• tinamar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:40
SatScan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:11:
[...]

Dit moet je relateren aan de SOC anders kun je niet vergelijken.
Bij een LFP-batterij kun je cellen pas goed vergelijken als de batterij (bijna) vol is.
De BMS start balanceren pas wanneer hij ziet dat de batterij vol is.
Dan worden kleine verschillen tussen cellen actief gecorrigeerd.
Hierdoor zie je dat de spanningsdelta weer afneemt.
Eerste dag in afbeelding is MT niet vol gekomen 2 volgende dagen waren leeg vol leeg.
Het is telkens 1 cel die bij bijna vol omhoog schiet en een andere bij leeg omlaag maar ze ballanceren daarna wel weer.

[ Voor 9% gewijzigd door tinamar op 30-03-2026 10:31 . Reden: bijgevoegd ]

🇧🇪 3kW 155°/ Venus E (V2) v156, BMS (v216) CT003 (v117) , DM XS212, RPI4+HA

tinamar schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:24:
[...]

Eerste dag in afbeelding is MT niet vol gekomen 2 volgende dagen waren leeg vol leeg.
Het is telkens 1 cel die bij bijna vol omhoog schiet en een andere bij leeg omlaag maar ze ballanceren daarna wel weer.
Ja dat klopt, zo is het via de BMS geregeld. Dit is het teken dat de batterij 'vol of leeg' is.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

AUijtdehaag schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:51:
@Broodro0ster
V1 draait hier vanaf april, V2 vanaf september en V3 vanaf december over modbus.
Geen enkel probleem.
Nodered flow Bob beperkt ook het aantal schrijvingen
Zie ik iets over het hoofd of is het niet mogelijk om twee accu's tegelijk te laten laden hiermee?
Ze staan op verschillende fases en soms is het gewoon ronduit het goedkoopst om ze op hetzelfde moment te vullen. :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• tinamar
SatScan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:12:
[...]

Ja dat klopt, zo is het via de BMS geregeld. Dit is het teken dat de batterij 'vol of leeg' is.
Dat weet ik maar het is jammer dat 1 slechtere cel die omhoog schiet het laden/ontladen stopt waardoor de totale capaciteit wel veel verminderd.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40
Maikie18 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:45:
Valt mij overigens op dat max ontladen ruim boven de 2500W komt?
Gebruik je misschien de batterij waarde en niet die van de omvormer? In de app is die ook hoger dan 2500W.

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:40
tinamar schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:06:
[...]

Dat weet ik maar het is jammer dat 1 slechtere cel die omhoog schiet het laden/ontladen stopt waardoor de totale capaciteit wel veel verminderd.
Ik weet niet of je ook een uitlezing doet via Hame Relay. Daar staat een waarde bij, BMS SOH. Deze staat bij mij op 98%. Toen de Marstek nieuw was stond deze op 99%. Ik geef het maar mee.

BE MTVenus V2 V158 BMS 216 APP V1.6.60 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

OmeJoyo schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:32:
[...]

Zie ik iets over het hoofd of is het niet mogelijk om twee accu's tegelijk te laten laden hiermee?
Ze staan op verschillende fases en soms is het gewoon ronduit het goedkoopst om ze op hetzelfde moment te vullen. :)
Ik kan ze alle drie tegelijk laden en ontladen via HA en de nodered flow

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:49
AUijtdehaag schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:20:
[...]

Ik kan ze alle drie tegelijk laden en ontladen via HA en de nodered flow
vertel.....

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt duo, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, tado v3+, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. Kia e-niro, 2xMarstek v3 fw147.112.117

tinamar schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:06:
[...]

Alle cellen moet eerst een bepaald (minimum) grens hebben bereikt voordat dit plaatsvindt, daar zorgt de bms voor (de knie).

