel gaat krijgen.
Voor 'de handel' zal het weinig uitmaken, maar als winterse aanvulling op de zomerse NOM batterij zijn er denk ik toch wel een paar stuivers en dubbeltjes te sprokkelen.

Stel ik ben 18:00-23:00 1 kWh nodig voor PC+TV (@ 11 ct/kWh) en 23:00-07:00 1 kWh (@ 10 ct/kWh) voor het klokje van de magnetron en zo.
De nu nog vaste leveringskosten tellen ook mee, Liander rekent €1.2486 per dag dus dat is al 13/24 = €0.68.
Gebaseerd op (koffiedik kijken) de helft van de leveringskosten 'vast' en de rest 'variabel' volgens figuur 1 in https://www.netbeheernede...k_berenschot_20241016.pdf

Nu:
18:00-07:00: € 0.68 transport ‘vast’
18:00-23:00: € 0.11 1 kWh energie
23:00-07:00: € 0.10 1 kWh energie
totaal : € 0.89
Straks (‘direct’):
18:00-07:00: € 0.34 transport ‘vast’
18:00-23:00: € 0.22 transport ‘variabel’
23:00-07:00: € 0.08 transport ‘variabel’
totaal : € 0.85
of (batterij):
12:00-15:00: € 0.23 2.5 kWh energie (@ 9 ct/kWh)
12:00-15:00: € 0.08 transport ‘variabel’
totaal : € 0.65

• Bert Luiten
Hallo,
Is er nu echt niemand waarbij het BMS bij een hele lage SOC (<4 %) via AC het spul weer automatisch oplaad... ?
Bij mij gaat het om een Solarflow 800 Pro maar elke ervaring hiermee is welkom en ook vast wel leerzaam...
Ik heb bij bij 2% handmatig het laden maar gestart... werk alleen met de Zendure app...
Hoor het graag....
Bert Luiten schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:42:
Hallo,
Is er nu echt niemand waarbij het BMS bij een hele lage SOC (<4 %) via AC het spul weer automatisch oplaad... ?
Bij mij gaat het om een Solarflow 800 Pro maar elke ervaring hiermee is welkom en ook vast wel leerzaam...
Ik heb bij bij 2% handmatig het laden maar gestart... werk alleen met de Zendure app...
Hoor het graag....
Nee, zo ver laat ik het zelf niet komen, dus geen ervaring mee.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:27
Hallo,
Hoor het graag....
Ik heb mijn SF800Pro op 50% staan, anders zou hij dagen achtereen op 10% blijven met die grijze dagen.
Hij zakt wel eens naar 49% maar niet verder.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er zonnepanelen direct op heb aangesloten en ook al is het grijs, die 20 watt die de panelen leveren gaan wel eerst in de batterij.

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:53
Na het doorlezen van diversen topics over thuisaccu's hier op tweakers en op diverse reviewende websites heb ik ook voor de Zendure solarflow AC2400 met 2 AB3000X accu's gekozen. Volgende week vrijdag ga ik hem ophalen in Duitsland dankzij de tip van Liamy.

Aangezien ik -nog- geen home assistent gebruiker ben zal ik voorlopig de accu aansturen via de Zendure app en de Zendure P1 meter.

De Zendure P1 meter zit niet bij de deal in Duitsland inbegrepen, dus als iemand hier deze nog over heeft, niet gebruikt en wil verkopen dan hoor ik dat graag!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:35

Argarath

MasterBlaster

Kan iemand mij vertellen hoe ik handmatig laad zonder gebruik van HA? De batterijen worden aangestuurd door Zenki, alleen ik zie ze nu onder de 10% zakken. En ik kan niet vinden hoe ik ze handmatig bijlaad in de app?

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Argarath schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:23:
Kan iemand mij vertellen hoe ik handmatig laad zonder gebruik van HA? De batterijen worden aangestuurd door Zenki, alleen ik zie ze nu onder de 10% zakken. En ik kan niet vinden hoe ik ze handmatig bijlaad in de app?
Je apparaat even uit HEMS halen, daarna kiezen voor het apparaat op 2e tabblad, dan tandwiel rechtsboven en daarna instelling voor netaansluiting en dan kun je handmatig laden met het door jou gewenste niveau.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:35

Argarath

MasterBlaster

mrme12345 schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:25:
[...]

Je apparaat even uit HEMS halen, daarna kiezen voor het apparaat op 2e tabblad, dan tandwiel rechtsboven en daarna instelling voor netaansluiting en dan kun je handmatig laden met het door jou gewenste niveau.
Dank!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Komt zojuist langs op LinkedIn:
https://www.linkedin.com/...f20257396089253547560960/.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EFtX5YMt_q6-8T1Xe-oUzxTee4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SmXENVSJzKFoiIySsrCD5zjS.png?f=fotoalbum_large

Met een beetje scherp zicht zie je daar de Solarflow 800 Plus :)

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:18
@Taro Als ik de specs even opzoek dan zie ik nog niet echt een reden om de 800 plus te kopen ipv de 800 pro. Tenzij het echt veel goedkoper gaat worden. Maar zelfs dan zou ik denk ik voor de 800 pro gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIf0MnJas9bmfUCtrM4rsn6kXS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HyQL0rOLXnDFINrCmn2FgNbj.png?f=fotoalbum_large
denneappel schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:35:
@Taro Als ik de specs even opzoek dan zie ik nog niet echt een reden om de 800 plus te kopen ipv de 800 pro. Tenzij het echt veel goedkoper gaat worden. Maar zelfs dan zou ik denk ik voor de 800 pro gaan.

[Afbeelding]
De prijs zal inderdaad een stukje lager worden en de MPPT's ook minder krachtig. Volgens mij is er ook ooit gesproken over een 800AC, een kleine 2400AC dus zonder MPPT's, maar blijkbaar blijven ze wel bij de MPPT's. Als je dus eigenlijk geen MPPT's of noodstroom nodig hebt, dan kan de 800 Plus een betere goedkopere keuze zijn

Edit: Naar mijn weten is die 1680 Wh niet correct en moet dat ook 1920 Wh zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 17-11-2025 13:55 ]

• Polvo176
Vandaag een beetje zon, de Hyper en de SF800Pro met zonnepanelen tikten net 100% aan.
De Hyper waar geen zonnepanelen op aangesloten zitten kwam niet verder dan 59%
Allemaal vanaf 50% omdat ik dat als minimum heb ingesteld.
In de zomer staan ze wel op 10% minimum, maar worden ze nooit onder de 50% ontladen.
Kortom ik kan met de helft van de huidige capaciteit toe wat neer komt op 6 kWh.

Nu denk even vooruit, als mijn vast contract afloopt kan ik die over capaciteit gebruiken bij een dynamisch contract om zonne energie terug te leveren op dure momenten.
Maar in de winter lijkt mij een dynamisch contract helemaal niet voordelig.
De tarieven die ik sinds begin oktober gevolgd heb zijn vlak en gemiddeld hoger dan mijn vast contract.
Op een enkele uitzondering na is het verschil tussen goedkope en dure uren niet meer dan 5 à 6 cent.
Net genoeg om de RTE verliezen te dekken, maar veel te weinig als je de afschrijving ook mee rekent.

Dus ben ik benieuwd hoe de dynamische liefhebbers hier nu mee omgaan.
Hebben jullie die batterijen nu op non actief staan?
Moet ik de overcapaciteit weer weg doen of juist er bij kopen om de kosten in de winter te nivelleren met de opbrengst in de zomer?
Polvo176 schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:18:
Vandaag een beetje zon, de Hyper en de SF800Pro met zonnepanelen tikten net 100% aan.
In de zomer staan ze wel op 10% minimum, maar worden ze nooit onder de 50% ontladen.
Kortom ik kan met de helft van de huidige capaciteit toe wat neer komt op 6 kWh.

