Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:11

bert pit

asdasd

ElfElf schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:55:
Dag, ik vind even in dit heel groot topic mijn vragen voor de aankoop niet echt terug. Ik twijfel bij de aankoop tussen 1 maal een AC2400 met 4 batterijen of 2 maal een AC2400 met elk 2 batterijen. Ik zou de toestellen rechtstreeks op een apart circuit laten plaatsen om met 2400 / 4800 Watt te kunnen op- en ontladen. Redenen voor hogere wattages zijn zowel het opladen (max 5,6KW) als het ontladen (de ochtend en avondpieken, verwarming met lucht-lucht warmtepomp, inductiekookplaten) toch minstens een deel op opgeslagen zonne-energie te laten draaien. Heb ook een EV die veel thuis staat en die mijn zelfverbruik al naar 50% gebracht heeft (de helft van mijn elektriciteitsbehoefte buiten de EV is verwarming en warm water, vooral in de winter dus).
Het voordeel van een dubbele AC2400 is de hogere piek ontlading en bij een onverhoopte storing, de mogelijkheid om door te werken met één stapel.
Het nadeel is uiteraard een iets hogere investering.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:12

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Nadeel wel is ten opzichte van bijv de 800 pro is dat je met die micro omvormer wel een DC AC DC conversie doet en dus last zal hebben van verliezen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-11 14:02
MikeyMan schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:28:
Na bestelling op de Nederlandse site erachter gekomen dat Duitsland een stuk goedkoper was.

Mailtje gestuurd dat ik teleurgesteld ben en erover nadenk om ze terug te sturen.

Krijg nog 300e refund. :)
Prijsverschil wordt vooral veroorzaakt omdat er in Duitsland geen BTW op zit. Wel goede om te onthouden.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leanderr schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:38:
[...]

Prijsverschil wordt vooral veroorzaakt omdat er in Duitsland geen BTW op zit. Wel goede om te onthouden.
Daar staat niks over vermeld op de zendure site. Als ik bij marcmax de set bestel met btw erbij kom ik op 2881,23.

Zonder btw zit die set dan op 2421.
Goed, dan heb je het over 19 vs 21%

Dat gezegd hebbende, krijg ik net een mailtje dat ze zich verrekend hebben en ik toch geen refund krijg.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 12-11-2025 09:44 ]

• Gamer
  • Laatst online: 20:44

Gamer

Electrified

Ik heb 21% BTW betaald op het bedrag.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 4 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gamer schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:42:
Ik heb 21% BTW betaald op het bedrag.
Op welk bedrag? Waar besteld?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
De BTW is een vaag gebied.
Voor zover ik het weet.
Als je in het buitenland (EU) iets zonder BTW koopt moet je in Nederland alsnog de in Nederland geldende BTW tarief betalen. Maar als je in buitenland (EU) iets met BTW koopt, ben je in Nederland niet meer BTW-plichtig voor dat product.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:25
martinvdm schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:35:
[...]

Nadeel wel is ten opzichte van bijv de 800 pro is dat je met die micro omvormer wel een DC AC DC conversie doet en dus last zal hebben van verliezen.
Dat maakt voor de usecase van @KaEs natuurlijk niet zo veel uit. Of hij de zonnepanelen nou in het stopcontact er naast prikt of in de wcd van de Zendure. Hij blijft hoe dan ook DC AC DC doen.

Maar het scheelt hem wel een WCD en een groep als hij de zonnepanelen direct in de Zendure prikt en de zendure in de muur.

Helaas weet ik niet het antwoord op de vraag van @KaEs maar ik zou denken dat de zonnepanelen de zendure opladen ongeacht of de zendure aan het terugleveren of aan het laden is van het net.
Ik weet ook niet of de zonnepanelen stoppen als de Zendure vol is of dat de Zendure dan in bypass schiet.

@Taro heeft wel getest of het mogelijk is om te laden en te ontladen via de Zendure WCD tegelijk maar of bovenstaand scenario getest is weet ik zo niet.

• Gamer

Gamer

Electrified

MikeyMan schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:49:
[...]

Op welk bedrag? Waar besteld?
€ 521,55 net, € 631,08 inclusief BTW per AB3000X batterij bij Marcmax.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 4 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gamer schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:49:
[...]

€ 521,55 net, € 631,08 inclusief BTW per AB3000X batterij bij Marcmax.
Je kunt btw aan en uit vinken.

Dit is met btw aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJcp0Je-aFMbRTiS5D1KIvv-wgY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ftphoyqGS9C57GYYtKEK92Uw.png?f=fotoalbum_large

• liamy
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:34
Kan echt wel stuk goedkoper;
Zendure SolarFlow 2400 AC + 2 AB3000X voor 1499 in Duitsland, vlak over de grens bij Venlo.

Vrijdag ritje ingepland...

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
liamy schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:16:
Zendure SolarFlow 2400 AC + 2 AB3000X voor 1499 in Duitsland, vlak over de grens bij Venlo.

Is dat inclusief BTW? En heeft die shop ook een website? Klinkt goed, maar het helpt anderen vooral als je dan ook aangeeft welke verkoper het is :)

Wel suf dat het in Duitsland, zelfs als je de BTW er bij telt, zoveel goedkoper is dan in Nederland. Ik moet mijn Duits een beetje oppoetsen maar marcmax.de lijkt inderdaad een goede deal.

Ik heb zendure er even een berichtje met een vraag om een offerte over gestuurd. Ik denk wel dat de verschillen kleiner zijn dan ze lijken. DE heeft 19% BTW, wij 21%, verzendkosten erbij, en de P1 meter die je er bij de NL shop gratis bij krijgt maken het verschil kleiner. Met 5% additionele korting zouden ze mij over de streep trekken om gewoon in NL te bestellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jheroun op 12-11-2025 12:06 . Reden: Bierviltrekensommetjegedachten ]

Jheroun schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:30:
[...]

Is dat inclusief BTW? En heeft die shop ook een website? Klinkt goed, maar het helpt anderen vooral als je dan ook aangeeft welke verkoper het is :)

Wel suf dat het in Duitsland, zelfs als je de BTW er bij telt, zoveel goedkoper is dan in Nederland. Ik moet mijn Duits een beetje oppoetsen maar marcmax.de lijkt inderdaad een goede deal.
Haal je verhaal door chatgpt heen en hij geeft je een mooi duitse vertaling terug.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• cube1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:01

Bij welke shop?

Thx

• KaEs
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:46
Acidrain schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:20:
[...]

Dat maakt voor de usecase van @KaEs natuurlijk niet zo veel uit. Of hij de zonnepanelen nou in het stopcontact er naast prikt of in de wcd van de Zendure. Hij blijft hoe dan ook DC AC DC doen.

Maar het scheelt hem wel een WCD en een groep als hij de zonnepanelen direct in de Zendure prikt en de zendure in de muur.

Helaas weet ik niet het antwoord op de vraag van @KaEs maar ik zou denken dat de zonnepanelen de zendure opladen ongeacht of de zendure aan het terugleveren of aan het laden is van het net.
Ik weet ook niet of de zonnepanelen stoppen als de Zendure vol is of dat de Zendure dan in bypass schiet.

@Taro heeft wel getest of het mogelijk is om te laden en te ontladen via de Zendure WCD tegelijk maar of bovenstaand scenario getest is weet ik zo niet.
Klopt dat het me inderdaad een wcd scheelt en ik kan het ontlaadvermogen op 2400W zetten. Hopen dat er iemand een antwoord weet en anders ga ik het gewoon uitproberen.

• liamy
Dat is op bij deze webshop:
https://intellisolaris.de/
Zorgen voor adresgegevens van de shop zelf waardoor er geen BTW bovenop komt.

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:00
Ik heb zojuist een mail ontvangen van Zendure waarin ze mij bedanken voor mijn betrokkenheid in de community en mij uitnodigen voor een exclusief klantgesprek van ongeveer een uur om te praten over ervaringen met energieproducten, het gebruik van hun producten wensen voor toekomstige duurzame energieoplossingen. Ik moet nog wel even aan mijn engels werken. Heeft iemand anders deze uitnodiging ook gekregen? Ben benieuwd of dit breder wordt uitgestuurd of dat het om een persoonlijke uitnodiging gaat.

