+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
Maar de getallen kloppen in de app.peterb13 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:19:
[...]
Nee, ik probeer mijn bericht zo op te stellen dat daar niet zo snel een geautomatiseerd antwoord op gegeven kan worden. Uitgebreide omschrijving en screenshots erbij.
Ik had het serie nummer doorgegeven en daar hebben ze het naar toe gepushed
Was in mijn geval een Sagemcom meter van Enexis. Zag hier een melding van een ander merk die hetzelfde gedrag had, maar die was ook van Enexis. Misschien gebruikt Enexis een afwijkend protocol
Er staat ook netjes - voor.
Het rekensommetje klopt niet.
De berekening is verkeerd bij 3 fasen.
Daardoor klopt het totaal aantal watt niet.
Met stroom totaal aantal Ampère klopt nog niet in de nieuwe firmware versie.
Als voorpret net de nieuwe mount van @geert1992 gesliced en die ga ik morgen printen
Mocht iemand interesse hebben dan kan ik een set voor printen.
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Ik kreeg geen ai heb een accound aangemaakt en ticket gemaakt hier.peterbier schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:12:
[...]
Nee kan hem niet update.
Ik heb er een mail heen gestuurd.
Wacht het wel af.
Wordt wel gek van dat AI gedoe.
[Afbeelding]
https://support.zendure.com/portal/en/home
Nice! Ben benieuwd! Klopt, of de poot omdraaien in de slicer.Peutpeut schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:35:
Weer even bijgelezen, nog steeds in afwachting van de set die bij de Duitse douane staat.
Als voorpret net de nieuwe mount van @geert1992 gesliced en die ga ik morgen printenIn eerste instantie in PLA+. @geert1992, ik neem aan dat er van iedere leg twee nodig zijn?
Mocht iemand interesse hebben dan kan ik een set voor printen.
Als mensen hem bij mij bestellen krijgen ze hem in PETG^^ Wat duurzamer is
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Yes, heb ik ook nog liggen! Eerst even een test met PLA+, heb nog een kleur waar ik vanaf moet dus komt goed uit. Denk dat het wel volstaat, PETG is inderdaad beter bestand tegen warmte.geert1992 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:41:
[...]
Nice! Ben benieuwd! Klopt, of de poot omdraaien in de slicer.
Als mensen hem bij mij bestellen krijgen ze hem in PETG^^ Wat duurzamer is
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Ik heb het al een paar x met screens gestuurd. Al een x in het Engels uitgelegd, nederlands en kan het nogmaals in het Duits gaan doen. Dat stoort me wel maar we gaan ervoor. Even geduld dus nog.
Wie haben Sie die 25 W Leistung ermittelt? Über Home Assistant oder auf andere Weise?
Bitte geben Sie uns genaue Angaben zur Vorgehensweise, damit wir das Problem reproduzieren können.
Nach unserer Analyse beträgt die AC-Ausgangsleistung des 2400AC 0 W und nicht 25 W.
Vielen Dank für Ihre Unterstützung und Ihr Verständnis für Zendure!
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Er zit een noodstroomuitgang op maar als de stroom er af is en er dus geen wifi is kan ik dan überhaupt nog wel schakelen naar noodstroom?
Met bluetoothR.K schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:30:
Hoi hoi, Morgen wordt mijn groepenkast vernieuwd en gaat uiteraard de stroom er af. Ik vraag mij af hoe de Solarflow 2400 daarop reageert.
Er zit een noodstroomuitgang op maar als de stroom er af is en er dus geen wifi is kan ik dan überhaupt nog wel schakelen naar noodstroom?
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Zet je router maar eens uit en probeer dan contact te maken met de AC2400..
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Je kunt hier ook de zoekfunctie gebruiken he
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Je kunt die functie ook vooraf aanzetten.
Zorg ook voor een volle batterij voor die tijd dat ze met de groepenkast bezig gaan.
Dan kun je tijdens de werkzaamheden ook een bakkie koffie aanbieden.
:strip_exif()/f/image/YQTLDdAGSMOiWIf1k45SsWsw.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is mogelijk, maar natuurlijk niet met een plotselinge stroomuitval. En uit zoeken op het forum maak ik niet echt op of je dan met bluetooth kunt schakelen. Ik lees vnml dat je dan kunt monitoren via bluetooth.peterbier schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:01:
@R.K
Je kunt die functie ook vooraf aanzetten.
Zorg ook voor een volle batterij voor die tijd dat ze met de groepenkast bezig gaan.
Dan kun je tijdens de werkzaamheden ook een bakkie koffie aanbieden.
[Afbeelding]
Maar goed, ik ga het morgen wel meemaken.
Om je uit je lijden te verlossen, je kan hem volledig bedienen via bluetoothR.K schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:09:
[...]
Dat is mogelijk, maar natuurlijk niet met een plotselinge stroomuitval. En uit zoeken op het forum maak ik niet echt op of je dan met bluetooth kunt schakelen. Ik lees vnml dat je dan kunt monitoren via bluetooth.
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Als de wifi verbinding er niet meer is om wat voor rede dan ook dan moet je sowieso opnieuw koppelen via bluetooth.R.K schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:09:
[...]
Dat is mogelijk, maar natuurlijk niet met een plotselinge stroomuitval. En uit zoeken op het forum maak ik niet echt op of je dan met bluetooth kunt schakelen. Ik lees vnml dat je dan kunt monitoren via bluetooth.
Tenslotte moet je de wifi connectie opzetten via eerst een Bluetooth verbinding te maken.
Ik bedoel ermee dat je vooraf gewoon simpel via de app het aan kan zetten.
De functie gebruikt iets energie maar kun je ook aan laten staan.
Maar ik zal dat persoonlijk niet doen.
Bij stroompanne kan je dit aanzetten via Bluetooth.
:strip_exif()/f/image/OznuulzsQhm7vjfQ1IU2K3ax.jpg?f=fotoalbum_large)
waar zet je dat aan in HEMS voor lokale communicatie ?peterb13 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:28:
[...]
Ik heb die nieuwe firmware ook en ik heb het idee dat ik nu veel beter nom draai. Heb ook in hems die funktie aangezet voor lokale communicatie. Ik ben er blij mee en blijf het zo voorlopig gebruiken
Vandaag nog wel een fout bij hun gemeld. De dagtotalen kloppen niet. Volgens die totalen zou ik toch nog een redelijke hoeveelheid kw afgenomen hebben terwijl dat maar minimaal is. Voor de werking is dit verder niet belangrijk
Welke meter heb jij? Sagemcom XS210 ESMR5?peterb13 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:19:
[...]
