Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniper-JP
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-04 21:33
Nu7s schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:18:
[...]

De mijne wordt normaal zondag geleverd, bestelling 9 januari.
dat is goed nieuws. ik hoor hopelijk snel iets maar wordt een beetje een langdradig verhaal

2x Marstek 5,12 V151, CT003 V110, 21x 405 WP, alle works great

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r.reus schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:22:
Bij mij blijft vandaag de connectie vrij stabiel naar de CT003, echter komen er totaal geen waardes door en reageert de batterij dus niet.
[Afbeelding]
Zet eens in auto en blijf er een week vanaf en monitor met Hw app als je die hebt. Kost iets van 30 euro + P1 splitter

[ Voor 4% gewijzigd door PNARI op 18-02-2025 18:05 ]

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:38
Bij mij blijft vandaag de connectie vrij stabiel naar de CT003, echter komen er totaal geen waardes door en reageert de batterij dus niet.
[Afbeelding]
Ja is bekend. Hebben sommige (ik zelf ook).
Of je meter wel officieel ondersteund is of niet lijkt hier weinig mee te maken.
Melden aan support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 21:52
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:56:
[...]

Zet eens in auto en blijf er een week vanaf en monitor met Hw app als je die hebt. Kost iets van 30 euro + P1 splitter
Heb het hele dag op auto gelaten, ga niet de hele week ding niks laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r.reus schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:06:
[...]

Zo denk ik er ook over.
Mooi op handmatig want dat werkt betrouwbaar.
Zo van gisteravond 22 tot vanochtend 05 nul op de meter met mischien een 10 a 20 watt teveel dat ik dan teruglever.
De ct van marstek valt te vaak weg.
Ik kan nu in ieder geval de nachten betrouwbaar en zonder zinloos geschakel door komen en overdag mooi laden op 1500 watt dat valt momenteel royaal binnen de opwek.

Morgen met een beetje geluk de shelly proberen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]
Nogmaals dit scherm zegt niet zoveel, kijk in apparatenbeheer van de app en kies dan de P1 CT003.
Zie mijn filmpje van gisteren...

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:20:
[...]

Zo denk ik er ook over.
Mooi op handmatig want dat werkt betrouwbaar.
Zo van gisteravond 22 tot vanochtend 05 nul op de meter met mischien een 10 a 20 watt teveel dat ik dan teruglever.
De ct van marstek valt te vaak weg.
Ik kan nu in ieder geval de nachten betrouwbaar en zonder zinloos geschakel door komen en overdag mooi laden op 1500 watt dat valt momenteel royaal binnen de opwek.

Morgen met een beetje geluk de shelly proberen.
Succes met de Shelly

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r.reus schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:06:
[...]

En wat zijn de resultaten na 24u ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 10:50
Sinds de vorige keer de verbinding met de server uitgevallen was twee dagen geleden geleden of zo is daarna vrij snel een en ander weer terug teruggekomen.NU met verbinding met de P1 meter.
Ik zag dus zowel het dashboard weer werkend als ook de grafiek van P1 meter. MT.

alleen grafiek het verbruik zien of het terug leveren en nooit de combinatie dus er was op dat moment nog geen communicatie mee de meter. Ik heb het een aantal dagen met rust gelaten en gewoon Manual geladen en ontladen. Na het meelezen hier besloot ik om hem eens op auto te zetten en kijken of het nu wel ging en nu zag ik ogenblikkelijk dat de app of de batterij probeerde zo goed mogelijk het verbruik te benaderen.

Ik ben denk ik niet de enige, maar ik wilde even bij vermelden dat ik zo’n Landis Gyr E 350 heb ipv 360.

Ik zag in de lijst nog geen extra toegevoegde meters, dus blijkbaar werkt nu ondanks dat de meter van een iets ander type is

Hopelijk zullen we nu meer mensen met diezelfde meter het even proberen en misschien net als ik zien dat het samenwerkt. Hoe goed of hoe slecht hij het volhoudt moet ik nog even afwachten maar ik laat hem voorlopig even op auto staan en wacht het af.

Mijn doel is NOM. Op dit moment is hij een paar 100 W aan het terug leveren, maar aan de grafiek te zien lijkt hij een beetje zoekende dus misschien zoekt hij een patroon of gemiddelde

MAAR het is mij wel een raadsel dat hij naar die eerste voorzichtige pogingen nu op en neer stuitert van 2800 W van het net trekker en vervolgens weer 2100 W terug afleveren. Tegen elkaar weggestreept komt het in de buurt uit van lager of nul, maar is dit nou het leerproces met 2000 W tegelijk op-en-neer?

[ Voor 10% gewijzigd door Koniade op 18-02-2025 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Best
  • Laatst online: 15-09 08:33
Ronald.42 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:35:
[...]

Als ik zo snel even rondkijk heeft de kleine dezelfde specs alleen minder opslag.
Dwz dezelfde omvormers alleen minder accu.

RTE is volgens mij ook niet vreselijk beroerd als ik de cijfers uit de praktijk testen in dit topic zie.
Op manueel doet hij ook strak elke dag hetzelfde.
Laden tot vol en ontladen tot 11% geeft me al weken identiek resultaat op de HW meter.

Dus wat dat betreft ben ik wel tevreden alleen nog wat een strakkere lijn op NOM kijken wat de shelly daarvoor brengt in vergelijking met de hw p1 en de marstek p1.
Voorlopig vind ik het nog geen miskoop.
Komt helemaal goed met de shelly pinky promis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedpo
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Sniper-JP schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:39:
andere leverancier geprobeerd, off grid of zo iets (waar Ketel Klets door wordt onderhouden) dat is helemaal een raar bedrijf. werd nog net niet gevraagd of ik wel goed bij mijn hoofd was als ik zou bestellen bij hen.
Was duidelijk dat ze liever niet hebben dat je zaken met ze doet.

iemand nog een goed adres voor een marstek venus 5,12 kwh inclusief de P1 meter ?
Off Grid Powerstation... wacht ook al een tijdje op een antwoord op mijn vragen. Wou een Marstek Venus bestellen maar ik had toch nog een paar vraagjes maar blijkbaar hebben ze geen tijd om te antwoorden. Die gaan het niet worden dus...

Kan iemand bevestigen of deze info op hun website correct is:

"Vakantiehuisjes / offgrid situatie: Voor locaties zonder toegang tot het elektriciteitsnet biedt de Marstek Energycube een efficiënte energieopslagoplossing met een vermogen van 2500W. In combinatie met zonnepanelen kan de Marstek Venus Energycube een volledig zelfvoorzienend energiesysteem vormen."

BE 2 x MT 5.12 kWh V153 CT003 V117 Landis & Gyr E360 1P BMS 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniper-JP
macedpo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:38:
[...]

