• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14:35
r2504 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:14:
[...]
In de verpakking van de Marstek batterij zit een kaart voor "10 Years warranty"... die komt dus van Marstek zelf en het zou dus niet mogen uitmaken waar je hem koopt, officieel of niet. Feit blijft wel dat een goede dealer je wel wat ellende kan besparen bij het indienen van een garantie aanvraag.
Wat er steeds vergeten wordt is dat je die extra garantie moet aanvragen bij marstek via het insturen van het aankoopbewijs. Daar kan wel een voorwaarde aanzitten.
Alleen de eerste kopers tot herfst 2025, dacht ik, kregen automatisch die extra fabrieksgarantie zonder insturen aankoopbewijs.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.60 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

3DWim schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:21:
[...]
Wat er steeds vergeten wordt is dat je die extra garantie moet aanvragen bij marstek via het insturen van het aankoopbewijs. Daar kan wel een voorwaarde aanzitten.
Alleen de eerste kopers tot herfst 2025, dacht ik, kregen automatisch die extra fabrieksgarantie zonder insturen aankoopbewijs.
Inderdaad, net zoals die Kia's met een 7-jaar garantie sticker op de achterruit. Als je niet aan de voorwaarden voldoet zal die sticker op je achterruit weinig helpen :+
Al dikwijls gedacht dat we de bodem bereikt hadden met de Venus E prijs. Vraag me af of het in de toekomst nog lager kan of de opkomende potentiele inflatie, verhoogde vraag en leveringsproblemen toch een stijging gaan inluiden.
THE_BASE schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:00:
[...]

Ze bieden in elk geval de extra 8 jaren garantie via hén en staan op de Mean Well lijst. Recensies zijn goed en de levering en service ook top.
Met alle respect, ik vertrouw toch meer op de fabrieksgarantie dan die van dealers... die komen en gaan...

En die lijst stelt niets extra's voor dan die van elke andere dealer... Dat geeft helaas geen extra zekerheid of iets dergelijks. En eigenlijk vind ik het een vorm van misleiding... alleen is dat juridisch toch nog complex om te bewijzen. Het is aan Marstek EU of ze dit toestaan of niet, ik blijf daar buiten.

[ Voor 29% gewijzigd door SatScan op 23-03-2026 12:49 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:37

Perkouw

Moderator General Chat
Perkouw schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:41:
[...]

Toch even mezelf quoten. Sinds mijn voorgaande bericht werkt het geheel nog steeds. App update lijkt ook wonderen gedaan te hebben hier for some reason.

Ik klop hem nog even stevig af hier, maar zou het moment bereikt zijn dat ze nu gewoon NOM werken en blijven werken? :+
Voor nu zal ik stoppen met mezelf quoten, maar vond het toch wel netjes om het hier nógmaals even melden. Tot dusver draaien de accu's zoals je zou verwachten. Zonder omkijken en op NOM.

E i n d e l i j k, maar ben er blij mee.

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16:35
Perkouw schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:47:
[...]

Voor nu zal ik stoppen met mezelf quoten, maar vond het toch wel netjes om het hier nógmaals even melden. Tot dusver draaien de accu's zoals je zou verwachten. Zonder omkijken en op NOM.

E i n d e l i j k, maar ben er blij mee.
Zo zie je maar, alles komt uiteindelijk goed ;)

BE MTVenus V2 V158 BMS 216 APP V1.6.60 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:03
dannyro schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:50:
[...]

Zo zie je maar, alles komt uiteindelijk goed ;)
Gelukkig maar. Na 14 maanden vlekkeloos te hebben gedraaid is het bij mij net omgekeerd. Maar hopelijk komt dat ook ooit weer eens goed. Want steeds HomeAssistant in de gaten houden en dan de waarde voor handmatig laden aanpassen is best omslachtig. :-)

aka pluim003 - Marstek Venus v1

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SatScan schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:45:
[...]

Met alle respect, ik vertrouw toch meer op de fabrieksgarantie dan die van dealers... die komen en gaan...

