Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01-06 22:38
PNARI schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Heb je geen P1 van HW ? En anders een shelly 3ProEM installatie overwegen. Is wel 120 euro extra investering als je hem zelf kan plaatsen maar het zien werken zoals het hoort nu de zon er regelmatig is , is ook wat waard denk ik als je al 1900 euro hebt uitgegeven.
Ik wacht die update nog af,als het niks is, zal het waarschijnlijk wel worden wat jij oppert.
Maar heb onderhand 3 p1 meters er in zitten, van zonneplan, de CT003 en de p1 dongel pro(ESP32).
Snap ook niet dat ze die p1 esp32 nemen je kan werkelijk alles uitlezen inclusief de fases.

[ Voor 7% gewijzigd door Chape op 23-02-2025 14:35 ]

raspberry pi 4/thinker board 2/Lilygo/shelly3em/16x410 zonnepanel/vrouw 1970:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
  • Laatst online: 22:11
FritsLa schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:13:
.... Via de power zero app zag ik daarna nog een update, dit blijkt een update te zijn van EMS 147 naar 212.
Dat lijkt mij dezelfde update van 147.210.0.0 naar 147.212.0.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsOFjSfjcS4khxiTh_4zzCfey54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhndrhJxiBROLsu7BWd5WdSw.jpg?f=fotoalbum_large

2x Venus E (Gen1) V151, Shelly Pro EM-50, Lilygo+HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hometek
Hometek schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:12:
[...]

Bij mij komt de update niet verder dan dit scherm:
[Afbeelding]

Opnieuw opstarten, opnieuw inloggen maakt geen verschil.
Update betreft BMS, EMS verandert (nog) niet.
Probleem gevonden, de Marstek app heeft problemen met de schermresolutie van mijn telefoon, de 'nu bijwerken' knop was niet zichtbaar, blijkbaar buiten beeld, en ik kon ook niet scrollen of zoomen.
Heb app op een tablet geinstalleerd en daar werd de interface van de app goed aangepast aan het scherm, de knop was zichtbaar en de update is geinstaleerd.
Heb probleem via feedback gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hometek
rvotje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:02:
[...]

heb even screenshot gemaakt
[Afbeelding]

op dat moment was het volgens mijn P1 meter
totaal: -1625W
Fase 1: -426W
Fase 2: 78W
Fase 3: -1276W

Terwijl de CT003 alleen het verbruik
en niet de teruglevering. in dit geval alleen fase 2

als er verbruik is of fase 1 en 3 dan telt die deze wel mee op.

had de bartterij ff handmatig geladen, en bij deze waardes gaat die ook nog terugleveren terwijl ik
vanuit mn zonnenpanelen al teruglever
Als het totaal in de Marstek app niet klop met het actuele vermogen op de slimme meter (wat in dit voorbeeld zo lijkt te zijn) dan is er volgens mij iets mis met de communicatie tussen de CT003 en de slimme meter.
Dit kun je het beste melden aan Hame via de Feedback in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 21:21
Op 21 maart is er een presentatieavond over de Duravolt/Marstek batterij in Den Haag. Misschien dat bezitters daar antwoorden op hun vragen kunnen krijgen als het gaat om problemen waar tot nu toe nog steeds geen oplossing voor is gevonden?

https://duravolt.nl/events/presentatieavond-21-maart/

Of is het gewoon een verkooppraatje waar een accountmanager als een soort van Tupperware consulente zoveel mogelijk batterijen dient te verkopen en er niet ingegaan wordt op de vragen die er voor Tweakers echt toe doen?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesie113
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 22:10
PNARI schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:30:
[...]

Misschien eens checken of je batterij goed wifisignaal krijgt. Wat bedoelde je met knipperende batterijindicator ?
P1 meter geeft 3 streepjes bereik van de 3, ze zitten ook maar een paar meter uit elkaar.
Marstek geeft 2 streepjes.
Alle waardes in de P1 meter staan op 0.
Totaal:0
Venus:0
fases ook 0.
batterij indicator bar op de Marstek gaat bij laden en ontladen van links naar recht knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16

S2S

keesie113 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:17:
[...]

P1 meter geeft 3 streepjes bereik van de 3, ze zitten ook maar een paar meter uit elkaar.
fases ook 0.
batterij indicator bar op de Marstek gaat bij laden en ontladen van links naar recht knipperen.
Andere slimme meter kiezen lijkt mij. Kijken af dat helpt, beste is zelfde DSMR.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-06 07:40
A3-D schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:34:
Op 21 maart is er een presentatieavond over de Duravolt/Marstek batterij in Den Haag. Misschien dat bezitters daar antwoorden op hun vragen kunnen krijgen als het gaat om problemen waar tot nu toe nog steeds geen oplossing voor is gevonden?

Of is het gewoon een verkooppraatje waar een accountmanager als een soort van Tupperware consulente zoveel mogelijk batterijen dient te verkopen en er niet ingegaan wordt op de vragen die er voor Tweakers echt toe doen?
Wellicht kan een geinteresseerde die vraag alvast stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keesie113 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:17:
[...]

fases ook 0.
En op de HW app zie je realtime data ?
Gebruik je de MT app of de Open Zero app ?

4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Iets dergelijks zoek ik voor mijn oude sma omvormers, iets wat op basis van P1 of eventueel shelly gegevens de gelijkstroom of 230V kant begint te knijpen. Ik kan natuurlijk 2 nieuwe omvormers plaatsen....
Stel de vraag... misschien dat ze het wel (gaan?) ondersteunen.
Het is even wachten op MT dat de support van deze P1 meter wordt "aangezet".
Ben benieuwd welk antwoord je krijgt!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:11
Chape schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:07:
[...]
CT003 die laad niet in auto, ik heb 3fase, en zit gewoon op een goede update te wachten.
De CT001 werkt nog het beste in auto.
De update van vandaag heeft dat probleem nog niet opgelost.
In de startpost staan 2 Shelly emulatoren.
1 voor Home assistant
1 zonder Home assistant.

MTVenus V151 CT003 V110 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
rvotje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:02:
[...]

heb even screenshot gemaakt
[Afbeelding]

op dat moment was het volgens mijn P1 meter
totaal: -1625W
Fase 1: -426W
Fase 2: 78W
Fase 3: -1276W

Terwijl de CT003 alleen het verbruik
en niet de teruglevering. in dit geval alleen fase 2

als er verbruik is of fase 1 en 3 dan telt die deze wel mee op.

had de bartterij ff handmatig geladen, en bij deze waardes gaat die ook nog terugleveren terwijl ik
vanuit mn zonnenpanelen al teruglever
Screenshots op een Android telefoon doe je meestal met Geluid-Zachter + Power.

MTVenus V151 CT003 V110 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 09:59

JT

VETAK y0

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de Jupiter en Venus? Dat werd mij op basis van de website nog niet heel duidelijk. En zijn er hier mensen die aansturing doen via HA in plaats van de ingebouwde software?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
JT schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:25:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de Jupiter en Venus? Dat werd mij op basis van de website nog niet heel duidelijk. En zijn er hier mensen die aansturing doen via HA in plaats van de ingebouwde software?
Venus > Voeding stopcontact
Jupiter > Voeding gelijkspanning vanuit zonnepaneel (MPTT)
Trouwens er is een nieuwe Jupiter C https://eu.marstekenergy....jupiter-c-plus-all-in-one

Aansturing technisch mogelijk maar iedereen heeft andere wensen betreffende algoritme.
Je kan heel simpel een laadschema maken op goedkoopste moment wat beter werkt als de marstek AI en dan voor de rest NOM draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 09:59

JT

VETAK y0

superduper1969 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 19:02:
[...]

Trouwens er is een nieuwe Jupiter C https://eu.marstekenergy....jupiter-c-plus-all-in-one
Ah! Ik vond de Jupiter al aantrekkelijk geprijsd maar die is dus helemaal niet relevant voor mij.
Aansturing technisch mogelijk maar iedereen heeft andere wensen betreffende algoritme.
Je kan heel simpel een laadschema maken op goedkoopste moment wat beter werkt als de marstek AI en dan voor de rest NOM draaien.
Ja ik lees hier wel wat probleempjes met de ingebouwde software en in HA kun je ook nog de zonne-energie voorspelling erbij betrekken. En geen cloudafhankelijkheid.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pj schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:52:
Ik overweeg een batterij aan te schaffen en lees al tijd met dit forum mee.

Zal de Marstek uiteindelijk een volwassen product worden of blijft het 'hobbyen'?

Ik vind het niet erg om iets in te regelen maar uiteindelijk moet het wel gewoon zonder omkijken werken. Zoals ik het nu lees lijkt dat laatste een utopie te zijn.

Iemand een slim antwoord hierop?
Ik ben laatste tijd best wel tevreden over de MT.

Mijn installatie is 10kw piek PV installatie en ik wil max PV productie gebruiken. Heb 3 fasen net en de shelly PRO 3EM 3CT63 als CT. Deze opstelling draait heel stabiel.

Ik draai continu in auto (NOM)
Deze namiddag rond 16.00 uur is de CT verbinding enkele minuten uitgevallen maar vanzelf weer terug opgekomen. Dat was in een periode dat de MT continu in 2500watt geladen werd en de EV op 4Kw geladen werd. Bij zon was productie +6,5kw en meer maar er was ook zeer dikwijls een wisseling naar ontladen 2500 watt bij bewolking (PV productie viel dan terug naar 1500w)...door die sequenties werd de MT ook vrij warm, je hoorde ook de ventilator. Misschien had de MT het daar moeilijk mee en is daardoor de CT verbinding even uitgevallen. Heeft nog iemand dit vastgesteld?
Maar voor de rest loopt de MT lekker. Ben nog steeds tevreden :)

Heeft

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V115 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A3-D schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:34:

Ik vrees dat het het laatste zal zijn ;)

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V115 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Disksoft schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:23:
[...]

Mijn Venus E is gisteren geleverd en heeft dezelfde lay-out als die van Ketel Klets.

[Afbeelding]

Waarschijnlijk hebben ze op de commentaren/reviews gereageerd dat men geen haakse stekker kon gebruiken.
enjij had hem bij smartcharge toch waar ze nu zijn begonn mey uitleveren van waarschijnlijk een nieuwe versie?

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brechtvhb schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:11:
Hoe werkt dat backup stopcontact juist? Kan ik daar permanent een last op aansluiten en kan er dan bij stroomomval dan automatisch geschakeld worden, zonder uitval van de last op het backup stopcontact? Of werkt dit anders dan ik in gedachten heb?
ik heb dit eens uitgeprobeerd maar helaas is het geen UPS of nog niet
als hij is aangesloten op het net staat er spanning op maar zodra de accu leeg is maar hij nog steeds is aangesloten gaat die uitgang toch uit.
dus je kan hem niet als ups gebruiken vooralsnog
een update zou dit toch moeten oplossen
want als hij aan het net hangt meet ik een andere spanning dan als hij op de backup draait zonder het net.
hoop ik althans dat dit aan te passen is.

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tha Best schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:35:
Zoals jullie waarschijnlijk weten heb ik de Marstek Venus en de Eva power beide gekocht om te testen.
Dit zijn beide stekker batterijen uiteraard.
Ik heb nu ook een Deye hybride omvormer besteld. Die werkt met CT klemmen zover ik zie. Hier kun je zelf je eigen accu bij maken.
Dit is weer voor de test.

Ik ben opzoek naar het makkelijkste systeem in installatie, in werk stellen en zet hem neer en kijk er nooit meer naar om.
Verder wil ik NOM kunnen draaien als ik dat wil en kunnen inkopen op daluren na 2027.

Tot nu toe is de Eva power een top machine die je bijna vergeet dat je hem hebt.

Installatie super easy. Half uurtje klaar.

Maar de eva plus 1 mate is maar 2 Kwh aan opslag en dat is gewoon te weinig.
Daarbij kun je niet aangeven wanneer je geforceerd wil laden terwijl je 24/7 NOM draait.

De Marstek
Easy te installeren al is hij wel zwaar.
Maar de ellende om hem goed te laten draaien tot het niveau je bent vergeten dat je hem hebt is tot zo ver een nightmare.
Daarbij kun je hier ook niet NOM draaien met een tijdsschema of AI waarin je geforceerd de accu vol drukt vanuit het net.
De 4 kwh die je kunt opslaan/afgeven is behoorlijk prima voor het geld en de machine is solide.

Bij de Deye optie betaal je eerst al behoorlijk voor de hybride omvormer. De accu's zijn dan weer veel goedkoper. Dit is dus interessant voor meer opslag.
De omvormer koste mij €1300,- en een batterij kost €400,- voor 5kwh
Dan komt de installatie met bekabeling er nog bij. Dat gaan we beleven dus.
Ik zal zo nu en dan een update geven en dan vooral waar het overlapt met de stekkerbatterij en wat de pro's&Con's zijn.
die deye lijkt me wel wat qua prijs maar verder vind ik het nog erg chinees

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tha Best schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:58:
[...]

De Deye SUN-10K-SG04LP3-EU omvormer.
Dan voor de accu: echt DIY lifepo4 cellen €60,- per Kwh zelf samenstellen met een NEEY 4amp active balancer erop

Of een kant en klare 10kwh dyness G2 accu
dank voor deze info
zou haast de marstek weg doen
bedoel voor 1528 heb je 10kwh accu en voor 1200 euro een omvormer die ook nog eens 5 kw doet en je nog solar op kan aansluiten
al weet ik niet of je ook kan opladen van het net ( bij micro omvormers)
ben je voor zeg 2700 euro klaar voor 10kwh en 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wielder5028
  • Laatst online: 30-03 13:01
Goeieavond

Daarnet eindelijk de venus geleverd via smartcharged. Wel zonder de P1 meter...
Uitgepakt en aangesloten is niet te vinden via de app. Al via de FAQ op pagina 1 uit en aangezet lukt niet.
Via men telefoon zie ik die wel staan tussen bluetooth devices en als ik probeer te koppelen schiet het BT lampje aan maar er gebeurt niets. Ook niet als ik nogmaals probeer via de app.
Nog iemand dit gehad? Is er een workaround?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 31-05 17:30
Wielder5028 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:04:
Goeieavond

Daarnet eindelijk de venus geleverd via smartcharged. Wel zonder de P1 meter...
Uitgepakt en aangesloten is niet te vinden via de app. Al via de FAQ op pagina 1 uit en aangezet lukt niet.
Via men telefoon zie ik die wel staan tussen bluetooth devices en als ik probeer te koppelen schiet het BT lampje aan maar er gebeurt niets. Ook niet als ik nogmaals probeer via de app.
Nog iemand dit gehad? Is er een workaround?
Locatie op de tel ook aan?
daar vraagt ie niet om, maar is wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tha Best schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:12:
[...]

Jawel ze adverteren er ook mee op MP. Zitten in Leeuwarden vlak bij mij dus ik ben er heen gereden en toen bleek de prijs nog lager dan de MP prijs. Geen idee of ik de MP link hier mag delen anders ff via PM?
stuu mij ook maar aub!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud871
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-06 05:18
De update is inmiddels goed gegaan. Dus nu ook op versie 147.212.
Ik heb alleen nu dat de app alleen nog maar via Bluetooth wil verbinden met de accu, niet meer via wifi. De wifi verbinding werkt wel wan de communicatie met de Shelly loopt, de accu regelt keurig laden en ontladen.
Zodra de app via Bluetooth verbonden is wordt kort daarna ook het wifi icoontje en het CT icoontje groen. Maar buiten Bluetooth bereik is komt de wifi verbinding in de app niet tot stand.
Ik heb alles al gereset naar fabrieksinstellingen en de accu opnieuw toegevoegd aan mijn account, maar dat loste het niet op.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

Servowire

prutser:~#

Ik wil graag dat de Marstek/DV;

Gaat laden zodra de stroom negatief is
Pas gaat ONTladen als het xx tijdstip is (en dus niet terwijl bijv. de solar ook nog aan het leveren is) en ook niet meer ontladen dan het verbruik.

Het lijkt er op dat met de nieuwe update deze functie weg is. De AI heb ik niets aan, de Autostand gaat terugleveren terwijl de zon nog schijnt, en Manual is natuurlijk.... helemaal klote want hij moet NOM zien te houden bij laden. Hij gaat dan gewoon dom terugleveren wat je hem verteld.

Is de App nu stuk sinds de nieuwe update? In mijn usecase kan ik niet geen NOM setup meer runnen behalve als ik via een slimme stekker de Marstrek verbied om terug te leveren tijdens zonuren.

EDIT:
Heb het vanavond in hacking mode- als volgt opgelost.
Manueel laadschema:
Laden tussen 9:00 en 16:00 (ongeveer de uren dat het zonnig is) met 350W
Ontladen tussen 21:00 en 6:00 (ongeveer de uren dat het de hele zomer donker is met 350W

Smartplug tussen de MT en de muur, en mijn Domotica bepaalt wanneer de MT met het net verbonden is en zijn ding mag doen.

Wel jammer dat de App zo matig is (geworden) dat dit nodig is.

[ Voor 32% gewijzigd door Servowire op 23-02-2025 20:44 ]

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:35
Maxwp schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:09:
[...]

stuu mij ook maar aub!! :)
Ik ben hier ook wel in geïnteresseerd @Tha Best ! Mss eigen topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19:28
Servowire schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:25:

Pas gaat ONTladen als het xx tijdstip is (en dus niet terwijl bijv. de solar ook nog aan het leveren is) en ook niet meer ontladen dan het verbruik.

Het lijkt er op dat met de nieuwe update deze functie weg is. De AI heb ik niets aan, de Autostand gaat terugleveren terwijl de zon nog schijnt, en Manual is natuurlijk.... helemaal klote want hij moet NOM zien te houden bij laden. Hij gaat dan gewoon dom terugleveren wat je hem verteld.

Is de App nu stuk sinds de nieuwe update? In mijn usecase kan ik niet geen NOM setup meer runnen behalve als ik via een slimme stekker de Marstrek verbied om terug te leveren tijdens zonuren.
De update van vandaag was puur een BMS update, heeft dus niets te maken met de NOM regeling, tuurlijk gaat de batterij bij suppleren als de zonkracht minder wordt dan de stroomvraag. Hier werkt alles nog steeds zoals het hoort.

3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wielder5028
  • Laatst online: 30-03 13:01
Losballos2005 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:05:
[...]

Locatie op de tel ook aan?
daar vraagt ie niet om, maar is wel nodig.
Tnx stond aan maar als ik manueel die app full locatie rechten gaf krijg ik plots de notificatie om toe te staan bij het zoeken naar de venus in de app gelukt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

Servowire

prutser:~#

Njord1 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:32:
[...]

De update van vandaag was puur een BMS update, heeft dus niets te maken met de NOM regeling, tuurlijk gaat de batterij bij suppleren als de zonkracht minder wordt dan de stroomvraag. Hier werkt alles nog steeds zoals het hoort.
In de oude app was het mogelijk tijden in te stellen waarop hij leverde of laadde. Dat kan nu niet meer. Je kunt kiezen uit :
  1. AI - doet een soort dynamisch iets zonder controle op waar deze data vandaan komt. met een fixed contract is niet echt nuttig
  2. Auto - Je kunt geen tijden invoeren, het is 24/7 zelfde gedrag (laden bij postief, ontladen bij negatief)
  3. Manueel - waardeloos.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:28
superduper1969 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 19:02:
[...]

wat bedoel je hier eigenlijk mee? is dat de backup voeding waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Best
  • Laatst online: 01-06 22:22
jelleeelco schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Ik ben hier ook wel in geïnteresseerd @Tha Best ! Mss eigen topic openen?
Nou er zijn wel forums per specifieke accu of omvormer net zoals dit Forum voor de Marstek.
Ik wil gewoon keuze uit de beste spullen die weer allemaal een specifieke punt(en) hebben.
Misschien wel leuk om idd een forum om alle pro's en con's en de slechte en goeie spullen naar boven te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
Servowire schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:47:
[...]

In de oude app was het mogelijk tijden in te stellen waarop hij leverde of laadde. Dat kan nu niet meer. Je kunt kiezen uit :
  1. AI - doet een soort dynamisch iets zonder controle op waar deze data vandaan komt. met een fixed contract is niet echt nuttig
  2. Auto - Je kunt geen tijden invoeren, het is 24/7 zelfde gedrag (laden bij postief, ontladen bij negatief)
  3. Manueel - waardeloos.
Manueel instellen met een klokschema zit er nog steeds in maar is verplaatst......
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnWxnhf0-OfkyHu5H1F8iA4hBTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gnibUmisEE6CnvDnI6Chw5c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door superduper1969 op 23-02-2025 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf nog even draaien op de V146, minste problemen mee, had hem op V147 en was onstabiel, flikkeringen in de app op CT pagina...heb vorige week dan via feedback de V146 gevraagd

Heb ook eens in de HW draad gelezen, daar is het ook niet allemaal plug en play blijkbaar, ook uitval en errors en daar is ook de kwaliteit van de WIFI belangrijk om de boel aan het draaien te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper1969 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:06:
[...]

Manueel instellen met een klokschema zit er nog steeds in maar is verplaatst......
[Afbeelding]
En bij de vorige versie van de app heette de huidige AI- mode trade mode en daar kon je geen tijden ingeven enkel het lage prijsniveau waaronder hij moest gaan laden en het hoge niveau waarboven hij moest gaan ontladen maar dan moest je dagelijks je niveaus aanpassen. En aangezien je bij het laden ook nog nettarieven moest betalen maakte je bij het ontladen verlies want het gemiddelde verschil tussen hoogste een laagste uurtarief is 0,1 euro en de netkosten gemiddeld 0.15 euro.Nu gaat hij laden aan het laagste uurtarief van de dag en voor rest nom eventueel in combinatie met zonnepanelen als je die hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door PNARI op 23-02-2025 21:40 ]

4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT:
Manueel laadschema:
Ontladen tussen 21:00 en 6:00 (ongeveer de uren dat het de hele zomer donker is met 350W

Smartplug tussen de MT en de muur, en mijn Domotica bepaalt wanneer de MT met het net verbonden is en zijn ding mag doen.

Suggestie in de feedback van de app zetten. Dan heb je kans dat het opgepakt wordt de komende
maanden. Wat ze niet weten zullen ze ook niet aanpassen!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tha Best schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:05:
[...]

Nou er zijn wel forums per specifieke accu of omvormer net zoals dit Forum voor de Marstek.
Ik wil gewoon keuze uit de beste spullen die weer allemaal een specifieke punt(en) hebben.
Misschien wel leuk om idd een forum om alle pro's en con's en de slechte en goeie spullen naar boven te krijgen
Ik zou zeggen doen!!!!
Wel een beetje vreemde verwoording goede en slechte spullen...
Het is meer onderzoeken/verkennen/uitwisselen welke batterij type past het beste bij mijn of jou gebruikersprofiel.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-06 07:40
Al een paar keer tot 100% geladen en daarna helemaal geprobeerd te ontladen maar blijft tegen de 11% aanlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesie113
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 22:10
PNARI schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:44:
[...]

En op de HW app zie je realtime data ?
Gebruik je de MT app of de Open Zero app ?
En op de HW app zie je realtime data, Ja
Gebruik je de MT app of de Open Zero app, MT app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Best
  • Laatst online: 01-06 22:22
SatScan schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:06:
[...]

Ik zou zeggen doen!!!!
Wel een beetje vreemde verwoording goede en slechte spullen...
Het is meer onderzoeken/verkennen/uitwisselen welke batterij type past het beste bij mijn of jou gebruikersprofiel.

d:)b
Ik bedoel eigenlijk de spullen die gewoon slecht zijn of snel stuk gaan. Dat je niet zelf elke keer het wiel hoeft uit te vinden. Dit is redelijk nieuwe handel en ik weet niet wat goeie en slechte merken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Ik overweeg om een aparte router met een eigen internet connectie te gebruiken voor de Venus E en CT003.
Op mijn locatie is alleen mobiel internet beschikbaar. Ik ben aan het kijken naar sim only prepaid of abonnement. De goedkoopste hebben beperkte databundels en lage snelheden.

Weet iemand hoeveel data het Marstek systeem per dag, week of maand via internet uitwisselt?
Dus niet de wifi tussen Venus en CT003, maar extern van/naar de Hame server, firmware updates uitgezonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
jellybrah schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:17:
[...]

Al een paar keer tot 100% geladen en daarna helemaal geprobeerd te ontladen maar blijft tegen de 11% aanlopen..
Dat is uit behoud van je accu, maar ook als je een periode geen stroom heb dan maakt hij gebruik van die 11%. En ook stukje noodstroom, mocht er stroomstoring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metam
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:24
De Marstek batterij hebben we gisteren geïnstalleerd. Hij heeft alleen ontlaadt gistermiddag. Vanmiddag was er zon, dus hij kon laden. Hij laadt, maar hij laadt niet hetgeen er aan opwek is (ik heb HW). Ik kijk naar de Stroom totaal grafiek en de Batterij grafiek (er zit een HW socket aan de batterij).
Graag hoor ik of ik verkeerd zit te denken.

Ik zou verwachten dat ik bij ontladen (en soms laden) in de Stroom totaal Nu grafiek rond de 0 zou zitten. Dat is niet het geval.

Als ik goede opwek heb (2000 watt bijv) dan zou ik verwachten dat de batterij die volledige 2000 watt opslaat. Dat doet hij niet. Hij zit tussen de 950 en 1350 watt wat hij opslaat. Ik snap er niks van. Tussen 15:05 en 16:25 laadt de batterij op, maar ik lever ook nog steeds terug. Hij zou toch met 2500 watt max moeten laden?

Als mijn opwek onder de 800 watt komt dan gaat de batterij terugleveren, en dan ook meteen 800 watt. Of ik nu 600 watt netto opwek heb of 400 watt, of ik moet netto 200 watt afnemen, hij blijft 800 watt terugleveren.

Tussen 17:10 en 18:30 is de opgelaadde stroom ontladen. Tot 17:45 zat ik terug te leveren...

Iemand die het me uit kan leggen of aan kan geven wat er verkeerd gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick-
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-05 09:07
[...]

Dat klopt toch ook (op 1% na).
Er blijft altijd 10% in de accu. DOD is 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT:
Manueel laadschema:

In autostand doet de batterij precies waar ze voor bedoeld is in combinatie met zonnepanelen nl nom regelen en zonnestroom opladen als er overschot is en ontladen aan max 800 of 2500 W afhankelijk van de settings als er zonnestroom te kort is om alzo zo weinig mogelijk uit het net te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
metam schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:26:

Als ik goede opwek heb (2000 watt bijv) dan zou ik verwachten dat de batterij die volledige 2000 watt opslaat. Dat doet hij niet. Hij zit tussen de 950 en 1350 watt wat hij opslaat. Ik snap er niks van.
Ik kan je verhaal niet helemaal volgen, maar dit stuk over de 2000 W ziet op het eerste gezicht niet raar uit.
De panelen leveren 2000 W, de apparaten in huis verbruiken kennelijk tussen de 650 en 1050 W, wat er over blijft gaat naar de batterij.
Het systeem kijkt niet naar de zonnepanelen, maar wat er over de meterkast het huis in of uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Chape schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:26:
[...]
Dat is uit behoud van je accu, maar ook als je een periode geen stroom heb dan maakt hij gebruik van die 11%. En ook stukje noodstroom, mocht er stroomstoring zijn.
Bedoel je dat je da batterij via de backup uitgang verder leeg kunt trekken dan 11%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

wil je hem tot 0% ontladen dan of zo? 11%is de stand waarbij hij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hometek schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:58:
[...]

Bedoel je dat je da batterij via de backup uitgang verder leeg kunt trekken dan 11%?
nee bij 11% doet hij niks meer
ook geen backup uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
Hometek schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:58:
[...]

