Super, bij mij werkt het ook. Dank.r.reus schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:51:
Hallo Allemaal!
Samen met hulp van Github, is het gelukt om alle data via MQTT in HA te krijgen!
De clue was dat je 2 addons nodig hebt en een MQTT broker. Het is super simpel hieronder een kleine uitleg.
Hame Relay forwards remote data to your local MQTT Broker. Hm2mqtt then converts the storage data into a format HomeAssistant can read. So you first need to get Hame Relay up and running and then you can proceed with the installation of hm2mqtt.
1. Installeer broker: https://github.com/tomquist/hm2mqtt#prerequisites (je kan alles default laten, installeren en start)
2. installeer en configureer https://github.com/tomquist/hame-relay
3. installeer en configureer https://github.com/tomquist/hm2mqtt
klaar!
Het daadwerkelijk aansturen van de batterij heb ik nog niet getest want ik ben niet thuis, maar de functies zijn er al wel!
Mocht iemand vragen hebben, stuur gerust PM.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lekker kort door de bocht 🤣 alleen is dit natuurlijk niet het geval met de gemiddelde gebruiker . (Niet tweaker) je kunt je beter afvragen waarom hw-p1 meter vaak wel werkt in die omstandigheden.DePrutser schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:42:
[...]
Precies wat mijn ervaring ook is. Regel je wifi!
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Interessant, heb je inmiddels de aansturing al uitgeprobeerd?r.reus schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:51:
Hallo Allemaal!
Samen met hulp van Github, is het gelukt om alle data via MQTT in HA te krijgen!
De clue was dat je 2 addons nodig hebt en een MQTT broker. Het is super simpel hieronder een kleine uitleg.
Hame Relay forwards remote data to your local MQTT Broker. Hm2mqtt then converts the storage data into a format HomeAssistant can read. So you first need to get Hame Relay up and running and then you can proceed with the installation of hm2mqtt.
1. Installeer broker: https://github.com/tomquist/hm2mqtt#prerequisites (je kan alles default laten, installeren en start)
2. installeer en configureer https://github.com/tomquist/hame-relay
3. installeer en configureer https://github.com/tomquist/hm2mqtt
klaar!
Het daadwerkelijk aansturen van de batterij heb ik nog niet getest want ik ben niet thuis, maar de functies zijn er al wel!
Mocht iemand vragen hebben, stuur gerust PM.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou je je configs kunnen delen hier, ik vermoed dat ik er bijna ben....
PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Batt 10 kWh (2x MT FW153 CT003 FW117, 2 fases, NOM | ModBus/NodeRed (optie) | 42 kWh i3 BEV | 7 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT ESP | MHI (2x) + ME L/L airco's
Even een kleine update.
Inmiddels al 2-3 weken bezig om een nieuw batterij te krijgen of een reparatie.
Helaas doen Duramotion en Marstek erg hun best maar nog steeds niks geregeld.
Belachelijk eigenlijk dat ie omgehaald moet worden om gerepareerd te worden na een simpele firmware update. Ze komen bijna wekelijks met die updates maar pas ermee op dus.
Nu maar hopen dat alles gratis is want ik krijg een hoop wisselende berichten
Inmiddels al 2-3 weken bezig om een nieuw batterij te krijgen of een reparatie.
Helaas doen Duramotion en Marstek erg hun best maar nog steeds niks geregeld.
Belachelijk eigenlijk dat ie omgehaald moet worden om gerepareerd te worden na een simpele firmware update. Ze komen bijna wekelijks met die updates maar pas ermee op dus.
Nu maar hopen dat alles gratis is want ik krijg een hoop wisselende berichten
Haha ja, mooi dit. De wifi verbinding van de P1 meter is “100%” volgens homewizard. Ik heb al jaren zonder problemen wifi op talloze apparaten en hier never nooit issues mee. De p1 meter werkt ook vlekkeloos(!!!) in de HomeWizard app. Ik kan live alle verbruiken inzien.DePrutser schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:42:
[...]
Precies wat mijn ervaring ook is. Regel je wifi!
Echter het koppelen naar de Marstek werkt niet. Rara hoe kan dit. De enige gemene deler nu, is de batterij zelf.
BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023
Hoop echt dat het jou ook nog lukt, zie op dit moment niet waar ik je kan helpen.b03tz schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:01:
[...]
Haha ja, mooi dit. De wifi verbinding van de P1 meter is “100%” volgens homewizard. Ik heb al jaren zonder problemen wifi op talloze apparaten en hier never nooit issues mee. De p1 meter werkt ook vlekkeloos(!!!) in de HomeWizard app. Ik kan live alle verbruiken inzien.
Echter het koppelen naar de Marstek werkt niet. Rara hoe kan dit. De enige gemene deler nu, is de batterij zelf.
Zie je volgende pagina als je change CT doet en P1 HW beta kiest ?
:strip_exif()/f/image/8dkjEZQIxRN47DDPY627iO8z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door PNARI op 21-03-2025 18:22 ]
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Je mag mij altijd pm sturen voor hulp.Hangover_ohoo schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:58:
[...]
Zou je je configs kunnen delen hier, ik vermoed dat ik er bijna ben....
Ik heb de Shelly simulator voor de Homey in de app-store gezet. (Leuk om een keer te doen)
https://homey.app/nl-nl/a...ly-Pro-3EM-Emulator/test/
Hij haalt de data uit de HomeWizard P1, per seconde.
Misschien kan iemand hem testen? De sporadische Homey gebruiker...
[ Voor 25% gewijzigd door Ellroe32 op 21-03-2025 20:14 ]
1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL
Update, kijk dinsdag ochtend/voormiddag zeker hier in het topic!
Ik ga alvast 1 of toch maar 2 stuks bestellen dinsdag.
