Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 12 ... 68 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Jerryvh schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:22:
Er wordt toch onvoldoende doordacht gekocht hoor.
Bedankt voor je nuttige feedback. Prima start voor een gezond inhoudelijk gesprek...

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 10-03-2025 21:52 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-06 13:42

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

mrme12345 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:07:
[...]

2 of 3 hypers ligt er aan wat je bedoeling is en of je al je verbruik wil compenseren en of je bijvoorbeeld elektrisch kookt enz. Daar zou ik het van af laten hangen. Met 3 hypers met 2 batterijen kun je meer vermogen compenseren. En stroom inkopen voor je warmtepomp gaat met 3 hypers ook beter (3 x 1200w) in de goedkope uren. En als je een ev hebt is veel opslag in zomer ook handig (verschuiven in de tijd)

NOM kun je via de HA oplossing doen of via de zenlink functionaliteit van zendure.

Shelly is handig als je nog een dsmr4 meter hebt met 10sec metingen ipv elke seconde met dsmr5. En als je dsmr5 hebt zou ik op de P1 wachten of de HA oplossing gebruiken waarbij je elke P1 meter kunt gebruiken die je in HA geintegreerd hebt.
Ik heb alles elektrisch (behalve auto) en wil dat zoveel mogelijk compenseren grote verbruikers(warmtepomp) en omvormer zijn alle 3fase uitvoeringen vandaar meter is vorig jaar vervangen mag er dan van uitgaan dat die dan dsmr5 is ?

HA heb ik niet ga ik me even inverdiepen :P

Nog advies om de HW energiesockets er tussen zetten om dit netjes te monitoren of is dat overbodig ? ( dan kan ik ze ook laten zien op de HW display )

Huidige verbruik van vorige week
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZawRakkUMT8IFwhbx-o06r-WDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJhYzTpwErEJRXgCS2trXyob.jpg?f=fotoalbum_large

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:37
sebasel schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:36:
[...]

Nog advies om de HW energiesockets er tussen zetten om dit netjes te monitoren of is dat overbodig ? ( dan kan ik ze ook laten zien op de HW display )
Ik heb er wel een energysocket tussen zitten omdat ik deze gebruik om zelf met HA NOM om de meter te krijgen. Via MQTT kun je de waarde ook wel uitlezen maar ik had vaak een onbetrouwbare waarde uit Mqtt. Vandaar dat de socket er nu tussen zit. Gebruik je het alleen voor je dashboard dan is een ES denk ik niet nodig. Gebruik je toch een socket en heb je zonnepanelen aangesloten op je zendure, dan moet je deze waarde meenemen in de totale energy die de battery in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
sebasel schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:36:
[...]

Ik heb alles elektrisch (behalve auto) en wil dat zoveel mogelijk compenseren grote verbruikers(warmtepomp) en omvormer zijn alle 3fase uitvoeringen vandaar meter is vorig jaar vervangen mag er dan van uitgaan dat die dan dsmr5 is ?

HA heb ik niet ga ik me even inverdiepen :P

Zal wel DSMR5 zijn dan, maar kun je op de meter zien (staat er iets van ESMR5 of zo). HW sockets als je die hebt zou ik die er tussendoen, kun je mooi zuiver de RTE berekenen. Maar is meer nice to have, want in de app kun je dat ook terugvinden (pv opwek, ac laden, consumption statistieken), maar via Homewizard socket buiten systeem om is wel meer zuiver.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-06 22:01
Ingmar_nl schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:54:
Ik heb de ecotracker IR besteld.
Als de werking hetzelfde is als shelly, is het een mooie tussenoplossing voordat de P1 komt. Zonder dat de hele stoppenkast open hoeft.

Dacht, ik vraag bij liander vast die pin op, waar ze het in de installatievideos over hebben. Maar bij de klantenservice wist men niet welke pin/code ik bedoelde... iemand die ir versie draaiende, heb je inderdaad die pin nodig, of kan je hem zo op je meter plakken.
Ik heb de volgende info van Ecotracker support op vraag of deze op mijn meter zou gaan werken:

Hey,

the EcoTracker IR cannot be used in the Netherlands. The optical interface is not intended for customers there.
For the Netherlands, we offer the EcoTracker P1 at the same price. This uses the wired interface, the functionality is identical.
If you would like to purchase this, please let me know. It has not yet been officially released, but we can enable you to purchase and use it in advance.

Beste Grüße
Daniel
everHome

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23, EV, PV 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12:48
Zijn er meer mensen die last hebben van een accu die, ook al stel je hem in van 10% > 100% hij na een paar minuten direct weer naar 15% > 100% springt?
Het maakt niet uit hoe vol de accu is, hij stopt gewoon automatisch standaard op 15% ontladen.
Als je hem op 10% (of even 5% voor de test) zet, dan gaat hij even een paar minuten ontladen, gaat dan weer op standby en staat weer op 15% (of soms op 14% en blijft daar dan op hangen als max.
Ook al een herstart gegeven, maar heel resoluut is hij niet op 10% te krijgen.
Zou dit met calibratie te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 23-06 17:01
Hieke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:34:
[...]

Ik heb de volgende info van Ecotracker support op vraag of deze op mijn meter zou gaan werken:

Hey,

the EcoTracker IR cannot be used in the Netherlands. The optical interface is not intended for customers there.
For the Netherlands, we offer the EcoTracker P1 at the same price. This uses the wired interface, the functionality is identical.
If you would like to purchase this, please let me know. It has not yet been officially released, but we can enable you to purchase and use it in advance.

Beste Grüße
Daniel
everHome
Kijk, dat is een mooi bericht! Het is wel een vrije prijzige P1 meter kan ik je vertellen ;)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
DaGoose schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:51:
Zijn er meer mensen die last hebben van een accu die, ook al stel je hem in van 10% > 100% hij na een paar minuten direct weer naar 15% > 100% springt?
Het maakt niet uit hoe vol de accu is, hij stopt gewoon automatisch standaard op 15% ontladen.
Als je hem op 10% (of even 5% voor de test) zet, dan gaat hij even een paar minuten ontladen, gaat dan weer op standby en staat weer op 15% (of soms op 14% en blijft daar dan op hangen als max.
Ook al een herstart gegeven, maar heel resoluut is hij niet op 10% te krijgen.
Zou dit met calibratie te maken kunnen hebben?
Heb hetzelfde, zet hem op 10 en dan stopt hij bij 14, en kijk ik bij "battery settings" staat hij op 12. Zet ik hem terug op 10 procent.
Soms verspringt hij direct terug naar 12 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
geert1992 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:14:
[...]

