Frank
Vreemd.FMudde schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:37:
[...]
Ja dat staat ook aan. Maar hij blijft op stand-by staan
Zou je hem eens uit HEMS kunnen halen en na een paar seconden de schuif weer aan zetten.
Daar heb je een punt. Ook tijdens de heftruckopleiding leer je dat je de last altijd zo laag mogelijk moet houden, dus ook bij transport is het veiliger om pallets van elkaar af te halen. Voor transport over lange afstanden worden ze vaak wel gestapeld, dus vermoedelijk hebben ze op die manier al duizenden kilometers afgelegd.Taro schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:27:
Zo lang de accu's niet allemaal op de grond belanden zoals de conserven in de augurkenkoning/Kesbeke video's dan valt het nog wel mee, maar ik zou wel ff opletten. Kreeg hier dus laatst een AB3000X doos binnen zonder het karton aan de binnenkant... Onderzoek door Zendure loopt nog steeds.
Pallets zet je doorgaans in een stelling, niet bovenop een andere pallet met producten. Heb mijn VCA VOL diploma hopelijk niet ooit voor niets gehaald. Maar goed.
Wel blijf ik van mening dat er in de praktijk niet veel kan gebeuren, zolang de pallet netjes op de hoeken van de dozen rust.
[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 16-09-2025 21:49 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Probeer hem eens in ZENKI te zetten. Kijken of het dan wel lukt.FMudde schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:37:
[...]
Ja dat staat ook aan. Maar hij blijft op stand-by staan
BerryGosie schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:47:
[...]
Probeer hem eens in ZENKI te zetten. Kijken of het dan wel lukt.
:strip_exif()/f/image/B02Yzav6Tja7PfRbNEoWVXKu.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je HEMS gebruikt, moet het volgende bij slimme meter modus ingesteld zijn:
:strip_exif()/f/image/dZt9PbIPryHqHpMznl6RRM4k.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast kun je kijken of je beveiligingsinstellingen wel goed staan. (Niet op 0)
[ Voor 46% gewijzigd door BerryGosie op 16-09-2025 21:52 ]
http://<IP-BATTERIJ>/properties/report
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Eerst rechtstreeks bij Zendure besteld. Levertijd 20 tot 30 dagen. Na 30 dagen een mailtje gestuurd dat de 30 dagen voorbij waren en of ze het binnen 10 werkdagen konden leveren. Antwoord: "I wish to inform you that the product you have enquired about is currently available for pre-order, with shipments expected to commence around October."
Dat was me te vaag en ging me te lang duren, dus vrijdag bij stekker-batterij hetzelfde besteld. Meteen maandag geleverd, dus dat ging top. Maar ik was blijkbaar te laat met annuleren bij Zendure, en vanochtend was het opeens toch al "Good news - your order has been shipped."
Ik heb Zendure per e-mail gevraagd de bestelling te annuleren en de verzending tegen te houden, maar heb nog geen reactie, en vanavond kreeg ik een Track & Trace link van GLS met een pakket van "PJ Logistics France".
De Track & Trace heeft een "Refuse parcel" knop. Zal ik die dan maar indrukken?
[ Voor 3% gewijzigd door KikkerMario op 16-09-2025 22:01 ]
Het lijkt erop dat het weigeren van de bestelling, naast het nogmaals contact opnemen met Zendure om de bestelling terug te roepen, de beste optie is. Ik zal dus die knop indrukken en nog een mailtje sturen. Of ziet iemand nog een betere optie?Let op dat een bestelling na verzending niet direct kan worden geannuleerd. Neem contact met ons op om de bestelling terug te roepen of de levering te weigeren wanneer deze op uw adres aankomt. Zendure zal een volledige terugbetaling aanbieden nadat de zending succesvol is geannuleerd of teruggezonden. Let op dat uw betaalmethode (bank/PayPal etc.) mogelijk een transactiekost in rekening brengt. Raadpleeg uw betaalprovider voor bevestiging.
Hoe kan ik hier zien of er sturing is.gielz schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:48:
Je kunt ook even de api properties ophalen via je browser. Dan zie je iig of er wel sturing plaats kan vinden.
http://<IP-BATTERIJ>/properties/report
{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":1755,"packState":2,"electricLevel":58,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3051,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":1,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4909,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":338,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":800,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":1,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1758051825,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":800,"packNum":1,"rssi":-63,"is_error":0},"packData":
Frank
Gedaan, en zoals anderen in dit topic al hadden geconstateerd, ik kreeg meteen "a discount" aangeboden. (In mijn geval binnen 1 minuut en zonder bedrag of percentage.)KikkerMario schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:10:
contact opnemen met Zendure om de bestelling terug te roepen
Hij blijft in de stand-by modus staan.peterbier schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:45:
[...]
Vreemd.
Zou je hem eens uit HEMS kunnen halen en na een paar seconden de schuif weer aan zetten.
[Afbeelding]
Frank
Wat je hier nu ziet is dat hij met 338 watt aan het ontladen is en verbonden is en via smartmode werkt. Zou er eens een slimme stekker tussen zetten want is de app wel correct?FMudde schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:14:
[...]
Hoe kan ik hier zien of er sturing is.
{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":1755,"packState":2,"electricLevel":58,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3051,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":1,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4909,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":338,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":800,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":1,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1758051825,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":800,"packNum":1,"rssi":-63,"is_error":0},"packData":
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Waar waren ze het goedkoopste?KikkerMario schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:26:
En ik heb ook maar op de "Refuse parcel" knop gedrukt. Als dit eenmaal netjes afgehandeld is, dan kan ik m'n pakketje van stekker-batterij gaan uitpakken
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Ik heb geen slimme stekker, maar als ik in de hw app kijk, gebruik ik gewoon stroom van het net. Net zoveel als anders. Blijkbaar wil het ontladen niet starten oidgielz schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:29:
[...]
Wat je hier nu ziet is dat hij met 338 watt aan het ontladen is en verbonden is en via smartmode werkt. Zou er eens een slimme stekker tussen zetten want is de app wel correct?
Frank
Exact dezelfde prijs. Afgezien van de vage korting die Zendure vanavond noemde (zonder bedrag of percentage).
Dat heb ik ook geprobeerd, maar hij doet niets en blijft in stand-by staan. Misschien moet hij nog bij Zendure aangemeld worden oidpeterbier schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:53:
[...]
Je zou het eens handmatig proberen bijvoorbeeld 200watt naar woning.
Hiervoor moet hij uit HEMS.
Dit als test of de Zendure werkt.
Hierna weer op 0 zetten.
[Afbeelding]
Je hebt toch wel de toegestaan uitvoer goed staan.?
Deze moet bij de SF800pro op 800 watt staan.
[Afbeelding]
Frank
Misschien ff uit zetten door de 6 seconden knop en weer aan zetten.FMudde schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 23:03:
[...]
Dat heb ik ook geprobeerd, maar hij doet niets en blijft in stand-by staan. Misschien moet hij nog bij Zendure aangemeld worden oid
Ik wil best 2 overtollige ab3000x overnemen voor een zacht prijsjeKikkerMario schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:59:
Navraag doen naar de levertijd bij Zendure helpt ... iets te veel. Ik heb straks twee keer zoveel thuisbatterijen als de bedoeling was.
Eerst rechtstreeks bij Zendure besteld. Levertijd 20 tot 30 dagen. Na 30 dagen een mailtje gestuurd dat de 30 dagen voorbij waren en of ze het binnen 10 werkdagen konden leveren. Antwoord: "I wish to inform you that the product you have enquired about is currently available for pre-order, with shipments expected to commence around October."
Dat was me te vaag en ging me te lang duren, dus vrijdag bij stekker-batterij hetzelfde besteld. Meteen maandag geleverd, dus dat ging top. Maar ik was blijkbaar te laat met annuleren bij Zendure, en vanochtend was het opeens toch al "Good news - your order has been shipped."
Ik heb Zendure per e-mail gevraagd de bestelling te annuleren en de verzending tegen te houden, maar heb nog geen reactie, en vanavond kreeg ik een Track & Trace link van GLS met een pakket van "PJ Logistics France".
De Track & Trace heeft een "Refuse parcel" knop. Zal ik die dan maar indrukken?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Nu weet ik wel uit ervaring bij bijvoorbeeld Ematic dat wanneer je ze contact via de telefoon/whatsapp er altijd over de prijs te praten valt. Beide doen ook aan ophalen waarbij Ematic in de randstad zit en Stekker-batterij in het oosten. Dat vond ik persoonlijk wel heel fijn, gewoon direct uit de loods de auto in.
Dan vind ik het wel vreemd dat Zendure zelf nog 50-60 dagen levertijd hanteert. Hebben ze geen opslag ergens in Duitsland? Bij de eerste 2 batches hadden ze nog een loods net over de grens.
Wat ik een beetje begreep is dat kortings tijdperk wel een beetje voorbij is. De eerste voet staat aan de grond, de prijzen zijn opzich redelijk te noemen al blijven we met zn alle gevoelig voor korting. Typisch nederlands. Ik denk dat je beter idd ook even bellen kunt. Vragen staat vrij. Voordeel van ophalen is inderdaad direct mee kunnen nemen. Zal niet iedereen lukken.gielz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:50:
Je ziet nu wel dat iedereen een beetje voorraad weet op te bouwen wat wel heel fijn is! Meteen maar even mijn kortingscodelijstje erbij gepakt maar helaas werkt niets meer.Stekker-batterij heeft flinke voorraad zoals al vermeld in het topic en Ematic ook.
Nu weet ik wel uit ervaring bij bijvoorbeeld Ematic dat wanneer je ze contact via de telefoon/whatsapp er altijd over de prijs te praten valt. Beide doen ook aan ophalen waarbij Ematic in de randstad zit en Stekker-batterij in het oosten. Dat vond ik persoonlijk wel heel fijn, gewoon direct uit de loods de auto in.
Dan vind ik het wel vreemd dat Zendure zelf nog 50-60 dagen levertijd hanteert. Hebben ze geen opslag ergens in Duitsland? Bij de eerste 2 batches hadden ze nog een loods net over de grens.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Tot mijn verbazing zie ik in Home Assistant dat de capaciteit nu na een aantal dagen bij ontladen weer klopt. En er is iig vanuit mijn kant niets veranderd en hij draait nog op firmware 1.06. 1.6kwh ontladen en 13% gedaald.....
Vanochtend werd mij nog verteld dat ik geduldig moest afwachten....gielz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:56:
Mijn ticket met betrekking tot de capaciteit in firmware 1.06 loopt nog bij Zendure.
Tot mijn verbazing zie ik in Home Assistant dat de capaciteit nu na een aantal dagen bij ontladen weer klopt. En er is iig vanuit mijn kant niets veranderd en hij draait nog op firmware 1.06. 1.6kwh ontladen en 13% gedaald.....![]()
[Afbeelding]
Ik zie hem hier nu ook! Wellicht toch een globale uitrol?geert1992 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:03:
[...]
Vanochtend werd mij nog verteld dat ik geduldig moest afwachten....
[Afbeelding]
Zal hem morgen eens updaten als ik thuis ben.
Ik heb hier nog geen update.geert1992 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:03:
[...]
Vanochtend werd mij nog verteld dat ik geduldig moest afwachten....
[Afbeelding]
Moet je blijkbaar heel lief om vragen, ik had een hele lieve mail gestuurd;).
Mijn vraag aan jullie: zien jullie dit gedrag ook? De P1 meter heeft een meer frequentie van 1 seconde, daar zou het dus niet aan kunnen liggen.
:strip_exif()/f/image/lGI4AfpwHqY1MSsFlikC45TT.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ze deze update nou gewoon een keer uitrollen, dat zou voor iedereen fijn zijn.geert1992 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:15:
[...]
Dan toch alleen nog beta. Ik heb hier bij het aanmaken van de ticket ook een referentie gedaan naar andere tickets van hier. Vervolgens elke dag aangegeven dat het goed werkt voor een systeem met 4 batterijen maar dat als ik kijk naar de batterij ik er 5 heb. Met de vraag of ik die extra batterij dan maar als opstapje moet gaan gebruiken voor de kinderen.geert1992 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:15:
[...]
Vannacht heel de nacht uitgelaten. Vanmorgen weer aangezet. Maar blijft in stand-by staan.peterbier schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 23:07:
[...]
Misschien ff uit zetten door de 6 seconden knop en weer aan zetten.
[Afbeelding]
Frank
Vervelend, Afgelopen maandag mijn sf800p mogen ontvangen en alles ging goed. Installatie, puur app besturing. Meteen alle limieten nagelopen, ac opladen ook toegestaan (wou even naar 100% en was avond) en access solar toegestaan. Daarna kreeg ik hem niet handmatig op op/ontladen, maar uit hems halen was de truck.FMudde schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:20:
[...]
Vannacht heel de nacht uitgelaten. Vanmorgen weer aangezet. Maar blijft in stand-by staan.
Heb geen p1 meter of andere dingen in mijn 'home' opgenomen.
(Zie de screenshots voorbij komen en kan ook niet veel anders zien)
Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV
Als ik jou was zou ik ticket inschieten bij Zendure en ze even mee laten kijken Dan is het ook handig als je je serienummer deelt.FMudde schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:20:
[...]
Vannacht heel de nacht uitgelaten. Vanmorgen weer aangezet. Maar blijft in stand-by staan.
