Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritsLa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:52
Gaat hier eigenlijk wel prima zo, alle opwek gaat de batterij in. Tot 13:10 want toen zat de batterij vol. Ik gebruik de CT003 maar met de Shelley emulator gaat het eigenlijk net zo goed. Vanaf uurtje of 5 gaat de batterij weer terugleveren en houdt hem dan netjes rond de NOM. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RN9OQVSI_MnI3LwoWMVTQhcgEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjnUO6U368oL1mYVOyTzr4ne.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door FritsLa op 16-02-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:31

S2S

Ronald.42 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:55:
App werkt hier gewoon.
Ct heb ik niet meer dus die zie ik niet.
Maar de accu kan ik gewoon benaderen via wifi.

Helaas zit hij nu vol en sta ik nog 6Kw het net in te drukken.
Het is ook al bijna 25 graden in huis, was is allemaal gedaan Vaatwasser is klaar....
Schuur is warm...

Ik heb meer accu's nodig. 🤪
Die ik vervolgens dan weer niet leeg krijg🙄

Eerst deze maar eens op de rit.

Shelly gebruikers ook last van dat gedoe met de app of draait dat wel lekker door?
Die van jouw loopt waarschijnlijk via de Chinese servers 🤣 eu server lijkt er toch echt uit te liggen of is erg traag ..

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:15:
[...]

Die van jouw loopt waarschijnlijk via de Chinese servers 🤣 eu server lijkt er toch echt uit te liggen of is erg traag ..
Waar is die server dan precies voor nodig buiten je configuratie om? Ik zal eens extern internet uitzetten kijken wat er gebeurt.
Als ik niet meer reageer dan weet je de reden 8)

Getest, en idd je ziet de de melding er is op moment geen apparaat enz.
Lokaal wel nog connectie, ik weet niet of je dan iets kunt wijzigen.
Ik gebruik de CT003 als P1 connectie voor de batt. Die werkt op zich prima!

[ Voor 20% gewijzigd door SatScan op 16-02-2025 15:36 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

SatScan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:17:
[...]

Waar is die server dan precies voor nodig buiten je configuratie om? Ik zal eens extern internet uitzetten kijken wat er gebeurt.
Volgens mij kijkt de app via de server of je apparaten benaderbaar zijn. En kan je ze daarna lokaal aansturen via wifi of Bluetooth .. of zelf benaderen via 4/5 g op mobiel . Is die check er niet , kun je ze ook niet selecteren in de sectie apparaten in de app, dat heb ik hier nu. Ik zie ze de data ook niet meer in de aftersales Dashboard ;) wel de namen die ik ze heb gegeven, dus er is wel iets mis op cloud/server niveau.
De data die de app toont lijkt eerst over de server te gaan ..

niet perse de data om te sturen (maar dat kan ook) het kan dus zijn dat de sturing lokaal best werkt maar je wat anders ziet in hun app. Een beetje een aanname van mij, maar daar lijkt het op. Mss kan iemand eens kijken welke urls ze gebruiken ?

Lokaal zie ik nog wel p1 data binnenkomen van de meter.

Let wel ik gebruik enkel hun app.

Andere Dashboards en of Shelly’s zullen waarschijnlijk gewoon werken

Kijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OMM0X70QnOuXSyrBdtUX6jZB4U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iUQbcbtzpIENxSSvuYTdT4NR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door S2S op 16-02-2025 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:55:
App werkt hier gewoon.
Ct heb ik niet meer dus die zie ik niet.
Maar de accu kan ik gewoon benaderen via wifi.

Helaas zit hij nu vol en sta ik nog 6Kw het net in te drukken.
Het is ook al bijna 25 graden in huis, was is allemaal gedaan Vaatwasser is klaar....
Schuur is warm...

Ik heb meer accu's nodig. 🤪
Die ik vervolgens dan weer niet leeg krijg🙄

Eerst deze maar eens op de rit.

Shelly gebruikers ook last van dat gedoe met de app of draait dat wel lekker door?
Neen draait lekker stand alone door en reageert sneller dan met HWP1. Ben zeer tevreden met dank aan Njord1 voor de hulp.Heb nu ook in heel het huis, kelder, 1ste verdieping meer dan 80% wifibereik dank zij mijn zoon. Hij heeft alles van HW en MT een vast ipadres gegeven.
Als MT het glas aan de voorkant nog vervangt door een oled kan ik hem op de slaapkamer zetten en naar TV kijken 🤣
Met jouw vermogen van panelen zou je eigenlijk electrisch moeten gaan rijden........

[ Voor 4% gewijzigd door PNARI op 16-02-2025 15:34 ]

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 23:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fzM4xeSdXhV8q6B5ra6vI-XAbM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/74g2QdlUI6zpfzlsrRFYKUCR.png?f=fotoalbum_large
App doet vreemd ook hier. Alles draait met de ct003, maar app doet gek.

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

SatScan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:17:
[...]

Getest, en idd je ziet de de melding er is op moment geen apparaat enz.
Lokaal wel nog connectie, ik weet niet of je dan iets kunt wijzigen.
Ik kan totaal niets wijzigen.. ik heb de accu uitgezet . Bedankt voor het testen … ik ben niet compleet gek 🤣

Wel bizar dat ze dit zo opgelost hebben .. totaal onbruikbaar nu.m
Nou ja als je de accu geslecteerd had waarschijnlijk wel.. maar ik had de P1 als laatste geselecteerd 😂 dus ik zie alleen deze.

[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 16-02-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luso
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-03 09:59
Is er een zonnige dagje in Nederland en vervolgens ligt het hele zooitje van Marstek plat😆
Ik zie via HW dat 1 batterij nog zijn NOM werk doet, de andere 2 staan Uit in Manual, er is dus nog verbinding met de CT003, maar ik kan ze niet meer benaderen op de Marstek of Power Zero apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Luso schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:37:
Is er een zonnige dagje in Nederland en vervolgens liegt het hele zooitje van Marstek plaat😆
Ik zie via HW dat 1 batterij nog zijn NOM werk doet, de andere 2 staan Uit in Manual, er is dus nog verbinding met de CT003, maar ik kan ze niet meer benaderen op de Marstek of Power Zero apps.
Sturing lijkt zich dan mss toch lokaal plaats te vinden na configuratie. Ik vraag me af welke dan stuurt . Tenzij een andere server die er nu niet uitligt het sturing deel doet!

Wie kan kijken wat ze aanroepen op het netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PNARI schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:32:
[...]

Neen draait lekker stand alone door en reageert sneller dan met HWP1. Ben zeer tevreden met dank aan Njord1 voor de hulp.Heb nu ook in heel het huis, kelder, 1ste verdieping meer dan 80% wifibereik dank zij mijn zoon. Hij heeft alles van HW en MT een vast ipadres gegeven.
Als MT het glas aan de voorkant nog vervangt door een oled kan ik hem op de slaapkamer zetten en naar TV kijken 🤣
Met jouw vermogen van panelen zou je eigenlijk electrisch moeten gaan rijden........
Ja die optie ben ik al tijden aan het bekijken.
Maar dan mag ik weer dik investeren voor wat ik dan passend vind.
Ik rij nu woon werk een KIA picanto ooit 3 jaar terug voor 3K gekocht.
Onderhoud is nagenoeg nul.
80km per dag bij gewoon werk, met consignatie erbij loopt dat wel eens wat onverwacht op.
Buiten dat het ding dus meestal niet thuis is als de zon schijnt.
Daarnaast staat er nog een Opel Mokka met knobbel voor de aanhanger, boottrailer en de kleine andere ritjes die de vrouw doet boodschappen etc.