En die lijst stelt niets extra's voor dan die van elke andere dealer... Dat geeft helaas geen extra zekerheid of iets dergelijks. En eigenlijk vind ik het een vorm van misleiding... alleen is dat juridisch toch nog complex om te bewijzen. Het is aan Marstek EU of ze dit toestaan of niet, ik blijf daar buiten.
Ik heb liever een goed gevoel bij aankoop. :)

iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max | Kia EV3 GT-Line LR | Marstek Venus E 3.0 5.12 kWh V147 - HW P1 - Modi: NOM | DJI Neo 2 FMC

• THE_BASE
  • Niet online
Wel een in mijn optiek minder betrouwbare partij. Maar dat is mijn gevoel hierbij als ze verder overal rond de 1.150-1.200 euro liggen.

iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max | Kia EV3 GT-Line LR | Marstek Venus E 3.0 5.12 kWh V147 - HW P1 - Modi: NOM | DJI Neo 2 FMC

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:00:
[...]

Ze bieden in elk geval de extra 8 jaren garantie via hén en staan op de Mean Well lijst. Recensies zijn goed en de levering en service ook top.
Ja, de reviews gaven me meer vertrouwen dan multi-solar die ik eerst aan het overwegen was. Jij hebt een batterij van hen neem ik aan gezien jouw positieve indruk?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• THE_BASE
  • Niet online
Broodro0ster schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:17:
[...]

Ja, de reviews gaven me meer vertrouwen dan multi-solar die ik eerst aan het overwegen was. Jij hebt een batterij van hen neem ik aan gezien jouw positieve indruk?
Besteld bij stapnaarduurzaam omdat ze mijn vragen snel beantwoorden en de levering binnen 3 dagen konden regelen. De prijs was netjes en kreeg een gratis CT003 van ze erbij.

Qua service was leveren echt snel en netjes. Verder geen contact meer gehad, maar ik voel minder onrust bij zo’n partij dan bij iemand die zegt het voor 1.028 euro te kunnen leveren zonder Mean Well.

• Mobiele Eenheid
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 15:56
Goedendag allen, ben mij aan het orienteren op een batterij en hierbij met name geinteresseerd in de Marstek venus E.
Mijn huis is inmiddels een klein jaar gasloos en heb zo'n verbuik van 4400kwh van het net. Afgelopen jaar nog zo'n 1100 terug geleverd. (enphase 2720wp)
Heb al een Homewizard p1, dus die is niet noodzakelijk (tenzij die van marstek beter is).
Zou de Marstek een goede optie zijn om met name het avond/nachtverbruik op te vangen en eventueel in te kopen op goedkope uren en te gebruiken tijdens de duurdere tarieven (dynamisch)?

Hebben jullie tips waarop te letten bij het aanschaffen? Ook eventuele betrouwbare leveranciers met goede support?

[ Voor 9% gewijzigd door Mobiele Eenheid op 23-03-2026 13:50 ]

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:06
Mobiele Eenheid schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:46:
Goedendag allen, ben mij aan het orienteren op een batterij en hierbij met name geinteresseerd in de Marstek venus E.
Mijn huis is inmiddels een klein jaar gasloos en heb zo'n verbuik van 4400kwh van het net. Afgelopen jaar nog zo'n 1100 terug geleverd. (enphase 2720wp)
Heb al een Homewizard p1, dus die is niet noodzakelijk (tenzij die van marstek beter is).
Zou de Marstek een goede optie zijn om met name het avond/nachtverbruik op te vangen en eventueel in te kopen op goedkope uren en te gebruiken tijdens de duurdere tarieven (dynamisch)?

Hebben jullie tips waarop te letten bij het aanschaffen? Ook eventuele betrouwbare leveranciers met goede support?
Even wat uitproberen/meten over je avond/nacht verbruik, maar de marstek lijkt prima geschikt om de zonnestroom later in je huishouden te pompen.
HWP1 is geschikt voor 1 batterij en werkt over het algemeen goed
Dynamisch is leuk maar geeft mij in ieder geval wel wat extra gepuzzel hoe ik daar effectief mee om kan gaan.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.59, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• 3DWim
Mobiele Eenheid schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:46:
Hoeveel kWh heb je per 24u over ?
Want dat is waar je je accu (4kW) mee gaat laden.

handelen of slim gebruiken moet je zelf programmeren, zo ver is marstek nog niet. Dwz we missen nog het slimme ontladen.