Heb hetzelfde, zet hem op 10 en dan stopt hij bij 14, en kijk ik bij "battery settings" staat hij op 12. Zet ik hem terug op 10 procent.
ja, inderdaad, dat is ook exact wat ik heb. Vreemd..
Beetje zonde ook van de capaciteit van de accu zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:53
Hebben jullie er 1 of 2 of meer accu's aan hangen?
Bij mij ontlaad hij wel tot de ingestelde 5%, maar kijkt daarbij kennelijk alleen naar de eerste accu die onder de Hyper zit.
De 2e accu kan bij mij verschillende eind waarden hebben, van 3 tot 6%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
Polvo176 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:26:
Hebben jullie er 1 of 2 of meer accu's aan hangen?
Bij mij ontlaad hij wel tot de ingestelde 5%, maar kijkt daarbij kennelijk alleen naar de eerste accu die onder de Hyper zit.
De 2e accu kan bij mij verschillende eind waarden hebben, van 3 tot 6%
Ik heb er 3 onder hangen, maar als ik kijk naar de individuele waardes van de accus's staan die dan ook gelijk, of in ieder geval boven de 10%. Ook als ik hem op 5% zet, dan gaat hij terug naar de eerdere waarde na een minuut ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
  • Laatst online: 12:05
[...]

Hey,

Beste Grüße
Daniel
everHome
"The optical interface is not intended for customers"
Vraag me af of hij het dan wel doet.. want not intended is niet perse niet werkend.

ben benieuwd naar @Ingmar_nl zijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar_nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 12:57
[...]

Hey,
Beste Grüße
Daniel
everHome
Dat is heel mooi nieuws, ik ga ze een mail sturen!

Vanochtend voor een 2e keer met de liander gebeld, deze keer de technische afdeling. Blijkt dat men daar vindt dat de p0 (ir-poort) obsoleet is. Liander schakelt ze uit, inschakelen is niet meer mogelijk. (Lijkt me onzin, maargoed, ik kwam er niet verder mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:20
Enkele jaren terug ben ik daar ook achteraan gegaan. Domme meter met ir. in enexis gebied.
Destijds gaf men aan dat er een code op zit, welke NIET gedeeld zou worden met eindklanten. Dus voor ons niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
Ingmar_nl schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Dat is heel mooi nieuws, ik ga ze een mail sturen!

Vanochtend voor een 2e keer met de liander gebeld, deze keer de technische afdeling. Blijkt dat men daar vindt dat de p0 (ir-poort) obsoleet is. Liander schakelt ze uit, inschakelen is niet meer mogelijk. (Lijkt me onzin, maargoed, ik kwam er niet verder mee.)
Bijzonder, als ik het goed begrijp is de IR poort realtime. Ik heb een MT382 die via de P1 maar elke 5 seconde een update doorgeeft.

Ik geloof ook niet dat ze dat niet kunnen inschakelen maar waarschijnlijk willen ze gewoon geen speciale uitzondering bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:16
Dit is mijn instelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdb1xnofHIN_DeU3c3kDapyMFSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEQ9c7T1y1rILIpVh0OWI2OF.jpg?f=fotoalbum_large
En is in afgelopen nacht gezakt naar 1% vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2OFGpvGb1bhREQFj5-CggtWGB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPFUfAtvjYUnrHgPhiIeWmmc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-06 15:20
Ik heb de Zendure ontvangen, maar krijg hem niet gekoppeld aan mijn wifi. Via bluetooth lukt het wel.

Gebruik een Fritzboz en heb 2,4 en 5 Ghz aan staan. Ook geprobeerd op alleen 2,4.

Iemand een idee?

EDIT:
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en ineens was de Hyper automatisch verbonden aan mijn wifi. Heel bijzonder....

[ Voor 25% gewijzigd door thijsh02 op 11-03-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-06 20:48
Joehoe, ik ben ook van plan om zeer binnenkort een Zendure systeem aan te gaan schaffen. Ik was in de race voor de HW, maar ik zie dit systeem meer modulair.

Wel een nadeel ten opzichte van de andere is de beperking van deze op het max 1200 inladen.
Dat kan bij de andere 1600.

Ik geef nu ik dit bericht tik 6033 terug aan het net.
Dan moet ik best wat hypers neer gaan zetten.

Ik wil starten met één hyper en 3 batterijen. Later, langzaam tot 2027 het systeem dan uitbreiden tot 3 hypers en dan 2 batterijen per hyper. Een hyper per fase op eigen groep. Hoeft geloof ik niet, maar voor het plaatje wel aardig.

Ik heb nu in de garage zo'n rode krachtstroomstekker (die ik nooit gebruik) en die heeft een eigen groep. Daar heb ik al een adapter stekker voor en die wil ik tot die tijd gebruiken voor de Zendure.
Als er dan meer bijkomen laat ik een mooie subgroepenkast maken in de garage.

Ben wel benieuwd of die 1200 een hardware beperking is of enkel firmware.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
geert1992 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:14:
[...]

Gebruik je de IO broker integratie? Zo ja, dan heb je daar ook een instelling voor de min/max soc en low voltage block. Die overschrijft dan telkens je instelling in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Sarge78 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:46:
Joehoe, ik ben ook van plan om zeer binnenkort een Zendure systeem aan te gaan schaffen. Ik was in de race voor de HW, maar ik zie dit systeem meer modulair.

Wel een nadeel ten opzichte van de andere is de beperking van deze op het max 1200 inladen.
Dat kan bij de andere 1600.

Ik geef nu ik dit bericht tik 6033 terug aan het net.
Dan moet ik best wat hypers neer gaan zetten.

Ik wil starten met één hyper en 3 batterijen. Later, langzaam tot 2027 het systeem dan uitbreiden tot 3 hypers en dan 2 batterijen per hyper. Een hyper per fase op eigen groep. Hoeft geloof ik niet, maar voor het plaatje wel aardig.

Ik heb nu in de garage zo'n rode krachtstroomstekker (die ik nooit gebruik) en die heeft een eigen groep. Daar heb ik al een adapter stekker voor en die wil ik tot die tijd gebruiken voor de Zendure.
Als er dan meer bijkomen laat ik een mooie subgroepenkast maken in de garage.

Ben wel benieuwd of die 1200 een hardware beperking is of enkel firmware.
Met HomeWizard zit je beperkt tot 800 watt per unit.
Bij Zendure max 1200 watt per unit (Hyper 2000).
Bij Zendure kun je dit mooi instellen.
Bijvoorbeeld 800 watt niet op eigen groep of op eigen groep 1200 watt.
Bij 3 Hypers over 3 fases kun je bijvoorbeeld 3600 watt leveren.
Dat ga ik ook doen in de toekomst.
Dat zit dan achter een eigen 4p aardlekautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:13:
[...]