En wat zijn punten om aan te dragen? Ben -gewoon- super tevreden.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

geert1992 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:59:
Ik heb zojuist een mail ontvangen van Zendure waarin ze mij bedanken voor mijn betrokkenheid in de community en mij uitnodigen voor een exclusief klantgesprek van ongeveer een uur om te praten over ervaringen met energieproducten, het gebruik van hun producten wensen voor toekomstige duurzame energieoplossingen. Ik moet nog wel even aan mijn engels werken. Heeft iemand anders deze uitnodiging ook gekregen? Ben benieuwd of dit breder wordt uitgestuurd of dat het om een persoonlijke uitnodiging gaat.

Ja heb vanmorgen ook dit gesprek gehad, met een marketing manager van Zendure. Was leuk. Bij mij ging het vooral over de Nederlandse energiemarkt en ontwikkelingen in samenhang met de producten van Zendure.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Ik moet nog wel even aan mijn engels werken. Heeft iemand anders deze uitnodiging ook gekregen? Ben benieuwd of dit breder wordt uitgestuurd of dat het om een persoonlijke uitnodiging gaat.
Ja, weekje geleden ook uitgenodigd.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• geert1992
Taro schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:04:
[...]

Ja, weekje geleden ook uitgenodigd.
Bij jou en @mrme12345 snap ik het, jullie zijn super actief. Volgen alles, hebben veel accu's onder handen gehad....
Waarom hebben ze mij benaderd? Volgen ze ook tweakers... Zoveel vragen.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

geert1992 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:06:
[...]

Bij jou en @mrme12345 snap ik het, jullie zijn super actief. Volgen alles, hebben veel accu's onder handen gehad....
Ja ze volgen tweakers op afstand en willen graag praten met mensen die veel met Zendure bezig zijn en wat ze daar goed en minder goed aan vinden. Om te zien waar ze nog aan moeten werken en waar de markt naar toe gaat. Gewoon veldonderzoek bij je klanten zeg maar. En ze hebben daar meerdere mensen voor benaderd die actief zijn (zoals ook op pepper, maar ook tweakers enz). En goed dat ze dat doen.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:50

HHF

Mijn wensen voor de toekomst zouden zijn (alhoewel ik nog geen Zendure heb):
- Support voor meer P1 meters van derden.
- Grotere batterijen (dus b.v .~5 kWh). Ik weet dat gewicht dan een rol gaat spelen, maar b.v. Venus E is ook al 5 kWh met daar bij nog de control unit. Grotere batterijen = minder ruimte en omdat je dan ook minder omkasting/BMS'en nodig hebt ws. per kWh goedkoper te produceren = aan te bieden.
- 3 fasen systeem. Gaat wel beetje buiten de standaard stekkerbatterijen omdat je dan meestal een elektricien nodig hebt om aan te sluiten. Maar diverse andere leveranciers komen met boxen etc. om meerder batterijen netjes op de 3 fasen aan te sluiten. Maar dat is meer rompslomp, en een control unit die rechtstreeks op een 3 fasen systeem aangesloten kan worden zonder allerlei kastjes etc. zou voor mij zeker te overwegen zijn. Dan moet je nog wel kijken hoe je de batterijen aan gaat sluiten, maar dat is op te lossen met kabels zodat je alsnog meerdere torens er op kunt aansluiten.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

• P1Meter.nl
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:10
[...]

Als je er de tijd voor hebt gewoon op ingaan. Super aardige mensen die inderdaad vanuit China een marktonderzoek doen in Nederland. Zijn gewoon benieuwd wat je goed vind aan Zendure en wat je vind dat er beter kan. En afhankelijk van je expertise zullen ze nog wat extra vragen stellen in die richting en over de plug-in thuisbatterijmarkt in het algemeen in Nederland. En als je Engels niet toereikend is, maar je toch wat tips hebt voor Zendure dan mail je die terug, daar hebben ze ook wat aan. Of je schrijf het uit en laat Chatgpt vertalen. Succes!

P1Meter.nl | Nul Op de Meter

• geert1992
P1Meter.nl schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:11:
[...]

Als je er de tijd voor hebt gewoon op ingaan. Super aardige mensen die inderdaad vanuit China een marktonderzoek doen in Nederland. Zijn gewoon benieuwd wat je goed vind aan Zendure en wat je vind dat er beter kan. En afhankelijk van je expertise zullen ze nog wat extra vragen stellen in die richting en over de plug-in thuisbatterijmarkt in het algemeen in Nederland. En als je Engels niet toereikend is, maar je toch wat tips hebt voor Zendure dan mail je die terug, daar hebben ze ook wat aan. Of je schrijf het uit en laat Chatgpt vertalen. Succes!
Goed dat ze dit doen, als je iets wilt leren, moet je communiceren. Dat Engels komt wel goed, het is tenslotte ook niet hun moedertaal, neem ik aan. Ik heb inmiddels gereageerd dat ik ervoor opensta, meteen maar even in het Engels geantwoord, om alvast even te wennen.

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:22
liamy schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:38:
[...]

Dat is op bij deze webshop:
https://intellisolaris.de/
Zorgen voor adresgegevens van de shop zelf waardoor er geen BTW bovenop komt.
Kun je eens uitleggen hoe je zorgt dat er geen BTW bij komt?
Zowel bij afhalen, als leveren bij de shop zelf, als leveren op een ander adres komt er bij mij steeds BTW bij (althans ik zie een hoger totaal bedrag dan jij) en zie ik geen optie op zonder BTW te bestellen.
Bedankt.

• geert1992
HHF schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:24:
[...]

Mijn wensen voor de toekomst zouden zijn (alhoewel ik nog geen Zendure heb):
- Support voor meer P1 meters van derden.
- Grotere batterijen (dus b.v .~5 kWh). Ik weet dat gewicht dan een rol gaat spelen, maar b.v. Venus E is ook al 5 kWh met daar bij nog de control unit. Grotere batterijen = minder ruimte en omdat je dan ook minder omkasting/BMS'en nodig hebt ws. per kWh goedkoper te produceren = aan te bieden.
- 3 fasen systeem. Gaat wel beetje buiten de standaard stekkerbatterijen omdat je dan meestal een elektricien nodig hebt om aan te sluiten. Maar diverse andere leveranciers komen met boxen etc. om meerder batterijen netjes op de 3 fasen aan te sluiten. Maar dat is meer rompslomp, en een control unit die rechtstreeks op een 3 fasen systeem aangesloten kan worden zonder allerlei kastjes etc. zou voor mij zeker te overwegen zijn. Dan moet je nog wel kijken hoe je de batterijen aan gaat sluiten, maar dat is op te lossen met kabels zodat je alsnog meerdere torens er op kunt aansluiten.
Dat is inderdaad een goed punt, een grotere P1-meterondersteuning zou zeker interessant zijn. Al vraag ik me af of ze dat zomaar zullen doen, aangezien ze hun eigen systeem al ontwikkeld hebben.

Je ziet wel dat ze flink aan het opschalen zijn met de batterijen: eerst van 1–2 kWh naar inmiddels 3 kWh. Onder de Hyper konden maximaal vier keer een 2 kWh-batterij, terwijl de ac2400 nu al zes 3 kWh batterijen ondersteunt.

Als je drie keer een 2400 AC zou kopen, kun je de belasting mooi verdelen over de fasen. Dat is inderdaad wat omslachtig, maar het werkt wel. Ik denk trouwens dat de meeste mensen, net als ik, gewoon een enkelfasig zonnestroomsysteem hebben, dus voor het optimale opladen heb je helemaal geen driefasige installatie nodig, alleen ontladen is dan scheef.

• DeevieP
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:23
Ik ben al heel blij dat de Zendure aanstuurbaar is via Home-Assistant. Vanaf dat je een of andere P1 meter in je HA krijgt ben je vertrokken. Ik heb ook nog een Marstek en daar is dat een ramp.

Ik zie wel niet waarom je de belasting zou willen delen over je fasen. Uiteindelijk telt je meter toch alle fasen samen. Het enige voordeel van meerdere installaties is om meer vermogen te kunnen verwerken. Stel dat je zonnepanelen 5000W geven dan kan je daarvan maar 2400W richting de batterij sturen.

• liamy
C.QL schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:37:
[...]

