Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
3CT nu ook Home Assistant / MQTT ondersteuning icm HA. P1 zal wel snel volgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qyUa0CVeBCV7sCh16107LIxAg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJrkNSIWgBEC8zFXrfR1LWFs.jpg?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
tweetyvogel schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:38:
[...]

Gisteren om 17:50 batterij besteld met code ZENDURE2400AC10 voor 10% korting en netjes afgeleverd vandaag om 14:30. :)
Ik wilde de uitbreiding batterij bestellen, maar werd in verwarring gebracht door het pre order label.
Gisteren mail naar ze gestuurd of ze wel op voorraad zijn, maar nog geen antwoord.
Welke vervoerder heeft geleverd?

[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 20-08-2025 18:49 ]

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:27
dotternetta schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:25:
[...]

Oh ooh, nog een slachtoffer 😞

Ga je vaak naar 100%? We hebben het vermoeden dat 1 accu de rest tegenhoudt. Er worden op dit moment door verschillende leden veel single battery cycles uitgevoerd om te testen welke batterijen goed werken en de slechte te vinden. Resultaten zijn nog niet binnen.

Ter illustratie: mijn 3 x accu laadde na het husselen 9,12 kWh. Daarna nog niet weer een goede dag gehad voor een schone lading ivm huis verbruik pieken.

Als je systeem goed zou draaien zou er ongeveer 10 kWh uit moeten komen bij 100%-5% en 8% ontlaadverlies en zou er 11,9 kWh in moeten gaan.
1 accu heeft maar 2,88 ongeveer dus dan zijn 3 accu hooguit 8,64 hoe kom je uit op 9,12 kwh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jnaaazer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:01:
[...]

1 accu heeft maar 2,88 ongeveer dus dan zijn 3 accu hooguit 8,64 hoe kom je uit op 9,12 kwh?
Laadverlies.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
tweetyvogel schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:38:
[...]

Gisteren om 17:50 batterij besteld met code ZENDURE2400AC10 voor 10% korting en netjes afgeleverd vandaag om 14:30. :)
Wat ik wel jammer vind is dat er 3,99% bij komt om met creditcard te betalen, ik bestel altijd met CC voor extra dekking. Zelf wel met iDeal betaald?

Edit: ik heb namelijk nog een tweede unit in bestelling staan bij Zendure zelf maar dit scheelt toch wel wat knaken en ik hoef niet weer 60 dagen te wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door masterant op 20-08-2025 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-10 20:43
MNelectric schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:16:
Vraagje aan de accu wisselaars of extra bij plaasters.
Zelf dus enkele weken geleden van 3 naar 4 accu's gegaan bij de 2400AC
vond ook dat er niet genoeg kwh in ging.

Had hem deze ochtend op 5% ontladen, vervolgens de grote accu shuffle uitgevoerd en weer gaan laden naar 100%
Nu dus van 5%naar 100% > 9.09kwh ,daar zou naar mijn mening nog wel wat bij mogen als de totale capaciteit 11,5 is

Wat is nu bij jullie met de 4 accu's op 100% het aantal kwh wat er in gaat.
na hoeveel keer laden na de shuffle werd dit bereikt
En wat is het aantal kwh wat jullie er uit halen
Ik had pas nog dit gepost 2 sets van ieder 4 Batterijen, dus met 1 unit met 4 batterijen 9,5KW.
Dit komt omdat er een soort safety marge in zit.

Net een test gedaan met ontladen van 100%-5% met 2 2400AC en 8 batterijen 23KW
Beide units met 2000W ontladen, er kwam 19KW uit.

Aangezien 5% geen 5% is maar 10%+ is als je naar de rest spanningen van de batterij kijkt is dit goed.
23KW * 0,92(verlies)=21,16KW 90% van 21,16KW = 19,044KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
Met een laadverlies kom je lager uit en niet hoger tevens heb ik dat niet niet meegenomen in de berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:18
Jnaaazer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:14:
[...]

Met een laadverlies kom je lager uit en niet hoger tevens heb ik dat niet niet meegenomen in de berekening.
Ik had het over de kWh's die Zendure "from grid" noemt in de app. Hoeveel precies de accu's in gaat kunnen we niet uit de app halen.

Er is dus (ongeveer) 9,12 x 0,92(verlies) x 0,95(ingestelde %) = 8 kWh in gegaan.

Maar als 5% ondergrens eigenlijk 15% is (3,23V) is er dus 9,12 x 0,92 x 0,85 = 7,13 kWh in gegaan en dat klopt niet 😞

Waar zit mijn denkfout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxmbT-lsJMbp8AMd9h0w7eg67R8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mMarNGKsGuIVYRwcU26yrlG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door dotternetta op 21-08-2025 08:07 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bikkelreal schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:10:
[...]

Ik had pas nog dit gepost 2 sets van ieder 4 Batterijen, dus met 1 unit met 4 batterijen 9,5KW.
Dit komt omdat er een soort safety marge in zit.

Net een test gedaan met ontladen van 100%-5% met 2 2400AC en 8 batterijen 23KW
Beide units met 2000W ontladen, er kwam 19KW uit.

Aangezien 5% geen 5% is maar 10%+ is als je naar de rest spanningen van de batterij kijkt is dit goed.
23KW * 0,92(verlies)=21,16KW 90% van 21,16KW = 19,044KW
Gok dat je kWh bedoeld.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqui
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:38
Jnaaazer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:01:
[...]

Volgens mij heeft @dotternetta 4 accu's, met dan 4x 2,88 = 11,52 als theoretisch maximum. Je hebt 8-10% verlies en we ontladen tijdens het testen niet onder de 5%. Dat betekent dus dat je op ongeveer 10 kWh ontlaadenergie zou moeten kunnen komen. Als je dan op 9 uitkomt, zou voor mijn gevoel net iets te weinig zijn.

Overigens is mijn ervaring met 1 accu, dat er 0,3 kWh meer in gaat, dan eruit. Wat dus exact overeenkomt met die 10% verlies. Of mijn redenatie moet niet kloppen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:49
Heb de AC2400 aangesloten staan met 3 accu's.

Echter valt mij een raar brom geluid op, is dit normaal hebben ze dat allemaal?

Heb hier een opnamen geplaatst:
https://app.filemail.com/d/hmndioleqqfoljw

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Jullie dachten natuurlijk: Waar is @geert1992 vandaag? Lekker rustig... Tjah, ik had weer een vrije dag, dus dan weet je het wel. Ons project was immers nog niet voltooid, de kabelgoten waren inmiddels binnen... Koffie op, ventilators getest, weer miljoenen nieuwe ideeën en ondertussen mooi orde in de chaos geschept... Bedankt weer Geert d:)b

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgA7w7oZ9uqBT1hew4_Q4WyvB8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DOJR0AEEorMis1lvjjkDpFvO.png?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0M-RORYZaII9Nmcxjuef7r9j2AY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y5A0GcvYDkMsshgFQutmM5RM.png?f=fotoalbum_large

Als de vulling van de gaatjes is uitgehard even schilderen en dan ziet het er weer prachtig uit. De AC & DC kant van de SolarEdge verdient nog wat aandacht, o.a. het omleiden van de AC-kabel via de kabelgoot, maar dat is voor de volgende keer. Als het goed is komen er de komende 2-3 weken nog 5x AB3000X binnen zodat het 5 gelijke stapels van 5x AB3000X zijn.

Rechts nu plek voor de Marstek Venus E 3.0 die eind deze maand binnenkomt én een accu van een ander merk die ik begin komende week verwacht. Wordt krap, maar een oplossing is in de maak ;)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:50
avdl72 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:46:
[...]

Ik wilde de uitbreiding batterij bestellen, maar werd in verwarring gebracht door het pre order label.
Gisteren mail naar ze gestuurd of ze wel op voorraad zijn, maar nog geen antwoord.
Welke vervoerder heeft geleverd?
Zou het niet weten, klein wit busje, mogelijk zelfs eigen transport.
Welk netjes en aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:50
masterant schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:05:
[...]

Wat ik wel jammer vind is dat er 3,99% bij komt om met creditcard te betalen, ik bestel altijd met CC voor extra dekking. Zelf wel met iDeal betaald?
Yep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
g00gle schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:08:

Klinkt niet normaal, ik zou het naar Zendure mailen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

ja3

g00gle schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:08:

Mijne heeft hetzelfde geluidje. Net een ander patroontje (misschien afhankelijk van vermogen?). Maar niet hard genoeg dat ik mij daar zorgen over maak. Alleen binnen 2 meter te horen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:46
Tijdje getwijfeld om er een AC2400 naast te zetten of om toch maar beide stapels vol te maken. Antwoord spreekt voor zich - vanmiddag geleverd met 75% lading, dus die waren zo vol en gebalanceerd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22_68Dlq-PBq6VHcSmT-b81nn1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnFjs2v1cwIrKaNMzul71kPx.jpg?f=fotoalbum_large

Temperaturen van de Hyper blijven netjes binnen de marge, maar kan wel wat warm worden in de garage. Kleine moeite om voor wat extra koeling te zorgen. Een vriend gevraagd om twee van deze te printen.
Afbeeldingslocatie: https://makerworld.bblmw.com/makerworld/model/USd291795bbc7fbe/design/2025-05-12_c93e542fa81b5.png?x-oss-process=image/resize,w_1000/format,webp

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
GermanPivo schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:33:
Tijdje getwijfeld om er een AC2400 naast te zetten of om toch maar beide stapels vol te maken. Antwoord spreekt voor zich - vanmiddag geleverd met 75% lading, dus die waren zo vol en gebalanceerd. :)

[Afbeelding]

Temperaturen van de Hyper blijven netjes binnen de marge, maar kan wel wat warm worden in de garage. Kleine moeite om voor wat extra koeling te zorgen. Een vriend gevraagd om twee van deze te printen.
[Afbeelding]
Nice _/-\o_

Gelukkig passen er geen 5 op een stapel, anders had je een probleem gehad :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Taro schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:09:
Jullie dachten natuurlijk: Waar is @geert1992 vandaag? Lekker rustig... Tjah, ik had weer een vrije dag, dus dan weet je het wel. Ons project was immers nog niet voltooid, de kabelgoten waren inmiddels binnen... Koffie op, ventilators getest, weer miljoenen nieuwe ideeën en ondertussen mooi orde in de chaos geschept... Bedankt weer Geert d:)b

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Als de vulling van de gaatjes is uitgehard even schilderen en dan ziet het er weer prachtig uit. De AC & DC kant van de SolarEdge verdient nog wat aandacht, o.a. het omleiden van de AC-kabel via de kabelgoot, maar dat is voor de volgende keer. Als het goed is komen er de komende 2-3 weken nog 5x AB3000X binnen zodat het 5 gelijke stapels van 5x AB3000X zijn.

Rechts nu plek voor de Marstek Venus E 3.0 die eind deze maand binnenkomt én een accu van een ander merk die ik begin komende week verwacht. Wordt krap, maar een oplossing is in de maak ;)
Graag gedaan! Ik denk dat we genoeg ideeën hebben verzameld om je vrije dagen dit jaar goed te vullen. Bedankt voor de koffie en de gezelligheid!

Heb je inmiddels alle 'roos' gevonden en opgeruimd? In mijn auto leek ook een bom ontploft… de ramen openzetten met nog wat plastic zaagsel bleek niet zo’n goed idee. Het zat zelfs in mijn haar!

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 20-08-2025 20:57 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook een step-file van een AC2400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
geert1992 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:53:
[...]

Graag gedaan! Ik denk dat we genoeg ideeën hebben verzameld om je vrije dagen dit jaar goed te vullen. Bedankt voor de koffie en de gezelligheid!

Heb je inmiddels alle 'roos' gevonden en opgeruimd? In mijn auto leek ook een bom ontploft… de ramen openzetten met nog wat plastic zaagsel bleek niet zo’n goed idee. Het zat zelfs in mijn haar!
Morgen maar weer een vergelijkend koffiekwaliteitsonderzoek doen? ;)

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
dotternetta schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:57:
[...]

Heb je ook een step-file van een AC2400?
Nope (is ook niet mijn ontwerp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqui
@Taro Ik zie ineens die ventilatoren bij jou op de torens staan, en bedacht mij dat dit een mooie toevoeging voor mijn setje zou zijn. Volgende wordt de set namelijk op z'n eigen groep aangesloten, en kan ik mooi met wat hogere vermogens laden en ontladen. Zelf heb ik al een paar 14mm casefans.
Had @geert1992 deze niet ooit als 3d printable beschikbaar gesteld? Het linkje wat ik gevonden heb, werkt echter niet meer. Is dit bewust, omdat het toch niet helemaal functioneert zoals verwacht?

Als er daarnaast nog iemand is, die de connector over heeft, dan hou ik mij van harte aanbevolen. Kan ik mooi wat knutselen :P. Ik durf het eigenlijk niet aan om deze zelf via Ali te bestellen, na het lezen van al die berichten over fout geleverde modellen en niet begrepen bestellingen ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Misschien leuk om eens een x te zien hoe de batterijen belast worden. Uurtje ontladen. Batterij 1 voert de boventoon. Wat me opvalt is dat batterij 2 rond de 700 Watt zit en dat de SoC van alle 3 dicht op elkaar blijft. Ik had een wat groter verschil verwacht. Zeker omdat 1 rond de 1100 Watt zat een uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG7nIuNCxRAU-6dufmimnE_bCho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VWTwgRgLjFu4mNTcXgxoRulm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyAqq7H0uiCY3TOd4yfL0lKx0Qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M543l0W81bz8qhzBIR3b7k8s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:53:
[...]
Dat is nog een dingetje idd, op de tuinstoelen, in het gras, de matten, keuken, etc. overal ligt "kabelgoot zaagsel". Maar hey, hoort erbij als er gewerkt wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aziraphale schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:59:
[...]

Morgen maar weer een vergelijkend koffiekwaliteitsonderzoek doen? ;)
Goede koffie is het geheime recept achter de beste ideeën. Laten we ontdekken waar de allerbeste ingevingen ontstaan en dat als maatstaf nemen, akkoord?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Jacqui schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:02:
@Taro Ik zie ineens die ventilatoren bij jou op de torens staan, en bedacht mij dat dit een mooie toevoeging voor mijn setje zou zijn. Volgende wordt de set namelijk op z'n eigen groep aangesloten, en kan ik mooi met wat hogere vermogens laden en ontladen. Zelf heb ik al een paar 14mm casefans.
Had @geert1992 deze niet ooit als 3d printable beschikbaar gesteld? Het linkje wat ik gevonden heb, werkt echter niet meer. Is dit bewust, omdat het toch niet helemaal functioneert zoals verwacht?

Als er daarnaast nog iemand is, die de connector over heeft, dan hou ik mij van harte aanbevolen. Kan ik mooi wat knutselen :P. Ik durf het eigenlijk niet aan om deze zelf via Ali te bestellen, na het lezen van al die berichten over fout geleverde modellen en niet begrepen bestellingen ;).
Ik heb nog 3x een 3D geprinte koeler voor de Hyper over als daar interesse voor is. Hoef er geen cent aan te verdienen, maar wel leuk als we daar het 2400AC ontwerp beter van kunnen maken. We zijn nu bijv. bezig de ventilator kabels netjes in de voetjes weg te werken, kost toch iedere keer weer veel materiaal. Mocht iemand ze willen overnemen: Stuur even een DM.

Binnenkort ook 2x 2400AC enkele koeler ventilator over, ook ter overname beschikbaar.

@geert1992 Print/maakt ze ook op verzoek als je interesse hebt, maar zou even het "definitieve" ontwerp afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqui
Taro schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:08:
[...]

Ik heb nog 3x een 3D geprinte koeler voor de Hyper over als daar interesse voor is. Hoef er geen cent aan te verdienen, maar wel leuk als we daar het 2400AC ontwerp beter van kunnen maken. We zijn nu bijv. bezig de ventilator kabels netjes in de voetjes weg te werken, kost toch iedere keer weer veel materiaal. Mocht iemand ze willen overnemen: Stuur even een DM.