Als je zonnepanelen direct op de hyper aansluit is het iets meer met 2 of meer AB2000 batterijen.
Battery Terminal
Charging Mode
Maximum Input Power
One AB1000 Battery: 960W
One AB2000 Battery: 1200W
Two or More Batteries: 1600W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
peterbier schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:18:
Dit is mijn instelling.
Als je in de app kijkt onder support dan hebben ze er een document over. Ik had het zelf in het begin ook een aantal keren. Misschien nieuwigheid :) Heb het nu al een hele tijd niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik stond eerder al op het punt om een set te kopen, toen niet gedaan maar na het nieuws van vandaag mbt de teruglever"vergoeding" ben ik me toch ook maar weer aan het verdiepen. Vraagje over de aansluiting, voor de kenners: ik heb een tweede meterkast in de garage, waar ik de accu's aan zou willen hangen. Er ligt 6mm2 driefasen naartoe vanuit de meterkast (krachtgroep van 16A), naar een hoofdschakelaar van 40A. De zonnepanelen lopen daar ook overheen (9x 420Wpu), en nog wat willekeurig gerei. Kan ik daar zonder pardon een Hyper 2000 met 2 of 3 accu's aan hangen, en later uitbreiden naar 3x2 of 3x3? Of moet ik dan nog ergens iets verzwaren (bv de krachtgroep van 16 naar 20 brengen)?

Nomen nescio

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• P1Meter.nl
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fo2dzKBmEmyLzVNjV5WsBOVEnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqUyRl8vJHudcf36zY9TAEmM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRFVroMkAXRW6buU0orWgGj6mWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLLbEzJczvGN7zeizVr8EIZj.jpg?f=fotoalbum_large

Ook maar hier even. Mooie dingen gezien op de Solar Solutions Expo. P1 meter komt tzt beschikbaar en is van Zendure zelf, meen wel in samenwerking met Ecotracker ontwikkeld. Zal morgen wel nog even een nieuwe foto maken, want hij werkt icm een apparaatje in je stopcontact die het signaal weer doorgeeft aan je router. Ik vond het een beetje omslachtig, maar het was volgens hun erg logisch en sneller dan Shelly bijv.

Daarnaast dus een 2400 Watt omvormer plus batterij met 3 kWh capaciteit. Die laatste batterij kan weer niet met een Hyper 2000 gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:52
Zijn die AB3000X ook nieuw in hun gamma ?
Omvormer 2400 ?
Al prijsindicatie ?

Vandaar de lente uitverkoop dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
P1Meter.nl schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook maar hier even. Mooie dingen gezien op de Solar Solutions Expo. P1 meter komt tzt beschikbaar en is van Zendure zelf, meen wel in samenwerking met Ecotracker ontwikkeld. Zal morgen wel nog even een nieuwe foto maken, want hij werkt icm een apparaatje in je stopcontact die het signaal weer doorgeeft aan je router. Ik vond het een beetje omslachtig, maar het was volgens hun erg logisch en sneller dan Shelly bijv.

Daarnaast dus een 2400 Watt omvormer plus batterij met 3 kWh capaciteit. Die laatste batterij kan weer niet met een Hyper 2000 gekoppeld worden.
Ziet er degelijk uit van Zendure, benieuwd wanneer deze op de markt komen.
Maar kan het wel andersom? Een ab2000s koppelen met een ac2400?
Toevallig ook meer specificaties bekend gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

HHF

[/quote]

[/quote]
Ziet er goed uit. Ben inderdaad benieuwd naar prijzen. Minder spullen nodig voor dezelfde kwh. Nu nog een 5 kwh unit zoals alle andere aanbieders ook vaak hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:18:
Dit is mijn instelling.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, met slimme modus heb ik dat ook al een paar keer gehad, hier ook gemeld. Met bijv. taakmodus respecteert ie de minimale limiet wel. Wederom melding van maken.

En hierboven werd genoemd dat accu's soms eerder stoppen met ontladen, dat heb ik met de Hyper nog niet gezien, met de AIO2400 al wel een paar keer en ook een bugmelding van gemaakt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
debruina16 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Gebruik je de IO broker integratie? Zo ja, dan heb je daar ook een instelling voor de min/max soc en low voltage block. Die overschrijft dan telkens je instelling in de app.
Dat is een goede. Maar in die iobroker stonden toch geen settings maar werkt om de API aan mqtt te koppelen? Ik lees hem alleen uit in HA trouwens.
Maar ga daar eens naar kijken, zou wel wat verklaren 😎

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
HHF schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:43:
Ziet er goed uit. Ben inderdaad benieuwd naar prijzen. Minder spullen nodig voor dezelfde kwh. Nu nog een 5 kwh unit zoals alle andere aanbieders ook vaak hebben.
5 kWh is wel flink aan het gewicht hoor. Ik moest laatst al 6x AB2000S een stuk tillen, moet er niet aan denken dat ze nog 2,5x zo zwaar zijn :)

3 kWh zal +-36 kg zijn, is nog net te doen, daarboven is het niet "mobiel" meer.

Morgen ben ik ook op de Solar Solutions beurs, zal ook bij de concurrentie even wat foto's maken, benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Toch nog maar een AB2000S erbij besteld, tenmiste het maximum van 4 onder de hyper2000, Volgend jaar maar eens kijken wat er dan is te krijgen, ik mag tenslotte nog salderen tot 2027. Ze gaan wel als warme broodjes overal, zal nog wel meer worden na het nieuws van Greenchoice en de "geweldige" teruglever vergoeding.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:05:
Toch nog maar een AB2000S erbij besteld, tenmiste het maximum van 4 onder de hyper2000, Volgend jaar maar eens kijken wat er dan is te krijgen, ik mag tenslotte nog salderen tot 2027. Ze gaan wel als warme broodjes overal, zal nog wel meer worden na het nieuws van Greenchoice en de "geweldige" teruglever vergoeding.
Verslavend he :)

Ik had gehoopt gisteren of vandaag iets ivm verzending te horen, maar het is nog helemaal stil. Hopelijk heb ik ze alsnog vrijdag binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Taro schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:06:
[...]

Ik had gehoopt gisteren of vandaag iets ivm verzending te horen, maar het is nog helemaal stil. Hopelijk heb ik ze alsnog vrijdag binnen.
Yup, Mijn naam is Harry en ik ben verslaafd 8)
Als ik zie hoe hard ze gaan wil ik niet het risico lopen dat er dadelijk geen meer te krijgen zijn of flink duurder worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• debruina16
DaGoose schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:56:
[...]

