YvonneVP schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:13:
[...]

De P1 van Zendure heeft, voor zover ik heb kunnen zien, geen eigen entiteit in HA, ook niet via de Zendure-HA integratie. En zonder entiteit kun je die dan dus ook nergens aan koppelen of specifiek uitlezen.

Ik had de REST: code in de configuration.yaml gezet, maar kreeg een foutmelding over 'REST:' toen ik HA wilde herstarten. Ik heb het er dus weer even uit gehaald.
P1 van zendure kun je gewoon uit lezen. Probeer dit eens in een configuration.yaml of eigen package. Let op: REST: mag maar 1x voor komen. En uiteraard het juiste IP;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
rest:
  - resource: http://192.168.1.X/properties/report   # Zendure P1
    scan_interval: 1
    sensor:
      - name: "Zendure P1 Vermogen Fase A"
        value_template: "{{ value_json['a_aprt_power'] }}"
        unique_id: Zendure_P1_Vermogen_Fase_A
        unit_of_measurement: "W"
        state_class: measurement
        device_class: power
      - name: "Zendure P1 Vermogen Fase B"
        value_template: "{{ value_json['b_aprt_power'] }}"
        unique_id: Zendure_P1_Vermogen_Fase_B
      - name: "Zendure P1 Vermogen Fase C"
        value_template: "{{ value_json['c_aprt_power'] }}"
        unique_id: Zendure_P1_Vermogen_Fase_C
      - name: "Zendure P1 Vermogen Totaal"
        value_template: "{{ value_json['total_power'] }}"
        unique_id: Zendure_P1_Vermogen_Totaal

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• YvonneVP
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
@gielz Ik heb de maart configuratie afgelopen avond en nacht vers in HA gezet, maar de Apex chart voor 'Dynamisch Vandaag' bestaat alleen uit rode verticale balkjes, en de Dynamisch Morgen blijft leeg. Ik heb voor beide de door jou meegeleverde yaml code gebruikt zoals ook is aangegeven in de readme.md. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3uUvnIRog9RkQFLCOxNUFgNkRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICPfwSmzsi808i15KsoBDrkb.jpg?f=fotoalbum_large
YvonneVP schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:21:
@gielz Ik heb de maart configuratie afgelopen avond en nacht vers in HA gezet, maar de Apex chart voor 'Dynamisch Vandaag' bestaat alleen uit rode verticale balkjes, en de Dynamisch Morgen blijft leeg. Ik heb voor beide de door jou meegeleverde yaml code gebruikt zoals ook is aangegeven in de readme.md. [Afbeelding]
Wat staat er ingevuld bij input_text.dynamisch_nordpool_sensor en heeft sensor.dynamisch_nordpool daadwerkelijk netjes alle tarieven in de attributen?

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

sjnelle schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:00:
Ik heb wat uitdagingen.
Ik heb geupgrade naar de april code en krijg onderstaande foutmeldingen in mijn home assistant log.

Daarnaast heb ik wat issues met het verkrijgen van juiste tarieven van Zonneplan. Heeft iemand zijn config online staan waar ik kan spieken?

Tevens als ik de package versie gebruik wordt er niks geladen. In de configuration.yaml werkt het wel
code:
1
2
homeassistant:
  packages: !include_dir_named packages
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
2026-02-25 07:24:30.165 ERROR (MainThread) [homeassistant.helpers.event] Error while processing template: Template<template=({% set uren = state_attr('sensor.dynamisch_goedkoopste_periode', 'duurste_na_eerste_goedkope') %} {% set duur = uren | sort(attribute='value', reverse=true) | list %} [ {% for uur in duur %}
  "{{ (uur.start | as_datetime).strftime('%H:%M') }} - €{{ '%.4f' | format(uur.value) }}"
  {% if not loop.last %}, {% endif %}
{% endfor %} ]) renders=2>
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/template/__init__.py", line 461, in async_render
    render_result = render_with_context(self.template, compiled, **kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/template/context.py", line 45, in render_with_context
    return template.render(**kwargs)
           ~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/jinja2/environment.py", line 1295, in render
    self.environment.handle_exception()
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/jinja2/environment.py", line 942, in handle_exception
    raise rewrite_traceback_stack(source=source)
  File "<template>", line 1, in top-level template code
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/jinja2/filters.py", line 438, in do_sort
    return sorted(value, key=key_func, reverse=reverse)
TypeError: 'NoneType' object is not iterable