Binnenkort ook 2x 2400AC enkele koeler ventilator over, ook ter overname beschikbaar.

@geert1992 Print/maakt ze ook op verzoek als je interesse hebt, maar zou even het "definitieve" ontwerp afwachten.
Top! Goed te horen dat er verbeteringen in de pijplijn zitten (y).
Heb mijn zwager al voorbereid op een printklusje :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:03:
Misschien leuk om eens een x te zien hoe de batterijen belast worden. Uurtje ontladen. Batterij 1 voert de boventoon. Wat me opvalt is dat batterij 2 rond de 700 Watt zit en dat de SoC van alle 3 dicht op elkaar blijft. Ik had een wat groter verschil verwacht. Zeker omdat 1 rond de 1100 Watt zat een uur.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit bedoel ik dus, dit kan helemaal niet. Batterij 3 ontlaadt 2x zo snel als batterij 1.
Hoe bereken je de SoC? Kun je zo'n grafiek ook maken met cel-spanning?

[ Voor 10% gewijzigd door dotternetta op 20-08-2025 21:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Owjah, voor de SF800 willen we ook een koeler ontwikkelen, daar gaan we binnenkort mee aan de slag en hebben we al ideeën voor.

Vermoed dat ik binnen 2-3 maanden ook de 2x SF800 voor de 4 zonnepanelen die nu in de achtertuin staan in de garage ga plaatsen, dan wordt het wel belangrijk ze allemaal goed te koelen. Dat volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jnaaazer
dotternetta schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:18:
[...]

Ik had het over de kWh's die Zendure "from grid" noemt in de app. Hoeveel precies de accu's in gaat kunnen we niet uit de app halen.

Er is dus (ongeveer) 9,12 x 0,92(verlies) x 0,95(ingestelde %) = 8 kWh in gegaan.

Maar als 5% ondergrens eigenlijk 25% is (3,26V) is er dus 9,12 x 0,92 x 0,75 = 6,3 kWh in gegaan en dat klopt niet 😞

Waar zit mijn denkfout?

[Afbeelding]
Je hebt gelijk, ik zat helemaal verkeerd te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Jnaaazer schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 06:31:
[...]

Je hebt gelijk, ik zat helemaal verkeerd te denken.
Ik snap de verwarring, we praten er hier soms wat chaotisch in om 😅

Laagste accu's is nu 4%, laagste cell spanning is 3,23V, dat zou 14% echte SoC zijn. Zendure is aan het klooien met de ondergrens en capaciteiten woren hierdoor niet meer gehaald waardoor ze meer accu's verkopen..voelt niet goed.

Heeft iemand nog voltages van voor de update?

[ Voor 41% gewijzigd door dotternetta op 21-08-2025 08:10 ]

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:14
Taro schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:14:
Owjah, voor de SF800 willen we ook een koeler ontwikkelen, daar gaan we binnenkort mee aan de slag en hebben we al ideeën voor.

Vermoed dat ik binnen 2-3 maanden ook de 2x SF800 voor de 4 zonnepanelen die nu in de achtertuin staan in de garage ga plaatsen, dan wordt het wel belangrijk ze allemaal goed te koelen. Dat volgt.
Ik hou me ook aanbevolgen voor deze :) Die van mij hangt wel buiten en gaat naar de 60+.

• dotternetta
Begint het nu weer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDER9rJJ4MNSDAqFNbooDpDMkBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IANTYXyfjqYFLlgUIDHcNFzv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:48:
[...]

Laagste accu's is nu 4%, laagste cell spanning is 3,23V, dat zou 14% echte SoC zijn. Zendure is aan het klooien met de ondergrens en capaciteiten woren hierdoor niet meer gehaald waardoor ze meer accu's verkopen..voelt niet goed.

Melden als de batterij niet voldoet aan...... ik gok niet dat het doel is op deze manier meer batterijen verkopen. Daarnaast ze zijn nu al niet aan te slepen. Snijden ze zichzelf in de vingers als klanten nog langer moeten wachten. Concurrenten zitten niet stil.

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-10 20:32
Hypers en HEMS en NOM. Het blijft een gedoe en ze reageren vreemd. Ben benieuwd wat voor ervaringen meer mensen hier hebben.
In dit filmpje kun je zien wat er gebeurd als hyper2 (2 accu's) op 8% staat (max setting) en de andere hyper1 (3 accu's) op 21%.
https://drive.google.com/...OKn1lAaL/view?usp=sharing

Verder geen extreem verbruik op dat moment, lekker in rust op iets van 200 watt zonder peaken.
Dit extreme gedrag zie ik ook wel als bijvoorbeeld de espressomachine aanstaat met PID controller dus af/aan 1300watt, maar dat ijlt dan even na als die uitgaat en gaat weer naar stabiel. Hoewel dat ook wel vreemd gedrag is, vooral het snelle schakelen tussen laden/ontladen #relayslifetimekiller. Dat was nu niet het geval, dit was dus echt een rust-moment.
Vooral vreemd om te zien dat hij de 2e hyper gaat laden uit de 1e hyper, lijkt mij dat HEMS toch wel begrijpt dat ze samen werken en niet los van elkaar staan.
Ik gebruik een shelly trouwens, beide hypers op 1 fase (nog geen 3 fase hier).

Toch maar eens een case bij zendure inschieten?
Of toch maar de overstap maken naar aansturen via HA? (lees nu alleen uit)
Nog iemand dit gedrag gezien?

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-10 08:38
DaGoose schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:45:
Hypers en HEMS en NOM. Het blijft een gedoe en ze reageren vreemd. Ben benieuwd wat voor ervaringen meer mensen hier hebben.
In dit filmpje kun je zien wat er gebeurd als hyper2 (2 accu's) op 8% staat (max setting) en de andere hyper1 (3 accu's) op 21%.

Verder geen extreem verbruik op dat moment, lekker in rust op iets van 200 watt zonder peaken.
Dit extreme gedrag zie ik ook wel als bijvoorbeeld de espressomachine aanstaat met PID controller dus af/aan 1300watt, maar dat ijlt dan even na als die uitgaat en gaat weer naar stabiel. Hoewel dat ook wel vreemd gedrag is, vooral het snelle schakelen tussen laden/ontladen #relayslifetimekiller. Dat was nu niet het geval, dit was dus echt een rust-moment.
Vooral vreemd om te zien dat hij de 2e hyper gaat laden uit de 1e hyper, lijkt mij dat HEMS toch wel begrijpt dat ze samen werken en niet los van elkaar staan.

Hmm k vind 'm niet heel raar eruit zien?
Het is een relatief korte periode.
Wat mij meer opvalt, wat maakt het dat jou hyper 1 ondanks dat ie 21% soc heeft, toch power van de grid pakt?

Ik zie in jou filmpje eigenlijk Hyper 1 terugleveren,
Hyper 2 reageert iets eerder op vermogen wat terug komt.
Hyper 1 moet nog omschakelen van vermogen leveren, terug naar vermogen ontvangen.

(Wat levert er bij jou zo in de ochtend al zoveel Watt terug? Of kwam dit werkelijk uit het net? Want dan is de vraag, waarom gingen jou hypers lade uit het net?)

ps. volgens mij gebeurd het sowieso af en toe wel een keertje dat ze even niet helemaal direct lekker allignen.Voor mijn gevoel ligt dat dan even aan de verbinding tussen de beide sets.

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

• GermanPivo

Hier twee Hypers en draait als een zonnetje via HEMS. Zitten nu op twee verschillende fasen, maar ging ook goed toen ik dat nog niet had. Al geprobeerd om ze uit HEMS te halen en ze in een cluster te zetten?

Sowieso wel een groot verschil tussen de charge state van beide Hypers. Dat scheelt bij mij vrijwel niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAze9-VO-HQSHwNQyAHakFHqR-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SsOSGHiG8iq8ZHBB5zkmlEj0.png?f=fotoalbum_large

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-10 20:32
markduffy schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:05:
[...]