Off Grid Powerstation... wacht ook al een tijdje op een antwoord op mijn vragen. Wou een Marstek Venus bestellen maar ik had toch nog een paar vraagjes maar blijkbaar hebben ze geen tijd om te antwoorden. Dit gaat hem niet worden dus...
Is een raar bedrijf, ga ik zeker niks bestellen. Als ze al niet normaal kunnen antwoorden bij de verkoop wil ik niet weten hoe het gaat als je na koop, garantie of installatie vragen hebt.
:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:23:
[...]

https://eu.marstekenergy.com/products/marstek-venus-c-e
bij de specs staat max 93,5%
AC kant? als het 2x ~3% is zou het kloppen wat ik eerder dacht maar als hij max 93% doet en anders er onder dan denk ik niet dat het de meest eff omvormer is

anno 2025 en al veel eerder is 95 of 96 en beter al bijna de stndaard
Ik lees GROTER DAN >93,5%

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koniade schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:31:
Sinds de vorige keer de verbinding met de server uitgevallen was twee dagen geleden geleden of zo is daarna vrij snel een en ander weer terug teruggekomen.NU met verbinding met de P1 meter.
Ik zag dus zowel het dashboard weer werkend als ook de grafiek van P1 meter. MT.

alleen grafiek het verbruik zien of het terug leveren en nooit de combinatie dus er was op dat moment nog geen communicatie mee de meter. Ik heb het een aantal dagen met rust gelaten en gewoon Manual geladen en ontladen. Na het meelezen hier besloot ik om hem eens op auto te zetten en kijken of het nu wel ging en nu zag ik ogenblikkelijk dat de app of de batterij probeerde zo goed mogelijk het verbruik te benaderen.

Ik ben denk ik niet de enige, maar ik wilde even bij vermelden dat ik zo’n Landis Gyr E 350 heb ipv 360.

Ik zag in de lijst nog geen extra toegevoegde meters, dus blijkbaar werkt nu ondanks dat de meter van een iets ander type is

Hopelijk zullen we nu meer mensen met diezelfde meter het even proberen en misschien net als ik zien dat het samenwerkt. Hoe goed of hoe slecht hij het volhoudt moet ik nog even afwachten maar ik laat hem voorlopig even op auto staan en wacht het af.

Mijn doel is NOM. Op dit moment is hij een paar 100 W aan het terug leveren, maar aan de grafiek te zien lijkt hij een beetje zoekende dus misschien zoekt hij een patroon of gemiddelde
Goed bezig 🤙evolueer eens na een week of die " nom " gewerkt heeft en die evaluatie op basis van een betrouwbare real time monitoring en dus niet de MT app. Uiteindelijk heeft iedereen een min of meer wekelijks verbruikspatroon. Als de batterij dan laadt als er zonnestroom over is en daarna regelt naar minimum inkoop van electriciteit vind ik het prima. Als je 4000w verbruikt kan de batterij niet nom regelen , hooguit 1500 W op de meter als de batterij ingesteld is op 2500W ontladen. Als ze ingesteld is op 800W ontladen zal dat 3200W op de meter zijn.Sommigen verwachten dat de batterij reageert zoals het gaspedaal in een hybrideauto.Dat kan "nog" niet voor 2000 euro voor een 5kWh batterij maar ik hoor graag andere meningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anja113
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 04-05 00:26
Iemand nog iets gehoord van smart charged.?
gebeld, maar krijg steeds ander verhaal en belofte dat ik per mail op de hoogte wordt gehouden maar hoor vervolgens niks meer. gemaild maar ook daar geen reactie.

andere leverancier geprobeerd, off grid of zo iets (waar Ketel Klets door wordt onderhouden) dat is helemaal een raar bedrijf. werd nog net niet gevraagd of ik wel goed bij mijn hoofd was als ik zou bestellen bij hen.

iemand nog een goed adres voor een marstek venus 5,12 kwh inclusief de P1 meter ?
Ik heb hem bij duravolt besteld. Ging snel en p1-meter nageleverd gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
  • Laatst online: 14-08 14:13
Heb er inmiddels nu 2 draaien.

Eerst die 003 eens geprobeerd, installatie ging goed, allebei de accus's werkten ermee.
Rond de 0kwh op de meter raakten ze wel behoorlijk de weg kwijt. Tijdens laden klapte de automaat eruit (eigen schuld, zelfde stroomkring).

Stroom er weer op, 1 start weer en pikt de ct003 wel, de ander niet en was alleen te benaderen via BT. Deze helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd. Netwerk was er met de stroomuitval er ook even uit en lijkt erop dat accu 2 zich met een ander AP verbond dan gebruikt tijdens installatie.

ct003 kreeg ik dan weer niet toegevoegd.
Na de stroomuitval is de ct003 niet meer met wifi te benaderen in Apparaatbeheer, alleen met BT. Ook niet na een reset etc etc. terwijl daar de stroom niet vanaf is geweest of van AP ofzo is gewisseld (mesh).

ct003 staat wel in het netwerk, heeft ander ap dan accu 1 en 2.
Vage shit.

Nu allebei via de b2500 emulator, morgen maar eens zien of ze elkaar leuk gaan vinden als het zonnetje door gaat komen maar heb er een hard hoofd in.
wordt nog lachen als straks de 3de erbij staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Anja113 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:54:
[...]

Hier idem dito. Overigens afgelopen vrijdag een mail dat ze mijn nagezonden P1-dongle terug hadden gekregen omdat ie niet af te leveren was. Nou was ik er ook niet, maar het adres klopte niet. De huisnummertoevoeging ontbrak en wellicht dat de DHL-persoon het ook niet zo snel door had. Vanmiddag hernieuwd binnen met de eerder genoemde problemen. Duravolt/Duramotion reageert op zich redelijk vlot vind ik.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Losballos2005 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:57:
Heb er inmiddels nu 2 draaien.

Eerst die 003 eens geprobeerd, installatie ging goed, allebei de accus's werkten ermee.
Rond de 0kwh op de meter raakten ze wel behoorlijk de weg kwijt. Tijdens laden klapte de automaat eruit (eigen schuld, zelfde stroomkring).

Stroom er weer op, 1 start weer en pikt de ct003 wel, de ander niet en was alleen te benaderen via BT. Deze helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd. Netwerk was er met de stroomuitval er ook even uit en lijkt erop dat accu 2 zich met een ander AP verbond dan gebruikt tijdens installatie.

ct003 kreeg ik dan weer niet toegevoegd.
Na de stroomuitval is de ct003 niet meer met wifi te benaderen in Apparaatbeheer, alleen met BT. Ook niet na een reset etc etc. terwijl daar de stroom niet vanaf is geweest of van AP ofzo is gewisseld (mesh).

ct003 staat wel in het netwerk, heeft ander ap dan accu 1 en 2.
Vage shit.

Nu allebei via de b2500 emulator, morgen maar eens zien of ze elkaar leuk gaan vinden als het zonnetje door gaat komen maar heb er een hard hoofd in.
wordt nog lachen als straks de 3de erbij staat
Heb je de CT003 met de voedingsadapter aangesloten?

Is er door de leverancier beloofd dat 2 of 3 accu's goed zouden samenwerken op dit moment?
Dan zou ik daar aankloppen je hebt daar een koopovereenkomst mee! Misschien heeft die raad en daad voor je!

[ Voor 9% gewijzigd door SatScan op 18-02-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniper-JP
Anja113 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:54:
[...]

het is de zelfde accu (Duravolt) lees ik overal maar hoe gaat het met de garantie, loopt dat volledig via Marstek of moet jij bij problemen bij Duravolt zijn en maar hopen dat ze beschikbaar zijn ?
En staat er dan ook Duravolt op ipv Marstek...gewoon nieuwsgierig 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Sniper-JP op 18-02-2025 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sniper-JP schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:02:
[...]

het is de zelfde accu (Duravolt) lees ik overal maar hoe gaat het met de garantie, loopt dat volledig via Marstek of moet jij bij problemen bij Duravolt zijn en maar hopen dat ze beschikbaar zijn ?
Die van mij komt daar ook weg.
Mail en telefoon zijn ze vlot.
Staat bij mij gewoon overal Marstek op.

Voor de rest qua support kunnen ze niet veel doen momenteel lijkt mij.
De bal ligt bij Marstek.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iverke
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 11:38
Sniper-JP schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:44:
[...]

Is een raar bedrijf, ga ik zeker niks bestellen. Als ze al niet normaal kunnen antwoorden bij de verkoop wil ik niet weten hoe het gaat als je na koop, garantie of installatie vragen hebt.
:(
Ik heb de batterij via hen aangekocht. Na bestellen via mail contact gehad,en binnen 4u antwoord met informatie wanneer de batterij geleverd ging worden. Batterij na +- 1 week in huis. Nu al 3-4 dagen zonder issues up & running met b2500 emulator in docker container. (hw p1 meter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
SatScan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:02:
[...]

Heb je de CT003 met de voedingsadapter aangesloten...als dat niet zo is probeer dat eens. Na uitvallen van
de stroom vragen de meter tijdens opstart extra vermogen die de energiemeter niet aankan is mijn ervaring.
Die heeft zn eigen voeding idd.
HW p1 splitter gaf aan dat er te weinig peut was voor 2 p1 meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:41
Iemand nog iets gehoord van smart charged.?
gebeld, maar krijg steeds ander verhaal en belofte dat ik per mail op de hoogte wordt gehouden maar hoor vervolgens niks meer. gemaild maar ook daar geen reactie.

Ik heb alle drie batterijen bij Stekkerbatterij besteld, levering perfect nagekomen, en staan in nauw contact met Marstek, waardoor snelle antwoorden op mijn vragen, Jammer dat SmartCharged zijn beloftes niet nakomt, is toch serieus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
macedpo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:38:
"Vakantiehuisjes / offgrid situatie: Voor locaties zonder toegang tot het elektriciteitsnet biedt de Marstek Energycube een efficiënte energieopslagoplossing met een vermogen van 2500W. In combinatie met zonnepanelen kan de Marstek Venus Energycube een volledig zelfvoorzienend energiesysteem vormen."
Als je volledig aansluit op het 'backup stopcontact' zou dat wel moeten kunnen, lijkt me.

Je hebt wel 'n Catch 22 als 't ding ooit helemaal leeg is. Want je omvormer gaat niet aan als er geen spanning op staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 11:02
Al dagen lang NOM met de ct 003. Werkt zoals hij moet werken. Vandaag de vaatwasser laten draaien. Loopt netjes weg met NOM. Totaal geen klagen. Mag ook wel eens gezegd worden. Morgen de auto laden op 6A. Kijken of de batterij dan netjes het overschot alsnog in de batterij stopt. Laatste dagen batterij vol. Savonds netjes ontladen. Weet niet of ik hem morgen vol krijg.

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houtje01 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:35:
Al dagen lang NOM met de ct 003. Werkt zoals hij moet werken. Vandaag de vaatwasser laten draaien. Loopt netjes weg met NOM. Totaal geen klagen. Mag ook wel eens gezegd worden. Morgen de auto laden op 6A. Kijken of de batterij dan netjes het overschot alsnog in de batterij stopt. Laatste dagen batterij vol. Savonds netjes ontladen. Weet niet of ik hem morgen vol krijg.
Kan je eens een plaatje delen van 24u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:26:
[...]

En wat zijn de resultaten na 24u ?
Geen enkele actie van de batterij 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtje01
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:41:
[...]

Kan je eens een plaatje delen van 24u
Gaat ie weer.
Eerste plaatje hw p1 meter 2e plaatje HA grafiekje 3e plaatje HA energy dashboard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw9WM_YT04hv7ryEzrA6O9tomk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7DsODEoaMFwxrdWpCfBGGT27.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHrksyUqKU2zyll4ih6lvVGcKS4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lxbC5fbZ5eELHj2ns9VP4bYm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egQxuhPd-Nh7FQLlaRlYQN1T_5M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4yU28qdW0r3b5tKY6Ycllho2.png?f=fotoalbum_large

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koniade
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:47:
[...]

Goed bezig 🤙evolueer eens na een week of die " nom " gewerkt heeft en die evaluatie op basis van een betrouwbare real time monitoring en dus niet de MT app. Uiteindelijk heeft iedereen een min of meer wekelijks verbruikspatroon. Als de batterij dan laadt als er zonnestroom over is en daarna regelt naar minimum inkoop van electriciteit vind ik het prima. Als je 4000w verbruikt kan de batterij niet nom regelen , hooguit 1500 W op de meter als de batterij ingesteld is op 2500W ontladen. Als ze ingesteld is op 800W ontladen zal dat 3200W op de meter zijn.Sommigen verwachten dat de batterij reageert zoals het gaspedaal in een hybrideauto.Dat kan "nog" niet voor 2000 euro voor een 5kWh batterij maar ik hoor graag andere meningen.
Misschien toch leuk om even te weten. Nadat ik net schreef over het stuiteren tussen 2900 W van het net trekken en even later weer 2300 W terug leveren. Die ongeveer 300 W verschil is dan mijn verbruik. Op dit moment heb ik het even laten gaan en nu binnen een half uur tot een uur is het stuiterend teruggebracht tot ongeveer 100 watt. Maar in de meeste gevallen zelfs nog minder dan is het vlak rond de nul op en neer laten we zeggen binnen de 50 positief 50 negatief dus hij lijkt in een snel tempo te leren om mijn verbruik een beetje in te schatten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Houtje01 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:35:
Ik heb vandaag de auto aangekoppeld, Batt was om 10:30u vol en toen ging de wallbox in de volledige groene mode de auto laden. Heel af en toe sprong de Batt bij. Wallbox heeft tenminste 6A op alle drie de fases nodig om in deze mode te gaan laden.
Komende dgn nog verder testen. Dit is namelijk een van de redenen waarom ik deze 5.1kw Batt gekocht hebt.
Overdag veelal de EV als energie overloop en de Batt aan de randen van zonlicht laden en bij onvoldoende
PV opbrengst op NOM houden. Tot nog toe werkt het prima!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siySiIqTah_U8PTQHg2ituHNQJY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q6ZHdPhoPspKzJmSaxecM95R.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door SatScan op 18-02-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r.reus schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Geen enkele actie van de batterij 8)7
En hoe monitor je de actie van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
Koniade schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:47:
[...]

Misschien toch leuk om even te weten. Nadat ik net schreef over het stuiteren tussen 2900 W van het net trekken en even later weer 2300 W terug leveren. Die ongeveer 300 W verschil is dan mijn verbruik. Op dit moment heb ik het even laten gaan en nu binnen een half uur tot een uur is het stuiterend teruggebracht tot ongeveer 100 watt. Maar in de meeste gevallen zelfs nog minder dan is het vlak rond de nul op en neer laten we zeggen binnen de 50 positief 50 negatief dus hij lijkt in een snel tempo te leren om mijn verbruik een beetje in te schatten
En die mening heb ik ook. Laat het eens een beetje gaan. Het lijkt er op dat de software leert. Had in het begin wat klachten mbt uitval verbinding batterij en ct003. Maar heb daar totaal geen ladt meer van. Het werkt zoals het moet werken bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:50:
[...]

En hoe monitor je de actie van de batterij?
Homewizard en batterij was vol, na flink wat uren was er zo goed als niks uit. Ct003 werkt dus niet.
Via emulator is het nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaPlato
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-03 11:08
Om de 1 of andere reden kon ik vandaag terug de P1 van HW als CT selecteren en werkt…
Ik laat het maar weten; mss zijn er nog waarbij het werkt.

Nog een geluk, aangezien ze mij bij @Smart-Charged volledig negeren als ik informatie vraag omtrent levering CT003.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matrover
  • Laatst online: 16-09 09:11
Toch ook nog even een plaatje delen van de afgelopen 3 dagen, met een beetje zon komt die netjes rond de middag vol, en draaid nom tot in de ochtend. nog iets meer zon uren nodig om geen afname meer te hebben.

die mega pieken is het laden van de auto (22kw) Dan stopt de accu netjes met NOM'men (zet hem via modbus terug naar manual mode). Draai met de shelly emulatie B2500.

Ben zeker tevreden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gw-4axOYCMAdc5vu85zmjnWMOv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JVwjMkJCrBA9Ol0yizuJZ4F4.png?f=fotoalbum_large

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houtje01 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Gaat ie weer.
Eerste plaatje hw p1 meter 2e plaatje HA grafiekje 3e plaatje HA energy dashboard
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat plaatje van HW ( wat ik het beste ken) ziet er goed uit, is behoorlijk nom. Je haalt vandaag met waarschijnlijk evenveel zon als hier 2.5kWh van het net. Is snel geteld 1€ x 365 = 365 euro per jaar en we zijn pas half februari. Ik weet natuurlijk niet of je verbruiksprofiel van vandaag representant is voor iedere dag van de week maar als dat zo is dat vind ik een goede prestatie als de batterij zo blijft presteren.

[ Voor 3% gewijzigd door PNARI op 18-02-2025 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
DaPlato schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:55:
Om de 1 of andere reden kon ik vandaag terug de P1 van HW als CT selecteren en werkt…
Ik laat het maar weten; mss zijn er nog waarbij het werkt.

Nog een geluk, aangezien ze mij bij @Smart-Charged volledig negeren als ik informatie vraag omtrent levering CT003.
Goed om te horen!
Bij mij is de optie nog niet beschikbaar (iOS, v1.6.2, v147)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallorichard
  • Laatst online: 17-09 21:23
Vandaag ook weer netjes 0 op de meter met laden.
Door de warmtepomp veel meer verbruik dan de 800watt.
Ook de grafieken in Home assistant gemaakt volgens homewizard look.

In de onderste grafiek is de stippellijn de zonnepanelen opwek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3o1KT9PWvzDTmaNcRsYs6kx33M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjX9EskGpKGgOqvYfQdZnAJw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SB4vPLqVBjU6nAXFKKv0jInzYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6yIhd1friKE2lbOtjiRESzRX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r.reus schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:04:
[...]

Goed om te horen!
Probeer open zero app eens te installeren en je daar P1 van HW kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:00:
[...]

Dat plaatje van HW ( wat ik het beste ken) ziet er goed uit, is behoorlijk nom. Je haalt vandaag met waarschijnlijk evenveel zon als hier 2.5kWh van het net. Is snel geteld 1€ x 365 = 365 euro per jaar en we zijn pas half februari. Ik weet natuurlijk niet of je verbruiksprofiel van vandaag representant is voor iedere dag van de week maar als dat zo is dat vind ik een goede prestatie als de batterij zo blijft presteren.
Maar dat zeg ik toch ook steeds? Dat hij het voor mij prima doet. Jij wil alleen steeds plaatjes en grafiekjes van 24 u. Eerdere berichten van mij zijn ook positief over de batterij. Ik heb geen probleem met de Marstek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hallorichard
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:08:
[...]

Probeer open zero app eens te installeren en je daar P1 van HW kan installeren.
Van de week meerdere keren gezien dat als ze beide (zerro en marstek) open hebt staan je in de marstek app homewizard p1 kan selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Houtje01 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:11:
[...]

Maar dat zeg ik toch ook steeds? Dat hij het voor mij prima doet. Jij wil alleen steeds plaatjes en grafiekjes van 24 u. Eerdere berichten van mij zijn ook positief over de batterij. Ik heb geen probleem met de Marstek.
Sorry, zie zoveel posts dat ik het overzicht niet altijd meer heb. Probeer alleen te helpen .Ga je niet meer lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-06 16:23
Ik probeer bij m'n (nieuwe) Shelly Pro 3EM bij RPC over UDP de gevraagde poort 1010 open te zetten.
Maar de webinterface laat dat niet toe: " Please select a value that is no less than 1024" .

Ik draai de laatste Shelly firmware. Hoe hebben de Shelly bezitters dat voor elkaar gekregen?

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaasmakert schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:20:
Ik probeer bij m'n (nieuwe) Shelly Pro 3EM bij RPC over UDP de gevraagde poort 1010 open te zetten.
Maar de webinterface laat dat niet toe: " Please select a value that is no less than 1024" .

Ik draai de laatste Shelly firmware. Hoe hebben de Shelly bezitters dat voor elkaar gekregen?
Doe je dat via de desktop of je smartphone app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a ja
de max is wat verwarrende zou je zeggen dat het maximaal 93,5 is het de groter dan niet eens gezien
"

Max. Battey AC Efficiency
>93.5%
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plantester schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:39:
Hier zitten pouch lifepo4 cellen in, het merk is mij onbekend.
ik begrijp dat het van eigen fabricaat zou zijn.
beetje vreemd maar goed dat ze al die moeite zouden doen en wat is dan de lang ter mijn betrouwbaar heid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:23:
[...]

Doe je dat via de desktop of je smartphone app ?
Via desktop (webinterface van Shelly).

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kaasmakert schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:25:
[...]

Via desktop (webinterface van Shelly).
Probeer eens via de app op je smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallorichard
Krijg geen verbinding met de accu in de app.
Andere ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:27:
[...]

Via de app krijg ik bij RPC over UDP: " unsupported firmware version" :)
Kan zijn dat ik op Beta zit, ga hem ff naar de laatste stable overzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sniper-JP schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:02:
[...]

het is duramotion en ze verkopen het als duravolt
dus zou dan zeggen dat ze direct aanspreekbaar en verandwoordelijk zijn
ze verkopen het zeg maar onder eigen merk naam
uiteindleijk krijg je alles marstek en zit er niet eens een stciker van hun op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:00:
[...]

je hebt geen 365 dagen zon
als ik hier kijkn max8 maanden dat hij vol geladen zal zijn de rest niet
8 x 31 =
~248 dagen per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaPlato
[...]

Goed om te horen!
Hier ook iOS, v1.6.2, v147
Moet er wel bijzeggen dat ik ooit al een werkende HW P1 koppeling heb gehad. Die is weggevallen toen ik de stroom van de batterij haalde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaasmakert
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:27:
[...]

Bedankt hiervoor! Via de Shelly app lukt het nu wel.
Ben nu wel beetje bezorgd over de Shelly software door dit soort rare fratsen!

Voor toekomstige zoekers:

Shelly pro 3EM RPC over UDP listen port op 1010 instellen:
Moet via de Shelly app, gaat niet via de Shelly webinterface.
Getest met Firmware 1.4.4 Stable. Met 1.5.0 BETA lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaasmakert schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:35:
[...]

Succes met de Shelly en hou ons op de hoogte🙂. Desktpversie is wel beter om te monitoren omdat de eenheden van vermogen daar beter zichtbaar zijn. Op de appversie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasmakert
PNARI schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Succes met de Shelly en hou ons op de hoogte🙂. Desktpversie is wel beter om te monitoren omdat de eenheden van vermogen daar beter zichtbaar zijn. Op de appversie niet.
Als het goed is komt de accu eind deze week. Dan plaats ik de ervaringen hier zsm!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixelping
  • Laatst online: 19:02
Maxwp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:31:
[...]

het is duramotion en ze verkopen het als duravolt
dus zou dan zeggen dat ze direct aanspreekbaar en verandwoordelijk zijn
ze verkopen het zeg maar onder eigen merk naam
uiteindleijk krijg je alles marstek en zit er niet eens een stciker van hun op
Ik heb de Duravolt gekocht maar is inderdaad gewoon de Marstek. Mijn accu was defect en de garantie loopt gewoon via Marstek. Duramotion wilde het wel graag zelf regelen maar de fabrikant wil dit alleen direct met de consument regelen. Duramotion houdt bij mij netjes contact en een vinger aan de pols. Maandag is mijn accu opgehaald, dit is geregeld door Marstek vanuit hun distributiecentrum in Duitsland. Zou bij ontvangst van de defecte accu een nieuwe opgestuurd krijgen dus hier is het wachten nu op. Helaas stond hij op zolder dus wel een gedoe met een accu van bijna 80 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pixelping schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:00:
Vanochtend werd ik wakker en zag ik opeens hoog verbruik. Na uitzoeken hoe dit kwam zag ik dat de accu opeens was gaan laden op precies 596 w. Hij stond op auto en was gisteravond leeg en zoals normaal op 11%. Na uren laden op 596 w gaf hij in de app aan nog steeds op 11% te zitten. Kreeg het laden niet gestopt door hem op manueel te zetten. Uiteindelijk de accu gereset. Hierna gaf hij in de app aan op 0% te zitten. Was wel gestopt met laden. Even later ging hij toch opeens weer vanzelf laden op 596 w en bleef op 0% staan. Heb vanalles geprobeerd maar niets hielp. Nu uit het stroom gehaald en zag dat de accu toen ook direct zelf uit ging. Moet helaas tot maandag wachten om contact op te kunnen nemen met Duravolt. Heb wel dit probleem als feedback opgestuurd naar Marstek.
De accu werkte hiervoor zonder problemen trouwens. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Manueel

[Afbeelding]
hoelang had je hem eigenlijk in gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtje01
@PNARI en nog een plaatje. Nu om bijna 21:00 u de batterij nog netjes aan het bijlopen op NOM. Waarschijnlijk morgenochtend leeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04l8bFP_5LAWEoEqTR7oIkOgi7w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eSr3zGE5cT2eK8OFqQfL6927.png?f=fotoalbum_large
En de laatste
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOTW3stgt2ql_SQfr_NrDSpHHCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kaxt1elYBzck1bVMMEPAxynH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Houtje01 op 18-02-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaasmakert schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:35:
[...]

Ik stel vast dat HW desktopversie ook niet meer hetzelfde lees minder ondersteund als Android en ios .Vind het wel jammer om real time monitoring te doen.Best je ervaring delen met Shelly, je hebt immers een product van hen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallorichard
Mijn marstek venus is niet meer online en gaat ook niet in bt. Krijg hem ook niet met 3 seconden power knop terug online. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weem1958
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-06 13:31
hallorichard schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:12:
[...]

Van de week meerdere keren gezien dat als ze beide (zerro en marstek) open hebt staan je in de marstek app homewizard p1 kan selecteren.
waar vind ik de zero app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaPlato
Power zero app in de app store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
hallorichard schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:26:
Mijn marstek venus is niet meer online en gaat ook niet in bt. Krijg hem ook niet met 3 seconden power knop terug online. Iemand een oplossing?
Bij mij hielp het om de stekker er een tijdje uit te trekken. Daarna ging het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallorichard
Koniade schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:34:
[...]

Bij mij hielp het om de stekker er een tijdje uit te trekken. Daarna ging het weer.
Hij is weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
Weet iemand of de app ook nog een sturende functie heeft of puur alleen maar monitoring?

En dus of het uitmaakt of je een of twee apps aan hebt? Bijvoorbeeld een op de iPad om even te kijken wat er allemaal gebeurd op zo’n avond.

Soms lijkt het of dingen veranderen als ik die andere inschakel, maar dat kan ook liggen aan het verschil tussen Android en Apple bijvoorbeeld. Wie heeft hier ervaring mee?

Overigens geeft de app van Android iets meer meer dan die van Apple. Bij Android zie ik zowel totaal als het leveren of laden van de Venus accu. Bij de Apple zie ik alleen maar het totaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Koniade op 18-02-2025 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.reus
Koniade schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:45:
Weet iemand of de app ook nog een sturende functie heeft of puur alleen maar monitoring?

En dus of het uitmaakt of je een of twee apps aan hebt? Bijvoorbeeld een op de iPad om even te kijken wat er allemaal gebeurd op zo’n avond.

Soms lijkt het of dingen veranderen als ik die andere inschakel, maar dat kan ook liggen aan het verschil tussen Android en Apple bijvoorbeeld. Wie heeft hier ervaring mee?
Bij mij logt de app uit als ik op een ander device inlog (iPad > iPhone)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixelping
Maxwp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:58:
[...]

hoelang had je hem eigenlijk in gebruik?
Sinds 29 januari, dus erg kort. Werkte eerst prima, was opeens mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
Misschien maar een idee. Tegenwoordig heeft iedereen een router met wifi 2,4 en 5 ghz. Ik heb bijvoorbeeld mijn ssid gelijk gesteld. Mijn wifi2,4 en 5 ghz hebben dus diezelfde ssid en wachtwoord. Kan het zijn dat de batterij bijvoorbeeld verbinding maakt met het 2,4 ghz netwerk en de ct003 met het 5 ghz netwerk. Ondanks dat deze 2 gekoppelt of gelijk zouden moeten zijn zou dit wel eens een conflict kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:15
r.reus schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:46:
[...]

Bij mij logt de app uit als ik op een ander device inlog (iPad > iPhone)
Hier ook

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9_7oqsrbvPNn5i-ja56Q7H4BS0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O9Ls8MBdIJDk5E3QtowKnRJF.png?f=fotoalbum_large

NOM gaat weer prima vanavond. >:). ( Let eens op die schaalverdeling). ;) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Peterhardenberg op 18-02-2025 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pixelping schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:46:
[...]

Sinds 29 januari, dus erg kort. Werkte eerst prima, was opeens mis.
ok en dingen als modbus of api etc nog niet gebruik van gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:15
@SatScan
Misschien voor de startpost:
Het is normaal dat direct na de koppeling met een CT003/Shelly(emu) de accu kort 2500W gaat laden en daarna direct gaat ontladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GR6iQ9kFSXbZY_o0i8DKoFX9B9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0II3bXAjcX6meBFXmIBleKI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door superduper1969 op 18-02-2025 22:34 ]

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vrees dat mijn MT compleet om zeep is. Na een week goed draaien via de shelly, alles ging perfect, NOM liep goed, manueel ging perfect...zondag kreeg hij kuren, het batterij niveau springt sindsdien van 100% naar 11% dan weer naar 0% iets later na 35% enz, dat allemaal binnen enkele minuten.

Ik denk dat de batterij 100% vol zit (had zondag een tijd manueel geladen) maar ik kan niks doen, niet in auto niet manueel, begint even en stopt dan, rode led gaat ook geregeld aan. Ik vrees het ergste.

Heb mijn leverancier een bericht gestuurd met vraag voor een ruil onder garantie, maar heb nog geen reactie gekregen.
Heb dit ook gemeld via de feedback in de app met de vraag qua garantie, meer nog geen reactie...
Mijn vertrouwen in de MT heeft toch een serieuze deuk gekregen. Heb geen enkel idee wat dit probleem zou kunnnen veroorzaakt hebben.
De app geeft ook "omloopstatus" aan ipv standby en op de batterij is toch de led GRID aan...
Hij is duidelijk compleet het noorden kwijt.
Wordt vervolgd.

[ Voor 7% gewijzigd door DSSW op 18-02-2025 22:53 ]

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
Koniade schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:47:
[...]

Misschien leuk voor degene die ook net gestart zijn op automaat of AI. Eerder schreef ik dat na grote sprongen van 2500 W op en neer het rustig werd en het allemaal binnen de 100 of 50 W bleef met als verschil daartussen iedere keer mijn eigen verbruik op dit.

Daarna volgde weer een periode van onrust met grote sprongen tussen de 1000 W en de Soms 2800 W met daartussen weer het verschil van een eigen verbruik

Dat was wel geruststellend, want die kon in ieder geval zien dat in het hele verbruik met laden en ontladen mijn eigen gebruik in ieder geval mee berekend werd. Dus er was zeer zeker communicatie.

Ik ben er vanaf gebleven en ik heb het allemaal laten gaan. Het leek wel af iedere keer het gebruik van bijvoorbeeld 2000 W even later leiden tot het terug leveren van 2000 W, dus toch een vorm van evenwicht zoeken.

Ik zit nu al meer dan een kwartier te kijken naar letterlijk en figuurlijk een nul op de meter en ja de app en alles draait nog. De batterij levert exact terug wat er op dit moment verbruikt wordt enzovoort zover ik het nu kan bekijken werkt alles Ik zal zo eens iets extra aanzetten om te kijken wat er gebeurt

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat, maar uiteraard laat ik hem gewoon netjes lopen

Ik ben benieuwd hoe snel de AIleert en wat allemaal tot nu toe ben ik redelijk onder de indruk van de snelheid waarmee het nu lijkt te gaan. Dat leerproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixelping
Maxwp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:31:
[...]

ok en dingen als modbus of api etc nog niet gebruik van gemaakt?
Nee alleen de shelly emulator via HA als input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
DSSW schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:38:
Ik vrees dat mijn MT compleet om zeep is. Na een week goed draaien via de shelly, alles ging perfect, NOM liep goed, manueel ging perfect...zondag kreeg hij kuren, het batterij niveau springt sindsdien van 100% naar 11% dan weer naar 0% iets later na 35% enz, dat allemaal binnen enkele minuten.

Ik denk dat de batterij 100% vol zit (had zondag een tijd manueel geladen) maar ik kan niks doen, niet in auto niet manueel, begint even en stopt dan, rode led gaat ook geregeld aan. Ik vrees het ergste.

Heb mijn leverancier een bericht gestuurd met vraag voor een ruil onder garantie, maar heb nog geen reactie gekregen.
Heb dit ook gemeld via de feedback in de app met de vraag qua garantie, meer nog geen reactie...
Mijn vertrouwen in de MT heeft toch een serieuze deuk gekregen. Heb geen enkel idee wat dit probleem zou kunnnen veroorzaakt hebben.
De app geeft ook "omloopstatus" aan ipv standby en op de batterij is toch de led GRID aan...
Wordt vervolgd.
Super balen voor je, maar nu kunnen we er achter komen hoe service en garantie werken bij deze accu.
Wel jammer voor jou dat jij dit nu moet gaan uit dokteren.

Suc6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005

Wordt vervolgd.
Heb zelf die warn(ing) led 1x gehad en toen sprong ie ineens naar 6 of 7%.
Uitgezet, 15min stekker eruit, daarna begon ie weer naar 11 te laden in 10-15sec..rare kuren.
Nou was die accu evengoed niet goed dus wacht nu op de vervanging.
Heel benieuwd wat omloopstatus inhoud.
Kun je wel een factory reset doen?

Hier stuurden ze redelijk vlot een shippinglabel van een vervoerder, dan gaat ie eerst naar Duitsland.en dan komen ze later een nieuwe brengen.(tenminste hoop ik, is nu 1 week geleden ga morgen weer eens mailen met "Julia" van Hame/Marstek.)

Dit zou dan de 4de defecte (en denk misschien wel 5de) accu zijn in deze draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Losballos2005 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 23:43:
[...]

Heb zelf die warn(ing) led 1x gehad en toen sprong ie ineens naar 6 of 7%.
Uitgezet, 15min stekker eruit, daarna begon ie weer naar 11 te laden in 10-15sec..rare kuren.
Nou was die accu evengoed niet goed dus wacht nu op de vervanging.
Heel benieuwd wat omloopstatus inhoud.
Kun je wel een factory reset doen?

Hier stuurden ze redelijk vlot een shippinglabel van een vervoerder, dan gaat ie eerst naar Duitsland.en dan komen ze later een nieuwe brengen.(tenminste hoop ik, is nu 1 week geleden ga morgen weer eens mailen met "Julia" van Hame/Marstek.)

Dit zou dan de 4de defecte (en denk misschien wel 5de) accu zijn in deze draad.
vraagje
Draaide he altijd ok 80o watt gerug en 2500 of had ne 2500 terug en heen aan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:23

S2S

Ik zat te denken aan het laad en ontlaad gedrag in bijvoorbeeld auto stand, als ze ook de totaalstand opvragen uit de slimmepeter dan zouden ze dat met een algoritme kunnen compenseren. (Dat zou ik zo programmeren) dit zou dat laad en ontlaad gedrag kunnen verklaren.

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 19-02-2025 07:40 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
[...]

Goed om te horen!
Hier zelfde versie en mij lukte het gisteren ook, zie ook eerder bericht waarbij ik aangaf dat ik dat ook wel eerder kon als ik switchte tussen Power Zero en de Marstekapp en het dan toch niet,goed ging.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick

Wordt vervolgd.
Dat klinkt als iets dat ik ook had toen ik hem net een week had. Heb hem een minuutje of wat helemaal van het net gehaald en vervolgens weer aangesloten en toen kwam ie weer tot leven.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:16
Maxwp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Bijna 1.5 maand ? Pff ook
Heb ook eens contact gelegd 1e reactie super snel als je dan vraagt hoe het zit met levertijd geen reactie meer
Het geeft me voorlopig niet, ze geven een cashback en HW verkoopt nog niet in België.

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ik zie dat Marstek nu ook een systeem heeft zoals HW, modulair systeem stappelbaar van 2.56 kWh tot 10 kWh.

Ziet er goed

https://www.marstekenergy...jupiter-c-plus-all-in-one

Niet dat wij daar wat aan hebben 🤣 maar ik dacht meldt het toch. Ik weet ook niet of deze zo in het grid kan worden gestopt als de onze. Wel mooi om ontwikkeling te zien.

Zoiets had ik ook wel graag gezien met hun prijzen .

[ Voor 67% gewijzigd door S2S op 19-02-2025 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
S2S schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:46:
Ik zie dat Marstek nu ook een systeem heeft zoals HW, modulair systeem stappelbaar van 2.56 kWh tot 10 kWh.

Ziet er goed

Niet dat wij daar wat aan hebben 🤣 maar ik dacht meldt het toch. Ik weet ook niet of deze zo in het grid kan worden gestopt als de onze. Wel mooi om ontwikkeling te zien.

Voor mij een afknapper, zelfde P1 :+ . /s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c73vvXyHjcIMPQWH5DsWG0IE7c4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k6Kui5Y2mVfJu8kWZZ9J0dT0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:44
S2S schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:46:

Ziet er goed

Allemaal heel erg mooi. Feit blijft voor mij dat ze eerst hun huidige recent gelanceerde productlijn software matig onder de knie moeten krijgen alvorens je weer met een ander apparaat op de markt komt die technisch/software matig dezelfde aansturing lijkt te hebben. Daarnaast ook bij dit nieuwe product wordt veel geadverteerd over de HomeWizard integratie met P1 terwijl HomeWizard hier zelf al communiceerd dat er ook geen contact met Marstek is geweest over een eventuele commerciële licentie. (Want met lokale API werkt het bij de een wel en de ander niet of het werkt maar tijdelijk dus niet echt betrouwbaar op deze manier) Ik mag hopen dat eindelijk eind februari de veelbelovende software update uitkomt en dat het is lekker begint te draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultimate-Dennus op 19-02-2025 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Inderdaad als we met zijn alle (dus ook IK) een beetje rustig aan doen en niet elke schommeling van de meter hier posten maar daar waar gebruikers problemen hebben gericht helpen.
Dan wordt dit topic een stuk makkelijker om te volgen.

Wat mij betreft halen we even diep adem en wachten we rustig de komende weken af.

Dan komt er vanzelf meer ruimte om bij gerichte vragen antwoord te geven en elkaar te helpen.

Dus minder constateringen maar meer vragen.
Zijn er echte nieuwe ontwikkelingen dan die graag delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:23
matrover schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:56:
Toch ook nog even een plaatje delen van de afgelopen 3 dagen, met een beetje zon komt die netjes rond de middag vol, en draaid nom tot in de ochtend. nog iets meer zon uren nodig om geen afname meer te hebben.

die mega pieken is het laden van de auto (22kw) Dan stopt de accu netjes met NOM'men (zet hem via modbus terug naar manual mode). Draai met de shelly emulatie B2500.

Ben zeker tevreden!

[Afbeelding]
Goed om te weten dat dit mogelijk is. Ik veronderstel dat je een automatisatie hebt gemaakt dat laden auto --> manual mode via modbus en op na laden terug via modbus op auto zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ultimate-Dennus schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Allemaal heel erg mooi. Feit blijft voor mij dat ze eerst hun huidige recent gelanceerde productlijn software matig onder de knie moeten krijgen alvorens je weer met een ander apparaat op de markt komt die technisch/software matig dezelfde aansturing lijkt te hebben. Daarnaast ook bij dit nieuwe product wordt veel geadverteerd over de HomeWizard integratie met P1 terwijl HomeWizard hier zelf al communiceerd dat er ook geen contact met Marstek is geweest over een eventuele commerciële licentie. Ik mag hopen dat eindelijk eind februari de veelbelovende software update uitkomt en dat het is lekker begint te draaien.
Geen idee, mss zijn ze met HW met een contract bezig … kan me ook niet echt schelen hoe ze het allemaal doen .. als het maar werkt .

Misschien dat ze beter compleet uit kunnen leggen hoe hun algoritme werkt in auto en ai stand en wat voor gedrag je ziet in de app en wat de hardware doet.. het hele ontlaad en laad verhaal.

Dat zou al veel geklaag voorkomen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Tha Best schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:11:
[...]

Hoe kan het dan dat veel mensen nog draaien op hun HW dongel??
Bij mij heeft mn accu nooit een fatsoenlijke meting uit de HW dongel gekregen trouwens
HomeWizard heeft een open API voor thuis gebruik.
Voor commercieel gebruik dient een overeenkomst met HW te worden aan gegaan, tot vorige week was dit nog niet bekend bij HW

Zie vorige post HW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16-09 10:19

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
Goedemorgen allemaal,

Mag ik jullie om wat hulp vragen.

Bij wie werkt de P1 dongel in de slimme meter?
Welk type en merk slimme meter heb je?

Dank je wel voor de info alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
Heb eens 2 van die accus zitten volgen vanochtend toen de zon doorkwam.

(p1=shelly emulator via HWp1. Beide accus op 11%)

Paar dingen vallen me op

2 op dezelfde fase lijken wat zenuwachtiger te doen dan 2 op verschillende fasen. Lag tussen hwp1/ha-servertje/accu kunnen een rol spelen. Op dezelfde fase lopen ze constant achter de feiten en elkaar aan, op verschillende fasen middelt het wat meer uit. Het kan dan lijken alsof ze iets "leren" maar door de lag kan er een soort van onbedoelde "smoothing" ontstaan, zeker in ogenschouw genomen met onderstaande vermoeden van 2 omvormers. Er onstaat ergens een sweetspot waar ze uit de voeten kunnen met de vermogens.

Stroom is er even afgeweest:

Heb er 1 verhuisd naar de andere kant van de ruimte.
Na inschakelen stroom: de 1 pikt direct de wifi weer op, de ander had een factory reset nodig en herinstallatie van wifi. Mijn idee is dat ze beide verschillende mesh-routers/ap's pakten na inschakelen stroom.
De 1 kreeg de oorspronkelijke terug, de 2de een ander, en dat vind ie niet leuk.

