🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Helemaal goed... je kunt pas iets zeggen als er juist problemen zijn geweest.. hoe zijn die opgepakt en opgelost worden... het schuiven van dozen.. is geen reverentie in mijn optiek!
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | HBC 480 | 2 MHI - CC | HA DS224+
Doet me denken aan mijn buur die enkele weken terug 2 batterijen kocht en mij vertelde dat hij uiteindelijk niet was gezwicht voor de "dozenschuivers" met hun goedkopere prijzen maar voor "iets meer" rechtstreeks via Marstek Nederland....SatScan schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:15:
[...]
Helemaal goed... je kunt pas iets zeggen als er juist problemen zijn geweest.. hoe zijn die opgepakt en opgelost worden... het schuiven van dozen.. is geen reverentie in mijn optiek!
[BE] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op WZW - 2 x SMA | 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 | 1 kWp / 2x JA Solar 455Wp op O - APS EZ1 | 2x Marstek V2 - 5.12 kWh (v155) / BMS v216 - CT003 (v118) - HW P1 | Domotica: Home Assistant
Wat jij wilt, ik ben tevreden over de aftersales. Zonder uitroepteken.SatScan schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:15:
[...]
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Veel dealers zullen gewoon doorverwijzen naar Marstek zelf, een enkele handelt het zelf af. Ik keek voornamelijk naar een betrouwbare site, hoe het contact voor aanschaf verliep, of ze goed bereikbaar zijn én wat ze extra voor mij konden doen: levering binnen 2 dagen én een gratis CT003.Gely schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:28:
[...]
Doet me denken aan mijn buur die enkele weken terug 2 batterijen kocht en mij vertelde dat hij uiteindelijk niet was gezwicht voor de "dozenschuivers" met hun goedkopere prijzen maar voor "iets meer" rechtstreeks via Marstek Nederland....
Daar ging mijn laatste opmerking niet over, er bestaat gewoon helemaal geen Marstek Nederland, wel een dozenschuiver die slim genoeg was om dat domein te huren. Of ze nu door Marstek officieel erkend worden als dealer of niet, voor mij althans een enorm groot rood licht.THE_BASE schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:31:
[...]
Veel dealers zullen gewoon doorverwijzen naar Marstek zelf, een enkele handelt het zelf af. Ik keek voornamelijk naar een betrouwbare site, hoe het contact voor aanschaf verliep, of ze goed bereikbaar zijn én wat ze extra voor mij konden doen: levering binnen 2 dagen én een gratis CT003.
[BE] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op WZW - 2 x SMA | 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 | 1 kWp / 2x JA Solar 455Wp op O - APS EZ1 | 2x Marstek V2 - 5.12 kWh (v155) / BMS v216 - CT003 (v118) - HW P1 | Domotica: Home Assistant
Helemaal eens, maar dacht dat het inmiddels wel bekend was hier dat Marstek.nl de fabrikant niet is. Van dat soort praktijken houd ik ook niet.Gely schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:37:
[...]
Daar ging mijn laatste opmerking niet over, er bestaat gewoon helemaal geen Marstek Nederland, wel een dozenschuiver die slim genoeg was om dat domein te huren. Of ze nu door Marstek officieel erkend worden als dealer of niet, voor mij althans een enorm groot rood licht.
Als je al een CT003 hebt begrijp ik het advies van Marstek niet. Hier gewoon 2 batterijen, beiden op 3-fasensom en beiden op NOM. Dat is bij 90% de setup denk ik. En dat hoort ook gewoon te werken.Magona schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:03:
[...]
De p1 meter is die van Marstek, de CT003. Ben ik mss niet helemaal duidelijk in idd. Ik heb nu 2 batterijen op NOM ingesteld via 1 CT003. Ik heb de CT003 aan de slimme meter hangen. Ik heb getest en gezien dat ik de batterijen op 2 verschillende fasen heb gekoppeld. De switch naar 1 phase lijkt me idd dan niet zo handig...dus de 2e optie ga ik proberen waarbij ik 1 batterij op NOM zet en de ander op manual....klinkt toch best onhandig en vreemd gezien ik toch niet de enige kan zijn met deze setup
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Voor zover ik weet kan je niet instellen welke uitleespoort de CT003 dan gebruikt.
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.62 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |
Dan probeer je het toch?3DWim schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:49:
Ik vraag mij nog steeds af of de CT003 niet in de stress schiet als je die op de P1 poort van je slimme meter aansluit én op de infrarood poort "plakt" omdat dat een mooie plek is.
Voor zover ik weet kan je niet instellen welke uitleespoort de CT003 dan gebruikt.
the older I get, the better I was...
Moet je wel een CT hebben en een v3 op dit moment. Want die hebben de meeste problemen.
Misschien is een beter antwoord dat mensen die problemen hebben, melden hoe de CT003 gemonteerd zit.
[ Voor 9% gewijzigd door 3DWim op 29-04-2026 14:09 ]
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.62 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |
Ik had hetzelfde via wifi. Toen met utp verbonden nog altijd hetzelfde maar de wifi bleef verbonden. Dan maar een factory reset gedaan, IPs vastgezet in de router en nu is alles ok (via lan).jansenpam schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:52:
Ik heb van de week de app ge-update en nu is de batterij volgens de app offline, en krijg ik (via de app) alleen verbinding met de batterij via bluetooth. Ik kan ook bijna geen data meer inzien. Alleen al ik dus met BT verbonden ben, maar dan geeft hij geen grafiekjes meer enzo.
