Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-11 19:53
Gyrolion schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:22:
Hier remde hij na een uur ook af voordat ik de ventilator er op had zitten.
Dus als er nog geen ventilator op zit dan lijkt dit op een omvormer die te warm wordt.
Makkelijk om te testen is als hij afremt een tafelventilator er naast te zetten, of simpel gewoon met een papiertje gaan wapperen (op de omvormer) dan springt na een minuut of twee het vermogen gewoon weer omhoog.
Was een reden voor mij om de fan aan te schaffen.
Zal dat eens uittesten, want het is inderdaad wel lekker warm boven de omvormer :-)
Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:27:
[...]

Hoe zie je de temperatuur van de omvormer?
Via Home Assistant.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Catdogsf
Ik wist het, mja dat hebben we niet, dan maar wachten op jouw spulletjes O+

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:30
Belgen effe synergrid website checken ( ook ingezonden als redactie tip)

Is toch belangrijk zeker omdat ik nu hoop dat er nog meer homologaties gaan volgen want het maakt het toch allemaal wat makkelijker.

https://www.synergrid.be/...an-de-p1-poort-toegelaten

[ Voor 25% gewijzigd door blahenazo op 15-10-2025 17:57 ]

Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

Zou niet weten, het enige wat ik kan zien is de batterijen qua temperatuur en die heb ik nog niet boven de 40 graden gezien.

En het vreemde is, het is alleen bij ONTladen en niet bij het laden van de batterijen, want die blijft wel gewoon 4 uur lang vol blazen op 2400W
1 kant op is wel apart. Evt bij Zendure droppen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

blahenazo schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:51:
Belgen effe synergrid website checken ( ook ingezonden als redactie tip)

Is toch belangrijk zeker omdat ik nu hoop dat er nog meer homologaties gaan volgen want het maakt het toch allemaal wat makkelijker.

https://www.synergrid.be/...an-de-p1-poort-toegelaten
Mooi nieuws! Zendure P1 & ecoTracker for the win, daardoor het Zendure portfolio.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:33:
[...]

Je kunt iig wel je batterij temp in de app zien. Onder je device en dan je batterij overzicht zie ook de temp. Je kunt het ook uit je properties/report halen, maar moet je wel de deelfactor toepassen, ff zoeken in dit topic. En anders idd HA, zeker als je historie wilt inzien zul je wel zoiets moeten.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Catdogsf
Devke schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:05:
[...]

1 kant op is wel apart. Evt bij Zendure droppen.
Zou wel willen, maar nut heeft het niet helaas, want heb nog 2 tickets lopen van weken geleden en nog steeds geen antwoord gehad...
Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:24:
[...]

Zou wel willen, maar nut heeft het niet helaas, want heb nog 2 tickets lopen van weken geleden en nog steeds geen antwoord gehad...
Je moet ze soms even achter de broek zitten. Mijn ervaring is dat ik altijd wel antwoord krijg al duurt het de ene x iets langer dan andere x.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:13
avdl72 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:22:
[...]

Het is een vernieuwde P1 meter en Bridge.
Ze vragen om mijn bestaande als de nieuwe P1 en Bridge te testen met als zonder de meegeleverde verloopkabel. En wel en niet in een splitter.
Dan moet ik allemaal foto’s en screenshots toevoegen.
Ik moest dat ook allemaal doen, maar nog steeds werkt de P1 niet.
Ook niet met een nieuwe 1.6 firmware.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
rimave schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:30:
[...]

Ik moest dat ook allemaal doen, maar nog steeds werkt de P1 niet.
Ook niet met een nieuwe 1.6 firmware.
Ik heb ook weer het verzoek gekregen om de nieuwe P1 meter te testen. Maar ik krijg de v1.0.6 nog niet gepushed.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Had ik hier nou iemand gezien die 2 Homewizard splitters achter elkaar heeft? Ik zit een beetje vol :P

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

martinvdm schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:06:
Had ik hier nou iemand gezien die 2 Homewizard splitters achter elkaar heeft? Ik zit een beetje vol :P
Ja, ik heb er 2 achter elkaar.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Taro schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:06:
[...]

Ja, ik heb er 2 achter elkaar.
Top, en dat werkt goed dus? Vast wel anders had je het niet

martinvdm schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:13:
[...]

Top, en dat werkt goed dus? Vast wel anders had je het niet
Ja, werkt prima.

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:16
Ik weet niet of iemand het opgevallen is na de nieuwe update van de 2400AC V1.0.8.
Dat het laden totaal anders is t.o.v. de SoC waarde.

Ik heb 4 batterijen op 1 2400AC unit die ik deed opladen met een snelheid van 2KW en haalde +-19%SoC in een uur, ik heb twee van deze sets en waren beide gelijk.
Nu met de nieuwe update merk ik dat ik dat met beide units en dezelfde laadsnelheid 14%SoC haal in een uur.
Ik bepaalde hiermee namelijk de laadtijd mee met HA, deze heb ik nu moeten aanpassen.

Is iemand anders dit ook opgevallen?

• Catdogsf
Devke schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:27:
[...]

Je moet ze soms even achter de broek zitten. Mijn ervaring is dat ik altijd wel antwoord krijg al duurt het de ene x iets langer dan andere x.
In mijn geval heeft dat tot op heden nog niet geholpen.

• Catdogsf
Bikkelreal schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 23:05:
Ik weet niet of iemand het opgevallen is na de nieuwe update van de 2400AC V1.0.8.

Ik heb 4 batterijen op 1 2400AC unit die ik deed opladen met een snelheid van 2KW en haalde +-19%SoC in een uur, ik heb twee van deze sets en waren beide gelijk.
Nu met de nieuwe update merk ik dat ik dat met beide units en dezelfde laadsnelheid 14%SoC haal in een uur.
Ik bepaalde hiermee namelijk de laadtijd mee met HA, deze heb ik nu moeten aanpassen.

Wat ik je kan zeggen, is dat ik ook 4 batterijen heb en per uur zo'n 16% erin gepompt krijg met 2400W. (ga zo weer van 03.00 uur tot 06.00 uur laden, dus zal nog een update geven of er 48% bij is gekomen)

Edit 07.38 uur: er is 50% binnengestroomd, dus zo'n 16.66% per uur.

[ Voor 9% gewijzigd door Catdogsf op 16-10-2025 07:39 ]

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:30
Mensen, sorry dat ik het nog even navraag.
Ik heb geen update meer uitgevoerd sinds aankoop begin dit jaar, omdat alles naar behoren werkt.
Er zouden slechts twee zaken zijn die ik graag met een update zou zien verbeteren:
- het akku BMS (om, hopelijk, de levensduur van cellen te verlengen door een beter inschatten van de SoC)
- Hyper: de responstijd (en evt omschakelen) verbeteren mbt. NOM

Ik zie er wat tegenop om een update te doen, omdat ik mogelijke andere issues wil vermijden (qua gebruik in cluster, ontlaadlimieten, opnieuw Shelly verbinden, etc.).
Zou de nieuwere firmware, bij jullie weten, aan bovenstaand iets verbeteren? Zenki, HEMS, etc heb ik allemaal niet nodig.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:44

Aardedraadje

Met kabelschoen

Bikkelreal schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 23:05:

Ja klopt. Voorheen ging het SoC te hard omhoog en omlaag. Ik haalde uit mijn 14,4 kWh-set minder dan 10 kWh. Lijkt nu veel beter te kloppen. Hopen op mooie tarieven dit weekend om 'm vol te proppen.

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Jerryvh schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 05:44:
Mensen, sorry dat ik het nog even navraag.
Ik heb geen update meer uitgevoerd sinds aankoop begin dit jaar, omdat alles naar behoren werkt.
Er zouden slechts twee zaken zijn die ik graag met een update zou zien verbeteren:
- het akku BMS (om, hopelijk, de levensduur van cellen te verlengen door een beter inschatten van de SoC)

Ik zie er wat tegenop om een update te doen, omdat ik mogelijke andere issues wil vermijden (qua gebruik in cluster, ontlaadlimieten, opnieuw Shelly verbinden, etc.).
Zou de nieuwere firmware, bij jullie weten, aan bovenstaand iets verbeteren? Zenki, HEMS, etc heb ik allemaal niet nodig.
Het hangt natuurlijk ook een beetje af van welke versie je nu hebt. Ik volg de hypers niet zo maar daar zal vast hetzelfde gelden als de SF2400; namelijk dat sommige updates problemen oplossen maar tegelijk weer nieuwe introduceerden. Als het goed draait, zou ik het zelf zo laten.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32
Ik blijf maar posts zien van mensen die "mopperen" over het feit dat de soc zo'n grote sprong maakt naar 100%, wordt het geen tijd om uitleg over soc meten op basis van voltage en de nadelen van LFP daarbij in de start post te zetten?

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:17
Na pas een "issue" gehad te hebben dat 1 zonnepaneel niet wilde opwekken, heb ik m'n SF800Pro een keer uit en aan gezet. Sinds die tijd doet het 2e zonnepaneel ook niets meer. Heeft iemand een idee hoe dit te troubleshooten? Ik kan in de app niet heel veel zien wat er mis gaat
AWEF schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:22:
Na pas een "issue" gehad te hebben dat 1 zonnepaneel niet wilde opwekken, heb ik m'n SF800Pro een keer uit en aan gezet. Sinds die tijd doet het 2e zonnepaneel ook niets meer. Heeft iemand een idee hoe dit te troubleshooten? Ik kan in de app niet heel veel zien wat er mis gaat
Met een multimeter + en - van het paneel ook even gecontroleerd? En de SF800Pro uit de App verwijderd en opnieuw toegevoegd?

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:17
Taro schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:24:
[...]

Met een multimeter + en - van het paneel ook even gecontroleerd? En de SF800Pro uit de App verwijderd en opnieuw toegevoegd?
Beide nog niet gedaan, zal vanavond eens gaan hobbien. De SF800Pro opnieuw toevoegen kan ik niet op afstand doen, toch?
AWEF schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:29:
[...]
De SF800Pro opnieuw toevoegen kan ik niet op afstand doen, toch?
Klopt, moet je voor bij het apparaat in de buurt zijn.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:48

bert pit

asdasd

Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:33:
[...]

Dat is een heel leuk eerste Home Assistant projectje. Koop een HA green en een Shelly plug. Installeer de HA integratie en lees de temperatuur van de Zendure uit. Boven een bepaalde temperatuur zet je via de Shelly de ventilator aan en onder een bepaalde temperatuur weer uit. Je hoeft niet te kunnen programmeren.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15:06
Jerryvh schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 05:44:

Ik kan je verzekeren dat de responstijd beter is na de update.
Zowel in Cluster als in HEMS (slimme modus), goede resultaten voor NOM.

Inschatten van de SoC lijkt mij nog niet wat het moet zijn, maar is een typisch probleem voor LFP.
De SoC van mijn 2 Hypers loopt een heel stuk uiteen, zowel tijdens het laden als ontladen. Meerdere keren balanceren en kalibreren helpt tot op heden niet.

Hyper A + 2x AB2000S - Hyper B + 2x AB2000S (limieten 10%-95%)
3,84kWh = 100% --> +1kWh = SoC +26%
Soc Hyper A: 11%. Na laden voor 1h met 1kW, Soc Hyper A: 35% (had 37% moeten zijn) = OK
Soc Hyper B: 11%. Na laden voor 1h met 1kW, Soc Hyper B: 47% (had 37% moeten zijn) = Niet OK
Nog meer mensen deze foutcode gehad.
Het is nu weg hopelijk blijft het bij 1x.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dj3UnQw_Poe6plgsX-IeUogzeK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0yqXnKMjO4G9A1opm8zqCeC.jpg?f=fotoalbum_large

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:50
Voor de Belgen !!

https://www.nieuwsblad.be...-weggehaald/98016564.html

Versoepeling regels voor stekkerbatterijen: “Verkoop zal hoge vlucht nemen nu deze drempel is weggehaald”
Het aanschaffen van een stekkerbatterij kan voortaan veel makkelijker. Nieuwe regels laten voortaan toe dat particulieren ze zonder veel technische kennis kunnen installeren.

16:27

Stekkerzonnepanelen en -batterijen zijn sinds half april toegelaten op het Belgische stroomnet. Dergelijke plug-and-playtoestellen zijn bedoeld om snel en eenvoudig stroom op te wekken en te verbruiken. Ze kunnen gewoon in het stopcontact worden gestoken, idem voor de batterijen.

Maar voor stekkerbatterijen gold nog een serieuze drempel. Om correct te kunnen samenwerken met de rest van het elektriciteitssysteem in een woning, diende een sensor geplaatst te worden in de meterkast: een EnFluRi-sensor. In de praktijk betekende dat dat veel mensen een beroep moesten doen op een elektricien. “Vijfennegentig procent van de particulieren had er geen benul van hoe dat moest, en moest een beroep doen op een vakman”, zegt Dirk Van Evercooren, woordvoerder van Pluginfo.be, het informatieplatform over stekkertoestellen.

Daar is nu een oplossing voor. Synergrid, de federatie van Belgische netbeheerders, heeft de voorschriften gewijzigd. Sinds 15 oktober mag ook de P1-poort van de digitale meter worden gebruikt. Dat zal ervoor zorgen dat plug-and-playbatterijen “makkelijk te gebruiken worden”, zegt Synergrid.

Concreet kunnen stekkerbatterijen voortaan worden aangestuurd door een apparaatje – een zogeheten ‘dongle’ – in de P1-poort van de digitale meter te klikken. Dat vereist geen enkele technische kennis. Pluginfo.be verwacht dat de verkoop van stekkerbatterijen “een hoge vlucht zal nemen nu deze drempel is weggehaald”.

( mag verplaatst worden indien nodig ) wel graag vermelden met linkje ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Piddybull op 16-10-2025 17:08 ]

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat is alleen maar relevant voor Belgie. Soms denk ik wel eens dat ze toch wat achterlopen. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• mmarchan
daemonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:22:
Dat is alleen maar relevant voor Belgie. Soms denk ik wel eens dat ze toch wat achterlopen. ;)
Laat het ons houden op dat de overheid soms achterloopt.
Mogelijks werkt een overheid zonder regering vlotter :-)

• daemonix
  • Niet online
mmarchan schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:43:
[...]

Laat het ons houden op dat de overheid soms achterloopt.
Mogelijks werkt een overheid zonder regering vlotter :-)
Daar hebben jullie toch ook veel ervaring mee? ;)

• mmarchan
daemonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:27:
[...]

Daar hebben jullie toch ook veel ervaring mee? ;)
Met tijd en boterhammen komt alles goed!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:50
daemonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:22:
Had je nu de eerste zin kunnen lezen "voor de Belgen" dan was uw opmerking irrelevant en geen mogelijke basis om uw 8)7 toe te voegen.

• daemonix
  • Niet online
Piddybull schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:33:
[...]

Had je nu de eerste zin kunnen lezen "voor de Belgen" dan was uw opmerking irrelevant en geen mogelijke basis om uw 8)7 toe te voegen.
En daarom stond er een zin achter, die je voor het gemak even weglaat. Selectief lezen en quoten noemen ze dat.

• CopyCatz
Piddybull schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:07:
Voor de Belgen !!

Concreet kunnen stekkerbatterijen voortaan worden aangestuurd door een apparaatje – een zogeheten ‘dongle’ – in de P1-poort van de digitale meter te klikken.
Ik las dit en kreeg gelijk polygoon journaal vibes.

• KikkerMario
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11 21:38
KikkerMario schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:25:
[...]

Ik had niet gezien dat Zendure mijn bestelling had verdeeld over twee zendingen. Een AB2000X met GLS uit Frankrijk en een SF800Pro met DPD uit Duitsland. De GLS-zending heb ik gisteren geweigerd via de Track&Trace-link. De DPD-zending is vandaag door een van mijn kinderen aangenomen terwijl ik niet thuis was. |:(
We zijn inmiddels een maandje verder.

Er is een AB2000X die ik had geannuleerd, die ik daarna via track&trace online al had geweigerd, en die daarna aan de deur is geweigerd. Die is met GLS terug naar Frankrijk en is volgens de track&trace ook al 2 weken geleden afgeleverd aan de verzender. Maar Zendure ontkent hem terug ontvangen te hebben en blijft om geduld vragen, en zegt me echt te gaan terugbetalen als ze het uitgezocht hebben. Je zou bijna zeggen dat die tent failliet is en me probeert aan het lijntje te houden.

En er is een SF800Pro die door m'n (minderjarige) zoon aangenomen is aan de deur terwijl ik hem al geannuleerd had. Die staat ondertussen nog in ongeopende verpakking te wachten tot Zendure bevestigt dat ze de AB2000X terug ontvangen hebben. Ze wilden namelijk pas een retourlabel opsturen nadat ze de AB2000X terug hadden. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik toen aangegeven dat ik hem wel houd, en dat ik alleen het geld van de AB2000X retour wil. Daar gingen ze mee akkoord, maar dat geld is er nog steeds niet.

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

KikkerMario schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:28:
[...]

We zijn inmiddels een maandje verder.

Er is een AB2000X die ik had geannuleerd, die ik daarna via track&trace online al had geweigerd, en die daarna aan de deur is geweigerd. Die is met GLS terug naar Frankrijk en is volgens de track&trace ook al 2 weken geleden afgeleverd aan de verzender. Maar Zendure ontkent hem terug ontvangen te hebben en blijft om geduld vragen, en zegt me echt te gaan terugbetalen als ze het uitgezocht hebben. Je zou bijna zeggen dat die tent failliet is en me probeert aan het lijntje te houden.

En er is een SF800Pro die door m'n (minderjarige) zoon aangenomen is aan de deur terwijl ik hem al geannuleerd had. Die staat ondertussen nog in ongeopende verpakking te wachten tot Zendure bevestigt dat ze de AB2000X terug ontvangen hebben. Ze wilden namelijk pas een retourlabel opsturen nadat ze de AB2000X terug hadden. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik toen aangegeven dat ik hem wel houd, en dat ik alleen het geld van de AB2000X retour wil. Daar gingen ze mee akkoord, maar dat geld is er nog steeds niet.
De wet is er duidelijk over. Je hebt tot 14 dagen ná ontvangst van je product om de koop te ontbinden.

Artikel 230o Burgerlijk Wetboek Boek 6
De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:

a. bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten: de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten;

b. bij een consumentenkoop:

1°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen;
[knip]
En vervolgens:
Artikel 230r Burgerlijk Wetboek Boek 6
1. De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
4. Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Ik heb ooit iets dergelijks meegemaakt (retourpakket kwijt) en ben door de jurist van de rechtsbijstand in het gelijk gesteld. Vanwege geringe kosten toen ben ik schadeloos gesteld. Maar voor dit soort bedragen wellicht toch het proberen waard.

In jouw geval heb je het nooit in ontvangst genomen. Je ontbinding van de verkoop was vóórdat leverancier het pakket kwam afgeven én je hebt aan de deur geweigerd. Klare zaak denk ik. Ze moeten direct het geld teruggeven.

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:30
Er zal wel ergens een forum bestaan over het reilen en zeilen van shipping, en wetgeving aangaande burgerrechten. Terug on Topic?

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 14:34
En voor de belgen zijn er nu 3 goedgekeurde batterijen op Synergrid :-) en plots staat Belgie ook als land in de app :-)
https://www.synergrid.be/...e_NL-FR.pdf?1760100186054

[ Voor 12% gewijzigd door KloyenZ op 17-10-2025 08:30 ]

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16:26
Super 🎉 de ac2400 wel nog met de Shelly gekeurd zie ik, maar vermoed dat de p1 meters nu ook wel snel door de molen gaan.

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

rabero1985 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:39:
Super 🎉 de ac2400 wel nog met de Shelly gekeurd zie ik, maar vermoed dat de p1 meters nu ook wel snel door de molen gaan.
Gister stond in het HW PiB-topic nog de volgende link: Plug&Play, Update C10/11 : Vanaf 15.10.2025 is het gebruik van de P1 poort toegelaten

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 14:34
rabero1985 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:39:
Vanaf gisteren zijn alle P1 meters goedgekeurd, dus er moet geen aparte keuring meer gedaan worden voor de AC2400 met P1. Het ging om het toestel en niet op de manier van meten.
Mochten mensen nog iets willen kopen, er komt een soort eindejaarssale vanaf 20 oktober bij Zendure:

Exciting news! Zendure’s biggest annual promotion will go live across all our European sites on October 20 at 10:00 AM (CET).

This is the event you don’t want to miss — we’re offering:
✨ Up to €400 off (up to 33% discount)
🎁 Free gifts with selected purchases
🛡️ Price protection on all Q4 orders

Mark your calendars and get ready for the best deals of the year!

Stay tuned and don’t miss out!

— The Zendure Europe Team
Jona

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• rimave
avdl72 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:04:
[...]

Ik heb ook weer het verzoek gekregen om de nieuwe P1 meter te testen. Maar ik krijg de v1.0.6 nog niet gepushed.
Ik heb inmiddels vandaag P1 meter nummer 3 ontvangen. En, je raad het al, deze doet het ook niet.
Je kan niet zeggen dat de support van Zendure niet goed is, want ze blijven het proberen.
Waarom werkt het dan nu niet?! Heb ik zo'n vreemde slimme meter dan?
De Homewizard draait hier al jaren als een tierelier.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Catdogsf
rimave schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:02:
[...]

Ik heb inmiddels vandaag P1 meter nummer 3 ontvangen. En, je raad het al, deze doet het ook niet.
Je kan niet zeggen dat de support van Zendure niet goed is, want ze blijven het proberen.
Welke slimme meter heb je?

• rimave
Catdogsf schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:52:
[...]

Welke slimme meter heb je?
ISKRA 2ME382-1003

• CopyCatz
mrme12345 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:35:
Mochten mensen nog iets willen kopen, er komt een soort eindejaarssale vanaf 20 oktober bij Zendure:
Tis net als met zomerkleding, die koop je goedkoop in de winter :)

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:47
[...]

Al bij buren met dezelfde meter of vrienden/familie met een andere meter geprobeerd?

• Catdogsf
De enige ISKRA die werkt met hun P1 meter volgens hun eigen specificaties is de ISKRA AM 550.

• apox
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 30-11 23:42
Heb vandaag mijn kast laten aanpassen om een ac2400 aan te sluiten op een eigen zekering en kW meter van homewizard (batterij nog niet gekocht). Mijn bedoeling was om deze vast aan te sluiten om met 2400 Watt te kunnen laden/ontladen. Ben je dan verplicht om de stekker af te knippen en deze vast aan te sluiten? Volgens de electricien zou dan de CE keuring vervallen. En moet deze dan gekeurd worden? Ik zie het knippen van de stekker nergens vermeld bij zendure enkel dat het door een electricien moet aangesloten zijn. Kan iemand mij wijsmaken aub ?

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-11 19:20
apox schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:28:
Heb vandaag mijn kast laten aanpassen om een ac2400 aan te sluiten op een eigen zekering en kW meter van homewizard (batterij nog niet gekocht). Mijn bedoeling was om deze vast aan te sluiten om met 2400 Watt te kunnen laden/ontladen. Ben je dan verplicht om de stekker af te knippen en deze vast aan te sluiten? Volgens de electricien zou dan de CE keuring vervallen. En moet deze dan gekeurd worden? Ik zie het knippen van de stekker nergens vermeld bij zendure enkel dat het door een electricien moet aangesloten zijn. Kan iemand mij wijsmaken aub ?
Als ik het goed heb uit dit draadje. Mag hij met gewone stekker worden aangesloten, op een lege groep, waarmee hij 2400w kan doen.
Maar het wordt geadviseerd om de stekker eraf te knippen en dan direct in de lasdoos te verbinden ivm warmte generatie. Dit staat wel ergens in de handleiding.

(Zelf niet gespecialiseerd! Maar vraag mij zelf af waar het verschil in zit tussen een nette stekker en wago klem, als contact punten / oppervlakte genoeg is, kunnen ze beide toch prima?)

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:22
CE keurmerk zou ik me niet druk over maken, dat is iets wat fabrikanten zelf mogen doen. En bij de 2400AC staat het knippen van de stekker gewoon in de handleiding.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• avdl72
  • Niet online
[...]

Ja tot mijn verbazing stond FedEx bij mij ook aan de deur mer een nieuw exemplaar. Nog geen tijd gehad om te testen.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

• avdl72
  • Niet online
Die kan je probleemloos met de stekker aansluiten. De gemonteerde stekker kan tot 3200 watt.
Ik heb in de meterkast naast de groep een stopcontact geplaatst en daar de stekker op aangesloten. Geen enkel probleem met warmte als ik op 2400 watt laad en ontlaad.

De Zendure 2400 kan prima op een wcd.
Wel er van uitgaande dat deze goed is.
Zie stukje handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlgj5zkdLSRimgAdsgf13geeis8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuZu8tOQGOj1ELctCA8Vclo8.jpg?f=fotoalbum_large
Zo heb ik het aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvLsEM7jp_t_7O9NSOgmW8UwuFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTiXe1F8U8vkY4u2KC6kwqDq.jpg?f=fotoalbum_large
Eigenlijk zelfde idee als het plaatje op Zendure site.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ7YukMAMFCqt4N1U4HZ7VZ-6n8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdexubGggm1qyaKz15DAwoQL.jpg?f=fotoalbum_large
Via zo,n verdeling voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhUhOI725En2qTzpbnPzfpoI0GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ig5roaTVvKUqCWk0bmdvDEcD.jpg?f=fotoalbum_large
Aziraphale schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:56:
[...]

CE keurmerk zou ik me niet druk over maken, dat is iets wat fabrikanten zelf mogen doen. En bij de 2400AC staat het knippen van de stekker gewoon in de handleiding.
Hier is hij er inmiddels vanaf! De zwakste schakel. Had jij ook al plannen? Of inmiddels al gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 17-10-2025 21:22 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• Aziraphale
geert1992 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:21:
[...]

Hier is hij er inmiddels vanaf! De zwakste schakel. Had jij ook al plannen? Of inmiddels al gedaan?
Wel plannen, maar wacht nog op wat verbindingsstekkers

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Aziraphale schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:23:
[...]

Wel plannen, maar wacht nog op wat verbindingsstekkers
Verstandig! Bij jou staat hij ook in een vochtige ruimte, snap dat je de zwakste schakel wil elimineren.
Hoe bevalt de 2400ac met de batterijen? Tevreden met de upgrade? En heb je ook nog nadelen gevonden?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• Aziraphale
geert1992 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:29:
[...]

Verstandig! Bij jou staat hij ook in een vochtige ruimte, snap dat je de zwakste schakel wil elimineren.
Hoe bevalt de 2400ac met de batterijen? Tevreden met de upgrade? En heb je ook nog nadelen gevonden?
Bevalt uitstekend, loopt allemaal als een trein en ik heb nog geen nadelen gemerkt.

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:51
Hier inmiddels setje compleet, na een omgeruilde accu en beschikbare update (1.0.8) zonder te zeuren bij support toch nog een AC2400 met 3 accu's erbij besteld. Verdeeld nu in 3x5 (hiervoor 2x6 dus, nu eentje per fase). Zendure Manager vond het 3e systeem niet leuk in HA, maar na een herstart van mqtt & HA deed die vrolijk mee. Dynamisch wordt nu omgezet naar Tibber omdat ik in 15 minuten periodes iets meer flexibiliteit zie voor de automation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTUTazbI5V6ruQ-IKV6Dkh4sjkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGNDNUsMji6XgM13DYqcFxgB.jpg?f=fotoalbum_large

Laad/ontlaad momenten plan ik met eigen custom package en aansturing wordt gewoon gedaan met Fireson dmv een automation:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JhZ2U_H0MLBaXsndOyrPAbwsmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mU1I1qap3aqhCR52ZV8pYoUB.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUNAWfz6L-KoeAu9LZ7MsK2SITI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LzRNM3hYgNKP76Mk9ROpxpAB.png?f=fotoalbum_large

• Keida
  • Laatst online: 10:25

Keida

dr.

peterbier schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:18:
[...]

De Zendure 2400 kan prima op een wcd.
Wel er van uitgaande dat deze goed is.
Zie stukje handleiding.
[Afbeelding]
Zo heb ik het aangesloten.
[Afbeelding]
Eigenlijk zelfde idee als het plaatje op Zendure site.
[Afbeelding]
Via zo,n verdeling voorbeeld.
[Afbeelding]
Interessant, wat is nou voordeel van meerdere systemen (dus meerdere torens met eigen omvormere en accu's) ten opzichte van 1 groot systeem met 1 omvormer en meerdere accu's?
(afgezien van de kosten)

Bijv:
Als ik overweeg Solarflow 2400 met 6x AB3000X te kopen, is het dan handiger om het misschien op te splitsen in 3 x Solarflow 2400 met elk 2x AB3000X (met 3 fasen systeem)

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Keida schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:39:
[...]

Interessant, wat is nou voordeel van meerdere systemen (dus meerdere torens met eigen omvormere en accu's) ten opzichte van 1 groot systeem met 1 omvormer en meerdere accu's?
(afgezien van de kosten)

Bijv:
Als ik overweeg Solarflow 2400 met 6x AB3000X te kopen, is het dan handiger om het misschien op te splitsen in 3 x Solarflow 2400 met elk 2x AB3000X (met 3 fasen systeem)
Als je dynamisch handelt (bijvoorbeeld) heb je aan twee omvormers meer omdat je de accu's sneller vol krijgt. Je hebt meer vermogen tot je beschikking.
[...]

(afgezien van de kosten)

Bijv:
Je moet een optimale verdeling tussen vermogen en opslag vinden. Het totale vermogen moet passend zijn voor je situatie, bijv. gelijk aan het max vermogen van de PV installatie. Of als je dynamisch wil handelen en snel wil kunnen inspelen op lage en hoge prijzen, dan wil je veel vermogen hebben.

Maar als je dat vermogen maar max 30-60 minuten kunt benutten omdat de accu's dan vol of leeg zijn, dan heb je er niet zoveel aan.

Een veel gebruikte verhouding tussen vermogen en accucapaciteit is 1:3. 1:4 of 1:5. Dat betekent dat je op vol vermogen in 3, 4 of 5 uur de accu's volledig vol of leeg hebt. Dit komt overeen met 0.33, 0.25 en 0.2C. Dat zijn ook direct waardes waarop een accu niet té warm of heet wordt en dus beter voor de levensduur dan 2C, 1C of 0.5C.

1x 2400AC met 6xAB3000X is bijv. niet zo handig als je 7-10 kW aan PV hebt, je kunt dan niet alles zelf opvangen. Dan kan je dus beter naar 2x2400AC met 3xAB3000X gaan. Maar 3x24000AC met ieder 2x AB3000X is weer slechter voor de accu's. Dus ga je naar 3x2400AC dan kom je uit op bijv. 9xAB3000X in totaal. Die 3x2400AC is ook direct beter voor een nette faseverdeling.

Dus kies het aantal omvormers voor de hoeveelheid vermogen die je nodig hebt. En zorg dan voor minimaal 3x AB3000X per omvormer als je die langdurig op max vermogen wil gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 18-10-2025 08:49 ]

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16:26
Dus als ik dan kijk naar mijn situatie 1 fase 7600Wp, zou ik het beste zijn met 2x ac2400 met 3x ab3000x. Als ik naar dynamisch overstap. Bijplaatsen kan later natuurlijk altijd nog.
rabero1985 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:18:
Dus als ik dan kijk naar mijn situatie 1 fase 7600Wp, zou ik het beste zijn met 2x ac2400 met 3x ab3000x. Als ik naar dynamisch overstap. Bijplaatsen kan later natuurlijk altijd nog.
3x2400AC met ieder 2x AB3000X kan ook, maar heeft meer overheadkosten en de accu's zullen wat warmer worden en iets sneller degraderen. Maar dan kan je wel bijna 100% van je eigen PV opwek opslaan, mits de kWh-capaciteit natuurlijk ook toereikend is.

• bert pit

bert pit

asdasd

masterant schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 00:51:
Hier inmiddels setje compleet, na een omgeruilde accu en beschikbare update (1.0.8) zonder te zeuren bij support toch nog een AC2400 met 3 accu's erbij besteld. Verdeeld nu in 3x5 (hiervoor 2x6 dus, nu eentje per fase). Zendure Manager vond het 3e systeem niet leuk in HA, maar na een herstart van mqtt & HA deed die vrolijk mee. Dynamisch wordt nu omgezet naar Tibber omdat ik in 15 minuten periodes iets meer flexibiliteit zie voor de automation.

[Afbeelding]

Laad/ontlaad momenten plan ik met eigen custom package en aansturing wordt gewoon gedaan met Fireson dmv een automation:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo, een complete wijkcentrale. ;)

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• xenobia12345
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:49
masterant schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 00:51:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie setup én custom intergratie zo!

Ik ben wel benieuwd naar de automations die je hebt gebouwd, ik worstel zelf nog met het automatisch opladen op de juiste momenten aan de hand van de dynamische Tibber tarieven namelijk.

Zou je deze kunnen delen?

[ Voor 5% gewijzigd door xenobia12345 op 18-10-2025 09:44 ]

Prometeia cooled P4 2,4B@3,15 Ghz, Abit IT7MAX2 v2.0, Corsair 3500C2 512 mb, 2x WD800JB RAID 0 striping

• avdl72
  • Niet online
[...]

Vanochtend bij mij het nieuwe exemplaar ook aangesloten, en deze werkt nu wel :*)
Dit is in combinatie met een Kaifa E0025 van Liander.

Resultaat en screenshots meteen naar Zendure gestuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door avdl72 op 18-10-2025 10:56 ]

[...]

(afgezien van de kosten)

Bijv:
Dat is afhankelijk van de situatie en wat je wil.
Ik wil alleen nom (nul op meter) met zonnepanelen (vast contract)
De 2 Hypers had ik al toen de 2400 er nog niet was.
De 3e Hyper is een sf800p geworden i.v.m. lever probleem Hyper.
Daar heb ik nu 2 torentjes van gemaakt.
De 2400 heb ik besteld toen deze op de markt kwam.
De 3e batterij hiervoor is onderweg. (Wacht ik al 3 maand op)
Volgens Zendure wordt dit het nieuwe type s2 met ronde cellen.
Uiteindelijk wordt de set 3x 2400 verdeeld over de fases.
De Hypers en sf800p gaan dan weg of verplaats ik naar de stal met zonnepanelen direct aangesloten.

• Catdogsf
rabero1985 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:18:
Ik zou in jou geval beginnen met 1x 2400 AC met 4x AB3000X. Kan je namelijk ook vol blazen met 2400W laden/ontladen ivm C-waarde.

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:51
xenobia12345 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:43:
[...]

Mooie setup én custom intergratie zo!

Ik ben wel benieuwd naar de automations die je hebt gebouwd, ik worstel zelf nog met het automatisch opladen op de juiste momenten aan de hand van de dynamische Tibber tarieven namelijk.

Zou je deze kunnen delen?
Thanks! Wat betreft de custom package, het is nog niet gereed voor een eventuele Test -> ik weet hoe het in elkaar steekt maar iemand anders zou op dit moment wat gefrustreerd kunnen raken. Als voorbeeld: ik heb afgelopen week minimaal 3 á 4 wijzigingen per dag dus het heeft nu echt nog geen nut. Heel eerlijk, ik heb ook geen goede inschatting van hoe lang het nog zal duren (misschien nog een paar weken of een maand?). Stuur me gerust een DM, @Devke heeft zich ook gemeld voor eventuele test als het zover is.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:24
Mijn eerste Hyper heeft kuren, verliest wifi steeds en trekt zich niet zoveel aan van hems slimme mode.
Gaat lekker zijn eigen gang, ook al maakt hij dan wel een bluetooth verbinding.
Resetten gaat een kwartiertje goed en gaat daarna weer de fout in.
De app zelf liep ook vast, nadat de hyper van de batterijen en netspanning af was bleef de app lekker verkondigen dat er 450 watt werd geladen.
Ik heb hem toen helemaal uit de app verwijderd, de andere hyper en sf800 pro bleven wel normaal onder hems werken.
Hyper weer op spanning gezet en toegevoegd gaat een tijdje goed, maar dan begint het verhaal van voren af aan.
Dus mijn reserve hyper maar ingezet, die werkt tot nu normaal.
Als iemand nog aanvullende ideeën heeft dan hoor ik het graag, anders ga ik een reparatie aanmelden.
masterant schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:37:
[...]

Thanks! Wat betreft de custom package, het is nog niet gereed voor een eventuele Test -> ik weet hoe het in elkaar steekt maar iemand anders zou op dit moment wat gefrustreerd kunnen raken. Als voorbeeld: ik heb afgelopen week minimaal 3 á 4 wijzigingen per dag dus het heeft nu echt nog geen nut. Heel eerlijk, ik heb ook geen goede inschatting van hoe lang het nog zal duren (misschien nog een paar weken of een maand?). Stuur me gerust een DM, @Devke heeft zich ook gemeld voor eventuele test als het zover is.
Gewoon lekker rustig bouwen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Ik help meerdere tweakers testen, dus don't worry.... vermaak me nog wel. Neem je tijd.

Vandaag een projectje uitgevoerd waar ik al lang tegenop zag, maar @geert1992 heeft de lead genomen en het is gelukt:
  1. 2,5mm2 kabel tussen meterkast en onderverdeler door 4mm2 vervangen
  2. Zendure Smart Meter 3 CT verwijderd (Gebruik de Ecotracker en Zendure P1)
  3. 3x16A voor de laadpaal vervangen door 3x20A ivm warmteontwikkeling
  4. 3x B16 extra geplaatst in de onderverdeler (Er komen nog 4x SF800 binnen voor een ander project, dus alvast voorgestorteerd)
  5. 10mm2 kamrails gebruikt ipv 6mm2 kabels
  6. 1x 2400AC stekker afgeknipt, dat vond ik niet tof en hikte ik tegenaan. Maar hier is nu als test een bepaald type stekker tussen gezet die losgekoppeld kan worden, waardoor ik bewegingsvrijheid voor de 2400AC's heb. De kabel is ipv in het stopcontact op 1 van de 3 nieuwe B16's aangesloten. Ik ga deze met de Flir monitoren de komende dagen.
Als deze stekker doet wat wij verwachten knippen we volgende week de andere 2x 2400AC stekkers ook af en gaan beide ook met 2,5mm2 op een eigen B16. Dan krijgen de 4-6x SF800's per 2 een eigen groep en fase. En iedere 2400AC ook zijn eigen groep en fase. De stopcontacten heb ik dan beschikbaar voor testen en dergelijke. Nadeel is dat je met 2xB16 potentieel over de 1x20A in de meterkast heen gaat, maar ik gebruik op de 1e B16 maximaal 10.4A en op de 2e B16 wordt dus alleen teruggeleverd tenzij ik er een reviewaccu op aansluit en dan moet ik die op max +-2200 Watt gebruiken. Ga ik er wel overheen dan klapt dit er netjes uit, precies zoals het hoort.

Als het goed is dus binnenkort niet meer (ont)laden via stekkers en stopcontacten, maar netjes via een B16 per 2400AC :)

De test stekker, ook gemakkelijk los te koppelen (Geert kan er meer info over geven):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNii8wXwteQ_v5i0xX9HB0Wq8l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvZ5GMuMUTVUXIvMACTdN8Kl.jpg?f=fotoalbum_large

En de 3 extra B16's voor directe aansluiting van de 2400AC's, nu met 10mm2 kamrail ipv 6mm2 kabels aangesloten. Uiteraard nog even labelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2EDGx93klH4AL4FsBMkpW5Qcgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXVEY0MTrV0qRaRK9xaMeOeh.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens de volgende stap ook even netjes de kabels in de kabelgoot van elkaar scheiden door een 3D-geprint tussenstukje en dan hebben we hopelijk de boel nog weer een stap extra veilig gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 18-10-2025 17:16 ]

Taro schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:54:
Vandaag een projectje uitgevoerd waar ik al lang tegenop zag, maar @geert1992 heeft de lead genomen en het is gelukt:
  2. 3x16A voor de laadpaal vervangen door 3x20A ivm warmteontwikkeling
  3. 3x B16 extra geplaatst in de onderverdeler (Er komen nog 4x SF800 binnen voor een ander project, dus alvast voorgestorteerd)
  4. 10mm2 kamrails gebruikt ipv 6mm2 kabels
  5. 1x 2400AC stekker afgeknipt, dat vond ik niet tof en hikte ik tegenaan. Maar hier is nu als test een bepaald type stekker tussen gezet die losgekoppeld kan worden, waardoor ik bewegingsvrijheid voor de 2400AC's heb. De kabel is ipv in het stopcontact op 1 van de 3 nieuwe B16's aangesloten. Ik ga deze met de Flir monitoren de komende dagen.
Als deze stekker doet wat wij verwachten knippen we volgende week de andere 2x 2400AC stekkers ook af en gaan beide ook met 2,5mm2 op een eigen B16. Dan krijgen de 4-6x SF800's per 2 een eigen groep en fase. En iedere 2400AC ook zijn eigen groep en fase. De stopcontacten heb ik dan beschikbaar voor testen en dergelijke. Nadeel is dat je met 2xB16 potentieel over de 1x20A in de meterkast heen gaat, maar ik gebruik op de 1e B16 maximaal 10.4A en op de 2e B16 wordt dus alleen teruggeleverd tenzij ik er een reviewaccu op aansluit en dan moet ik die op max +-2200 Watt gebruiken. Ga ik er wel overheen dan klapt dit er netjes uit, precies zoals het hoort.

Als het goed is dus binnenkort niet meer (ont)laden via stekkers en stopcontacten, maar netjes via een B16 per 2400AC :)

De test stekker, ook gemakkelijk los te koppelen (Geert kan er meer info over geven):
[Afbeelding]

En de 3 extra B16's voor directe aansluiting van de 2400AC's, nu met 10mm2 kamrail ipv 6mm2 kabels aangesloten. Uiteraard nog even labelen:
[Afbeelding]

Tijdens de volgende stap ook even netjes de kabels in de kabelgoot van elkaar scheiden door een 3D-geprint tussenstukje en dan hebben we hopelijk de boel nog weer een stap extra veilig gemaakt.
Er gaat stiekem toch meer tijd in zitten dan je van tevoren denkt! Maar het was een mooie, gezellige en productieve dag. Hopelijk heeft je vrouw het een beetje overleefd, twee enthousiastelingen die blijven praten over de energietransitie en alles wat daarbij komt kijken, dat is natuurlijk niet niks!

De stekkers die we hebben gebruikt, worden normaal gesproken vooral ingezet bij evenementen. Maken gebruik van kooiklemmen, ze zijn IP65 geclassificeerd en geschikt voor continu gebruik tot 16A, of 20A piek. Ik heb hier ook een test mee gedraaid op 2400watt vermogen, en daarbij werd hij niet warmer dan de 1,5 mm² kabel.
Het grote voordeel is dat de stekker er ook in 1 beweging er weer aan kan worden geklikt.

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:25
Heb zelf de MT382, enige setup die voor mij werkt is de everHome p1 meter aangesloten via de homewizard p1 hub.

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:50
Heeft iemand toevallig al een 3d geprint houdertje voor de Zendure P1 meter ontworpen?
Mag ik vragen waarom speakon (correctie powercon bedoel ik) pluggen gebruiken.?
Ik gebruik ze ook voor de dmx licht apparaten om ze voor 230 volt te voorzien.
Waarom als een "gewone" stekker niet betrouwbaar over komt een CEE stekker gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door peterbier op 18-10-2025 18:05 ]

peterbier schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:27:
Mag ik vragen waarom speakon pluggen gebruiken.?
Waarom als een "gewone" stekker niet betrouwbaar over komt een CEE stekker gebruiken.
Cee kan ook, maar een Power Twist TR1/powercon is rated voor 20A, 16A continu, ip65 en ook eenvoudig terug te brengen naar een normale stekker. De stekker grijpt erg goed vast. Voor langere tijd zag ik hem niet opwarmen. Voorzien van kooiklemmen en er zijn vast nog meer voordelen die ik vergeet op te noemen.

@Taro kan nu in minder dan een minuut weer een schuko installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-_8FbtPfzWxDge7O1dfRXZ2Tw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGRKnn1t0xaUB4T9TmyLdn1J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door geert1992 op 18-10-2025 17:49 ]

• Aziraphale
peterbier schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:27:
Mag ik vragen waarom speakon pluggen gebruiken.?
Dit zijn geen SpeakOn, maar PowerCon stekkers. Zien er hetzelfde uit, maar hebben een ander doel.

• Catdogsf
Taro schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:54:
  2. Zendure Smart Meter 3 CT verwijderd (Gebruik de Ecotracker en Zendure P1)
  3. 3x16A voor de laadpaal vervangen door 3x20A ivm warmteontwikkeling
  4. 3x B16 extra geplaatst in de onderverdeler (Er komen nog 4x SF800 binnen voor een ander project, dus alvast voorgestorteerd)
  5. 10mm2 kamrails gebruikt ipv 6mm2 kabels
  6. 1x 2400AC stekker afgeknipt, dat vond ik niet tof en hikte ik tegenaan. Maar hier is nu als test een bepaald type stekker tussen gezet die losgekoppeld kan worden, waardoor ik bewegingsvrijheid voor de 2400AC's heb. De kabel is ipv in het stopcontact op 1 van de 3 nieuwe B16's aangesloten. Ik ga deze met de Flir monitoren de komende dagen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuk om te zien allemaal, maar dat betekent nog iets anders en dat betekent dat de kabels binnen zijn. *O*
Catdogsf schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:58:
[...]

Leuk om te zien allemaal, maar dat betekent nog iets anders en dat betekent dat de kabels binnen zijn. *O*
:)

Dat klopt, we hebben weer een stapeltje Zendure stekker -> 2x PWM ventilator kabels!

Taro schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:03:
[...]

:)

Dat klopt, we hebben weer een stapeltje Zendure stekker -> 2x PWM ventilator kabels!
:) :) :)

• rimave
Achiel007 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:15:
[...]

Heb zelf de MT382, enige setup die voor mij werkt is de everHome p1 meter aangesloten via de homewizard p1 hub.
Ik heb er ook een Homewizard hub tussen zitten. Maar ook daarmee werkt hij niet.
Zojuist even de meter bij m’n ouders aangesloten. Die hebben een Sagemcom T211 ESMR5.
En daar werkt ie prima op.
Ik las ergens dat mijn MT382 meter ESMR4 gebruikt en dat de Zendure meter middels ESMR5 communiceert, dus dan zal dat ook nooit gaan werken vrees ik.

Een niet werkende P1 meter is zeker geen reden voor de energieleverancier om m’n meter te vervangen? O-)

[ Voor 12% gewijzigd door rimave op 18-10-2025 19:55 ]

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:44
rimave schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:52:
[...]

Ik heb er ook een Homewizard hub tussen zitten. Maar ook daarmee werkt hij niet.
Zojuist even de meter bij m’n ouders aangesloten. Die hebben een Sagemcom T211 ESMR5.
En daar werkt ie prima op.
Ik las ergens dat mijn MT382 meter ESMR4 gebruikt en dat de Zendure meter middels ESMR5 communiceert, dus dan zal dat ook nooit gaan werken vrees ik.

Een niet werkende P1 meter is zeker geen reden voor de energieleverancier om m’n meter te vervangen? O-)
Als je in dit topic op “Stedin” zoekt, lees je mijn ervaring en die van anderen met (gratis) vervangen van een DSMR4.2 naar een 5 versie…

• bert pit

bert pit

asdasd

[...]

(afgezien van de kosten)

Bijv:
Sneller vol en sneller leeg is handig voor handelen (maar dat is waarschijnlijk na 2027 afgelopen). Op het moment dat je een hoger piekverbruik hebt dan de 2.4K dan heb je voordeel bij twee sets. Bij een defecte solarflow, stapel je de batterijen op de andere set en kun je toch nog enigszins doorwerken.

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:25
De meeste netwerkaanbieders zijn al bezig de oude meters te vervangen omdat die communiceren met hun via het oude gprs systeem wat op termijn uitgefaseerd gaat worden.

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:40
bert pit schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:30:
[...]

Sneller vol en sneller leeg is handig voor handelen (maar dat is waarschijnlijk na 2027 afgelopen). Op het moment dat je een hoger piekverbruik hebt dan de 2.4K dan heb je voordeel bij twee sets. Bij een defecte solarflow, stapel je de batterijen op de andere set en kun je toch nog enigszins doorwerken.
Ik heb zelf het idee dat sneller leeg straks alsnog handig is om je PV op het juiste moment in te kunnen voeden. Ben benieuwd hoe anderen daar over denken.
denneappel schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:29:
[...]

Ik heb zelf het idee dat sneller leeg straks alsnog handig is om je PV op het juiste moment in te kunnen voeden. Ben benieuwd hoe anderen daar over denken.
Het omvormervermogen moet idealiter zoveel mogelijk van de zelf opgewekte zonnestroom kunnen laden. 100% is misschien niet handig of wenselijk omdat de ROI daarvan een stuk lager kan liggen en je gemiddeld niet vaak op 100% zult zitten.

Hier 10.660 Wp PV, zal maximaal 7200-7500 Watt terugleveren en heb 3x2400AC om die 7200 Watt op te kunnen slaan. Dat is dus goed passend, maar ik handel nu ook met dynamische tarieven, voor na 1-1-2027 was misschien 2x 2400AC wel toereikend geweest, maar dan kom ik weer in de knel met de maximale opslag als de auto's niet voor de deur staan.

Dus kijk goed naar gemiddeld-max PV vermogen, wat je gemiddeld op wil slaan en zoek daarbinnen naar een goede balans tussen beide. Idealiter geef je een extra Euro uit aan extra opslag ipv nog meer vermogen, tenzij dat betekent dat je een aanzienlijk deel terug het net op zal zien vloeien omdat het vermogen veel te laag is. Heb je veel vermogen, maar de opslag in 1-2 uur vol? Dan had je voor meer capaciteit moeten gaan.

De 2400AC's laden nu een aantal uur op de max van 2400 Watt. Dus even de balans opgemaakt met de Flir.

De nieuwe verbindingsstekker is aan de buitenkant kouder dan de kabel kabel ervoor en daarna. Intern meten is natuurlijk lastiger, maar als dat enorm uit de klauwen zou lopen zou ook de stekker die warmte wel overnemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3sBq0UUkfVlMPuv8epnfk8Z-as=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qBf94C7LlNV3tNt967fMMeO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_iqHLwlYxk8F5iiZcLzqn9UJT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNj228dnEwBoC6eCY3s1XfvA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNOqlzz3BEu9MT0oiRFJrWtLMU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNGuMpo5neFt2ds63sLkIRqC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8HnScg_R6u3efRktXbwHI3jpIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wHFb9ia4DmWwE8BeP4nRQrX.jpg?f=fotoalbum_large

Verder zie ik dat het afknippen van de stekker ook de gewenste voordelen biedt. De HomeWizard 3-fase kWh-meter is vanaf de voorkant gezien het warmste onderdeel van de onderverdeler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVQ93xJYCGo2xshkr1YX3oNBq3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9a7fWmDlmLc5AJzOBmeuQT4D.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de 6 groepen. 4 ervan staan aan, waarvan van 1 de stopcontacten ongebruikt. De linker 2 groepen (#1 en #3) zitten via stopcontacten op de 2400AC 1 & 2. De meest rechtse (#6) direct aangesloten op de 2400AC 3. De linker 2 (in deze foto's bovenaan) zijn warmer :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVbUh-yZu3kgVbRuE__DdKHH7l4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w84v6VGSmpHwXMH1y95dGUaN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SSVFpAw_3bi-Yr--i7KIzUnWxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baoDnWqsjRZ9orPF187HYfGW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEPG2TROh07uOPrLvu7PeG9parw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDbujGXkW1Vmqm4jOfLSOINL.jpg?f=fotoalbum_large

En alleen de nieuwe groep in beeld, wat mij betreft acceptabel zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jsg_AOw8aOSXTLeibPFyOjZKbn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUNgb5TnZ7tdczlJ2WNTtrO5.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen de linker 2 groepen in beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EIVM8aVs8kDnUEmWqOx3lA0u4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jd78brXctd67IHcXLcRr4Lso.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen de HW 3-fase meter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJgyewNV3mDnn-VoBHX3vPA3cew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3S0YDsMhDHA3zU3Gq7K1Xtf6.jpg?f=fotoalbum_large

En de linkerkant van het kastje, ook nog warm, maar dat is dus spoedig lager als ook de andere 2400AC's direct worden aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8AUwu-ep1qG77HsgoYJY_ByykA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaKudK6mlCJ3Xula889kRnBX.jpg?f=fotoalbum_large

De stekkers zijn een stukje warmer dan de B16 van de 3e 2400AC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQ1LOOfNqARad9lMD3B3mULIinM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUXirKSL4gqECaL3CQRyJxRj.jpg?f=fotoalbum_large

Dan ook wel interessant om te zien wat de 4mm2 kabel vs 2,5 mm2 kabels doet in de kabelgoot. De middelste is de 4mm2 en is een stukje koeler dan de 2,5mm2 naar de stopcontacten (23 graden):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBKMIdpbTW7jPRQaJ7fLb4rtnVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUlL31BwUnIngtFkKgRbW5BN.jpg?f=fotoalbum_large

De kabel in het midden bovenaan is de 4mm2, die is dus kouder dan de 2,5mm2. De volgende meting zal ik daar ook wel even een ijkpunt opzetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VQpje-kcrble7EkLOKb0g3gf4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPlNl0ZOcRxWhevGk4tiChJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie: Nog een paar aandachtspunten, maar de ingeslagen weg is een verbetering. De verbindingsstekker is bij maximaal vermogen koeler dan de kabels en lijkt ook inzetbaar voor de andere 2 2400AC's. We hebben nog wat 4mm2 kabel over, dus mogelijk gaan we de kabels naar de stopcontacten daar ook van voorzien om verdere warmteontwikkeling te verlagen.

En ja, het feit dat het inmiddels herfst is speelt natuurlijk ook mee vs de eerdere gespotte temperaturen in de zomer :)

• KikkerMario
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11 21:38
KikkerMario schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:28:
[...]