Weet ik niet, nog niet geprobeerd :) . Maar lijkt mij niet geheel onlogisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chape schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:05:
[...]
Weet ik niet, nog niet geprobeerd :) . Maar lijkt mij niet geheel onlogisch.
nee bij 11% doet hij niks meer
ook geen backup uitgang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chape
PNARI schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Heb je geen P1 van HW ? En anders een shelly 3ProEM installatie overwegen. Is wel 120 euro extra investering als je hem zelf kan plaatsen maar het zien werken zoals het hoort nu de zon er regelmatig is , is ook wat waard denk ik als je al 1900 euro hebt uitgegeven.
Heb een shelly besteld, je heb wel gelijk dan is het in 1 keer goed en wordt de meterkast een stuk leger met al die P1 meters.Ben wel nog met die emulatie bezig geweest in home assistent maar dat is net iets te hoog gegrepen voor mijn hersencellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Marstek batterij hebben we gisteren geïnstalleerd. Hij heeft alleen ontlaadt gistermiddag. Vanmiddag was er zon, dus hij kon laden. Hij laadt, maar hij laadt niet hetgeen er aan opwek is (ik heb HW). Ik kijk naar de Stroom totaal grafiek en de Batterij grafiek (er zit een HW socket aan de batterij).

Ik zou verwachten dat ik bij ontladen (en soms laden) in de Stroom totaal Nu grafiek rond de 0 zou zitten. Dat is niet het geval.

Als ik goede opwek heb (2000 watt bijv) dan zou ik verwachten dat de batterij die volledige 2000 watt opslaat. Dat doet hij niet. Hij zit tussen de 950 en 1350 watt wat hij opslaat. Ik snap er niks van. Tussen 15:05 en 16:25 laadt de batterij op, maar ik lever ook nog steeds terug. Hij zou toch met 2500 watt max moeten laden?

Als mijn opwek onder de 800 watt komt dan gaat de batterij terugleveren, en dan ook meteen 800 watt. Of ik nu 600 watt netto opwek heb of 400 watt, of ik moet netto 200 watt afnemen, hij blijft 800 watt terugleveren.

Tussen 17:10 en 18:30 is de opgelaadde stroom ontladen. Tot 17:45 zat ik terug te leveren...

Stel je hebt 1000W verbruikers, de batterij is leeg en panelen geen opbrengst. Het stroomtotaal zal dan -1000 w zijn. Batterij blijft leeg. Als de panelen 500W opbrengen wordt stroomtotaal -500 , batterij leeg . Opbrengst paneel 1000 W . Stroomtotaal wordt 0 batterij blijft leeg. Opbrengst 1500W , stroomtotaal blijft 0 en er gaat 500W naar de batterij.
Omgekeerd 1000W verbruikers, batterij geladen, geen Opbrengst panelen batterij zal ontladen met 1000W en stroomtotaal =0 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hello, The AI mode will charge the Venus to the specified SOC at the designated power when the local electricity price is low and there is plenty of sunlight. Then, when there is household load, the Venus will automatically discharge the corresponding power. The AI mode will also learn your electricity usage habits and charge during the low-price periods before peak demand. This mode is still being updated, and we believe it will ultimately meet your expectations. Additionally, we have now launched the more stable V148 version. Please perform the update. I hope this information helps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Lekker dagje gisteren, zon trok accu tot zeker 95% vol en om hem maar eens tot 100% te krijgen handmatig laatste stukje nog wat geladen, sindsdien NOM, nu nog 40% over, verwacht alleen niet dat er vandaag veel bijgeladen gaat worden.

Lijkt dat die capaciteit ruim voldoende is om grootste deel van jaar door te komen zonder iets van het net te trekken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48

Heb je hem wel op de Zelf-stand? Maar als je panelen 2000W opwekken dan zou ie bij deze stand de batteri moeten laden met 2000W min hetgeen je op dat moment gebruikt, dus gebruik je zelf 500W dan zal de batterij met 1500W laden.

Gisteren zag dat bij mij er zo uit met de aantekening dat de zonkracht hard toeneemt, want gisteren haalde ik 1500W terwijl een paar dagen geleden max 1100W was bij volle zon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AvpW3bwOBIqJiPp-Z0JK8z6H-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFXuzS8ovoJq7bbDUbYjG1c4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP71672Rdk9-BhYOJYMlVseNFfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wpj7gjvD9P6L43pmXj70FyWd.jpg?f=fotoalbum_large

Een momentopname en door de schommelingen is het vaak moeilijk die P1 op 0 te krijgen, ook omdat er vertraging zit.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:26:
Lekker dagje gisteren, zon trok accu tot zeker 95% vol en om hem maar eens tot 100% te krijgen handmatig laatste stukje nog wat geladen, sindsdien NOM, nu nog 40% over, verwacht alleen niet dat er vandaag veel bijgeladen gaat worden.

Lijkt dat die capaciteit ruim voldoende is om grootste deel van jaar door te komen zonder iets van het net te trekken :p
Ik kwam gisteren tot pakweg 52%. Tot pakweg 1 uur was het erg bewolkt en daarna heeft ie een paar uur staan blazen. En vannacht ergens tussen 2 en 3 was ie weer 'leeg' (leeg is 11%). Vandaag zal het ook idd niks worden vrees ik. En de vooruitzichten voor de komende dagen beloven ook niet heel veel goeds, maar Wel mooi te zien dat met een paar uur redelijk volle zon ik van bijna leeg naar een halfvolle ga met mijn 12 panelen van 250Wp. Wat me wel opvalt is dat het lijkt als of de opbrengst hoger is sinds ik een nieuwe omvormer heb. De vorige had het begeven een maandje geleden.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philco
  • Laatst online: 01-06 08:59
Bij deze even een vraagje :
Gisteren heb ik eindelijk de batterij ontvangen (weliswaar zonder CT003)
Alles opgestart en alle updates werden correct uitgevoerd.
Alles verliep vlot en deze draait nu momenteel in manueel zonder problemen.
Mooi toestel van degelijke kwaliteit lijkt mij.

Ik zou nu graag mijn P1 van HW koppelen aan de batterij om auto te kunnen draaien.
P1 dongle van HW werkt correct en de HW app krijgt data van de meter door., dus alles OK hiermee.

In de posts heb ik hier gezien dat er 2 trucjes bestaan om de P1 van HW toch gekoppeld te krijgen in marstek app.

1 e zou zijn om even af te melden en Amerikaanse server te kiezen tijdelijk en nadien terug in te loggen op EU
Vraagje is hier welke login dien je te gebruiken?
Of moet je eerst een nieuwe login registreren (op dezelfde of een andere loginnaam?) op de Amerikaanse server?
Is me niet helemaal duidelijk.

2e mogelijkheid is het gebruik van de power zero app had ik gelezen.
Hier dezelfde vraag dus :
welke login dien je te gebruiken?
Of moet je eerst een nieuwe login registreren (op dezelfde of een andere loginnaam?) op de Amerikaanse server?
Is me hier ook niet helemaal duidelijk.

Kan iemand die deze ervaring heeft hiermee dit graag even verduidelijken a.u.b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keesie113 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:23:
[...]

En op de HW app zie je realtime data, Ja
Gebruik je de MT app of de Open Zero app, MT app
Er is een nieuwe versie van de firm ware van de batterij, best die eerst installeren en laat maar weten of het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philco schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:28:
Bij deze even een vraagje :
Gisteren heb ik eindelijk de batterij ontvangen (weliswaar zonder CT003)
Alles opgestart en alle updates werden correct uitgevoerd.
Alles verliep vlot en deze draait nu momenteel in manueel zonder problemen.
Mooi toestel van degelijke kwaliteit lijkt mij.

Ik zou nu graag mijn P1 van HW koppelen aan de batterij om auto te kunnen draaien.
P1 dongle van HW werkt correct en de HW app krijgt data van de meter door., dus alles OK hiermee.

In de posts heb ik hier gezien dat er 2 trucjes bestaan om de P1 van HW toch gekoppeld te krijgen in marstek app.

1 e zou zijn om even af te melden en Amerikaanse server te kiezen tijdelijk en nadien terug in te loggen op EU
Vraagje is hier welke login dien je te gebruiken?
Is me niet helemaal duidelijk.

2e mogelijkheid is het gebruik van de power zero app had ik gelezen.
Hier dezelfde vraag dus :
welke login dien je te gebruiken?
Is me hier ook niet helemaal duidelijk.

Kan iemand die deze ervaring heeft hiermee dit graag even verduidelijken a.u.b?
Voor beide zelfde login als bij je registratie invullen. Welke firmware is geinstalleerd op je batterij, V147 of V148 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philco
  • Laatst online: 01-06 08:59
PNARI schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:39:
[...]

Voor beide zelfde login als bij je registratie invullen. Welke firmware is geinstalleerd op je batterij, V147 of V148 ?
147 is nu de versie. is er al een 148,?
Wanneer ik kijk in de app zegt deze mij dat ik de meest actuele heb en er geen updates beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philco schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:42:
[...]

147 is nu de versie. is er al een 148,?
Wanneer ik kijk in de app zegt deze mij dat ik de meest actuele heb en er geen updates beschikbaar zijn.
volgens mail die ik vanmorgen gehad heb van Hame zou versie 148 gereleased moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:02
PNARI schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:04:
[...]

volgens mail die ik vanmorgen gehad heb van Hame zou versie 148 gereleased moeten zijn.
Interessant. Komt hier nog niet door maar misschien later vandaag.
Hebben ze ook iets losgelaten over wat de improvements zouden moeten zijn bij V148?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is er bekend of deze apparaten frequency shifting ondersteunen?

(D.w.z. dat de output automatisch afneemt naar mate de 'net' frequentie verder boven de 50 Hz oploopt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wil1951
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-05 09:51
De CT003 gaat regelmatig offline.Geen Bluetooth en wifi. Is het mogelijk dat het CDMA signaal van de slimme meter dit kan veroorzaken? Antenne staat boven op het witte plankje boven de HW splitter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmXrtVKrT1P3gsoEZL0Tm8fPRJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuutX3hOFDOgMMw15nkF61QB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil1951 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:24:
De CT003 gaat regelmatig offline.Geen Bluetooth en wifi. Is het mogelijk dat het CDMA signaal van de slimme meter dit kan veroorzaken? Antenne staat boven op het witte plankje boven de HW splitter
In principe niet... dan zou de HW P1 ook drop-outs moeten hebben in signaal.
Probeer de antenne eens te verplaatsen. Ik heb moet soms even terug naar apparatenbeheer en dan weer de CT003 kiezen voordat beide groen worden. Dit is volgens mij meer een app/CT003 ding.
De verbinding tussen de CT003 en de Batterij zijn bij mij stabiel anders zou ik dat moeten terugzien in de sturing voor NOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtouw78 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Interessant. Komt hier nog niet door maar misschien later vandaag.
Hebben ze ook iets losgelaten over wat de improvements zouden moeten zijn bij V148?
Op dit moment nog een testversie oa ivm AI die ik misschien nog maar alleen gekregen heb maar krijg ze “nog” niet geïnstalleerd. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Wil1951 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:24:

[Afbeelding]
Geen voedingsissue? Zie dat je zowel de P1 splitter, HW P1 meter als de CT003 voedt vanuit de meter. Hang eens een losse voeding aan de CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Geen voedingsissue? Zie dat je zowel de P1 splitter, HW P1 meter als de CT003 voedt vanuit de meter. Hang eens een losse voeding aan de CT003
Goeie catch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Je hebt gelijk, was ook even misleid/ heb niet goed gekeken 😭

[ Voor 11% gewijzigd door PNARI op 24-02-2025 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drar
  • Laatst online: 29-05 13:04
Ik heb het zelfde probleem met de ct003 ik krijg hem ook niet stabiel,iedere keer gaat de meter offline.
Als ik in de app de meter kies is hij online zodra ik de batterij aanklik gaat hij na een paar minuten oflline.
De wifi verbinding is goed en ik heb hem aangesloten met voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
Het is een oude foto. De voeding is wel aangesloten.
Ook gemeld bij Marstek. Antwoord was “er komt nieuwe firmware”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-05 09:07
De antenne van de CT003 moet deze zo dicht mogelijk bij Wifi punt of bij de batterij.
Ik dacht zo dicht mogelijk bij Wifi toch?

Want links van mijn meterkast staat de batterij en rechts van de meterkast op 4 meter (met muur ertussen) staat mijn wifi punt.
Dus zodra ik de CT003 ontvangen heb, kan ik bepalen waar ik deze het beste kan plaatsen.

Of is door update naar v148 de HW p1 meter weer te selecteren? Dan hoef ik niet op ontvangst CT003 te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
drar schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:54:
Ik heb het zelfde probleem met de ct003 ik krijg hem ook niet stabiel,iedere keer gaat de meter offline.
Als ik in de app de meter kies is hij online zodra ik de batterij aanklik gaat hij na een paar minuten oflline.
Heeft het WiFi netwerk goede internet verbinding?
Bij mij werkt de verbinding Venus / CT uitsluitend icm internet.
Zonder internet gaat de CT LED steeds aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe eens een test : als je Wi-Fi-netwerk is opgezet vanuit de modem van je provider, trek de fiberglaskabel uit en verbind je smartphone met de batterij via BT en monitor de ct pagina en batterij in automode, als daar de data regelmatig om de paar seconden verandert zit het probleem in de gekende internetverbinding met de server van MT. Best batterij eerst wat volladen zodat je kan zien in Total op de ct-pagina of de batterij nom stuurt als je een belasting van bv 1000W inschakelt. Als je een interne wifirouter hebt, de modem van de provider uitzetten en weer via BT verbinden en weer monitoren zoals beschreven. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rick- schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:00:
De antenne van de CT003 moet deze zo dicht mogelijk bij Wifi punt of bij de batterij.
Ik dacht zo dicht mogelijk bij Wifi toch?

Want links van mijn meterkast staat de batterij en rechts van de meterkast op 4 meter (met muur ertussen) staat mijn wifi punt.
Dus zodra ik de CT003 ontvangen heb, kan ik bepalen waar ik deze het beste kan plaatsen.

Of is door update naar v148 de HW p1 meter weer te selecteren? Dan hoef ik niet op ontvangst CT003 te wachten.
Nog niet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is hoe het werkt. Dat heb ik ook maar beïnvloed de werking van de batt niet.
Elke keer dat ik in apparatenbeheer van de app de batt. of de CT003 kies maakt die opnieuw verbinding.
Bij selectie van de batt. gaat dat snel maar bij de CT003 moet ik soms langer wachten of weer opnieuw selecteren om verbinding te krijgen.

Via de feedback van de app kun je dit doorgeven. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:00
Zondag mijn batterij ook ontvangen en geïnstalleerd. Mijn eerste indruk:

- Levering:
Levering zelf was wel OK maar geen P1 meter bijgeleverd. Op zich niet erg want ik het een Shelly geïnstalleerd maar het stoort me wel dat dit op voorhand beloofd was en niet gecommuniceerd dat het er toch niet bij zou zitten. Zal deze week met PostNL geleverd worden, de cashback telt dus nog verder op.

- Unboxing:
Dit ging verrassend vlot. De batterij ligt op zijn zij in de doos wat ik raar vond maar is achteraf gezien de beste manier. Zijkant van de doos snijden, uitsparing uit de mousse trekken, wieltjes monteren en uit de doos kantelen. Ging perfect alleen desondanks je bij de 80kg aan zit.

- Installatie:
Bij toevoegen aan de app eerst een firmware update moeten uitvoeren. Daarna CT proberen koppelen en ging niet supervlot. Aan de status LED's van unit te zien was die tot tweemaal toe aan het herstarten, ik vermoed na de firmware update. Even geduld gehad, app herstart en ging toen wel vlot.

Op de auto stand geplaatst en ging mooi opladen met de zon. Ik kreeg nog een voorstel tot update maar die heb ik voorlopig geweigerd. If it ain't broke don't fix it.

- Werking:
Moeilijk te zeggen op een paar uur maar voorlopig doet het wat ik ervan verwacht. Bij grote schommelende belastingen duurt het enkele seconden voordat het volledig bijgestuurd is maar als gediplomeerd regeltechnieker heb ik het liever zo dan een te snelle regeling die met zichzelf in de knoop slaat. Hopelijk de komende dagen nog wat zon dat ik een volledige cyclus kan opvolgen.

Zoals je kan zien rond 15:00 ingeschakeld. Pieken rond 17:30 door het koken, 18:15 door de elekrische verwarming in de badkamer en 'savonds door de stijltang van mijn vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIp1Dv6W3xIhj6TbVwhxVnDt_jA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAVw1otf06F8dWSmXfFYigom.jpg?f=fotoalbum_large

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
Het wifi signaal is sterk bij de accu en de ct003. Toch werkt de app alleen als er ook Bluetooth verbinding. Zet ik Bluetooth uit op mijn telefoon doet de app niets meer

[ Voor 17% gewijzigd door Wil1951 op 24-02-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja113
  • Laatst online: 04-05 00:26
Het is hier sinds gisteren ook weer drama met de wifi verbinding met de ct003. Valt constant weg en krijg hem dan vaak pas weer online door hem van de voeding af te halen en er weer op. Zit nu op mn werk en zie dat hij ook weer geen verbinding heeft en krijgt. Compleet ruk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metam
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:24
Mijn excuses als mijn verhaal onduidelijk was.
Ik zal het nogmaals op een andere manier vragen.
Onderstaand mijn HW scherm. Links is mijn "Stroom totaal" grafiek. Daarnaast boven "Opwek totaal" (beide in "Vandaag" en eronder "Stroom totaal" in "Nu".
Rechts bovenaan "Stroomverbruik" in "Vandaag", Batterij in "Nu" en daaronder is niet relevant. Ik hield gistermiddag tijdens het laden en ontladen dit scherm in de gaten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oNMrn8Jh91v-jb-XYOuVeZ3jv0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RFIIlxLMFrLxE5uBTLUImiP4.jpg?f=user_large

Hieronder mijn "Stroom totaal", "Opwek totaal" en mijn "Batterij" grafieken van gisteren.

Wat ik zie in onderstaande schermen is dat de batterij niet tot 2500 watt laadt, maar tot 1350 watt.
Tussen 15:05 en 16:20 laadt de batterij, maar omdat in de "Stroom totaal" grafiek er op dat moment nog steeds teruglevering wordt geregistreerd, constateer ik dat niet alle opgewekte stroom naar de batterij gaat.

Bij het ontladen zie ik dat de batterij begint met ontladen op het moment dat er nog steeds meer teruggeleverd wordt dan moet worden afgenomen.
Ontladen loopt van 17:15 - 18:30. Hij ontlaadt de hele tijd 793 watt.
De waardes zijn:
17:15 281 watt terug
17:20 427 watt terug
17:25 157 watt terug
17:30 84 watt opname
17:35 314 watt terug
17:40 32 watt opname
17:45 66 watt terug

Ik zou verwachten dat hij bij het laden en ontladen rekening houdt met wat er op dat moment wordt teruggeleverd (en dan dus het maximale opslaat in de batterij) en met wat er nodig is (en dus niet meer gaat ontladen dan er nodig is).
Ik verwacht dus bij het ontladen dat de HW grafiek een stukje op de nullijn zit. Dat zit hij bij mij helemaal niet.

Batterij v147
APP v1.6.2
Modus Auto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qESkqGCZODJCBCnKX9EzQPxDXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYLFEYKSaf1596deaPiTiwfK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvBIw24WhfAQESOtlXgnN00Q3GM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yi7LIPC4ru06a85iSUslCewi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggz4NAiS01exJcb_u-z7zdhNoeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pibizqB8cKNfASjy59TlLTG2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door metam op 24-02-2025 11:16 . Reden: Plaatje wordt niet getoond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Wil1951 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:20:
Het wifi signaal is sterk bij de accu en de ct003. Toch werkt de app alleen als er ook Bluetooth verbinding. Zet ik Bluetooth uit op mijn telefoon doet de app niets meer
Dat is normaal. De app communiceert uitsluitend via bluetooth met de apparaten.
De app is alleen een bedieningspaneel, eenmaal ingesteld werken de apparaten zelfstandig (mits wifi en internet goed werken). Of de app of bluetooth aan of uit is maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
Hometek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:17:
[...]

Dat is normaal. De app communiceert uitsluitend via bluetooth met de apparaten.
De app is alleen een bedieningspaneel, eenmaal ingesteld werken de apparaten zelfstandig (mits wifi en internet goed werken). Of de app of bluetooth aan of uit is maakt niet uit.
Maar waarom zie ik dan geen gegevens in de app buiten Bluetooth bereik en beide apparaten in wifi netwerk en anderen mensen wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
Mag ik daarbij opmerken ( ter informatie ) dat de poort waarin (hier bij mij) de 003 zit in de hw splitter ook een verschil maakt.

Zit de 003 voor de hwp1, geen data uit de meter.
Zit de 003 achter de hwp1, dan wel data uit de meter.

In mijn situatie zijn hwp1,003,splitter allen apart gevoed.

Je zou denken dat dat niet kan.
En toch is het zo.

Splitters leveren wel vaker vage problemen op: testen? Altijd direct in de p1 poort van de meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:08
En dan zijn er splitters en splitters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlg1D9tNC6waz-ECnkTxPZ31_8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KsicvOx2g8V2djqXMW0CjCSZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Losballos2005 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Mag ik daarbij opmerken ter informatie..dat de poort waarin hier bij mij de 003 zit in de hw splitter ook een verschil maakt.

Zit de 003 voor de hwp1, geen data uit de meter.
Zit de 003 achter de hwp1, dan wel data uit de meter.

In deze situatie zijn hwp1,003,splitter allen apart gevoed.

