Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 00:43
Iemand anders last met zijn 2400ac en AI gebruik?
Heb de accus nu al 2 maand op AI en werkt echt goed. Alleen nu het snachts vaak goedkoop word en overdag duurder dacht ik over te schakelen op prijs modus. Maar mijn 2400ac lijkt wel niet van AI af te willen gaan. Zelfs na herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:07
damitch300 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:38:
Heb de accus nu al 2 maand op AI en werkt echt goed. Alleen nu het snachts vaak goedkoop word en overdag duurder dacht ik over te schakelen op prijs modus. Maar mijn 2400ac lijkt wel niet van AI af te willen gaan. Zelfs na herstart.
AI neemt dus niet alleen de wereld over, het heeft ook thuisaccu's in zijn greep!
Kan je hem een keer uit HEMS gooien? En weer opnieuw toevoegen?

Zulke dagen mogen vaker van mij^^
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wEzUx5SXCaORiiDPHX19QCXLRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLn3dsXaVZN9kK50xc4bXIET.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door geert1992 op 03-09-2025 14:52 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:28:
[...]

Wat je zou kunnen doen is door het vermogen van de omvormer heen lopen, en kijken hoeveel stroom er over blijft die naar de accu's gaan, doe dit 2 kanten op en maak een grafiekje, dan weet je wat het meest efficiënte vermogen is van je omvormer.
Misschien denk ik even verkeerd hoor, maar als de 1e meting afwijkt, 2e en 3e bij elkaar liggen dan krijg je toch ook een verkeerd beeld? Hij zit immers dan wel vol maar heeft meer vermogen gekost. Volgens mij is de SoC niet altijd even betrouwbaar daarin.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Devke schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:08:
[...]

Misschien denk ik even verkeerd hoor, maar als de 1e meting afwijkt, 2e en 3e bij elkaar liggen dan krijg je toch ook een verkeerd beeld? Hij zit immers dan wel vol maar heeft meer vermogen gekost. Volgens mij is de SoC niet altijd even betrouwbaar daarin.
Wanneer de afwijking over het hele bereik hetzelfde is, geeft dit een goed beeld van de efficiëntie ten opzichte van de vermogenscurve. Hoe was je van plan dit inzichtelijk te maken?

[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 03-09-2025 15:12 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:10:
[...]

Wanneer de afwijking over het hele bereik hetzelfde is, geeft dit een goed beeld van de efficiëntie ten opzichte van de vermogenscurve. Hoe was je van plan dit inzichtelijk te maken?
In 1e instantie zo. De 2400 / 2400 heb ik nog niet daar er nog een PIB zat op de kWh meter. Ruis dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/harpC27dgLyAqhS7vzhzkMBqtyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHKSkxjiAJYxOM5C8mgtK9yL.png?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:09
damitch300 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:38:
Ik zie ook wel vaker gekken dingen moet ik bekennen. Gisteren bleef hij steken op 470Watt opladen. Ik gebruik weliswaar de ZenSDK manier met @gielz z'n automations in HA maar gisteren had ik een interessante case. Maar deze update paste misschien meer in het andere HA topic mbt Zendure. Dus heb hem daar neergezet mocht je het willen lezen. Hier te vinden.

Het lijkt wel alsof hij soms blijft hangen, want als ik verder terug zoek in m'n grafieken zie ik dat het wel vaker voorkomt. Meestal niet lang, maar het gebeurd wel. Het hersteld zichzelf dus blijkbaar wel in dit geval dan.

[ Voor 13% gewijzigd door g00gle op 03-09-2025 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1992
Devke schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:18:
[...]

In 1e instantie zo. De 2400 / 2400 heb ik nog niet daar er nog een PIB zat op de kWh meter. Ruis dus.

[Afbeelding]
Volgens mij kan dat eenvoudiger:

De methode die ik momenteel toepas, is het optellen van de drie vermogens die de batterijen ingaan. Dit totaal koppel ik vervolgens aan het gemeten vermogen van de 3-fase HW meter, uitgedrukt als percentage.

Morgen zal ik elk vermogensniveau in stappen van 100 watt instellen om de efficiëntiecurve in kaart te brengen.
Op dit moment registreer ik bij een belasting van circa 2400 watt een efficiëntie van 92–94%, wat goed overeenkomt met de gemiddelde RTE.

De meetresultaten zal ik hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:07:
[...]

Volgens mij kan dat eenvoudiger:

De methode die ik momenteel toepas, is het optellen van de drie vermogens die de batterijen ingaan. Dit totaal koppel ik vervolgens aan het gemeten vermogen van de 3-fase HW meter, uitgedrukt als percentage.

Morgen zal ik elk vermogensniveau in stappen van 100 watt instellen om de efficiëntiecurve in kaart te brengen.
Op dit moment registreer ik bij een belasting van circa 2400 watt een efficiëntie van 92–94%, wat goed overeenkomt met de gemiddelde RTE.

De meetresultaten zal ik hier delen.
Goeie, ik heb deze 3 vermogens meters per batterij op mijn dashboard staan |:(
Ik heb even geen beeld zo snel of je voor of na de omvormer meet. Ik gok na. Dan is het idd een simpele rekensom. Echter het laden gebeurd nooit in 1 rechte lijn. Daarmee bedoel ik dat als de instelling 2000 W (laden) is dat er wat gewieberd geladen wordt. Zie screen. Bij HW is het een mooie flatliner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwYg6afal7qSNhV2JKtzKRNqqI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RbShmwIgs0OhdQZOtSX1ipL0.png?f=fotoalbum_large

Het ontladen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDEadw5hG7ARj4rK89k6xs9jHSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xw3eQ95FCYISL5oLXt1PiXqL.png?f=fotoalbum_large

Dus op welk punt zit je als je een optelling doet? Dat blijft een beetje de vraag vandaar de methode die ik nu doe. Al is dat wel een aanslag op je geduld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Devke schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:25:
[...]

Goeie, ik heb deze 3 vermogens meters per batterij op mijn dashboard staan |:(
Ik heb even geen beeld zo snel of je voor of na de omvormer meet. Ik gok na. Dan is het idd een simpele rekensom. Echter het laden gebeurd nooit in 1 rechte lijn. Daarmee bedoel ik dat als de instelling 2000 W (laden) is dat er wat gewieberd geladen wordt. Zie screen. Bij HW is het een mooie flatliner.

[Afbeelding]

Het ontladen:

[Afbeelding]

Dus op welk punt zit je als je een optelling doet? Dat blijft een beetje de vraag vandaar de methode die ik nu doe. Al is dat wel een aanslag op je geduld >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOYiUXGPEm8wl5Zp7Axt2-dg9tw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Pe9wrofjxFJ9hji6Xx9IdcD5.png?f=user_large

TEST zijn de 3 vermogens van alle 3 de accu's bij elkaar opgeteld, die loopt gelijk met het vermogen van de omvormer. Dus volgens mij gaat dit wel werken. Vooral bij continu hetzelfde vermogen blijft hij even stabiel als de HW 3-fase meter.

TEST is dus na de omvormer,
KWH meter 3-phase is voor de omvormer.

Edit: Accu raakte de 99/100 procent aan, daarom liep de curve naar beneden.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 03-09-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:44:
[...]

[Afbeelding]

TEST zijn de 3 vermogens van alle 3 de accu's bij elkaar opgeteld, die loopt gelijk met het vermogen van de omvormer. Dus volgens mij gaat dit wel werken. Vooral bij continu hetzelfde vermogen blijft hij even stabiel als de HW 3-fase meter.

