Mijn excuses als mijn verhaal onduidelijk was.
Ik zal het nogmaals op een andere manier vragen.
Onderstaand mijn HW scherm. Links is mijn "Stroom totaal" grafiek. Daarnaast boven "Opwek totaal" (beide in "Vandaag" en eronder "Stroom totaal" in "Nu".
Rechts bovenaan "Stroomverbruik" in "Vandaag", Batterij in "Nu" en daaronder is niet relevant. Ik hield gistermiddag tijdens het laden en ontladen dit scherm in de gaten
Hieronder mijn "Stroom totaal", "Opwek totaal" en mijn "Batterij" grafieken van gisteren.
Wat ik zie in onderstaande schermen is dat de batterij niet tot 2500 watt laadt, maar tot 1350 watt.
Tussen 15:05 en 16:20 laadt de batterij, maar omdat in de "Stroom totaal" grafiek er op dat moment nog steeds teruglevering wordt geregistreerd, constateer ik dat niet alle opgewekte stroom naar de batterij gaat.
Bij het ontladen zie ik dat de batterij begint met ontladen op het moment dat er nog steeds meer teruggeleverd wordt dan moet worden afgenomen.
Ontladen loopt van 17:15 - 18:30.
Hij ontlaadt de hele tijd 793 watt.
De waardes zijn:
17:15 281 watt terug
17:20 427 watt terug
17:25 157 watt terug
17:30 84 watt opname
17:35 314 watt terug
17:40 32 watt opname
17:45 66 watt terug
Ik zou verwachten dat hij bij het laden en ontladen rekening houdt met wat er op dat moment wordt teruggeleverd (en dan dus het maximale opslaat in de batterij) en met wat er nodig is (en dus niet meer gaat ontladen dan er nodig is).
Ik verwacht dus bij het ontladen dat de HW grafiek een stukje op de nullijn zit. Dat zit hij bij mij helemaal niet.
Batterij v147
APP v1.6.2
Modus Auto
[
Voor 1% gewijzigd door
metam op 24-02-2025 11:16
. Reden: Plaatje wordt niet getoond ]