Nee, ik probeer mijn bericht zo op te stellen dat daar niet zo snel een geautomatiseerd antwoord op gegeven kan worden. Uitgebreide omschrijving en screenshots erbij.
Ik had het serie nummer doorgegeven en daar hebben ze het naar toe gepushed
Was in mijn geval een Sagemcom meter van Enexis. Zag hier een melding van een ander merk die hetzelfde gedrag had, maar die was ook van Enexis. Misschien gebruikt Enexis een afwijkend protocol
Een vriend van mij heeft de P1 meter al ontvangen, maar de AC2400 is nog niet geleverd.
Zou mooi zijn als het aangesloten wordt, hij gelijk kan updaten.
In "Lab Feature"KloyenZ schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:12:
[...]
waar zet je dat aan in HEMS voor lokale communicatie ?
Ik heb een SagemCom T210-D ESMR5_AcS_ schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:15:
[...]
Welke meter heb jij? Sagemcom XS210 ESMR5?
Een vriend van mij heeft de P1 meter al ontvangen, maar de AC2400 is nog niet geleverd.
Zou mooi zijn als het aangesloten wordt, hij gelijk kan uodaten.
- Taro
- Niet online
Heb je 1 of meerdere omvormers in HEMS zitten? Wordt alleen zichtbaar bij 2 of meer.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik laad en ontlaad met 800W continu, maar heb hetzelfde gedrag gezien met lagere wattages.Bikkelreal schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:10:
[...]
Hoeveel KW input en output heb je bij 10-100%?
Afgelopen nacht laten ontladen naar 5%, maar nog geen significante verhoging gezien van de output waarden.
Zowel de Zendure app als die van de HW komen de waarden goed met elkaar overeen, namelijk 5 kWh.
Voor een accupakket van 8,64 kWh is dat wel erg mager.
Onderstaand de json output van de api bij 5% SoC.
:strip_exif()/f/image/cePFKqoezkiz9RtXU3lU6jVH.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo te zien doen alle drie de batterijen netjes mee en gaan gelijk op.
Wat mij echter wel opvalt (of ik interpreteer de data verkeerd
75% SoC => "BatVolt":4941
5% SoC => "BatVolt":4929
Ik heb de data ook in ChatGPT gegooid en deze komt nog met onderstaande aanwijzing:
Spanningen (~3,28–3,31 V per cel) bij 5% SoC liggen nog vrij hoog, wat erop kan wijzen dat er nog restcapaciteit over is maar de BMS het ontladen stopt.
Ik zou graag willen weten of bij anderen de spanning bij 5 of 10% SoC een beetje overeenkomt met mijn gemeten waarden? En of het klopt dat er mogelijk nog restcapaciteit in de accu's kan zitten.
Ziet er netjes uit._AcS_ schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:44:
@geert1992 Nou Geert, het heeft even geduurd, maar hij is klaar.
Vandaag komen de 2 ventilatoren en dan de kabel maken met dank aan @TCMR en @geert1992 .
[Afbeelding]
Hoe wordt die beugel vastgemaakt aan de omvormer?
En waar heb je dat karretje vandaan?
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Inderdaad, het werkt zoals je beschreven hebt. De Bluetooth neemt het over. Bedanktpeterbier schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:19:
[...]
Als de wifi verbinding er niet meer is om wat voor rede dan ook dan moet je sowieso opnieuw koppelen via bluetooth.
Tenslotte moet je de wifi connectie opzetten via eerst een Bluetooth verbinding te maken.
Ik bedoel ermee dat je vooraf gewoon simpel via de app het aan kan zetten.
De functie gebruikt iets energie maar kun je ook aan laten staan.
Maar ik zal dat persoonlijk niet doen.
Bij stroompanne kan je dit aanzetten via Bluetooth.
[Afbeelding]
Ik zie dat de batterijen van Zendure tussen -20°C en 0°C een zelfverwarmingsfunctie hebben om toch te kunnen laden. Maar de SF800Pro met ingebouwde batterij heeft dat zo te zien niet. Als ik een AB2000S op een SF800Pro aansluit en het staat buiten bij -10°C, kan ik dan de AB2000S wel opladen en alleen de interne batterij niet, of kan ik dan helemaal niet laden?
Binnen zetten is misschien ook een optie. Maar het is wel opvallend dat op alle afbeeldingen op de site van Zendure de batterijen buiten staan of in een vrijstaande schuur, en ik heb geen vrijstaande schuur.
Je kan met 4 m4 boutjes hem vast schroeven aan de omvormer.avdl72 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:17:
[...]
Ziet er netjes uit.
Je kan hem er ook los overheen zetten.
Volgens de specs werken ze in hetzelfde temperatuur bereik dus ik neem aan dat die functie ook in de SF800pro zit.KikkerMario schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:22:
Het is de tijd van het jaar voor vragen over warme batterijen, maar hier is voor de afwisseling een vraag over koude batterijen. Hopelijk weet iemand hier het antwoord.
Ik zie dat de batterijen van Zendure tussen -20°C en 0°C een zelfverwarmingsfunctie hebben om toch te kunnen laden. Maar de SF800Pro met ingebouwde batterij heeft dat zo te zien niet. Als ik een AB2000S op een SF800Pro aansluit en het staat buiten bij -10°C, kan ik dan de AB2000S wel opladen en alleen de interne batterij niet, of kan ik dan helemaal niet laden?
Binnen zetten is misschien ook een optie. Maar het is wel opvallend dat op alle afbeeldingen op de site van Zendure de batterijen buiten staan of in een vrijstaande schuur, en ik heb geen vrijstaande schuur.
:strip_exif()/f/image/LFWGJi1ObUzSr9867GnssX1U.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze hebben @Taro ooit bevestigd dat de accu die erin zit eenAB2000X is, dan kan je aannemen dat de warmte elementen ook in deze accu zitten.frankj030 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:40:
[...]
Volgens de specs werken ze in hetzelfde temperatuur bereik dus ik neem aan dat die functie ook in de SF800pro zit.
[Afbeelding]
Bij de bouwmarkt in Duitsland, was in de aanbieding.avdl72 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:17:
[...]
Ziet er netjes uit.
