funkylicious schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:57:
Tijdje niet omgekeken naar mijn setup en had altijd het idee dat het goed draaide. Toch vraag ik mij af of het niet beter kan; er wordt nog steeds relatief veel van het net afgenomen ondanks de batterijen nog vol zitten. Ik heb drie v3 batterijen bedraad aangesloten en heb een 5.0 DMR slimme meter. De batterijen zijn allemaal op een aparte groep en fase aangesloten. Ik gebruik de CT003. Volgens mij loopt de injectie gewoon te traag / achter de feiten aan. Wat denken jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is afkomstig van iemand anders met een vergelijkbare setup. Zijn 0 op de meter is veel vlakker wat mij te denken zet.

[Afbeelding]
Daar lijkt inderdaad iets niet 100% lekker te lopen.
Hier ziet het er zo uit.
Weliswaar met een shelly en dus niet met de p1 of ct003.
Dus feitelijk heb je geen zak aan mijn post. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqUX_aiM9TS32nBAKc-k7KWb4gM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKeyIfDgrfGedcQ05zy1eCzy.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
Tijdje niet omgekeken naar mijn setup en had altijd het idee dat het goed draaide. Toch vraag ik mij af of het niet beter kan; er wordt nog steeds relatief veel van het net afgenomen ondanks de batterijen nog vol zitten. Ik heb drie v3 batterijen bedraad aangesloten en heb een 5.0 DMR slimme meter. De batterijen zijn allemaal op een aparte groep en fase aangesloten. Ik gebruik de CT003. Volgens mij loopt de injectie gewoon te traag / achter de feiten aan. Wat denken jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is afkomstig van iemand anders met een vergelijkbare setup. Zijn 0 op de meter is veel vlakker wat mij te denken zet.

[Afbeelding]
Ik heb dus ongeveer hetzelfde. Ik gebruik de homewizard p1 meter.
Misschien werkt bedraad netwerk aansluiten beter? Ik heb hem nu nog op de 2.4ghz verbinding staan.

Ik heb wel een network wide Adguard op mijn Homeassistant lopen en Tailscale VPN om Hassio te benaderen als ik niet thuis ben.

Binnenkort stap ik over naar andere glasvezelprovider en denk dat ik dan een nog te kopen eigen router ga gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door saken op 05-03-2026 15:18 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
Ik heb drie v3 batterijen bedraad aangesloten en heb een 5.0 DMR slimme meter.
Hoe vaak update je meter?
Ik gebruik de CT003. Volgens mij loopt de injectie gewoon te traag / achter de feiten aan. Wat denken jullie?
Het lijkt idd dat je het nogal na-ijlt, dat zie je door exact de terug levering van wat daarvoor gevraagd werd en omgekeerd. Dat had ik met mijn HW-P1 meter op DSMR5 (10 sec) ook.
Sinds m'n CT002 heb ik ook netjes een strakke lijn op wat afname piekjes na (bij > 800Watt).

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 05-03-2026 15:56 ]

• Totalen123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:09
Hier ook eens een positieve ervaring. Heb sinds mei 2025 een V2 met modbus-aansturing. Het eerste geleverde exemplaar (v1) had maar ongeveer de halve capaciteit en is onder garantie vervangen voor een Marstek v2. Het omwisselproces verliep vrij goed. Sindsdien probleemloos gedraaid om een uitzondering na, laat in het najaar. Ik heb het vermoeden dat het probleem (contact met de ct003 meermalen verloren) ontstond na het instellen van de optie van local api in de app. Die staat daarom nu weer uit en sindsdien doet de Marstek weer wat het moet doen. Samenvattend ben ik zeer tevreden, vooral vanwege de mogelijkheid van aansturing met Home Assistant.

Venus E (V2) V153 + CT003 V117 + ISK5 + 2600 Wp solar

• ranico
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:34

ranico

TL4000-TL5000

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fd4oAzmB34aaKO4UcW1LtBH8tlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0PWqHQ5qgwwDKtmfREfEmrf.jpg?f=fotoalbum_large

3MT v3 en CT0003, en is vandaag. Alle batterijen vol om 14.30u

Belgie - 3Fase - 3xMT VenusE g3 V147 - CT003 v118 - 39 Panelen 9945Wp

• Stevencito
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16:43
Mijn CT003 en VenusE3 stoppen elke ochtend om 9:40!