Dat is een goede. Maar in die iobroker stonden toch geen settings maar werkt om de API aan mqtt te koppelen? Ik lees hem alleen uit in HA trouwens.
Maar ga daar eens naar kijken, zou wel wat verklaren 😎
In de IO broker zit de zendure-solarflow adapter. Daarvan de settings aanpassen. De auteur heeft een "low voltage" veiligheid ingebouwd. Ik heb de onderste 2 vinkjes uit staan.

Use low voltage block (deactivates power output when voltage of one battery drops below critical voltage)
Force Solarflow device to shut down by setting the min. SOC as soon as the voltage falls below the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Taro schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:06:
[...]

Een kleine troost is dat de prijsverschillen nu kleiner zijn dan vorige week. Dat maakt het iets minder pijnlijk om op de batterijen te moeten wachten. Zolang er maar weer grote verschillen zijn zodra de extra batterijen binnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

geert1992 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:11:
[...]

Een kleine troost is dat de prijsverschillen nu kleiner zijn dan vorige week. Dat maakt het iets minder pijnlijk om op de batterijen te moeten wachten. Zolang er maar weer grote verschillen zijn zodra de extra batterijen binnen zijn!
Nou ik heb nu al €65,- meer betaald voor een AB2000s ten op zichte van 3,5 week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:15:
[...]

Nou ik heb nu al €65,- meer betaald voor een AB2000s ten op zichte van 3,5 week geleden.
Ze stonden eerst voor volgens mij 929 Euro in de NL webshop, dus de prijs gaat sowieso de goede kant op.

Ik heb voor de eerste accu's 126 Euro/stuk meer betaald dan de 2e bestelling, daar had ik nu 1x extra AB2000S voor kunnen kopen excl. BTW :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 23-06 17:01
P1Meter.nl schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat ziet er weer degelijk uit! ben heel benieuwd naar de prijs, het zal zeker niet minder zijn dan de huidige line-up (in verhouding met het aantal kWh's).

@Taro ; als je er toch bent, ben wel benieuwd naar de prijs en de releasedatum/periode? Toegestaan in NL? Hoeveel AB3000X onder één SolarFlow 2400 AC? Twee stuks lijkt me minimaal, drie ideaal gezien de verhouding laden vs capaciteit. Werken ze samen via ZenLink met een Hyper2000?

Tja, wat is wijsheid, wachten op dit nieuwe systeem of nu nog voor een relatief lage prijs een set aanschaffen? Met de berichten over de terugleververgoeding die vrijwel nihil is, is de usecase wel wat beter geworden :)

En als we dan nog een set aanschaffen, waar wil ik dan naartoe vwb (ont)laadvermogen en capaciteit?

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Laatst online: 20-05 22:26
peterbier schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:13:
[...]

Ben nieuwsgierig of het je gelukt is. Werken de HW en Zendure naast elkaar (zonder elkaar te (ont-)laden) en achter elkaar (eerst de HW en dan de Zendure) zoals je voor ogen had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Peutpeut schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:33:
[...]

Dat ziet er weer degelijk uit! ben heel benieuwd naar de prijs, het zal zeker niet minder zijn dan de huidige line-up (in verhouding met het aantal kWh's).

@Taro ; als je er toch bent, ben wel benieuwd naar de prijs en de releasedatum/periode? Toegestaan in NL? Hoeveel AB3000X onder één SolarFlow 2400 AC? Twee stuks lijkt me minimaal, drie ideaal gezien de verhouding laden vs capaciteit. Werken ze samen via ZenLink met een Hyper2000?

Tja, wat is wijsheid, wachten op dit nieuwe systeem of nu nog voor een relatief lage prijs een set aanschaffen? Met de berichten over de terugleververgoeding die vrijwel nihil is, is de usecase wel wat beter geworden :)

En als we dan nog een set aanschaffen, waar wil ik dan naartoe vwb (ont)laadvermogen en capaciteit?
Inderdaad de vraag of het gaat samenwerken, of is de hyper2000 volgend jaar nog te krijgen? Keuzes maken voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Yes, zal morgen even met ze afstemmen.

Zag overigens laatst de AC2400 al op deze pagina staan: https://www.solarsolution...jst/zendure-66ACB1B0.html. Kon er toen via Google niets over vinden, maar nu wordt er veel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-06 20:48
Taro schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:44:
[...]

Yes, zal morgen even met ze afstemmen.

Zag overigens laatst de AC2400 al op deze pagina staan: https://www.solarsolution...jst/zendure-66ACB1B0.html. Kon er toen via Google niets over vinden, maar nu wordt er veel duidelijk :)
Nog een invitatiecode ergens, dan ga ik mee :P

2400 laden zou voor mij wel een oplossing zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Sarge78 op 11-03-2025 20:58 ]

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sarge78 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Nog een invitatiecode ergens, dan ga ik mee :P

2400 laden zou voor mij wel een oplossing zijn.
Yes, ik knal hem in je DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:59:
[...]

Yes, ik knal hem in je DM :)
NEWSLETTER25 werkt ook voor gratis tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mrme12345 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:10:
[...]

NEWSLETTER25 werkt ook voor gratis tickets.
Idd, weet alleen niet of het de bedoeling is die publiekelijk te delen, maar mij zal je er niet over horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Viper-NL schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:35:
[...]

Ben nieuwsgierig of het je gelukt is. Werken de HW en Zendure naast elkaar (zonder elkaar te (ont-)laden) en achter elkaar (eerst de HW en dan de Zendure) zoals je voor ogen had?
Nog niet echt kunnen testen.
Het gaat redelijk samen.
Maar soms voor een korte tijd de ene laden en de andere ontladen.
Eigenlijk zal ik het niet aanraden.
Wat betreft heb ik veel gebruik 1Kw~ van het huis en nu nog te weinig panelen 12 stuks.
Ga er nog wel een keer mee bezig.
Net even een 2e batterij besteld voor de Hyper.
Dat lijkt mij beter i.v.m. laadvermogen.
Met code ZENPR11283 scheelt weer een kistje 🍺.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
@Taro Ik heb een ontlaadtaak aangemaakt, zodat hij vanaf 20.00uur 400 watt gaat ontladen, maar de taak wordt genegeerd. Hij neemt de waarde over van de netuitvoermodus.

Jij een idee hoe dit kan?

Hopelijk komt de P1 meter snel 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
thijsh02 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:52:
@Taro Ik heb een ontlaadtaak aangemaakt, zodat hij vanaf 20.00uur 400 watt gaat ontladen, maar de taak wordt genegeerd. Hij neemt de waarde over van de netuitvoermodus.

