Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-10 10:29
Mischien ff naar de bekende weg ,maar klopt mijn berekening

4xaccu +11,52kw/h - 10% laadverlies = 10.368kw/h - 5% rest lading in accu = 9.849,6kw/h
Dus in theorie zou je uit een set met 4 accu's 9,8kw/h ontladen moeten halen
na de wissel en 3 dagen van 5% naar 10% laden (gaat 8,9kw/h in) zit ik op 8,41kw/h ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-10 08:38
g00gle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:57:
@Taro het lijkt er dus voor alsnog op dat HEMS het iets beter voor elkaar krijgt als HA. Ik heb zelf m'n quooker nu op een tijdklok gezet. Deze veroorzaakt hele korte hoge verbruik pieken. En in de nacht gebruiken we dat ding toch niet. Denk dat dit ook wel iets gaat helpen om het eigen verbruik te verbeteren.
Ik ben erg benieuwd hoe dit vergaat, zou je dit later nog willen updaten?
Het zijn nu natuurlijk korte pulsen om op temperatuur te houden.
Straks zal deze het gehele vat moeten opwarmen, daarmee krijg je 1-malig een veel langer verbruik.
Dus ben benieuwd of het 1-malig smorgen's 3L weer op temperatuur te krijgen, niet meer verbruikt dan het op pijl houden van de temperatuur.

Overigens vind ik persoonlijk dat de quooker redelijk snel opgevangen wordt en is het nachtelijk verbruik door de quooker minder dan 0,1kWh dat langs de accu's op glipt.

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
markduffy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:53:
[...]

Straks zal deze het gehele vat moeten opwarmen, daarmee krijg je 1-malig een veel langer verbruik.
Dus ben benieuwd of het 1-malig smorgen's 3L weer op temperatuur te krijgen, niet meer verbruikt dan het op pijl houden van de temperatuur.

Overigens vind ik persoonlijk dat de quooker redelijk snel opgevangen wordt en is het nachtelijk verbruik door de quooker minder dan 0,1kWh dat langs de accu's op glipt.
Er is een marginaal meerverbruik als je de quooker snachts uitzet, maar dat stelt echt niets voor. En doordat die dan 2 minuten opwarmt om dat weer in te halen en op te warmen kun je dat veel beter afdekken met je batterijen ten opzichte van steeds om de 10min 10 seconde een piekverbruik van 2000w.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online

Jerra

Beunhaas in wording

@g00gle @mrme12345 Zorgen jullie er wel voor dat jullie de quooker niet uitschakelen tijdens verwarmingsbedrijf?
Met een smartplug kun je wel zien of het verwarmingselement aanstaat, ze schijnen erg gevoelig te zijn voor uitvallen onder belasting.

Overigens is het geen warmtepomp verwarmer die daadwerkelijk minder gebruikt als die langzaam pruttelt.
Je Quooker zou minder moeten verbruiken als je hem snachts uitzet (minder stilstandsverlies om op te warmen 's ochtends, en het rendement verandert niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:34
MNelectric schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:22:
Mischien ff naar de bekende weg ,maar klopt mijn berekening

4xaccu +11,52kw/h - 10% laadverlies = 10.368kw/h - 5% rest lading in accu = 9.849,6kw/h
Dus in theorie zou je uit een set met 4 accu's 9,8kw/h ontladen moeten halen
na de wissel en 3 dagen van 5% naar 10% laden (gaat 8,9kw/h in) zit ik op 8,41kw/h ontladen.
Vergeet niet het ontlaadverlies van ongeveer 8%!

Volgens mij zou je met 4 accu's 9,19 kWh moeten kunnen halen (11,52 x 0,95 x 0,84 (RTE))

[ Voor 17% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 10:15 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:45
Jacqui schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:49:
[...]

Had je toch bij de laatste moeten beginnen... 8)7

Overigens... Op zich goed om te zien dat ze je om je accountgegevens vragen. Dat geeft aan, dat ze niet alle data sowieso al naar China sturen ;). Misschien is dit voor hen wel gelijk een signaal om een betere logging in te bouwen, waarbij ze deze kunnen laten opsturen voor nader onderzoek.
Met mijn geluk was het andersom geweest, begin ik onderaan de stapel dan was het de bovenste geweest en visa versa. Ik heb vanochtend nog even de accu die niet presteerde nogmaals alleen aangesloten, en het lijkt nu actiever iets te doen. Voorheen ging die altijd in "Sleeping" mode. Ik geef het even een halve dag en test hem nog een keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6C0GKTdRSpv4DO34--XIQh826M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gj6QyqemhA2UZPjouBxzCPKa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Mijn 3 accu test loopt, ik doe het 1200W op- en 1500W ontladen.

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
dotternetta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:29:
Mijn 3 accu test loopt, ik doe het 1200W op- en ontladen.
Ben benieuwd naar wat je ziet aan max-min volt op die 5% per accu en op 100% en het overeen komt met wat ik heb vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
masterant schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:33:
[...]

Ben benieuwd naar wat je ziet aan max-min volt op die 5% per accu en op 100% en het overeen komt met wat ik heb vastgelegd.
Ik ook! Mijn set stop meestal bij 3,23V
Ik doe alles met de app, geen extra plugs of HA

[ Voor 7% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
KloyenZ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:19:
Hallo allemaal,

Al even geleden maar het problem dat men AC2400 niet met 2400W wou laden soms of ontladen is opgelost met de zendure fan welke ik in duitsland gekocht had aan 69 euro :-)
Nu geen probleem meer en duidelijk veel stabieler laden en ontladen.
Ik gebruik geen HA maar als ik de grafiek van Zendure moet geloven zou ik een RTE hebben van 91,3%
Kan dat wel kloppen ? Of zie ik iets over het hoofd ?

[Afbeelding]
Je moet de kWh's er nog aftrekken die er in zat toen je de accu's kreeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jacqui
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:15
Toevallig net 10 min. geleden een mailtje ontvangen van Zendure Support, dat ze onderkennen dat er een issue is met mijn accu. Ik moet ze de aankoopgegevens en serienummer toesturen en dan zullen ze de accu omruilen, yeah! _/-\o_
Ik stop dan nu ook met testen en ga gewoon verder met de andere twee accu's.

Overigens hoorde ik van mijn leverancier dat begin september de nieuwe batch voor Europa/NL binnen moet komen. Voor degene die hierop zitten te wachten... Nog even geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
Jacqui schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:56:
Toevallig net 10 min. geleden een mailtje ontvangen van Zendure Support, dat ze onderkennen dat er een issue is met mijn accu. Ik moet ze de aankoopgegevens en serienummer toesturen en dan zullen ze de accu omruilen, yeah! _/-\o_

Overigens hoorde ik van mijn leverancier dat begin september de nieuwe batch voor Europa/NL binnen moet komen. Voor degene die hierop zitten te wachten... Nog even geduld dus ;)
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het bij je op de mat ligt. Ik vernam inderdaad van Ematic dat ze eind augustus/begin september verwachten uit te leveren. Ik heb zelf inderdaad nog een tweede stapel bij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Jacqui schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:56:

Top!
Wat voor testgegevens had je doorgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
mrme12345 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:59:
[...]

Er is een marginaal meerverbruik als je de quooker snachts uitzet, maar dat stelt echt niets voor. En doordat die dan 2 minuten opwarmt om dat weer in te halen en op te warmen kun je dat veel beter afdekken met je batterijen ten opzichte van steeds om de 10min 10 seconde een piekverbruik van 2000w.
Ja wellicht heb je gelijk dat je accu het wat beter kan afvangen.
Voor NOM is dat dan wat interessanter.

Ik zie mijn accu's (samen opgeteld) tussen de 300-800W spiken (bovenop het huidig nachtverbruik)
Dit doet ie iedere 30minuten.
Vanacht de spikes die nog van het net gevraagd zijn door de quooker:
Om 23.40: 80W
00.10 177W
2.10 214W
6.10 : 174W
De rest van de nacht blijft onder de 45W

Teruglevering in spikes gebeurd vaker, Dat zal dan ook wel komen door de quooker ;) Is namelijk ook om 10 of 40minuten over ;) Vanacht waren dat bijv 7 spikes naar 200W teruglevering.

Quooker verbruikt relatief weinig, Maar zal straks richting de winter eens kijken hoe dit eraan toe gaat met de electrische vloerverwarming in de badkamer.

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
markduffy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Ik zie mijn accu's (samen opgeteld) tussen de 300-800W spiken (bovenop het huidig nachtverbruik)
00.10 177W
2.10 214W

Teruglevering in spikes gebeurd vaker, Dat zal dan ook wel komen door de quooker ;) Is namelijk ook om 10 of 40minuten over ;) Vanacht waren dat bijv 7 spikes naar 200W teruglevering.

Quooker verbruikt relatief weinig, Maar zal straks richting de winter eens kijken hoe dit eraan toe gaat met de electrische vloerverwarming in de badkamer.
Ja dit gedrag herken ik wel. Dan gaat de zendure de quooker proberen te compenseren binnen de 10sec en dat lukt een paar sec, en dat moet dan weer gecorrigeerd worden en dan krijg je dus weer aantal seconde onnodig teruglevering aan het net. Het gaat allemaal nergens om hoor, maar het is een leuke sport om de net afname echt zo laag mogelijk te houden. Gisteren heb ik maar 40Wh van het net afgenomen voor een hele dag :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masterant
markduffy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

00.10 177W
2.10 214W

Ik zie zelf de grootste winst behalen door vrouwtje op te voeden, ik heb het zo simpel mogelijk gehouden -> als de zon schijnt dan pas ga je de vaatwasser/wasmachine/droger enzovoort aanzetten (geldt ook voor mijzelf natuurlijk) niet pas in de avond :9 Natuurlijk als het niet anders kan dan is het zo, het moet ons ook niet gaan beperken maar alles helpt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
Haha :X

Ik krijg zojuist trouwens ook een update van Zendure.
Moet nog de accu's een keer wisselen.
Nog even namailen wat ze willen dat ik wissel.

Please swap the batteries connected to the two devices and test again to see if the problem transfers with the batteries

Als ik 't zo lees zou ik zeggen dat ze bedoelen de 2400's om te wisselen.
Maar zie niet echt wat ze daarmee willen uitsluiten, heb ik in principe al gedeeltelijk getest met de data die ikz e toegestuurd had, (Batterij 2 van set 1 gewisseld met batterij 2 van set 2 en heb laten zien dat het probleem mee transferreerde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacqui
dotternetta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

Top!
Wat voor testgegevens had je doorgestuurd?
Ik had ze al eens eerder een tekstbestand gestuurd met de API test uitslagen op verschillende momenten en bij verschillende accuconfiguraties. Toen had ik nog geen HA om het e.e.a. vast te leggen ;).
Nu heb ik ze onderstaande gemaild.

The reseller told me as well to shuffle the batteries and give it a few days to settle.
Nothing has changed though. About 6 kWh of energy is being discharged and charged from the 3 batteries, with minVol at 3.28/3.29V at 5% SoC.
I have tested the batteries one by one and the result is very consistent over multiple cycles.
Good batteries: 5-100%, Soc, 3 kWh charge, 2.7 kWh discharge, 3.19 minVol
Faulty battery: 5-100% SoC, 2.1 kWh charge, 1.8 kWh discharge, 3.29 minVol
Hopefully, this information is helpfull for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:35
Jerra schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:04:
@g00gle @mrme12345 Zorgen jullie er wel voor dat jullie de quooker niet uitschakelen tijdens verwarmingsbedrijf?
Met een smartplug kun je wel zien of het verwarmingselement aanstaat, ze schijnen erg gevoelig te zijn voor uitvallen onder belasting.

Overigens is het geen warmtepomp verwarmer die daadwerkelijk minder gebruikt als die langzaam pruttelt.
Je Quooker zou minder moeten verbruiken als je hem snachts uitzet (minder stilstandsverlies om op te warmen 's ochtends, en het rendement verandert niet).
Goede tip, daar ga ik idd even wat omheen klussen vd week. Dat die eerst het verbruikt checkt en dan de actie doet.

Ik zou graag mijn omvormer en accu's willen toevoegen aan Grafana of Influx. Ik heb beide al draaien maar is er al iemand die hiervoor een script of tooltje heeft geschreven om bijvoorbeeld via ZenSDK data te plotten en dit toe te voegen aan de databases? Voordat ik zelf het wiel nog een keer ga uitvinden? 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:07

bert pit

asdasd

markduffy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:53:
[...]

Ik heb die grotere quooker (7 liter?) en zet deze om 22.30 uit tot 07.00 uur. Ik denk dat het niet veel uitmaakt om hem aan te laten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9T0a0bjsaVZnzFnh3bCjAzDYuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9hR78Okdml8ky9t63Qy9sJ7D.png?f=fotoalbum_large

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bert pit schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:11:
[...]

Ik heb die grotere quooker (7 liter?) en zet deze om 22.30 uit tot 07.00 uur. Ik denk dat het niet veel uitmaakt om hem aan te laten.[Afbeelding]
Ja komt goed overeen met die van mij, 3 liter geloof ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJpdzA49CAjBMlocFaj9xfaqhGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVZkthDCayuh2O3JdkZ3ugXq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Ik heb die grotere quooker (7 liter?) en zet deze om 22.30 uit tot 07.00 uur. Ik denk dat het niet veel uitmaakt om hem aan te laten.[Afbeelding]
Maar waarom zet je hem dan alsnog uit? Die 2.000 watt spikes zijn misschien zonde, maar desondanks erg kort? En hou je ook rekening met bijv winter of omstandigheden waar je deze spikes niet in de nacht hebt, maar dan op duurdere tijdstip in de ochtend dat verbruik wel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Zo te zien gelijk raak bij de eerste accu test, toevallig zag ik in de app dat tijdens laden de accu van 80% SoC naar 95% SoC sprong! Tip voor andere testers die alleen de app gebruiken: hou de laatste 25% in de gaten. 2,8 kWh is er in gegaan, nu ontladen op 1500 W..

De kunt de sprong wel goed zien in de grafiek, dus ook al heb je het gemist is het geen ramp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wtp5lMfNUem3Rvny9DqEUgyYkBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VhGVa8HnJQTr3GYhtMRqH7Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:52:
[...]

Maar waarom zet je hem dan alsnog uit? Die 2.000 watt spikes zijn misschien zonde, maar desondanks erg kort? En hou je ook rekening met bijv winter of omstandigheden waar je deze spikes niet in de nacht hebt, maar dan op duurdere tijdstip in de ochtend dat verbruik wel hebt?
Wat bedoel je precies met dat je die spikes in de winter niet in de nacht hebt? Ik heb zelden in de winter mijn verwarming snachts aan (huis komt dan niet beneden de 16 graden) of het moet echt heel koud zijn. En je kunt er natuurlijk voor kiezen om dit in de winterperiode niet te doen, maar nu met overvloed zon en batterijvulling werkt dit perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 00:52
Een vreemde waarneming, maar misschien heeft iemand anders er iets aan. Vlak voordat ik de test Zendure geleverd kreeg is de elektricien geweest om de meterkast voor te bereiden op de batterij. Deze moeten uiteindelijk in de schuur komen, maar omdat dat een behoorlijke klus is, was het in tweeën gedeeld. Voor de batterij werd nog een extra stopcontact in de meterkast aangelegd op een eigen groep, zodat ik de 2400watt modus kon gebruiken. Na het instellen van de batterij viel het me op dat mijn auto traag laadde. Slechts 5000 ipv de gebruikelijke 11000 watt. Ik dacht dat dat kwam door de werkzaamheden in de meterkast. De laadpaal heb ik op verzoek van de elektricien nog eens een harde reset gegeven, maar niets hielp. Vandaag de Zendure afgekoppeld en opgeruimd. En gelijk een Marstek batterij aangekoppeld. Mijn auto laadt ondertussen weer met 11.000 watt. Ik weet niet waarom dit zo is, maar kan handig zijn voor anderen.

Marstek Venus E V154 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hans C schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:33:
Een vreemde waarneming, maar misschien heeft iemand anders er iets aan. Vlak voordat ik de test Zendure geleverd kreeg is de elektricien geweest om de meterkast voor te bereiden op de batterij. Deze moeten uiteindelijk in de schuur komen, maar omdat dat een behoorlijke klus is, was het in tweeën gedeeld. Voor de batterij werd nog een extra stopcontact in de meterkast aangelegd op een eigen groep, zodat ik de 2400watt modus kon gebruiken. Na het instellen van de batterij viel het me op dat mijn auto traag laadde. Slechts 5000 ipv de gebruikelijke 11000 watt. Ik dacht dat dat kwam door de werkzaamheden in de meterkast. De laadpaal heb ik op verzoek van de elektricien nog eens een harde reset gegeven, maar niets hielp. Vandaag de Zendure afgekoppeld en opgeruimd. En gelijk een Marstek batterij aangekoppeld. Mijn auto laadt ondertussen weer met 11.000 watt. Ik weet niet waarom dit zo is, maar kan handig zijn voor anderen.
Ja dat is vreemd inderdaad. Maar lijkt me niet met Zendure te maken hebben. Ik heb ook EV en Zendure devices (3 op verschillende fases) en heb nog nooit iets gemerkt bij het EV laden. Ik heb een easee laadpaal, wellicht zit het in de combinatie van je merk laadpaal met de batterij of zo. Of een balancer die ergens in de weg heeft gezeten die bij je laadpaal hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqui
mrme12345 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:39:
[...]

Ja dat is vreemd inderdaad. Maar lijkt me niet met Zendure te maken hebben. Ik heb ook EV en Zendure devices (3 op verschillende fases) en heb nog nooit iets gemerkt bij het EV laden. Ik heb een easee laadpaal, wellicht zit het in de combinatie van je merk laadpaal met de batterij of zo. Of een balancer die ergens in de weg heeft gezeten die bij je laadpaal hoort?
Afhankelijk van je aansluiting (1x 35A of 3x 25A) kan het zijn dat je loadbalancer, in het geval van een Easee, ervoor zorgt dat je EV laden wordt beperkt.
In het geval van 3-fasen is je aardlek afgezekerd op 25A (5750W). Als je de thuisaccu laadt met 2400W en de auto ook nog eens 16A per fase vraagt, dan kom je over het maximum wat je aansluting kan leveren en de loadbalancer dus gaat terugschakelen.
Met andere EV laders heb ik geen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jacqui schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:53:
[...]

Afhankelijk van je aansluiting (1x 35A of 3x 25A) kan het zijn dat je loadbalancer, in het geval van een Easee, ervoor zorgt dat je EV laden wordt beperkt.
In het geval van 3-fasen is je aardlek afgezekerd op 25A (5750W). Als je de thuisaccu laadt met 2400W en de auto ook nog eens 16A per fase vraagt, dan kom je over het maximum wat je aansluting kan leveren en de loadbalancer dus gaat terugschakelen.
Ik had ook geen probleem ;-) en ik heb ook geen easee loadbalancer, ik balanceer via Home Assistant en dat werkt perfect. Maar de poster stelde dat het met een Marstek niet gebeurde en dan kan het niet 123 in de balancer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-10 18:25
*zucht*, het schiet lekker op.
Ik denk, ik maak een 2e account aan die ik naar zendure kan sturen zodat ze kunnen kijken. 2e account gemaakt, de AC 2400 toegevoegd. Bleek dat ie uit mijn eigen account was verdwenen. Nou, dan toch maar gewoon tijdelijk password aanpassen en opsturen (ze hebben het echt nodig om iets te kunnen :-( ) . AC 2400 toegevoegd in mijn originele account weer, alleen, nu doet hij niets meer. Blijft in standby hangen op 0W. Al paar keer in/uit HEMS gedaan en paar keer gereboot maar geen effect. Hij is wel gewoon online, kan in HA alle data zien, maar hij doet niets mee. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mrme12345 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:15:
[...]

