6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ik kan nu niet zien wat de kWh meter heeft aangegeven (gevraagd vermogen). Anders die er eens naast kunnen leggen (naast socket). Maar goed.....gielz schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:26:
[...]
Zelf denk ik dat het vermogen wat de batterij zelf aangeeft in de app toch het meest zuiver is. Sinds ik daar op stuur is er 0 correctie nodig op de NOM wat bij de energysocket en shelly wel nodig was.
Wat je hier ziet is de meting van de zenSDK (app ingesteld vermogen), zenSDK (het vermogen van alle batterijen wat ze aangeven) en een paar externe metingen.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik zou niet naar een socket kijken, puur de report data gebruikenDevke schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:12:
[...]
Hoe wil je een efficiency curve bepalen als je nu meet op laden 2400 Watt en je meet 2 minuten later een waarde die bijvoorbeeld 30 Watt hoger ligt en 3 minuten later weer 20 Watt lager? Vervolgens 3 min later mnog een x 15 Watt hoger. Misschien snap ik dat principe dan even niet hoor.
Edit:
De batterij zegt 2400 W laadvermogen
De socket meet AC-kant, die tussen 2510 en 2550 W ligt.
Dat geeft een efficiëntie tussen:
hoogste gemeten AC:
≈95,6%
laagste gemeten AC:
≈94,1%
Dus de efficiëntie ligt ruwweg tussen 94 % en 96 % tijdens het laden in dit geval. Heb die onnauwkeurigheid ook eens in ontladen, dan krijgt je RTE toch best een verschil (in het verlengde hiervan).
Ja, als zensdk uit het report komt.
Hoeveel accu's heb je? Mijn accu's trekken nu 2272W samen
Maar we slaan weer door. Ik hou er over op. Goed weekend nog even
[ Voor 7% gewijzigd door dotternetta op 14-09-2025 16:39 ]
Context: Ik heb twee 2400AC units, met elk 4 batterij packs eronder. Van elke unit meet ik via twee sensoren de RTE, namelijk de Zendure zelf en een Shelly Plug.
De eerste 1-2 wkn heb ik wat lopen rommelen met de configuratie en de manier van gebruik: firmware updates, overstap naar ZenSDK, radiator fans toegevoegd, etc. Dus de meest accurate waardes starten wat mij betreft in september. Ik laad nu elke dag beide sets helemaal op naar 100% SOC, en laat ze daarna vanaf 17.00 uur weer ontladen door NOM te gaan draaien. Dit totdat ze op 10% SOC staan, en dan meet ik de RTE.
Ik heb de waardes in een excel gezet en de RTE waarde per dag ingevoerd, ik heb de outliers (hoogste en laagste waarde even oranje en geel gemaakt).
Ook het verschil tussen de Zendure en de Shelly meetwaardes zijn zichtbaar gemaakt. Opvallend is dat deze naar elkaar toe lijken "te groeien". Als laatste heb ik van de dagmetingen een maandgemiddelde berekend.
/f/image/wX2RQbhOPj2odBWfzJY18kVz.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door xenobia12345 op 14-09-2025 16:53 ]
Prometeia cooled P4 2,4B@3,15 Ghz, Abit IT7MAX2 v2.0, Corsair 3500C2 512 mb, 2x WD800JB RAID 0 striping
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
- Je op een dag met >1 cycle verkeerde aannames doet
- De kWh's die er bij levering in zaten te veel wegen op het geheel
- NOM, 800, 2400 Watt meeneemt
- "10%" SoC niet altijd dezelfde 10% is (daarom kies ik ook liever voor 100% als ijkpunt), maar dan mag je dus daarna niet alweer iets ontladen hebben op dezelfde dag.
- Etc.
- Zendure 2400AC
- Zendure SF800Pro
- Marstek Venus E 3.0
- Zendure Hyper 2000
- Marstek Venus E2.0
- HW PiB
De efficiencycurve is wel erg interessant, dan kan je bijv. ook bepalen of 3x 800 Watt ipv 1x 2400 Watt efficiënter is. En aan de andere kant zie ik zelf ook liever RTE berekeningen dan foutmeldingen, bugs, etc. langskomen.
Dus als ze de nieuwe 2400AC firmware nou ff breed pushen en alles weer goed leverbaar is, dan ziet dit topic er straks zo uit
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ik denk dat de curve van de 2400AC redelijk vlak zal zijn. Ik doe alleen NOM en sinds ik hem heb, begin augustus (2400AC met 6 batterijen) meet ik een RTE van rond de 84%:mmarchan schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:33:
Wordt de RTE niet vooral bepaald door de belasting, maw het vermogen tijdens het laden en ontladen?
Laden en ontladen met 100W is minder efficiënt dan laden en ontladen met pakweg 800W.
...
Handelen met stroom via een dynamisch energiecontract zal altijd een veel hogere RTE bewerkstelligen tov installaties die gebruikt worden voor NOM (waar RTE ondergeschikt is).
280 kWh uit / 334 kWh in * 100% = 83,8. Dit wordt in de loop van de tijd nog nauwkeuriger uiteraard (SoC is momenteel 55%, ongeveer hoe de batterijen geleverd waren schat ik zo). Gemeten met een HomeWizard kWh meter (MID gecertificeerd).
Daar zou ik me dus niet druk over maken, ziet er gewoon prima uit. Consistent met wat anderen hier melden.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Iemand die wil handelen via een dynamisch energiecontract is wss beter af met een 2400 AC, terwijl iemand anders die vooral NOM draait met een laag standby verbruik mss beter af is met een HW PIB.
Mijn 2 Hypers leveren momenteel (00h15) elk 50W ... maar mijn RTE ligt ook 'maar' op 69%.
Anderzijds ben ik wel tevreden, mijn energiefactuur was nooit lager (ook niet met terugdraaiende teller) en het zelfverbruik is gestegen tor 60% .. en we blijven bezig en leren elke dag nog bij.
Je moet hem eerst via de app met wifi connecten. Daarna kun je het ip blokkeren van het internet als je dat prettig vind.R.K schreef op maandag 15 september 2025 @ 07:59:
Vraagje, heb je om de Solarflow 2400 werkend in HA te krijgen de app nodig of kun je het out of the box in HA integreren?
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Is altijd goed dat ze newbies een beetje helpen ;-)Taro schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:57:
Krijg als reactie op mijn support ticket ivm 2400AC firmware upgrade een heel epistel over het aansluiten en compatibiliteit van AB3000X met andere omvormers
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
Ik kreeg de nieuwe FW vrijdagmiddag binnen en nu bericht van support: "Thank you for your patience. We have now released test firmware v1.0.7. This version optimizes the AB3000X BMS and may help improve battery capacity and balancing issues. Please upgrade to v1.0.7, test it, and provide us with feedback so we can further optimize product performance."Taro schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:57:
Krijg als reactie op mijn support ticket ivm 2400AC firmware upgrade een heel epistel over het aansluiten en compatibiliteit van AB3000X met andere omvormers
Blijven aandringen helpt echt :-)
Andere omvormers? Van Zendure?Taro schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:57:
- Taro
- Niet online
Ja, bestaande hoor, dus dat de AB3000X lijn niet uitwisselbaar is met de AB2000 lijn, etc. Maar goed, heb ze uitgelegd dat ik er al een paar heb en graag gewoon die firmware ontvang.
Kan je niet je Tweakers onderschrift onderaan je mail plakken? Dan weten ze meteen met welk kaliber ze te maken hebben. Waarschijnlijk durven ze je daarna nooit meer zoiets onzinnigs terug te sturen.Taro schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:35:
[...]
Ja, bestaande hoor, dus dat de AB3000X lijn niet uitwisselbaar is met de AB2000 lijn, etc. Maar goed, heb ze uitgelegd dat ik er al een paar heb en graag gewoon die firmware ontvang.
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
https://forum.zendure.com/d/19267
Mijn support ticket zijn ze nog aan het onderzoeken. Alle data aangeleverd van Home Assistant dat het probleem sinds 1.06 er is (humor, daar zit de SOC fix in). Een fransman meld al dat het bij hem met 1.07 is opgelost.
Fijn, hopelijk gaat de uitrol dan wat sneller! Off-topic: wat een kloteforum zeg, met al die talen door elkaar...gielz schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:22:
Voor die 1.07 ben ik ook maar even een topic gestart op de Zendure Community;
Mijn support ticket zijn ze nog aan het onderzoeken. Alle data aangeleverd van Home Assistant dat het probleem sinds 1.06 er is (humor, daar zit de SOC fix in). Een fransman meld al dat het bij hem met 1.07 is opgelost.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Ja bij mij is de capaciteit ook gefixed in 1.07 Zit wel duidelijk verschil in.gielz schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:22:
Voor die 1.07 ben ik ook maar even een topic gestart op de Zendure Community;
Heb nog wel steeds 1 batterij die wat minder presteert, maar nog beetje moeite mee om dat goed in kaart te brengen.
Heb nogal moeite om HA beetje goed in te richten voor duidelijk dashboard en monitoring. (pas net 2 weken HA)
t capaciteitsverschil is van 1,5 kWh terug naar ongeveer 1kWh gegaan tussen de 2 sets. (average)
Maar heel irritant is dat de percentages heel raar doen.
beide beginnen op 100 %, dan gaat ie spreiden, waarbij de set met de betreffende batterij op een gegeve moment 20% verschil heeft. (1500W ieder)
En dan in de laatste 8% van de slechte set (goede set zit dan rond 25-30%), trekt de sets weer ineens heel naar elkaar toe, en zijn ze nagenoeg gelijk op 5% (Dit percentage verschil zag ik eerst ook, en toen zat er nog een uur op 2400W verschil in)
Dus update heeft zeker wat positiefs gebracht, maar iets klopt er in mijn geval nog niet helemaal
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
Heb je ze allemaal al eens los getest?markduffy schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:15:
[...]
Ja bij mij is de capaciteit ook gefixed in 1.07 Zit wel duidelijk verschil in.
Heb nog wel steeds 1 batterij die wat minder presteert, maar nog beetje moeite mee om dat goed in kaart te brengen.
Heb nogal moeite om HA beetje goed in te richten voor duidelijk dashboard en monitoring. (pas net 2 weken HA)
t capaciteitsverschil is van 1,5 kWh terug naar ongeveer 1kWh gegaan tussen de 2 sets. (average)
Maar heel irritant is dat de percentages heel raar doen.
beide beginnen op 100 %, dan gaat ie spreiden, waarbij de set met de betreffende batterij op een gegeve moment 20% verschil heeft. (1500W ieder)
En dan in de laatste 8% van de slechte set (goede set zit dan rond 25-30%), trekt de sets weer ineens heel naar elkaar toe, en zijn ze nagenoeg gelijk op 5% (Dit percentage verschil zag ik eerst ook, en toen zat er nog een uur op 2400W verschil in)
Dus update heeft zeker wat positiefs gebracht, maar iets klopt er in mijn geval nog niet helemaal
![]() | ![]() | ![]() |
Edit:
Terwijl ik dit type is die binnen 2 minuten van 91% naar 100% gegaan. Bijzonder weer. Toch maar is kijken wat er daadwerkelijk ingegaan is..
[ Voor 4% gewijzigd door g00gle op 15-09-2025 16:59 ]
Ik moet zeggen dat het mij best tegenvalt 🤨
Het is een Solarflow 2400AC met 2x AB3000X
[ Voor 4% gewijzigd door avdl72 op 15-09-2025 17:02 ]
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Zou je wat meer context kunnen geven? Ik zie een grafiek, maar daar kan ik nog weinig uit opmaken.avdl72 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:01:
Is dit een fatsoenlijke RTE?
[Afbeelding]
Welke strategie hanteer je precies? Hoe bereken je de RTE en waarop baseer je die meting?
