• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
jordyc schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:08:
[...]

Kun je ze niet op etsy en/of bij shapeways uploaden?
Ik snap heel goed dat je dit niet even gratis online wilt knallen na alle tijd en energie die er in is gestoken, dus zoiets zou een mogelijke oplossing zijn.
Het is wel alleen een 3d bestand als je deze online gaat verkopen dan is dat leuk voor een week daarna is hij gratis te vinden. Je zou dus eigenlijk een kant en klaar product moeten hebben met bijpassende stekker die in de omvormer kan.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

dennisdew16 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:59:
[...]

Zo ver ik kan zien is het een nieuwe, al weet ik niet waar ik dat kan checken. Komt bij de partij vandaan waar tweakers laatst een actie mee had dus heb ik wel vertrouwen in.
Dit kan je op verschillende manieren zien:
  • "Schade" aan de buitenkant van de doos door eerder verwijderde verzendstickers.
  • Minder netjes verpakte accu, bijv. plastic minder strak.
  • Kleine schade op het zwarte randje rondom de pinnen/aansluiting.
  • Andere tape
Ik heb ooit bij een AB2000 zelfs wat kalkaanslag op randen zien zitten omdat die bij iemand buiten had gestaan én de schroefjes waren duidelijk een keer opnieuw aangedraaid, mogelijk ivm garantie. Ik heb die overigens ook niet nieuw gekocht, dus was ook prima, maar goed om alert op te zijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:42
Ik overweeg om binnenkort een zendure batterij aan te kopen.
Ik heb ondertussen een afzonderlijke groep laten maken met 2 extra stopcontacten maar nu zie ik dat de P1 meter ook een stopcontact nodig heeft. Mag deze adapter ook ergens in de buurt zitten want ik heb maar 1 stopcontact voorzien voor de actieve splitter en 1 voor de batterij.

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:09
toxictooms schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:30:
Ik heb ondertussen een afzonderlijke groep laten maken met 2 extra stopcontacten maar nu zie ik dat de P1 meter ook een stopcontact nodig heeft. Mag deze adapter ook ergens in de buurt zitten want ik heb maar 1 stopcontact voorzien voor de actieve splitter en 1 voor de batterij.
In de handleiding staat er dit over:
Opmerking: Voor optimale prestaties, plaats de Bridge tussen de P1-lezer en je draadloze router,
zodat er een sterk signaal en betrouwbare gegevensoverdracht is
Mijn bridge zit een paar meter van de P1 meter zelf en dat werkt prima. Gewoon kwestie van proberen.

• toxictooms
VicSmurf schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:43:
[...]

In de handleiding staat er dit over:

[...]

Mijn bridge zit een paar meter van de P1 meter zelf en dat werkt prima. Gewoon kwestie van proberen.
Bedankt voor de info, ben je verder tevreden over de batterij?
Niet teveel storingen of foutmeldingen?

• VicSmurf
  • Laatst online: 12-09 13:09
toxictooms schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:45:
[...]

Bedankt voor de info, ben je verder tevreden over de batterij?
Niet teveel storingen of foutmeldingen?
Ik ben er zeer tevreden over, ik heb geen storingen gehad behalve dat de P1 meter met mijn slimme meter eerst verkeerde gegevens doorgaf maar dat is door middel van een firmware update snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxictooms
VicSmurf schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:48:
[...]

Ik ben er zeer tevreden over, ik heb geen storingen gehad behalve dat de P1 meter met mijn slimme meter eerst verkeerde gegevens doorgaf maar dat is door middel van een firmware update snel opgelost.
Goed om te lezen dat alles vlot werkt. Draait hij mooi NOM bij lage vermogens?
Als er ergens nog eens een mooie actie komt en de wet in BE eindelijk goedgekeurd is, koop ik er eentje.

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Net terug van IFA 2025 en natuurlijk ook de stand van Zendure bezocht en met onze contactpersoon gesproken. Was erg leuk om te zien, ook de e-bike van Zendure. Maar waar we vooral van onder de indruk van waren is de AI functie ('intelligente spraakassistantt') die er aan HEMS toegevoegd gaat worden.

Wij vroegen in het Nederlands: 'kun je een overzicht geven van de productie van de afgelopen dagen' en in een paar seconde verscheen er een grafiek met de pv productie van de afgelopen week. Indrukwekkend en het is volledig in house gemaakt door Zendure. Er werken ca. 250 mensen bij Zendure en ca. 70% van de medewerkers zitten op de technische/innovatie afdeling (productie is uitbesteed).

Met dit soort toevoegingen blijven ze wel voor op de markt en je ziet ook andere Chinese merken vooral Zendure kopieren qua ontwikkeling. Zo vertelde ze ook dat de E-bike binnen 46 dagen tot prototype was ontwikkeld, erg snel!