The above exception was the direct cause of the following exception:

File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/template/__init__.py", line 579, in async_render_to_info
    render_info._result = self.async_render(  # noqa: SLF001
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
        variables, strict=strict, log_fn=log_fn, **kwargs
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    )
    ^
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/template/__init__.py", line 463, in async_render
    raise TemplateError(err) from err
homeassistant.exceptions.TemplateError: TypeError: 'NoneType' object is not iterable
2026-02-25 07:24:30.170 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.template.template_entity] TemplateError('TypeError: 'NoneType' object is not iterable') while processing template 'Template<template=({% set uren = state_attr('sensor.dynamisch_goedkoopste_periode', 'duurste_na_eerste_goedkope') %} {% set duur = uren | sort(attribute='value', reverse=true) | list %} [ {% for uur in duur %}
  "{{ (uur.start | as_datetime).strftime('%H:%M') }} - €{{ '%.4f' | format(uur.value) }}"
{% endfor %} ]) renders=4>' for attribute 'duurste_periode' in entity 'sensor.dynamisch_spread_indicatie_nom'
2026-02-25 07:24:30.172 ERROR (MainThread) [homeassistant.helpers.event] Error while processing template: Template<template=({% set uren = state_attr('sensor.dynamisch_goedkoopste_periode', 'duurste_na_eerste_goedkope_morgen') %} {% set duur = uren | sort(attribute='value', reverse=true) | list %} [ {% for uur in duur %}
{% endfor %} ]) renders=2>
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/template/__init__.py", line 461, in async_render
    render_result = render_with_context(self.template, compiled, **kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/template/context.py", line 45, in render_with_context
    return template.render(**kwargs)
           ~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/jinja2/environment.py", line 1295, in render
    self.environment.handle_exception()
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/jinja2/environment.py", line 942, in handle_exception
    raise rewrite_traceback_stack(source=source)
  File "<template>", line 1, in top-level template code
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/jinja2/filters.py", line 438, in do_sort
    return sorted(value, key=key_func, reverse=reverse)
TypeError: 'NoneType' object is not iterable

The above exception was the direct cause of the following exception:

File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/template/__init__.py", line 579, in async_render_to_info
    render_info._result = self.async_render(  # noqa: SLF001
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^
        variables, strict=strict, log_fn=log_fn, **kwargs
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    )
    ^
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/template/__init__.py", line 463, in async_render
    raise TemplateError(err) from err
homeassistant.exceptions.TemplateError: TypeError: 'NoneType' object is not iterable
2026-02-25 07:24:30.174 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.template.template_entity] TemplateError('TypeError: 'NoneType' object is not iterable') while processing template 'Template<template=({% set uren = state_attr('sensor.dynamisch_goedkoopste_periode', 'duurste_na_eerste_goedkope_morgen') %} {% set duur = uren | sort(attribute='value', reverse=true) | list %} [ {% for uur in duur %}
{% endfor %} ]) renders=4>' for attribute 'duurste_periode' in entity 'sensor.dynamisch_spread_indicatie_nom_morgen'
Hier gaat het op de april versie ook. Al moet ik zeggen dat er wat meer op handel is ingespeeld dan NOM. Ik had wat issues toen in naar @gielz zijn integratie aan het overstappen was. Wat ik aan het doen ben is al mijn automatiseringen nu rechtstreek in HA aan het zetten zodat ze allemaal in de automations.yaml komen. Ik heb HA in docker op een NAS draaien. Ik had een aparte automatiserings dir en ruim 3000 regels yaml in de config.

Tijd voor meer structuur. Ik heb van alles toen een backup gemaakt. De basis config.yaml gepakt en begonnen met packages. Op die manier behoud je alles bij elkaar. Overzicht!

Het werkt allemaal heerlijk. Zonder issues. De proxy ertussen voor 2 omvormers gaat ook goed. Soms moet je even de bezem pakken al zit je hier wellicht nu niet op te wachten.

Updaten hier is nu wat knip en plak werk heel oneerbiedig gezegd. Backup vooraf.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:43
@Devke heb je toevallig je config ergens in git staan?

• YvonneVP
  • Nu online
gielz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:47:
[...]