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Prik hem eens in een andere poort van de splitter.Achiel007 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:51:
Vandaag de Zendure binnengekregen. De p1 meter krijg ik wel geinstalleerd maar hij blijft 0W zien. Mijn slimme meter is een ISKRA MT382. Hij is via een splitter aangesloten samen met een homewizzard, maar ook gewoon rechtstreeks geeft hij niks aan helaas.
Staat ook niet in lijst van ondersteunde metersAchiel007 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:51:
Vandaag de Zendure binnengekregen. De p1 meter krijg ik wel geinstalleerd maar hij blijft 0W zien. Mijn slimme meter is een ISKRA MT382. Hij is via een splitter aangesloten samen met een homewizzard, maar ook gewoon rechtstreeks geeft hij niks aan helaas.
Dus ticket inschieten bij zendure en misschien kunnen ze hem dan toevoegen en aanpassen.
Dit ziet er niet uit zoals de cijfers die hier voorbij vliegen en ik zelf ook zie. RTE zit met een langere periode toch echt ergens tussen de 83 a 87%. Het lijkt me dat je ergens iets niet goed meer.avdl72 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:01:
Is dit een fatsoenlijke RTE?
[Afbeelding]
Mail gestuurd naar support@zendure.com we wachten af, bedankt voor de hulp.mrme12345 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:53:
[...]
Staat ook niet in lijst van ondersteunde meters
Dus ticket inschieten bij zendure en misschien kunnen ze hem dan toevoegen en aanpassen.
Zijn maar weinig Landis gyr meters welke wel werken…mrme12345 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:53:
[...]
Staat ook niet in lijst van ondersteunde meters
Hier de Landis gyr cm3d, staat ook niet op de lijstaanvoerder schijnt wel te moeten werken met de Zendure p1 meter
Als ik zelf zon P1 meter zou kopen en mijn slimme meter staat niet op de lijst, zou ik van tevoren informeren bij Zendure of dat zinvol is en of ze die alsnog toe kunnen voegen. Beetje op de gok kopen is ook zo wat.nico_09 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:34:
[...]
Zijn maar weinig Landis gyr meters welke wel werken…
Hier de Landis gyr cm3d, staat ook niet op de lijstaanvoerder schijnt wel te moeten werken met de Zendure p1 meter
Ik gebruik Zenki AI en de berekening gebeurt met de Zendure app op Homey.geert1992 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:12:
[...]
Zou je wat meer context kunnen geven? Ik zie een grafiek, maar daar kan ik nog weinig uit opmaken.
Welke strategie hanteer je precies? Hoe bereken je de RTE en waarop baseer je die meting?
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Wat zijn de totale kWh's in de app?avdl72 schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:18:
[...]
Ik gebruik Zenki AI en de berekening gebeurt met de Zendure app op Homey.
/f/image/Ha5Nv0UQr9C9eLkZSWmG3C5J.png?f=fotoalbum_large)
Mijn RTE (berekend obv de homewizard plug). Wel opvallend dat het sinds 15 augustus een stuk stabieler is, ik vermoed dat ik toen 1.0.6 geinstalleerd heb.
[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 15-09-2025 21:44 ]
Kan aan de lage vermogens liggen, het deel van het verbruik van de omvormer telt dan meer mee.xobdorp schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:35:
Ik zit met mijn AC2400 op een RTE van 76% (297 kWh charge, 226 kWh discharge). Ik gebruik gewoon de NOM strategie van de Zendure app. Batterij is eigenlijk nooit helemaal leeg, laad of ontlaad zelden met volle vermogen. Ging er eigenlijk vanuit dat mijn RTE gewoon wat lager lag omdat ik er niet zo naar om kijk. Maar als ik het goed begrijp zou dit percentage dus hoger moeten liggen?
Deze?dotternetta schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:36:
[...]
Wat zijn de totale kWh's in de app?
[Afbeelding]
Hij doet meestal NOM en levert vaak tussen de 150 en 400 watt.dotternetta schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:17:
[...]
Ja, veel lage vermogens verbruik? <200W
Enkel NOM. In de nacht zit ik rond de 200-250W.
Leuk dat de HA integratie voor zo'n load maar 1 hyper gebruikt ipv beide aan 100W ontladen.
[ Voor 59% gewijzigd door pulsarz op 15-09-2025 23:02 ]
Misschien goed dat wanneer we een RTE delen we ook aangeven of we de zendure voor NOM of voor dynamische tarieven of voor beiden gebruiken en wat de range van de NOM of de dyn tarieven is. Daarmee kun je de RTE beter plaatsen.pulsarz schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:46:
Hyper 2000 lifetime RTE van 83.5% atm. Kan ik mee leven 😁
Met alleen op NOM draaien krijg je een veel lagere RTE.avdl72 schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:35:
[...]
Hij doet meestal NOM en levert vaak tussen de 150 en 400 watt.
Bij mij schommelt het rond de 65%
In de nacht is het verbruik bij mij tussen de 100 en 200 watt, verdeelt over 2 hypers en een SF800Pro.
Die nemen zelf al 30 watt elk om te functioneren, met 100 watt huisgebruik zit je dan alleen voor het ontladen al op 50%
Maakt mij niet uit, ze worden opgeladen op zonne energie.
Fair point, heb mijn vorig bericht aangepast.mrme12345 schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:47:
[...]
Misschien goed dat wanneer we een RTE delen we ook aangeven of we de zendure voor NOM of voor dynamische tarieven of voor beiden gebruiken en wat de range van de NOM of de dyn tarieven is. Daarmee kun je de RTE beter plaatsen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HCUiPcDF8XpVdWHcU4f0qoUu.jpg?f=user_large)
Hierbij heb ik 2 metingen lopen via een HW Energysocket en een Shelly PM Mini Gen3. Een 3e meting sinds kort ook via de zenSDK alleen daar is nu nog te weinig data. De zendure APP ziet het wel altijd wat sombertjes in, wellicht toch maar eens een MID KWH Meter koppelen.
HW Energysocket 82,92% (562kwh geladen)
Shelly 82,72% (382kwh geladen)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XBUQJlgUa650XVuazga8c7Mm.jpg?f=user_large)
*RTE behaald per maand. Leuk om te zien dat maand 07 de airco maand was en maand 08 een vakantie maand waarbij alleen maar 150-170 watt verbruik was.
Ik zie geen verschil wanneer ik een laag verbruik laat leveren door 1 of door 2 Hypers.pulsarz schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:46:
Hyper 2000 lifetime RTE van 83.5% atm. Kan ik mee leven 😁
Enkel NOM. In de nacht zit ik rond de 200-250W.
Leuk dat de HA integratie voor zo'n load maar 1 hyper gebruikt ipv beide aan 100W ontladen.
NOM, verbruik momenteel 107Wh, alles op één hyper door de andere uit Hems te halen.
Op beide hypers staat een HW Socket.
Dus die 30Wh eigenverbruik per Hyper, wat je zou verwachten, zie ik niet.
/f/image/7lVQKhlQCGTRoDHUuzOAT7oz.png?f=fotoalbum_large)
Die 30W komt uit de accu's, die zie je niet op een plug. Kijk in het reportmmarchan schreef op maandag 15 september 2025 @ 23:54:
[...]
Ik zie geen verschil wanneer ik een laag verbruik laat leveren door 1 of door 2 Hypers.
NOM, verbruik momenteel 107Wh, alles op één hyper door de andere uit Hems te halen.
Op beide hypers staat een HW Socket.
Dus die 30Wh eigenverbruik per Hyper, wat je zou verwachten, zie ik niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, misschien moet ik dat inderdaad maar eens gaan doen,dotternetta schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:20:
[...]
Heb je ze allemaal al eens los getest?
Van 5% naar 100% en weer terug naar 5%.
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
Gister vanaf de ochtend de accu verder leeggemaakt en eindelijk een eerste run van 5 naar 100% gedaan. Hij deed er ook veel langer over dan op eerdere firmware versies (heb hiervoor nog 2 andere versies gehad dacht ik), dus het lijkt nu goed te gaan. Hij was rond 13:30 leeg (5%), toen aangezet op laden op 2400W en pas 21:30 kreeg ik seintje dat hij op 100% zat. Er is in die tijd 18,78kwh in gegaan (6x AB3000X). Dat is zelfs meer dan de eigenlijke capaciteit. Bijzonder (denk ik?), maar wel fijn. Vannacht laten staan om de cellen te calibreren want tussen min en max volt zat bij 1 accu zelfs 0,1V verschil (varieerde tussen 0,03 en 0,1).dotternetta schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:07:
[...]
@avdwerf 11 kWh in 17 is meer dan 20% afwijking, kan duiden op een rotte appel...ben benieuwd naar je testuitslag!
Nu ontladen op 2400W, ben benieuwd!
Top! Dat er meer ingaat klopt precies, 8% verlies door de omvormer. Lekker dat alles weer goed draait!avdwerf schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:05:
[...]
Gister vanaf de ochtend de accu verder leeggemaakt en eindelijk een eerste run van 5 naar 100% gedaan. Hij deed er ook veel langer over dan op eerdere firmware versies (heb hiervoor nog 2 andere versies gehad dacht ik), dus het lijkt nu goed te gaan. Hij was rond 13:30 leeg (5%), toen aangezet op laden op 2400W en pas 21:30 kreeg ik seintje dat hij op 100% zat. Er is in die tijd 18,78kwh in gegaan (6x AB3000X). Dat is zelfs meer dan de eigenlijke capaciteit. Bijzonder (denk ik?), maar wel fijn. Vannacht laten staan om de cellen te calibreren want tussen min en max volt zat bij 1 accu zelfs 0,1V verschil (varieerde tussen 0,03 en 0,1).
Daar komt ook nog eens bij dat de bestelde P1 meter ook nog steeds niet werkt.
Ik begin wel het vertrouwen te verliezen in deze firma.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Natuurlijk kun je dat, ik maakte de fout om via het ticket systeem te antwoorden - dat zien ze blijkbaar niet of niet zo snel dus wel gewoon via de e-mail. Je krijgt eerst een standaard AI email of je toch wilt overwegen om de bestelling te houden, vervolgens korting aangeboden om je bestelling te houden (denk rond de 3%). Bij mij duurde het bijna 3 weken door dat gedoe met hun ticket systeem maar geld is inmiddels wel terug.rimave schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:16:
Weet iemand ook of ik nog van de aankoop af kan zien, want ik begin langzaamaan gek te worden van Zendure. Ik heb besteld op 12 mei. Zendure bleef aangeven dat mijn bestelling eind Augustus verstuurd zou worden. Nu heb ik net contact gehad en het gaat eind September worden.![]()
![]()
Daar komt ook nog eens bij dat de bestelde P1 meter ook nog steeds niet werkt.
Ik begin wel het vertrouwen te verliezen in deze firma.
Je hebt gelijk, bedankt voor de feedback!dotternetta schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 06:38:
[...]
Die 30W komt uit de accu's, die zie je niet op een plug. Kijk in het report
En nu een volledige ontlaadsessie gehad 100% -> 5%, 16,72kwh eruit gekregen. Kwam eerst nooit verder dan 10. Denk dat ik nog wel even per accu los ga meten een keer om zeker te zijn dat de accu's die bij mijn tests 1,5maand geleden toch wat achterbleven bij de rest nu ook goed meedoen.dotternetta schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:09:
[...]
Top! Dat er meer ingaat klopt precies, 8% verlies door de omvormer. Lekker dat alles weer goed draait!
Wat ik ook nog zag, hij stopt nu bij '5%', maar die 5% is niet bij alle batterijen zo:
Die spreiding zag ik de eerste dagen ook, lijkt nu constanter. Vanochtend alle 4 op 5% en rond dezelfde spanning 3,15 - 3,17V.avdwerf schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:20:
[...]