Ook zijn ze bezig om warmtepomp en e-lader te laten samenwerken met Zendure. In eerste instantie wordt de Tesla lader ondersteund, maar het is de bedoeling dat dit steeds verder uitgebreid wordt. Mooie ontwikkelingen allemaal :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbxDhHCW3J182vVAvMCb83L3q-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0hOumxucGxofXYFr23khvzL0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNkAV6bRb9VCpFkMrZ3SW0FWDZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwY6bsem6IobXSXsV2899WIp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNlIA9D43g_cUdARNXSMTbiXmi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPKvvImMO18tOUD2BHwgYH8L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door mrme12345 op 11-09-2025 11:46 ]

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:25
mrme12345 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:25:
Net terug van IFA 2025 en natuurlijk ook de stand van Zendure bezocht en met onze contactpersoon gesproken. Was erg leuk om te zien, ook de e-bike van Zendure. Maar waar we vooral van onder de indruk van waren is de AI functie ('intelligente spraakassistantt') die er aan HEMS toegevoegd gaat worden.

Wij vroegen in het Nederlands: 'kun je een overzicht geven van de productie van de afgelopen dagen' en in een paar seconde verscheen er een grafiek met de pv productie van de afgelopen week. Indrukwekkend en het is volledig in house gemaakt door Zendure. Er werken ca. 250 mensen bij Zendure en ca. 70% van de medewerkers zitten op de technische/innovatie afdeling (productie is uitbesteed).

Met dit soort toevoegingen blijven ze wel voor op de markt en je ziet ook andere Chinese merken vooral Zendure kopieren qua ontwikkeling. Zo vertelde ze ook dat de E-bike binnen 46 dagen tot prototype was ontwikkeld, erg snel!

Ook zijn ze bezig om warmtepomp en e-lader te laten samenwerken met Zendure. In eerste instantie wordt de Tesla lader ondersteund, maar het is de bedoeling dat dit steeds verder uitgebreid wordt. Mooie ontwikkelingen allemaal :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor deze mooie terugkoppeling. Toevallig net een mail gekregen van Zendure en n.a.v. vroeg ik me al af wat de tesla integratie is en waar ik die moet vinden. In de mail wordt namelijk niet aangegeven of het een HEMS koppeling met het voertuig of een laadpunt is…

• Jacqui
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:46
frankj030 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:30:
[...]

Dank voor deze mooie terugkoppeling. Toevallig net een mail gekregen van Zendure en n.a.v. vroeg ik me al af wat de tesla integratie is en waar ik die moet vinden. In de mail wordt namelijk niet aangegeven of het een HEMS koppeling met het voertuig of een laadpunt is…
Hopelijk kun je daarmee aangeven, dat de accu niet moet gaan ontladen, zodra de EV gaat laden.
Met een 11 kW aansluiting gaat deze bij mij altijd over de zonne-opwek heen en zal de accu dus altijd bijspringen bij een NOM instelling. Het zou mooi zijn als Zendure daarmee dus rekening gaat houden.

• KaEs
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-09 21:26
Jacqui schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:38:
[...]

Hopelijk kun je daarmee aangeven, dat de accu niet moet gaan ontladen, zodra de EV gaat laden.
Met een 11 kW aansluiting gaat deze bij mij altijd over de zonne-opwek heen en zal de accu dus altijd bijspringen bij een NOM instelling. Het zou mooi zijn als Zendure daarmee dus rekening gaat houden.
In de meeste gevallen is het inderdaad niet handig dat de de batterij bij springt in zo’n situatie. Afhankelijk van je energiecontract (dynamisch of vast) en de weervoorspelling (de zon gaat na het opladen nog uren schijnen) kan het soms juist wel handig zijn dat de batterij bijspringt. Zenki zou zoiets goed moeten kunnen voorspellen. Ben dus benieuwd wanneer we dus iets van een verbeterde AI terug gaan zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:14
Taro schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:55:
[...]
Daarover zitten we nog in dubio. We hebben er inmiddels flink wat materiaal en tijd in zitten
Ik wil geen party pooper zijn, want ik vind het ontzettend leuk dat jullie zo enthousiast bezig zijn met die eigen koelers. Maar als voormalig- (zij het grafisch) ontwerper zou ik jullie wel aanraden om nog eens goed naar het ontwerp te kijken.