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

• tinamar
dannyro schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet of je ook een uitlezing doet via Hame Relay. Daar staat een waarde bij, BMS SOH. Deze staat bij mij op 98%. Toen de Marstek nieuw was stond deze op 99%. Ik geef het maar mee.
Hier ook al enkele maanden op 98%

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:53

Leandra66

is onmogelijk

Okay, 3x Venus E V3 hier en de Marstek CT003 meter, en een van de 3 loopt al dagen amper tot niet te laden, heeft wel internet mooi stabiel ook in het groen, en op de app pagina van de CT is hij ook keurig zichtbaar, maar hij heeft amper contact met de CT, lampje brandt ook niet, dus hij laadt ook niet.
Al uit de app verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, maar dat deed ook weinig.

Hoe dan ook hoe zit het inmiddels met de update naar V147, want die had ik gedaan toen hij vers uit was, maar dat was zo'n drama dat ik ze alledrie terug heb laten zetten naar V145... zijn de V147 issues inmiddels verholpen of loopt het nog steeds niet lekker?

🇳🇱 🔋 3 Marstek Venus E V3 | CT003 | ☀️6,9kWp ZZW | - Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Leandra66 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:53:
Okay, 3x Venus E V3 hier en de Marstek CT003 meter, en een van de 3 loopt al dagen amper tot niet te laden, heeft wel internet mooi stabiel ook in het groen, en op de app pagina van de CT is hij ook keurig zichtbaar, maar hij heeft amper contact met de CT, lampje brandt ook niet, dus hij laadt ook niet.
Al uit de app verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, maar dat deed ook weinig.

Hoe dan ook hoe zit het inmiddels met de update naar V147, want die had ik gedaan toen hij vers uit was, maar dat was zo'n drama dat ik ze alledrie terug heb laten zetten naar V145... zijn de V147 issues inmiddels verholpen of loopt het nog steeds niet lekker?
Even stekkers eruit de CT003 - 30 sec wachten - stekkers er weer in... mischien dat het helpt.
IP vastzetten in modem en voorkeur node, indien die aanwezig zijn. helpt vaak ook om onnodig hoppen van die batterij te voorkomen met als gevolg connectie verlies.

Succes!

vifra schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:25:
[...]
Ik dacht gelezen te hebben dat de marstek venus wel degelijk aan balancering doet. Doet het BMS dat niet wanneer deze acht dat de onbalans te groot is? De hierboven vermelde verschillen zijn niet van die aard dat een dringende balancering nodig is ...
Mijn Venus E v2 draait hier al een jaar met één cel die in zowel bij leeg als vol 50mV tot 100mV verschil geeft met de rest. Zie daar eigenlijk geen verbetering (of serieuze verslechtering) in. Heb een Venus C gehad die met één cel bijna 250mV verschil gaf en dit had wel redelijk invloed op de capaciteit van de batterij. Stelde toen de vraag aan Marstek hoe ik balancing kon forceren en ze hebben gewoon een omruiling gestart zonder hierop in te gaan. Dus heb er mijn bedenkingen bij dat er iets of wat (deftige) balancing in zit. Maar het lijkt voorlopig voor iedereen toch te werken. Moest het erin gezeten hebben hadden ze waarschijnlijk ook wel reclame ervoor gemaakt (in hun andere duurdere niet Venus batterijen schrijven ze wel duidelijk cel-balancing in de specs sheet).

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:36
Zojuist mijn nieuwe Venus E3 aangesloten, en werkend gekregen in de Marstek app.
Nu begonnen aan deel 2; Home Assistant.
Ik wil natuurlijk het laatste stukje van Energy dashboard compleet krijgen, door daar de accu aan toe te voegen.
Ik gebruik de integratie Marstek Venus Modbus, die alle entities aanmaakt.
Echter, weet ik niet welke entities ik nodig heb om deze aan het energy dashboard toe te voegen.
De Totale Ontlaadenergie en Totale Optlaadenergie entities lijken niets te doen.

Iemand tips? of iemand welke een betere integratie gebruikt?
Of doe ik wat fout :)?

Moet ik een andere firmware versie hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Niekniek89 op 30-03-2026 15:26 ]

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21
Maikie18 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:45:
Valt mij overigens op dat max ontladen ruim boven de 2500W komt?[Afbeelding]
Ik gok dat je de DC kant laat zien? Dus 2650watt uit de cellen is ongeveer van 2500watt Ac...