En nu een volledige ontlaadsessie gehad 100% -> 5%, 16,72kwh eruit gekregen. Kwam eerst nooit verder dan 10. Denk dat ik nog wel even per accu los ga meten een keer om zeker te zijn dat de accu's die bij mijn tests 1,5maand geleden toch wat achterbleven bij de rest nu ook goed meedoen.
Wat ik ook nog zag, hij stopt nu bij '5%', maar die 5% is niet bij alle batterijen zo:
[Afbeelding]
Een test is nooit verkeerd. Koppel de testresultaten ook terug aan Zendure, dat waarderen ze heel veel/erg.
Opvallend is ook de temp van batterij 3, maar het kan zijn dat die nog even aan het eind gas heeft gegeven..
[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 16-09-2025 14:43 ]
2027 en de snoepwinkel.
Al een tijdje was ik aan het twijfelen of ik nog een AC 2400 met 3 batterijen zou toevoegen aan ons huishouden. De wintermaanden zal het krap zijn met de huidige setting (verwacht ik) en het is een genot dat de 2400 AC zich zo makkelijk laat aansturen. Mijn vrouw ziet het liefst dat alles in huis rondom dynamisch energie automatisch gaat in huis zonder daar te veel rekening mee te moeten houden. Ik persoonlijk vind het prettig als het hele proces van laden / ontladen gewoon lekker automatisch gaat.. Nommen, net support etc. Daarnaast heerst in dit topic een beetje een "batterij virus" onder vele van ons 😜.Dilemma:
De laatste weken stel ik mezelf steeds een aantal vragen. Zet ik de laatste stap om me klaar de maken voor 2027 einde saldering en ben ik dan hele hordes voor? Kunnen we dan ongestoord lekker ons ding doen en is de batterij setting zoals ik die voor ogen heb afdoende om in onze doelen te voorzien? Kan ik met het dynamische energiecontract nog een flinke stap in het terugverdienen maken voor einde saldering? Daarna veranderen de spelregels wel maar maakt het niet minder interessant. Vragen genoeg waar ik over kon nadenken de laatste tijd. Een doel die we al iets langer hebben is de energie rekening verlagen. We laden aan huis inmiddels. Dure laadpalen zijn we dus vanaf. Toch moet die rekening lager kunnen. Mooi doel erbij.
Nou kun je 2 dingen doen. Rondjes blijven draaien of besluiten nemen. Dat laatste bevalt me meer, maar ik overdenk wel mijn stappen. Maar wat heeft dit dan met de snoepwinkel te maken?
De stoute schoenen een weekje geleden maar eens aangetrokken en de reseller waar ik de eerste set gekocht had maar eens benaderd. Ik kreeg direct 1 van de eigenaren aan de telefoon. Vriendelijk en razend enthousiast persoon. Na een gesprekje aan de telefoon nodigde hij me uit eens een kop koffie te komen drinken. Oke. Een uitnodiging naar een snoepwinkel. Altijd lastig natuurlijk 😜. Gister op die uitnodiging ingegaan en die kant opgereden. Ook een mooie kans vond ik om eens aan de andere kant van het proces te kijken.
Na een prettige kennismaking met beide eigenaren op locatie viel gesprek al snel op de passie van iedereen. De thuisbatterij. Een erg leuk gesprek met leuke inzichten. HA / Homey i.c.m. de batterij. Eigen ervaringen. Marktontwikkelingen etc.
Er werd me gevraagd of ik het leuk vond om door het magazijn / hal te lopen. Natuurlijk wil ik de snoepwinkel wel eens bekijken. Wat een indrukwekkende voorraad! Wat een speelgoed. Tja ik hoorde mezelf al denken "Damn..... knoop dan toch maar doorhakken? Dan zijn wij klaar voor 2027."
Na een rondje magazijn nog een bakje thee gedaan. Ook hier werd de tijd voor genomen.
Natuurlijk wist ik hoe het thuisfront erin zat. We willen gewoon klaar zijn. Het duurt nog een ruim jaartje maar het geeft wel de kans het e.a. alvast terug te verdienen en niet achter de muziek aan te lopen maar voorop. Ik heb toen eerst maar eens een aanbod gevraagd voor 1 AC 2400 en 3 batterijen. Daar zijn we uitgekomen. Waar gaat het mis? Ja hoor...... stuur iemand een snoepwinkel in en vraag hem of hij zonder snoep naar buiten kan komen. Symbolisch bedoeld uiteraard daar we toch eigenlijk de keuze al wel gemaakt hadden voor de laatste uitbreiding. Wat me opviel is dat er geen enkel moment was dat ik het gevoel had dat ik met 2 verkopers aan tafel zat. Als ik na het kopje thee de auto was ingestapt was de vraag absoluut niet gesteld of ik de batterijen wilde kopen. Wat wel opviel was de gastvrijheid. Echt een leuke ervaring. Als ik persoonlijk ergens een hekel aan heb dan zijn het namelijk pushende verkopers.
Nou ben ik een tweaker. Tweakers delen leuke ervaringen, oplossingen, nieuwsberichtjes etc. Dit vond ik zo'n leuke ervaring dat ik deze eigenlijk met jullie wilde delen. Vanmorgen heb ik gevraagd aan reseller of ik enkele foto's mag delen. Ik had zo voor mijn eigen archief gemaakt en om mijn directe omgeving te laten zien. Ik vond dat ik dit de reseller netjes moest vragen daar het natuurlijk eigendom van een hun is en dat wil je niet overal maar droppen. Iets met privacy.
Bij deze dus dan enkele foto's :-)
:strip_exif()/f/image/bODMHZS3rtsAvxo6ZIdYY56m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MuBxhVPK4sRiAO7QryxnIwDJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu begint het wachten even. Ze staan hier mooi opgestapeld in huis. De elektricien komt volgende week om enkele extra groepen te maken en alles definitief op een eigen groep te zetten. Op iedere set ( HW , Zendure set 1 en set 2) komt een eigen kWh meter. Zo is er mooi het e.a. onafhankelijk te monitoren. In de doos zien staan en nog niet aan de gang kunnen is even tanden bijten maar het proces is in gang gezet.