Het ding ziet er naar mijn idee vreselijk uit. Niet iets dat een industrieel ontwerper ooit zou tekenen, maar duidelijk door leken in elkaar geknutseld. Die rare lange poten zijn volstrekt niet nodig, schrijf je zelf ook al. En Zendure's ontwerpers zien er ook geen enkel probleem in om de koeler op een paar puntjes te laten rusten op de koelribben. Je maakt het jezelf een stuk eenvoudiger als je de 'eis' laat vallen dat ze niet op de koelribben mogen staan. Verder zijn die lange curves met scherpe hoeken iets waarvoor een ontwerper niet zou kiezen. Het ziet er gewoon niet 'strak' en industrieel/functioneel uit.

Ik zou zeggen: helemaal prima voor een proof-of-concept (en met goed resultaat, toch?), maar als je echt een volgende stap wilt maken zou ik jullie willen aanraden om je eens te verdiepen in wat goed industrieel ontwerp maakt. Kun je bijv. een open (truss-achtige) structuur kiezen voor het frame? Heb je misschien een stijvere constructie met minder materiaal, en minder afdekking. Strakkere vormen die ook beter passen bij het (bijzonder goede* ) ontwerp van de Zendure apparaten zelf.

Nogmaals: pak het niet persoonlijk op, ik juich jullie initiatief van harte toe. Ik denk alleen dat je meer kans op succes hebt (in welke zin dan ook, open source of (semi-)commercieel) als het ding er ook gewoon degelijk ontworpen uitziet.

* Voordat ik wist dat ze thuisaccu's maakten, kende ik Zendure al van hun hele slicke powerbanks, die op Rimowa-koffers lijken.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Zo de Zendure 2400 met 3 batterijen komt eraan! Zin in. :)
Nu nog even uitvogelen hoe ik dit het beste kan gaan integreren in mijn woning.

Als mijn auto (een tesla) gaat laden wil ik niet dat de batterijen hier in gaan ontladen.
Ik kon dat doen via EVCC met een homewizard batterij, maar de ac2400 heeft nog geen instellingen voor EVCC.
De Homewizard batterij is al weg om ruimte te maken voor de zendure.

Ook wil ik hem het liefst niet in de eerste uren van de ochtend opladend hebben, want dan is de stroom prijs vaak nog duurder / co2 belasting hoger en heeft het meer nut om mijn overtollige stroom nog op het net te dumpen.
Misschien dat Zenki mij hierin kan helpen? En anders moet ik via home assistant gaan rommelen. Ik zag in de topic starts dat er al een aantal homeassistant hulpjes actief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:54
Gyrolion schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:43:
Zo de Zendure 2400 met 3 batterijen komt eraan! Zin in. :)
Nu nog even uitvogelen hoe ik dit het beste kan gaan integreren in mijn woning.

Als mijn auto (een tesla) gaat laden wil ik niet dat de batterijen hier in gaan ontladen.
Ik kon dat doen via EVCC met een homewizard batterij, maar de ac2400 heeft nog geen instellingen voor EVCC.
De Homewizard batterij is al weg om ruimte te maken voor de zendure.

Ook wil ik hem het liefst niet in de eerste uren van de ochtend opladend hebben, want dan is de stroom prijs vaak nog duurder / co2 belasting hoger en heeft het meer nut om mijn overtollige stroom nog op het net te dumpen.
Misschien dat Zenki mij hierin kan helpen? En anders moet ik via home assistant gaan rommelen. Ik zag in de topic starts dat er al een aantal homeassistant hulpjes actief zijn.
Deze wensen zijn alleen met HA op dit moment te doen. Je kunt dan of de zendure integratie zelf nemen of de @gielz aansturing.
Als P1 meter kun je dan in HA een correctie op je P1 meter doen als deze aan het laden is en die dan als input gebruiken voor de input aan de aansturing. Ik heb in de code nog een extra input boolean zitten dat ik er voor kan kiezen om toch met de batterij de auto op te toppen.

code:
1
2
3
4
5
{% set vermogen = states('sensor.p1_meter) | float(0) %}
{% set ev_vermogen = states('sensor.EV lader laadvermogen')| float(0) * 1000 %}
{% set include_ev = is_state('input_boolean.ev_laden_met_batterij_stroom', 'off') %}

{{ (vermogen - (ev_vermogen if include_ev else 0)) }}

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Weet iemand bij welke temperatuur de 2400AC het laden gaat terug regelen? Want ik zie weer bijzonder laadgedrag nu ik met 2200W aan het laden ben...

Edit: blijkbaar is de SOC opeens heel hard gestegen de laatste paar minuten, hopelijk komt het daar door. Al vind ik het stroom verschil tussen de verschillende batterijen wel erg hoog, ookal heb ik daar eerder niet op gelet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL_B3aVSuEIAFz2NqPuTwOXPi4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mMRPI7ZTuvyj9ytiLpL5rTVM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door dennisdew16 op 11-09-2025 15:12 ]

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
jordyc schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:03:
[...]

