Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niero1991
  • Registratie: Maart 2025
  • Nu online
peterbier schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:00:
[Extra accubak besteld dinsdag avond.
Deze vandaag geleverd.

[Afbeelding]
Dat is idd lekker snel.
Ik heb vorige week donderdag besteld maar nog niks binnen.
Heb jij ook op nederlandse webshop van zendure besteld?

Het zou natuurlijk kunnen dat de hypers niet op vooraad zijn.
Ik heb een toren van 3 inlc. hyper besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 26-07 10:09
@Hieke Had jij de P1 meter van everhome nou besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Devke schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:33:
[...]

Niet verkeerd hoor. Kijk eens naar je te betalen bedrag en je netto afname van het net. 😊.
Exact het bedrag dat mijn vrouw voorheen aan 1x tankbeurt benzine betaalde en daarvoor rijden wij nu dus al 2 weken heen en weer naar werk met 2 auto's + verbruik huishouden.

Van mij mogen traditionele dino media blijven roepen dat zonnepanelen en EV's niet interessant meer zijn, ik hoop hiermee het tegendeel te bewijzen :) En voor de volledigheid: De accu's hebben hier maar een heel klein aandeel in.
Van de week de gemeente gesproken over laadbeleid. Heb ook een EV. Over 2 maanden moet er meer concreet zijn. Kan niet wachten. Laadpaal. Over naar dynamisch. Daarnaast kriebelt Zendure ook wel een beetje. Ik wil even kijken wat HW gaat doen.
Je gaat een @peterbier'tje doen? :)
Trek jij die 30 kWh straks ook nog leeg met einde saldering?
Je bedoelt: Als het op een dag gevuld is met zonnestroom en dan volledig legen? Ja, de ene EV verbruikt minimaal 4x 11 kWh per week en de ander minimaal 3x 21 kWh per week. Daarnaast verbruikt het huishouden ook 7+ kWh/dag. Dus ja: We kunnen dat normaal gesproken wel meerdere dagen of zelfs alle dagen per week volledig legen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:45:
[...]

Exact het bedrag dat mijn vrouw voorheen aan 1x tankbeurt benzine betaalde en daarvoor rijden wij nu dus al 2 weken heen en weer naar werk met 2 auto's + verbruik huishouden.

Van mij mogen traditionele dino media blijven roepen dat zonnepanelen en EV's niet interessant meer zijn, ik hoop hiermee het tegendeel te bewijzen :) En voor de volledigheid: De accu's hebben hier maar een heel klein aandeel in.

[...]

[...]

Je bedoelt: Als het op een dag gevuld is met zonnestroom en dan volledig legen? Ja, de ene EV verbruikt minimaal 4x 11 kWh per week en de ander minimaal 3x 21 kWh per week. Daarnaast verbruikt het huishouden ook 7+ kWh/dag. Dus ja: We kunnen dat normaal gesproken wel meerdere dagen of zelfs alle dagen per week volledig legen.
toon volledige bericht
Idd dat. Als je de accu's vol hebt in de avond zijn ze dan ook weer leeg als het zonnetje verschijnt. Ongebruikte kWh's is zonde denk ik.

Een @peterbier tje haha. Voor nu nog even niet. Ik kijk even wat HW gaat doen qua ontwikkelingen en software. Zendure blijft ik volgen. 1 van de weinige interessante stekker batterijen.

Ik wil eens kijken hoeveel kWh wij er per dag door jagen. De auto is denk ik een 50 kWh per week. Zeg een 7 kWh gemiddeld. Huis is een kWh of 8. Dus pak em beet 15 kWh. Ik heb 3330 Wp liggen aan opwek. Enige optie is vervangen. Andere locatie heb ik niet. Misschien een paar aan de achterzijde van de woning maar dat is een vrij steil dak met de tuin achter ook. Reflectie.

Ik denk dat ik ook zou laden en stroom weg pompen weer voor een paar euro winst. Kan tot 2027. Daarna moet de capaciteit ook nog goed in te zetten zijn.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
niero1991 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:35:
[...]

Dat is idd lekker snel.
Ik heb vorige week donderdag besteld maar nog niks binnen.
Heb jij ook op nederlandse webshop van zendure besteld?

Het zou natuurlijk kunnen dat de hypers niet op vooraad zijn.
Ik heb een toren van 3 inlc. hyper besteld.
De Hyper met accu kreeg ik uit Frankrijk geleverd. (Kleine 2 weken)
De accu kwam uit Duitsland.
En inderdaad via de NL Zendure site besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:00:
[Extra accubak besteld dinsdag avond.
Deze vandaag geleverd.
Best snel eigenlijk.
Het staat nu nog in de woonkamer.
In de toekomst meerdere in de stal achter 3 fasen.

[Afbeelding]
Top, dus nu kan je wel met 1200 Watt aan de slag? :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:45:
[...]

[...]

[...]

toon volledige bericht
Hoe doe je dit dan met laadsnelheid? Ik kan terug tot 3x1A met m’n tesla wallcharger en ondanks dat je dan evt zou kunnen laden op de opgeslagen stroom is dat wel echt tergend langzaam.

Onze strategie wordt (met eerste Hyper + 2 accu’s onderweg) auto laden op direct overschot (staat meeste dagen thuis) en eigen verbruik hoog houden (vaat/wassen, drogen etc) en dan de accu vooral voor NOM de nacht door. Ik zie een scenario waarop de auto geladen gaat worden eigenlijk niet echt als realistisch.

Tegelijkertijd: YTD zitten we op 55% direct vanaf de panelen naar de auto, maart op 95+%. Dus laatste beetje kan misschien toch wel uit de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:34:
[...]

Top, dus nu kan je wel met 1200 Watt aan de slag? :)
Ja dat ga ik morgen testen als de zon er is.
Maar als ik de handleiding bekijk kan dit tot 1600 watt.
Als dat zo is dan is dat nog mooier met meer accu,s en overschot van de zonnepanelen.
Alleen de handmatige instelling kan tot 1200 watt maximaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fLNS4Hu87D5uIs-efJpKT0S8po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRo6s0C0NI7FrPkmY3MaK33R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:05
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:38:
Nee. Ik informeerde alleen bij Everhome voor mijn broer die vorige week een Hyper met 4 accu's heeft besteld.
Dat antwoord gedeeld.
We hebben nog bedenktijd.😒

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:44:
[...]

Hoe doe je dit dan met laadsnelheid? Ik kan terug tot 3x1A met m’n tesla wallcharger en ondanks dat je dan evt zou kunnen laden op de opgeslagen stroom is dat wel echt tergend langzaam.

Onze strategie wordt (met eerste Hyper + 2 accu’s onderweg) auto laden op direct overschot (staat meeste dagen thuis) en eigen verbruik hoog houden (vaat/wassen, drogen etc) en dan de accu vooral voor NOM de nacht door. Ik zie een scenario waarop de auto geladen gaat worden eigenlijk niet echt als realistisch.

Tegelijkertijd: YTD zitten we op 55% direct vanaf de panelen naar de auto, maart op 95+%
De laadpaal heeft op 1-fase minimaal 6A nodig en op 3-fases volgens mij minimaal 3x6A, laten we zeggen 1.4 kW of 4.2 kW. Met 1 Hyper per fase (vanaf morgen) kom ik uit op 3.6 kW en dan zal er dus 0.6 kW vanaf het net worden gehaald. Ik verwacht spoedig een 4e Hyper te hebben, dan kom ik op 4.8 kW uit en dan kan je volledig uit de accu's laden. In de praktijk zal ik dit niet of nauwelijks doen, omdat we EV 1 op zaterdag in de goedkoopste 4-5 dynamische uren laden en EV 2 op zondag in de goedkoopste 5-6 uren laden, of op woensdag als ze beide ook voor de deur staan, of op een andere dag bijvullen als de tarieven laag zijn. Dus de EV's uit alleen de accu's laden zullen we alleen doen als we echt moeten laden én op dat moment de tarieven erg hoog zijn. Dat is tot nu toe nog niet voorgekomen, maar dan maakt de snelheid ook niet zoveel uit. Verder kan de PV set tot +-4-5 kW leveren op zeer goede momenten, dan laden we direct zonnestroom op via de laadpaal.

Doorgaans zullen hier de accu's tegelijkertijd met de EV's laden, omdat dat immers de goedkoopste tarieven zijn en zowel de laadpaal als Zendure App dynamische tarieven ondersteunen.

Ik verwacht dat we vanaf 1-1-2027 de laadpaal in de PV mode zullen zetten en de Zendure accu's ook en dan gaat er op dagen dat er geen EV voor de deur staat (2 dagen per week) max 30 kWh naar de accu's, want de hele PV dakset wekt max 38 kWh op een dag op en de 4 losse panelen zitten DC op andere accu's aangesloten. Met +-165 kWh totale opslag wat we nu al bijna hebben gaat er tegen die tijd waarschijnlijk geen enkele kWh meer het net op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:53:
[...]

Ja dat ga ik morgen testen als de zon er is.
Maar als ik de handleiding bekijk kan dit tot 1600 watt.
Als dat zo is dan is dat nog mooier met meer accu,s en overschot van de zonnepanelen.
Alleen de handmatige instelling kan tot 1200 watt maximaal.
[Afbeelding]
Ja, 1600 Watt totaal, waarvan max 1200 uit het net en aangevuld met 400+ vanuit direct DC aangesloten panelen. Komt er bijv. 600 uit de DC panelen, dan komt er nog maar 1000 uit het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:38:
De CEO van Everhome was ook op de Solar Solutions beurs en stond bij de Zendure stand, benieuwd of die verrast werd door de P1 van Zendure, of dat ze er aan mee hebben gewerkt :)

Begin deze week contact met hem gehad en hij gaf aan:
Please note that the EcoTracker P1 firmware is not yet final. Errors may still occur, especially at the beginning
Dus duurt vermoedelijk nog wel even voordat die uit de testfase is en in productie kan. Hoop hem komende week binnen te krijgen en te testen, al zit mijn HomeWizard actieve P1-splitter nu al helemaal vol, dus geen idee hoe ik dat ga regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Heeft iemand de Shelly PRO 3EM-3CT63 geinstalleerd? Is een stuk compacter dan die grote klemmen 🤔 Wil eigenlijk een universele meter, zodat ik die ik de toekomst ook voor andere merken kan gebruiken. Blijft wel jammer dat HW geen koppeling met Zendure heeft. Mijn meterkast zit vol met HW meters...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 10:10
Vandaag de 2e set van de Zendure Hyper geplaatst. Deze 2 sets heb ik op een aparte groep geplaatst waardoor ik nu 2400w kan laden en ontladen.
Op elke hyper is 1 zonnepaneel aangesloten (430Wp) en op de micro-omvormer (stekker) heb ik 2 zonnepanelen aangesloten (2x 300Wp).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEbGaMXCUvfEiyY6Wo64fqF0MaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFdSQDtOlql6iwwLGiE7e5GE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:04:
Heeft iemand de Shelly PRO 3EM-3CT63 geinstalleerd? Is een stuk compacter dan die grote klemmen 🤔 Wil eigenlijk een universele meter, zodat ik die ik de toekomst ook voor andere merken kan gebruiken. Blijft wel jammer dat HW geen koppeling met Zendure heeft. Mijn meterkast zit vol met HW meters...
Ja heb ik. Maar wordt nog niet ondersteund door zendure. Zijn ze wel mee bezig als het goed is.

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
mrme12345 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Ja heb ik. Maar wordt nog niet ondersteund door zendure. Zijn ze wel mee bezig als het goed is.
Ow, dat had ik niet verwacht. In de Zendure app staat namelijk wel Shelly Pro 3EM 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:13:
[...]

Ow, dat had ik niet verwacht. In de Zendure app staat namelijk wel Shelly Pro 3EM 🤔
Ja de versie met de mega klemmen is dat 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
mrme12345 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:14:
[...]

Wel vreemd, want alleen de klem is anders. Op de site van Shelly zie je namelijk onderstaande afbeelding bij het product staan onder de technische specificaties.

https://www.shelly.com/products/shelly-pro-3em-3ct63

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IcM2iSJh-2JMbOFaK1KX6jbPZ4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/E8pg5I8l7pP81q4V6iNUodJS.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door thijsh02 op 14-03-2025 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:57:
[...]