En ik heb eigenlijk niks over voor een auto vind het maar wat een bodemloze put.
Je hebt ze nu eenmaal nodig, openbaar vervoer is hier dramatisch.

Dus ja ik kijk er nu en dan naar maar kosten baten investering etc...
Voorlopig nog maar even niet.
Ben overigens ook wel benieuwd waar de mrb van een ev heen gaat, de meesten zijn aardig aan het gewicht.

De picanto schrijft niks meer af, wegenbelasting is 3 tientjes of zo verzekering is ook weinig.
En brandstof verbruik is met 100km/pu ook maar iets van 1 op 17 of zo.
Dus zolang hij nog niet uit elkaar dondert rij ik er maar mee door.

De mokka staat wel vaak thuis maar vind maar iets met een knobbel en wat trekgewicht in de ev wereld.
En dan op zijn mooist met v2g zodat je een extra thuisaccu hebt.

Een Opel ampera leek me wel wat met een 65kwh accu maar dan moet er ook weer een zak geld bij.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:50
Luso schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:37:
Is er een zonnige dagje in Nederland en vervolgens ligt het hele zooitje van Marstek plaat😆
Eerste zonnige dag en de hele app ligt plat.. of het netwerk dan.
Lekker bezig Marstek, net of ze doorhebben dat we niet mogen besparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Accu is weer benaderbaar. App lijkt te werken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:04:
Accu is weer benaderbaar. App lijkt te werken .
draait hier ook als een zonnetje 8)

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

SatScan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:05:
[...]

draait hier ook als een zonnetje 8)
🌞. Gelukkig had de accu zich al volgezogen.

Het begint zo langzamerhand op een shitshow te lijken 🤣

Te vroeg gesproken .. app is nog steeds bugged

Mss doen ze wel een migratie en is alles straks sneller 👿

[ Voor 17% gewijzigd door S2S op 16-02-2025 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:08:
[...]

🌞. Gelukkig had de accu zich al volgezogen.

Het begint zo langzamerhand op een shitshow te lijken 🤣
Niet zo negatief :P , zoals eerder aangegeven hebben ze tegenslag gehad met hun P1 meter, die op het allerlaatste moment qua hardware niet voldeed. Nu is er een nieuwe als CT003 en die moet nog verder uitgebalanceerd worden. Eind februari is de doelstelling om een meer stabiel product te hebben, konden we lezen in dit topic geschreven door een wederverkoper.

De feedback optie in de app werkt naar behoren en er wordt snel gereageerd, en ja over de aangeboden oplossingen etc zullen we altijd discussie hebben.

Ik verwacht de komende periode nog wel meer van dit soort momenten als er aan de back-end nog het een en ander gesleuteld moet worden. Zoals iemand anders al schreef wij willen alles vanaf dag 1 correct werkend en stellen als tweakers hoge eisen die 95% van de andere kopers niet hebben.

In mijn afweging om deze batt nu aan te schaffen heb ik dit meegewogen en voor mijn eigen situatie past deze batt (eco-systeem) het beste. Hiermee kan ik alle kanten op als mijn energiecontract van 5j eind 2027 afloopt.
Dan heb ik voldoende kennis om een juiste beslissing te maken welke energiecontract het beste past bij mijn verbruik. Met als uiteindelijke doel om van het gas af te gaan indien realistisch.

We zullen zien, de ontwikkelingen gaan zo snel dat de (energie)wereld er over 2j heel anders uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2S

S2S

SatScan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Niet zo negatief :P , zoals eerder aangegeven hebben ze tegenslag gehad met hun P1 meter, die op het allerlaatste moment qua hardware niet voldeed. Nu is er een nieuwe als CT003 en die moet nog verder uitgebalanceerd worden. Eind februari is de doelstelling om een meer stabiel product te hebben, konden we lezen in dit topic geschreven door een wederverkoper.

De feedback optie in de app werkt naar behoren en er wordt snel gereageerd, en ja over de aangeboden oplossingen etc zullen we altijd discussie hebben.

Ik verwacht de komende periode nog wel meer van dit soort momenten als er aan de back-end nog het een en ander gesleuteld moet worden. Zoals iemand anders al schreef wij willen alles vanaf dag 1 correct werkend en stellen als tweakers hoge eisen die 95% van de andere kopers niet hebben.

In mijn afweging om deze batt nu aan te schaffen heb ik dit meegewogen en voor mijn eigen situatie past deze batt (eco-systeem) het beste. Hiermee kan ik alle kanten op als mijn energiecontract van 5j eind 2027 afloopt.
Dan heb ik voldoende kennis om een juiste beslissing te maken welke energiecontract het beste past bij mijn verbruik. Met als uiteindelijke doel om van het gas af te gaan indien realistisch.

We zullen zien, de ontwikkelingen gaan zo snel dat de (energie)wereld er over 2j heel anders uitziet.
Ik was behoorlijk positief maar het begint me nu wel op te breken , we zullen het zien .

Het begint wel op een migratie of een back-end aanpassing te lijken , NOM op auto lijkt beter te werken . Ik heb nog geen zomaar laden gezien en de accu lijkt te stoppen net onder het niveau om te gaan laden !

Mss is er toch nog hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvotje
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-08 18:17
weet niet of het al voorbij is gekomen, heb al e.e.a doorgebladerd.
heb de ct003 aangesloten

daar geeft hij geen aparte verbruik aan per fase
alleen totaal, maar dat zal niet lager komen dan 0 watt
dus zal de accu zich ook niet gaan opladen op de "auto" stand

als mijn totaal verbruik -200watt is geef de app van marstek alleen het opgenomen vermogen aan.

voorbeeld
fase 1: -400W
fase 2: 200W
fase 3 200w

geeft marstek 400w aan

[ Voor 7% gewijzigd door rvotje op 16-02-2025 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
rvotje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:56:
weet niet of het al voorbij is gekomen, heb al e.e.a doorgebladerd.
heb de ct003 aangesloten

daar geeft hij geen apparte verbruik aan per fase
alleen totaal, maar dat zal niet lager komen dan 0 watt

als mijn totaal verbruik -200watt is geef de app van marstek alleen het opgenomen vermogen aan.

voorbeeld
fase 1: -400W
fase 2: 200W
fase 3 200w

geeft marstek 400w aan
Maar dat klopt toch. Je wilt toch dat Marstek het opgenomen vermogen compenseert. Verbruik 200+200. Dan moet Marstek toch 400 terug leveren om de som van de fase’s op 0 te laten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14
Heb de batterij nog niet, maar hun server is toch niet nodig? Alles werkt toch lokaal neem ik aan?? De batterij is toch verbonden via wifi met de meter?? (Auto mode)

[ Voor 3% gewijzigd door NoFate op 16-02-2025 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvotje
  • Laatst online: 16-08 18:17
de batterij zelf doet niks.

ik bedoel met m'n voorbeeld

fase 1: -400W teruglevering aan net
fase 2: 200W verbruik uit net
fase 3 200w verbruik uit net

geeft de mastek app aan totaal 400W verbruik aan.

zal binnenkort wel screenshot maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luso
S2S schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:35:
[...]

Ik was behoorlijk positief maar het begint me nu wel op te breken , we zullen het zien .

Het begint wel op een migratie of een back-end aanpassing te lijken , NOM op auto lijkt beter te werken . Ik heb nog geen zomaar laden gezien en de accu lijkt te stoppen net onder het niveau om te gaan laden !

Mss is er toch nog hoop!
Inderdaad, NOM lijkt beter te werken (met CT003). Het lijkt alsof de NOM naar +10W bijgesteld is om teruglevering van de batterijen te voorkomen.
Nu is 1 batterij aan het ontladen in Auto en schommelt tussen +5W en +15W bij een redelijk constant belasting in huis. Dit is in principe al een positieve ontwikkeling.
Edit: alles weer in de soep gelopen bij Marstek

[ Voor 3% gewijzigd door Luso op 16-02-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

NoFate schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:05:
Heb de batterij nog niet, maar hun server is toch niet nodig? Alles werkt toch lokaal neem ik aan?? De batterij is toch verbonden via wifi met de meter?? (Auto mode)
Kan niemand je hier echt vertellen .

Enige wat ik je kan zeggen: bij mij werkte het tot 1 uur geleden totaal niet op AUTO. En nadat wat leek de server die eruit lag 1+ uur lang ineens sinds 2 weken wel … (sinds ik hem heb) draait NOM.

Dus .. ik zal later vanavond nog een keer een update geven, als het dan nog werkt , loopt de sturing denk ik wel over de server met hun P1 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
S2S schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:22:
[...]

Kan niemand je hier echt vertellen .

Enige wat ik je kan zeggen: bij mij werkte het tot 1 uur geleden totaal niet op AUTO. En nadat wat leek de server die eruit lag 1+ uur lang ineens sinds 2 weken wel … (sinds ik hem heb) draait

Dus .. ik zal later vanavond nog een keer een update geven, als het dan nog werkt , loopt de sturing denk ik wel over de server met hun P1 meter.
Ja, dat zou wel heel onnozel zijn, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het wel werkt, maar dat de grafieken niet werken, omdat er geen data naar de cloud gestuurd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

NoFate schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:24:
[...]

Ja, dat zou wel heel onnozel zijn, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het wel werkt, maar dat de grafieken niet werken, omdat er geen data naar de cloud gestuurd is
Denk ik niet.. voorheen lade de accu zo met 1900 watt, uit het niets .. dus zeg het maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Davids
  • Laatst online: 12-08 20:37
Eu.hamedata.com is helemaal gewijzigd. Ik denk dat ze hier nu echt het aftersaleskanaal van gaan maken.

En verwijst als je de eu kiest naar https://www.besscenter.com/app/AfterSales/login.html

[ Voor 30% gewijzigd door Marcel Davids op 16-02-2025 17:28 ]

3 x Marstek Venus E. Firmware 1.49. 1 op fase 1, 1 op fase 2 en 1 op alle drie de fases. CT003 P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 21:23
rvotje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:08:

Ik heb hetzelfde probleem. Wss nog steeds cloud problemen. Ik ga er van uit dat ze heel wat aan het updaten zijn. Was een tijdje geleden ook op zondag. Paar dagen voor de v147 firmware release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Davids
  • Laatst online: 12-08 20:37
kdhoe schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:45:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Wss nog steeds cloud problemen. Ik ga er van uit dat ze heel wat aan het updaten zijn. Was een tijdje geleden ook op zondag. Paar dagen voor de v147 firmware release.
Ik heb dit ook. Marstek kan met teruggeleverd vermogen niet omgaan. Ik heb dit afgelopen week ook met zo’n voorbeeld in de feedback aan hen teruggemeld.

3 x Marstek Venus E. Firmware 1.49. 1 op fase 1, 1 op fase 2 en 1 op alle drie de fases. CT003 P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Zit er lokaal ook een mogelijk om de Unit in Laden/Ontladen te zetten via bijv. een relais oid? Ik heb mijn eigen domoticasysteem die de aansturing doet en wil eigenlijk helemaal niet met apps bezig zijn.

Of een slimme stekker ertussen? hoe gedraagt de unit zich dan? gaat hij opladen of ontladen als je helemaal niets inregelt qua app?

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Servowire schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:52:
Zit er lokaal ook een mogelijk om de Unit in Laden/Ontladen te zetten via bijv. een relais oid? Ik heb mijn eigen domoticasysteem die de aansturing doet en wil eigenlijk helemaal niet met apps bezig zijn.

Of een slimme stekker ertussen? hoe gedraagt de unit zich dan? gaat hij opladen of ontladen als je helemaal niets inregelt qua app?
Ik vermoed dat MQTT wel snel zal geactiveerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Ja die optie ben ik al tijden aan het bekijken.
Maar dan mag ik weer dik investeren voor wat ik dan passend vind.
Ik rij nu woon werk een KIA picanto ooit 3 jaar terug voor 3K gekocht.
Onderhoud is nagenoeg nul.
80km per dag bij gewoon werk, met consignatie erbij loopt dat wel eens wat onverwacht op.
Buiten dat het ding dus meestal niet thuis is als de zon schijnt.
Daarnaast staat er nog een Opel Mokka met knobbel voor de aanhanger, boottrailer en de kleine andere ritjes die de vrouw doet boodschappen etc.

En ik heb eigenlijk niks over voor een auto vind het maar wat een bodemloze put.
Je hebt ze nu eenmaal nodig, openbaar vervoer is hier dramatisch.

Dus ja ik kijk er nu en dan naar maar kosten baten investering etc...
Voorlopig nog maar even niet.
Ben overigens ook wel benieuwd waar de mrb van een ev heen gaat, de meesten zijn aardig aan het gewicht.

De picanto schrijft niks meer af, wegenbelasting is 3 tientjes of zo verzekering is ook weinig.
En brandstof verbruik is met 100km/pu ook maar iets van 1 op 17 of zo.
Dus zolang hij nog niet uit elkaar dondert rij ik er maar mee door.

De mokka staat wel vaak thuis maar vind maar iets met een knobbel en wat trekgewicht in de ev wereld.
En dan op zijn mooist met v2g zodat je een extra thuisaccu hebt.

Een Opel ampera leek me wel wat met een 65kwh accu maar dan moet er ook weer een zak geld bij.
Helemaal mee eens. Ik heb ook nog pas een blue add diesel met 100k op de teller gekocht, kan ik 5 jaar mee verder. Electrisch zou ik +/- 700 € / jaar besparen op energiekosten. Daar kan ik geen investering in electrisch voor doen. We zullen wel zien binnen 5 jaar. Het merendeel van electrische wagens wat er in België bijkomt zijn bedrijfswagens en dat zal de "motor " zijn om meer electrisch te gaan rijden maar in de tweedehandsmarkt is er toch minder interesse in die bedrijfswagens. Maar nu zijn we off topic zeker 😅
Hier is de batterij om 17.30u vol geraakt. Eens zien hoever we ermee geraken. Denk eigenlijk ondanks de problemen de MT batterij de betere keuze is. Wat heb je aan een microomvormer als de MT batterij deze middag aan 2600W aan het laden is en toch nog 500W naar het net gaat. Alles is natuurlijk afhankelijk van je installatie en verbruiksprofiel.Ik vind laden/ontladen aan 2500W een voordeel.Levensduur moet blijken. Heb wel de vraag gesteld aan MT waarom hun eigen " Shelly", de CT002 nog niet wordt ondersteund.
Gelukkig is op een uitzondering na de hardware van de batterij wel ok.Service als je er iets aan krijgt is afwachten.
Die server die er nu tussen zit kan maar dan moet hzt een performante server zijn. Ik test nu 4 weken en heb al 3 zondagen vastgesteld dat er problemen zijn met de Europese MT server, vraag me af wat er nog op draait.
Nu eens een weekje de batterij in auto zijn gang laten gaan en dan misschien de CT003 testen. Ik heb de batterij afgekoppeld van internettoegang, bedien ze wel via BT.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:17
Servowire schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:52:

Er is al een esp bordje (lilygo) waarmee je handmatig kan uitlezen. Link staat hier wel ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Lijkt nu toch serieus NOM te draaien in Auto stand met de CT003 en niet eens de goede meter geselecteerd! Met verschillende belastingen , inductie koken en warmtepomp droger! Ziet er goed uit!