Wat staat er ingevuld bij input_text.dynamisch_nordpool_sensor en heeft sensor.dynamisch_nordpool daadwerkelijk netjes alle tarieven in de attributen?
input_text.dynamisch_nordpool_sensor heeft als invoer bij 'Batterij Configuratie (Essentieel)' sensor.nordpool_kwh_nl_eur_3_10_0

In de attributen van sensor.dynamisch_nordpool staan ook netjes de tarieven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNi8dodHwCVQixol1mZvtY0x2Bw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRyB0fG7sGelu4mMTYMyIveX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbNSw_EGhhXfT9-e3fR6JRCO9aY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMz5knqivY6StEXPsahfEupW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auteUstiCX8sHOLHwV-ewqqIPqo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKhaCQSTiVytULylJHEqhE9B.jpg?f=fotoalbum_tile

• YvonneVP
  • Nu online
Pakhaas schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:58:
[...]

Is dat ook nodig als je naast de Zendure P1 meter ook de Homewizard P1 meter hebt?
@Pakhaas Ik heb (nog) geen HomeWizard P1 meter, maar ik neem dat die wel een entiteit in HA zal krijgen/hebben als je daar een repository voor inleest in HA om verdere gegevens uit te kunnen lezen. Je zou hier anders even naar kunnen kijken. https://www.home-assistant.io/integrations/homewizard/
Er is een samenwerking tussen Homewizard en HA. Hier zou je dus ook even kunnen kijken. https://www.homewizard.co...orks-with-home-assistant/

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:53
YvonneVP schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:46:
[...]

Ik heb geen HomeWizard P1 meter, maar ik neem dat die wel een entiteit in HA zal krijgen/hebben als je daar een repository voor inleest in HA om verdere gegevens uit te kunnen lezen. Je zou hier anders even naar kunnen kijken. https://www.home-assistant.io/integrations/homewizard/
Er is een samenwerking tussen Homewizard en HA. Hier zou je dus ook even kunnen kijken. https://www.homewizard.co...orks-with-home-assistant/
Ja ik heb de HW P1 er al in, maar vroeg mij af of het ook wat toevoegt als ik de Zendure P1 er in heb, want die stuurt tenslotte de omvormer aan.
sjnelle schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:58:
@Devke heb je toevallig je config ergens in git staan?
Dat is dit. Meer staat er niet in.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
# Laad standaard set van integraties. Niet verwijderen.
default_config:

# Laad frontend thema's uit de themes-map
frontend:
  themes: !include_dir_merge_named themes

automation: !include automations.yaml

script: !include scripts.yaml
scene: !include scenes.yaml

homeassistant:
  packages: !include_dir_named packages
De rest staat in een package. Wat lang om hier te droppen. Doe normaal niet zoveel met github. Kun je hier al wat mee? Of?

[ Voor 9% gewijzigd door Devke op 25-02-2026 15:51 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:00
NOOB vraag hier. Vandaag de Zendure 2400AC+ binnengekregen. Ik draai HA en heb op HA een mosquito broker draaien.

Wat moet ik precies doen om de Zendure via lokaal MQTT in HA beschikbaar te krijgen middels de officiële Zendure HACS integratie?

Ik zie dat ik in de zendure app bij de batterij onder instellingen iets van MQTT kan instellen. Moet ik daar op het IP van de batterij een nieuwe MQTT server opzetten?

Moet ik dan in HA hiernaar verbinden?

Dat is wat ik probeerde, maar er gebeurd dan niets.

Als ik die MQTT server instel in de Zendure app dan kan ik wel via http://192.168.178.x/properties/report iets inzien.

De batterij is al uit HEMS verwijderd.

Wie kan deze noob een stapje verder helpen?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• YvonneVP
  • Nu online
Pakhaas schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:47:
[...]