Jij een idee hoe dit kan?

Hopelijk komt de P1 meter snel 😀
Je moet de handmatige AC in en uit waardes altijd op 0 zetten. Dan naar taakmode, taken aanmaken (alleen tijden in de toekomst werken, ik doe altijd huidige tijd +2 minuten.) en niet vergeten op opslaan te klikken. Dan moet het werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
@Taro Thanks!!! Dat was de truc. Taak is nu aan het hardlopen 😅

Kan alleen geen eindtijd instellen, dus moet daar nog even wat op verzinnen.

Zal mijn home assistant weer eens inrichten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
thijsh02 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:03:
@Taro Thanks!!! Dat was de truc. Taak is nu aan het hardlopen 😅

Kan alleen geen eindtijd instellen, dus moet daar nog even wat op verzinnen.

Zal mijn home assistant weer eens inrichten
Eindtijd heb ik als feature al gerequest, maar wat je kunt doen is nog een extra taak aanmaken, maar dan ipv met bijv. 400 Watt -> 0 Watt invoeren, daarmee bereik je hetzelfde. Dus als je nu Ontladen met 400 Watt hebt lopen, dan Ontladen met 0 Watt als taak op de gewenste eindtijd instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 11-03-2025 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Algemene tip, ik gebruik voor de AIO 2400 en Hypers een lijstje met taken waarbij iedere weekdag staat aangevinkt en starttijden en eindtijden elkaar afwisselen. Zo is bijv. dynamisch gezien 's ochtends 7:00-9:00 en 's avonds 17:00-20:00 een mooie range om terug te leveren. Maar soms is dat 06:00-08:00 en 18:00-21:00.

Ik heb dan dus:

Ontlaadtaken om 6:00, 7:00, 17:00 en 18:00
Stoptaken om 8:00, 9:00, 20:00 en 21:00

Als ik niet NOM of prijsgestuurd draai, dan vink ik de juiste start- en eindtijden bij de taken aan en de anderen uit. Maar ik pas dus nooit de tijden aan, of gooi taken weg. Zo heb je binnen 5 seconden je schema voor morgen aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 22:25
Klopt het dat de AB2000S met 1 Hyper2000 niet naast elkaar gestapeld kan worden, enkel op elkaar?
Volgens mij kan dit bij de EVA Power namelijk wel. Iets voor mijn overweging gezien de beperkte ruimte op zolder.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
zer0l schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 00:43:
Klopt het dat de AB2000S met 1 Hyper2000 niet naast elkaar gestapeld kan worden, enkel op elkaar?
Volgens mij kan dit bij de EVA Power namelijk wel. Iets voor mijn overweging gezien de beperkte ruimte op zolder.
Ja dat klopt, de hyper moet bovenop de ab2000s batterijen. De batterijen moeten gestapeld worden, ze vallen in elkaar bij het stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Krijg een berichtje dat de AB2000S dusdanig veel wordt verkocht dat de levering is uitgesteld en pas eind volgende week wordt. De betreffende webshop heeft er 780 van in bestelling staan die allemaal al gereserveerd zijn....

[ Voor 87% gewijzigd door Taro op 12-03-2025 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel

sebasel

klump4u schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Inderdaad de vraag of het gaat samenwerken, of is de hyper2000 volgend jaar nog te krijgen? Keuzes maken voor de toekomst.
Dat is idd wel een belangrijke vraag ivm aanschaf nu en mogelijkheden tot uitbreiden later ( accus bijplaatsen)

Als de ruimte niet echt een probleem is kan je toch beter 2hypers2000 neer zetten ipv 1 hyper3000 daar kunnen er ook max 4 accu's op neem ik aan = 12kWh 8x2= 16kWh en de heatload verdelen over 2 hypers lijkt me beter dan over 1

prijstechnisch zal het weinig uitmaken (accu capaciteit moet je toch kopen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IBert
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-05 13:49
Taro schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:19:
[...]

Gewoon een mailtje sturen, storten ze mogelijk het verschil terug, tenzij je echt een stuk vroeger was dan de nieuwe prijzen en het tijdsverschil te groot was.
Vandaag bericht dat ze het prijsverschil terugstorten. Echt heel tof. Waar vindt je dit nog. *O* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:07
Taro schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:57:
[...]

5 kWh is wel flink aan het gewicht hoor. Ik moest laatst al 6x AB2000S een stuk tillen, moet er niet aan denken dat ze nog 2,5x zo zwaar zijn :)

3 kWh zal +-36 kg zijn, is nog net te doen, daarboven is het niet "mobiel" meer.

Morgen ben ik ook op de Solar Solutions beurs, zal ook bij de concurrentie even wat foto's maken, benieuwd.
Oelala, ben wel benieuwd waar dit allemaal precies naar leidt qua producten, stond op het punt om de hyper2000 en de ab2000s te gaan kopen, maar als er plug & play hyper en daarbij 3kWh batterijen komen dan zou ik er daar 3 van nemen en heb je al 9 kWh opslag, (of moet deze direct op hybride omvormer van mijn vaste zonnepanelen die op het dak liggen worden aangesloten?) keuzes keuzes en nog eens keuzes.

Want ja heb weinig ruimte, dus moet zo functioneel zijn mogelijk zijn, maar dus ook nog redelijk te tillen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Catdogsf op 12-03-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:15
Taro schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:38:
Krijg een berichtje dat de AB2000S dusdanig veel wordt verkocht dat de levering is uitgesteld en pas eind volgende week wordt. De betreffende webshop heeft er 780 van in bestelling staan die allemaal al gereserveerd zijn....
Oef dat gaat hard. Is dat gewoon de shop van hun zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
debruina16 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:11:
[...]

In de IO broker zit de zendure-solarflow adapter. Daarvan de settings aanpassen. De auteur heeft een "low voltage" veiligheid ingebouwd. Ik heb de onderste 2 vinkjes uit staan.

Use low voltage block (deactivates power output when voltage of one battery drops below critical voltage)
Force Solarflow device to shut down by setting the min. SOC as soon as the voltage falls below the limit
Net gekeken in IOBroker, daar staat hij zelfs ook op 10% dus dat maakt het nog vreemder dat hij terugviel naar 15%.
Maar, gisteren is hij naar 100% geladen en ik heb hem op 10% kunnen zetten en so far so good.
Lijkt er dus toch op dat hij een calibratie nodig had, maar wel vreemd gedrag. 8)7

Ik zag wel dat er een update was van de zendure API in IOBroker, hij heeft nu 1.11.0 als versie nummer.