Deze wensen zijn alleen met HA op dit moment te doen. Je kunt dan of de zendure integratie zelf nemen of de @gielz aansturing.
Als P1 meter kun je dan in HA een correctie op je P1 meter doen als deze aan het laden is en die dan als input gebruiken voor de input aan de aansturing. Ik heb in de code nog een extra input boolean zitten dat ik er voor kan kiezen om toch met de batterij de auto op te toppen.

code:
1
2
3
4
5
{% set vermogen = states('sensor.p1_meter) | float(0) %}
{% set ev_vermogen = states('sensor.EV lader laadvermogen')| float(0) * 1000 %}
{% set include_ev = is_state('input_boolean.ev_laden_met_batterij_stroom', 'off') %}

{{ (vermogen - (ev_vermogen if include_ev else 0)) }}
En met de aansturing van Gielz of Zendure via HA, is het dan nog steeds mogelijk om via Zenki de boel aan te laten sturen zodat de batterij dan bij wat lagere stroomprijzen zichzelf aftopt en bij hogere stroomprijzen even de boel afhoud? Of moet ik dat ook via HA gaan doen?
Zo ja dan wordt het lekker tweakeren wat niet erg is. :9

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:35
TCMR schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:41:
[...]

Maar als voormalig- (zij het grafisch) ontwerper zou ik jullie wel aanraden om nog eens goed naar het ontwerp te kijken.
Ik wil geen party pooper zijn maar ik vind hem er stoer uit zien en wou dat meerdere ontwerpers deze style zouden hanteren

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik ben er gisteravond even voor gaan zitten om te migreren van de zendure app naar de gielz uitleg. Kost even wat tijd en nu moet ik mijn zelfgemaakte rest sensors allemaal gaan mergen, maar dan heb je ook wat :)

Wat ik wel jammer vind is dat je de omvormer uit hems moet halen om de app te stoppen en het aan HA over te laten, maar dan krijg ik dus alleen nog maar huis in/uit waardes in het app overzicht. Is er een truc om de app te laten denken dat er nog wel een hems is maar die niks te laten doen? Er is helaas geen "Idle" mode..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:35
dennisdew16 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:05:
Weet iemand bij welke temperatuur de 2400AC het laden gaat terug regelen? Want ik zie weer bijzonder laadgedrag nu ik met 2200W aan het laden ben...

Edit: blijkbaar is de SOC opeens heel hard gestegen de laatste paar minuten, hopelijk komt het daar door. Al vind ik het stroom verschil tussen de verschillende batterijen wel erg hoog, ookal heb ik daar eerder niet op gelet.

[Afbeelding]
Rond de 60° meen ik gelezen te hebben. Het verschil in vermogens naar batterijen zien we hier meer, check de posts van @Devke (ook voor het throttlen)

[ Voor 6% gewijzigd door dotternetta op 11-09-2025 16:04 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

dotternetta schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:02:
[...]

Rond de 60° meen ik gelezen te hebben. Het verschil in vermogens naar batterijen zien we hier meer, check de posts van @Devke (ook voor het throttlen)
Vandaag niet gezien. Echt een temperatuur dingetje. Ondanks de fan die erop ligt. Nu is het koeler en dus te doen met fan. Temperatuur blijft ook onder de 50 graden.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• gielz
  • Nu online
CopyCatz schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:47:
Ik ben er gisteravond even voor gaan zitten om te migreren van de zendure app naar de gielz uitleg. Kost even wat tijd en nu moet ik mijn zelfgemaakte rest sensors allemaal gaan mergen, maar dan heb je ook wat :)

Wat ik wel jammer vind is dat je de omvormer uit hems moet halen om de app te stoppen en het aan HA over te laten, maar dan krijg ik dus alleen nog maar huis in/uit waardes in het app overzicht. Is er een truc om de app te laten denken dat er nog wel een hems is maar die niks te laten doen? Er is helaas geen "Idle" mode..
Wat zie je in HEMS wat je niet in je Home Assistant kunt krijgen (zelf nog mooier)? Je kunt nog wel bij devices alles zien en wat hij doet en eventueel als Home Assistant kapot gaat kun je HEMS starten.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• martinvdm
  • Laatst online: 09:42

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[...]

Ik wil geen party pooper zijn, want ik vind het ontzettend leuk dat jullie zo enthousiast bezig zijn met die eigen koelers. Maar als voormalig- (zij het grafisch) ontwerper zou ik jullie wel aanraden om nog eens goed naar het ontwerp te kijken.