Wat bedoel je precies met dat je die spikes in de winter niet in de nacht hebt? Ik heb zelden in de winter mijn verwarming snachts aan (huis komt dan niet beneden de 16 graden) of het moet echt heel koud zijn. En je kunt er natuurlijk voor kiezen om dit in de winterperiode niet te doen, maar nu met overvloed zon en batterijvulling werkt dit perfect voor mij.
Ik bedoel dat ik in de winter waarschijnlijk niet altijd voldoende SOC in batterij heb in de ochtend als we opstaan (en stroom vaak relatief duur is). Dus dat als je die situatie hebt de pieken in de nacht (en die laten negeren door batterij, wat ik nu ook al doe) goedkoper zullen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 00:52
Jacqui schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb 3 keer 25A. En ook als de batterij helemaal niets aan het doen was kwam ik voor EV laden niet verder dan 5000 watt. Nu geen last meer van. Weet niet waarom, maar het leek alsof de Zendure een claim legde op een deel van het vermogen.

Marstek Venus E V154 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
dotternetta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:06:
Zo te zien gelijk raak bij de eerste accu test, toevallig zag ik in de app dat tijdens laden de accu van 80% SoC naar 95% SoC sprong! Tip voor andere testers die alleen de app gebruiken: hou de laatste 25% in de gaten. 2,8 kWh is er in gegaan, nu ontladen op 1500 W..

De kunt de sprong wel goed zien in de grafiek, dus ook al heb je het gemist is het geen ramp
[Afbeelding]
Ben benieuwd of je er eentje hebt die geen sprong maakt, dat had ik namelijk ook en dat was dus mijn probleemgeval. Vandaar dat ik ook notities had gemaakt over de charge/SoC curve bij iedere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
masterant schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:45:
[...]

Ben benieuwd of je er eentje hebt die geen sprong maakt, dat had ik namelijk ook en dat was dus mijn probleemgeval. Vandaar dat ik ook notities had gemaakt over de charge/SoC curve bij iedere accu.
De 2de accu is nu bezig met laden. Helaas geen report data gekopieerd van de eerste batterij toen hij vol was :'(

Ik doe het even wat anders dan jij. Vanochtend was alles leeg dus ik doe 1 cycle per accu, komt waarschijnlijk ook mooi in 1 dag grafiek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/allbcE-jjEeXC2dxHoDu-xuXWOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goLjF6T0HiRwOrI2Su91y6y9.jpg?f=fotoalbum_large

1 ding valt me op: omvormer zegt "outputPackPower":1200,"
En de batterij zegt "power":1105
Nooit eerder opgevallen! Dat is dus het laadrendement.

[ Voor 59% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:14
[...]

Ik heb ook de combi en zet hem 's nachts niet uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZjmpZzFv1wnrcBjPTDJrw9vId8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/35oFYe4ydGwybX9bcRiOuOGP.png?f=fotoalbum_large

Voor het verbruik maakt het dus eigenlijk niet uit. In beide gevallen is het verbruik ongeveer 100 W over de nacht. Wij willen graag wel het comfort om kokend water te hebben op wisselende tijden (als je een keer extra vroeg op moet). Ik heb (nog) geen thuisaccu, maar ik ga me om die paar watt echt niet zo druk maken verwacht ik. Dus ook al zou de thuisaccu de pieken van 10 s op 1600 W niet helemaal kunnen opvangen, zou ik daar echt niet wakker van gaan liggen.

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-10 20:43
[...]

Als ik zo de data zie, dan kun je de slechte eruit halen door naar de cell voltage te kijken of die laag genoeg is
bij 5%, als je de batterijen apart gaat testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Bikkelreal schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:51:
[...]

Als ik zo de data zie, dan kun je de slechte eruit halen door naar de cell voltage te kijken of die laag genoeg is
Ja, idd. De 5% voltage lijkt een goede indicator. Je kunt ze helaas niet simpel met een multimeter testen. Ze geven allemaal 5,80 V op de hoofdaansluiting, zal wel een sensing voltage zijn oid.

Mijn Vcellmin was 3,21V bij de (waarschijnlijk slechte) accu met de sprongetjes (zowel in charge als discharge)

[ Voor 10% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
avdwerf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:01:
Ik denk, ik maak een 2e account aan die ik naar zendure kan sturen zodat ze kunnen kijken. 2e account gemaakt, de AC 2400 toegevoegd. Bleek dat ie uit mijn eigen account was verdwenen. Nou, dan toch maar gewoon tijdelijk password aanpassen en opsturen (ze hebben het echt nodig om iets te kunnen :-( ) . AC 2400 toegevoegd in mijn originele account weer, alleen, nu doet hij niets meer. Blijft in standby hangen op 0W. Al paar keer in/uit HEMS gedaan en paar keer gereboot maar geen effect. Hij is wel gewoon online, kan in HA alle data zien, maar hij doet niets mee. Iemand een idee?
2e account voor de zekerheid weer verwijderd
AC 2400 keer uit account gegooid en opnieuw toegevoegd
IOT knop al vaak ingedrukt en ingedrukt gehouden
Niets helpt, blijft stug in standby mode staan.
Hoor het graag als iemand nog ideeen heeft om hem eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
avdwerf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:58:
[...]

2e account voor de zekerheid weer verwijderd
AC 2400 keer uit account gegooid en opnieuw toegevoegd
IOT knop al vaak ingedrukt en ingedrukt gehouden
Niets helpt, blijft stug in standby mode staan.
Hoor het graag als iemand nog ideeen heeft om hem eruit te krijgen.
Piept ie wel lang als je hem 7 seconden indrukt?

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
[...]

2de accu is nog erger 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVsA4_YN5m2wA37qmYfp2pX3ByY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHls5BfGPzyt8yLxLf8UMh7k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[...]

Ik heb een hotfill boiler en die doet het ook.
Wel minder. Slechts 400 watt, elke 3,5 uur voor 10min. Vooralsnog laat ik die gewoon aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oW8GUZ5dFEwN0qq1pUULfT24-eM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFfvYve3GRA1IxjUu6rTJrAE.jpg?f=fotoalbum_large

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:54
martinvdm schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:28:
[...]