[ Voor 6% gewijzigd door DaGoose op 12-03-2025 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar_nl
Bij de nederlandse webshop van zendure zelf loopt de levertijd in ieder geval ook op. Meen me te herinneren dat krap 2 weken geleden de levertijd op een week stond, inmiddels is het 2-3 weken.
Niet vreemd ook, ondanks het nog niet beschikbaar zijn van een P1 dongle, is het natuurlijk een mooie deal.

[ Voor 22% gewijzigd door Ingmar_nl op 12-03-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel

sebasel

Als ik in de zomer met een dynamischcontract savond / nacht terug wil leveren kan ik dat dan (makkelijk) automatisch instellen eventueel nav gelden tarieven is dat makkelijk / beter via HA of kan dat ook met de Shelly ? of later P1 makkelijk en in de winter omgekeerd accu laden in de nacht (goedkoop tarief) en bij duurder tarief zelf accu gebruiken voor de warmtepomp om zoveel mogelijk (dure) inkoop te beperken

moet nog beginnen maar als dat met HA beter / makkelijk gaat ga ik die richting op icm HW P1 dongel (heb ik al namelijk) of heeft een shelly meer voordelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
De Hyper moet zijn warmte aan de bovenkant kwijt, als je zo weinig ruimte hebt dat ze niet gestapeld kunnen worden dan lijkt mij de Hyper ook niet geschikt.
Dan kan hij zijn warmte niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sebasel schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:04:
Als ik in de zomer met een dynamischcontract savond / nacht terug wil leveren kan ik dat dan (makkelijk) automatisch instellen eventueel nav gelden tarieven is dat makkelijk / beter via HA of kan dat ook met de Shelly ? of later P1 makkelijk en in de winter omgekeerd accu laden in de nacht (goedkoop tarief) en bij duurder tarief zelf accu gebruiken voor de warmtepomp om zoveel mogelijk (dure) inkoop te beperken

moet nog beginnen maar als dat met HA beter / makkelijk gaat ga ik die richting op icm HW P1 dongel (heb ik al namelijk) of heeft een shelly meer voordelen ?
Lees even paar pagina's terug, de app van Zendure kan dit icm Nordpool prijzen en de stabiliteit van die feature lijkt steeds beter te worden. Daar heb je dan ook geen P1 voor nodig want je laden + ontladen gaan vooral op de stroomprijs, niet op je verbruik.

Maar voor de powerusers in dit topic zoals Taro en anderen is dat niet genoeg flexibel en die kiezen dan voor HA om dingen volledig in eigen beheer te nemen. Daarnaast kun je HA (als je daar al je slimme meter hebt geintegreerd) gebruiken als tijdelijke oplossing tot er een P1 oplossing van Zendure is (of als je die te duur vindt)

Uiteindelijk is met HA alles mogelijk en is het aan jou hoeveel flexibiliteit je wil inbouwen. De app kan een hoop en wordt met elke release beter, of dat genoeg is voor je is aan jou.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 12-03-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel

sebasel

Sander schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:21:
[...]

Lees even paar pagina's terug, de app van Zendure kan dit icm Nordpool prijzen en de stabiliteit van die feature lijkt steeds beter te worden. Daar heb je dan ook geen P1 voor nodig want je laden + ontladen gaan vooral op de stroomprijs, niet op je verbruik.

Maar voor de powerusers in dit topic zoals Taro en anderen is dat niet genoeg flexibel en die kiezen dan voor HA om dingen volledig in eigen beheer te nemen.

Uiteindelijk is met HA alles mogelijk en is het aan jou hoeveel flexibiliteit je wil inbouwen. De app kan een hoop en wordt met elke release beter, of dat genoeg is voor je is aan jou.
Top had dat niet duidelijk ben druk bezig met mijn boodschappen lijstje aan het maken HA is zeker interessant ( heb nog veel meer dingen in huis die er dan op kunne dus daar gaan we ook zeker naar kijken maar is dus niet essentieel dan kan ik onafhankelijk van elkaar mee aan de slag :)

moet dan nog steeds kijken wil namelijk mijn overschot zomer dan snachts zelf gebruiken en terug leveren wat over is en in de winter snachts goedkoper vullen en dit overdag zelf gebruiken (zal alleen neit heel makkelijk in te stellen zijn |(zijn plannen voor later eerst maar eens kijken wat ik zelf in de zomer nodig heb als de panelen niks doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
sebasel schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:29:
[...]

moet dan nog steeds kijken wil namelijk mijn overschot zomer dan snachts zelf gebruiken en terug leveren wat over is en in de winter snachts goedkoper vullen en dit overdag zelf gebruiken (zal alleen neit heel makkelijk in te stellen zijn |(zijn plannen voor later eerst maar eens kijken wat ik zelf in de zomer nodig heb als de panelen niks doen
Je zult op zeker moment moeten kiezen tussen laden van zonnestroom en goedkoop tarief.
Maar of handel na afschaffing van de saldering nog interessant is waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel

sebasel

Polvo176 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:35:
[...]

Je zult op zeker moment moeten kiezen tussen laden van zonnestroom en goedkoop tarief.
Maar of handel na afschaffing van de saldering nog interessant is waag ik te betwijfelen.
niet echt handel gewoon mijn eigen zonnestroom op een duurder tijdstip terugleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
sebasel schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:00:
[...]

niet echt handel gewoon mijn eigen zonnestroom op een duurder tijdstip terugleveren :)
Hoeveel accu's ben je van plan te kopen?
Ik heb nu één Hyper met 2 x AB2000 en ik kan na opladen op zonnestroom ongeveer de helft van mijn avond en nacht gebruik er mee dekken.
Een tweede set zou de rest ook kunnen dekken mits er voldoende zon is natuurlijk.
Als ik zonne stroom wil verkopen heb ik dus meer Hypers met accu's nodig.
gisteren kwam hij maar tot 83% en was er dus te weinig zon om hem vol te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Volgens mij heb ik ergens een s een verlengkabel gezien om de accu's te verbinden.

Edit,
https://eu.zendure.com/products/zendure-ab1000-battery-cable

[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 12-03-2025 11:17 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Heb Zendure gesproken:

Pre-order eind maart
€ 1198 € 1495 verwachte verkoopprijs AC2400 incl. 3 kWh accu en incl. BTW
800 Watt via stekker, 2400 Watt als je deze direct koppelt (stekker afknippen)
3kWh accu’s gaan €699 (Edit: Waarschijnlijk excl. BTW...) kosten, geen andere groottes in de planning

Zendure P1-meter komt waarschijnlijk tegelijkertijd met de AC2400 op de markt, dus eind maart of begin April pre-order, april/mei levering.

Bij de P1 meter kan je ook een repeater krijgen voor plaatsing buitenaf.

