A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos
Heb altijd geleerd : als het werkt afblijven, niet aan prullen zou ik zeggen.Houtje01 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:41:
[...]
Ik durf het bijna niet meer aan. Heb firmware v147 met de home wizard beta en draaid al bijna 2 weken vlekkeloos. Vanmorgen om 6 u zat ik op 12 % en toen ik het koffiezetapparaat aandeed was hij leeg. Maar gaat meteen smorgens weer laden bij een beetje zonnestroom. Ik weet het niet met die update. Voegt het iets toe?
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V115 / 3 fasen net
Niets schokkend... de overshoot van bij terug levering is verminderd... dus als je een grote verbruiker aanzet gaat batt. in meerdere kleinere stapjes proberen te volgen ipv gelijk met flink vermogen.Houtje01 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:41:
[...]
Ik durf het bijna niet meer aan. Heb firmware v147 met de home wizard beta en draaid al bijna 2 weken vlekkeloos. Vanmorgen om 6 u zat ik op 12 % en toen ik het koffiezetapparaat aandeed was hij leeg. Maar gaat meteen smorgens weer laden bij een beetje zonnestroom. Ik weet het niet met die update. Voegt het iets toe?
Wel voor mij nu ondersteuning HW P1 meter, werkt nog steeds goed... morgen meer...
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Ik heb de nul niet aangesloten was optioneel . Haal die eens los? Gewoon stekkertje van de Shelly halenJanp1963 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:44:
[...]
Accu stond ook te ontladen vandaar de 13 Watt.
Ja 2 shellys vond ik ook al raar maar dit doet hij zelf bij de installatie 1 fase meterkast 1 stroomspoel om de fase de andere om de nul vanaf de hoofdschakelaar aangesloten.
Of moet er alleen maar een stroomspoel om de fase?
[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 12-03-2025 18:55 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
We zien telkens dezelfde vragen voorbij komen over merk en type energiemeter, softwareversie van de batterij, welke CT, welke versie CT, enz.
Er is een spreadsheet waar je je systeem kunt invoeren. Voor diegene die het systeem nog niet helemaal werkend hebben is dit misschien een handig hulpmiddel om te kunnen raadplegen en eventueel de juiste tweaker in deze thread te kunnen taggen.
Je gegevens invullen en raadplegen kan Hier
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Ga ik zo doen...superbedankt voor het meedenkenS2S schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:53:
[...]
Ik heb de nul niet aangesloten was optioneel . Haal die eens los?
A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos
Geen dank , mss dat de Shelly een andere json aanbied als de nul spoel ook is aangesloten, kan daarom zijn dat deze niet configureert .anders Shelly’s uit de Shelly app gooien en opnieuw toevoegen zonder nul.Janp1963 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:55:
[...]
Ga ik zo doen...superbedankt voor het meedenken
[ Voor 10% gewijzigd door S2S op 12-03-2025 18:57 ]
Doe dat bij voorkeur via DM.
Bij nieuwe ontwikkelingen waar we met alle iets aan hebben dat wel delen svp.
Ik zie nu steeds meer dezelfde vragen en antwoorden langskomen...
Keep it clean svp!
Ik zit al sinds de release op v148 en de P1 van HW werkt perfect bij mij. Vaak ben je te bangHoutje01 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:41:
[...]
OT: ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer ze de AI modus gaan fixen. Hij levert bijv nog niet terug tijdens de duurste uren (in ontwikkeling volgens Marstek).
[ Voor 13% gewijzigd door jellybrah op 12-03-2025 19:00 ]
Shelly pro em 50 kan 2 verschillende verbruikers meten. Je moet maar 1 spoel aansluiten op de inkomende faseJanp1963 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:55:
[...]
Ga ik zo doen...superbedankt voor het meedenken
4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
De Shelly Pro 3em ondersteunt in monophase geen N-meting, dus die spoel heeft geen zin.Janp1963 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:44:
[...]
Accu stond ook te ontladen vandaar de 13 Watt.
Ja 2 shellys vond ik ook al raar maar dit doet hij zelf bij de installatie 1 fase meterkast 1 stroomspoel om de fase de andere om de nul vanaf de hoofdschakelaar aangesloten.
Of moet er alleen maar een stroomspoel om de fase?
Je kan in monophase gewoon 3 losse groepen monitoren maar niet de nul.
Is een Pro Em50 uitvoering is geen 3 fase maar kan 2 verbruikers in een monofasesysteem monitorenthaan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:09:
[...]
De Shelly Pro 3em ondersteunt in monophase geen N-meting, dus die spoel heeft geen zin.
Je kan in monophase gewoon 3 losse groepen monitoren maar niet de nul.
4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
laten we dit soort kennis niet verstoppen in DM, maar gewoon in het topic houden. De zoekfunctie gebruiken is wel een handige bij dit soort topics.SatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:57:
Laten we proberen alle berichten mbt de P1 meters aansluiten te verminderen.
Doe dat bij voorkeur via DM.
Bij nieuwe ontwikkelingen waar we met alle iets aan hebben dat wel delen svp.
Ik zie nu steeds meer dezelfde vragen en antwoorden langskomen...
Keep it clean svp!
Wise enough to play the fool
Die kennis is al eerder gedeeld... dus idd even zoeken en anders de TS eens goed doorspitten.teacher schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:26:
[...]
[mbr]laten we dit soort kennis niet verstoppen in DM, maar gewoon in het topic houden. De zoekfunctie gebruiken is wel een handige bij dit soort topics.[/mbr]
Heb je maar 1 spoel aan de shelly bij 1 fase? Enkel A aangesloten?S2S schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:53:
[...]
Ik heb de nul niet aangesloten was optioneel . Haal die eens los? Gewoon stekkertje van de Shelly halen
Ik heb het idee dat juist bij mij de v147 beter loopt. Heb ook v148 geprobeert (een tijdje terug) en dacht toen dat het sneller reageerde. Maar nu weer met v147 lijkt hij beter in stapjes te reageren dan ineens gelijk grote sprongen. Want dan krijg je die loops volgens mij. Enige bottelnek is de slimme meter met 10 sec update. Heb de vraag bij liander neergelegd voor een meter update. Zou doorgespeelt worden, maar niks meer gehoord. Ga van de week nog maar eens bellen.SatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:51:
[...]
Niets schokkend... de overshoot van bij terug levering is verminderd... dus als je een grote verbruiker aanzet gaat batt. in meerdere kleinere stapjes proberen te volgen ipv gelijk met flink vermogen.