Ik heb een hotfill boiler en die doet het ook.
Wel minder. Slechts 400 watt, elke 3,5 uur voor 10min. Vooralsnog laat ik die gewoon aan.
[Afbeelding]
10 seconden of 10 minuten maakt nogal wat uit.
Met inschakelen reageert de batterij iets te laat en bij uitschakelen ook.
Eerst wordt er dus iets van het net gehaald en daarna weer iets terug geleverd.
Bij jou 10 keer per dag, bij een Quooker 60 keer op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hans C schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:32:
[...]

Ik heb 3 keer 25A. En ook als de batterij helemaal niets aan het doen was kwam ik voor EV laden niet verder dan 5000 watt. Nu geen last meer van. Weet niet waarom, maar het leek alsof de Zendure een claim legde op een deel van het vermogen.
Toevallig een zonnige vs een niet zonnige dag? Maakt hier een groot verschil voor de laadpaal icm de accu's.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
avdwerf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:01:
De 2400AC kan maar in 1 account staan, dus het klopt dat je die dan niet meer in het andere account ziet.

Zou hem even standby zetten, stekker eruit, van de accu's tillen en 10-15 minuten niets laten doen. Daarna aan het secundaire account toevoegen, checken of die werkt, ze de login geven en er verder vanaf blijven.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Ik zie hier overigens de afgelopen 5-10 dagen ook de 2400AC's direct van 95/96% naar 100% springen. Iets té snel naar mijn idee.

Ze nu allemaal aan het legen, morgen weer volledig opladen en dan even de balans opmaken. Als het morgen niet goed is, dan gaat er weer een berichtje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Polvo176 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:50:
[...]

10 seconden of 10 minuten maakt nogal wat uit.
Met inschakelen reageert de batterij iets te laat en bij uitschakelen ook.
Eerst wordt er dus iets van het net gehaald en daarna weer iets terug geleverd.
Bij jou 10 keer per dag, bij een Quooker 60 keer op een dag.
10 min. Dus dat scheelt in het flipperen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
Bikkelreal schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:51:
[...]

Ja klopt natuurlijk, ik doelde erop dat mijn vermoeden uitging naar een SoC drift van de stapel door een slechte in de stapel. Toevallig dus dat degene die slecht presteerde niet die sprongen maakten in SoC maar linear van 5-100 en 100-5 ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterant
Taro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:28:
Ik zie hier overigens de afgelopen 5-10 dagen ook de 2400AC's direct van 95/96% naar 100% springen. Iets té snel naar mijn idee.

Ze nu allemaal aan het legen, morgen weer volledig opladen en dan even de balans opmaken. Als het morgen niet goed is, dan gaat er weer een berichtje die kant op.
Het kan haast niet anders dan dat ze echt nog de nodige fixes moeten uitbrengen voor de firmware als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
Bedoel je de SoC jump of de output? Ik geloof dat het boven de 1000W wat minder efficiënt is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
masterant schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:04:
[...]

Ja klopt natuurlijk, ik doelde erop dat mijn vermoeden uitging naar een SoC drift van de stapel door een slechte in de stapel. Toevallig dus dat degene die slecht presteerde niet die sprongen maakten in SoC maar linear van 5-100 en 100-5 ging.
Welke SN hebben je batterijen de eerste reeks? beginnen ze allemaal met gelijke nummer/cijfers?

FO4NHN4N2 ?

Omdat ik dit vraag is dat ik nu al 4 batterijen getest heb op cell voltage en alle 4 zijn 3,21V bij 5% als ze stoppen met ontladen.
Denk dat ik een complete test moet doen met apart laden en ontladen.
Doe nu alleen ontladen apart

Ik heb ook geen problemen met capaciteit en moet er nog 4.
Set van vier haal ik 9,22KWh netto eruit beide units

[ Voor 26% gewijzigd door Bikkelreal op 22-08-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
masterant schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Bedoel je de SoC jump of de output? Ik geloof dat het boven de 1000W wat minder efficiënt is toch?
Soc jump. Correctie op eerder: geladen: eerste accu 2,84 kWh, 2de accu 2,93 kWh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48_sBQuLFmX7aMEdrc7XJ4x1dMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoafKYCkrmYL2hw76o3L6ofR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterant
Bikkelreal schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:31:
[...]

Welke SN hebben je batterijen de eerste reeks? beginnen ze allemaal met gelijke nummer/cijfers?

FO4NHN4N2 ?

Omdat ik dit vraag is dat ik nu al 4 batterijen getest heb op cell voltage en alle 4 zijn 3,21V bij 5% als ze stoppen met ontladen.

Jup, allemaal inderdaad FO4NHN4N2400

Edit: denk overigens dat BMS gewoon niet lekker werkt met meerdere accu's in de stapel. Er loopt ergens gewoon iets niet goed. Ik ga nu ipv ontladen even de slecht presterende accu aangesloten laten, ik zie telkens een lage discharge van -0.2A/10W en dan weer een charge. Dit heb ik niet eerder gezien bij deze accu. Sowieso wel al aangemeld maar nieuwsgierig of bijv. 16 uur iets verandert aan het totaalplaatje van de accu.

[ Voor 28% gewijzigd door masterant op 22-08-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
[...]

FO4NHN4N2 ?

Ja, hier ook FO4NHN4N2000xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
[...]

FO4NHN4N2 ?

Je zou eigenlijk 10 kWh er uit moeten kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier 2 batterijen van sn FO4NHN2N140xxxx
Gelukkig ervaar ik geen problemen.
Zou het aan een bepaalde serie liggen.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkelreal
Net weer alle 4 op elkaar gezet cells hebben nu een rust spanning, maar wel hoog, moet een keer een complete test doen appart laden / ontladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIN0B3mSaTHLc7sYrQCs4TgPnCc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cPLbbuGcPxa2degS7z3gcuLD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzYqoIzFmPbrE6DjD_spIv6ZHnI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7CoSWf0bH1NjoGvhcE31KG59.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
dotternetta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:14:
[...]

Je zou eigenlijk 10 kWh er uit moeten kunnen halen
4 X 2,88KWh=11,52 dit maal 0,92 (Verlies) =10,6KWh Rest SoC 5% maar is eigenlijk 10%+ als je naar de rest spanningen kijkt dus 10,6KWh X 0,9 = 9,5KWh max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Bikkelreal schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:30:
[...]

4 X 2,88KWh=11,52 dit maal 0,92 (Verlies) =10,6KWh Rest SoC 5% maar is eigenlijk 10%+ als je naar de rest spanningen kijkt dus 10,6KWh X 0,9 = 9,5KWh max
Niet helemaal, 3,27V is een hogere SoC (rust spanning) @masterant en @Devke halen 3,10 - 3,14 V op 5%

@Devke Welke serienummers hebben jouw accu's?

