PNARI schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:32:
[...]
Neen draait lekker stand alone door en reageert sneller dan met HWP1. Ben zeer tevreden met dank aan Njord1 voor de hulp.Heb nu ook in heel het huis, kelder, 1ste verdieping meer dan 80% wifibereik dank zij mijn zoon. Hij heeft alles van HW en MT een vast ipadres gegeven.
Als MT het glas aan de voorkant nog vervangt door een oled kan ik hem op de slaapkamer zetten en naar TV kijken 🤣
Met jouw vermogen van panelen zou je eigenlijk electrisch moeten gaan rijden........
Ja die optie ben ik al tijden aan het bekijken.
Maar dan mag ik weer dik investeren voor wat ik dan passend vind.
Ik rij nu woon werk een KIA picanto ooit 3 jaar terug voor 3K gekocht.
Onderhoud is nagenoeg nul.
80km per dag bij gewoon werk, met consignatie erbij loopt dat wel eens wat onverwacht op.
Buiten dat het ding dus meestal niet thuis is als de zon schijnt.
Daarnaast staat er nog een Opel Mokka met knobbel voor de aanhanger, boottrailer en de kleine andere ritjes die de vrouw doet boodschappen etc.
En ik heb eigenlijk niks over voor een auto vind het maar wat een bodemloze put.
Je hebt ze nu eenmaal nodig, openbaar vervoer is hier dramatisch.
Dus ja ik kijk er nu en dan naar maar kosten baten investering etc...
Voorlopig nog maar even niet.
Ben overigens ook wel benieuwd waar de mrb van een ev heen gaat, de meesten zijn aardig aan het gewicht.
De picanto schrijft niks meer af, wegenbelasting is 3 tientjes of zo verzekering is ook weinig.
En brandstof verbruik is met 100km/pu ook maar iets van 1 op 17 of zo.
Dus zolang hij nog niet uit elkaar dondert rij ik er maar mee door.
De mokka staat wel vaak thuis maar vind maar iets met een knobbel en wat trekgewicht in de ev wereld.
En dan op zijn mooist met v2g zodat je een extra thuisaccu hebt.
Een Opel ampera leek me wel wat met een 65kwh accu maar dan moet er ook weer een zak geld bij.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.