• TheoC
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:40
Mag ik hier vragen of er meer mensen ook wachten op een Marstek Venus E van Thuisslimladen of onlangs ontvangen hebben?
Als ik de leverancier niet mag noemen, dan verwijder het of meld het me.
Ik heb 15 April besteld en betaald per creditcard. Inmiddels 2 X een bericht gehad dat het langer duurt.
Zie hier mail van gisteren beneden.
XXXXXXXXXXXXX
Wij willen u informeren dat er helaas vertraging is opgelopen met betrekking tot de levering van de Marstek batterij. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is en hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan.

De vertraging is ontstaan buiten onze invloed en er is op dit moment helaas niets dat wij kunnen doen om dit proces te versnellen. Wij doen er momenteel alles aan om uw bestelling zo goed mogelijk voor te bereiden, zodat wij deze direct kunnen verzenden zodra de voorraad bij ons binnenkomt. Zodra er meer bekend is, zullen wij u hier direct over informeren.

Wij danken u voor uw begrip en geduld.

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12:11
TheoC schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:58:
Mag ik hier vragen of er meer mensen ook wachten op een Marstek Venus E van Thuisslimladen of onlangs ontvangen hebben?
Hoewel ik niks besteld heb lijkt de trend te zijn : cashen terwijl men weet dat er geen voorraad is.
Ik zou de koop ontbinden en pas bestellen als er voorraad is. Of bij koop eisen dat er binnen een week geleverd wordt.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.62 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• makman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:43
Ja ik heb op 19 maart daar mijn 3e v3 gekocht. Ook ik kreeg een dergelijke mail een paar dagen later. En op 24 maart dat ze hem weer konden leveren. op 30 maart is deze geleverd.

• makman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:43
Had ook met creditcard betaald. En de telefonische helpdesk was goed bereikbaar. Ook aantrekkelijk dat je daar zonder p1 meter kan bestellen

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:16

Arjan A

Cenosillicafoob

stil schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:00:
[...]

Ik heb Marstek nu al 2x gevraagd of ik ook deze functionaliteit kan verkrijgen. Ze antwoorden dan met de simpele mededeling dat ik met versie v148 al de laatste versie heb? Hoe kom je hier door heen? Ik heb zelfs specifiek gevraagd om die andere firmware versie. Iemand een suggestie?
Met de BLE test tool kan je zelf firmware pushen. Wel geheel op eigen risico.
https://rweijnen.github.io/marstek-venus-monitor/

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:34
Bij een andere partij (elektramat) had ik 14 april bestelling gedaan. De smart meter stuurden ze direct en melding verder dat de batterij zelf vertraagd is. Verwachtte moment 24 april was precies correct, heb ik inmiddels bericht gehad dat de batterij onderweg is (levering dinsdag).

FYI

• Rikkie2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:08
ReneK schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:12:
Ik heb mijn Marstek Venus E 3 nu een aantal weken in huis. Eerst twee weken proefdraaien in de huiskamer op 800 W output. Dat werkte prima. Daarna verplaatst in een ruimte buiten naast de meterkast, op een eigen groep voor 2500 W output. De dagen daarop niets dan problemen gehad: instabiel regelen om tot NOM te komen, soms niet importeren als er zonne energie over is, en ook niet exporteren als er meer vraag is en de Marstek dit beschikbaar had. Vaak ook blijven hangen in standby mode. Na een reset dan vaak korte tijd met een vermogen van een dikke 2000 W exporteren naar het net, om even later met een vergelijkbaar vermogen weer korte tijd te importeren, om dan in standby mode te blijven hangen.

Soms ging dit gepaard met een verlies van communicatie met de P1 meter. Ik heb hierbij zowel de CT003 als de HomeWizzard P1 meter getest, bij allebei zag ik deze problemen.

Eén en ander leek beter te gaan als ik de output van de Marstek weer beperkte tot 800 W.

Problemen met wegvallende verbinding tussen Marstek en beide P1 meters door onbetrouwbare WiFi leek uitgesloten. Ik heb voor de zekerheid een LAN kabel doorgetrokken naar de Marstek om 'm bedraad aan te sluiten (en heb de WiFi op de Marstek uiteraard uitgeschakeld). Geen verschil in gedrag.

Daarna heb ik de uitlezing van de Marstek in Home Assistant via de local API uitgeschakeld, en vervangen door de Modbus over TCP integratie. Daarna verdwenen alle problemen, en de Marstek gedraagt zich nu al drie dagen voorbeeldig met 2500 W output zonder ook maar één hickup.

Navraag bij ChatGPT leert dat de locale API van de Marstek niet alleen onbetrouwbaar is, maar ook nog eens instabiliteiten in het regelsysteem kunnen veroorzaken, de verbinding met de P1 meter kan verstoren of de Marstek kan laten crashen.

Kortom: de overstap van de local API naar Modbus lijkt vooralsnog alle problemen opgelost te hebben.

Ik gebruik overigens firmware 148.
Wat bedoel je precies met "Daarna heb ik de uitlezing van de Marstek in Home Assistant via de local API uitgeschakeld, en vervangen door de Modbus over TCP integratie.". Heeft dat ook nadelen? Staat de local api default ingesteld of had je dat zelf geactiveerd.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:28

HMS

Rikkie2021 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:50:
[...]

Wat bedoel je precies met "Daarna heb ik de uitlezing van de Marstek in Home Assistant via de local API uitgeschakeld, en vervangen door de Modbus over TCP integratie.". Heeft dat ook nadelen? Staat de local api default ingesteld of had je dat zelf geactiveerd.
Local API moet je zelf aanzetten, maar levert een instabiel systeem op. Modbus over TCP/IP werkt alleen als de Marstek (v3) met een netwerkkabel is aangesloten. Zover ik weet heeft de Modbus niet de nadelen van de API, maar dus wel de beperking dat het alleen bedraad werkt.

• TheoC
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:40
Ik wacht maar tot het apparaat komt. Ik heb besteld met de CT003 totaal 1220. Ik heb naast de meterkast (een fase) een nieuw stopcontact aangesloten op de 16 Ampère zonnepanelen groep 9 X 225 Wp. Al 13 jaar hebben die panelen mijn stroomrekening op nul gehouden. Ik zag de teruglevering vanaf januari volgend jaar. Dat krijgen ze niet voor 0,4 cent van mij.
Pagina: 1 ... 393 394 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.