Op 24 januari heb ik een Marstek thuisbatterij besteld bij @
Smart-Charged , inclusief een P1-meter.
Smart-Charged garandeert een levertijd van 8 'werk' dagen, dus ik ging ervan uit dat mijn bestelling tijdig zou aankomen.
Helaas begon toen de ellende.
Op 2 februari ontving ik bericht dat de batterij geleverd zou worden op 8 februari.
Dit bericht gaf me hoop dat de levering volgens afspraak zou verlopen.
Maar op 6 februari kreeg ik plots een nieuwe e-mail: er was een fout gemaakt en de levering was eigenlijk gepland voor 15 februari.
Als 'compensatie' werd mij een referral-code aangeboden waarmee vrienden en familie korting konden krijgen, en ik zelf korting op een volgende aankoop.
Dit voelde echter niet als een gepaste compensatie voor de vertraging en het ongemak.
Ik heb direct gereageerd en mijn beschikbaarheid voor eerdere leveringsdata aangegeven, maar op deze e-mail heb ik nooit een reactie ontvangen.
Op 13 februari ontving ik opnieuw een e-mail met een nieuwe wijziging: nu zou de levering plaatsvinden op 21 februari.
Dit keer werd vertraging bij de douane als reden gegeven.
Op 21 februari is de batterij eindelijk geleverd, maar zonder de beloofde P1-meter en zonder de toegezegde compensatie.
Daarnaast adverteert Smart-Charged op hun website met een cashback-actie, waarbij klanten een vergoeding zouden krijgen als de levering langer dan 12 dagen duurt.
In mijn geval zou dit dus moeten gelden, maar ik heb hier niets over gehoord.
Conclusie:
De communicatie en klantenservice van Smart-Charged laten veel te wensen over.
Het bedrijf geeft meerdere keren onjuiste leverdata en reageert niet op vragen over compensatie.
Uiteindelijk is de batterij netjes geleverd, maar zonder de beloofde P1-meter en tegemoetkomingen.
Ik ga hier zeker nog achteraan.
Tot overmaat van ramp heb ik niet alleen geen P1-meter ontvangen, maar ook geen CT-klemmen, waardoor ik mijn review helaas niet verder kan afmaken. Aangezien ik eigelijk niks met de Marstek kan nu.
Als je overweegt bij Smart-Charged te bestellen, houd er dan rekening mee dat de levertijden en beloften niet altijd worden nagekomen.