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
martinvdm schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:17:
[...]
Ik wil best 2 overtollige ab3000x overnemen voor een zacht prijsje
Als ik het aan zou nemen, dan zou ik 50 euro korting krijgen (wat neerkomt op zo’n 3 procent).
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn AC 2400. Ticket inschieten bij Zendure. Dan gaan ze op den duur vragen om je inloggegevens, stel ff een tijdelijk wachtwoord in en stuur die door. Vervolgens zullen ze sturen dat hij vervangen moet worden en krijg je een retourlabel. Accepteer dit niet direct! Zeg dat je eerst een vervangende SF800 wil ontvangen voordat je hem retour stuurt, anders ben je zo nog een week verder voordat je de jouwe retour hebt, daar hebt laten checken en ze erachter komen dat hij inderdaad stuk is. Ondertussen dagelijks mailen met wat de status is.FMudde schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:20:
[...]
https://marcmax.de/produc...-w?variant=54288633168140gielz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:50:
Je ziet nu wel dat iedereen een beetje voorraad weet op te bouwen wat wel heel fijn is! Meteen maar even mijn kortingscodelijstje erbij gepakt maar helaas werkt niets meer.Stekker-batterij heeft flinke voorraad zoals al vermeld in het topic en Ematic ook.
En voorraad, je kan kiezen voor 19% BTW.
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Eerst even zorgen dat ik wat meer soc heb zodat ik de update kan uitvoeren.
[ Voor 21% gewijzigd door Dymphy op 17-09-2025 11:48 ]
Proxmox 3 node cluster | Opnsense | HA | Homey Pro 2023 | 3645Wp zonnepanelen | 8.6 KWh Zendure | EV E-Niro MY24 | 2x Bambu Lab P1S
Volgens mij stond er dat je minimaal 10% SOC moest hebben voordat je de update kon starten. En niet stiekem andere dingen gaan doen terwijl de update bezig is.Dymphy schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:38:
Ik had van het weekend een ticket ingeschoten met de vraag of ze voor mij de firmware 1.0.7 kunnen pushen, en dat hebben ze nu netjes gedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 17-09-2025 11:53 ]
Allemaal gelukt, zit nu ook lekker op versie 1.0.7.geert1992 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:52:
[...]
Volgens mij stond er dat je minimaal 10% SOC moest hebben voordat je de update kon starten. En niet stiekem andere dingen gaan doen terwijl de update bezig is.![]()
Eens kijken hoe de Zendure zich nu vedraagd.
Proxmox 3 node cluster | Opnsense | HA | Homey Pro 2023 | 3645Wp zonnepanelen | 8.6 KWh Zendure | EV E-Niro MY24 | 2x Bambu Lab P1S
[ Voor 88% gewijzigd door twain4me op 17-09-2025 14:06 . Reden: V&A ]
Hier idem, net geupdate en om 14:00 maar even wat bijladen, zo te zien krijgen we niet genoeg zon vandaag.Dymphy schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:38:
Ik had van het weekend een ticket ingeschoten met de vraag of ze voor mij de firmware 1.0.7 kunnen pushen, en dat hebben ze nu netjes gedaan.
Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt. Even kijken of er iets uitkomt. Ik heb het idee dat het aan de batterij ligt. Ik hoor de omvormer af en toe klikken als ik een ander plan instel. Hopelijk kunnen ze het op afstand fixen.avdwerf schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:09:
[...]
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn AC 2400. Ticket inschieten bij Zendure. Dan gaan ze op den duur vragen om je inloggegevens, stel ff een tijdelijk wachtwoord in en stuur die door. Vervolgens zullen ze sturen dat hij vervangen moet worden en krijg je een retourlabel. Accepteer dit niet direct! Zeg dat je eerst een vervangende SF800 wil ontvangen voordat je hem retour stuurt, anders ben je zo nog een week verder voordat je de jouwe retour hebt, daar hebt laten checken en ze erachter komen dat hij inderdaad stuk is. Ondertussen dagelijks mailen met wat de status is.
Ik heb hem nu maar uitgezet, anders is straks de batterij leeg. Die was 65% en staat nu op 49%.
Frank
Nee, de zon is wat minimaal vandaag.CopyCatz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:19:
[...]
Hier idem, net geupdate en om 14:00 maar even wat bijladen, zo te zien krijgen we niet genoeg zon vandaag.
Maar eens kijken of Zenki AI de batterij laad op de wat schaarse goedkopere tarieven de komende dag.
[ Voor 10% gewijzigd door CopyCatz op 17-09-2025 16:19 ]
Leuk om je (snoep)verhaal gelezen te hebben, nu heb ik 1 klein vraagje en misschien wil je die niet beantwoorden, aan u de keuze... Hoeveel was je kwijt voor de 2400 ac en de 3 batterijen? En als je het niet wilt zeggen, was het meer of minder dan €2500?Devke schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:27:2027 en de snoepwinkel.
Al een tijdje was ik aan het twijfelen of ik nog een AC 2400 met 3 batterijen zou toevoegen aan ons huishouden. De wintermaanden zal het krap zijn met de huidige setting (verwacht ik) en het is een genot dat de 2400 AC zich zo makkelijk laat aansturen. Mijn vrouw ziet het liefst dat alles in huis rondom dynamisch energie automatisch gaat in huis zonder daar te veel rekening mee te moeten houden. Ik persoonlijk vind het prettig als het hele proces van laden / ontladen gewoon lekker automatisch gaat.. Nommen, net support etc. Daarnaast heerst in dit topic een beetje een "batterij virus" onder vele van ons 😜.
Dilemma:
De laatste weken stel ik mezelf steeds een aantal vragen. Zet ik de laatste stap om me klaar de maken voor 2027 einde saldering en ben ik dan hele hordes voor? Kunnen we dan ongestoord lekker ons ding doen en is de batterij setting zoals ik die voor ogen heb afdoende om in onze doelen te voorzien? Kan ik met het dynamische energiecontract nog een flinke stap in het terugverdienen maken voor einde saldering? Daarna veranderen de spelregels wel maar maakt het niet minder interessant. Vragen genoeg waar ik over kon nadenken de laatste tijd. Een doel die we al iets langer hebben is de energie rekening verlagen. We laden aan huis inmiddels. Dure laadpalen zijn we dus vanaf. Toch moet die rekening lager kunnen. Mooi doel erbij.
Nou kun je 2 dingen doen. Rondjes blijven draaien of besluiten nemen. Dat laatste bevalt me meer, maar ik overdenk wel mijn stappen. Maar wat heeft dit dan met de snoepwinkel te maken?
De stoute schoenen een weekje geleden maar eens aangetrokken en de reseller waar ik de eerste set gekocht had maar eens benaderd. Ik kreeg direct 1 van de eigenaren aan de telefoon. Vriendelijk en razend enthousiast persoon. Na een gesprekje aan de telefoon nodigde hij me uit eens een kop koffie te komen drinken. Oke. Een uitnodiging naar een snoepwinkel. Altijd lastig natuurlijk 😜. Gister op die uitnodiging ingegaan en die kant opgereden. Ook een mooie kans vond ik om eens aan de andere kant van het proces te kijken.
Na een prettige kennismaking met beide eigenaren op locatie viel gesprek al snel op de passie van iedereen. De thuisbatterij. Een erg leuk gesprek met leuke inzichten. HA / Homey i.c.m. de batterij. Eigen ervaringen. Marktontwikkelingen etc.
Er werd me gevraagd of ik het leuk vond om door het magazijn / hal te lopen. Natuurlijk wil ik de snoepwinkel wel eens bekijken. Wat een indrukwekkende voorraad! Wat een speelgoed. Tja ik hoorde mezelf al denken "Damn..... knoop dan toch maar doorhakken? Dan zijn wij klaar voor 2027."
Na een rondje magazijn nog een bakje thee gedaan. Ook hier werd de tijd voor genomen.
Natuurlijk wist ik hoe het thuisfront erin zat. We willen gewoon klaar zijn. Het duurt nog een ruim jaartje maar het geeft wel de kans het e.a. alvast terug te verdienen en niet achter de muziek aan te lopen maar voorop. Ik heb toen eerst maar eens een aanbod gevraagd voor 1 AC 2400 en 3 batterijen. Daar zijn we uitgekomen. Waar gaat het mis? Ja hoor...... stuur iemand een snoepwinkel in en vraag hem of hij zonder snoep naar buiten kan komen. Symbolisch bedoeld uiteraard daar we toch eigenlijk de keuze al wel gemaakt hadden voor de laatste uitbreiding. Wat me opviel is dat er geen enkel moment was dat ik het gevoel had dat ik met 2 verkopers aan tafel zat. Als ik na het kopje thee de auto was ingestapt was de vraag absoluut niet gesteld of ik de batterijen wilde kopen. Wat wel opviel was de gastvrijheid. Echt een leuke ervaring. Als ik persoonlijk ergens een hekel aan heb dan zijn het namelijk pushende verkopers.
Nou ben ik een tweaker. Tweakers delen leuke ervaringen, oplossingen, nieuwsberichtjes etc. Dit vond ik zo'n leuke ervaring dat ik deze eigenlijk met jullie wilde delen. Vanmorgen heb ik gevraagd aan reseller of ik enkele foto's mag delen. Ik had zo voor mijn eigen archief gemaakt en om mijn directe omgeving te laten zien. Ik vond dat ik dit de reseller netjes moest vragen daar het natuurlijk eigendom van een hun is en dat wil je niet overal maar droppen. Iets met privacy.
Bij deze dus dan enkele foto's :-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu begint het wachten even. Ze staan hier mooi opgestapeld in huis. De elektricien komt volgende week om enkele extra groepen te maken en alles definitief op een eigen groep te zetten. Op iedere set ( HW , Zendure set 1 en set 2) komt een eigen kWh meter. Zo is er mooi het e.a. onafhankelijk te monitoren. In de doos zien staan en nog niet aan de gang kunnen is even tanden bijten maar het proces is in gang gezet.
Ik ben klaar voor 2027! Helemaal happy mee. De HW batterijen gaan lekker Nommen en de Zendure's mogen tot die tijd zich uitleveren op net support.
[Afbeelding]
Oh ja, ik denk dat ik het batterij virus nu wel te baas ben :-)
Wat heb jij voor jouw auto betaald dan? En als je het niet wilt zeggen was dit? 10k 25k? 50k?Catdogsf schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:27:
[...]
Leuk om je (snoep)verhaal gelezen te hebben, nu heb ik 1 klein vraagje en misschien wil je die niet beantwoorden, aan u de keuze... Hoeveel was je kwijt voor de 2400 ac en de 3 batterijen? En als je het niet wilt zeggen, was het meer of minder dan €2500?
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wat @gielz vanmorgen ook al zei, als je een batterij wilt bestellen bij welke reseller in Nederland dan ook... pak je mobiel even en bel en vraag naar mogelijkheden. Dat adverteren met kortingen of strooien met kortingcode's is denk ik wel voorbij. Vraag gewoon om korting. Nee heb je. Ja kun je krijgen. Zover ik weet zijn er 2. Stekker en Ematic. Doe er je voordeel mee 😊
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dat wil ik gerust vertellen, doe ik niet moeilijk over dat was €20.499 voor een Toyota Auris uit 2016 gekocht in 2019. (geen korting helaas)Devke schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:43:
[...]
Wat heb jij voor jouw auto betaald dan? En als je het niet wilt zeggen was dit? 10k 25k? 50k?
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wat @gielz vanmorgen ook al zei, als je een batterij wilt bestellen bij welke reseller in Nederland dan ook... pak je mobiel even en bel en vraag naar mogelijkheden. Dat adverteren met kortingen of strooien met kortingcode's is denk ik wel voorbij. Vraag om korting. Nee heb je. Ja kun je krijgen. Zover ik weet zijn er 2. Stekker en Ematic. Doe er je voordeel mee 😊
Durf je het nu wel te vertellen?
Ik weet niet of ik met mijn naam moet bemoeien met meer of minder uitspraken, maar heb een zeer groot vermoeden meer.Catdogsf schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:52:
[...]
Dat wil ik gerust vertellen, doe ik niet moeilijk over dat was €20.499 voor een Toyota Auris uit 2016 gekocht in 2019. (geen korting helaas)
Durf je het nu wel te vertellen?
Edit: Ik vind het gewoon geen gepaste vraag, misschien moet ik het dan maar zo formuleren. Ik vertel wat ik zelf ervaar. We zien zelf al dat Zendure ook al een tijd niet meer strooit met codes. @gielz geeft vanmorgen aan dat ook de kortingscodes bij hem niet meer werken. Meer soep kan ik er niet van maken.geert1992 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:03:
[...]
Ik weet niet of ik met mijn naam moet bemoeien met meer of minder uitspraken, maar heb een zeer groot vermoeden meer.
En Geert jij hebt wel andere meningen dan je naam genoot....... zonder al te politiek hier te worden
[ Voor 45% gewijzigd door Devke op 17-09-2025 17:23 ]
In duitsland kosten ab3000x batterijen 585, de goedkoopste prijs die ik gezien heb. Inclusief btw per stuk, is ongeveer 708 euro per batterij, is 2.124euro. Daar moet de omvormer nog bij +/- 400 euro.
Had mijn post nog aangepast. Ik merk wel dat ze hier ook graag de BTW eraf zouden zien gaan. Aan de andere kant, je kunt de BTW terug vragen mijn inziens als je voldoet aan een aantal criteria. De centrale regelt dat tegen vergoeding. Ik begreep uit het gesprek van de week ook dat hun dat traject kunnen aanbieden. Ff uit mijn kop en pin me er niet op vast, 60 euro. Kosten via stekker (was niet duidelijk in mijn post denk ik). Dan voert de centrale de werkzaamheden uit. Ik moet dat nog eens ff rustig gaan bedenken wat ik wil met teruggave.geert1992 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:20:
[...]
In duitsland kosten ab3000x batterijen 585, de goedkoopste prijs die ik gezien heb. Inclusief btw per stuk, is ongeveer 708 euro per batterij, is 2.124euro. Daar moet de omvormer nog bij +/- 400 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 17-09-2025 17:29 ]
Als je batterijen in een snoepwinkel koopt, betaal je vast ook maar 9% btw?! 😉.Devke schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:28:
[...]
Had mijn post nog aangepast. Ik merk wel dat ze hier ook graag de BTW eraf zouden zien gaan. Aan de andere kant, je kunt de BTW terug vragen mijn inziens als je voldoet aan een aantal criteria. De centrale regelt dat tegen vergoeding. Ik begreep uit het gesprek van de week ook dat hun dat traject kunnen aanbieden. Ff uit mijn kop en pin me er niet op vast, 60 euro. Kosten via stekker (was niet duidelijk in mijn post denk ik). Dan voert de centrale de werkzaamheden uit. Ik moet dat nog eens ff rustig gaan bedenken wat ik wil met teruggave.
Ik had niet helemaal door dat je het vervelend vond, vandaar mijn reactie.
Waarom zou dit een ongepaste vraag zijn? Door hoe je dit brengt geef je mij het gevoel dat je hele positieve post je een financieel voordeel opgeleverd heeft.Devke schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:16:
[...]
Edit: Ik vind het gewoon geen gepaste vraag, misschien moet ik het dan maar zo formuleren. Ik vertel wat ik zelf ervaar. We zien zelf al dat Zendure ook al een tijd niet meer strooit met codes. @gielz geeft vanmorgen aan dat ook de kortingscodes bij hem niet meer werken. Meer soep kan ik er niet van maken.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Helaas. Dan had ik het wel vermeld. Tweakers is geen reclame medium. Daarnaast had je kunnen lezen dat ik "reseller" benoem toch. Daar zijn er een paar meer van. Ik vind het wel vervelend dat dit in een "voordeel" verband gebracht wordt. Vraag me af welke opmerking ik nu vervelender vind.Aziraphale schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:46:
[...]
Waarom zou dit een ongepaste vraag zijn? Door hoe je dit brengt geef je mij het gevoel dat je hele positieve post je een financieel voordeel opgeleverd heeft.
[ Voor 23% gewijzigd door Devke op 17-09-2025 18:20 ]
Helaas Geert. Gewoon de volle mep.geert1992 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:40:
[...]
Als je batterijen in een snoepwinkel koopt, betaal je vast ook maar 9% btw?! 😉.
Ik had niet helemaal door dat je het vervelend vond, vandaar mijn reactie.
Klopt dat je geen bedrijf noemt, maar kijkend naar de reseller waar je in het algemeen naar verwijst was het (voor mij) wel duidelijk dat het over stekkerbatterij gaat. En als je daar korting zou krijgen vind ik het prima en het enthousiasme in je stuk ook, maar ik word getriggerd door de verschillende dingen bij elkaar en dat geeft mij dan het gevoel dat je aandelen hebt. Maar goed, laten we het ontopic houden.Devke schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:16:
[...]
Helaas. Dan had ik het wel vermeld. Tweakers is geen reclame medium. Daarnaast had je kunnen lezen dat ik "reseller" benoem toch. Daar zijn er een paar meer van. Ik vind het wel vervelend dat dit in een "voordeel" verband gebracht wordt. Vraag me af welke opmerking ik nu vervelender vind.
[ Voor 4% gewijzigd door Aziraphale op 17-09-2025 18:56 ]
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Als je een beetje belt of mailt dan heb je bij een NL reseller al snel 10% korting te pakken. Dus dan zal zijn setje rond de 2800 euro zijn wat ik persoonlijk een mooie prijs vind voor de features. Wellicht nog wat extra korting omdat het zo van de loods de auto in ging.Catdogsf schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:27:
[...]
Leuk om je (snoep)verhaal gelezen te hebben, nu heb ik 1 klein vraagje en misschien wil je die niet beantwoorden, aan u de keuze... Hoeveel was je kwijt voor de 2400 ac en de 3 batterijen? En als je het niet wilt zeggen, was het meer of minder dan €2500?
63% ontladen met een waarde van 9kwh.
Antwoord terug, niet echt hoopvol:mrme12345 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:53:
[...]
Staat ook niet in lijst van ondersteunde meters
Dus ticket inschieten bij zendure en misschien kunnen ze hem dan toevoegen en aanpassen.
Dear customer,
we sincerely apologize for the delay.
Currently, this electric meter is temporarily incompatible with our P1. We also confirm your location. Thank you for your patience and understanding.
De leverancier is ook met Zendure bezig maar ik verwacht hetzelfde antwoord. Morgen maar eens bellen of ze al wat weten. Misschien dat ik het op kan lossen met een andere P1 meter die compatibel is bijvoorbeeld Everhome Ecotracker,
[ Voor 3% gewijzigd door FastForwardNL op 17-09-2025 19:41 ]
Kom eigenlijk de dagen wel door met de thuisbatterij maar met dit weer toch wat meer moeite. De eerste stap is natuurlijk controleren of ik het maximale uit de accu's haaldotternetta schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:54:
[...]
Het verschil tussen min en max lijkt niet je spread. Hoe bereken je die? Verder zie ik niks opvallends.
Laadt mooi op tot 100%
0% 2,50 37,50
0% 3,00 45,00
10% 3,20 48,00
20% 3,25 48,75
30% 3,27 49,05
40% 3,29 49,35
50% 3,30 49,50
60% 3,31 49,65
70% 3,33 49,95
80% 3,35 50,25
90% 3,38 50,70
100% 3,40 51,00
Heb je toevallig Home Assistant? Dan kun je die hele P1 skippen en zelf iets simpels bouwen.Achiel007 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:26:
[...]
Antwoord terug, niet echt hoopvol:
Dear customer,
Currently, this electric meter is temporarily incompatible with our P1. We also confirm your location. Thank you for your patience and understanding.
De leverancier is ook met Zendure bezig maar ik verwacht hetzelfde antwoord. Morgen maar eens bellen of ze al wat weten. Misschien dat ik het op kan lossen met een andere P1 meter die compatibel is bijvoorbeeld Everhome Ecotracker,
Of home assistant gaan gebruikenAchiel007 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:26:
[...]
Antwoord terug, niet echt hoopvol:
Dear customer,
Heb geen Home Assistant, maar wou dat in de herfst/winter wel eens gaan bekijken. Helaas kan ik dat niet nu eventjes opzetten want je hebt dan hardware nodig toch? Wacht morgen even de leverancier af wat die voorstelt.
Ik gebruik ook de ecotracker, werkt prima!Achiel007 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:53:
Heb wel een homewizard p1 meter, maar die werkt (helaas) nog niet samen.
Heb geen Home Assistant, maar wou dat in de herfst/winter wel eens gaan bekijken. Helaas kan ik dat niet nu eventjes opzetten want je hebt dan hardware nodig toch? Wacht morgen even de leverancier af wat die voorstelt.
Durf het niet goed aan, de Everhome is compatibel met de ISKRA ME382, de MT382 staat er niet bij. Morgen dus eerst maar bellen.
Met de nadruk op "als".KikkerMario schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:24:
[...]
als ik het pakket weiger, dan krijg ik m’n geld terug.
Ik had niet gezien dat Zendure mijn bestelling had verdeeld over twee zendingen. Een AB2000X met GLS uit Frankrijk en een SF800Pro met DPD uit Duitsland. De GLS-zending heb ik gisteren geweigerd via de Track&Trace-link. De DPD-zending is vandaag door een van mijn kinderen aangenomen terwijl ik niet thuis was.
Nu heb ik hier dus een SF800Pro teveel. Misschien moet ik toch de 50 euro korting van Zendure maar aannemen. Kan ik daar de 49 euro retourkosten van stekker-batterij mee betalen.
Ik heb vandaag in ieder geval een pakketje uit Duitsland gekregen met witte stickers over de labels.TCMR schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 07:24:
[...]
Misschien heeft de Duitse douane nu eindelijk toch gezien dat ze die witte stickers plakken over de "klasse 9 gevaarlijke stoffen"-labels op de dozen...
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Hier de Landis & Gyr E360 CM3D, niet exact dezelfde, maar werkt met zowel Zendure als Ecotracker P1-meters via HW Actieve splitter.FastForwardNL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:38:
Kan iemand bevestigen dat de P1 meter echt goed werkt i.c.m. de Landis & Gyr E360 CD3D? Ik zie dat de CD2D niet compatible is, maar CD3D staat niet in de lijst.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Bijzonder dat je het niet gepast vind, krijg dat soort associaties meestal bij andere onderwerpen of dingen die in de wereld spelen.Devke schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:16:
[...]
Edit: Ik vind het gewoon geen gepaste vraag, misschien moet ik het dan maar zo formuleren. Ik vertel wat ik zelf ervaar. We zien zelf al dat Zendure ook al een tijd niet meer strooit met codes. @gielz geeft vanmorgen aan dat ook de kortingscodes bij hem niet meer werken. Meer soep kan ik er niet van maken.
En Geert jij hebt wel andere meningen dan je naam genoot....... zonder al te politiek hier te worden
In mijn ogen vraag ik gewoon iets normaals, vandaar dat ik ook op jou vraag mijn eerlijke antwoord geeft en geen kwaad in ziet om dat te delen met je, maar kan natuurlijk niet voor jou dingen bepalen of iets gepast is of niet in jouw ogen, maar bijzonder vind ik het wel hoe je je in deze opstelt.
Als ik met de switch 6 seconden indrukken de inverter uitzet, gaat de Power LED rood knipperen. Batterijstatus en Wifi status blijven groen. In de app krijg ik Error 46: hot-swapping failure.
Na een paar minuten gaat hij weer volgens zijn default schedule (ik stuur nog niks aan en heb nog niks ingesteld) 200W leveren en is de error ook weer verdwenen.
Is dit normaal gedrag? Ik wil gewoon voor nu de inverter uitzetten en naar bed
Ik heb FW 1.0.6 op een 2400AC draaien.
[ Voor 6% gewijzigd door Aardedraadje op 17-09-2025 21:29 ]
Als ik een shutdown doe zet ik hem in standby, 6 seconden knopje. Stekker er uit en optillen van de batterypack. De foutmelding zegt mij eigenlijk niets.Aardedraadje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:25:
Net even mijn torentje gebouwd en ik heb direct twee vragen waar ik in het topic nog geen antwoord voor vind, hopelijk herkent iemand het.
Als ik met de switch 6 seconden indrukken de inverter uitzet, gaat de Power LED rood knipperen. Batterijstatus en Wifi status blijven groen. In de app krijg ik Error 46: hot-swapping failure.
Na een paar minuten gaat hij weer volgens zijn default schedule (ik stuur nog niks aan en heb nog niks ingesteld) 200W leveren en is de error ook weer verdwenen.
Ik heb FW 1.0.6 op een AC2400 draaien.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Als je netinvoermodus op 0 zet en/of netuitvoermodus op 0, dan hoef je verder niets in standby te zetten. Als ie in HEMS zit, dan heb je de basislastmodus op 200 staan en moet je een andere mode kiezen om de omvormer niets te laten doen. Standby zetten is bedoeld voor loskoppelen, of bij een device met MC4 stekkers de zonnepanelen koppelen, niet om hem voor langere tijd niets te laten doen. Anders kan je de stekker er voor nu wel even uithalen en morgen verder kijken?Aardedraadje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:25:
Net even mijn torentje gebouwd en ik heb direct twee vragen waar ik in het topic nog geen antwoord voor vind, hopelijk herkent iemand het.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Hrm, zou kunnen dat het automatisch inschakelen een feature is en geen bug, en de error onterecht triggert. Hij ontlaadt wel gewoon namelijk en de error staat er alleen als ik hem met de switch uitschakel.gielz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:31:
[...]
Als ik een shutdown doe zet ik hem in standby, 6 seconden knopje. Stekker er uit en optillen van de batterypack. De foutmelding zegt mij eigenlijk niets.
Ik houd het in de gaten, morgen maar eens knutselen aan de integratie in HA
@Taro Hij staat nu inderdaad op 0W en is daarmee mooi naar standby gegaan, zonder foutmelding.
[ Voor 8% gewijzigd door Aardedraadje op 17-09-2025 21:35 ]
Heb exact hetzelfde gehad toen ik een accu ging bij plaatsen. Wat bij mij werkte was eerst zorgen dat ie op standby staat, dan AC zijde loskoppelen (stekker los of voeding in groepenkast uitzetten), voor de zekerheid een keer de knop indrukken op de omvormer zodat alle ledjes gaan branden en daarna pas 6 sec die knop indrukken. Hopelijk werkt dit bij jou ookAardedraadje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:25:
Geef het een paar cycles, trekt waarschijnlijk wel bijCopyCatz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:27:
Mijn capaciteit is met 1.0.7 enorm toegenomen maar de onderlingen verschillen tussen de batterijen zijn wel een stuk groter nu; 5% verschil heb ik nog niet eerder gezien.
5% kan absoluut geen kwaad als je ze dagelijks gebruikt.dennisdew16 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:40:
Mede zendure fanaten, is er iemand die mij kan vertellen of onderstaande nog steeds een goede leidraad is kwa soc en celspanning:
[...]
Kom eigenlijk de dagen wel door met de thuisbatterij maar met dit weer toch wat meer moeite. De eerste stap is natuurlijk controleren of ik het maximale uit de accu's haalOp dit moment draai ik V1.0.6 en staat de minimale soc op 10%. Heb drie battery packs en de min/max volt uitgelezen op 10% en die geven nu allemaal 3.27V aan. Is het dan verstandig om ook V1.0.7 aan te gaan vragen of gewoon de minimale soc verlagen naar 5% en kijken wat dan de spanningen zijn in afwachting van nieuwe firmware?
Dit zijn de SoC, Vcel en Vbat volgens internet (kan per fabrikant/merk iets verschillen) Edit: gecorrigeerd SoC tabel voor AB3000 met 1.0.7 (* niet officiële gegevens van Zendure maar eigen observaties)
SoC (%) Celspanning (V) 15S pack (V)
0% 3,00 45,0
5% 3,14 47,1
10% 3,17 47,6
20% 3,21 48,2
30% 3,24 48,6
40% 3,26 48,9
50% 3,27 49,1
60% 3,32 49,8
70% 3,37 50,6
80% 3,42 51,3
90% 3,50 52,5
95% 3,55 53,3
100% 3,60 54,0
Ik zit ook op 1.0.7.CopyCatz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:27:
Mijn capaciteit is met 1.0.7 enorm toegenomen maar de onderlingen verschillen tussen de batterijen zijn wel een stuk groter nu; 5% verschil heb ik nog niet eerder gezien.
Vind de verschillen wel meevallen.
:strip_exif()/f/image/MkhMXfxEaKnnfztB8IRsFvaO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou hem inderdaad wat cycles de tijd gunnen, wellicht dat het dan wat bijtrekt.
[ Voor 5% gewijzigd door Dymphy op 17-09-2025 22:54 ]
Bizar, ik zit met 5% op 48.7V... Ik ga komende dagen nog wel twee keer een hele cyclus laden/ontladen doen om te kijken of dat wat helpt en anders ook om v1.0.7 vragen.dotternetta schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:36:
[...]
5% kan absoluut geen kwaad als je ze dagelijks gebruikt.
Dit zijn de SoC, Vcel en Vbat volgens internet (kan per fabrikant/merk iets verschillen) Edit: gecorrigeerd SoC tabel voor AB3000 met 1.0.7 (* niet officiële gegevens van Zendure maar eigen observaties)
SoC (%) Celspanning (V) 15S pack (V)
0% 3,00 45,0
5% 3,14 47,1
10% 3,17 47,6
20% 3,21 48,2
30% 3,24 48,6
40% 3,26 48,9
50% 3,27 49,1
60% 3,32 49,8
70% 3,37 50,6
80% 3,42 51,3
90% 3,50 52,5
95% 3,55 53,3
100% 3,60 54,0
Wat me enorm boos maakt, zijn de insinuaties die eerder gedaan worden (niet door jou) (‘je zal er wel voordeel bij hebben’, ‘aandelen’ of een ander financieel voordeel). Terwijl het niets anders was dan een post van een enthousiaste tweaker m.b.t. zijn doelen thuis en zijn ervaring m.b.t. een kijkje in de keuken van een leverancier.Catdogsf schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:20:
[...]
Bijzonder dat je het niet gepast vind, krijg dat soort associaties meestal bij andere onderwerpen of dingen die in de wereld spelen.
In mijn ogen vraag ik gewoon iets normaals, vandaar dat ik ook op jou vraag mijn eerlijke antwoord geeft en geen kwaad in ziet om dat te delen met je, maar kan natuurlijk niet voor jou dingen bepalen of iets gepast is of niet in jouw ogen, maar bijzonder vind ik het wel hoe je je in deze opstelt.
Ik heb herhaaldelijk proberen aan te gegeven dat het kortingstrooien voorbij is. Geen enkele code werkt nog, ook niet bij resellers. Naar mijn idee wordt het dus meer iets tussen koper en verkoper. Ondanks we anders gewend zijn. Ik wil geen precedent neerleggen naar welk bedrijf dan ook dat ze mijn korting ook maar door moeten doorvoeren naar een andere klant. Jij kreeg bv geen korting bij je auto aankoop. Ik wel.
Door die insinuaties voel ik me gedwongen dit alsnog te melden en eerlijk gezegd maakt dat me pissig. Andermans grenzen horen gerespecteerd te worden. Hier op tweakers of elders.
Voor de transparantie: mijn situatie zat in de prik van wat @gielz al inschatte (10% met een extra omdat er geen verzending nodig was). Denk bij die extra aan 50 euro korting daar Transmission zich niet hoeft in te spannen.
Daarmee is het voor mij gezegd. Ik hoop dat we het nu gewoon weer ontopic kunnen houden en anderen niet weerhoudt enthousiast te zijn over een aankopen. Want het blijft een mooie gedeelde hobby hier met een mooi product!
Ik snap je gevoel, in ieder geval bedankt voor je uitgebreide reactie.Devke schreef op donderdag 18 september 2025 @ 02:43:
[...]
Wat me enorm boos maakt, zijn de insinuaties die eerder gedaan worden (niet door jou) (‘je zal er wel voordeel bij hebben’, ‘aandelen’ of een ander financieel voordeel). Terwijl het niets anders was dan een post van een enthousiaste tweaker m.b.t. zijn doelen thuis en zijn ervaring m.b.t. een kijkje in de keuken van een leverancier.
Ik heb herhaaldelijk proberen aan te gegeven dat het kortingstrooien voorbij is. Geen enkele code werkt nog, ook niet bij resellers. Naar mijn idee wordt het dus meer iets tussen koper en verkoper. Ondanks we anders gewend zijn. Ik wil geen precedent neerleggen naar welk bedrijf dan ook dat ze mijn korting ook maar door moeten doorvoeren naar een andere klant. Jij kreeg bv geen korting bij je auto aankoop. Ik wel.
Door die insinuaties voel ik me gedwongen dit alsnog te melden en eerlijk gezegd maakt dat me pissig. Andermans grenzen horen gerespecteerd te worden. Hier op tweakers of elders.
Voor de transparantie: mijn situatie zat in de prik van wat @gielz al inschatte (10% met een extra omdat er geen verzending nodig was). Denk bij die extra aan 50 euro korting daar Transmission zich niet hoeft in te spannen.
Daarmee is het voor mij gezegd. Ik hoop dat we het nu gewoon weer ontopic kunnen houden en anderen niet weerhoudt enthousiast te zijn over een aankopen. Want het blijft een mooie gedeelde hobby hier met een mooi product!
Het zit extreem te kriebelen om ook een zendure 2400 ac en 3 batterijen te gaan bestellen, weet jij of iemand anders of de Landys + Gyr E350 SMR 5.0 ook zal werken samen met de p1 van Zendure? (Heb deze al in bezit en tevens een hw actieve splitter)Taro schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:57:
[...]
Hier de Landis & Gyr E360 CM3D, niet exact dezelfde, maar werkt met zowel Zendure als Ecotracker P1-meters via HW Actieve splitter.
Kun je de P1 van Zendure niet al in gebruik nemen en installeren zonder batterij? Dan weet je meteen of het werkt.Catdogsf schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:10:
[...]
Het zit extreem te kriebelen om ook een zendure 2400 ac en 3 batterijen te gaan bestellen, weet jij of iemand anders of de Landys + Gyr E350 SMR 5.0 ook zal werken samen met de p1 van Zendure? (Heb deze al in bezit en tevens een hw actieve splitter)
Kan dat dan als je nog geen systeem hebt staan?gielz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:16:
[...]
Kun je de P1 van Zendure niet al in gebruik nemen en installeren zonder batterij? Dan weet je meteen of het werkt.
In de APP heb je gewoon devices die je kunt toevoegen. Denk niet dat ze zo slim waren om hier een volgorde in te maken.Catdogsf schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:21:
[...]
Kan dat dan als je nog geen systeem hebt staan?
Oke, dus gewoon p1 in de splitter, de bridge in een stopcontact in mijn meterkast heb nog een plekje over en dan de app downloaden, registeren en dan toevoegen, ga het vanavond eens proberen als ik thuis ben.gielz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:32:
[...]
In de APP heb je gewoon devices die je kunt toevoegen. Denk niet dat ze zo slim waren om hier een volgorde in te maken.
Volgens mij kan het prima op een pir plaat staan zonder versteviging, ik kan er zelfs overheen lopen zonder problemen. Maar zou je niet een brandwerend materiaal pakken?masterant schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:30:
Vandaag tweede set met 6xAB3000X in ontvangst mogen nemen, morgen aansluiten want ik wilde nog wat wijzigen aan de setup. Garagevloer wordt natuurlijk super koud in de winter want het is gewoon beton dus wil nog iets van isolatie eronder - waarschijnlijk iets van een PiR plaat met daar bovenop een OBS3 plaat om de druk evenredig te verdelen.
Ja gewicht is geen probleem, volgens mij kan het duizend + kilo per m2 aan en ik verdeel de druk evenredig met een extra plaat erop. Heb ik ook aan gedacht (brandwerend) maar alles eromheen is niet brandwerend dus hoe zinvol is het dan dacht ik. Gaat puur om isolatie nu, grote brandblusser ga ik ook ophangen uit voorzorg.geert1992 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:44:
[...]
Volgens mij kan het prima op een pir plaat staan zonder versteviging, ik kan er zelfs overheen lopen zonder problemen. Maar zou je niet een brandwerend materiaal pakken?
Edit: Ook staat onze garage los van ons huis dus ondanks dat ik het niet verwacht, mocht het ooit fout gaan dan blijft de schade beperkt tot wat gereedschap en fietsen.
[ Voor 12% gewijzigd door masterant op 18-09-2025 15:52 ]
Zou zelf voor de zekerheid even informeren bij de verzekering, kijken of die er ook zo overdenken.masterant schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:50:
[...]
Ja gewicht is geen probleem, volgens mij kan het duizend + kilo per m2 aan en ik verdeel de druk evenredig met een extra plaat erop. Heb ik ook aan gedacht (brandwerend) maar alles eromheen is niet brandwerend dus hoe zinvol is het dan dacht ik. Gaat puur om isolatie nu, grote brandblusser ga ik ook ophangen uit voorzorg.
Edit: Ook staat onze garage los van ons huis dus ondanks dat ik het niet verwacht, mocht het ooit fout gaan dan blijft de schade beperkt tot wat gereedschap en fietsen.
Unive, waar ik bij zit is er vrij duidelijk over.
Goede tip, kan ik inderdaad beter doen voor ik iets neerzet - mocht het anders moeten is het in ieder geval geen verloren tijd.geert1992 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:58:
[...]
Zou zelf voor de zekerheid even informeren bij de verzekering, kijken of die er ook zo overdenken.
Unive, waar ik bij zit is er vrij duidelijk over.
Het werkt volgens mij als ik het goed heb, nu nog het systeem gaan kopen :-)gielz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:32:
[...]
In de APP heb je gewoon devices die je kunt toevoegen. Denk niet dat ze zo slim waren om hier een volgorde in te maken.
Oke kon het niet laten, bestelling is geplaatst, (2400 ac en 3 batterijen) wordt als het goed is volgende week vrijdag bezorgd in Duitsland, even ophalen aldaar en eerst maar een schietgebedje dat ze het ook echt gaan afleveren.Catdogsf schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:16:
[...]
Het werkt volgens mij als ik het goed heb, nu nog het systeem gaan kopen :-)
[Afbeelding]
Ik hou jullie op de hoogte...
War heb je deze besteld als ik vragen mag?Catdogsf schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:09:
[...]
Oke kon het niet laten, bestelling is geplaatst, (2400 ac en 3 batterijen) wordt als het goed is volgende week vrijdag bezorgd in Duitsland, even ophalen aldaar en eerst maar een schietgebedje dat ze het ook echt gaan afleveren.
Ik hou jullie op de hoogte...
Hierbij het resultaat:
:strip_exif()/f/image/5J7k5AFGNiWZMaFeFa6FTmOl.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel jammer dat de stapels niet gelijk zijn in hoogte :-) een goed excuus om nog een accu bij te plaatsen in de toekomst..
77% RTE zenSDK (App)
80% RTE Shelly
81% RTE HW Energysocket
*Batterij vermogen, maar 2.8 kwh kunnen laden.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AyCRy3GtlxJxlNVI1oydtR5F.jpg?f=user_large)
Wat mij wel opvalt wat bij de vorige firmware versies ook al zo was. Dat wanneer de batterij van 15 naar 10% gaat ontladen dit heel lang kan duren.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
:strip_exif()/f/image/S7bxMB76S4TQfgcsevyoIl1G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sXD6EhcFHeAFIpAcogSGeFog.jpg?f=fotoalbum_large)