Grafiek in de Marstek app update ook veel sneller.

[ Voor 12% gewijzigd door S2S op 16-02-2025 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 11:02
Hier ook vandaag een prima NOM. Uiteraard nu ontladen. En ook dat gaat goed. Nog even de wasdroger aan. Zorgt er wel voor dat de accu sneller leeg is. Maar het werkt. 😂👍

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzo
  • Laatst online: 29-08 17:44
Komen nu gelukkig een paar positieve berichten door over de CT003 op automatisch (NOM). Werkt het nu ook op een 3-fasen aansluiting? Want daar ging het helemaal fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
rvotje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:08:

Dus er word 400 watt PV stroom? terug geleverd op 1 fase en op de twee andere fase's word 400 verbruikt
Dan is toch weer het resultaat Nul dan hoeft de accu toch niets te doen?

Wat is je verwachting dan in deze situatie, dat de accu gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzo
Peterhardenberg schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:05:
[...]

Dus er word 400 watt PV stroom? terug geleverd op 1 fase en op de twee andere fase's word 400 verbruikt
Dan is toch weer het resultaat Nul dan hoeft de accu toch niets te doen?

Wat is je verwachting dan in deze situatie, dat de accu gaat doen?
Zou dan niets moeten doen = NOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:12
Ponzo schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:11:
[...]

Zou dan niets moeten doen = NOM
Doet misschien ook niets, maar moet wel aangeven dat het totaal verbruik 0 is en geen 400W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:17:
[...]

Doet misschien ook niets, maar moet wel aangeven dat het totaal verbruik 0 is en geen 400W
Waar kijk je dan? Als je de CT003 in de app (links-bovenin) kiest dan moet dat idd 0 zijn.

Dit heb ik afgelopen vrijdag geschreven;

Volgens mij werkt het zo, het gebruik van alle fases wordt bij elkaar opgeteld en daar handelt de Batt na.
Bijvoorbeeld verbruik totaal 1500w dan zal de Batt (bij voldoende lading) proberen 1500w te compenseren zodat de totale som van 3 fases op 0 uitkomt. Welke fase je Batt gebruikt of de verbruiker zit maakt niet uit.
Hetzelfde werkt natuurlijk ook omgekeerd je heb op fase 1 je PV zitten en die leveren op een gegeven moment 2500w. De Batt telt alle fases weer bij elkaar op en ziet dat er een energieoverschot is van zeg maar 1900w. Dan zal die 1900w gaan laden op de fase waarop de Batt is aangesloten.
Op de teller is dat dus nul, in onze energiemeter word het gebruik van alle fases met elkaar vereffent

[ Voor 55% gewijzigd door SatScan op 16-02-2025 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ponzo schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:04:
Komen nu gelukkig een paar positieve berichten door over de CT003 op automatisch (NOM). Werkt het nu ook op een 3-fasen aansluiting? Want daar ging het helemaal fout
Daar is ook al veel over geschreven, ja in NL werkt dat prima (als je energiemeter in de lijst is opgenomen) en BE volgens mij niet.
Probeer eens de zoekfunctie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luso
Ponzo schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:04:
Sinds de CT003 uitrol hebben de batterijen (1) altijd prima gewerkt in Auto op 3 fasen. Het probleem is nog steeds meerdere batterijen op 3 fasen en waarschijnlijk hetzelfde op 1 fase. Ik heb er 3 batterijen (1 per fase), 2 worden in Manual geschakeld en de ene in Auto vangt het Totaal vermogen schommelingen op van de 3 fasen. Opzich werkt tot nu toe prima zo, maar meer automatisering met meer dan 1 batterij is zeker welkom, dan maakt het systeem iets meer zelfstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk laat me die ct003 nog maar eens inprikken.

Lijkt nog steeds wel oorlog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkDGNJO9wb8muUmhZoIsX77o-wY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sOJbXvSkTWoYgU5ibRQAycX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzbDWtjm4gadpg6DNXH2yRS50sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwd14aAwtUu1WkKYztWH1gnj.jpg?f=fotoalbum_large

Te veel rijstwijn denk ik..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:35:

De CT003 is te snel voor jou situatie.
Als je de CT003 in de app links bovenin kiest is het dan ook zo?

Dit gedrag hoort bij waterkokers, inductieplaten, ovens etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SatScan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:48:
[...]

De CT003 is te snel voor jou situatie.
Als je de CT003 in de app links bovenin kiest is het dan ook zo?

Dit gedrag hoort bij waterkokers, inductieplaten, ovens etc...
Dat is het dus juist, er staan geen gekke dingen aan.
Tv wat ledlampjes en de airco boven pruttelt op 230 watt.
Kies ik hem aan in apparaatbeheer zie ik die vluchtheuvel actie niet.
Daar zie ik een relatief soepele lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luso
Ronald.42 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:52:
[...]

Zit jouw slimmemeter in de CT003 lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Waarschijnlijk een kwestie van hoe de schommelingen worden afgevangen in het betreffende menu item van de app. Dat heeft jou installatie waarschijnlijk altijd al gedaan alleen nu is het zichtbaar. Bij mij komt het ook nu en dan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
[...]

Ik vind het niet zo schokkend hoor. Als je kijkt naar het total zit je steeds onder de 100. Een complete flat line krijg je alleen maar als je dod(dood) bent.

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat missen we nog in de StartTopic?

Ja een Vraag en Antwoord sectie daar moet nog even echt voor gaan zitten.
Schermafbeeldingen van app etc, moet ik nog maken(kopiëren)

Nog iets anders, suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luso schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:55:
[...]

Zit jouw slimmemeter in de CT003 lijstje?
Jup de landys gyr huppeldepup. Lang nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houtje01 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:57:
[...]

Ik vind het niet zo schokkend hoor. Als je kijkt naar het total zit je steeds onder de 100. Een complete flat line krijg je alleen maar als je dod(dood) bent.
Volgens mij moet het beter kunnen.
Hij is continu aan het sturen (oversturen) terwijl de last dat niet vraagt.
Ik heb het vermoeden dat mijn meter elke 5 seconden ongeveer data verstuurd terwijl ik dacht dat het elke seconde was.
De accu stuurt sneller dan die 5 seconden en schiet dus telkens zijn doel voorbij.

Althans dat is hoe ik het zou verklaren.
En dat betekend dus dat ik beter af ben met een eigen meter die wel live data verstuurd.
Zoals de shelly als ik het goed begrijp.

Eigen meter, eigen kabel naar de modem ipv wifi.

Hmmz inmiddels is de ct in de accu weer offline terwijl in het apparaat beheer hij volle bak wifi toont en data.
Al vraag ik me inmiddels wel af of dat wifi symbooltje ook maar niet gewoon groen wordt als er Bluetooth verbinding is.
Zet ik de Bluetooth uit dan heeft hij namelijk ook geen wifi meer en is niet te benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luso
Ronald.42 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:06:
[...]

Jup de landys gyr huppeldepup. Lang nummer.
Heb je het ook geprobeerd met de E360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luso schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:16:
[...]

Heb je het ook geprobeerd met de E360?
Nee ik heb gewoon mijn meter gekozen omdat die in de lijst staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
Ronald.42 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:15:
[...]