Dan wat prutsen met CT003 verwijderen; even draaien op HWP1 en na een minuut of 10 werkt het weer met de CT003. Tussendoor is de CT003 offline, kan geen diagnose uitvoeren voor de fases… raadselachtig.

Maar wat gebeurt er om 9:40? Ik ga morgen weer kijken.

Eens kijken in de Zyxel router kijken, of ik misschien vaste adressen aan kan wijzen
saken schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:45:
[...]

De marstek wil ik uiteindelijk op een stevige plank/ plateau zetten ondersteund door 4 palen vanaf de grond langs de muur, vervolgens een deurtje er voor. om volledige laad en ontlaad capaciteit te kunnen benutten wil ik dan extra groep laten plaatsen met nieuw stopcontact op die plek. Zal dit niet te warm worden ? Ik lees in de specs dat hij tot 55c werkt. Denk misschien wel een ventilatierooster in dat deurtje maken?

Boven waar de jassen nu hangen zegmaar :-)
Wordt waarschijnlijk veel te warm. Hou lekker beneden met goede ventilatie.
Ik heb ook een MT bovenaan aan een 'open' muur hangen op 30cm van het plafond in de berging en merk dat de batterij moeite heeft met de warmteafgifte en nu is het nog geen zomer...

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12KWh V157.3 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:22
SatScan schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:07:
[...]

Wordt waarschijnlijk veel te warm. Hou lekker beneden met goede ventilatie.
Ik heb ook een MT bovenaan aan een 'open' muur hangen op 30cm van het plafond in de berging en merk dat de batterij moeite heeft met de warmteafgifte en nu is het nog geen zomer...
Over de warmte bij het hoog ophangen van marsteks komen eerdaags nog wel meldingen van.
Als er hetzelfde gebeurt als bij kou en het laden gaat niet als normaal.......

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• tweeek
Wat is er nou weer aan de hand ...... geen lampjes aan op de marstek zelf , BT wifi CT, in de app wel wifi en CT.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-LRwQ-YPhtvwsFojOJVxn0_G80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCt31w5zXWLov92bDSfPfDyn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS5tcnQ-8i3LEkeYKVoRkrhBBZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cS4p9e9FoRg8MuaKS9MDJO2d.jpg?f=fotoalbum_large

En in stappen zijn ze weer aan, eerst de CT en wifi en later ook BT ...... 8)7
En zonder iets gedaan te hebben draait ie gewoon weer op NOM en levert de gevraagde stroom......

[ Voor 8% gewijzigd door tweeek op 05-03-2026 17:50 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:49
saken schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:07:
[...]

... en geaard stopcontact zodat hij max kan op en ontladen.
...
Je bedoelt neem ik aan een stopcontact op een eigen groep 🤡

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik had eerder ook CT problemen, sinds ik de Marstek app niet meer buitenshuis raadpleeg (dus alleen wanneer ik met eigen WiFi verbonden ben) draait het probleemloos NoM en heb ik geen CT verlies meer meegemaakt.

Ik kan dit niet technisch onderbouwen of verklaren, en er zal wellicht op me gereageerd worden dat 't kul is. Maar wie tegen CT problemen aan blijft lopen wil mijn 'oplossing' misschien proberen.....

• Chris.nl
  • Niet online
@saken Ik ken je fysieke gesteldheid niet, maar als je de Marstek optilt tot op je borst en dan je armen strekt om hem op een denkbeeldige plank te zetten.... Dan denk ik dat je wel genezen bent van het idee 'dat je hem hoog wil plaatsen'...

Ik zou hem lekker laag houden met misschien een 140mm casefan erachter voor wat airflow.

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:29
DukeBox schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:55:
[...]

Hoe vaak update je meter?

[...]