Ik ben klaar voor 2027! Helemaal happy mee. De HW batterijen gaan lekker Nommen en de Zendure's mogen tot die tijd zich uitleveren op net support.
:strip_exif()/f/image/iTc5K67QcI9kKhbNi0eFcENJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh ja, ik denk dat ik het batterij virus nu wel te baas ben :-)
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Nu nog NOMmen met alleen Zendure. Daar is nog 10% RTE te winnen.Devke schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:27:2027 en de snoepwinkel.
Al een tijdje was ik aan het twijfelen of ik nog een AC 2400 met 3 batterijen zou toevoegen aan ons huishouden. De wintermaanden zal het krap zijn met de huidige setting (verwacht ik) en het is een genot dat de 2400 AC zich zo makkelijk laat aansturen. Mijn vrouw ziet het liefst dat alles in huis rondom dynamisch energie automatisch gaat in huis zonder daar te veel rekening mee te moeten houden. Ik persoonlijk vind het prettig als het hele proces van laden / ontladen gewoon lekker automatisch gaat.. Nommen, net support etc. Daarnaast heerst in dit topic een beetje een "batterij virus" onder vele van ons 😜.
Dilemma:
De laatste weken stel ik mezelf steeds een aantal vragen. Zet ik de laatste stap om me klaar de maken voor 2027 einde saldering en ben ik dan hele hordes voor? Kunnen we dan ongestoord lekker ons ding doen en is de batterij setting zoals ik die voor ogen heb afdoende om in onze doelen te voorzien? Kan ik met het dynamische energiecontract nog een flinke stap in het terugverdienen maken voor einde saldering? Daarna veranderen de spelregels wel maar maakt het niet minder interessant. Vragen genoeg waar ik over kon nadenken de laatste tijd. Een doel die we al iets langer hebben is de energie rekening verlagen. We laden aan huis inmiddels. Dure laadpalen zijn we dus vanaf. Toch moet die rekening lager kunnen. Mooi doel erbij.
Nou kun je 2 dingen doen. Rondjes blijven draaien of besluiten nemen. Dat laatste bevalt me meer, maar ik overdenk wel mijn stappen. Maar wat heeft dit dan met de snoepwinkel te maken?
De stoute schoenen een weekje geleden maar eens aangetrokken en de reseller waar ik de eerste set gekocht had maar eens benaderd. Ik kreeg direct 1 van de eigenaren aan de telefoon. Vriendelijk en razend enthousiast persoon. Na een gesprekje aan de telefoon nodigde hij me uit eens een kop koffie te komen drinken. Oke. Een uitnodiging naar een snoepwinkel. Altijd lastig natuurlijk 😜. Gister op die uitnodiging ingegaan en die kant opgereden. Ook een mooie kans vond ik om eens aan de andere kant van het proces te kijken.
Na een prettige kennismaking met beide eigenaren op locatie viel gesprek al snel op de passie van iedereen. De thuisbatterij. Een erg leuk gesprek met leuke inzichten. HA / Homey i.c.m. de batterij. Eigen ervaringen. Marktontwikkelingen etc.
Er werd me gevraagd of ik het leuk vond om door het magazijn / hal te lopen. Natuurlijk wil ik de snoepwinkel wel eens bekijken. Wat een indrukwekkende voorraad! Wat een speelgoed. Tja ik hoorde mezelf al denken "Damn..... knoop dan toch maar doorhakken? Dan zijn wij klaar voor 2027."
Na een rondje magazijn nog een bakje thee gedaan. Ook hier werd de tijd voor genomen.
Natuurlijk wist ik hoe het thuisfront erin zat. We willen gewoon klaar zijn. Het duurt nog een ruim jaartje maar het geeft wel de kans het e.a. alvast terug te verdienen en niet achter de muziek aan te lopen maar voorop. Ik heb toen eerst maar eens een aanbod gevraagd voor 1 AC 2400 en 3 batterijen. Daar zijn we uitgekomen. Waar gaat het mis? Ja hoor...... stuur iemand een snoepwinkel in en vraag hem of hij zonder snoep naar buiten kan komen. Symbolisch bedoeld uiteraard daar we toch eigenlijk de keuze al wel gemaakt hadden voor de laatste uitbreiding. Wat me opviel is dat er geen enkel moment was dat ik het gevoel had dat ik met 2 verkopers aan tafel zat. Als ik na het kopje thee de auto was ingestapt was de vraag absoluut niet gesteld of ik de batterijen wilde kopen. Wat wel opviel was de gastvrijheid. Echt een leuke ervaring. Als ik persoonlijk ergens een hekel aan heb dan zijn het namelijk pushende verkopers.
Nou ben ik een tweaker. Tweakers delen leuke ervaringen, oplossingen, nieuwsberichtjes etc. Dit vond ik zo'n leuke ervaring dat ik deze eigenlijk met jullie wilde delen. Vanmorgen heb ik gevraagd aan reseller of ik enkele foto's mag delen. Ik had zo voor mijn eigen archief gemaakt en om mijn directe omgeving te laten zien. Ik vond dat ik dit de reseller netjes moest vragen daar het natuurlijk eigendom van een hun is en dat wil je niet overal maar droppen. Iets met privacy.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu begint het wachten even. Ze staan hier mooi opgestapeld in huis. De elektricien komt volgende week om enkele extra groepen te maken en alles definitief op een eigen groep te zetten. Op iedere set ( HW , Zendure set 1 en set 2) komt een eigen kWh meter. Zo is er mooi het e.a. onafhankelijk te monitoren. In de doos zien staan en nog niet aan de gang kunnen is even tanden bijten maar het proces is in gang gezet.
Ik ben klaar voor 2027! Helemaal happy mee. De HW batterijen gaan lekker Nommen en de Zendure's mogen tot die tijd zich uitleveren op net support.
[Afbeelding]
Gaan je systemen niet tegen elkaar in werken? Dat de Zendure gaat opladen en de HW gaat ontladen om het tekort op je meter te compenseren?Devke schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:27:2027 en de snoepwinkel.
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west
Komt goed. Ook dat ga ik een x inpassen.gielz schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:47:
[...]
Nu nog NOMmen met alleen Zendure. Daar is nog 10% RTE te winnen.
Als je geen actieve sturing toepas gebeurd dat inderdaad. Ik heb het nu zo gebouwd dat HW en Zendure allebei laden op goedkoopste uren. Zendure ontladen op dure uren. HW staat dan stand-by. Als Zendure klaar is met ontladen dan wordt HW automatisch in NOM gezet. Zendure staat dan stand-by. Ik geef ze dus allebei een ander doel en heb dat geautomatiseerd.Pr088 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:54:
[...]
Gaan je systemen niet tegen elkaar in werken? Dat de Zendure gaat opladen en de HW gaat ontladen om het tekort op je meter te compenseren?
Dat komt bekend voorDevke schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:27:2027 en de snoepwinkel.
Al een tijdje was ik aan het twijfelen of ik nog een AC 2400 met 3 batterijen zou toevoegen aan ons huishouden. De wintermaanden zal het krap zijn met de huidige setting (verwacht ik) en het is een genot dat de 2400 AC zich zo makkelijk laat aansturen. Mijn vrouw ziet het liefst dat alles in huis rondom dynamisch energie automatisch gaat in huis zonder daar te veel rekening mee te moeten houden. Ik persoonlijk vind het prettig als het hele proces van laden / ontladen gewoon lekker automatisch gaat.. Nommen, net support etc. Daarnaast heerst in dit topic een beetje een "batterij virus" onder vele van ons 😜.
Dilemma:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vorige week geweest toen het allemaal binnen kwam.
Ook mijn ervaring daar was zeer gastvrij, volgende set komt ook zeker daar vandaan.
Proxmox 3 node cluster | Opnsense | HA | Homey Pro 2023 | 3645Wp zonnepanelen | 8.6 KWh Zendure | EV E-Niro MY24 | 2x Bambu Lab P1S
En van wie is die snoepwinkel?Devke schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:27:2027 en de snoepwinkel.
Ik dacht even dat Taro extra had ingekochtDevke schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:27:2027 en de snoepwinkel.
Dilemma:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die foto's zijn dus NIET van zijn garage?dotternetta schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:33:
[...]
Ik dacht even dat Taro extra had ingekocht
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Heeft hij intussen een loods aangeschaft voor zijn thuisaccu's?Aziraphale schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:29:
[...]
Die foto's zijn dus NIET van zijn garage?
Mag je het dan nog wel thuisaccu's noemen?
[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 16-09-2025 17:31 ]
Las vast in de Duurzame Kroeg dat er geen business case is voor thuis- en wijkaccu's en gaat nu het ongelijk bewijzen!geert1992 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:31:
[...]
Heeft hij intussen een loods aangeschaft voor zijn thuisaccu's?
Mag je het dan nog wel thuisaccu's noemen?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Maar even belangrijkere zaken, welke leverancier was dit? Ik vind die voorraad wel interessant.Devke schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:27:2027 en de snoepwinkel.
<snip heel verhaal>
Accu staat op 65%, maar laad of ontlaad niet. Blijft op stand-by staan.
Frank
En @gvdijk23 stekkerbatterij.CopyCatz schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:55:
[...]
Maar even belangrijkere zaken, welke leverancier was dit? Ik vind die voorraad wel interessant.
Deze schuif aan staan.?FMudde schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:02:
De solarflow 800 pro en de p1 meter zijn binnen. Nu nog even aan de praat krijgen. Eerst alles firmware geupgrade naar de laatste versie.
Accu staat op 65%, maar laad of ontlaad niet. Blijft op stand-by staan.
De by-pass is niet altijd even stabiel, zou ze daarom niet direct aansluiten op je 2400AC. @Taro had dit een tijdje geleden getest, en die heeft ze nu rechtstreek op het net aangesloten.R.K schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:03:
Vraagje, ik wil mijn zonnepanelen installatie uitbreiden met een plug en play zonnepaneelset (met stekker) Wat is slimmer de zonnepanelen direct aansluiten op de Zendure 2400 of gewoon in het stopcontact?
[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 16-09-2025 20:11 ]
Wat versta je onder niet stabiel in dit specifieke geval?geert1992 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:09:
[...]
De by-pass is niet altijd even stabiel, zou ze daarom niet direct aansluiten op je 2400AC. @Taro had dit een tijdje geleden getest, en die heeft ze nu rechtstreek op het net aangesloten.
Je kunt dan beter een SF800PRO kopen? Stekker zonnepanelen zijn meestal relatief duur, terwijl je al een 440 wp paneel kaal koopt voor rond de 70 euro? Ik weet niet wat een stekkerpaneel kost maar als je er 4 wilt plaatsen ben je al snel goedkoper uit met een SF800PRO.R.K schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:03:
Vraagje, ik wil mijn zonnepanelen installatie uitbreiden met een plug en play zonnepaneelset (met stekker) Wat is slimmer de zonnepanelen direct aansluiten op de Zendure 2400 of gewoon in het stopcontact?
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
Wanneer de ingestelde bovengrens van de SOC is bereikt, wordt er soms niet automatisch geëxporteerd.R.K schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:14:
[...]
Wat versta je onder niet stabiel in dit specifieke geval?
- Taro
- Niet online
dotternetta schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:33:
[...]
Ik dacht even dat Taro extra had ingekocht
Zit al aan de max van 3x6 AB3000X, dus extra inkopen heeft geen zin.
Nadeel is dat je maar maximaal 1000watt vermogen uit de sf800pro kan krijgen. 800watt via de stekker.HHF schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:16:
[...]
Je kunt dan beter een SF800PRO kopen? Stekker zonnepanelen zijn meestal relatief duur, terwijl je al een 440 wp paneel kaal koopt voor rond de 70 euro? Ik weet niet wat een stekkerpaneel kost maar als je er 4 wilt plaatsen ben je al snel goedkoper uit met een SF800PRO.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 16-09-2025 20:19 ]
- Taro
- Niet online
1000 erin, 800 eruit.geert1992 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:18:
[...]
Nadeel is dat je maar maximaal 1000watt uit de sf800pro kan krijgen.
1000w via de offgrid mogelijkheid.
Hij kan wel met 2640w uit de panelen laden. Als je daarnaast nog een 2400AC zet kun je je nachtverbruik ws. redelijk dekken. Maar weet niet precies wat de bedoeling is van de hele installatie. Maar een los plug en play paneel is al snel 200-300 euro dus betaal je voor b.v. 6 panelen wel een stuk meer dan voor losse panelen en een thuisbatterij met zonnepaneel aansluiting. Je zou ook nog naar een Growatt Nexa 2000 kunnen kijken, die kan 2000w naar het net sturen en 2600wp aan zonnepanelen aan.geert1992 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:18:
[...]
Nadeel is dat je maar maximaal 1000watt vermogen uit de sf800pro kan krijgen. 800watt via de stekker.
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
- Taro
- Niet online
Devke schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:27:2027 en de snoepwinkel.
Dilemma:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Krijg alleen wel de kriebels van een pallet met AB3000X'en die steunt op de bovenste AB3000X'en. En dan ook nog te zien dat die stapel een kant op leunt
En dan gewoon een week moeten wachten nog he 🙈.Taro schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:25:
[...]
![]()
Krijg alleen wel de kriebels van een pallet met AB3000X'en die steunt op de bovenste AB3000X'en. En dan ook nog te zien dat die stapel een kant op leunt
Zijn het niet mijn foto skills? Ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Ik heb daar ook een foto van gemaakt nog rechtervoor. Ik zie dat mijn foto's wat met bolling gemaakt zijn. Iets met leesbril enzo.
Hier gaat het goed vlgs mij.
Ik heb een tijd voor een groothandel gewerkt, waar we alles verstuurden in doosjes van relatief dun karton. Ondanks dat kon ik daar met mijn 85 kilo gewoon op staan(zolang je op de hoeken ging staan). De dozen van een AB3000X zijn aanzienlijk steviger, dus ik zou me daar niet snel zorgen over maken.Taro schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:25:
[...]
![]()
Maar ben het met je eens, dat had wel iets netter gekund.
Ahh die. Ik zal ze het wel doorgeven.peterbier schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:34:
Inderdaad een behoorlijke drukpunt in de hoeken.
Lijkt mij niet best.
[Afbeelding]
Zijn die pallets in de foto van @peterbier niet gewoon gemaakt van waaibomenhout? De kartonnen doos ziet er steviger uit dan de pallet. Mijn levering van deze week zag er prima uit (dozen en pallet)geert1992 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:38:
[...]
Ik heb een tijd voor een groothandel gewerkt, waar we alles verstuurden in doosjes van relatief dun karton. Ondanks dat kon ik daar met mijn 85 kilo gewoon op staan(zolang je op de hoeken ging staan). De dozen van een AB3000X zijn aanzienlijk steviger, dus ik zou me daar niet snel zorgen over maken.
Zendure heeft het spul sws goed verpakt. Ik vind het bijna zonde de dozen even kleiner te maken. Iets met ruimte. Daarnaast hier spotten we het even, echter hoe stond het in de container? Wat heeft het op de boot al meegemaakt? Al met al kan niet wachten tot het staat te zoomen. 😊geert1992 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:38:
[...]
Ik heb een tijd voor een groothandel gewerkt, waar we alles verstuurden in doosjes van relatief dun karton. Ondanks dat kon ik daar met mijn 85 kilo gewoon op staan(zolang je op de hoeken ging staan). De dozen van een AB3000X zijn aanzienlijk steviger, dus ik zou me daar niet snel zorgen over maken.
Niet dat ik die 2 extra accu's echt snel terug zou verdienen..
Gaat wel mooi moet ik zeggen:
[ Voor 47% gewijzigd door BerryGosie op 16-09-2025 20:53 ]
Een soort -slechte kwaliteit- underlayment, volgens mij niets om je druk over te maken.noo schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:46:
[...]
Zijn die pallets in de foto van @peterbier niet gewoon gemaakt van waaibomenhout? De kartonnen doos ziet er steviger uit dan de pallet. Mijn levering van deze week zag er prima uit (dozen en pallet)
Heb hier nog 3 dozen staan, als je wil kan ik er wel even op gaan staan om te kijken of de dozen het overleven.
Krijg je wel de gegevens door in HEMS.FMudde schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:38:
[...]
Die schuif staat aan. Hij blijft op stand-by staan
En heb je het geheel ook in HEMS opgenomen.
want de retrour opties op de website zijn niet top omschreven iig.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Het zijn van die waaibomen hout (laagjes hout 'multieplex') paletten.
Dezelfde die ze vaak voor zonnepanelen ook gebruiken.
Niet echt geschikt voor zware belasting en vooral de drukpunten.
Dan zijn Europalleten beter.
- Taro
- Niet online
Pallets zet je doorgaans in een stelling, niet bovenop een andere pallet met producten. Heb mijn VCA VOL diploma hopelijk niet ooit voor niets gehaald. Maar goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 16-09-2025 21:28 ]
Volgens mij wel. Ziet er zo uitpeterbier schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:04:
[...]
Krijg je wel de gegevens door in HEMS.
En heb je het geheel ook in HEMS opgenomen.
[Afbeelding]
Frank
Deze ook aan staan.?FMudde schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:28:
[...]
Volgens mij wel. Ziet er zo uit[Afbeelding]
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
:strip_exif()/f/image/S1Cn8wiE4CS8oYzXAOouILe9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nIKmCM78BbXlrZPmvJrD9DVK.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7cp3z4THYeJDZTi4rExeiFdD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fN51rtgw7xwdsxGXsFurOVCG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CgmHcRqBME2qjUc7dxsGe9ca.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HMJzDPK1bkyvccrnTsdmoH64.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ahxqyd4n1ectcQTtJp3GFfZM.jpg?f=fotoalbum_large)