Nu denk even vooruit, als mijn vast contract afloopt kan ik die over capaciteit gebruiken bij een dynamisch contract om zonne energie terug te leveren op dure momenten.
De tarieven die ik sinds begin oktober gevolgd heb zijn vlak en gemiddeld hoger dan mijn vast contract.
Op een enkele uitzondering na is het verschil tussen goedkope en dure uren niet meer dan 5 à 6 cent.
Net genoeg om de RTE verliezen te dekken, maar veel te weinig als je de afschrijving ook mee rekent.

Moet ik de overcapaciteit weer weg doen of juist er bij kopen om de kosten in de winter te nivelleren met de opbrengst in de zomer?
1e testje net klaar. Ik heb een dynamisch contract. HW batterijen heb ik recent wat extra restricties opgegooid (voor test) om het financieel o.a. wat efficiënter te maken. Als er geld bij moet als het gaat om het verschil tussen laadkosten en ontlaadopbrengsten dan kan dat niet de bedoeling zijn mijn inziens. Daar merk ik nu dat ik in een periode kom waarbij de spread meer zichtbare impact krijgt.

De 1e set Zendure van me vanavond op hetzelfde principe eens laten meelopen. Let op dit is wel zonder afschrijvingskosten maar wel de RTE meegenomen. Het is een 1e meting..... 1 zwaluw maakt nog geen...... uhhh herfst/winter in dit geval. Onderstaande zegt genoeg denk ik. Met deze spread trek je er nog een winstje uit. Al is het minimaal. Ik meet nog ff vrolijk door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udwuuxLH1ChoM-pBhbbxkapsYKo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5fCZMABf4rCas8khWZOoRCmK.png?f=user_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:41
Ter lering en vermaak

Voor degene die net hun Zendure Solarflow 2400AC in het net geplugged hebben en de Wifi verbinding maar niet aan de praat krijgen. 8)7 Suggesties (die voor mij uiteindelijk werkte voor een succesvolle verbinding)
1. Schakel op je router Wifi uit op de 5GHz-band
2. Schakel naar WPA2-personal security mode op je 2.4 Ghz-band
-> Probeer opnieuw
-> Verwijder alle entiteiten in de Zendure integratie in je HA en voeg opnieuw toe indien je router nu dus een nieuw IP-adres heeft toegewezen.

Vervolgens rest mij nog een vraag:
De entiteit LED schakelaar [switch.solarflow_2400ac_lamp_switch] werkt nog steeds niet. Iemand een suggestie? Ik gebruikte deze om te kijken of de commando's doorgestuurd werden naar de Solarflow, maarja :+ Wijzigingen via de Zendure Manager worden verwerkt maar wijzigingen op de SolarFlow entiteiten direct dus niet... ideeen?

############## EDIT
PreRelease van de integratie downloaden in HACS. Nieuwere versie werkt ook op het vlak van de LED schakelaar beter _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door hjw-001 op 19-11-2025 09:42 ]

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:23
Jan-tweak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 23:36:
[...]

Wat je eigenlijk tijdens dat gesprek met Zendure naar voren kunt gaan halen zijn bv:
Bijzonderheden in redelijke kleinere woningen maar wel redelijk veel zonnepanelen en veelal of 1-fase cq 3-fase met max 25A hoofdzekering. Dus een klein een mobiel ( verhuisbaar) systeem heeft voordelen.
Moderne smart meters ( de oude worden eigenlijk allemaal vervangen, dus een breed aanbieding voor P1 poorten; Duitsland bv gebruikt vrijwel geen p1 poort.
Relatieve standaard wettelijke normen die tov thuis batterijen geen al te hoge eisen stellen. Door gebruik te maken van een eigen groep dus eenvoudig de 800W grens vermeden, in Duitsland en België kun je dat dus niet.
Opkomst van dynamische tarieven
Thuis-batterijen kunnen de impact voor een deel van de terugleverkosten verminderen, m’n voor mensen die geen dynamische tarieven willen.
De speciale energiemarkt in Nederland en nu nog saldering ( wat een negatieve invloed heeft voor thuis-batterijen)
Ik hoop dat dit enkele onderwerpen zijn waar je wat aan hebt en laat ons weten hoe het gegaan is.
Over die gesprekken…ik had nog niet gereageerd; dus vandaag kreeg ik een reminder. Zendure vond het slim om te replyen op hun eigen bericht…aan iemand anders. Dus ik zie netjes zowel naam als e-mail van een andere Zendure user uit Nederland. Dat vind ik dan niet zo netjes en geeft me ook niet heel veel vertrouwen in hoe ze omgaan met data.

• Tsubarov
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-02 09:11
Op de productpagina van de 2400 AC word vermeld dat er een micro-omvormer kan op aangesloten worden.
Waarom zou je dit doen? Je zit toch altijd met een DC -> AC -> DC conversie, die micro-omvormer kan dus ook gewoon in een ander stopcontact in je huis neem ik dan aan?

• YoMarK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 23:14
Omdat je micro-omvormer aangesloten direct op de 2400AC het wel doet bij een stroomstoring of in een off-grid situatie. Dit om de batterij te kunnen laden.

[ Voor 3% gewijzigd door YoMarK op 18-11-2025 07:05 ]

YoMarK out...

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 12:49
Interessant artikel over thuisaccu's in Duitsland vs Nederland: https://archive.is/fuX3f

[ Voor 9% gewijzigd door dotternetta op 18-11-2025 08:29 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21:36
Draai zoveel als mogelijk NOM
minimale bat is ingesteld op 10%
De bat is nu in 1,5 dag leeg getrokken van 10% naar 3%
Iemand dit ook voorbij zien komen.
1 bat ( de bovenste) is zelfs 2%

Bat = accu ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MNelectric op 18-11-2025 08:40 ]

• dotternetta
MNelectric schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:40:
Draai zoveel als mogelijk NOM
minimale bat is ingesteld op 10%
De bat is nu in 1,5 dag leeg getrokken van 10% naar 3%
Iemand dit ook voorbij zien komen.
1 bat ( de bovenste) is zelfs 2%

Bat = accu ;)
Ik had hetzelfde, minimum op 20% gezet en Zendure gemaild over low SoC emergency charge (is er nog niet)

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:19
Hallo,
Hoor het graag....
Gisteravond toevallig een automatische laad- en balanceer actie gezien bij mijn SF800 pro. Ik heb deze wel op een minimum SOC ingesteld van 50% ivm weinig zon.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:17
Polvo176 schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:18:

Ik vul de batterijen als de prijs laag is en dat komt in de winter ook voor als het waait. Daarna ofwel gebruiken ofwel ontladen bij een hoge prijs. En voor de rest zoveel mogelijk overschot van de zonnepanelen in de batterij laten vloeien. Gisteren lukte dat aardig maar de dagen daarvoor waren bagger.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• bert pit
Chupachups schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:58:
[...]

Gisteravond toevallig een automatische laad- en balanceer actie gezien bij mijn SF800 pro. Ik heb deze wel op een minimum SOC ingesteld van 50% ivm weinig zon.
@Polvo176 Wat is de reden dat je hem maximaal tot 50% ontlaadt?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:39

DefLite

Why so serious?