Ik zag hem ook op Amazon, maar wel iets duurder. https://www.amazon.nl/-/e...iendly/dp/B008O37MYW?th=1
- Taro
- Niet online
De SF800Pro bevat intern een AB2000X met ingebouwd verwarmingselement, dit is mij door Zendure bevestigd. Dat betekent dat je hem buiten kunt gebruiken en deze indien nodig ook zal opwarmen voor het laden/ontladen.KikkerMario schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:22:
Het is de tijd van het jaar voor vragen over warme batterijen, maar hier is voor de afwisseling een vraag over koude batterijen. Hopelijk weet iemand hier het antwoord.
Dat is natuurlijk precies de insteek van die zogenaamde "balkonsetjes" waar Zendure mee adverteert.Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:56:
[...]
De SF800Pro bevat intern een AB2000X met ingebouwd verwarmingselement, dit is mij door Zendure bevestigd. Dat betekent dat je hem buiten kunt gebruiken en deze indien nodig ook zal opwarmen voor het laden/ontladen.
Over het algemeen zijn Nederlanders zuinig op hun spullen. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel mensen binnen deze groep ze daadwerkelijk buiten hebben staan.
Volgens mij kan dat zonder poll, wie heeft zijn thuis accu buiten staan hier?
Bij mij staan ze voor een deel in de schuur, die is van hout en verder niet verwarmt.geert1992 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:05:
[...]
Dat is natuurlijk precies de insteek van die zogenaamde "balkonsetjes" waar Zendure mee adverteert.
Over het algemeen zijn Nederlanders zuinig op hun spullen. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel mensen binnen deze groep ze daadwerkelijk buiten hebben staan.
In de winter is het daar net zo koud als buiten.
Er staan nog twee binnen in de bijkeuken, maar die gaan daar waarschijnlijk ook heen verhuizen.
Niet omdat ik bang ben voor brand of zo, de LFP batterijen zijn zo goed als onbrandbaar, maar meer uit praktische overwegingen.
Ik kan de Hyper en SF800Pro daar direct op zonnepanelen aansluiten.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Bij 40°C komt er 7VDC op, bij 60°C zal hij wel 12VDC gevenmartinvdm schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:28:
Hoe werkt die connector eigenlijk? Is dat 12v continue of wordt deze spanning in en uitgeschakeld naar gelang de temperatuur van de batterij?
Edit: de zon schijnt er nu wat minder op, na 1,5 uur op 2400 W is de temperatuur 41°C volgens het report. Op welke temps draaien jullie met de fans er vlakbij?
Filmpje: https://vimeo.com/1108403419
:strip_exif()/f/image/mG8WOxkXMZxtI1bnGNEEnNO6.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderste accu staat nu in de schaduw
:strip_exif()/f/image/1Wpsaz52KjHAl0L2CMau8DWH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door dotternetta op 08-08-2025 14:59 ]
Volg je dit topic ook al? Daar komt ook de nodige input voorbij.CopyCatz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:15:
Ik krijg in home assistant de melding dat de nieuwe integratie (1.1.0) te downloaden is. Ik kan uit de documentatie niet opmaken of er nu gebruik gemaakt kan worden van de lokale api, ik zie nog steeds alleen een uitleg over mqtt. Ik neem aan dat die nieuwe token er nu is zodat je niet meer met je Zendure account hoeft in te loggen, maar waarom nog steeds mqtt ipv directe api communicatie?
Zendure producten in Home Assistant integreren - deel 2
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Hier wonen de 2 hypers met ieder 4 accus in garage welke aan huis vast zit.geert1992 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:05:
[...]
Dat is natuurlijk precies de insteek van die zogenaamde "balkonsetjes" waar Zendure mee adverteert.
In de winter is de temperatuur daar rond de 10 graden.
Iets in mij zegt electronica moet niet buiten staan ondanks dat het gewoon tegen kan in dit geval.
Oké dus onder de 40gr is de spanning eraf? Wilde wellicht iets leuks bouwen met een esp bordje vandaar.dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:49:
[...]
Bij 40°C komt er 7VDC op, bij 60°C zal hij wel 12VDC geven
Dit zal uiteraard nog wel belangrijke informatie zijn.dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:49:
[...]
Bij 40°C komt er 7VDC op, bij 60°C zal hij wel 12VDC geven
Want als we hier een 5V fan op gaan aansluiten en op een bepaalde temperatuur wordt deze opgeschaald naar 12V gaat dat natuurlijk niet meer goed
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
12V/1500 rpm werkt prima en mooi stilmarkduffy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:13:
[...]
Dit zal uiteraard nog wel belangrijke informatie zijn.
Want als we hier een 5V fan op gaan aansluiten en op een bepaalde temperatuur wordt deze opgeschaald naar 12V gaat dat natuurlijk niet meer goed
Je besteld deze:
:strip_exif()/f/image/Bov0iY4DK9jSoGrNFOUc4Sa9.jpg?f=fotoalbum_large)
En ontvangt deze:
:strip_exif()/f/image/aG3Q8z3TMQ2uPAPDKcRknX6P.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier de juiste en de verkeerde nog even bij elkaar:
(zo te zien had de moer ook niet gepast, heb ik niet geprobeerd)
:strip_exif()/f/image/iw3xGG6WQDdUkXVQ8evtED7b.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn nog 5 onderweg 😂
[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 08-08-2025 15:45 ]
Klopt, maar we spreken hier op het forum al diverse malen alleen maar over de 5V fans.
Niet alle 12v fans willen werken op 5v (Dacht ik!)
Dus als we denken dat de fan opgeschaald wordt van 5v naar 12v bij hogere temperaturen, dan moeten we geen 5v fans willen en alleen aansturen op 12v fans die ook op 5v draaien.
@gielz stond er op de fans van Zendure nog gegevens?
Je haalt 2 dingen door elkaar: de 5V fans worden extern gevoed met een usb lader. De 12V fans kun je aansluiten op de AC2400 fan connector.markduffy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:37:
[...]
Klopt, maar we spreken hier op het forum al diverse malen alleen maar over de 5V fans.
Dus als we denken dat de fan opgeschaald wordt van 5v naar 12v bij hogere temperaturen, dan moeten we geen 5v fans willen en alleen aansturen op 12v fans die ook op 5v draaien.
Gegevens van de fan staan ook op de websitemarkduffy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:37:
[...]
https://www.zendure.nl/pr...or?variant=47002593820927
En voor die paar die hier nog onderweg zijn geldt het zelfde.dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:26:
Nou, de AliExpress stekkers zijn binnen en je raadt het al: verkeerd om, of te wel "niet reversed"....zucht 😞
Je besteld deze:
[Afbeelding]
En ontvangt deze:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zijn nog 5 onderweg 😂
Door wat ik tot nu heb gekregen lag dit al in de lijn van de verwachting.
10mm met omgekeerde male/female en bovendien te klein.
De rest wel met juiste male/female, maar vanaf 14mm en dus te groot.
Een tussenmaat schijnt er bij die led verlichting stekkers niet te zijn.
Zeker, staat dc 12v op. En welke fan het exact is.markduffy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:37:
[...]
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
- Taro
- Niet online
Vandaag zijn ook eindelijk 5 kabelgoten binnengekomen. Dit weekend wordt nog een AB2000S opgehaald, hopelijk ook snel de resterende 2 Hypers en 2 AB2000S verkocht, dan heb ik over 2 weken een mooie opstelling waar mijn vrouw ook weer gelukkig van wordt: Alles netjes in kabelgoten, 3x2400AC stapels, aantal SF800's en verder niets. Hopelijk komen ook nog snel de 2x AB3000X binnen die ik al sinds 19 juni in bestelling heb staan, vandaag is de 50e dag, maar ik vermoed dat dat pas september wordt, dan zijn de 3 stapels weer mooi in balans.
En ja, die stekkers die omhoog wijzen is tijdelijk om aan te geven dat dat de SF800's betreft die erboven hangen om te voorkomen dat ik hardwarematig een fuckup maak met vermogens en dus een stopcontact opblaas. Via die kabelgoten wordt dat allemaal netjes opgelost en aangesloten.
/f/image/y92TOxF4MkcqjXrFzLAO22dp.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qn12BSKlIXA2ycbp9xJCRTFM.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/8IFQru7CnIEmv8Ql7hZhCd6X.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BTp7K2Vjcgbm2OJgkRvH85te.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MTJpmA1Wvj8VLDDUrEvBBtjL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dacht het niet, er is direct al over 12V fans gesproken, ook dat de startspanning 7V is.markduffy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:37:
[...]
De startspanning van 12V fans ligt tussen 4 en 6V dus is 7V altijd genoeg.
Dit valt voor je vrouw toch gewoon in de categorie "Mijn man heeft een hobby"Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:01:
De nieuwe dubbele ventilator draait hier inmiddels ook met dank aan @geert1992. Ook nog een aantal meettestjes gedaan. Vanavond als ze allemaal maximaal gaan terugleveren even kijken wat het verschil in temperatuur is bij 2400 Watt.
Vandaag zijn ook eindelijk 5 kabelgoten binnengekomen. Dit weekend wordt nog een AB2000S opgehaald, hopelijk ook snel de resterende 2 Hypers en 2 AB2000S verkocht, dan heb ik over 2 weken een mooie opstelling waar mijn vrouw ook weer gelukkig van wordt: Alles netjes in kabelgoten, 3x2400AC stapels, aantal SF800's en verder niets. Hopelijk komen ook nog snel de 2x AB3000X binnen die ik al sinds 19 juni in bestelling heb staan, vandaag is de 50e dag, maar ik vermoed dat dat pas september wordt, dan zijn de 3 stapels weer mooi in balans.
En ja, die stekkers die omhoog wijzen is tijdelijk om aan te geven dat dat de SF800's betreft die erboven hangen om te voorkomen dat ik hardwarematig een fuckup maak met vermogens en dus een stopcontact opblaas. Via die kabelgoten wordt dat allemaal netjes opgelost en aangesloten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Taro
- Niet online
:strip_exif()/f/image/zBDY6PZSgMTvCMgl7hcgJX1E.png?f=user_large)
De bovenste accu is bij alle 3 de stapels 33 graden, dus daar zit nog geen verschil in.
Bij jou draaien ze nog continu op 5V? Is een beetje moeilijk vergelijken. Als je ze door de AC2400 aan laat sturen kunnen we echt zien welke opstelling het beste werktTaro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:09:
Overigens nu idle 3 graden verschil door de dubbele ventilator:
[Afbeelding]
De bovenste accu is bij alle 3 de stapels 33 graden, dus daar zit nog geen verschil in.
Erg gezellig @Taro en weer veel waardevolle nieuwe inzichten opgedaan.Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:09:
Overigens nu idle 3 graden verschil door de dubbele ventilator:
[Afbeelding]
3c, en dat terwijl hij geduldig stond te wachten, goede score!
De echte test komt natuurlijk als we écht goede stroomprijzen krijgen
De splitter kabels zijn besteld, hopelijk ben je snel van heelveel kabels af!
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 08-08-2025 17:16 ]
- Taro
- Niet online
Ik schiet al mijn hele leven door in hobby's, dus zo kijkt ze er inmiddels niet meer naarDevke schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:06:
[...]
Dit valt voor je vrouw toch gewoon in de categorie "Mijn man heeft een hobby"
Via een ander topic hier wilde ik wat peperplantjes proberen, ik eindigde met 48 planten in de achtertuin, een automatisch bewaterings- en voedingstoffensysteem. Via een ander topic kwam ik in aanraking met aquaria, 3 maanden later had ik er 3, met CO2 systeem, automatische water aanvulling, automatisch voeder systeem, osmosewatersysteem, UPS, etc.
De andere hobby's zal ik jullie besparen en nu schiet ik door met de wijkcentrale...
Dat ze nog bij mij is verbaast mij iedere dag
Totaal niet herkenbaar, dit. Ik ging van 1 aquarium naar 5 + een terrarium, van een Jura naar een Jura, meerdere pourover setjes en een koffiebrander, om het over mijn fietsen en gereedschap nog maar niet te hebben. Helaas zet ze nu de voet wel wat dwars qua accu, maar dat komt ook wel weer goed.Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:20:
[...]
Ik schiet al mijn hele leven door in hobby's, dus zo kijkt ze er inmiddels niet meer naar
Via een ander topic hier wilde ik wat peperplantjes proberen, ik eindigde met 48 planten in de achtertuin, een automatisch bewaterings- en voedingstoffensysteem. Via een ander topic kwam ik in aanraking met aquaria, 3 maanden later had ik er 3, met CO2 systeem, automatische water aanvulling, automatisch voeder systeem, osmosewatersysteem, UPS, etc.
De andere hobby's zal ik jullie besparen en nu schiet ik door met de wijkcentrale...
