Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:25
gielz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 23:05:
Vandaag was zon mooie NOM testdag dat je alleen maar aan het hamsteren bent op zeer lage vermogens. Ook zie je hier weer dat de 2400 AC dit toch weer goed voor elkaar krijgt. Eigenlijk dus geen reden om hem in de wintermaanden in de opslag te zetten en uit als je geen dynamisch contract hebt. Met de thuistovenaar batterij kwam de RTE rond de 66-69% uit met gelijke condities.

77% RTE zenSDK (App)
80% RTE Shelly
81% RTE HW Energysocket

*Batterij vermogen, maar 2.8 kwh kunnen laden.
[Afbeelding]

Wat mij wel opvalt wat bij de vorige firmware versies ook al zo was. Dat wanneer de batterij van 15 naar 10% gaat ontladen dit heel lang kan duren.
Voor mij was dit de tweede dag dat de batterijen niet helemaal opgeladen werden.
Te veel bewolking en te weinig zon.
Nu heb ik wat capaciteit over en kom wel twee nachten over.
Morgen schijnt de zon weer. :)

Dat laatste stukje ontladen van 15 naar 10% deed de Hyper ook altijd al traag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:55

Aardedraadje

Met kabelschoen

Vannacht voor het eerst NOM gedraaid via ZenSDK (Gielz) en Home Assistant. Aangepast voor DSMR4, dat wel.

Ongeveer NOM dan, maar dat ligt niet aan Gielz ;)

Wat leuk is om te zien is dat de Plugin Batterij van HW exact hetzelfde gedrag laat zien, enorm geschommel. Eerder gaf ik daarvan HW de schuld maar de NOM van Gielz doet exact hetzelfde. Dit komt NIET uit huis want zodra ik constant lever (800W op het moment, m'n torentje staat tijdelijk nog even niet op z'n plek) is de schommel weg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WncPQwFvlGuogyWdz1xSkX_OLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jl4R2a5NbjI28de9FvVwvgCz.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat de PiB en de automatisering het allebei doen, verdenk ik de slimme meter. Die stuurt elke 10 seconden een datagram maar ik heb het idee dat de data meer achterloopt.

De Zendure draait goed, wat een gaaf systeem is het, en integreren in HA was (dankzij @gielz) kinderspel :D

[ Voor 37% gewijzigd door Aardedraadje op 19-09-2025 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:33
Aardedraadje schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 06:18:
Vannacht voor het eerst NOM gedraaid via ZenSDK (Gielz) en Home Assistant. Aangepast voor DSMR4, dat wel.

Ongeveer NOM dan, maar dat ligt niet aan Gielz ;)

Wat leuk is om te zien is dat de Plugin Batterij van HW exact hetzelfde gedrag laat zien, enorm geschommel. Eerder gaf ik daarvan HW de schuld maar de NOM van Gielz doet exact hetzelfde. Dit komt NIET uit huis want zodra ik constant lever (800W op het moment, m'n torentje staat tijdelijk nog even niet op z'n plek) is de schommel weg:

[Afbeelding]

Omdat de PiB en de automatisering het allebei doen, verdenk ik de slimme meter. Die stuurt elke 10 seconden een datagram maar ik heb het idee dat de data meer achterloopt.

De Zendure draait goed, wat een gaaf systeem is het, en integreren in HA was (dankzij @gielz) kinderspel :D
Tijd voor een nieuwe gratis slimme meter zou ik zeggen. Of ga je dit anders oplossen?

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:55

Aardedraadje

Met kabelschoen

gielz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:25:
[...]

Tijd voor een nieuwe gratis slimme meter zou ik zeggen. Of ga je dit anders oplossen?
Ik ben nu bezig om de automatisering wat te dempen, dus niet telkens 100% van het verschil compenseren maar een factor daarvan. Zodat de regeling wat uitgesmeerd wordt. Kijken wat voor effect dat heeft.

De meter wordt als het goed is ooit een keer vervangen. Ik zit in Liander gebied en het schijnt dat dit nog wel even kan duren :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 23:05:
Vandaag was zon mooie NOM testdag dat je alleen maar aan het hamsteren bent op zeer lage vermogens. Ook zie je hier weer dat de 2400 AC dit toch weer goed voor elkaar krijgt. Eigenlijk dus geen reden om hem in de wintermaanden in de opslag te zetten en uit als je geen dynamisch contract hebt. Met de thuistovenaar batterij kwam de RTE rond de 66-69% uit met gelijke condities.

77% RTE zenSDK (App)
80% RTE Shelly
81% RTE HW Energysocket

*Batterij vermogen, maar 2.8 kwh kunnen laden.
[Afbeelding]

Wat mij wel opvalt wat bij de vorige firmware versies ook al zo was. Dat wanneer de batterij van 15 naar 10% gaat ontladen dit heel lang kan duren.
Bij 1.06 hier gaat dat gelijk matiger hier dan bij 1.05. Is dat weer terug in 1.07?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
Devke schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:38:
[...]

Bij 1.06 hier gaat dat gelijk matiger hier dan bij 1.05. Is dat weer terug in 1.07?
Klopt de lijn is iets beter maar duurt nog wel heel lang. Niet erg, maar met de SOC kun je de laatste procenten dus niet zo veel berekenen.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:28:
[...]

Ik ben nu bezig om de automatisering wat te dempen, dus niet telkens 100% van het verschil compenseren maar een factor daarvan. Zodat de regeling wat uitgesmeerd wordt. Kijken wat voor effect dat heeft.

De meter wordt als het goed is ooit een keer vervangen. Ik zit in Liander gebied en het schijnt dat dit nog wel even kan duren :z
Volgens mij is hier de meter binnen een week of 6 vervangen. Was wel een overstap van 1F naar 3F. Ook liander gebied.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:40:
[...]

Klopt de lijn is iets beter maar duurt nog wel heel lang. Niet erg, maar met de SOC kun je de laatste procenten dus niet zo veel berekenen.
Zoiets hier.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFI80TKBiQz50HdsL1_ehM2HvX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLWdldEyV5L4lZ1WdE2wMbZz.jpg?f=fotoalbum_large

Zie wel dat alles hier nu gewoon leeg is. 🙈

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 19-09-2025 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:09
Lange_Slurf schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:06:
[...]

War heb je deze besteld als ik vragen mag?
Wil ik ook wel weten want als je kan laten leveren in Duitsland is het met 0% btw :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KloyenZ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:09:
[...]

Wil ik ook wel weten want als je kan laten leveren in Duitsland is het met 0% btw :-)
Dat is erg discutabel, dus aub hier niet verder op ingaan zoals al weleens eerder in dit topic is verzocht.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:47
Goedemiddag allen, sinds maandag ook mijn sf800p kunnen installeren.
Vandaag eerste mooie dag zon en ben ook als een fanatiekeling aan het kijken hoe alles loopt.
Hoe de zon werkt etc etc.

Nu merkte ik alleen verschillende keren dat ik een dikke drop heb op al mijn panelen, 1 voor 1 lijkt het wel.
Is er iemand ook met een sf800p met aangesloten panelen die dit mogelijk ook ziet ?

Ohja, screenshot komt uit HomeAssistant, heb de gielz configuration gebruikt om deze info hierin in krijgen, ZenSDK local polling dus.

Ik heb 3 JASolar panelen, 450wp, elk aangesloten op een eigen ingang van de omvormer.
6mm kabel, alles naar mijn ideen netjes aangesloten. (tempraturen zijn ook niet zo heftig atm).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jud7RVR7h_1QYmfDTeI4LX0Y4TE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UUyfjfzTCYawx7yyYbJdcMxC.png?f=fotoalbum_large

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrNickB schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:18:
Vandaag eerste mooie dag zon en ben ook als een fanatiekeling aan het kijken hoe alles loopt.

Nu merkte ik alleen verschillende keren dat ik een dikke drop heb op al mijn panelen, 1 voor 1 lijkt het wel.
Is er iemand ook met een sf800p met aangesloten panelen die dit mogelijk ook ziet ?

Ohja, screenshot komt uit HomeAssistant, heb de gielz configuration gebruikt om deze info hierin in krijgen, ZenSDK local polling dus.

Ik heb 3 JASolar panelen, 450wp, elk aangesloten op een eigen ingang van de omvormer.
6mm kabel, alles naar mijn ideen netjes aangesloten. (tempraturen zijn ook niet zo heftig atm).

[Afbeelding]
Ja hoor hier hetzelfde, ook met zendsk, en draaien al half jaar of zo prima. Zou me er niet druk over maken, ik denk dat data dan even wegvalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8W5F2yhw-cal20lSED67HlApuU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PHBCrGQVHNGQctfYIkL4Mkvs.png?f=fotoalbum_large

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNickB
mrme12345 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:21:
[...]

Ja hoor hier hetzelfde, ook met zendsk, en draaien al half jaar of zo prima. Zou me er niet druk over maken, ik denk dat data dan even wegvalt.

[Afbeelding]
Thnx, in ieder geval een bevestiging :)
had nog niet zo goed gezien of dit wel of niet in de app van zendure zichtbaar was.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz

[Afbeelding]
Denk dat je api offline gaat door slecht ontvangst. Gebruik je ook de wifi sensor van mijn configuratie?

Ik heb vorige week contact gehad met Zendure met betrekking tot de api rate limiter. Deze zit er niet op en je kunt onbeperkt pollen. Wel is het dan belangrijk dat je wifi “uitstekend” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNickB
gielz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:26:
[...]

Denk dat je api offline gaat door slecht ontvangst. Gebruik je ook de wifi sensor van mijn configuratie?

Ik heb vorige week contact gehad met Zendure met betrekking tot de api rate limiter. Deze zit er niet op en je kunt onbeperkt pollen. Wel is het dan belangrijk dat je wifi “uitstekend” is.
Wifi gaat niet uitstekend worden, iets met metalen garage deur, maar heb wel wifi punt buiten hangen.

Ik snap wat je zegt, maar het vreemde is niet zo zeer die drops, na de drops, zie je dat hij per 10/20 watt weer aan het oplopen is. en dat is data die 'live' uit de api komt. (en alle andere waardes zijn wel up-to-date; is maar 1 api/rest call om alle waardes op te halen toch?)

Iets meer ingezoomd op kleinere schaal, dit is 1 mptt/paneel; ze hebben het alle 3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acaM4bLZ5LEonaqu4gQhj5NlBQk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CpqmWxI3OdQxHSZCl4BDGi8M.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13:20

R.K

Vraagje: Je kunt op de ac uitgang van de SF2400 een zonnepaneel aansluiten (even afgezien van de issues als je batterij vol is) kun je dan op de uitgang een (professionele) stekkerblok plaatsen met daar de zonnepanelen op ingeplugd en dan bij evt stroomuitval stroom gebruiken uit de accu terwijl de zonnepanelen aan hetzelfde stekkerblok stroom leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:39

[Afbeelding]
Ik zie hetzelfde gebeuren bij mijn 2 panelen (2x 405wp). Hierbij zie ik ook dat er 1 van de 2 weg valt en dan weer in stapjes terug komt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EnWe
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 12:29
Update over Zendure P1 meter icm Landis & Gyr E360 CD2D.

Gisteren zag ik dat er een firmware update werd aangeboden voor de P1 meter.
Dit is nu versie 1.05.

Nieuwsgierig als ik was heb ik direct de homewizard active P1 splitter er tussen uit gehaald en vooralsnog werkt de zendure P1 meter nu wel direct met de E360 CD2D meter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R.K schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:03:
Vraagje: Je kunt op de ac uitgang van de SF2400 een zonnepaneel aansluiten (even afgezien van de issues als je batterij vol is) kun je dan op de uitgang een (professionele) stekkerblok plaatsen met daar de zonnepanelen op ingeplugd en dan bij evt stroomuitval stroom gebruiken uit de accu terwijl de zonnepanelen aan hetzelfde stekkerblok stroom leveren?
Je kunt op de AC uitgang een micro-omvormer aansluiten. Officieel is het eenrichtingsverkeer. Maar eerder zat de keuze voor invoer of uitvoer niet in de app en toen heb ik er een stekkerblok op aangesloten met daarop zowel een verbruiker als SF800 micro-omvormer en dat werkte prima als test. Kan er echter geen advies of garanties over afgeven aangezien je nu echt voor invoer of uitvoer moet kiezen in de app en kan daarvan de evt. negatieve gevolgen niet goed inschatten.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
DrNickB schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:53:
[...]

Wifi gaat niet uitstekend worden, iets met metalen garage deur, maar heb wel wifi punt buiten hangen.

Ik snap wat je zegt, maar het vreemde is niet zo zeer die drops, na de drops, zie je dat hij per 10/20 watt weer aan het oplopen is. en dat is data die 'live' uit de api komt. (en alle andere waardes zijn wel up-to-date; is maar 1 api/rest call om alle waardes op te halen toch?)

Iets meer ingezoomd op kleinere schaal, dit is 1 mptt/paneel; ze hebben het alle 3.
[Afbeelding]
Ja het is 1 api call per seconden voor alles, wanneer een tekst sensor naar "Niet beschikbaar" gaat dan weet je eigenlijk al dit is een wifi probleem. Maar als ik je grafiek zo zie dan ligt het bij deze drop hier niet aan want hij komt langzaam weer terug. Wellicht is het waard om hier een supportticket voor aan te maken bij Zendure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

DrNickB schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:53:
[...]

[Afbeelding]
Is het wellicht de Maximum Power Point Tracker die om de 20 minuten (zo te zien) reset? Ze doen het alle drie dus het lijkt de bedoeling maar wel raar. Ik zou een support ticket aanmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-d
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRsINawY-MAi4oDm4bP-uNffStA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GvWqSIEzzB1FEz9s8QcaVZPZ.png?f=fotoalbum_large
Ik ben inmiddels wel overtuigd van ventilatoren. Op 13 september geplaatst op mijn 2400AC's. Boven de 40 graden gaan ze aan, beneden de 35 graden weer uit.

[ Voor 7% gewijzigd door jk-d op 19-09-2025 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanochtend eindelijk 3x 1.0.7 ontvangen na meerdere verzoeken. Maar nu zie ik #2 al op 90% teruggaan naar 318 Watt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9RxTSdBQRZx1fdLr1w3Vx4IDPE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Wea0Q2X7uQDuDbf6XewBG9O5.png?f=user_large

Terwijl ik dit type al naar 95% gegaan doordat accu 1 en 4 naar 100% zijn gesprongen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChNFFfHQlzUPmjZDQ5fF9ogqQiQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a2QmBEOw0IFesrBJyyZyfUVP.png?f=user_large

Nu inmiddels 97% terwijl ik dat hierboven type, #3 van 91% naar 100% gegaan. Nog 172 Watt incoming op 98%. en 5 seconden later #2 en #3 allebei 100%:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xkk5Re2s6R0Ie57N618FM94Vzuk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wlnSZeC1pyhBs135s9cawJwd.png?f=user_large

Wel goed om te zien dat #1 nu rond 75% staat, die heeft een accu extra, dus klopt wel ongeveer. Maar heel gek dat ze van 91->100% springen in nog geen 2 minuten. Goed, vanavond even legen, morgen weer naar 100% laden, zal gaandeweg wel beter gaan.

Report:
{"timestamp":1758289814,"messageId":53,"sn":"SN","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":59940,"packState":0,"electricLevel":100,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3131,"gridOffPower":0,"dcStatus":0,"pvStatus":0,"acStatus":0,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":5294,"socLimit":1,"writeRsp":0,"acMode":1,"inputLimit":40,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":50,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1758289807,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":4,"rssi":-77,"is_error":0},"packData":[{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3081,"totalVol":5300,"batcur":0,"maxVol":354,"minVol":348,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3051,"totalVol":5280,"batcur":0,"maxVol":356,"minVol":343,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3041,"totalVol":5280,"batcur":0,"maxVol":357,"minVol":342,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3051,"totalVol":5280,"batcur":0,"maxVol":356,"minVol":344,"softVersion":4106,"heatState":0}]}

10 minuten later:

{"timestamp":1758290516,"messageId":83,"sn":"SN","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":59940,"packState":0,"electricLevel":100,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3111,"gridOffPower":0,"dcStatus":0,"pvStatus":0,"acStatus":0,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":5270,"socLimit":1,"writeRsp":0,"acMode":1,"inputLimit":40,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":50,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1758290511,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":4,"rssi":-77,"is_error":0},"packData":[{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3071,"totalVol":5280,"batcur":0,"maxVol":353,"minVol":347,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3051,"totalVol":5260,"batcur":0,"maxVol":354,"minVol":342,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3041,"totalVol":5260,"batcur":0,"maxVol":355,"minVol":341,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3051,"totalVol":5260,"batcur":0,"maxVol":354,"minVol":343,"softVersion":4106,"heatState":0}]}

[ Voor 63% gewijzigd door Taro op 19-09-2025 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En helemaal klaar voor de 60 ct/kWh piek straks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjtB6Gt7gbDB3nj4ZlXQwjB4oLQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wb5lTXu0qJPUDsVyUx3z0LCb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKanJlpNeQCv-yObaTSKMTTxriI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Doo8Vac81mcTnNFE6sVyLjEW.png?f=user_large

Morgen van 5->100% laden en zondag opnieuw, benieuwd of 90->100% dan langzamer gaat. En heb er geen slimme stekkers meer op zitten, dus kan het verschil niet meten. Maar duurde bij #1 iets minder dan een uur extra om 2880 Wh extra van 10->100% (= 2592 Wh) te krijgen met 2400 Watt. Klopt nog niet helemaal, maar gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43
Komen de accu’s uit Frankrijk?
Er is iets naar mij onderweg van BELLEFORSTOCK.
Kan mij alleen maar indenken dat dat Zendure is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rimave schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 17:01:
Komen de accu’s uit Frankrijk?
Er is iets naar mij onderweg van BELLEFORSTOCK.
Kan mij alleen maar indenken dat dat Zendure is.
Ja dat kan, DLD en Frankrijk meestal vanuit zendure

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Zoek de verschillen, nu worden wel alle 5 de batterijen gebruikt tijdens het laden. *O* *O*

Firmware 1.04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pogWOIxLt_8P8l_30mAsGJnK4wA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Id19oT5BmJXsnRfkiCAfnObJ.jpg?f=fotoalbum_large

Firmware 1.06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKwGSBZ6l7iRpZa7LlInpT-nlX8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lfHLtDHDI1Qjpzxs8uE5Gi6R.jpg?f=user_large

Firmware 1.07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRqmOzKA30KpPlKiqEPl6PasVJA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oI09EJSb890KcixD3njHzDoy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58
Taro schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:49:
Vanochtend eindelijk 3x 1.0.7 ontvangen na meerdere verzoeken. Maar nu zie ik #2 al op 90% teruggaan naar 318 Watt:
Had ik ook.. er is iets met de "bovenste" 10 procent. Zoals ik al eerder schreef sprongen bij de 1e keer vol laden op 1.0.7 alle drie de batterijen van 80/90 naar 100%. En nu zie ik nog steeds dat 1 van de batterijen bij het laden van 95 naar 100 gaat en bij het ontladen meteen weer 5% dropt.. ben aan het kijken of dit na verloop van tijd beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:53
Ik had wat geks na het toevoegen van de tweede set aan de app. Ik zat op v1.0.7 (dus met BMS firmware 1.0.10) op stapel 1. Na het toevoegen en updaten van de tweede set, geven ze nu beide 1.0.6 weer in de app, terwijl de firmware BMS van de eerste stapel nog netjes 1.0.10 meldt en de tweede stapel 1.0.7 via HA. Lijkt me gewoon een weergave bug in de app zelf voor de bestaande set.
Pagina: 1 ... 124 125 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.