Betrouwbare dozenschuivers zijn er niet. Je moet geluk hebben.
Zie het aantal bijdragen hierboven.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.60 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:20
Ook ik overweeg een Marstek Venus E aan te gaan schaffen, maar twijfel nog over hoe deze aan te sluiten. Ik heb geen aparte groep vrij en ook niet makkelijk de mogelijkheid deze aan te leggen. De omvormer van de panelen (3000wp) hangt in de garage. Vanuit de meterkast loopt een grondkabel door de tuin naar de garage hiervoor. Is het een optie de venus op dezelfde groep te koppelen? Zal toch niet voorkomen dat zowel de zon volle bak schijnt en de accu aan het ontladen is, dus de piek belasting op de groep zal niet boven de grens uit moeten komen. Of probeer ik het nu voor mezelf goed te praten dat dit wel moet kunnen? :)

• Mobiele Eenheid
3DWim schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:01:
[...]

handelen of slim gebruiken moet je zelf programmeren, zo ver is marstek nog niet. Dwz we missen nog het slimme ontladen.

afgelopen 5 dagen zat ik tussen 4,2 en 6,1 kwh per dag terug levering.
Wat bedoel je met 4kwh? Dacht dat de marstek 5,12 was?

• 3DWim
Mana schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:06:
Of probeer ik het nu voor mezelf goed te praten dat dit wel moet kunnen? :)
Ja.

• 3DWim
Mobiele Eenheid schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:08:
[...]
Klopt op papier 5.12 maar hij wordt niet 100% leeggetrokken, noch geladen. Dus praktisch is 11-12% onbereikbaar.

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:07
Mobiele Eenheid schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:08:
[...]

van je 5,12 kun je maar 88% benutten (hij houdt een ondergrens aan van 11% batterijcapaciteit om de batterijcellen te beveiligen tegen volledig leeg zijn).
En dan heb je ook nog eens conversieverliezen van AC naar DC (opladen accu) en weer terug van DC naar AC (ontladen accu). Over de duim genomen verlies je hiermee 25% van de energie die je in je accu stopt (en die omgezet wordt als warmte).
Vandaar de vuistregel dat deze accu een werkbare ontlaadcapaciteit heeft van 4 kWh.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%.

3DWim schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:01:
[...]

Nou nou we hebben ondertussen toch aardig wat ervaringen gewisseld mbt de dealers. Goedkoop is zoals altijd niet de slimste koop...Kijk eens hoeveel klachten we hebben nav actieinkoop... zero...

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Mana schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:06:
Ook ik overweeg een Marstek Venus E aan te gaan schaffen, maar twijfel nog over hoe deze aan te sluiten. Ik heb geen aparte groep vrij en ook niet makkelijk de mogelijkheid deze aan te leggen. De omvormer van de panelen (3000wp) hangt in de garage. Vanuit de meterkast loopt een grondkabel door de tuin naar de garage hiervoor. Is het een optie de venus op dezelfde groep te koppelen? Zal toch niet voorkomen dat zowel de zon volle bak schijnt en de accu aan het ontladen is, dus de piek belasting op de groep zal niet boven de grens uit moeten komen. Of probeer ik het nu voor mezelf goed te praten dat dit wel moet kunnen? :)
Wat als je een verbruiker in huis hebt die (ruim) meer vraagt dan je panelen leveren? Dan gaat de accu ook terugleveren. Als hij niet ontgrendeld is dan gaat het nog wel (3000 + 800 Watt) maar ontgrendeld is het samen 5500 Watt en dat is teveel (bijna 24A).