Het ding ziet er naar mijn idee vreselijk uit. Niet iets dat een industrieel ontwerper ooit zou tekenen, maar duidelijk door leken in elkaar geknutseld. Die rare lange poten zijn volstrekt niet nodig, schrijf je zelf ook al. En Zendure's ontwerpers zien er ook geen enkel probleem in om de koeler op een paar puntjes te laten rusten op de koelribben. Je maakt het jezelf een stuk eenvoudiger als je de 'eis' laat vallen dat ze niet op de koelribben mogen staan. Verder zijn die lange curves met scherpe hoeken iets waarvoor een ontwerper niet zou kiezen. Het ziet er gewoon niet 'strak' en industrieel/functioneel uit.

Ik zou zeggen: helemaal prima voor een proof-of-concept (en met goed resultaat, toch?), maar als je echt een volgende stap wilt maken zou ik jullie willen aanraden om je eens te verdiepen in wat goed industrieel ontwerp maakt. Kun je bijv. een open (truss-achtige) structuur kiezen voor het frame? Heb je misschien een stijvere constructie met minder materiaal, en minder afdekking. Strakkere vormen die ook beter passen bij het (bijzonder goede* ) ontwerp van de Zendure apparaten zelf.

Nogmaals: pak het niet persoonlijk op, ik juich jullie initiatief van harte toe. Ik denk alleen dat je meer kans op succes hebt (in welke zin dan ook, open source of (semi-)commercieel) als het ding er ook gewoon degelijk ontworpen uitziet.

* Voordat ik wist dat ze thuisaccu's maakten, kende ik Zendure al van hun hele slicke powerbanks, die op Rimowa-koffers lijken.
Je hoeft het niet te kopen of te maken he. Koop je de originele:
https://www.zendure.nl/products/slimme-koelventilator

Ik vind het iig top om alle zelf knutsels, geprint, met bouwmarkt spullen of noem maar op te zien. Ieder zijn ding, lekker knutselen d:)b

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:29
martinvdm schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:45:
[...]

Je hoeft het niet te kopen of te maken he. Koop je de originele:
https://www.zendure.nl/products/slimme-koelventilator

Ik vind het iig top om alle zelf knutsels, geprint, met bouwmarkt spullen of noem maar op te zien. Ieder zijn ding, lekker knutselen d:)b
Moet zeggen dat ik hem ook mooi vind en ook prima bij de Zendure apparatuur vind passen. Die fan van Zendure volgt dan wel precies de "design language" van Zendure, maar ik vind zelf het ontwerp van @geert1992 erg mooi.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:44
Devke schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:37:
[...]

Vandaag niet gezien. Echt een temperatuur dingetje. Ondanks de fan die erop ligt. Nu is het koeler en dus te doen met fan. Temperatuur blijft ook onder de 50 graden.
Ik vond mijn controller al redelijk heet worden na 6 uur laden op 2400W met 40-42 graden, maar ik lees ook alleen aanbevolen omgevingstemperaturen terug en niet wat de controller zou kunnen/mogen en bijvoorbeeld de cellen ook niet. Bovenste accu wordt wel iets van 35-36 graden tijdens dat laden terwijl de rest onder de 30 blijft.

• masterant
gielz schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:01:
[...]

Wat zie je in HEMS wat je niet in je Home Assistant kunt krijgen (zelf nog mooier)? Je kunt nog wel bij devices alles zien en wat hij doet en eventueel als Home Assistant kapot gaat kun je HEMS starten.
Ik begrijp het wel. De app oogt clean en je ziet een mooi discharge/charge grafiekje etc en alle gegevens staan er netjes in als je het onder HEMS hangt. Natuurlijk kun je dit allemaal met HA maar ik vind het ook jammer dat ik niet én én kan hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Je hebt/had zeker een punt als ons doel was geweest ermee de markt op te gaan. Echter was ons enige doel een relatief simpel, doeltreffend functioneel iets voor onszelf maken. Het is nooit de bedoeling geweest er heel veel tijd aan te besteden, het product überhaupt supermooi te maken of bijv. in de markt te gaan zetten waardoor het belangrijk zou zijn dat anderen hem mooi vinden of dat het aan bepaalde best practices zou voldoen. Het balletje ging rollen toen mensen om de tekening gingen vragen. En we zitten niet voor niets in dubio, want het ding doet gewoon perfect wat het moet doen en ons doel is daarmee al lang bereikt.

Uiteraard is het belangrijk om naar het een en ander te gaan kijken als je hem breed in de markt wil gaan zetten, maar door die bril hebben we er ook nog helemaal niet naar gekeken en ik vraag mij af of wij de zin en tijd hebben om daar mee aan de slag te gaan.

Dus goede feedback, maar voelt enigszins onnodig omdat we met heel andere uitgangspunten zijn gestart.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

masterant schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:57:
[...]

Ik vond mijn controller al redelijk heet worden na 6 uur laden op 2400W met 40-42 graden, maar ik lees ook alleen aanbevolen omgevingstemperaturen terug en niet wat de controller zou kunnen/mogen en bijvoorbeeld de cellen ook niet. Bovenste accu wordt wel iets van 35-36 graden tijdens dat laden terwijl de rest onder de 30 blijft.
Batterij heeft net 3 uur staan ontladen. Omvormer max 46 graden. Batterij daaronder 38 nr 2 en 3 max 32 en 33 graden. Mag nog wel iets lager denk ik.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Easy1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 13:26
toxictooms schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:30:
Mijn batterij staat in het tuinhuis - 30m achteraan in de tuin.
De P1 meter zit gewoon binnen in een stopcontact en alles werkt netjes - ook NOM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
masterant schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:10:
[...]

Ik begrijp het wel. De app oogt clean en je ziet een mooi discharge/charge grafiekje etc en alle gegevens staan er netjes in als je het onder HEMS hangt. Natuurlijk kun je dit allemaal met HA maar ik vind het ook jammer dat ik niet én én kan hebben :)
Dit :) Ben lichtelijk paranoia dus heb HA niet naar buiten open staan en moet eerst steeds via vpn connecten. De zendure app is wat makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
CopyCatz schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:40:
[...]

Dit :) Ben lichtelijk paranoia dus heb HA niet naar buiten open staan en moet eerst steeds via vpn connecten. De zendure app is wat makkelijker.
Je kunt er altijd ervoor kiezen om Home Assistant te supporten en voor Nabu Casa te gaan.

Maar zou inderdaad wel een mooi extratje zijn om het scherm van HEMS te hebben zonder aansturing van Chi Zhao Ping. Zal vast een trucje voor zijn.

Edit; inderdaad zet HEMS hem altijd weer terug met zijn aansturing. Nu werd ik van die HEMS weergave niet echt warm. Huisje met een paar zonnepanelen. oOo

[ Voor 13% gewijzigd door gielz op 11-09-2025 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Je kunt HA wel open zetten via een andere poort.
Doe dat al jaren zo.
Intern poort ip lokaal extern andere poort ddns naam. (Public ip)
Voor VPN zet je ook poorten open.

• masterant
[...]

Dan ben ik erger, ik heb HA wel op een andere poort open staan naar buiten (wel HTTPS) met ddns en 2FA maar alsnog zou ik gewoon beide willen :)

• KikkerMario
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:36
Zoals bij vele anderen op dit topic: ik heb 30 dagen geleden op de webpagina van Zendure besteld. Geschatte levertijd 20 tot 30 dagen. Nog niets geleverd, en ook helemaal geen bericht meer gehad. Ik heb ze dus vandaag maar een e-mail gestuurd ...

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:04
[...]

Ik heb standaard wireguard naar huis. En stuur daar alleen een specifiek subnet overheen wat m'n thuis netwerk is. Uiteraard op een niet simpel scanbare poort (lees hoog cijfer). Kijk er is naar, misschien ook wat voor jou om HA en andere zaken uit je privé netwerk toch van buitenshuis te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
g00gle schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:49:
[...]

Ik heb standaard wireguard naar huis. En stuur daar alleen een specifiek subnet overheen wat m'n thuis netwerk is. Uiteraard op een niet simpel scanbare poort (lees hoog cijfer). Kijk er is naar, misschien ook wat voor jou om HA en andere zaken uit je privé netwerk toch van buitenshuis te benaderen.
In jouw geval zit het beveiligen niet in de hoge poort maar in de bescherming van Wireguard op UDP. ;) Via een VPN naar huis is veruit de beste oplossing als dat kan.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De beste oplossing is nog netwerkbeheer.
En meerdere vlan,s opzetten. (IoT)
Maar we gaan nu wel een beetje off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Weer ontopic.... leuke constatering.

In de zenSDK api en de Zendure APP staat een remaining discharge time. Deze haalt dus in de berekening niet je minimale SOC er af waardoor de weergave altijd fout is;

*Fijn dat ik nog 8 uur doe met 2% batterij :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWhnKejUXIjtvzbFcgicSbWjDNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dk4IzxEzDmIDKpdVWIx8jhKR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6H2ciXzyTODIp2JChqxuM6PB90=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vlwp2ub8ffzcrNgxoc24c88y.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
gielz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:44:
Weer ontopic.... leuke constatering.

In de zenSDK api en de Zendure APP staat een remaining discharge time. Deze haalt dus in de berekening niet je minimale SOC er af waardoor de weergave altijd fout is;

*Fijn dat ik nog 8 uur doe met 2% batterij :+
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, ik had er ook al mee geëxperimenteerd, dacht een leuke indicatie te hebben gevonden voor de echte capaciteit: ontladen op 1000 W gaf 12,5 uur, maar met de ondergrens op 50% ook :? Jammer. Ik zal het melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
dotternetta schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:36:
[...]