Wel voor mij nu ondersteuning HW P1 meter, werkt nog steeds goed... morgen meer...
PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride
Ik heb een andere Shelly , maar maakt niet uit. Je moet bruin metenemiel-38 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:32:
[...]
Heb je maar 1 spoel aan de shelly bij 1 fase? Enkel A aangesloten?
[ Voor 27% gewijzigd door S2S op 12-03-2025 19:40 ]
Ik ben ook wel in voor een 2e batterij. Mits natuurlijk voor een leuke prijsSatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:23:
[...]
Die prijs had ik ook in gedachte... en als klap op de vuurpijl we hoeven/willen geen CT003 meer!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PS De leveranciers die meelezen... wil iemand dit idee bij Marstek droppen. Laat even weten als je dit gedaan hebt.
PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride
Ondanks alles voor 1400 inlc btw en bezorgd wil ik nog wel overwegen een 2e aan te schaffenSatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:23:
[...]
Die prijs had ik ook in gedachte... en als klap op de vuurpijl we hoeven/willen geen CT003 meer!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PS De leveranciers die meelezen... wil iemand dit idee bij Marstek droppen. Laat even weten als je dit gedaan hebt.
Mager mager.Ronald_61 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:13:
[...]
Behalve dat ze geen CT003 hoeven mee te leveren krijgen ze gebruikers met ervaring. Dus minder support nodig.
Indien de EMS dan twee batterijen of meer kan aansturen is het inderdaad interessant.
Als echte Hollander stel ik dan voor € 1400 excl. P1 of € 1450 incl. P1.
En natuurlijk incl. bezorg kosten.
Dan is 1400 incl btw en verzenden normale prijs zonder p1 en met tijdelijke korting 1200
Klink meer hollands

Maken ze alsnog paar 100 winst per accu
[ Voor 4% gewijzigd door Maxwp op 12-03-2025 23:06 ]
Ik had het zelfde probleem,alle instellingen in de fritzbox veranderd ook geprobeerd poortvrijgave te forceren, ik heb toen op advies van een poster een gl-ar300 modem gekocht, de accu en de p1 meter verwijderd uit de app, het modem geïnstalleerd, toen de accu en de p1 meter weer aangemeld in de app op de gl modem en toen werkte het wel zowel thuis als op afstand.Ik vraag mij af of er nog meer zijn die een fritzbox gebruiken en tegen verbindingsproblemen aanlopen.SatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:31:
[...]
Je hoeft geen poort open te zetten. Zet BT uit en probeer lokaal contact te krijgen. Als dat niet lukt is je Wifi niet juist geconfigureerd (gebruik geen wifi gastaccount)
Voor buitenhuis gebruik worden de gegevens op een server gezet en daar door de app opgehaald. Dus er word dan geen connectie met je Fritzbox gemaakt. Eventueel een VPN kan wel storend werken.
Ik heb v148 en draai 14 dagen met de Hw p1 zonder problemen, ik kan er nog steeds niet de vinger op leggen hoe het kan dat er zo veel verschil zit bij gebruikers, ik vermoed dat het toch aan het type modem ligt maar dat is een gevoel.SatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:46:
Zojuist firmware V1.49 succesvol erin geladen.
Nu werkt de HW P1 Beta meter wel!
Ik laat het voor nu even zo staan en kijken of het zo blijft.
Zo wel fijn zijn voor andere gebruikers die problemen hebben met de CT003.
Fingers Crossed. Goed bezig bij Marstek!
Is mijn gevoel ook....bij mij werkt Shelly 3ProEM, HWP1, en CT003 van MT, heb in het begin ook problemen met wifiverbinding gehad en na installatie van nieuwe router weken op HWP1 gedraaid en daarna op Shelly op diverse versies van batterij software en nu op CT003 Enigste wat ik nog moet testen is CT001. Ik zou 30 euro investeren in een kleine router die enkel opnemer en batterij verbindt als ik mijn opnemer niet werkend zou krijgen.drar schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:42:
[...]
Ik heb v148 en draai 14 dagen met de Hw p1 zonder problemen, ik kan er nog steeds niet de vinger op leggen hoe het kan dat er zo veel verschil zit bij gebruikers, ik vermoed dat het toch aan het type modem ligt maar dat is een gevoel.
Ik heb de fritzbox en 0 problemen met wifi. Wel met bereik maar niet met aansluitingen aan zich. Mijn vermoeden blijft dat er te veel geconfigureerd is aan je fritzbox en je geen plat wifi had.drar schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:31:
[...]
Ik had het zelfde probleem,alle instellingen in de fritzbox veranderd ook geprobeerd poortvrijgave te forceren, ik heb toen op advies van een poster een gl-ar300 modem gekocht, de accu en de p1 meter verwijderd uit de app, het modem geïnstalleerd, toen de accu en de p1 meter weer aangemeld in de app op de gl modem en toen werkte het wel zowel thuis als op afstand.Ik vraag mij af of er nog meer zijn die een fritzbox gebruiken en tegen verbindingsproblemen aanlopen.
Het is friet!
Ik heb de settings na veranderd te hebben en getest weer terug gezet naar orgineel als het geen effect had. wat mij opvalt in de fritzbox is dat als je de lijst met verbindingen bekijkt er veel apparaten staan die volgens fritz niet verbonden zijn terwijl ze wel degelijk connectie hebben.DePrutser schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:52:
[...]
Ik heb de fritzbox en 0 problemen met wifi. Wel met bereik maar niet met aansluitingen aan zich. Mijn vermoeden blijft dat er te veel geconfigureerd is aan je fritzbox en je geen plat wifi had.
Zou zeker meegaan voor een tweede. Eerste is halverwege de nacht leeg.SatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:11:
Suggestie....
Nu de werking van meerdere batterijen door Marstek is aangekondigd/bevestigd is het misschien tijd om eens te kijken of gebruikers hier een tweede of meer batterijen willen aanschaffen.
Wij hebben de laatste weken vele hete kooltjes voor Marstek uit het vuur gehaald en diverse gebruikers succesvol verder geholpen. Wat zou er mooier zijn als we een extra batterij kunnen kopen tegen een gereduceerde prijs, dit als compensatie van onze vele uren testen/feedback en frustraties als het niet werkte.
Kort en goed wie wil er een bestandje aanleggen met namen van geregistreerde Tweakers om gezamenlijk een collectieve korting aan te vragen?
Ik zou graag 2x 5KWH bijkopen, als de korting goed is en graag.... LOCAL API en/of support voor meerdere Marsteks op 1 of 3 fases.SatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:11:
Suggestie....
Nu de werking van meerdere batterijen door Marstek is aangekondigd/bevestigd is het misschien tijd om eens te kijken of gebruikers hier een tweede of meer batterijen willen aanschaffen.
Wij hebben de laatste weken vele hete kooltjes voor Marstek uit het vuur gehaald en diverse gebruikers succesvol verder geholpen. Wat zou er mooier zijn als we een extra batterij kunnen kopen tegen een gereduceerde prijs, dit als compensatie van onze vele uren testen/feedback en frustraties als het niet werkte.
Kort en goed wie wil er een bestandje aanleggen met namen van geregistreerde Tweakers om gezamenlijk een collectieve korting aan te vragen?
met papier mache kun je alles maken!!
ook interesse (1 a 2 x 5kWh). Geen idee wie het nu registreert maar kan het maar beter gezegd hebben.Servowire schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:27:
[...]
Ik zou graag 2x 5KWH bijkopen, als de korting goed is en graag.... LOCAL API en/of support voor meerdere Marsteks op 1 of 3 fases.
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
Ook interesse...wij volgen mee.Mirabis schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:53:
[...]
ook interesse (1 a 2 x 5kWh). Geen idee wie het nu registreert maar kan het maar beter gezegd hebben.
BE 2 x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E360 1P
Dat je daar aan kan geven hoeveel accu's je bij zou bestellen mits een nette prijs.
Ik weet niet of er iemand is die dat kan en wil beheren?
Teneinde er mischien een leuke deal voor de Marstek tweakers uit te halen.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Wil wel eerst zekerheid dat dit gaat werken, en niet dat deze elkaar gaan dwars zitten.
3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151
Ik heb belangstelling voor een tweede 5 kWh. Deze moet op mijn 1 fase aansluiting gaan werken op een andere groep.
Bij zonnenplan zie je ook die upgrade naar zwaarder, terwijl de prijs blijft hangen. Als aankomende winter wordt als deze heb je weinig aan de AI programma als de prijzen dag en nacht te dicht bij elkaar liggen, je heb toch minimaal 13ct verschil nodig.
raspberry pi 4/thinker board 2/Lilygo/shelly3em/16x410 zonnepanel/vrouw 1970:)
Is niet zo interessant voor België daar worden enkel toestellen tot 5kWh als eenvoudige installatie aanvaard en moet er geen keuring ter plaatse van de installatie komen. Hopelijk versoepelen ze de zaken in de toekomst maar ik kan me niet van het idee ontdoen dat de overheid in België erop gebrand is om ons nog wat meer geld uit onze zak kunnen te kloppen. Begrijp niet waarom ze zo moeilijk doen - ze torpederen alles wat logischerwijze een ontlasting van het elektriciteitsnet zou betekenen en wat ze eigenlijk altijd aanhalen om extra tarieven in te voeren en als we dan plaatselijk energie gaan opslagen dan zou dat weerom niet goed zijn? Of zouden ze vrezen dat ze te weinig capaciteitstarief gaan kunnen innen?Chape schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 00:09:
Ik vindt het nog te vroeg voor een tweede, wil eerst eens kijken wat de stroom markt in zijn geheel gaat doen, en misschien komen er wel zwaardere versie van marstek 7.5 of 10.
Bij zonnenplan zie je ook die upgrade naar zwaarder, terwijl de prijs blijft hangen. Als aankomende winter wordt als deze heb je weinig aan de AI programma als de prijzen dag en nacht te dicht bij elkaar liggen, je heb toch minimaal 13ct verschil nodig.
2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.40
Ergens heb ik ook alleen maar meer behoefte aan meer capaciteit.Chape schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 00:09:
Ik vindt het nog te vroeg voor een tweede, wil eerst eens kijken wat de stroom markt in zijn geheel gaat doen, en misschien komen er wel zwaardere versie van marstek 7.5 of 10.
Met 3 keer de Marstek heb je 7500 watt vermogen beschikbaar dat heb ik echt nooit nodig.
Aan de andere kant kan ik dan wel de omvormers op een meer vriendelijk vermogen voor de accu laten werken.
Then again 2500 watt met een 10Kwh accu zit je ook weer beter bij de laad en ontlaad vermogens van de accu wat betreft levensduur.
Nou jah hoe dan ook, voor de juiste prijs doe me nog maar 2 van die dingen.
Beter mee verlegen dan om verlegen.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Die is al aangekondigd op een beurs . Had ik dacht ik al hier gepostChape schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 00:09:
Denk dat 1400 wel de echte ondergrens is voor een venus e 5.12 in de aanbieding
[ Voor 6% gewijzigd door Maxwp op 13-03-2025 07:36 ]
Ik verwacht dat de inkoopprijs tussen de 800 en 1100 euro ligt. Iedereen wil geld verdienen met deze hype. Aan ons verkopen voor tussen de 1250 - 1300 zou moeten kunnen voor zulke goede beta-testers 🤣 en helpdesk, wat besparen die een geld 😊Maxwp schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:12:
[...]
Die is al aangekondigd op een beurs . Had ik dacht ik al hier gepost
Denk dat 1400 wel de echte ondergrens is voor een venus e 5.12 in de aanbieding
normaal wil je als verkoper 40% - 50% marge hebben , je ziet dit soms zakken tot 20% maar dat is vaak wel de ondergrens . De rekeningen moeten nog wel betaald kunnen worden.
Ondernemen is niet altijd bakken met geld binnen halen . En met dit Chinese product is de marge wat slechter in te schatten . Al komt letterlijk alles uit China, gisteren is er een Scandinavische Accu producent kopje onder gegaan , dus we zijn nu nog iets meer afhankelijker geworden van China en z’n accu’s . Als prijs vraag en aanbod is, verwacht ik zelfs dat Marsteks duurder worden.
10 kWh 2 Marsteks zou hier ideaal zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door S2S op 13-03-2025 08:21 ]
[ Voor 38% gewijzigd door crazymster op 13-03-2025 08:13 ]
2 x Marstek Venus 5.12KW V151 CT003 V114
Niet perse mee eens, de zon schijnt ook. Met een dynamisch contract heb je ook voordeel als je je goedkope stroom levert als de prijs hoog is. Zoals deze week. Zelfs met kleine marges is het mooi meegenomen. De markt gaat toch deze kant op, over 5 jaar staan er al veel meer thuis accu’s en beginnen ze met belastingen op dynamische contracten en accu’s 🤣 in Nederland dan hè.Chape schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 00:09:
2 minuten heeft niet geholpen. 10 wel😅SatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:22:
[...]
Reset! Be like google my friendIk kan geen verbinding meer met de batterij maken. Zowel niet via bluetooth als wifi. Hoe kan ik dit verhelpen?
Probeer een reset op de volgende manier: - Shutdown, - Stroom eraf, - Wacht meer dan 2 minuten, - Aan, - Stroom er weer op
Ben benieuwd of een club hier in wil stappen
De Fritzbox 5590 glasvezelmodem is bij mij standaard geconfigureerd volgens de provider instellingen. Ik heb zelf niets veranderd, geen vpn of zo iets. 2 aparte wifi netwerken voor 2,4 en 5 Ghz met aparte namen. Alles van Marstek zit op het 2,4 netwerk en zichtbaar in de fritzbox. Ik krijg alleen verbinding als ik vlakbij de accu ben via bluetooth. Gepingd naar ip adres van de accu en de P1 meter en er is verbinding. Het signaal gaat dus niet naar de server van Marstek. Wat opvalt dat ik ook niet meer kan inloggen op de ems server.DePrutser schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:52:
[...]
Ik heb de fritzbox en 0 problemen met wifi. Wel met bereik maar niet met aansluitingen aan zich. Mijn vermoeden blijft dat er te veel geconfigureerd is aan je fritzbox en je geen plat wifi had.
https://eu.hamedata.com/ems/dist/index.html#/login
Volgende stap is dat je voor iedere kWh die je injecteert een injectievergoeding moet betalen aan de electriciteitsdistributeur zoals Fluvius. Zou met niet verwonderen dat die er in 2026 al komt.Heeft één voordeel en dat is dat de rentabiliteit van een thuisbatterij toeneemt, dat investeren in airco of een nieuwe omvormer die injectie afsluit steeds interessanter wordt.Dolf_Tweakers schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:16:
[...]
"Gebeurt het toch, dan zal het eerder uitzonderlijk zijn en om een miniem bedrag gaan’, stelt Tom Van Den Bosch, de co-CEO van Energie.be"
Waarom rekenen ze het dan toch door als het zo miniem is?
De plaatsing van mijn digitale meter is uitgesteld wegens een niet conforme, lees gemofte, aanvoerkabel. Er is ong. 1m "nieuwere" kabel aan de oude gezet. Unit-T, de subcontractor van Fluvius, mag geen nieuwe kast met meter zetten. Fluvius dient op hun kosten de kabel naar de straat te vervangen. Waarschijnlijk een andere contractor die dit zal uitvoeren. De basis van de gasmeter idem dito. Niet conform wegens geen ontluchting.
Zal dan toch maar zsam 1 of meerdere plugin-betterij(en) plaatsen om zelfverbruik te vergroten en zodanig injectie te verminderen.
Heeft iemand weet van een airco die automatisch inschakelt als er injectie plaatsvindt ?
[ Voor 3% gewijzigd door PNARI op 13-03-2025 09:34 ]
Fijn dat het weer werkt en dat je het laat weten!
Ik zal het aanpassen naar 10min.
Waarom verschillende namen? Als je het gastennetwerk gebruikt dan zien de apparaten elkaar niet binnen hetzelfde domein. Ik vermoed dat je een thuisnetwerk en een gastennetwerk in gebruik hebt met verschillende namen. Sluit de Marstek aan op het thuisnetwerk en dan kunnen ze met elkaar communiceren.Wil1951 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:26:
[...]
De Fritzbox 5590 glasvezelmodem is bij mij standaard geconfigureerd volgens de provider instellingen. Ik heb zelf niets veranderd, geen vpn of zo iets. 2 aparte wifi netwerken voor 2,4 en 5 Ghz met aparte namen. Alles van Marstek zit op het 2,4 netwerk en zichtbaar in de fritzbox. Ik krijg alleen verbinding als ik vlakbij de accu ben via bluetooth. Gepingd naar ip adres van de accu en de P1 meter en er is verbinding. Het signaal gaat dus niet naar de server van Marstek. Wat opvalt dat ik ook niet meer kan inloggen op de ems server.
https://eu.hamedata.com/ems/dist/index.html#/login
Succes
Ik denk niet dat die bestaat of snel zal komen. Natuurlijk met iets als Home Assistant zijn de mogelijkheden legio. Zelf heb ik bv. een veel warmer zwembad sinds mijn digitale teller niet meer terugdraait en terugleveren niet meer interessant is. Ik heb juist een eigen router geplaatst zodat ik mijn airco's een vast IP kan geven en die ook in een automatisatie kan zetten.PNARI schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:32:
[...]
Heeft iemand weet van een airco die automatisch inschakelt als er injectie plaatsvindt ?
Vraag is wel hoeveel omvormervermogen je niet moet aanmelden.
:strip_exif()/f/image/1muOZ9YxyxpN3hju25rIh0HV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door PNARI op 13-03-2025 10:17 ]
Ik heb een thuisnetwerk met een aparte naam voor het 2,4 en voor het 5 Ghz netwerk. Geen gasten netwerk.SatScan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:55:
[...]
Waarom verschillende namen? Als je het gastennetwerk gebruikt dan zien de apparaten elkaar niet binnen hetzelfde domein. Ik vermoed dat je een thuisnetwerk en een gastennetwerk in gebruik hebt met verschillende namen. Sluit de Marstek aan op het thuisnetwerk en dan kunnen ze met elkaar communiceren.
Succes
als je uit gaat van 1000 euro plus btw en import p lithium accu's ( is 25% ) en nog je 20% winst zit je al op 1750S2S schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:56:
[...]
Ik verwacht dat de inkoopprijs tussen de 800 en 1100 euro ligt. Iedereen wil geld verdienen met deze hype. Aan ons verkopen voor tussen de 1250 - 1300 zou moeten kunnen voor zulke goede beta-testers 🤣 en helpdesk, wat besparen die een geld 😊
normaal wil je als verkoper 40% - 50% marge hebben , je ziet dit soms zakken tot 20% maar dat is vaak wel de ondergrens . De rekeningen moeten nog wel betaald kunnen worden.
Ondernemen is niet altijd bakken met geld binnen halen . En met dit Chinese product is de marge wat slechter in te schatten . Al komt letterlijk alles uit China, gisteren is er een Scandinavische Accu producent kopje onder gegaan , dus we zijn nu nog iets meer afhankelijker geworden van China en z’n accu’s . Als prijs vraag en aanbod is, verwacht ik zelfs dat Marsteks duurder worden.
10 kWh 2 Marsteks zou hier ideaal zijn.
Dus meer dan 100 euro korting zou daar niet kunnen
Dat vind ik te weinig om nu een keuze te maken
1400 dan wil ik het overwegen maar zo laag verwacht ik niet dat het gaat lukken
En ja eigenlijk zou er een tweakers kortings actie moeten komen want we besparen hun een hoop geld aan helpdesk en zijn eigenljkk beta testers.
Kun je batt dichterbij de Fitzbox plaatsen om te testen?Wil1951 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:11:
[...]
Ik heb een thuisnetwerk met een aparte naam voor het 2,4 en voor het 5 Ghz netwerk. Geen gasten netwerk.
Oke ik snap niet waarom twee verschillende namen maar goed er zijn wel meer dingen die ik niet snap
Je ziet ze wel in het overzicht Thuisnetwerk - Netwerk als wlan0 ?
Even deze instelling nakijken want ik denk dat er iets van isolatie aan de gang is.Wil1951 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:11:
[...]
Ik heb een thuisnetwerk met een aparte naam voor het 2,4 en voor het 5 Ghz netwerk. Geen gasten netwerk.
:strip_exif()/f/image/8dTYdfHHQUxgoJNPncveWi1e.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is friet!
Geen idee of het een software of hardware issue is, vraag is gesteld via feedback
geen communicatie fout... die geeft ook rode led?r.reus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:38:
V149: zojuist tijdens het laden rood warning lampje aan gegaan en gestopt met laden. Van de week ook al eens gehad, toen hielp een herstart maar nu niet.
Geen idee of het een software of hardware issue is, vraag is gesteld via feedback
Mijn Marstek systeem zit op een eigen router en internet verbinding.
Dit is het dataverbruik zoals geregistreerd bij de internet provider
:strip_exif()/f/image/A0voYOeJ5tQJYdC5Mi7EOzbM.png?f=user_large)
Sinds 8 maart is het dataverbruik ruim gehalveerd van ca. 2.8 Mb per dag naar ca. 1.2 Mb per dag (Auto mode)
Volgens mij is dit een gevolg van de nieuwe firmware versies batterij V149 en CT003 V110.
2x Venus E (Gen1) V151, Shelly Pro EM-50, Lilygo+HA
Wil je dit 30 dgn minitoren dan zet ik de uitkomst erna in TS zodat gebruikers weten hoeveel data het ongeveer verbruikt.Hometek schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:39:
Internet dataverbruik Marstek
Mijn Marstek systeem zit op een eigen router en internet verbinding.
Dit is het dataverbruik zoals geregistreerd bij de internet provider
[Afbeelding]
Sinds 8 maart is het dataverbruik ruim gehalveerd van ca. 2.8 Mb per dag naar ca. 1.2 Mb per dag (Auto mode)
Volgens mij is dit een gevolg van de nieuwe firmware versies batterij V149 en CT003 V110.
Dank!
Nee, ik kan de batterij via wifi en bluetooth prima benaderen. CT was ook groen met data zichtbaar. Normaliter klikt de batterij(staat er omloopstatus in de app) tijdens wisselen van manual naar auto. Dit probeerde die nu elke 10ish seconden. Heb de batterij nu stroomloos, over paar minuten even weer proberen.SatScan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:39:
[...]
geen communicatie fout... die geeft ook rode led?
[ Voor 3% gewijzigd door r.reus op 13-03-2025 10:44 ]
[ Voor 99% gewijzigd door r.reus op 13-03-2025 10:43 ]
tenminste 10min van stroom af is de laatste werkende ervaring.r.reus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:42:
[...]
Nee, ik kan de batterij via wifi en bluetooth prima benaderen. CT was ook groen met data zichtbaar. Normaliter klikt de batterij(staat er omloopstatus in de app) tijdens wisselen van manual naar auto. Dit probeerde die nu elke 10ish seconden. Heb de batterij nu stroomloos, over paar minuten even weer proberen.
na maanden gedoe, nu sinds gisteravond een batterij die aardig NOM doet. Nog tien jaar te gaanr.reus schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:06:
[...]
Ik zal er zeker nog 1 en evt 2 kopen als ik een aantrekkelijke prijs krijg als beta (soms zelfs alpha) tester.
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
Suggestie....
accu kan ik niet verplaatsen, hangt aan de muur. Maar is maar 3 meter van de router en heeft een sterk wifi signaal. Staat in het netwerk als wlan0, evenals de P1 meter. Ik heb ze beide eigen naam gegeven. Handiger om ze te zien in netwerk.SatScan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:20:
[...]
Kun je batt dichterbij de Fitzbox plaatsen om te testen?
Oke ik snap niet waarom twee verschillende namen maar goed er zijn wel meer dingen die ik niet snap![]()
Je ziet ze wel in het overzicht Thuisnetwerk - Netwerk als wlan0 ?
Heb ik soms ook maar tot nu toe altijd weer vanzelf uitgegaan.r.reus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:38:
V149: zojuist tijdens het laden rood warning lampje aan gegaan en gestopt met laden. Van de week ook al eens gehad, toen hielp een herstart maar nu niet.
Deze instellingen zijn hetzelfde bij mij. Actieve wifi apparaten aanDePrutser schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:27:
[...]
Even deze instelling nakijken want ik denk dat er iets van isolatie aan de gang is. [Afbeelding]
Same here, ik verwarm met mn airconditioning tot 21:00, daarna nog een uur 850w electrische verwarming in de badkamer en poef, 23:00 ongeveer leeg. Mocht er een mooie korting zijn knal ik misschien ook wel een 2e neerQWERTY12343 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:19:
[...]
Zou zeker meegaan voor een tweede. Eerste is halverwege de nacht leeg.
Heb toch de indruk dat die V149 geen top FW-upgrade is, ik blijf voorlopig gewoon op de V148 draaien, werkt goed met mijn 2 batterijen en de Shelly pro 3EM.r.reus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:38:
Heb sinds 1 maart nog niet 0,5€ aan elec uit het net gehaald in een periode van goeie dagen met veel zon en dagen zonder zon. Is een goede beslissing geweest de 2de MT. Kan perfect de avond met koken en nog een vaatwasser + ganse nacht overbruggen.
In het begin wel wat gepruts en gevloek, maar eens je het aan het draaien hebt is het de max. De mogelijkheid om met 2500w te ontladen is en blijft een enorm voordeel van deze MT, zorgt voor veel meer cyclussen dan het batterijtje van aan de andere kant, wat uiteindelijk resulteert in een halvering van de terugverdientijd vergeleken met de HW, en zeker als je een promo kunt scoren.
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V115 / 3 fasen net
Ik heb nu al een reactie gekregen:r.reus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:38:
Hello, the BMS temporarily lost connection earlier, but it has now been restored. We will continue to optimize to prevent such issues from occurring. Thank you for your understanding.
Draai je op auto of AI?DSSW schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:26:
[...]
Heb toch de indruk dat die V149 geen top FW-upgrade is, ik blijf voorlopig gewoon op de V148 draaien, werkt goed met mijn 2 batterijen en de Shelly pro 3EM.
Heb sinds 1 maart nog niet 0,5€ aan elec uit het net gehaald in een periode van goeie dagen met veel zon en dagen zonder zon. Is een goede beslissing geweest de 2de MT. Kan perfect de avond met koken en nog een vaatwasser + ganse nacht overbruggen.
In het begin wel wat gepruts en gevloek, maar eens je het aan het draaien hebt is het de max. De mogelijkheid om met 2500w te ontladen is en blijft een enorm voordeel van deze MT, zorgt voor veel meer cyclussen dan het batterijtje van aan de andere kant, wat uiteindelijk resulteert in een halvering van de terugverdientijd vergeleken met de HW, en zeker als je een promo kunt scoren.
Airconditioning systemen hebben tijd nodig voordat ze verwarmen/koelen, het automatiseren (aan/uit gaan) daarvan aan de hand van injectie lijkt me niet heel goed voor het systeem. Ze op de laagste stand aan hebben staan en dan aan de hand van injectie harder/zachter lijkt me wel een optie maar dan heb je weer constant verbruik...Horla schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:02:
[...]
Ik denk niet dat die bestaat of snel zal komen. Natuurlijk met iets als Home Assistant zijn de mogelijkheden legio. Zelf heb ik bv. een veel warmer zwembad sinds mijn digitale teller niet meer terugdraait en terugleveren niet meer interessant is. Ik heb juist een eigen router geplaatst zodat ik mijn airco's een vast IP kan geven en die ook in een automatisatie kan zetten.
Ik heb een contact die in de A/C business zit en zal het eens navragen
1 op auto en 1 op manueel en soms wissel ik de 2, dit doe ik tot ze mij de nieuwe FW bezorgen die auto met 2 batterijen in 3 fase net kan regelen( is beloofd voor volgende week)
Nu met geen zon heb ik 1 op 500w laden staan en de andere op auto, ze lopen mooi vol (PV productie is nu ongeveer 2000w). Deze avond als zon onder is zet ik 1 op 400w ontladen (tot 23u)en de 2de op auto, die past dan bij
Gaat echt goed.
Op 13 februari heb ik er de brui aan gegeven en de order geannuleerd.evanurk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:18:
Op 24 januari heb ik een Marstek thuisbatterij besteld bij @Smart-Charged , inclusief een P1-meter.
Smart-Charged garandeert een levertijd van 8 'werk' dagen, dus ik ging ervan uit dat mijn bestelling tijdig zou aankomen.
Helaas begon toen de ellende.
Op 2 februari ontving ik bericht dat de batterij geleverd zou worden op 8 februari.
Dit bericht gaf me hoop dat de levering volgens afspraak zou verlopen.
Maar op 6 februari kreeg ik plots een nieuwe e-mail: er was een fout gemaakt en de levering was eigenlijk gepland voor 15 februari.
Als 'compensatie' werd mij een referral-code aangeboden waarmee vrienden en familie korting konden krijgen, en ik zelf korting op een volgende aankoop.
Dit voelde echter niet als een gepaste compensatie voor de vertraging en het ongemak.
Ik heb direct gereageerd en mijn beschikbaarheid voor eerdere leveringsdata aangegeven, maar op deze e-mail heb ik nooit een reactie ontvangen.
Op 13 februari ontving ik opnieuw een e-mail met een nieuwe wijziging: nu zou de levering plaatsvinden op 21 februari.
Dit keer werd vertraging bij de douane als reden gegeven.
Op 21 februari is de batterij eindelijk geleverd, maar zonder de beloofde P1-meter en zonder de toegezegde compensatie.
Daarnaast adverteert Smart-Charged op hun website met een cashback-actie, waarbij klanten een vergoeding zouden krijgen als de levering langer dan 12 dagen duurt.
In mijn geval zou dit dus moeten gelden, maar ik heb hier niets over gehoord.
Conclusie:
De communicatie en klantenservice van Smart-Charged laten veel te wensen over.
Het bedrijf geeft meerdere keren onjuiste leverdata en reageert niet op vragen over compensatie.
Uiteindelijk is de batterij netjes geleverd, maar zonder de beloofde P1-meter en tegemoetkomingen.
Ik ga hier zeker nog achteraan.
Tot overmaat van ramp heb ik niet alleen geen P1-meter ontvangen, maar ook geen CT-klemmen, waardoor ik mijn review helaas niet verder kan afmaken. Aangezien ik eigelijk niks met de Marstek kan nu.
Als je overweegt bij Smart-Charged te bestellen, houd er dan rekening mee dat de levertijden en beloften niet altijd worden nagekomen.
Ik ben benieuwd of je nog actie hebt ondernomen.
Ook bij het terug betalen werd het bij mij een aaneenschakeling van loze beloftes, een credit nota met de melding dat het terug gestort was is het laatste wat ik gehoord heb, maar was dus ook niet waar.
Nu reageren ze niet meer, ik heb met credit kaart betaald en de bank nu gevraagd het geld terug te halen.
Jammer dat het zo moet.
Jammer dat het zo gelopen is bij u. Er zijn echter wel partijen die hun beloftes nakomen. Ik heb bij 2 verschillende leveranciers gekocht en telkens zeer tevreden over de service en gerespecteerde levertermijnen.Polvo176 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:43:
[...]
Op 13 februari heb ik er de brui aan gegeven en de order geannuleerd.
Ook bij het terug betalen werd het bij mij een aaneenschakeling van loze beloftes, een credit nota met de melding dat het terug gestort was is het laatste wat ik gehoord heb, maar was dus ook niet waar.
Nu reageren ze niet meer, ik heb met credit kaart betaald en de bank nu gevraagd het geld terug te halen.
Jammer dat het zo moet.
2x Marstek 5.12 v151 CT HW P1
Jammer dat het zo gelopen is! Heb je het gemeld in de feedback van de App?Polvo176 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:43:
[...]
Op 13 februari heb ik er de brui aan gegeven en de order geannuleerd.
Jammer dat het zo moet.
Kunnen ze andere behoeden van deze parktijken.
Goed dat je via CC heb betaald, heb ik ook gedaan gezien er nog geen reputatie is opgebouwd rondom leveringen van deze batterij door de diverse handelaren.
Als je de feedback van de app niet wil gebruiken kun je ook rechtstreeks een mail naar Marstek sturen.
marketing@marstekenergy.com
support@marstekenergy.com
PS e-mailadressen gelijk even in de TS erbij gezet.
Dat is snel! Dus idd een connectie issue. Goed om te weten!r.reus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:29:
[...]
Ik heb nu al een reactie gekregen:
Hello, the BMS temporarily lost connection earlier, but it has now been restored. We will continue to optimize to prevent such issues from occurring. Thank you for your understanding.
Ze zijn met de back-end servers bezig incl. inrichting voor de gebruikers en aftersales support. Misschien dat het daardoor komt.
Wat is die "mooie" prijs? Krijg je daar ook de CT003 P1-meter bij?dodvip123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:15:
Ik heb zojuist de 5,12 Marstek besteld bij Tubotek voor een mooie prijs, normaal krijg ik deze week ook de betaallink van de HomeWizard 2,8 batterij maar deze ga ik voorlopig even aanzien. Deze kost / kw is te goed om te laten liggen na bijna 9 maanden wachten op HomeWizard. Was sowieso aan het twijfelen voor een 2de van HW maar ga even de Marstek proberen, is net genoeg capaciteit voor ons.
Ik sta ook op het punt er een te bestellen. Die ga ik dan zelf met modbus en HA/Node-Red aansturen. Zie het zusterforum "Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling".
Als dat werkt wil ik ook graag op de tweakers-lijst voor een 2e of zelfs 3e.
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
1500 ex btw + 5% kortingscode nieuwsbrief en gratis verzendingJanAllElectric schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:43:
[...]
Wat is die "mooie" prijs? Krijg je daar ook de CT003 P1-meter bij?
Ik sta ook op het punt er een te bestellen. Die ga ik dan zelf met modbus en HA/Node-Red aansturen. Zie het zusterforum "Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling".
Als dat werkt wil ik ook graag op de tweakers-lijst voor een 2e of zelfs 3e.
Dat is geen mooie prijs..dodvip123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:50:
[...]
1500 ex btw + 5% kortingscode nieuwsbrief en gratis verzendingzonder P1 meter (dat is 70 extra euro dacht ik), heb zelf de HW P1 meter dus ga het daarop wagen
Dat dacht ik ook al. Zit je incl btw toch aan de prijs welke ik ook kwijt was. Vond ik destijds prima overigens.
[ Voor 6% gewijzigd door DikkieDick op 13-03-2025 13:04 ]
aka pluim003
Het is friet!
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Speel de namelijk ook met de gedacht om de airco's obv overproductie aan te sturen. Zou daar graag iets van je over terughoren. met de batterij hoopte ik juist dit dus vanwege de langere aanlooptijd en de wisselende zon t.z.t. ook beter te kunnen sturen.LawrenceBouman schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:36:
[...]
Airconditioning systemen hebben tijd nodig voordat ze verwarmen/koelen, het automatiseren (aan/uit gaan) daarvan aan de hand van injectie lijkt me niet heel goed voor het systeem. Ze op de laagste stand aan hebben staan en dan aan de hand van injectie harder/zachter lijkt me wel een optie maar dan heb je weer constant verbruik...
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
Dat is die 1725€ incl btw, is toch een heel stuk lager dan de veel getoonde 1899€. Goede keuzedodvip123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:50:
[...]
1500 ex btw + 5% kortingscode nieuwsbrief en gratis verzendingzonder P1 meter (dat is 70 extra euro dacht ik), heb zelf de HW P1 meter dus ga het daarop wagen
Ik heb de app niet meer, zou hem weer kunnen installeren maar die feedback is toch alleen voor batterij issues?SatScan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:32:
[...]
Jammer dat het zo gelopen is! Heb je het gemeld in de feedback van de App?
Kunnen ze andere behoeden van deze parktijken.
Goed dat je via CC heb betaald, heb ik ook gedaan gezien er nog geen reputatie is opgebouwd rondom leveringen van deze batterij door de diverse handelaren.
Als je de feedback van de app niet wil gebruiken kun je ook rechtstreeks een mail naar Marstek sturen.
marketing@marstekenergy.com
support@marstekenergy.com
PS e-mailadressen gelijk even in de TS erbij gezet.
Een tijdje na mijn bestelling verschenen er allerlei positieve google reviews op hun site van klanten die dik tevreden waren over de snelle levering en makkelijke installatie enz.
Ze waren toen nog niet eens beschikbaar voor verkoop.
Dat gaf mij al een week gevoel in mijn maag, achteraf gezien terecht.
Ik kan het op die mail adressen melden, maar wat voegt dat toe?
1725€ incl btw en levering, ik zie op dit ogenblik nergens een lagere prijs, jij wel?DikkieDick schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:04:
[...]
Dat dacht ik ook al. Zit je incl btw toch aan de prijs welke ik ook kwijt was. Vond ik destijds prima overigens.
Ik ga ze eens een mailtje sturen of een groepsaankoop een mogelijkheid is. Bv aan de prijs dat ze hier een tijdje geleden aan verkocht zijn geweest. (zie hieronder)DSSW schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:20:
[...]
Dat is die 1725€ incl btw, is toch een heel stuk lager dan de veel getoonde 1899€. Goede keuze
EDIT:mail gestuurd naar:
- Tubotek
- Offgridpowerstation.be
- Duravolt.nl
- Ematic-zonnepanelen.nl
- Marstek NL
Als ik feedback heb plaats ik het in het topic en kunnen we kijken voor een lijst aan te leggen moest deze er nog niet zijn.
DSSW schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:59:
[...]
Was bij Tubotek 1500€ ex-btw -300€ korting +21% btw = 1452 incl btw. Werd ook gratis bij mij afgeleverd. Top service.
Actie is nu wel voorbij, denk dat nu de prijs 1500€ excl btw -5% (bij inschrijving nieuwsbrief) +21%btw = 1725€ (gratis levering)
Had veel batterijen verkocht vorig weekend zei de man toen hij kwam leveren
[ Voor 4% gewijzigd door vanpeers op 13-03-2025 15:14 ]
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Even vraag en antwoord lezen in TS en de zoekfunctie gebruiken svp, ik vermoed poort 1010mtouw78 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:59:
Vandaag de Shelly EM-50 binnengekregen.
Een en ander aangesloten en via de Shelly App zie ik netjes data doorkomen.
Ik krijg hem echter met geen enkele mogelijkheid gekoppeld aan de Marstek.
Ik heb in de app niets aangepast buiten een vast IP. Wat zie ik over het hoofd?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is al vele keren langsgekomen...
Zeker! Elke vervelende ervaring doet er toe, kunnen ze van leren.Polvo176 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:22:
[...]
Ik heb de app niet meer, zou hem weer kunnen installeren maar die feedback is toch alleen voor batterij issues?
Een tijdje na mijn bestelling verschenen er allerlei positieve google reviews op hun site van klanten die dik tevreden waren over de snelle levering en makkelijke installatie enz.
Ze waren toen nog niet eens beschikbaar voor verkoop.
Dat gaf mij al een week gevoel in mijn maag, achteraf gezien terecht.
Ik kan het op die mail adressen melden, maar wat voegt dat toe?
Stuur ze gewoon de hetgeen wat hier vermeld is.
marktprijs via officiële verdeler is 1.900 EUR, ik heb 1.725 EUR betaald. Ik vind dit dus een mooie prijs (en zeker in vgl met HW)DikkieDick schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:04:
[...]
Met de hoeveelheid panelen die we hebben liggen en een gasloos huis is 5.12 uiteraard aan de krappe kant (is vroeg in de ochtend al vol vroeg in de nacht leeg, zeker met de verwarming (water/lucht WP) die nu nog aan de bak moet)
Dus als er een deal te sluiten is met een inkoop actie ben ik zeker geintereseerd in nog 1 of 2 batterijen erbij.
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
1725 incl BTW moet een andere zijn dan 1500 excl BTW. Maar 1725 incl BTW is een nette prijs, en beter dan mijn 1899 incl BTW, welke ik heb betaald. Geen idee of er betere zijn. Ik ben niet zoekende.DSSW schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:23:
[...]
1725€ incl btw en levering, ik zie op dit ogenblik nergens een lagere prijs, jij wel?
aka pluim003
Bij RCP over UDP heb ik netjes 1010 ingevuld (geen ip) maar helaas. Krijg nog steeds Configuratie mislukt in de Marstek App als ik bij CT de EM-50 selecteer.SatScan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:24:
[...]
Even vraag en antwoord lezen in TS en de zoekfunctie gebruiken svp, ik vermoed poort 1010
Is al vele keren langsgekomen...
Ik wil me hier mogelijks wel voor engageren. Ik probeer even iets in elkaar te steken en kom er dan op terug...SatScan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:06:
SatScan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:11:
Suggestie....
WIE WIL DE LIJST MAKEN EN ONDERHOUDEN?
Skoda Elroq 85 (77KW) | Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V110
Nee, is dezelfde, je krijgt op de 1500€ excl btw een korting va. 5% bij aanmelden nieuwsbrief, als je dan goed rekent kom je op 1725€ incl 21% btwDikkieDick schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:41:
[...]
1725 incl BTW moet een andere zijn dan 1500 excl BTW. Maar 1725 incl BTW is een nette prijs, en beter dan mijn 1899 incl BTW, welke ik heb betaald. Geen idee of er betere zijn. Ik ben niet zoekende.
Aha, die 5% korting had ik over het hoofd gezien. Waar is dit? Want is misschien iets voor collega.DSSW schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:49:
[...]
Nee, is dezelfde, je krijgt op de 1500€ excl btw een korting va. 5% bij aanmelden nieuwsbrief, als je dan goed rekent kom je op 1725€ incl 21% btw
aka pluim003
Een bms zit binnenin vast gemonteerd dus die gaat geen verbinding verliezen. Bedoelen ze niey de wifi .? Met de bmsr.reus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:29:
[...]
Ik heb nu al een reactie gekregen:
Zou je dat eens kunnen vragen ?
Nog steeds 2 Shelly’s in de app? Kijk onder settings even waar device profile op staat . Kijk eens of er monophase staat.mtouw78 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:43:
[...]
Bij RCP over UDP heb ik netjes 1010 ingevuld (geen ip) maar helaas. Krijg nog steeds Configuratie mislukt in de Marstek App als ik bij CT de EM-50 selecteer.
Stel hij vind hem wel, maar je device profile staat ergens anders op, is de json formaat anders dan Marstek verwacht . Anders gewoon profile verzetten en weer proberen te configureren.
Ik verwacht dat deze op monophase moet staan.
[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 13-03-2025 14:12 ]
20% btw bij deze leverancier (Tubotek) in BelgieDSSW schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:49:
[...]
Nee, is dezelfde, je krijgt op de 1500€ excl btw een korting va. 5% bij aanmelden nieuwsbrief, als je dan goed rekent kom je op 1725€ incl 21% btw
(wel pas levering vanaf 28-03)
[ Voor 5% gewijzigd door RF1000 op 13-03-2025 14:02 ]
Enige wat me niet duidelijk is, is de bijgeleverd P1 meter nodig?
Ik heb een aparte zekeringkast in de garage waar de zonnepanelen ophangen. Ik kan hier makklijk stopcontactje toevoegen op eigen groep voor de batterij.
Op mijn digitale meter hangt als een P1 reader welke perfect werkt.
Moet ik dan hierbij nog een extra P1 meter aansluiten of kan ik gewoon de addon https://github.com/tomquist/b2500-meter gebruiken die een shelly emuleert en het werkt?
Of zie ik dat verkeerd?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
In de automatisatie van de warmtepomp van het zwembad hou ik hier ook rekening mee. De teruglevering moet 5 min boven een bepaalde waarde zijn voor hij aan gaat en het verbruik moet vijf minuten boven een bepaalde waarde zijn voor hij aangaat. Mijn ervaring van de voorbije drie jaar leert mij dat hij meestal maar max. 2x op een middag uit/aan gaat.LawrenceBouman schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:36:
[...]
Airconditioning systemen hebben tijd nodig voordat ze verwarmen/koelen, het automatiseren (aan/uit gaan) daarvan aan de hand van injectie lijkt me niet heel goed voor het systeem. Ze op de laagste stand aan hebben staan en dan aan de hand van injectie harder/zachter lijkt me wel een optie maar dan heb je weer constant verbruik...
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.