Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
TheOmen schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:07:
[...]

Wat typisch dat de kadasterkaart en satellietbeelden inderdaad water tonen rond het wijkje, maar de standaardkaart niet.
https://www.funda.nl/deta...estmeep-85/89537202/kaart
Hoe dan ook, die standaardkaart volgt blijkbaar de BGT niet.
Duidelijk aanwezig dat water:

Verbeter de Kaart
https://www.verbeterdekaa...=574220.53&zoomlevel=11.5

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:01
Erik070 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:21:
[...]

Ok, het was niet de bedoeling zo veel te reageren, maar hier heb ik ook ervaring mee helaas.

Huis dat wij kochten 2 jaar terug had ook laminaat op 1 muur in de woonkamer en 1 muur in een slaapkamer. Inclusief plakplinten, I kid you not. En wat zat erachter, een prima muur. Ja, spachtelputz, maar dat zat hier overal op de muren. Was bijzonder om het van de muur af te halen.
Oude eigenaar van ons huis vond een zilverkleurige muur over de volledige lengte van de woonkamer ook een goed idee.
Hier was de gehele hal beneden en boven met zilverkleurige muren. En op alle slaapkamers waren op willekeurige plekken op de muren donkerblauwe structuur-verf vakken aangebracht. 8)7 Dat terwijl de rest van de muur gewoon mooi glad en wit was.

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Erik070 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:07:
[...]

Is het interieur en de inrichting nou het resultaat van de smaak van een oude vent en een jonge vrouw gecombineerd?

Zij lijkt vooral strakke VT wonen uiterlijk te willen. Zie ook haar "kantoor" / influencer kamer. Hij zit meer in de categorie bruin cafe meets Griekse tempel.

Mooi detail vind ik ook de stopcontacten. Steevast recht onder de tv's een rij stopcontacten, net niet goed weggewerkt achter de tv. En in de woonkamer zijn de stopcontacten voorzien van een retro kleurtje. Beetje beige/oranje smerigheid, je moet er van houden. Lijkt me opzich nog best lastig deze kleur schakelmateriaal te vinden. Of zou het custom zijn?
Over stopcontacten gesproken, hier krijg een elektricien toch ook een beetje jeuk van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObWTJsCE-Fd0kvX2Xb9Um6JN_Io=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gbgmwFL6wY5QnZt4T4GbDogN.png?f=fotoalbum_large

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55
Prisma16 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:39:
[...]

Over stopcontacten gesproken, hier krijg een elektricien toch ook een beetje jeuk van?
[Afbeelding]
Een spetterende gebruiker van die waskom ook. >:)

All-electric.

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 15:49
Friezin schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:35:
[...]

Hoe dan ook, die standaardkaart volgt blijkbaar de BGT niet.
Duidelijk aanwezig dat water:

Verbeter de Kaart
https://www.verbeterdekaa...=574220.53&zoomlevel=11.5
Tsja, Funda gebruikt Google Maps en die gasten lopen standaard een paar jaar achter op de werkelijkheid. De basisregistraties BRT en BGT en OpenStreetMap lijken prima te kloppen, maar Google laat het afweten.

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:42

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Kan aan mij liggen, maar dit is toch helemaal geen handige plek voor je messen? Of hoort dit bij een eiland en heb ik dat niet begrepen?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/217/727/467.jpg?options=width=1440

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Shivs schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:26:
Deze is wel in Friesland (daar krijg ik veel resultaten op mijn zoekopdracht "Aan vaarwater"). Hoewel het niet echt VT wonen is weet ik niet wat ik beter vind. Dit is ook wel heel bont met drie/vier/vijf verschillende soorten wandbekleding en (volgens mij nep) balken aan het plafond. Wel met aandacht gedaan, maar niet mijn ding. Ik vind de buitenkant van het huis wel aardig.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Volledige URL: https://www.funda.nl/deta...huis-westmeep-85/89537202
Tuin is ook net gedaan, dus daar hoeft de koper ook weinig meer aan te doen

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:01
VeertienKaVier schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:06:
[...]

Kan aan mij liggen, maar dit is toch helemaal geen handige plek voor je messen? Of hoort dit bij een eiland en heb ik dat niet begrepen?
[Afbeelding]
Wel een handige plek voor de Chupa Chups daar aan die andere muur of wat zijn dat? :+

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
CrystalViriS schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:50:
[...]

Wel een handige plek voor de Chupa Chups daar aan die andere muur of wat zijn dat? :+
Nu wil ik ook een chupa chup muur.

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-11 16:10
vormulier schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:55:
[...]

Ik denk dat het je het andersom moet zien, je rookmelder die je lamp stroom geeft. Het geniet niet mijn voorkeur dat je rookmelder stuk kan gaan als je lamp kortsluiting geeft (kleine kans natuurlijk).
Of het is nog anders: De rookmelder doet het alleen als het licht aan is....
8)7

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

[...]
[Afbeelding]
Het komt op mij over als iemand die ooit heeft lopen zeuren om een kookeiland. Dat is er gekomen. Vervolgens heeft men ontdekt dat er niet genoeg plek meer was voor een fatsoenlijke kast, dus hangen ze alle troep (kruidenrekken, messenset, keukenrol...) maar aan de muur.

Overigens lijken het mij bloemen aan de andere kant, al heeft het wel wat van chupa-chups weg :) Gezien de indeling zou het niet eens opvallen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Friezin
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Waarom niet?
Snijplank tussen gootsteen (groente en handjes wassen) en kookplaat (hup de pan in). Je draait je om en grijpt kruiden en een mes. Tsjakka!

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:05
Friezin schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:21:
[...]

Waarom niet?
Snijplank tussen gootsteen (groente en handjes wassen) en kookplaat (hup de pan in). Je draait je om en grijpt kruiden en een mes. Tsjakka!
Waarom niet ligt denk ik aan de kans dat er kleine kinderen in dit huis rondlopen. Of je zelf een keer langs elkaar heen loopt, uitwijkt en een mes van die magneet aftikt en in je voet plant O-)

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:42

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Stalensnuitje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:25:
[...]

Waarom niet ligt denk ik aan de kans dat er kleine kinderen in dit huis rondlopen. Of je zelf een keer langs elkaar heen loopt, uitwijkt en een mes van die magneet aftikt en in je voet plant O-)
Dat zou mij dus gebeuren!

• Friezin
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:25:
[...]

Die Tsjakka!! 😁

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:31
No Hands schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:51:
[...]

er kan toch gewoon een stroompunt in het plafond zitten waar zowel lamp als rookmelder op zit?
Rookmelder zit bij een nieuw(ish, 2004 hier)bouwhuis gewoon vlakbij een centraaldoos waar alles samen komt, voeding uit meterkast, aarde, en vaak ook schakeldraden voor lichtpunten.

Dat zwarte kabel 1 PVC buisje verlengen naar de rookmelder en daar aftappen is prima. Als je lamp de groep laat uitvallen hebben ze ook nog een 9V batterij naast netvoeding.

Mijn originele rookmelders zaten op 230V + 9V backup + oranje koppeldraad. Nieuwe (ze moeten elke 10 jaar vervangen worden) is long live 10 jaar lithium + draadloos gekoppeld, plus 1 extra in de woonkamer/keuken, origineel heeft alleen de gang op begane grond eentje, ze zitten helemaal niet meer vast met een draad.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:54
Sharky schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:48:
[...]
Voldoet niet eens aan het bouwbesluit. Vet asociaal/illegaal en overduidelijk iemand die makkelijk en snel wil cashen. Ik ga er dan vanuit dat er meer zaken niet-conform zijn uitgevoerd.
Het lijkt er op dat er hier drie panden naast elkaar zijn omgebouwd naar mini-studiootjes boven en beneden met eigen CV. Je hebt dan ook weinig opties voor de rookgasafvoer. Aan de achterkant is het waarschijnlijk nog een keer zoiets, dus 4 of 5 studiootjes per pand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gd7EngL_Kc7hSDnCq3VVTImHmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwAvasIEXvBDGvEqPA2jOcbG.jpg?f=fotoalbum_large

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:37
Wesco schreef op donderdag 27 november 2025 @ 00:37:
[...]

Het lijkt er op dat er hier drie panden naast elkaar zijn omgebouwd naar mini-studiootjes boven en beneden met eigen CV. Je hebt dan ook weinig opties voor de rookgasafvoer. Aan de achterkant is het waarschijnlijk nog een keer zoiets, dus 4 of 5 studiootjes per pand.

[Afbeelding]
hm, mag dat allemaal zo naast ramen die open kunnen? iets met verdunningsfactor enzo

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Wesco schreef op donderdag 27 november 2025 @ 00:37:
[...]

[Afbeelding]
Dus allemaal door dezelfde pipo gekocht en verbouwd en dan gaat hij NIET voor een centrale oplossing? Man man man man... gewoon blokverwarming, onderhoud voor de VVE en klaaaar.

blup

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:53
Jasphur schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:42:
[...]

Prima toch? Hoef je ook nooit bang te zijn dat midden in de nacht dat ding keihard begint te piepen omdat de batterijen leeg zijn.
Ook daar zit een batterij in ;) Maar die wordt gelukkig alleen gebruikt als de stroom uitvalt maar loopt zeker leeg met de tijd.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:00

MJV

No Hands schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:36:
[...]

hm, mag dat allemaal zo naast ramen die open kunnen? iets met verdunningsfactor enzo
Kan me niet voorstellen dat dit mag noch dat het prettig is. Zeker die rookgasafvoeren beneden tov de ramen daarboven.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:14
No Hands schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:36:
[...]

en de ventilatieroosters er recht boven. 8)7
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.