Ja, ik had er ook al mee geëxperimenteerd, dacht een leuke indicatie te hebben gevonden voor de echte capaciteit: ontladen op 1000 W gaf 12,5 uur, maar met de ondergrens op 50% ook :? Jammer. Ik zal het melden.
Heb ook een melding gemaakt op de api github zenSDK;
https://github.com/Zendure/zenSDK/issues/24

En één voor de fan in de api;
https://github.com/Zendure/zenSDK/issues/21

[ Voor 13% gewijzigd door gielz op 12-09-2025 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:22
Zojuist bericht gehad dat mijn sf800pro verstuurd is. Ik heb deze op 17 juli besteld met een levertijd van 25 a 30 dagen. Inmiddels zitten we al op 57 dagen. Ik heb hier al een keer een mail naar Zendure gestuurd en toen kreeg ik als antwoord dat de levertijd eigenlijk 50 a 60 dagen is. Maar nu is het eindelijk verstuurd.

Frank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 22:00
[...]

Ik heb de fans er gewoon op liggen, met wat langere boutjes zouden ze er ook iets boven kunnen staan.
Als ik de temperatuur scans zie die hier voorbij komen maakt dat in ieder geval niks uit.
De lucht wordt efficiënt door de ribben geblazen en er gaat dus geen luchtflow ergens anders langs.
Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind die grote spinnen er boven op ook niet mooi.
De fan op de SF800Pro staat overigens bijna altijd stil, die zie ik maar zelden draaien.
Er wordt op dit moment 800 watt direct van de zonnepanelen en 200 watt uit het net (van overige panelen) geladen, de fan staat stil en de ribben zijn koel, of in ieder geval onder de 35 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-d
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:42
KikkerMario schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:35:
Zoals bij vele anderen op dit topic: ik heb 30 dagen geleden op de webpagina van Zendure besteld. Geschatte levertijd 20 tot 30 dagen. Nog niets geleverd, en ook helemaal geen bericht meer gehad. Ik heb ze dus vandaag maar een e-mail gestuurd ...
Ik heb bij akkuman besteld. 14-8 bestelling geplaatst, 28-8 pallet in huis met 2 solarflows 2400AC en 6 AB3000X. Dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
Velen hebben een hele netwerk setup (uiteraard=tweakers🙂), maar hier is het een standaard opstelling (provider Telenet)wifi 6 modem met 2 pods. Kan deze simpele opstelling goed overweg met de ac2400?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rabero1985 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:05:
Velen hebben een hele netwerk setup (uiteraard=tweakers🙂), maar hier is het een standaard opstelling (provider Telenet)wifi 6 modem met 2 pods. Kan deze simpele opstelling goed overweg met de MT?
Bedoel je Zendure, of had je deze in het Marstek topic willen posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
Oh excuus🫣, het is vrijdag blijkbaar 🫠. Idd zendure. Maar ga deze ook copy/paste in het andere topic. Ben beide aan het opvolgen.

[ Voor 42% gewijzigd door rabero1985 op 12-09-2025 18:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Vandaag heeft Smart-Charged de tweede batterij geleverd 😀
Nu wel ff genoeg voor mij denk ik zo. En fijn dat ze zo snel leveren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwM_H-BcGvJyZpaVu1bER3xkCQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHQy3nEmV7UR19vJ5fuQSNja.jpg?f=fotoalbum_large

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:44

bert pit

asdasd

[...]

Ik doe dat via tailscale. Werkt best goed.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
avdl72 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:56:
Nu wel ff genoeg voor mij denk ik zo. En fijn dat ze zo snel leveren.[Afbeelding]
Mooi setje, na de winter of bij een mooie actie koop ik hem waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Een raadseltje om het weekend mee in te gaan. 14.4kwh batterij van 10% naar 100% geladen met 10kwh;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw9nIXFnJV9KSP-KgkVdTl-n2vA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I7LaNJuqPhIuyp2eADDIUNL9.jpg?f=user_large

Firmware 1.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
gielz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:47:
Een raadseltje om het weekend mee in te gaan. 14.4kwh batterij van 10% naar 100% geladen met 10kwh;

Firmware 1.06
Ik begin ook sterk het vermoeden te krijgen dat firmware 1.06 niet helemaal ok is. Ik krijg de laatste tijd het gevoel dat de bijgekochte 3e accu verdwenen is zo weinig capacteit heb ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 22:00
gielz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:47:
[Afbeelding]

Firmware 1.06
Was hij leeg toen je begon met laden?
Als ik een SOC van 92% zie en dat 8% dus kennelijk 1,3 kWh is dan zou ik niet mopperen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Polvo176 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:56:
[...]