In de pieken leveren we +- 8200watt terug aan het net. Ik zit te kijken naar de volgende setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN1byO-qJoQKNNPifumwm_Oihd4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NaQjTHHYVd5IQjC5ryfcKtJ5.png?f=fotoalbum_large
Echter lees ik verschillende verhalen over de Zendure Solarflow 2400ac qua laadsnelheid.
Is dat max 2400 watt met een 3 fase oplossing of wel 7200 watt?

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 07:14

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

DefLite schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:06:
In de pieken leveren we +- 8200watt terug aan het net. Ik zit te kijken naar de volgende setup:
[Afbeelding]
Echter lees ik verschillende verhalen over de Zendure Solarflow 2400ac qua laadsnelheid.
Per Zendure kun je zoals de naam al doet vermoeden maximaal 2400w ontladen. Mits je geaccordeerd hebt en advies is op aparte groep en juiste bekabeling. Als je op elke fase een Zendure 2400 zou plaatsen zou je dus in theorie alle drie maximaal kunnen ontladen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:39

DefLite

Why so serious?

Ah dus dan heb je in feite 3 batterijen en 1200€ extra aan kosten :/

• dotternetta
DefLite schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:06:
[Afbeelding]
Staar je niet blind op de pieken. Als je meetdata hebt, van bvb Homewizard, kun die met ChatGPT doorrekenen en krijg je een redelijk kloppend advies over de optimale accu voor jouw situatie. Hier bvb 9 kWp PV en advies was 10 kWh met 3 kW omvormer (voor NOM)

• Polvo176
bert pit schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:33:
[...]

@Polvo176 Wat is de reden dat je hem maximaal tot 50% ontlaadt?
Er zijn vele grijze dagen en dan zou de batterij heel lang op 10% blijven hangen en dat is niet goed voor de batterij.
In oktober waren er maar 4 zonnige dagen en daarom heb ik ze op 50% gezet.
Dan staan ze in opslag lading, in december komen ze daar niet meer vanaf.
Ik leverde vorig jaar in december 7kWh terug en het jaar er voor 3 kWh en dat zonder batterij.
Die batterijen gaan dan niks meer doen met zonne energie.

Wind blijkt nog niet veel in de melk te brokkelen, er zit buiten die zonnige dagen maar een cent of 6 verschil in de tarieven..
Deze week wordt het wat winderiger, even kijken wat de dynamische tarieven dan doen.

• DeevieP
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-03 09:23
Staar je niet blind op de pieken. Als je meetdata hebt, van bvb Homewizard, kun die met ChatGPT doorrekenen en krijg je een redelijk kloppend advies over de optimale accu voor jouw situatie. Hier bvb 9 kWp PV en advies was 10 kWh met 3 kW omvormer (voor NOM)
Zeker nu de dagen korter worden zijn die pieken wel belangrijker. Voorbeeld: vandaag tussen 11 en 12h leverden mijn zonnepanelen 4500W waarmee ik de 2 plug-in batterijen kon opladen. Moest ik echter slechts één plug-in batterij hebben met dubbele capaciteit dan was die zeker niet volgeladen en had ik de helft van de zonneproductie bijna gratis op het net gegooid.
DefLite schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:53:
Ah dus dan heb je in feite 3 batterijen en 1200€ extra aan kosten :/
Met 3x 2400AC kan je verspreid over 3 groepen en 3 fases inderdaad 7200 Watt laden en ontladen. Maar wil je de accu's vaak en langdurig met 2400 Watt laden, dan zou ik je minimaal 2, liever 3 accu's per omvormer aanraden.

Daarnaast wil je al het vermogen kunnen afvangen, maar wil je ook alle PV opwek qua kWh's opvangen? Want als je bijv. 60+ kWh per dag opwekt en geen 60 kWh aan opslag wil hebben, dan kan je er ook voor kiezen om 2x 2400 AC te kopen met ieder bijv. 4 accu's ipv 3x 2400 AC met ieder 2-3 accu's. Bespaar je een omvormer, zet je die om in extra opslag. Je zou immers op een gegeven moment toch met volle accu's zitten, dan gaat de rest alsnog naar het net en hoe belangrijk is het dan dat je wel het volledige vermogen kunt opvangen, maar dat bijv. max 2-4 uur ipv de hele dag?

• fabudop
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-03 21:03
DeevieP schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:25:
[...]

Zeker nu de dagen korter worden zijn die pieken wel belangrijker. Voorbeeld: vandaag tussen 11 en 12h leverden mijn zonnepanelen 4500W waarmee ik de 2 plug-in batterijen kon opladen. Moest ik echter slechts één plug-in batterij hebben met dubbele capaciteit dan was die zeker niet volgeladen en had ik de helft van de zonneproductie bijna gratis op het net gegooid.
En toch ben ik het met @dotternetta eens. Dit is meer psychologische winst dan echte. In jouw voorbeeld heb je dus 2.25kW extra niet teruggeleverd. Dat scheelt je misschien 10-20 eurocent,volgend jaar 30. Die situatie komt de meeste dagen niet voor (in de zomer helemaal niet), stel 35x per jaar. Tel uit je winst van 10 euro per jaar, tegen een extra investering van 1000+. En voor het milieu hoef je het ook niet te doen. Een batterij die het grootste deel van de tijd niets staat te doen compenseert nooit de uitstoot die gedaan is ten behoeve van de fabricage van die batterij.

Een batterij kan je het best dimensioneren op je meest voorkomende verbruik, niet op de pieken. Tenzij de motivatie is om onafhankelijk te zijn van het net. Maar daar is veel meer voor nodig, en lukt in de winter toch niet.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:58
DeevieP schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:25:
[...]

Gratis? De marktprijs lag vanmiddag op 25 cent per kWh! Dat is niet gratis!

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• bert pit
Polvo176 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:04:
[...]

Er zijn vele grijze dagen en dan zou de batterij heel lang op 10% blijven hangen en dat is niet goed voor de batterij.
In oktober waren er maar 4 zonnige dagen en daarom heb ik ze op 50% gezet.
Dan staan ze in opslag lading, in december komen ze daar niet meer vanaf.
Ik leverde vorig jaar in december 7kWh terug en het jaar er voor 3 kWh en dat zonder batterij.
Die batterijen gaan dan niks meer doen met zonne energie.

Wind blijkt nog niet veel in de melk te brokkelen, er zit buiten die zonnige dagen maar een cent of 6 verschil in de tarieven..
Deze week wordt het wat winderiger, even kijken wat de dynamische tarieven dan doen.
Goed plan, ga ik ook doen.

• DeevieP
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-03 09:23
fabudop schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:43:
[...]

Dit is meer psychologische winst dan echte. In jouw voorbeeld heb je dus 2.25kW extra niet teruggeleverd. Dat scheelt je misschien 10-20 eurocent,volgend jaar 30. Die situatie komt de meeste dagen niet voor (in de zomer helemaal niet), stel 35x per jaar. Tel uit je winst van 10 euro per jaar, tegen een extra investering van 1000+.
2.25kWh komt overeen met 63 eurocent (in Vlaanderen). Het gaat in dit geval echter om ongeveer 5kWh (1,40 EUR). De situatie doet zich veel voor in het voor- en najaar bij regenachtige dagen en korte zonnige dagen in de winter. Uit metingen van de afgelopen jaren zijn dit min 50 dagen per jaar (70 EUR dus). De uplift tussen twee zendure basisunits met batterij en één basisunit met extra batterijen bedraagt ongeveer 350 EUR (totale capaciteit hetzelfde houden). Dit win je dus terug in ongeveer 5 jaar terwijl die toch minimaal 10 jaar zou moeten meegaan.