Prijs kan ik nog niet delen maar ben er zeker van dat we deze prijzen in lange tijd niet meer gaan zien.
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Heb je vaste IP adressen ingesteld voor je devices?b03tz schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:06:
Hw p1 meter binnen, werkt helemaal perfect in HomeWizard app…en natuurlijk voor de kl*ten niet met Marstek.
Aangezien ik een Raspberry PI met een P1 heb draaien voor Homey nu, enig idee of ik daarmee een Shelly emulatie oid kan draaien??
Daarnaast gekeken of je je devices aan 1 acces point kunt koppelen? Dus dat ze niet de hele tijd gaan roamen tussen 2 of meer acces points?
Mesh in/uit schakelen?
4WP-O 2WP-W | Mitsubishi E airco | Daikin airco | Marstek Venus-E v151 CT003 v114 1P | HA
Ehh...heb ik die gemaakt?b03tz schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:06:
Hw p1 meter binnen, werkt helemaal perfect in HomeWizard app…en natuurlijk voor de kl*ten niet met Marstek.
Aangezien ik een Raspberry PI met een P1 heb draaien voor Homey nu, enig idee of ik daarmee een Shelly emulatie oid kan draaien??
1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL
Ben heel benieuwd, alvast dank voor het regelen. Misschien van het weekend maar optimistisch een groep bijklussen in de meterkast…vanpeers schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:57:
[...]
Ik ga alvast 1 of toch maar 2 stuks bestellen dinsdag.![]()
Prijs kan ik nog niet delen maar ben er zeker van dat we deze prijzen in lange tijd niet meer gaan zien.
Omg ja, ik! Ik kan dat 😂 ik ga dat doen!Ellroe32 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:32:
Ik heb de Shelly simulator voor de Homey in de app-store gezet. Leuk om een keer te doen:
Dit zie ik inderdaad. Het rare is, 10x geprobeerd, configuratie mislukt. Alles gereset,factory settings, opnieuw wifi etc…alles ruk. Niks werkt, opgegeven.PNARI schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:12:
[...]
Hoop echt dat het jou ook nog lukt, zie op dit moment niet waar ik je kan helpen.
Zie je volgende pagina als je change CT doet en P1 HW beta kiest ?
[Afbeelding]
Loop net langs de accu…opeens brand het CT lampje. Kijk in de app, is hij gekoppeld aan de HW p1. Steek mij maar lek!

Hier ook interesse in 1 of 2 stuks 5,12 kWh batterij (mits goed werkend via P1 -> bij voorkeur de HW P1 welke al aanwezig is) Aantal hangt een beetje van de prijs af.
Ik kan de file/lijst wel openen maar niets toevoegen -> vandaar deze post. (NL / nog geen batterij aanwezig)
Ik kan de file/lijst wel openen maar niets toevoegen -> vandaar deze post. (NL / nog geen batterij aanwezig)
WP Daikin Altherma 3 / Thuisbatterij Marstek Venus 5,12 / EV Tesla / 54 zonnepanelen / Van Moof S3 / HomeWizard / Worx robotmaaier
Zoals eerder gezegd, we hebben allemaal een tijdje lopen te klooien en vloeken…maar uiteindelijk gaat het bakje ingang en stopt niet meer 👍b03tz schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:40:
[...]
Dit zie ik inderdaad. Het rare is, 10x geprobeerd, configuratie mislukt. Alles gereset,factory settings, opnieuw wifi etc…alles ruk. Niks werkt, opgegeven.
Loop net langs de accu…opeens brand het CT lampje. Kijk in de app, is hij gekoppeld aan de HW p1. Steek mij maar lek!
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
Ja , ik heb magische vingers 🤣 Laat hem eens rustig doen over 24u in auto en kijk dan eens in de HW app of het op nom lijkt.b03tz schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:40:
[...]
Dit zie ik inderdaad. Het rare is, 10x geprobeerd, configuratie mislukt. Alles gereset,factory settings, opnieuw wifi etc…alles ruk. Niks werkt, opgegeven.
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Je kan jezelf inschrijven op volgende link :Sthony schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:14:
Inkoopactie: Ook hier interesse bij een goede prijs. 1x Belgie.
https://docs.google.com/s...DKPSQauvVx7tdd9A/htmlview
Topper! Bedankt voor je inzet je doet veel mensen een plezier denk ik.vanpeers schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:57:
[...]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Inschrijven is in principe niet nodig aangezien de code voor iedereen te gebruiken is.Fred62 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:58:
[...]
Je kan jezelf inschrijven op volgende link :
https://docs.google.com/s...DKPSQauvVx7tdd9A/htmlview
Ze zal enkel hier gedeeld worden, weet ook dat het aantal stuks wel in richting van de lijst ligt, dus delen op andere plaatsen is nadelig voor je mede-tweakers.
Is de leverancier al bekend?vanpeers schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:07:
[...]
Inschrijven is in principe niet nodig aangezien de code voor iedereen te gebruiken is.
Ze zal enkel hier gedeeld worden, weet ook dat het aantal stuks wel in richting van de lijst ligt, dus delen op andere plaatsen is nadelig voor je mede-tweakers.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat de eventuele leverancier bekent is met het aantal uit de lijst en daar een aanbieding op gemaakt heeft.
En tevens neem ik aan dat @vanpeers de leverancier wel bekeken heeft op betrouwbaarheid.
Uiteraard ga ik er ook vanuit dat iedereen beseft dat bestellen nog altijd berust op eigen risico.
Dat we straks geen vingertjes gaan krijgen richting wie deze actie mogelijk maakt.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Goed geregeld!vanpeers schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:07:
[...]
Inschrijven is in principe niet nodig aangezien de code voor iedereen te gebruiken is.
Check anders even voor de zekerheid met een modje wat verstandig is voordat goedbedoelde posts uit de lucht worden gehaald.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Die code zal waarschijnlijk in dezelfde excel sheet gedeeld moeten worden?Joarie schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:24:
[...]
Goed geregeld!
Check anders even voor de zekerheid met een modje wat verstandig is voordat goedbedoelde posts uit de lucht worden gehaald.
Of het is een grijs gebied tussen inkoopacties en kortingcodes.
Hellup moderators??
Dit dus, betrouwbaarheid en haalbaarheid zijn met deze aantallen zeer belangrijk.Ronald.42 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:22:
[...]
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat de eventuele leverancier bekent is met het aantal uit de lijst en daar een aanbieding op gemaakt heeft.
En tevens neem ik aan dat @vanpeers de leverancier wel bekeken heeft op betrouwbaarheid.
Uiteraard ga ik er ook vanuit dat iedereen beseft dat bestellen nog altijd berust op eigen risico.
Dat we straks geen vingertjes gaan krijgen richting wie deze actie mogelijk maakt.
Maar zoals met elke aankoop, aankopen op eigen risico, mijn doel was vooral om met de aantallen een algemene kortingsactie te onderhandelen en ik denk dat dat wel mooi gelukt is.
*Ik ben voor de duidelijkheid niet verbonden aan 1 van deze bedrijven.
Na vorig overleg na het sluiten van het topic mag ik een gewone een algemene kortingscode delen.Ronald.42 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:29:
[...]
Die code zal waarschijnlijk in dezelfde excel sheet gedeeld moeten worden?
Of het is een grijs gebied tussen inkoopacties en kortingcodes.
Hellup moderators??
Het is/was in dat opzicht geen groepsaankoop, eerder bij partners laten zien dat er veel interesse is en daardoor een kortingsactie loskrijgen. Dus inschrijven hoeft niet.
EDIT: Ohja, ik ga even niet op PM's ingaan, wat er gedeeld kan worden is momenteel gedeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door vanpeers op 21-03-2025 20:48 ]
Bedankt voor jullie inzet!vanpeers schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:41:
[...]
Dit dus, betrouwbaarheid en haalbaarheid zijn met deze aantallen zeer belangrijk.
Maar zoals met elke aankoop, aankopen op eigen risico, mijn doel was vooral om met de aantallen een algemene kortingsactie te onderhandelen en ik denk dat dat wel mooi gelukt is.
[...]
Na vorig overleg na het sluiten van het topic mag ik een gewone een algemene kortingscode delen.
Het is/was in dat opzicht geen groepsaankoop, eerder bij partners laten zien dat er veel interesse is en daardoor een kortingsactie loskrijgen. Dus inschrijven hoeft niet.
Nu zul je zien dat de niet ingeschreven leden er met de korting vandoor gaan… ik houdt de pagina in de gaten.
Terechte vraag? Maar Is het maar 1 aanbieder?
Het zijn wel uitzonderlijke dagen, maar 0.4Kwh afgelopen 21 uur ik ben er blij mee.
Afgelopen nacht nagenoeg 0 dan in de ochtend pakt de MT mooi de opwek op om deze in zijn accu te proppen.
En dan als de zon het af laat weten neemt de MT het weer over.
Rte vanaf 10 januari tot nu zit rond de 75% waarvan de eerste tijd een hoop geklooi met manueel en mislukte NOM toestanden.
De maand maart duurt nog een aantal dagen maar die gaat volledig automatisch NOM zijn.
Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt, voorlopig ziet dat er een stuk beter uit dan wat Ketelklets verkondigd.
Sluipverbruik in de nacht zit hier tussen 140 en 200 watt.
Afgelopen nacht nagenoeg 0 dan in de ochtend pakt de MT mooi de opwek op om deze in zijn accu te proppen.
Rte vanaf 10 januari tot nu zit rond de 75% waarvan de eerste tijd een hoop geklooi met manueel en mislukte NOM toestanden.
De maand maart duurt nog een aantal dagen maar die gaat volledig automatisch NOM zijn.
Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt, voorlopig ziet dat er een stuk beter uit dan wat Ketelklets verkondigd.
:strip_exif()/f/image/3FrXbR2JNdprzANlQSXiMQ6d.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben er ook mee bezig maar krijg nog foutmelding: “config broker error : Error : connack time-outr.reus schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:31:
[...]
Klopt! Ook een error code, die is ook wel interessant mocht het WARN lampje weer aan gaan
Als ik in de BMS online ga kijken dan staat MQTT enabled : off . Moet dat aan staan? Zo ja hoe doe je dat?
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
Volgens de developer van de add-on hoeft MQTT niet aan (heb het zelf ook uit staan).DSSW schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:12:
[...]
Ben er ook mee bezig maar krijg nog foutmelding: “config broker error : Error : connack time-out
Als ik in de BMS online ga kijken dan staat MQTT enabled : off . Moet dat aan staan? Zo ja hoe doe je dat?
Stuur mij even PM met je config kijk ik even met je mee.
nou op de een of andere manier krijg ik niks toegevoegd in die google formsnico_09 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:48:
[...]
Bedankt voor jullie inzet!
Nu zul je zien dat de niet ingeschreven leden er met de korting vandoor gaan… ik houdt de pagina in de gaten.
er staan ook heel wat "onder voorbehoud in" en ik vraag mij af of er uberhaupt zoveel stock gaat zijn.
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Ik ga het zeker in het weekend testen.Ellroe32 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:32:
Ik heb de Shelly simulator voor de Homey in de app-store gezet. (Leuk om een keer te doen)
Echter heb ik al een shelly emulator draaien op HA en moet dus oppassen dat Marstek wel de goede pakt.
2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase
Top, wie gelooft Ketelklets in dit forum ?Ronald.42 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:12:
Het zijn wel uitzonderlijke dagen, maar 0.4Kwh afgelopen 21 uur ik ben er blij mee.
[Afbeelding]
Ik geloof helemaal niemand.
Ik ga liever uit van eigen ervaringen.
Zo ben ik nog altijd tevreden over mijn wp van de afhaalchinees.
Het is altijd een beetje die Mercedes BMW of kia discussie.
Of in dit geval de kampen Homewizard Marstek etc discussie.
Ook bij de andere stekkerbatterijen zijn er problemen.
Gekke foutmeldingen, rte die wat minder gunstig is dan gedacht meer lawaai dan gedacht, levertijden etc. etc.
Al moet ik zeggen dat het wifi en p1 gebeuren hier wel de boventoon voert. Icm de meter met trage p1 waarden.
Soms op te lossen door tweaks in het netwerk of extra ap voor accu en p1.
Of soms gewoon maar een eigen extra meter zoals de shelly.
Plug and play is het niet altijd, maar in principe is het wel altijd werkend te krijgen.
En reacties op de vragen in customer support vind ik altijd wel snel niet altijd bevredigend maar goed het is nog in ontwikkeling denk ik dan maar.
Al met al ben ik zeker niet ontevreden over de MT en durf hem inmiddels met bepaalde kanttekeningen ook wel aan een andere aan te bevelen.
Hoe meet jij de RTE over die lange periode?Ronald.42 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:12:
...
...
2x Venus E (Gen1) V153.215, HW P1, Lilygo+HA
Dat doe ik heel eenvoudig, ik heb een hw kwh meter tussen de accu en de rest van de meterkast.
Dan klik ik in de hw app de accu aan en dan kies ik jaar.
Dan zie je wat er het hele jaar in gegaan is en uit gekomen is.
Daarna volgt een klein sommetje en dan heb je de rte voor zolang dat kreng er staat.
En daar uit volgt dan dat ik rond de zoveel procent elektrisch uitkom.
De rest is om gezet in warmte wat in die tijd ergens ook nog meehelpt in huis dus voor de wintermaanden zou ik de efficiency zelfs wat hoger mogen houden.
Als ze uiteindelijk met zijn drieën (nog 2 bestellen) naar de schuur verhuizen gaat die vlieger niet op

Voor de maand maart kies ik straks als maart afgelopen is de maand maart in de Homewizard app en dan even kijken met hoeveel lading ik erin gegaan ben en eruit gekomen ben en dan even rekenen voila rte maand maart op automatisch NOM.
Ik geloof niet alle data en 'feiten' van Ketel Klets (maar dat doe ik bij geen enkele YouTuber).
Ik geloof echter wel in zijn nuchtere visie en heb respect voor zijn pogingen om de hype rondom thuisbatterijen een beetje te neutraliseren.
Sorry maar hij verkondigde in zijn eerste filmpjes gewoon wat in de folders van MT stond en niet zijn waargemaakt dus zo nuchter was het toen in elk geval niet.Hometek schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:39:
[...]
Ik geloof niet alle data en 'feiten' van Ketel Klets (maar dat doe ik bij geen enkele YouTuber).
Ik geloof echter wel in zijn nuchtere visie en heb respect voor zijn pogingen om de hype rondom thuisbatterijen een beetje te neutraliseren.
Owh ik ben ook zeker niet anti ketelklets ik zie wel eens wat meer stukjes van hem , zeker niet alleen de batterij toestanden.Hometek schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:39:
[...]
En hij heeft ook vaak wel een goed verhaal.
Maar in het geval van de thuisbatterijen loopt hij wel wat te snel vooruit met conclusies.
Het is een heel kort stukje tijd dat een oordeel voor de accu maakt.
En vooral met accu's in de opstart fase geeft dat een niet altijd eerlijk beeld.
Ik vond de Marstek in het begin op zeker moment ook wel eens een prutsding.
Hij heeft bijv. Ook een stukje over het samenwerken van 2 accu's dat dat niet goed werkt... nee dat klopt daar zijn ze mee bezig.
Maar voor de gemiddelde Joe toep kijker is dat gelijk aan niet 2 accu's gaan kopen want dat werkt niet.
Welke video bedoel je? Deze is volgen mij de eerste over de Venus. En dat is een vrij nuchtere review: uitpakken, handleiding lezen, aansluiten en werking.PNARI schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:47:
[...]
Sorry maar hij verkondigde in zijn eerste filmpjes gewoon wat in de folders van MT stond en niet zijn waargemaakt dus zo nuchter was het toen in elk geval niet.
Zonder te forceren, maar binnen welke termijn mogen we die code en leverancier verwachten?vanpeers schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:41:
[...]
Dit dus, betrouwbaarheid en haalbaarheid zijn met deze aantallen zeer belangrijk.
[...]
Na vorig overleg na het sluiten van het topic mag ik een gewone een algemene kortingscode delen.
EDIT: Ohja, ik ga even niet op PM's ingaan, wat er gedeeld kan worden is momenteel gedeeld.
Aanstaande dinsdagChristopheDC schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:10:
[...]
Zonder te forceren, maar binnen welke termijn mogen we die code en leverancier verwachten?
7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)
Maar mogen ze wel in orde brengen.Ronald.42 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:48:
[...]
Hij heeft bijv. Ook een stukje over het samenwerken van 2 accu's dat dat niet goed werkt... nee dat klopt daar zijn ze mee bezig.
Ik ben wachtende ...
mono fase en 2 batterijen, 1 in auto en andere manueel is nu niet echt handig
Versta me niet verkeerd, ik ben wel tevreden van Marstek, de auto mode werkt fantastisch.
HW P1 werkt goed, Shelly Pro EM-50 krijg ik helaas niet in orde
[ Voor 16% gewijzigd door kurt1977 op 21-03-2025 23:32 ]
7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)
Kan er al geen indicatie zijn in welke kortingsrange we gaan zitten, curieus zijn we wel ;-) ?
Ik zie eigenlijk geen groot verschil tusssen jouw meting en die van Ketel KletsRonald.42 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:12:
170 W nachtverbruik is ca. 1.36 kWh ontladen met ca. 60% efficientie (volgens KK)
Dagverbruik is dan ca. 3 kWh, vermoedelijk grotendeels met 800 W met een efficientie van ca. 80% (volgens KK)
Dan is de RTE idd rond de 75%.
Is het wel verstandig om de "collectieve actie" nu al te doen?
Ik ben zelf van mening dat samenwerkende accu's wel goed moet werken voor iedereen massaal gaat bijkopen.
Ik ben zelf van mening dat samenwerkende accu's wel goed moet werken voor iedereen massaal gaat bijkopen.
ChristopheDC schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:33:
[...]
Kan er al geen indicatie zijn in welke kortingsrange we gaan zitten, curieus zijn we wel ;-) ?
:strip_exif()/f/image/PJMZa6sJgxTaGJMgvFkAmkh3.png?f=user_large)
Het verhaal wordt steeds mooier, ik kan nu geen bluetooth verbinding meer krijgen en de wifi is opeens helemaal uit terwijl ik enkel bezig was met CT devices configgen in de app. Ook na meerdere reboots van de batterij gaat het bluetooth lampje niet meer aan. Het lijkt alsof ik hem kan vinden in de app maar kan hem niet meer toevoegen.
Is er een soort hard reset procedure bekend?
Volgens mij zijn de meeste mensen die meedoen zich wel bewust van de kinderziektes. Degenen die vooral kopen om een goede deal te scoren, zouden daar mogelijk nog last van kunnen krijgen.r.reus schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:38:
Is het wel verstandig om de "collectieve actie" nu al te doen?
Maar als je een beetje een ervaren tweaker bent en het topic goed doorleest, zou je dat eigenlijk wel moeten weten — in plaats van simpelweg de code te copy-pasten en meteen op “nu kopen” te drukken.
Volledig mee eens. Vertrouwen hebben, en de bijsturingen van de voorbije weken tonen aan dat ze er hard aan werken.kurt1977 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:44:
[...]
Volgens mij zijn de meeste mensen die meedoen zich wel bewust van de kinderziektes. Degenen die vooral kopen om een goede deal te scoren, zouden daar mogelijk nog last van kunnen krijgen.
Maar als je een beetje een ervaren tweaker bent en het topic goed doorleest, zou je dat eigenlijk wel moeten weten — in plaats van simpelweg de code te copy-pasten en meteen op “nu kopen” te drukken.
Ik kan geen verbinding meer met de batterij maken. Zowel niet via bluetooth als wifi. Hoe kan ik dit verhelpen?b03tz schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:42:
Het verhaal wordt steeds mooier, ik kan nu geen bluetooth verbinding meer krijgen en de wifi is opeens helemaal uit terwijl ik enkel bezig was met CT devices configgen in de app. Ook na meerdere reboots van de batterij gaat het bluetooth lampje niet meer aan. Het lijkt alsof ik hem kan vinden in de app maar kan hem niet meer toevoegen.
Waarom CT devices configgen wanneer HWP1 verbonden was ?
Probeer een reset op de volgende manier: - Shutdown, - Stroom eraf, - Wacht meer dan >10 minuten, - Aan, - Stroom er weer op
[ Voor 3% gewijzigd door PNARI op 22-03-2025 00:02 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door PNARI op 22-03-2025 06:39 ]
Heb gister de Accu is terug gezet naar 800 in plaats van 2500, moet zeggen heb nu mijn eigen energie voor 87% zelf verbruikt heb, tegen 70% gisteren in auto stand.
Dit komt omdat hij s morgens de opsta uurtje mee pakt, normaal met 2500 is mijn accu om 23,00 uur al leeg.
Zou toch mooi zijn als je meerdere begrenzingen zou kunnen instellen dan alleen 800 en 2500.
Dit komt omdat hij s morgens de opsta uurtje mee pakt, normaal met 2500 is mijn accu om 23,00 uur al leeg.
Zou toch mooi zijn als je meerdere begrenzingen zou kunnen instellen dan alleen 800 en 2500.
raspberry pi 4/thinker board 2/Lilygo/shelly3em/16x410 zonnepanel/vrouw 1970:)
Ik wilde er maandag een bestellen maar ga nu maar even wachten tot dinsdag, hopelijk een kleine korting. Ik hou het dinsdag in de gaten.vanpeers schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:57:
[...]
Ah sorry nee, ik bedoeldeHometek schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:07:
[...]
Welke video bedoel je? Deze is volgen mij de eerste over de Venus. En dat is een vrij nuchtere review: uitpakken, handleiding lezen, aansluiten en werking.
YouTube: DE BESTE PLUG-IN BATTERIJ VAN 2025? Marstek VENUS GETEST!
Na een nacht slapen werkt alles weer, in ieder geval bluetooth en wifi.PNARI schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 00:00:
[...]
Ik kan geen verbinding meer met de batterij maken. Zowel niet via bluetooth als wifi. Hoe kan ik dit verhelpen?
Waarom CT devices configgen wanneer HWP1 verbonden was ?
Probeer een reset op de volgende manier: - Shutdown, - Stroom eraf, - Wacht meer dan >10 minuten, - Aan, - Stroom er weer op
Ik had te vroeg gejuicht, er is geen fase verbruik zichtbaar van de CT. Ik ga proberen mijn eigen Shelly emulator te bouwen in .NET obv HW P1.
Welke versie van HWP1, batterij en app heb je ?b03tz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 07:13:
[...]
Na een nacht slapen werkt alles weer, in ieder geval bluetooth en wifi.
Ik had te vroeg gejuicht, er is geen fase verbruik zichtbaar van de CT. Ik ga proberen mijn eigen Shelly emulator te bouwen in .NET obv HW P1.
Bij mij is de shelly 50 al weer de deur uit omdat ik hem niet gekoppeld kreeg, draai nu al een paar dagen goed op de CT002 van Marstek.kurt1977 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:30:
[...]
Maar mogen ze wel in orde brengen.
Ik ben wachtende ...
mono fase en 2 batterijen, 1 in auto en andere manueel is nu niet echt handig
Versta me niet verkeerd, ik ben wel tevreden van Marstek, de auto mode werkt fantastisch.
HW P1 werkt goed, Shelly Pro EM-50 krijg ik helaas niet in orde
Waar hebben je de ct002 gevonden? Dacht dat die nog niet uit was ?emiel-38 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 07:37:
[...]
Bij mij is de shelly 50 al weer de deur uit omdat ik hem niet gekoppeld kreeg, draai nu al een paar dagen goed op de CT002 van Marstek.
Via stekker-batterij, die kreeg er een aantal. Omdat ik denk ik redelijk vroeg was is aanschaf van 3 accu's had ik een beetje voorrang😁PNARI schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 07:49:
[...]
Waar hebben je de ct002 gevonden? Dacht dat die nog niet uit was ?
Apparaat v148, app v1.6.22 en de HW-P1-21-E met software 5.19PNARI schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 07:17:
[...]
Welke versie van HWP1, batterij en app heb je ?
In manual toont die geen fasen, alleen in autob03tz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 07:57:
[...]
Apparaat v148, app v1.6.22 en de HW-P1-21-E met software 5.19
Ik heb helemaal geen dagverbruik in die grafiek..Hometek schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:35:
[...]
Ik zie eigenlijk geen groot verschil tusssen jouw meting en die van Ketel Klets
170 W nachtverbruik is ca. 1.36 kWh ontladen met ca. 60% efficientie (volgens KK)
Dagverbruik is dan ca. 3 kWh, vermoedelijk grotendeels met 800 W met een efficientie van ca. 80% (volgens KK)
Dan is de RTE idd rond de 75%.
Geen idee welke meting je op doelt...
In auto ook geen fase output, alles staat op 0 en diagnose constant bezig/faalt.PNARI schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:08:
[...]
In manual toont die geen fasen, alleen in auto

Heb jij 1 of 3 fase ?b03tz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:31:
[...]
In auto ook geen fase output, alles staat op 0 en diagnose constant bezig/faalt.
3x25
Ik ben ook benieuwd naar die prijs dinsdag.
Zoals we hebben geconstateerd is de rekensom om wel of geen batterij aan te schaffen van veel dingen afhankelijk maar de aanschafprijs is de belangrijkste.
Als je voor een enkele 5kw opslag gaat denk ik dat de marstek plug in batterij de beste deal is. Maar zodra je groter gaat komen andere systemen al snel in beeld. Puur op aanschafprijs.
Een deye omvormer met 2x dyness accus bijvoorbeeld zit ik inkoop op kleine €5000,- voor 20kw opslag. Dan heb je alles werkend zonder de Marstek problemen.
Ik ga er vanuit dat de problemen met meerdere marsteks wordt opgelost natuurlijk.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen raak niet in een tunnelvisie maar blijf breed denken in dit hele nieuwe segment. De stekkerbatterij heeft zijn functie in het spectrum maar ook limitaties. Het blijft een stekkerbatterij. Geschikt voor kleinschalige opslag zonder installatiekosten. Minder geschikt voor opschalen.
Zoals we hebben geconstateerd is de rekensom om wel of geen batterij aan te schaffen van veel dingen afhankelijk maar de aanschafprijs is de belangrijkste.
Als je voor een enkele 5kw opslag gaat denk ik dat de marstek plug in batterij de beste deal is. Maar zodra je groter gaat komen andere systemen al snel in beeld. Puur op aanschafprijs.
Een deye omvormer met 2x dyness accus bijvoorbeeld zit ik inkoop op kleine €5000,- voor 20kw opslag. Dan heb je alles werkend zonder de Marstek problemen.
Ik ga er vanuit dat de problemen met meerdere marsteks wordt opgelost natuurlijk.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen raak niet in een tunnelvisie maar blijf breed denken in dit hele nieuwe segment. De stekkerbatterij heeft zijn functie in het spectrum maar ook limitaties. Het blijft een stekkerbatterij. Geschikt voor kleinschalige opslag zonder installatiekosten. Minder geschikt voor opschalen.
Ik neem aan dat je in de HW app wel data ziet en api open staat. Misschien heb je het al gedaan maar druk eens op diagnosing en kies dan 3 fase
:strip_exif()/f/image/ojm6hgD94rqsBVpVly9nKE8g.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja de API werkt, kan hem benaderen en zie de JSON updaten. In homewizard werkt de meter ook perfect! Die switch heb ik ook al eens gedaan!PNARI schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:43:
[...]
Ik neem aan dat je in de HW app wel data ziet en api open staat. Misschien heb je het al gedaan maar druk eens op diagnosing en kies dan 3 fase[Afbeelding]
Ik ga nu met v149 even de CT003 maar weer testen…
Succes, keep us postedb03tz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:55:
[...]
Ja de API werkt, kan hem benaderen en zie de JSON updaten. In homewizard werkt de meter ook perfect! Die switch heb ik ook al eens gedaan!
Ik ga nu met v149 even de CT003 maar weer testen…
Wat ik nog niet tegengekomen ben, vandaar mijn vraag;
Wie gebruikt de P1 zoals beschikbaar in Home Assistant (usb serial) als B2500 Meter emulator?
Ik heb de add-on B2500 Meter nu draaien en die zou mijn P1 op het netwerk beschikbaar moeten maken.
Zijn er anderen die dit ook op deze manier doen?
(ik heb nog geen thuisbatterij)
Wie gebruikt de P1 zoals beschikbaar in Home Assistant (usb serial) als B2500 Meter emulator?
Ik heb de add-on B2500 Meter nu draaien en die zou mijn P1 op het netwerk beschikbaar moeten maken.
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
Oefb03tz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:03:
[Afbeelding]
Na de update P1 proberen toe te voegen, faalde. Kwalificatie even afgekeken (F1) en toen zag ik opeens dit…ik blijf er nu maar even af!
Ik zag dat de marstek venus nog niet gehomologeerd is.
Ik ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen in België.
Ben ik correct in mijn redenering dat de homologatie door synergrid enkel van belang is wanneer je deze in de meterkast wil installeren? Of ook als je deze gewoon via het stopcontact aansluit?
Mijn tweede vraag is dan, wanneer homologatie ook van belang is bij stopcontact verbruik... er is geen enkele manier waarop dit kan gecontroleerd worden? Deze toestellen zijn vrij aankoopbaar, en voor zover ik weet moet je in België voor deze batterijen geen registratie bij Fluvius doen.
Ik ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen in België.
Ben ik correct in mijn redenering dat de homologatie door synergrid enkel van belang is wanneer je deze in de meterkast wil installeren? Of ook als je deze gewoon via het stopcontact aansluit?
Mijn tweede vraag is dan, wanneer homologatie ook van belang is bij stopcontact verbruik... er is geen enkele manier waarop dit kan gecontroleerd worden? Deze toestellen zijn vrij aankoopbaar, en voor zover ik weet moet je in België voor deze batterijen geen registratie bij Fluvius doen.
Het lijkt te werken, hij staat nu op auto en laadt met 1200 watt die batterij vol 😂 hij doet zijn best. Regelmatig tussenpozen van 1500 watt. Is dat logisch als de netwerkconfiguratie op 800 staat?
[ Voor 16% gewijzigd door b03tz op 22-03-2025 09:22 ]
Met 'de meting' bedoel ik de RTE bepaling.Ronald.42 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:15:
[...]
Ik heb helemaal geen dagverbruik in die grafiek..
Geen idee welke meting je op doelt...
Het 'dagverbruik' heb ik ingeschat op basis van de 170W nachtverbruik. Als je de batterij elke 24h volledig oplaad en ontlaad moet nachtverbruik+dagverbruik ongeveer 4.6 kWh zijn (89% van 5.12 kWh)
Nachtverbruik is laag vermogen, dus laage efficientie.
Dagverbruik is doorgaans hoger vermogen dus hogere efficientie.
Omdat je overdag meer vermogen afneemt met hogere efficientie telt dat zwaarder mee in de RTE dan het nachtverbruik met lage efficientie.
Deze manier van berekenen is natuurlijk een ruwe schatting, maar het geeft wel een aardig beeld van wat je gemiddeld mag verwachten.
En een RTE rond de 75% komt goed overeen met wat in diverse reviews op internet is gemeten.
Is normaal bij laden. Laden doet ie van 0 tot 2500W afhankelijk van hoeveel injectie er is, ontladen 800 of 2500 afhankelijk van wat je instelt.b03tz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:21:
[...]
Het lijkt te werken, hij staat nu op auto en laadt met 1200 watt die batterij vol 😂 hij doet zijn best. Regelmatig tussenpozen van 1500 watt. Is dat logisch als de netwerkconfiguratie op 800 staat?
Ik heb al afgiftes van 6.6 kWh uur gehad, ook wel omdat ik hem op 2500W ontladen heb staan. Komt er sneller capaciteit vrij om weer bij te laden.Hometek schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:22:
[...]
Met 'de meting' bedoel ik de RTE bepaling.
Het 'dagverbruik' heb ik ingeschat op basis van de 170W nachtverbruik. Als je de batterij elke 24h volledig oplaad en ontlaad moet nachtverbruik+dagverbruik ongeveer 4.6 kWh zijn (89% van 5.12 kWh)
Omdat je overdag meer vermogen afneemt met hogere efficientie telt dat zwaarder mee in de RTE dan het nachtverbruik met lage efficientie.
Deze manier van berekenen is natuurlijk een ruwe schatting, maar het geeft wel een aardig beeld van wat je gemiddeld mag verwachten.
En een RTE rond de 75% komt goed overeen met wat in diverse reviews op internet is gemeten.
Ah top! Nja, het lijkt allemaal nu stabiel. Hopelijk blijft het allemaal zo werken!PNARI schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:31:
[...]
Is normaal bij laden. Laden doet ie van 0 tot 2500W afhankelijk van hoeveel injectie er is, ontladen 800 of 2500 afhankelijk van wat je instelt.
Thanks voor alle hulp. Dit is far from plug’n play though haha. Ik denk dat ik best tech savvy ben (software developer, doe ook veel electronics, domotica zelfbouw, etc) maar dit ging verre van gemakkelijk. Bizar hoe slecht die ct003 eigenlijk werkt terwijl het er zo mooi uitziet van de buitenkant.
De marstek venus 5.12Kw is blijkbaar nog in preorder. Nu is de
https://duravolt.nl/product/duravolt-plug-in-battery-512kw/
Blijkbar wel op voorraad. Gaat dit om identiek dezelfde onder een andere naam?
Zal goed lopen met HWP1, ik heb er weken op gedraaid.b03tz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:36:
[...]
Ah top! Nja, het lijkt allemaal nu stabiel. Hopelijk blijft het allemaal zo werken!
Thanks voor alle hulp. Dit is far from plug’n play though haha. Ik denk dat ik best tech savvy ben (software developer, doe ook veel electronics, domotica zelfbouw, etc) maar dit ging verre van gemakkelijk. Bizar hoe slecht die ct003 eigenlijk werkt terwijl het er zo mooi uitziet van de buitenkant.
Ik heb inmiddels een goed werkende en uitgebreid geteste print in gebruik. Indien er belangstelling is, kan ik er één opsturen voor 10 euro plus verzendkosten. Zie de documentatie in de pfd file hier. Je vindt daar ook mijn e-mail adres op pagina 11.
:strip_exif()/f/image/cjfbhzc0C92dovm3fXj3Fbhl.png?f=user_large)
Identiek dezelfdefjskmdl2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:37:
De marstek venus 5.12Kw is blijkbaar nog in preorder. Nu is de
Dus je doet de aanname dat ik de accu overdag helemaal ontlaad terwijl ik tig kw het net indruk van de pv...Hometek schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:22:
[...]
Met 'de meting' bedoel ik de RTE bepaling.
Ja juist, zullen we maar niet te veel waarde hechten aan die berekening dan?
Op de foto dan toch want bij mij hebben ze er één met MT sticker geleverd.
Hier ook gewoon in MT doos en met MT op de accu.PNARI schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:32:
[...]
Op de foto dan toch want bij mij hebben ze er één met MT sticker geleverd.
:strip_exif()/f/image/WCTxb2MTWIy6zwOUBJT0n3zf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een nieuwe versie neergezet. Deze kan wel je ip-adressen wijzigen. poortnummer hoef je niets aan te doen. Na ip wijziging de app opnieuw opstarten.Ellroe32 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:32:
Kijk dit lijkt heen interessant, maar ik heb 2 accu's die dus niet met elkaar communiceren, ik ben op zoek naar een oplossing voor een 3fase systeem met 2 marstek accu's.Edzelf schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:46:
Ik heb inmiddels een goed werkende en uitgebreid geteste print in gebruik. Indien er belangstelling is, kan ik er één opsturen voor 10 euro plus verzendkosten. Zie de documentatie in de pfd file hier. Je vindt daar ook mijn e-mail adres op pagina 11.
[Afbeelding]
Is dat hier ook mee mogelijk?
Idem hier, maar ik heb totaal geen verstand van modbus(sen?).keesie113 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:01:
[...]
Kijk dit lijkt heen interessant, maar ik heb 2 accu's die dus niet met elkaar communiceren, ik ben op zoek naar een oplossing voor een 3fase systeem met 2 marstek accu's.
Is dat hier ook mee mogelijk?
Ooit gedacht aan een timer voor een badkamer verwarming? Bij mij staat deze ook niet de hele tijd aan. Sterker nog, ik heb nu een 450w infrarood die alleen aanstaat als de lamp aanstaat. En als de AI de accu in de goedkope tijd laad, in de winter is dit meestal snachts. Dan gebruik je goedkoper stroom tussen 6:00 en 8:00 in de badkamer.Dirk0s schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:19:
Zelf ook rond aan het kijken voor een thuisaccu en daarbij dus ook bij een marstek terecht gekomen.
Wel een aantal vragen:
- heeft een accu volgens jullie ook zin als je nog aan een contract vast zit (nog 2,5 jaar)
- we hebben nu 1 grote stroomverbruiker (electrische vloerverwarming badkamer) in de winter gaan we dus door dat ding te
weinig opwekken om badkamer te verwarmen en te laten laden. En zomer staat die niet aan en dus laag stroom verbruik. Heeft het dan wel nut?
MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt
Ik heb je een DM gestuurd met mijn ervaring.Ellroe32 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:00:
[...]
Ik heb een nieuwe versie neergezet. Deze kan wel je ip-adressen wijzigen. poortnummer hoef je niets aan te doen. Na ip wijziging de app opnieuw opstarten.
2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase
Bij mij op het werk werkte het ook niet op wifi daar.d3x schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:59:
[...]
ik heb dus hetzelfde probleem, mijn settings staat "use location when using the app",
Ik heb heb de MT nu dus dag2.![]()
dag 1 was ik thuis werkte perfect (je ziet de icons BT en wifi) , dag 2 op werk, en doet het niet. Ik zie natuurlijk wel op mijn HW p1 dat de MT de 0 waarde probeert te houden, dus op de achtergrond werkt hij wel, maar de MT app doet het dus niet.
Op 5G gezet, toen kon ik hem wel gewoon bedienen op het werk (niet thuis)
Marstek 5,12kWh V151 | HW P1 en een CT003 v116 | Homey Pro | Home Assistent | LilyGo ESP32 RS485 modbus | Synology NAS | UniFi AP's | Kuga Plugin Hybride | Hue | Daikin Airco's
Wij hebben denk ik een verwarring over de worden 'dag' en 'nacht'.Ronald.42 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:01:
[...]
Dus je doet de aanname dat ik de accu overdag helemaal ontlaad terwijl ik tig kw het net indruk van de pv...
Ja juist, zullen we maar niet te veel waarde hechten aan die berekening dan?
'dag' is in deze context de tijd tussen opstaan en naar bed gaan.
Dus in 'dagverbruik' zitten ook de avonduren na zonsondergang.
Dat moet gewoon werken, iedere P1 bron is toegestaan voor de B2500 Shelly emu.Maarten69 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:00:
Wat ik nog niet tegengekomen ben, vandaar mijn vraag;
MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt
Ja juist.Hometek schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:48:
[...]
Wij hebben denk ik een verwarring over de worden 'dag' en 'nacht'.
'dag' is in deze context de tijd tussen opstaan en naar bed gaan.
Dus in 'dagverbruik' zitten ook de avonduren na zonsondergang.
Nou vooruit dan maar.
Vanaf te weinig opwek
:strip_exif()/f/image/XSd8MhBFDoWH1rOk79GCtFPS.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot begin laden volgende ochtend.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/c2Bw8MHgiOSUTf27v8bv8ssw.jpg?f=user_large)
Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.