TEST is dus na de omvormer,
KWH meter 3-phase is voor de omvormer.
waarom heb jij niet zo'n bewegelijkheid? Test eens langer als je wilt. Vast ingesteld vermogen. Dan vergelijken wat je omvormer doet in die tijd en de kWh meter. Ik had je mijn plaatjes net gepost. Dat is laden vandaag en ontladen gisteravond. Ik heb de opstart en afname vermogens in het begin en eind er even afgeknipt. Anders is de grafiek as te grof en zie je het verschil niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Devke schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:51:
[...]

waarom heb jij niet zo'n bewegelijkheid? Test eens langer als je wilt. Vast ingesteld vermogen. Dan vergelijken wat je omvormer doet in die tijd en de kWh meter. Ik had je mijn plaatjes net gepost. Dat is laden vandaag en ontladen gisteravond. Ik heb de opstart en afname vermogens in het begin en eind er even afgeknipt. Anders is de grafiek as te grof en zie je het verschil niet.
Komt eraan @Devke! Morgen 10 uur ga ik beginnen, en zal de hele band door lopen, van 100watt tot 2400watt, en deze meet gegevens even in een grafiek laten zetten. Kijken wat voor beeld het geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:01:
[...]

Komt eraan @Devke! Morgen 10 uur ga ik beginnen, en zal de hele band door lopen, van 100watt tot 2400watt, en deze meet gegevens even in een grafiek laten zetten. Kijken wat voor beeld het geeft.
Top. Leg ik hem naast de al gemeten gegevens :-)

Vannacht kan de run 2400/2400 een x en morgen overdag ook een x. De tarieven maken 2x een dip en top. Deze heb ik met de kWh meter 1x, dus kan die serie afmaken. Als de automatisering vannacht oppakt :9

[ Voor 9% gewijzigd door Devke op 03-09-2025 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@Taro Heb je aan de hand van de warmtebeelden al eens naar de stekkers en inwendig naar de WCD's gekeken hoe ze er uit zien? Het bewijst wel de stelling dat een WCD eigenlijk helemaal niet geschikt is voor langdurig hoge stromen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:31
daemonix schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:26:
@Taro Heb je aan de hand van de warmtebeelden al eens naar de stekkers en inwendig naar de WCD's gekeken hoe ze er uit zien? Het bewijst wel de stelling dat een WCD eigenlijk helemaal niet geschikt is voor langdurig hoge stromen.
Je bedoeld de HW plugs? De WCD wordt niet warm bij 2400W langdurige belasting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgHiYiRJgCGpMaN3BQbCnCgc9hY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fN7TTdzIECe6hvxqHvUeYOX4.jpg?f=fotoalbum_large

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
dotternetta schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:31:
[...]

Je bedoeld de HW plugs? De WCD wordt niet warm bij 2400W langdurige belasting

[Afbeelding]
Volgens mij bedoelde hij de temperatuur in de wcd na langere tijd bij een belasting van 2400 watt.
Zou je de stekker er eens uit kunnen trekken en dan meten? Je ziet namelijk dat de gaten van de wcd erboven ook warmte afgeven, dus daarbinnen zal het waarschijnlijk nog iets warmer zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door geert1992 op 03-09-2025 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
geert1992 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:33:
[...]

Volgens mij bedoelde hij de temperatuur in de wcd na langere tijd bij een belasting van 2400 watt.
Zou je de stekker er eens uit kunnen trekken en dan meten? Je ziet namelijk dat de gaten van de wcd erboven ook warmte afgeven, dus daarbinnen zal het waarschijnlijk nog iets warmer zijn.
Ik haal die vermogens op het moment niet en ja, 2,5 mm² wordt een beetje warm bij langdurig 10A, dus het stopcontact ook.

Wel jammer dat Zendure geen temperatuur bewaking in de Shuko stekker heeft. Niet-technische collega kocht een elektrische auto en snapte niet dat de auto vanuit de schuur beter laadde dan vanuit de bijkeuken met de granny-charger. Ik heb hem geadviseerd eens even aan zijn stekker te voelen. Hij snapte het niet want zo oud waren de stopcontacten niet, maar 30 jaar....

[ Voor 6% gewijzigd door dotternetta op 03-09-2025 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
daemonix schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:26:
Nee, geen tijd en puf voor, zal komend weekend wel even kijken. Vergeet ook niet dat de HW Energy Sockets zelf ook relatief warm worden.

Heb gisteren de Marstek dus op een ander stopcontact gezet, de onderverdeler werd nu maar 41 graden. Zojuist de HW Energy Sockets verwijderd, zal vanavond bij max ontladen even nieuwe foto's maken, kijken wat dat doet.

Ik ga in overleg met de elektricien om de 2400AC's direct in eigen B16's aan te sluiten (dus stekker eraf), dan kan ik de stopcontacten en SF800's in tact laten en heb ik direct een mooie test-setup. Wel even kijken wat ik dan in de meterkast doe, mogelijk een extra 3x20A met dan dus 4mm2 naar de onderverdeler.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe foto's gemaakt, nu zonder HW Energy sockets én de Marstek zit op een ander stopcontact.

Onderverder is 13-15 graden koeler, de HW 3-fase kWh meter heeft de hoogste temperatuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBI6yJdGYEVxBSOEN25u5PfTTKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWjjNbfU7NJJfrcVJfNsQ0UZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhwo9hJNqz_OnnMW-9Gd22dkH24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9rRtSp5OklSZRbMMnGjaZl1.jpg?f=fotoalbum_large

De Marstek stekker, op 800 Watt icm HW Energy Socket:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4zc9mnTnEIf24G6pmi_u75B-rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvVKxckx9refZ2bJwiQEqR6H.jpg?f=fotoalbum_large

De 2400 AC stekkers op 2400 Watt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkB3Q3C7SNYO4uogKbFeWUO3JD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10oXstTTAkktuFtHfozAS3bw.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de elektricien ligt een verzoek om een aantal kabels naar 4mm2 te upgraden, 3x extra B16 toe te voegen voor de 2400AC's zonder stekker, dan kan ik de stopcontacten houden voor de SF800's en andere doeleinden. Dus dan zou dit alles ook verder verbeterd moeten zijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-09 23:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZBKHcpiLa144RyMkg-6BBPuDMk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IxFMNkRNdC8gHjmeE0YAzhHn.png?f=fotoalbum_large

Ik zie in de afbeelding maar 2 van mijn 6 accu’s, iemand een idee? Systeem is al opnieuw opgestart.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien ook wel handig.
Afgezekerd automaat ,kabel dikte en lengte.
https://www.vekto.nl/info/kabelberekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacFan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:20:
[Afbeelding]

Ik zie in de afbeelding maar 2 van mijn 6 accu’s, iemand een idee? Systeem is al opnieuw opgestart.
Even op 2400AC> klikken en wat zie je hier.
(Ik heb maar 2 batterijen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lyg98dVLpmMFbnH0DQKBiwAK5Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynd01P9hIhRNLR5UGH1phMu2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Potverdorie ik zie er ook maar 2 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
[Afbeelding]

Dat hebben we allemaal, er komen niet meer accu's bij in de graphics als je meer plaatst

[ Voor 7% gewijzigd door dotternetta op 03-09-2025 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
peterbier schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:39:
[...]

Even op 2400AC> klikken en wat zie je hier.
(Ik heb maar 2 batterijen)
[Afbeelding]
Daar staat 6, maar dat was niet de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ben nog steeds aan het refreshen op nieuwe fw maar helaas; we wachten af

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
dotternetta schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:27:
[...]