Hier stopt het echter nog niet. Op sommige momenten zal je veel meer verbruiken (kookplaat + oven bvb) dan wat de zon op dat moment aanbiedt en ga je van het net moeten afnemen. Met 2 units kan je dan maximaal 4800W inbrengen om die teller op 0 te krijgen. Bepaart je ook terug wat EUR per jaar.
DeevieP schreef op woensdag 19 november 2025 @ 00:36:
[...]
Hier stopt het echter nog niet. Op sommige momenten zal je veel meer verbruiken (kookplaat + oven bvb) dan wat de zon op dat moment aanbiedt en ga je van het net moeten afnemen. Met 2 units kan je dan maximaal 4800W inbrengen om die teller op 0 te krijgen. Bepaart je ook terug wat EUR per jaar.
Daar komt gevoel ook om de hoek kijken. Als de oven, afzuigkap en 2 kookelementen aan staan én de dynamische tarieven hoog zijn, dan leveren we nu terug met 3x2400AC. Met 2x2400AC zou het er om spannen, of zouden we afnemen. Minder terugleveren voelt veel beter dan duur afnemen :)

• Jan-tweak
frankj030 schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:37:
[...]

Over die gesprekken…ik had nog niet gereageerd; dus vandaag kreeg ik een reminder. Zendure vond het slim om te replyen op hun eigen bericht…aan iemand anders. Dus ik zie netjes zowel naam als e-mail van een andere Zendure user uit Nederland. Dat vind ik dan niet zo netjes en geeft me ook niet heel veel vertrouwen in hoe ze omgaan met data.
oeps, nee dat is zeker niet zoals het zou moeten, ik hoop wel dat je hun dat wel gemeld hebt.
Door een volle agenda kon ik pas zojuist het interview met Zendure doen, maar was erg nuttig en leuk!

Hebben het ook uitgebreid gehad over bijv. EV laden vs accu's laden in verschillende seizoenen, wanneer je wel vanuit accu's wil laden, wanneer je beide tegelijk wil opladen, wanneer dynamisch, wanneer vanuit panelen, etc. grote kans dat ze daar op termijn meer opties voor gaan inbouwen. Verder ook nog benoemd dat de dynamische optie in HEMS echt beter moet en wat andere ervaringen en verbeteringen gedeeld. Je merkt wel dat Duitsland en Frankrijk natuurlijk grotere afzetgebieden zijn, maar de reden dat ze dit zo uitgebreid aanpakken toont wel aan dat ze Nederland als markt erg serieus nemen.

Ook nog even over bijv. advertenties gehad en ze de tip meegegeven om daar andere scenario's voor te gebruiken dan bijv. een man die naast een houten tafel zit met daarop een 2400AC. Leuk hoe de beleving en ervaring van dat soort zaken kan afwijken tussen zender en ontvanger :)

• Jan-tweak
HenkS_ schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:56:
[...]

Voor 'de handel' zal het weinig uitmaken, maar als winterse aanvulling op de zomerse NOM batterij zijn er denk ik toch wel een paar stuivers en dubbeltjes te sprokkelen.

Stel ik ben 18:00-23:00 1 kWh nodig voor PC+TV (@ 11 ct/kWh) en 23:00-07:00 1 kWh (@ 10 ct/kWh) voor het klokje van de magnetron en zo.
De nu nog vaste leveringskosten tellen ook mee, Liander rekent €1.2486 per dag dus dat is al 13/24 = €0.68.
Gebaseerd op (koffiedik kijken) de helft van de leveringskosten 'vast' en de rest 'variabel' volgens figuur 1 in https://www.netbeheernede...k_berenschot_20241016.pdf

Nu:
18:00-07:00: € 0.68 transport ‘vast’
totaal : € 0.89
Straks (‘direct’):
18:00-23:00: € 0.22 transport ‘variabel’
23:00-07:00: € 0.08 transport ‘variabel’
totaal : € 0.85
of (batterij):
12:00-15:00: € 0.23 2.5 kWh energie (@ 9 ct/kWh)
12:00-15:00: € 0.08 transport ‘variabel’
totaal : € 0.65
sorry, ik volg je even niet; de netwerkkosten (vast) van je netwerkbeheerder is geheel onafhankelijk van je soort contract. daar maakt deze vaste kosten dus niets uit.
De kosten (ik heb hier maar eens de vaste kosten van jouw netbeheerder genomen:
Deze vaste kosten genoemd capaciteitstarief bestaan uit: Aansluitdienst + Transportdienst + Meetdienst.
voor een redelijke standaard 1-fase tot 40A cq 3-fase 25A is dat per dag: 1,2486 euro.

daarboven op komen dan de vaste leveringskosten van je energieboer (bv eneco € 107,88 per jaar = 0,2958 euro per dag., daar tegen betaal je bij bv zonnepan (75 euro per jaar, is dus 0,2054 euro per dag. dat is dus al bijna 50% meer bij een vast contract dan bij een dynamisch contract.
Dus wat je dan met je zendure doet om dan juist energie tijdens de goedkope periode in te kopen is al daardoor lager, iets wat met een vast contract gewoon niet mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-tweak op 19-11-2025 11:40 ]

• mmarchan
  • Laatst online: 24-03 15:59
DeevieP schreef op woensdag 19 november 2025 @ 00:36:
[...]

Vergeet ook het capaciteitstarief niet in Vlaanderen!
Het loont zeker de moeite om de batterijen in de winter deels op te laden vanaf het net, om je kwartierpiek het volledig jaar onder de 2,5kWh te houden. Dit is vooral noodzakelijk tijdens het koken. Het opladen van boilers, PHEV of andere grote verbruikers kun je perfect zelf timen en/of automatiseren.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26
mmarchan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:55:
[...]
Vergeet ook het capaciteitstarief niet in Vlaanderen!
Het loont zeker de moeite om de batterijen in de winter deels op te laden vanaf het net, om je kwartierpiek het volledig jaar onder de 2,5kWh te houden. Dit is vooral noodzakelijk tijdens het koken. Het opladen van boilers, PHEV of andere grote verbruikers kun je perfect zelf timen en/of automatiseren.
Is dat nog wel rendabel als je de laad- en ontlaadverliezen telt voor die enkele maanden per jaar dat er onvoldoende zon is om de batterij te vullen? Hier bv een warmtepomp die ongeveer 4 maanden veel verbruikt. De overige 8 maanden is de zon voldoende om zowat het hele verbruik te voorzien.
Ik lees het volgende ivm capaciteitstarief "Het capaciteitstarief wordt bepaald door het gemiddelde te nemen van de 12 maandpieken van het jaar", dus dan heb ik maar 4 maanden die het gemiddelde licht omhoog trekken. Dus ~€56 meerprijs per jaar als men jaargemiddelde met 1kW stijgt door die slechte 4 maanden met weinig zon. Dan moet je toch wel eens berekenen of dat in jouw geval wel de moeite is...

• mmarchan
  • Laatst online: 24-03 15:59
Avenger 2.0 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:07:
[...]

Is dat nog wel rendabel als je de laad- en ontlaadverliezen telt voor die enkele maanden per jaar dat er onvoldoende zon is om de batterij te vullen? Hier bv een warmtepomp die ongeveer 4 maanden veel verbruikt. De overige 8 maanden is de zon voldoende om zowat het hele verbruik te voorzien.
Ik lees het volgende ivm capaciteitstarief "Het capaciteitstarief wordt bepaald door het gemiddelde te nemen van de 12 maandpieken van het jaar", dus dan heb ik maar 4 maanden die het gemiddelde licht omhoog trekken. Dus ~€56 meerprijs per jaar als men jaargemiddelde met 1kW stijgt door die slechte 4 maanden met weinig zon. Dan moet je toch wel eens berekenen of dat in jouw geval wel de moeite is...
Eén keer per maand 4 inductieplaten en een heteluchtoven op hetzelfde ogenblik in gebruik en mss nog de keukenboiler en/of de warmtepomp en het zal (afhankelijk van het max leververmogen ven je batterijen), wel iets hoger oplopen dan 1kW, vrees ik.
Wij hebben 2 Hypers, dus ik tracht de verbruikspieken onder de 2,4+2,5=4,9kW te houden en dat lukt tot op vandaag vrij goed, maar daarvoor moet ik in de 4 donkerste maanden de batterijen op sommige dagen wel gedeeltelijk laden anders is het prijs telkens er wordt gekookt. We kunnen natuurlijk ook op restaurant gaan.
Had voorheen een doorstromer voor de badkamer van 21kW. :)
Ik maak er een sport van om niet meer te betalen voor elektriciteit dan met de terugdraaiende teller met een minimale investering in batterijen.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26
Ik begrijp dat je voor die 8 maanden probeert de captar zo laag mogelijk te houden. Maar hier is het voor die 4 maanden bv onmogelijk icm warmtepomp tenzij ik de batterijen elke dag van net vol laad. Een snelle berekening leert mij dat zelfs als mijn captar 3kW hoger is in die 4 maanden er uiteindelijk maar €56 bij komt op jaarbasis. Dus in mijn geval helemaal niet rendabel om de batterijen 4 maanden elke dag vol te laden van het net hiervoor. Voor sommige is dat misschien wel rendabel, maar best dat je verliezen en afschrijving batterij even mee in de berekening neemt.

• wallieweb
  • Laatst online: 23:30
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op Zendure. Ik wilde eerst een Marstek, maar de verbindingsproblemen zouden me mateloos storen. Zendure lijkt me iets betrouwbaarder te zijn.

Gezien de iets voordeligere prijzen de laatste week (ik ga in Duitsland kopen) wil ik 3 batterijen ipv 2 koppelen aan de 2400AC. Lijkt me interessant. Of kies ik beter voor 2 x 2400 AC ipv 1 module?

4Wp op het dak liggen (zuid), jaarlijks verbruik van 3000 Kwh en teruglevering van 3000 Kwh.
Gemiddelde jaarpiek van 3,85 gemeten over de laatste 3 jaar.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:58
wallieweb schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:50:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op Zendure. Ik wilde eerst een Marstek, maar de verbindingsproblemen zouden me mateloos storen. Zendure lijkt me iets betrouwbaarder te zijn.

Gezien de iets voordeligere prijzen de laatste week (ik ga in Duitsland kopen) wil ik 3 batterijen ipv 2 koppelen aan de 2400AC. Lijkt me interessant. Of kies ik beter voor 2 x 2400 AC ipv 1 module?

4Wp op het dak liggen (zuid), jaarlijks verbruik van 3000 Kwh en teruglevering van 3000 Kwh.
Gemiddelde jaarpiek van 3,85 gemeten over de laatste 3 jaar.
2 omvormers levert meer vermogen dat je kunt verspreiden over verschillende fases. Ook duurder. De meesten adviseren hier wel om je C-waarde (verhouding tussen omvormervermogen en batterijcapaciteit) zo laag mogelijk te houden, zeker onder de 0,5. Dus liefst 3 batterijen per omvormer als je de volle 2400W wilt gaan gebruiken.
Kostentechnisch is 1 omvormer vaak veel gunstiger. Kun je op een zonnige dag ongeveer tweederde van je zonnestroom opslaan. Ik zou eerst voor 1 omvormer gaan met 3 batterijen. Je zonnepaneelinstallatie is namelijk ook niet enorm.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• wallieweb
  • Laatst online: 23:30
Ik heb een monofasige aansluiting (helaas).
Recent heb ik nog 2 plugin zonnepanelen in gebruik genomen, dus in feite heb ik nu 4.8 Kw liggen op het dak.

Ik denk dat 1 omvormer met 3 batterijen voldoende gaat zijn voor mijn verbruik, misschien dat ik het toch hou op 2 batterijen, maar die derde batterij zou iets langere periode kunnen overbruggen.
Momenteel doe ik een analyse van de laatste 3 jaar data om te zien hoe vaak ik mijn batterij vol krijg en kan ontladen op basis van zonneopbrengst.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44
wallieweb schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:32:
Recent heb ik nog 2 plugin zonnepanelen in gebruik genomen, dus in feite heb ik nu 4.8 Kw liggen op het dak.

Ik denk dat 1 omvormer met 3 batterijen voldoende gaat zijn voor mijn verbruik, misschien dat ik het toch hou op 2 batterijen, maar die derde batterij zou iets langere periode kunnen overbruggen.
Momenteel doe ik een analyse van de laatste 3 jaar data om te zien hoe vaak ik mijn batterij vol krijg en kan ontladen op basis van zonneopbrengst.
Als je meer fases hebt is het mooi om de accu's te verspreiden over meerdere fasen maar het is geen must!
Je kan ook prima 1,2,3 groepen maken op 1 fase en per groep een zendure.

Fases en groepen worden nog wel eens door elkaar gehaald.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

wallieweb schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:32:

Ik zou beginnen met 1x 2400AC icm 2, liever 3 accu's. Dan even aankijken. Dan zie je al snel OF vermogen OF capaciteit OF beide een uitdaging zijn.

Als vermogen een uitdaging is: 2400 AC erbij + 1 accu erbij, dan evt. de 3e accu van de andere set verhuizen: 2x 2400 AC met 2x accu.

Is alleen capaciteit een uitdaging: 1x accu erbij.

Als zowel vermogen als capaciteit een uitdaging zijn: 1x 2400 AC met 2-3 accu's erbij. Die kan je dan ieder op een eigen groep, op dezelfde fase, zetten.

• Jan-tweak
dotternetta schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:19:
Interessant artikel over thuisaccu's in Duitsland vs Nederland: https://archive.is/fuX3f
In Duitsland zijn ze via normen wel bezig om een en ander dicht te timmeren, ik vraag me af of onder het mom van veiligheid je daar van alles zou moeten verbieden of zo reguleren dat het eigenlijk niet meer zinvol is.
Dit is dus ook voor bepaalde producten van Zendure van toepassing. Deze nieuwe regeling van de VDE ( in Duitsland worden deze veel strikter gehandhaaft dan hier in Nederland) VDE V 0126-95 is daarom voor alle stekker PV installaties plicht, en zo snel je daar dus een batterij aan koppelt val je daarmee buiten de boot en zou je in Duitsland deze niet meer via een stekker (type F) mogen aansluiten.

In het artikel van de Telegraaf gaat het echter voornamelijk om (zeer) grote systemen die mn bij bedrijven worden ingezet of grote PV-installaties. ze hebben echter ook modelen voor de prive markt, hun kleinste model de Fenecon Home 6 met 8,4 kWh kost in Duitland 6.045,00 excl. BTW, tel daar dus voor Nederland nog een 21% BTW er boven op, kun je mogelijk wel weer teurugkrijgen. Dat zijn dus wel vaste installatie, dus ik vrees dat daar ook nog ruim 1.000 euro aan installatiekosten bij gaan komen.