Je zou denken dat dat niet kan.
En toch is het zo.
Splitters leveren wel vaker vager problemen op: testen? Altijd direct in de p1 poort.
Inderdaad dat is een bekend probleem! Ik heb gelijk even gecheckt hoe het bij mij zit omdat hier alles prima werkt. Hier een foto van mijn situatie.

Voor een goede/stabiele werking worden de CT003 en de HW Splitter gevoed met bijgeleverde voeding.

Van links naar rechts P1 energiemeter | P2 is CT003 | P3 is HW P1 meter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9y0iZ-wxKtnJGkJ11CM8pYzTt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zFpSW0gOYNI6zXTQXjZAQgnu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door SatScan op 24-02-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Wil1951 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Maar waarom zie ik dan geen gegevens in de app buiten Bluetooth bereik en beide apparaten in wifi netwerk en anderen mensen wel?
Misschien gebruike andere mensen de HomeWizzard app? Kan iemand dit ophelderen?
Bij mij werkt de Marstek app in ieder geval uitsluitend als bluetooth aan is (als bluetooth uit is wordt bij opstarten/inloggen in de app ook altijd gemeld dat bluetooth eerst geactiveerd moet worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
SatScan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:49:
[...]

Inderdaad dat is een bekend probleem! Ik heb gelijk even gecheckt hoe het bij mij zit omdat hier alles prima werkt. Hier een foto van mijn situatie.
[Afbeelding]
Zoals het bij jou zit, werkt het bij mij niet. Precies andersom. De 003 moet hier achter de hwp1 zitten.
Meter=Kaifa MA304 E0079

Het is misschien, een suggestie, om in een TS op te nemen dat dit fenomeen zich kan voor doen en men, om zaken uit te sluiten, bij initiële installatie danwel testen de 003 beter op de p1 van de meter kan pluggen.
(Mogelijke stoorzenders uitsluiten= good practice)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu7s schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:12:
Zondag mijn batterij ook ontvangen en geïnstalleerd. Mijn eerste indruk:

- Levering:
Levering zelf was wel OK maar geen P1 meter bijgeleverd. Op zich niet erg want ik het een Shelly geïnstalleerd maar het stoort me wel dat dit op voorhand beloofd was en niet gecommuniceerd dat het er toch niet bij zou zitten. Zal deze week met PostNL geleverd worden, de cashback telt dus nog verder op.

- Unboxing:
Dit ging verrassend vlot. De batterij ligt op zijn zij in de doos wat ik raar vond maar is achteraf gezien de beste manier. Zijkant van de doos snijden, uitsparing uit de mousse trekken, wieltjes monteren en uit de doos kantelen. Ging perfect alleen desondanks je bij de 80kg aan zit.

- Installatie:
Bij toevoegen aan de app eerst een firmware update moeten uitvoeren. Daarna CT proberen koppelen en ging niet supervlot. Aan de status LED's van unit te zien was die tot tweemaal toe aan het herstarten, ik vermoed na de firmware update. Even geduld gehad, app herstart en ging toen wel vlot.

Op de auto stand geplaatst en ging mooi opladen met de zon. Ik kreeg nog een voorstel tot update maar die heb ik voorlopig geweigerd. If it ain't broke don't fix it.

- Werking:
Moeilijk te zeggen op een paar uur maar voorlopig doet het wat ik ervan verwacht. Bij grote schommelende belastingen duurt het enkele seconden voordat het volledig bijgestuurd is maar als gediplomeerd regeltechnieker heb ik het liever zo dan een te snelle regeling die met zichzelf in de knoop slaat. Hopelijk de komende dagen nog wat zon dat ik een volledige cyclus kan opvolgen.

Zoals je kan zien rond 15:00 ingeschakeld. Pieken rond 17:30 door het koken, 18:15 door de elekrische verwarming in de badkamer en 'savonds door de stijltang van mijn vrouw.

[Afbeelding]
Goed resultaat voorlopig, werking over 24 u beoordelen en niet á la minute zoals ze in België zeggen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hometek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Bij mij werkt de Marstek app in ieder geval uitsluitend als bluetooth aan is (als bluetooth uit is wordt bij opstarten/inloggen in de app ook altijd gemeld dat bluetooth eerst geactiveerd moet worden)
Alleen bij Batt. een groen Wifi symbool, maar de getoonde informatie wordt niet bijgewerkt. Dat moet ik handmatig doen. Met CT003 krijg ik geen contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:41
Ik snap oprecht niet waarom de CT003 niet gewoon een LAN aansluiting heeft (naast WiFi).
Bij wie staat er geen router/modem in de meterkast? Dat is toch 1+1=2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil1951 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:20:
Heeft je interne wifi netwerk toegang tot internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
r.reus schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:08:
Ik snap oprecht niet waarom de CT003 niet gewoon een LAN aansluiting heeft (naast WiFi).
Bij mij staat de router daar waar ik het beste wifi signaal nodig heb, en dat is niet bij de meter.
Meters zijn vaak in aanpandige garages geplaatst, ver van de woonruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Firmware V148 geinstaleerd.
Op het eerste gezicht geen opvallende veranderingen, CT view grafiek lijkt iets vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
Hometek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Hier werkt de mt app op wifi met de accu's, (na initiele installatie) behalve in de settings, dan is BT vereist,zonder locatie. Locatie is alleen vereist bij het 'ontdekken' van apparaten.

De ct003 is een ander beestje. Die ziet hier na installatie data van de meter alleen met een BT verbinding, maar behoud de wifi verbinding niet. (Ongeacht bv binding met dezelfde AP van de accus etc etc jada jada.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:48
Bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
Hometek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:16:
Firmware V148 geinstaleerd.
Op het eerste gezicht geen opvallende veranderingen, CT view grafiek lijkt iets vloeiender.
Ik heb hier in de instellingen ZON aan/uit gevonden. :+

Of die vloeiende lijn ook verband houd met opname en verwerking van data of alleen optisch mooi is zal blijken.
Zelf dacht ik dit al op te merken bij de bms update 210->212.

Wel fijn dat ze zo lekker scheutig zijn in hun changelog. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hometek
In de Nederlandse stedelijke gebieden komt dat zeker vaak voor, maar Hame mikt op een grotere markt. En de Nederlandse situatie met nagenoeg overal kabel/glasvezel (die inderdaad vaak in de meterkast binnen komt) is eerder een uitzondering dan de wereldwijde standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
Losballos2005 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:43:
[...]

Ik heb hier in de instelling ZON aan/uit gevonden. :+

Of die vloeiende lijn ook verband houd met opname en verwerking van data of alleen optisch mooi is zal blijken.
Zelf dacht ik dit al op te merken bij de bms update 210->212.

Wel fijn dat ze zo lekker scheutig zijn in hun changelog. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
SatScan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:08:
[...]

Alleen bij Batt. een groen Wifi symbool, maar de getoonde informatie wordt niet bijgewerkt. Dat moet ik handmatig doen. Met CT003 krijg ik geen contact.
Nog eens getest, maar bij mij is echt BT verbinding nodig. Zodra ik buiten BT bereik kom worden wifi en BT icoontjes in Marstek app grijs.

Pagina: 1 ... 64 ... 172 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.