7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.60, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü
Het is niet mijn bewering hoor, ik heb het hier al zien voorbij komenTommie12 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:25:
[...]
Dat is natuurkundig niet te verklaren.
Een volume water op hogere temperatuur heeft altijd warmteverlies...
Verschil kan klein zijn als je dat goed isoleert, maar het verlies is er, en er is geen rendementsverschil tussen rustig op temperatuur houden en ineens opwarmen omdat het toch met een simpele weerstand gebeurt.
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Verkoperspraat dus...Kenhas schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:25:
[...]
Het is niet mijn bewering hoor, ik heb het hier al zien voorbij komen. Enkele maanden geleden waren we aan het kijken voor een nieuwe keuken en ik vroeg of er quooker toestellen waren die je met wifi kon bedienen of zo (met Home Assistant in het achterhoofd) en toen kreeg ik te horen dat het meerverbruik van constant aan laten "te verwaarlozen" was ten opzichte van enkele uren per dag uit te schakelen
Ik vraag dan altijd hoeveel dat is per dag en per jaar... in Euro...
Sony A7 iv en wat recycled glas
Offtopic = dat cookers ook verkalken en dit niet met HA of andere bediening grafiekjes en meters op te lossen is.Kenhas schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:25:
[...]
Het is niet mijn bewering hoor, ik heb het hier al zien voorbij komen. Enkele maanden geleden waren we aan het kijken voor een nieuwe keuken en ik vroeg of er quooker toestellen waren die je met wifi kon bedienen of zo (met Home Assistant in het achterhoofd) en toen kreeg ik te horen dat het meerverbruik van constant aan laten "te verwaarlozen" was ten opzichte van enkele uren per dag uit te schakelen
7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.60, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü
De Quooker hier gaat in de nacht 2x per uur voor ~10 seconden AAN om op te warmen.
De batterij levert vlak daarna voor ~6 seconden ook wat energie terug aan het net. Prima NOM regeling.
Over de nacht heb ik met NOM ~0,08 kWh verbruik. Gisteren was het over de héle dag 0,607 kWh, de rest komt uit de batterij of van de zonnepanelen.
Dit is (ongeveer) zo sinds begin april.
En met de zon komt de batterij iedere dag wel vol en daarvoor/daarna lever ik nog terug aan het net.
er wordt gewoon overdag gewassen/gedroogd/gestreken en gekookt (inductie), dat zijn de grootverbruikers hier in huis.
De batterij levert vlak daarna voor ~6 seconden ook wat energie terug aan het net. Prima NOM regeling.
Over de nacht heb ik met NOM ~0,08 kWh verbruik. Gisteren was het over de héle dag 0,607 kWh, de rest komt uit de batterij of van de zonnepanelen.
Dit is (ongeveer) zo sinds begin april.
En met de zon komt de batterij iedere dag wel vol en daarvoor/daarna lever ik nog terug aan het net.
er wordt gewoon overdag gewassen/gedroogd/gestreken en gekookt (inductie), dat zijn de grootverbruikers hier in huis.
the older I get, the better I was...
Was het ook, is nu een Quooker topic geworden.NoFate schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:57:
Ik dacht dat dit het Marstek topic was?
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
en iemand anders ook zelfde voor? Stelt een nieuwe (downgrade) firmware voor van v148 naar v144 ... op de v3 versie.Lucantiek schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:19:
Ik krijg hier ook een update aangeboden. Snap het niet echt. Van 148.119.113 naar 144.117.112 ....
Is dat een verbetering ?
[Afbeelding]
Als je dit probeert downoad die dat maar verder doet die niets ...
Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v1 - v153 / v3 -v148 en CT003 v117
Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.