Dat hebben we allemaal, er komen niet meer accu's bij in de graphics als je meer plaatst
Denk jij dat de setup van @Taro in het plaatje past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
martinvdm schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:51:
Ben nog steeds aan het refreshen op nieuwe fw maar helaas; we wachten af
Balen, de kWh stromen hier super en de accu's zijn bijna niet leeg te krijgen ;)
Nu op 6% hier en ik zie celspanningen van 3,12V! Eindelijk wordt de accu helemaal gebruikt.
Ben benieuwd of de 5% vannacht wat stabiel blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door dotternetta op 03-09-2025 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:17:
Nieuwe foto's gemaakt, nu zonder HW Energy sockets én de Marstek zit op een ander stopcontact.

Onderverder is 13-15 graden koeler, de HW 3-fase kWh meter heeft de hoogste temperatuur:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Marstek stekker, op 800 Watt icm HW Energy Socket:
[Afbeelding]

De 2400 AC stekkers op 2400 Watt:
[Afbeelding]

Bij de elektricien ligt een verzoek om een aantal kabels naar 4mm2 te upgraden, 3x extra B16 toe te voegen voor de 2400AC's zonder stekker, dan kan ik de stopcontacten houden voor de SF800's en andere doeleinden. Dus dan zou dit alles ook verder verbeterd moeten zijn.
Je stookt er zeker 2,4 kW continu doorheen. Wel een beetje warm
Ik zie deze temperatuur nooit bij 4 uren laden op max, apart

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 03-09-2025 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MacFan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:33:
[...]

Daar staat 6, maar dat was niet de vraag.
Ik heb er dit staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBXpzg6cbpG1rwmMiuiGSUFSdiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11SYnTWuKL6UdJ6vtwz5Avbm.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn opstelling is dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lw-MpACFvudqfhJBy3c1xAfPYek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9jrl6MiRkYCDwT0vFFhQnw6.jpg?f=fotoalbum_large
Ik bedoel hiermee dat de plaatjes is de app niet helemaal correct zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:52:
[...]

Denk jij dat de setup van @Taro in het plaatje past?
Dan komen ze voor het raam te staan en kun je niet meer naar buiten kijken.😁
Maar kwa visualisatie zal zo,n weergave wel mooi zijn in de Zendure app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Edit: inmiddels geleerd dat dit niet nieuw is, zat ook al in eerder firmware versies

Ik zie wat nieuws in 1.0.7: omvormer levert niets meer, status standby.
De accu's zijn onderling aan het balanceren:

[{"sn":"FO4NHN4N250xxxx","packType":5,"socLevel":6,"state":1,"power":174,"maxTemp":3061,"totalVol":4710,"batcur":37,"maxVol":314,"minVol":313,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO4NHN4N200xxxx","packType":5,"socLevel":5,"state":2,"power":155,"maxTemp":3001,"totalVol":4720,"batcur":65503,"maxVol":315,"minVol":314,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO4NHN4N200xxxx","packType":5,"socLevel":5,"state":1,"power":37,"maxTemp":3021,"totalVol":4720,"batcur":8,"maxVol":315,"minVol":314,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO4NHN4N200xxxx","packType":5,"socLevel":6,"state":2,"power":80,"maxTemp":3011,"totalVol":4730,"batcur":65519,"maxVol":315,"minVol":314,"softVersion":4106,"heatState":0}]}

State 1 is laden, state 2 is ontladen, dat deden ze voorheen nooit.

Ook fijn! Op 5% knippert er geen rode led meer, er brandt 1 groene. 3 accu's staan op 6%, 1 op 5%, misschien komt het daardoor. Alles is in rust nu.

[ Voor 49% gewijzigd door dotternetta op 04-09-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
dotternetta schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:46:

[{"sn":"FO4NHN4N250xxxx","packType":5,"socLevel":6,"state":1,"power":174,"maxTemp":3061,"totalVol":4710,"batcur":37,"maxVol":314,"minVol":313,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO4NHN4N200xxxx","packType":5,"socLevel":5,"state":2,"power":155,"maxTemp":3001,"totalVol":4720,"batcur":65503,"maxVol":315,"minVol":314,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO4NHN4N200xxxx","packType":5,"socLevel":5,"state":1,"power":37,"maxTemp":3021,"totalVol":4720,"batcur":8,"maxVol":315,"minVol":314,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO4NHN4N200xxxx","packType":5,"socLevel":6,"state":2,"power":80,"maxTemp":3011,"totalVol":4730,"batcur":65519,"maxVol":315,"minVol":314,"softVersion":4106,"heatState":0}]}

Zelf had ik behoorlijke verschillen tussen de soc van verschillende accu's. Dus wel een vooruitgang, ik blijf vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:11:
[...]

Je stookt er zeker 2,4 kW continu doorheen. Wel een beetje warm
Ik zie deze temperatuur nooit bij 4 uren laden op max, apart
Klopt, 3 uur achter elkaar in de avond en in de ochtend ook nog tot 5-10%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:28:
[...]

Dan komen ze voor het raam te staan en kun je niet meer naar buiten kijken.😁
Maar kwa visualisatie zal zo,n weergave wel mooi zijn in de Zendure app.
Ik zal binnenkort wel ff een plaatje posten ;) Had er dus nog 2 in bestelling staan, maar wist van mijzelf al dat de max kriebelde, dus nog 3 extra incoming. Hopelijk eind september 3x 2400AC met ieder 6xAB3000X staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randyrolls
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 23:52
Ik zie hier enkele tweakers, die hele stapels zendure accu's naast elkaar hebben staan.
Waarom losse accu's per fase en niet een 3 fase accu die je kunt stapelen?

• dotternetta
randyrolls schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:27:
Ik zie hier enkele tweakers, die hele stapels zendure accu's naast elkaar hebben staan.
Die bestaan niet (in NL)

• dotternetta
De accu's zijn de hele nacht mooi op 5 en 6% gebleven. Laagste Vcell is 3,17 V.

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Die bestaan wel, maar niet van Zendure.
Kijk maar eens bij o.a. SolarEdge. Weliswaar een andere prijsklasse ;)

[ Voor 4% gewijzigd door avdl72 op 04-09-2025 06:45 ]

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1992
In ieder geval geen stekker thuisaccu. Kun je het je al voorstellen: een plug-and-play accu met een krachtstroomstekker?

• dotternetta
avdl72 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 06:44:
[...]

Die bestaan wel, maar niet van Zendure.
Kijk maar eens bij o.a. SolarEdge. Weliswaar een andere prijsklasse ;)
Ik wist niet dat SE een plugin 3f thuisbatterij had O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:46:

Ook fijn! Op 5% knippert er geen rode led meer, er brandt 1 groene. 3 accu's staan op 6%, 1 op 5%, misschien komt het daardoor. Alles is in rust nu.
Jawel hoor. Als goed is wel. Met de 1.06 versie zag ik het ook al. Heb er al eens een post over geschreven. Wellicht gemist. Balanceren zag ik in HA.

• dotternetta
Devke schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:37:
[...]

Jawel hoor. Als goed is wel. Met de 1.06 versie zag ik het ook al. Heb er al eens een post over geschreven. Wellicht gemist. Balanceren zag ik in HA.
Ik kan het gemist hebben, ik had het in ieder geval nooit eerder gezien.
Misschien hadden we het over verschillende dingen? Balanceren intern in een accu: zichtbaar door kleiner wordende VolMax en VolMin. Balanceren tussen accu's: elkaar op- en ontladen.

In ieder geval werkt het goed allemaal (voor nu :) )

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 04-09-2025 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Laatst online: 15:14
dotternetta schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:31:
[...]

Misschien hadden we het over verschillende dingen? Balanceren intern in een accu: zichtbaar door kleiner wordende VolMax en VolMin. Balanceren tussen accu's: elkaar op- en ontladen.

Ik heb hier een aantal dagen een koppeling laten draaien via de API om iedere batterij elke seconden te pollen en dit zag je al bij fw1.04. Trouwens niet aan te raden, de API gaat om de zoveel tijd hierdoor naar een timeout. :+

Dit leverde wel weer data op;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Wfq_PA2KURr0YvAR_ZlgQ_m_3E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8N08Uk4W1p5Bl3Ay7k7A4ifm.jpg?f=user_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:31:
[...]

In mijn geval het laatste. Ik zag bv batterij 1 laden en nr 2 en 3 bv ontladen. Op vermogen. Dit idd terwijl de omvormer al klaar was en dus op 0 stond.

gielz schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:52:
[...]

Ik heb hier een aantal dagen een koppeling laten draaien via de API om iedere batterij elke seconden te pollen en dit zag je al bij fw1.04. Trouwens niet aan te raden, de API gaat om de zoveel tijd hierdoor naar een timeout. :+

Dit leverde wel weer data op;

[Afbeelding]
Volledige runs laten doen mbt SoC of moment opname? Zendure is zwieperig aangelegd namelijk als het gaat om laden en ontladen. Grafieken eerder van gepost.

• gielz
Devke schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:07:
[...]

Volledige runs laten doen mbt SoC of moment opname? Zendure is zwieperig aangelegd namelijk als het gaat om laden en ontladen. Grafieken eerder van gepost.
Dit zijn metingen van rond de 10 minuten, kan er weinig kaas van maken buiten dat je waarschijnlijk ziet dat de omvormer xx watt gebruikt.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

gielz schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:11:
[...]

Dit zijn metingen van rond de 10 minuten, kan er weinig kaas van maken buiten dat je waarschijnlijk ziet dat de omvormer xx watt gebruikt.
Pak ze maar eens over een hele cyclus. Een dronken man zwabbert minder 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:09
geert1992 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:55:
[...]

In ieder geval geen stekker thuisaccu. Kun je het je al voorstellen: een plug-and-play accu met een krachtstroomstekker?
Jawel hoor. Gewoon met zo'n dikke rode. :-)

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

• EnWe
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 10:56
Nu met een HW active P1 splitter tussen de Zendure P1 meter en de Landis en Gyr E360 CD2D heeft de P1 meter goed gewerkt. Doel is zo veel mogelijk 0 op de meter.
Ik heb daarom de optie "Slimme meter modus" aan staan.

Dit heeft twee dagen goed gewerkt maar sinds vandaag merk ik op dat deze optie niet meer lekker werkt.
Alsof de accu (solarflow 800 pro met extra accu) niet wordt herkend. Bij voldoende opwek wordt de accu niet opgeladen en bij verbruik wordt er geen energie uit de accu geleverd (terwijl deze niet "leeg" is).
Alle setting nagekeken en opnieuw ingesteld maar dit lijkt niet te helpen (ja, de "AC=laden starten" staat ook aan ;)).

Via Automodus werkt alles gewoon naar behoren en wordt de laad / ontlaad strategie (afhankelijk van verbruik / teruglevering) van de P1 meter direct toegepast.
Handmatig laden / ontladen via basislast werkt op zich ook gewoon.

Is dit een herkenbaar fenomeen / bug?

• Wouttle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 11:05
Ik heb nu een vriezer in mijn schuur staan, deze draait nu vanaf een EcoFlow River 2 Pro met een 275W zonnepaneel op de schuur er aan. Compenseert aardig wat van de energie en schakelt over op grid wanneer de accu leeg is. Ik overweeg deze te vervangen met een SF 800 Pro, zo kan ik ook er wat meer paneeltjes bij steken en wellicht ook voor de rest van mijn woning wat sluip verbruik opvangen. Ergens een super leuk projectje samen met Home Assistant, alleen de rekensom blijft spannend. Met momenteel zo'n 700 euro aan stroomverbruik per jaar; zou ik dit optimistisch voor 50% kunnen opvangen, dan ben ik met 350 euro per jaar zo'n 5 jaar voordat ik het terug heb verdient. Lastige is dat ik de meeste van deze nummers zo uit mijn mouw schud.
Ben benieuwd hoe dit bij jullie is. Is het echt rendabel of meer hobby met lange termijn opbrengst? Zou het slim of alleen maar leuk zijn voor mij om de SF 800 Pro en wat extra paneeltjes er bij te steken? ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• geert1992
Vanochtend heb ik een test afgerond met als doel inzichtelijk te maken hoe de efficiëntiecurve eruitziet van een 2400AC in combinatie met drie keer een AB3000X. Het ingaande vermogen heb ik gemeten aan de AC-zijde, aan de voorzijde van de omvormer, met behulp van een Homewizard 3-fase kWh-meter. Het uitgaande vermogen, oftewel wat er daadwerkelijk de accu’s in ging, heb ik bepaald op basis van de integratiewaarden uit @FireSon zijn integratie.

Door het inkomende AC vermogen te vergelijken met het vermogen wat de batterijen ingaan, kon ik de conversie-efficiëntie berekenen. Deze efficiëntiecurve laat zien hoe de prestaties van de omvormer afhankelijk zijn van de belasting. Bij lage vermogens van ongeveer 100 tot 200 watt lag de efficiëntie rond de 66 procent. Dit is goed te verklaren doordat de vaste interne verliezen van de omvormer in dit bereik relatief zwaar meetellen. Naarmate het vermogen toenam, verbeterde het rendement snel: rond de 300 tot 500 watt lag het al tussen de 80 en 85 procent. Vanaf ongeveer 700 watt stabiliseerde de efficiëntie en bereikte de omvormer waarden tussen de 89 en 93 procent. Boven de 1200 watt bleef het rendement constant rond de 93 procent, tot het maximale testvermogen van 2400 watt.

De belangrijkste conclusie uit deze meting is dat de 2400AC in combinatie met drie AB3000X-batterijen zijn optimale rendement behaalt bij hogere belastingen. Onder lichte belasting zijn de relatieve verliezen aanzienlijk groter, maar zodra de omvormer op een realistisch werkpunt draait, blijft het rendement zeer stabiel op ongeveer 93 procent.

De vraag is vooral hoe betrouwbaar de meetgegevens uit de integratie zijn. Ik zou mijn testje dus met een korreltje(lees pak) zout nemen.

Hierbij de test restultaten;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8Yee7pfBxTZOKU8rhk2hpF3U7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pHL9nogRWHgQYtRAjBdtuSMJ.png?f=fotoalbum_large

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:29
Wouttle schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:58:
Ik heb nu een vriezer in mijn schuur staan, deze draait nu vanaf een EcoFlow River 2 Pro met een 275W zonnepaneel op de schuur er aan. Compenseert aardig wat van de energie en schakelt over op grid wanneer de accu leeg is. Ik overweeg deze te vervangen met een SF 800 Pro, zo kan ik ook er wat meer paneeltjes bij steken en wellicht ook voor de rest van mijn woning wat sluip verbruik opvangen. Ergens een super leuk projectje samen met Home Assistant, alleen de rekensom blijft spannend. Met momenteel zo'n 700 euro aan stroomverbruik per jaar; zou ik dit optimistisch voor 50% kunnen opvangen, dan ben ik met 350 euro per jaar zo'n 5 jaar voordat ik het terug heb verdient. Lastige is dat ik de meeste van deze nummers zo uit mijn mouw schud.
Ben benieuwd hoe dit bij jullie is. Is het echt rendabel of meer hobby met lange termijn opbrengst? Zou het slim of alleen maar leuk zijn voor mij om de SF 800 Pro en wat extra paneeltjes er bij te steken? ;)
Rendabel? Bij mij niet.
Ik heb ze nog geen jaar, maar met de huidige batterijen zou ik op jaarbasis 1000 kWh kunnen uitsparen.
Ze worden uitsluitend met zonne energie opgeladen en 's nacht houden ze de meter op nul.
Ik lever dus ook 1000 kWh minder terug (verliezen even niet meegerekend).
Door de saldering merk ik er dus niks van, het scheelt alleen terug lever kosten, op dit moment 150 euro, maar die kosten stijgen snel, het afgelopen half jaar al met meer dan 40%.
Helaas door de zeer zonnige zomer heb ik dit jaar al 500 kWh meer terug geleverd dan vorig jaar rond deze tijd.
Dat schiet dus ook niet op.