Volgens mij moet het beter kunnen.
Hij is continu aan het sturen (oversturen) terwijl de last dat niet vraagt.
Ik heb het vermoeden dat mijn meter elke 5 seconden ongeveer data verstuurd terwijl ik dacht dat het elke seconde was.
De accu stuurt sneller dan die 5 seconden en schiet dus telkens zijn doel voorbij.

Ik weet niet wat je bedoelt met beter kunnen. Wat ik al eerder zei. Een flat line gaat niet gebeuren . Als je dat verwacht moet je de batterij meteen terug sturen. Mijn idee is om een maand aan te kijken als het zo blijft functioneren. En dan eens je rapportje afwachten van je energie leverancier. Als ik dan meer dan 80% eigen zonneverbruik realiseer, dan voorkom ik terugleververgoeding. Dat is mijn eerste netto winst.

Althans dat is hoe ik het zou verklaren.
En dat betekend dus dat ik beter af ben met een eigen meter die wel live data verstuurd.
Zoals de shelly als ik het goed begrijp.

Maar ook die eigen meter heeft een vertraging en uiteraard heeft dan weer je batterij ook een vertraging om te reageren. Ban je niet op zoek naar een utopie die niet bestaat?

Eigen meter, eigen kabel naar de modem ipv wifi.

Hmmz inmiddels is de ct in de accu weer offline terwijl in het apparaat beheer hij volle bak wifi toont en data.
Al vraag ik me inmiddels wel af of dat wifi symbooltje ook maar niet gewoon groen wordt als er Bluetooth verbinding is.
Zet ik de Bluetooth uit dan heeft hij namelijk ook geen wifi meer en is niet te benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
Ging niet helemaal goed met de quotes. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireWolf001
  • Laatst online: 09-04 17:47
Mijn Batterij met de CT003 P1 meter doet het eigenlijk best goed.
De nul word heel aardig goed vast gehouden.

Alleen wat mij opvalt is dat als hij laad hoger dan ongeveer de 1800 watt dat er een zoem uit de batterij komt.

Hij word niet erg warm. Als het laden stopt of minder word neemt het gezoem ook af. totdat je hem niet meer hoort.

Hebben jullie batterijen daar ook last van of zijn deze muis stil bij volbelasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantester
  • Laatst online: 09:53
Bij hoge belasting gaat een ventilatortje draaien deze heeft een kleine diameter +/-8cm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houtje01 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:26:
Ging niet helemaal goed met de quotes. 😂
Een overshoot van een paar watt vind ik geen probleem.
Wat ik wel een probleem vind dat hij continu zijn doel voorbij schiet en blijft regelen terwijl die noodzaak er niet is. En dan soms ook nog gaan laden op zijn eigen geleverde vermogen omdat de terugmelding later komt

Moet ik zo eens maken bij een pasteur dat hij zo een beetje rond de temperatuur zweeft.
120 graden is 120 graden met een afwijking van een paar tienden van een graad van de pt100 die het meet.
En dan hebben we ook nog een metende en een regelende pt100.

Nee dit moet echt beter kunnen.
Het is nu wind mee en heuvel af gaat het wel redelijk.
En als je dan de afhankelijkheid van de hoofdmeter mee neemt omdat die niet realtime data verstuurd ja dat kan, daar kun je ook niks aan doen.
En dat is ook niet de fout van MT als de data er niet is kun je er niet op sturen.

Met de shelly of elke andere meter wat dat betreft die realtime data verstuurd moet het veel strakker kunnen.
Als ik kijk naar de hw dinrail meters geven die een mooie curve waar je wat mee kunt.

Mischien wens ik teveel maar ik wil het beter hebben dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireWolf001 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:28:

Alleen wat mij opvalt is dat als hij laad hoger dan ongeveer de 1800 watt dat er een zoem uit de batterij komt.

Hij word niet erg warm. Als het laden stopt of minder word neemt het gezoem ook af. totdat je hem niet meer hoort.

Hebben jullie batterijen daar ook last van of zijn deze muis stil bij volbelasting?
Bij rustig gebruik onder de zeg 1000 watt en met voldoende vrije lucht is hij hier in huis stil.
Laat ik hem laden met een 1500 watt dan gaat hij inderdaad na een tijd geluid maken.
Er schijnt inwendig een ventilator te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32
Even een vraagje:

Als je gaat handelen moet er minstens zeg maar 10ct tussen de hoogste en de laagste prijs zitten....wil je winst behalen > door RTE verlies en afschrijving.

Hoe moet ik dat zien als hij NOM draait? ( ik krijg het maar niet in mijn hoofd :) )
Kan je dan maar niet beter zonder batterij doen totaan de salderingsregeling verdwijnt?

[ Voor 14% gewijzigd door Ellroe32 op 16-02-2025 21:01 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
Ellroe32 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:57:
Even een vraagje:

Als je gaat handelen moet er minstens zeg maar 10ct tussen de hoogste en de laagste prijs zitten....wil je winst behalen > door RTE verlies en afschrijving.

Hoe moet ik dat zien als hij NOM draait? ( ik krijg het maar niet in mijn hoofd :) )
Als je NOM draait ga je niet handelen. Als je wilt handelen moet je AI draaien. Dat is het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ellroe32 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:57:
Even een vraagje:

Ik jakker hem overdag vol met mijn zonnepanelen en gebruik hem als de zon niet meer genoeg doet.
Elke vorm van verlies is hier niet van belang met de waarde van je overschot op het net gooien.

Wil je handelen op dynamische prijzen moet je het verlies van laden en ontladen meenemen.
Dan kom je tot een verschil in prijs tussen inkopen en terug leveren.
Vergeet ook niet de slijtage en afschrijving van de accu mee te nemen.

Plus met in het achterhoofd dat 2500 watt laden en ontladen meer slijtage veroorzaakt dan bijv. 1250 watt.
Er is vast iemand die dat met cijfers kan onderbouwen.
Laden en ontladen met een bepaalde waarde van de accu capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Zodra je de batterij vol gooit....maakt niet uit hoe.....heb je met verliezen te maken. die 2kwh die jij vanuit je zonnepanelen in de batterij doet......zijn nog maar 1,5 in de batterij. Terwijl je 2kwh het net op zou kunnen sturen.

Behalve als je een overschot hebt in productie tov je verbruik (jaarlijks)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 21:23
SatScan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:00:
Wat missen we nog in de StartTopic?

Ja een Vraag en Antwoord sectie daar moet nog even echt voor gaan zitten.
Schermafbeeldingen van app etc, moet ik nog maken(kopiëren)

Nog iets anders, suggesties?
Voeg als 2de P1 emulator “uni-meter” ook even toe. https://github.com/sdeigm/uni-meter
Ik gebruik deze al enkele weken en deze werkt bij mij stabieler dan de b2500-meter. Is wel geen HA addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
  • Laatst online: 10-09 16:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czmHvEY9f4oIFn5jACLPuh4VdWc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lOdZI84vtxgBdasa8nieI0kY.png?f=user_large

De twee spikes buitenbeschouwing gelaten is mijn verbruik redelijk constant. Toch zie je af en toe dat de batterij minder vermogen afgeeft waardoor er even wat vermogen van het net af neemt.

Dit is vanavond gezien.
Verder is mij al een paar keer opgevallen dat als er een grote verbruiker bij of afschakelde de regeling even helemaal de weg kwijt was. Ging maximaal ontladen terwijl er genoeg zonenergie was om te laden.
Zelfs een keer max. ontladen terwijl er geen variatie in verbruik was in de woning, batterij 100% geladen en stroom van de zonnepanelen hoger dan huishoud verbruik.