Het lijkt idd dat je het nogal na-ijlt, dat zie je door exact de terug levering van wat daarvoor gevraagd werd en omgekeerd. Dat had ik met mijn HW-P1 meter op DSMR5 (10 sec) ook.
Sinds m'n CT002 heb ik ook netjes een strakke lijn op wat afname piekjes na (bij > 800Watt).
Waar kun je bekijken hoe vaak de meter update? Wellicht dan CT002 is een keer proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door funkylicious op 05-03-2026 18:12 ]

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:29
ranico schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:34:
[...]
[Afbeelding]

3MT v3 en CT0003, en is vandaag. Alle batterijen vol om 14.30u
Dit ziet er veel strakker uit. Mooi zeg! Dat wil ik ook 😱

• saken
RF1000 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:48:
[...]

Je bedoelt neem ik aan een stopcontact op een eigen groep 🤡
Idd geaard wcd op eigen groep :-) Stel als ik 2 groepen bij laat maken. Dan zou ik in theorie 2 Marsteks op vol vermogen kunnen zetten per groep = max 4 Marsteks? (zit even in de toekomst te denken :-p )

• saken
Chris.nl schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:01:
@saken Ik ken je fysieke gesteldheid niet, maar als je de Marstek optilt tot op je borst en dan je armen strekt om hem op een denkbeeldige plank te zetten.... Dan denk ik dat je wel genezen bent van het idee 'dat je hem hoog wil plaatsen'...

Ik zou hem lekker laag houden met misschien een 140mm casefan erachter voor wat airflow.
Ik denk dat dat idd de beste oplossing is. Gewoon laag houden. Misschien een 2e er naast in de toekomst in 1 afgetimmerde kast.

Wat betreft je reactie over de app buitenshuis raadplegen. Dat had ik dus ook. Nadat ik hem buitenshuis had raadgepleegd begonnen de CT problemen. Dacht dat het misschien kwam omdat ik via Tailscale hem benaderde? (had vpn aanstaan)

Tot nu toe doet hij het nog zonder uitvallen. Denk misschien dat het bereik wat slecht was achterin de bijkeuken. Ik vind hem wel wat traag met reageren op stroomveranderingen. Misschien verbeterd het als ik netwerkkabel inplug.

[ Voor 12% gewijzigd door saken op 05-03-2026 18:59 ]

• Chris.nl
  • Niet online
saken schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:56:
[...]

Idd geaard wcd op eigen groep :-) Stel als ik 2 groepen bij laat maken. Dan zou ik in theorie 2 Marsteks op vol vermogen kunnen zetten per groep = max 4 Marsteks? (zit even in de toekomst te denken :-p )
Wat ik ervan onthouden heb is dat je max 3 Marsteks op 1 fase kan plaatsen. Heb je een 3 fase aansluiting in de meterkast dan zou je er dus 9 kwijt kunnen. Maar wel elke Marstek achter een eigen zekering / op eigen groep.

• saken
Chris.nl schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:04:
[...]

Wat ik ervan onthouden heb is dat je max 3 Marsteks op 1 fase kan plaatsen. Heb je een 3 fase aansluiting in de meterkast dan zou je er dus 9 kwijt kunnen. Maar wel elke Marstek achter een eigen zekering / op eigen groep.
Ik heb nog niet ingelezen over termen wat betreft meterkasten en electra, maar dit is mijn meterkast
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/29940c84faedaab51654b432cafadc02.png
Ik zie volgens mij 6 groepen, 2 aardlekschakelaars , PV en hoofdschakelaars
Ik heb dus ook al een airco op de slaapkamer, die zit niet op zijn eigen groep (wilde prima volgens de installateur) en een hybridewarmtepomp. Al zal de airco en warmtepomp nooit tegelijk aan zijn.

edit: na wat Googlen lijkt me dit een 1 fase meterkast. 3 marsteks in de verre toekomst is ook meer dan genoeg voor mij :D

ik begrijp dus dat mijn meter een SMR4 meter is. Die zou naar wat ik heb gelezen met latency de elektriciteitswaarden uitlezen. Zal de CT002 in mijn situatie uitkomst bieden en meer consequent richting de NOM gaan ipv schommelende waarden?
Met SMR5 en P1 gewoon voor CT003 gaan deze kun je ook op P1 aansluiten.
Heb je geen P1 of een SMR4 (deze 4 reageert een stuk trager) dan voor de CT002 gaan deze werkt met CT klemmen en kan dan net zo snel reageren als de CT003 met SMR5.
CT003 is het meest secuur omdat deze data uit de meter haalt.