Het mag denk ik wel op een apart groepenkastje ("PV verdeler") dat er voor zorgt dat er nooit meer dan 16A teruggeleverd wordt. Maar dat kunnen de experts hier beter beoordelen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Mobiele Eenheid
SatScan schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:16:
[...]

Nou nou we hebben ondertussen toch aardig wat ervaringen gewisseld mbt de dealers. Goedkoop is zoals altijd niet de slimste koop...Kijk eens hoeveel klachten we hebben nav actieinkoop... zero...
ok. Zomaar even wat namen die er gunstig uitkwamen in prijsvergelijkingen, maar betaal liever een paar tientjes meer voor goede/betwroubare support, dus indien suggesties hoor ik dat graag:

https://thuisslimladen.nl
https://thuisbatterij.io
https://solarkopen.nl
https://offgridpowerstation.nl

• tweeek
SatScan schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:16:
[...]

(stukje tekst uit mail van marstek energy)
Support - Marstek

Oct 11, 16:42

Geachte heer/mevrouw,

Onze excuses voor de vertraagde reactie.

1. Vanwege het grote aantal distributeurs houden wij geen uitgebreide lijst bij. Hieronder vindt u een lijst met niet-geautoriseerde distributeurs:

Zijn de prijzen absurd laag, want er komen soms websites voorbij waarbij ik in ieder geval echt vraagtekens bij heb, denk je het beter te weten en geld boven alles gaat, hou je dan vooral niet in en koop.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.59, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• 3DWim
Mobiele Eenheid schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:26:
[...]
ok. Zomaar even wat namen die er gunstig uitkwamen in prijsvergelijkingen, maar betaal liever een paar tientjes meer voor goede/betwroubare support, dus indien suggesties hoor ik dat graag:

https://thuisslimladen.nl
https://thuisbatterij.io
https://solarkopen.nl
https://offgridpowerstation.nl
Tsja, dus die laatste heb ik alleen maar ^%$# support van gehad toen twee CT002 meters niet werkten.

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Gaat hier vooral over de Venus E V3 maar vind het een onhandig zwaar ding. Begrijp dat het de meest kWh bied voor de euro, maar ik vind dat de Venus A als modulair op gebouwd systeem ook wel aantrekkelijk. De ChatGPT en aanverwante orakels geven een wisselende voorkeur.
Zijn er nog echte nadelen van de A t.o.v de E of is de A ook een prima accu.

Ross

• tweeek
Ross11 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:41:
Gaat hier vooral over de Venus E V3 maar vind het een onhandig zwaar ding. Begrijp dat het de meest kWh bied voor de euro, maar ik vind dat de Venus A als modulair op gebouwd systeem ook wel aantrekkelijk. De ChatGPT en aanverwante orakels geven een wisselende voorkeur.
Dan gaat voor mij de keuze op dit moment naar een Venus D (met stopcontact / zonnepaneel aansluiting / en over het net laden ontladen) = Dit antwoord is door mij zelf in elkaar geknutseld zonder chatgpt en aanverwanten.

Ross11 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:41:
De A is zeker een goed alternatief en als je spreekt over €'s per kwh dan zit je bij de A met extra batterij (= dan 4.24 kWh) aan een prijs van 880€ incl BTW en gratis levering.
De A kan je nadien ook nog uitbreiden met extra modules van 2.12 kWh à 400€ en je kan er nog 4 PV panelen op aansluiten.
We belangrijk om mee te nemen : de omvormer van de A = 1200W, die van de E = 2500W.
Maar als je doel is vooral nachtverbuik opvangen dan is de A zeker een goede oplossing.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16:35
Een hele mooie week achter de rug. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WOzO-hQXI-_euMKaFFD_-0woj4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5xEC2uLadYvtjtqmgc8DnUXD.jpg?f=user_large

BE MTVenus V2 V158 BMS 216 APP V1.6.60 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• Ross11
  • Nu online
DSSW schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:54:
[...]