• Niekniek89
Niekniek89 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:12:
Zojuist mijn nieuwe Venus E3 aangesloten, en werkend gekregen in de Marstek app.
Nu begonnen aan deel 2; Home Assistant.
Ik wil natuurlijk het laatste stukje van Energy dashboard compleet krijgen, door daar de accu aan toe te voegen.
Ik gebruik de integratie Marstek Venus Modbus, die alle entities aanmaakt.
Echter, weet ik niet welke entities ik nodig heb om deze aan het energy dashboard toe te voegen.
De Totale Ontlaadenergie en Totale Optlaadenergie entities lijken niets te doen.

EDIT: blijkbaar is dit een issue met firmware versie 144, en moet je minimaal naar 146 toe.
Iemand ervaring met het aanvragen van een specifieke versie?

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:51

HMS

HMS schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:01:
Zijn er meer mensen met het probleem dat de batterij te snel naar 100% SOC gaat en dan stopt met opladen?
Hier dipt de batterij ook regelmatig naar 0% SOC, en gaat dan vanaf het net met 1000W weer opladen naar 12% (opzich logisch, om de minimum SOC te halen maar waarom dipt ie spontaan naar 0?)

Hier na 40 minuten op 1000W laden (handmatig) vanaf dus 0% geeft de accu 100% SOC aan, lijkt mij dat dan pas net de 12% gehaald is (~0,66 kWh). Heb vandaag al 3x geprobeerd om de accu te hercalibreren maar het lijkt nog steeds niet goed.

Het is een Marstek Venus E 3.0 met firmware 144 en communicatiemodule 202409090159.
Heb ondertussen een support ticket aangemaakt met Marstek.

Verder geen communicatie problemen met de Shelly Pro 3EM, dat is allemaal super stabiel en NOM lijkt goed te werken.
Hier nog steeds dit probleem, al 2x een bump in het Marstek ticket gedaan maar nog geen reactie ontvangen. Vandaag maar even de winkel (Duravolt) een mail gestuurd met de vraag of zij een oplossing hebben.

Gezien de discussie met cel-voltages hier, toch even de Marstek via Modbus-over-TCP in HA gehangen, en tot mijn verbazing begon die toch te laden en zowaar wat te doen. Maar helaas mocht het niet helpen want al snel vloog de SOC weer naar 100% en stopte de accu weer met opladen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pzz9BzOPmxqhRSF_Y-5N645F0nA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qHaYEoeY6fkhVFLxlAWErZXY.png?f=fotoalbum_large

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:53

Leandra66

is onmogelijk

SatScan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:09:
[...]

Even stekkers eruit de CT003 - 30 sec wachten - stekkers er weer in... mischien dat het helpt.
IP vastzetten in modem en voorkeur node, indien die aanwezig zijn. helpt vaak ook om onnodig hoppen van die batterij te voorkomen met als gevolg connectie verlies.

Succes!
Ik heb de batterij die a 2 dagen grotendeels standby stond toch de update naar V147 maar gegeven... eens kijken hoe dat nu gaat.
Vooralsnog lijkt hij nu wel iedere keer te laden, denk niet dat hij nog vol komt vandaag, maar als het nu wel goed werkt met 1 op V147 vind ik dat ook gezegend :D

🇳🇱 🔋 3 Marstek Venus E V3 | CT003 | ☀️6,9kWp ZZW | - Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

HMS schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:34:
[...]

Hier nog steeds dit probleem, al 2x een bump in het Marstek ticket gedaan maar nog geen reactie ontvangen. Vandaag maar even de winkel (Duravolt) een mail gestuurd met de vraag of zij een oplossing hebben.

Gezien de discussie met cel-voltages hier, toch even de Marstek via Modbus-over-TCP in HA gehangen, en tot mijn verbazing begon die toch te laden en zowaar wat te doen. Maar helaas mocht het niet helpen want al snel vloog de SOC weer naar 100% en stopte de accu weer met opladen...

[Afbeelding]
Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Maar probeer eens geheel te ontladen en dan manueel geheel vol. Laat de batterij een nacht geheel vol staan (ups mode) Volgende dag weer ontladen en weer vol... hierna zou het moeten werken. Waarschijnlijk een SOC drift.

Heel soms moet je dit nog een keer herhalen. Zie TS

Niekniek89 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:31:
[...]

EDIT: blijkbaar is dit een issue met firmware versie 144, en moet je minimaal naar 146 toe.
Iemand ervaring met het aanvragen van een specifieke versie?
Gebruik de zoekfunctie in het topic... ja gewoon via de app - feedback - aanvragen.

Succes!

• Niekniek89
SatScan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:08:
[...]

Gebruik de zoekfunctie in het topic... ja gewoon via de app - feedback - aanvragen.

Succes!
Thanks.
Ik had al in dit topic gekeken naar firmware versies, maar zie zoveel verschillende versies voorbij komen.
Vandaar de vraag.
Valt niet veel over te vertellen

Nodered flow van Bob en dynamisch tarief, charge en sell automatic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoHi2oPzG8iu1P_Hzie3RquDpp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEUixcMK3vA0UaQWW5AXJwRQ.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• HMS
  • Laatst online: 17:51

HMS

SatScan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:07:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Maar probeer eens geheel te ontladen en dan manueel geheel vol. Laat de batterij een nacht geheel vol staan (ups mode) Volgende dag weer ontladen en weer vol... hierna zou het moeten werken. Waarschijnlijk een SOC drift.

Heel soms moet je dit nog een keer herhalen. Zie TS
Dit heb ik helaas al 5x geprobeerd, maar bij het ontladen schiet de accu in enkele seconden naar 0% en vervolgens gaat de BMS automatisch opladen omdat de min SOC 12% moet zijn, maar dan schiet de SOC in enkele seconden naar 100%. Dus het calibreren lijkt niet te kunnen meer :(

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16
Beetje offtopic: kan de batterij weer fatsoenlijk werken, begeven de zonnepanelen het. Wellicht kabelbreuk, waar ik vorig jaar januari ook tegen aan liep met toen ook een kaduke omvormer. Dat kon gelukkig toen snel gefixed worden plus dat de panelen in januari minder actief zijn. Nu dus wel, dus mooi balen en de installateur zit de komende 2 weken vol. Kan de Marstek ook ff in de rustmodus. En moet alles van het net. :-(

aka pluim003 - Marstek Venus v1

HMS schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:35:
[...]

Dit heb ik helaas al 5x geprobeerd, maar bij het ontladen schiet de accu in enkele seconden naar 0% en vervolgens gaat de BMS automatisch opladen omdat de min SOC 12% moet zijn, maar dan schiet de SOC in enkele seconden naar 100%. Dus het calibreren lijkt niet te kunnen meer :(
Heb dit 13 maanden geleden ook voorgehad met mijn eerste Venus E. Gemeld via de app en Marstek gaf aan dat hij defect was en er werd een omruiling gedaan.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

DikkieDick schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:38:
Beetje offtopic: kan de batterij weer fatsoenlijk werken, begeven de zonnepanelen het. Wellicht kabelbreuk, waar ik vorig jaar januari ook tegen aan liep met toen ook een kaduke omvormer. Dat kon gelukkig toen snel gefixed worden plus dat de panelen in januari minder actief zijn. Nu dus wel, dus mooi balen en de installateur zit de komende 2 weken vol. Kan de Marstek ook ff in de rustmodus. En moet alles van het net. :-(
Nou zeg het zit je niet mee! Misschien een mooi moment om de AI-functie eens uit te proberen.... ben benieuwd wat die dan doet na 2 weken.
Succes!

HMS schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:35:
[...]

Melden bij verkoper en in de feedback van de app en vragen om een omruiling, je hebt waarschijnlijk een defecte cel!

Balen! Succes!

• THE_BASE
  • Niet online
De schaarste wordt nu wel erg commercieel ingezet, bij diverse dealers inmiddels rond de 1.300,- euro, dat is rond de 150 euro meer dan anderhalve week geleden.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16
SatScan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:30:
[...]

Nou zeg het zit je niet mee! Misschien een mooi moment om de AI-functie eens uit te proberen.... ben benieuwd wat die dan doet na 2 weken.
Succes!
Idd. Dat kan ik idd wel eens proberen dan. Dank voor de tip. Heb overigens geen dynamisch contract dus haalt niet veel uit vermouth ik. :-)

[ Voor 10% gewijzigd door DikkieDick op 30-03-2026 19:16 ]

aka pluim003 - Marstek Venus v1

• ThaReaper
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:10
Ik ging nog feedback geven of de Homewizard P1 splitter mijn slecht update de CT003 bij mijn G+L P360 probleem zou oplossen, en ik ben blij om te kunnen melden dat hij nu elke seconde update ipv elke paar minuten. Morgen ga ik evalueren wat een dagje zonneenergie doet, maar voorlopig lijken de batterijen terug goed aangestuurd te worden.
THE_BASE schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:40:
De schaarste wordt nu wel erg commercieel ingezet, bij diverse dealers inmiddels rond de 1.300,- euro, dat is rond de 150 euro meer dan anderhalve week geleden.
Ik zie toch nog steeds prijzen zoals 1127€ incl btw en zelfs 1099€ incl btw

[ Voor 3% gewijzigd door DSSW op 30-03-2026 19:30 ]

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

DikkieDick schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:16:
[...]

Idd. Dat kan ik idd wel eens proberen dan. Dank voor de tip. Heb overigens geen dynamisch contract dus haalt niet veel uit vermouth ik. :-)
idd maar ook geen verlies ;-)

• Niekniek89
Ik gebruik momenteel de ct003.
Echter doen de zonnepanelen écht helemaal niets meer, maar ziet de ct003 dit anders?
Ik zie dat de batterij nog steeds om de zoveel tijd op opladen schiet.
Daarbij wel de melding dat ik een slimme meter 4.2 heb.
Iemand een idee?
Ik lijk ook nog om de haverklap stroom af te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10lkaBKE25sa0MCHbfl1QR0wP5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GU7SX93EWSGMt7j8WoYhOrSz.jpg?f=fotoalbum_large

• THE_BASE
  • Niet online
DSSW schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:29:
[...]

Dan keek ik niet goed of de SEO werkt gewoon goed voor die dealers.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:52
savale schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:20:
[...]

Ik gok dat je de DC kant laat zien? Dus 2650watt uit de cellen is ongeveer van 2500watt Ac...
Ja klopt. Was ook al mijn vermoeden.
DukeBox schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:16:
[...]

Gebruik je misschien de batterij waarde en niet die van de omvormer? In de app is die ook hoger dan 2500W.
Ja dat is het.
Niekniek89 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:58:
Ik gebruik momenteel de ct003.
Echter doen de zonnepanelen écht helemaal niets meer, maar ziet de ct003 dit anders?
Ik zie dat de batterij nog steeds om de zoveel tijd op opladen schiet.
Daarbij wel de melding dat ik een slimme meter 4.2 heb.
Iemand een idee?
Ik lijk ook nog om de haverklap stroom af te nemen.

[Afbeelding]
Wat bedoel je precies want negatief is terugleveren. Welke mode draai je?

[ Voor 70% gewijzigd door Maikie18 op 30-03-2026 21:05 ]

WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI | 10.44 kWp O/W | Venus v3 - 5.12kWh V144 - CT003 V122 - BMS 112 - Modi:NOM

• Niekniek89
Maikie18 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:58:
[...]

Ja klopt. Was ook al mijn vermoeden.

[...]

Ja dat is het.

[...]

Wat bedoel je precies want negatief is terugleveren. Welke mode draai je?
Hij staat op zelfconsumptie, de bovenste.

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:37
SatScan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:52:
[...]

Zo hoog heb ik nog niet meegemaakt, gezien. Bij mij blijven ze onder de 2600w
Mooie batterijen iconen gebruik je.
De icons (dashboard zit in https://github.com/Neisi/b2500d-card)

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:37
tinamar schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:24:
[...]

Dit had ik ook. Maar hierdoor bleek de accu nooit vol te komen. Je kan dit als volgt meten.
Zorg dat je accu naar 11 of 12% gaat, dus helemaal leeg. Pomp hem
Nu helemaal vol tot 100%, ontlaad hem nu weer tot 11/12%. Bepaal nu hoe veel er in is gegaan en hoe veel er uit is gegaan. Doe dit een paar keer. Je moet er dus per keer ongeveer 5,5 tot 6,5 kWh in stoppen en er dan 4,2 tot 4,5 kWh uit krijgen. Als de waarden lager liggen, dus bijvoorbeeld 4kWh er in en 3,2 kWh er uit dan weet je dat je geen 100% capaciteit in de accu kan stoppen en is er 1 of meerdere cellen slecht.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:52
Niekniek89 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:18:
[...]

Hij staat op zelfconsumptie, de bovenste.
Dan doen de panelen het blijkbaar toch nog wel

Edit: of je keek gewoon op een ongelukkig moment en was je op dat moment meer aan het terugleveren uit de accu dan je aan het verbruiken was

[ Voor 25% gewijzigd door Maikie18 op 30-03-2026 21:52 ]

WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI | 10.44 kWp O/W | Venus v3 - 5.12kWh V144 - CT003 V122 - BMS 112 - Modi:NOM

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:46
[b]Niekniek89 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:12:

Had hetzelfde probleem... een volledige fcatory reset (zonder behoud van data) heeft dit opgelost (al zie ik nu weer voor vanmorgen profit, maar voor vanavond niet).

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

• Niekniek89
Maikie18 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:45:
[...]

Dan doen de panelen het blijkbaar toch nog wel

Edit: of je keek gewoon op een ongelukkig moment en was je op dat moment meer aan het terugleveren uit de accu dan je aan het verbruiken was
Ik zie nog steeds ditzelfde gedrag helaas.
Ik snap er niets meer van.
Dit gedrag is begonnen toen ik de batterij aansloot.
De p1 meter en mijn p1 meter welke is aangesloten op dsmr reader docker, laten exact hetzelfde zien.

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:53
DSSW schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:29:
[...]

Waar zie je die? Bij NKON geen stock..

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:46

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

• THE_BASE
  • Niet online
Staat geen voorraad informatie op die website.

Kiwi_Kevin schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:28:
[...]

Waar zie je die? Bij NKON geen stock..
Er zijn er wel meer die geen stock meer hebben en nieuwe lading verwachten tegen einde april. Is beetje dezelfde situatie als vorig jaar.

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:53
DSSW schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:40:
[...]

Er zijn er wel meer die geen stock meer hebben en nieuwe lading verwachten tegen einde april. Is beetje dezelfde situatie als vorig jaar.
Dank, maar bedoelde je dan NKON die hem voor 1099 aanbiedt? Of zijn er nog andere scherpe aanbieders? Marstek Nederland (is dat niet gewoon een reseller) is van zaterdag op zondag van 1200 naar 1300 gegaan en dus bijzonder dat een andere webshop op 1099 zit.

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22
Kiwi_Kevin schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:53:
[...]

Dank, maar bedoelde je dan NKON die hem voor 1099 aanbiedt? Of zijn er nog andere scherpe aanbieders? Marstek Nederland (is dat niet gewoon een reseller) is van zaterdag op zondag van 1200 naar 1300 gegaan en dus bijzonder dat een andere webshop op 1099 zit.
Een prima reseller / verkoper of hoe je het wil noemen ...... 3 reakties hierboven al aangegeven!!!!!
NKON daar is al het een en ander over gesproken.
Marstek Nederland maakt als verkoper / dozenschuiver gewoon leuk gebruik van de naam.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.59, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

Kiwi_Kevin schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:53:
[...]

Ken NKON niet persoonlijk maar lijkt mij toch wat een specialist in batterijen en onderdelen.
Moest ik er nu 1 nodig hebben ik zou toch voor die prijs durven gaan. Garantie verloopt toch via Marstek zelf.

Pagina: 1 ... 374 375 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.