Als vergelijking een zendure 2400 AC+ met 6 AB3000X modules (17,28 kWh) (bij https://www.amazon.nl/Sol...56f&qid=1763564380&sr=8-6
voor slechts € 4.744,00 en dat incl .BTW.

[ Voor 46% gewijzigd door Jan-tweak op 19-11-2025 16:32 ]

• ElfElf
  • Laatst online: 29-03 17:06
Taro schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:57:
[...]

Ik zou beginnen met 1x 2400AC icm 2, liever 3 accu's. Dan even aankijken. Dan zie je al snel OF vermogen OF capaciteit OF beide een uitdaging zijn.

Als vermogen een uitdaging is: 2400 AC erbij + 1 accu erbij, dan evt. de 3e accu van de andere set verhuizen: 2x 2400 AC met 2x accu.

Is alleen capaciteit een uitdaging: 1x accu erbij.

Als zowel vermogen als capaciteit een uitdaging zijn: 1x 2400 AC met 2-3 accu's erbij. Die kan je dan ieder op een eigen groep, op dezelfde fase, zetten.
Ik struggle met dezelfde vraag rond 1 of 2 omvormers, maar dan met een hogere productie (5,6 Kwh in de zomer) en hoger verbruik (ook warmtepomp, warmtepompboiler, balansventilatie, inductievuren,...). Heb ook een EV waarvan mijn laadpaal het mogelijk maakt om enkel op zonneergie te laden wat het meteen ook logischer maakt om voor de batterij ook sneller te kunnen laden want hij heeft minder kansen om het te doen (of de EV heeft minder kansen) Ik was nu aan het denken voor 2 omvormers met telkens 2 batterijen om te starten en dan te limiteren op jullie advies naar iets wat de batterijen niet teveel belast, bvb 1800 Watt per omvormer? Dan heb ik meteen meer oplaad en ontlaad capaciteit (3600 Watt ipv 2400 Watt) en betaal ik ook maar 1 keer een electricien om dat allemaal aan te sluiten. Als ik begin met 1 omvormer en daarna een tweede gaat dat meer geld kosten aan de electricien dan aan de omvormer zelf of het scheelt niet veel, als ik er al een vinf die dat wil doen. Ik kan dan perfect later nog 2 batterijen bijkopen als dat interessant blijkt te zijn. Wel ook 1 batterij meer ook dan qua investering wel.
ElfElf schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:48:
[...]

Ik struggle met dezelfde vraag rond 1 of 2 omvormers, maar dan met een hogere productie (5,6 Kwh in de zomer) en hoger verbruik (ook warmtepomp, warmtepompboiler, balansventilatie, inductievuren,...). Heb ook een EV waarvan mijn laadpaal het mogelijk maakt om enkel op zonneergie te laden wat het meteen ook logischer maakt om voor de batterij ook sneller te kunnen laden want hij heeft minder kansen om het te doen (of de EV heeft minder kansen) Ik was nu aan het denken voor 2 omvormers met telkens 2 batterijen om te starten en dan te limiteren op jullie advies naar iets wat de batterijen niet teveel belast, bvb 1800 Watt per omvormer? Dan heb ik meteen meer oplaad en ontlaad capaciteit (3600 Watt ipv 2400 Watt) en betaal ik ook maar 1 keer een electricien om dat allemaal aan te sluiten. Als ik begin met 1 omvormer en daarna een tweede gaat dat meer geld kosten aan de electricien dan aan de omvormer zelf of het scheelt niet veel, als ik er al een vinf die dat wil doen. Ik kan dan perfect later nog 2 batterijen bijkopen als dat interessant blijkt te zijn. Wel ook 1 batterij meer ook dan qua investering wel.
Je kunt de elektricien ook het voorwerk voor 2 omvormers laten doen en er met 1 beginnen? En 1800 Watt op 5760 Wh is een prima verhouding.

Ik weet zelf hoe verslavend dit is, dus als je er nu toch al over twijfelt: 2x 2400 AC laten aansluiten met 2 accu's per stuk? Kan je later altijd accu's bijplaatsen als de capaciteit onvoldoende blijkt te zijn.

• ElfElf
Pr088 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:12:
[...]

2 omvormers levert meer vermogen dat je kunt verspreiden over verschillende fases. Ook duurder. De meesten adviseren hier wel om je C-waarde (verhouding tussen omvormervermogen en batterijcapaciteit) zo laag mogelijk te houden, zeker onder de 0,5. Dus liefst 3 batterijen per omvormer als je de volle 2400W wilt gaan gebruiken.
Kostentechnisch is 1 omvormer vaak veel gunstiger. Kun je op een zonnige dag ongeveer tweederde van je zonnestroom opslaan. Ik zou eerst voor 1 omvormer gaan met 3 batterijen. Je zonnepaneelinstallatie is namelijk ook niet enorm.
Nu als de C-waarde onder de 0,5 dient te blijven, dan zou 2 batterijen ok moeten zijn want de waarde is dan 0,417 . Indien niet kan iemand vertellen welke ratio echt aan te bevelen is zodoende dat ik de omvormer limiteer tot wat goed haalbaar is voor 2 batterijen. (zie ook vorige topic rond een setup met 2 omvormers en 2 batterijen om te starten).
ElfElf schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:54:
[...]

Nu als de C-waarde onder de 0,5 dient te blijven, dan zou 2 batterijen ok moeten zijn want de waarde is dan 0,417 . Indien niet kan iemand vertellen welke ratio echt aan te bevelen is zodoende dat ik de omvormer limiteer tot wat goed haalbaar is voor 2 batterijen. (zie ook vorige topic rond een setup met 2 omvormers en 2 batterijen om te starten).
Het is geen exacte wetenschap en komt nog ergens uit de tijd van loodaccu's. Er zijn LFP accu's die 1C kunnen hebben (Pylontech US5000C 1C bijv), maar dat iets kan betekent niet dat het ook aan te bevelen is om gedurende langere tijd regelmatig/constant te doen. Je ziet echter bij een bepaalde waarde dat de temperatuur van de accu's oploopt, ver boven kamertemperatuur. Voor LFP accu's is naar mijn weten kamertemperatuur optimaal.

Heb hier op dit moment 2400 Watt vs 17.280 Wh capaciteit = 0.16C, zelfs dan gaan de accu's boven de 30 graden, voornamelijk de bovenste. Dus op een geven moment doet het er ook niet meer toe en voegt het weinig toe verder op te schalen, behalve als je de capaciteit echt nodig hebt. Maar boven de 0.5C zou ik persoonlijk niet gaan. En dan kom je al snel uit op minimaal 2 accu's per 2400AC. En als de fabrikant die de garantie moet bieden het mogelijk maakt, dan zal het ook wel niet desastreus zijn toch?

Dus 2 accu's per 2400AC is op zich prima, ze zullen wat sneller degraderen, maar dat zal je mogelijk helemaal niet merken en we hebben het nog steeds over meer dan 5-10-15 jaar, dus ga gewoon voor 2.

• ElfElf
En dan toch aan 2 * 2400 Watt? (wat ik denk ik dan toch niet echt continu ga halen met 5,6 KWh max zonneproductie maar soms wel en ontladen ook niet continu). Met de ventilators er dan wel zeker op ga ik vanuit. Dan is het besluit genomen, nu dan nog een electricien vinden en het beste aankoopmodel (6% BTW via hem of pure aankoop in Duitsland)

• Jan-tweak
Taro schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:52:
[...]