[ Voor 37% gewijzigd door saken op 05-03-2026 19:54 ]

Broodro0ster schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:59:
[...]

Weet je nog welk routertje dat was? Dan stel ik dat voor aan mijn familielid als oplossing.
Zal eerst gaan kijken naar zijn netwerk. Hij heeft een mesh netwerk, maar dat zal niet volgens de regels van de kunst geconfigureerd zijn denk ik.
Ik heb een TP Link Archer C50

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

saken schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:56:
[...]

Even opletten dat je groep en fase niet verwisselt. Elke Marstek zijn eigen groep = ontladen op max vermogen. 2 mt's op 1 groep is ten zeerste af te raden. Om een mooie balancering te bekomen kan je dan kiezen om de groepen te verdelen over verschillende fases

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op 24h meer dan 8 kWh uit het net is toch vrij veel vind ik, pieken zijn ook hoog.
Hieronder 24h van bij mij met gelijkaardige setup, ook 3 Venus E maar ik gebruik wel CT002. Kom niet boven 1 kWh uit net.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UQYq0Y7vNRGK-Z0zW5XeE2Xzzk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jvuAqp1sWxbXs527V30rxl7n.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8xqEKrCc9rCYypStkbTayjjDqg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/364SEVWBl4ruYIQsLEVnHOHB.png?f=fotoalbum_large

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

saken schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:10:
[...]

Ik heb nog niet ingelezen over termen wat betreft meterkasten en electra, maar dit is mijn meterkast
[Afbeelding]
Ik zie volgens mij 6 groepen, 2 aardlekschakelaars , PV en hoofdschakelaars
Ik heb dus ook al een airco op de slaapkamer, die zit niet op zijn eigen groep (wilde prima volgens de installateur) en een hybridewarmtepomp. Al zal de airco en warmtepomp nooit tegelijk aan zijn.

edit: na wat Googlen lijkt me dit een 1 fase meterkast. 3 marsteks in de verre toekomst is ook meer dan genoeg voor mij :D

ik begrijp dus dat mijn meter een SMR4 meter is. Die zou naar wat ik heb gelezen met latency de elektriciteitswaarden uitlezen. Zal de CT002 in mijn situatie uitkomst bieden en meer consequent richting de NOM gaan ipv schommelende waarden?

[...]
Je hebt in elk geval plaats genoeg om automaten bij te plaatsen. Maar als je niet thuis bent in de elektrowereld zou ik je wel echt aanraden dit aan een elektricien te vragen. Een paar automaatjes met apart stopcontact bijplaatsen gaat zeker niet de grote kost zijn.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

funkylicious schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:13:
[...]

Dit ziet er veel strakker uit. Mooi zeg! Dat wil ik ook 😱
Dit is situatie met de CT003 en 2x marstek.
Het enige dat ik vandaag uit het net heb gehaald is het gedeelte tussen 7u30 en 9u00. Toen waren de batterijen leeg van tijdens de nacht en rond 9u was er terug pv opwek. Ik streef op gunstige PV dagen om max 1kwh uit het net te halen. En eigenlijk lukt me dat in 95% van de tijd. Vaak zelfs max 0,5kWh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlMRDMKOcINFpApgRmNzaMUL6H0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/59HNl3B7kaXAxqHE04qDFjG3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SU1KG4ChWYUogxWhOqZW4aBV53s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7NZymkHpKkDFfw5uuu3g81no.png?f=fotoalbum_large

• lvhb
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:03
rb1213 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:35:
JA ook hier dikke shit na update naar v158, zelfde probleem CT of phase verlies en batterij stopt .
ik heb mono phase, zou ik de batterij dan op three-phase som mogen zetten? dan kan ie ze niet meer verliezen ;-)?

ik vroeg 157.1 al terug aan de chinezen.

[...]
Hier al enkele weken v158 en alles werkt goed.