Ja ik heb de HW P1 er al in, maar vroeg mij af of het ook wat toevoegt als ik de Zendure P1 er in heb, want die stuurt tenslotte de omvormer aan.
De HW P1 is compatible met Zendure. Je zou in HA kunnen kijken welke nauwkeuriger meet en dan kun je alsnog kijken welke je aan je batterij koppelt in de Zendure app of GielZ zijn mooie HA aansturing. De Zendure P1 update elke 5-6 seconden, ik weet dus niet of de HW P1 sneller is. De Zonneplan P1 meter is dus trager dan die 5-6 seconden, dus ik gebruik in HA voor die metingen de P1 meter van Powerbaas of wil die van Zendure gaan gebruiken. Ook daar zal ik dan even moeten kijken en vergelijken welke de snelste response doorgeeft.
YvonneVP schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:20:
[...]

input_text.dynamisch_nordpool_sensor heeft als invoer bij 'Batterij Configuratie (Essentieel)' sensor.nordpool_kwh_nl_eur_3_10_0

In de attributen van sensor.dynamisch_nordpool staan ook netjes de tarieven.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou je nordpool hacs sensor even goed configureren of direct switchen van energieleverancier met die prijzen. ;)

• YvonneVP
  • Nu online
gielz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:00:
[...]

Ik zou je nordpool hacs sensor even goed configureren of direct switchen van energieleverancier met die prijzen. ;)
Ik heb de prijzen ex. btw maar wel met de toeslag van 0,165 die Zonneplan berekend. En dan nog zijn de prijzen van Nordpool lager dan die van Zonneplan, waarschijnlijk omdat het ex. btw is. In de Zonneplan app heb ik de prijzen ook ex btw staan (incl. btw schuifje staat daar dus uit).

Bedoel je met 'Ik zou je nordpool hacs sensor even goed configureren' dat ik de instellingen even opnieuw moet invoeren? Want als ik over de rode verticale balkjes ga, toont ie wel de prijzen. Alleen zou ik verwachten dat bij een lagere prijs dit dus ook korter is, en bij hogere prijzen dus ook langer... en alles wat daar tussenin kan zitten qua prijzen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door YvonneVP op 25-02-2026 16:25 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:44
Panzer_V schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:52:
NOOB vraag hier. Vandaag de Zendure 2400AC+ binnengekregen. Ik draai HA en heb op HA een mosquito broker draaien.

Wat moet ik precies doen om de Zendure via lokaal MQTT in HA beschikbaar te krijgen middels de officiële Zendure HACS integratie?

Ik zie dat ik in de zendure app bij de batterij onder instellingen iets van MQTT kan instellen. Moet ik daar op het IP van de batterij een nieuwe MQTT server opzetten?

Moet ik dan in HA hiernaar verbinden?

Dat is wat ik probeerde, maar er gebeurd dan niets.

Als ik die MQTT server instel in de Zendure app dan kan ik wel via http://192.168.178.x/properties/report iets inzien.

De batterij is al uit HEMS verwijderd.

Wie kan deze noob een stapje verder helpen?
https://iotdomotica.nl/tu...tant-integration-tutorial

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Panzer_V
Die had ik dus al gevonden en geprobeerd. Hij voegt wel de manager toe maar dus niet de batterij. Ik krijg nergens dat ding te zien...

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:44
Als het goed is krijg je in HA de "Zendure Manager", de "Solarflow 2400 AC+" en een of meer batterijen te zien.

Welke versie heb je geïnstalleerd en welke versie van HA draai je?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

YvonneVP schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:23:
[...]

Ik heb de prijzen ex. btw maar wel met de toeslag van 0,165 die Zonneplan berekend. En dan nog zijn de prijzen van Nordpool lager dan die van Zonneplan, waarschijnlijk omdat het ex. btw is. In de Zonneplan app heb ik de prijzen ook ex btw staan (incl. btw schuifje staat daar dus uit).

Bedoel je met 'Ik zou je nordpool hacs sensor even goed configureren' dat ik de instellingen even opnieuw moet invoeren? Want als ik over de rode verticale balkjes ga, toont ie wel de prijzen. Alleen zou ik verwachten dat bij een lagere prijs dit dus ook korter is, en bij hogere prijzen dus ook langer... en alles wat daar tussenin kan zitten qua prijzen. ;)
De prijzen zouden rond de 0,3 moeten zijn maar niet 8 euro of meer per KWH. Zou even je sensor opnieuw goed instellen via; gielz in "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2"

let op, de post is wel met 2025 btw en toeslag.

• Panzer_V
Ben(V) schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:44:
Als het goed is krijg je in HA de "Zendure Manager", de "Solarflow 2400 AC+" en een of meer batterijen te zien.

Welke versie heb je geïnstalleerd en welke versie van HA draai je?
OMG 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik ben duidelijk nog niet gewend aan de nieuwe indeling binnen HA waarbij in dit geval de batterij dus NIET in de Zendure integratie zichtbaar is, maar in de MQTT integratie zichtbaar wordt.