0% 2,50 37,50
0% 3,00 45,00
10% 3,20 48,00
20% 3,25 48,75
30% 3,27 49,05
40% 3,29 49,35
50% 3,30 49,50
60% 3,31 49,65
70% 3,33 49,95
80% 3,35 50,25
90% 3,38 50,70
100% 3,40 51,00

Zonet bij ontladen de efficiëntie gezien, hierbij ook de efficiëntie bij laden (op 1200W)
outputPackPower":1199,"power":1112

[ Voor 28% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
dotternetta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:40:
[...]

Niet helemaal, 3,27V is een hogere SoC (rust spanning) @Devke haalt 3,10 V op 5%

0% 2,50 37,50
0% 3,00 45,00
10% 3,20 48,00
20% 3,25 48,75
30% 3,27 49,05
40% 3,29 49,35
50% 3,30 49,50
60% 3,31 49,65
70% 3,33 49,95
80% 3,35 50,25
90% 3,38 50,70
100% 3,40 51,00

Zonet bij ontladen de efficiëntie gezien, hierbij ook de efficiëntie bij laden (op 1200W)
Heb nog nooit 3,1 V gehad bij 5% net in history gekeken in HA op elke batterij, jij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Bikkelreal schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:59:
[...]

Heb nog nooit 3,1 V gehad bij 5% net in history gekeken in HA op elke batterij, jij wel?
Ik let er pas een week op, maar nee, ik ook niet.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:48
Jongens, wordt het nu niet heel erg discussiëren op celniveau in plaats van een topic over Zendure thuisaccu's? Ik ben bij dit topic betrokken omdat ik een systeem heb, maar begin onderhand behoorlijk af te haken. Is het een idee om dit issue af te splitsen? Nieuwelingen die info over Zendure willen en hier terechtgekomen haken op basis van wat er nu gebeurt heel snel af, vrees ik.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-10 21:28
Aziraphale schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:08:
Jongens, wordt het nu niet heel erg discussiëren op celniveau in plaats van een topic over Zendure thuisaccu's? Ik ben bij dit topic betrokken omdat ik een systeem heb, maar begin onderhand behoorlijk af te haken. Is het een idee om dit issue af te splitsen? Nieuwelingen die info over Zendure willen en hier terechtgekomen haken op basis van wat er nu gebeurt heel snel af, vrees ik.
Helemaal mee eens, aan de andere kant nu alles wat langer draait komen er toch wel meerdere problemen naar boven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Aziraphale schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:08:
Wat mij betreft mag het ook wel iets minder inderdaad. Meld het probleem vooral bij Zendure, doe ik zelf ook. De serienummers zijn eerder ook al langsgekomen. Al het onderzoek is goed, maar het topic wordt er nu wel erg mee overspoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:48
nico_09 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:11:
[...]

Helemaal mee eens, aan de andere kant nu alles wat langer draait komen er toch wel meerdere problemen naar boven.
Helemaal waar, maar dit lijkt me iets om Zendure bij mee te laten kijken. Zelf ga je dit namelijk niet oplossen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aziraphale schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Helemaal waar, maar dit lijkt me iets om Zendure bij mee te laten kijken. Zelf ga je dit namelijk niet oplossen.
Snap dat je het wil vergelijken met elkaar, maar volgens mij is het goed om vooral de oplossing te delen met elkaar. En dat was de accu's wisselen toch?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:40:
[...]

Niet helemaal, 3,27V is een hogere SoC (rust spanning) @Devke haalt 3,10 V op 5%

0% 2,50 37,50
0% 3,00 45,00
10% 3,20 48,00
20% 3,25 48,75
30% 3,27 49,05
40% 3,29 49,35
50% 3,30 49,50
60% 3,31 49,65
70% 3,33 49,95
80% 3,35 50,25
90% 3,38 50,70
100% 3,40 51,00

Voor de rest kijk ik morgen even..... hij was net klaar met ontladen tot 10% SoC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eav5ofzAnhg3MfNEpLf4zFu0oCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kL7KuMHw85grhsozpc40mvnr.png?f=fotoalbum_large

Ik zie dat je een kleine SoC jump beschrijft in eerder berichtje. Viel me net ook op. Ik zag de socket en kwh meter geen ontladen meer weergaven. Wel was heel mooi het balanceren van de batterij pack te zien. De Min Volt zat ik dacht op 3,17V..... to be continued.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUH_qR6jSkpk7nZQsp86gQKO590=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KrmitCoFgWSerFETZCPC2ORl.png?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Taro
Weet jij toevallig wanneer de update voor iedereen uit komt van de P1 meter.?
Ik zit nog op V1.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:19:
@Taro
Weet jij toevallig wanneer de update voor iedereen uit komt van de P1 meter.?
Ik zit nog op V1.0.2
Ik zit zelf ook nog op 1.0.2 en wacht geduldig af. Heb mijn contactpersoon een beetje overspoeld de afgelopen tijd, dus vraag even niet teveel meer.

Weet inmiddels wel wat er voor nieuwe producten aankomen. 1 in lijn der verwachting, 1 heel speciaal en out of the box, heel benieuwd hoe groot de markt voor die laatste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:22:
[...]

Ik zit zelf ook nog op 1.0.2 en wacht geduldig af. Heb mijn contactpersoon een beetje overspoeld de afgelopen tijd, dus vraag even niet teveel meer.

Weet inmiddels wel wat er voor nieuwe producten aankomen. 1 in lijn der verwachting, 1 heel speciaal en out of the box, heel benieuwd hoe groot de markt voor die laatste is.
Vertel! Laadpaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien wel een windturbine.
Kan er wel een kwijt hier in het weiland.
Zou grappig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Heb beloofd mijn mond te houden, ik kan denk ik wel veilig een hint geven: Je gebruikt het niet binnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:27:
[...]

Heb beloofd mijn mond te houden, ik kan denk ik wel veilig een hint geven: Je gebruikt het niet binnen.
Volgens mij kan je het prima delen hier, hun vertaal skills zijn tot nu toe aardig ondermaats.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
[...]

EV Auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-09 15:42
Taro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:22:
[...]

Ik gok een 2400ac met zonnepaneel aansluiting.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10 20:08
[...]

PV paneel met geïntegreerde accu 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Ik besef mij overigens ineens dat we al enkele weken geen Zendure actie hebben, voelt vreemd en onwennig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
dotternetta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:06:
[...]

Piept ie wel lang als je hem 7 seconden indrukt?
Jep dat doet ie wel inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Taro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:25:
[...]