Hmm k vind 'm niet heel raar eruit zien?
Het is een relatief korte periode.
Wat mij meer opvalt, wat maakt het dat jou hyper 1 ondanks dat ie 21% soc heeft, toch power van de grid pakt?

Ik zie in jou filmpje eigenlijk Hyper 1 terugleveren,
Hyper 2 reageert iets eerder op vermogen wat terug komt.
Hyper 1 moet nog omschakelen van vermogen leveren, terug naar vermogen ontvangen.

(Wat levert er bij jou zo in de ochtend al zoveel Watt terug? Of kwam dit werkelijk uit het net? Want dan is de vraag, waarom gingen jou hypers lade uit het net?)

ps. volgens mij gebeurd het sowieso af en toe wel een keertje dat ze even niet helemaal direct lekker allignen.Voor mijn gevoel ligt dat dan even aan de verbinding tussen de beide sets.
Klopt, dat is dus het vreemde, hij gaat dan dus staan te laden uit de grid wat niet mag/kan. Of, zoals je ook kunt zien, hyper2 gaat laden vanuit hyper1 en dat dus snel afwisselend.
Destijds had ik ze in cluster draaien en dat reageerde een stuk minder snel maar dit soort vreemd gedrag was er nooit.
Wat mij vooral tegenstaat is het veel te snelle switchen tussen laden/ontladen, dat is echt een relay killer.
Omron relays (smd G6K) die ik voor mijn bedrijf gebruik hebben een lifetime van 10 miljoen cycles, maar dat soort relays zitten hier dus niet in en gaan gegarandeerd een stuk minder lang mee.

Misschien heeft het er iets mee te maken dat 'hyper1' 3 accu's heeft en 'hyper2' maar 2 (moet nog 3e onder, ook voor het zicht)
Beide staan wel op 1200watt laden/ontladen.

• CopyCatz
  • Laatst online: 11:52
Ik begin wel het idee te krijgen dat het niet goed is om de batterij tijdelijk los te koppelen van het net met een plug schakelaar oid. Wat ik eerst deed is met deze zonnige dagen de batterij vol laden, als ie bij 100% was de stroom eraf (homewizard plug) en dan bv de auto laden. Zodat bij een wolkje niet de zendure de auto gaat laden. Aan het begin van de avond zette ik dan weer de stroom er op, maar ik krijg het idee dat daardoor het ontlaadproces een beetje ontregeld raakt. Als de batterij aan het eind van de dag al een beetje schommelt rond de 100% en af toe meehelpt heb ik toch het idee dat het ontladen daarna soepeler gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door CopyCatz op 21-08-2025 09:36 ]

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-10 15:42
Taro schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:14:

Vergeet niet de ruimte zelf ook te koelen en/of de warme lucht af te voeren. Zal ook wel wat schelen..

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• dotternetta
CopyCatz schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:35:
Ik begin wel het idee te krijgen dat het niet goed is om de batterij tijdelijk los te koppelen van het net met een plug schakelaar oid. Wat ik eerst deed is met deze zonnige dagen de batterij vol laden, als ie bij 100% was de stroom eraf (homewizard plug) en dan bv de auto laden. Zodat bij een wolkje niet de zendure de auto gaat laden. Aan het begin van de avond zette ik dan weer de stroom er op, maar ik krijg het idee dat daardoor het ontlaadproces een beetje ontregeld raakt. Als de batterij aan het eind van de dag al een beetje schommelt rond de 100% en af toe meehelpt heb ik toch het idee dat het ontladen daarna soepeler gaat.
Ik haal hem in de app even uit HEMS als ik moet laden (ik hoef alleen in de vakantie thuis te laden 😅)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Over het algemeen is het 'hard' uitzetten van devices via dit soort methodes niet echt aan te raden als er enige logic in zit. Ik heb toevallig vorige week een issue gehad waarbij de Hyper keurig aan bleef en verbonden met wifi etc maar niks 'deed'. Bleek dat kinderhandjes aan de (nieuwe) shelly Plug hadden gezeten, die helaas geen childlock (lijkt te) ondersteunen op de fysieke knop.

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-10 08:38
DaGoose schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

Klopt, dat is dus het vreemde, hij gaat dan dus staan te laden uit de grid wat niet mag/kan. Of, zoals je ook kunt zien, hyper2 gaat laden vanuit hyper1 en dat dus snel afwisselend.
Destijds had ik ze in cluster draaien en dat reageerde een stuk minder snel maar dit soort vreemd gedrag was er nooit.
Wat mij vooral tegenstaat is het veel te snelle switchen tussen laden/ontladen, dat is echt een relay killer.
Omron relays (smd G6K) die ik voor mijn bedrijf gebruik hebben een lifetime van 10 miljoen cycles, maar dat soort relays zitten hier dus niet in en gaan gegarandeerd een stuk minder lang mee.

Misschien heeft het er iets mee te maken dat 'hyper1' 3 accu's heeft en 'hyper2' maar 2 (moet nog 3e onder, ook voor het zicht)
Beide staan wel op 1200watt laden/ontladen.
Ok, dat was dus wel degelijk uit het net..
En jij draait op slimme meter modus met follow the surplus?

Ik heb afgelopen maanden maar 1x wat aparts gezien met de regeling in HEMS, dit was na een kwartiertje ofzo weer normaal.

Ik was aan het laden van de PV, zat rond de 2100W op dat moment geloof ik
En hij ging toen ging set 1 in stand-by
Set 2 ging laden met 1050W
en er ging 1050W terug naar het net.
Was precies het gedeelte dat naar set 1 had gemoeten. want de soc was van beide hetzelfde.

Maargoed, dit was maar een klein kwartiertje ofzo (Had zelf natuurlijk alweer paar keer van mode geswitched wat niet hielp) En toen paar minuten later herstelde ie zelf de boel weer.

Maargoed, niet meer zien gebeuren, was 1-malig :)

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Als je HA draait gewoon een automation maken die de accu op standby zet bij meer dan 0Watt bij auto laden en weer terug als laden op 0 staat. Werkt voor mij goed

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:54

Hier nu 3 Hypers en een SF800Pro onder Hems slimme meter draaien met Zedure P1.
Ik heb geen enkel probleem, draait vlekkeloos.
Wel heb ik een doosje met ferriet klemmen gekocht en overal om de kabels geklikt, zowel voeding als data kabels.
Met al die verschillende wifi en andere signalen zag ik soms wel stuiter gedrag.
Dat is nu over.
Voor die tijd merkte ik al verschillen als ik de kabels verplaatste.
De vele antennes vlak bij elkaar was ook geen goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sander schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Over het algemeen is het 'hard' uitzetten van devices via dit soort methodes niet echt aan te raden als er enige logic in zit. Ik heb toevallig vorige week een issue gehad waarbij de Hyper keurig aan bleef en verbonden met wifi etc maar niks 'deed'. Bleek dat kinderhandjes aan de (nieuwe) shelly Plug hadden gezeten, die helaas geen childlock (lijkt te) ondersteunen op de fysieke knop.
Het knopje op de Shelly kun je buiten werking zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmcQYCWhdghh4NOE6Bx_hQ8jUWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpaUtc4ZHmlZ9etrdUcucrcy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
peterbier schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

Het knopje op de Shelly kun je buiten werking zetten.
[Afbeelding]
Ah OK, dat is dus gewoon niet echt een heldere omschrijving :-) Ik dacht dat het iets te maken had met detachen van de switch op andere wijze uit het shelly eco-systeem. Maar idd deze optie heb ik ook en staat bij deze aan :-) Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masterant
dotternetta schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:48:
[...]

Volgens mij wat er gebeurt is dat als je er eentje tussen hebt zitten die wat onbalans heeft, BMS het wel herstelt maar vervolgens een gigantische SoC drift ontstaat voor je stapel. Ik ben nog niet door alle 6 batterijen heen maar eentje deed initieel 5-100% maar 2.1kWh en 1.7kWh ontladen. Die deed nu laden tot 56% dan een jump naar 100%, vervolgens wel netjes 2.7 ontladen met een min-max van 3.13-3.14v op 5%. En de nieuwe laadbeurt netjes rond de 3.14kWh. Ze hadden alle 4 overigens +- hetzelfde effect, dus SoC kalibratie lijkt tot nu toe het echte probleem. Ik heb er nog twee te gaan maar dit kost gewoon tijd omdat het er 6 zijn.

Dus mijn werkwijze is, als geheel ontladen, dan individueel laden (hier wordt SoC van die batterij weer rechtgetrokken), ontladen tot 5% (enkel nu ter verificatie), en weer laden tot 100%.

Ik vermoed dat ontladen tot 5% als stapel en enkel weer individueel laden tot 100% voldoende is maar ik wil nu echt 100% weten dat iedere accu in orde is.

Edit: maar dit is wellicht nog een voorbarige conclusie tot ik ze alle 6 heb gehad. Maar eentje die initieel het dus niet haalde qua capaciteit deed dat nu dus wel.

[ Voor 5% gewijzigd door masterant op 21-08-2025 13:29 ]

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:28
masterant schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Volgens mij wat er gebeurt is dat als je er eentje tussen hebt zitten die wat onbalans heeft, BMS het wel herstelt maar vervolgens een gigantische SoC drift ontstaat voor je stapel. Ik ben nog niet door alle 6 batterijen heen maar eentje deed initieel 5-100% maar 2.1kWh en 1.7kWh ontladen. Die deed nu laden tot 56% dan een jump naar 100%, vervolgens wel netjes 2.7 ontladen met een min-max van 3.13-3.14v op 5%. En de nieuwe laadbeurt netjes rond de 3.14kWh. Ze hadden alle 4 overigens +- hetzelfde effect, dus SoC kalibratie lijkt tot nu toe het echte probleem. Ik heb er nog twee te gaan maar dit kost gewoon tijd omdat het er 6 zijn.

Dus mijn werkwijze is, als geheel ontladen, dan individueel laden (hier wordt SoC van die batterij weer rechtgetrokken), ontladen tot 5% (enkel nu ter verificatie), en weer laden tot 100%.

Ik vermoed dat ontladen tot 5% als stapel en enkel weer individueel laden tot 100% voldoende is maar ik wil nu echt 100% weten dat iedere accu in orde is.

Edit: maar dit is wellicht nog een voorbarige conclusie tot ik ze alle 6 heb gehad. Maar eentje die initieel het dus niet haalde qua capaciteit deed dat nu dus wel.
Maar die soc zal straks opnieuw gaan zweven als ze alle 6 weer in de stapel zitten. Moet je dan 1 keer in de zoveel tijd dit hele proces weer herhalen? Want dan weet ik wel wat ik ga doen, 3 stappels van 2 of 3 ipv 1 stapel van 6 tzt.

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-10 20:50
Acidrain schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:42:
[...]

Maar die soc zal straks opnieuw gaan zweven als ze alle 6 weer in de stapel zitten. Moet je dan 1 keer in de zoveel tijd dit hele proces weer herhalen? Want dan weet ik wel wat ik ga doen, 3 stappels van 2 of 3 ipv 1 stapel van 6 tzt.
Zou beter zijn als dit door de omvormer wordt gedaan, dus de verschillende BMS-en van elke batterij aansturen....als dat kan.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterant
Acidrain schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:42:
[...]

Dat zou kunnen maar het idee is natuurlijk dat als ze allemaal redelijk tegen rated capaciteit zitten dat zo'n grote onbalans zich niet meer voordoet. Althans dat hoop ik van harte want dit is niet iets wat ik nog een keer wil herhalen. Ik hoop morgen klaar te zijn, dan als geheel ontladen. Als dit het probleem blijkt te zijn (kan ik pas na de laatste 2 + als stapel ontladen bevestigen), zal ik sowieso een bug report/ticket voor aanmaken.

• Acidrain
masterant schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

Dat zou kunnen maar het idee is natuurlijk dat als ze allemaal redelijk tegen rated capaciteit zitten dat zo'n grote onbalans zich niet meer voordoet. Althans dat hoop ik van harte want dit is niet iets wat ik nog een keer wil herhalen. Ik hoop morgen klaar te zijn, dan als geheel ontladen. Als dit het probleem blijkt te zijn (kan ik pas na de laatste 2 + als stapel ontladen bevestigen), zal ik sowieso een bug report/ticket voor aanmaken.
Eens, het zou beter zijn als ze dit softwarematig kunnen oplossen.
Maar het probleem lijkt zich vooral voor te doen bij stapels van 4 of meer, tenminste wat ik er uit heb kunnen halen door hier mee te lezen de laatste tijd.

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-10 18:25
Acidrain schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:12:
[...]

Maar het probleem lijkt zich vooral voor te doen bij stapels van 4 of meer, tenminste wat ik er uit heb kunnen halen door hier mee te lezen de laatste tijd.
Klopt. Maar we mogen er wel vanuit gaan toch dat zendure dit uiteindelijk zelf gaat oplossen. Heb weinig zin om elke 2 weken die 6 zware accus weer te gaan herschikken.

• Acidrain
avdwerf schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:14:
[...]

Klopt. Maar we mogen er wel vanuit gaan toch dat zendure dit uiteindelijk zelf gaat oplossen. Heb weinig zin om elke 2 weken die 6 zware accus weer te gaan herschikken.
Dat mag ik toch hopen, anders is het snel over denk ik :X

• Sander
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Grappig, jij gaat tegen de stroom (phun intended) in in dit topic, waar anderen hun Hypers niet uitbreiden of zelfs te koop zetten om over te stappen op de AC2400. Wat was je gedachte hier achter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jacqui
Acidrain schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:12:
[...]

@Acidrain Hier een stapeltje van 3, zelfde probleem. Wat ik al eerder heb gemeld, is dat bij het testen van elke accu afzonderlijk, het probleem zich tot één specifiek exemplaar lijkt te beperken. De andere 2 doen netjes 2,7 kWh, terwijl de faulty accu max. 1,7 kWh levert.
Op verzoek van de leverancier heb ik ze nog maar eens gehusseld en een paar dagen het BMS z'n werk laten doen. Tot nu toe geen verbetering helaas.

• GermanPivo
Sander schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:22:
[...]

Grappig, jij gaat tegen de stroom (phun intended) in in dit topic, waar anderen hun Hypers niet uitbreiden of zelfs te koop zetten om over te stappen op de AC2400. Wat was je gedachte hier achter?
Hehe :D Vrij simpel eigenlijk: de boel verkopen en overstappen kost me onder aan de streep meer dan twee extra accu's. Verder draai ik enkel NOM, maar zou een andere keuze hebben gemaakt als ik ermee wilde gaan handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Jacqui schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:23:
[...]

@Acidrain Hier een stapeltje van 3, zelfde probleem. Wat ik al eerder heb gemeld, is dat bij het testen van elke accu afzonderlijk, het probleem zich tot één specifiek exemplaar lijkt te beperken. De andere 2 doen netjes 2,7 kWh, terwijl de faulty accu max. 1,7 kWh levert.
Op verzoek van de leverancier heb ik ze nog maar eens gehusseld en een paar dagen het BMS z'n werk laten doen. Tot nu toe geen verbetering helaas.
@Acidrain @Jacqui Hopelijk delen jullie je bevindingen ook met Zendure, zij moeten dit wel weten

Sorry @masterant natuurlijk 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacqui
dotternetta schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:21:
[...]

@Acidrain @Jacqui Hopelijk delen jullie je bevindingen ook met Zendure, zij moeten dit wel weten
Zekers... Als ik met de tests klaar ben ;). Zal dit weekend zijn, verwacht ik.

• Acidrain
[...]

Zou graag willen maar voorlopig heb ik nog niets te delen. Maandag komt eindelijk Enexis om hun oude zooi te vervangen (er zit nog een stikker op met het telefoonnummer van de IJsselmij en het hangt momenteel in een keukenkastje van een nog te slopen keuken :D) en op de juiste plek te hangen en dan krijg ik als het goed is ook meteen 3 fase.
De meterkast is er al ongeveer een jaar klaar voor, aanvraag is inmiddels ook ruim een jaar geleden gedaan maar is tussen 2 bureau's blijven zweven bij Enexis..
Ik heb net geen jaar geleden een Delta Pro gekocht en die heeft me tot nu toe goed door de verbouwing heen geholpen. Elke keer als de stroom er voor langere tijd af moest deed hij goed zn werk. Maar na de omzetting van Enexis gaat die toch echt de deur uit en ga ik wachten op een leuke aanbieding voor 1 of meerdere 2400AC's. Hoeveel accu's daar in gaan is afhankelijk van ons verbruik komende jaar. Denk dat ik start met 1 stapel van 3 en vanaf daar verder kijk. (Heb nog tot 2027 de tijd 8) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:14
GermanPivo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Hehe :D Vrij simpel eigenlijk: de boel verkopen en overstappen kost me onder aan de streep meer dan twee extra accu's. Verder draai ik enkel NOM, maar zou een andere keuze hebben gemaakt als ik ermee wilde gaan handelen.
Zelfde hier ook 2 volledig uitgevoerde Hyper 2000 met ook zonnepanelen aan de hypers.
Voor mij voldoen op dit moment de 2 hypers voor NOM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
[...]

Ja logisch, ik ben ook echt in dubio nu ik de 2e hands Hyper van @geert1992 op MP zie. Verkopen van de huidige 2 x AB2000S en 1 x AB2000X + Hyper geeft toch meer risico dan idd een 2e kopen voor 250 (- wat tweakers korting ;-)) en dan daar 1 of 2 accu's onder zetten.

• masterant
Jacqui schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:23:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, de accu die enkel maar 1,7kWh levert waar BMS al de nodige tijd heeft gehad. Heb je die vanuit een geladen "stapel" eerst ontladen en dan weer opgeladen? Of heb je het vanuit een volledig ontladen stapel eerst geladen en dan ontladen? Edit: het zou niet mogen uitmaken maar gewoon nieuwsgierig naar de volgorde.

[ Voor 4% gewijzigd door masterant op 21-08-2025 16:24 ]

• GermanPivo
Sander schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:47:
[...]

Ja logisch, ik ben ook echt in dubio nu ik de 2e hands Hyper van @geert1992 op MP zie. Verkopen van de huidige 2 x AB2000S en 1 x AB2000X + Hyper geeft toch meer risico dan idd een 2e kopen voor 250 (- wat tweakers korting ;-)) en dan daar 1 of 2 accu's onder zetten.
Als ik geen twee Hypers had gehad, dan heb ik er denk ik wel een AC2400 naast gezet. Via de officiële website (met 10% van een of andere actie) ben je bij AC2400 + 2 accu's dan wel €500 meer kwijt, je hebt wel 2 kWh meer en een nieuwer model - en voor die €500 koop je geen derde AB2000X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacqui
masterant schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:23:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, de accu die enkel maar 1,7kWh levert waar BMS al de nodige tijd heeft gehad. Heb je die vanuit een geladen "stapel" eerst ontladen en dan weer opgeladen? Of heb je het vanuit een volledig ontladen stapel eerst geladen en dan ontladen? Edit: het zou niet mogen uitmaken maar gewoon nieuwsgierig naar de volgorde.
Mijn gedachte was, om eerst de stapel op 100% te krijgen, omdat dat de enige SoC is die met zekerheid kan worden vastgesteld. Daarna de losse accu dus laten ontladen, laden, ontladen, etc. Hij trok niet bij helaas.

• masterant
Jacqui schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:56:
[...]

Mijn gedachte was, om eerst de stapel op 100% te krijgen, omdat dat de enige SoC is die met zekerheid kan worden vastgesteld. Daarna de losse accu dus laten ontladen, laden, ontladen, etc. Hij trok niet bij helaas.
Oke check. Ja ik dacht precies andersom. Proberen te forceren om de BMS module een nieuwe “profiel” te maken van de accu door een “foute” start te geven. Hopelijk snel opgelost met support, zou zomaar kunnen dat ik er ook een tussen heb zitten die gewoon niet goed is. Meestal de laatste van de test in mijn ervaring 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Tijgerkracht schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:54:
[...]

Zou beter zijn als dit door de omvormer wordt gedaan, dus de verschillende BMS-en van elke batterij aansturen....als dat kan.
Iedere accu heeft een eigen BMS en op video's van Zendure zie je ook dat de accu's individueel kunnen worden aangestuurd. Echter zit er dus ergens een kink in de kabel. Heb gisteren 1 accu van de stapel van vier op een andere stapel gezet en ga vanaf nu als ik ze moet verplaatsen vaker rouleren. Draaide gisteren en vandaag NOM, dus niet alle accu's zijn 100% vol, maar zal monitoren of ze nu de max blijven halen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]

Hehe :D Vrij simpel eigenlijk: de boel verkopen en overstappen kost me onder aan de streep meer dan twee extra accu's.
Weet je dat zeker? Ik heb hier destijds de rekensom gemaakt en als het goed uitpakt door bijv. BTW teruggave en goede verkoopprijs, dan kan je mogelijk met gesloten portemonnee wel met meer kWh's eindigen. De prijs per kWh bij een AB3000X is immers lager dan bij een AB2000X en 1x 2400AC is goedkoper dan 2x Hyper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]

Sorry @masterant natuurlijk 🫣
Heb Zendure hier recent ook over geïnformeerd, zag eergisteren overigens weer een kleiner verschil, dus zal het wederom melden. Heb er nu maar bij 1 stapel last van, straks mogelijk bij 3 en daar pas ik echt voor.

• APriem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 22:56
Ik weet dat als je de 2400ac met een stekker aansluit, dat je dan met max 800W kunt ontladen. Kun je ook met max 800W laden? Of kun je wel sneller laden?

• GermanPivo
APriem schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:30:
Ik weet dat als je de 2400ac met een stekker aansluit, dat je dan met max 800W kunt ontladen. Kun je ook met max 800W laden? Of kun je wel sneller laden?
Je kan sneller laden.

• Taro
  • Niet online
APriem schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:30:
Met een stekker kan je 2400 laden en ook ontladen.

Of je dat ook daadwerkelijk moet/mag doen is een tweede, maar dan is het belangrijk de reden achter je vraag te kennen incl. wat extra context.

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 21-08-2025 20:32 ]

• APriem
Ik hoef niet perse snel te ontladen, maar zou graag icm een dynamisch contract tijdens goedkope uren snel de batterij volladen.

Moet hoeveel Watt kan ik laden met een normale stekkeraansluiting zonder dat ik bewijsmateriaal oid moet opsturen?

• GermanPivo
Taro schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:18:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb hier destijds de rekensom gemaakt en als het goed uitpakt door bijv. BTW teruggave en goede verkoopprijs, dan kan je mogelijk met gesloten portemonnee wel met meer kWh's eindigen. De prijs per kWh bij een AB3000X is immers lager dan bij een AB2000X en 1x 2400AC is goedkoper dan 2x Hyper.
Ja, maar ze komen ook niet bij Zendure vandaan (ook geen dynamisch contract overigens). Daarbij wil ik ook op beide fasen met PV de teruglevering drukken, dus zou sowieso niet zijn overgestapt naar één AC2400.

Maar als ik nu nog een stapel erbij zou plaatsen wordt dat sowieso een AC2400, want precies wat je zegt: voor hetzelfde geld meer kWh.

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 21-08-2025 20:51 ]

• Taro
  • Niet online
APriem schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:38:
Ik hoef niet perse snel te ontladen, maar zou graag icm een dynamisch contract tijdens goedkope uren snel de batterij volladen.

Moet hoeveel Watt kan ik laden met een normale stekkeraansluiting zonder dat ik bewijsmateriaal oid moet opsturen?
3200 is dan de max in HEMS, ruim voldoende voor 1x 2400AC dus :)

• APriem
Taro schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:59:
[...]

3200 is dan de max in HEMS, ruim voldoende voor 1x 2400AC dus :)
En dat kan out-of-the-box zonder electricien?