Sla mij maar lek.........

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:19
Panzer_V schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:16:
[...]

OMG 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik ben duidelijk nog niet gewend aan de nieuwe indeling binnen HA waarbij in dit geval de batterij dus NIET in de Zendure integratie zichtbaar is, maar in de MQTT integratie zichtbaar wordt.

Sla mij maar lek.........
Die horen gewoon in de Zendure integratie te staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Vn_-0T9SSs-wtcVfc6u4DJouDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GBLClzOQ6qGmff955GK9Epom.png?f=fotoalbum_large

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

• Panzer_V
hapklaar schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:19:
[...]

Die horen gewoon in de Zendure integratie te staan
[Afbeelding]
Daar komen ze dus niet terecht. En ik kan de batterij ook niet bedienen via de manager. Raar is dit....

• Timrob
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Ben nog niet zolang bezig met HA en Zendure accu's. Gebruik nu de Gielz automatisering van April. Zie er goed uit. Wel zie ik bij het schermpje Relais schakelingen soms heel veel schakelingen, bv 22/2 71 schakelingen, 23/2 zit ik op 391 en op 24/2 op 512 schakelingen. Is dat slecht? of heb ik iets niet goed staan?

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:45
is er een mogelijkheid om de Zendure batterij standaard in NOM mode te draaien en af en toe via de zenSDK in te grijpen (bijv. ontladen uitzetten als auto lader aan gaat)?

verder ben ik benieuwd naar de API parameter "gridReverse", wat doet deze?

• Panzer_V
Goed....ik heb het opgegeven om de 'officiele' integratie te gebruiken.

@gielz , mag ik jou danken?!

Ik heb jouw integratie gebruikt en het werkt heerlijk! Had het binnen een uur up and running. Mega dank en ik ga later deze week jou een koffie kopen. Nu eerst even bijkomen van deze HA-marathon.

• YvonneVP
  • Nu online
gielz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:55:
[...]

De prijzen zouden rond de 0,3 moeten zijn maar niet 8 euro of meer per KWH. Zou even je sensor opnieuw goed instellen via; gielz in "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2"

let op, de post is wel met 2025 btw en toeslag.
Ik had 'Prijs in centen' aangevinkt toen ik Nordpool ingesteld heb na installatie. Als je dus €12,569 ziet staan is het dus €0,12569 in plaats van €12,569. Het is wel een beetje verwarrend omdat ie bij Dynamisch Nordpool dus niet laat zien dat het om 'prijs in centen' gaat, maar bij sensor.nordpool_kwh_nl_eur_3_10_0 wel.

Ik heb je instructies in ieder geval even opgevolgd, en de sensor.nordpool_kwh_nl_eur_3_10_0 opnieuw aangemaakt/ingesteld. En toen was het helemaal zoals het zijn moet. d:)b _/-\o_ Ik heb nu ook de prijzen maar incl btw etc gedaan. In de Zonneplan app zet ik het vinkje voor energiebelasting dan ook wel gewoon aan. Ik moet dan wel weer even aan de prijzen wennen. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8ttFZlEr6CtIewoEQ-PPaD5IVQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CukGUZ3QDfVI5duVGkRByGr5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNi8dodHwCVQixol1mZvtY0x2Bw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRyB0fG7sGelu4mMTYMyIveX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COCPfRA0T7K1lIqkf1yGsVeoy1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIdJahD1Ohs9ZmDAFneUvwoO.jpg?f=fotoalbum_tile

• JSven
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
HiBe schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:45:
is er een mogelijkheid om de Zendure batterij standaard in NOM mode te draaien en af en toe via de zenSDK in te grijpen (bijv. ontladen uitzetten als auto lader aan gaat)?

verder ben ik benieuwd naar de API parameter "gridReverse", wat doet deze?
Ja dat is zeker mogelijk. Je kan een aparte automation aanmaken in HA die dan de modus van de manager/batterij aanpast naar standby of alleen slim laden. Voor de Gielz integratie is dat voor volgende entiteit
input_select.zendure_2400_ac_modus_selecteren

Als je stop met de auto te laden kan je de modus terug zetten naar wat je wenst (NOM, dynamisch, ...)
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste