ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Hier was de gehele hal beneden en boven met zilverkleurige muren. En op alle slaapkamers waren op willekeurige plekken op de muren donkerblauwe structuur-verf vakken aangebracht.Erik070 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:21:
[...]
Ok, het was niet de bedoeling zo veel te reageren, maar hier heb ik ook ervaring mee helaas.
Huis dat wij kochten 2 jaar terug had ook laminaat op 1 muur in de woonkamer en 1 muur in een slaapkamer. Inclusief plakplinten, I kid you not. En wat zat erachter, een prima muur. Ja, spachtelputz, maar dat zat hier overal op de muren. Was bijzonder om het van de muur af te halen.
Oude eigenaar van ons huis vond een zilverkleurige muur over de volledige lengte van de woonkamer ook een goed idee.
Over stopcontacten gesproken, hier krijg een elektricien toch ook een beetje jeuk van?Erik070 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:07:
[...]
Is het interieur en de inrichting nou het resultaat van de smaak van een oude vent en een jonge vrouw gecombineerd?
Zij lijkt vooral strakke VT wonen uiterlijk te willen. Zie ook haar "kantoor" / influencer kamer. Hij zit meer in de categorie bruin cafe meets Griekse tempel.
Mooi detail vind ik ook de stopcontacten. Steevast recht onder de tv's een rij stopcontacten, net niet goed weggewerkt achter de tv. En in de woonkamer zijn de stopcontacten voorzien van een retro kleurtje. Beetje beige/oranje smerigheid, je moet er van houden. Lijkt me opzich nog best lastig deze kleur schakelmateriaal te vinden. Of zou het custom zijn?
Een spetterende gebruiker van die waskom ook.Prisma16 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:39:
[...]
Over stopcontacten gesproken, hier krijg een elektricien toch ook een beetje jeuk van?
[Afbeelding]
All-electric.
Tsja, Funda gebruikt Google Maps en die gasten lopen standaard een paar jaar achter op de werkelijkheid. De basisregistraties BRT en BGT en OpenStreetMap lijken prima te kloppen, maar Google laat het afweten.Friezin schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:35:
[...]
Hoe dan ook, die standaardkaart volgt blijkbaar de BGT niet.
Duidelijk aanwezig dat water:
Verbeter de Kaart
https://www.verbeterdekaa...=574220.53&zoomlevel=11.5
Kan aan mij liggen, maar dit is toch helemaal geen handige plek voor je messen? Of hoort dit bij een eiland en heb ik dat niet begrepen?
Tuin is ook net gedaan, dus daar hoeft de koper ook weinig meer aan te doenShivs schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:26:
Deze is wel in Friesland (daar krijg ik veel resultaten op mijn zoekopdracht "Aan vaarwater"). Hoewel het niet echt VT wonen is weet ik niet wat ik beter vind. Dit is ook wel heel bont met drie/vier/vijf verschillende soorten wandbekleding en (volgens mij nep) balken aan het plafond. Wel met aandacht gedaan, maar niet mijn ding. Ik vind de buitenkant van het huis wel aardig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volledige URL: https://www.funda.nl/deta...huis-westmeep-85/89537202
Wel een handige plek voor de Chupa Chups daar aan die andere muur of wat zijn dat?VeertienKaVier schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:06:
[...]
Kan aan mij liggen, maar dit is toch helemaal geen handige plek voor je messen? Of hoort dit bij een eiland en heb ik dat niet begrepen?
[Afbeelding]
Nu wil ik ook een chupa chup muur.CrystalViriS schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:50:
[...]
Wel een handige plek voor de Chupa Chups daar aan die andere muur of wat zijn dat?
Of het is nog anders: De rookmelder doet het alleen als het licht aan is....vormulier schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:55:
[...]
Ik denk dat het je het andersom moet zien, je rookmelder die je lamp stroom geeft. Het geniet niet mijn voorkeur dat je rookmelder stuk kan gaan als je lamp kortsluiting geeft (kleine kans natuurlijk).
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Het komt op mij over als iemand die ooit heeft lopen zeuren om een kookeiland. Dat is er gekomen. Vervolgens heeft men ontdekt dat er niet genoeg plek meer was voor een fatsoenlijke kast, dus hangen ze alle troep (kruidenrekken, messenset, keukenrol...) maar aan de muur.VeertienKaVier schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:06:
[...]
[Afbeelding]
Overigens lijken het mij bloemen aan de andere kant, al heeft het wel wat van chupa-chups weg
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Waarom niet?VeertienKaVier schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:06:
[...]
[Afbeelding]
Snijplank tussen gootsteen (groente en handjes wassen) en kookplaat (hup de pan in). Je draait je om en grijpt kruiden en een mes. Tsjakka!
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Waarom niet ligt denk ik aan de kans dat er kleine kinderen in dit huis rondlopen. Of je zelf een keer langs elkaar heen loopt, uitwijkt en een mes van die magneet aftikt en in je voet plantFriezin schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:21:
[...]
Waarom niet?
Snijplank tussen gootsteen (groente en handjes wassen) en kookplaat (hup de pan in). Je draait je om en grijpt kruiden en een mes. Tsjakka!
Dat zou mij dus gebeuren!Stalensnuitje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:25:
[...]
Waarom niet ligt denk ik aan de kans dat er kleine kinderen in dit huis rondlopen. Of je zelf een keer langs elkaar heen loopt, uitwijkt en een mes van die magneet aftikt en in je voet plant
Die Tsjakka!! 😁Stalensnuitje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:25:
[...]
Waarom niet ligt denk ik aan de kans dat er kleine kinderen in dit huis rondlopen. Of je zelf een keer langs elkaar heen loopt, uitwijkt en een mes van die magneet aftikt en in je voet plant
Rookmelder zit bij een nieuw(ish, 2004 hier)bouwhuis gewoon vlakbij een centraaldoos waar alles samen komt, voeding uit meterkast, aarde, en vaak ook schakeldraden voor lichtpunten.No Hands schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:51:
[...]
er kan toch gewoon een stroompunt in het plafond zitten waar zowel lamp als rookmelder op zit?
Dat zwarte kabel 1 PVC buisje verlengen naar de rookmelder en daar aftappen is prima. Als je lamp de groep laat uitvallen hebben ze ook nog een 9V batterij naast netvoeding.
Mijn originele rookmelders zaten op 230V + 9V backup + oranje koppeldraad. Nieuwe (ze moeten elke 10 jaar vervangen worden) is long live 10 jaar lithium + draadloos gekoppeld, plus 1 extra in de woonkamer/keuken, origineel heeft alleen de gang op begane grond eentje, ze zitten helemaal niet meer vast met een draad.
Het lijkt er op dat er hier drie panden naast elkaar zijn omgebouwd naar mini-studiootjes boven en beneden met eigen CV. Je hebt dan ook weinig opties voor de rookgasafvoer. Aan de achterkant is het waarschijnlijk nog een keer zoiets, dus 4 of 5 studiootjes per pand.Sharky schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:48:
[...]
Voldoet niet eens aan het bouwbesluit. Vet asociaal/illegaal en overduidelijk iemand die makkelijk en snel wil cashen. Ik ga er dan vanuit dat er meer zaken niet-conform zijn uitgevoerd.
Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)
hm, mag dat allemaal zo naast ramen die open kunnen? iets met verdunningsfactor enzoWesco schreef op donderdag 27 november 2025 @ 00:37:
[...]
Het lijkt er op dat er hier drie panden naast elkaar zijn omgebouwd naar mini-studiootjes boven en beneden met eigen CV. Je hebt dan ook weinig opties voor de rookgasafvoer. Aan de achterkant is het waarschijnlijk nog een keer zoiets, dus 4 of 5 studiootjes per pand.
[Afbeelding]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dus allemaal door dezelfde pipo gekocht en verbouwd en dan gaat hij NIET voor een centrale oplossing? Man man man man... gewoon blokverwarming, onderhoud voor de VVE en klaaaar.Wesco schreef op donderdag 27 november 2025 @ 00:37:
[...]
Het lijkt er op dat er hier drie panden naast elkaar zijn omgebouwd naar mini-studiootjes boven en beneden met eigen CV. Je hebt dan ook weinig opties voor de rookgasafvoer. Aan de achterkant is het waarschijnlijk nog een keer zoiets, dus 4 of 5 studiootjes per pand.
[Afbeelding]
blup
Ook daar zit een batterij inJasphur schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:42:
[...]
Prima toch? Hoef je ook nooit bang te zijn dat midden in de nacht dat ding keihard begint te piepen omdat de batterijen leeg zijn.
Kan me niet voorstellen dat dit mag noch dat het prettig is. Zeker die rookgasafvoeren beneden tov de ramen daarboven.No Hands schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:36:
[...]
hm, mag dat allemaal zo naast ramen die open kunnen? iets met verdunningsfactor enzo
en de ventilatieroosters er recht boven.No Hands schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:36:
[...]
hm, mag dat allemaal zo naast ramen die open kunnen? iets met verdunningsfactor enzo
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.