Om die terug lever kosten te drukken ga ik dat bewust af kappen, met Zendure erg makkelijk in te stellen, als de batterijen vol zijn wordt er niet meer terug geleverd.

Pas na 1-1-27 levert het die 1000 kWh kosten besparing op, met mijn huidige contract rond de 250 euro.
Tel ik de besparing op terug lever kosten hier bij op zou het boven de 400 euro p/j uit kunnen komen.
Bij elkaar opgeteld kostte de batterijen mij 4800 euro, terug verdien tijd is 12 jaar.

Als je een dynamisch contract hebt ziet het er weer heel anders uit.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:29
geert1992 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:44:
Vanochtend heb ik een test afgerond met als doel inzichtelijk te maken hoe de efficiëntiecurve eruitziet van een 2400AC in combinatie met drie keer een AB3000X. Het ingaande vermogen heb ik gemeten aan de AC-zijde, aan de voorzijde van de omvormer, met behulp van een Homewizard 3-fase kWh-meter. Het uitgaande vermogen, oftewel wat er daadwerkelijk de accu’s in ging, heb ik bepaald op basis van de integratiewaarden uit @FireSon.

Door het inkomende AC vermogen te vergelijken met het vermogen wat de batterijen ingaan, kon ik de conversie-efficiëntie berekenen. Deze efficiëntiecurve laat zien hoe de prestaties van de omvormer afhankelijk zijn van de belasting. Bij lage vermogens van ongeveer 100 tot 200 watt lag de efficiëntie rond de 66 procent. Dit is goed te verklaren doordat de vaste interne verliezen van de omvormer in dit bereik relatief zwaar meetellen. Naarmate het vermogen toenam, verbeterde het rendement snel: rond de 300 tot 500 watt lag het al tussen de 80 en 85 procent. Vanaf ongeveer 700 watt stabiliseerde de efficiëntie en bereikte de omvormer waarden tussen de 89 en 93 procent. Boven de 1200 watt bleef het rendement constant rond de 93 procent, tot het maximale testvermogen van 2400 watt.

De belangrijkste conclusie uit deze meting is dat de 2400AC in combinatie met drie AB3000X-batterijen zijn optimale rendement behaalt bij hogere belastingen. Onder lichte belasting zijn de relatieve verliezen aanzienlijk groter, maar zodra de omvormer op een realistisch werkpunt draait, blijft het rendement zeer stabiel op ongeveer 93 procent.

De vraag is vooral hoe betrouwbaar de meetgegevens uit de integratie zijn. Ik zou mijn testje dus met een korreltje(lees pak) zout nemen.

[Afbeelding]
Nou wat het rendement bij lage vermogens betreft, dat klopt.
Al heb ik geen 2400AC, bij de Hypers is dat niet anders.
Ik kom dan ook niet hoger dan 65%.
Met een laad/ontlaad test van 800 W kwam ik op 83%.
Maar dat is niet de praktische situatie hier, vooral 's nachts zijn de afgenomen vermogens laag, maar de omvormer blijft wel bijna evenveel energie zelf gebruiken.

• SebastiaanPs
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:55
Vanochtend heb ik een test afgerond met als doel inzichtelijk te maken hoe de efficiëntiecurve eruitziet van een 2400AC in combinatie met drie keer een AB3000X. Het ingaande vermogen heb ik gemeten aan de AC-zijde, aan de voorzijde van de omvormer, met behulp van een Homewizard 3-fase kWh-meter. Het uitgaande vermogen, oftewel wat er daadwerkelijk de accu’s in ging, heb ik bepaald op basis van de integratiewaarden uit @FireSon zijn integratie.

[Afbeelding]
Dank, dit vind ik heel waardevolle info.
Mijn standbyverbruik in de nacht is zo rond 80-150 Watt, dat is wel ongunstig dan.

Je wil dat het vermogen van de omvormer niet te klein is zodat je piekverbruikers kan voorzien, maar ook niet te groot omdat je dan met lage efficiëntie zit bij lage vermogens. Het optimale omvormervermogen zal per huishouden verschillen.

Zouden er nog batterijsystemen zijn die schakelen tussen een kleinere en grotere omvormer?

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
SebastiaanPs schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:12:
[...]

Mijn standbyverbruik in de nacht is zo rond 80-150 Watt, dat is wel ongunstig dan.

Je wil dat het vermogen van de omvormer niet te klein is zodat je piekverbruikers kan voorzien, maar ook niet te groot omdat je dan met lage efficiëntie zit bij lage vermogens. Het optimale omvormervermogen zal per huishouden verschillen.

Zouden er nog batterijsystemen zijn die schakelen tussen een kleinere en grotere omvormer?
Kijk ook even naar praktijk voorbeelden van de Hyper en 2400 AC. Onderstaande is extern gemeten;
gielz in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

• geert1992
[...]

Volgens mij heeft Enphase meerdere van hun eigen micro-omvormers in een batterij geïntegreerd. Hoe de aansturing precies werkt weet ik niet, maar in theorie zou dit systeem schaalbaar moeten zijn.

Bij Zendure kan dit ook:
Met de huidige Fireson-integratie wordt er al opgeschaald en afgeschaald op basis van het verbruik, bijvoorbeeld wanneer je meerdere Hypers gebruikt.

Daarom wil ik graag nog een keer hetzelfde testje uitvoeren met een Hyper; hiervoor heb ik al toestemming van @Aziraphale gekregen en het staat op de to-do lijst.

[Afbeelding]
Goed werk @geert1992. Ik blijf mijn testen ook doorzetten. Deze meten via een kWh meter van HW hoeveel vermogen er de batterij wordt ingefietst en hoeveel er weer uitkomt. Dit zonder integraties. Ik ben benieuwd. In jouw geval berekend zou NOM in de nachten met een gemiddeld verbruik van 150-200 Watt een beroerde RTE moeten opleveren. Ik kan een x NOM gaan draaien, daarnaast kan ik gaan laden of ontladen met dat soort wattages alleen zal de stapel dan moeten krimpen anders is laden en ontladen binnen 24 uur niet mogelijk. Zeker dynamisch dus niet. Dan zou de efficiëncy van HW toch beter moeten zijn? Time will tell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:27
[...]

Als het volume dat je gebruikt laag ligt, dan is de RTE ook minder interessant. 80 Watt per uur. Als de RTE dan 10% of 20% lager is... Scheelt je 10-20W per huur. Daar kun je geen kleinere of schakelende omvormer voor aanschaffen. Accepteren als je helemaal NOM wilt 's nachts.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

• daemonix
  • Niet online
geert1992 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:24:
[...]