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
- Taro
- Niet online
Ja, allemaal op 5V. Geert heeft de stekkers mee naar huis genomen, er staan PWM stekkers via Ali in bestelling, dus hopelijk spoedig via de 2400AC uitgang -> @TCMR stekkers -> 2x PWM uitgang -> 2x Noctua 140mm 1500 PWM ventilatoren per 2400AC.dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:12:
[...]
Bij jou draaien ze nog continu op 5V? Is een beetje moeilijk vergelijken. Als je ze door de AC2400 aan laat sturen kunnen we echt zien welke opstelling het beste werkt
Check: Zijn de plus en min op de 2400AC hetzelfde aangesloten als op de SF800Pro?
De niet genoemde hobby is zelf wel in te vullen...... nu weet ik niet of ik medelijden met haar moet krijgen of dr gelukkig moet prijzen 🤣🤣🤣🤣🙈Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:20:
[...]
Ik schiet al mijn hele leven door in hobby's, dus zo kijkt ze er inmiddels niet meer naar
Je zou verwachten toch min. 6+KW, ik weet dat zendure de batterijen 20%+ zijn als je ze ontlaad met 10% in de app.Jacqui schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:16:
[...]
Ik laad en ontlaad met 800W continu, maar heb hetzelfde gedrag gezien met lagere wattages.
Afgelopen nacht laten ontladen naar 5%, maar nog geen significante verhoging gezien van de output waarden.
Zowel de Zendure app als die van de HW komen de waarden goed met elkaar overeen, namelijk 5 kWh.
Voor een accupakket van 8,64 kWh is dat wel erg mager.
Onderstaand de json output van de api bij 5% SoC.
[Afbeelding]
Zo te zien doen alle drie de batterijen netjes mee en gaan gelijk op.
Wat mij echter wel opvalt (of ik interpreteer de data verkeerd), is het kleine verschil in voltage tussen mijn vorige meetmoment op 75% SoC.
75% SoC => "BatVolt":4941
5% SoC => "BatVolt":4929
Ik heb de data ook in ChatGPT gegooid en deze komt nog met onderstaande aanwijzing:
Spanningen (~3,28–3,31 V per cel) bij 5% SoC liggen nog vrij hoog, wat erop kan wijzen dat er nog restcapaciteit over is maar de BMS het ontladen stopt.
Ik zou graag willen weten of bij anderen de spanning bij 5 of 10% SoC een beetje overeenkomt met mijn gemeten waarden? En of het klopt dat er mogelijk nog restcapaciteit in de accu's kan zitten.
Table is al aangepast, en zijn rust spanningen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/83TMz7eMul112LkVPXALxbgz.jpg?f=user_large)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83095790Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:23:
[...]
Check: Zijn de plus en min op de 2400AC hetzelfde aangesloten als op de SF800Pro?
[ Voor 24% gewijzigd door dotternetta op 08-08-2025 18:03 ]
- Taro
- Niet online
Dat is idd de weergave van de SF800Pro, maar is de 2400AC hetzelfde? Vermoed uiteraard van wel gezien de Zendure fan anders ook niet lekker zou werken, maar meten is weten aangezien ze dus omgedraaid zijn. Ik zal anders vanavond wel ff een fan verwijderen en kijken of ik het zelf kan meten.
[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 08-08-2025 18:17 ]
Wat jammer zeg...dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:26:
Nou, de AliExpress stekkers zijn binnen en je raadt het al: verkeerd om, of te wel "niet reversed"....zucht 😞
Je besteld deze:
[Afbeelding]
En ontvangt deze:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zijn nog 5 onderweg 😂
Een paar vragen:
- Heeft iemand ervaring met het laten verzenden van de SolarFlow 2400 AC + P1 naar België? Ik had besteld bij tubotek.be, maar daar lijkt het maar niet door te komen. Welke leverancier raden jullie aan?
- Ik wil twee 2400’s plaatsen: één op fase 1 en één op fase 2. Volgens de documentatie zou dit moeten werken, maar heeft iemand dit in de praktijk getest? Zijn er nog aandachtspunten of valkuilen waar ik rekening mee moet houden?
- Op termijn wil ik op de tweede unit graag een paar zonnepanelen aansluiten. Kan dat ook als de units geclusterd zijn en de eerste unit geen zonnepanelen heeft?
Ik heb hem ook besteld en ontvang hem aankomende week dus zal posten of ik ook de verkeerde heb ontvangen.dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:26:
Je besteld deze:
[Afbeelding]
En ontvangt deze:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zijn nog 5 onderweg 😂
Herkenbaar. Home assistant is al flink uit zijn voegen geschoten hier. Van brievenbus tot vogelhuisje, van deurbel tot camera’s en van stofzuiger tot EV.Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:20:
[...]
- Taro
- Niet online
Nee, helaas. Ik kan verder alleen Zendure zelf aanraden, de overige leveranciers heb ik vooralsnog zelf geen positieve ervaringen mee.elhombreloco schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:21:
Hoi allemaal,
Een paar vragen:
[list]
• Heeft iemand ervaring met het laten verzenden van de SolarFlow 2400 AC + P1 naar België? Ik had besteld bij tubotek.be, maar daar lijkt het maar niet door te komen. Welke leverancier raden jullie aan?
Ik heb er hier 1 per fase. En gebruik even de zoekfunctie.• Ik wil twee 2400’s plaatsen: één op fase 1 en één op fase 2. Volgens de documentatie zou dit moeten werken, maar heeft iemand dit in de praktijk getest? Zijn er nog aandachtspunten of valkuilen waar ik rekening mee moet houden?
2400AC's cluster je niet, Hyper 2000's wel.• Op termijn wil ik op de tweede unit graag een paar zonnepanelen aansluiten. Kan dat ook als de units geclusterd zijn en de eerste unit geen zonnepanelen heeft?
[/list]
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 08-08-2025 18:30 ]
Maargoed, nog niet telaat 😉
Ik heb ook nog contact gehad met Tubotek. Vertrouwde hem niet zoelhombreloco schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:21:
Hoi allemaal,
Een paar vragen:
- Heeft iemand ervaring met het laten verzenden van de SolarFlow 2400 AC + P1 naar België? Ik had besteld bij tubotek.be, maar daar lijkt het maar niet door te komen. Welke leverancier raden jullie aan?
- Ik wil twee 2400’s plaatsen: één op fase 1 en één op fase 2. Volgens de documentatie zou dit moeten werken, maar heeft iemand dit in de praktijk getest? Zijn er nog aandachtspunten of valkuilen waar ik rekening mee moet houden?
- Op termijn wil ik op de tweede unit graag een paar zonnepanelen aansluiten. Kan dat ook als de units geclusterd zijn en de eerste unit geen zonnepanelen heeft?
Nu dingen besteld bij Zendure.nl, Zendure.de en Zendure.eu
Ik heb 2 2400ac’s beide op een aparte fase. Werkt perfect zowel met hems als fireson, 1.0.47
[ Voor 5% gewijzigd door peterb13 op 08-08-2025 18:43 ]
Net de update geïnstalleerd maar dat was direct foute boel. Werkt niet, alles offline. Geen tijd om verder in te duiken dus lang leve de backup/restore. Een gewaarschuwd mens telt voor twee was het toch?CopyCatz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:15:
Ik krijg in home assistant de melding dat de nieuwe integratie (1.1.0) te downloaden is. Ik kan uit de documentatie niet opmaken of er nu gebruik gemaakt kan worden van de lokale api, ik zie nog steeds alleen een uitleg over mqtt. Ik neem aan dat die nieuwe token er nu is zodat je niet meer met je Zendure account hoeft in te loggen, maar waarom nog steeds mqtt ipv directe api communicatie?
Ja, zo heb ik ze ook aangesloten op de AC2400Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:16:
[...]
Dat is idd de weergave van de SF800Pro, maar is de 2400AC hetzelfde? Vermoed uiteraard van wel gezien de Zendure fan anders ook niet lekker zou werken, maar meten is weten aangezien ze dus omgedraaid zijn. Ik zal anders vanavond wel ff een fan verwijderen en kijken of ik het zelf kan meten.
Je kunt geen zonnepanelen aansluiten op een 2400AC, dat kan alleen op een 800pro.elhombreloco schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:21:
Hoi allemaal,
Een paar vragen:
Dat kan wel, met micro omvormers.frankj030 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:30:
[...]
Je kunt geen zonnepanelen aansluiten op een 2400AC, dat kan alleen op een 800pro.
Yes, je hebt gelijk, maar gelet op de vragen had ik niet het idee dat dit het beoogde scenario was. Maar idd; via de offgrid aansluiting kan dat!
- Taro
- Niet online
Ook even een overzicht van alle AB3000X'en erbij toegevoegd om te zien wat dit met de accu's doet, maar vermoed dat daar een vertraging in zal zitten:
/f/image/SO2bfV0C5g5BxYWogxlJ5SsO.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Nu al 5 graden verschil:
:strip_exif()/f/image/PbSjehOdtsMcWCjE94R9YfAl.png?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 08-08-2025 20:20 ]
- Taro
- Niet online
Benieuwd hoe dat er over een uurtje uitziet en of #3 eindigt met hogere SoC wat je wel zou verwachten ondanks LFP.
[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 08-08-2025 20:23 ]
Significant! Fijn dat het ook het gewenste effect heeft. Benieuwd hoeveel het scheelt aan het einde van de 3uur.Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:17:
10 minuten geleden gestart, ze beginnen inmiddels wat op te warmenNu al 4 graden verschil tussen enkele vs dubbele koeler.
Ook even een overzicht van alle AB3000X'en erbij toegevoegd om te zien wat dit met de accu's doet, maar vermoed dat daar een vertraging in zal zitten:
[Afbeelding]
Edit: Nu al 5 graden verschil:
[Afbeelding]
Zal ik morgen beginnen met de andere 2 koelers?
- Taro
- Niet online
Yes, graag, heb nog voldoende Noctua's liggengeert1992 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:28:
[...]
Significant! Fijn dat het ook het gewenste effect heeft. Benieuwd hoeveel het scheelt aan het einde van de 3uur.
Zal ik morgen beginnen met de andere 2 koelers?
Nu 6-7 graden verschil. Heb ook foto's met de Flir gemaakt, maar ik zie helaas geen optie om het heetste punt te highlighten, pakt alleen het midden. Ook de SF800's gedaan. Morgen overdag nogmaals en dan zal ik die delen.
:strip_exif()/f/image/ouQjSSkAjQq89sHilrXwBYxG.png?f=user_large)
Bovenste accu een graad koeler, maar die daaronder 2 graden koeler. Al kan dat ook door de C-waarde komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 08-08-2025 20:34 ]
35 graden is te koel 😉 Dat ga je straks niet meer halenTaro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:33:
[...]
Yes, graag, heb nog voldoende Noctua's liggen
Nu 6-7 graden verschil. Heb ook foto's met de Flir gemaakt, maar ik zie helaas geen optie om het heetste punt te highlighten, pakt alleen het midden. Ook de SF800's gedaan. Morgen overdag nogmaals en dan zal ik die delen.
[Afbeelding]
Bovenste accu een graad koeler, maar die daaronder 2 graden koeler. Al kan dat ook door de C-waarde komen.
Die shippen toch niet naar belgie? ik krijg daar de melding:peterb13 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:39:
[...]
Ik heb ook nog contact gehad met Tubotek. Vertrouwde hem niet zo
Nu dingen besteld bij Zendure.nl, Zendure.de en Zendure.eu
Ik heb 2 2400ac’s beide op een aparte fase. Werkt perfect zowel met hems als fireson, 1.0.47
Die Produkte in deinem Warenkorb sind nicht für die Lieferung nach dein Standort verfügbar.
Ändere die Zustelladresse oder
.
- Taro
- Niet online
Je ziet nu ook verschil tussen de accu temperatuur, al is die niet helemaal wat je verwacht:
:strip_exif()/f/image/qdgEi0SlgKc3X6cY8zuyzUMT.png?f=user_large)
Volgens mij heb jij ook een batterij die niets doet onder #3, dat zou de SoC ook verklarenTaro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:06:
Uurtje later, inmiddels 9 graden verschil. Wel vreemd dat de SoC gelijk is met 3 vs 4 accu's.
Je ziet nu ook verschil tussen de accu temperatuur, al is die niet helemaal wat je verwacht:
[Afbeelding]
Op dit moment draaien de ventilatoren constant op dezelfde snelheid. Maar hoe zal dat straks zijn wanneer de omvormer de ventilatoren gaat aansturen?Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:06:
Uurtje later, inmiddels 9 graden verschil. Wel vreemd dat de SoC gelijk is met 3 vs 4 accu's.
[Afbeelding]
Waar ik me een beetje zorgen over maak, is dat de ventilator straks bijvoorbeeld aanspringt bij 40 graden en weer uitschakelt bij 39 graden, waardoor hij continu aan en uit blijft schakelen. Ik ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk zal werken.
Ja, zo werkt het, draait soms een minuutje of langer, hangt van het vermogen af. Waarom maak je je daar zorgen over?geert1992 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:11:
[...]
Op dit moment draaien de ventilatoren constant op dezelfde snelheid. Maar hoe zal dat straks zijn wanneer de omvormer de ventilatoren gaat aansturen?
Waar ik me een beetje zorgen over maak, is dat de ventilator straks bijvoorbeeld aanspringt bij 40 graden en weer uitschakelt bij 39 graden, waardoor hij continu aan en uit blijft schakelen. Ik ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk zal werken.
- Taro
- Niet online
Daar lijkt het niet op:dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:11:
[...]
Volgens mij heb jij ook een batterij die niets doet onder #3, dat zou de SoC ook verklaren
#3:
/f/image/FVh0Ua5I07vhUg4rkDpgzhl7.png?f=fotoalbum_large)
{"timestamp":1754680349,"messageId":155,"sn":"SN","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":2398,"outputPackPower":0,"outputHomePower":2398,"remainOutTime":193,"packState":2,"electricLevel":63,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3101,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4898,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":2400,"outputLimit":2400,"socSet":980,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1754680342,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":4,"rssi":-63,"is_error":0},"packData":[{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":62,"state":2,"power":759,"maxTemp":3051,"totalVol":4900,"batcur":65381,"maxVol":327,"minVol":327,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":63,"state":2,"power":523,"maxTemp":3001,"totalVol":4940,"batcur":65430,"maxVol":329,"minVol":329,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":63,"state":2,"power":592,"maxTemp":3021,"totalVol":4940,"batcur":65416,"maxVol":329,"minVol":329,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":63,"state":2,"power":685,"maxTemp":3031,"totalVol":4930,"batcur":65397,"maxVol":329,"minVol":328,"softVersion":4103,"heatState":0}]}
#2:
{"timestamp":1754680461,"messageId":129,"sn":"SN","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":2398,"outputPackPower":0,"outputHomePower":2398,"remainOutTime":140,"packState":2,"electricLevel":61,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3181,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4873,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":2400,"outputLimit":2400,"socSet":980,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1754680455,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":3,"rssi":-70,"is_error":0},"packData":[{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":60,"state":2,"power":831,"maxTemp":3061,"totalVol":4890,"batcur":65366,"maxVol":326,"minVol":325,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":62,"state":2,"power":886,"maxTemp":3051,"totalVol":4900,"batcur":65355,"maxVol":327,"minVol":326,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":62,"state":2,"power":872,"maxTemp":3021,"totalVol":4900,"batcur":65358,"maxVol":327,"minVol":326,"softVersion":4103,"heatState":0}]}
#1:
{"timestamp":1754680502,"messageId":127,"sn":"SN","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":2398,"outputPackPower":0,"outputHomePower":2398,"remainOutTime":138,"packState":2,"electricLevel":61,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3191,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4875,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":2137,"outputLimit":2400,"socSet":980,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1754680498,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":3,"rssi":-76,"is_error":0},"packData":[{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":61,"state":2,"power":839,"maxTemp":3061,"totalVol":4910,"batcur":65365,"maxVol":328,"minVol":326,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":62,"state":2,"power":865,"maxTemp":3041,"totalVol":4920,"batcur":65360,"maxVol":328,"minVol":327,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":61,"state":2,"power":875,"maxTemp":3021,"totalVol":4920,"batcur":65358,"maxVol":329,"minVol":328,"softVersion":4103,"heatState":0}]}
Wel een vreemd verschijnsel...
Maar wat is dan de conclusie?dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:15:
[...]
Ja, zo werkt het, draait soms een minuutje of langer, hangt van het vermogen af
Zijn de ventilatoren misschien te krachtig? Is de omvormer te gevoelig ingesteld? Of wordt het tijd om Zendure te benaderen met de vraag of fan control mogelijk is?
Cssshhhh… this is Air Control calling Zendure. Do you copy? We’ve got fans on the loose and they’re not cooling the inverters. Requesting permission for manual override. Over.
Toch maar eens een capaciteit test doen, of even opnieuw stapelenTaro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:16:
[...]
Daar lijkt het niet op:
#3:
[Afbeelding]
{"timestamp":1754680349,"messageId":155,"sn":"SN","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":2398,"outputPackPower":0,"outputHomePower":2398,"remainOutTime":193,"packState":2,"electricLevel":63,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3101,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4898,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":2400,"outputLimit":2400,"socSet":980,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1754680342,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":4,"rssi":-63,"is_error":0},"packData":[{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":62,"state":2,"power":759,"maxTemp":3051,"totalVol":4900,"batcur":65381,"maxVol":327,"minVol":327,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":63,"state":2,"power":523,"maxTemp":3001,"totalVol":4940,"batcur":65430,"maxVol":329,"minVol":329,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":63,"state":2,"power":592,"maxTemp":3021,"totalVol":4940,"batcur":65416,"maxVol":329,"minVol":329,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":63,"state":2,"power":685,"maxTemp":3031,"totalVol":4930,"batcur":65397,"maxVol":329,"minVol":328,"softVersion":4103,"heatState":0}]}
#2:
{"timestamp":1754680461,"messageId":129,"sn":"SN","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":2398,"outputPackPower":0,"outputHomePower":2398,"remainOutTime":140,"packState":2,"electricLevel":61,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3181,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4873,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":2400,"outputLimit":2400,"socSet":980,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1754680455,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":3,"rssi":-70,"is_error":0},"packData":[{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":60,"state":2,"power":831,"maxTemp":3061,"totalVol":4890,"batcur":65366,"maxVol":326,"minVol":325,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":62,"state":2,"power":886,"maxTemp":3051,"totalVol":4900,"batcur":65355,"maxVol":327,"minVol":326,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":62,"state":2,"power":872,"maxTemp":3021,"totalVol":4900,"batcur":65358,"maxVol":327,"minVol":326,"softVersion":4103,"heatState":0}]}
#1:
{"timestamp":1754680502,"messageId":127,"sn":"SN","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":2398,"outputPackPower":0,"outputHomePower":2398,"remainOutTime":138,"packState":2,"electricLevel":61,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3191,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4875,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":2137,"outputLimit":2400,"socSet":980,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1754680498,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":3,"rssi":-76,"is_error":0},"packData":[{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":61,"state":2,"power":839,"maxTemp":3061,"totalVol":4910,"batcur":65365,"maxVol":328,"minVol":326,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":62,"state":2,"power":865,"maxTemp":3041,"totalVol":4920,"batcur":65360,"maxVol":328,"minVol":327,"softVersion":4103,"heatState":0},{"sn":"SN","packType":5,"socLevel":61,"state":2,"power":875,"maxTemp":3021,"totalVol":4920,"batcur":65358,"maxVol":329,"minVol":328,"softVersion":4103,"heatState":0}]}
Valt dit ook niet onder de noemer: de soc is geen exact getal, maar slechts een indicatie?Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:16:
[...]
Daar lijkt het niet op:
#3:
[Afbeelding]
#2:
#1:
Lukt het jou om de accu’s echt helemaal leeg te krijgen? Als het goed is gaat hij 1/4 langer door.
- Taro
- Niet online
De bovenste accu van de 4 zat dus zonder karton in de verpakking toen ik hem ontving... Daar loopt nog een onderzoekje naar tussen Zendure en de reseller. Zo te zien doet die het wel gewoon. Maar de voltages van #3 zijn ook niet hoger ofzo, eerder lager. Benieuwd naar hoe het er richting 5-10% uit ziet.dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:18:
[...]
Toch maar eens een capaciteit test doen, of even opnieuw stapelen
- Taro
- Niet online
Zeker, morgenochtend 6:00 zijn ze allemaal leeg, mogelijk om 02:00 al. Dan kan ik de SoC's in HA wel even tegen elkaar afzetten.geert1992 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:19:
[...]
Valt dit ook niet onder de noemer: de soc is geen exact getal, maar slechts een indicatie?
Lukt het jou om de accu’s echt helemaal leeg te krijgen? Als het goed is gaat hij 1/4 langer door.
- Taro
- Niet online
/f/image/yqJhiYlfJ3SPXgtOHb5Z0nH1.png?f=fotoalbum_large)
Ik ga er even een HW of Shelly stekker op zetten om de capaciteit te vergelijken en meten.
Edit: HW Energy socket erop gezet, nu kan ik #2 en #3 1 op 1 vergelijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 08-08-2025 21:35 ]
Don't be afraid to go to zero 😄Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:21:
[...]
Zeker, morgenochtend 6:00 zijn ze allemaal leeg, mogelijk om 02:00 al. Dan kan ik de SoC's in HA wel even tegen elkaar afzetten.
Nee, is inherent aan het gebruik.geert1992 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:17:
[...]
Maar wat is dan de conclusie?
Zijn de ventilatoren misschien te krachtig? Is de omvormer te gevoelig ingesteld? Of wordt het tijd om Zendure te benaderen met de vraag of fan control mogelijk is?
Als je volvermogen laad of ontlaad dan blijven ze wel draaien, maar bij wisselend opladen (bewolking op zonnepanelen bv.) of op huis gebruik ontlaad wat ook wisselt en meestal onder 500 Watt blijft dan zal de fan inderdaad maar zo nu en dan even aan gaan, ik zie de fan op mijn SF800Pro ook vaker stilstaan dan draaien.
De temperatuursensor zit vermoedelijk niet direct bij het heetste gedeelte/onderdelen (bij een hyper kan ik dit bevestigen) Daardoor loopt de meting waarschijnlijk iets achter op de werkelijke temperatuur. Als de ventilator dan ook nog continu aan- en uitgeschakeld wordt, vraag ik me af of je daarmee de omvormer wel maximaal koelt. De drempel waarde wil je eigenlijk lager hebben dan de koeler kan koelen, zodat je zeker weet dat hij aan staat wanneer hij levert.dotternetta schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:15:
[...]
Ja, zo werkt het, draait soms een minuutje of langer, hangt van het vermogen af. Waarom maak je je daar zorgen over?
Daarom zou het mooi zijn als Zendure je aan de knoppen laat zitten. Of via Home Assistant laat aansturen.Polvo176 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:31:
[...]
Nee, is inherent aan het gebruik.
Als je volvermogen laad of ontlaad dan blijven ze wel draaien, maar bij wisselend opladen (bewolking op zonnepanelen bv.) of op huis gebruik ontlaad wat ook wisselt en meestal onder 500 Watt blijft dan zal de fan inderdaad maar zo nu en dan even aan gaan, ik zie de fan op mijn SF800Pro ook vaker stilstaan dan draaien.
Waarom heb je een koeler, als deze bijna nooit aanstaat? Hoe koeler hoe beter denkt mijn brein.
Ben wel benieuwd wat de SF800's doen?Taro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:33:
[...]
Yes, graag, heb nog voldoende Noctua's liggen
[Afbeelding]
Die van mij worden overdag behoorlijk warm, kan ze bijna niet aanraken. Ze liggen binnenshuis.
Ik zat al te denken om daar ook een koeler op te plaatsen.
- Taro
- Niet online
Die zie ik hier overdag wel de 64 graden aantikken (2 stuks buiten) en 48 graden (2 stuks binnen)._AcS_ schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:42:
[...]
Ben wel benieuwd wat de SF800's doen?
Die van mij worden overdag behoorlijk warm, kan ze bijna niet aanraken. Ze liggen binnenshuis.
Ik zat al te denken om daar ook een koeler op te plaatsen.
Ben samen met Geert al een ontwerp aan het maken voor de SF800
Dat zou geweldig zijnTaro schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:45:
[...]
Die zie ik hier overdag wel de 64 graden aantikken (2 stuks buiten) en 48 graden (2 stuks binnen).
Ben samen met Geert al een ontwerp aan het maken voor de SF800
Als hij niet aanstaat is het niet nodig.geert1992 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:36:
[...]
Daarom zou het mooi zijn als Zendure je aan de knoppen laat zitten. Of via Home Assistant laat aansturen.
Waarom heb je een koeler, als deze bijna nooit aanstaat? Hoe koeler hoe beter denkt mijn brein.
De batterijen trekken zich al helemaal niks aan van gewoon huisgebruik, blijven ver onder de 30 graden.
Bij mij komen ze bij langdurig meer dan 500 watt pas boven de 30 graden.
Het zijn de omvormers die warm worden, daar zit ook het meeste verlies.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.