Hij functioneert wel gewoon goed icm de Homewizard P1 meter, dus de WIFI lijkt het wel goed te doen.
Herkent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing?
Hier in BE koopt iedereen batterijen en zonnepanelen in nederland door die stomme bebat vergoeding.3DWim schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:41:
[...]
Inderdaad, volgens de letter van de garantiebepalingen (even de zoekfunctie gebruiken) zoals die bekend zijn.
Of dat samenhangt met in B erkende NL verkopers is nergens vastgelegd. Of in ieder geval niet zwart wit hier ooit voorbij gekomen.
En of ze elke bon nakijken is ook niet bekend. De kopers van het eerste jaar kregen zonder bewijs het garantie OK vinkje.
Zo is dat!Marve79 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:59:
[...]
Hier in BE koopt iedereen batterijen en zonnepanelen in nederland door die stomme bebat vergoeding.
MM Belgie vs MM Duitsland. NL zit ergens tussenin

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P
Goed, zonder teveel te willen afwijken van het topic, dit gaat niet over BEBAT maar over Recupel (zonnepanelen, omvormer, andere elektronica, enz...). BEBAT is enkel voor accu's en batterijen.Bart Bever schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:08:
[...]
Zo is dat!
MM Belgie vs MM Duitsland. NL zit ergens tussenin
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is precies waarom ik Tweakers steeds vaker links laat liggen. Hij stelt een specifieke vraag over twee batterijen op verschillende fasen via één CT003, een situatie die in TS overigens niet concreet is behandelt. Onder 'Ondersteuning meerdere batterijen' en 'NOM strategieën' staat wel algemene info, maar zijn specifieke scenario wordt nergens beschreven. Dus die 'lees de TS!!!!!' reactie slaat ook nog eens nergens op.
The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS
Als twee batterijen op verschillende fasen allebei in drie-fase NOM staan, kunnen ze elkaar gaan opladen en ontladen. Marstek noemt twee opties, maar de beste lijkt mij gewoon beide batterijen naar single-phase modus zetten. De batterijen regelen het dan automatisch goed onderling.Magona schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:03:
[...]
De p1 meter is die van Marstek, de CT003. Ben ik mss niet helemaal duidelijk in idd. Ik heb nu 2 batterijen op NOM ingesteld via 1 CT003. Ik heb de CT003 aan de slimme meter hangen. Ik heb getest en gezien dat ik de batterijen op 2 verschillende fasen heb gekoppeld. De switch naar 1 phase lijkt me idd dan niet zo handig...dus de 2e optie ga ik proberen waarbij ik 1 batterij op NOM zet en de ander op manual....klinkt toch best onhandig en vreemd gezien ik toch niet de enige kan zijn met deze setup
The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS
van waar haal je dat? Als dat met een CT003 of een CT002 is dan werkt dat gewoon (is mjn situatie ... ) . Enkel als je dat met een ander dan Marstek meter probeert dan loopt dat verkeerd ...Charlie_Root schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:53:
[...]
Als twee batterijen op verschillende fasen allebei in drie-fase NOM staan, kunnen ze elkaar gaan opladen en ontladen. Marstek noemt twee opties, maar de beste lijkt mij gewoon beide batterijen naar single-phase modus zetten. De batterijen regelen het dan automatisch goed onderling.
Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v1 - v153 / v3 -v148 en CT003 v117
Dat is je goed recht om te vinden, maar alleen even langskomen voor een snelle vraag zonder verder om te kijken, draagt weinig bij aan de discussie hier. Zonder direct conclusies te trekken over deze specifieke gebruiker, mag je toch wel verwachten dat iemand de moeite neemt om de TS en de belangrijke berichten te lezen. Die ervaringen hebben we daar immers niet voor niets verzameld; ze zijn er om gebruikt te worden en niet als vulling voor het archief.Charlie_Root schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:50:
[...]
Dit is precies waarom ik Tweakers steeds vaker links laat liggen. Hij stelt een specifieke vraag over twee batterijen op verschillende fasen via één CT003, een situatie die in TS overigens niet concreet is behandelt. Onder 'Ondersteuning meerdere batterijen' en 'NOM strategieën' staat wel algemene info, maar zijn specifieke scenario wordt nergens beschreven. Dus die 'lees de TS!!!!!' reactie slaat ook nog eens nergens op.
m2c
PS en de zoekfunctie is ook heel handig!
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | HBC 480 | 2 MHI - CC | HA DS224+
Ik heb vorig jaar twee Marstek v2’s besteld bij stapnaarduurzaam en ben ook super tevreden over hen. Na een tijdje begonnen de relays in de accu’s te klikken zodra ze op 100% in rust stonden. Ze zijn er gelijk achteraan gegaan en werden door Marstek omgeruild. De V3 kwam toen net uit en heb in overleg bijbetaald en de V3’s gekregen ipv de V2’s. Dit ging allemaal snel en zonder problemen. Ook erg fijn dat ze heel erg goed bereikbaar zijn. Dus uit ervaring; stapnaarduurzaam is een aanrader.SatScan schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:15:
[...]
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.