Ja, 1600 Watt totaal, waarvan max 1200 uit het net en aangevuld met 400+ vanuit direct DC aangesloten panelen. Komt er bijv. 600 uit de DC panelen, dan komt er nog maar 1000 uit het net.
A dat is jammer.
Ik had gehoopt 1600 watt AC.
[...]

Die gebruik ik de 120A.
Maar is gewoon in te stellen als ik het zo bekijk voor andere clamps.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGqqhYQCdAGg0fOa9ZPbkSJX6Hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsQutLWtLWMGVHQYt9TOLMO2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]

Door die mega Shelly klemmen icm mega klemmen van de Zappi laadpaal hier dus vandaag ook een uitbreiding van de meterkast gehad omdat anders de Hager sierkappen niet meer goed pasten en dat was natuurlijk geen lange termijn oplossing. Ze hebben er een complete kast linksboven bij moeten plaatsen, zie de gele arcering. Maar ik kan nu nog wel meerdere extra sets CT-klemmen kwijt :)

En nu heb ik ook een mooie "Shelby" ipv Shelly blijkbaar, zie het nu pas....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2m7JGt4Z06wUec91WOSPrNAXO4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AV1r3yfBlBpThhHtE9Tcsj3a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Heeft iemand die Shelly Pro 3EM zelf geinstalleerd? Ik heb hem net besteld en komt morgen binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:32
Allemaal leuk die shelly"s en die prachtige klemmen, kan niet wachten om een p1 meter te bestellen inclusief hyper2000 + 3 batterijen, (AC2400 zie ik toch niet zitten) want ik zie het zelf niet zitten om te gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:57:
Heeft iemand die Shelly Pro 3EM zelf geinstalleerd? Ik heb hem net besteld en komt morgen binnen.
Wel met mijn neus bovenop gezeten, maar niet zelf aangedurfd :) @peterbier Wel.

Er zit een QR-code bij ivm handleiding en aansluitschema op de Shelly zelf. Mocht je vragen hebben dan horen we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Catdogsf schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:06:
Allemaal leuk die shelly"s en die prachtige klemmen, kan niet wachten om een p1 meter te bestellen inclusief hyper2000 + 3 batterijen, (AC2400 zie ik toch niet zitten) want ik zie het zelf niet zitten om te gaan klooien.
Ik heb ook liever een p1 meter, maar ben bang dat ik dan weer aan Zendure vast zit. Heb liever een open source oplossing en nog 2 maanden wachten duurt mij ook te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Taro schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:07:
[...]

Wel met mijn neus bovenop gezeten, maar niet zelf aangedurfd :) @peterbier Wel.

Er zit een QR-code bij ivm handleiding en aansluitschema op de Shelly zelf. Mocht je vragen hebben dan horen we het wel.
Wellicht kan iemand een foto delen van zijn meterkast zonder kap. Is mij nog niet helemaal duidelijk waar de draden naartoe gaan die aan de bovenkant van de shelly zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-07 22:25
Ik volg door met grote interesse: ik heb een Homewizard PiB besteld maar denk toch dat ik voor een set van Zendure ga, in eerste instantie van 4 kWh. Ik vraag me af waarom er voor de 3-fasen meter van Shelly gekozen is. Er is er ook eentje voor één fase met twee spoelen: één voor de PV en één voor verbruik. Aangezien mijn huisinstallatie éénfasig is vraag ik me af of dit niet voldoende moet zijn? De PV spoel komt dan op de fase welke vanuit m’n PV-verdeler op m’n groepenkast binnenkomt. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:39
Taro schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:57:
[...]

Ik neem aan dat die 1000 uit het net alleen alleen van terug geleverde zonne energie komt die van een andere omvormer met zonnepanelen afkomstig is?
Of komt dat uit het net op basis van prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
@sebmar Ik heb voor de 3 fase gekozen omdat ik ook 3 fasen heb 😀 Op deze manier kan ik alles per fase monitoren. De Zendure zit nu op L2, maar mijn warmtepomp verbruikt veel op L1. In de toekomst wil ik op iedere fase een accu.

Mijn omvormer is trouwens ook 3 fase.

[ Voor 8% gewijzigd door thijsh02 op 14-03-2025 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Polvo176 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:27:
[...]

Ik neem aan dat die 1000 uit het net alleen alleen van terug geleverde zonne energie komt die van een andere omvormer met zonnepanelen afkomstig is?
Of komt dat uit het net op basis van prijs?
Dat is een instelling: Dat kan PV overschot zijn, of volledig vanaf het net op basis van dynamische prijs, of omdat je dat handmatig instelt of tijdgebaseerd.

En het maximum daarvan is 1200 Watt, wel noemenswaardig dat dat met bijv. 1x 2 kWh accu niet slim is om te doen, dan voor minimaal 2 x 2 kWh gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:17:
[...]

Ik heb ook liever een p1 meter, maar ben bang dat ik dan weer aan Zendure vast zit. Heb liever een open source oplossing en nog 2 maanden wachten duurt mij ook te lang
Wat is er erg om aan Zendure vast te zitten, je kiest ervoor of niet, tenminste zo denk ik erover.
Ben het wel met je eens dat het wachten lang duurt op een P1, het is alleen niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:19:
[...]

Wellicht kan iemand een foto delen van zijn meterkast zonder kap. Is mij nog niet helemaal duidelijk waar de draden naartoe gaan die aan de bovenkant van de shelly zitten.
Boven in de kast heb ik 3 glaszekeringen voor de voeding 3 fasen van de Shelly.
De clamps zitten onder in de kast voor de hoofdschakelaar.
Hier een foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gtsDM75GuK6JZG_RCzrUWdePfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ua3ct55bRk80q7qPaq54sGwO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Taro schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:29:
[...]

Dat is een instelling: Dat kan PV overschot zijn, of volledig vanaf het net op basis van dynamische prijs, of omdat je dat handmatig instelt of tijdgebaseerd.

En het maximum daarvan is 1200 Watt, wel noemenswaardig dat dat met bijv. 1x 2 kWh accu niet slim is om te doen, dan voor minimaal 2 x 2 kWh gaan.
Klein vraagje, stel sochtends om 07.30 uur wekken je zonnepanelen al stroom op, de prijs is dan meestal hoog, aangezien ik dynamisch heb, heb ik liever dat hij naar het net levert en pas vanaf 11.00 uur of 12.00 uur de stroom gaat opslaan vanuit de zonnepanelen in de batterij, is dat makkelijk in te stellen via de app als ik straks de P1 meter heb van Zendure?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Catdogsf schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:49:
[...]

Klein vraagje, stel sochtends om 07.30 uur wekken je zonnepanelen al stroom op, de prijs is dan meestal hoog, aangezien ik dynamisch heb, heb ik liever dat hij naar het net levert en pas vanaf 11.00 uur of 12.00 uur de stroom gaat opslaan vanuit de zonnepanelen in de batterij, is dat makkelijk in te stellen via de app als ik straks de P1 meter heb van Zendure?
Dat staat los van een P1/Shelly: Ik kijk in de Zonneplan App of https://nl.nordpool.info/en (In de Zendure App zie je de "kale" prijzen) en bepaal dan mijn strategie voor de volgende dag:
  1. Of een periode, bijv: 11:00 tot 15:00
  2. Of een lage prijs, bijv: <21 cent
  3. Of alleen PV overschot
  4. Of idle, niet de moeite waarde.
P1/Shelly is alleen voor import/export/nul op de meter. In dit geval wil je prijsgebaseerd laden en dat kan gewoon via de App, zonder P1/Shelly.

Zie overigens ook deze review uit de topicstart, daarin staan een aantal screenshots en voorbeelden: https://iotdomotica.nl/du...meter-dynamische-tarieven.

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 14-03-2025 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
peterbier schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:48:
[...]

Boven in de kast heb ik 3 glaszekeringen voor de voeding 3 fasen van de Shelly.
De clamps zitten onder in de kast voor de hoofdschakelaar.
Hier een foto.
[Afbeelding]
Ziet er strak uit bij jou 😀
Is 8, 9 en 10 de 3-fase schakelaar van jouw zonnepanelen?

Ik heb nu twee kasten naast elkaar. In de linkerkast heb ik wel plek en daar zit ook de schakelaar voor de zonnepanelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sILiExqv_G6tfJuaJTdUKn30dqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tt7jrWJIcpEMfShlSLF8UzNE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RQ1K0ZKJjFKkjOiSmI9rK5_SQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yytvxEp7Jdy3tCgTyB2aG0EP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:53:
[...]

Ziet er strak uit bij jou 😀
Is 8, 9 en 10 de 3-fase schakelaar van jouw zonnepanelen?

Ik heb nu twee kasten naast elkaar. In de linkerkast heb ik wel plek en daar zit ook de schakelaar voor de zonnepanelen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee dat zijn gewoon losse b16 groepen. (L1 L2 en L3)
Hier heb ik zonnepanelen achter zitten. (Pijl)
Maar deze b20 aardlekautomaat gaat eerst naar een onderverdeling en daar wordt het weer verdeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjvoTbRMLrU_g8GYKCcEijYCBfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtdejHqAiqDMixk3htSmuUel.jpg?f=fotoalbum_large

De 4p b20 aardlekautomaat gaat naar deze onderverdeling in de stal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsqLmkTFMaOjQxw28TfZ2v2n4JE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PK7CheI9sUiaZ3o9xIBtNHOC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door peterbier op 15-03-2025 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Taro schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:51:
[...]

Dat staat los van een P1/Shelly: Ik kijk in de Zonneplan App of https://nl.nordpool.info/en (In de Zendure App zie je de "kale" prijzen) en bepaal dan mijn strategie voor de volgende dag:
  1. Of een periode, bijv: 11:00 tot 15:00
  2. Of een lage prijs, bijv: <21 cent
  3. Of alleen PV overschot
  4. Of idle, niet de moeite waarde.
P1/Shelly is alleen voor import/export/nul op de meter. In dit geval wil je prijsgebaseerd laden en dat kan gewoon via de App, zonder P1/Shelly.

Zie overigens ook deze review uit de topicstart, daarin staan een aantal screenshots en voorbeelden: https://iotdomotica.nl/du...meter-dynamische-tarieven.
Ja ik wil alleen pv overschot, maar dat is bij ons vanaf 07.30 uur al, aangezien we weinig gebruiken, maar dat wil ik dus niet opslaan op dat moment in de batterij, (gewoon naar het net, want levert nog "veel" op tot 1 januari 2027) wil dat dus pas vanaf ongeveer 11.00 uur, is het dan zo dat ik eerst optie 4 instel tot 11.00 uur en daarna vanaf 11.00 uur dus optie 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Catdogsf schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 00:19:
[...]

Ja ik wil alleen pv overschot, maar dat is bij ons vanaf 07.30 uur al, aangezien we weinig gebruiken, maar dat wil ik dus niet opslaan op dat moment in de batterij, (gewoon naar het net, want levert nog "veel" op tot 1 januari 2027) wil dat dus pas vanaf ongeveer 11.00 uur, is het dan zo dat ik eerst optie 4 instel tot 11.00 uur en daarna vanaf 11.00 uur dus optie 3.
Als je echt alleen overschot wil laden in een bepaalde tijdsperiode, dan moet je of handmatig de Slim laden -> Overschot taak activeren OF met Home Assistant aan de slag: Cheapest Hours plugin -> Smart mode activeren, niet in Cheapest Hours -> Deactiveren OF je moet een tijdgebaseerde taak aanmaken met een laadvermogen dat ongeveer overeenkomt met de zonneopbrengst, maar dat kan dus per dag afwijken.

Via Home Assistant is dit wel te realiseren, maar die integratie is nog wel in Alpha fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Slimme mode -> Smart CT: 1%, de 10% ondergrens wordt bij 1 van de 2 Hypers niet gerespecteerd, bij de andere Hyper, AIO2400 en HUB2000 wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Y0zFw7HDvvKSD_LZGVnyWnpIL0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/haJmsrJvWPmAy6iur1yjsvI4.png?f=fotoalbum_large

Is al melding van gemaakt, maar mochten anderen dit ook weleens zien: Even melding van aanmaken via de link in de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
@peterbier Thanks voor de foto's. Ik dacht dat de kabels vanuit de shelly naar L1, L2 en L3 van mijn zonnepanelen automaat moesten. Maar dit maakt dan eigenlijk niks uit. Als ik het goed begrijp kunnen ze op iedere L1, L2 en L3 voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:43:
@peterbier Thanks voor de foto's. Ik dacht dat de kabels vanuit de shelly naar L1, L2 en L3 van mijn zonnepanelen automaat moesten. Maar dit maakt dan eigenlijk niks uit. Als ik het goed begrijp kunnen ze op iedere L1, L2 en L3 voeding?
Je wil niet per se je zonneopwek meten, je wil meten of je huishouden als geheel stroom importeert of exporteert toch? Dat is doorgaans het uitgangspunt. Dan moet ie zo vroeg mogelijk in de lijn worden geplaatst, voor/achter de hoofdschakelaar en niet op/bij de zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
@Taro Wat betreft de klemmen begrijp ik dat deze bij de hoofdschakelaar moeten. Ik dacht alleen dat de voedingsdraden naar mijn 3 fase automaat van de zonnepanelen moesten, maar dat hoeft dus blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:13:
@Taro Wat betreft de klemmen begrijp ik dat deze bij de hoofdschakelaar moeten. Ik dacht alleen dat de voedingsdraden naar mijn 3 fase automaat van de zonnepanelen moesten, maar dat hoeft dus blijkbaar niet.
Ah, zo! Hier wordt de 3-fase automaat van de laadpaal daarvoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ik heb ze voor de hoofdschakelaar geplaats, had er anders geen plaats voor.
De shelly zelf word gevoed vanuit de linkerkast vanaf de aardlek automaat waar ook de kookplaat op zit.
Zelf geplaatst maar ik kan dan ook alles spanningsloos maken omdat ik automaten als hoofdzekering heb.
Is wel een gepuzzel om die knotsen erin te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33hOKCSyl38yaGMJDrhk2Gxj7IA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vFBDnWnqpgqJ4zFwt7xORBr.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fpvs8DCdQZqdUlqtwiIlALJa6Qo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBqG6cq6fttdYmTRoGe8cYfs.jpg?f=fotoalbum_medium

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 11,5🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
@klump4u Thanks! Ik snap hem zo. Naast mijn kookplaat automaat (blauw) past denk nog net de shelly, dus zou top zijn. Onderaan zit mijn hoofdschakelaar (rood).

Die klemmen gaan wel een uitdaging worden, dus heb ook de Shelly pro 3em 3ct63 besteld en ga ze allebei even testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0Zubr-zMg517jpq4lrpBeQIWdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhO22OdYLVDBJGW67ZVSLAFF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door thijsh02 op 15-03-2025 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
  • Laatst online: 25-07 11:57
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:17:
[...]

Dan kan het beste voor de home assistent configuratie gaan. Dan kan je helemaal zelf kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
Hemera schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:26:
[...]

Dan kan het beste voor de home assistent configuratie gaan. Dan kan je helemaal zelf kiezen.
Ik heb Home Assistant op een Pi draaien en die kan de p1 meter van homewizard uitlezen. Ik snap alleen weinig van de programmering in home assistant, dus een kant en klare oplossing zou perfect zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:26:
@klump4u Thanks! Ik snap hem zo. Naast mijn kookplaat automaat (blauw) past denk nog net de shelly, dus zou top zijn. Onderaan zit mijn hoofdschakelaar (rood).

Die klemmen gaan wel een uitdaging worden, dus heb ook de Shelly pro 3em 3ct63 besteld en ga ze allebei even testen.

[Afbeelding]
Jij hebt plaats genoeg onder en boven de hoofdschakelaar, je zou ook nog 2 klemmen (L1 + L3) onder de hoofdschakelaar kunnen doen en L2 erboven. De 63 versie wordt (nog?) niet ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:30:
[...]

Ik heb Home Assistant op een Pi draaien en die kan de p1 meter van homewizard uitlezen. Ik snap alleen weinig van de programmering in home assistant, dus een kant en klare oplossing zou perfect zijn.
Is de batterij aan te sturen d.m.v. de lokale API? Buiten de app om kun je laad, ontlaad, laaduitstel commando's die kant op sturen?

Wellicht kan ChatGpt je opweg helpen. Mijn ervaring is goed daarmee maar wel scherp blijven op hoe je de vraag stelt. Hij heeft soms zijn eigen interpetaties of veranderd dan toch iets waar je niet om vroeg. Modulair opbouwen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13:00
Volg al een tijd het HW batterij topic, maar vind ook zendure wel interessant na wat opzoeking, dus even bij op men lijstje en ga deze hier ook volgen. Dit topic is blijkbaar minder hot aan het aantal pagina's te zien, maar zendure lijkt meer opslag voor zijn prijs te geven.
Moet me alleen nog verdiepen in de shelly pro aangezien er nog geen P1 meter is , maar zou wel komen dit jaar volgens TS.

Ook een voordeel van zendure, deze zou ik in het tuinhuis kunnen plaatsen en heb daar meer ruimte dus meer opslagcapaciteit mogelijk 😁.
Wil dan weer wel zeggen dat ik daar LAN/wifi moet voorzien.

Nog wat stof om over na te denken,maar eenmaal ik ga investeren,zou ik graag hetzelfde merk plaatsen en geen verschillende.

Momenteel op mijn lijst:
HW batterij (plugin)
Zendure hyper 2000 + ab2000s (plugin)

En ook de nieuwe Huawei Luna2000 S1 omdat ik een Huawei omvormer heb en deze naadloos aansluit op mijn installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:12:
Slimme mode -> Smart CT: 1%, de 10% ondergrens wordt bij 1 van de 2 Hypers niet gerespecteerd, bij de andere Hyper, AIO2400 en HUB2000 wel:
[Afbeelding]

Is al melding van gemaakt, maar mochten anderen dit ook weleens zien: Even melding van aanmaken via de link in de topicwaarschuwing.
Dat terug zakken naar 1% probleem had ik ook.
Kwam door firmware update. (Denk ik)
Mijn oplossing Hyper uit. (6 seconden knop)
Stekker er uit en er in en aan zetten.
Je kunt het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:24:
[...]