Ook al hoort dat niet, gebeurd het maar af en toe. In de meeste gevallen zit hij redelijk op de NOM als het mogelijk is.

Gemeten met P1 van HW en energy socket in home assistant.
De batterij regelt in auto mode in combinatie met een P1 van Marstek

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ellroe32 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:14:
Zodra je de batterij vol gooit....maakt niet uit hoe.....heb je met verliezen te maken. die 2kwh die jij vanuit je zonnepanelen in de batterij doet......zijn nog maar 1,5 in de batterij. Terwijl je 2kwh het net op zou kunnen sturen.

Behalve als je een overschot hebt in productie tov je verbruik (jaarlijks)
Jup zo rond de 6000kwh over vorig jaar.
En voorheen konden we daar leuk van op stap nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jellybrah schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:23:
De accu en CT003 werken bij mij helemaal prima. Praktisch gezien vanaf aansluiten al. 2.4 ghz wifi opgezet, alles erop gekoppeld en gaan.

Manueel en op AI gedraaid de afgelopen dagen. Ik heb tijdens het aansluiten van de CT003 geen fabrikant van de meterkast hoeven selecteren.

Een paar keer goedkoop stroom laten laden om te testen maar het hele AI verhaal lijkt nog wel wat getweaked te mogen worden. Hij pakt de laagste stroomprijzen maar dat is vaak maar een half uurtje/uurtje. Je wil toch wel dar hij redelijk vol komt dus liever ook de laagste prijs daarna etc.

Over een weekje komt een electricien een nieuwe groep installeren zodat hij straks ook 2500wh kan ontladen.
3 fasen net of 1 fase?

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PNARI schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Njord1 heeft drie accu's op 1 shelly, heeft hij wel speciale software voor gekregen en op de grafiek die hij heeft gepost werkt dat bijzonder goed.
Ja maar hij werk volgens mij naar een nul op elke fase met één batterij per fase. Zou ook moeten kunnen met bijvoorbeeld 2 batterijen die in zijn totaliteit naar NOM regelen, geen idee of dit kan in een 3 fasen net. Heb dit gevraagd in de app en kreeg als antwoord dat ze daarvoor een ander FW doorsturen

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:52:
[Afbeelding]

Fantastisch dit. Ik heb er echt vertrouwen in, beide apparaten weg 🤣 hun hele site ligt er ook uit.
Heb ik ook gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimpie25 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:00:
Bij mij werkt de MT app op dit moment niet. Ik heb daarom de power zero app geïnstalleerd. Die werkt wel. Ik zag daar dat je wel, de P1 van HW kunt selecteren. Is deze app van Marstek, of wie heeft deze gemaakt? Er zijn amper verschillen.
Wat is de power zero app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
  • Laatst online: 10-09 16:04
In voorgaande berichten wordt er verwezen naar twee after sales sites.

De oude : https://eu.hamedata.com/app/AfterSales/index.html

en een nieuwe : https://www.besscenter.com/app/AfterSales/index.html

Bij mij staan alleen enkele gegevens ingevuld bij de oude site en niet bij de nieuwe.

Komt dit bij meer mensen voor?
Zijn er mensen bij wie beide sites zijn ingevuld?
Waarom zouden er twee sites zijn?

Alleen de nieuw is genoemd op de start pagina van dit forum?
@Chillon en @SatScan Is er met een speciale reden alleen de laatste genoemd?

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe dag nieuw Marstek verhaaltje.

Ganse avond en nacht tot een deel van de voormiddag werkte alles perfect naar NOM (op de meter +-15 watt). (3 fasen net - 1 batterij -shelly pro) Rond de middag zeer raar fenomeen batterij had het blijkbaar zeer moeilijk om schommelingen zonneproductie op te vangen, ging op en neer van laden naar ontladen met vermogens van +1500watt, had dit nog niet eerder gezien.Na een paar minuten gaf de batterij 100% aan wat absoluut niet kan want 15min eerder stond ze op 15%...na een tijdje terug op auto gezet, (auto was aan het laden) ik had dus afname op het net van 1500watt + 6000watt zon toch ging hij maar ontladen op 300w, dat heeft hij een tijdje gedaan, dan gestopt, batterij geeft nog 86% (4.4kwh aan) maar volgens mij is hij leeg...en zo staat hij nu al een paar uren. Heb het gemeld in de feedback app. Kijk uit naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald_61 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:30:

Bij mij staan alleen enkele gegevens ingevuld bij de oude site en niet bij de nieuwe.

Ronald_61 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:30:

Identiek hetzelfde bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Best
  • Laatst online: 15-09 08:33
Vandaag leuke zonnige dag voor de Eva power en Marstek met shelly opnemer

[ Voor 69% gewijzigd door Tha Best op 16-02-2025 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tha Best schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:47:
[Afbeelding]

Vandaag leuke zonnige dag voor de Eva power en Marstek met shelly opnemer
Heb jij 3-fasen net?
Welke FW in Marstek
En welke app versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Best
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNPtXL6Pz3-alD9s6Lx_T9JuSO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsLjpRDXKmavlnjMDZSXs1Xl.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag een leuke zonnige dag met de Marstek met shelly opnemer en de Eva power

[ Voor 10% gewijzigd door Tha Best op 16-02-2025 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Best
DSSW schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:49:
[...]

Heb jij 3-fasen net?
Welke FW in Marstek
En welke app versie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUX--9LAWN_bSY_AN-tSC1GXi08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgVv5cpecgvG2y5DRaNvhv1e.jpg?f=fotoalbum_large

Ja drie fase netwerk idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tha Best schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:51:
[Afbeelding]

Vandaag een leuke zonnige dag met de Marstek met shelly opnemer en de Eva power
Identiek dezelfde config als de mijne.
Hier mijn HW data van de batterij van gisteren en vandaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-rJ02iUNZhXRxgOxU5klT05thw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KUmBgMfU0RQ4mOsfYxeHGgvw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1Adp4MKE79Dp0MyAB0M53g5ojc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/57542piTSVRGIkO6k2dHJ7Pn.png?f=fotoalbum_large
Heb gisteren een tijdje manueel geladen op 2000w

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FireWolf001 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:28:

heb jij 3fasen net of 1 fase?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ellroe32
Ik heb eens zitten rekenen. Wat ik ga terugverdienen:

- Met salderingsregeling per jaar 667kWh minder terugleveren aan het net tegen 0,11 (boete) eurocent = 73,- euro pj
- zonder salderingsregeling 667kWh x (0,30 - 0,05) =0,25 = 166,- per jaar

Terugverdientijd = 12 jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znJoatmAauDY3sP-XzX7sl6UNUs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DNtX4h7VmIcFRZNiu3aeg5fB.png?f=user_large
(Grafiek vermeden teruglevering)

[ Voor 3% gewijzigd door Ellroe32 op 17-02-2025 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ellroe32 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 00:21:

- Met salderingsregeling per jaar 667kWh minder terugleveren aan het net tegen 0,11 (boete) eurocent = 73,- euro pj

[Afbeelding]
Als je maar 667 aan het net teruglevert is het inderdaad niet rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Batterij bij mij in manual mode en vorige week afwezig maar door de sneeuw weinig opbrengst en verder ook maar niet batterij opgeladen en/of ontladen. Zelfs gisteren nog amper opbrengst van de zon, Wel mooi zonnig, maar vermoed dat er nog een laag sneeuw op de panelen zit. Nou had ik het platte dak op kunnen klimmen maar niet gedaan.
Afgelopen vrijdag mail van Duramotion dat DHL mijn P1-dongle niet kon afleveren want mijn adres bestaat niet. Nee dat klopte, er ontbrak een toevoeging. Wellicht ook niet een DHL-bezorger die enigszins bekend is want denk dat de standaardbezorger dat wel zou weten en misschien ook wel qua naam. Ook geen belletje of whatever, behalve vermoed ik van Duramotion vlak voor de mail. Nou ja, hopelijk sturen ze hem vandaag op en kan ik eindelijk ergens in de loop van de week weer aan het testen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:39:
Nieuwe dag nieuw Marstek verhaaltje.

Ganse avond en nacht tot een deel van de voormiddag werkte alles perfect naar NOM (op de meter +-15 watt). (3 fasen net - 1 batterij -shelly pro) Rond de middag zeer raar fenomeen batterij had het blijkbaar zeer moeilijk om schommelingen zonneproductie op te vangen, ging op en neer van laden naar ontladen met vermogens van +1500watt, had dit nog niet eerder gezien.Na een paar minuten gaf de batterij 100% aan wat absoluut niet kan want 15min eerder stond ze op 15%...na een tijdje terug op auto gezet, (auto was aan het laden) ik had dus afname op het net van 1500watt + 6000watt zon toch ging hij maar ontladen op 300w, dat heeft hij een tijdje gedaan, dan gestopt, batterij geeft nog 86% (4.4kwh aan) maar volgens mij is hij leeg...en zo staat hij nu al een paar uren. Heb het gemeld in de feedback app. Kijk uit naar hun reactie.
Heb een mogelijkheid om in de router de batterij af te sluiten van externe internettoegang? Ik zou de backup poort eens openzetten en daar een flinke belasting 1000W bv aan hangen met een energy socket van HW ertussen en eens kijken hoe lang die werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DikkieDick schreef op maandag 17 februari 2025 @ 07:30:
Batterij bij mij in manual mode en vorige week afwezig maar door de sneeuw weinig opbrengst en verder ook maar niet batterij opgeladen en/of ontladen. Zelfs gisteren nog amper opbrengst van de zon, Wel mooi zonnig, maar vermoed dat er nog een laag sneeuw op de panelen zit. Nou had ik het platte dak op kunnen klimmen maar niet gedaan.
Afgelopen vrijdag mail van Duramotion dat DHL mijn P1-dongle niet kon afleveren want mijn adres bestaat niet. Nee dat klopte, er ontbrak een toevoeging. Wellicht ook niet een DHL-bezorger die enigszins bekend is want denk dat de standaardbezorger dat wel zou weten en misschien ook wel qua naam. Ook geen belletje of whatever, behalve vermoed ik van Duramotion vlak voor de mail. Nou ja, hopelijk sturen ze hem vandaag op en kan ik eindelijk ergens in de loop van de week weer aan het testen.
Succes ermee, ik zie dat die toch al meerderen op korte testtijd betrouwbaar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
PNARI schreef op maandag 17 februari 2025 @ 07:26:
[...]

Als je maar 667 aan het net teruglevert is het inderdaad niet rendabel.
Ik lever wel meer terug. Maar dat kan 1 batterij niet opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YytMmQyny6Ll9F-LFHnR1opStJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qJrmBk1j3fz7MQJ14V0W1Fiz.png?f=fotoalbum_large

Ik draai hier met de B2500 plug-in maar merk dat de MT toch lastig vind zich goed te gedragen met deze data. Zou dit zijn omdat mijn Slimme Meter maar iedere 10sec update? Begin van de avond was de accu leeg en heb toch 5kWh teruggeleverd aan het net wat ik natuurlijk liever in de MT had gezien.

Mijn slimme meter merk en type staat in de app maar dit werkt (nog)niet. Is er hier misschien iemand die ook een Kamstrup 162JxCP1 heeft waar het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtouw78 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:00:
[Afbeelding]

Ik draai hier met de B2500 plug-in maar merk dat de MT toch lastig vind zich goed te gedragen met deze data. Zou dit zijn omdat mijn Slimme Meter maar iedere 10sec update? Begin van de avond was de accu leeg en heb toch 5kWh teruggeleverd aan het net wat ik natuurlijk liever in de MT had gezien.

Mijn slimme meter merk en type staat in de app maar dit werkt (nog)niet. Is er hier misschien iemand die ook een Kamstrup 162JxCP1 heeft waar het wel werkt?
Heb je geen energy socket die je tussen je batterij kan zetten om je batterij te monitoren . Bij mij is er 1.2 kWh naar het net gegaan maar dat was op momenten dat de batterij al aan max vermogen was aan het laden.Wat is een B2500 plug in en hoe werkt dat ?
De RTE was gisteren 73% bij 2500W laden en ontladen. 7.1 in de batterij en 5.2 eruit.Als ik aan 800W was gaan ontladen had ik geen 7.1 in de batterij gekregen.
Ik heb nog 2 oude omvormers. Weet iemand of er een systeem bestaat dat ik tussen de panelen en het net kan installeren en kan instellen dat de panelen beperkt met met productie als er bv meer dan 100W naar het net gaat. Het is natuurlijk van de zotten dat je naar dit soort systemen moet gaan zoeken om te voorkomen dat je voor groene energie injectie moet gaan betalen.

[ Voor 21% gewijzigd door PNARI op 17-02-2025 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
PNARI schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:35:
[...]

Heb je geen energy socket die je tussen je batterij kan zetten om je batterij te monitoren . Bij mij is er 1.2 kWh naar het net gegaan maar dat was op momenten dat de batterij al aan max vermogen was aan het laden.Wat is een B2500 plug in en hoe werkt dat ?
De RTE was gisteren 73% bij 2500W laden en ontladen. 7.1 in de batterij en 5.2 eruit.Als ik aan 800W was gaan ontladen had ik geen 7.1 in de batterij gekregen.
Ik heb nog 2 oude omvormers. Weet iemand of er een systeem bestaat dat ik tussen de panelen en het net kan installeren en kan instellen dat de panelen beperkt met met productie als er bv meer dan 100W naar het net gaat. Het is natuurlijk van de zotten dat je naar dit soort systemen moet gaan zoeken om te voorkomen dat je voor groene energie injectie moet gaan betalen.
Met de B2500 simuleer ik via HA een Shelly Pro. Dit omdat de MT P1 meter niet werkt bij mij en ik liever een Shelly 1 Fase meter gebruik (Pro EM-50) omdat ik geen 3 fase heb (en het zonde geld vind een duurdere meter te kopen dan nodig) maar die staat nog op "coming soon"

Ik laad en on-laad via een aparte groep op 2500Watt. Maar je ziet dat hij constant heen en weer slingert in de regeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Ellroe32 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 00:21:

[Afbeelding]
Je vergeet een verliespost mee te nemen, de besparing van 667 kWh geeft maar een netto besparing van 80% ivm omvormer verliezen van je accu,
Je koopt dus 667x0,8=533,6 kWh minder stroom ipv 667

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtouw78 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Met de B2500 simuleer ik via HA een Shelly Pro. Dit omdat de MT P1 meter niet werkt bij mij en ik liever een Shelly 1 Fase meter gebruik (Pro EM-50) omdat ik geen 3 fase heb (en het zonde geld vind een duurdere meter te kopen dan nodig) maar die staat nog op "coming soon"

Ik laad en on-laad via een aparte groep op 2500Watt. Maar je ziet dat hij constant heen en weer slingert in de regeling.
Heb je die Pro EM- 50 al geïnstalleerd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Timmy_T
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Ik wilde even wat bijdragen, vooral voor de mensen die de batterij ‘gewoon’ willen kopen om meer richting NOM te gaan. Dus niet handelen. Of ‘tweaken’ en zichzelf dus niet zo zeer als early adapters zien, maar wel graag nieuwe dingen/tech willen gebruiken om het leven wat aangenamer te maken.

Misschien dat ik geluk heb, misschien dat het nog gaat komen, misschien dat ik de juiste apparatuur heb (Kaifa MA304 meter, HW p1 splitter, Unifi APs), maar bij mij is het werkelijk plug&play tot nu toe.

Ik kocht de batterij bij Duravolt en dat ging soepeltjes, paar keer met ze gesproken en de batterij werd op de afgesproken datum geleverd (behalve de p1 meter maar dat lag buiten hen om en was ook duidelijk aangegeven). Batterij ligt zo’n 8m van AP vandaan, wel bijna line of sight. P1 meter heeft geen extra voeding nodig en zit aan een splitter. NOM draaien loopt goed (voor zover het kan, we hebben een warmtepomp). Er lijkt wat vertraging in te zitten dus hij zit er weleens naast. Ook lijkt de app niet altijd de juiste waarden te geven (bv dat opwek niet meegenomen wordt), maar comms tussen batterij en p1 meter gaat dan wel nog steeds goed. Zo gaf de app bv aan dat er gebruikt werd terwijl dat duidelijk niet het geval was, maar hield de batterij (die volledig opgeladen was) zich netjes stil.

De berichten in dit forum komen sneller binnen dan ik lezen kan, dus ik heb niet alle berichten gelezen. Maar de vervelende ervaringen die sommigen helaas hebben, die heb ik niet (zoals regelmatig verlies van connectie, overmatig geluid, hitte). Ik denk dat het goed is om ook wat positieve berichten te lezen hier. De batterij zit nog in zijn kinderschoenen maar het kan zijn dat hij voor veel mensen gewoon werkt, maar die posten dan niet per se hun ervaringen.

Ik heb wel veel gehad aan dit forum, zo heb ik eerst gekeken of de p1 meter goed werkte voordat ik de update zou doen. Hij deed het goed en de update voor de zekerheid dus ook niet meer gedaan. Hopelijk gaat dat in toekomst wel veranderen, dat een update niet meer een, tja, downdate is?

Succes allemaal, zou mooi zijn als de batterij voor iedereen goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
PNARI schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Heb je die Pro EM- 50 al geïnstalleerd?
Nee, zit nog een beetje in dubio. Wellicht dat de update die deze maand komt er voor kan zorgen dat de MT P1 meter wel data kan uitlezen van mijn meter, dan heb ik hem niet nodig. Is ook nog onduidelijk wanneer de EM-50 ondersteund gaat worden. Ze zijn wat vaag met wat de update van deze maand zou moeten aanpassen dus wat lastig anticiperen. De support heeft het momenteel tijdelijk opgegeven met de MT P1 meter aan de praat te krijgen bij mij en komt alleen nog maar terug met het standard antwoord dat ze constant verbeteren dus dat ik de toekomstige updates in de gate moet houden. Of ze nu echt naar mijn probleem kijken of niet is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:36
mtouw78 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Ik heb gisteren ook de em50 geinstalleerd, maar dit is allemaal nieuw voor me om de shelly te configureren.
Heb googl al geraadpleegd maar verder als het promotifilmpje van Shelly zelf kom ik niet verder.

Is er of heb jij een stappenplan hoe te configureren?

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Janp1963 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Ik heb gisteren ook de em50 geinstalleerd, maar dit is allemaal nieuw voor me om de shelly te configureren.
Heb googl al geraadpleegd maar verder als het promotifilmpje van Shelly zelf kom ik niet verder.

Is er of heb jij een stappenplan hoe te configureren?
Heb hem zelf niet geïnstalleerd dus geen ervaring. Staat hier op het forum wel voldoende info mbt de 3-fase variant en verwacht dat qua config wel min of meer hetzelfde is. Volgens mij zal je wel ook de B2500 HA plugin moeten gebruiken omdat de EM-50 nog niet werkt in de MT App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
mtouw78 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Heb hem zelf niet geïnstalleerd dus geen ervaring. Staat hier op het forum wel voldoende info mbt de 3-fase variant en verwacht dat qua config wel min of meer hetzelfde is. Volgens mij zal je wel ook de B2500 HA plugin moeten gebruiken omdat de EM-50 nog niet werkt in de MT App.
Oke, ga zoeken thanks!

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Goedemorgen,

Wat me later te binnenschoot is dat je dit gedrag ook ziet bij dimmers en andere regelaars van vermogen.
Maw gebruik je die soms? Indien je die gebruik en het is mogelijk, kun je het verminderen/voorkomen door het startvermogen iets hoger te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Topic aangepast, dank voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een HW P1 om mee te vergelijken ? Shelly app installeren op je smartphone , daarop poort 1010 openzetten geen ip adres ingeven en saven. Eens kijken of de waarden van shelly +/- overeenstemmen met HW . Dan shelly instellen in MT app en dan zou het moeten werkenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTfUYwnoknb0sphVvB60FrVP04A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSNv4OSoXjv3i27qixDpZ77X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6dWKHOteFEKvlXG6vprisldxlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rU9yhIU7E72dyaeTjwuMGpA6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ponzo
Vandaag dan maar weer eens een poging gedaan om de C003 aan de praat te krijgen. Ik heb een 3 fase aansluiting. De MT Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vviyF6US7XiEjxWEU2Kbq8hlVnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DsDkuE3e47vBIHKJcZv3u0R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dV3kxxw8LUoiTcVMhSK5TLGk8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUURtD33aN9oYdocE3uwsLau.jpg?f=fotoalbum_large Lijkt of de P1 meter in mijn geval niet kan omgaan met negatieve wattages. Heb de juiste meter geselecteerd “ kaifa 304” Schiet mij maar lek ☹️

[ Voor 12% gewijzigd door Ponzo op 17-02-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
PNARI schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:38:
[...]

Heb je een HW P1 om mee te vergelijken ? Shelly app installeren op je smartphone , daarop poort 1010 openzetten geen ip adres ingeven en saven. Eens kijken of de waarden van shelly +/- overeenstemmen met HW . Dan shelly instellen in MT app en dan zou het moeten werken[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg, stappen toegepast data loopt vrijwel gelijk met HW.
Echter als ik de CT wil wijzigen naar de Pro 3M mislukt de configuratie, misschien wachten tot deEM 50 ( die ik heb) beschikbaar komt?

p.s. moet poort1010 ook geforward worden in mijn router/modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:42
Janp1963 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg, stappen toegepast data loopt vrijwel gelijk met HW.
Echter als ik de CT wil wijzigen naar de Pro 3M mislukt de configuratie, misschien wachten tot deEM 50 ( die ik heb) beschikbaar komt?

p.s. moet poort1010 ook geforward worden in mijn router/modem?
In de router hoef je niets te veranderen.

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireWolf001
  • Laatst online: 09-04 17:47
DSSW schreef op zondag 16 februari 2025 @ 23:16:
[...]

heb jij 3fasen net of 1 fase?
Ik heb een 3 fase meter.

Ik lees hier over veel problemen betreft de batterij of P1 meter van Marstek, maar bij mij werkt het prima.

Met deze zonnige dagen laad hij overdag lekker op en verbruikt dit in de avond en s'nachts.
Vanmorgen was hij nog aan het ontladen zodat hij vandaag weer kan opladen.

Tijdens de installatie van de P1 software heb ik niet eens een meter type/merk gekozen.
Hij werkt zonder deze instelling ook al goed.
Pagina: 1 ... 57 ... 262 Laatste

Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.