Was hij leeg toen je begon met laden?
Als ik een SOC van 92% zie en dat 8% dus kennelijk 1,3 kWh is dan zou ik niet mopperen.
Ja hij stond op 10% maar ik denk dat dit in 1.06 niet 10% is. Heb daarom maar even een ticket ingeschoten om 1.07 te pushen. Ben wel benieuwd waar hij straks staat als hij volledig ontladen is. Wellicht is dit een super batterij; 10kwh laden, 13khw ontladen :+

Niets te klagen hoor vind het nog steeds echt een goed product buiten deze wellicht buurman en buurman firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
jk-d schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:39:
[...]

Ik heb bij akkuman besteld. 14-8 bestelling geplaatst, 28-8 pallet in huis met 2 solarflows 2400AC en 6 AB3000X. Dik tevreden.
Hoe is dat met BTW en verzenden naar NL verlopen? De prijzen op de website zijn zonder (Duitse) belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
avdl72 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:56:
Nu wel ff genoeg voor mij denk ik zo. En fijn dat ze zo snel leveren.[Afbeelding]
Kreeg jij je batterij ook binnen met rond de 10% SoC? En is jou serienummer ook in de trant van FO4NHN4N2000xxx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-d
Merijn. schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:04:
[...]

Hoe is dat met BTW en verzenden naar NL verlopen? De prijzen op de website zijn zonder (Duitse) belasting.
Op de site van akkuman kun je kiezen voor de prijzen exclusief of inclusief BTW. Ik heb ze besteld met BTW. De 0% BTW geldt alleen voor Duitsland en ik heb diverse posts gelezen dat de bestelling dan alsnog wordt geannuleerd of dat er moet worden bijbetaald. Dat levert dan weer flink vertraging op. Wat interessant is bij akkuman is dat je met de kortingscode “akku10” een korting van 10% krijgt op je bestelling. Verzendkosten moet je even op letten dat je de juiste transporteur aanvinkt. Via DPD is het iets van €18 (incl btw)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsO2jhq5t-yEsYNWJQz9Zf5dDVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgOD0mWcgm40cilnDDXAzoMb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door jk-d op 12-09-2025 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
*knip

[ Voor 99% gewijzigd door dotternetta op 12-09-2025 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-d
therobber schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:22:
[...]

Ik heb die van mij ook van Amazon 140mm iets van 15 euro volgensmij voor betaald. Werken perfect!!
Die ventilatoren werken inderdaad perfect. Tot nu toe tikten de inverters de 58 a 59 graden aan bij fullspeed laden en ontladen en gingen dan minder snel laden/ontladen. Met de ventilatoren erop, komen ze niet boven de 40 graden.

Edit: gisteren om 16:00 uur de ventilatoren geplaatst en vanaf 19 uur volle snelheid aan het laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTHFKkdm2NGgetF_rqPB3iJV7fo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mtZ6eTxEuvGR6LNa92TLfdvD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door jk-d op 13-09-2025 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dymphy
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:07
Na lang meegelezen te hebben heb ik vandaag eindelijk ook mijn set in ontvangst mogen nemen met (voor nu) 3 batterijen.

Ik heb de Zendure voornamelijk om in de zomer het overschot van de zonnepanelen op te slaan, en in de winter dynamisch goedkoop op te laden en dan later in de duurdere uren te gebruiken.
De modus die ik op dit moment gebruik is de Zenki via Hems.
De set staat in de tuinschuur en zit op een eigen groep in de meterkast.

Wel nog een vraag, je kan input en output instellen (wattage) maar ik neem aan dat de Zendure of laad of ontlaad en niet gelijktijdig beide doet?

Proxmox 3 node cluster | Opnsense | HA | Homey Pro 2023 | 3645Wp zonnepanelen | 8.6 KWh Zendure | EV E-Niro MY24 | 2x Bambu Lab P1S

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dymphy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:03:
Wel nog een vraag, je kan input en output instellen (wattage) maar ik neem aan dat de Zendure of laad of ontlaad en niet gelijktijdig beide doet?
Uiteraard, het is of het een, of het ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Heb gisteravond na enig aandringen ook alvast de 1.0.7. firmware ontvangen. Het resultaat is bij mij echt enorm. Normaal trok de accu vanaf 100% een volle nacht door en eindigde dan rond de 30/40%. Vanmorgen keek ik, stond hij nog op 78%. Ik ga morgen even een volle meting doen van 100% naar 5% en weer terug om te kijken hoeveel er nu in gaat (was eerst dus maar 11kwh op een set van 17.28kwh).
Pagina: 1 ... 121 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.