Als ik een gokje moet doen, dit is zuivere speculatie, er zitten 2 omvormers in, allicht hun eigen micro omvormers. Het lijken 2 getrapte omvormers te zijn. (Als in: ze werken achter elkaar aan ipv in tandem).
Een kleinere+een grotere.

[ Voor 12% gewijzigd door Losballos2005 op 19-02-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duramotion schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:46:
Goedemorgen allemaal,

Bedoel je de P1 van MT ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
Duramotion schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:46:
Goedemorgen allemaal,

De dongel zelf pakt wel data van de meter. (kaifa 304, ee0097)
(te controleren in BT modus van de P1)
Doorsturen naar 1 van de 2 accu's wil ook nog wel.
*een p1 splitter verkloot hier wel alle data, dan geeft ie een flatline*.
Dit terwijl de 003 in apparaatbeheer geen verbinding geeft. (er zijn 2 netwerken lijkt het, de p1-accu werkt dan wel, die hebbben een eigen prive-verbinding).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matrover
  • Laatst online: 16-09 09:11
Horla schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Goed om te weten dat dit mogelijk is. Ik veronderstel dat je een automatisatie hebt gemaakt dat laden auto --> manual mode via modbus en op na laden terug via modbus op auto zetten?
Correct

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
alias: Controles - Marstek Venus aan/uit bij laden auto
description: ""
triggers:
  - trigger: numeric_state
    entity_id:
      - sensor.zag012805_laadvermogen
    above: 100
  - trigger: numeric_state
    entity_id:
      - sensor.zag012805_laadvermogen
    below: 90
conditions: []
actions:
  - if:
      - condition: numeric_state
        entity_id: sensor.zag012805_laadvermogen
        above: 100
    then:
      - action: input_select.select_option
        metadata: {}
        data:
          option: Manual
        target:
          entity_id: input_select.marstek_venus_user_work_mode_input_select
      - action: input_text.set_value
        data:
          value: Batt uit bij laden auto
        target:
          entity_id: input_text.notificatie
        data:
          value: Controles - Marstek Venus uit bij laden auto
        target:
          entity_id: input_text.log
  - if:
      - condition: numeric_state
        entity_id: sensor.zag012805_laadvermogen
        below: 90
    then:
      - action: input_select.select_option
        data:
          option: Anti-Feed
        target:
          entity_id: input_select.marstek_venus_user_work_mode_input_select
        data:
          value: Batt aan na laden auto
        target:
          entity_id: input_text.notificatie
        data:
          value: Controles - Marstek Venus aan na laden auto
        target:
          entity_id: input_text.log
mode: single

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
Gisteren liet ik weten dat ik vanaf het begin van de avond de AI had ingeschakeld en inderdaad communicatie gehad tussen de batterij en de P1 meter. Na grote schommelingen van meer dan 2500 watt zowel laden als ontladen werd het langzaam minder en ik heb zelfs een tijd echt letterlijk een nul op de meter gezien

Dus ik heb hem vannacht maar aan gelaten om te kijken hoe dat zich zou ontwikkelen

Nou, dat viel me vanmorgen toch een beetje tegen want hij heeft de hele nacht staan te stuiteren met diezelfde 2500 W op en neer met af en toe een rustig momentje

Daar waar ik normaal 1,2 kW gebruik in de hele nacht heeft hij nu 9,4 kW van het net getrokken en 8,2 kW teruggeleverd. Per saldo is dat wel mijn verbruik van 1,2 kW, maar ik vind het wat omslachtig om daar in totaal bijna 18 kW heen en weer te sturen.

Mijn accu is intussen leeg.

Ik kan me niet echt voorstellen dat dat dit nou het leerproces is, want het is wel met de botte bijl.
Heeft iemand een uitleg wat dit kan zijn of misschien waar ik het verkeerd zie? Misschien toch nog steeds het communicatieprobleem tussen de type Landis Gyr E350 m en het type E 360??

Enig positieve puntje is dat de app mij verteld dat ik vannacht € 1,91 heb verdiend.
Maar goed, dat had ik liever op een andere manier gezien natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duramotion
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16-09 10:19

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
Ik bedoel inderdaad de P1 van Marstek, bij wie werkt deze in de slimme meter, we merken dat dit nog niet het geval is bij verschillende klanten.

we willen even in kaart brengen bij welke meters ze wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Koniade schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:39:
Gisteren liet ik weten dat ik vanaf het begin van de avond de AI had ingeschakeld en inderdaad communicatie gehad tussen de batterij en de P1 meter. Na grote schommelingen van meer dan 2500 watt zowel laden als ontladen werd het langzaam minder en ik heb zelfs een tijd echt letterlijk een nul op de meter gezien

Dus ik heb hem vannacht maar aan gelaten om te kijken hoe dat zich zou ontwikkelen

Nou, dat viel me vanmorgen toch een beetje tegen want hij heeft de hele nacht staan te stuiteren met diezelfde 2500 W op en neer met af en toe een rustig momentje

Daar waar ik normaal 1,2 kW gebruik in de hele nacht heeft hij nu 9,4 kW van het net getrokken en 8,2 kW teruggeleverd. Per saldo is dat wel mijn verbruik van 1,2 kW, maar ik vind het wat omslachtig om daar in totaal bijna 18 kW heen en weer te sturen.

Mijn accu is intussen leeg.

Ik kan me niet echt voorstellen dat dat dit nou het leerproces is, want het is wel met de botte bijl.
Heeft iemand een uitleg wat dit kan zijn of misschien waar ik het verkeerd zie? Misschien toch nog steeds het communicatieprobleem tussen de type Landis Gyr E350 m en het type E 360??

Enig positieve puntje is dat de app mij verteld dat ik vannacht € 1,91 heb verdiend.
Maar goed, dat had ik liever op een andere manier gezien natuurlijk.
Dit bedoel ik dus... was ik al bang voor. probleem is, ze vertellen niet hoe hun systeem nou echt werkt. Maar ik verwachte al zoiets door je totaal verbruik uit te lezen uit de slimme meter en dan daar maar op sturen. Niet echt AI als je het mij vraagt.. wel een mooie marketing term. Maar we zullen het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Duramotion schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:48:
[...]

Ik bedoel inderdaad de P1 van Marstek, bij wie werkt deze in de slimme meter, we merken dat dit nog niet het geval is bij verschillende klanten.

we willen even in kaart brengen bij welke meters ze wel werken.
@Duramotion Mijn meter staat er niet tussen, wel doorgegeven. een Landis +gyr E350, maar mijn type nummer is anders ;) er staat wel een andere type nummer in (wel in de lijst nu), deze is ook DSMR 4.2, dus ik verwacht dat deze werkt bij mij.. wel een aanname maar ik hoop toch dat DSMR versies onderling van hetzelfde merk werken.

Daar draai ik nu op. Ik ben in afwachting van toevoeging van mijn type nummer. Baterij is ook bij jullie gekocht, misschien dat jullie wat kunnen betekenen met betrekking tot verbeteren ondersteuning.

Pagina: 1 ... 59 ... 263 Laatste

Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.