Jammer dat die info zo lastig te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
APriem schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:03:
[...]

Ja dat kan.
In HEMS (Zendure app) kun je maximaal 3000 watt ontladen in stellen.
Opladen is tot maximaal 7200 watt in te stellen zonder tussenkomst elektricien. (Handtekening schema enz. indienen via Zendure app)
Als je een AC2400 hebt is dat uiteraard tot maximaal 2400 watt.

Wat wettelijk mag en wel stekkers knippen of via de stekker aansluiten laat ik weg.
Die info is in het topic te vinden.
En ieder hun voorkeur.
Dit staat ook beschreven in de handleiding.
https://stekkerbatterij-t...ZKo9hD97mnKXvP_mG5NrXEC22

[ Voor 13% gewijzigd door peterbier op 21-08-2025 22:56 ]

• dotternetta
APriem schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:03:
[...]

Je kan max laden met 2400W maar het hangt van je huis af. Als je bvb op de wasdroger groep zit (waar verder niets op zit) kan alles op max. Ik heb een tijdje in mijn schuurtje geladen op 1500 watt en ontladen op 800 W. Ik ken mijn huis en weet dat langdurig 1500 watt op die groep wel kan. Als je opdezelfde groep nog een grootverbruiker hebt zitten kun je het beter niet doen of dan slaat je automaat in de meterkast mogelijk uit.

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 21-08-2025 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:00:
[...]

Hangt van je huis af. Als je bvb op de wasdroger groep zit (waar verder niets op zit) kan alles op max. Ik heb een tijdje in mijn schuurtje geladen op 1500 watt en ontladen op 800 W. Ik ken mijn huis en weet dat langdurig 1500 watt op die groep wel kan. Als je opdezelfde groep nog een grootverbruiker hebt zitten kun je het beter niet doen of dan slaat je automaat in de meterkast wel uit.
In ieder geval is zorgvuldigheid geboden: het laatste wat je wilt, zijn vonken. Een loszittend schroefje kan al voldoende zijn om brand te veroorzaken. Mijn advies is daarom om een deskundige te laten controleren of je huisinstallatie up-to-date is, voordat je er langdurig veel vermogen ergens doorheen laat lopen.

Ik ben blij met de relatief hoge prijzen van afgelopen week. Als je geen mogelijkheid hebt om stroom op te slaan, is het juist gunstig wanneer de prijzen overdag zo hoog mogelijk liggen.

Weet iemand of er al een losse kabel te bestellen is voor de 2400ac?

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 21-08-2025 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YouTube: Zendure Solarflow 2400Ac : qualité du signal électrique en sortie de...
In het filmpje sluit iemand een oscilloscoop aan op de off-grid uitgang. De sinus ziet er netjes uit, voor zover zijn meetapparatuur betrouwbaar is tenminste.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• masterant
Mijn testen zijn afgerond, er zit gewoon een rotte appel tussen. Die stopt dus met ontladen bij een min-max van 3.24v. Deze zorgt waarschijnlijk dus voor die SoC drift ontstaat van je stapel en tast dus het geheel aan ipv dat je alleen capaciteit mist van die specifieke accu, dus waarschijnlijk precies hetzelfde verhaal als @Jacqui in dit geval. Bijgevoegd tabel dat ik heb gedeeld met support, ook meteen verzoek voor een RMA gedaan en duidelijk gemaakt dat ik nu wel klaar ben met troubleshooten. Hopelijk wordt het een beetje spoedig opgepakt nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJK8Lza_vJ0lfFeTwBMRfMwUCYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CBNhOtSgz6YbphPM0IB06L8P.png?f=fotoalbum_large
masterant schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:44:
Mijn testen zijn afgerond, er zit gewoon een rotte appel tussen. Die stopt dus met ontladen bij een min-max van 3.24v. Deze zorgt waarschijnlijk dus voor die SoC drift ontstaat van je stapel en tast dus het geheel aan ipv dat je alleen capaciteit mist van die specifieke accu, dus waarschijnlijk precies hetzelfde verhaal als @Jacqui in dit geval. Bijgevoegd tabel dat ik heb gedeeld met support, ook meteen verzoek voor een RMA gedaan en duidelijk gemaakt dat ik nu wel klaar ben met troubleshooten. Hopelijk wordt het een beetje spoedig opgepakt nu.

[Afbeelding]
Wat ga je nu zolang met de rotte appel doen?

• masterant
geert1992 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:55:
[...]

Wat ga je nu zolang met de rotte appel doen?
Ze vragen nog of ik toegang geef tot mijn account met bijv tijdelijk wachtwoord, die zal ik dan wel los aansluiten voor ze als ze nu nog inzicht willen ondanks al dit bewijs. Komt in ieder geval niet meer in de stapel met de rest van het geheel die wel goed is, geen zin in dat het door welke reden dan ook ik opnieuw kan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta

[Afbeelding]
Perfect overzicht!
Opvallend dat je bij de 2de keer laden bij alle accu's veel meer laadt! (sorry typefout)
En die 5% voltages, wow, die haal ik lang niet (in mijn stapeltje)

Ik ga de mijne ook testen

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 21-08-2025 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterant
dotternetta schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:22:
[...]

Opvallend dat je deze keer laden bij alle accu's veel meer laadt!
Temps gingen flink omhoog (47-49c) omdat ik door wilde en het af wilde afronden, dan heb je meer verlies van wat ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-10 20:43

[Afbeelding]
Mooie test die ik ook ga uitvoeren, ben benieuwd

Dus als ik het goed begrijp als je de goede batterijen 5 stuks op elkaar zet heb je zon 13KWh+ ontlaad netto capaciteit.? heb je dit al getest?

En je had met 6 batterijen waarvan 1 slecht is zon 10,7KWh+- zag ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masterant
Bikkelreal schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 00:08:
[...]

Mooie test die ik ook ga uitvoeren, ben benieuwd

Dus als ik het goed begrijp als je de goede batterijen 5 stuks op elkaar zet heb je zon 13KWh+ ontlaad netto capaciteit.? heb je dit al getest?

En je had met 6 batterijen waarvan 1 slecht is zon 10,7KWh+- zag ik.
Klopt, met 6x kwam er maximaal 10.5-10.9 uit met een max charge van rond de 12.5. Morgenavond ga ik een poging wagen om de 5 die goed individueel presteren als geheel te ontladen. Ik doe dat dan wel op 2kW ipv 1kW dus zal denk rond de 13 moeten uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
masterant schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:59:
[...]

Ze vragen nog of ik toegang geef tot mijn account met bijv tijdelijk wachtwoord, die zal ik dan wel los aansluiten voor ze als ze nu nog inzicht willen ondanks al dit bewijs. Komt in ieder geval niet meer in de stapel met de rest van het geheel die wel goed is, geen zin in dat het door welke reden dan ook ik opnieuw kan beginnen.
Hier exact hetzelfde
------------
Geachte klant,

Bedankt voor je feedback over je ervaring met Zendure. Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Volg deze stappen met betrekking tot het batterijprobleem dat u noemde:

1. Verwijder de andere batterijen en laat alleen de aangesloten xxxxxxxx en xxxxxxxx batterijen over.

2. Geef voor verdere tests door ons technische team het e-mailadres en wachtwoord van uw account op. Gebruik het apparaat niet tijdens de test.

3. U kunt er zeker van zijn dat het e-mailadres en wachtwoord van uw account alleen voor deze test worden gebruikt en dat we beloven ze niet voor andere doeleinden te gebruiken.

Als na voltooiing van de test wordt bevestigd dat de batterij een probleem heeft, zullen we er onmiddellijk voor zorgen dat u deze vervangt. Heeft u nog andere vragen, neem dan gerust contact met ons op, wij zijn u graag van dienst.

Hartelijke groeten
Zendure Team
----------------------
Dit kan toch niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 14:28
Hallo allemaal,

Al even geleden maar het problem dat men AC2400 niet met 2400W wou laden soms of ontladen is opgelost met de zendure fan welke ik in duitsland gekocht had aan 69 euro :-)
Nu geen probleem meer en duidelijk veel stabieler laden en ontladen.
Ik gebruik geen HA maar als ik de grafiek van Zendure moet geloven zou ik een RTE hebben van 91,3%
Kan dat wel kloppen ? Of zie ik iets over het hoofd ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1rVZb26UBUrrUXkDJqwge4D7M4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7SsPyaQDhxbV8TRkElQWTymv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Door alle reacties hier zie ik niet echt meer wat ik zoek. Maar ik zou graag mijn omvormer en accu's willen toevoegen aan Grafana of Influx. Ik heb beide al draaien maar is er al iemand die hiervoor een script of tooltje heeft geschreven om bijvoorbeeld via ZenSDK data te plotten en dit toe te voegen aan de databases? Voordat ik zelf het wiel nog een keer ga uitvinden? 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacqui
masterant schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:19:
[...]

Oke check. Ja ik dacht precies andersom. Proberen te forceren om de BMS module een nieuwe “profiel” te maken van de accu door een “foute” start te geven. Hopelijk snel opgelost met support, zou zomaar kunnen dat ik er ook een tussen heb zitten die gewoon niet goed is. Meestal de laatste van de test in mijn ervaring 😂
Had je toch bij de laatste moeten beginnen... 8)7

Overigens... Op zich goed om te zien dat ze je om je accountgegevens vragen. Dat geeft aan, dat ze niet alle data sowieso al naar China sturen ;). Misschien is dit voor hen wel gelijk een signaal om een betere logging in te bouwen, waarbij ze deze kunnen laten opsturen voor nader onderzoek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Dit wordt de 3e dag dat ik NOM draai, gezien ik mijn gemiddelde inkoopprijs over heel 2025 onder de 18 ct/kWh wil houden (ja ja, slaat nergens op, maar soms moet je gewoon ergens voor gaan ;) ) en de dynamische tarieven hoger zijn zonder enorm mooie spread. Gisteren een dagje met HA & Ecotracker P1 gedaan, gisteravond naar HEMS en Ecotracker P1 omgezet. Met HA heb ik een offset van -1 tot -3 ingesteld afhankelijk van de mode.

Resultaat: Met HA gemiddeld 0 Wh afname en 3 Wh teruglevering per uur en via HEMS 10 Wh afname en 4-9 Wh teruglevering per uur in de uren zonder gebruik. Als de 34 panelen zon zien of er veel verbruikers aan staan, dan wordt het overduidelijk lastiger :) Maar desondanks wel mooi, is incl. gebruik inductieplaat, afzuigkap, TV en meerdere PC's.

Home Assistant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc84-_WwIqKhmOywubZJA-iZDL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kowhAGGJwedr6B3pE3tuLXUq.jpg?f=fotoalbum_large

HEMS:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nEIKoWVPhhFubHUbp0IQKGcvkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjlcjptaiB1kgRvFhWE03hqt.jpg?f=fotoalbum_large

De offset is toch wel fijn voor zo min mogelijk afname, logisch ook. En HEMS lijkt iets meer te flipperkasten dan HA + Fireson/Zendure integratie. We testen nog even door.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 22-08-2025 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
@Taro het lijkt er dus voor alsnog op dat HEMS het iets beter voor elkaar krijgt als HA. Ik heb zelf m'n quooker nu op een tijdklok gezet. Deze veroorzaakt hele korte hoge verbruik pieken. En in de nacht gebruiken we dat ding toch niet. Denk dat dit ook wel iets gaat helpen om het eigen verbruik te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
Jacqui schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:49:
[...]

Had je toch bij de laatste moeten beginnen... 8)7

Overigens... Op zich goed om te zien dat ze je om je accountgegevens vragen. Dat geeft aan, dat ze niet alle data sowieso al naar China sturen ;). Misschien is dit voor hen wel gelijk een signaal om een betere logging in te bouwen, waarbij ze deze kunnen laten opsturen voor nader onderzoek.
Ja aan de ene kant wel, maar het is voor een bedrijf toch geen werkbare situatie dat bij elk batterijprobleem ze accountgegevens van de klant nodig hebben.
Ik heb iig teruggestuurd dat ik de gegevens niet wil verstrekken, kijken wat ze nu gaan doen. Als ze echt niet zonder kunnen kan ik ze later alsnog sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
avdwerf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 06:33:
[...]

Hier exact hetzelfde
------------
Geachte klant,

Bedankt voor je feedback over je ervaring met Zendure. Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Volg deze stappen met betrekking tot het batterijprobleem dat u noemde:

1. Verwijder de andere batterijen en laat alleen de aangesloten xxxxxxxx en xxxxxxxx batterijen over.

2. Geef voor verdere tests door ons technische team het e-mailadres en wachtwoord van uw account op. Gebruik het apparaat niet tijdens de test.

3. U kunt er zeker van zijn dat het e-mailadres en wachtwoord van uw account alleen voor deze test worden gebruikt en dat we beloven ze niet voor andere doeleinden te gebruiken.

Als na voltooiing van de test wordt bevestigd dat de batterij een probleem heeft, zullen we er onmiddellijk voor zorgen dat u deze vervangt. Heeft u nog andere vragen, neem dan gerust contact met ons op, wij zijn u graag van dienst.

Hartelijke groeten
Zendure Team
----------------------
Dit kan toch niet??
Ik zou ook niet weten wat ze via de app willen zien, er staat echt letterlijk niks boeiends in. Of ze kunnen dan echt kijken naar het systeem - geen idee. Sowieso bijzondere gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avdwerf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:59:
[...]

Ja aan de ene kant wel, maar het is voor een bedrijf toch geen werkbare situatie dat bij elk batterijprobleem ze accountgegevens van de klant nodig hebben.
Ik heb iig teruggestuurd dat ik de gegevens niet wil verstrekken, kijken wat ze nu gaan doen. Als ze echt niet zonder kunnen kan ik ze later alsnog sturen.
Ja is vervelend, maar je kunt toch gewoon het password weer wijzigen als ze klaar zijn. Ze proberen alleen maar het issue duidelijk te krijgen. Of je zet wachtwoord even op 123456

[ Voor 3% gewijzigd door mrme12345 op 22-08-2025 09:03 ]

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]

Ik heb dat ook al een keer gedaan: 2e Zendure account aangemaakt (zelfde e-mailadres, maar dan: blablabla+zendurelogin@emailprovider), door die + komt het bij hetzelfde e-mailadres aan. En in dat account met heel random wachtwoord alleen die ene omvormer met ene accu geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:49

Aardedraadje

Met kabelschoen

[...]
Ik heb de gebruikersvoorwaarden er even bij gepakt waarmee je akkoord gaat bij het registreren:
U bent alleen verantwoordelijk voor het waarborgen van de vertrouwelijkheid van uw accountgegevens, inclusief het wachtwoord, en voor alle activiteiten die worden uitgevoerd met uw gebruikersaccount als gevolg van het bekendmaken van deze informatie.

[...]

U kunt aansprakelijk worden gesteld voor eventuele verliezen van Zendure of andere gebruikers of bezoekers van de website die voortvloeien uit het gebruik van uw Zendure-ID, wachtwoord of gebruikersaccount door een ander persoon.
Nu zal het wel goed gaan, maar ik zou toch een soort vrijwaring hiervan willen hebben voor het geval iemand rare dingen gaat doen met je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g00gle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:57:
@Taro het lijkt er dus voor alsnog op dat HEMS het iets beter voor elkaar krijgt als HA. Ik heb zelf m'n quooker nu op een tijdklok gezet. Deze veroorzaakt hele korte hoge verbruik pieken. En in de nacht gebruiken we dat ding toch niet. Denk dat dit ook wel iets gaat helpen om het eigen verbruik te verbeteren.
Dat doe ik nu ook al een paar weken met smart plug, inderdaad de quooker snachts uit en dan smorgens heeft die maar een minuut of 2 nodig om weer op te warmen en scheelt toch in je netverbruik. Die is snachts nog maar 0,005 kWh, nagenoeg niets dus.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Pagina: 1 ... 113 ... 137 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.