Zendure ontkent hem terug ontvangen te hebben en blijft om geduld vragen, en zegt me echt te gaan terugbetalen als ze het uitgezocht hebben.
Laatste update: Na nog een e-mail, deze keer nog wat stelliger en urgenter, heb ik nu eindelijk m'n geld terug. Voor wie straks van de aangekondigde winterkortingen gebruik wil maken in de webshop van de fabrikant, hoop ik dat ze meer geduld hebben dan ik ;)
Taro schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:14:
De 2400AC's laden nu een aantal uur op de max van 2400 Watt. Dus even de balans opgemaakt met de Flir.

De nieuwe verbindingsstekker is aan de buitenkant kouder dan de kabel kabel ervoor en daarna. Intern meten is natuurlijk lastiger, maar als dat enorm uit de klauwen zou lopen zou ook de stekker die warmte wel overnemen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder zie ik dat het afknippen van de stekker ook de gewenste voordelen biedt. De HomeWizard 3-fase kWh-meter is vanaf de voorkant gezien het warmste onderdeel van de onderverdeler:
[Afbeelding]

Daarna de 6 groepen. 4 ervan staan aan, waarvan van 1 de stopcontacten ongebruikt. De linker 2 groepen (#1 en #3) zitten via stopcontacten op de 2400AC 1 & 2. De meest rechtse (#6) direct aangesloten op de 2400AC 3. De linker 2 (in deze foto's bovenaan) zijn warmer :
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En alleen de nieuwe groep in beeld, wat mij betreft acceptabel zo:
[Afbeelding]

Alleen de linker 2 groepen in beeld:
[Afbeelding]

Alleen de HW 3-fase meter:
[Afbeelding]

En de linkerkant van het kastje, ook nog warm, maar dat is dus spoedig lager als ook de andere 2400AC's direct worden aangesloten.
[Afbeelding]

De stekkers zijn een stukje warmer dan de B16 van de 3e 2400AC:
[Afbeelding]

Dan ook wel interessant om te zien wat de 4mm2 kabel vs 2,5 mm2 kabels doet in de kabelgoot. De middelste is de 4mm2 en is een stukje koeler dan de 2,5mm2 naar de stopcontacten (23 graden):
[Afbeelding]

De kabel in het midden bovenaan is de 4mm2, die is dus kouder dan de 2,5mm2. De volgende meting zal ik daar ook wel even een ijkpunt opzetten:
[Afbeelding]

Conclusie: Nog een paar aandachtspunten, maar de ingeslagen weg is een verbetering. De verbindingsstekker is bij maximaal vermogen koeler dan de kabels en lijkt ook inzetbaar voor de andere 2 2400AC's. We hebben nog wat 4mm2 kabel over, dus mogelijk gaan we de kabels naar de stopcontacten daar ook van voorzien om verdere warmteontwikkeling te verlagen.

En ja, het feit dat het inmiddels herfst is speelt natuurlijk ook mee vs de eerdere gespotte temperaturen in de zomer :)
Fijn dat alles een stukje koeler is! De binnenkant van de stekker zou je kunnen meten door hem los te klikken.

• DrNickB
Ik heb mogelijk iets vreemds (misschien wel bug) gevonden.

Ik had recent via de zendure App, de batterij instelling op 40%-100% gezet,
hierdoor liet ik de gielz automatisering lekker aan staan, en zon deed de rest op mijn sf800p.
Afgelopen vrijdag had ik iets meer verbruik en zaterdag leek een zonnige dag te worden,
dus ik in de app instellen 20%-100%, batterij netjes naar de 20%, en daarop bleef hij staan.
Ik ondertussen, de instelling terug zetten naar 40%-100% toen de zon ruim weg was en batt op 20% stond.
(gielz / nom de hele tijd aan laten staan)

De volgende dag, ging de zon schijnen en tot mijn verbazing ging de batterij meteen de zonnestroom leveren aan het huis, ipv naar de batterij tot 40% en dan pas leveren..

Ik in de app kijken, maar hij stond netjes op 40%, ik nog even op 39% zetten, 'Saved' gezien, maar hij bleef door leveren naar het huis.

Ik weet niet heel goed meer wat ik toen gedaan had, maar uiteindelijk de gielz van NOM afgehaald en op Standby gezet, gewacht tot de +40% en toen weer NOM ingeschakeld. Hierna is hij weer netjes gaan draaien en stopte in de avond gewoon weer netjes bij de 39%.

Iemand dit al eerder meegemaakt?

de gielz nom draait in principe de hele tijd door, ook al is de batterij op laagste punt, de instelling wordt wel gestuurd naar de batterij, maar hij levert gewoon niks op dat moment, zo draait hij ook de nacht door, zonder iets te doen eigenlijk.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

DrNickB schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:07:
Ik heb mogelijk iets vreemds (misschien wel bug) gevonden.

Ik had recent via de zendure App, de batterij instelling op 40%-100% gezet,
hierdoor liet ik de gielz automatisering lekker aan staan, en zon deed de rest op mijn sf800p.
Afgelopen vrijdag had ik iets meer verbruik en zaterdag leek een zonnige dag te worden,
dus ik in de app instellen 20%-100%, batterij netjes naar de 20%, en daarop bleef hij staan.
Ik ondertussen, de instelling terug zetten naar 40%-100% toen de zon ruim weg was en batt op 20% stond.
(gielz / nom de hele tijd aan laten staan)

De volgende dag, ging de zon schijnen en tot mijn verbazing ging de batterij meteen de zonnestroom leveren aan het huis, ipv naar de batterij tot 40% en dan pas leveren..

Ik in de app kijken, maar hij stond netjes op 40%, ik nog even op 39% zetten, 'Saved' gezien, maar hij bleef door leveren naar het huis.

Ik weet niet heel goed meer wat ik toen gedaan had, maar uiteindelijk de gielz van NOM afgehaald en op Standby gezet, gewacht tot de +40% en toen weer NOM ingeschakeld. Hierna is hij weer netjes gaan draaien en stopte in de avond gewoon weer netjes bij de 39%.

Iemand dit al eerder meegemaakt?

de gielz nom draait in principe de hele tijd door, ook al is de batterij op laagste punt, de instelling wordt wel gestuurd naar de batterij, maar hij levert gewoon niks op dat moment, zo draait hij ook de nacht door, zonder iets te doen eigenlijk.
Als ik het goed begrijp gingen de zonnepanelen wattjes die gekoppeld zitten aan de 800 pro niet de batterij in. Je hebt toevallig toen niet gekeken of de bypass aan stond en dat de omvormer uberhaupt niets de batterij kant op wil sturen?

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• DrNickB
gielz schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:22:
[...]

Als ik het goed begrijp gingen de zonnepanelen wattjes die gekoppeld zitten aan de 800 pro niet de batterij in. Je hebt toevallig toen niet gekeken of de bypass aan stond en dat de omvormer uberhaupt niets de batterij kant op wil sturen?
Inderdaad niet gekeken (onthouden / geregistreerd), bypass modus zie ik voornamelijk als hij vol is. Zal er iets meer op letten, met lage zon wattage en NOM zou hij die status dan ook moeten hebben.
Is niet een modus die handmatig in te stellen is toch?

Firmware 1.0.7 beschikbaar voor de SF800. Geen idee wat er is veranderd en misschien een paar dagen geleden al uitgekomen, maar heb ze in een ander account zitten dus zie het nu pas.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:24
Taro schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:08:
Firmware 1.0.7 beschikbaar voor de SF800. Geen idee wat er is veranderd en misschien een paar dagen geleden al uitgekomen, maar heb ze in een ander account zitten dus zie het nu pas.
Gaat die update vanzelf dan?
Ik heb niks geüpdatet, maar er staat wel 1.0.7 in nu.
Even van uitgegaan dat je de pro bedoeld

[ Voor 5% gewijzigd door Polvo176 op 19-10-2025 23:56 ]

Pagina: 1 ... 134 ... 147 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.