Je kunt de elektricien ook het voorwerk voor 2 omvormers laten doen en er met 1 beginnen? En 1800 Watt op 5760 Wh is een prima verhouding.

Ik weet zelf hoe verslavend dit is, dus als je er nu toch al over twijfelt: 2x 2400 AC laten aansluiten met 2 accu's per stuk? Kan je later altijd accu's bijplaatsen als de capaciteit onvoldoende blijkt te zijn.
ik kwam op Youtube de volgende filmpje :
van Harold Halewijn tegen wat ging over hoe groot je thuis-batterij zou moeten zijn?
hij gaat hierbij uit van het maximale vermogen van je PV installatie verminderd met je gem. verbruik die dag (overdag)
je zou hier dus moeten kijken op welke dag je PV de hoogste opbrengst (in één uur) heeft opgewekt (zal vermoedelijk ergens eind mei - juni (rond 21-6) kunnen zijn.
de formule luid dan :
Batterijcapaciteit (kWh) = 4 * ( (max PV-vermogen (kW, per uur) * 0,7) - gemiddeld verbruik (kW, hetzelfde uur) )
ik was erg sceptisch over deze benadering maar het blijkt ( tenminste bij mij) met een zeer uitvoerige en gedetaileerde simulatie (van mijn verbruik en rekening houdend met acutuele dynamische priijzen) redenlijk goed te kloppen.
wat is jullie mening hierover?

• ElfElf
Die formule lijkt mij raar want hoe hoger je verbruik, hoe lager je batterijcapaciteit die je nodig hebt volgens deze formule

[ Voor 22% gewijzigd door ElfElf op 19-11-2025 16:25 . Reden: duidelijker ]

Jan-tweak schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:17:
[...]

ik kwam op Youtube de volgende filmpje : [YouTube: Hoe groot moet een thuisbatterij zijn]van Harold Halewijn tegen wat ging over hoe groot je thuis-batterij zou moeten zijn?
hij gaat hierbij uit van het maximale vermogen van je PV installatie verminderd met je gem. verbruik die dag (overdag)
je zou hier dus moeten kijken op welke dag je PV de hoogste opbrengst (in één uur) heeft opgewekt (zal vermoedelijk ergens eind mei - juni (rond 21-6) kunnen zijn.
de formule luid dan :
Batterijcapaciteit (kWh) = 4 * ( (max PV-vermogen (kW, per uur) * 0,7) - gemiddeld verbruik (kW, hetzelfde uur) )
ik was erg sceptisch over deze benadering maar het blijkt ( tenminste bij mij) met een zeer uitvoerige en gedetaileerde simulatie (van mijn verbruik en rekening houdend met acutuele dynamische priijzen) redenlijk goed te kloppen.
Dat kan heel goed werken inderdaad. Iedere kWh of kW die je niet gebruikt verdien je ook niet terug.

Zie hier bijv. dat ik in de zomer 54 kWh prima vol krijg, maar heb hier nu (in de herfst) tijdelijk zelfs +-76 kWh staan en 2 van de sets hebben al 2 weken niets geladen omdat ik er gewoon niets mee kan zonder zonnestroom. De dynamische tarieven zijn ook niet lucratief genoeg om enorm veel te handelen. In de zomer zou ik die 76 kWh wel vol krijgen, nu krijg ik nog geen 10-15 kWh vol met zonnestroom. Zoals laatst met 16 ct/kWh dynamisch knal ik alles wel vol, maar dat komt niet wekelijks voor.

Zou ook vooral kijken naar wat je dagelijks op kunt maken ipv op kunt slaan. Met 5 zonnige dagen achter elkaar zonder manier om het op te maken (EV bijv.) zit je op dag 2 ook al terug te leveren ipv extra op te slaan. Het moet allemaal met elkaar in verhouding zijn.

• Jan-tweak
Taro schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:26:
[...]

Dat kan heel goed werken inderdaad. Iedere kWh of kW die je niet gebruikt verdien je ook niet terug.

Zie hier bijv. dat ik in de zomer 54 kWh prima vol krijg, maar heb hier nu (in de herfst) tijdelijk zelfs +-76 kWh staan en 2 van de sets hebben al 2 weken niets geladen omdat ik er gewoon niets mee kan zonder zonnestroom. De dynamische tarieven zijn ook niet lucratief genoeg om enorm veel te handelen. In de zomer zou ik die 76 kWh wel vol krijgen, nu krijg ik nog geen 10-15 kWh vol met zonnestroom. Zoals laatst met 16 ct/kWh dynamisch knal ik alles wel vol, maar dat komt niet wekelijks voor.

Zou ook vooral kijken naar wat je dagelijks op kunt maken ipv op kunt slaan. Met 5 zonnige dagen achter elkaar zonder manier om het op te maken (EV bijv.) zit je op dag 2 ook al terug te leveren ipv extra op te slaan. Het moet allemaal met elkaar in verhouding zijn.
helemaal met je eens, ik heb dan ook eigenlijk me veel meer gericht op mijn verbruik dan wat ik zou kunnen opslaan. Binnenkort komt mijn eerste Zendure binnen (qua tijd eigenlijk verij ongunstig omdat nu er nog (bij mij dan, en ondanks een oost/west ligging en een redelijke PV installatie) ik in de huidige periode nog nouwelijks zoone-energie kan opslaan, dat beetje wat ik nog opvang wordt vrijwel direct door het huis en mn de warmtepomp opgemaakt.
Maar dan kan ik het in aller rust bekijken en de installatie ook correct kan aansluiten (eigen groep). :)

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:49
[...]

ik kwam op Youtube de volgende filmpje : [YouTube: Hoe groot moet een thuisbatterij zijn]van Harold Halewijn tegen wat ging over hoe groot je thuis-batterij zou moeten zijn?
de formule luid dan :
Ik heb al meer dan een jaar verschillende batterij simulaties draaien in HA en voor mij werkt de formule niet helemaal goed. Ik ga dan ook uit van alleen NOM, aangezien ik geen slimme meter heb. Volgens Halewijn zou ik een 24 kWh accu nodig hebben en volgens de simulatie is het optimum 15 kWh. De simulatie voor een 25 kWh accu levert weinig extra geld besparing, zodat de meerkosten nooit meer worden terugverdiend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nELSrXvrfIaRpgcjviMheQOUcUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aTqaUfPmH3XlsHGSC2Lj4KY7.png?f=fotoalbum_large

Bij elke accu/omvormer simulatie zie je in het cirkeltje met besparing, wat de hoeveelheid energie is, die minder van het net hoeft te worden afgenomen. Het verschil bij mij tussen een 15 kWh accu en een 25 kWh accu bij een 5 kW omvormer is ca. 330 kWh op jaarbasis. Daarmee ga ik een grotere accu niet terug verdienen.

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

• dotternetta
[...]

de formule luid dan :
Gooi je eigen metingen eens in ChatGPT. Ik heb de 35000 Homewizard metingen daar doorheen gehaald en die kwam met een optimale opslagcapaciteit van 10 kWh met 3 kW over een heel jaar (voor NOM) Met de formule uit het filmpje zou ik 25 kWh moeten hebben, die krijg ik nooit leeg, zelfs niet in de winter met een all electric huis en 2 pubers en een bakkende vrouw

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:53
G-addict schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:24:
Na het doorlezen van diversen topics over thuisaccu's hier op tweakers en op diverse reviewende websites heb ik ook voor de Zendure solarflow AC2400 met 2 AB3000X accu's gekozen. Volgende week vrijdag ga ik hem ophalen in Duitsland dankzij de tip van Liamy.

Aangezien ik -nog- geen home assistent gebruiker ben zal ik voorlopig de accu aansturen via de Zendure app en de Zendure P1 meter.

De Zendure P1 meter zit niet bij de deal in Duitsland inbegrepen, dus als iemand hier deze nog over heeft, niet gebruikt en wil verkopen dan hoor ik dat graag!
Ik ben voorzien, bedankt voor alle aanbiedingen!

• Jan-tweak
G-addict schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:27:
[...]

Ik ben voorzien, bedankt voor alle aanbiedingen!
In Duitsland wordt veelal geen gebruikt gemaakt van een p1 poort, dus daarom heeft daar een P1 dongle ook geen zin en zie je die daar niet bij Zendure.de.

• Jan-tweak
dotternetta schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:55:
[...]

Gooi je eigen metingen eens in ChatGPT. Ik heb de 35000 Homewizard metingen daar doorheen gehaald en die kwam met een optimale opslagcapaciteit van 10 kWh met 3 kW over een heel jaar (voor NOM) Met de formule uit het filmpje zou ik 25 kWh moeten hebben, die krijg ik nooit leeg, zelfs niet in de winter met een all electric huis en 2 pubers en een bakkende vrouw
Oké, mag ik vragen welke waarden je hierbij gebruikt hebt?

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-03 18:28
Tolli schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:17:
[...]

Hi, ik heb het zelfde probleem, maar Stedin heeft mijn verzoek tot 2 keer afgewezen, aangezien de meter als slimme meter voldoet.

Heb uiteindelijk maar een Shelly in de meterkast geplaatst.
Was dit goed te doen en werkt dit lekker met de app? Ik heb net de p1 van Zendure binnen gekregen en zit naar nu blijkt met hetzelfde probleem

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jan-tweak schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:59:
[...]

In Duitsland wordt veelal geen gebruikt gemaakt van een p1 poort, dus daarom heeft daar een P1 dongle ook geen zin en zie je die daar niet bij Zendure.de.
Er wordt daar een 'smart 3ct' genoemd. Maar das volgens mij gewoon een Shelly.

P1 wordt hier morgen geleverd, eerst daar maar eens mee gaan draaien. Heb nog niet helemaal in het snotje waarom dat slechter zou werken dan home assistant. Only one way to find out ;)

• Jan-tweak
MikeyMan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:31:
[...]

P1 wordt hier morgen geleverd, eerst daar maar eens mee gaan draaien. Heb nog niet helemaal in het snotje waarom dat slechter zou werken dan home assistant. Only one way to find out ;)
Niet helemaal, het werkt wel het zelfde:
Op het eerste gezicht lijkt de werking sterk op die van de Shelly Pro 3EM: via stroomklemmen wordt de actuele import en export van stroom per fase gemeten. De bijgeleverde klemmen lijken zelfs identiek aan die van Shelly (dezelfde fabrikant?).

Wat deze Smart Meter onderscheidt, zijn de twee soorten ingangen: 120A voor de hoofdmetingen en 50A voor specifieke groepen. Volgens de handleiding is het de bedoeling om met de 120A-klemmen de totale fasestroom te meten, terwijl de 50A-klemmen worden gebruikt voor specifieke groepen die zijn aangesloten op een Zendure-batterij. Wordt binnen zo’n groep een belasting van meer dan 16A gedetecteerd, dan stuurt de meter een signaal naar de batterij om de output te verlagen.

Deze automatische groepbewaking is een waardevolle toevoeging: het voorkomt overbelasting van circuits en verhoogt de veiligheid in huis. Nooit meer zorgen over een overbelaste groep door een batterij.
zie deze review waar bovenstaande vandaan komt. https://energienerds.nl/i...ndrukken-energienerds-nl/

Heb nog niet helemaal in het snotje waarom dat slechter zou werken dan home assistant. ?? nee, dat heeft eigenlijk niets met elkaar te maken, of een p1 wel of minder goed werkt heeft mn met de versie van je slimme meter te maken, met versie 5 zit je goed, heb je nog een versie 4 of lager, dan krijg je dus gewoon minder snel je data binnen, slechts elke 10 sec. (stroom) en dan loop je dus steeds iets achter de feiten aan, dat probleem heb je dan zowel binnen de zendure app maar net zo ook binnen HA, beide maken ten slotte gebruik van dezelfde (slechtere cq betere ) data van de p1 bus.

[ Voor 15% gewijzigd door Jan-tweak op 19-11-2025 20:56 ]

• Jan-tweak
MikeyMan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:31:
[...]

nee, een shelly is toch net wat anders dan deze Zendure smart 3ct, beide kunnen de basis maar met de Zendure heb je meer mogelijkheden. kijk naar de review die ik in de vorige opmerking gepost heb.

hangt af welke versie slimme meter je hebt, heb je nog een oudere Versie 4 of lager dan krijg je slechts elke 10 seconden data door, bij de nieuwe vanaf versie 5 krijg je via de p1 poort elke seconde de tellerwaarden door, hangt er ook vanaf of je voor jou versie van HA deze P1 meter kunt uitlezen of beter een shelly of de Zendure smart 3ct kunt nemen.

• dotternetta
Jan-tweak schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:05:
[...]

Oké, mag ik vragen welke waarden je hierbij gebruikt hebt?
De kwartiermetingen van een heel jaar. Die kun je in de HW app downloaden als .csv

• dotternetta
Jan-tweak schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:42:
[...]

Niet helemaal, het werkt wel het zelfde:
Op het eerste gezicht lijkt de werking sterk op die van de Shelly Pro 3EM: via stroomklemmen wordt de actuele import en export van stroom per fase gemeten. De bijgeleverde klemmen lijken zelfs identiek aan die van Shelly (dezelfde fabrikant?).

Wat deze Smart Meter onderscheidt, zijn de twee soorten ingangen: 120A voor de hoofdmetingen en 50A voor specifieke groepen. Volgens de handleiding is het de bedoeling om met de 120A-klemmen de totale fasestroom te meten, terwijl de 50A-klemmen worden gebruikt voor specifieke groepen die zijn aangesloten op een Zendure-batterij. Wordt binnen zo’n groep een belasting van meer dan 16A gedetecteerd, dan stuurt de meter een signaal naar de batterij om de output te verlagen.

Deze automatische groepbewaking is een waardevolle toevoeging: het voorkomt overbelasting van circuits en verhoogt de veiligheid in huis. Nooit meer zorgen over een overbelaste groep door een batterij.
zie deze review waar bovenstaande vandaan komt. https://energienerds.nl/i...ndrukken-energienerds-nl/

Heb nog niet helemaal in het snotje waarom dat slechter zou werken dan home assistant. ?? nee, dat heeft eigenlijk niets met elkaar te maken, of een p1 wel of minder goed werkt heeft mn met de versie van je slimme meter te maken, met versie 5 zit je goed, heb je nog een versie 4 of lager, dan krijg je dus gewoon minder snel je data binnen, slechts elke 10 sec. (stroom) en dan loop je dus steeds iets achter de feiten aan, dat probleem heb je dan zowel binnen de zendure app maar net zo ook binnen HA, beide maken ten slotte gebruik van dezelfde (slechtere cq betere ) data van de p1 bus.
Het beschermt wel iets, maar de klem meet niet wat er verderop in je groep gebeurt.
Wat nog niet is getest is de clips om je 3 fasen van je laadpaal te doen om de accu uit te zetten als je je auto laadt.

Pagina: 1 ... 142 ... 210 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.