Hyper2000 blijft in de Nederlandse markt.

AB3000X accu heeft dezelfde specs als AB2000S, maar dus 3 kWh en andere formfactor.

Zal als ik thuis ben wel even wat foto’s en meer details delen.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 12-03-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
De AB2000 zit nu zonder korting nog boven de 700 euro
Zijn de 3000 en 2000 uitwisselbaar?

[ Voor 25% gewijzigd door Polvo176 op 12-03-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:52
@Taro Hartelijk dank om deze info te delen !
Komt voor de Belgen ook wel op vrij belangrijk moment.
Op 17 maart, volgende week maandag dus, zien wij of Zendure op de lijst staan om 1 maand later toegelaten te worden op de BE markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
Polvo176 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:34:
Met korting ook nog!
De combi korting is:
10 euro per accu, dus van 729 voor 719
50% op de hyper dus van 479 voor 240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel

sebasel

Polvo176 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:07:
[...]

Hoeveel accu's ben je van plan te kopen?
Ik heb nu één Hyper met 2 x AB2000 en ik kan na opladen op zonnestroom ongeveer de helft van mijn avond en nacht gebruik er mee dekken.
Een tweede set zou de rest ook kunnen dekken mits er voldoende zon is natuurlijk.
Als ik zonne stroom wil verkopen heb ik dus meer Hypers met accu's nodig.
gisteren kwam hij maar tot 83% en was er dus te weinig zon om hem vol te krijgen.
Idee is nu 3x2 ( op elke fase 2accus) en later meer laden red ik makkelijk zie gisteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlXCi5UE_TcPJNWgymgeamELrb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvJrwVXOQ7bTOEId9SPSlNdY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Polvo176 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:34:
Zie P1Meter.nl in "Het Zendure Hyper 2000 + AB2000(S) plug-in thuisaccu topic"
Die laatste batterij kan weer niet met een Hyper 2000 gekoppeld worden.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-06 21:57
Het leek mij handig alvast een off-grid stekkerdoos te kopen, maar deze lijkt nergens verkrijgbaar of uitverkocht. Komt hier misschien ook iets nieuws voor? Er staat op de Zendure site "Geschatte levertijd: 25-30 dagen", maar ook met uitverkocht en niet te bestellen, terwijl de rest met die levertijd wel te bestellen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:54
Taro schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Heb Zendure gesproken:

Pre-order eind maart
€ 1198 verwachte verkoopprijs AC2400
3kWh accu’s gaan €699 kosten, geen andere groottes in de planning

Zendure P1-meter komt waarschijnlijk tegelijkertijd met de AC2400 op de markt, dus eind maart of begin April.

AB3000X accu heeft dezelfde specs als AB2000S, maar dus 3 kWh en andere formfactor.

En de RTE / efficiency curve van de huidige hyper en nieuwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
dnns85 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:21:
Het leek mij handig alvast een off-grid stekkerdoos te kopen, maar deze lijkt nergens verkrijgbaar of uitverkocht. Komt hier misschien ook iets nieuws voor? Er staat op de Zendure site "Geschatte levertijd: 25-30 dagen", maar ook met uitverkocht en niet te bestellen, terwijl de rest met die levertijd wel te bestellen is...
Ik heb vorige week nog een gekocht bij wallbox, maar daar zijn ze nu kennelijk ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Betekent het dat wanneer de de P1 module leverbaar wordt, dat je geen Shelly Pro 3EM meer hoeft te installeren voor koppeling met de zonnepanelen?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07:47
"€ 1198 verwachte verkoopprijs AC2400
800 Watt via stekker, 2400 Watt als je deze direct koppelt (stekker afknippen)"

Dat is een wel heel erg forse prijs voor een zeer beperkt product. Kijk wat Deye of Victron daarvoor aanbiedt. 500 max lijkt me en dan idd nog die combikortingen voornamelijk van de AC2400 500 prijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
~6kWh nieuw: 1198 + 2 x 699 = €2596
~6kWh oud: €2397 (in de aanbieding)

Die AC2400 maakt het wel flink aan de prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hemera schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:40:
~6kWh nieuw: 1198 + 2 x 699 = €2596
~6kWh oud: €2397 (in de aanbieding)

Die AC2400 maakt het wel flink aan de prijs
Mijn idee ook. Tuurlijk is 2400 laden wel mooi, maar met 2 Hyper2000s kan dat ook. En dan kun je 8x 1.9kWh = ruim 15 kWh inzetten, tegenover 12kWh (4x AB3000).

Er van uitgaande dat er ook maximaal 4 accu's onder één AC2400 kunnen.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
Bra-Jo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:05:
[...]

Mijn idee ook. Tuurlijk is 2400 laden wel mooi, maar met 2 Hyper2000s kan dat ook. En dan kun je 8x 1.9kWh = ruim 15 kWh inzetten, tegenover 12kWh (4x AB3000).

Er van uitgaande dat er ook maximaal 4 accu's onder één AC2400 kunnen.
Alleen zijn 4 AB2000's op een enkele Hyper niet praktisch als je alleen op zonnestroom wilt laden.
De laadtijd is dan 7,7/1,2= 6,4 uur en de dagen dat de zon zo lang onafgebroken schijnt zijn zeldzaam.
Dan kun je beter 2 Hypers met 2 AB200 nemen en laden met 2400 W
Dan zijn ze in de helft van die tijd vol
Als de zon nu schijnt komt er 6000W bij mij binnen, de accu laad dan met 1200 W, dus wordt er nog 4800 W terug geleverd.
Daar kan ik beter een 2e Hyper met accu's gaan opladen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nog even nagevraagd: 1198 excl btw incl 3 kWh accu. Dus €1499 voor AC2400 incl.3kWh opslag incl. BTW. Tis maar net wie je spreekt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En de Zendure P1-meter wordt in april/mei leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Henkoes schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:23:
[...]