Kun je eens uitleggen hoe je zorgt dat er geen BTW bij komt?
Zowel bij afhalen, als leveren bij de shop zelf, als leveren op een ander adres komt er bij mij steeds BTW bij (althans ik zie een hoger totaal bedrag dan jij) en zie ik geen optie op zonder BTW te bestellen.
Bedankt.
Hierbij de reactie van de verkoper:

Guten Tag,

wir möchten Sie darauf hinweisen,
dass wir Rechnungen mit 0 % Mehrwertsteuer nur dann ausstellen können,
wenn die Rechnung auf Ihren Namen mit einer deutschen Adresse ausgestellt wird.

Sollten Sie wünschen, dass die Rechnung auf eine niederländische Adresse ausgestellt wird,
müssten wir die Mehrwertsteuer berechnen.

Bitte teilen Sie uns mit, ob Sie damit einverstanden sind.

• P1Meter.nl
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:10
geert1992 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:27:
[...]

Goed dat ze dit doen, als je iets wilt leren, moet je communiceren. Dat Engels komt wel goed, het is tenslotte ook niet hun moedertaal, neem ik aan. Ik heb inmiddels gereageerd dat ik ervoor opensta, meteen maar even in het Engels geantwoord, om alvast even te wennen.
Toevallig spreekt de dame waar je mee gaat spreken echt keurig Engels, maar ze zijn meer dan behulpzaam om bij specifieke technische woorden te helpen en anders dan zet je gewoon Chatgpt aan en heb je zo de vertaling bij de hand.

Woorden als teruglevering en salderingsregeling (net metering scheme) kennen de meeste van deze mensen inmiddels in het Nederlands. :)

P1Meter.nl | Nul Op de Meter

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:50

HHF

geert1992 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:38:
[...]

Dat is inderdaad een goed punt, een grotere P1-meterondersteuning zou zeker interessant zijn. Al vraag ik me af of ze dat zomaar zullen doen, aangezien ze hun eigen systeem al ontwikkeld hebben.

Je ziet wel dat ze flink aan het opschalen zijn met de batterijen: eerst van 1–2 kWh naar inmiddels 3 kWh. Onder de Hyper konden maximaal vier keer een 2 kWh-batterij, terwijl de ac2400 nu al zes 3 kWh batterijen ondersteunt.

Als je drie keer een 2400 AC zou kopen, kun je de belasting mooi verdelen over de fasen. Dat is inderdaad wat omslachtig, maar het werkt wel. Ik denk trouwens dat de meeste mensen, net als ik, gewoon een enkelfasig zonnestroomsysteem hebben, dus voor het optimale opladen heb je helemaal geen driefasige installatie nodig, alleen ontladen is dan scheef.
Tja 15 kwp past niet meer op een enkele fase :) . En de EV trekt ook 11 kW met 3 fasen. Dan zou het mooi zijn als de thuisbatterij ook aan alle 3 fasen netjes teruglevert. Ik weet dat je het met 3x een AC2400 per fase kunt doen, maar dan heb je weer 3 losse control systemen. Ik zie vooral bij Marstek nogal eens berichten dat dat niet goed samenwerkt. Als het allemaal in 1 box zit wordt de software eenvoudiger en stabieler.
Maar ik hoor wel of Zendure daar nu wat in ziet.
Je ziet alle stekkerbatterijen snel groeien van de "balkoncentrales" naar volwaardige accu systemen. Eerst losse units, nu al modulair, en Anker Solix en Martek leveren ook boxen om meerdere systemen te koppelen met 3 fasen aansluiting.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
[...]

Zie nu dat ik de mail vanochtend ook gehad heb…zal eens nadenken of ik dit ga doen.

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:20

Ja ik ook, denk iedereen 😁

• DeevieP
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:23
Ik heb alvast geen mail gehad, maar misschien richten ze zich momenteel enkel tot Nederland? In Vlaanderen hebben ze alvast ook nog groot potentieel aangezien er momenteel bij veel mensen, die zonnepanelen hebben, verplicht een digitale meter wordt geplaatst en die saldering dus wegvalt.
HHF schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:07:
[...]
Ik weet dat je het met 3x een AC2400 per fase kunt doen, maar dan heb je weer 3 losse control systemen. Ik zie vooral bij Marstek nogal eens berichten dat dat niet goed samenwerkt. Als het allemaal in 1 box zit wordt de software eenvoudiger en stabieler.
Je ziet alle stekkerbatterijen snel groeien van de "balkoncentrales" naar volwaardige accu systemen. Eerst losse units, nu al modulair, en Anker Solix en Martek leveren ook boxen om meerdere systemen te koppelen met 3 fasen aansluiting.
Zendure ondersteunt via HEMS én Home Assistant erg goed meerdere omvormers. De 3x 2400AC worden hier als 1 geheel aangestuurd, super blij mee. Bij zowel Anker als Marstek zijn er idd ook mooie ontwikkelingen maar die zijn daar nog wel meer mee aan het pionieren.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• jeremyotten
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11
Hebben andere mensen met dynamische Energie en Tibber ook deze gap tussen 2300 en 2400u Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgGnULWcn5zUTC-A8_kJXl9kmBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hM4ehKI3k7Wz2hdOW3sdzfsT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAWJIMgEFOHON1e6Uivf572T7no=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCLRrat1tjWdCwFA0SwZ5GNW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa7_sUqFplq82cHqrqXRVSkizA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfDCeSWdgNrIbRKvvev28F1u.jpg?f=fotoalbum_large
HHF schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:07:
[...]

Tja 15 kwp past niet meer op een enkele fase :) . En de EV trekt ook 11 kW met 3 fasen. Dan zou het mooi zijn als de thuisbatterij ook aan alle 3 fasen netjes teruglevert. Ik weet dat je het met 3x een AC2400 per fase kunt doen, maar dan heb je weer 3 losse control systemen. Ik zie vooral bij Marstek nogal eens berichten dat dat niet goed samenwerkt. Als het allemaal in 1 box zit wordt de software eenvoudiger en stabieler.
Ik heb de Zendures nog op 2 fase aangesloten.
Dat zijn dezelfde fase als de zonnepanelen die ik ook op L1 en L2 heb.
Met de Zendure op dezelfde fases heb ik geen uitval meer van de zonnepanelen. (Micro omvormers). (Buitengebied)
Het is heel belangrijk dan je een 3 fase systeem netjes verdeeld.

Even ter aanvulling zet de thuisbatterij ook op de fase waarop de zonnepanelen zitten.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:14
peterbier schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:45:
[...]

Het is heel belangrijk dan je een 3 fase systeem netjes verdeeld.
Tja wat is goed verdelen, in de eigen meterkast of in de wijk?
Als het zonnig is schiet hier fase 3 er altijd stevig bovenuit, dat ligt niet aan mij, maar aan de wijk.
De meeste huizen hebben zonnepanelen en vele daarvan zijn kennelijk op fase 3 aangesloten.
Fase 1 hobbelt er meestal wat achteraan.
Ik heb mijn zonnepanelen en batterijen dus op fase 1 en 2 zitten, het meeste op fase 1.
Dan heb ik vooral zomers minder last van uitval als de 253V bereikt wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWdTrDnFMP_sC6fEyaY-xhK_r50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5BYo9pRDgNUxSen5QMIeXrn.jpg?f=fotoalbum_large
Polvo176 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:59:
[...]

Tja wat is goed verdelen, in de eigen meterkast of in de wijk?
Als het zonnig is schiet hier fase 3 er altijd stevig bovenuit, dat ligt niet aan mij, maar aan de wijk.
De meeste huizen hebben zonnepanelen en vele daarvan zijn kennelijk op fase 3 aangesloten.
Fase 1 hobbelt er meestal wat achteraan.
Ik heb mijn zonnepanelen en batterijen dus op fase 1 en 2 zitten, het meeste op fase 1.
Dan heb ik vooral zomers minder last van uitval als de 253V bereikt wordt.
[Afbeelding]
Ik hou dit stipt bij.
De installatie is prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fODQmXnbdH8Ms4qy4JkSZYGszBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7PhMhgGXskfVPoo3H6lIyCV.jpg?f=fotoalbum_large
En zodra ik zonnepanelen op L3 doe komt de Zendure ook op L3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YGPQSQrOScQZxN4mXFX3DJENwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdzVu0qcqsNvEEs37ZwCLDWM.jpg?f=fotoalbum_large
Nu ook ff extra ruimte voor de 2e 2400AC gemaakt.
Als je de verdeling niet goed doet klapt de zekering van de netbeheerder.

Voorbeeld
Je bent met 3600 watt aan het leveren met de zonnepanelen op L1.
De Zendure zit op L2 en aan het laden met 2400 watt.
Vul de rest maar in.......

[ Voor 6% gewijzigd door peterbier op 13-11-2025 00:17 ]

Stekkerbatterij NL reseller.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Leuk @geert1992 Gewoon doen. Geeft je wellicht een inkijkje ook in hun keuken. Je kunt de vraag ook andersom gaan stellen. Hoe kijken hun naar de Nederlandse Markt. Wat denken hun dat handig is. Omdenken. Dan zie je vaak ook hele leuke gesprekken ontstaan waar je op in kunt haken waarom dit wel of niet zou kunnen werken voor ons allen.

Ik kan zo snel niet iets bedenken. Een echt goed AI systeem? HEMS nooit gebruikt nog maar wel wat over gelezen hier.

Verbeteren? Die SoC drops? Ik zie ze hier nu en dan voorbij komen en ik ben toch altijd wel een vol gas lader van 0 naar 100 SoC en terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCWy0J48MIj63oAJmlMQu7UbxfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VU5ILkGr4jcYrOVIOxdMPyTb.jpg?f=fotoalbum_large

Minimale SoC eronder schieten is 2% bijladen automatisch?

Is met software de RTE te verbeteren nog?

Bestuurbaar maken van hun ventilator bv in HA? Temperatuur van de boel iets lager kunnen tikken zelf.

Adaptieve vermogensaanpassing afhankelijk van beschikbaarheid op je net. Voorrang geven aan bv de auto? Nu past denk ik vaak de auto zich aan dmv loadbalancing.

Faseherkenning? Balanceren per fase. Zou mooi kunnen zijn mochten netbeheerders per fase gaan belasten.

Blijven aansluiten met dynamische tarieven ook na 2027 als we wrs met blokken gaan werken per dag inzake nettarieven.

Wat is hun roadmap?

Even nagedacht en toch hopelijk je wat input kunnen geven. Succes!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was een eind op weg om m'n bestelling bij Zendure te annuleren na een hoog oplopende discussie. Maar, bij Marcmax zijn de accus zelf niet meer op voorraad.

Zul je zien, heb ik dalijk alsnog niks :P
MikeyMan schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:16:
Was een eind op weg om m'n bestelling bij Zendure te annuleren na een hoog oplopende discussie. Maar, bij Marcmax zijn de accus zelf niet meer op voorraad.

Nederlandse reseller bellen. Denk dat je het zo in huis hebt. Beetje onderhandelen.

• Har.Cor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:19

Ik dacht meteen aan een 2400 met 4 MPPT's om rechtstreeks zonnepanelen op aan te kunnen sluiten

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:31

Marcmax heeft bij mij 12x AB2000X en 19x AB3000X op voorraad...

(en 24x sf800pro en 14x AC2400 )

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ik heb er gisteren nog een extra AB3000X besteld (Black Friday deal), vanochtend de verzendbevestiging ontvangen. Incl. verzending 709,29 ero.

https://marcmax.de/collec...-wh-fur-solarflow-2400-ac

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

noo schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:28:
[...]

Ik heb er gisteren nog een extra AB3000X besteld (Black Friday deal), vanochtend de verzendbevestiging ontvangen. Incl. verzending 709,29 ero.

Ik had het spul in een winkelmandje staan, die werd geleegd met de melding dat het niet op voorraad was. Inmiddels wel. Glitch in the matrix.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:52
En de P1 meter werkt eindelijk!! _/-\o_ :D
Er was wel een nieuwe slimme meter nodig die net geplaatst is. :)
Deze communiceert via DSMR 5. De oude zat op DSMR 3 of 4. Daarmee (de oude meter) was ik bezig om samen met de Zendure helpdesk een oplossing te vinden wat nog niet gelukt was.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:33
Automatische kalibratie op het duurst van de dag. Wat voel ik mij een winnaar! O-)

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:14
[...]

Is een goedkoop adres, ik zag ook dat een hyper daar incl btw net boven de 200 euro zit en hier bij zendure nl nog bijna 500, op 13 euro na een verschil van 300 euro.

Ik heb een nieuwe hyper gekregen voor een defecte met wifi problemen.
Hoefde de oude niet terug te sturen, de service is bij Zendure nl dan wel weer top.
Ze moeten alleen nog even stoppen met die nep van/voor prijzen, dat mag niet volgens de Nederlandse regels.

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15:54
xobdorp schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:39:
Automatische kalibratie op het duurst van de dag. Wat voel ik mij een winnaar! O-)
En gisteren zo'n mooie dag om te kalibreren ...
In de donkere maanden kun je best gebruik maken van een mooie dag hiervoor, indien nodig manueel nog wat bijladen tot 100%.

• mmarchan
Vandaag en gisteren een poging gedaan om 'lokaal' te werken (HA en 2 Hypers).
Geen aanrader en enkele keren de Hypers van de batterijen mogen halen wegens vastgelopen.
Heb gans die MQTT handel maar terug verwijderd ... wat een knoeiboel, kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Uiteindelijk alles terug up en running in HA via Cloud en zo zal het nu wel even blijven.
mmarchan schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:29:
Vandaag en gisteren een poging gedaan om 'lokaal' te werken (HA en 2 Hypers).
Geen aanrader en enkele keren de Hypers van de batterijen mogen halen wegens vastgelopen.
Heb gans die MQTT handel maar terug verwijderd ... wat een knoeiboel, kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Uiteindelijk alles terug up en running in HA via Cloud en zo zal het nu wel even blijven.
Ja hypers en de zendure / fireson integratie blijft een instabiel iets. Maar met de SF800 Pro en de 2400AC werkt het geweldig en zonder problemen.

• mmarchan
mrme12345 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:18:
[...]

Ja hypers en de zendure / fireson integratie blijft een instabiel iets. Maar met de SF800 Pro en de 2400AC werkt het geweldig en zonder problemen.
Enkel de Hypers en de Fireson integratie in de Cloud kan ik wel aanraden. Zowel HA, volledig nieuw voor mij, als de mogelijkheden van de Fireson Integratie zijn zeker een meerwaarde en draaien hier zeer stabiel, nog geen enkele keer vastgelopen of moeten heropstarten. Enkel die poging om lokaal te verbinden was geen goed idee. :)

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57
[...]

hoe lang duurt het ongeveer tot dat binnen is?

• Gamer

Gamer

Electrified

Ik heb op 8/11 besteld, eerste deel levering vandaag ontvangen, gaat wel snel.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 05:44
xobdorp schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:39:
Waarom vannacht niet zelf gedaan? Toen was de kale prijs maar 3 cent per kWh.

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 17:18
Ik heb het volgens mij al eerder zien passeren maar ik kan het even niet terugvinden, mbt de Zendure's als noodstroom te gebruiken.

In mijn setup heb ik zonder er echt bij stil te staan denk ik het meeste al gedaan en ziet er zo uit
Fase 1 -> aarldlekautomaat -> ymvk-as (3x2,5mm) -> wcd - AC2400-1
Fase 2 -> aarldlekautomaat -> ymvk-as (3x2,5mm) -> wcd - AC2400-2
Fase 3 -> aarldlekautomaat -> ymvk-as (3x2,5mm) -> wcd - AC2400-3

Volgens mij zou ik diezelfde verbinding ook kunnen gebruiken voor de off-grid mogelijkheid (uiteraard niet gelijktijd). Wat zouden jullie aanbevelen mbt kabels of misschien een bepaalde schakelaar? Het zal weinig voorkomen maar toch fijn als het wel mogelijk is. Of zie ik wat over het hoofd, ook welkom uiteraard.

• KaEs
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:46
[...]

De spullen zijn wel een stuk goedkoper daar. Zelfs inclusief BTW is een SolarFlow 2400 met 4 batterijen 900 euro goedkoper dan bij Zendure.nl
Ook een Zendure p1-meter kun je er voor 65 euro kopen. Dan moet het in Nederland de komende tijd ook nog wel een stuk naar beneden kunnen.
KaEs schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:53:
[...]

De spullen zijn wel een stuk goedkoper daar. Zelfs inclusief BTW is een SolarFlow 2400 met 4 batterijen 900 euro goedkoper dan bij Zendure.nl
Ook een Zendure p1-meter kun je er voor 65 euro kopen. Dan moet het in Nederland de komende tijd ook nog wel een stuk naar beneden kunnen.
Het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland is er altijd geweest (even los van BTW-verschil) en nauwelijks naar elkaar toegekomen, verwacht ook niet dat dat snel zal gebeuren.

• mauritsl20
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-11 10:58
Wat mij opvalt, is dat de omvormer met serienummer HOA1NPN3N vrijwel geluidloos is — zelfs bij 2400 W moet ik mijn oor erop leggen om iets te horen.
De omvormer met serienummer HOA1NPN6N daarentegen heeft een bromgeluid dat zelfs bij lage belasting op één meter afstand hoorbaar is.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, en met welk serienummer (begin van het serienummer) is jullie omvormer uitgerust?

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 05:44
mauritsl20 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:20:
Wat mij opvalt, is dat de omvormer met serienummer HOA1NPN3N vrijwel geluidloos is — zelfs bij 2400 W moet ik mijn oor erop leggen om iets te horen.
De omvormer met serienummer HOA1NPN6N daarentegen heeft een bromgeluid dat zelfs bij lage belasting op één meter afstand hoorbaar is.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, en met welk serienummer (begin van het serienummer) is jullie omvormer uitgerust?
HOA1NPN4N ---> en ik hoor hem nauwelijks.als hij in rust is of laag belast wordt, bij 2400W hoor ik hem wel als ik erbij staat, maar het is ook maar net hoe gevoelig je voor geluidjes bent.

Ik stoor mij daarentegen er eigenlijk helemaal niet aan, het is dat je erover begint, dat ik moet gaan nadenken hoe zit het bij mijzelf.

• ElfElf
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:28
Aan degenen die met marketing van Zendure praten: is de vraag al gesteld / kunnen de mensen vragen waarom aankoop in Nederland of Belgie zoveel duurder is dan in Duitsland (BTW niet ogenschouw genomen).
Persoonlijk vind ik dit zonde want dat heeft altijd zichzelf versterkende neveneffecten zoals we verkopen weinig in die landen, dus we investeren er niet in / ondersteunen het minder in die landen. Dat kan brede effecten hebben rond taal, promoties die omdat je ze in Duitsland besteld minder toegepast zijn op de andere markten (geen gratis P1 meter maar een typisch Duits ding bvb), trainingen voor installateurs voor aansluitingen op 2400Watt, ondersteuning voor niet ´nerdies´,...

[ Voor 11% gewijzigd door ElfElf op 14-11-2025 07:52 . Reden: meer verduidelijking ]

• geert1992
ElfElf schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:40:
Aan degenen die met marketing van Zendure praten: is de vraag al gesteld / kunnen de mensen vragen waarom aankoop in Nederland of Belgie zoveel duurder is dan in Duitsland (BTW niet ogenschouw genomen).
Persoonlijk vind ik dit zonde want dat heeft altijd zichzelf versterkende neveneffecten zoals we verkopen weinig in die landen, dus we investeren er niet in / ondersteunen het minder in die landen. Dat kan brede effecten hebben rond taal, promoties die omdat je ze in Duitsland besteld minder toegepast zijn op de andere markten (geen gratis P1 meter maar een typisch Duits ding bvb), trainingen voor installateurs voor aansluitingen op 2400Watt, ondersteuning voor niet ´nerdies´,...
Wat ik kan doen, is een soort poll openen, waar iedereen zelf zijn suggesties in kan zetten, om deze allemaal voor te gaan dragen.

Weet iemand een website waar je zoiets mee kan doen?
Donderdag heb ik de call.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
Home Assistant is volledig nieuw voor mij en daar moet ik nog volledig induiken. Toch heb ik er een vraag over.
Sinds een aantal dagen werkt de Zendure setup netjes bij mij in de slimme meter modus (NOM). Voor zover het tenminste lukt om nu nog NOM te draaien.
Maar....
Het 's-nachts laden van de auto trekt de batterij leeg. Dat wil ik zien te voorkomen.
Volgens mij biedt de Zendure app daar geen oplossing voor. Waardoor ik ben aangewezen op bijv Home Assistant.
Ik laad momenteel 's-nachts omdat dit volgens het dynamisch tarief nu de goedkoopste uren zijn. De Zendure is dan leeg en heb ik geen stroom voor de dure uren meer.
De lader van de auto wordt gemonitord met een kWh-meter van Homewizard.

Kan ik met Home Assistant het volgende gaan instellen.
Als de Homewizard kWh-meter meer dan 50 watt aan afname registreert. Beperk dan de output van de Zendure op X watt (bijv 200 watt). Of misschien zelfs tijdelijk 0 watt zetten

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:05
masterant schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:18:
Ik heb het volgens mij al eerder zien passeren maar ik kan het even niet terugvinden, mbt de Zendure's als noodstroom te gebruiken.

In mijn setup heb ik zonder er echt bij stil te staan denk ik het meeste al gedaan en ziet er zo uit

Volgens mij zou ik diezelfde verbinding ook kunnen gebruiken voor de off-grid mogelijkheid (uiteraard niet gelijktijd). Wat zouden jullie aanbevelen mbt kabels of misschien een bepaalde schakelaar? Het zal weinig voorkomen maar toch fijn als het wel mogelijk is. Of zie ik wat over het hoofd, ook welkom uiteraard.
Ik moet nog aan de thuisbatterij beginnen dus ik weet er ook nog niet alles van, maar als elektromonteur gaan hier toch wel wat alarmbellen af bij mij met wat je wil bereiken. Door de noodstroom op je volledige huisinstallatie in te voeren, maar dan vanaf de Zendure's i.p.v. je netaansluiting, moet je erg goed gaan nadenken over hoe de stromen dan gaan lopen en of je beveiligingen dan nog werken zoals je verwacht (aarleks en automaten). Ook moet je absoluut zeker zijn dat je hoofdschakelaar in je meterkast uit staat, voor het geval de stroomstoring voorbij is. Hier zijn ook regels voor vanuit de netbeheerder volgens mij, omdat je natuurlijk absoluut geen spanning op het net moet zetten bij stroomstoringen. Aan die regels ga je met jouw idee nooit voldoen denk ik, omdat er handmatige acties nodig zijn van jouw kan, dus zijn menselijke fouten mogelijk.

Het zou misschien kunnen in theorie maar persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Ik heb de noodstroom optie altijd begrepen als je dat je dan nog met een haspel door je huis de koelkast nog even aan kan houden etc.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:01

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ik heb eerder al geschreven dat ik twee accupacks had die veel minder deden in mijn opstelling kwa vermogen. De capaciteit klopt wel.

Mijn bevindingen nu: elke accupack heeft net andere eigenschappen die door de afstand naar de omvormer versterkt danwel gecompenseerd kunnen worden. Het loont met Zendure behoorlijk om per accupakket de vermogens in kaart te brengen en vervolgens de packs zodanig te stapelen dat ze allemaal ongeveer evenveel meedoen.

Oude opstelling, puur willekeurig gestapeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTyA6yssV-2YJHCDu69xb2fGo7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E8PCSHrHPs3Vfu4APgNE9ZmB.png?f=fotoalbum_large

Zowel met laden als ontladen deden accu 2 en 3 (die zaten onderaan..) veel minder mee. Accu 1 (bovenaan) en 4/5 (midden) moesten dit compenseren. Spreiding vermogen tussen de packs: ca 500W tot 600W tussen de slechtste en beste pack. De verschillen waren groter dan ik zou verwachten puur op afstand vanaf de omvormer. Mijn idee was dat elk accupack net wat andere eigenschappen heeft en daardoor in iets meer of mindere mate vermogen kan geven of opnemen.

Nieuwe opstelling, gerangschikt zodat de afstand naar de omvormer de eigenschappen van het accupack compenseert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DE0EE0tKrJTuMGdxSFP1dOEc5E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ocQiOXrYSu12VYxNtFIk3zhG.png?f=fotoalbum_large
(Let op, andere schaal)
De spreiding in vermogen is veel lager. Zo'n 150W. De packs worden dus evenrediger belast, geladen en ontladen. Lijkt me voor het balanceren (dat ging hier ook niet echt lekker) beter en ook voor de levensduur.

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 10:05
Aardedraadje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:12:
Ik heb eerder al geschreven dat ik twee accupacks had die veel minder deden in mijn opstelling kwa vermogen. De capaciteit klopt wel.

Mijn bevindingen nu: elke accupack heeft net andere eigenschappen die door de afstand naar de omvormer versterkt danwel gecompenseerd kunnen worden. Het loont met Zendure behoorlijk om per accupakket de vermogens in kaart te brengen en vervolgens de packs zodanig te stapelen dat ze allemaal ongeveer evenveel meedoen.

Oude opstelling, puur willekeurig gestapeld:
[Afbeelding]

Zowel met laden als ontladen deden accu 2 en 3 (die zaten onderaan..) veel minder mee. Accu 1 (bovenaan) en 4/5 (midden) moesten dit compenseren. Spreiding vermogen tussen de packs: ca 500W tot 600W tussen de slechtste en beste pack. De verschillen waren groter dan ik zou verwachten puur op afstand vanaf de omvormer. Mijn idee was dat elk accupack net wat andere eigenschappen heeft en daardoor in iets meer of mindere mate vermogen kan geven of opnemen.

Nieuwe opstelling, gerangschikt zodat de afstand naar de omvormer de eigenschappen van het accupack compenseert:
[Afbeelding]
(Let op, andere schaal)
De spreiding in vermogen is veel lager. Zo'n 150W. De packs worden dus evenrediger belast, geladen en ontladen. Lijkt me voor het balanceren (dat ging hier ook niet echt lekker) beter en ook voor de levensduur.
Dit is zorgelijk. Graag melden bij Zendure

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Iemand any clue? Ik laad op tot max SoC. Geen kleine beetjes erbij en eraf steeds. Ontladen ook naar 10% SoC. Zit een 24-28 uur tussen volledig opladen en ontladen. RTE van 78.6% op vol vermogen op Set 1 deze run. Set 2 77.2% op vol vermogen 🤔.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJfmi5vn7gp5By93PKf23Lq4-dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcLsBbNa7Wb0sEfEabCUhsQL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Devke op 14-11-2025 08:57 ]

Athome schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:07:
Home Assistant is volledig nieuw voor mij en daar moet ik nog volledig induiken. Toch heb ik er een vraag over.
Sinds een aantal dagen werkt de Zendure setup netjes bij mij in de slimme meter modus (NOM). Voor zover het tenminste lukt om nu nog NOM te draaien.
Maar....
Het 's-nachts laden van de auto trekt de batterij leeg. Dat wil ik zien te voorkomen.
Volgens mij biedt de Zendure app daar geen oplossing voor. Waardoor ik ben aangewezen op bijv Home Assistant.
Ik laad momenteel 's-nachts omdat dit volgens het dynamisch tarief nu de goedkoopste uren zijn. De Zendure is dan leeg en heb ik geen stroom voor de dure uren meer.
De lader van de auto wordt gemonitord met een kWh-meter van Homewizard.

Kan ik met Home Assistant het volgende gaan instellen.
Als de Homewizard kWh-meter meer dan 50 watt aan afname registreert. Beperk dan de output van de Zendure op X watt (bijv 200 watt). Of misschien zelfs tijdelijk 0 watt zetten
Zie het Zendure Home Assistant topic (link in de topicwaarschuwing), daarin heb ik al meerdere keren automatiseringen gedeeld waarmee je dit kunt bereiken.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:11

bert pit

asdasd

Leuk Geert dat je dat op pakt. Twee dingen die wat mij betreft voor verbetering vatbaar zijn om de apparatuur nog slimmer te maken 'out of the box':
- Signalering dat de EV wordt geladen en dan de Zendure niet leegtrekken.
- Dynamische energie gegevens ook voor de volgende dag kunnen zien.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013

Aardedraadje

Met kabelschoen

dotternetta schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:32:
[...]

Dit is zorgelijk. Graag melden bij Zendure
Denk je dat het een probleem is? Ik kom wel tot de conclusie dat die twee packs een hogere interne weerstand hebben dan de rest, maar ze komen ook uit een andere batch.

Zou het niet gewoon mismatch kunnen zijn van de verschillende batches? Je hebt maar een heel klein verschil in weerstand nodig om een groot effect op vermogen te zien. Het BMS zorgt er uiteindelijk wel voor dat de boel toch gebalanceerd blijft. Aan de spanning van de cellen (MinVol, MaxVol) zie ik niks raars (eigenijk géén spreiding na balanceren) en ook de SoC maakt geen rare sprongen. En ik haal de volledige capaciteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Aardedraadje op 14-11-2025 09:09 ]

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:38
Bakko schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:08:
[...]

Ik moet nog aan de thuisbatterij beginnen dus ik weet er ook nog niet alles van, maar als elektromonteur gaan hier toch wel wat alarmbellen af bij mij met wat je wil bereiken. Door de noodstroom op je volledige huisinstallatie in te voeren, maar dan vanaf de Zendure's i.p.v. je netaansluiting, moet je erg goed gaan nadenken over hoe de stromen dan gaan lopen en of je beveiligingen dan nog werken zoals je verwacht (aarleks en automaten). Ook moet je absoluut zeker zijn dat je hoofdschakelaar in je meterkast uit staat, voor het geval de stroomstoring voorbij is. Hier zijn ook regels voor vanuit de netbeheerder volgens mij, omdat je natuurlijk absoluut geen spanning op het net moet zetten bij stroomstoringen. Aan die regels ga je met jouw idee nooit voldoen denk ik, omdat er handmatige acties nodig zijn van jouw kan, dus zijn menselijke fouten mogelijk.

Het zou misschien kunnen in theorie maar persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Ik heb de noodstroom optie altijd begrepen als je dat je dan nog met een haspel door je huis de koelkast nog even aan kan houden etc.
Los van het feit dat je daarna je sinus weer moet synchroniseren of moet accepteren dat je 2x de stroomtoevoer volledig moet uitschakelen. Dit soort gepiel niet aan beginnen, is ook mijn advies. Koop dat een getest en gecertificeerd off-grid-systeem.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 10:05
Aardedraadje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:06:
[...]

Denk je dat het een probleem is? Ik kom wel tot de conclusie dat die twee packs een hogere interne weerstand hebben dan de rest, maar ze komen ook uit een andere batch.

Zou het niet gewoon mismatch kunnen zijn van de verschillende batches? Je hebt maar een heel klein verschil in weerstand nodig om een groot effect op vermogen te zien. Het BMS zorgt er uiteindelijk wel voor dat de boel toch gebalanceerd blijft. Aan de spanning van de cellen (MinVol, MaxVol) zie ik niks raars (eigenijk géén spreiding na balanceren) en ook de SoC maakt geen rare sprongen. En ik haal de volledige capaciteit.
Dan heb ik je verhaal wat te haastig (op het werk 😅) gelezen. Nee, als ze allemaal de capaciteit halen en ongeveer even zwaar belast worden valt het mee

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

• geert1992
bert pit schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:58:
[...]

Leuk Geert dat je dat op pakt. Twee dingen die wat mij betreft voor verbetering vatbaar zijn om de apparatuur nog slimmer te maken 'out of the box':
- Signalering dat de EV wordt geladen en dan de Zendure niet leegtrekken.
- Dynamische energie gegevens ook voor de volgende dag kunnen zien.
Goede punten! Neem ik zeker mee, zou iedereen die suggesties heeft, deze even naar mij willen sturen door middel van een direct message? Dan bundel ik ze, en kan ik eenvoudig een lijst samen stellen. Zodat ik ze die ook kan meegeven.

• masterant
Bakko schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:08:
[...]

Goed dat je reageert, en waardeer de waarschuwing. Alarmbellen zijn echter niet nodig, dit is nog enkel onderzoeksfase (voor mij) en werkelijk alles wat er in de meterkast gebeurt wordt door een gecertificeerde installateur gedaan.

Ik zat meer in de richting van een echte overdrachtsschakelaars (met 3 standen -> I | 0 | II ) te denken, die kunnen dit handmatig of automatisch doen. Er zijn echter bij mij nog veel meer vraagtekens, zoals bijv. hoe om te gaan met de Enphase installatie op zo'n moment (die zal ook uit moeten) enzovoort. Ik ben gewoon benieuwd naar wat de mogelijkheden zijn en of iemand anders al zover is gegaan, het is geen hobby klus/project om het zo maar te stellen. Toch blijven reacties zoals die van jouw belangrijk om anderen die meelezen bewust te maken van de gevaren en dat je dit soort handelingen gewoon serieus moet nemen.

• jakamp
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21:56

Ik zou graag een LAN aansluiting wiilen zien op de omvormers. WIFI werkt zo te lezen goed als je een sterk WiFI signaal hebt. Een LAN is toch betrouwbaarder.

• Jan-tweak
  • Laatst online: 15-11 23:36
masterant schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:18:

oeps, in aanvulling wat de beste Bakko ook al heeft geschreven is dit helemaal niet zo eenvoudig, zeker als je ook nog aan de NEN1010 wilt gaan houden mogelijk.
Eigenlijk is daar een dergelijke PIB ook helemaal niet voor bedoeld.
m.b.t. de dikte van de kabels die je benoemd is dit natuurlijk afhankleijk van de afstand die deze moeten overbruggen, maar als het niet al te veel is zou dit wel moeten kunnen. Afhankelijk van type kabel, soort installatie ed zijn daar in de NEN1010 tabellen voor om de maximale lengte te bepalen. zelf zou ik daar duidelijk onder blijven.
wat je in ieder geval moet kunnen garanderen, en dat ten aller tijde in elke situatie dat bij een stroomuitval eerst de verbinding met je net volledig afgeschakeld en vergrendeld moet worden.
en dan pas mag de noodstroom via de zendure worden bijgeschakeld! en zeker niet eerder.

dan het aspect noodstroom door een PIB is wel een heel andere zaak, want deze zal dus ook gewoon gebruikt worden tijdens de energiebehoefde van je huis.
Het probleem van een stroomstoring is echter dat deze volledig onaangekondigd en plots op een willekeurig moment zal gaan plaatsvinden. De vraag die je zou moeten stellen is wat dit mbt je dan benodigde batterij-capaciteit gaat betekenen. want het is zeker niet ondenkbaar dat op het moment van een stroomuitval je nog slechts beperkt capaciteit vanuit de batterijen beschikbaar hebt, en dat dus per fase. 3-fase apparatuur zal vermoedelijk niet goed of helemaal niet werken omdat de benodigde faseverschuiving 120 gr. door de 3 apparte zendures niet gegeven is (tenminste zo ver bij mij bekend)
Zolang je netstroom hebt, heeft elke thuis-batterij die aan L1,L2 of L3 hangt een bestaande referentie en is die faseverschuiving dus gegeven, bij off-grid moet dit echter door de Zendure zelf gegenereerd worden, geen idee of de zendure dit wel kan? (tenslotte qua ontwerp zijn het 1-fase omvormers).

De noodstroom functie zoals deze volgens mij door zendure bedoeld is betreft het in de lucht houden van één of enkele apparaten met minimale energiebehoefde zoals bv een koel of vieskast, het kunnen opladen van een telefoon en mogelijk zelfs een TV. Een heel huis zal echter al snel een veel hogere energiebehoefte hebben, in de nacht zal dit duidelijk lager liggen, overdag echter duidelijk meer.
dus een best lastige opgave en ik hoop dat mijn opmerkingen je verder op weg kunnen helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-tweak op 14-11-2025 15:05 ]

Gewoon een generator aansluiting "laten" plaatsen.
Welke aan de norm voldoen.
Een goede omschakelaar (noodstroom schakelaar)
Als je hierachter een benzine, diesel of gas aggregaat achter doet of de Zendure.
Wel rekening houden dat je niet over die 2400 watt uit komt.
Bij stroomuitval niet elektrisch koken oven enz. Gebruiken.
Bij de Zendure een b10 aardlekautomaat plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMpn6DyNxMPu4eVZjjQI2XSuLu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjPvtVOvNvK2pKEkEiRGUMxR.jpg?f=fotoalbum_large

• masterant
peterbier schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:42:
Als je hierachter een benzine, diesel of gas aggregaat achter doet of de Zendure.
[Afbeelding]
Dit is inderdaad precies wat ik in gedachten had, maar dan uitgevoerd met een schakelaar waar ik alle drie de fasen/units op kan aansluiten. Ze zitten nu op B16 aardlekautomaten, maar het gaat er vooral om dat ik bij noodsituaties geen tijdelijke constructies met haspels hoef te gebruiken om koelkasten en verlichting van stroom te voorzien. We hebben geen apparatuur die meerdere fasen gebruikt en uiteraard ga je niet elektrisch koken als je op een noodvoorziening draait. Er zit vrijwel altijd ruim voldoende capaciteit in het systeem (totaal circa 43 kWh), dus voor de essentiële verbruikers is dit meer dan toereikend. Omdat de installatie toevallig al zo is opgebouwd dat elke fase naar een eigen unit loopt, voelt het bijna zonde om die ongeplande goede voorzet niet te benutten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor degenen die besteld hebben met de gratis p1 unit: hoe werd deze geleverd?

Krijg net de set binnen, maar zit geen p1 bij.
MikeyMan schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:44:
Voor degenen die besteld hebben met de gratis p1 unit: hoe werd deze geleverd?

Krijg net de set binnen, maar zit geen p1 bij.
Die volgt via een andere route en ontvang je spoedig.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Taro top thanks!

Eerste indruk: robuust spul. Iets kleiner dan ik had gedacht. App zit erg goed in elkaar. Spul werkt meteen. Nu beetje rommelen met het spul ;)

• Jan-tweak
  • Laatst online: 15-11 23:36
peterbier schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:42:
[Afbeelding]
klopt, nadeel van dergelijke is dat je deze handmatig moet gaan omzetten.
alternatief heb je ook schakelaars waar je de keuze tussen automatische cq manuele omschakeling hebt.
hier een voorbeeld van een dergelijke schakelaar: https://webshop.bliq.ener...kelaar-4p-3-fase-63a-230v
Bliq - ATS noodstroom schakelaar 4P (3 fase) 63A 400V
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoNbNQcw35T3YvuoDYslvsl3vKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jctod0WMBezuwKGmRPfDf4Zg.webp?f=fotoalbum_large
blijft natuurlijk het probleem dat je de zendure wel (ten minste zo ver ik het weet) wel nog manueel moet omzetten naar de noodstroom functie. De Zendure zal namelijk zelf na het uitvallen van de netstroom via zijn normale aansluiting geen stroom te kunnen leveren.
kost circa 144 euro (https://zonnigewinkel.nl/...stroom-schakelaar-3-fase/
masterant schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:05:
[...]

Dit is inderdaad precies wat ik in gedachten had, maar dan uitgevoerd met een schakelaar waar ik alle drie de fasen/units op kan aansluiten. Ze zitten nu op B16 aardlekautomaten, maar het gaat er vooral om dat ik bij noodsituaties geen tijdelijke constructies met haspels hoef te gebruiken om koelkasten en verlichting van stroom te voorzien. We hebben geen apparatuur die meerdere fasen gebruikt en uiteraard ga je niet elektrisch koken als je op een noodvoorziening draait. Er zit vrijwel altijd ruim voldoende capaciteit in het systeem (totaal circa 43 kWh), dus voor de essentiële verbruikers is dit meer dan toereikend. Omdat de installatie toevallig al zo is opgebouwd dat elke fase naar een eigen unit loopt, voelt het bijna zonde om die ongeplande goede voorzet niet te benutten.
Dit zou niet kunnen/mogen.
Je hebt een gezamenlijke nul.
En ik denk ook niet dat het goed gaat om van 3 x 2400AC de wcd uitgang aan elkaar te knopen. (N)
En dan nog komt de stroom door de nul draad dan hoger omdat je geen fase verschuiving meer hebt.
Ik zou het bij een enkele 2400AC laten en een brug plaatsen op L1,L2 en L3.
En mocht de 1e 2400AC leeg zijn dan op wcd van de 2e 2400AC prikken.
Misschien kun je beter verdiepen in een offgrid systeem.
En uiteraard uit laten voeren door een erkend elektricien.

• masterant
peterbier schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:18:
[...]

Dit zou niet kunnen/mogen.
Je hebt een gezamenlijke nul.
En ik denk ook niet dat het goed gaat om van 3 x 2400AC de wcd uitgang aan elkaar te knopen. (N)
En dan nog komt de stroom door de nul draad dan hoger omdat je geen fase verschuiving meer hebt.
Ik zou het bij een enkele 2400AC laten en een brug plaatsen op L1,L2 en L3.
En mocht de 1e 2400AC leeg zijn dan op wcd van de 2e 2400AC prikken.
Misschien kun je beter verdiepen in een offgrid systeem.
En uiteraard uit laten voeren door een erkend elektricien.
Bedankt voor het meedenken/tips! Ook @Jan-tweak uiteraard bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik ben inderdaad aan het verdiepen in wat kan en ook praktisch is, 3 schakelaars zou ook prima zijn als voorbeeld - het gaat gewoon om het idee dat ik wat heb als het ooit echt nodig is. Installatie laat ik uiteraard laten doen als het zover is.

Edit: ik streep die opmerking door want dat lost het probleem die @peterbier schets niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door masterant op 14-11-2025 19:38 ]

Jan-tweak schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:12:
[...]

alternatief heb je ook schakelaars waar je de keuze tussen automatische cq manuele omschakeling hebt.
hier een voorbeeld van een dergelijke schakelaar: https://webshop.bliq.ener...kelaar-4p-3-fase-63a-230v
[Afbeelding]
blijft natuurlijk het probleem dat je de zendure wel (ten minste zo ver ik het weet) wel nog manueel moet omzetten naar de noodstroom functie. De Zendure zal namelijk zelf na het uitvallen van de netstroom via zijn normale aansluiting geen stroom te kunnen leveren.
Geen idee of dit mag.
Ik zelf ga voor de bovenste omschakeling.
Als de stroom uitvalt. (Gebeurt zelden)
Dan handmatig om zetten.
Het rechter deel van de woning werkt dan door op een 2400AC.
Dit deel van de woning zit op een onderverdeling.
De AC kant van de Zendures zitten op een andere onderverdeling.
Hierdoor hoef ik de stekkers van de Zendures er niet uit te halen en voorkomt dit de "kring".
Het hele ethernet gaat via de onderverdeling.
Dan hebben we in het rechter huisdeel i.i.g koelkast,tv, lampen en Nespresso wil ook nog wel.

• geert1992
Jan-tweak schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:12:
[...]

[Afbeelding]
Zelf ook over getwijfeld om zoiets te realiseren, maar hoe vaak zit je accu echt vol? En hoe vaak valt het net weg.
Zomers zit je accu vaker dan winter, en wanneer heb je het daadwerkelijk nodig? Zelf denk ik dat je dit harder nodig hebt in de winter dan in de zomer.
En een kop koffie kan ook worden gerealiseerd via een verleng snoer, en of een werkende koelkast.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 14-11-2025 19:42 ]

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

CopyCatz schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:13:
[...]

hoe lang duurt het ongeveer tot dat binnen is?
In mijn geval woensdag de 12e besteld, zaterdag de 15e bezorgd.
geert1992 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:39:
[...]

Zelf ook over getwijfeld om zoiets te realiseren, maar hoe vaak zit je accu echt vol? En hoe vaak valt het net weg.
Zomers zit je accu vaker dan winter, en wanneer heb je het daadwerkelijk nodig? Zelf denk ik dat je dit harder nodig hebt in de winter dan in de zomer.
En een kop koffie kan ook worden gerealiseerd via een verleng snoer, en of een werkende koelkast.
Zelden maar als het gebeurt heb je ff backup.
Eerder met een benzine aggregaat paar keer gedaan met verlengsnoeren.
Via onderverdeling wel mooier en met een 2400AC geen uitlaatgassen in de garage.
Omschakelaar omzetten en gaan met de banaan.
Ik ga een "vaste" opstelling maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPEDbMDqjYJoOZJ1RUwi4_sb0Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ddfFNqPDcpeBTesazmtN8iI.jpg?f=fotoalbum_large

• geert1992
peterbier schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:50:
[...]

Zelden maar als het gebeurt heb je ff backup.
Eerder met een benzine aggregaat paar keer gedaan met verlengsnoeren.
Via onderverdeling wel mooier en met een 2400AC geen uitlaatgassen in de garage.
Omschakelaar omzetten en gaan met de banaan.
Ik ga een "vaste" opstelling maken.

[Afbeelding]
Daarom werken, zoals je zelf al aangeeft, verlengsnoeren prima. Maar als je alsnog handmatig een schakelaar moet omzetten en in de app het off-grid stopcontact moet activeren, wat is dan precies de winst?

Volgens mij kom je in dat scenario niet uit bij een plug-in batterij, maar eerder bij bijvoorbeeld een Synergy-oplossing.
Maar ook daar zitten, zoals bij elke andere batterij vast en zeker nadelen aan.

geert1992 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:57:
[...]

Daarom werken, zoals je zelf al aangeeft, verlengsnoeren prima. Maar als je alsnog handmatig een schakelaar moet omzetten en in de app het off-grid stopcontact moet activeren, wat is dan precies de winst?

Volgens mij kom je in dat scenario niet uit bij een plug-in batterij, maar eerder bij bijvoorbeeld een Synergy-oplossing.
Maar ook daar zitten, zoals bij elke andere batterij vast en zeker nadelen aan.
Dat wil ik juist niet meer verlengsnoer 2 trappen op door naar de versterker enz.
De kabel 5g2.5 is al getrokken naar de garage.
De onderverdeling wil ik toch al vervangen.
Ook i.v.m. dinrail modules domotica toepassing.
Dan ga ik de generator aansluiting hier ook toepassen.
Dan is het een kwestie de app offgrid wcd aan zetten en de omschakelaar om zetten en gaan.
En er komt bij dat ik dan ook zonder verlengsnoeren de aggregaat ook kan gebruiken. (Met Aspen)
Zullen we het gaandeweg weer over Zendure accu's hebben?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

en er is wat offtopic geneuzel verdwenen. Dit is het zendure topic en dus niet het wifi topic, of het meterkast topic. Hou het ontopic please.

Wise enough to play the fool

• geert1992
Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor alle suggesties en het meedenken, de DM’s stromen inmiddels aardig binnen. Ik ben zelf benieuwd welke punten Zendure uiteindelijk gaat oppakken en welke features ze mogelijk willen doorvoeren.

Ook heb ik gevraagd waarom ze bij mij uitkwamen; blijkbaar via hun eigen forum,waar ik een paar keer een bericht gepost had.

• G-addict
  • Registratie: November 2021

Ik ben even benieuwd hoe het vandaag verlopen is. Gisteren heb ik in mijn beste Duits een email gestuurd en ik kreeg vannacht om 4.30 antwoord. Volgens mij is het een webshop gerund vanuit China, in de reply op mijn mail zag ik iig erg veel chinese tekst. Niet dat dit slecht of negatief moet zijn maar wellicht is de service anders dan je in Duitsland zou verwachten?

• liamy
G-addict schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:55:
[...]

Ik ben even benieuwd hoe het vandaag verlopen is. Gisteren heb ik in mijn beste Duits een email gestuurd en ik kreeg vannacht om 4.30 antwoord. Volgens mij is het een webshop gerund vanuit China, in de reply op mijn mail zag ik iig erg veel chinese tekst. Niet dat dit slecht of negatief moet zijn maar wellicht is de service anders dan je in Duitsland zou verwachten?
Vandaag de spullen opgehaald! Werd goed en correct geholpen. Is het ritje wel waar.... Achter een week of 2 nog een extra ab3000x ophalen...

• G-addict
  • Registratie: November 2021
liamy schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 23:04:
[...]

Vandaag de spullen opgehaald! Werd goed en correct geholpen. Is het ritje wel waar.... Achter een week of 2 nog een extra ab3000x ophalen...
Die extra batterij kon je vandaag niet meer kwijt in je auto?

• liamy
G-addict schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 23:13:
[...]

Die extra batterij kon je vandaag niet meer kwijt in je auto?
Haha, nee eerst eens op het gemakske kijken of het allemaal wat is...
Pagina: 1 ... 141 142 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.