De A is zeker een goed alternatief en als je spreekt over €'s per kwh dan zit je bij de A met extra batterij (= dan 4.24 kWh) aan een prijs van 880€ incl BTW en gratis levering.
De A kan je nadien ook nog uitbreiden met extra modules van 2.12 kWh à 400€ en je kan er nog 4 PV panelen op aansluiten.
We belangrijk om mee te nemen : de omvormer van de A = 1200W, die van de E = 2500W.
Maar als je doel is vooral nachtverbuik opvangen dan is de A zeker een goede oplossing.
Bedank voor dit antwoord, maar een 880 euro voor 4,2 kWh is wel wat optimistisch.

Ross

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:07
DSSW schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:54:
[...]
Interessant. Die van die omvormer had ik dus echt verkeerd gelezen in de specs. Dus het is alleen 2400W laden met DC-stroom als de zonnepanelen er direct op aangesloten zijn. En mocht je alleen de stekker gebruiken dan zit je vast aan de max van 1200W input en output. Das minder handig inderdaad en zelf eigenlijk onwenselijk als je via je stopcontact je zonne-overschot wilt vangen in je modulaire accu's.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:02
dannyro schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:18:
Een hele mooie week achter de rug. ;)

[Afbeelding]
Dat is een gaaf overzicht d:)b heb je ook van andere weken (met bv minder opwek? :9~ )

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Ross11 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:42:
[...]

Bedank voor dit antwoord, maar een 880 euro voor 4,2 kWh is wel wat optimistisch.
Is totaal niet optimistisch maar 100% realistisch.
Kijk maar op de website van Tubotek, je krijgt ook 5% korting en dat geeft die netto prijs van 880€ incl BTW

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

tweeek schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:26:
[...]

(stukje tekst uit mail van marstek energy)
Support - Marstek

Oct 11, 16:42

Geachte heer/mevrouw,

Onze excuses voor de vertraagde reactie.

1. Vanwege het grote aantal distributeurs houden wij geen uitgebreide lijst bij. Hieronder vindt u een lijst met niet-geautoriseerde distributeurs:

Zijn de prijzen absurd laag, want er komen soms websites voorbij waarbij ik in ieder geval echt vraagtekens bij heb, denk je het beter te weten en geld boven alles gaat, hou je dan vooral niet in en koop.
Ja, dit is de kern van het probleem. Helaas is er geen lijst met officiële dealers, maar het is wel belangrijk om te waarschuwen met betrekking tot garantie en officiële dealers. Daarom blijf ik buiten de discussie en geef ik geen advies over waar deze batterijen te kopen.

Ik ben voorlopig niet van plan om nieuwe batterijen te kopen; eerst moeten deze nog worden terugverdiend ;-)

• Ross11
  • Nu online
DSSW schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:13:
[...]

Is totaal niet optimistisch maar 100% realistisch.
Kijk maar op de website van Tubotek, je krijgt ook 5% korting en dat geeft die netto prijs van 880€ incl BTW
Oke maar dat is in België, hoeft geen probleem te zijn maar de webshop is door een vervelende, niet weg te krijgen, popup van 5% voor mij onbereikbaar. Kan aan mijn beveiliging liggen.

Ross

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
Na weken gerommel sinds een paar dagen overgestapt op de nodered integratie. Alles lijkt perfect te draaien nu.
Iemand die erin geslaagd is om de EV Stop Trigger van Bob aan de slag te krijgen? @AUijtdehaag misschien?
Heb een Boolean aangemaakt die ik momenteel manueel schakel. Heb de entity_id daarvan ingegeven in de advanced settings maar schakelen heeft geen effect op de batterijen.

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:44
Ik zat er ook mee, maar Gemini heeft me geholpen. De vraag had ik gesteld:

on/off template maken in home assistant? Ik wil dit maken voor en peblar laadpaal. de template moet laten zien of hij wel of niet aan het laden is. De peblar integratie is aanwezig in home assistant. Dit is de entiteit die ik kan gebruiken van de peblar; sensor.peblar_ev_charger_status

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt duo, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, tado v3+, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. Kia e-niro, 2xMarstek v3 fw147.112.117

Pagina: 1 ... 369 370 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.