Marstek Venus E 5,12 V2 met HWp1. Firmware EMS 158. BMS 216. Communicatiemodule 2025..... Belgie

lvhb schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:31:
[...]
Hier al enkele weken v158 en alles werkt goed.
Hier ook. Wel communicatie module tijdje terug laten updaten en de Open API uit gelaten.

• lvhb
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:03
saken schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:21:
Sinds eergisteren de Marstek V3 in gebruik. Ik moet zeggen dat mijn ervaring wisselend is. Als hij werkt dan doet hij wat hij moet doen. Maar hij 'disconnect' om de haverklap met de CT (homeWizard p1). En dan doet hij niets en gaat hij in de standby.
Ik weet niet of dit aan de P1 meter van HW ligt of aan de Marstek. Moet er wel bij zeggen dat de HW p1 niet wil updaten, hij geeft een fw update aan maar als ik die wil updaten, dan failed hij.

De Marstek Venus e V3 is via 2.4ghz wifi verbonden. Geeft ook wifi verbinding aan in de app, maar de CT wordt vaak niet herkend / valt weg.

- de marstek staat in de bijkeuken, zal verplaatsen dichterbij de meterkast waar de HW p1 staat dit oplossen?;
- zal een vaste internetkabel trekken dit oplossen?;
- zal een andere p1 meter dit oplossen?;

Ik weet even niet wat ik hiermee aan moet.
Als de HW p1 niet wil updaten en je werkt met VPN, dan moet je VPN uitzetten om de HW p1 te updaten. Doe ik trouwens voor alle firmware updates van gelijk welk toestel.

Marstek Venus E 5,12 V2 met HWp1. Firmware EMS 158. BMS 216. Communicatiemodule 2025..... Belgie

• Koffrie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 00:07
Ik las ergens dat je met de ct003 geen snelle updates krijgt in verband met nom regeling.
Maar ik zie in de home wizzard app dat de batterijen elke sec zo'n beetje van vermogen veranderen.

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01
Koffrie schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:56:
Ik las ergens dat je met de ct003 geen snelle updates krijgt in verband met nom regeling.
Maar ik zie in de home wizzard app dat de batterijen elke sec zo'n beetje van vermogen veranderen.
Definieer "snel" ? Ik denk dat 80% met deze meter werkt. Hij is snel genoeg, mogelijks is de CT002 iets sneller , maar zal waardeloos zijn. Veel hangt ook af van je eigen netwerk/router/wifi ....

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
NoFate schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:01:
.. mogelijks is de CT002 iets sneller , maar zal waardeloos zijn.
Hoezo is de CT002 waardeloos :?
Juist hét sterke punt is dat je native MT werkt onafhankelijk van type energie meter.

• Chris.nl
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:19:
[...]

Hoezo is de CT002 waardeloos :?
Juist hét sterke punt is dat je native MT werkt onafhankelijk van type energie meter.
Denk een autocorrectie foutje, bedoelde vast verwaarloosbaar te zeggen. Doet niets af van het sterke punt van de CT002

• Koffrie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 00:07
Hoe hebben jullie de batterij aan gemeld?

Ik wilde dat net doen bij energieleveren, maar marstek staat er niet tussen.

• tweeek
Koffrie schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 00:04:

Ik dacht bij "anders" je het zelf kan intypen, even geleden dat ik dat gedaan had.

Merk omvormer
Marstek
Type omvormer
venus
Vermogen omvormer
0,8 kW
Totaal vermogen batterijen
2,5 kW
Totale capaciteit batterijen
5,12 kWh

En als je toch bezig bent, contact even je verzekering betreft batterijen.

[ Voor 26% gewijzigd door tweeek op 06-03-2026 00:22 ]

• Chris.nl
  • Niet online
Koffrie schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 00:04:

Zo heb ik um aangemeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCHEP3c_9kHkrjDGCZpbkNpy4fM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Znctjx6ysSLHwqRvSQH2RvM1.jpg?f=fotoalbum_large

Geloof dat ik um handmatig had toegevoegd, 't moet te doen zijn.
Pagina: 1 ... 355 356 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.