En de RTE / efficiency curve van de huidige hyper en nieuwe?
Daar konden de aanwezige mensen niets over zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bert pit schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:00:
Betekent het dat wanneer de de P1 module leverbaar wordt, dat je geen Shelly Pro 3EM meer hoeft te installeren voor koppeling met de zonnepanelen?
Klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Taro schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:38:
Nog even nagevraagd: 1198 excl btw incl 3 kWh accu. Dus €1499 voor AC2400 incl.3kWh opslag incl. BTW. Tis maar net wie je spreekt ;)
Ah, inclusief 1 accu, dat verandert de zaak. :) Dan krijg je feitelijk dus een directe concurrent voor de HW-batterij lijkt me - bijna dezelfde prijs en bijna dezelfde capaciteit. Alleen wel meer mogelijkheden qua aansturen en beheer dan HW.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar_nl
Op zich een hele slimme zet van zendure. De hyper 2000 met de AB2000S is waarschijnlijk in de (duitse) markt gezet als balkon-systeem, met bijbehorende aansluiting voor zonnepanelen, stevige behuizing en interne verwarming. Nu met de korting qua prijs concurrerend met andere opties als Marstek/HomeWizard, maar eigenlijk een andere prijsklasse dan pure stekkeropslag voor binnen. Met de AC2400 en AB3000 zetten ze (denk ik) daar op in.
Dan ga ik er vanuit dat de AC2400 geen directe aansluiting heeft voor panelen en de AB3000 geen verwarming of blussysteem aan boord hebben om zo qua prijs de strijd aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:33
Interessant topic!
Zit voor mijn nieuwe huis te kijken naar accu opslag.
Nou heb ik de pech niet veel panelen kwijt te kunnen. Denk zeker 4x 455wp voor nu ivm ligging.
Heeft het dan nu veel zin een accu? Met de AI functie misschien wel dacht ik?
Ik kan nergens de modes die mogelijk zijn goed zien. Is er nu een door ai modus icm opladen via eigen accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Taro schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Heb Zendure gesproken:

Pre-order eind maart
€ 1198 verwachte verkoopprijs AC2400
3kWh accu’s gaan €699 kosten, geen andere groottes in de planning

Zendure P1-meter komt waarschijnlijk tegelijkertijd met de AC2400 op de markt, dus eind maart of begin April.

De AB3000X kunnen die ook geplaatst worden onder de hyper2000, oftewel je koopt een hyper2000 en 3x AB3000X?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Wij zijn ook op de solar solution beurs geweest en dan mn bij zendure. Mooie nieuwe producten in de pijplijjn (zie eerdere berichten hierboven):
Solar Flow 2400 AC (directe concurrent voor Marstek en Homewizard)
Solar Flow 800 Pro (uitgebreidere versie van de Solar Flow 800 met mogelijkheid om meer panelen aan te sluiten, 8 MC4 stekkers ipv 4 stekkers en off grid functionaliteit met stekker mogelijkheid direct op apparaat).
P1 meter

Alles wordt ergens in de maanden april/mei leverbaar.

Omdat deze producten erg lijken op de hyper 2000 maar daarnaast toch andere behoeftes af kunnen dekken en ze allemaal van dezelfde api en app gebruik maken hebben de topic starters besloten om dit topic voortaan breder op te zetten (nieuwe naam: Zendure Plug-in thuisbatterij topic). En ook in de topic start zal aandacht besteed gaan worden aan deze nieuwe producten. Zo houden we alle kennis en informatie over deze vergelijkbare producten qua api en app in dit forum :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Catdogsf schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:43:
[...]

De AB3000X kunnen die ook geplaatst worden onder de hyper2000, oftewel je koopt een hyper2000 en 3x AB3000X?
Goede vraag idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
dnns85 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:21:
Ik heb deze vorige week gekocht via Wallbox discounter in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Nee dat gaat niet, die hebben heel andere afmetingen. Dus of je stapelt de AB2000S of je stapelt de nieuwe AB3000X. Dit hebben we nagevraagd op de beurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar_nl
mrme12345 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:45:
Wij zijn ook op de solar solution beurs geweest en dan mn bij zendure. Mooie nieuwe producten in de pijplijjn (zie eerdere berichten hierboven):
...
Omdat deze producten erg lijken op de hyper 2000 maar daarnaast toch andere behoeftes af kunnen dekken en ze allemaal van dezelfde api en app gebruik maken hebben de topic starters besloten om dit topic voortaan breder op te zetten (nieuwe naam: Zendure Plug-in thuisbatterij topic). En ook in de topic start zal aandacht besteed gaan worden aan deze nieuwe producten. Zo houden we alle kennis en informatie over deze vergelijkbare producten qua api en app in dit forum :-)
Is er ook gesproken over de toekomst van de hyper 2000 productlijn??? Ben dan met name nieuwsgierig naar de beschikbaarheid van de AB2000S batterijen, ivm uitbreiding in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Ik stel deze vraag hier toch even.
1- Is het normaal dat de Hyper led balk snel knippert in standby stand.
Staat niet echt duidelijk vermeld in de handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHviTbiDrbNrFdvQoe4y0QkBhkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LtBibt6jXcbTZqpSdLm893X.jpg?f=fotoalbum_large

2- De batterij had ik op 5 en 95 % staan.
Kreeg een mededeling dat 10 % beter is.
Deze op 10 gezet.
Kan opladen tot 100 % kwaad.

3- Als ik een batterij onder de Hyper gebruik gaat het laden naar ruim 1000 watt.
Ik heb zo vermoeden dat dit geen probleem geeft omdat er 48 volt accu gebruikt wordt i.p.v.16 volt. (Minder Ampère)
Is deze gedachte correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
mrme12345 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Nee dat gaat niet, die hebben heel andere afmetingen. Dus of je stapelt de AB2000S of je stapelt de nieuwe AB3000X. Dit hebben we nagevraagd op de beurs.
Je bedoelt te zeggen dat de hyper2000 alleen samen met de ab2000(s) kan en de nieuwe ac2400 omvormer kan alleen samen met de AB3000X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ingmar_nl schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:09:
[...]
Is er ook gesproken over de toekomst van de hyper 2000 productlijn??? Ben dan met name nieuwsgierig naar de beschikbaarheid van de AB2000S batterijen, ivm uitbreiding in de toekomst.
Nee, niet door mij. Maar die kreeg net zoveel aandacht als de andere nieuwe producten en zijn een groot verkoopsucces voor ze in de DLD, FR en NLDse markt. Dus die zullen ze niet overboord zetten is mijn verwachting, zeker niet omdat het modulair is en er dus nog veel extra batterijen verkocht kunnen worden. En de AB2000S werken ook samen met de Solar flow 800 en Solar flow 800 pro. Dus die batterijen blijven sowieso beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door mrme12345 op 12-03-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Catdogsf schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:09:
[...]

Je bedoelt te zeggen dat de hyper2000 alleen samen met de ab2000(s) kan en de nieuwe ac2400 omvormer kan alleen samen met de AB3000X?
Klopt en is ook ander systeem. De AC2400 is alleen AC en de Hyper DC/PV en AC. Dus ook andere markt verwacht ik. En de AB2000S werken ook samen met de Solar flow 800 en Solar flow 800 pro. Dus die batterijen blijven sowieso beschikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door mrme12345 op 12-03-2025 16:12 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 68 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.