Acties:
  • 0 Henk 'm!
daemonix schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:32:
[...]

Heeft dat niet te maken met de onnauwkeurigheid van de SOC omdat het LFP is? Die moet je echt af en toe (eens in de week of zo) naar 100% laden om een iets nauwkeurig beeld van de SOC te krijgen.
De celspanningen zijn te meten. HW heeft denk ik ook een dergelijke techniek. SoC drift wordt vanzelf opgepakt. Meten en een stukje software imo.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Devke schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:37:
[...]

De celspanningen zijn te meten. HW heeft denk ik ook een dergelijke techniek. SoC drift wordt vanzelf opgepakt. Meten en een stukje software imo.
De celspanningen wel, maar de SOC niet. Dat is het probleem met LFP. Waarom denk je dat mijn Tesla iedere week echt tot 100% geladen moet worden om een betrouwbaarder SOC te laten zien? Dat geldt net zo goed voor kleine batterijen (eigenlijk accu's).

Ik schat het BMS van Tesla toch iets hoger in dan dat van kleine partijen en die kunnen het ook niet. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door daemonix op 11-10-2025 17:23 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:07
MalleEppie71 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:47:
Het viel me vandaag op dat de variabele prijzen verschillen binnen de app en ook met mijn leverancier (Frank). Binnen de app zie ik zowel uurprijzen als kwartierprijzen, terwijl de uurprijzen verschillen tussen de Zendure-app en de Frank-app (let op de daling na 8.00). De eerste 2 afbeeldingen komen uit de Zendure app, de laatste uit Frank. Of zit ik er naast?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zie ik ook terug bij mijn leverancier. Bij mij lijkt het ook alsof ze geen rekening houden met de zomer tijd. Batterij ontlaad vaak als de prijzen pas het volgende uur hoog zijn.

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:16

bert pit

asdasd

Devke schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:54:
[...]

Het is technisch met HA wel op te lossen alleen niet alle gebruikers hebben HA. Die werken liever met de app. Daar kun je ook werken met minimale SoC. Echter blijft daar de vraag hangen denk ik wanneer grijpt het systeem zelf in. Als ik 10% ingesteld heb op 9% dan wordt er automatisch bijgeladen of mag ik doorzakken naar 4, 3, 2????
Mijn Hypers staan op minimaal 5%, vandaag zakte deze tot mijn schrik naar 1%. Dus ik ga hem weer terug zetten op 10%. De huidige instelling is HEMS, slim, laden bij overschot. Dat overschot is er blijkbaar de laatste dagen niet.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bert pit schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:14:
[...]

Mijn Hypers staan op minimaal 5%, vandaag zakte deze tot mijn schrik naar 1%. Dus ik ga hem weer terug zetten op 10%. De huidige instelling is HEMS, slim, laden bij overschot. Dat overschot is er blijkbaar de laatste dagen niet.
Geen eigen actie van het systeem om te laden?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:11
bert pit schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:14:
[...]

Idem hier, maar sedert vorige week één van de Hypers 1% aangaf, zit er een groot verschil, tot 25%, in de SOC waarde van de batterijen onder de beide Hypers.

Zendure Support stelde voor om te Balanceren/Kalibreren. Had dit reeds gedaan, maar nu nog eens opnieuw gedaan op hun vraag en volgens hun methode.
- Onder dezelfde Hyper batterijen volledig ontladen.
- Volledig opladen tot 100% met een constant vermogen van 1200W
- 10 minuten wachten
- Volledig ontladen met constant vermogen van 1200W
- 10 minuten wachten
- SOC zou nu een meer realistische waarde moeten aangeven.

Op het eerste zicht zie ik echter geen verbetering.
Limieten aangepast naar 10%-95%.

Vraagje: Is het mogelijk om met de Fireson integratie de celspanningen van de Hypers uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mmarchan schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:10:
[...]

Idem hier, maar sedert vorige week één van de Hypers 1% aangaf, zit er een groot verschil, tot 25%, in de SOC waarde van de batterijen onder de beide Hypers.

Zendure Support stelde voor om te Balanceren/Kalibreren. Had dit reeds gedaan, maar nu nog eens opnieuw gedaan op hun vraag en volgens hun methode.
- Onder dezelfde Hyper batterijen volledig ontladen.
- Volledig opladen tot 100% met een constant vermogen van 1200W
- 10 minuten wachten
- Volledig ontladen met constant vermogen van 1200W
- 10 minuten wachten
- SOC zou nu een meer realistische waarde moeten aangeven.

Op het eerste zicht zie ik echter geen verbetering.
Limieten aangepast naar 10%-95%.

Vraagje: Is het mogelijk om met de Fireson integratie de celspanningen van de Hypers uit te lezen?
Dit is wat er per accu beschikbaar is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCT6ghAppJQhWPYy55tgAz5Q0tc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HUNjx2dm5avHI1UJSPXapAan.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 132 133 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.