De 2400AC kan maar in 1 account staan, dus het klopt dat je die dan niet meer in het andere account ziet.

Zou hem even standby zetten, stekker eruit, van de accu's tillen en 10-15 minuten niets laten doen. Daarna aan het secundaire account toevoegen, checken of die werkt, ze de login geven en er verder vanaf blijven.
Ook al geprobeerd maar ook in dat account blijft hij op standby staan. Al een uur stroomloos gehad. Eerst aangesloten op 1 batterij maar veranderd allemaal niks. Heb mijn login nu toch maar doorgestuurd, hopen dat ze het snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
avdwerf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:55:
[...]

Ook al geprobeerd maar ook in dat account blijft hij op standby staan. Al een uur stroomloos gehad. Eerst aangesloten op 1 batterij maar veranderd allemaal niks. Heb mijn login nu toch maar doorgestuurd, hopen dat ze het snel fixen.
Misschien ook even de P1 uit je account halen en opnieuw toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
avdwerf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:55:
[...]

Kunnen ze direct naar het stand-by probleem kijken.

Hopelijk snel opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:07

bert pit

asdasd

[...]

Ik meet dat nu een dag of 10 en weet daarna of het wat uitmaakt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
dotternetta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:56:
[...]

Misschien ook even de P1 uit je account halen en opnieuw toevoegen?
Heb ook de zendure 3ct, die al geprobeerd te switchen maar ook geen effect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotternetta
Ik post hem nu maar alvast, ben bang dat ik hem morgen vergeet 😄 (herkennen jullie het vrouwtje?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6eZo7jDOB4IE0DPutIKUOuz68Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oMNpWY79l6mwqeBiPOf7UvFk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 22-08-2025 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Taro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:57:
[...]

Kunnen ze direct naar het stand-by probleem kijken.

Hopelijk snel opgelost!
Idd. Heb nu alles losgekoppeld, misschien dat een hele nacht rust nog iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avdwerf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:58:
[...]

Idd. Heb nu alles losgekoppeld, misschien dat een hele nacht rust nog iets doet.
Heb je ook via bluetooth de verbinding opzetten geprobeerd.?
Om zo de Zendure uit het account te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door peterbier op 22-08-2025 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dus toch die fiets met omvormer. Dat met het optillen van batterijen. Zeg die sportschool maar op!

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
gielz schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:26:
[...]
Dus toch die fiets met omvormer. Dat met het optillen van batterijen. Zeg die sportschool maar op!
Nou, daar zeg je iets: Werd dus vanochtend gebeld door Transmission, die man kon niet met zijn vrachtwagen de straat in. Afgesproken op een industrieterrein achter onze wijk. Met een steekwagen een pallet uit de vrachtwagen geladen, met een mes de bevestiging doorgesneden, samen de Marstek accu achterin de auto getild. Thuis 1 van de koters uit bed getrapt om 10:00 omdat de accu plat in de auto lag, met zijn 2'en de accu naar binnen getild. Daarna dat ding in de pauze 3x verplaatst, hij was er klaar mee :)

De 65-70 kg van een Marstek is echt niet tof. Tilde destijds de Zendure AIO2400 nog net in mijn eentje rond, maar ben wat dat betreft wel blij met de AB2000/AB3000X'en, die kan je nog net prima een stukje tillen zonder last van je rug te krijgen als 40-jarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-09 15:42
Taro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:34:
[...]

Nou, daar zeg je iets: Werd dus vanochtend gebeld door Transmission, die man kon niet met zijn vrachtwagen de straat in. Afgesproken op een industrieterrein achter onze wijk. Met een steekwagen een pallet uit de vrachtwagen geladen, met een mes de bevestiging doorgesneden, samen de Marstek accu achterin de auto getild. Thuis 1 van de koters uit bed getrapt om 10:00 omdat de accu plat in de auto lag, met zijn 2'en de accu naar binnen getild. Daarna dat ding in de pauze 3x verplaatst, hij was er klaar mee :)

De 65-70 kg van een Marstek is echt niet tof. Tilde destijds de Zendure AIO2400 nog net in mijn eentje rond, maar ben wat dat betreft wel blij met de AB2000/AB3000X'en, die kan je nog net prima een stukje tillen zonder last van je rug te krijgen als 40-jarige.
Bij mij komen ze maandag van transmission met m'n zendure nalevering, hoop wel dat ze de straat in kunnen dan.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
MacFan schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:37:
[...]

Bij mij komen ze maandag van transmission met m'n zendure nalevering, hoop wel dat ze de straat in kunnen dan.
Ze bellen van tevoren, kan je altijd nog een ander punt afspreken en daar even heenrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Update van de NOM dag. HA doet dat over de afgelopen 3 dagen strakker met een kleine offset dan HEMS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQrEBLvCgdKmUU03pn-AMn_krCA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uHtSQpqGLfJuFvJ2KJEPs9R4.png?f=fotoalbum_large

300 Watt afname op een dag is wel netjes, de 3x2400AC's hebben zelfs nog even de Marstek bijgeladen omdat die op basis van NOM maar bleef opschalen terwijl het overschot minder werd. Verder magnetron, koffiezetapparaat, PC's, etc. met uitschieters dus wat mij betreft prima resultaat voor zowel HEMS als HA. Voorkeur heeft hier HA ivm verschillende strategieën gedurende de dag en de optie voor een "fake meter" met dus de optie om bijv. een paar Watt extra te sturen richting teruglevering ipv afname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
peterbier schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:01:
[...]

Heb je ook via bluetooth de verbinding opzetten geprobeerd.?
Om zo de Zendure uit het account te halen.
Yes bluetooth werkt ook. Al keer helemaal gereset en alle data verwijderd, opnieuw aangemaakt maar geen resultaat. Zit dus echt in de omvormer zelf iets niet goed. Heb het losgelaten, wacht nu op zendure en ga niets meer zelf proberen, ze moeten het maar oplossen.

Mijn serienummers beginnen overigens allemaal met FO4NHN2N14. 2 presteren ondermaats, de rest tot voor heen prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Cel spanning, SoC en andere (denk ik) leuke grafiekjes van de batterij.
Gisteren gaf @dotternetta aan dat ik met 5% SoC kon zakken naar een celspanning van 3,10V (even uit het hoofd anders correct me if i am wrong). Ik laad de batterij tot 100% en ontlaad hem tot 10% SoC. Hoe waren de celspanningen van de batterijen op dat moment? Je moet vrij snel kijken (gelukkig heb ik HA) daar de batterijen daarna direct gaan balanceren. Ook mooi om te zien. Later een plaatje.

De celspanning dropt dus tot 3,15V (minVolt) en 3,16V (minVolt). Let even niet aan de begin van het grafiekje op de stijging. Dit kwam doordat de duurste uren voorbij waren en de batterij op stand-by werd gezet. Handmatig laatste stukje gedaan om de celspanningen te kunnen vastleggen. Als ik kijk naar de tabel van @dotternetta dan heb je met 10% SoC nog een celspanning van 3,20 V. Daar duik ik dus iets onder bij 10% SoC wat mij de indruk geeft dat er iets te ver doorgezakt zou moeten zijn (aanname).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vyqvFM1ROXWn6_zffOC8EHODRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5P9sNOj6VlGmiGzL3RJmVeEg.png?f=fotoalbum_large

Je ziet de batterij hier direct het balanceren starten, maar is ook mooi terug te zien in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TbWCr1_jfthG1_xB7PvvYzmOac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YKHJ7OtZwYl6Qzbh5jvtLBqX.png?f=fotoalbum_large

Batterij 1 is aan het laden terwijl nr 2 en 3 aan het ontladen zijn. Dit was mooi om te zien daar de app en socket die tussen de batterij en groep zitten precies 0W aangaven. Een intern spel dus. Dit vind ik nu gaaf om te zien. Waarom? Je ziet nu met beide ogen wat er gebeurd en niet van "ja ze zeggen dat.......".

Ik heb 3 batterijen. Opslagcapaciteit van 8,64 kWh. Er is gisteravond 7,554 kWh uitgekomen. Ontladen op vol vermogen.

Hoe hebben de batterijen nu afzonderlijk ontladen? Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74JDwT0CbbZKxcfn75Fbfz2gQAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/azSoyKx5AevZL0mWh2b0MPJZ.png?f=fotoalbum_large

Het valt me op uit meerdere plaatjes in HA dat batterij 1 altijd wel de lead heeft. Nr 2 en 3 doen wat later pas mee of op het eind. Dit zou mijn inziens kunnen beteken als je de batterij nooit helemaal ontlaad dat batterij 1 meer op zijn donder krijgt dan de rest.

Bij deze weer wat leuke inzichten denk ik. Doe er je voordeel mee.
@dotternetta
FO4NHN4N20******
FO4NHN2N14******
FO4NHN2N19******

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-10 10:29
Hier nog even de terug koppeling van Energie bedrijf nav gevalletje kwh meter.(ergens paar weken geleden gepost )
Kan er verder niet zoveel mee.

Geachte heer/mevrouw

Naar aanleiding van uw melding met kenmerk xxxxx hebben wij de gespreksnotities van uw eerste contactmoment erbij genomen. Onze collega heeft genoteerd:

"Hard zoemend/brommend geluid. Geluid is weg nadat de schakelaars uit- en aangezet zijn. Klant geeft ook aan dat de HZ-box handwarm aanvoelt. Vermoedelijk wordt er veel stroom gevraagd. Geadviseerd het in de gaten te houden. Als het geluid terugkomt of de warmte erger wordt, dan belt klant terug voor eventueel afspraak maken of inspectie."

Wij willen benadrukken dat dit zeker niet lichtzinnig is opgepakt. Dit is op dit moment de werkwijze die Liander hanteert bij dit soort meldingen. Onze collega heeft duidelijk aangegeven dat u direct moest terugbellen wanneer de situatie verergerde. Dat heeft u gedaan, en bij uw tweede melding is – conform de afspraak – direct een monteur aangestuurd.

De monteur heeft ter plaatse geconstateerd dat het probleem inderdaad aan onze zijde lag. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Het is voor ons op afstand lastig om telefonisch volledig te beoordelen wat er exact aan de hand is. Wij werken volgens vaste werkwijzen die in 99% van de gevallen goed functioneren. Helaas kan het in een enkel geval, zoals bij u, voorkomen dat de situatie tijdens het eerste contact nog niet volledig in kaart wordt gebracht.

Wij begrijpen dat dit voor u schrikken was en willen u danken voor het opnieuw melden van de situatie, waardoor wij de storing alsnog snel hebben kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Liander Klant & Control
Coördinator Instandhouding en storingen | Medewerker Klachtenteam
Tel: 0800-9009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Taro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:41:
Ik besef mij overigens ineens dat we al enkele weken geen Zendure actie hebben, voelt vreemd en onwennig.
Opvallend idd, maar ik denk dat ze zoveel leveringen issues hebben dat een aanbieding nog meer backlog zal veroorzaken. Komt wel weer denk ik, gewoon geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:12

HHF

martinvdm schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Opvallend idd, maar ik denk dat ze zoveel leveringen issues hebben dat een aanbieding nog meer backlog zal veroorzaken. Komt wel weer denk ik, gewoon geduld.
Inderdaad. Zolang ze alles wat ze kunnen maken ook verkopen, heeft een kortingsaktie voor Zendure geen nut. Als de leverproblemen voorbij zijn zullen we wel een herfst of winter sale krijgen.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwOEkaRkb5p_kj4HB42R_4M-PvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ne3OO1qMXqn9JKKnypky8lTM.jpg?f=fotoalbum_large

Is die jump in percentage van 89% naar 96% in 2 minuten normaal? Het spulletje draait nu net 2 dagen maar vindt dit wel een beetje raar. Doe een SoC van 10 naar 100%

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Een half miljoen views in 8,5 maand, een mooie mijlpaal. Dank aan alle bijdragers! Op naar het miljoen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QYE9i28naGOf2vB4oVJJwG88XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBdOJWnto8poExeitWxs20Ca.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
g00gle schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:20:
[Afbeelding]

Is die jump in percentage van 89% naar 96% in 2 minuten normaal? Het spulletje draait nu net 2 dagen maar vindt dit wel een beetje raar. Doe een SoC van 10 naar 100%
Moet je even 2 dagen terug beginnen met lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
dotternetta schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:53:
[...]

Moet je even 2 dagen terug beginnen met lezen
Dus toch mogelijk gerelateerd aan. Ik ga wel contact zoeken met Zendure. Lekker verhaal, weinig zin eigenlijk om al die trucjes uit te gaan halen met accus wisselen etc. We gaan het zien, eerst maar is grafieken trekken. Thx @dotternetta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markduffy
g00gle schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:16:
[...]

Dus toch mogelijk gerelateerd aan. Ik ga wel contact zoeken met Zendure. Lekker verhaal, weinig zin eigenlijk om al die trucjes uit te gaan halen met accus wisselen etc. We gaan het zien, eerst maar is grafieken trekken. Thx @dotternetta
Zou ook zeker niet na 1x of 2x conclusies trekken.

Pagina: 1 ... 114 ... 137 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.