Volgens mij heeft Enphase meerdere van hun eigen micro-omvormers in een batterij geïntegreerd. Hoe de aansturing precies werkt weet ik niet, maar in theorie zou dit systeem schaalbaar moeten zijn.

Bij Zendure kan dit ook:
Met de huidige Fireson-integratie wordt er al opgeschaald en afgeschaald op basis van het verbruik, bijvoorbeeld wanneer je meerdere Hypers gebruikt.

Daarom wil ik graag nog een keer hetzelfde testje uitvoeren met een Hyper; hiervoor heb ik al toestemming van @Aziraphale gekregen en het staat op de to-do lijst.
Ik begreep van de installateur hier dat het Enphase systeem 'niet zo goed' is. De 10 kWh batterij is net zo groot als onze 27 kWh batterij en kan veel minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
Ik draai hier al maanden NOM en inmiddels is er bijna 500 KWH geïmporteerd. En dan zit er ook nog eens een periode van 4 weken in dat hij alleen maar op 150 watt ging ontladen of lager omdat wij op vakantie waren. Slechter zou je dus bijna niet kunnen krijgen lijkt mij. Vanavond gaan wij weer stijgen want er zit alweer 8 kwh extra prik in. (was vanochtend leeg)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRy6Ivs16xfcmXY6uKUKxuOADV0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/P64izLFjQNtl4BqvRIitcPCn.png?f=user_large
*Externe meting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HIGY3m5N_AZCjNFcqDB-C6P3gg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J7SSYiVOsvhzFeA3z4RCDsDO.png?f=user_large

Wel zou ik de RTE nog verder willen verbeteren door het ideale maximale oplaadvermogen te zoeken. In December-Februari als de grote vuurbal weg is zal ik eens uitvoerig gaan testen. Het ontlaadvermogen valt weinig aan te doen voor de RTE. Want ga je extra ontladen dan is het eigenlijk ook een soort van weggooien.

Het laden en ontladen gaat verre van op 1 vermogen, helaas 1,9 kwh import door 2 dagen wolkjes...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luQJjJVlVHrhwOx-GAGhAHkimp8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kjLDqfvDwXtrboWj9odb3KHt.png?f=user_large

• SebastiaanPs
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:55
Pr088 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:21:
[...]

Als het volume dat je gebruikt laag ligt, dan is de RTE ook minder interessant. 80 Watt per uur. Als de RTE dan 10% of 20% lager is... Scheelt je 10-20W per huur. Daar kun je geen kleinere of schakelende omvormer voor aanschaffen. Accepteren als je helemaal NOM wilt 's nachts.
Daar heb je ook weer een punt.
En straks na 1 januari 2027 krijg je bijna niks voor teruggeleverde PV stroom, dus dan kan je het beter opslaan en later zelf gebruiken, ook als dat met soms aanzienlijke verliezen gepaard gaat.

Even voor mijn begrip: de RTE van vaak 82-85% die ik hier eerder heb gezien bij Zendure, gaat dat puur en alleen over batterij en worden omvormerverliezen dan buiten beschouwing gelaten? Of zijn die RTE's toch 'alles inclusief', d.w.z. hoeveel energie gaat er naar omvormer (van de batterij) en hoeveel komt er weer uit?

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

SebastiaanPs schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:31:
[...]

En straks na 1 januari 2027 krijg je bijna niks voor teruggeleverde PV stroom, dus dan kan je het beter opslaan en later zelf gebruiken, ook als dat met soms aanzienlijke verliezen gepaard gaat.

Even voor mijn begrip: de RTE van vaak 82-85% die ik hier eerder heb gezien bij Zendure, gaat dat puur en alleen over batterij en worden omvormerverliezen dan buiten beschouwing gelaten? Of zijn die RTE's toch 'alles inclusief', d.w.z. hoeveel energie gaat er naar omvormer (van de batterij) en hoeveel komt er weer uit?
Inclusief. Ik zou alleen niet zo kijken naar app getallen. Liever iets onafhankelijks. Je zou een socket tussen wcd en omvormer kunnen plaatsen. Een gecertificeerde MID kWh is beter. Lees nauwkeuriger. Die zal een paar % afsnoepen van de RTE. Ter vergelijk. Vannacht 2400 Watt geladen qua vermogen en de batterij vanmorgen weer met 2400 Watt ontladen. Socket meet een 85% RTE. MID kWh 82%

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

tismij

???

's nachts heb ik nog 200W continue verbruik, wat met de 2400AC niet optimaal is.
Tot we gaan slapen is het verbruik echter groter en zou ik het liefste een 2400 AC gebruiken om b.v. 'savonds als de zon net weg is maximaal uit de accu te halen.

Als ik met HA alles ga aansturen is het dan niet efficient om een 800SF te gebruiken voor 'snachts en een 2e accu (2400 AC dan) voor de avond tot het gebruik tot 200W daalt.
Dus in de vorm <250W o.i.d. eerst de 800SF gebruiken, zodra die leeg is of als er meer dan 250W wordt gevraagd de 2400 AC gaan gebruiken?
Neem dan even aan dat de 800SF efficienter is op lagere kWh terugleveren dan de 2400 AC.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
tismij schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:34:
's nachts heb ik nog 200W continue verbruik, wat met de 2400AC niet optimaal is.
Tot we gaan slapen is het verbruik echter groter en zou ik het liefste een 2400 AC gebruiken om b.v. 'savonds als de zon net weg is maximaal uit de accu te halen.

Als ik met HA alles ga aansturen is het dan niet efficient om een 800SF te gebruiken voor 'snachts en een 2e accu (2400 AC dan) voor de avond tot het gebruik tot 200W daalt.
Dus in de vorm <250W o.i.d. eerst de 800SF gebruiken, zodra die leeg is of als er meer dan 250W wordt gevraagd de 2400 AC gaan gebruiken?
Neem dan even aan dat de 800SF efficienter is op lagere kWh terugleveren dan de 2400 AC.
Maar hoe kom je tot de conclusie dat 200 watt niet optimaal is? Het is laag maar zelfs met dit vermogen heb je nog steeds een batterij die een extreem hoge RTE haalt met 200 watt en zelfs op 150 watt.

Mijn advies maak het niet complexer.

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09-09 17:25
geert1992 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:24:
[...]

Bij Zendure kan dit ook:

Top, ben benieuwd, alvast bedankt om te delen!

• Kivela1988
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10-09 15:08
Iemand die nog altijd op 1.0.6 zit bij de 2400AC ? Heb hem al eens gereboot maar geen update naar 1.0.7 , zal hopelijk snel tevoorschijn komen. Sinds gisteren ZENKI aangezet dus ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Kivela1988 op 04-09-2025 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kivela1988 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:37:
Iemand die nog altijd op 1.0.6 zit bij de 2400AC ? Heb hem al eens gereboot maar geen update naar 1.0.7 , zal hopelijk snel tevoorschijn komen. Sinds gisteren ZENKI aangezet dus ben benieuwd.
Is bij mij ook nog niet beschikbaar maar geduld is een schone zaak :) Die paar dagen extra wachten op de firmware is ook niet zo erg toch?

• dotternetta
Zendure mailde mij dat ze de update gepushed hadden. Als je nooit contact hierover hebt gehad zul je hem eerst ook niet krijgen, verwacht ik. Ik zal ze terugkoppeling geven, misschien helpt het. Het helpt ook als je weet hoe je met Chinezen om moet gaan 😋

We have pushed test firmware optimized for AB3000X BMS, and this update may help improve battery capacity-related issues. It is recommended that you upgrade your device to v1.0.7 and test it again, and you are welcome to feedback the results to us.

[ Voor 71% gewijzigd door dotternetta op 04-09-2025 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwbo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14:35
Same here, zou m graag willen updaten. Ben er inmiddels achter dat soc 100% ongeveer wel klopt, maar bij de huidige 5% heb ik nog 49/3.27, dan zou het volgens het tabel rond de 30% moeten zitten.

PV 3825wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybride nov’24, Zendure SF2400AC 3x AB3000X 8.6kWh XOM

• MacFan
Arwbo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:49:
[...]

Same here, zou m graag willen updaten. Ben er inmiddels achter dat soc 100% ongeveer wel klopt, maar bij de huidige 5% heb ik nog 49/3.27, dan zou het volgens het tabel rond de 30% moeten zitten.
Hier ook nog geen update zichtbaar.

• gielz
Zodra @dotternetta de firmware getest heeft krijgen wij hem ook. :+ :+

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Hebben jullie positief effect gehad mbt de update en het rebooten van de batterij? Komt de update dan in eens beschikbaar? Ik reboot niet echt vaak namelijk en heeft dus ook weinig nut als het geen update blijkt te triggeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
martinvdm schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:23:
Hebben jullie positief effect gehad mbt de update en het rebooten van de batterij? Komt de update dan in eens beschikbaar? Ik reboot niet echt vaak namelijk en heeft dus ook weinig nut als het geen update blijkt te triggeren.
Reboot is niet nodig

• avdl72
  • Niet online
Ik heb begin deze week van Zendure een Google formulier ontvangen over de ervaringen van de P1 Meter, en je kon aanvinken om mee te doen aan een test van de vernieuwde P1 Meter. Dat heb ik gedaan uiteraard.
Maar nu krijg ik een mail van 郑振华@zendure.co om mijn adres door te geven om de nieuwe P1 naartoe te sturen, en vertrouw ik niet helemaal.
Zijn er meer die dit ontvangen hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-D5BgHltyu0vLMpJNwQVBM6EFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIVdcuN3pUCH2NEW9mz7Ad5I.jpg?f=fotoalbum_large

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:06
avdl72 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:30:
Ik heb begin deze week van Zendure een Google formulier ontvangen over de ervaringen van de P1 Meter, en je kon aanvinken om mee te doen aan een test van de vernieuwde P1 Meter. Dat heb ik gedaan uiteraard.
Maar nu krijg ik een mail van 郑振华@zendure.co om mijn adres door te geven om de nieuwe P1 naartoe te sturen, en vertrouw ik niet helemaal.
[Afbeelding]
Niet ontvangen, maar misschien een idee om een pakketstation op te geven. Is dan niet je eigen adres. ;)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[Afbeelding]
Om welke nieuwe meter zou dit moeten gaan dan? Immers is de huidige p1 net gloedje nieuw. Ook hier niet ontvangen trouwens.

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:48
[Afbeelding]
Ja, zie mijn eerdere bericht van Jace van Zendure. Ik heb dit aanbod overigens niet gebruikt omdat ik de splitter nodig heb.

• avdl72
  • Niet online
Chupachups schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:04:
[...]

Ja, zie mijn eerdere bericht van Jace van Zendure. Ik heb dit aanbod overigens niet gebruikt omdat ik de splitter nodig heb.
Van welk mailadres was die afkomstig?
Want het voelt bij mij erg als phishing. Mede omdat de mailheaders dat ook aangeven, n de mail verstuurd is vanaf Alibaba Cloud in de US.

randyrolls schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:27:
Sigenergy, Anker X1, etc. zijn ook super interessant. Maar de Zendure's zijn toegankelijker, rol je eenmaal in en dan upgrade je verder. Ben er ook super happy mee icm Home Assistant. En 3x2400=7200 Watt is voor mij voldoende icm 54 kWh.

Sluit hier op termijn een 3-fase Sigenergy met DC EV lader, backup/off-grid optie etc. zeker niet uit nu ik eenmaal op dit punt ben aanbeland, maar die heeft volgens mij niet dezelfde HA ondersteuning?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SebastiaanPs schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:31:
[...]

Ik meet hier een RTE van 85-85.5% op een HW 3-fase kWh meter, dat is dus inclusief omvormerverliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, vermoed dat ze hem nog niet voor iedereen hebben vrijgegeven, maar alleen voor de mensen die issues hadden en contact met support hebben gehad. Zit hier ieder uur te F5'en :(

martinvdm schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:44:
[...]

Om welke nieuwe meter zou dit moeten gaan dan? Immers is de huidige p1 net gloedje nieuw. Ook hier niet ontvangen trouwens.
Geen nieuwere, maar de huidige P1-meter is natuurlijk ook een "Nieuwe P1-meter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 00:43
geert1992 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:50:
[...]

AI neemt dus niet alleen de wereld over, het heeft ook thuisaccu's in zijn greep!
Kan je hem een keer uit HEMS gooien? En weer opnieuw toevoegen?

Zulke dagen mogen vaker van mij^^
[Afbeelding]
Heb alles gewiped en opnieuw aangemaakt. Accu herstart nu werkt hij weer "normaal".
Lijkt wel alsof de app settings niet meer over kwamen dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zendure staat uiteraard ook op de IFA 2025. Zie het bericht op: https://www.linkedin.com/...7369580064021078018-u1Vn/

In dat bericht zie je een video en daarbij de toelichting:

Get ready for a bold leap forward in green technology—a revolutionary addition to Zendure’s ecosystem that seamlessly integrates your home, energy, and outdoor adventures. Don’t miss your chance to be among the first to experience it!

De oplettende kijker kan het nieuwe product al in de video langs zien komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:14:
Zendure staat uiteraard ook op de IFA 2025. Zie het bericht op: https://www.linkedin.com/...7369580064021078018-u1Vn/

In dat bericht zie je een video en daarbij de toelichting:

Get ready for a bold leap forward in green technology—a revolutionary addition to Zendure’s ecosystem that seamlessly integrates your home, energy, and outdoor adventures. Don’t miss your chance to be among the first to experience it!

De oplettende kijker kan het nieuwe product al in de video langs zien komen :)
Ja we fietsen er mee weg ;-) we zullen as maandag wel even testritje maken :-)

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:24:
[...]

Ja we fietsen er mee weg ;-) we zullen as maandag wel even testritje maken :-)
Wanneer komen jullie daar aan, vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqui
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:22
Ik heb de firmware ook direct in mijn app gehad, dus zonder reboot, maar ik heb dan ook een ticket lopen bij support. Ik heb eerst de foute accu van mij een update gegeven en 2x een cyclus laten doorlopen, leek geen resultaat te hebben. Dus nog steeds slechts 1,7 kWh ontladen.

Gisteravond toch nog maar besloten om deze op de volledige stapel te zetten, na eerst die andere 2 te hebben bijgewerkt met firmware. En warempel... na ca. 4,5 uur met 1800W te hebben ontladen, stond ie op 5%, wat dus bijna 8 kWh ontladen betekent (y). Eerder kwam dit niet boven de 6,5 kWh. De celvoltages van alle accu's liggen nu rond de 3,20V, terwijl dat eerder 3,28/3,29 was. Issue opgelost? 8)7
Misschien dat tussen door een reshuffle en/of reboot nodig was?
Het komende weekend nog maar eens verder testen.

Overigens... voor het rebooten en/of reshufflen hanteer ik onderstaande procedure:
1. Ronde knop ca. 5-10 sec. ingedrukt houden, totdat je een lange piep hoort
2. Stekker uit stopcontact, waarna het display ook écht uit is
3. Eventuele aanpassingen doen aan de stapel
4. Omvormer bovenop plaatsen, waarna deze zich na een paar seconden automatisch weer inschakelt
5. Stekker er weer in

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jacqui schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:28:
[...]

Ik heb de firmware ook direct in mijn app gehad, dus zonder reboot, maar ik heb dan ook een ticket lopen bij support. Ik heb eerst de foute accu van mij een update gegeven en 2x een cyclus laten doorlopen, leek geen resultaat te hebben. Dus nog steeds slechts 1,7 kWh ontladen.

Gisteravond toch nog maar besloten om deze op de volledige stapel te zetten, na eerst die andere 2 te hebben bijgewerkt met firmware. En warempel... na ca. 4,5 uur met 1800W te hebben ontladen, stond ie op 5%, wat dus bijna 8 kWh ontladen betekent (y). Eerder kwam dit niet boven de 6,5 kWh. De celvoltages van alle accu's liggen nu rond de 3,20V, terwijl dat eerder 3,28/3,29 was. Issue opgelost? 8)7
Misschien dat tussen door een reshuffle en/of reboot nodig was?
Het komende weekend nog maar eens verder testen.

Overigens... voor het rebooten en/of reshufflen hanteer ik onderstaande procedure:
1. Ronde knop ca. 5-10 sec. ingedrukt houden, totdat je een lange piep hoort
2. Stekker uit stopcontact, waarna het display ook écht uit is
3. Eventuele aanpassingen doen aan de stapel
4. Omvormer bovenop plaatsen, waarna deze zich na een paar seconden automatisch weer inschakelt
5. Stekker er weer in
Goed om te vermelden: Ik had dit issue zelf ook, bij de nieuwe stapel helaas weer, en heb dit met Zendure opgenomen, daarom kreeg ik de terugkoppeling van de 1.0.7. Echter gaven ze aan dit breed uit te rollen, is mijn contactpersoon nu op de IFA en die leest dus waarschijnlijk zijn mail de komende dagen niet, waarin ik hem erop heb gewezen dat ze dit nu zo te zien alleen hebben uitgerold richting klanten die melding van het probleem hebben gemaakt en niet naar iedereen zoals hij aangaf.

Dus ik vermoed dat we tot volgende week op de 1.0.7 moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:27:
[...]

Wanneer komen jullie daar aan, vandaag?
Morgen zijn we al in Berlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:52:
[...]

Dat wordt een flink eind fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:53:
[...]

Dat wordt een flink eind fietsen.
Met een flinke batterij er in valt dat wel mee ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:54:
[...]

Met een flinke batterij er in valt dat wel mee ;-)
Ik verwacht dat het bakkie vol met AB3000X batterijen gezet kan worden, hoe langer de rit, hoe groter de stapel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:56:
[...]

Ik verwacht dat het bakkie vol met AB3000X batterijen gezet kan worden, hoe langer de rit, hoe groter de stapel.
Tenzij er natuurlijk al gewoon standaard een zonnepaneel op zit... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:52:
[...]

Benieuwd, volgend jaar wil ik er ook echt heen. Misschien kunnen we dat dan combineren tot een Tweakers weekendje: Paar dagen lang de beurs afstruinen icm hotel, restaurantje en de stad bezoeken. Count me in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:08:
[...]

Sigenergy, Anker X1, etc. zijn ook super interessant. Maar de Zendure's zijn toegankelijker, rol je eenmaal in en dan upgrade je verder. Ben er ook super happy mee icm Home Assistant. En 3x2400=7200 Watt is voor mij voldoende icm 54 kWh.

Sluit hier op termijn een 3-fase Sigenergy met DC EV lader, backup/off-grid optie etc. zeker niet uit nu ik eenmaal op dit punt ben aanbeland, maar die heeft volgens mij niet dezelfde HA ondersteuning?
Jawel hoor, Sigenergy geeft zo goed als volledige toegang via modbus (alleen geen installateurs gerelateerde zaken wijzigbaar vziw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Polvo176 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:50:
[...]

Rendabel? Bij mij niet.
Ik heb ze nog geen jaar, maar met de huidige batterijen zou ik op jaarbasis 1000 kWh kunnen uitsparen.
Ze worden uitsluitend met zonne energie opgeladen en 's nacht houden ze de meter op nul.
Ik lever dus ook 1000 kWh minder terug (verliezen even niet meegerekend).
Door de saldering merk ik er dus niks van, het scheelt alleen terug lever kosten, op dit moment 150 euro, maar die kosten stijgen snel, het afgelopen half jaar al met meer dan 40%.
Helaas door de zeer zonnige zomer heb ik dit jaar al 500 kWh meer terug geleverd dan vorig jaar rond deze tijd.
Dat schiet dus ook niet op.

Om die terug lever kosten te drukken ga ik dat bewust af kappen, met Zendure erg makkelijk in te stellen, als de batterijen vol zijn wordt er niet meer terug geleverd.

Pas na 1-1-27 levert het die 1000 kWh kosten besparing op, met mijn huidige contract rond de 250 euro.
Tel ik de besparing op terug lever kosten hier bij op zou het boven de 400 euro p/j uit kunnen komen.
Bij elkaar opgeteld kostte de batterijen mij 4800 euro, terug verdien tijd is 12 jaar.

Als je een dynamisch contract hebt ziet het er weer heel anders uit.
Hoeveel kWh heb je nu staan dan? Want ik heb met een Hyper met 3 x AB2000S/X die dus ~4.8 kWh (10%-95%) per dag kunnen opnemen (ex verliezen) nu elke dag de batterij vol + leeg. Terugkijkend over de afgelopen 12 maanden voor de accu heb ik maar 43 dagen waarop ik minder dan 5.0 kWh per dag heb teruggeleverd. Dan kom ik op 322 dagen * 4.5 kWh (even naar beneden afronden) = 1450 kWh minder teruglevering en minder afname. Gezien jouw prijs heb jij wel een grotere setup?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13:01

R.K

martinvdm schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:23:
Ik zie een positief resultaat na de laatste update, ik heb geen echte testresultaten maar zie dat de batterij (met hetzelfde stroomverbruik) nu elke ochtend nog een lading heeft tussen de 60 en 65% , dat was voorheen altijd tussen 50 en 55%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:29
Ik weet nog niet of bij mij de update heeft geholpen.
Gister gingen ze eerst gelijkmatig op, na een x-aantal uur had k toch een verschil van 19%

Vanmorgen waren ze wonderbaarlijk tegelijk leeg en gelijk aantal kWh in-uit (5%)
Dus ga het even een aantal cycles geven om te kijken wat er gebeurd. Fingers Crossed

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
markduffy schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:02:
Ik weet nog niet of bij mij de update heeft geholpen.
Gister gingen ze eerst gelijkmatig op, na een x-aantal uur had k toch een verschil van 19%

Vanmorgen waren ze wonderbaarlijk tegelijk leeg en gelijk aantal kWh in-uit (5%)
Dus ga het even een aantal cycles geven om te kijken wat er gebeurd. Fingers Crossed
Je hebt 19% SoC verschil tijdens laden en ontladen? Dat lijkt me niet goed. Zit er een rotte appel tussen? Hier gaan de 4 altijd gelijkmatig op, max 1% verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 21:47

HHF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAwE0fEKELyipI8dMf--RGmp3D0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWqaRCiUBa69hG0d2yPvNgKE.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe Zendure bakfiets

https://basic-tutorials.c...lights-hems-solar-e-bike/

[ Voor 9% gewijzigd door HHF op 05-09-2025 12:23 ]

15 kWp panelen, gasloos, warmteponp, 1EV 80 kWh

Pagina: 1 ... 119 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.