Dat terug zakken naar 1% probleem had ik ook.
Kwam door firmware update. (Denk ik)
Mijn oplossing Hyper uit. (6 seconden knop)
Stekker er uit en er in en aan zetten.
Je kunt het proberen.
Helaas, heb de Hypers gisteren verhuisd, dus zijn na de firmware update zelfs helemaal uit geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:53
thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:26:
Ga je het zelf doen? pas op 2 draden onder een klem is niet verstandig (als ik het goed zie bij rood omcirkelt)
Beter met een aftakblokje zoals daar boven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qK5qZ-hEl22j8lTrfpmcZ_a-7_U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MsEKmu9IaGNtqguXAdcuCqL3.png?f=fotoalbum_large

intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:43:
De clamps die je om de kabels doet is voor stroom metingen.
De L1 L2 en L3 naar de Shelly is voor spanning metingen.
Deze 2 heb je nodig anders zal je het vermogen niet kunnen meten.
Let wel op dat de L1 L2 en L3 afgezekerd zijn.
De meeste doen dit achter een b16.
Ik vindt dit vrij zwaar 16 Ampère daarom heb ik gebruik gemaakt van 3 extra glaszekeringen van 1 Ampère per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
pjeterinfo schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Ga je het zelf doen? pas op 2 draden onder een klem is niet verstandig (als ik het goed zie bij rood omcirkelt)

[Afbeelding]
Ik heb geen idee waarom dit zo zit. Mag hopen dat dit ooit door een installatiebedrijf is gedaan. Meterkast zit er nu 15 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

pjeterinfo schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:26:
[...]

[Afbeelding]
Aftakblok is inderdaad beter maar als de kabels beide massief of beide flex (met adereindhuls) en ook even dik dan kan het wel zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
klump4u schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:42:
[...]

Aftakblok is inderdaad beter maar als de kabels beide massief of beide flex (met adereindhuls) en ook even dik dan kan het wel zo.
Volgens mij mag het niet.
In ieder geval ik gebruik dubbele adereindhulzen. (Bij 2 draden onder een kooiklem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

peterbier schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Volgens mij mag het niet.
In ieder geval ik gebruik dubbele adereindhulzen. (Bij 2 draden onder een kooiklem)
Is inderdaad het beste maar als de meterkast al 15 jaar zo zit dan gelden de regels van toen.
Die ongeisoleerde kamrail erboven mag ook niet meer nu.

Ik ben maar eens begonnen met Home Assistant (draai nu Domoticz) eerste opzetje is al gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBCM4UOmv3Vt1_6kP6SH1OS8bvc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8k859hPfvr7kb5evMP1IZYPE.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
klump4u schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:42:
[...]

Ja even dik is wel belangrijk, anders klemt 1 van de 2 niet.
De klemmen zijn juist breed zodat je er makkelijk 2 onder kunt schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:12:
[Afbeelding]

Wel gezien, maar niet zo extreem als bij jou.
Ontladen stond op 5% ingesteld, de bovenste stond op 6 de onderste op 3%
Nadat ik ze een paar keer op 100% heb geladen is het verschil niet meer dan 1% geweest bij ontlading.
Ik heb ze nu op minimaal 10% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:40
BerryGosie schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:06:
Vandaag de 2e set van de Zendure Hyper geplaatst. Deze 2 sets heb ik op een aparte groep geplaatst waardoor ik nu 2400w kan laden en ontladen.
Op elke hyper is 1 zonnepaneel aangesloten (430Wp) en op de micro-omvormer (stekker) heb ik 2 zonnepanelen aangesloten (2x 300Wp).
[Afbeelding]
Waarom gebruik je de micro omvormer? Ipv rechtstreeks op de hypers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:19:
[...]

Wel vreemd, want alleen de klem is anders. Op de site van Shelly zie je namelijk onderstaande afbeelding bij het product staan onder de technische specificaties.

https://www.shelly.com/products/shelly-pro-3em-3ct63

[Afbeelding]
Maar als je de HA integratie gebruikt maakt het niet uit dat deze versie nog niet door zendure wordt ondersteund. Dan kun je die gewoon in je HA besturing van je zendure opnemen. Doe ik ook en werkt perfect (zoals je dit ook met de HW P1 meter zoiu kunnen doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:10:
[...]

Als je echt alleen overschot wil laden in een bepaalde tijdsperiode, dan moet je of handmatig de Slim laden -> Overschot taak activeren OF met Home Assistant aan de slag: Cheapest Hours plugin -> Smart mode activeren, niet in Cheapest Hours -> Deactiveren OF je moet een tijdgebaseerde taak aanmaken met een laadvermogen dat ongeveer overeenkomt met de zonneopbrengst, maar dat kan dus per dag afwijken.

Via Home Assistant is dit wel te realiseren, maar die integratie is nog wel in Alpha fase.
En je kunt dit ook in node red scripten in HA, Dat die dan alleen laadt wat er door de P1 meter aan overschot wordt aangegeven. Werkt perfect hier in combinatie met een shelly pro 3em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
mrme12345 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Maar als je de HA integratie gebruikt maakt het niet uit dat deze versie nog niet door zendure wordt ondersteund. Dan kun je die gewoon in je HA besturing van je zendure opnemen. Doe ik ook en werkt perfect (zoals je dit ook met de HW P1 meter zoiu kunnen doen).
Zal het weekend eens gaan besteden aan een HA integratie, dan heb ik idd die dure Shelly niet nodig en zal HW p1 meter voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:21:
[...]

Die gebruik ik de 120A.
Maar is gewoon in te stellen als ik het zo bekijk voor andere clamps.
Die keuze helpt niets bij de 3CT 63. Het probleem is dat deze versie van de Shelly pro 3EM nog niet ondersteund wordt door zendure en deze dus ook niet in de app van zendure tevoorschijn komt als device om de smart plannen mee te regelen. Blijkbaar werkt die toch net anders dan de grote klemmen versie en is daar aanvullende aanpassing voor nodig. In de app van Shelly zie je ook de devices van zendure niet tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Is het mogelijk om meerdere hyper 2000 te installeren en wat is de max als die er is? Werkt dit samen? Zodat je bv 2x/3x/4x 1200w kan laden/ontladen.

Is dan 1 shelly voldoende of per hyper een shelly?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:34
thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:38:
[...]

Ik heb geen idee waarom dit zo zit. Mag hopen dat dit ooit door een installatiebedrijf is gedaan. Meterkast zit er nu 15 jaar.
Mijn meterkast zit er nu een jaar of 3, die aansluiting met dubbele draden mag mits even dik, ik heb hier twee flex 6mm2 met 1 adereindhuls aangesloten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWKBnCgGSyExugL469v_mszmdjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4pz5hPQpXT1oYWV6EOtWNEn2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy1MvdvDiCcDENZltUQmPegTzlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGxsXzVXE5E5k9JI79NNkx7g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
rabero1985 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:35:
Is het mogelijk om meerdere hyper 2000 te installeren en wat is de max als die er is? Werkt dit samen? Zodat je bv 2x/3x/4x 1200w kan laden/ontladen.

Is dan 1 shelly voldoende of per hyper een shelly?
Thx!
Dat is hier al heel vaak langsgekomen, je kunt hier ook zoeken en teruglezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
Oké ik moet het tweakers forum nog wat onder de knie krijgen. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
mrme12345 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:31:
[...]

Die keuze helpt niets bij de 3CT 63. Het probleem is dat deze versie van de Shelly pro 3EM nog niet ondersteund wordt door zendure en deze dus ook niet in de app van zendure tevoorschijn komt als device om de smart plannen mee te regelen. Blijkbaar werkt die toch net anders dan de grote klemmen versie en is daar aanvullende aanpassing voor nodig. In de app van Shelly zie je ook de devices van zendure niet tevoorschijn komen.
Ik bedoel er mee dat mijn Shelly (werkend met Zendure) andere spoelen achter kan gooien.
In ieder geval dat zie ik in het menu staan.
Zie foto.
Voor de rest maak ik me er niet druk over die 120A spoelen passen bij mij prima in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
peterbier schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:42:
[...]

Ik bedoel er mee dat mijn Shelly (werkend met Zendure) andere spoelen achter kan gooien.
In ieder geval dat zie ik in het menu staan.
Zie foto.
Voor de rest maak ik me er niet druk over die 120A spoelen passen bij mij prima in de kast.
Dat is wel vervelend, want ik heb een éénfase groepenkast en die tonka-meetspoel voor 120 Ampere gaat bij mij niet passen.
Ik zie nu via Kaufland wel een mooie deal: €1399 voor een Hyper 2000 met 2 x AB2000S.
Aangezien ik een collega heb die in Dld woont waar ik het kan laten bezorgen en die wekelijks naar NL komt begint het wel te jeuken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55
sebmar schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:14:
[...]
...
Ik zie nu via Kaufland wel een mooie deal: €1399 voor een Hyper 2000 met 2 x AB2000S.
...
Waar heb je die gezien? Kom de set alleen tegen voor €1499,-

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebmar
DaLass schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:27:
[...]

Waar heb je die gezien? Kom de set alleen tegen voor €1499,-
https://www.kaufland.de/product/529959480/?vid=529959472

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
sebmar schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:14:
[...]

Dat is wel vervelend, want ik heb een éénfase groepenkast en die tonka-meetspoel voor 120 Ampere gaat bij mij niet passen.
Aangezien ik een collega heb die in Dld woont waar ik het kan laten bezorgen en die wekelijks naar NL komt begint het wel te jeuken..
De Shelly pro3 EM (120A) kun je op een fase gebruiken.
Wat betreft die meetspoel.
Kun je het niet zo aanpassen dat het wel past.

Nu weer een set bij gekocht.
Het is zo verslavend.😁
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhTJMZettak8nM0cXRx9Jo84qnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDTyhXP1DPIWbJUOhy6jJJZB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 11:20
Zou die actie prijs echt over zijn na 31 maart?
Ik krijg precies die week de sleutel van m’n nieuwe huis.
Aangezien de levering nu ongeveer een maand schijnt te zijn, durf ik hem nog niet op m’n oude adres te bestellen. En niet op m’n nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Ik heb zojuist de Shelly Pro 3EM geinstalleerd. Idd behoorlijk grote klemmen, maar het past.

Hoe krijg ik nu de Shelly in de Zendure app? Via het plusje kan ik de Shelly Pro 3EM aanklikken, maar daarna is het onduidelijk. Lijkt wel of er info ontbreekt in het stappenplan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BH5oBIug19W_Slvh4xbU04X1y_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7R6gNmf1ZCSLAcDwsjyOodyZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door thijsh02 op 15-03-2025 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:01:
Ik heb zojuist de Shelly Pro 3EM geinstalleerd. Idd behoorlijk grote klemmen, maar het past.

Hoe krijg ik nu de Shelly in de Zendure app? Via het plusje kan ik de Shelly Pro 3EM aanklikken, maar daarna is her onduidelijk. Lijkt wel of er info ontbreekt in het stappenplan.
Eerst via Shelly account en dan dat account koppelen aan Zendure app.
Later kun je communicatie via lokale wifi doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
peterbier schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:03:
[...]

Eerst via Shelly account en dan dat account koppelen aan Zendure app.
Later kun je communicatie via lokale wifi doen.
Thanks! Dat was idd de oplossing. Fijn dat ze het goed uitleggen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
@peterbier toch nog een vraag. Hoe krijg je hem nu via wifi op de zendure? In mijn screenshot staat alleen 'druk op'. Hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:13:
@peterbier toch nog een vraag. Hoe krijg je hem nu via wifi op de zendure? In mijn screenshot staat alleen 'druk op'. Hoe heb jij dit gedaan?
Zo moet het er uit zien.
Gewoon ff proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6PgyTMwsMrPf1mjd7D4XHcSlXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKwf5tD646IBHrofvtJso0xN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlfHM2tR5wOPVAhLepiz2uGvSJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnK5MW6K7j8SXzBkZTSsC69Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
@peterbier Zo ziet het er bij mij ook uit idd. Bij jou zie ik ook een cloud icoontje bij de shelly en ik dacht dat jij bedoelde dat dit ook via lokale wifi kon. Nu reageert de Zendure pas na 1 minuut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
thijsh02 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:54:
@peterbier Zo ziet het er bij mij ook uit idd. Bij jou zie ik ook een cloud icoontje bij de shelly en ik dacht dat jij bedoelde dat dit ook via lokale wifi kon. Nu reageert de Zendure pas na 1 minuut
Zie dit plaatje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWNBhkpmFZ2CkQ3TWqTCrNZDY-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttknWmm32uNJCGYm0jd8Mox7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@thijsh02 Zie: https://nl.zendure.com/bl...dure-hyper-2000-en-shelly. Mogelijk moet je ook nog RPC of iets dergelijks openzetten in de Shelly.

[ Voor 100% gewijzigd door Taro op 15-03-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Maar eens een mailtje gestuurd naar Duitsland Voor 12 maart was de prijs voor een AB20000s €549,- en op het moment dat ik die dag bestelde €599,-, nu zie ik weer €549,- staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
wesley2004 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:10:
Zou die actie prijs echt over zijn na 31 maart?
Ik krijg precies die week de sleutel van m’n nieuwe huis.
Aangezien de levering nu ongeveer een maand schijnt te zijn, durf ik hem nog niet op m’n oude adres te bestellen. En niet op m’n nieuwe.
Familie of oude buren als je daar goed mee kunt opschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 11:20
Polvo176 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:45:
[...]

Familie of oude buren als je daar goed mee kunt opschieten?
Oh das een goeie!
Misschien dat ik het net red de 31e!
Zou toch zonde zijn veel meer te betalen.
Blijf Nederlander he…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 stuks is 3840 Wh. Is dit een netto capaciteit? Bruto? Bij de HW Plug-In Battery zie je 2,7 kWh opslagcapaciteit maar die is bruto. Netto is 92% van de 2,7 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een vraagje. Iemand de BTW al eens teruggevraagd? Volgens mij voldoet deze batterij aan BTW teruggave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Devke schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:20:
2 stuks is 3840 Wh. Is dit een netto capaciteit? Bruto? Bij de HW Plug-In Battery zie je 2,7 kWh opslagcapaciteit maar die is bruto. Netto is 92% van de 2,7 kWh.
Wat bedoel je met netto en bruto?
Als je hem gebruikt tussen 10 en 100% hou je 90% netto gebruik over is 3,45 kWh
Als je bedoelt of er ook 3,45 uitkomt kan ik daar ja op zeggen.
Omdat de RTE 80% is moet je er wel meer dan 4 kWh instoppen voor hij vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Devke schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:20:
Ik haal 5,3 - 5,4 kWh uit mijn 3 accu's met 11% restcapaciteit, er gaat dan ca 6,5 kWh in.
Wil je BTW besparen dan kun je de Duitse route kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:50
Heb je dan ontlaadwinst? ((5300/89%)/3>1920)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Wat bedoel je met netto en bruto?
Als je hem gebruikt tussen 10 en 100% hou je 90% netto gebruik over is 3,45 kWh
Als je bedoelt of er ook 3,45 uitkomt kan ik daar ja op zeggen.
Omdat de RTE 80% is moet je er wel meer dan 4 kWh instoppen voor hij vol is.
Met netto bedoel ik de werkelijk te gebruiken capaciteit. Bij de HW is die eigenlijk 92% van de 2.7 kWh. Geadverteerd wordt dus met een bruto capaciteit. 92% is bruikbaar (op te laden). 8% is voor batterij bescherming en kunnen we niet gebruiken. Lees opladen. Vandaar hoeveel is bij Zendure netto beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klump4u schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:47:
[...]

Ik haal 5,3 - 5,4 kWh uit mijn 3 accu's met 11% restcapaciteit, er gaat dan ca 6,5 kWh in.
81.5% das netjes. Volle bak laden en ook volle bak ontladen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klump4u schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:47:
[...]

Vlgs mij is NL nu voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Devke schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:06:
[...]

Met netto bedoel ik de werkelijk te gebruiken capaciteit. Bij de HW is die eigenlijk 92% van de 2.7 kWh. Geadverteerd wordt dus met een bruto capaciteit. 92% is bruikbaar (op te laden). 8% is voor batterij bescherming en kunnen we niet gebruiken. Lees opladen. Vandaar hoeveel is bij Zendure netto beschikbaar?
In de app kun je hem instellen van 5% tot 100%.
Maar of dat wijs is kun je ook een boom over opzetten.
Vrijwel alle lfp batterij fabrikanten geven een levensduur op van 6000 cyclussen
Maar dat geldt bij een maximale ontlading van 70%
Bij een ontlading van 80% daalt dit al tot 3000 cyclussen.
Velen gebruiken hem van 10 tot 100 %, daalt de levensduur dan tot 1500 cyclussen?
Dan gaat hij maar 4 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-07 23:30

bert pit

asdasd

@Polvo176 Bij LFP geldt:
Hoe lager de lading (SoC) hoe langer de batterij meegaat. Langere tijd ongebruikt op 100% laten staan is zeer slecht, beter is laten staan op 50% of lager.
Laden (cycling) op de top (dus vaak van 75% naar 100%) is zeer slecht voor de levensduur.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:33:
[...]

In de app kun je hem instellen van 5% tot 100%.
Maar of dat wijs is kun je ook een boom over opzetten.
Vrijwel alle lfp batterij fabrikanten geven een levensduur op van 6000 cyclussen
Maar dat geldt bij een maximale ontlading van 70%
Bij een ontlading van 80% daalt dit al tot 3000 cyclussen.
Velen gebruiken hem van 10 tot 100 %, daalt de levensduur dan tot 1500 cyclussen?
Dan gaat hij maar 4 jaar mee.
Bij 70% zou er dus 2.7 beschikbaar zijn 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Devke schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:06:
[...]

81.5% das netjes. Volle bak laden en ook volle bak ontladen dan?
1200 laden en 800 ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Devke schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:42:
[...]

Bij 70% zou er dus 2.7 beschikbaar zijn 😬
Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar als dit voor lfp accu's geldt dan maakt het niet uit of hij van HW, Eva, Zendure of Marstek of welk merk dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
  • Laatst online: 25-07 11:57
Ben wel benieuwd naar wat de huidige gebruikers hier dan hebben ingesteld als minimaal/maximaal

Je zakt dan naar 60% usable gebruik als je van maximaal 70% -> 10% minimaal gaat.
Dan is het nog maar 1152Wh per AB2000s

Toch ook nog even plaatje van de specs van zendure zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VE0QUCou10dGqWhDhuQsBEytdrU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f7Ij15WggCFKYEPe7M87QVF0.png?f=fotoalbum_large

Daar naar kijkende is het dus wijs om 10% -> 80% te doen zodat je die 6000 cycli haalt?

edit: ik gok dat 20% -> 90% dan ook kan (maar 30% -> 100% beter niet?)

[ Voor 57% gewijzigd door Hemera op 15-03-2025 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Nu staan hij op 10-100%

Pagina: 1 ... 15 ... 89 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.