Ik durf dit bijna niet te schrijven. Ik denk dan gaat het vast weer mis, maar ik doe het dan toch.
Na veel gedoe zoals zoveel met mij hadden met onder andere de Marstek P1 meter en de Landis Gyr E350 heb ik een paar dagen geleden die update gekregen. Na installatie natuurlijk geprobeerd op AII, maar dat leek wel een flipperkast. Een paar 1000 W omhoog en later omlaag weer. Als een flipperkast bal weer.
Toen las ik hier de tip van iemand die even helemaal overnieuw begonnen was. Alle apparaten uit de app. De app even weg. Alle apparaten stroomloos. Wel hetzelfde account gehouden. Account wijzigen was mijn volgende stap geweest als dit niet zo lukken.
Na een tijdje wachten vanaf nul beginnen. Dus eerst de batterij aanzetten, opzoeken, et cetera in de app.
Daarna de P1 meester zoeken en ook toevoegen en configureren
En dan hopen dat die schone start effect heeft.
Dus toen ik om 17:00 uur thuiskwam, heb ik dat gedaan en hem daarna aangezet op AI
De accu was vol en de zon schijnt nog volop, dus de meter bleef gewoon op nul en de batterij of accu deed niets. Dus al etend de HW display scherp in het oog gehouden.
Al snel bleef hij vrij stabiel rond de nul hangen. Hij schommelde wel wat op een neer naar 50+ en min of 100+ en min. Maar hij deed vrij rustig. Af en toe een uitschieter naar iets boven de 1000 of iets daaronder maar vrij snel daarna weer in de buurt van de nul op enkele tientallen watts na
Nu draait hij al vanaf een uur of vijf tot en met nu heel netjes. Als je op de meter kijkt van HomeWizard gaat er af en toe nog wel een paar 100 baht op een neer, maar hij staat ook regelmatig op echt nul.
Als ik in die uren dan had ik hem normaal altijd op Manual 250 gestaan. Nu beweegt hij zich daar constant omheen en als ik naar het totale verbruik op een avond kijk, doet hij het zuiniger dan dat ik op Mandy wall deed. Dus ondanks die pieken en dalen die AK af en toe nog zie.
Mijn verbruik voor vandaag was € 0,11 negatief dankzij de zonne-energie en dat is nu - € 10 cent dus wat hij ook doet hij blijft wel nauwkeurig rond het midden
Nu kijk ik toevallig op en nu is hij weer 1300 W aan het laden op het net dus uit de accu. Ik laat hem nu gewoon gaan en ik zie hem nu ook alweer terug lopen naar zoals ik eerder zei wat meer weer neutraal.
Dus ik heb er een beetje vertrouwen in gekregen. Ik laat hem lekker vannacht zo doordraaien en kijk morgen wat er gebeurt is en ik ben van plan om hem morgen inclusief de zonen en zo gewoon te laten lopen en kijken wat er gebeurt, maar ik wilde even deze positieve ervaringen ook delen.
Wat betreft het grotere aantal watt naar het net sturen ik zie nu dat hij dat compenseert door ongeveer hetzelfde even terug te halen
[
Voor 6% gewijzigd door
Koniade op 28-02-2025 22:39
]