Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:04
Gyrolion schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:22:
Hier remde hij na een uur ook af voordat ik de ventilator er op had zitten.
Dus als er nog geen ventilator op zit dan lijkt dit op een omvormer die te warm wordt.
Makkelijk om te testen is als hij afremt een tafelventilator er naast te zetten, of simpel gewoon met een papiertje gaan wapperen (op de omvormer) dan springt na een minuut of twee het vermogen gewoon weer omhoog.
Was een reden voor mij om de fan aan te schaffen.
Zal dat eens uittesten, want het is inderdaad wel lekker warm boven de omvormer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:27:
[...]

Hoe zie je de temperatuur van de omvormer?
Via Home Assistant.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Ik wist het, mja dat hebben we niet, dan maar wachten op jouw spulletjes O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:46
Belgen effe synergrid website checken ( ook ingezonden als redactie tip)

Is toch belangrijk zeker omdat ik nu hoop dat er nog meer homologaties gaan volgen want het maakt het toch allemaal wat makkelijker.

https://www.synergrid.be/...an-de-p1-poort-toegelaten

[ Voor 25% gewijzigd door blahenazo op 15-10-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

Zou niet weten, het enige wat ik kan zien is de batterijen qua temperatuur en die heb ik nog niet boven de 40 graden gezien.

En het vreemde is, het is alleen bij ONTladen en niet bij het laden van de batterijen, want die blijft wel gewoon 4 uur lang vol blazen op 2400W
1 kant op is wel apart. Evt bij Zendure droppen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
blahenazo schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:51:
Belgen effe synergrid website checken ( ook ingezonden als redactie tip)

Is toch belangrijk zeker omdat ik nu hoop dat er nog meer homologaties gaan volgen want het maakt het toch allemaal wat makkelijker.

https://www.synergrid.be/...an-de-p1-poort-toegelaten
Mooi nieuws! Zendure P1 & ecoTracker for the win, daardoor het Zendure portfolio.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:00

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:33:
[...]

Je kunt iig wel je batterij temp in de app zien. Onder je device en dan je batterij overzicht zie ook de temp. Je kunt het ook uit je properties/report halen, maar moet je wel de deelfactor toepassen, ff zoeken in dit topic. En anders idd HA, zeker als je historie wilt inzien zul je wel zoiets moeten.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Devke schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:05:
[...]

1 kant op is wel apart. Evt bij Zendure droppen.
Zou wel willen, maar nut heeft het niet helaas, want heb nog 2 tickets lopen van weken geleden en nog steeds geen antwoord gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:24:
[...]

Zou wel willen, maar nut heeft het niet helaas, want heb nog 2 tickets lopen van weken geleden en nog steeds geen antwoord gehad...
Je moet ze soms even achter de broek zitten. Mijn ervaring is dat ik altijd wel antwoord krijg al duurt het de ene x iets langer dan andere x.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07
avdl72 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:22:
[...]

Het is een vernieuwde P1 meter en Bridge.
Ze vragen om mijn bestaande als de nieuwe P1 en Bridge te testen met als zonder de meegeleverde verloopkabel. En wel en niet in een splitter.
Dan moet ik allemaal foto’s en screenshots toevoegen.
Ik moest dat ook allemaal doen, maar nog steeds werkt de P1 niet.
Ook niet met een nieuwe 1.6 firmware.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
rimave schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:30:
[...]

Ik moest dat ook allemaal doen, maar nog steeds werkt de P1 niet.
Ook niet met een nieuwe 1.6 firmware.
Ik heb ook weer het verzoek gekregen om de nieuwe P1 meter te testen. Maar ik krijg de v1.0.6 nog niet gepushed.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Had ik hier nou iemand gezien die 2 Homewizard splitters achter elkaar heeft? Ik zit een beetje vol :P

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
martinvdm schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:06:
Had ik hier nou iemand gezien die 2 Homewizard splitters achter elkaar heeft? Ik zit een beetje vol :P
Ja, ik heb er 2 achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Taro schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:06:
[...]

Ja, ik heb er 2 achter elkaar.
Top, en dat werkt goed dus? Vast wel anders had je het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
martinvdm schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:13:
[...]

Top, en dat werkt goed dus? Vast wel anders had je het niet
Ja, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:23
Ik weet niet of iemand het opgevallen is na de nieuwe update van de 2400AC V1.0.8.
Dat het laden totaal anders is t.o.v. de SoC waarde.

Ik heb 4 batterijen op 1 2400AC unit die ik deed opladen met een snelheid van 2KW en haalde +-19%SoC in een uur, ik heb twee van deze sets en waren beide gelijk.
Nu met de nieuwe update merk ik dat ik dat met beide units en dezelfde laadsnelheid 14%SoC haal in een uur.
Ik bepaalde hiermee namelijk de laadtijd mee met HA, deze heb ik nu moeten aanpassen.

Is iemand anders dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Devke schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:27:
[...]

Je moet ze soms even achter de broek zitten. Mijn ervaring is dat ik altijd wel antwoord krijg al duurt het de ene x iets langer dan andere x.
In mijn geval heeft dat tot op heden nog niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Bikkelreal schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 23:05:
Ik weet niet of iemand het opgevallen is na de nieuwe update van de 2400AC V1.0.8.

Ik heb 4 batterijen op 1 2400AC unit die ik deed opladen met een snelheid van 2KW en haalde +-19%SoC in een uur, ik heb twee van deze sets en waren beide gelijk.
Nu met de nieuwe update merk ik dat ik dat met beide units en dezelfde laadsnelheid 14%SoC haal in een uur.
Ik bepaalde hiermee namelijk de laadtijd mee met HA, deze heb ik nu moeten aanpassen.

Wat ik je kan zeggen, is dat ik ook 4 batterijen heb en per uur zo'n 16% erin gepompt krijg met 2400W. (ga zo weer van 03.00 uur tot 06.00 uur laden, dus zal nog een update geven of er 48% bij is gekomen)

Edit 07.38 uur: er is 50% binnengestroomd, dus zo'n 16.66% per uur.

[ Voor 9% gewijzigd door Catdogsf op 16-10-2025 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:13
Mensen, sorry dat ik het nog even navraag.
Ik heb geen update meer uitgevoerd sinds aankoop begin dit jaar, omdat alles naar behoren werkt.
Er zouden slechts twee zaken zijn die ik graag met een update zou zien verbeteren:
- het akku BMS (om, hopelijk, de levensduur van cellen te verlengen door een beter inschatten van de SoC)
- Hyper: de responstijd (en evt omschakelen) verbeteren mbt. NOM

Ik zie er wat tegenop om een update te doen, omdat ik mogelijke andere issues wil vermijden (qua gebruik in cluster, ontlaadlimieten, opnieuw Shelly verbinden, etc.).
Zou de nieuwere firmware, bij jullie weten, aan bovenstaand iets verbeteren? Zenki, HEMS, etc heb ik allemaal niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Bikkelreal schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 23:05:

Ja klopt. Voorheen ging het SoC te hard omhoog en omlaag. Ik haalde uit mijn 14,4 kWh-set minder dan 10 kWh. Lijkt nu veel beter te kloppen. Hopen op mooie tarieven dit weekend om 'm vol te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Jerryvh schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 05:44:
Mensen, sorry dat ik het nog even navraag.
Ik heb geen update meer uitgevoerd sinds aankoop begin dit jaar, omdat alles naar behoren werkt.
Er zouden slechts twee zaken zijn die ik graag met een update zou zien verbeteren:
- het akku BMS (om, hopelijk, de levensduur van cellen te verlengen door een beter inschatten van de SoC)

Ik zie er wat tegenop om een update te doen, omdat ik mogelijke andere issues wil vermijden (qua gebruik in cluster, ontlaadlimieten, opnieuw Shelly verbinden, etc.).
Zou de nieuwere firmware, bij jullie weten, aan bovenstaand iets verbeteren? Zenki, HEMS, etc heb ik allemaal niet nodig.
Het hangt natuurlijk ook een beetje af van welke versie je nu hebt. Ik volg de hypers niet zo maar daar zal vast hetzelfde gelden als de SF2400; namelijk dat sommige updates problemen oplossen maar tegelijk weer nieuwe introduceerden. Als het goed draait, zou ik het zelf zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 19:52
Ik blijf maar posts zien van mensen die "mopperen" over het feit dat de soc zo'n grote sprong maakt naar 100%, wordt het geen tijd om uitleg over soc meten op basis van voltage en de nadelen van LFP daarbij in de start post te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:19
Na pas een "issue" gehad te hebben dat 1 zonnepaneel niet wilde opwekken, heb ik m'n SF800Pro een keer uit en aan gezet. Sinds die tijd doet het 2e zonnepaneel ook niets meer. Heeft iemand een idee hoe dit te troubleshooten? Ik kan in de app niet heel veel zien wat er mis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
AWEF schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:22:
Na pas een "issue" gehad te hebben dat 1 zonnepaneel niet wilde opwekken, heb ik m'n SF800Pro een keer uit en aan gezet. Sinds die tijd doet het 2e zonnepaneel ook niets meer. Heeft iemand een idee hoe dit te troubleshooten? Ik kan in de app niet heel veel zien wat er mis gaat
Met een multimeter + en - van het paneel ook even gecontroleerd? En de SF800Pro uit de App verwijderd en opnieuw toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:19
Taro schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:24:
[...]

Met een multimeter + en - van het paneel ook even gecontroleerd? En de SF800Pro uit de App verwijderd en opnieuw toegevoegd?
Beide nog niet gedaan, zal vanavond eens gaan hobbien. De SF800Pro opnieuw toevoegen kan ik niet op afstand doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
AWEF schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:29:
[...]
De SF800Pro opnieuw toevoegen kan ik niet op afstand doen, toch?
Klopt, moet je voor bij het apparaat in de buurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:21

bert pit

asdasd

Catdogsf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:33:
[...]

Dat is een heel leuk eerste Home Assistant projectje. Koop een HA green en een Shelly plug. Installeer de HA integratie en lees de temperatuur van de Zendure uit. Boven een bepaalde temperatuur zet je via de Shelly de ventilator aan en onder een bepaalde temperatuur weer uit. Je hoeft niet te kunnen programmeren.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:33
Jerryvh schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 05:44:

Ik kan je verzekeren dat de responstijd beter is na de update.
Zowel in Cluster als in HEMS (slimme modus), goede resultaten voor NOM.

Inschatten van de SoC lijkt mij nog niet wat het moet zijn, maar is een typisch probleem voor LFP.
De SoC van mijn 2 Hypers loopt een heel stuk uiteen, zowel tijdens het laden als ontladen. Meerdere keren balanceren en kalibreren helpt tot op heden niet.

Hyper A + 2x AB2000S - Hyper B + 2x AB2000S (limieten 10%-95%)
3,84kWh = 100% --> +1kWh = SoC +26%
Soc Hyper A: 11%. Na laden voor 1h met 1kW, Soc Hyper A: 35% (had 37% moeten zijn) = OK
Soc Hyper B: 11%. Na laden voor 1h met 1kW, Soc Hyper B: 47% (had 37% moeten zijn) = Niet OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog meer mensen deze foutcode gehad.
Het is nu weg hopelijk blijft het bij 1x.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dj3UnQw_Poe6plgsX-IeUogzeK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0yqXnKMjO4G9A1opm8zqCeC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
Voor de Belgen !!

https://www.nieuwsblad.be...-weggehaald/98016564.html

Versoepeling regels voor stekkerbatterijen: “Verkoop zal hoge vlucht nemen nu deze drempel is weggehaald”
Het aanschaffen van een stekkerbatterij kan voortaan veel makkelijker. Nieuwe regels laten voortaan toe dat particulieren ze zonder veel technische kennis kunnen installeren.

16:27

Stekkerzonnepanelen en -batterijen zijn sinds half april toegelaten op het Belgische stroomnet. Dergelijke plug-and-playtoestellen zijn bedoeld om snel en eenvoudig stroom op te wekken en te verbruiken. Ze kunnen gewoon in het stopcontact worden gestoken, idem voor de batterijen.

Maar voor stekkerbatterijen gold nog een serieuze drempel. Om correct te kunnen samenwerken met de rest van het elektriciteitssysteem in een woning, diende een sensor geplaatst te worden in de meterkast: een EnFluRi-sensor. In de praktijk betekende dat dat veel mensen een beroep moesten doen op een elektricien. “Vijfennegentig procent van de particulieren had er geen benul van hoe dat moest, en moest een beroep doen op een vakman”, zegt Dirk Van Evercooren, woordvoerder van Pluginfo.be, het informatieplatform over stekkertoestellen.

Daar is nu een oplossing voor. Synergrid, de federatie van Belgische netbeheerders, heeft de voorschriften gewijzigd. Sinds 15 oktober mag ook de P1-poort van de digitale meter worden gebruikt. Dat zal ervoor zorgen dat plug-and-playbatterijen “makkelijk te gebruiken worden”, zegt Synergrid.

Concreet kunnen stekkerbatterijen voortaan worden aangestuurd door een apparaatje – een zogeheten ‘dongle’ – in de P1-poort van de digitale meter te klikken. Dat vereist geen enkele technische kennis. Pluginfo.be verwacht dat de verkoop van stekkerbatterijen “een hoge vlucht zal nemen nu deze drempel is weggehaald”.

( mag verplaatst worden indien nodig ) wel graag vermelden met linkje ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Piddybull op 16-10-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat is alleen maar relevant voor Belgie. Soms denk ik wel eens dat ze toch wat achterlopen. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmarchan
daemonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:22:
Dat is alleen maar relevant voor Belgie. Soms denk ik wel eens dat ze toch wat achterlopen. ;)
Laat het ons houden op dat de overheid soms achterloopt.
Mogelijks werkt een overheid zonder regering vlotter :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
mmarchan schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:43:
[...]

Laat het ons houden op dat de overheid soms achterloopt.
Mogelijks werkt een overheid zonder regering vlotter :-)
Daar hebben jullie toch ook veel ervaring mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
daemonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:27:
[...]

Daar hebben jullie toch ook veel ervaring mee? ;)
Met tijd en boterhammen komt alles goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
daemonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:22:
Had je nu de eerste zin kunnen lezen "voor de Belgen" dan was uw opmerking irrelevant en geen mogelijke basis om uw 8)7 toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Piddybull schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:33:
[...]

Had je nu de eerste zin kunnen lezen "voor de Belgen" dan was uw opmerking irrelevant en geen mogelijke basis om uw 8)7 toe te voegen.
En daarom stond er een zin achter, die je voor het gemak even weglaat. Selectief lezen en quoten noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 19:52
Piddybull schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:07:
Voor de Belgen !!

Concreet kunnen stekkerbatterijen voortaan worden aangestuurd door een apparaatje – een zogeheten ‘dongle’ – in de P1-poort van de digitale meter te klikken.
Ik las dit en kreeg gelijk polygoon journaal vibes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikkerMario
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:28
KikkerMario schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:25:
[...]

Ik had niet gezien dat Zendure mijn bestelling had verdeeld over twee zendingen. Een AB2000X met GLS uit Frankrijk en een SF800Pro met DPD uit Duitsland. De GLS-zending heb ik gisteren geweigerd via de Track&Trace-link. De DPD-zending is vandaag door een van mijn kinderen aangenomen terwijl ik niet thuis was. |:(
We zijn inmiddels een maandje verder.

Er is een AB2000X die ik had geannuleerd, die ik daarna via track&trace online al had geweigerd, en die daarna aan de deur is geweigerd. Die is met GLS terug naar Frankrijk en is volgens de track&trace ook al 2 weken geleden afgeleverd aan de verzender. Maar Zendure ontkent hem terug ontvangen te hebben en blijft om geduld vragen, en zegt me echt te gaan terugbetalen als ze het uitgezocht hebben. Je zou bijna zeggen dat die tent failliet is en me probeert aan het lijntje te houden.

En er is een SF800Pro die door m'n (minderjarige) zoon aangenomen is aan de deur terwijl ik hem al geannuleerd had. Die staat ondertussen nog in ongeopende verpakking te wachten tot Zendure bevestigt dat ze de AB2000X terug ontvangen hebben. Ze wilden namelijk pas een retourlabel opsturen nadat ze de AB2000X terug hadden. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik toen aangegeven dat ik hem wel houd, en dat ik alleen het geld van de AB2000X retour wil. Daar gingen ze mee akkoord, maar dat geld is er nog steeds niet.
Pagina: 1 ... 133 134 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.