Accu draait hier nu precies een week, tijd voor een korte review
-Functioneert NOM uitstekend icm met Shelly Pro 3EM. Geen enkele keer uitval of verlies verbinding gezien.
-App is niet handig. Krijgt alleen data als ik een BT verbinding heb en niet via WiFi. Heb dus maar een oude telefoon naast de accu gelegd om dit te kunnen zien.
-Na een software update van de accu lijkt hij altijd ca.10min van slag te zijn, ook als de app aangeeft dat de update klaar is. Accu start daarna nog 1 of 2x opnieuw op, verbinden met app gaat lastig etc. 10min wachten en daarna functioneert alles weer.
-In mijn all-electric huis houdt de accu het afgelopen week gemiddeld tot middernacht vol. Prima score, zeker gezien de WP nog vaak en lang draait met deze temperaturen.
Beeld van hieronder is gemiddeld voor wat ik de afgelopen week gezien heb.
Oranje = totaal vermogen (3 fases opgeteld).
Groen = Fase waarop de accu zit. (tevens 1 PV systeem)
Tijden:
Rond 13:00: accu vol
Rond 17:00 geen PV opwek meer.
17:15 - 18:00: koken
18:00 - 21:30: Draait mooi NOM, paar uitschieters zijn van grootverbruikers (waterkoker, koffiezetter)
Je ziet dat op die pieken in de oranje lijn de groene lijn (accu) meteen reageert door terug te leveren.
21:30: WP slaat aan, accu kan met 800W niet genoeg leveren om NOM vast te houden
00:20: Accu leeg (sprong in totaal verbruik)
All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV