• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:11
Stefanri schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:33:
[...]

ik sluit aan, ben er al dagen mee bezig en zit op hetzelfde punt
@Brack en @Stefanri
Welke integratie gebruiken jullie? Fireson of Gielz?
Naar mijn weten zou uitlezen met Gielz geen probleem moeten zijn, zodra de automatisering uit staat.
Fireson heb ik geen ervaring mee, maar wat ik heb gezien en gelezen zou deze ook moeten werken als hij niet actief staat.
De waardes gaan dan alleen via mqtt ipv de api als ik het goed heb.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• Brack
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:23
@DrNickB Bedankt voor je reactie, ik heb op dit moment alleen de Zendure Home Assistant Integration van Fireson via HACS geinstalleerd. De Gielz aansturing is de volgende stap, maar nu nog niks veranderd in de Yaml voor de aansturing. Ik heb nog niks ingesteld voor mqtt in mijn homeassistant, ook geen broker, puur alleen de zendure api in de Zendure Home Assistant Integration van HACS.
Brack schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:16:
@DrNickB Bedankt voor je reactie, ik heb op dit moment alleen de Zendure Home Assistant Integration van Fireson via HACS geinstalleerd. De Gielz aansturing is de volgende stap, maar nu nog niks veranderd in de Yaml voor de aansturing. Ik heb nog niks ingesteld voor mqtt in mijn homeassistant, ook geen broker, puur alleen de zendure api in de Zendure Home Assistant Integration van HACS.
Ik zou hier even een issue voor inschieten bij https://github.com/Zendure/Zendure-HA/issues. Of toch met de Gielz aan de slag gaan (package + één automatisering).

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Brack schreef op zondag 1 maart 2026 @ 10:44:
Op de een of andere manier krijg ik geen data van mijn sensoren van de Zendure in homeassistant, ik heb de besturing van de accu via Hems lopen, maar is het dan wel mogelijk om de data van de batterij in homeassistant uit te lezen? De operation modus van zendure staat in homeassistant op off.
Ik zou hier even een issue voor inschieten bij https://github.com/Zendure/Zendure-HA/issues. Of toch zelf even een aantal sensoren aanmaken als je toch alleen uitleest via de zenSDK; https://github.com/Zendure/zenSDK

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:39
Ik ben even benieuwd. Kunnen jullie de dashboard en HA ook benaderen als je niet thuis bent? Kan mij voorstellen dat je ook iets wil instellen als je niet thuis bent. Zo ja, hoe dat geregeld? Ik zag iets met Nabu Casa maar dan betaal je 7,50 per maand.

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Pakhaas schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:39:
Ik ben even benieuwd. Kunnen jullie de dashboard en HA ook benaderen als je niet thuis bent? Kan mij voorstellen dat je ook iets wil instellen als je niet thuis bent. Zo ja, hoe dat geregeld? Ik zag iets met Nabu Casa maar dan betaal je 7,50 per maand.
VPN op een pi (bijv pivpn) of via je router en je kunt altijd naar huis verbinden. Werkt ook meteen voor al het andere in je netwerk.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:39
DaWizza schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:53:
[...]

VPN op een pi (bijv pivpn) of via je router en je kunt altijd naar huis verbinden. Werkt ook meteen voor al het andere in je netwerk.
Via de router is dat veilig als er een poort open staat?

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Pakhaas schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:59:
[...]

Via de router is dat veilig als er een poort open staat?
Zonder open poort zal ie het niet eens doen. :P VPN word gezien als veilig.

Voor hier wel wat offtopic, kijk of je iets kunt vinden met VPN icm je router. Anders doet een eigen topic wonderen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste