• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:49
Gramser schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:45:
Ja, ik draai NOM met een vast contract. Ik ben aan het oefenen. En ik verwacht niet dat ze snel duurder of goedkoper worden maar ik verwacht wel leveringsissues wegens populariteit. De rest is glazenbolwerk.
Het blijft inderdaad gissen maar ik verwacht vooral rondom de periode dat de salderingsregeling daadwerkelijk stopt een piek aan bestellingen.

Ik merk ook in mijn eigen omgeving dat er steeds meer over gepraat wordt en een thuisbatterij wel een opmars maakt vooral door het stoppen van die salderingsregeling.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:43
Hier dynamisch sinds november. Vooral met 2 EV's, maar ook een batterij is het een no brainer. Je kan dan je afname momenten perfect sturen. Bijv vandaag 13ct laden en vanavond op de piek 67ct terug krijgen.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:11
Paprika schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:41:
Zijn er eigenlijk mensen met een thuisbatterij zonder dynamische stroomprijs? Het lijkt me nog wel een leuke gadget (zonder brandende connectoren) om te hebben en daarnaast misschien ook wel relevant voor het scenario van dynamische nettarieven richting de toekomst. Alleen rest dan de vraag of ze naar verwachting de komende 2 jaren goedkoper of juist duurder worden wat dan de verstandige keuze zou zijn.
Goede vraag... ik zelf heb nog een vast contract, zonder terugleverboete, tot april 2027. Financieel was er dus geen enkele reden om nu een thuisaccu aan te schaffen.

Aan de ene kant zie ik de prijzen op lange termijn dalen door de enorme toename aan productiecapaciteit voor cellen, gezien de toename van het aantal EVs. Maar aan de andere kant (haha ik ben econoom, die hebben nooit een antwoord) heb ik rapporten gelezen waaruit blijkt dat de productiecapaciteit (mijnen) van lithium juist gedaald is: door de lage prijs zijn de afgelopen jaren veel mijnen gesloten. Het heropenen van een lithium mijn kan wel 5 jaar duren. De prijs van lithium is dan ook alweer aan het stijgen, wat (zo denk ik) vermoedelijk tot een stijging in de prijs van batterijen zal leiden.

Dus - ik kon geen kant op :). Toen ik het verhaal aan mijn vrouw vertelde zij ze "koop nu maar"... maar of gebaseerd was op mijn verhaal of op het simpele feit dat ze anders vermoedt nog een jaar lang naar die onzin te moeten luisteren, dat weet ik niet.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
jelleeelco schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:49:
[...]
Dus - ik kon geen kant op :). Toen ik het verhaal aan mijn vrouw vertelde zij ze "koop nu maar"... maar of gebaseerd was op mijn verhaal of op het simpele feit dat ze anders vermoedt nog een jaar lang naar die onzin te moeten luisteren, dat weet ik niet.
Ik begrijp de lastige keuze ;). Verder zijn leuke charts zijn ook wat waard, anders had ik geen watermeter gehad van HW :+. Er is in ieder geval al veel informatie te vinden in dit topic, waarvoor iedereen die hier iets heeft bijgedragen een virtuele (y) krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 28-05-2026 13:55 ]

• jelleeelco
Paprika schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:53:
[...]

Ik begrijp de lastige keuze ;). Verder zijn leuke charts zijn ook wat waard, anders had ik geen watermeter gehad van HW :+.
Tja en ik wilde alvast wat ervaring opdoen. Hoe snel is het vol, hoe snel leeg, etc. Heb gelijk een SE meter in de meterkast gehangen, zodat ik als het moet ook de zonnepanelen op 0 export kan zetten.

Ben er inmiddels wel achter dat de 11,52kWh die we hebben voor de middag (12:00) al vol is en we het toch ook wel leeg krijgen op de warme dagen (dan draait de warmtepomp zo'n 500-700 watt om het hele huis te koelen), zeker als zoonlief gamed en we bv met de ovens gerechten klaar maken.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[...]

knip
Hahaha zo herkenbaar dit bovenstaande stukje :D

Vrouw is met de huidige perikelen overigens minder gelukkig. Ik mag hem inmiddels weer aanzetten maar wel op halve capaciteit. 1200 Watt begrenst dus... Waar ik nu bang voor ben is nog steeds dat het mis kan gaan maar vooral dat het mis gaat buiten de garantie... Achja.. Ticket staat open.. We wachten maar weer rustig af.

Voor de rest is in mijn ogen Zendure echt een no brainer vanwege de schaalbaarheid en het gemak om het zelf (verantwoord!!) aan te kunnen sluiten.
Edit:
En zoals terecht onderstaand genoemd de mooie integratie's met o.a. HA

[ Voor 4% gewijzigd door Acidrain op 28-05-2026 14:00 ]

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant

• jelleeelco
Acidrain schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:56:
[...]

Hahaha zo herkenbaar dit bovenstaande stukje :D

Vrouw is met de huidige perikelen overigens minder gelukkig. Ik mag hem inmiddels weer aanzetten maar wel op halve capaciteit. 1200 Watt begrenst dus... Waar ik nu bang voor ben is nog steeds dat het mis kan gaan maar vooral dat het mis gaat buiten de garantie... Achja.. Ticket staat open.. We wachten maar weer rustig af.

Voor de rest is in mijn ogen Zendure echt een no brainer vanwege de schaalbaarheid en het gemak om het zelf (verantwoord!!) aan te kunnen sluiten.
Mee eens, ik vind het een waanzinnig mooi merk, maar vooral vanwege de optie om het volledig lokaal aan te sturen. Ik heb het dan niet zelf aangesloten - de elektricien (gelukkig een kennis met een vriendenprijsje aan uurtarief) heeft een extra 3-fase verdeelkast in de schuur opgehangen met 3 extra groepen en CEE stopcontacten.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er eigenlijk mensen met een thuisbatterij zonder dynamische stroomprijs? Het lijkt me nog wel een leuke gadget (zonder brandende connectoren) om te hebben en daarnaast misschien ook wel relevant voor het scenario van dynamische nettarieven richting de toekomst. Alleen rest dan de vraag of ze naar verwachting de komende 2 jaren goedkoper of juist duurder worden wat dan de verstandige keuze zou zijn.
Yup. Ik blijf ook op een vast contract. Heb dusdanig hoog winter verbruik dat ik het niet dicht gerekend krijg.

Heb een poging gedaan dit te simuleren. MAar das ook niet waterdicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YGvGNQS0-o-K8k22GjY4cu_37E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vEg4hLghd1ubeanmlIAGlVJv.png?f=user_large

Hierin zit geen terugleververgoeding, en het eventuele handelen levert natuurlijk een ander beeld op.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 28-05-2026 14:05 ]

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Acidrain schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:36:
Inmiddels hebben ze een statement gemaakt.. In het engels:
https://forum.zendure.com/d/26923

En in het Nederlands:
https://forum.zendure.com/d/26922

En nog 2 talen maar dat geloof ik wel ;)

Niets over het daadwerkelijke probleem overigens....
Ahaa als ik het niet dacht. Het is een gebruikersfout. Scheef geinstalleerd!
( sarcasme )

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Ik pas altijd de sorry strategie toe(eerst kopen, en dan sorry zeggen als het nodig is).
Meestal is een kleine uitleg vervolgens van het waarom voldoende. In dit geval dat zij gewoon kan doen en laten wat ze wil, met de vaatwasser, wasmachine, droger, enz. En dat ik de rest regel met de batterij, zij blij, ik blij.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Ik heb nu ook een vast contract, met iets van 1ct bij teruglevering. Dus elke kWh die ik opslaat en gebruik, bespaar ik.
In ocktober ga ik waarschijnlijk weer terug naar dynamisch, maar heb mijn ook weer in geschreven bij VEH voor een collectieve inkoop energie. Dus je weet maar nooit.
Maar als ik de solar uitbreiding voltooid heb, heb ik waarschijnlijk te veel overschot voor een vast contract.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:00
ctrl-tab schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:33:
[...]

Ahaa als ik het niet dacht. Het is een gebruikersfout. Scheef geinstalleerd!
( sarcasme )
LOL :) , inderdaad, veroorzaakt door de gebruiker zelf. En dan te bedenken dat we hier met allemaal tweakers zitten. Zegt wat over het niveau van de gebruikers hier. Allemaal eigen schuld dus.

Maar even zonder gekheid, Deze reactie doet niet veel met het vertrouwen. Vind het nogal een zwakke reactie en de zin "Als u tijdens het gebruik abnormale hitte, vervorming van de interface of ongebruikelijke geuren opmerkt, stop dan onmiddellijk met het gebruik van het apparaat is gewoon een veiligheids waarschuwing
Lekker idee als je met je gezinnetje lekker ligt te slapen en je stapeltje batterijen staat lekker op vol vermogen je airco's te voeden.

Nog triester is dat dit in een forum wordt geplaatst en dat er op de Zendure site zelf helemaal niets over te vinden is. Er zou gewoon iets op de hoofdpagina moeten staan.

Gemiste kans van Zendure wat weinig goeds doet met het vertrouwen in hun producten.

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Gisteren toch nog maar even 4 x AB3000L besteld bij Techpunt met 10% korting, en zojuist geleverd, top service. Vanavond even de 2400 Pro toren afronden en dan zijn we gereed voor 1 januari 2027.

Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

Pagina: 1 ... 259 260 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.